abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221102191
twitter


Kwaadaardig hoe het Kremlin maar Russen naar de slachtbank blijft sturen.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 20:51:12 #3
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221102500
Gaan ze alweer met kernbommen gooien om de Russische kracht te laten zien

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221102922
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 18:57 schreef havanagila het volgende:
Steeds meer filmpjes van Russische mannen die in busjes worden afgevoerd ook....
Ik hoorde uit (on)betrouwbare bronnen dat dit allemaal "niet waar" was.

quote:
Heeft Belarus trouwens al iets aan die radiobakens gedaan?
Die vind ik sowieso fascinerend.

Lijkt erop dat Zelensky bloed ruikt...?

Dat hij dat ff tegen lukashenko zegt? En wellicht, ook de follow up gaat doen...?
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221103008
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 20:39 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Kwaadaardig hoe het Kremlin maar Russen naar de slachtbank blijft sturen.
Putin wil doorvechten tot de laatste rus.

Correctie; een na laatste. Want de Sterke Man blijft natuurlijk wel in z'n bunker zitten.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 21:25:01 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_221103023
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 20:39 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Kwaadaardig hoe het Kremlin maar Russen naar de slachtbank blijft sturen.
Is allemaal de schuld van "acteur" Zelensky, heb ik eerder vandaag op dit forum geleerd.
Huilen dan.
pi_221103085
Dubbel
pi_221103101
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 21:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik hoorde uit (on)betrouwbare bronnen dat dit allemaal "niet waar" was.
[..]
Die vind ik sowieso fascinerend.

Lijkt erop dat Zelensky bloed ruikt...?

Dat hij dat ff tegen lukashenko zegt? En wellicht, ook de follow up gaat doen...?
Loekie kwam eerst met die " als Oekraïne ons aanvalt zijn we fucked" uitspraak. Denk dat die aanval donderdag daar wel eens iets mee te maken heeft. Hopelijk ziet het regime daar wel in dat het allemaal geen zin heeft, en verwijderen ze die krengen.
]
pi_221103105
Rus en haar marine, geen match made in heaven. Weten we. De rus-japanse oorlog, is the stuff legends are made of.

Maar het houd niet op. Niet vanzelf.

Low on Fuel, Russian Frigate Drifts in the English Channel
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221103244
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 21:32 schreef havanagila het volgende:
Loekie kwam eerst met die " als Oekraïne ons aanvalt zijn we fucked" uitspraak. Denk dat die aanval donderdag daar wel eens iets mee te maken heeft.
Correctamundo. Luki heeft overduidelijk zwakte getoond. Ook met dat hij publiekelijk excuses maakte voor beledigingen richting Zelensky?

Zelensky ruikt blijkbaar bloed.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221103427
Ik vermoed dat rusland weer een mobilisatie ronde gaat doen in de herfst
  zaterdag 20 juni 2026 @ 22:08:21 #12
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_221103531
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 21:33 schreef ExTec het volgende:
Rus en haar marine, geen match made in heaven. Weten we. De rus-japanse oorlog, is the stuff legends are made of.

Maar het houd niet op. Niet vanzelf.

Low on Fuel, Russian Frigate Drifts in the English Channel
Nou ja, olie is makkelijker over te pompen dan kolen. Toch Russische vooruitgang de laatste 120 jaar.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_221103543
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:00 schreef skysherrif het volgende:
Ik vermoed dat rusland weer een mobilisatie ronde gaat doen in de herfst
Eh, eens. Begint er op te lijken.

Maar de pieces of meat krijgen geen opleiding meer, de opleidings troepen zijn ergens in 2022 allemaal al in de grinder gegaan.

Materiel is er ook niet meer.

Dus ladingen 20 jarigen in de grinder?

Ik zeg: doen.

Elke dode jonge rus die geen nakomelingen krijgt = winst voor de rest van de mensheid.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 22:10:53 #14
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221103562
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 20:51 schreef michaelmoore het volgende:
Gaan ze alweer met kernbommen gooien om de Russische kracht te laten zien

[ afbeelding ]
Hele enge smeerlappen. :r De dood toegewenst. Ik zou ervoor betalen
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_221103588
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:10 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Hele enge smeerlappen. :r De dood toegewenst. Ik zou ervoor betalen
Maak je niet zo druk.

Wij hoeven ze niet te vernietigen.

Kunnen ze prima zelf :D ;)
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 22:21:43 #16
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221103705
quote:
19s.gif Op donderdag 18 juni 2026 22:57 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
[ x ]
_O-
Wat een niveau _O-
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_221104582
twitter
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  zondag 21 juni 2026 @ 06:26:24 #18
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221105652
quote:
17s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 23:21 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
De Putin fanboys lopen vaak te dwepen met zijn conservatieve ideologie. Want wij zouden allemaal veels te zwak zijn door onze vrij progressieve manier van leven.

Het lijkt er nu steeds meer op dat juist dat die conservatieve ideologie juist Putin en Rusland zwak maken.
The name is Putler, Vladimir Putler
  zondag 21 juni 2026 @ 07:01:01 #19
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221105725
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 06:26 schreef The-BFG het volgende:

[..]
De Putin fanboys lopen vaak te dwepen met zijn conservatieve ideologie.

Want wij zouden allemaal veels te zwak zijn door onze vrij progressieve manier van leven.

Exact dat zelfde betoogde Hitler ook over de USA in 1940

Eten, muziek, dansen en een mix van afgekeurde rassen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221105730
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 20:51 schreef michaelmoore het volgende:
Gaan ze alweer met kernbommen gooien om de Russische kracht te laten zien

[ afbeelding ]
We moeten eens leren om mensen met zulke hoofden preventief te ruimen.
graag verwijderen
  zondag 21 juni 2026 @ 07:14:04 #21
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221105748
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 07:04 schreef UitStraling het volgende:

[..]
We moeten eens leren om mensen met zulke hoofden preventief te ruimen.
quote:
Dmitry Steshin is worried that Russia's invasion might end in great shame
Dimitri is een Special Military Correspondent
Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 21-06-2026 11:08:40 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221105905
Hoe heet dat youtube-kanaal met die gast met dat metalen masker?
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
  Moderator zondag 21 juni 2026 @ 11:21:32 #25
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_221106550
Vliegles loopt fout af:
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_221106559
quote:
2s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:21 schreef xpompompomx het volgende:
Vliegles loopt fout af:
[ x ]
Manman, een beetje originaliteit mag wel bij die Russen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_221106587
quote:
2s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:21 schreef xpompompomx het volgende:
Vliegles loopt fout af:
[ x ]
Lijkt iets van 2023 te zijn?

https://www.independent.c(...)-putin-b2283686.html
pi_221106799
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 06:26 schreef The-BFG het volgende:

[..]
De Putin fanboys lopen vaak te dwepen met zijn conservatieve ideologie. Want wij zouden allemaal veels te zwak zijn door onze vrij progressieve manier van leven.

Het lijkt er nu steeds meer op dat juist dat die conservatieve ideologie juist Putin en Rusland zwak maken.
Van die plaatjes van wat van die nors kijkende Russische mannen versus Europese vrouwelijke leiders moet dan zogenaamd aantonen dat wij het onderspit gaan delven, maar dat is natuurlijk te infantiel voor woorden.
Het grootste gevaar voor een leider is dat deze zich gaat omringen met mensen die hem of haar niet meer tegenspreken, ook al is dat hard nodig. En je ziet dit bij types als Poetin en Trump misgaan omdat ze niet meer op basis van realistische informatie keuzes maken, die ze vaak zelf al niet eens kunnen maken en in hun eigen werkelijkheid gaan leven. Ook bij Zelenksy zie je dat wel, maar die is dan nog weer dusdanig afhankelijk van buitenlandse hulp dat er nog enige sprake van reflectie en externe druk is.

Ook de liberale democratie steeds maar ondergeschikt verklaren aan het autocratische bestuursmodel is zo'n fenomeen. China wordt maar steeds weggezet als enorm succesvol, maar kijk je naar de economische realiteit dan valt dat tegen. Ja het is een enorm land met een enorme bevolking, maar economisch gaat het lang niet zo geweldig. India doet het bijvoorbeeld de laatste jaren beter en het is maar de vraag of ze de VS, met slechts een fractie van de bevolking van China, ooit gaan bijhouden in absolute welvaart, laat staan relatieve welvaart.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_221107643
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:39 schreef Monolith het volgende:

[..]
Van die plaatjes van wat van die nors kijkende Russische mannen versus Europese vrouwelijke leiders moet dan zogenaamd aantonen dat wij het onderspit gaan delven, maar dat is natuurlijk te infantiel voor woorden.
Het grootste gevaar voor een leider is dat deze zich gaat omringen met mensen die hem of haar niet meer tegenspreken, ook al is dat hard nodig. En je ziet dit bij types als Poetin en Trump misgaan omdat ze niet meer op basis van realistische informatie keuzes maken, die ze vaak zelf al niet eens kunnen maken en in hun eigen werkelijkheid gaan leven. Ook bij Zelenksy zie je dat wel, maar die is dan nog weer dusdanig afhankelijk van buitenlandse hulp dat er nog enige sprake van reflectie en externe druk is.

Ook de liberale democratie steeds maar ondergeschikt verklaren aan het autocratische bestuursmodel is zo'n fenomeen. China wordt maar steeds weggezet als enorm succesvol, maar kijk je naar de economische realiteit dan valt dat tegen. Ja het is een enorm land met een enorme bevolking, maar economisch gaat het lang niet zo geweldig. India doet het bijvoorbeeld de laatste jaren beter en het is maar de vraag of ze de VS, met slechts een fractie van de bevolking van China, ooit gaan bijhouden in absolute welvaart, laat staan relatieve welvaart.
Het neoliberalisme en het kapitalisme zijn absoluut niet zaligmakend en de Europese consensuspolitiek is verre van daadkrachtig en slagvaardig, maar toch richt de massa-immigratie zich nog altijd op Europa en niet op Rusland of China. Dus zo verschrikkelijk is het nou ook weer niet dan.
pi_221108349
In Crimea alleen nog brandstof voor nooddiensten, verkoop aan burgers gestaakt.

Zo zo.
pi_221108372
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 08:31 schreef Kentoet het volgende:
Hoe heet dat youtube-kanaal met die gast met dat metalen masker?
MF Doom?

Haha nee grapje. @GGMM

Nee, die noemt zichzelf kgb detected.
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_221108401
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 13:08 schreef havanagila het volgende:
In Crimea alleen nog brandstof voor nooddiensten, verkoop aan burgers gestaakt.

Zo zo.
En beelden van grotendeels lege winkels.
  zondag 21 juni 2026 @ 13:28:37 #33
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 21 juni 2026 @ 13:29:43 #34
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_221108452
Echt heel vervelend dat het Russische volk nu de gevolgen voelt van het hebben van een imperialistische oorlogsmisdadiger als leider.
Huilen dan.
pi_221108472
Het wordt steeds lastiger voor de opper generaals en hoge verantwoordelijken van het Russische leger om tegen Putler te zeggen dat het goed gaat. Want dat is het enige wat ze tegen hem durven zeggen, anders loopt het ook voor hen vroeg of laat slecht af.
pi_221108488
twitter
pi_221108848
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2026 13:29 schreef Isdatzo het volgende:
Echt heel vervelend dat het Russische volk nu de gevolgen voelt van het hebben van een imperialistische oorlogsmisdadiger als leider.
Ik denk niet dat de Russen dat als een probleem zien. Als Poetin het veld moet ruimen helpen ze gewoon de volgende “sterke man” in het zadel.
  zondag 21 juni 2026 @ 14:43:33 #38
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221108922
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 14:30 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de Russen dat als een probleem zien.
Als Poetin het veld moet ruimen helpen ze gewoon de volgende “sterke man” in het zadel.
Dat vrees ik ook

de Russen zijn sinds de feestvierende Tsaren family gewend om belazerd te worden en te sterven van de honger in de kou
Dat is een soort honger naar zelfkastijding


quote:
AI-overzicht
De feestvierende tsarenfamilie verwijst naar de Romanov-dynastie, die ruim 300 jaar over Rusland regeerde.

Het meest iconische feest was het legendarische kostuumbal van 1903 in het Winterpaleis in Sint-Petersburg.

Het Kostuumbal van 1903
Dit was het laatste grote, extravagante keizerlijke feest voor de ondergang van het Russische Rijk.

Aanleiding: Het 290-jarig jubileum van de Romanov-dynastie.

Datum: 11 en 13 februari 1903.
Locatie: Het Winterpaleis in Sint-Petersburg.
Kledingvoorschrift: Alle gasten, inclusief tsaar Nicolaas II en tsarina Alexandra, waren uitgedost in rijkversierde 17e-eeuwse kledij, gebaseerd op de tijd van tsaar Alexei Michailovitsj.
quote:
AI-overzicht
De laatste Russische tsaar Nicolaas II, zijn vrouw Alexandra en hun vijf kinderen werden in de nacht van 16 op 17 juli 1918 op brute wijze vermoord door bolsjewieken in het Ipatjev-huis in Jekaterinenburg.

Dit maakte een definitief einde aan de eeuwenoude Romanov-dynastie.
De executie en de nasleep vonden plaats volgens de volgende details:
De aanleiding: Vanwege de Russische Burgeroorlog vreesden de bolsjewieken onder leiding van Lenin dat de tsaar door anticommunistische troepen zou worden bevrijd en als symbool zou dienen.

De moordpartij: Het gezin werd onder valse voorwendselen naar de kelder gelokt. Daar werden zij, samen met vier bedienden, geëxecuteerd door een vuurpeloton.

Doordat de dochters kostbare sieraden in hun kleding hadden genaaid, ketsten de eerste kogels af en moesten de bolsjewieken de klus uiteindelijk afmaken met bajonetten.
In Koele bloede afgeslacht

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 21% gewijzigd door michaelmoore op 21-06-2026 16:51:54 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221109599
twitter
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221109626
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 15:50 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
Ga weg met die bullshit bagger.
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_221109779
twitter


Russische propagandisten zien de bui al hangen. Als de Krim in Oekraïense handen komt is het afgelopen met Poetin.
  zondag 21 juni 2026 @ 16:33:49 #42
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_221109981
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 15:54 schreef BennieButtfuck het volgende:

[..]
Ga weg met die bullshit bagger.
Exact.

Slava Ukraïni!
Huilen dan.
pi_221109990
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 15:50 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
Bekijk deze YouTube-video
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
  zondag 21 juni 2026 @ 16:44:14 #44
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221110039
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 15:50 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
twitter
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 21 juni 2026 @ 17:23:04 #45
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_221110223
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 15:50 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
Leest een beetje als onze geuzen. Daarom zijn die discussies hier ook zo achterlijk. In een oorlog komen aan beide kanten de fuckers bovendrijven.
  zondag 21 juni 2026 @ 17:56:49 #46
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221110451
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 15:54 schreef BennieButtfuck het volgende:

[..]
Ga weg met die bullshit bagger.
Het is beter bij dit soort informatie een krant te quoten. Pools-Oekraïnse relaties staan wel degelijk onder druk maar dit is van X is vrij onzinnig:

https://www.kyivpost.com/opinion/78645
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 21 juni 2026 @ 18:01:30 #47
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221110486
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 16:16 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Russische propagandisten zien de bui al hangen. Als de Krim in Oekraïense handen komt is het afgelopen met Poetin.
Uiteraard, maar geen electriciteit of water voor de bevolking betekent niet dat het gebied zomaar veroverd kan worden natuurlijk. Vele steden in Oekraïne hebben te maken met dezelfde situatie en ondanks dat blijft het front stilstaand.
Het is wel jammer dat door de drone-oorlogsvoering dit soort oorlogen veel zwaarder zijn voor de burgerbevolking.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221110507
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 17:56 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het is beter bij dit soort informatie een krant te quoten. Pools-Oekraïnse relaties staan wel degelijk onder druk maar dit is van X is vrij onzinnig:

https://www.kyivpost.com/opinion/78645
Kent niemand de broedermoord?

https://nl.wikipedia.org/(...)en_Oost-Galici%C3%AB

quote:
. De bloedbaden bereikten hun hoogtepunt in juli en augustus 1943. De commandant van de OePA-Noord-groep, Dmytro Kljatsjkivsky, verklaarde in 1943 in een richtlijn dat het doel was om alle "Poolse elementen" te liquideren. Hoewel aanvankelijk alleen alle mannelijke Poolse inwoners van deze gebieden tussen de 16 en 60 jaar oud zouden worden vermoord, waren de slachtoffers van de bloedbaden voornamelijk Poolse vrouwen en kinderen. De Oekraïners hoopten dat ze door de Polen uit te schakelen hun toekomstige claim op Wolynië konden versterken. Bovendien werden de rellen gezien als een wraakactie voor bloedbaden door Poolse nationalisten tegen Oekraïense burgers die in 1942 hadden plaatsgevonden.

Van 1942 tot het einde van de oorlog werden alleen al in Wolynië naar schatting 50.000 tot 60.000 Polen gedood. Samen met andere gebieden van Oekraïne werden mogelijk tot 100.000-300.000 mensen door Oekraïense nationalisten gedood, en 485.000 mensen werden tot vluchtten gedwongen. De bloedbaden bereikten hun hoogtepunt op de zogenaamde Bloedzondag van 11 juli 1943. Op die dag vielen honderden OePA-troepen, "gesteund door de Oekraïense burgerbevolking, honderd Poolse dorpen aan. […] Mensen werden tijdens de Heilige Mis in de kerken vermoord. Veel priesters werden vlak bij het altaar met zeisen in stukken gesneden." "Inwoners werden vermoord in kerken, met geweld uit hun huizen gehaald en op verschillende manieren gemarteld."

Deze massamoorden op de Poolse bevolking, die aan Poolse zijde het "Wolynische bloedbad" (rzeź wołyńska) en aan Oekraïense zijde de "Wolynische tragedie" (Волинська трагедія) worden genoemd, vonden plaats ongeacht leeftijd en geslacht. De hoofdverantwoordelijkheid voor de terreur lag bij de Bandera-OOeN. Ook de Oekraïense en Poolse Schutzmannschaften (militair georganiseerde hulptroepen van de politie), georganiseerd en gecontroleerd door de Duitsers, mengden zich aan beide kanten in het conflict.

Bij de wreedheden werden niet alleen vuurwapens, maar ook bijlen, pieken, messen en hooivorken gebruikt om mensen te vermoorden. Ongeacht hun leeftijd en geslacht werden de slachtoffers vaak doodgemarteld, nederzettingen in brand gestoken en werden de steden vaak 's nachts of bij zonsopgang verrast, zoals tijdens het bloedbad in Janowa Dolina. Kerken werden tijdens katholieke diensten meermalen aangevallen. In zijn boek No Simple Victory beschrijft de Britse historicus Norman Davies hoe hele dorpen werden platgebrand, katholieke priesters met bijlen werden gehakt of gekruisigd en afgelegen boerderijen werden aangevallen door met messen en hooivorken gewapende groepen. Kelen van slachtoffers werden doorgesneden, zwangere vrouwen en kinderen werden gespietst of in stukken gehakt, mannen werden in hinderlagen gelokt en vermoord.



[ Bericht 61% gewijzigd door Lospedrosa op 21-06-2026 18:17:48 ]
Vakman pur sang
  zondag 21 juni 2026 @ 18:05:43 #49
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221110525
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:01 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Uiteraard, maar geen electriciteit of water voor de bevolking betekent niet dat het gebied zomaar veroverd kan worden natuurlijk. Vele steden in Oekraïne hebben te maken met dezelfde situatie en ondanks dat blijft het front stilstaand.
Het is wel jammer dat door de drone-oorlogsvoering dit soort oorlogen veel zwaarder zijn voor de burgerbevolking.
Het belangrijkste is gewoon dat de Russen ook echt last gaan krijgen van deze oorlog. Onvrede over Poetin en co mag nog wel wat groeien daar.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_221110549
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:01 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Uiteraard, maar geen electriciteit of water voor de bevolking betekent niet dat het gebied zomaar veroverd kan worden natuurlijk. Vele steden in Oekraïne hebben te maken met dezelfde situatie en ondanks dat blijft het front stilstaand.
Het is wel jammer dat door de drone-oorlogsvoering dit soort oorlogen veel zwaarder zijn voor de burgerbevolking.
Het gaat de goede kant op, de Russen ontvluchten De Krim:

twitter


twitter
  zondag 21 juni 2026 @ 18:09:57 #51
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221110566
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:05 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Het belangrijkste is gewoon dat de Russen ook echt last gaan krijgen van deze oorlog. Onvrede over Poetin en co mag nog wel wat groeien daar.
Historisch gezien lijkt het treffen van de burgerbevolking enkel tot verharding, het werkt niet in Oekraïne en zal waarschijnlijk in Rusland ook niet gaan werken.
De regelmatige electriciteitsuitval in Oekraïne heeft ook niet geholpen om de publieke opinie te bewegen richting het opgeven van land.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 21 juni 2026 @ 18:11:03 #52
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221110576
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:08 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Het gaat de goede kant op, de Russen ontvluchten De Krim:

[ x ]
Maar wat heeft dat voor nut, dat heeft hetzelfde nut als de Oekraïners die de Oekraïne ontvlucht zijn. Het maakt het enkel makkelijker voor Rusland om het gebied te bevoorraden.

De Krim heeft 2,4 miljoen inwoners, 700 auto's heeft op dergelijke aantallen weinig tot geen invloed.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221110597
Russische luchtafweer be like:

twitter
  zondag 21 juni 2026 @ 18:15:04 #54
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221110623
Nog een artikel over militaire en energiedoelen die geraakt zijn bij de Krimbrug:

quote:
Ukraine's army struck energy and military targets on both sides of the Crimean Bridge, Ukrainian President Volodymyr Zelensky confirmed on June 21.

"This night, our long-range sanctions were applied to the occupiers' military logistics, oil industry, and air defense," Zelensky said in a Telegram post.

"Targets on both sides of the Crimean Bridge were hit: maritime logistics for oil transportation in the Krasnodar region and an oil depot in temporarily occupied Kerch," he added.

Kyiv has routinely targeted Russian military infrastructure in occupied territories, as well as oil and industrial facilities that support Moscow's war effort. The country has stepped up strikes on Crimea in recent weeks in an attempt to isolate the peninsula from mainland Russia.
https://kyivindependent.c(...)-in-occupied-crimea/
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221110757
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:09 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Historisch gezien lijkt het treffen van de burgerbevolking enkel tot verharding, het werkt niet in Oekraïne en zal waarschijnlijk in Rusland ook niet gaan werken.
De regelmatige electriciteitsuitval in Oekraïne heeft ook niet geholpen om de publieke opinie te bewegen richting het opgeven van land.
Tjonge, ga je nu echt het opgeven van het complete land met een etnische zuivering als gevolg vergelijken met het opgeven van bezette gebieden door de agressor?
  zondag 21 juni 2026 @ 18:35:51 #56
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221110768
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:34 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Tjonge, ga je nu echt het opgeven van het complete land met een etnische zuivering als gevolg vergelijken met het opgeven van bezette gebieden door de agressor?
Doe niet zo onzinnig, dat staat er helemaal niet.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221110774
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:09 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Historisch gezien lijkt het treffen van de burgerbevolking enkel tot verharding, het werkt niet in Oekraïne en zal waarschijnlijk in Rusland ook niet gaan werken.
De regelmatige electriciteitsuitval in Oekraïne heeft ook niet geholpen om de publieke opinie te bewegen richting het opgeven van land.
Dat is helemaal niet altijd zo. Vooral voor een aanvallende partij geldt dat niet (zie alle oorlogen van de VS)

Een verdedigende partij heeft geen keus dus dan is de invloed beperkter.
pi_221110796
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:11 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Maar wat heeft dat voor nut, dat heeft hetzelfde nut als de Oekraïners die de Oekraïne ontvlucht zijn. Het maakt het enkel makkelijker voor Rusland om het gebied te bevoorraden.

De Krim heeft 2,4 miljoen inwoners, 700 auto's heeft op dergelijke aantallen weinig tot geen invloed.

Het "nut" is dat kennelijk die bevolking zich zorgen begint te maken ondanks het mooi weer op de staatspropaganda. De mensen die (terecht) nu vluchten vertrouwen kennelijk niet de mooie woorden van het Russische regime dat alles onder controle is.

Daarbij gaat het niet om 700 voertuigen totaal. Maar om een file van 700 voertuigen op een bepaald moment. File ontstaat pas wanneer de normale doorvoercapaciteit van Xxx voertuigen per uur wordt overschreden. Terwijl de file groeit is er aan de voorzijde ook nog steeds die doorvoercapaciteit. Voordat de file gegroeid is tot 700 voertuigen zijn er ook al honderden of duizenden voertuigen intussen het knelpunt (in dit geval de brug) gepasseerd.
  zondag 21 juni 2026 @ 18:43:35 #59
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221110813
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:36 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dat is helemaal niet altijd zo. Vooral voor een aanvallende partij geldt dat niet (zie alle oorlogen van de VS)

Een verdedigende partij heeft geen keus dus dan is de invloed beperkter.
Het heeft over het algemeen gewoon niet zoveel nut en de beoorde doelen worden zelden gehaald:

Air Power and Coercion in War by Robert A. Pape is een prima boek hierover

en ook het Amerikaanse leger hangt dezelfde conclusies aan: https://www.usni.org/maga(...)-bombing-always-myth
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221110828
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Kent niemand de broedermoord?

https://nl.wikipedia.org/(...)en_Oost-Galici%C3%AB
[..]

Dat de Oekraïners in de oorlog geen lieverdjes waren is geen geheim. Dat geldt ook voor de Kroaten: de Ustasabeweging was zo wreed dat zelfs de nazi’s vonden dat het wel een tandje minder kon.

Het is een beetje treurig dat dit nu wordt aangevoerd als reden om de steun maar de stoppen. Dat heeft natuurlijk niks met elkaar te maken.
  zondag 21 juni 2026 @ 18:46:38 #61
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221110830
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:39 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Het "nut" is dat kennelijk die bevolking zich zorgen begint te maken ondanks het mooi weer op de staatspropaganda. De mensen die (terecht) nu vluchten vertrouwen kennelijk niet de mooie woorden van het Russische regime dat alles onder controle is.

Daarbij gaat het niet om 700 voertuigen totaal. Maar om een file van 700 voertuigen op een bepaald moment. File ontstaat pas wanneer de normale doorvoercapaciteit van Xxx voertuigen per uur wordt overschreden. Terwijl de file groeit is er aan de voorzijde ook nog steeds die doorvoercapaciteit. Voordat de file gegroeid is tot 700 voertuigen zijn er ook al honderden of duizenden voertuigen intussen het knelpunt (in dit geval de brug) gepasseerd.
Je snapt toch wel dat 700 voertuigen propaganda nieuws is? Dat is wellicht net een file van 1km. Het is ook de enige verbinding met het vaste land, tussen een gebied met 2,4 miljoen inwoners en de rest van het land is het logisch dat er normaal verkeer is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 21 juni 2026 @ 18:48:31 #62
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221110837
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:46 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat de Oekraïners in de oorlog geen lieverdjes waren is geen geheim. Dat geldt ook voor de Kroaten: de Ustasabeweging was zo wreed dat zelfs de nazi’s vonden dat het wel een tandje minder kon.

Het is een beetje treurig dat dit nu wordt aangevoerd als reden om de steun maar de stoppen. Dat heeft natuurlijk niks met elkaar te maken.
De steun wordt niet gestaakt hé. Er zijn enkel wat hoogwaardigheidsbekleders die onderscheidingen heen en weer terugsturen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221110839
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:09 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Historisch gezien lijkt het treffen van de burgerbevolking enkel tot verharding, het werkt niet in Oekraïne en zal waarschijnlijk in Rusland ook niet gaan werken.
De regelmatige electriciteitsuitval in Oekraïne heeft ook niet geholpen om de publieke opinie te bewegen richting het opgeven van land.
Gelul. Oekraïne is de verdedigende partij. Als Oekraïne stopt met vechten, volgt bezetting. Rusland is de aanvallende partij. Als Rusland stopt met vechten verandert er voor Rusland helemaal niets.
pi_221110840
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:48 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De steun wordt niet gestaakt hé. Er zijn enkel wat hoogwaardigheidsbekleders die onderscheidingen heen en weer terugsturen.
Ik refereerde aan dat Bij1-figuur.
pi_221110876
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:43 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het heeft over het algemeen gewoon niet zoveel nut en de beoorde doelen worden zelden gehaald:

Air Power and Coercion in War by Robert A. Pape is een prima boek hierover

en ook het Amerikaanse leger hangt dezelfde conclusies aan: https://www.usni.org/maga(...)-bombing-always-myth
Ja als aanvallende partij, dat is Oekraine toch helemaal niet. Ze zijn nu in Zwitserland letterlijk aan het onderhandelen vanwege het feit dat de verdedigende partij het duur heeft gemaakt voor het thuisfront van de aanvallende partij.
  zondag 21 juni 2026 @ 19:03:07 #66
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221110908
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:57 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ja als aanvallende partij, dat is Oekraine toch helemaal niet. Ze zijn nu in Zwitserland letterlijk aan het onderhandelen vanwege het feit dat de verdedigende partij het duur heeft gemaakt voor het thuisfront van de aanvallende partij.
Voor beide partijen geldt dit principe.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221110917
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 19:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Voor beide partijen geldt dit principe.
Dat is dus onzin. Sowieso is een principe geen natuurwet en heeft niet altijd dezelfde uitkomst
pi_221110938
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:01 schreef BlaZ het volgende:
Uiteraard, maar geen electriciteit of water voor de bevolking betekent niet dat het gebied zomaar veroverd kan worden natuurlijk.
Da's een goed verhaal als water voor de bevolking en water voor de militairen 2 verschillende dingen zijn.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221110971
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:09 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Historisch gezien lijkt het treffen van de burgerbevolking enkel tot verharding, het werkt niet in Oekraïne en zal waarschijnlijk in Rusland ook niet gaan werken.
De regelmatige electriciteitsuitval in Oekraïne heeft ook niet geholpen om de publieke opinie te bewegen richting het opgeven van land.
We zien meer en meer filmpjes van russen die zich afvragen wat het nut van deze oorlog nou eigenlijk is.

Klinkt niet als verharding.

Propaganda roeptoeters als die solovjev met z'n mooie verhalen over onze grootvaders blablabla heeft ondertussen een publiek van bijna louter 60+ jarigen.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221111016
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:11 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Maar wat heeft dat voor nut, dat heeft hetzelfde nut als de Oekraïners die de Oekraïne ontvlucht zijn. Het maakt het enkel makkelijker voor Rusland om het gebied te bevoorraden.
Eh, wat....?

Wil je hier gaan vertellen dat rus zoveel last heeft van het "drukke verkeer" ofzo, ipv dat de drones ze om de oren vliegen?

Als er geen burger meer is, is alles wat beweegt een doel?

Als je een stad hebt waar burgers wonen, zijn die ook de canarie's die aan de bel trekken als er iets aan de hand is. Zijn gevaarlijk voor je tegenstander, je hebt geen idee hoe ze reageren.

Een lege stad is een nachtmerrie. Mag jij helemaal aan alle kanten gaan beveiligen, en slipt de vijand naar binnen hebben ze 1000+1 plekken om zich te verbergen.

Naar goed rus gebruik, mogen ze dan hun eigen stad in de as gaan leggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door ExTec op 21-06-2026 19:23:45 ]
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221111055
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:46 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Je snapt toch wel dat 700 voertuigen propaganda nieuws is? Dat is wellicht net een file van 1km. Het is ook de enige verbinding met het vaste land, tussen een gebied met 2,4 miljoen inwoners en de rest van het land is het logisch dat er normaal verkeer is.
Ik weet niet hoe goed jouw wiskunde is en hoe groot jouw auto is. Maar een personenauto is gemiddeld 4,5 meter. In een file heb je al snel 1 tot 1,5 meter tussenafstand. En dan staan er ook nog bussen en vrachtwagens in die file. Dan kom je op gemiddeld een meter of 8 wat elk voertuig aan ruimte en tussenafstand inneemt. Dat is dus al zeker 5 a 6km file.

700 voertuigen in de file + de duizenden voertuigen die op een dag dus gewoon passeren op basis van de maximale wegcapaciteit. Dan zit je zo aan 10.000-15.000 mensen die het gebied verlaten.

[Edit] de brug heeft eerder al 35.000 voertuigen per dag verwerkt, met twee rijstroken per richting in gebruik.

Geen idee hoe de huidige toestand op de brug is, maar als door beschadigingen maar één rijstrook per richting beschikbaar is, dan kunnen alsnog ruim 2000 voertuigen per uur passeren. Mijn schattingen hier boven blijken dus nog héél voorzichtig te zijn. Op een dag kan er tussen zonsopkomst en zonsondergang makkelijk 100.000 man die brug over (gezinnen/families die vluchten met meerdere personen per auto/bus).
Als er dan weinig verkeer de ander kant op is en de aantallen richting mainland Russia aanhouden loopt de Krim dus leeg in een kleine maand tijd.

[ Bericht 15% gewijzigd door Ivo1985 op 21-06-2026 19:41:12 ]
  zondag 21 juni 2026 @ 19:50:18 #72
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221111201
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 19:24 schreef Ivo1985 het volgende:

Als er dan weinig verkeer de ander kant op is en de aantallen richting mainland Russia aanhouden loopt de Krim dus leeg in een kleine maand tijd.
laten we het hopen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221111227
twitter
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:05:23 #74
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111366
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 19:04 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dat is dus onzin. Sowieso is een principe geen natuurwet en heeft niet altijd dezelfde uitkomst
Zie de bronnen hierboven.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111383
Einde van dit filmpje zie je de rijen auto's, die er natuurlijk niet zijn, want het is allemaal maar "propaganda".

twitter
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:09:26 #76
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221111397
even the ferrys are gone now
russians need swim with the tankers

quote:
Ukraine Destroys Multiple Russian Ferries at Port Kavkaz!
Bekijk deze YouTube-video



[ Bericht 16% gewijzigd door michaelmoore op 21-06-2026 20:56:37 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 21 juni 2026 @ 20:10:12 #77
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111403
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2026 19:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
We zien meer en meer filmpjes van russen die zich afvragen wat het nut van deze oorlog nou eigenlijk is.

Klinkt niet als verharding.

Propaganda roeptoeters als die solovjev met z'n mooie verhalen over onze grootvaders blablabla heeft ondertussen een publiek van bijna louter 60+ jarigen.
Dat is toch ook logisch aangezien oorlog geen enkel nut heeft? Maar het punt is juist dat men kan verharden als er meer burgerdoelen geraakt worden. Tot nu toe is daar niet veelvuldig sprake van.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:12:46 #78
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111423
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 19:24 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe goed jouw wiskunde is en hoe groot jouw auto is. Maar een personenauto is gemiddeld 4,5 meter. In een file heb je al snel 1 tot 1,5 meter tussenafstand. En dan staan er ook nog bussen en vrachtwagens in die file. Dan kom je op gemiddeld een meter of 8 wat elk voertuig aan ruimte en tussenafstand inneemt. Dat is dus al zeker 5 a 6km file.

700 voertuigen in de file + de duizenden voertuigen die op een dag dus gewoon passeren op basis van de maximale wegcapaciteit. Dan zit je zo aan 10.000-15.000 mensen die het gebied verlaten.

[Edit] de brug heeft eerder al 35.000 voertuigen per dag verwerkt, met twee rijstroken per richting in gebruik.

Geen idee hoe de huidige toestand op de brug is, maar als door beschadigingen maar één rijstrook per richting beschikbaar is, dan kunnen alsnog ruim 2000 voertuigen per uur passeren. Mijn schattingen hier boven blijken dus nog héél voorzichtig te zijn. Op een dag kan er tussen zonsopkomst en zonsondergang makkelijk 100.000 man die brug over (gezinnen/families die vluchten met meerdere personen per auto/bus).
Als er dan weinig verkeer de ander kant op is en de aantallen richting mainland Russia aanhouden loopt de Krim dus leeg in een kleine maand
Er zijn twee rijbanen. Dit soort kleine files zijn ter plekke niet bepaald uitzonderlijk en wijzen niet op een exodus.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111435
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:05 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Zie de bronnen hierboven.
Ja en als je het nieuws volgt over Iran dan zie je een casus dat het wel werkt. Of bijvoorbeeld de blokkade in WO1.
pi_221111437
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:10 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is toch ook logisch aangezien oorlog geen enkel nut heeft? Maar het punt is juist dat men kan verharden als er meer burgerdoelen geraakt worden. Tot nu toe is daar niet veelvuldig sprake van.
Ja, kan. Kan ook niet.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221111439
https://www.presstv.ir/De(...)v-Sumy-Chernigov-DPR

quote:
Russische vergeldingsaanvallen richten zich op belangrijke energie-installaties in heel Oekraïne

Russische strijdkrachten hebben vergeldingsaanvallen uitgevoerd op belangrijke energie-installaties in de regio’s Kiev, Soemy en Tsjernihiv, evenals in de Volksrepubliek Donetsk.

Media meldden zondag, onder verwijzing naar het Russische ministerie van Defensie, dat eenheden met onbemande luchtvaartuigen (UAV’s) hierbij gebruikmaakten van Gerbera-drones.

“Operators van Gerbera-drones van de eenheid voor onbemande systemen van het Russische ministerie van Defensie hebben belangrijke energievoorzieningen getroffen die door de Oekraïense strijdkrachten worden gebruikt in de regio’s Kiev, Soemy en Tsjernihiv, evenals in het door het Oekraïense leger bezette deel van de DPR,” aldus het ministerie, dat tevens bijbehorende beelden vrijgaf.

De afgelopen dagen zijn de gevechten tussen Russische en Oekraïense strijdkrachten verder geëscaleerd. Daarbij vonden meerdere aanvallen plaats op energie-infrastructuur, wat gevolgen had voor de openbare dienstverlening in de getroffen gebieden.

Beide partijen beschuldigen elkaar ervan opzettelijk energievoorzieningen aan te vallen, wat heeft geleid tot grootschalige verstoringen van essentiële diensten.

De Oekraïense president Volodymyr Zelensky bevestigde zaterdag dat de Speciale Operatietroepen van de Strijdkrachten van Oekraïne een aanval hadden uitgevoerd op de olieraffinaderij van Tjoemen, op meer dan 2.000 kilometer van de Oekraïense grens.

Zelensky verklaarde dat de gemoderniseerde Fire Point-drones van het land doelen konden bereiken op afstanden tot 3.000 kilometer.

Volgens de voormalig acteur en huidige president blijft het Oekraïense leger belangrijke energiedoelen diep binnen Russisch grondgebied aanvallen.

Rusland begon in februari 2022 zijn speciale militaire operatie in Oekraïne, met als verklaard doel de oostwaartse uitbreiding van de NAVO richting de Russische grenzen tegen te gaan.

Vier jaar na het begin van de oorlog in Oekraïne melden westerse media dat tienduizenden Oekraïense militairen zijn gedeserteerd.

De leiding in Kiev wordt geconfronteerd met een toenemende rekruteringscrisis; naar verluidt hebben ongeveer 200.000 militairen hun eenheden zonder toestemming verlaten.

Deserteurs noemen onder meer een gebrek aan vertrouwen in de leiding, uitputting, depressie en de soms gewelddadige methoden waarmee nieuwe rekruten worden geworven voor inzet aan het front.

Terwijl het aantal slachtoffers toeneemt en vervangingen achterblijven, heeft Oekraïne moeite om zijn strijdkrachten op peil te houden tegenover Rusland.

De ernstige situatie in Oekraïne onderstreept volgens deze visie de dringende noodzaak voor een staakt-het-vuren en onderhandelde oplossingen om verdere verliezen van mensenlevens en verdere vernietiging van infrastructuur te voorkomen.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:15:48 #82
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111444
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:14 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ja en als je het nieuws volgt over Iran dan zie je een casus dat het wel werkt. Of bijvoorbeeld de blokkade in WO1.
Kortom het kan hier ook gebeuren, precies zoals ik opmerkte.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111453
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:15 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Kortom het kan hier ook gebeuren, precies zoals ik opmerkte.
Laat maar :')
  zondag 21 juni 2026 @ 20:17:09 #84
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111455
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:14 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, kan. Kan ook niet.
Wat zou beter zijn voor de EU?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111460
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:17 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Wat zou beter zijn voor de EU?
Een mooie krater in de grond waar nu het kremlin is.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:18:07 #86
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111461
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:16 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Laat maar :')
Je valt me aan terwijl je het gewoon met me eens bent.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:19:05 #87
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111466
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
Een mooie krater in de grond waar nu het kremlin is.
Wel nee, dat zou namelijk, terecht, een kernoorlog ontketenen aan daar zit niemand op te wachten.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111475
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:19 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Wel nee, dat zou namelijk, terecht, een kernoorlog ontketenen aan daar zit niemand op te wachten.
Blijkbaar fantaseer jij er weer bij dat een NAVO land daarvoor verantwoordelijk moet zijn.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:22:05 #89
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111486
quote:
10s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
Blijkbaar fantaseer jij er weer bij dat een NAVO land daarvoor verantwoordelijk moet zijn.
Nee, hoor. Ik ga gewoon af op de doctrine. Over navoinmenging heb ik het niet gehad.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111499
Treinen schijnen ook issues te hebben. Maar geen zorg, er is geen exodus ofzo.

twitter
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221111504
twitter


Schipper mag ik overvaren ja of nee.
pi_221111519
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nee, hoor. Ik ga gewoon af op de doctrine. Over navoinmenging heb ik het niet gehad.
Ow, dus mocht er een sinkhole onder het kremlin verschijnen dan gaan ze nukes gooien,

Naar de aarde?
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221111528
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:22 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Schipper mag ik overvaren ja of nee.
Nee.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221111571
https://www.irishsun.com/(...)tary-aged-ukrainians

quote:
Zwitserland wil Oekraïense mannen van militaire leeftijd mogelijk niet langer beschermen

Kiev heeft Europese landen gevraagd mannelijke vluchtelingen terug te sturen vanwege personeelstekorten in het leger en aanhoudende tegenslagen aan het front.

Zwitserland zou Oekraïense mannen van militaire leeftijd kunnen uitsluiten van de bescherming die aan vluchtelingen wordt verleend, zo heeft de regering van het Alpenland bekendgemaakt.



De Zwitserse Bondsraad maakte vrijdag in een verklaring bekend dat zij overleg is gestart met de kantons over een verlenging van de S-status voor ongeveer 66.000 Oekraïense staatsburgers die naar Zwitserland zijn gevlucht na de escalatie tussen Moskou en Kiev, meer dan vier jaar geleden. Personen met deze beschermingsstatus ontvangen sociale ondersteuning in de vorm van goederen of geld en kunnen vrij het land in- en uitreizen.

Als onderdeel van deze besprekingen overweegt de regering “een mogelijke toekomstige beperking voor Oekraïense mannen die onder de dienstplicht vallen”, aldus de verklaring. Een beslissing hierover wordt naar verwachting tegen het einde van de zomer genomen.

“Dit komt doordat de EU momenteel een verlenging van de tijdelijke bescherming overweegt, mogelijk met een beperking voor deze mannen,” verklaarde de Bondsraad.

EU-commissaris voor Migratie Magnus Brunner zei eerder deze maand dat de Europese Unie onderzoekt of Oekraïense mannen van militaire leeftijd van deze regeling kunnen worden uitgesloten. “Dit is ook wat de Oekraïners ons vragen te doen,” benadrukte hij.

Volgens gegevens van Eurostat leven momenteel ongeveer 4,3 miljoen Oekraïners onder tijdelijke bescherming in de EU, waaronder naar schatting tot 1 miljoen mannen van gevechtsgeschikte leeftijd.

De Oekraïense autoriteiten hebben herhaaldelijk verklaard dat zij hun mannen uit het buitenland willen laten terugkeren vanwege tekorten aan militair personeel en voortdurende tegenslagen aan het front.

Kort na de escalatie van het conflict in februari 2022 kondigde Kiev een algemene mobilisatie af, waarbij mannen tussen 18 en 60 jaar het land niet meer mochten verlaten. Vorig jaar werden de beperkingen voor mannen van 18 tot 22 jaar versoepeld, waarna duizenden de grens overstaken.

Oekraïne heeft zich voor het aanvullen van zijn militaire gelederen steeds meer moeten beroepen op verplichte – en vaak gedwongen – dienstplicht. Daarbij wordt gesproken van een praktijk die bekendstaat als ‘bussificatie’, waarbij rekruteringsfunctionarissen mannen van militaire leeftijd op straat onderscheppen, wat regelmatig leidt tot gewelddadige confrontaties en publieke verontwaardiging.

In de afgelopen maanden hebben verschillende lidstaten, waaronder Polen, Duitsland, Denemarken, Tsjechië en Hongarije, maatregelen genomen om sociale voorzieningen voor Oekraïense migranten te beperken.

Moskou heeft de westerse bondgenoten van Kiev ervan beschuldigd bereid te zijn een proxyoorlog tegen Rusland te voeren “tot de laatste Oekraïner”.
Zeer grote tekorten in Oekraïne. Zijn van plan iedere laatste Oekraïense man naar de dood te leiden.... :N
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:29:56 #96
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111581
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:28 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.irishsun.com/(...)tary-aged-ukrainians
[..]
Zeer grote tekorten in Oekraïne. Zijn van plan iedere laatste Oekraïense man naar de dood te leiden.... :N
En dan lekker Bangladeshi importeren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111591
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
En dan lekker Bangladeshi importeren.
Totaal niet over te spreken nee, onmenselijk.

Is dat nog steeds gaande? Al een hele tijd niets over gelezen.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:31:22 #98
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111593
quote:
10s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ow, dus mocht er een sinkhole onder het kremlin verschijnen dan gaan ze nukes gooien,

Naar de aarde?
Het Nederlandse equivalent voor sinkhole opzoeken was zeker teveel werk.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111595
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:28 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.irishsun.com/(...)tary-aged-ukrainians
[..]
Zeer grote tekorten in Oekraïne. Zijn van plan iedere laatste Oekraïense man naar de dood te leiden.... :N
Overdrijven is ook een vak.

In Oekraïne is nu eenmaal dienstplicht. Dat betekent dat mannen in de weerbare leeftijd niet weg mogen vluchten, maar zich nuttig moeten maken in Oekraïne.
pi_221111599
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het Nederlandse equivalent voor sinkhole opzoeken was zeker teveel werk.
Ja.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221111640
https://www.bignewsnetwor(...)ts-amid-nazi-dispute

quote:
Voormalig Pools premier zegt dat Oekraïne tanks en gevechtsvliegtuigen moet teruggeven te midden van conflict over nazi-verleden

De opmerkingen van Leszek Miller volgden nadat Oekraïense functionarissen Poolse onderscheidingen hadden teruggegeven uit solidariteit met Volodymyr Zelensky.



Oekraïense functionarissen die protesteren tegen het besluit van Warschau om een staatsonderscheiding van Volodymyr Zelensky in te trekken, zouden ook de militaire uitrusting moeten teruggeven die door Polen is geleverd, waaronder MiG-gevechtsvliegtuigen en tanks. Dat heeft voormalig Pools premier Leszek Miller verklaard.

“Omdat iedereen zo graag teruggeeft wat hij heeft ontvangen, kunnen ze ook de MiG’s teruggeven die ze hebben gekregen, evenals de tanks en de wapens,” zei Miller zaterdag in het programma ‘Presidenten en Premiers’ op Polsat News.

Miller, die van 2001 tot 2004 premier was en toezicht hield op de toetreding van Polen tot de Europese Unie in 2004, reageerde daarmee op een groeiende diplomatieke ruzie tussen Warschau en Kiev.

Voormalige Oekraïense presidenten Leonid Koetsjma, Viktor Joesjtsjenko en Petro Porosjenko, minister van Buitenlandse Zaken Andrii Sybiha, inlichtingenchef Kyrylo Boedanov en andere hoge functionarissen maakten bekend dat zij hun Poolse staatsonderscheidingen zouden teruggeven uit solidariteit met Zelensky.

Deze stap volgde nadat de Poolse president Karol Nawrocki vrijdag Zelensky’s Orde van de Witte Adelaar had ingetrokken. Dit is de hoogste Poolse staatsonderscheiding.

Nawrocki verklaarde dat Zelensky de “pijngrens” van Polen had overschreden door een Oekraïense speciale eenheid de titel ‘Helden van de UPA’ toe te kennen. De UPA (Oekraïens Opstandelingenleger) was de gewapende vleugel van de Organisatie van Oekraïense Nationalisten (OUN). Tijdens de Tweede Wereldoorlog vermoordde de UPA op brute wijze ten minste 100.000 Poolse burgers in wat nu West-Oekraïne is. Volgens Warschau worden deze misdaden erkend als genocide.

De opmerkingen van Miller verwezen naar de militaire steun die Polen sinds de escalatie van het conflict met Rusland in 2022 aan Oekraïne heeft verleend. Warschau geldt als een van de sterkste militaire bondgenoten van Kiev en leverde onder meer MiG-29-gevechtsvliegtuigen, Mi-24-helikopters, tanks, artilleriesystemen, pantservoertuigen en munitie. Daarnaast fungeerde Polen als een belangrijk logistiek knooppunt voor westerse militaire hulp.

Miller uitte ook kritiek op Zelensky’s reactie. De Oekraïense president schreef zaterdag op X dat hij “niet zou discussiëren” over Nawrocki’s beslissing, omdat dezelfde onderscheiding in het verleden ook werd toegekend aan historische figuren zoals de achttiende-eeuwse Russische keizerin Catharina de Grote, die de Krim opnam in het Russische Rijk.

Volgens de voormalige premier had Zelensky de onderscheiding kunnen weigeren op het moment dat deze hem werd toegekend, in plaats van haar eerst te accepteren en later vraagtekens te zetten bij de lijst van eerdere ontvangers.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221111641
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
En dan lekker Bangladeshi importeren.
Ze wilden volgens mij 30-50% van de infantrie opvullen met buitenlandse krachten. Wel een verstandig idee.
pi_221111651
Downplayen wordt steeds lastiger merk ik.
pi_221111681
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Overdrijven is ook een vak.

In Oekraïne is nu eenmaal dienstplicht. Dat betekent dat mannen in de weerbare leeftijd niet weg mogen vluchten, maar zich nuttig moeten maken in Oekraïne.
Maar hebben die mannen onder het asielrecht niet de mogelijkheid om hier te blijven?
Dat Kiev ze terug wil snap ik wel maar volgens mij vangen wij juist mensen op die oorlogen ontvluchten.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:45:34 #105
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111698
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:43 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar hebben die mannen onder het asielrecht niet de mogelijkheid om hier te blijven?
Dat Kiev ze terug wil snap ik wel maar volgens mij vangen wij juist mensen op die oorlogen ontvluchten.
Ja, maar dat asielrecht is niet zo van belang als andere doelen relevanter zijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:47:24 #106
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111712
quote:
Ik zou Polen wel steunen als ze Oekraïne vanuit het westen willen binnenvallen om zodoende hun historisch grondgebied te heroveren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:47:47 #107
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111715
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:39 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Ze wilden volgens mij 30-50% van de infantrie opvullen met buitenlandse krachten. Wel een verstandig idee.
Klopt, maar wel lastig uitvoerbaar.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111719
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:45 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, maar dat asielrecht is niet zo van belang als andere doelen relevanter zijn.
In dat geval hebben we nog asielzoekers genoeg in de aanbieding voor Zelensky.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:50:30 #109
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111735
quote:
Ik zou Polen wel steunen als ze Oekraïne vanuit het westen willen binnenvallen om zodoende hun historisch grondgebied te heroveren.
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:48 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
In dat geval hebben we nog asielzoekers genoeg in de aanbieding voor Zelensky.
Dat heb ik al eerder geopperd. Sowieso zou Oekraïne de asielopvang van NL kunnen overnemen in ruil voor de leningen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111770
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:50 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik zou Polen wel steunen als ze Oekraïne vanuit het westen willen binnenvallen om zodoende hun historisch grondgebied te heroveren.
[..]
Dat heb ik al eerder geopperd. Sowieso zou Oekraïne de asielopvang van NL kunnen overnemen in ruil voor de leningen.
Zitten denk ik afhankelijk van hoe of wat ook wel grote risico's aan. Want ze zullen makkelijker om te kopen zijn door de Russen.
pi_221111805
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:50 schreef BlaZ het volgende:
Dat heb ik al eerder geopperd. Sowieso zou Oekraïne de asielopvang van NL kunnen overnemen in ruil voor de leningen.
Ik zou Oekraïne niet vertrouwen de mensenrechten van asielzoekers te respecteren.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:58:27 #112
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221111818
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:07 schreef ExTec het volgende:
Einde van dit filmpje zie je de rijen auto's, die er natuurlijk niet zijn, want het is allemaal maar "propaganda".

[ x ]
klopt zo een rij van Russische auto's voor een tankstation kan je met AI ook genereren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 21 juni 2026 @ 20:58:52 #113
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111824
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:54 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Zitten denk ik afhankelijk van hoe of wat ook wel grote risico's aan. Want ze zullen makkelijker om te kopen zijn door de Russen.
Wie zou er meer betalen momenteel?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111856
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:58 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Wie zou er meer betalen momenteel?
Ik heb het meer over losse opdrachten zoals pakketjes versturen/informatie verzamelen. Als ze in een dronefabriek in het westen zouden werken denk ik dat ze wel te porren zijn voor 'side' jobs.
pi_221112008
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
En dan lekker Bangladeshi Colombians importeren.
Why are so many Colombians fighting for Ukraine?
Bekijk deze YouTube-video
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_221112038
twitter


Russen zijn in paniek.
  zondag 21 juni 2026 @ 21:14:55 #117
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221112085
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 21:01 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Ik heb het meer over losse opdrachten zoals pakketjes versturen/informatie verzamelen. Als ze in een dronefabriek in het westen zouden werken denk ik dat ze wel te porren zijn voor 'side' jobs.
Tuurlijk, maar dat is puur een kwestie van genoeg willen betalen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221112223
quote:
10s.gif Op zondag 21 juni 2026 21:12 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Russen zijn in paniek.
Denk dat het wel verstandig is (als ze de Krim willen terugveroveren) om met drones, maar ook van binnenuit aanvallen. Maximale paniek veroorzaken...

Ze kunnen vast wel wat mensen van de Krim recruteren en die vervolgens met drones voorzien van wapens.
  zondag 21 juni 2026 @ 21:31:11 #119
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221112420
quote:
10s.gif Op zondag 21 juni 2026 21:12 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Russen zijn in paniek.
Om vervolgens in Moskou ook drones tegen te komen. _O-
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_221112652
Mogen blij zijn dat Oekraïne geen drones in treinen vol burgers jaagt.
pi_221112884
Wordt ze voorgelogen dat het allemaal prachtoorden zijn opgebouwd door rusland, natuurlijk zijn russen en poetin pijpers achterlijk genoeg om dat te geloven en ondanks de traantjes nu gaat ze dat thuis ook vertellen natuurlijk.

twitter
  zondag 21 juni 2026 @ 22:04:15 #122
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221112907
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 21:46 schreef havanagila het volgende:
Mogen blij zijn dat Oekraïne geen drones in treinen vol burgers jaagt.
Het zijn geen Russen.
The name is Putler, Vladimir Putler
  zondag 21 juni 2026 @ 22:41:45 #123
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221113568
Er was ook een gezellig pride mars vandaag in Kijiv, wel apart dat zoiets zelfs in oorlogstijd gewoon doorgaat.

Thousands gather for Kyiv's largest Pride march since start of full-scale war

quote:
Some 5,000 people joined the annual Pride March in Kyiv on June 21, marking it the largest turnout since the start of Russia's full-scale war, according to organizers.

Pride marches have been held in Kyiv almost every year since 2013. The recent march marked the 10th Pride overall and the third since Russia's full-scale war began in February 2022.

"The march united LGBTQ+ people, military, veterans and veterans, human rights activists, diplomats, public organizations, and allies and community allies from across Ukraine," organizer KyivPride said in a statement on Facebook.

The march lasted two hours and concluded as Russia was carrying out a drone attack on Kyiv.

Earlier in the day, ahead of the Pride march, a counter-demonstration took place in Kyiv. It brought together supporters of so-called "traditional family values" and far-right activists.

"God created us so that there would be families and children would be born," said Serhii Ponomarenko, 43, who attended the march with his family.

"I don't support (the improvement of the LGBTQ+ community rights). Neither the church nor God supports it. What will Ukraine be born from next?"
https://kyivindependent.c(...)tart-of-all-out-war/
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221113732
quote:
Polish PM Tusk on Ukraine:

Zelensky is aware that these historical issues concerning our shared history, and decisions involving the glorification of the UPA through naming military units after them, are something that will not meet with acceptance in Poland, regardless of political affiliation.

I have consistently stood on Ukraine’s side in its war with Russia, and truly nobody will convince me that it should be otherwise, because it is in Poland’s interest.

It is Ukraine’s role and responsibility to respect its allies, especially allies as active and as indispensable as Poland, and to take into account mutual respect and sensitivities.

https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/2068795430326902936
Verstandige woorden van Tusk.
  zondag 21 juni 2026 @ 23:14:15 #125
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221114084
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:39 schreef Mikeytt het volgende:
Volgens de voormalige premier had Zelensky de onderscheiding kunnen weigeren op het moment dat deze hem werd toegekend, in plaats van haar eerst te accepteren en later vraagtekens te zetten bij de lijst van eerdere ontvangers.
Dit is inderdaad een beetje apart.

quote:
Volgens de voormalige premier had Zelensky de onderscheiding kunnen weigeren op het moment dat deze hem werd toegekend, in plaats van haar eerst te accepteren en later vraagtekens te zetten bij de lijst van eerdere ontvangers.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221114174
Dat escaleert nog helemaal tussen Polen en Oekraïne, en ook met Rusland gaat het verder escaleren. In het uiterste geval zet Rusland hele zware wapens in, die ze hebben tot aan kernwapens.
Ik snap best wel dat Oekraïne zich hier verdedigd, echter gaat dit nergens naar toe, zelfs Iran en het midden oosten is makkelijker op te lossen dan deze stoïcijnse oostblokkers die rommelen in de Europese veiligheid.
Vakman pur sang
  zondag 21 juni 2026 @ 23:39:01 #127
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_221114229
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 22:51 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Verstandige woorden van Tusk.
Ik snap ook niet helemaal waarom Zelensky hier de confrontatie met Polen opzoekt.
pi_221114241
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 23:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat escaleert nog helemaal tussen Polen en Oekraïne, en ook met Rusland gaat het verder escaleren. In het uiterste geval zet Rusland hele zware wapens in, die ze hebben tot aan kernwapens.
Ik snap best wel dat Oekraïne zich hier verdedigd, echter gaat dit nergens naar toe, zelfs Iran en het midden oosten is makkelijker op te lossen dan deze stoïcijnse oostblokkers die rommelen in de Europese veiligheid.
Rusland is degene die Europa constant bedreigd, en een voormalige premier die bozig doet op tv en een fittie tussen staatshoofden, nigga please.

Lijkt me ook niet dat nu de Krim stukje bij beetje geïsoleerd raakt, Oekraïne zich plots gaat bedenken.
  zondag 21 juni 2026 @ 23:46:12 #129
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221114254
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:28 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.irishsun.com/(...)tary-aged-ukrainians
[..]
Zeer grote tekorten in Oekraïne. Zijn van plan iedere laatste Oekraïense man naar de dood te leiden.... :N
twitter
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_221114259
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 23:43 schreef havanagila het volgende:

[..]
Rusland is degene die Europa constant bedreigd, en een voormalige premier die bozig doet op tv en een fittie tussen staatshoofden, nigga please.
Ja? Dus?
Vakman pur sang
  zondag 21 juni 2026 @ 23:48:40 #131
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221114265
Zo, user BlaZ heeft zich ook definitief bij het trol-netwerk gevoegd dus
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_221114268
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 23:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja? Dus?
Ruzietje in het nieuws, ze gebruiken al oreshniks e.d, en Rusland dreigde na een week al met noeks. Escalatie had je het over?
  zondag 21 juni 2026 @ 23:50:49 #133
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221114274
quote:
19s.gif Op zondag 21 juni 2026 22:02 schreef TwenteFC het volgende:
Wordt ze voorgelogen dat het allemaal prachtoorden zijn opgebouwd door rusland, natuurlijk zijn russen en poetin pijpers achterlijk genoeg om dat te geloven en ondanks de traantjes nu gaat ze dat thuis ook vertellen natuurlijk.

[ x ]
Lekker op vakantie naar oorlogsgebied 😂
En dan ook nog naar het land van de vijand. Erg slim
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_221114281
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 23:48 schreef Parafernalia het volgende:
Zo, user BlaZ heeft zich ook definitief bij het trol-netwerk gevoegd dus
Olieraffinaderij in Moskou in de hens, brandstoftekorten, Krim half afgesneden, busjes Russen die van de straat worden geplukt, en waar gaat de discussie over.....
pi_221114309
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 22:51 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Verstandige woorden van Tusk.
Vrijwel alle helden uit de geschiedenis hebben een duistere kant, Michiel de Ruyter, Jan Pieterszoon Coen, Witte de With. Met de hedendaagse blik kan je ze allemaal oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid aanrekenen.

In Nederland buigen we altijd diep door de knieën terwijl we sorry roepen. Terwijl ze in Oekraïne hun helden eren.
pi_221114326
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 23:52 schreef havanagila het volgende:

[..]
Olieraffinaderij in Moskou in de hens, brandstoftekorten, Krim half afgesneden, busjes Russen die van de straat worden geplukt, en waar gaat de discussie over.....
Je weet dat het goed gaat wanneer moskou weer vliegtuigen vol met 'influencers' laat invliegen en de trollen online weer op volle kracht draaien.
  maandag 22 juni 2026 @ 00:36:49 #137
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221114440
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 00:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Vrijwel alle helden uit de geschiedenis hebben een duistere kant, Michiel de Ruyter, Jan Pieterszoon Coen, Witte de With. Met de hedendaagse blik kan je ze allemaal oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid aanrekenen.

In Nederland buigen we altijd diep door de knieën terwijl we sorry roepen. Terwijl ze in Oekraïne hun helden eren.
Daar zit toch wel een verschil tussen, dit gaat om Oekraïnse helden van 83 jaar terug, een Michiel de Ruyter stierf 350 jaar terug. Bij slechts 83 jaar is het logisch dat er nog gevoeligheden zijn aangezien er nog mensen levend zijn die vaders, overgrootouders bij dat conflict verloren zijn. Over een generatie of 2 is dat oud zeer ook verdwenen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 22 juni 2026 @ 00:37:36 #138
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221114447
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 23:48 schreef Parafernalia het volgende:
Zo, user BlaZ heeft zich ook definitief bij het trol-netwerk gevoegd dus
Nee hoor, ik was het voor de uitzondering eens met MikeyTT, dat komt echt zelden voor.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221114458
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 00:36 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Daar zit toch wel een verschil tussen, dit gaat om Oekraïnse helden van 83 jaar terug, een Michiel de Ruyter stierf 350 jaar terug. Bij slechts 83 jaar is het logisch dat er nog gevoeligheden zijn aangezien er nog mensen levend zijn die vaders, overgrootouders bij dat conflict verloren zijn. Over een generatie of 2 is dat oud zeer ook verdwenen.
Een ander verschil is dat er nu oorlog is in Oekraïne. En ze in hun oorlogsretoriek nu helden nodig hebben.

Ik begrijp die Oekraïners wel, al zou ik Zelensky wel adviseren om het onderwerp te vermijden. Ze hebben er niets mee te winnen wanneer de Polen hier boos over zijn.
  maandag 22 juni 2026 @ 00:47:49 #140
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221114479
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 00:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Een ander verschil is dat er nu oorlog is in Oekraïne. En ze in hun oorlogsretoriek nu helden nodig hebben.

Ik begrijp die Oekraïners wel, al zou ik Zelensky wel adviseren om het onderwerp te vermijden. Ze hebben er niets mee te winnen wanneer de Polen hier boos over zijn.
Het is denk ik ook een stukje politiek. Dit is voornamelijk een stukje waarmee de anti-toetredigingspolitiek van Polen makkelijker verdedigd kan worden, terwijl dat toch voornamelijk met agricultuur van doen heeft.

De Kijiv post had er vandaag ook een stuk over:
https://www.kyivpost.com/opinion/78645
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 22 juni 2026 @ 02:05:28 #141
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221114688
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 00:36 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Daar zit toch wel een verschil tussen, dit gaat om Oekraïnse helden van 83 jaar terug, een Michiel de Ruyter stierf 350 jaar terug. Bij slechts 83 jaar is het logisch dat er nog gevoeligheden zijn aangezien er nog mensen levend zijn die vaders, overgrootouders bij dat conflict verloren zijn. Over een generatie of 2 is dat oud zeer ook verdwenen.
En ik ben het voor de verandering een keer met jou eens :+
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  maandag 22 juni 2026 @ 02:11:47 #142
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221114701
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 02:05 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
En ik ben het voor de verandering een keer met jou eens :+
mooi , gaat Poetin de troepen nu terug halen en stoppen met de oorlog dan? (Speciale Militaire Operatie )
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221115619
twitter
pi_221115984
twitter
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  FOK!Fotograaf maandag 22 juni 2026 @ 11:00:05 #145
364681 over_hedge
pi_221116012
bla

werkt dit op fok ff testen

edit: Nee dus. Jammer. Op discord enzo wel. Als je van x.com of twitter.com fxtwitter.com maakt kan je ze afspelen zonder twitter te openen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_221116159
Oekraiense raketaanvallen op Voronezh nu.
pi_221116192
Benieuwd wat ze geraakt hebben

twitter
pi_221116323
Deze zegt dat het een fabriek was waar halfgeleidercomponenten worden gemonteerd. De aanval zou met een Flamingo (raket he, niet de vogel) zijn gedaan.

twitter
pi_221116344
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:21 schreef MaxMark het volgende:
Deze zegt dat het een fabriek was waar halfgeleidercomponenten worden gemonteerd. De aanval zou met een Flamingo (raket he, niet de vogel) zijn gedaan.

[ x ]
Ja blijkbaar een producent van materialen die ze oa in pantsir, iskander en x-101 raketten gebruiken.

Er is 1 heel gave video die net uit is, heel precies geraakt door die flamingos
pi_221116386
twitter
pi_221116405
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:22 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ja blijkbaar een producent van materialen die ze oa in pantsir, iskander en x-101 raketten gebruiken.

Er is 1 heel gave video die net uit is, heel precies geraakt door die flamingos
Doe link dan.

Denk dat je best wel onder de indruk/bang bent als je dit geluid over je heen hoort gaan:

twitter
pi_221116459
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:25 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Doe link dan.

Denk dat je best wel onder de indruk/bang bent als je dit geluid over je heen hoort gaan:

[ x ]
net gepost moest even schakelen naar mn mobiel, kom op deze werklapto niet op twitter ingelogd x)
pi_221116495
Hmmm misschien zijn het toch storm shadows ipv flamingos.
pi_221116605
Haha, Engels jochie staat nu op de persona non grata-lijst van rusland, omdat hij heeft ontdekt dat rusland vele miljarden wist binnen te krijgen via crypto-constructies.

twitter
pi_221116698
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:33 schreef MaxMark het volgende:
Haha, Engels jochie staat nu op de persona non grata-lijst van rusland, omdat hij heeft ontdekt dat rusland vele miljarden wist binnen te krijgen via crypto-constructies.

[ x ]
Overigens moet er ook echt een topic komen in NWS over de onthullingen in de WaPo over Tulsi Gabbard die blijkbaar deel is van een cult en daarom nu ook vertrekt. En de leider van die cult was uiteraard zeer pro Russisch.
pi_221116771
twitter
pi_221116968
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:38 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Overigens moet er ook echt een topic komen in NWS over de onthullingen in de WaPo over Tulsi Gabbard die blijkbaar deel is van een cult en daarom nu ook vertrekt. En de leider van die cult was uiteraard zeer pro Russisch.
Ik zag het, ja. Eén of andere Indische cult, toch? En dat die haar letterlijk teksten heeft gegeven die ze moest zeggen. De rabbit hole gaat enorm diep, als rusland bij dingen betrokken is.
pi_221117227
Geruchten zijn dat het ERAMS waren die zojuist die fabriek in Voronezh geraakt hebben. Interessant
  maandag 22 juni 2026 @ 12:55:04 #159
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_221117268
Goed doelwit ook als ik het internet mag geloven. Veel onderdelen voor afweer en raketten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_221117283
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_221117341
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:33 schreef MaxMark het volgende:
Haha, Engels jochie staat nu op de persona non grata-lijst van rusland, omdat hij heeft ontdekt dat rusland vele miljarden wist binnen te krijgen via crypto-constructies.

[ x ]
De journalist die schreef over de geheime relatie van Poetin en een olympische gymnaste is ook plotseling overleden: 'verkeerde paddenstoelen gegeten'

quote:
Russische journalist die Poetins geheime relatie onthulde, dood aangetroffen: “Giftige paddenstoelen gegeten”
De prominente Russische journalist Grigory Nekhoroshev (69), die als eerste de relatie van president Vladimir Poetin met de olympische gymnaste Alina Kabajeva onthulde, is dood. De man overleed in verdachte omstandigheden in de Letse hoofdstad Riga, na het eten van giftige paddenstoelen.

Bekende vijand van Poetin
Vrienden van de Rus vertellen dat hij stierf na het eten van paddenstoelen die hij had gevonden in zijn tuin. Hoewel hij bekendstond als een paddenstoelenliefhebber, rijzen er bij velen toch vraagtekens bij zijn dood.

Voor wie de man niet kent: Grigory Nekhoroshev is een bekende vijand van de Russische president Vladimir Poetin. In 2008 verbrak hij als hoofdredacteur van de krant ‘Moskovsky Korrespondent’ een strikt taboe door te publiceren over het privéleven van het Russische staatshoofd.

Geheime vriendin Alina Kabajeva
De krant onthulde het gerucht dat de voormalige olympische turnkampioene Alina Kabajeva (43) de geheime vriendin van Poetin (73) is. De krant schreef destijds dat de Russische leider van plan was te scheiden van zijn vrouw Ljoedmila Poetina om met de dertig jaar jongere Kabajeva te trouwen.

Hoewel het Kremlin de relatie nooit heeft bevestigd en Poetin ronduit woedend op de onthullingen heeft gereageerd, is de consensus in internationale media en bij inlichtingendiensten vandaag onveranderd sterk: Kabajeva is de geheime vriendin van Poetin en de moeder van zeker twee van zijn kinderen.

Slechts dagen na de onthulling in 2008 volgde al de vergelding: de krant ‘Moskovsky Korrespondent’ werd opgedoekt.
https://www.hln.be/buiten(...)en-gegeten~ab7f6aee/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 22 juni 2026 @ 13:21:09 #162
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221117372
Wat een pech. Er zijn slechts gemiddeld zo'n 10 ernstige paddestoelvergiftingen per jaar in Letland en die hebben zelden dodelijke afloop.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221117404
twitter


Da's niet verkeerd. Da's omgerekend 2,18 eur/liter. Bijna NL prijzen dus.

Jammer dat het mediaan salaris niet hetzelfde is als in NL.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221117459
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 13:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De journalist die schreef over de geheime relatie van Poetin en een olympische gymnaste is ook plotseling overleden: 'verkeerde paddenstoelen gegeten'
[..]

Je zult maar die scriptschrijver zijn die telkens weer een originele doodsoorzaak moet verzinnen.
pi_221117466
De russen plaatsen zelf het filmpje van het postsorteercentrum dat ze hebben aangevallen. Echt een tactisch doelwit ook.

twitter


De verontwaardiging bij de anti-oorlog mensen is uiteraard hoog.
pi_221117622
Suchomimus over de situatie bij de Kerch brug.
Lijkt echt een leuke baan trouwens, Pantsir operator zijn bovenop een gammele toren.

Bekijk deze YouTube-video
pi_221117654
Je zou toch zeggen dat de FSB belangrijkere zaken aan hun hoofd heeft. Maar blijkbaar wilt de kleine opper-orc nog wat persoonlijke vetes uitvechten. :')
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
pi_221118062
Er zal ook wat minder communicatie met satellieten mogelijk zijn voor rusland:

twitter
pi_221118215
Waarom schieten ze die raketten nu overdag ipv s nachts? Meer schade aan machines/personeel overdag en voor de kans dat ze neergehaald worden maakt het niet meer uit?
pi_221118306
hele mooi uitwerking van Poetins ideologie.

Bekijk deze YouTube-video

Stelling: als poetin al 26 jaar zegt een groot russische autocratsch nationalistische staat wil, moeten we dit nu echt eens gaan serieus nemen.
pi_221118334
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 15:05 schreef BEFEM het volgende:
Waarom schieten ze die raketten nu overdag ipv s nachts? Meer schade aan machines/personeel overdag en voor de kans dat ze neergehaald worden maakt het niet meer uit?
Ook een stukje PR denk ik. En meer verstoring van het dagelijks leven, zodat de bevolking het meer merkt (en hopelijk wat meer gaat morren).
pi_221118638
Putin zal nog met weemoed terug gaan denken aan dit moment, rijdend over de nieuwe brug (in een gammele Russische truck) :P

Bekijk deze YouTube-video
  maandag 22 juni 2026 @ 16:55:51 #173
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221118773
Komt bop mij over dat Peskov de drie daagse oorlog ook spuugzat is

En Luka ook wel wat
quote:
Kremlin accuses Ukraine of threatening Belarusian sovereignty

On Friday, Zelenskyy gave Belarusian leader Alexander Lukashenko one week to dismantle equipment that allegedly helps Russia carry out strikes against Ukraine.

Today, Kremlin spokesman Dmitry Peskov said that Putin and Lukashenko would “discuss Zelenskyy’s statements in the near future.”

He added that the Ukrainian president’s remarks were “absolutely aggressive” and constituted “interference in the internal affairs of another country and an encroachment on its sovereignty.”

At the same time, Peskov suggested that Russia does not intend to intervene directly on behalf of its ally, stating that Belarus is “without any doubt capable of defending its own sovereignty.”

Earlier, Lukashenko said that Belarus does not want a war with Ukraine because of the vulnerability of its territory.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221119033
twitter


Mimimimimimi
  maandag 22 juni 2026 @ 17:09:22 #175
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221119121
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:49 schreef skysherrif het volgende:
Geruchten zijn dat het ERAMS waren die zojuist die fabriek in Voronezh geraakt hebben. Interessant
twitter
pi_221119277
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
Alweer "de enige" net als vorige keer?
Denk dat je wat beter moet lezen?
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  maandag 22 juni 2026 @ 17:43:52 #178
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221119408
twitter

+ Een mooie aanval (volgens mij van gister).
twitter
pi_221119558
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 16:31 schreef Dutch_view het volgende:
Putin zal nog met weemoed terug gaan denken aan dit moment, rijdend over de nieuwe brug (in een gammele Russische truck) :P

Bekijk deze YouTube-video
Lol hij slingert als een dronken rus over de weg heen
pi_221119560
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
Alweer "de enige" net als vorige keer?
De ‘vorige keer’ is dat nooit onderdeel van de discussie geweest. Jij beweerde dat ze destijds de productielijn van de halfgeleiders wel even konden verplaatsen. Ik heb toen een uitgebreide post geplaatst om je uit te leggen dat dat niet mogelijk is.
  maandag 22 juni 2026 @ 18:21:57 #182
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221119581
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:18 schreef Knoc het volgende:

[..]
De ‘vorige keer’ is dat nooit onderdeel van de discussie geweest. Jij beweerde dat ze destijds de productielijn van de halfgeleiders wel even konden verplaatsen. Ik heb toen een uitgebreide post geplaatst om je uit te leggen dat dat niet mogelijk is.
En ik heb toen ook uit lopen leggen dat dat echt niet de enige productiefaciliteit was. En kijk eens aan, het is niet de enige want de productie ging en gaat gewoon door.

Edit:

En ook dit:

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 17:38 schreef AchJa het volgende:
Vind ik veel te kort door de bocht, Kremniy EL is een fabriek uit de koude oorlog (gebouwd in de jaren '60) die nog steeds old school halfgeleiders produceert en geen hoogwaardige moderne CPU's. De Russische doctrine in de koude oorlog was dat alles redunant werd gebouwd, mocht een fabriek beschadigd raken danwel vernietigd worden moest de productie direct door een andere overgenomen kunnen worden. Ik heb verder geen reden om aan te nemen dat die ze de redunantie de nek hebben omgedraaid. Dat ze het niet binnen een dag kunnen regelen snap ik wel, maar de productie verplaatsten binnen een maand of 6 naar een andere reeds bestaande fabriek (al dan niet civiel) lijkt mij geen onhaalbare kaart. En mijn inschatting is dat ze dat al lang gedaan hebben.
Ze hebben tijd zat gehad om van alles en nog wat ergens anders ook op te starten danwel een alternatief te verzinnen. Ergo, redunantie voor zover nog niet aanwezig vanaf zeg 2014.

[ Bericht 21% gewijzigd door AchJa op 22-06-2026 18:37:29 ]
  maandag 22 juni 2026 @ 18:23:26 #183
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221119596
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 13:37 schreef MaxMark het volgende:
De russen plaatsen zelf het filmpje van het postsorteercentrum dat ze hebben aangevallen. Echt een tactisch doelwit ook.

[ x ]

De verontwaardiging bij de anti-oorlog mensen is uiteraard hoog.
De Nova Poshta trailers worden gebruikt als FP drone lanceerplatform.

Skysherrif postte er een nachtelijke foto van welke jullie massaal een duimpje gaven.

Een OPSEC flater van jewelste. Het resultaat is dat de Russen de Nova Poshta centra structureel aanvallen.
pi_221119603
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:23 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
De Nova Poshta trailers worden gebruikt als FP drone lanceerplatform.

Skysherrif postte er een nachtelijke foto van welke jullie massaal een duimpje gaven.

Een OPSEC flater van jewelste. Het resultaat is dat de Russen de Nova Poshta centra structureel aanvallen.
Ok Pluggie.
  maandag 22 juni 2026 @ 18:25:34 #185
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221119609
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:24 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Ok Pluggie.
Geeft niet MaxMark.
  maandag 22 juni 2026 @ 18:51:56 #186
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_221119793
Hoe staat het met de Kerch brug?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_221119808
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoe staat het met de Kerch brug?
Nog niet kaputski, nog niet.
  maandag 22 juni 2026 @ 18:56:28 #188
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_221119839
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:53 schreef Adrie072 het volgende:

[..]
Nog niet kaputski, nog niet.
Wat is eigenlijk de reden waarom nog niet? Ik heb nooit echt gekeken waar die brug ligt. Te ver?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_221119903
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Wat is eigenlijk de reden waarom nog niet? Ik heb nooit echt gekeken waar die brug ligt. Te ver?
Geen idee, kans op extreme represailles te groot, weten andere leden misschien beter dan ik.
pi_221119977
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Wat is eigenlijk de reden waarom nog niet? Ik heb nooit echt gekeken waar die brug ligt. Te ver?
Er moet ook nog een vluchtweg over blijven voor de Russische bezetters.
Als er geen vluchtweg meer is voor de vijand en je drijft ze in het nauw dan is de kans op hoge aantallen doden aan beide zijden enorm. Want de vijand heeft dan geen andere keuze dan doorvechten tot het eind.
  maandag 22 juni 2026 @ 19:07:12 #191
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221120044
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Wat is eigenlijk de reden waarom nog niet? Ik heb nooit echt gekeken waar die brug ligt. Te ver?
Er zijn 3 aanvallen geweest waarbij de brug beschadigd is geraakt. Maar hij is 19 kilometer lang. Je hebt nogal wat nodig om zoiets compleet plat te leggen.

Daarvoor is het nog te goed beschermd.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221120089
Levert het Oekraine enig voordeel op nu het conflict in het Midden Oosten mogelijk ten einde is?
  maandag 22 juni 2026 @ 19:09:54 #193
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221120162
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:08 schreef AFA2022 het volgende:
Levert het Oekraine enig voordeel op nu het conflict in het Midden Oosten mogelijk ten einde is?
Als de olieprijs daalt is dat in Oekraiens voordeel.
pi_221120192
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:23 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
De Nova Poshta trailers worden gebruikt als FP drone lanceerplatform.

Skysherrif postte er een nachtelijke foto van welke jullie massaal een duimpje gaven.

Een OPSEC flater van jewelste. Het resultaat is dat de Russen de Nova Poshta centra structureel aanvallen.
Wil je nu beweren dat Nova Poshta locaties niet al massaal werden aangevallen voor die foto?

Wat is dit nu _O- _O-
  maandag 22 juni 2026 @ 19:11:49 #195
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221120207
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:10 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Wil je nu beweren dat Nova Poshta locaties niet al massaal werden aangevallen voor die foto?

Wat is dit nu _O- _O-
Nee hoor.

Maar de recente aanvallen o.a. in Kharkiv zijn een antwoord op het verspreiden van die foto. En dat weet jij ook wel als je de kanalen een beetje volgt.
pi_221120255
Wat een fantastische resultaten hebben wij Nederlanders geboekt aan het front, er liggen daar een boel moskovieten die voor oorlog hebben gekozen weg te rotten dankzij ons en een boel Oekrainse mensenlevens bespaard gebleven.

Nederlands dronegeld verandert Oekraïens front: bijna miljoen UAV’s en zware Russische verliezen

quote:
Nederland financiert niet zomaar algemeen “steun aan Oekraïne”, maar heel concreet de opschaling van Oekraïense droneproductie. Het gaat om FPV-drones, verkenningsdrones en drones die explosieven kunnen afwerpen. Volgens het stuk worden er in 2025 en 2026 met Nederlands geld bijna een miljoen UAV’s geproduceerd en steekt Nederland ruim een miljard euro in die drone-samenwerking. Daarbovenop komt nog eens 250 miljoen euro extra voor droneproductie.

Het doel daarvan is de Oekraïense Drone Line: een frontstrook van zo’n 10 tot 15 kilometer diep waarin Russische troepen, voertuigen en logistiek voortdurend worden opgespoord en aangevallen. Die drones zijn volgens het artikel inmiddels zo belangrijk geworden dat ze een groot deel van de Russische verliezen veroorzaken.

De impact aan het front wordt ook vrij hard benoemd. Brovdi’s drone-eenheden zouden goed zijn voor het uitschakelen van elke derde dode of gewonde Russische militair. Volgens de Oekraïense minister Fedorov ging het om 35.000 Russische doden en gewonden in april en 32.000 in mei. Door die verliezen zou Rusland zijn overwicht aan mensen en materieel minder goed kunnen benutten. De trage Russische opmars zou op sommige plekken tot stilstand zijn gekomen en op andere plekken zouden de Russen zelfs terrein hebben moeten prijsgeven.

Tegelijk is het niet alleen liefdadigheid vanuit Nederland. Nederland wil er ook iets voor terug: kennis, data en praktijkervaring over drones, anti-drone, elektronische oorlogsvoering en moderne frontoorlog. Oekraïne geeft Nederland geen videobeelden, maar wel andere informatie, bijvoorbeeld over Russische drones. Ook gaan de Oekraïense Strijdkrachten voor Onbemande Systemen samenwerken met de Nederlandse Task Force Drones.

Het artikel stelt zelfs dat Nederland hierdoor zelf versneld dronetroepen heeft opgebouwd: in Oirschot staan inmiddels de eerste van 1.200 Nederlandse drone-specialisten paraat. De claim in het artikel is dat Nederland daarmee het eerste westerse land is met eigen dronetroepen.

Kortom: Nederlands geld wordt hier volgens het stuk rechtstreeks omgezet in Oekraïense drones die aan het front worden gebruikt, zware Russische verliezen veroorzaken, Russische aanvallen afremmen en tegelijk Nederland waardevolle militaire kennis opleveren.
bron


Is feitelijk samengevat/herschreven i.v.m.b. copyright.
pi_221120296
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:11 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Nee hoor.

Maar de recente aanvallen o.a. in Kharkiv zijn een antwoord op het verspreiden van die foto. En dat weet jij ook wel als je de kanalen een beetje volgt.
Nova Poshta wordt al enige tijd lang massaal en overal aangevallen door de Russen, als je dat al wil wijten aan een OPSEC fout dan komt dat door:



Deze guy die liet zien hoe hij zijn drones etc via nova poshta verstuurde. Sindsdien is het een non stop doelwit eigenlijk.

Wat overigens niet wegneemt dat het alsnog dom is om je lanceerinstallaties van je drones te laten zien. Het zal niet hebben meegeholpen om de Russen te laten stoppen die postbedrijven aan te vallen. Maargoed Oekraiense opsec en de arrogantie om te denken dat locaties niet traceerbaar zijn blijven soms dramatisch.
  maandag 22 juni 2026 @ 19:17:00 #198
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221120306
quote:
19s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:13 schreef TwenteFC het volgende:
Wat een fantastische resultaten hebben wij Nederlanders geboekt aan het front, er liggen daar een boel moskovieten die voor oorlog hebben gekozen weg te rotten dankzij ons en een boel Oekrainse mensenlevens bespaard gebleven.

Nederlands dronegeld verandert Oekraïens front: bijna miljoen UAV’s en zware Russische verliezen
[..]
bron


Is feitelijk samengevat/herschreven i.v.m.b. copyright.
Waarom geven ze geen beelden?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221120317
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:17 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Waarom geven ze geen beelden?
Wat voor beelden?
  maandag 22 juni 2026 @ 19:17:51 #200
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221120319
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:16 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Nova Poshta wordt al enige tijd lang massaal en overal aangevallen door de Russen, als je dat al wil wijten aan een OPSEC fout dan komt dat door:

[ afbeelding ]

Deze guy die liet zien hoe hij zijn drones etc via nova poshta verstuurde. Sindsdien is het een non stop doelwit eigenlijk.

Wat overigens niet wegneemt dat het alsnog dom is om je lanceerinstallaties van je drones te laten zien. Het zal niet hebben meegeholpen om de Russen te laten stoppen die postbedrijven aan te vallen. Maargoed Oekraiense opsec en de arrogantie om te denken dat locaties niet traceerbaar zijn blijven soms dramatisch.
Deze was inderdaad ook geen succes.
  maandag 22 juni 2026 @ 19:18:36 #201
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221120327
quote:
19s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:17 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Wat voor beelden?
Tegelijk is het niet alleen liefdadigheid vanuit Nederland. Nederland wil er ook iets voor terug: kennis, data en praktijkervaring over drones, anti-drone, elektronische oorlogsvoering en moderne frontoorlog. Oekraïne geeft Nederland geen videobeelden, maar wel andere informatie, bijvoorbeeld over Russische drones.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221120334
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:18 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Tegelijk is het niet alleen liefdadigheid vanuit Nederland. Nederland wil er ook iets voor terug: kennis, data en praktijkervaring over drones, anti-drone, elektronische oorlogsvoering en moderne frontoorlog. Oekraïne geeft Nederland geen videobeelden, maar wel andere informatie, bijvoorbeeld over Russische drones.
Moet je hun vragen.
  maandag 22 juni 2026 @ 19:19:13 #203
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_221120337
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:17 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Waarom geven ze geen beelden?
Van specifiek Nederlandse drones? Dat lijkt me geen goed idee om te publiceren.

Maar je kan https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/ checken. Daar worden elke dag tientallen videos gepost van drones.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 22 juni 2026 @ 19:21:07 #204
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221120377
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Van specifiek Nederlandse drones? Dat lijkt me geen goed idee om te publiceren.

Maar je kan https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/ checken. Daar worden elke dag tientallen videos gepost van drones.
Nederland krijgt geen dronevideobeelden van Oekraïne. In het kader van de samenwerking.

En dat is best wel vreemd, aangezien je terecht aangeeft, dat er online genoeg te vinden is.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 22 juni 2026 @ 19:21:25 #205
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221120383
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Van specifiek Nederlandse drones? Dat lijkt me geen goed idee om te publiceren.

Maar je kan https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/ checken. Daar worden elke dag tientallen videos gepost van drones.
https://www.reddit.com/r/UkraineRussiaReport/
https://www.reddit.com/r/CombatFootage/

Pak deze ook meteen mee.
pi_221120482
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:17 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Waarom geven ze geen beelden?
t.me/stepovi_hyzhaky_59
t.me/Wormbusters
t.me/nemesis_412
t.me/asgard_fpv
t.me/army_1usc
t.me/raid_413
t.me/Rarog_427
t.me/robert_magyar
t.me/fedorenkoys
t.me/k_2army
t.me/flyingskull
t.me/hawks411
t.me/feniksdpsu
t.me/svarog_team_35

Hier de bij mij bekende telegram kanalel van de drone divisies die in dat artikel worden benoemd. Voor wie telegram heeft.
pi_221120525
De beelden die wij zijn is maar een klein stukje van de beelden die ze hebben. Waarschijnlijk willen ze zelf een database aanleggen en het economisch kunnen gebruiken in de toekomst. Of ze hebben een afspraak met Palantir of een andere partij dat ze de beelden niet delen.
pi_221120714
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:30 schreef BEFEM het volgende:
De beelden die wij zijn is maar een klein stukje van de beelden die ze hebben. Waarschijnlijk willen ze zelf een database aanleggen en het economisch kunnen gebruiken in de toekomst. Of ze hebben een afspraak met Palantir of een andere partij dat ze de beelden niet delen.
En natuurlijk weet je niet wie wat er politiek elders gaat gebeuren. Je zou maar landverraders als FVD hebben met toegang tot die data, dan ligt het direct bij rusland.
  maandag 22 juni 2026 @ 20:00:22 #209
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221121047
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:05 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Er moet ook nog een vluchtweg over blijven voor de Russische bezetters.
Als er geen vluchtweg meer is voor de vijand en je drijft ze in het nauw dan is de kans op hoge aantallen doden aan beide zijden enorm. Want de vijand heeft dan geen andere keuze dan doorvechten tot het eind.
De Russen zelf snappen waarschijnlijk niks van deze tactiek
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_221121141
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:21 schreef AchJa het volgende:

[..]
En ik heb toen ook uit lopen leggen dat dat echt niet de enige productiefaciliteit was. En kijk eens aan, het is niet de enige want de productie ging en gaat gewoon door.
En niemand die toen beweerde dat dat de enige productiefaciliteit was.. |:(

quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:21 schreef AchJa het volgende:
Edit:

En ook dit:
[..]
Ze hebben tijd zat gehad om van alles en nog wat ergens anders ook op te starten danwel een alternatief te verzinnen. Ergo, redunantie voor zover nog niet aanwezig vanaf zeg 2014.
En daar heb ik toen zeer uitgebreid op gereageerd en je haarfijn uitgelegd dat dat niet mogelijk is, en waarom dat niet mogelijk is. Net zoals ik je toen heb uitgelegd dat het geen productieproces was uit de jaren 60. Het is namelijk bekend welke machines in die fabriek stonden en operationeel waren. En hetzelfde geldt voor de fabriek die vandaag is geraakt.
pi_221121193
Heftig weekendje voor de russen. Benieuwd naar morgen.
pi_221121652
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:05 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Er moet ook nog een vluchtweg over blijven voor de Russische bezetters.
Als er geen vluchtweg meer is voor de vijand en je drijft ze in het nauw dan is de kans op hoge aantallen doden aan beide zijden enorm. Want de vijand heeft dan geen andere keuze dan doorvechten tot het eind.
Ik denk dat ze eigenlijk her en der moeten infiltrerenen en met drones wat voorraden wapens aanleggen. Volgens mij hebben ze met Budanov ook wel zulk soort acties uitgevoerd in het verleden en Azovstal was ook zo'n voorbeeld, maar op veel grotere schaal.
pi_221121723
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:09 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Als de olieprijs daalt is dat in Oekraiens voordeel.
Ik denk binnenkort ook een voordeel voor Rusland als ze brandstoffen moeten gaan importeren.
  maandag 22 juni 2026 @ 20:52:11 #214
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221121745
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 20:07 schreef Knoc het volgende:
En niemand die toen beweerde dat dat de enige productiefaciliteit was.. |:(
Jawel, want redundantie bestond allemaal niet meer om uiteenlopende redenen volgens een aantal lieden hier.

Redundantie betekent letterlijk 'dubbeling' of 'in overvloed aanwezig zijn'


Kijkend naar het bericht van vandaag:
quote:
Aanval op fabriek raketonderdelen in Voronezj

Oekraïne heeft met acht kruisraketten een aanval uitgevoerd op een fabriek in de Russische stad Voronezj waar halfgeleiders en andere elektronische onderdelen werden geproduceerd voor raketten als de ballistische Iskander-K en de Kh-101 kruisraket, maar ook voor luchtverdedigingssystemen als de Pantsir.

'Dit zal de Russische productie van raketten aanzienlijk doen verminderen', laat de generale staf van het Oekraïense leger weten na de succesvolle aanval. Voronezj ligt in centraal-Rusland. Mogelijk zijn bij de aanval Britse Storm Shadow kruisraketten gebruikt, maar dit is niet officieel bevestigd.
Goh, dat komt weer knap overeen met Kremniy El...

quote:
En daar heb ik toen zeer uitgebreid op gereageerd en je haarfijn uitgelegd dat dat niet mogelijk is, en waarom dat niet mogelijk is. Net zoals ik je toen heb uitgelegd dat het geen productieproces was uit de jaren 60. Het is namelijk bekend welke machines in die fabriek stonden en operationeel waren. En hetzelfde geldt voor de fabriek die vandaag is geraakt.
Ja, en ik ga daar simpelweg niet in mee.
pi_221121869
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 20:54 schreef Anton91 het volgende:
[ [url=https://cdn.prod.www.spiegel.de/images/ec0(...)49.98.jpg]afbeelding[/url] ]
[ x ]
[ x ]
Zou de verkoop van EV's nu booming worden in RuZZia?
pi_221121947
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:00 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Zou de verkoop van EV's nu booming worden in RuZZia?
Misschien worden ezels en paarden wel heel populair.

Ik ben wel blij dat tank vrachtwagens in bezet Oekraïns grondbebied booming (letterlijk) business zijn.
  maandag 22 juni 2026 @ 21:10:03 #218
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221121968
De Russen beginnen zich af te vragen waar ze precies mee bezig zijn.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 22 juni 2026 @ 21:11:41 #219
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221121983
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:09 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Als de olieprijs daalt is dat in Oekraiens voordeel.
Maar ik denk dat dat een relatief nadeel is. Rusland haalde zo'n 5-6 miljard extra per maand binnen door hoge olieprijzen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 22 juni 2026 @ 21:16:38 #220
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_221122021
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:00 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Zou de verkoop van EV's nu booming worden in RuZZia?
Het zou Europa wel goed uitkomen dat die troep die kant op gaat vanuit China
pi_221122052
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:11 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Maar ik denk dat dat een relatief nadeel is. Rusland haalde zo'n 5-6 miljard extra per maand binnen door hoge olieprijzen.
Zo de bodemloze put van het groeiende begrotingstekort in.
En een prettige scheut door de pielemuis.
  maandag 22 juni 2026 @ 21:33:10 #222
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221122229
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:21 schreef BennieButtfuck het volgende:

[..]
Zo de bodemloze put van het groeiende begrotingstekort in.
Uiteraard.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 22 juni 2026 @ 21:33:49 #223
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221122232
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:16 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Het zou Europa wel goed uitkomen dat die troep die kant op gaat vanuit China
Hier zie je ze ook overal opduiken. Met name BYD is vrij populair.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221122248
twitter


Himars (?) strike op Russische kolonne ergens tussen zaporizha/kherson waar een gepantserd voertuig, 2S1 artillerie en meerdere trucks zijn vernietigd/beschadigd plus de Russen.

Let op ZEER ZEER NSFW.
  maandag 22 juni 2026 @ 21:36:28 #225
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221122251
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:35 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Himars (?) strike op Russische kolonne ergens tussen zaporizha/kherson waar een gepantserd voertuig, 2S1 artillerie en meerdere trucks zijn vernietigd/beschadigd plus de Russen.

Let op ZEER ZEER NSFW.
In 2026 nog in konvooi rijden is er ook wel om vragen, wat een dommigheid. Het zal je zoon maar zijn, die kerel die daar zo uit den tank hangt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 22 juni 2026 @ 21:39:21 #226
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221122272
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:35 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Himars (?) strike op Russische kolonne ergens tussen zaporizha/kherson waar een gepantserd voertuig, 2S1 artillerie en meerdere trucks zijn vernietigd/beschadigd plus de Russen.

Let op ZEER ZEER NSFW.
Die gast lijkt in zijn hoofd te zijn geschoten.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 22 juni 2026 @ 21:42:03 #227
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221122289
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:39 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Die gast lijkt in zijn hoofd te zijn geschoten.
Wellicht zelfmoord of hulp bij suicide na volledige verbranding?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221122394
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:35 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Himars (?) strike op Russische kolonne ergens tussen zaporizha/kherson waar een gepantserd voertuig, 2S1 artillerie en meerdere trucks zijn vernietigd/beschadigd plus de Russen.

Let op ZEER ZEER NSFW.
Lekker die gast zit alvast in de slowcooker :')
pi_221122403
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:21 schreef BennieButtfuck het volgende:

[..]
Zo de bodemloze put van het groeiende begrotingstekort in.
Wat ik zo kan vinden heeft de Russische overheid in de eerste maanden van dit jaar ongeveer 40% meer uitgaven dan inkomsten gehad.

In combinatie met de hoge rentes en alle raffinaderijen die nu gesloten zijn wegens "ongepland onderhoud" gaat dat schulden balletje dan steeds sneller rollen.
Minder inkomsten, steeds meer rente, steeds groter tekort.

Gezien de vele regios met brandstof tekorten en rantsoenen kunnen we er tenslotte wel vanuit gaan dat er aan de olie momenteel niet heel veel verdiend wordt.
pi_221122421
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:36 schreef BlaZ het volgende:

[..]
In 2026 nog in konvooi rijden is er ook wel om vragen, wat een dommigheid. Het zal je zoon maar zijn, die kerel die daar zo uit den tank hangt.
Lijkt mij ook niet helemaal voorkombaar, weet ook niet of dit nu net op een afstand van het front is die voorheen nog best veilig was voor de russen.
pi_221122422
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:36 schreef BlaZ het volgende:

[..]
In 2026 nog in konvooi rijden is er ook wel om vragen, wat een dommigheid. Het zal je zoon maar zijn, die kerel die daar zo uit den tank hangt.
Gek genoeg is dat juist een terugkerend fenomeen, zeker daar in de Krim, Zaporizha, Kherson, Donetsk dat er nu kolonnes rijden met 1 of 2 trucks/jeeps die voor dronebescherming zorgen.

Zie bijv:



  maandag 22 juni 2026 @ 21:54:14 #232
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_221122425
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:33 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Hier zie je ze ook overal opduiken. Met name BYD is vrij populair.
Tja als je dan zelf een enorme autoindustrie hebt ga je toch aan heffingen denken.
  maandag 22 juni 2026 @ 22:01:57 #233
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221122468
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:48 schreef Ivo1985 het volgende:

Gezien de vele regios met brandstof tekorten en rantsoenen kunnen we er tenslotte wel vanuit gaan dat er aan de olie momenteel niet heel veel verdiend wordt.
Raffinage en ruwe olie zijn twee verschillende zaken.

In May 2026, Russia’s fossil fuel export revenues increased by 2% month-on-month to EUR 726 mn per day despite export volumes remaining roughly the same as in April.

Ongeveer 21,7 miljard per maand dus.
zie https://energyandcleanair(...)ports-and-sanctions/
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 22 juni 2026 @ 22:04:54 #234
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221122491
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:53 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Gek genoeg is dat juist een terugkerend fenomeen, zeker daar in de Krim, Zaporizha, Kherson, Donetsk dat er nu kolonnes rijden met 1 of 2 trucks/jeeps die voor dronebescherming zorgen.

Zie bijv:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik zou eigenlijk niet durven zeggen wat momenteel de beste bescherming tegen drones is. Je hebt ook die drones die gewoon op de weg stil kunnen blijven en dat ineens iets raken, veel valt er momenteel niet tegen te doen lijkt het.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 22 juni 2026 @ 22:07:03 #235
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221122502
quote:
Russia’s stock market just suffered its biggest crash in nearly three years.
The Moscow Exchange index plunged 4.2% in a single day.
VK fell 8.9%.
Rosneft fell 8.7%.
Aeroflot fell 8.1%.
Even Gazprom dropped below 100 rubles for the first time since 2009.
The “economic superpower” is looking less super every day.
https://www.themoscowtime(...)ce-march-2023-a93071
quote:
AI-overzicht

The Russian stock market recently experienced a historic sell-off, with the benchmark Moscow Exchange Index (MOEX) dropping over 4% to sink to its lowest level in more than three years.
This drop extends a prolonged, multi-week losing streak for Russian equities.

Key Drivers of the Sell-Off:Interest Rate Disappointment:

The Russian Central Bank surprised markets by implementing a smaller-than-expected rate cut (25 basis points instead of 50), which investors interpreted as a warning of impending economic struggles.Geopolitical and Security Escalation:

Increased geopolitical risks and disruptions in the Russian energy sector--most notably following major drone attacks that halted production at major oil refineries around Moscow--have spooked investors.
quote:
De Russische aandelenkoersen kelderden maandag met meer dan 4% en bereikten daarmee het laagste niveau in meer dan drie jaar.
Dit was de voortzetting van een daling die al 15 weken aanhoudt, na de bescheiden renteverlaging van de centrale bank vorige week.
Deze verlaging gaf aan dat de hoge leenkosten waarschijnlijk langer zullen aanhouden dan beleggers hadden verwacht.

Tijdens de middaghandel daalde de benchmark MOEX-index voor het eerst sinds maart 2023 onder de 2368 punten.

De index zette zijn daling later op de dag voort en verloor 4,42% tot ongeveer 2313 punten.

Een van de slechtst presterende bedrijven was Tsian, een online marktplaats voor onroerend goed, waarvan de aandelen met meer dan 14% kelderden.

Ook Aeroflot was een grote verliezer, met een daling van meer dan 6%, doordat het vliegverkeer op luchthavens voortdurend wordt verstoord door Oekraïense droneaanvallen.

De MOEX bevindt zich sinds maart in een neerwaartse spiraal en heeft sinds het begin van het jaar meer dan 14% van zijn waarde verloren.

De huidige verliesreeks van 15 weken heeft de daling tijdens de wereldwijde financiële crisis van 2008 inmiddels overtroffen.
quote:
De roebel verloor ook terrein ten opzichte van een mandje valuta en daalde mee met de Brent-olieprijs, die zakte naar $77,63 per vat als gevolg van ontwikkelingen in het Midden-Oosten.


[ Bericht 27% gewijzigd door michaelmoore op 22-06-2026 22:25:06 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221122514


[ Bericht 100% gewijzigd door Anton91 op 22-06-2026 22:09:29 ]
pi_221122598
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 20:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jawel, want redundantie bestond allemaal niet meer om uiteenlopende redenen volgens een aantal lieden hier.

Redundantie betekent letterlijk 'dubbeling' of 'in overvloed aanwezig zijn'

Redundantie is er niet. Je zet niet zomaar even een halfgeleider fabriek op. Wederom iets wat ik zeer uitgebreid heb uitgelegd de vorige keer dat we deze discussie voerde.

En stop met die denigrerende ondertoon, je hoeft mij echt niet uit leggen wat redundantie is of betekend. Dat heb ik je vorige keer ook al duidelijk gemaakt. Wat is dat toch constant met je ad hominem reacties?

Tip: Voer onze discussie eens aan diezelfde AI die je gebruikte om de definitie van redundantie op te zoeken. Dan zal die je namelijk bevestigen wat ik hier aan je uit probeer te leggen. Scheelt wel dat je het woord dit keer in ieder geval correct spelt dankzij die AI. ;)

quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 20:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kijkend naar het bericht van vandaag:
[..]
Goh, dat komt weer knap overeen met Kremniy El...
En toch maken beide fabrieken andere componenten, en maken gebruik van andere processen en machines.

quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 20:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, en ik ga daar simpelweg niet in mee.
Jouw mening is in deze niet relevant. Het gaat namelijk over feiten.
pi_221122647
Oekraiense soldaat zou dit op zijn instagram hebben gezet:



twitter


;( ;(
  maandag 22 juni 2026 @ 22:37:00 #239
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221122680
https://www.telegraaf.nl/(...)en-eu/157570360.html

Russische kinderen klaarstomen voor een toekomstige loopgravenoorlog r -O- 8)7 8)7
Allemaal poetinpijpers

quote:
Russische politicus wil verplichte militaire training voor kinderen vanaf 10 jaar voor mogelijke oorlog met NAVO en EU

Viktor Vodolatsky, een hoge Russische politicus, pleit ervoor dat verplichte militaire dienst wordt ingevoerd voor kinderen vanaf de vijfde klas.

Volgens hem moet Rusland de jeugd namelijk voorbereiden op een mogelijk conflict met de NAVO en de EU tegen 2030.

Momenteel krijgen kinderen vanaf 15 of 16 jaar oud al militaire training in Rusland.
Vodolatsky wil dat dit wordt uitgebreid en verplicht voor iedereen. "

Vanaf de vijfde klas moeten vakken worden onderwezen die jongens en meisjes voorbereiden op externe uitdagingen", aldus de politicus.
Volgens hem moeten Russische jongeren worden voorbereid om "het vaderland te verdedigen".

Sinds de oorlog met Oekraïne in 2022 uitbrak, is de militaire onderwijsstructuur in Rusland uitgebreid.
Momenteel leren scholieren al lessen in formatieopdrachten, eerstehulpverlening in oorlogstijd, granaatwerpen en groepstactieken.
quote:
AI-overzicht
Two humanoid soldier robots delivered to Ukraine by US ...
Humanoid robots are being actively deployed and tested on the Ukrainian front lines, serving as a real-world testing ground for military robotics and AI.

The deployment focuses on high-risk, dangerous operations to keep human soldiers out of harm's way.

Key Deployments & Testing
The Phantom MK-1: San Francisco-based defense startup Foundation deployed two of its Phantom MK-1 humanoid robots to Ukraine for field tests.

Operational Scope: Rather than acting as "super-soldiers," these initial humanoid models are primarily tasked with dangerous logistics, such as reconnaissance support and transporting ammunition to positions under direct fire.

The "Moral Imperative": Developers view humanoid soldiers as a natural extension of autonomous drone technology, arguing that machines should be sent into danger instead of human troops because they are immune to fatigue, fear, and chemical hazards.



[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 22-06-2026 23:29:49 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221122696
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:25 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Geeft niet MaxMark.
Sorry, maar als je over duimpjes omhoog wilt beginnen: Jij en Achja (waarvan je nu ook weer als enige een duimpje krijgt) gaven altijd een duimpje omhoog wanneer een mod/admin dit topic weer eens dichtgooide. Dat is gewoon toxisch gedrag steeds. "Ha ha, jullie topic is dicht". Het komt zo erg onsympathiek over.

Je komt ook alleen maar in dit topic als iemand volgens jou iets verkeerd post en dan altijd met een arrogantie van heb ik jou daar. Laat het topic dan gewoon links liggen, je vond het blijkbaar altijd prima als het op slot ging.
pi_221122744
pi_221122753
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:48 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Wat ik zo kan vinden heeft de Russische overheid in de eerste maanden van dit jaar ongeveer 40% meer uitgaven dan inkomsten gehad.

In combinatie met de hoge rentes en alle raffinaderijen die nu gesloten zijn wegens "ongepland onderhoud" gaat dat schulden balletje dan steeds sneller rollen.
Minder inkomsten, steeds meer rente, steeds groter tekort.

Gezien de vele regios met brandstof tekorten en rantsoenen kunnen we er tenslotte wel vanuit gaan dat er aan de olie momenteel niet heel veel verdiend wordt.
China kan straks maximaal profiteren van de schulden die de Russen niet meer kunnen afbetalen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221122830
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 22:01 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Raffinage en ruwe olie zijn twee verschillende zaken.

In May 2026, Russia’s fossil fuel export revenues increased by 2% month-on-month to EUR 726 mn per day despite export volumes remaining roughly the same as in April.

Ongeveer 21,7 miljard per maand dus.
zie https://energyandcleanair(...)ports-and-sanctions/
Ik vraag mij af of Rusland nu ook olie laat raffineren in China. Oekraine zal met een gelijk dilemma zitten. Die zullen ook vanuit de EU voorzien moeten worden.
  maandag 22 juni 2026 @ 23:05:27 #244
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221122889
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 22:39 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Sorry, maar als je over duimpjes omhoog wilt beginnen: Jij en Achja (waarvan je nu ook weer als enige een duimpje krijgt) gaven altijd een duimpje omhoog wanneer een mod/admin dit topic weer eens dichtgooide. Dat is gewoon toxisch gedrag steeds. "Ha ha, jullie topic is dicht". Het komt zo erg onsympathiek over.

Je komt ook alleen maar in dit topic als iemand volgens jou iets verkeerd post en dan altijd met een arrogantie van heb ik jou daar. Laat het topic dan gewoon links liggen, je vond het blijkbaar altijd prima als het op slot ging.
Je zat er naast en je kreeg netjes een reactie.

Vervolgens ga je toxisch gedrag vertonen en op de man spelen.

Volgende keer beter MaxMark!

(Maar: je hebt nu wel geleerd waarom die distributiecentra aangevallen worden)
pi_221122925
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 23:05 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Je zat er naast en je kreeg netjes een reactie.

Vervolgens ga je toxisch gedrag vertonen en op de man spelen.

Volgende keer beter MaxMark!

(Maar: je hebt nu wel geleerd waarom die distributiecentra aangevallen worden)
Dat was geen nette reactie - je deed arrogant, met die duimpjes-opmerking. En dat doe je eigenlijk elke keer dat je hier komt posten. Ik heb niet op de man gespeeld, volgens mij. Alleen je op je postgedrag aangesproken, zonder je uit te schelden - is dat op de man spelen?

Edit: Also, prima als je mij of anderen erop wilt wijzen dat we iets verkeerd zien, maar doe het toch niet altijd zo arrogant. Je komt wel vaker om de hoek zetten om russen te verdedigen, omdat het je blijkbaar tegen de haren strijkt dat wij Oekraïne-fanboys zijn.
Je zou ook gewoon netjes een linkje kunnen posten met het tegenbewijs, begeleidend tekstje erbij zonder overbodig commentaar over duimpjes (hoe dúrven we), en je komt al heel anders over.

[ Bericht 7% gewijzigd door MaxMark op 22-06-2026 23:23:24 ]
pi_221123073
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 22:20 schreef Knoc het volgende:
Tip: Voer onze discussie eens aan diezelfde AI die je gebruikte om de definitie van redundantie op te zoeken. Dan zal die je namelijk bevestigen wat ik hier aan je uit probeer te leggen. Scheelt wel dat je het woord dit keer in ieder geval correct spelt dankzij die AI.
Ff gedaan, lijken voornamelijk te werken met 90's ASML spul. 180 to 90 nm. Wat opzich natuurlijk prima is voor niet overcomplexe generieke chips.

Als dat toast is kan ik me voorstellen dat je wel issues hebt met het vervangen.

Denk dat china in theorie wel proposities heeft die er in de buurt komen, maar de optics van een chinees bedrijf wat daar maanden rond moet gaan hangen om het e.e.a. op te tuigen zijn wel erg slecht.

Dus als dat spul over is, is het over.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  maandag 22 juni 2026 @ 23:30:57 #247
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221123092
De tijd is niet ver dat humanoids worden aangestuurd vanuit satellieten door jongens in een bunker in Kiev
quote:
De eerste robotsoldaat is gearriveerd: Phantom MK-1 ingezet in Oekraïne.
Bekijk deze YouTube-video

quote:
AI-overzicht
Two humanoid soldier robots delivered to Ukraine by US ...
Humanoid robots are being actively deployed and tested on the Ukrainian front lines, serving as a real-world testing ground for military robotics and AI.
The deployment focuses on high-risk, dangerous operations to keep human soldiers out of harm's way.

Key Deployments & Testing
The Phantom MK-1: San Francisco-based defense startup Foundation deployed two of its Phantom MK-1 humanoid robots to Ukraine for field tests.
Deze oorlog ( SMO) is een knowledge oorlog
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 34% gewijzigd door michaelmoore op 22-06-2026 23:47:38 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 22 juni 2026 @ 23:32:30 #248
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221123104
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 22:58 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik vraag mij af of Rusland nu ook olie laat raffineren in China. Oekraine zal met een gelijk dilemma zitten. Die zullen ook vanuit de EU voorzien moeten worden.
Of men raffineert gewoon op kleine schaal.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221123144
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:23 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
De Nova Poshta trailers worden gebruikt als FP drone lanceerplatform.

Skysherrif postte er een nachtelijke foto van welke jullie massaal een duimpje gaven.

Een OPSEC flater van jewelste. Het resultaat is dat de Russen de Nova Poshta centra structureel aanvallen.
Maar ok, ik wil hier graag even normaal op ingaan. Ik kan me de foto die Skysherrif postte niet herinneren, haal 'em graag nog eens hierheen, als je het kunt vinden. Hoeft niet, ik geloof je zo ook wel.

Stond die Nova Poshta trailer dan midden in een postsorteercentrum, of compleet ergens anders? Dat zou natuurlijk nogal een verschil maken. Ik kan me voorstellen dat de Oekraïners niet genoeg trailers bij elkaar kunnen schrapen en gewoon confisceren wat ze kunnen, zonder de boel over te verven. Beetje zelfde idee als die Mad Max-burgervoertuigen van de Russen die telkens voorbij komen.

Als Oekraïners een Nova Poshta trailer gebruiken om drones te lanceren, zijn alle postsorteercentra daardoor legitieme doelen? Is dezelfde logica dan (correct me if I'm wrong): Als russen aanvallen uitvoeren met gewone burgerauto's, dat elk russisch huis een legitiem doelwit is?
  maandag 22 juni 2026 @ 23:39:29 #250
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221123153
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 23:11 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Dat was geen nette reactie - je deed arrogant, met die duimpjes-opmerking.
De betreffende foto is hier voorbij gekomen met veel duimpjes. En is op alle Russische kanalen rondgegaan. Met de conclusie dat de Nova Poshta trucks als launchers worden gebruikt. De reactie duurde niet lang.

En ja de centra en vrachtwagens werden al langer aangevallen:


Kwartje al gevallen?

In plaats van arrogant op de man te spelen zou MaxMark ook kunnen typen: "goh dat wist ik niet, weer wat geleerd"
  maandag 22 juni 2026 @ 23:43:35 #251
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221123186
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 23:38 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Maar ok, ik wil hier graag even normaal op ingaan. Ik kan me de foto die Skysherrif postte niet herinneren, haal 'em graag nog eens hierheen, als je het kunt vinden. Hoeft niet, ik geloof je zo ook wel.

Stond die Nova Poshta trailer dan midden in een postsorteercentrum, of compleet ergens anders? Dat zou natuurlijk nogal een verschil maken. Ik kan me voorstellen dat de Oekraïners niet genoeg trailers bij elkaar kunnen schrapen en gewoon confisceren wat ze kunnen, zonder de boel over te verven. Beetje zelfde idee als die Mad Max-burgervoertuigen van de Russen die telkens voorbij komen.

Als Oekraïners een Nova Poshta trailer gebruiken om drones te lanceren, zijn alle postsorteercentra daardoor legitieme doelen? Is dezelfde logica dan (correct me if I'm wrong): Als russen aanvallen uitvoeren met gewone burgerauto's, dat elk russisch huis een legitiem doelwit is?
Aan het einde ben je de doelen aan het verschuiven. Maar een antwoord hierop:

Ja.

In deze oorlog vallen beide kanten energiedoelen, logistiek en distributiecentra aan.
pi_221123215


deze was het
pi_221123223
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 23:39 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
De betreffende foto is hier voorbij gekomen met veel duimpjes. En is op alle Russische kanalen rondgegaan. Met de conclusie dat de Nova Poshta trucks als launchers worden gebruikt. De reactie duurde niet lang.

En ja de centra en vrachtwagens werden al langer aangevallen:
[ afbeelding ]

Kwartje al gevallen?

In plaats van arrogant op de man te spelen zou MaxMark ook kunnen typen: "goh dat wist ik niet, weer wat geleerd"
Ok, maar op deze foto zien we geen lanceerinstallaties, of wel? Dat met die duimpjes hebben we nu beide al een paar keer benoemd, waarom zeg je het nu weer? En wat op russische kanalen rondgaat en wat daar als conclusie wordt getrokken heeft hier natuurlijk erg weinig waarde.

Je gaat maar door met je opmerkingen, nu weer "kwartje al gevallen?" en steeds dat in de derde persoon aanspreken - Dat is toch arrogant? Het is een forum, je moet er tegen kunnen te worden aangesproken.

Ik wist dat inderdaad niet, maar als je er altijd met gestrekt been in gaat, ga je geen meewerkende houding krijgen van mensen. Ik weet het trouwens nog steeds niet, ik ga uit van de beelden die ik zie. En tot nu toe heb ik nog geen launchers gezien in postsorteercentra, dus ik neem dan maar van je aan dat dat op die foto te zien was.
  maandag 22 juni 2026 @ 23:49:28 #254
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221123233
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 23:48 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Ok, maar op deze foto zien we geen lanceerinstallaties, of wel? Dat met die duimpjes hebben we nu beide al een paar keer benoemd, waarom zeg je het nu weer? En wat op russische kanalen rondgaat en wat daar als conclusie wordt getrokken heeft hier natuurlijk erg weinig waarde.

Je gaat maar door met je opmerkingen, nu weer "kwartje al gevallen?" en steeds dat in de derde persoon aanspreken - Dat is toch arrogant? Het is een forum, je moet er tegen kunnen te worden aangesproken.

Ik wist dat inderdaad niet, maar als je er altijd met gestrekt been in gaat, ga je geen meewerkende houding krijgen van mensen. Ik weet het trouwens nog steeds niet, ik ga uit van de beelden die ik zie. En tot nu toe heb ik nog geen launchers gezien in postsorteercentra, dus ik neem dan maar van je aan dat dat op die foto te zien was.
Kap eens met dat arrogante gedoe van je.

Antwoord gewoon inhoudelijk.
pi_221123238
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 23:43 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Aan het einde ben je de doelen aan het verschuiven. Maar een antwoord hierop:

Ja.

In deze oorlog vallen beide kanten energiedoelen, logistiek en distributiecentra aan.
Welke doelen verschuiven? Stond de launcher in een postsorteercentrum of niet?
pi_221123243
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 23:47 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

deze was het
En dat is een post truck?

Kan de tekst op de neus van de cabine niet lezen.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221123247
Naja, dan houdt het op. De ene dooddoener na de andere. Ik probeerde je netjes te antwoorden. Welterusten, jij mag het laatste woord hebben.
pi_221123250
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 23:49 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Kap eens met dat arrogante gedoe van je.
:')

Pot, ketel.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221123262
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 23:47 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

deze was het
Ah, dank.

Wel een grote patio in dat postsorteercentrum.
  maandag 22 juni 2026 @ 23:55:45 #260
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 23 juni 2026 @ 00:00:50 #261
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221123301
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 23:50 schreef MaxMark het volgende:
Naja, dan houdt het op. De ene dooddoener na de andere. Ik probeerde je netjes te antwoorden.
Dat bleef helaas bij proberen.

Tip: speel volgende keer niet meteen op de man.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 00:01:34 #262
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_221123304
Hoop doden onder wie kinderen door Russische aanvallen vandaag....
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_221123306
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 23:55 schreef AchJa het volgende:

[..]
Jouw mening is in deze ook niet relevant want ook geen feiten.
Jij veronderstelt dat er heus wel ergens redundantie is.

Met apperatuur uitgerust die gesanctioneerd is, en je geen spares voor kunt krijgen, geen support op hebt.

Je "ja maar ze gebruiken nog jaren 60 techniek!" mag naar het rijk der fabelen.

De limiteringen waar je tegen aan loopt, mbt deze apperatuur, zijn zeer relevant.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 00:04:02 #264
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221123310
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 22:39 schreef MaxMark het volgende:

Sorry, maar als je over duimpjes omhoog wilt beginnen: Jij en Achja (waarvan je nu ook weer als enige een duimpje krijgt) gaven altijd een duimpje omhoog wanneer een mod/admin dit topic weer eens dichtgooide. Dat is gewoon toxisch gedrag steeds. "Ha ha, jullie topic is dicht". Het komt zo erg onsympathiek over.

Je komt ook alleen maar in dit topic als iemand volgens jou iets verkeerd post en dan altijd met een arrogantie van heb ik jou daar. Laat het topic dan gewoon links liggen, je vond het blijkbaar altijd prima als het op slot ging.
Heb op zijn minst het lef om mij te taggen dan. Als ik een post like is dat omdat ik het er mee eens ben. En ja, het is een opsec flater van jewelste.

En verder gooien de mods topics niet zonder reden op slot. Dat ligt echt aan het gedrag hier van een aantal lieden.
pi_221123317
Ik denk overigens in de praktijk dat het qua opsec redelijk meevalt. De Russen weten ook echt wel waar Oekraine die dingen uit lanceert. Het is meer dat je ze een vrijbrief geeft om alles te bombarderen wat te maken heeft met logistiek als je zoiets post.
pi_221123324
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 00:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoop doden onder wie kinderen door Russische aanvallen vandaag....
Dat doen ze nou eenmaal. Nog iemand wat te melden over UkroNazis hier?
  dinsdag 23 juni 2026 @ 00:09:08 #267
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221123325
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 00:02 schreef ExTec het volgende:

Jij veronderstelt dat er heus wel ergens redundantie is.

Met apperatuur uitgerust die gesanctioneerd is, en je geen spares voor kunt krijgen, geen support op hebt.

Je "ja maar ze gebruiken nog jaren 60 techniek!" mag naar het rijk der fabelen.

De limiteringen waar je tegen aan loopt, mbt deze apperatuur, zijn zeer relevant.
En jullie veronderstellen dat het allemaal niet mogelijk is en ik ga daar niet in mee, simpel zat.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 00:09:41 #268
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221123329
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 00:07 schreef skysherrif het volgende:
Ik denk overigens in de praktijk dat het qua opsec redelijk meevalt. De Russen weten ook echt wel waar Oekraine die dingen uit lanceert. Het is meer dat je ze een vrijbrief geeft om alles te bombarderen wat te maken heeft met logistiek als je zoiets post.
Dit is de essentie.

Je krijgt een duim van mij.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 00:13:11 #269
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_221123333
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 00:09 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Dat doen ze nou eenmaal. Nog iemand wat te melden over UkroNazis hier?
Ik zit te genieten van russische telegram dames (of whatever ze gebruiken) die klagen over eindeloze rijen aan de pomp

https://www.reddit.com/r/(...)th_gas_station_weve/
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 23 juni 2026 @ 00:16:21 #270
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221123344
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:07 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Misschien worden ezels en paarden wel heel populair.


Zeg dat nou niet, de prorussen kunnen dit niet goed aan :@
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_221123350
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 00:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
En jullie veronderstellen dat het allemaal niet mogelijk is en ik ga daar niet in mee, simpel zat.
Of het mogelijk is, en of het gebeurt is, zijn 2 verschillende dingen.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221123351
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 00:16 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Zeg dat nou niet, de prorussen kunnen dit niet goed aan :@
Ja, lastdieren is een gevoelig onderwerp voor die mensen.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 00:24:43 #273
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221123361
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 00:19 schreef ExTec het volgende:

Of het mogelijk is, en of het gebeurt is, zijn 2 verschillende dingen.
Kortom, dat het niet (is) gebeurt kan ook nergens hard gemaakt worden.

Dus verschillen we van mening.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 00:25:44 #274
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221123363
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:07 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Misschien worden ezels en paarden wel heel populair.

Ik ben wel blij dat tank vrachtwagens in bezet Oekraïns grondbebied booming (letterlijk) business zijn.
De Russen blijven voor een belangrijk deel , een Poetin en cons deel, in WW1 hangen, die gebruiken geen internet en lezen verhalen over de grote patriottische oorlog

Terwijl AI oorlog met autonome voertuigen en drones via satellieten reallity is
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221123365
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 00:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De Russen blijven voor een belangrijk deel , een Poetin en cons deel, in WW1 hangen, die gebruiken geen internet en lezen verhalen over de grote patriottische oorlog
Zo erg zal het toch niet zijn. Ze kunnen op z,n minst een opslagtank bouwen. Spectakel om dat dak door de lucht te zien vliegen.
pi_221123368
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 00:24 schreef AchJa het volgende:

[..]
Kortom, dat het niet (is) gebeurt kan ook nergens hard gemaakt worden.
Ja, er is ook niet bewezen dat rus geen basis heeft op de donkere zijde van de maan.

Ik acht de kans nihil, dat er egens op een plek waar niemand van weet, een extreem groot complex staat, wat exorbitant veel electro infra om zich heen heeft staan, hyper-climate controlled, clean rooms en de hele rattaplan, die niets doet.

Als je dat hebt staan, laat je die produceren.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221123375
Ow, en nu je er toch bent, @AchJa, heb je je mening over dat er vast geen AA in bebouwd moskou staat al bijgesteld?

Waren ergens blijven hangen dat jij het natuurlijk niet geloofde, want jij zou dat nooit doen, en natuurlijk ben jij de maatstaf ;) en bovendien zag je niks op google earth :')

Lijkt me op dit punt moeilijk vol te houden, nog, gezien wat er verleden week allemaal de revue is gepasseerd, maar ik laat me verbazen.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 00:37:32 #278
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221123380
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 00:33 schreef ExTec het volgende:

Ja, er is ook niet bewezen dat rus geen basis heeft op de donkere zijde van de maan.

Ik acht de kans nihil, dat er egens op een plek waar niemand van weet, een extreem groot complex staat, wat exorbitant veel electro infra om zich heen heeft staan, hyper-climate controlled, clean rooms en de hele rattaplan, die niets doet.

Als je dat hebt staan, laat je die produceren.
Natuurlijk laat je die produceren maar je hebt ook een plan b, simpel zat.
pi_221123382
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 00:36 schreef ExTec het volgende:
Ow, en nu je er toch bent, @:AchJa, heb je je mening over dat er vast geen AA in bebouwd moskou staat al bijgesteld?

Waren ergens blijven hangen dat jij het natuurlijk niet geloofde, want jij zou dat nooit doen, en natuurlijk ben jij de maatstaf ;) en bovendien zag je niks op google earth :')

Lijkt me op dit punt moeilijk vol te houden, nog, gezien wat er verleden week allemaal de revue is gepasseerd, maar ik laat me verbazen.
Hoho, hij zit in het leger hé.
pi_221123384
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 00:37 schreef AchJa het volgende:

[..]
Natuurlijk laat je die produceren maar je hebt ook een plan b, simpel zat.
Dan reduceer je je redundantie tot overcapaciteit.

En dan is anderzijds het antwoord dat die fabriek gewoon de volgende is.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 00:39:32 #281
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221123385
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 00:37 schreef AchJa het volgende:

[..]
Natuurlijk laat je die produceren maar je hebt ook een plan b, simpel zat.
NAVO moet zeer fors doorgaan met Ruzzia een kopje of 20 kleiner maken\\

anders gaat de SMO niet stoppen het zeurt al te lang door

quote:
Dit is punt nummer één, niet minder belangrijk dan het NAVO-lidmaatschap van Polen.

Als Rusland de grondstoffen van Oekraïne in handen krijgt en aan onze grenzen verschijnt, zal geen enkele NAVO ons helpen.

Dit besef lijkt in Polen echter af te nemen.
Dit is wat Snyder aanstipt (in een recent interview met Newsweek Polska – red.):
Polen zijn tegenwoordig meer afhankelijk van Oekraïne dan van de Verenigde Staten.

Ten tweede beginnen Polen dezelfde fout te maken waarvoor ze het Westen altijd, en terecht, de schuld hebben gegeven: ze gedragen zich alsof ze de Russische dreiging niet beseffen.

– Sławomir Sierakowski
Ruzzia staat nu zwak
Ruzzia gaat failliet

quote:
Communist Party leader Zyuganov proposes to withdraw at least 30 trillion rubles from the accounts of Russians and businesses and direct them to the budget.
According to him, the funds that simply lie in bank accounts "do not work for the economy" and should be used for state needs
.

quote:
Slava Ukraini !!! De spanningen tussen de Russische regering en de Generale Staf lopen naar verluidt op door het besluit van het Kremlin om brandstof van de frontlinie naar Moskou te transporteren om de schijn van normaliteit op te houden, ondanks waarschuwingen van hoge officieren dat dergelijke maatregelen de militaire operaties ernstig zullen belemmeren en tot meer slachtoffers zullen leiden.

De Russische militaire leiding zou op het punt staan openlijk in opstand te komen tegen het besluit van het Kremlin om brandstof van de frontlinie naar Moskou te transporteren.
Hoge officieren zouden weinig sympathie hebben voor de hoofdstad, die na de aanvallen op de olieraffinaderij in Kapotnya nu vreest voor brandstoftekorten, lange rijen bij benzinestations en paniek onder de bevolking.

Volgens deze berichten is de Generale Staf van mening dat Moskou opnieuw wordt beschermd ten koste van de troepen.
De hoofdstad heeft benzine nodig om de schijn van normaliteit op te houden, terwijl het leger diesel nodig heeft voor pantservoertuigen, munitieleveringen en het herstel van beschadigd materieel.


[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 23-06-2026 00:48:22 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 23 juni 2026 @ 00:39:45 #282
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221123386
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 00:36 schreef ExTec het volgende:
Ow, en nu je er toch bent, @:AchJa, heb je je mening over dat er vast geen AA in bebouwd moskou staat al bijgesteld?

Waren ergens blijven hangen dat jij het natuurlijk niet geloofde, want jij zou dat nooit doen, en natuurlijk ben jij de maatstaf ;) en bovendien zag je niks op google earth :')

Lijkt me op dit punt moeilijk vol te houden, nog, gezien wat er verleden week allemaal de revue is gepasseerd, maar ik laat me verbazen.
Nee, niet in bebouwd gebied idd. En daar hadden we het over.
pi_221123388
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 00:39 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nee, niet in bebouwd gebied idd. En daar hadden we het over.
Nog steeds niet?

Ondanks de beelden van verleden week, en deze week...?
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 00:42:34 #284
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221123396
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 00:42 schreef AchJa het volgende:

[..]
Moet ik "in" voor je opzoeken in de van Dale?
Ik vind dit er toch aardig bebouwd uitzien, AchJa:

twitter


twitter
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 00:45:00 #286
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221123397
quote:
19s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 00:38 schreef TwenteFC het volgende:
Hoho, hij zit in het leger hé.
Met een luverd achtergrond. Dus ik weet wel een beetje wat de onmogelijkheden zijn mbt de inzet van luverd middelen IN bebouwd gebied.
pi_221123402
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 00:45 schreef AchJa het volgende:
Dus ik weet wel een beetje wat de onmogelijkheden zijn mbt de inzet van luverd middelen IN bebouwd gebied.
Nee, je bent degelijk opgeleid in hoe je het wel dient te doen en hoe niet.

Daar twijfelt niemand over.

Of rus ook zo goed bezig is?

Daar twijfelen velen over.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 00:46:51 #288
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 23 juni 2026 @ 00:47:58 #289
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221123406
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 00:46 schreef ExTec het volgende:
Nee, je bent degelijk opgeleid in hoe je het wel dient te doen en hoe niet.

Daar twijfelt niemand over.

Of rus ook zo goed bezig is?

Daar twijfelen velen over.
Dat mag.
pi_221123407
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 00:46 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zie weer een hoop hergebruikte beelden voorbijkomen.
Is dat zo?

Volgens mij zijn ze van verleden week :)

Daarbij:

Het gebeurt, 1, of het gebeurt niet, 0.

Binaire kwestie.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 00:52:25 #291
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221123415
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 00:48 schreef ExTec het volgende:

Is dat zo?

Volgens mij zijn ze van verleden week :)

Daarbij:

Het gebeurt, 1, of het gebeurt niet, 0.

Binaire kwestie.
Ik heb ook nergens gezegd dat het niet gebeurt he. Nu probeer je dat trucje weer.

Was deze uitleg onvoldoende duidelijk voor je ofzo?

AchJa in NWS / Oorlog in Oekraïne #1290 - wokkels
pi_221123418
Ik denk dat het van jullie definitie afhangt. Volgens mij wil Achja zeggen dat in niet op is, aangezien we allemaal wel de Pantsirs OP gebouwen hebben gezien of in daarvoor gemaakte torens hier en daar.

en of het op dit soort plekken als IN de stad is:

pi_221123421
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 00:52 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik heb ook nergens gezegd dat het niet gebeurt he. Nu probeer je dat trucje weer.
Je bevestigd het, wederom, zelf?

quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 00:36 schreef ExTec het volgende:
Ow, en nu je er toch bent, @:AchJa, heb je je mening over dat er vast geen AA in bebouwd moskou staat al bijgesteld?
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 00:39 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nee, niet in bebouwd gebied idd. En daar hadden we het over.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221123428
S300 / 400 worden voornamelijk in parken gemaakt tussen verschillende wijken in moskou of stukken leeg industrieterrein.

Bijv:



Die hebben veel ruimte natuurlijk nodig voora lle commandovoertuigen, radars, generators etc die bij zon systeem horen en kunnen geen gebouwen ernaast gebruiken. Dusja technisch gezien in de grenzen van de stad maar niet echt in bewoond gebied.

Neemt niet weg dat er alsnog regelamtig pantsir raketten en s300/400 raketten in russische gebouwen inslaan. Maargoed dat is ook meermaals gebeurd bij Israelische of Oekraiense luchtverdediging
pi_221123429
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 00:58 schreef skysherrif het volgende:
S300 / 400 worden voornamelijk in parken gemaakt tussen verschillende wijken in moskou of stukken leeg industrieterrein.

Bijv:

[ afbeelding ]

Die hebben veel ruimte natuurlijk nodig voora lle commandovoertuigen, radars, generators etc die bij zon systeem horen en kunnen geen gebouwen ernaast gebruiken. Dusja technisch gezien in de grenzen van de stad maar niet echt in bewoond gebied.

Neemt niet weg dat er alsnog regelamtig pantsir raketten en s300/400 raketten in russische gebouwen inslaan. Maargoed dat is ook meermaals gebeurd bij Israelische of Oekraiense luchtverdediging
Was eigenlijk een heel recent kort draadje:

twitter
  dinsdag 23 juni 2026 @ 01:03:21 #296
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221123433
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 00:59 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Was eigenlijk een heel recent kort draadje:

[ x ]
Al die Russische luverd sites zijn aardig goed te herkennen aangezien de opstelling over het algemeen hetzelfde is idd.

Overigens zijn er ook een hoop decoy sites.
pi_221123434
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 00:52 schreef skysherrif het volgende:
Ik denk dat het van jullie definitie afhangt. Volgens mij wil Achja zeggen dat in niet op is, aangezien we allemaal wel de Pantsirs OP gebouwen hebben gezien of in daarvoor gemaakte torens hier en daar.
Het terechte argument waar AchJa mee komt, is dat je die dingen nergens in de buurt van bebouwing neerzet. Want als dan iets neerkomt, ja, dan heb je de poppen aan het dansen. En dan maakt "in", of "op", natuurlijk ook geen moer uit.

En ik zeg vanaf het begin al: heeft rus schijt aan. Nee, dat jij vind en weet dat je het zo niet moet doen, boeit niet.

Maar meneer volhardt; ik zou het nooit doen dus KAN HET NIET ANDERS DAN DAT HUN HET OOK NIET DOEN.

Die vereenzelviging met die russen van AchJa is voer voor psychologen. :')
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221123435
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 00:39 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nee, niet in bebouwd gebied idd. En daar hadden we het over.
_O- Denk dat we gewoon een verklaring hebben voor toch best een aantal inslagen van russische AA in hoogbouw.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 01:07:53 #299
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221123440
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 01:03 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het terechte argument waar AchJa mee komt, is dat je die dingen nergens in de buurt van bebouwing neerzet. Want als dan iets neerkomt, ja, dan heb je de poppen aan het dansen. En dan maakt "in", of "op", natuurlijk ook geen moer uit.

En ik zeg vanaf het begin al: heeft rus schijt aan. Nee, dat jij vind en weet dat je het zo niet moet doen, boeit niet.

Maar meneer volhardt; ik zou het nooit doen dus KAN HET NIET ANDERS DAN DAT HUN HET OOK NIET DOEN.

Die vereenzelviging met die russen van AchJa is voer voor psychologen. :')
Het gaat nog niet eens om het inslaan van missiles in gebouwen, dat gebeurt ook als je achter het doel aan gaat schieten (te laat bent dus). Het gaat om het radarzicht wat je niet hebt als je in een bebouwde omgeving staat, je bent gewoon blind.

Enne vwb die "vereenzelviging". Line of sight is in Rusland niet anders dan hier.
pi_221123442
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 01:07 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het gaat nog niet eens om het inslaan van missiles in gebouwen, dat gebeurt ook als je achter het doel aan gaat schieten (te laat bent dus). Het gaat om het radarzicht wat je niet hebt als je in een bebouwde omgeving staat, je bent gewoon blind.
Nee, het ging hier om:

quote:
Ow, en nu je er toch bent, @:AchJa, heb je je mening over dat er vast geen AA in bebouwd moskou staat al bijgesteld?

Nee, niet in bebouwd gebied idd. En daar hadden we het over.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 01:11:26 #301
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator dinsdag 23 juni 2026 @ 01:26:44 #302
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221123468
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 23:43 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Aan het einde ben je de doelen aan het verschuiven. Maar een antwoord hierop:

Ja.

In deze oorlog vallen beide kanten energiedoelen, logistiek en distributiecentra aan.
Nee natuurlijk niet

Als die trailer niet gemarkeerd is dan is dat van oekrainse kant een misdaad, dat wil niet zeggen dat het oorlogsrecht niet meer van toepassing is dan mag je die specieke trailer aanvallen en voor de rest is het business as usual

Als het voor militaire doeleinden gebruikt wordt mag het zo niet dan niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')