abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221130957
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:04 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Daar waren die mensen natuurlijk al lang achter. De vraag is of je ze moeten dwingen om de Krim per veerpont of per brug te verlaten.
Voor een snelle aftocht is een brug handiger. Die heeft een veel grotere capaciteit.

Het enige wat Oekraïne in de tussentijd moet doen is het (vracht)verkeer wat richting de Krim gaat zoveel mogelijk limiteren zodat de bevoorrading van brandstof, wapens en munitie blijft haperen.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 21:09:11 #177
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221130965
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Deze post zegt veel over het bedenkelijke niveau van de pro-Oekraïne fundamentalisten.
Focus je daar maar weer op terwijl de rest vrij civiel is. Wederom zo zwak...En de stromannen kun je in je kast laten vriend.
pi_221130968
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:04 schreef BlaZ het volgende:
De vraag is of je ze moeten dwingen om de Krim per veerpont of per brug te verlaten.
Zwemmen?
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 21:09:58 #179
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221130970
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:05 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Onvoorwaardelijk niet nee.

Maar Rusland dicteert toch echt aan Oekraïne welk land ze mogen houden, hoe groot hun leger mag zijn en met wie ze vriendjes mogen zijn. In welke zin is dat geen overgave?
Dat staat er toch niet? Er staat dat het de basis is voor de onderhandelingen, ik heb het er niet voor niks als quote bij gezet. Zo stond het ook in de Oekraïnse dagbladen.
Een dictaat en basis voor onderhandelingen zijn verschillende zaken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 21:11:43 #180
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221130983
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Deze post zegt veel over het bedenkelijke niveau van de pro-Oekraïne fundamentalisten.
Wij zijn tegen oorlog. Rusland is die begonnen. Daar kan heel snel een einde aan komen maar dat wil Poetin niet. Dus rot op met je pro-Oekraine fundamentalistisch geneuzel a.u.b.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 21:16:45 #181
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_221131014
De komende week gaat duidelijk worden of Oekraïne doelen in Belarus gaat aanvallen omdat die aan de grens ondersteunende voorzieningen biedt aan Rusland. Met Belarus heeft Rusland afspraken om haar te verdedigen indien het land wordt aangevallen.

quote:
bron: RT: “If necessary, we are ready to take the full range of measures provided for by the treaty to ensure the security of our ally and, of course, the security of the Union State,” Lavrov said.
Best gevaarlijk als escalatie omdat Rusland omgekeerd hetzelfde kan zeggen/doen aan/voor/bij de (NATO) buurlanden die immers vanuit hun contreinen volop actieve defensiesteun bieden aan Oekraïne.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 23 juni 2026 @ 21:16:45 #182
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221131015
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:11 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Wij zijn tegen oorlog. Rusland is die begonnen. Daar kan heel snel een einde aan komen maar dat wil Poetin niet. Dus rot op met je pro-Oekraine fundamentalistisch geneuzel a.u.b.
Er was een way out in Istanbul 03-0222. Maar dat hebben de eu liberalen geblokkeerd. Een grote fout.
Maar kijk naar Trump, je kan ook op je schreden terugkomen en alsnog een deal sluiten. Dat is wat Oekraïne moet doen. Gewoon je verlies nemen.
En op termijn zullen de oorlogshitsers zich moeten verantwoorden voor een tijdelijk gerechtsinstantie bijzonder rechtspraak.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 23 juni 2026 @ 21:17:39 #183
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221131026
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Er was een way out ik Istanbul 03-0222. Maar dat hebben de eu liberalen geblokkeerd. Een grote fout.
Maar kijk naar Trump, je kan ook op je schreden terugkomen en alsnog een deal sluiten. Dat is wat Oekraïne moet doen. Gewoon je verlies nemen.
En op termijn zullen de oorlogshitsers zich moeten verantwoorden voor een tijdelijk gerechtsinstantie bijzonder rechtspraak.
nee hoor ga maar een jaar of 10 minimaal verder terug voordat we het over een acceptabel voorstel hebben.
pi_221131036
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:16 schreef Vallon het volgende:
De komende week gaat duidelijk worden of Oekraïne doelen in Belarus gaat aanvallen omdat die aan de grens ondersteunende voorzieningen biedt aan Rusland. Met Belarus heeft Rusland afspraken om haar te verdedigen indien het land wordt aangevallen.

Ja, daar hadden armenie en syrie ook goede ervaring mee.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 21:19:09 #185
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221131037
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Er was een way out in Istanbul 03-0222. Maar dat hebben de eu liberalen geblokkeerd. Een grote fout.
Maar kijk naar Trump, je kan ook op je schreden terugkomen en alsnog een deal sluiten. Dat is wat Oekraïne moet doen. Gewoon je verlies nemen.
En op termijn zullen de oorlogshitsers zich moeten verantwoorden voor een tijdelijk gerechtsinstantie bijzonder rechtspraak.
Trump met die Iran Deal _O-
pi_221131044
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:09 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat staat er toch niet? Er staat dat het de basis is voor de onderhandelingen, ik heb het er niet voor niks als quote bij gezet. Zo stond het ook in de Oekraïnse dagbladen.
Een dictaat en basis voor onderhandelingen zijn verschillende zaken.
Ik zou het artikel lezen als ik jou was, dat staat er namelijk wel. Het zijn geen punten om verder over te onderhandelen maar de uitkomst van de onderhandelingen toen (Toen Rusland praktisch buiten Kyiv stond) die Oekraïne nu eerst moet accepteren voordat men over de rest kan gaan praten.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 21:20:01 #187
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221131048
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:16 schreef Vallon het volgende:
De komende week gaat duidelijk worden of Oekraïne doelen in Belarus gaat aanvallen omdat die aan de grens ondersteunende voorzieningen biedt aan Rusland. Met Belarus heeft Rusland afspraken om haar te verdedigen indien het land wordt aangevallen.
[..]
Best gevaarlijk als escalatie omdat Rusland omgekeerd hetzelfde kan zeggen/doen aan/voor/bij de (NATO) buurlanden die immers vanuit hun contreinen volop actieve defensiesteun bieden aan Oekraïne.
De vraag is ook of Lukashenko iets gaat doen met de bedreigingen van Oekraine. Is daar een beeld van?
  dinsdag 23 juni 2026 @ 21:22:30 #188
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221131054
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:19 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Trump met die Iran Deal _O-
Die heeft zijn verlies genomen. Heb ik wel respect voor.
Oekraïne loopt demografische leeg, er blijft niks van over zo.
We moeten een partieel verlies nemen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221131056
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:22 schreef phpmystyle het volgende:
We moeten een partieel verlies nemen.
"We" moeten niks.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221131079
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:19 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Trump met die Iran Deal _O-
Tactisch zeer goed gedaan van Trump. Je mag hem misschien niet, maar dit is precies wat hij moest doen.

1. Straat van Hormuz weer open, iedereen weer olie.
2. Langzaam en subtiel niet meer afhankelijk zijn van de straat van Hormuz (duurt 3-5 jaar).
3. Iran heeft geen chantagemiddel meer maar ook als er geen nieuw Iran aanval komt, zijn we in ieder geval niet meer afhankelijk van dat terroristisch extremistisch regime en hebben we een veel sterkere onderhandelingspositie voor in de toekomst.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 21:27:14 #191
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221131081
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:23 schreef ExTec het volgende:

[..]
"We" moeten niks.
Nee heel Oekraïne opofferen voor het Europese altaar.
Laat Oekraine toch met rust.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221131088
neem gewoon je verlies en stop met deze act :')
pi_221131091
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:26 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Tactisch zeer goed gedaan van Trump. Je mag hem misschien niet, maar dit is precies wat hij moest doen.

1. Straat van Hormuz weer open, iedereen weer olie.
2. Langzaam en subtiel niet meer afhankelijk zijn van de straat van Hormuz (duurt 3-5 jaar).
3. Iran heeft geen chantagemiddel meer maar ook als er geen nieuw Iran aanval komt, zijn we in ieder geval niet meer afhankelijk van dat terroristisch extremistisch regime en hebben we een veel sterkere onderhandelingspositie voor in de toekomst.
Ware het niet dat er in de praktijk nog altijd niet echt een deal is…
pi_221131094
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee heel Oekraïne opofferen voor het Europese altaar.
Laat Oekraine toch met rust.
Mss moet jij dat doen.

Ik pretendeer niet te weten wat goed voor ze is. Jij blijkbaar wel.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221131146
Oekraine heeft weer een soort onbekende nieuwe drones, kijk hoe bizar deze kwaliteit en controle is:

twitter
pi_221131162
twitter


quote:
SSO publiceerden een video van de vernietiging van de brug over het Noord-Krimkanaal in de Krim.

«Dit was een strategische militair-logistieke ader van de bezetters. Het object maakte deel uit van een transportcorridor voor het verplaatsen van goederen, middelen en militair-materiële hulpmiddelen in twee sleuteldirecties: van het grondgebied van de rf via de Krim – om de troepengroep op de zuidelijke richting te bevoorraden, en ook binnen het schiereiland – om het functioneren van de Krimse militaire infrastructuur te ondersteunen».

Het vernietigde spoorwegdek, er vond ook een instorting plaats van een van de overspanningen.
pi_221131170
Bekijk deze YouTube-video

quote:
[UA] :pepefp1:
The night of June 23 was fiery in Crimea.
🔥 Deep reconnaissance and strike drones "Orion" - 3 units, carriers of guided aerial bombs and small cruise missiles, settlement of Kerch, Autonomous Republic of Crimea, 1st Operational Center of the SBS

🔥 Oil reservoirs at the Kerch (Kamysh-Burun) Thermal Power Plant, settlement of Kerch, Autonomous Republic of Crimea, 1st Operational Center of the SBS

🔥 "Pantsir-S1" anti-aircraft missile and gun system, settlement of Bagerove, Autonomous Republic of Crimea, 1st Operational Center of the SBS

🔥 S-300 launcher, settlement of Kurortne, Autonomous Republic of Crimea, 1st Operational Center of the SBS

🔥 "Nebo-U" radar station, settlement of Kerch, Autonomous Republic of Crimea, 1st Operational Center of the SBS

🔥 ZU-23-3 anti-aircraft gun, settlement of Kurortne, Autonomous Republic of Crimea, 1st Operational Center of the SBS

🔥 Electrical substation PS 330/110 kV "Zakhidno-Krymska" (West Crimean), settlement of Karierne, Autonomous Republic of Crimea, 427th Separate Brigade of the SBS "Rarog", 413th Separate Regiment of the SBS "Raid"

🔥 UAV pilots' training ground of the 4th Separate Motorized Rifle Brigade, settlement of Debaltseve, Donetsk region, 20th Separate Brigade of the SBS "K-2"

🔥 "Simferopol" gas distribution station, settlement of Trudove, 1st Operational Center of the SBS

🔥 POLtank, settlement of Horlivka, Donetsk region, 20th Separate Brigade of the SBS "K-2"

🔥 Enemy logistics transport, settlement of Pryazovske, Zaporizhzhia region, 412th Separate Brigade of the SBS "Nemesis"

🔥 Enemy logistics transport, Autonomous Republic of Crimea, Donetsk, Luhansk, Zaporizhzhia, and Kherson regions, detachment "13" of the 414th Separate Brigade of the SBS "Madyar's Birds", 20th Separate Brigade of the SBS "K-2", 412th Separate Brigade of the SBS "Nemesis", 1st Operational Center of the SBS
pi_221131422
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ware het niet dat er in de praktijk nog altijd niet echt een deal is…
En dat het onwaarschijnlijk is dat we over 3-5 jaar niet meer afhankelijk zijn van de olie die door de Straat van Hormuz gaat.

Dan heb je het eerder over een horizon van 30-50 jaar.
pi_221131447
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 22:05 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
En dat het onwaarschijnlijk is dat we over 3-5 jaar niet meer afhankelijk zijn van de olie die door de Straat van Hormuz gaat.

Dan heb je het eerder over een horizon van 30-50 jaar.
Hier heb je een punt. Maar aan de andere kant hebben we onze afhankelijkheid van Rusland rapper af weten te bouwen (hoewel we er nog niet zijn…).
pi_221131476
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Er was een way out in Istanbul 03-0222. Maar dat hebben de eu liberalen geblokkeerd. Een grote fout.
Maar kijk naar Trump, je kan ook op je schreden terugkomen en alsnog een deal sluiten. Dat is wat Oekraïne moet doen. Gewoon je verlies nemen.
En op termijn zullen de oorlogshitsers zich moeten verantwoorden voor een tijdelijk gerechtsinstantie bijzonder rechtspraak.
Bekijk deze YouTube-video


er was geen weg uit. Poetin is geradicaliseerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')