Tegelijk is het niet alleen liefdadigheid vanuit Nederland. Nederland wil er ook iets voor terug: kennis, data en praktijkervaring over drones, anti-drone, elektronische oorlogsvoering en moderne frontoorlog. Oekraïne geeft Nederland geen videobeelden, maar wel andere informatie, bijvoorbeeld over Russische drones.quote:
Moet je hun vragen.quote:Op maandag 22 juni 2026 19:18 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tegelijk is het niet alleen liefdadigheid vanuit Nederland. Nederland wil er ook iets voor terug: kennis, data en praktijkervaring over drones, anti-drone, elektronische oorlogsvoering en moderne frontoorlog. Oekraïne geeft Nederland geen videobeelden, maar wel andere informatie, bijvoorbeeld over Russische drones.
Van specifiek Nederlandse drones? Dat lijkt me geen goed idee om te publiceren.quote:Op maandag 22 juni 2026 19:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Waarom geven ze geen beelden?
Nederland krijgt geen dronevideobeelden van Oekraïne. In het kader van de samenwerking.quote:Op maandag 22 juni 2026 19:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Van specifiek Nederlandse drones? Dat lijkt me geen goed idee om te publiceren.
Maar je kan https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/ checken. Daar worden elke dag tientallen videos gepost van drones.
https://www.reddit.com/r/UkraineRussiaReport/quote:Op maandag 22 juni 2026 19:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Van specifiek Nederlandse drones? Dat lijkt me geen goed idee om te publiceren.
Maar je kan https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/ checken. Daar worden elke dag tientallen videos gepost van drones.
t.me/stepovi_hyzhaky_59quote:Op maandag 22 juni 2026 19:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Waarom geven ze geen beelden?
En natuurlijk weet je niet wie wat er politiek elders gaat gebeuren. Je zou maar landverraders als FVD hebben met toegang tot die data, dan ligt het direct bij rusland.quote:Op maandag 22 juni 2026 19:30 schreef BEFEM het volgende:
De beelden die wij zijn is maar een klein stukje van de beelden die ze hebben. Waarschijnlijk willen ze zelf een database aanleggen en het economisch kunnen gebruiken in de toekomst. Of ze hebben een afspraak met Palantir of een andere partij dat ze de beelden niet delen.
De Russen zelf snappen waarschijnlijk niks van deze tactiekquote:Op maandag 22 juni 2026 19:05 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Er moet ook nog een vluchtweg over blijven voor de Russische bezetters.
Als er geen vluchtweg meer is voor de vijand en je drijft ze in het nauw dan is de kans op hoge aantallen doden aan beide zijden enorm. Want de vijand heeft dan geen andere keuze dan doorvechten tot het eind.
En niemand die toen beweerde dat dat de enige productiefaciliteit was..quote:Op maandag 22 juni 2026 18:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
En ik heb toen ook uit lopen leggen dat dat echt niet de enige productiefaciliteit was. En kijk eens aan, het is niet de enige want de productie ging en gaat gewoon door.
En daar heb ik toen zeer uitgebreid op gereageerd en je haarfijn uitgelegd dat dat niet mogelijk is, en waarom dat niet mogelijk is. Net zoals ik je toen heb uitgelegd dat het geen productieproces was uit de jaren 60. Het is namelijk bekend welke machines in die fabriek stonden en operationeel waren. En hetzelfde geldt voor de fabriek die vandaag is geraakt.quote:Op maandag 22 juni 2026 18:21 schreef AchJa het volgende:
Edit:
En ook dit:
[..]
Ze hebben tijd zat gehad om van alles en nog wat ergens anders ook op te starten danwel een alternatief te verzinnen. Ergo, redunantie voor zover nog niet aanwezig vanaf zeg 2014.
Ik denk dat ze eigenlijk her en der moeten infiltrerenen en met drones wat voorraden wapens aanleggen. Volgens mij hebben ze met Budanov ook wel zulk soort acties uitgevoerd in het verleden en Azovstal was ook zo'n voorbeeld, maar op veel grotere schaal.quote:Op maandag 22 juni 2026 19:05 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Er moet ook nog een vluchtweg over blijven voor de Russische bezetters.
Als er geen vluchtweg meer is voor de vijand en je drijft ze in het nauw dan is de kans op hoge aantallen doden aan beide zijden enorm. Want de vijand heeft dan geen andere keuze dan doorvechten tot het eind.
Ik denk binnenkort ook een voordeel voor Rusland als ze brandstoffen moeten gaan importeren.quote:Op maandag 22 juni 2026 19:09 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Als de olieprijs daalt is dat in Oekraiens voordeel.
Jawel, want redundantie bestond allemaal niet meer om uiteenlopende redenen volgens een aantal lieden hier.quote:Op maandag 22 juni 2026 20:07 schreef Knoc het volgende:
En niemand die toen beweerde dat dat de enige productiefaciliteit was..
Goh, dat komt weer knap overeen met Kremniy El...quote:Aanval op fabriek raketonderdelen in Voronezj
Oekraïne heeft met acht kruisraketten een aanval uitgevoerd op een fabriek in de Russische stad Voronezj waar halfgeleiders en andere elektronische onderdelen werden geproduceerd voor raketten als de ballistische Iskander-K en de Kh-101 kruisraket, maar ook voor luchtverdedigingssystemen als de Pantsir.
'Dit zal de Russische productie van raketten aanzienlijk doen verminderen', laat de generale staf van het Oekraïense leger weten na de succesvolle aanval. Voronezj ligt in centraal-Rusland. Mogelijk zijn bij de aanval Britse Storm Shadow kruisraketten gebruikt, maar dit is niet officieel bevestigd.
Ja, en ik ga daar simpelweg niet in mee.quote:En daar heb ik toen zeer uitgebreid op gereageerd en je haarfijn uitgelegd dat dat niet mogelijk is, en waarom dat niet mogelijk is. Net zoals ik je toen heb uitgelegd dat het geen productieproces was uit de jaren 60. Het is namelijk bekend welke machines in die fabriek stonden en operationeel waren. En hetzelfde geldt voor de fabriek die vandaag is geraakt.
Zou de verkoop van EV's nu booming worden in RuZZia?quote:Op maandag 22 juni 2026 20:54 schreef Anton91 het volgende:
[ [url=https://cdn.prod.www.spiegel.de/images/ec0(...)49.98.jpg]afbeelding[/url] ]
[ x ]
[ x ]
Misschien worden ezels en paarden wel heel populair.quote:Op maandag 22 juni 2026 21:00 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Zou de verkoop van EV's nu booming worden in RuZZia?
Maar ik denk dat dat een relatief nadeel is. Rusland haalde zo'n 5-6 miljard extra per maand binnen door hoge olieprijzen.quote:Op maandag 22 juni 2026 19:09 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Als de olieprijs daalt is dat in Oekraiens voordeel.
Het zou Europa wel goed uitkomen dat die troep die kant op gaat vanuit Chinaquote:Op maandag 22 juni 2026 21:00 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Zou de verkoop van EV's nu booming worden in RuZZia?
Zo de bodemloze put van het groeiende begrotingstekort in.quote:Op maandag 22 juni 2026 21:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar ik denk dat dat een relatief nadeel is. Rusland haalde zo'n 5-6 miljard extra per maand binnen door hoge olieprijzen.
Uiteraard.quote:Op maandag 22 juni 2026 21:21 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
Zo de bodemloze put van het groeiende begrotingstekort in.
Hier zie je ze ook overal opduiken. Met name BYD is vrij populair.quote:Op maandag 22 juni 2026 21:16 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Het zou Europa wel goed uitkomen dat die troep die kant op gaat vanuit China
In 2026 nog in konvooi rijden is er ook wel om vragen, wat een dommigheid. Het zal je zoon maar zijn, die kerel die daar zo uit den tank hangt.quote:Op maandag 22 juni 2026 21:35 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Himars (?) strike op Russische kolonne ergens tussen zaporizha/kherson waar een gepantserd voertuig, 2S1 artillerie en meerdere trucks zijn vernietigd/beschadigd plus de Russen.
Let op ZEER ZEER NSFW.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |