Potver. Ik check altijd tijd van plaatsen en ook de comments, maar die comment kwam pas later.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:28 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dit bleek helaas uit 2022 te zijn
[ x ]
Ik was er vannacht ook hard ingetrapt x)quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:31 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Potver. Ik check altijd tijd van plaatsen en ook de comments, maar die comment kwam pas later.
Ach, we zijn hier geen OSINT of het nieuws, kan gebeuren.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:01 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik was er vannacht ook hard ingetrapt x)
Hier trapt niemand nog in toch. De Russen willen Istanbul als “uitgangspunt” nemen. Alsof Oekraïne in dit stadium de capitulatie nog tekent.quote:
Bizar wel eigenlijk die bijna constante stroom aan drones. Oekraiene moet flinke infrastructuur hebben opgezet om dit dagelijks te produceren. En waarschijnlijk ook helemaal decentraal.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:38 schreef MaxMark het volgende:
Wel actueel: Momenteel weer een drone-aanval onderweg en blijkbaar al een raffinaderij geraakt:
[ afbeelding ]
[ x ]
Ja, allemaal van die Nova Poshta trucks.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bizar wel eigenlijk die bijna constante stroom aan drones. Oekraiene moet flinke infrastructuur hebben opgezet om dit dagelijks te produceren. En waarschijnlijk ook helemaal decentraal.
Maar die bavovnas in Orenburg zijn wel heel interessant, weet evne niet of die al gepost warenquote:Op woensdag 24 juni 2026 11:22 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ach, we zijn hier geen OSINT of het nieuws, kan gebeuren.
"Black Spark" had ik nog niet eerder gehoord, meestal lees je over Atesh, de partizanen in bezet gebied. Black Spark zijn dan "echte" russen op russisch grondgebied?quote:
Atesh is idd de meest bekende al is die vooral actief in de bezette gebiedenquote:Op woensdag 24 juni 2026 12:23 schreef MaxMark het volgende:
[..]
"Black Spark" had ik nog niet eerder gehoord, meestal lees je over Atesh, de partizanen in bezet gebied. Black Spark zijn dan "echte" russen op russisch grondgebied?
https://t.me/soprotivleniye_lsr/547quote:🔥 Gazprom is the property of oligarchs. Ash is the property of the regime.
Oil and gas are not the economy. They are the fuel of Putin's war, the foundation of their luxury yachts, and a resource for poisonous propaganda. And we decided to shut off this valve.
"This isn't a movie. Everything here is real."
Our comrades from the Resistance carried out a complex operation (Bekijk deze YouTube-video) in the deep rear. With targeted strikes, 6 key gas distribution stations were destroyed in the Moscow and Tver regions.
Result:
💥 A loss of $6,000,000 on burnt equipment.
💥 Tens of millions of rubles in losses due to the downtime of pipelines.
💥 Panic of the regime, which realized its vulnerability.
But the most important thing is that the Chekist hounds were left with nothing. Our fighter, who carried out the sentence on the enemy's infrastructure, completely outmaneuvered the FSB system. With the help of the Legion, he was evacuated, crossed the border andis now in complete safety.
Of een tactiek om de Russen te laten denken dat daar een verzetsbeweging is en wantrouwen te zaaien.quote:Op woensdag 24 juni 2026 12:23 schreef MaxMark het volgende:
[..]
"Black Spark" had ik nog niet eerder gehoord, meestal lees je over Atesh, de partizanen in bezet gebied. Black Spark zijn dan "echte" russen op russisch grondgebied?
Goeie ouwe popcorndag was dat.quote:Op woensdag 24 juni 2026 13:24 schreef xpompompomx het volgende:
Poeh, dit is vandaag ook alweer 3 jaar geleden:
[ afbeelding ]
Van een gas station masquerading as a country naar een parking space masquerading as a country.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens gaat het er hetzelfde aan toe in bijv. het 225e aanvalsregiment van Oekraine. Vreselijk om te lezen.quote:The “Skala” Assault Regiment has combat achievements and excellent equipment. But, according to eyewitnesses, people are also tortured and beaten to death there.
Assault regiments have been the subject of intense debate for quite some time, as both their current role and future remain controversial. There are discussions about creating a separate branch of assault troops, while at the same time people ask: “Why do we need them when regular brigades already lack reinforcements?” Alongside this, questions remain unanswered regarding recruitment, resource allocation within these regiments, and—most controversially—the casualties and treatment of soldiers inside these units. The most criticized of all is the 425th Separate Assault Regiment “Skala,” which is the focus of Babel’s article. In short:
⛰ The 425th Separate Assault Regiment “Skala” is the largest assault regiment in the Armed Forces of Ukraine (unofficially reported to have up to 13,000 personnel). Its history began as a volunteer mobile fire group that had been eliminating Russian forces since the first days of the full-scale invasion. The regiment has fought in some of the war’s hottest battlefields: Izium, Soledar, Bakhmut, Avdiivka, Vuhledar, and Pokrovsk. Assault regiments are not part of any corps and report directly to higher command. The regiment is said to have “space-age” logistical support and modern weaponry.
📍 Journalist Kateryna Lykhohliad also investigated the regiment’s darker side:
She draws attention to numerous deaths in rear areas that were reportedly recorded as “pneumonia.” She recounts the disturbing story of Oleksandr Semenov, who escaped from the regiment’s location and reached a hospital in Kropyvnytskyi with injuries including a battered head, broken fingers, severe abrasions on his lower back, and torn hands. The article also mentions a distribution point nicknamed the “chicken coop,” guarded by “wardens,” where recruits are allegedly subjected to constant abuse, beatings, and exhausting physical punishments for any offense. In short, the article contains a great deal of troubling material.
decentralisatie is op zich wel al redelijk zo. Maakt alleen weinig uit als de drones 2000 km vliegenquote:Op woensdag 24 juni 2026 13:59 schreef Breekfast het volgende:
Normaal zorg je voor decentralisatie en mobiliteit om de kwetsbaarheid voor aanvallen te verminderen. Maar dat is met olieraffinaderijen natuurlijk een onmogelijke optie.
De enige manier voor Rusland (lijkt mij) is dat ze een effectief defensief wapensysteem weten te ontwikkelen om drones uit de lucht te halen.
Ik denk alleen dat we er helaas niet op moet rekenen dat dit drone-voordeel oneindig zal voortduren. Hoewel Rusland in veel opzichten grossiert in onkunde reken ik er wel op dat ze op een gegeven moment met een effectief antwoord komen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 14:05 schreef over_hedge het volgende:
[..]
decentralisatie is op zich wel al redelijk zo. Maakt alleen weinig uit als de drones 2000 km vliegen
wat jammer nou voor ze
Rusland is zo'n immens land, met zo veel olieproducerende en -verwerkende industrie, dat ze er wel problemen mee zullen houden.quote:Op woensdag 24 juni 2026 14:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik denk alleen dat we er helaas niet op moet rekenen dat dit drone-voordeel oneindig zal voortduren. Hoewel Rusland in veel opzichten grossiert in onkunde reken ik er wel op dat ze op een gegeven moment met een effectief antwoord komen.
Ze moeten de rus in ieder geval genoeg laten twijfelen zodat ze de luchtverdediging nog meer moeten uitsmeren. Ook doelen zoeken die voornamelijk poetin aan het hart gaan, genoeg dat hij wederom luchtverdediging vanaf het front laat terugtrekken.quote:Op woensdag 24 juni 2026 12:19 schreef ExTec het volgende:
Zal niet lang meer duren voor ze meer achter electriciteit aan gaan, en de oliebronnen zelf, ipv alleen maar raffinaderijen en opslag.
quote:Russia is preparing a new wave of mobilization in October, — Tsaplienko, info from Russian media
▫️ It will be held immediately after the elections to State Duma scheduled for September.
▫️ For now, the authorities will officially avoid the term "mobilization".
▫️ In Russia, military training grounds are being prepared to receive tens of thousands of people for accelerated training before being sent to the front.
▫️ Now, as NATO intelligence agencies say, in the first quarter the recruitment rate fell to 800 people per day, which no longer covers losses on the front line.
▫️ The Russian Presidential Administration is considering several "road maps" for replenishing the army, but mobilization is the main hard scenario.
▫️ In parallel, a "softer" option is being discussed, that is, a hidden rotation of "rear-quarters" into assault units.
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/2069755849711444328
Laten we hopen dat Oekraïne ook precies weet waar die 'tens of thousands' straks lekker ligt te pitten.quote:
Al minimaal 110 jaar.quote:
Naar m'n weten zitten ze meer in Krim. "Atesh" betekent overigens "vuur" in Krim-Turks.quote:
Het maakt Poetin niet uit, hij wil dat de USSR terug komt, landjepik gaat doorquote:1579 days. The Kremlin’s war has now lasted longer than WWI.
Russia doesn’t care that all UN Security Council members call for an end. Doesn’t care that it’s killing 🇺🇦Ukrainian civilians and even 1000 Russian soldiers a day
. It just keeps bombing.
Enough is enough. Time for a ceasefire is now.
Zou wel verklaren waarom Loeki de laatste tijd zo joviaal doet, misschien een "false sense of security" proberen in te boezemen. Aan de andere kant lijkt het me toch wel redelijke zelfmoord om nu Oekraïne aan te vallen. Maar het zou de druk op rusland natuurlijk heel erg verlichten en rusland is wanhopig op dit moment.quote:Op woensdag 24 juni 2026 17:15 schreef BennieButtfuck het volgende:
Oppositie bevestigt vrees van Oekraïne: Belarus bereidt zich voor op oorlog
Belarus bereidt zich in hoog tempo voor op een oorlog tegen Oekraïne, waarschuwt de gevluchte oppositie van het land. Die deelde een rapport met Kyiv, waarin onder meer staat dat Belarus de grondwet heeft aangepast en bezig is verdedigingslinies aan te leggen.
https://www.volkskrant.nl(...)-op-oorlog~b9ec9c95/
Dat was echt wel een beetje dom na Lukashenko's handreiking geen oorlog te willen met Oekraïne.quote:Op woensdag 24 juni 2026 17:21 schreef sp3c het volgende:
Zelensky zat wel te dreigen laatst, dan snap ik wel dat je je verdediging in gaat richten
quote:Op woensdag 24 juni 2026 17:21 schreef sp3c het volgende:
Zelensky zat wel te dreigen laatst, dan snap ik wel dat je je verdediging in gaat richten
Kleine nuance: Hij zat te dreigen dat Belarus moet stoppen met het ondersteunen van drone-aanvallen via Belarus door o.a. versterkers op hun grondgebied te hebben. Het dreigement was dat Oekraïne daar iets aan gaat doen, omdat Oekraïeners er door sterven.quote:Op woensdag 24 juni 2026 17:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat was echt wel een beetje dom na Lukashenko's handreiking geen oorlog te willen met Oekraïne.
Jaaaaaaaaaa vast.quote:Op woensdag 24 juni 2026 17:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat was echt wel een beetje dom na Lukashenko's handreiking geen oorlog te willen met Oekraïne.
Locoshanker vecht actief mee met de russen door te helpen met de bombardementen op Oekrainsche burgerdoelen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 17:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat was echt wel een beetje dom na Lukashenko's handreiking geen oorlog te willen met Oekraïne.
De dames snappen er he-le-maal niks van:quote:
Is ook al aangetoond dat dat zo is dan?quote:Op woensdag 24 juni 2026 17:30 schreef MaxMark het volgende:
[..]
[..]
Kleine nuance: Hij zat te dreigen dat Belarus moet stoppen met het ondersteunen van drone-aanvallen via Belarus door o.a. versterkers op hun grondgebied te hebben. Het dreigement was dat Oekraïne daar iets aan gaat doen, omdat Oekraïeners er door sterven.
Onzin natuurlijk. Vecht Nederland ook actief mee omdat er dode Russen vallen door drones?quote:Op woensdag 24 juni 2026 17:38 schreef oheng het volgende:
[..]
Locoshanker vecht actief mee met de russen door te helpen met de bombardementen op Oekrainsche burgerdoelen.
Surequote:Op woensdag 24 juni 2026 17:30 schreef MaxMark het volgende:
[..]
[..]
Kleine nuance: Hij zat te dreigen dat Belarus moet stoppen met het ondersteunen van drone-aanvallen via Belarus door o.a. versterkers op hun grondgebied te hebben. Het dreigement was dat Oekraïne daar iets aan gaat doen, omdat Oekraïeners er door sterven.
Ik heb hier zelf nog geen direct bewijs van gezien. Wel dat russische drones over Belarus' grondgebied vliegen, wat an sich ook al reden genoeg is om er iets aan te doen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 17:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Is ook al aangetoond dat dat zo is dan?
Same. Maar ik weet/wij weten niet hoeveel druk er van rusland op Belarus komt om toch een nieuw front te openen om meer Oekraïense troepen daarheen te krijgen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 17:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
Sure
En dan snap ik dat je je verdediging in gaat richten, ik zie daar nog niet direct in dat de witrussen oekraine binnenkort aan gaan vallen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |