abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 juni 2026 @ 19:18:36 #201
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221120327
quote:
19s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:17 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Wat voor beelden?
Tegelijk is het niet alleen liefdadigheid vanuit Nederland. Nederland wil er ook iets voor terug: kennis, data en praktijkervaring over drones, anti-drone, elektronische oorlogsvoering en moderne frontoorlog. Oekraïne geeft Nederland geen videobeelden, maar wel andere informatie, bijvoorbeeld over Russische drones.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221120334
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:18 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Tegelijk is het niet alleen liefdadigheid vanuit Nederland. Nederland wil er ook iets voor terug: kennis, data en praktijkervaring over drones, anti-drone, elektronische oorlogsvoering en moderne frontoorlog. Oekraïne geeft Nederland geen videobeelden, maar wel andere informatie, bijvoorbeeld over Russische drones.
Moet je hun vragen.
  maandag 22 juni 2026 @ 19:19:13 #203
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_221120337
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:17 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Waarom geven ze geen beelden?
Van specifiek Nederlandse drones? Dat lijkt me geen goed idee om te publiceren.

Maar je kan https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/ checken. Daar worden elke dag tientallen videos gepost van drones.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 22 juni 2026 @ 19:21:07 #204
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221120377
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Van specifiek Nederlandse drones? Dat lijkt me geen goed idee om te publiceren.

Maar je kan https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/ checken. Daar worden elke dag tientallen videos gepost van drones.
Nederland krijgt geen dronevideobeelden van Oekraïne. In het kader van de samenwerking.

En dat is best wel vreemd, aangezien je terecht aangeeft, dat er online genoeg te vinden is.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 22 juni 2026 @ 19:21:25 #205
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221120383
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Van specifiek Nederlandse drones? Dat lijkt me geen goed idee om te publiceren.

Maar je kan https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/ checken. Daar worden elke dag tientallen videos gepost van drones.
https://www.reddit.com/r/UkraineRussiaReport/
https://www.reddit.com/r/CombatFootage/

Pak deze ook meteen mee.
pi_221120482
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:17 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Waarom geven ze geen beelden?
t.me/stepovi_hyzhaky_59
t.me/Wormbusters
t.me/nemesis_412
t.me/asgard_fpv
t.me/army_1usc
t.me/raid_413
t.me/Rarog_427
t.me/robert_magyar
t.me/fedorenkoys
t.me/k_2army
t.me/flyingskull
t.me/hawks411
t.me/feniksdpsu
t.me/svarog_team_35

Hier de bij mij bekende telegram kanalel van de drone divisies die in dat artikel worden benoemd. Voor wie telegram heeft.
pi_221120525
De beelden die wij zijn is maar een klein stukje van de beelden die ze hebben. Waarschijnlijk willen ze zelf een database aanleggen en het economisch kunnen gebruiken in de toekomst. Of ze hebben een afspraak met Palantir of een andere partij dat ze de beelden niet delen.
pi_221120714
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:30 schreef BEFEM het volgende:
De beelden die wij zijn is maar een klein stukje van de beelden die ze hebben. Waarschijnlijk willen ze zelf een database aanleggen en het economisch kunnen gebruiken in de toekomst. Of ze hebben een afspraak met Palantir of een andere partij dat ze de beelden niet delen.
En natuurlijk weet je niet wie wat er politiek elders gaat gebeuren. Je zou maar landverraders als FVD hebben met toegang tot die data, dan ligt het direct bij rusland.
  maandag 22 juni 2026 @ 20:00:22 #209
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221121047
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:05 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Er moet ook nog een vluchtweg over blijven voor de Russische bezetters.
Als er geen vluchtweg meer is voor de vijand en je drijft ze in het nauw dan is de kans op hoge aantallen doden aan beide zijden enorm. Want de vijand heeft dan geen andere keuze dan doorvechten tot het eind.
De Russen zelf snappen waarschijnlijk niks van deze tactiek
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_221121141
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:21 schreef AchJa het volgende:

[..]
En ik heb toen ook uit lopen leggen dat dat echt niet de enige productiefaciliteit was. En kijk eens aan, het is niet de enige want de productie ging en gaat gewoon door.
En niemand die toen beweerde dat dat de enige productiefaciliteit was.. |:(

quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:21 schreef AchJa het volgende:
Edit:

En ook dit:
[..]
Ze hebben tijd zat gehad om van alles en nog wat ergens anders ook op te starten danwel een alternatief te verzinnen. Ergo, redunantie voor zover nog niet aanwezig vanaf zeg 2014.
En daar heb ik toen zeer uitgebreid op gereageerd en je haarfijn uitgelegd dat dat niet mogelijk is, en waarom dat niet mogelijk is. Net zoals ik je toen heb uitgelegd dat het geen productieproces was uit de jaren 60. Het is namelijk bekend welke machines in die fabriek stonden en operationeel waren. En hetzelfde geldt voor de fabriek die vandaag is geraakt.
pi_221121193
Heftig weekendje voor de russen. Benieuwd naar morgen.
pi_221121652
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:05 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Er moet ook nog een vluchtweg over blijven voor de Russische bezetters.
Als er geen vluchtweg meer is voor de vijand en je drijft ze in het nauw dan is de kans op hoge aantallen doden aan beide zijden enorm. Want de vijand heeft dan geen andere keuze dan doorvechten tot het eind.
Ik denk dat ze eigenlijk her en der moeten infiltrerenen en met drones wat voorraden wapens aanleggen. Volgens mij hebben ze met Budanov ook wel zulk soort acties uitgevoerd in het verleden en Azovstal was ook zo'n voorbeeld, maar op veel grotere schaal.
pi_221121723
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:09 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Als de olieprijs daalt is dat in Oekraiens voordeel.
Ik denk binnenkort ook een voordeel voor Rusland als ze brandstoffen moeten gaan importeren.
  maandag 22 juni 2026 @ 20:52:11 #214
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221121745
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 20:07 schreef Knoc het volgende:
En niemand die toen beweerde dat dat de enige productiefaciliteit was.. |:(
Jawel, want redundantie bestond allemaal niet meer om uiteenlopende redenen volgens een aantal lieden hier.

Redundantie betekent letterlijk 'dubbeling' of 'in overvloed aanwezig zijn'


Kijkend naar het bericht van vandaag:
quote:
Aanval op fabriek raketonderdelen in Voronezj

Oekraïne heeft met acht kruisraketten een aanval uitgevoerd op een fabriek in de Russische stad Voronezj waar halfgeleiders en andere elektronische onderdelen werden geproduceerd voor raketten als de ballistische Iskander-K en de Kh-101 kruisraket, maar ook voor luchtverdedigingssystemen als de Pantsir.

'Dit zal de Russische productie van raketten aanzienlijk doen verminderen', laat de generale staf van het Oekraïense leger weten na de succesvolle aanval. Voronezj ligt in centraal-Rusland. Mogelijk zijn bij de aanval Britse Storm Shadow kruisraketten gebruikt, maar dit is niet officieel bevestigd.
Goh, dat komt weer knap overeen met Kremniy El...

quote:
En daar heb ik toen zeer uitgebreid op gereageerd en je haarfijn uitgelegd dat dat niet mogelijk is, en waarom dat niet mogelijk is. Net zoals ik je toen heb uitgelegd dat het geen productieproces was uit de jaren 60. Het is namelijk bekend welke machines in die fabriek stonden en operationeel waren. En hetzelfde geldt voor de fabriek die vandaag is geraakt.
Ja, en ik ga daar simpelweg niet in mee.
pi_221121869
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 20:54 schreef Anton91 het volgende:
[ [url=https://cdn.prod.www.spiegel.de/images/ec0(...)49.98.jpg]afbeelding[/url] ]
[ x ]
[ x ]
Zou de verkoop van EV's nu booming worden in RuZZia?
pi_221121947
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:00 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Zou de verkoop van EV's nu booming worden in RuZZia?
Misschien worden ezels en paarden wel heel populair.

Ik ben wel blij dat tank vrachtwagens in bezet Oekraïns grondbebied booming (letterlijk) business zijn.
  maandag 22 juni 2026 @ 21:10:03 #218
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221121968
De Russen beginnen zich af te vragen waar ze precies mee bezig zijn.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 22 juni 2026 @ 21:11:41 #219
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221121983
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:09 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Als de olieprijs daalt is dat in Oekraiens voordeel.
Maar ik denk dat dat een relatief nadeel is. Rusland haalde zo'n 5-6 miljard extra per maand binnen door hoge olieprijzen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 22 juni 2026 @ 21:16:38 #220
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_221122021
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:00 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Zou de verkoop van EV's nu booming worden in RuZZia?
Het zou Europa wel goed uitkomen dat die troep die kant op gaat vanuit China
pi_221122052
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:11 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Maar ik denk dat dat een relatief nadeel is. Rusland haalde zo'n 5-6 miljard extra per maand binnen door hoge olieprijzen.
Zo de bodemloze put van het groeiende begrotingstekort in.
En een prettige scheut door de pielemuis.
  maandag 22 juni 2026 @ 21:33:10 #222
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221122229
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:21 schreef BennieButtfuck het volgende:

[..]
Zo de bodemloze put van het groeiende begrotingstekort in.
Uiteraard.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 22 juni 2026 @ 21:33:49 #223
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221122232
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:16 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Het zou Europa wel goed uitkomen dat die troep die kant op gaat vanuit China
Hier zie je ze ook overal opduiken. Met name BYD is vrij populair.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221122248
twitter


Himars (?) strike op Russische kolonne ergens tussen zaporizha/kherson waar een gepantserd voertuig, 2S1 artillerie en meerdere trucks zijn vernietigd/beschadigd plus de Russen.

Let op ZEER ZEER NSFW.
  maandag 22 juni 2026 @ 21:36:28 #225
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221122251
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 21:35 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Himars (?) strike op Russische kolonne ergens tussen zaporizha/kherson waar een gepantserd voertuig, 2S1 artillerie en meerdere trucks zijn vernietigd/beschadigd plus de Russen.

Let op ZEER ZEER NSFW.
In 2026 nog in konvooi rijden is er ook wel om vragen, wat een dommigheid. Het zal je zoon maar zijn, die kerel die daar zo uit den tank hangt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')