abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221134696
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:28 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Dit bleek helaas uit 2022 te zijn

[ x ]
Potver. Ik check altijd tijd van plaatsen en ook de comments, maar die comment kwam pas later.
pi_221134736
Wel actueel: Momenteel weer een drone-aanval onderweg en blijkbaar al een raffinaderij geraakt:


twitter
pi_221134833
twitter


Inderdaad een herhalend patroon.
pi_221134852
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:31 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Potver. Ik check altijd tijd van plaatsen en ook de comments, maar die comment kwam pas later.
Ik was er vannacht ook hard ingetrapt x)
pi_221134929
Maandag een video van Wes O'Donnell over de Skyranger in Oekraine. Voor de liefhebbers.
pi_221135008
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:01 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ik was er vannacht ook hard ingetrapt x)
Ach, we zijn hier geen OSINT of het nieuws, kan gebeuren.
pi_221135208
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:58 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Inderdaad een herhalend patroon.
Hier trapt niemand nog in toch. De Russen willen Istanbul als “uitgangspunt” nemen. Alsof Oekraïne in dit stadium de capitulatie nog tekent.

En ja, ik zie dat er gisteravond een hele semantische discussie is gevoerd over dat woord dat ga ik niet overdoen.
  woensdag 24 juni 2026 @ 11:57:05 #258
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_221135222
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:38 schreef MaxMark het volgende:
Wel actueel: Momenteel weer een drone-aanval onderweg en blijkbaar al een raffinaderij geraakt:

[ afbeelding ]
[ x ]
Bizar wel eigenlijk die bijna constante stroom aan drones. Oekraiene moet flinke infrastructuur hebben opgezet om dit dagelijks te produceren. En waarschijnlijk ook helemaal decentraal.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_221135234
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Bizar wel eigenlijk die bijna constante stroom aan drones. Oekraiene moet flinke infrastructuur hebben opgezet om dit dagelijks te produceren. En waarschijnlijk ook helemaal decentraal.
Ja, allemaal van die Nova Poshta trucks.
B-)
pi_221135342
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:22 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Ach, we zijn hier geen OSINT of het nieuws, kan gebeuren.
Maar die bavovnas in Orenburg zijn wel heel interessant, weet evne niet of die al gepost waren
pi_221135349
twitter
pi_221135351
twitter
pi_221135373
Zal niet lang meer duren voor ze meer achter electriciteit aan gaan, en de oliebronnen zelf, ipv alleen maar raffinaderijen en opslag.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221135390
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 12:13 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
"Black Spark" had ik nog niet eerder gehoord, meestal lees je over Atesh, de partizanen in bezet gebied. Black Spark zijn dan "echte" russen op russisch grondgebied?
pi_221135441
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 12:23 schreef MaxMark het volgende:

[..]
"Black Spark" had ik nog niet eerder gehoord, meestal lees je over Atesh, de partizanen in bezet gebied. Black Spark zijn dan "echte" russen op russisch grondgebied?
Atesh is idd de meest bekende al is die vooral actief in de bezette gebieden

Ja je hebt natuurlijk twee Russische groepen die in Oekraine voor Oekraine vechten, Freedom of Russia legion en Russian volunteer corps.

Het Freedom of Russia legion heeft ook haar eigen partizanenafdeling in Rusland die daar samen met de HUR samen vecht. Toevallig hadden die vandaag nog een post waar ze 6 sabotage acties op gazprom faciliteiten hadden laten zien:

Bekijk deze YouTube-video

quote:
🔥 Gazprom is the property of oligarchs. Ash is the property of the regime.

Oil and gas are not the economy. They are the fuel of Putin's war, the foundation of their luxury yachts, and a resource for poisonous propaganda. And we decided to shut off this valve.

"This isn't a movie. Everything here is real."

Our comrades from the Resistance carried out a complex operation (Bekijk deze YouTube-video) in the deep rear. With targeted strikes, 6 key gas distribution stations were destroyed in the Moscow and Tver regions.

Result:
💥 A loss of $6,000,000 on burnt equipment.
💥 Tens of millions of rubles in losses due to the downtime of pipelines.
💥 Panic of the regime, which realized its vulnerability.

But the most important thing is that the Chekist hounds were left with nothing. Our fighter, who carried out the sentence on the enemy's infrastructure, completely outmaneuvered the FSB system. With the help of the Legion, he was evacuated, crossed the border andis now in complete safety.
https://t.me/soprotivleniye_lsr/547

Over Black Spark is iets minder bekend en rust meer Opsec op, omdat naar eigen zeggen zij voor een deel bestaan uit hooggeplaatste medewerkers binnen Russische energiebedrijven en mensen binnen het leger.

1 van de publieke figuren van Black spark is dan ook een voormalige Gazprom directeur.

Beide organisaties plegen vooral sabotage op spoorwegen, locomotieven, transformers etc, maar vooral natuurlijk ook het leveren van informatie aan Oekraine voor doelwitten etc.
  woensdag 24 juni 2026 @ 12:35:22 #266
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_221135475
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 12:23 schreef MaxMark het volgende:

[..]
"Black Spark" had ik nog niet eerder gehoord, meestal lees je over Atesh, de partizanen in bezet gebied. Black Spark zijn dan "echte" russen op russisch grondgebied?
Of een tactiek om de Russen te laten denken dat daar een verzetsbeweging is en wantrouwen te zaaien.
  woensdag 24 juni 2026 @ 12:55:24 #267
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221135621
snel ga het pensioen van de bank halen , nu
anders gaat putin er kogels van kopen

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221135689
Bayraktar's back. (Alright)
twitter
pi_221135775
twitter
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221135790
twitter


:') _O-
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  Moderator woensdag 24 juni 2026 @ 13:24:48 #271
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_221135811
Poeh, dit is vandaag ook alweer 3 jaar geleden:
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_221135837
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2026 13:24 schreef xpompompomx het volgende:
Poeh, dit is vandaag ook alweer 3 jaar geleden:
[ afbeelding ]
Goeie ouwe popcorndag was dat.
  woensdag 24 juni 2026 @ 13:30:08 #273
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221135844
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 12:14 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Van een gas station masquerading as a country naar een parking space masquerading as a country.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221135859
Stalinaanbidder rebekka timmer moet lekker dr bek houden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221135914
Om wel een legitiem kwalijke zaak over het Oekraiens leger te noemen zonder te "concerntrollen"

quote:
The “Skala” Assault Regiment has combat achievements and excellent equipment. But, according to eyewitnesses, people are also tortured and beaten to death there.

Assault regiments have been the subject of intense debate for quite some time, as both their current role and future remain controversial. There are discussions about creating a separate branch of assault troops, while at the same time people ask: “Why do we need them when regular brigades already lack reinforcements?” Alongside this, questions remain unanswered regarding recruitment, resource allocation within these regiments, and—most controversially—the casualties and treatment of soldiers inside these units. The most criticized of all is the 425th Separate Assault Regiment “Skala,” which is the focus of Babel’s article. In short:

⛰ The 425th Separate Assault Regiment “Skala” is the largest assault regiment in the Armed Forces of Ukraine (unofficially reported to have up to 13,000 personnel). Its history began as a volunteer mobile fire group that had been eliminating Russian forces since the first days of the full-scale invasion. The regiment has fought in some of the war’s hottest battlefields: Izium, Soledar, Bakhmut, Avdiivka, Vuhledar, and Pokrovsk. Assault regiments are not part of any corps and report directly to higher command. The regiment is said to have “space-age” logistical support and modern weaponry.

📍 Journalist Kateryna Lykhohliad also investigated the regiment’s darker side:

She draws attention to numerous deaths in rear areas that were reportedly recorded as “pneumonia.” She recounts the disturbing story of Oleksandr Semenov, who escaped from the regiment’s location and reached a hospital in Kropyvnytskyi with injuries including a battered head, broken fingers, severe abrasions on his lower back, and torn hands. The article also mentions a distribution point nicknamed the “chicken coop,” guarded by “wardens,” where recruits are allegedly subjected to constant abuse, beatings, and exhausting physical punishments for any offense. In short, the article contains a great deal of troubling material.
Overigens gaat het er hetzelfde aan toe in bijv. het 225e aanvalsregiment van Oekraine. Vreselijk om te lezen.

Oekraiense bron en het hele onderzoek:

https://babel.ua/texts/12(...)zsliduvannya-babelya
pi_221135985
twitter


Damn
pi_221136039
Normaal zorg je voor decentralisatie en mobiliteit om de kwetsbaarheid voor aanvallen te verminderen. Maar dat is met olieraffinaderijen natuurlijk een onmogelijke optie.

De enige manier voor Rusland (lijkt mij) is dat ze een effectief defensief wapensysteem weten te ontwikkelen om drones uit de lucht te halen.
  FOK!Fotograaf woensdag 24 juni 2026 @ 14:05:11 #278
364681 over_hedge
pi_221136102
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 13:59 schreef Breekfast het volgende:
Normaal zorg je voor decentralisatie en mobiliteit om de kwetsbaarheid voor aanvallen te verminderen. Maar dat is met olieraffinaderijen natuurlijk een onmogelijke optie.

De enige manier voor Rusland (lijkt mij) is dat ze een effectief defensief wapensysteem weten te ontwikkelen om drones uit de lucht te halen.
decentralisatie is op zich wel al redelijk zo. Maakt alleen weinig uit als de drones 2000 km vliegen :P
wat jammer nou voor ze :7
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_221136273
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 14:05 schreef over_hedge het volgende:

[..]
decentralisatie is op zich wel al redelijk zo. Maakt alleen weinig uit als de drones 2000 km vliegen :P
wat jammer nou voor ze :7
Ik denk alleen dat we er helaas niet op moet rekenen dat dit drone-voordeel oneindig zal voortduren. Hoewel Rusland in veel opzichten grossiert in onkunde reken ik er wel op dat ze op een gegeven moment met een effectief antwoord komen.
pi_221136448
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 14:12 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ik denk alleen dat we er helaas niet op moet rekenen dat dit drone-voordeel oneindig zal voortduren. Hoewel Rusland in veel opzichten grossiert in onkunde reken ik er wel op dat ze op een gegeven moment met een effectief antwoord komen.
Rusland is zo'n immens land, met zo veel olieproducerende en -verwerkende industrie, dat ze er wel problemen mee zullen houden.

Zulke bescherming is gewoon heel lastig, Oekraïne kan haar burgerbevolking ook niet 100% beschermen.
pi_221136646
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juni 2026 12:19 schreef ExTec het volgende:
Zal niet lang meer duren voor ze meer achter electriciteit aan gaan, en de oliebronnen zelf, ipv alleen maar raffinaderijen en opslag.
Ze moeten de rus in ieder geval genoeg laten twijfelen zodat ze de luchtverdediging nog meer moeten uitsmeren. Ook doelen zoeken die voornamelijk poetin aan het hart gaan, genoeg dat hij wederom luchtverdediging vanaf het front laat terugtrekken.
pi_221136708
quote:
Russia is preparing a new wave of mobilization in October, — Tsaplienko, info from Russian media

▫️ It will be held immediately after the elections to State Duma scheduled for September.

▫️ For now, the authorities will officially avoid the term "mobilization".

▫️ In Russia, military training grounds are being prepared to receive tens of thousands of people for accelerated training before being sent to the front.

▫️ Now, as NATO intelligence agencies say, in the first quarter the recruitment rate fell to 800 people per day, which no longer covers losses on the front line.

▫️ The Russian Presidential Administration is considering several "road maps" for replenishing the army, but mobilization is the main hard scenario.

▫️ In parallel, a "softer" option is being discussed, that is, a hidden rotation of "rear-quarters" into assault units.

https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/2069755849711444328
pi_221136740
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 14:39 schreef RotatoR het volgende:

[..]

Laten we hopen dat Oekraïne ook precies weet waar die 'tens of thousands' straks lekker ligt te pitten. :)
pi_221136928
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 13:49 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Damn
En dat zal nog wel een voorzichtige schatting zijn - duurt altijd langer dan ze zeggen.
pi_221136977
Dit zijn mooie satellietfoto's om even doorheen te bladeren van de aanvallen bij Kerch vorige week:

twitter
  woensdag 24 juni 2026 @ 15:20:48 #286
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221137101
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 10:58 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Inderdaad een herhalend patroon.
Al minimaal 110 jaar.
Nog wel langer denk ik.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221137311
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 12:31 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Atesh is idd de meest bekende
Naar m'n weten zitten ze meer in Krim. "Atesh" betekent overigens "vuur" in Krim-Turks.
I carried the fire before I knew its name.
  woensdag 24 juni 2026 @ 17:05:32 #288
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221137747
quote:
1579 days. The Kremlin’s war has now lasted longer than WWI.
Russia doesn’t care that all UN Security Council members call for an end. Doesn’t care that it’s killing 🇺🇦Ukrainian civilians and even 1000 Russian soldiers a day

. It just keeps bombing.
Enough is enough. Time for a ceasefire is now.
Het maakt Poetin niet uit, hij wil dat de USSR terug komt, landjepik gaat door

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221137798
Oppositie bevestigt vrees van Oekraïne: Belarus bereidt zich voor op oorlog

Belarus bereidt zich in hoog tempo voor op een oorlog tegen Oekraïne, waarschuwt de gevluchte oppositie van het land. Die deelde een rapport met Kyiv, waarin onder meer staat dat Belarus de grondwet heeft aangepast en bezig is verdedigingslinies aan te leggen.

https://www.volkskrant.nl(...)-op-oorlog~b9ec9c95/
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_221137817
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:15 schreef BennieButtfuck het volgende:
Oppositie bevestigt vrees van Oekraïne: Belarus bereidt zich voor op oorlog

Belarus bereidt zich in hoog tempo voor op een oorlog tegen Oekraïne, waarschuwt de gevluchte oppositie van het land. Die deelde een rapport met Kyiv, waarin onder meer staat dat Belarus de grondwet heeft aangepast en bezig is verdedigingslinies aan te leggen.

https://www.volkskrant.nl(...)-op-oorlog~b9ec9c95/
Zou wel verklaren waarom Loeki de laatste tijd zo joviaal doet, misschien een "false sense of security" proberen in te boezemen. Aan de andere kant lijkt het me toch wel redelijke zelfmoord om nu Oekraïne aan te vallen. Maar het zou de druk op rusland natuurlijk heel erg verlichten en rusland is wanhopig op dit moment.
  Moderator woensdag 24 juni 2026 @ 17:21:03 #291
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221137845
Zelensky zat wel te dreigen laatst, dan snap ik wel dat je je verdediging in gaat richten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 24 juni 2026 @ 17:30:10 #292
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221137885
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:21 schreef sp3c het volgende:
Zelensky zat wel te dreigen laatst, dan snap ik wel dat je je verdediging in gaat richten
Dat was echt wel een beetje dom na Lukashenko's handreiking geen oorlog te willen met Oekraïne.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221137888
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:21 schreef sp3c het volgende:
Zelensky zat wel te dreigen laatst, dan snap ik wel dat je je verdediging in gaat richten
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:30 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat was echt wel een beetje dom na Lukashenko's handreiking geen oorlog te willen met Oekraïne.
Kleine nuance: Hij zat te dreigen dat Belarus moet stoppen met het ondersteunen van drone-aanvallen via Belarus door o.a. versterkers op hun grondgebied te hebben. Het dreigement was dat Oekraïne daar iets aan gaat doen, omdat Oekraïeners er door sterven.
pi_221137921
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:30 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat was echt wel een beetje dom na Lukashenko's handreiking geen oorlog te willen met Oekraïne.
Jaaaaaaaaaa vast.
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_221137929
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:30 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat was echt wel een beetje dom na Lukashenko's handreiking geen oorlog te willen met Oekraïne.
Locoshanker vecht actief mee met de russen door te helpen met de bombardementen op Oekrainsche burgerdoelen.
  woensdag 24 juni 2026 @ 17:38:54 #296
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_221137937
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 24 juni 2026 @ 17:41:00 #297
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221137952
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:30 schreef MaxMark het volgende:

[..]
[..]
Kleine nuance: Hij zat te dreigen dat Belarus moet stoppen met het ondersteunen van drone-aanvallen via Belarus door o.a. versterkers op hun grondgebied te hebben. Het dreigement was dat Oekraïne daar iets aan gaat doen, omdat Oekraïeners er door sterven.
Is ook al aangetoond dat dat zo is dan?

quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:38 schreef oheng het volgende:

[..]
Locoshanker vecht actief mee met de russen door te helpen met de bombardementen op Oekrainsche burgerdoelen.
Onzin natuurlijk. Vecht Nederland ook actief mee omdat er dode Russen vallen door drones?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Moderator woensdag 24 juni 2026 @ 17:43:28 #298
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221137969
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:30 schreef MaxMark het volgende:

[..]
[..]
Kleine nuance: Hij zat te dreigen dat Belarus moet stoppen met het ondersteunen van drone-aanvallen via Belarus door o.a. versterkers op hun grondgebied te hebben. Het dreigement was dat Oekraïne daar iets aan gaat doen, omdat Oekraïeners er door sterven.
Sure

En dan snap ik dat je je verdediging in gaat richten, ik zie daar nog niet direct in dat de witrussen oekraine binnenkort aan gaan vallen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221138003
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:41 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Is ook al aangetoond dat dat zo is dan?

Ik heb hier zelf nog geen direct bewijs van gezien. Wel dat russische drones over Belarus' grondgebied vliegen, wat an sich ook al reden genoeg is om er iets aan te doen.

En laten we uiteraard niet het begin van de oorlog vergeten, waar de Belarussen vrolijk rusland Oekraïne liet aanvallen vanaf hun grondgebied. Alleen dat is al/nog steeds reden genoeg om Belarus terug aan te vallen, of op z'n minst te bedreigen.

Ik vind de dreiging van Oekraïne om hun zenders aan te vallen een stuk minder erg dan je buurland laten aanvallen via je grondgebied, wat jij @inslagenreuring?
pi_221138009
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:43 schreef sp3c het volgende:

[..]
Sure

En dan snap ik dat je je verdediging in gaat richten, ik zie daar nog niet direct in dat de witrussen oekraine binnenkort aan gaan vallen
Same. Maar ik weet/wij weten niet hoeveel druk er van rusland op Belarus komt om toch een nieuw front te openen om meer Oekraïense troepen daarheen te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')