Die gast lijkt in zijn hoofd te zijn geschoten.quote:Op maandag 22 juni 2026 21:35 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Himars (?) strike op Russische kolonne ergens tussen zaporizha/kherson waar een gepantserd voertuig, 2S1 artillerie en meerdere trucks zijn vernietigd/beschadigd plus de Russen.
Let op ZEER ZEER NSFW.
Wellicht zelfmoord of hulp bij suicide na volledige verbranding?quote:Op maandag 22 juni 2026 21:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die gast lijkt in zijn hoofd te zijn geschoten.
Lekker die gast zit alvast in de slowcookerquote:Op maandag 22 juni 2026 21:35 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Himars (?) strike op Russische kolonne ergens tussen zaporizha/kherson waar een gepantserd voertuig, 2S1 artillerie en meerdere trucks zijn vernietigd/beschadigd plus de Russen.
Let op ZEER ZEER NSFW.
Wat ik zo kan vinden heeft de Russische overheid in de eerste maanden van dit jaar ongeveer 40% meer uitgaven dan inkomsten gehad.quote:Op maandag 22 juni 2026 21:21 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
Zo de bodemloze put van het groeiende begrotingstekort in.
Lijkt mij ook niet helemaal voorkombaar, weet ook niet of dit nu net op een afstand van het front is die voorheen nog best veilig was voor de russen.quote:Op maandag 22 juni 2026 21:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
In 2026 nog in konvooi rijden is er ook wel om vragen, wat een dommigheid. Het zal je zoon maar zijn, die kerel die daar zo uit den tank hangt.
Gek genoeg is dat juist een terugkerend fenomeen, zeker daar in de Krim, Zaporizha, Kherson, Donetsk dat er nu kolonnes rijden met 1 of 2 trucks/jeeps die voor dronebescherming zorgen.quote:Op maandag 22 juni 2026 21:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
In 2026 nog in konvooi rijden is er ook wel om vragen, wat een dommigheid. Het zal je zoon maar zijn, die kerel die daar zo uit den tank hangt.
Tja als je dan zelf een enorme autoindustrie hebt ga je toch aan heffingen denken.quote:Op maandag 22 juni 2026 21:33 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hier zie je ze ook overal opduiken. Met name BYD is vrij populair.
Raffinage en ruwe olie zijn twee verschillende zaken.quote:Op maandag 22 juni 2026 21:48 schreef Ivo1985 het volgende:
Gezien de vele regios met brandstof tekorten en rantsoenen kunnen we er tenslotte wel vanuit gaan dat er aan de olie momenteel niet heel veel verdiend wordt.
Ik zou eigenlijk niet durven zeggen wat momenteel de beste bescherming tegen drones is. Je hebt ook die drones die gewoon op de weg stil kunnen blijven en dat ineens iets raken, veel valt er momenteel niet tegen te doen lijkt het.quote:Op maandag 22 juni 2026 21:53 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Gek genoeg is dat juist een terugkerend fenomeen, zeker daar in de Krim, Zaporizha, Kherson, Donetsk dat er nu kolonnes rijden met 1 of 2 trucks/jeeps die voor dronebescherming zorgen.
Zie bijv:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.themoscowtime(...)ce-march-2023-a93071quote:Russia’s stock market just suffered its biggest crash in nearly three years.
The Moscow Exchange index plunged 4.2% in a single day.
VK fell 8.9%.
Rosneft fell 8.7%.
Aeroflot fell 8.1%.
Even Gazprom dropped below 100 rubles for the first time since 2009.
The “economic superpower” is looking less super every day.
quote:AI-overzicht
The Russian stock market recently experienced a historic sell-off, with the benchmark Moscow Exchange Index (MOEX) dropping over 4% to sink to its lowest level in more than three years.
This drop extends a prolonged, multi-week losing streak for Russian equities.
Key Drivers of the Sell-Off:Interest Rate Disappointment:
The Russian Central Bank surprised markets by implementing a smaller-than-expected rate cut (25 basis points instead of 50), which investors interpreted as a warning of impending economic struggles.Geopolitical and Security Escalation:
Increased geopolitical risks and disruptions in the Russian energy sector--most notably following major drone attacks that halted production at major oil refineries around Moscow--have spooked investors.
quote:De Russische aandelenkoersen kelderden maandag met meer dan 4% en bereikten daarmee het laagste niveau in meer dan drie jaar.
Dit was de voortzetting van een daling die al 15 weken aanhoudt, na de bescheiden renteverlaging van de centrale bank vorige week.
Deze verlaging gaf aan dat de hoge leenkosten waarschijnlijk langer zullen aanhouden dan beleggers hadden verwacht.
Tijdens de middaghandel daalde de benchmark MOEX-index voor het eerst sinds maart 2023 onder de 2368 punten.
De index zette zijn daling later op de dag voort en verloor 4,42% tot ongeveer 2313 punten.
Een van de slechtst presterende bedrijven was Tsian, een online marktplaats voor onroerend goed, waarvan de aandelen met meer dan 14% kelderden.
Ook Aeroflot was een grote verliezer, met een daling van meer dan 6%, doordat het vliegverkeer op luchthavens voortdurend wordt verstoord door Oekraïense droneaanvallen.
De MOEX bevindt zich sinds maart in een neerwaartse spiraal en heeft sinds het begin van het jaar meer dan 14% van zijn waarde verloren.
De huidige verliesreeks van 15 weken heeft de daling tijdens de wereldwijde financiële crisis van 2008 inmiddels overtroffen.
quote:De roebel verloor ook terrein ten opzichte van een mandje valuta en daalde mee met de Brent-olieprijs, die zakte naar $77,63 per vat als gevolg van ontwikkelingen in het Midden-Oosten.
Redundantie is er niet. Je zet niet zomaar even een halfgeleider fabriek op. Wederom iets wat ik zeer uitgebreid heb uitgelegd de vorige keer dat we deze discussie voerde.quote:Op maandag 22 juni 2026 20:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jawel, want redundantie bestond allemaal niet meer om uiteenlopende redenen volgens een aantal lieden hier.
Redundantie betekent letterlijk 'dubbeling' of 'in overvloed aanwezig zijn'
En toch maken beide fabrieken andere componenten, en maken gebruik van andere processen en machines.quote:Op maandag 22 juni 2026 20:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kijkend naar het bericht van vandaag:
[..]
Goh, dat komt weer knap overeen met Kremniy El...
Jouw mening is in deze niet relevant. Het gaat namelijk over feiten.quote:Op maandag 22 juni 2026 20:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, en ik ga daar simpelweg niet in mee.
quote:Russische politicus wil verplichte militaire training voor kinderen vanaf 10 jaar voor mogelijke oorlog met NAVO en EU
Viktor Vodolatsky, een hoge Russische politicus, pleit ervoor dat verplichte militaire dienst wordt ingevoerd voor kinderen vanaf de vijfde klas.
Volgens hem moet Rusland de jeugd namelijk voorbereiden op een mogelijk conflict met de NAVO en de EU tegen 2030.
Momenteel krijgen kinderen vanaf 15 of 16 jaar oud al militaire training in Rusland.
Vodolatsky wil dat dit wordt uitgebreid en verplicht voor iedereen. "
Vanaf de vijfde klas moeten vakken worden onderwezen die jongens en meisjes voorbereiden op externe uitdagingen", aldus de politicus.
Volgens hem moeten Russische jongeren worden voorbereid om "het vaderland te verdedigen".
Sinds de oorlog met Oekraïne in 2022 uitbrak, is de militaire onderwijsstructuur in Rusland uitgebreid.
Momenteel leren scholieren al lessen in formatieopdrachten, eerstehulpverlening in oorlogstijd, granaatwerpen en groepstactieken.
quote:AI-overzicht
Two humanoid soldier robots delivered to Ukraine by US ...
Humanoid robots are being actively deployed and tested on the Ukrainian front lines, serving as a real-world testing ground for military robotics and AI.
The deployment focuses on high-risk, dangerous operations to keep human soldiers out of harm's way.
Key Deployments & Testing
The Phantom MK-1: San Francisco-based defense startup Foundation deployed two of its Phantom MK-1 humanoid robots to Ukraine for field tests.
Operational Scope: Rather than acting as "super-soldiers," these initial humanoid models are primarily tasked with dangerous logistics, such as reconnaissance support and transporting ammunition to positions under direct fire.
The "Moral Imperative": Developers view humanoid soldiers as a natural extension of autonomous drone technology, arguing that machines should be sent into danger instead of human troops because they are immune to fatigue, fear, and chemical hazards.
Sorry, maar als je over duimpjes omhoog wilt beginnen: Jij en Achja (waarvan je nu ook weer als enige een duimpje krijgt) gaven altijd een duimpje omhoog wanneer een mod/admin dit topic weer eens dichtgooide. Dat is gewoon toxisch gedrag steeds. "Ha ha, jullie topic is dicht". Het komt zo erg onsympathiek over.quote:
China kan straks maximaal profiteren van de schulden die de Russen niet meer kunnen afbetalen.quote:Op maandag 22 juni 2026 21:48 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Wat ik zo kan vinden heeft de Russische overheid in de eerste maanden van dit jaar ongeveer 40% meer uitgaven dan inkomsten gehad.
In combinatie met de hoge rentes en alle raffinaderijen die nu gesloten zijn wegens "ongepland onderhoud" gaat dat schulden balletje dan steeds sneller rollen.
Minder inkomsten, steeds meer rente, steeds groter tekort.
Gezien de vele regios met brandstof tekorten en rantsoenen kunnen we er tenslotte wel vanuit gaan dat er aan de olie momenteel niet heel veel verdiend wordt.
Ik vraag mij af of Rusland nu ook olie laat raffineren in China. Oekraine zal met een gelijk dilemma zitten. Die zullen ook vanuit de EU voorzien moeten worden.quote:Op maandag 22 juni 2026 22:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Raffinage en ruwe olie zijn twee verschillende zaken.
In May 2026, Russia’s fossil fuel export revenues increased by 2% month-on-month to EUR 726 mn per day despite export volumes remaining roughly the same as in April.
Ongeveer 21,7 miljard per maand dus.
zie https://energyandcleanair(...)ports-and-sanctions/
Je zat er naast en je kreeg netjes een reactie.quote:Op maandag 22 juni 2026 22:39 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Sorry, maar als je over duimpjes omhoog wilt beginnen: Jij en Achja (waarvan je nu ook weer als enige een duimpje krijgt) gaven altijd een duimpje omhoog wanneer een mod/admin dit topic weer eens dichtgooide. Dat is gewoon toxisch gedrag steeds. "Ha ha, jullie topic is dicht". Het komt zo erg onsympathiek over.
Je komt ook alleen maar in dit topic als iemand volgens jou iets verkeerd post en dan altijd met een arrogantie van heb ik jou daar. Laat het topic dan gewoon links liggen, je vond het blijkbaar altijd prima als het op slot ging.
Dat was geen nette reactie - je deed arrogant, met die duimpjes-opmerking. En dat doe je eigenlijk elke keer dat je hier komt posten. Ik heb niet op de man gespeeld, volgens mij. Alleen je op je postgedrag aangesproken, zonder je uit te schelden - is dat op de man spelen?quote:Op maandag 22 juni 2026 23:05 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Je zat er naast en je kreeg netjes een reactie.
Vervolgens ga je toxisch gedrag vertonen en op de man spelen.
Volgende keer beter MaxMark!
(Maar: je hebt nu wel geleerd waarom die distributiecentra aangevallen worden)
Ff gedaan, lijken voornamelijk te werken met 90's ASML spul. 180 to 90 nm. Wat opzich natuurlijk prima is voor niet overcomplexe generieke chips.quote:Op maandag 22 juni 2026 22:20 schreef Knoc het volgende:
Tip: Voer onze discussie eens aan diezelfde AI die je gebruikte om de definitie van redundantie op te zoeken. Dan zal die je namelijk bevestigen wat ik hier aan je uit probeer te leggen. Scheelt wel dat je het woord dit keer in ieder geval correct spelt dankzij die AI.
Bekijk deze YouTube-videoquote:De eerste robotsoldaat is gearriveerd: Phantom MK-1 ingezet in Oekraïne.
Deze oorlog ( SMO) is een knowledge oorlogquote:AI-overzicht
Two humanoid soldier robots delivered to Ukraine by US ...
Humanoid robots are being actively deployed and tested on the Ukrainian front lines, serving as a real-world testing ground for military robotics and AI.
The deployment focuses on high-risk, dangerous operations to keep human soldiers out of harm's way.
Key Deployments & Testing
The Phantom MK-1: San Francisco-based defense startup Foundation deployed two of its Phantom MK-1 humanoid robots to Ukraine for field tests.
Of men raffineert gewoon op kleine schaal.quote:Op maandag 22 juni 2026 22:58 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of Rusland nu ook olie laat raffineren in China. Oekraine zal met een gelijk dilemma zitten. Die zullen ook vanuit de EU voorzien moeten worden.
Maar ok, ik wil hier graag even normaal op ingaan. Ik kan me de foto die Skysherrif postte niet herinneren, haal 'em graag nog eens hierheen, als je het kunt vinden. Hoeft niet, ik geloof je zo ook wel.quote:Op maandag 22 juni 2026 18:23 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
De Nova Poshta trailers worden gebruikt als FP drone lanceerplatform.
Skysherrif postte er een nachtelijke foto van welke jullie massaal een duimpje gaven.
Een OPSEC flater van jewelste. Het resultaat is dat de Russen de Nova Poshta centra structureel aanvallen.
De betreffende foto is hier voorbij gekomen met veel duimpjes. En is op alle Russische kanalen rondgegaan. Met de conclusie dat de Nova Poshta trucks als launchers worden gebruikt. De reactie duurde niet lang.quote:Op maandag 22 juni 2026 23:11 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat was geen nette reactie - je deed arrogant, met die duimpjes-opmerking.
Aan het einde ben je de doelen aan het verschuiven. Maar een antwoord hierop:quote:Op maandag 22 juni 2026 23:38 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Maar ok, ik wil hier graag even normaal op ingaan. Ik kan me de foto die Skysherrif postte niet herinneren, haal 'em graag nog eens hierheen, als je het kunt vinden. Hoeft niet, ik geloof je zo ook wel.
Stond die Nova Poshta trailer dan midden in een postsorteercentrum, of compleet ergens anders? Dat zou natuurlijk nogal een verschil maken. Ik kan me voorstellen dat de Oekraïners niet genoeg trailers bij elkaar kunnen schrapen en gewoon confisceren wat ze kunnen, zonder de boel over te verven. Beetje zelfde idee als die Mad Max-burgervoertuigen van de Russen die telkens voorbij komen.
Als Oekraïners een Nova Poshta trailer gebruiken om drones te lanceren, zijn alle postsorteercentra daardoor legitieme doelen? Is dezelfde logica dan (correct me if I'm wrong): Als russen aanvallen uitvoeren met gewone burgerauto's, dat elk russisch huis een legitiem doelwit is?
Ok, maar op deze foto zien we geen lanceerinstallaties, of wel? Dat met die duimpjes hebben we nu beide al een paar keer benoemd, waarom zeg je het nu weer? En wat op russische kanalen rondgaat en wat daar als conclusie wordt getrokken heeft hier natuurlijk erg weinig waarde.quote:Op maandag 22 juni 2026 23:39 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
De betreffende foto is hier voorbij gekomen met veel duimpjes. En is op alle Russische kanalen rondgegaan. Met de conclusie dat de Nova Poshta trucks als launchers worden gebruikt. De reactie duurde niet lang.
En ja de centra en vrachtwagens werden al langer aangevallen:
[ afbeelding ]
Kwartje al gevallen?
In plaats van arrogant op de man te spelen zou MaxMark ook kunnen typen: "goh dat wist ik niet, weer wat geleerd"
Kap eens met dat arrogante gedoe van je.quote:Op maandag 22 juni 2026 23:48 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ok, maar op deze foto zien we geen lanceerinstallaties, of wel? Dat met die duimpjes hebben we nu beide al een paar keer benoemd, waarom zeg je het nu weer? En wat op russische kanalen rondgaat en wat daar als conclusie wordt getrokken heeft hier natuurlijk erg weinig waarde.
Je gaat maar door met je opmerkingen, nu weer "kwartje al gevallen?" en steeds dat in de derde persoon aanspreken - Dat is toch arrogant? Het is een forum, je moet er tegen kunnen te worden aangesproken.
Ik wist dat inderdaad niet, maar als je er altijd met gestrekt been in gaat, ga je geen meewerkende houding krijgen van mensen. Ik weet het trouwens nog steeds niet, ik ga uit van de beelden die ik zie. En tot nu toe heb ik nog geen launchers gezien in postsorteercentra, dus ik neem dan maar van je aan dat dat op die foto te zien was.
Welke doelen verschuiven? Stond de launcher in een postsorteercentrum of niet?quote:Op maandag 22 juni 2026 23:43 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Aan het einde ben je de doelen aan het verschuiven. Maar een antwoord hierop:
Ja.
In deze oorlog vallen beide kanten energiedoelen, logistiek en distributiecentra aan.
En dat is een post truck?quote:
quote:Op maandag 22 juni 2026 23:49 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Kap eens met dat arrogante gedoe van je.
Jouw mening is in deze ook niet relevant want ook geen feiten.quote:Op maandag 22 juni 2026 22:20 schreef Knoc het volgende:
Jouw mening is in deze niet relevant. Het gaat namelijk over feiten.
Dat bleef helaas bij proberen.quote:Op maandag 22 juni 2026 23:50 schreef MaxMark het volgende:
Naja, dan houdt het op. De ene dooddoener na de andere. Ik probeerde je netjes te antwoorden.
Jij veronderstelt dat er heus wel ergens redundantie is.quote:Op maandag 22 juni 2026 23:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jouw mening is in deze ook niet relevant want ook geen feiten.
Heb op zijn minst het lef om mij te taggen dan. Als ik een post like is dat omdat ik het er mee eens ben. En ja, het is een opsec flater van jewelste.quote:Op maandag 22 juni 2026 22:39 schreef MaxMark het volgende:
Sorry, maar als je over duimpjes omhoog wilt beginnen: Jij en Achja (waarvan je nu ook weer als enige een duimpje krijgt) gaven altijd een duimpje omhoog wanneer een mod/admin dit topic weer eens dichtgooide. Dat is gewoon toxisch gedrag steeds. "Ha ha, jullie topic is dicht". Het komt zo erg onsympathiek over.
Je komt ook alleen maar in dit topic als iemand volgens jou iets verkeerd post en dan altijd met een arrogantie van heb ik jou daar. Laat het topic dan gewoon links liggen, je vond het blijkbaar altijd prima als het op slot ging.
Dat doen ze nou eenmaal. Nog iemand wat te melden over UkroNazis hier?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 00:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoop doden onder wie kinderen door Russische aanvallen vandaag....
En jullie veronderstellen dat het allemaal niet mogelijk is en ik ga daar niet in mee, simpel zat.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 00:02 schreef ExTec het volgende:
Jij veronderstelt dat er heus wel ergens redundantie is.
Met apperatuur uitgerust die gesanctioneerd is, en je geen spares voor kunt krijgen, geen support op hebt.
Je "ja maar ze gebruiken nog jaren 60 techniek!" mag naar het rijk der fabelen.
De limiteringen waar je tegen aan loopt, mbt deze apperatuur, zijn zeer relevant.
Dit is de essentie.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 00:07 schreef skysherrif het volgende:
Ik denk overigens in de praktijk dat het qua opsec redelijk meevalt. De Russen weten ook echt wel waar Oekraine die dingen uit lanceert. Het is meer dat je ze een vrijbrief geeft om alles te bombarderen wat te maken heeft met logistiek als je zoiets post.
Ik zit te genieten van russische telegram dames (of whatever ze gebruiken) die klagen over eindeloze rijen aan de pompquote:Op dinsdag 23 juni 2026 00:09 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat doen ze nou eenmaal. Nog iemand wat te melden over UkroNazis hier?
Zeg dat nou niet, de prorussen kunnen dit niet goed aanquote:Op maandag 22 juni 2026 21:07 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Misschien worden ezels en paarden wel heel populair.
Of het mogelijk is, en of het gebeurt is, zijn 2 verschillende dingen.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 00:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
En jullie veronderstellen dat het allemaal niet mogelijk is en ik ga daar niet in mee, simpel zat.
Ja, lastdieren is een gevoelig onderwerp voor die mensen.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 00:16 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Zeg dat nou niet, de prorussen kunnen dit niet goed aan
Kortom, dat het niet (is) gebeurt kan ook nergens hard gemaakt worden.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 00:19 schreef ExTec het volgende:
Of het mogelijk is, en of het gebeurt is, zijn 2 verschillende dingen.
De Russen blijven voor een belangrijk deel , een Poetin en cons deel, in WW1 hangen, die gebruiken geen internet en lezen verhalen over de grote patriottische oorlogquote:Op maandag 22 juni 2026 21:07 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Misschien worden ezels en paarden wel heel populair.
Ik ben wel blij dat tank vrachtwagens in bezet Oekraïns grondbebied booming (letterlijk) business zijn.
Zo erg zal het toch niet zijn. Ze kunnen op z,n minst een opslagtank bouwen. Spectakel om dat dak door de lucht te zien vliegen.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 00:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De Russen blijven voor een belangrijk deel , een Poetin en cons deel, in WW1 hangen, die gebruiken geen internet en lezen verhalen over de grote patriottische oorlog
Ja, er is ook niet bewezen dat rus geen basis heeft op de donkere zijde van de maan.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 00:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kortom, dat het niet (is) gebeurt kan ook nergens hard gemaakt worden.
Natuurlijk laat je die produceren maar je hebt ook een plan b, simpel zat.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 00:33 schreef ExTec het volgende:
Ja, er is ook niet bewezen dat rus geen basis heeft op de donkere zijde van de maan.
Ik acht de kans nihil, dat er egens op een plek waar niemand van weet, een extreem groot complex staat, wat exorbitant veel electro infra om zich heen heeft staan, hyper-climate controlled, clean rooms en de hele rattaplan, die niets doet.
Als je dat hebt staan, laat je die produceren.
Hoho, hij zit in het leger hé.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 00:36 schreef ExTec het volgende:
Ow, en nu je er toch bent, @:AchJa, heb je je mening over dat er vast geen AA in bebouwd moskou staat al bijgesteld?
Waren ergens blijven hangen dat jij het natuurlijk niet geloofde, want jij zou dat nooit doen, en natuurlijk ben jij de maatstafen bovendien zag je niks op google earth
Lijkt me op dit punt moeilijk vol te houden, nog, gezien wat er verleden week allemaal de revue is gepasseerd, maar ik laat me verbazen.
Dan reduceer je je redundantie tot overcapaciteit.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 00:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Natuurlijk laat je die produceren maar je hebt ook een plan b, simpel zat.
NAVO moet zeer fors doorgaan met Ruzzia een kopje of 20 kleiner maken\\quote:Op dinsdag 23 juni 2026 00:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Natuurlijk laat je die produceren maar je hebt ook een plan b, simpel zat.
Ruzzia staat nu zwakquote:Dit is punt nummer één, niet minder belangrijk dan het NAVO-lidmaatschap van Polen.
Als Rusland de grondstoffen van Oekraïne in handen krijgt en aan onze grenzen verschijnt, zal geen enkele NAVO ons helpen.
Dit besef lijkt in Polen echter af te nemen.
Dit is wat Snyder aanstipt (in een recent interview met Newsweek Polska – red.):
Polen zijn tegenwoordig meer afhankelijk van Oekraïne dan van de Verenigde Staten.
Ten tweede beginnen Polen dezelfde fout te maken waarvoor ze het Westen altijd, en terecht, de schuld hebben gegeven: ze gedragen zich alsof ze de Russische dreiging niet beseffen.
– Sławomir Sierakowski
.quote:Communist Party leader Zyuganov proposes to withdraw at least 30 trillion rubles from the accounts of Russians and businesses and direct them to the budget.
According to him, the funds that simply lie in bank accounts "do not work for the economy" and should be used for state needs
quote:Slava Ukraini !!! De spanningen tussen de Russische regering en de Generale Staf lopen naar verluidt op door het besluit van het Kremlin om brandstof van de frontlinie naar Moskou te transporteren om de schijn van normaliteit op te houden, ondanks waarschuwingen van hoge officieren dat dergelijke maatregelen de militaire operaties ernstig zullen belemmeren en tot meer slachtoffers zullen leiden.
De Russische militaire leiding zou op het punt staan openlijk in opstand te komen tegen het besluit van het Kremlin om brandstof van de frontlinie naar Moskou te transporteren.
Hoge officieren zouden weinig sympathie hebben voor de hoofdstad, die na de aanvallen op de olieraffinaderij in Kapotnya nu vreest voor brandstoftekorten, lange rijen bij benzinestations en paniek onder de bevolking.
Volgens deze berichten is de Generale Staf van mening dat Moskou opnieuw wordt beschermd ten koste van de troepen.
De hoofdstad heeft benzine nodig om de schijn van normaliteit op te houden, terwijl het leger diesel nodig heeft voor pantservoertuigen, munitieleveringen en het herstel van beschadigd materieel.
Nee, niet in bebouwd gebied idd. En daar hadden we het over.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 00:36 schreef ExTec het volgende:
Ow, en nu je er toch bent, @:AchJa, heb je je mening over dat er vast geen AA in bebouwd moskou staat al bijgesteld?
Waren ergens blijven hangen dat jij het natuurlijk niet geloofde, want jij zou dat nooit doen, en natuurlijk ben jij de maatstafen bovendien zag je niks op google earth
Lijkt me op dit punt moeilijk vol te houden, nog, gezien wat er verleden week allemaal de revue is gepasseerd, maar ik laat me verbazen.
Nog steeds niet?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 00:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, niet in bebouwd gebied idd. En daar hadden we het over.
Moet ik "in" voor je opzoeken in de van Dale?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 00:40 schreef ExTec het volgende:
Nog steeds niet?
Ondanks de beelden van verleden week, en deze week...?
Ik vind dit er toch aardig bebouwd uitzien, AchJa:quote:Op dinsdag 23 juni 2026 00:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Moet ik "in" voor je opzoeken in de van Dale?
Met een luverd achtergrond. Dus ik weet wel een beetje wat de onmogelijkheden zijn mbt de inzet van luverd middelen IN bebouwd gebied.quote:
Nee, je bent degelijk opgeleid in hoe je het wel dient te doen en hoe niet.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 00:45 schreef AchJa het volgende:
Dus ik weet wel een beetje wat de onmogelijkheden zijn mbt de inzet van luverd middelen IN bebouwd gebied.
Zie weer een hoop hergebruikte beelden voorbijkomen.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 00:45 schreef ExTec het volgende:
Ik vind dit er toch aardig bebouwd uitzien, AchJa:
[ x ]
[ x ]
Dat mag.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 00:46 schreef ExTec het volgende:
Nee, je bent degelijk opgeleid in hoe je het wel dient te doen en hoe niet.
Daar twijfelt niemand over.
Of rus ook zo goed bezig is?
Daar twijfelen velen over.
Is dat zo?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 00:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zie weer een hoop hergebruikte beelden voorbijkomen.
Ik heb ook nergens gezegd dat het niet gebeurt he. Nu probeer je dat trucje weer.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 00:48 schreef ExTec het volgende:
Is dat zo?
Volgens mij zijn ze van verleden week
Daarbij:
Het gebeurt, 1, of het gebeurt niet, 0.
Binaire kwestie.
Je bevestigd het, wederom, zelf?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 00:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb ook nergens gezegd dat het niet gebeurt he. Nu probeer je dat trucje weer.
quote:Op dinsdag 23 juni 2026 00:36 schreef ExTec het volgende:
Ow, en nu je er toch bent, @:AchJa, heb je je mening over dat er vast geen AA in bebouwd moskou staat al bijgesteld?
quote:Op dinsdag 23 juni 2026 00:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, niet in bebouwd gebied idd. En daar hadden we het over.
Was eigenlijk een heel recent kort draadje:quote:Op dinsdag 23 juni 2026 00:58 schreef skysherrif het volgende:
S300 / 400 worden voornamelijk in parken gemaakt tussen verschillende wijken in moskou of stukken leeg industrieterrein.
Bijv:
[ afbeelding ]
Die hebben veel ruimte natuurlijk nodig voora lle commandovoertuigen, radars, generators etc die bij zon systeem horen en kunnen geen gebouwen ernaast gebruiken. Dusja technisch gezien in de grenzen van de stad maar niet echt in bewoond gebied.
Neemt niet weg dat er alsnog regelamtig pantsir raketten en s300/400 raketten in russische gebouwen inslaan. Maargoed dat is ook meermaals gebeurd bij Israelische of Oekraiense luchtverdediging
Al die Russische luverd sites zijn aardig goed te herkennen aangezien de opstelling over het algemeen hetzelfde is idd.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 00:59 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Was eigenlijk een heel recent kort draadje:
[ x ]
Het terechte argument waar AchJa mee komt, is dat je die dingen nergens in de buurt van bebouwing neerzet. Want als dan iets neerkomt, ja, dan heb je de poppen aan het dansen. En dan maakt "in", of "op", natuurlijk ook geen moer uit.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 00:52 schreef skysherrif het volgende:
Ik denk dat het van jullie definitie afhangt. Volgens mij wil Achja zeggen dat in niet op is, aangezien we allemaal wel de Pantsirs OP gebouwen hebben gezien of in daarvoor gemaakte torens hier en daar.
quote:Op dinsdag 23 juni 2026 00:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, niet in bebouwd gebied idd. En daar hadden we het over.
Het gaat nog niet eens om het inslaan van missiles in gebouwen, dat gebeurt ook als je achter het doel aan gaat schieten (te laat bent dus). Het gaat om het radarzicht wat je niet hebt als je in een bebouwde omgeving staat, je bent gewoon blind.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 01:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het terechte argument waar AchJa mee komt, is dat je die dingen nergens in de buurt van bebouwing neerzet. Want als dan iets neerkomt, ja, dan heb je de poppen aan het dansen. En dan maakt "in", of "op", natuurlijk ook geen moer uit.
En ik zeg vanaf het begin al: heeft rus schijt aan. Nee, dat jij vind en weet dat je het zo niet moet doen, boeit niet.
Maar meneer volhardt; ik zou het nooit doen dus KAN HET NIET ANDERS DAN DAT HUN HET OOK NIET DOEN.
Die vereenzelviging met die russen van AchJa is voer voor psychologen.
Nee, het ging hier om:quote:Op dinsdag 23 juni 2026 01:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het gaat nog niet eens om het inslaan van missiles in gebouwen, dat gebeurt ook als je achter het doel aan gaat schieten (te laat bent dus). Het gaat om het radarzicht wat je niet hebt als je in een bebouwde omgeving staat, je bent gewoon blind.
quote:Ow, en nu je er toch bent, @:AchJa, heb je je mening over dat er vast geen AA in bebouwd moskou staat al bijgesteld?
Nee, niet in bebouwd gebied idd. En daar hadden we het over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |