abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 juni 2026 @ 21:39:21 #226
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221122272
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:35 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Himars (?) strike op Russische kolonne ergens tussen zaporizha/kherson waar een gepantserd voertuig, 2S1 artillerie en meerdere trucks zijn vernietigd/beschadigd plus de Russen.

Let op ZEER ZEER NSFW.
Die gast lijkt in zijn hoofd te zijn geschoten.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 22 juni 2026 @ 21:42:03 #227
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221122289
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:39 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Die gast lijkt in zijn hoofd te zijn geschoten.
Wellicht zelfmoord of hulp bij suicide na volledige verbranding?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221122394
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:35 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Himars (?) strike op Russische kolonne ergens tussen zaporizha/kherson waar een gepantserd voertuig, 2S1 artillerie en meerdere trucks zijn vernietigd/beschadigd plus de Russen.

Let op ZEER ZEER NSFW.
Lekker die gast zit alvast in de slowcooker :')
pi_221122403
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:21 schreef BennieButtfuck het volgende:

[..]
Zo de bodemloze put van het groeiende begrotingstekort in.
Wat ik zo kan vinden heeft de Russische overheid in de eerste maanden van dit jaar ongeveer 40% meer uitgaven dan inkomsten gehad.

In combinatie met de hoge rentes en alle raffinaderijen die nu gesloten zijn wegens "ongepland onderhoud" gaat dat schulden balletje dan steeds sneller rollen.
Minder inkomsten, steeds meer rente, steeds groter tekort.

Gezien de vele regios met brandstof tekorten en rantsoenen kunnen we er tenslotte wel vanuit gaan dat er aan de olie momenteel niet heel veel verdiend wordt.
pi_221122421
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:36 schreef BlaZ het volgende:

[..]
In 2026 nog in konvooi rijden is er ook wel om vragen, wat een dommigheid. Het zal je zoon maar zijn, die kerel die daar zo uit den tank hangt.
Lijkt mij ook niet helemaal voorkombaar, weet ook niet of dit nu net op een afstand van het front is die voorheen nog best veilig was voor de russen.
pi_221122422
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:36 schreef BlaZ het volgende:

[..]
In 2026 nog in konvooi rijden is er ook wel om vragen, wat een dommigheid. Het zal je zoon maar zijn, die kerel die daar zo uit den tank hangt.
Gek genoeg is dat juist een terugkerend fenomeen, zeker daar in de Krim, Zaporizha, Kherson, Donetsk dat er nu kolonnes rijden met 1 of 2 trucks/jeeps die voor dronebescherming zorgen.

Zie bijv:

maandag 22 juni 2026 @ 21:54:14 #232
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_221122425
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:33 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Hier zie je ze ook overal opduiken. Met name BYD is vrij populair.
Tja als je dan zelf een enorme autoindustrie hebt ga je toch aan heffingen denken.
  maandag 22 juni 2026 @ 22:01:57 #233
56749 BlaZ
pi_221122468
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:48 schreef Ivo1985 het volgende:

Gezien de vele regios met brandstof tekorten en rantsoenen kunnen we er tenslotte wel vanuit gaan dat er aan de olie momenteel niet heel veel verdiend wordt.
Raffinage en ruwe olie zijn twee verschillende zaken.

In May 2026, Russia’s fossil fuel export revenues increased by 2% month-on-month to EUR 726 mn per day despite export volumes remaining roughly the same as in April.

Ongeveer 21,7 miljard per maand dus.
zie https://energyandcleanair(...)ports-and-sanctions/
  maandag 22 juni 2026 @ 22:04:54 #234
56749 BlaZ
pi_221122491
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:53 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Gek genoeg is dat juist een terugkerend fenomeen, zeker daar in de Krim, Zaporizha, Kherson, Donetsk dat er nu kolonnes rijden met 1 of 2 trucks/jeeps die voor dronebescherming zorgen.

Zie bijv:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik zou eigenlijk niet durven zeggen wat momenteel de beste bescherming tegen drones is. Je hebt ook die drones die gewoon op de weg stil kunnen blijven en dat ineens iets raken, veel valt er momenteel niet tegen te doen lijkt het.
  maandag 22 juni 2026 @ 22:07:03 #235
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221122502
quote:
Russia’s stock market just suffered its biggest crash in nearly three years.
The Moscow Exchange index plunged 4.2% in a single day.
VK fell 8.9%.
Rosneft fell 8.7%.
Aeroflot fell 8.1%.
Even Gazprom dropped below 100 rubles for the first time since 2009.
The “economic superpower” is looking less super every day.
https://www.themoscowtime(...)ce-march-2023-a93071
quote:
AI-overzicht

The Russian stock market recently experienced a historic sell-off, with the benchmark Moscow Exchange Index (MOEX) dropping over 4% to sink to its lowest level in more than three years.
This drop extends a prolonged, multi-week losing streak for Russian equities.

Key Drivers of the Sell-Off:Interest Rate Disappointment:

The Russian Central Bank surprised markets by implementing a smaller-than-expected rate cut (25 basis points instead of 50), which investors interpreted as a warning of impending economic struggles.Geopolitical and Security Escalation:

Increased geopolitical risks and disruptions in the Russian energy sector--most notably following major drone attacks that halted production at major oil refineries around Moscow--have spooked investors.
quote:
De Russische aandelenkoersen kelderden maandag met meer dan 4% en bereikten daarmee het laagste niveau in meer dan drie jaar.
Dit was de voortzetting van een daling die al 15 weken aanhoudt, na de bescheiden renteverlaging van de centrale bank vorige week.
Deze verlaging gaf aan dat de hoge leenkosten waarschijnlijk langer zullen aanhouden dan beleggers hadden verwacht.

Tijdens de middaghandel daalde de benchmark MOEX-index voor het eerst sinds maart 2023 onder de 2368 punten.

De index zette zijn daling later op de dag voort en verloor 4,42% tot ongeveer 2313 punten.

Een van de slechtst presterende bedrijven was Tsian, een online marktplaats voor onroerend goed, waarvan de aandelen met meer dan 14% kelderden.

Ook Aeroflot was een grote verliezer, met een daling van meer dan 6%, doordat het vliegverkeer op luchthavens voortdurend wordt verstoord door Oekraïense droneaanvallen.

De MOEX bevindt zich sinds maart in een neerwaartse spiraal en heeft sinds het begin van het jaar meer dan 14% van zijn waarde verloren.

De huidige verliesreeks van 15 weken heeft de daling tijdens de wereldwijde financiële crisis van 2008 inmiddels overtroffen.
quote:
De roebel verloor ook terrein ten opzichte van een mandje valuta en daalde mee met de Brent-olieprijs, die zakte naar $77,63 per vat als gevolg van ontwikkelingen in het Midden-Oosten.

[ Bericht 27% gewijzigd door michaelmoore op 22-06-2026 22:25:06 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221122514

[ Bericht 100% gewijzigd door Anton91 op 22-06-2026 22:09:29 ]
pi_221122598
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 20:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jawel, want redundantie bestond allemaal niet meer om uiteenlopende redenen volgens een aantal lieden hier.

Redundantie betekent letterlijk 'dubbeling' of 'in overvloed aanwezig zijn'

Redundantie is er niet. Je zet niet zomaar even een halfgeleider fabriek op. Wederom iets wat ik zeer uitgebreid heb uitgelegd de vorige keer dat we deze discussie voerde.

En stop met die denigrerende ondertoon, je hoeft mij echt niet uit leggen wat redundantie is of betekend. Dat heb ik je vorige keer ook al duidelijk gemaakt. Wat is dat toch constant met je ad hominem reacties?

Tip: Voer onze discussie eens aan diezelfde AI die je gebruikte om de definitie van redundantie op te zoeken. Dan zal die je namelijk bevestigen wat ik hier aan je uit probeer te leggen. Scheelt wel dat je het woord dit keer in ieder geval correct spelt dankzij die AI. ;)

quote:
[..]
Kijkend naar het bericht van vandaag:
[..]
Goh, dat komt weer knap overeen met Kremniy El...
En toch maken beide fabrieken andere componenten, en maken gebruik van andere processen en machines.

quote:
[..]
Ja, en ik ga daar simpelweg niet in mee.
Jouw mening is in deze niet relevant. Het gaat namelijk over feiten.
pi_221122647
Oekraiense soldaat zou dit op zijn instagram hebben gezet:

twitter

;( ;(
  maandag 22 juni 2026 @ 22:37:00 #239
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221122680
https://www.telegraaf.nl/(...)en-eu/157570360.html

Russische kinderen klaarstomen voor een toekomstige loopgravenoorlog r -O- 8)7 8)7
Allemaal poetinpijpers

quote:
Russische politicus wil verplichte militaire training voor kinderen vanaf 10 jaar voor mogelijke oorlog met NAVO en EU

Viktor Vodolatsky, een hoge Russische politicus, pleit ervoor dat verplichte militaire dienst wordt ingevoerd voor kinderen vanaf de vijfde klas.

Volgens hem moet Rusland de jeugd namelijk voorbereiden op een mogelijk conflict met de NAVO en de EU tegen 2030.

Momenteel krijgen kinderen vanaf 15 of 16 jaar oud al militaire training in Rusland.
Vodolatsky wil dat dit wordt uitgebreid en verplicht voor iedereen. "

Vanaf de vijfde klas moeten vakken worden onderwezen die jongens en meisjes voorbereiden op externe uitdagingen", aldus de politicus.
Volgens hem moeten Russische jongeren worden voorbereid om "het vaderland te verdedigen".

Sinds de oorlog met Oekraïne in 2022 uitbrak, is de militaire onderwijsstructuur in Rusland uitgebreid.
Momenteel leren scholieren al lessen in formatieopdrachten, eerstehulpverlening in oorlogstijd, granaatwerpen en groepstactieken.
quote:
AI-overzicht
Two humanoid soldier robots delivered to Ukraine by US ...
Humanoid robots are being actively deployed and tested on the Ukrainian front lines, serving as a real-world testing ground for military robotics and AI.

The deployment focuses on high-risk, dangerous operations to keep human soldiers out of harm's way.

Key Deployments & Testing
The Phantom MK-1: San Francisco-based defense startup Foundation deployed two of its Phantom MK-1 humanoid robots to Ukraine for field tests.

Operational Scope: Rather than acting as "super-soldiers," these initial humanoid models are primarily tasked with dangerous logistics, such as reconnaissance support and transporting ammunition to positions under direct fire.

The "Moral Imperative": Developers view humanoid soldiers as a natural extension of autonomous drone technology, arguing that machines should be sent into danger instead of human troops because they are immune to fatigue, fear, and chemical hazards.

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 22-06-2026 23:29:49 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221122696
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:25 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Geeft niet MaxMark.
Sorry, maar als je over duimpjes omhoog wilt beginnen: Jij en Achja (waarvan je nu ook weer als enige een duimpje krijgt) gaven altijd een duimpje omhoog wanneer een mod/admin dit topic weer eens dichtgooide. Dat is gewoon toxisch gedrag steeds. "Ha ha, jullie topic is dicht". Het komt zo erg onsympathiek over.

Je komt ook alleen maar in dit topic als iemand volgens jou iets verkeerd post en dan altijd met een arrogantie van heb ik jou daar. Laat het topic dan gewoon links liggen, je vond het blijkbaar altijd prima als het op slot ging.
pi_221122744
pi_221122753
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:48 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Wat ik zo kan vinden heeft de Russische overheid in de eerste maanden van dit jaar ongeveer 40% meer uitgaven dan inkomsten gehad.

In combinatie met de hoge rentes en alle raffinaderijen die nu gesloten zijn wegens "ongepland onderhoud" gaat dat schulden balletje dan steeds sneller rollen.
Minder inkomsten, steeds meer rente, steeds groter tekort.

China kan straks maximaal profiteren van de schulden die de Russen niet meer kunnen afbetalen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221122830
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 22:01 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Raffinage en ruwe olie zijn twee verschillende zaken.

In May 2026, Russia’s fossil fuel export revenues increased by 2% month-on-month to EUR 726 mn per day despite export volumes remaining roughly the same as in April.

Ongeveer 21,7 miljard per maand dus.
zie https://energyandcleanair(...)ports-and-sanctions/
Ik vraag mij af of Rusland nu ook olie laat raffineren in China. Oekraine zal met een gelijk dilemma zitten. Die zullen ook vanuit de EU voorzien moeten worden.
  maandag 22 juni 2026 @ 23:05:27 #244
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221122889
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 22:39 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Sorry, maar als je over duimpjes omhoog wilt beginnen: Jij en Achja (waarvan je nu ook weer als enige een duimpje krijgt) gaven altijd een duimpje omhoog wanneer een mod/admin dit topic weer eens dichtgooide. Dat is gewoon toxisch gedrag steeds. "Ha ha, jullie topic is dicht". Het komt zo erg onsympathiek over.

Je komt ook alleen maar in dit topic als iemand volgens jou iets verkeerd post en dan altijd met een arrogantie van heb ik jou daar. Laat het topic dan gewoon links liggen, je vond het blijkbaar altijd prima als het op slot ging.
Je zat er naast en je kreeg netjes een reactie.

Vervolgens ga je toxisch gedrag vertonen en op de man spelen.

Volgende keer beter MaxMark!

(Maar: je hebt nu wel geleerd waarom die distributiecentra aangevallen worden)
pi_221122925
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 23:05 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Je zat er naast en je kreeg netjes een reactie.

Vervolgens ga je toxisch gedrag vertonen en op de man spelen.

Volgende keer beter MaxMark!

(Maar: je hebt nu wel geleerd waarom die distributiecentra aangevallen worden)
Dat was geen nette reactie - je deed arrogant, met die duimpjes-opmerking. En dat doe je eigenlijk elke keer dat je hier komt posten. Ik heb niet op de man gespeeld, volgens mij. Alleen je op je postgedrag aangesproken, zonder je uit te schelden - is dat op de man spelen?

Edit: Also, prima als je mij of anderen erop wilt wijzen dat we iets verkeerd zien, maar doe het toch niet altijd zo arrogant. Je komt wel vaker om de hoek zetten om russen te verdedigen, omdat het je blijkbaar tegen de haren strijkt dat wij Oekraïne-fanboys zijn.
Je zou ook gewoon netjes een linkje kunnen posten met het tegenbewijs, begeleidend tekstje erbij zonder overbodig commentaar over duimpjes (hoe dúrven we), en je komt al heel anders over.

[ Bericht 7% gewijzigd door MaxMark op 22-06-2026 23:23:24 ]
pi_221123073
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 22:20 schreef Knoc het volgende:
Tip: Voer onze discussie eens aan diezelfde AI die je gebruikte om de definitie van redundantie op te zoeken. Dan zal die je namelijk bevestigen wat ik hier aan je uit probeer te leggen. Scheelt wel dat je het woord dit keer in ieder geval correct spelt dankzij die AI.
Ff gedaan, lijken voornamelijk te werken met 90's ASML spul. 180 to 90 nm. Wat opzich natuurlijk prima is voor niet overcomplexe generieke chips.

Als dat toast is kan ik me voorstellen dat je wel issues hebt met het vervangen.

Denk dat china in theorie wel proposities heeft die er in de buurt komen, maar de optics van een chinees bedrijf wat daar maanden rond moet gaan hangen om het e.e.a. op te tuigen zijn wel erg slecht.

Dus als dat spul over is, is het over.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  maandag 22 juni 2026 @ 23:30:57 #247
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221123092
De tijd is niet ver dat humanoids worden aangestuurd vanuit satellieten door jongens in een bunker in Kiev
quote:
De eerste robotsoldaat is gearriveerd: Phantom MK-1 ingezet in Oekraïne.
Bekijk deze YouTube-video

quote:
AI-overzicht
Two humanoid soldier robots delivered to Ukraine by US ...
Humanoid robots are being actively deployed and tested on the Ukrainian front lines, serving as a real-world testing ground for military robotics and AI.
The deployment focuses on high-risk, dangerous operations to keep human soldiers out of harm's way.

Key Deployments & Testing
The Phantom MK-1: San Francisco-based defense startup Foundation deployed two of its Phantom MK-1 humanoid robots to Ukraine for field tests.
Deze oorlog ( SMO) is een knowledge oorlog
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 34% gewijzigd door michaelmoore op 22-06-2026 23:47:38 ]
  maandag 22 juni 2026 @ 23:32:30 #248
56749 BlaZ
pi_221123104
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 22:58 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik vraag mij af of Rusland nu ook olie laat raffineren in China. Oekraine zal met een gelijk dilemma zitten. Die zullen ook vanuit de EU voorzien moeten worden.
Of men raffineert gewoon op kleine schaal.
pi_221123144
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:23 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
De Nova Poshta trailers worden gebruikt als FP drone lanceerplatform.

Skysherrif postte er een nachtelijke foto van welke jullie massaal een duimpje gaven.

Een OPSEC flater van jewelste. Het resultaat is dat de Russen de Nova Poshta centra structureel aanvallen.
Maar ok, ik wil hier graag even normaal op ingaan. Ik kan me de foto die Skysherrif postte niet herinneren, haal 'em graag nog eens hierheen, als je het kunt vinden. Hoeft niet, ik geloof je zo ook wel.

Stond die Nova Poshta trailer dan midden in een postsorteercentrum, of compleet ergens anders? Dat zou natuurlijk nogal een verschil maken. Ik kan me voorstellen dat de Oekraïners niet genoeg trailers bij elkaar kunnen schrapen en gewoon confisceren wat ze kunnen, zonder de boel over te verven. Beetje zelfde idee als die Mad Max-burgervoertuigen van de Russen die telkens voorbij komen.

Als Oekraïners een Nova Poshta trailer gebruiken om drones te lanceren, zijn alle postsorteercentra daardoor legitieme doelen? Is dezelfde logica dan (correct me if I'm wrong): Als russen aanvallen uitvoeren met gewone burgerauto's, dat elk russisch huis een legitiem doelwit is?
  maandag 22 juni 2026 @ 23:39:29 #250
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221123153
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 23:11 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Dat was geen nette reactie - je deed arrogant, met die duimpjes-opmerking.
De betreffende foto is hier voorbij gekomen met veel duimpjes. En is op alle Russische kanalen rondgegaan. Met de conclusie dat de Nova Poshta trucks als launchers worden gebruikt. De reactie duurde niet lang.

En ja de centra en vrachtwagens werden al langer aangevallen:

Kwartje al gevallen?

In plaats van arrogant op de man te spelen zou MaxMark ook kunnen typen: "goh dat wist ik niet, weer wat geleerd"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')