Die gast lijkt in zijn hoofd te zijn geschoten.quote:Op maandag 22 juni 2026 21:35 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Himars (?) strike op Russische kolonne ergens tussen zaporizha/kherson waar een gepantserd voertuig, 2S1 artillerie en meerdere trucks zijn vernietigd/beschadigd plus de Russen.
Let op ZEER ZEER NSFW.
Wellicht zelfmoord of hulp bij suicide na volledige verbranding?quote:Op maandag 22 juni 2026 21:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die gast lijkt in zijn hoofd te zijn geschoten.
Lekker die gast zit alvast in de slowcookerquote:Op maandag 22 juni 2026 21:35 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Himars (?) strike op Russische kolonne ergens tussen zaporizha/kherson waar een gepantserd voertuig, 2S1 artillerie en meerdere trucks zijn vernietigd/beschadigd plus de Russen.
Let op ZEER ZEER NSFW.
Wat ik zo kan vinden heeft de Russische overheid in de eerste maanden van dit jaar ongeveer 40% meer uitgaven dan inkomsten gehad.quote:Op maandag 22 juni 2026 21:21 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
Zo de bodemloze put van het groeiende begrotingstekort in.
Lijkt mij ook niet helemaal voorkombaar, weet ook niet of dit nu net op een afstand van het front is die voorheen nog best veilig was voor de russen.quote:Op maandag 22 juni 2026 21:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
In 2026 nog in konvooi rijden is er ook wel om vragen, wat een dommigheid. Het zal je zoon maar zijn, die kerel die daar zo uit den tank hangt.
Gek genoeg is dat juist een terugkerend fenomeen, zeker daar in de Krim, Zaporizha, Kherson, Donetsk dat er nu kolonnes rijden met 1 of 2 trucks/jeeps die voor dronebescherming zorgen.quote:Op maandag 22 juni 2026 21:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
In 2026 nog in konvooi rijden is er ook wel om vragen, wat een dommigheid. Het zal je zoon maar zijn, die kerel die daar zo uit den tank hangt.
Tja als je dan zelf een enorme autoindustrie hebt ga je toch aan heffingen denken.quote:Op maandag 22 juni 2026 21:33 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hier zie je ze ook overal opduiken. Met name BYD is vrij populair.
Raffinage en ruwe olie zijn twee verschillende zaken.quote:Op maandag 22 juni 2026 21:48 schreef Ivo1985 het volgende:
Gezien de vele regios met brandstof tekorten en rantsoenen kunnen we er tenslotte wel vanuit gaan dat er aan de olie momenteel niet heel veel verdiend wordt.
Ik zou eigenlijk niet durven zeggen wat momenteel de beste bescherming tegen drones is. Je hebt ook die drones die gewoon op de weg stil kunnen blijven en dat ineens iets raken, veel valt er momenteel niet tegen te doen lijkt het.quote:Op maandag 22 juni 2026 21:53 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Gek genoeg is dat juist een terugkerend fenomeen, zeker daar in de Krim, Zaporizha, Kherson, Donetsk dat er nu kolonnes rijden met 1 of 2 trucks/jeeps die voor dronebescherming zorgen.
Zie bijv:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.themoscowtime(...)ce-march-2023-a93071quote:Russia’s stock market just suffered its biggest crash in nearly three years.
The Moscow Exchange index plunged 4.2% in a single day.
VK fell 8.9%.
Rosneft fell 8.7%.
Aeroflot fell 8.1%.
Even Gazprom dropped below 100 rubles for the first time since 2009.
The “economic superpower” is looking less super every day.
quote:AI-overzicht
The Russian stock market recently experienced a historic sell-off, with the benchmark Moscow Exchange Index (MOEX) dropping over 4% to sink to its lowest level in more than three years.
This drop extends a prolonged, multi-week losing streak for Russian equities.
Key Drivers of the Sell-Off:Interest Rate Disappointment:
The Russian Central Bank surprised markets by implementing a smaller-than-expected rate cut (25 basis points instead of 50), which investors interpreted as a warning of impending economic struggles.Geopolitical and Security Escalation:
Increased geopolitical risks and disruptions in the Russian energy sector--most notably following major drone attacks that halted production at major oil refineries around Moscow--have spooked investors.
quote:De Russische aandelenkoersen kelderden maandag met meer dan 4% en bereikten daarmee het laagste niveau in meer dan drie jaar.
Dit was de voortzetting van een daling die al 15 weken aanhoudt, na de bescheiden renteverlaging van de centrale bank vorige week.
Deze verlaging gaf aan dat de hoge leenkosten waarschijnlijk langer zullen aanhouden dan beleggers hadden verwacht.
Tijdens de middaghandel daalde de benchmark MOEX-index voor het eerst sinds maart 2023 onder de 2368 punten.
De index zette zijn daling later op de dag voort en verloor 4,42% tot ongeveer 2313 punten.
Een van de slechtst presterende bedrijven was Tsian, een online marktplaats voor onroerend goed, waarvan de aandelen met meer dan 14% kelderden.
Ook Aeroflot was een grote verliezer, met een daling van meer dan 6%, doordat het vliegverkeer op luchthavens voortdurend wordt verstoord door Oekraïense droneaanvallen.
De MOEX bevindt zich sinds maart in een neerwaartse spiraal en heeft sinds het begin van het jaar meer dan 14% van zijn waarde verloren.
De huidige verliesreeks van 15 weken heeft de daling tijdens de wereldwijde financiële crisis van 2008 inmiddels overtroffen.
quote:De roebel verloor ook terrein ten opzichte van een mandje valuta en daalde mee met de Brent-olieprijs, die zakte naar $77,63 per vat als gevolg van ontwikkelingen in het Midden-Oosten.
Redundantie is er niet. Je zet niet zomaar even een halfgeleider fabriek op. Wederom iets wat ik zeer uitgebreid heb uitgelegd de vorige keer dat we deze discussie voerde.quote:Op maandag 22 juni 2026 20:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jawel, want redundantie bestond allemaal niet meer om uiteenlopende redenen volgens een aantal lieden hier.
Redundantie betekent letterlijk 'dubbeling' of 'in overvloed aanwezig zijn'
En toch maken beide fabrieken andere componenten, en maken gebruik van andere processen en machines.quote:Op maandag 22 juni 2026 20:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kijkend naar het bericht van vandaag:
[..]
Goh, dat komt weer knap overeen met Kremniy El...
Jouw mening is in deze niet relevant. Het gaat namelijk over feiten.quote:Op maandag 22 juni 2026 20:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, en ik ga daar simpelweg niet in mee.
quote:Russische politicus wil verplichte militaire training voor kinderen vanaf 10 jaar voor mogelijke oorlog met NAVO en EU
Viktor Vodolatsky, een hoge Russische politicus, pleit ervoor dat verplichte militaire dienst wordt ingevoerd voor kinderen vanaf de vijfde klas.
Volgens hem moet Rusland de jeugd namelijk voorbereiden op een mogelijk conflict met de NAVO en de EU tegen 2030.
Momenteel krijgen kinderen vanaf 15 of 16 jaar oud al militaire training in Rusland.
Vodolatsky wil dat dit wordt uitgebreid en verplicht voor iedereen. "
Vanaf de vijfde klas moeten vakken worden onderwezen die jongens en meisjes voorbereiden op externe uitdagingen", aldus de politicus.
Volgens hem moeten Russische jongeren worden voorbereid om "het vaderland te verdedigen".
Sinds de oorlog met Oekraïne in 2022 uitbrak, is de militaire onderwijsstructuur in Rusland uitgebreid.
Momenteel leren scholieren al lessen in formatieopdrachten, eerstehulpverlening in oorlogstijd, granaatwerpen en groepstactieken.
quote:AI-overzicht
Two humanoid soldier robots delivered to Ukraine by US ...
Humanoid robots are being actively deployed and tested on the Ukrainian front lines, serving as a real-world testing ground for military robotics and AI.
The deployment focuses on high-risk, dangerous operations to keep human soldiers out of harm's way.
Key Deployments & Testing
The Phantom MK-1: San Francisco-based defense startup Foundation deployed two of its Phantom MK-1 humanoid robots to Ukraine for field tests.
Operational Scope: Rather than acting as "super-soldiers," these initial humanoid models are primarily tasked with dangerous logistics, such as reconnaissance support and transporting ammunition to positions under direct fire.
The "Moral Imperative": Developers view humanoid soldiers as a natural extension of autonomous drone technology, arguing that machines should be sent into danger instead of human troops because they are immune to fatigue, fear, and chemical hazards.
Sorry, maar als je over duimpjes omhoog wilt beginnen: Jij en Achja (waarvan je nu ook weer als enige een duimpje krijgt) gaven altijd een duimpje omhoog wanneer een mod/admin dit topic weer eens dichtgooide. Dat is gewoon toxisch gedrag steeds. "Ha ha, jullie topic is dicht". Het komt zo erg onsympathiek over.quote:
China kan straks maximaal profiteren van de schulden die de Russen niet meer kunnen afbetalen.quote:Op maandag 22 juni 2026 21:48 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Wat ik zo kan vinden heeft de Russische overheid in de eerste maanden van dit jaar ongeveer 40% meer uitgaven dan inkomsten gehad.
In combinatie met de hoge rentes en alle raffinaderijen die nu gesloten zijn wegens "ongepland onderhoud" gaat dat schulden balletje dan steeds sneller rollen.
Minder inkomsten, steeds meer rente, steeds groter tekort.
Gezien de vele regios met brandstof tekorten en rantsoenen kunnen we er tenslotte wel vanuit gaan dat er aan de olie momenteel niet heel veel verdiend wordt.
Ik vraag mij af of Rusland nu ook olie laat raffineren in China. Oekraine zal met een gelijk dilemma zitten. Die zullen ook vanuit de EU voorzien moeten worden.quote:Op maandag 22 juni 2026 22:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Raffinage en ruwe olie zijn twee verschillende zaken.
In May 2026, Russia’s fossil fuel export revenues increased by 2% month-on-month to EUR 726 mn per day despite export volumes remaining roughly the same as in April.
Ongeveer 21,7 miljard per maand dus.
zie https://energyandcleanair(...)ports-and-sanctions/
Je zat er naast en je kreeg netjes een reactie.quote:Op maandag 22 juni 2026 22:39 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Sorry, maar als je over duimpjes omhoog wilt beginnen: Jij en Achja (waarvan je nu ook weer als enige een duimpje krijgt) gaven altijd een duimpje omhoog wanneer een mod/admin dit topic weer eens dichtgooide. Dat is gewoon toxisch gedrag steeds. "Ha ha, jullie topic is dicht". Het komt zo erg onsympathiek over.
Je komt ook alleen maar in dit topic als iemand volgens jou iets verkeerd post en dan altijd met een arrogantie van heb ik jou daar. Laat het topic dan gewoon links liggen, je vond het blijkbaar altijd prima als het op slot ging.
Dat was geen nette reactie - je deed arrogant, met die duimpjes-opmerking. En dat doe je eigenlijk elke keer dat je hier komt posten. Ik heb niet op de man gespeeld, volgens mij. Alleen je op je postgedrag aangesproken, zonder je uit te schelden - is dat op de man spelen?quote:Op maandag 22 juni 2026 23:05 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Je zat er naast en je kreeg netjes een reactie.
Vervolgens ga je toxisch gedrag vertonen en op de man spelen.
Volgende keer beter MaxMark!
(Maar: je hebt nu wel geleerd waarom die distributiecentra aangevallen worden)
Ff gedaan, lijken voornamelijk te werken met 90's ASML spul. 180 to 90 nm. Wat opzich natuurlijk prima is voor niet overcomplexe generieke chips.quote:Op maandag 22 juni 2026 22:20 schreef Knoc het volgende:
Tip: Voer onze discussie eens aan diezelfde AI die je gebruikte om de definitie van redundantie op te zoeken. Dan zal die je namelijk bevestigen wat ik hier aan je uit probeer te leggen. Scheelt wel dat je het woord dit keer in ieder geval correct spelt dankzij die AI.
Bekijk deze YouTube-videoquote:De eerste robotsoldaat is gearriveerd: Phantom MK-1 ingezet in Oekraïne.
Deze oorlog ( SMO) is een knowledge oorlogquote:AI-overzicht
Two humanoid soldier robots delivered to Ukraine by US ...
Humanoid robots are being actively deployed and tested on the Ukrainian front lines, serving as a real-world testing ground for military robotics and AI.
The deployment focuses on high-risk, dangerous operations to keep human soldiers out of harm's way.
Key Deployments & Testing
The Phantom MK-1: San Francisco-based defense startup Foundation deployed two of its Phantom MK-1 humanoid robots to Ukraine for field tests.
Of men raffineert gewoon op kleine schaal.quote:Op maandag 22 juni 2026 22:58 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of Rusland nu ook olie laat raffineren in China. Oekraine zal met een gelijk dilemma zitten. Die zullen ook vanuit de EU voorzien moeten worden.
Maar ok, ik wil hier graag even normaal op ingaan. Ik kan me de foto die Skysherrif postte niet herinneren, haal 'em graag nog eens hierheen, als je het kunt vinden. Hoeft niet, ik geloof je zo ook wel.quote:Op maandag 22 juni 2026 18:23 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
De Nova Poshta trailers worden gebruikt als FP drone lanceerplatform.
Skysherrif postte er een nachtelijke foto van welke jullie massaal een duimpje gaven.
Een OPSEC flater van jewelste. Het resultaat is dat de Russen de Nova Poshta centra structureel aanvallen.
De betreffende foto is hier voorbij gekomen met veel duimpjes. En is op alle Russische kanalen rondgegaan. Met de conclusie dat de Nova Poshta trucks als launchers worden gebruikt. De reactie duurde niet lang.quote:Op maandag 22 juni 2026 23:11 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat was geen nette reactie - je deed arrogant, met die duimpjes-opmerking.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |