abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221119121
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:49 schreef skysherrif het volgende:
Geruchten zijn dat het ERAMS waren die zojuist die fabriek in Voronezh geraakt hebben. Interessant
twitter
pi_221119277
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
Alweer "de enige" net als vorige keer?
Denk dat je wat beter moet lezen?
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  maandag 22 juni 2026 @ 17:43:52 #178
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221119408
twitter

+ Een mooie aanval (volgens mij van gister).
twitter
pi_221119558
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 16:31 schreef Dutch_view het volgende:
Putin zal nog met weemoed terug gaan denken aan dit moment, rijdend over de nieuwe brug (in een gammele Russische truck) :P

Bekijk deze YouTube-video
Lol hij slingert als een dronken rus over de weg heen
pi_221119560
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
Alweer "de enige" net als vorige keer?
De ‘vorige keer’ is dat nooit onderdeel van de discussie geweest. Jij beweerde dat ze destijds de productielijn van de halfgeleiders wel even konden verplaatsen. Ik heb toen een uitgebreide post geplaatst om je uit te leggen dat dat niet mogelijk is.
  maandag 22 juni 2026 @ 18:21:57 #182
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221119581
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:18 schreef Knoc het volgende:

[..]
De ‘vorige keer’ is dat nooit onderdeel van de discussie geweest. Jij beweerde dat ze destijds de productielijn van de halfgeleiders wel even konden verplaatsen. Ik heb toen een uitgebreide post geplaatst om je uit te leggen dat dat niet mogelijk is.
En ik heb toen ook uit lopen leggen dat dat echt niet de enige productiefaciliteit was. En kijk eens aan, het is niet de enige want de productie ging en gaat gewoon door.

Edit:

En ook dit:

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 17:38 schreef AchJa het volgende:
Vind ik veel te kort door de bocht, Kremniy EL is een fabriek uit de koude oorlog (gebouwd in de jaren '60) die nog steeds old school halfgeleiders produceert en geen hoogwaardige moderne CPU's. De Russische doctrine in de koude oorlog was dat alles redunant werd gebouwd, mocht een fabriek beschadigd raken danwel vernietigd worden moest de productie direct door een andere overgenomen kunnen worden. Ik heb verder geen reden om aan te nemen dat die ze de redunantie de nek hebben omgedraaid. Dat ze het niet binnen een dag kunnen regelen snap ik wel, maar de productie verplaatsten binnen een maand of 6 naar een andere reeds bestaande fabriek (al dan niet civiel) lijkt mij geen onhaalbare kaart. En mijn inschatting is dat ze dat al lang gedaan hebben.
Ze hebben tijd zat gehad om van alles en nog wat ergens anders ook op te starten danwel een alternatief te verzinnen. Ergo, redunantie voor zover nog niet aanwezig vanaf zeg 2014.

[ Bericht 21% gewijzigd door AchJa op 22-06-2026 18:37:29 ]
  maandag 22 juni 2026 @ 18:23:26 #183
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221119596
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 13:37 schreef MaxMark het volgende:
De russen plaatsen zelf het filmpje van het postsorteercentrum dat ze hebben aangevallen. Echt een tactisch doelwit ook.

[ x ]

De verontwaardiging bij de anti-oorlog mensen is uiteraard hoog.
De Nova Poshta trailers worden gebruikt als FP drone lanceerplatform.

Skysherrif postte er een nachtelijke foto van welke jullie massaal een duimpje gaven.

Een OPSEC flater van jewelste. Het resultaat is dat de Russen de Nova Poshta centra structureel aanvallen.
pi_221119603
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:23 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
De Nova Poshta trailers worden gebruikt als FP drone lanceerplatform.

Skysherrif postte er een nachtelijke foto van welke jullie massaal een duimpje gaven.

Een OPSEC flater van jewelste. Het resultaat is dat de Russen de Nova Poshta centra structureel aanvallen.
Ok Pluggie.
  maandag 22 juni 2026 @ 18:25:34 #185
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221119609
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:24 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Ok Pluggie.
Geeft niet MaxMark.
  maandag 22 juni 2026 @ 18:51:56 #186
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_221119793
Hoe staat het met de Kerch brug?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_221119808
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoe staat het met de Kerch brug?
Nog niet kaputski, nog niet.
  maandag 22 juni 2026 @ 18:56:28 #188
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_221119839
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:53 schreef Adrie072 het volgende:

[..]
Nog niet kaputski, nog niet.
Wat is eigenlijk de reden waarom nog niet? Ik heb nooit echt gekeken waar die brug ligt. Te ver?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_221119903
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Wat is eigenlijk de reden waarom nog niet? Ik heb nooit echt gekeken waar die brug ligt. Te ver?
Geen idee, kans op extreme represailles te groot, weten andere leden misschien beter dan ik.
pi_221119977
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Wat is eigenlijk de reden waarom nog niet? Ik heb nooit echt gekeken waar die brug ligt. Te ver?
Er moet ook nog een vluchtweg over blijven voor de Russische bezetters.
Als er geen vluchtweg meer is voor de vijand en je drijft ze in het nauw dan is de kans op hoge aantallen doden aan beide zijden enorm. Want de vijand heeft dan geen andere keuze dan doorvechten tot het eind.
  maandag 22 juni 2026 @ 19:07:12 #191
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221120044
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Wat is eigenlijk de reden waarom nog niet? Ik heb nooit echt gekeken waar die brug ligt. Te ver?
Er zijn 3 aanvallen geweest waarbij de brug beschadigd is geraakt. Maar hij is 19 kilometer lang. Je hebt nogal wat nodig om zoiets compleet plat te leggen.

Daarvoor is het nog te goed beschermd.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221120089
Levert het Oekraine enig voordeel op nu het conflict in het Midden Oosten mogelijk ten einde is?
  maandag 22 juni 2026 @ 19:09:54 #193
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221120162
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:08 schreef AFA2022 het volgende:
Levert het Oekraine enig voordeel op nu het conflict in het Midden Oosten mogelijk ten einde is?
Als de olieprijs daalt is dat in Oekraiens voordeel.
pi_221120192
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:23 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
De Nova Poshta trailers worden gebruikt als FP drone lanceerplatform.

Skysherrif postte er een nachtelijke foto van welke jullie massaal een duimpje gaven.

Een OPSEC flater van jewelste. Het resultaat is dat de Russen de Nova Poshta centra structureel aanvallen.
Wil je nu beweren dat Nova Poshta locaties niet al massaal werden aangevallen voor die foto?

Wat is dit nu _O- _O-
  maandag 22 juni 2026 @ 19:11:49 #195
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221120207
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:10 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Wil je nu beweren dat Nova Poshta locaties niet al massaal werden aangevallen voor die foto?

Wat is dit nu _O- _O-
Nee hoor.

Maar de recente aanvallen o.a. in Kharkiv zijn een antwoord op het verspreiden van die foto. En dat weet jij ook wel als je de kanalen een beetje volgt.
pi_221120255
Wat een fantastische resultaten hebben wij Nederlanders geboekt aan het front, er liggen daar een boel moskovieten die voor oorlog hebben gekozen weg te rotten dankzij ons en een boel Oekrainse mensenlevens bespaard gebleven.

Nederlands dronegeld verandert Oekraïens front: bijna miljoen UAV’s en zware Russische verliezen

quote:
Nederland financiert niet zomaar algemeen “steun aan Oekraïne”, maar heel concreet de opschaling van Oekraïense droneproductie. Het gaat om FPV-drones, verkenningsdrones en drones die explosieven kunnen afwerpen. Volgens het stuk worden er in 2025 en 2026 met Nederlands geld bijna een miljoen UAV’s geproduceerd en steekt Nederland ruim een miljard euro in die drone-samenwerking. Daarbovenop komt nog eens 250 miljoen euro extra voor droneproductie.

Het doel daarvan is de Oekraïense Drone Line: een frontstrook van zo’n 10 tot 15 kilometer diep waarin Russische troepen, voertuigen en logistiek voortdurend worden opgespoord en aangevallen. Die drones zijn volgens het artikel inmiddels zo belangrijk geworden dat ze een groot deel van de Russische verliezen veroorzaken.

De impact aan het front wordt ook vrij hard benoemd. Brovdi’s drone-eenheden zouden goed zijn voor het uitschakelen van elke derde dode of gewonde Russische militair. Volgens de Oekraïense minister Fedorov ging het om 35.000 Russische doden en gewonden in april en 32.000 in mei. Door die verliezen zou Rusland zijn overwicht aan mensen en materieel minder goed kunnen benutten. De trage Russische opmars zou op sommige plekken tot stilstand zijn gekomen en op andere plekken zouden de Russen zelfs terrein hebben moeten prijsgeven.

Tegelijk is het niet alleen liefdadigheid vanuit Nederland. Nederland wil er ook iets voor terug: kennis, data en praktijkervaring over drones, anti-drone, elektronische oorlogsvoering en moderne frontoorlog. Oekraïne geeft Nederland geen videobeelden, maar wel andere informatie, bijvoorbeeld over Russische drones. Ook gaan de Oekraïense Strijdkrachten voor Onbemande Systemen samenwerken met de Nederlandse Task Force Drones.

Het artikel stelt zelfs dat Nederland hierdoor zelf versneld dronetroepen heeft opgebouwd: in Oirschot staan inmiddels de eerste van 1.200 Nederlandse drone-specialisten paraat. De claim in het artikel is dat Nederland daarmee het eerste westerse land is met eigen dronetroepen.

Kortom: Nederlands geld wordt hier volgens het stuk rechtstreeks omgezet in Oekraïense drones die aan het front worden gebruikt, zware Russische verliezen veroorzaken, Russische aanvallen afremmen en tegelijk Nederland waardevolle militaire kennis opleveren.
bron


Is feitelijk samengevat/herschreven i.v.m.b. copyright.
pi_221120296
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:11 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Nee hoor.

Maar de recente aanvallen o.a. in Kharkiv zijn een antwoord op het verspreiden van die foto. En dat weet jij ook wel als je de kanalen een beetje volgt.
Nova Poshta wordt al enige tijd lang massaal en overal aangevallen door de Russen, als je dat al wil wijten aan een OPSEC fout dan komt dat door:



Deze guy die liet zien hoe hij zijn drones etc via nova poshta verstuurde. Sindsdien is het een non stop doelwit eigenlijk.

Wat overigens niet wegneemt dat het alsnog dom is om je lanceerinstallaties van je drones te laten zien. Het zal niet hebben meegeholpen om de Russen te laten stoppen die postbedrijven aan te vallen. Maargoed Oekraiense opsec en de arrogantie om te denken dat locaties niet traceerbaar zijn blijven soms dramatisch.
  maandag 22 juni 2026 @ 19:17:00 #198
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221120306
quote:
19s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:13 schreef TwenteFC het volgende:
Wat een fantastische resultaten hebben wij Nederlanders geboekt aan het front, er liggen daar een boel moskovieten die voor oorlog hebben gekozen weg te rotten dankzij ons en een boel Oekrainse mensenlevens bespaard gebleven.

Nederlands dronegeld verandert Oekraïens front: bijna miljoen UAV’s en zware Russische verliezen
[..]
bron


Is feitelijk samengevat/herschreven i.v.m.b. copyright.
Waarom geven ze geen beelden?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221120317
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:17 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Waarom geven ze geen beelden?
Wat voor beelden?
  maandag 22 juni 2026 @ 19:17:51 #200
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221120319
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:16 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Nova Poshta wordt al enige tijd lang massaal en overal aangevallen door de Russen, als je dat al wil wijten aan een OPSEC fout dan komt dat door:

[ afbeelding ]

Deze guy die liet zien hoe hij zijn drones etc via nova poshta verstuurde. Sindsdien is het een non stop doelwit eigenlijk.

Wat overigens niet wegneemt dat het alsnog dom is om je lanceerinstallaties van je drones te laten zien. Het zal niet hebben meegeholpen om de Russen te laten stoppen die postbedrijven aan te vallen. Maargoed Oekraiense opsec en de arrogantie om te denken dat locaties niet traceerbaar zijn blijven soms dramatisch.
Deze was inderdaad ook geen succes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')