abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 juni 2026 @ 20:09:26 #76
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221111397
even the ferrys are gone now
russians need swim with the tankers

quote:
Ukraine Destroys Multiple Russian Ferries at Port Kavkaz!
Bekijk deze YouTube-video



[ Bericht 16% gewijzigd door michaelmoore op 21-06-2026 20:56:37 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 21 juni 2026 @ 20:10:12 #77
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111403
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2026 19:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
We zien meer en meer filmpjes van russen die zich afvragen wat het nut van deze oorlog nou eigenlijk is.

Klinkt niet als verharding.

Propaganda roeptoeters als die solovjev met z'n mooie verhalen over onze grootvaders blablabla heeft ondertussen een publiek van bijna louter 60+ jarigen.
Dat is toch ook logisch aangezien oorlog geen enkel nut heeft? Maar het punt is juist dat men kan verharden als er meer burgerdoelen geraakt worden. Tot nu toe is daar niet veelvuldig sprake van.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:12:46 #78
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111423
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 19:24 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe goed jouw wiskunde is en hoe groot jouw auto is. Maar een personenauto is gemiddeld 4,5 meter. In een file heb je al snel 1 tot 1,5 meter tussenafstand. En dan staan er ook nog bussen en vrachtwagens in die file. Dan kom je op gemiddeld een meter of 8 wat elk voertuig aan ruimte en tussenafstand inneemt. Dat is dus al zeker 5 a 6km file.

700 voertuigen in de file + de duizenden voertuigen die op een dag dus gewoon passeren op basis van de maximale wegcapaciteit. Dan zit je zo aan 10.000-15.000 mensen die het gebied verlaten.

[Edit] de brug heeft eerder al 35.000 voertuigen per dag verwerkt, met twee rijstroken per richting in gebruik.

Geen idee hoe de huidige toestand op de brug is, maar als door beschadigingen maar één rijstrook per richting beschikbaar is, dan kunnen alsnog ruim 2000 voertuigen per uur passeren. Mijn schattingen hier boven blijken dus nog héél voorzichtig te zijn. Op een dag kan er tussen zonsopkomst en zonsondergang makkelijk 100.000 man die brug over (gezinnen/families die vluchten met meerdere personen per auto/bus).
Als er dan weinig verkeer de ander kant op is en de aantallen richting mainland Russia aanhouden loopt de Krim dus leeg in een kleine maand
Er zijn twee rijbanen. Dit soort kleine files zijn ter plekke niet bepaald uitzonderlijk en wijzen niet op een exodus.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111435
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:05 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Zie de bronnen hierboven.
Ja en als je het nieuws volgt over Iran dan zie je een casus dat het wel werkt. Of bijvoorbeeld de blokkade in WO1.
pi_221111437
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:10 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is toch ook logisch aangezien oorlog geen enkel nut heeft? Maar het punt is juist dat men kan verharden als er meer burgerdoelen geraakt worden. Tot nu toe is daar niet veelvuldig sprake van.
Ja, kan. Kan ook niet.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221111439
https://www.presstv.ir/De(...)v-Sumy-Chernigov-DPR

quote:
Russische vergeldingsaanvallen richten zich op belangrijke energie-installaties in heel Oekraïne

Russische strijdkrachten hebben vergeldingsaanvallen uitgevoerd op belangrijke energie-installaties in de regio’s Kiev, Soemy en Tsjernihiv, evenals in de Volksrepubliek Donetsk.

Media meldden zondag, onder verwijzing naar het Russische ministerie van Defensie, dat eenheden met onbemande luchtvaartuigen (UAV’s) hierbij gebruikmaakten van Gerbera-drones.

“Operators van Gerbera-drones van de eenheid voor onbemande systemen van het Russische ministerie van Defensie hebben belangrijke energievoorzieningen getroffen die door de Oekraïense strijdkrachten worden gebruikt in de regio’s Kiev, Soemy en Tsjernihiv, evenals in het door het Oekraïense leger bezette deel van de DPR,” aldus het ministerie, dat tevens bijbehorende beelden vrijgaf.

De afgelopen dagen zijn de gevechten tussen Russische en Oekraïense strijdkrachten verder geëscaleerd. Daarbij vonden meerdere aanvallen plaats op energie-infrastructuur, wat gevolgen had voor de openbare dienstverlening in de getroffen gebieden.

Beide partijen beschuldigen elkaar ervan opzettelijk energievoorzieningen aan te vallen, wat heeft geleid tot grootschalige verstoringen van essentiële diensten.

De Oekraïense president Volodymyr Zelensky bevestigde zaterdag dat de Speciale Operatietroepen van de Strijdkrachten van Oekraïne een aanval hadden uitgevoerd op de olieraffinaderij van Tjoemen, op meer dan 2.000 kilometer van de Oekraïense grens.

Zelensky verklaarde dat de gemoderniseerde Fire Point-drones van het land doelen konden bereiken op afstanden tot 3.000 kilometer.

Volgens de voormalig acteur en huidige president blijft het Oekraïense leger belangrijke energiedoelen diep binnen Russisch grondgebied aanvallen.

Rusland begon in februari 2022 zijn speciale militaire operatie in Oekraïne, met als verklaard doel de oostwaartse uitbreiding van de NAVO richting de Russische grenzen tegen te gaan.

Vier jaar na het begin van de oorlog in Oekraïne melden westerse media dat tienduizenden Oekraïense militairen zijn gedeserteerd.

De leiding in Kiev wordt geconfronteerd met een toenemende rekruteringscrisis; naar verluidt hebben ongeveer 200.000 militairen hun eenheden zonder toestemming verlaten.

Deserteurs noemen onder meer een gebrek aan vertrouwen in de leiding, uitputting, depressie en de soms gewelddadige methoden waarmee nieuwe rekruten worden geworven voor inzet aan het front.

Terwijl het aantal slachtoffers toeneemt en vervangingen achterblijven, heeft Oekraïne moeite om zijn strijdkrachten op peil te houden tegenover Rusland.

De ernstige situatie in Oekraïne onderstreept volgens deze visie de dringende noodzaak voor een staakt-het-vuren en onderhandelde oplossingen om verdere verliezen van mensenlevens en verdere vernietiging van infrastructuur te voorkomen.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:15:48 #82
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111444
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:14 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ja en als je het nieuws volgt over Iran dan zie je een casus dat het wel werkt. Of bijvoorbeeld de blokkade in WO1.
Kortom het kan hier ook gebeuren, precies zoals ik opmerkte.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111453
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:15 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Kortom het kan hier ook gebeuren, precies zoals ik opmerkte.
Laat maar :')
  zondag 21 juni 2026 @ 20:17:09 #84
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111455
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:14 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, kan. Kan ook niet.
Wat zou beter zijn voor de EU?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111460
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:17 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Wat zou beter zijn voor de EU?
Een mooie krater in de grond waar nu het kremlin is.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:18:07 #86
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111461
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:16 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Laat maar :')
Je valt me aan terwijl je het gewoon met me eens bent.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:19:05 #87
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111466
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
Een mooie krater in de grond waar nu het kremlin is.
Wel nee, dat zou namelijk, terecht, een kernoorlog ontketenen aan daar zit niemand op te wachten.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111475
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:19 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Wel nee, dat zou namelijk, terecht, een kernoorlog ontketenen aan daar zit niemand op te wachten.
Blijkbaar fantaseer jij er weer bij dat een NAVO land daarvoor verantwoordelijk moet zijn.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:22:05 #89
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111486
quote:
10s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
Blijkbaar fantaseer jij er weer bij dat een NAVO land daarvoor verantwoordelijk moet zijn.
Nee, hoor. Ik ga gewoon af op de doctrine. Over navoinmenging heb ik het niet gehad.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111499
Treinen schijnen ook issues te hebben. Maar geen zorg, er is geen exodus ofzo.

twitter
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221111504
twitter


Schipper mag ik overvaren ja of nee.
pi_221111519
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nee, hoor. Ik ga gewoon af op de doctrine. Over navoinmenging heb ik het niet gehad.
Ow, dus mocht er een sinkhole onder het kremlin verschijnen dan gaan ze nukes gooien,

Naar de aarde?
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221111528
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:22 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Schipper mag ik overvaren ja of nee.
Nee.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221111571
https://www.irishsun.com/(...)tary-aged-ukrainians

quote:
Zwitserland wil Oekraïense mannen van militaire leeftijd mogelijk niet langer beschermen

Kiev heeft Europese landen gevraagd mannelijke vluchtelingen terug te sturen vanwege personeelstekorten in het leger en aanhoudende tegenslagen aan het front.

Zwitserland zou Oekraïense mannen van militaire leeftijd kunnen uitsluiten van de bescherming die aan vluchtelingen wordt verleend, zo heeft de regering van het Alpenland bekendgemaakt.



De Zwitserse Bondsraad maakte vrijdag in een verklaring bekend dat zij overleg is gestart met de kantons over een verlenging van de S-status voor ongeveer 66.000 Oekraïense staatsburgers die naar Zwitserland zijn gevlucht na de escalatie tussen Moskou en Kiev, meer dan vier jaar geleden. Personen met deze beschermingsstatus ontvangen sociale ondersteuning in de vorm van goederen of geld en kunnen vrij het land in- en uitreizen.

Als onderdeel van deze besprekingen overweegt de regering “een mogelijke toekomstige beperking voor Oekraïense mannen die onder de dienstplicht vallen”, aldus de verklaring. Een beslissing hierover wordt naar verwachting tegen het einde van de zomer genomen.

“Dit komt doordat de EU momenteel een verlenging van de tijdelijke bescherming overweegt, mogelijk met een beperking voor deze mannen,” verklaarde de Bondsraad.

EU-commissaris voor Migratie Magnus Brunner zei eerder deze maand dat de Europese Unie onderzoekt of Oekraïense mannen van militaire leeftijd van deze regeling kunnen worden uitgesloten. “Dit is ook wat de Oekraïners ons vragen te doen,” benadrukte hij.

Volgens gegevens van Eurostat leven momenteel ongeveer 4,3 miljoen Oekraïners onder tijdelijke bescherming in de EU, waaronder naar schatting tot 1 miljoen mannen van gevechtsgeschikte leeftijd.

De Oekraïense autoriteiten hebben herhaaldelijk verklaard dat zij hun mannen uit het buitenland willen laten terugkeren vanwege tekorten aan militair personeel en voortdurende tegenslagen aan het front.

Kort na de escalatie van het conflict in februari 2022 kondigde Kiev een algemene mobilisatie af, waarbij mannen tussen 18 en 60 jaar het land niet meer mochten verlaten. Vorig jaar werden de beperkingen voor mannen van 18 tot 22 jaar versoepeld, waarna duizenden de grens overstaken.

Oekraïne heeft zich voor het aanvullen van zijn militaire gelederen steeds meer moeten beroepen op verplichte – en vaak gedwongen – dienstplicht. Daarbij wordt gesproken van een praktijk die bekendstaat als ‘bussificatie’, waarbij rekruteringsfunctionarissen mannen van militaire leeftijd op straat onderscheppen, wat regelmatig leidt tot gewelddadige confrontaties en publieke verontwaardiging.

In de afgelopen maanden hebben verschillende lidstaten, waaronder Polen, Duitsland, Denemarken, Tsjechië en Hongarije, maatregelen genomen om sociale voorzieningen voor Oekraïense migranten te beperken.

Moskou heeft de westerse bondgenoten van Kiev ervan beschuldigd bereid te zijn een proxyoorlog tegen Rusland te voeren “tot de laatste Oekraïner”.
Zeer grote tekorten in Oekraïne. Zijn van plan iedere laatste Oekraïense man naar de dood te leiden.... :N
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:29:56 #96
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111581
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:28 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.irishsun.com/(...)tary-aged-ukrainians
[..]
Zeer grote tekorten in Oekraïne. Zijn van plan iedere laatste Oekraïense man naar de dood te leiden.... :N
En dan lekker Bangladeshi importeren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111591
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
En dan lekker Bangladeshi importeren.
Totaal niet over te spreken nee, onmenselijk.

Is dat nog steeds gaande? Al een hele tijd niets over gelezen.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:31:22 #98
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111593
quote:
10s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ow, dus mocht er een sinkhole onder het kremlin verschijnen dan gaan ze nukes gooien,

Naar de aarde?
Het Nederlandse equivalent voor sinkhole opzoeken was zeker teveel werk.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111595
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:28 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.irishsun.com/(...)tary-aged-ukrainians
[..]
Zeer grote tekorten in Oekraïne. Zijn van plan iedere laatste Oekraïense man naar de dood te leiden.... :N
Overdrijven is ook een vak.

In Oekraïne is nu eenmaal dienstplicht. Dat betekent dat mannen in de weerbare leeftijd niet weg mogen vluchten, maar zich nuttig moeten maken in Oekraïne.
pi_221111599
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het Nederlandse equivalent voor sinkhole opzoeken was zeker teveel werk.
Ja.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221111640
https://www.bignewsnetwor(...)ts-amid-nazi-dispute

quote:
Voormalig Pools premier zegt dat Oekraïne tanks en gevechtsvliegtuigen moet teruggeven te midden van conflict over nazi-verleden

De opmerkingen van Leszek Miller volgden nadat Oekraïense functionarissen Poolse onderscheidingen hadden teruggegeven uit solidariteit met Volodymyr Zelensky.



Oekraïense functionarissen die protesteren tegen het besluit van Warschau om een staatsonderscheiding van Volodymyr Zelensky in te trekken, zouden ook de militaire uitrusting moeten teruggeven die door Polen is geleverd, waaronder MiG-gevechtsvliegtuigen en tanks. Dat heeft voormalig Pools premier Leszek Miller verklaard.

“Omdat iedereen zo graag teruggeeft wat hij heeft ontvangen, kunnen ze ook de MiG’s teruggeven die ze hebben gekregen, evenals de tanks en de wapens,” zei Miller zaterdag in het programma ‘Presidenten en Premiers’ op Polsat News.

Miller, die van 2001 tot 2004 premier was en toezicht hield op de toetreding van Polen tot de Europese Unie in 2004, reageerde daarmee op een groeiende diplomatieke ruzie tussen Warschau en Kiev.

Voormalige Oekraïense presidenten Leonid Koetsjma, Viktor Joesjtsjenko en Petro Porosjenko, minister van Buitenlandse Zaken Andrii Sybiha, inlichtingenchef Kyrylo Boedanov en andere hoge functionarissen maakten bekend dat zij hun Poolse staatsonderscheidingen zouden teruggeven uit solidariteit met Zelensky.

Deze stap volgde nadat de Poolse president Karol Nawrocki vrijdag Zelensky’s Orde van de Witte Adelaar had ingetrokken. Dit is de hoogste Poolse staatsonderscheiding.

Nawrocki verklaarde dat Zelensky de “pijngrens” van Polen had overschreden door een Oekraïense speciale eenheid de titel ‘Helden van de UPA’ toe te kennen. De UPA (Oekraïens Opstandelingenleger) was de gewapende vleugel van de Organisatie van Oekraïense Nationalisten (OUN). Tijdens de Tweede Wereldoorlog vermoordde de UPA op brute wijze ten minste 100.000 Poolse burgers in wat nu West-Oekraïne is. Volgens Warschau worden deze misdaden erkend als genocide.

De opmerkingen van Miller verwezen naar de militaire steun die Polen sinds de escalatie van het conflict met Rusland in 2022 aan Oekraïne heeft verleend. Warschau geldt als een van de sterkste militaire bondgenoten van Kiev en leverde onder meer MiG-29-gevechtsvliegtuigen, Mi-24-helikopters, tanks, artilleriesystemen, pantservoertuigen en munitie. Daarnaast fungeerde Polen als een belangrijk logistiek knooppunt voor westerse militaire hulp.

Miller uitte ook kritiek op Zelensky’s reactie. De Oekraïense president schreef zaterdag op X dat hij “niet zou discussiëren” over Nawrocki’s beslissing, omdat dezelfde onderscheiding in het verleden ook werd toegekend aan historische figuren zoals de achttiende-eeuwse Russische keizerin Catharina de Grote, die de Krim opnam in het Russische Rijk.

Volgens de voormalige premier had Zelensky de onderscheiding kunnen weigeren op het moment dat deze hem werd toegekend, in plaats van haar eerst te accepteren en later vraagtekens te zetten bij de lijst van eerdere ontvangers.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221111641
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
En dan lekker Bangladeshi importeren.
Ze wilden volgens mij 30-50% van de infantrie opvullen met buitenlandse krachten. Wel een verstandig idee.
pi_221111651
Downplayen wordt steeds lastiger merk ik.
pi_221111681
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Overdrijven is ook een vak.

In Oekraïne is nu eenmaal dienstplicht. Dat betekent dat mannen in de weerbare leeftijd niet weg mogen vluchten, maar zich nuttig moeten maken in Oekraïne.
Maar hebben die mannen onder het asielrecht niet de mogelijkheid om hier te blijven?
Dat Kiev ze terug wil snap ik wel maar volgens mij vangen wij juist mensen op die oorlogen ontvluchten.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:45:34 #105
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111698
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:43 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar hebben die mannen onder het asielrecht niet de mogelijkheid om hier te blijven?
Dat Kiev ze terug wil snap ik wel maar volgens mij vangen wij juist mensen op die oorlogen ontvluchten.
Ja, maar dat asielrecht is niet zo van belang als andere doelen relevanter zijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:47:24 #106
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111712
quote:
Ik zou Polen wel steunen als ze Oekraïne vanuit het westen willen binnenvallen om zodoende hun historisch grondgebied te heroveren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:47:47 #107
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111715
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:39 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Ze wilden volgens mij 30-50% van de infantrie opvullen met buitenlandse krachten. Wel een verstandig idee.
Klopt, maar wel lastig uitvoerbaar.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111719
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:45 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, maar dat asielrecht is niet zo van belang als andere doelen relevanter zijn.
In dat geval hebben we nog asielzoekers genoeg in de aanbieding voor Zelensky.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:50:30 #109
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111735
quote:
Ik zou Polen wel steunen als ze Oekraïne vanuit het westen willen binnenvallen om zodoende hun historisch grondgebied te heroveren.
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:48 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
In dat geval hebben we nog asielzoekers genoeg in de aanbieding voor Zelensky.
Dat heb ik al eerder geopperd. Sowieso zou Oekraïne de asielopvang van NL kunnen overnemen in ruil voor de leningen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111770
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:50 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik zou Polen wel steunen als ze Oekraïne vanuit het westen willen binnenvallen om zodoende hun historisch grondgebied te heroveren.
[..]
Dat heb ik al eerder geopperd. Sowieso zou Oekraïne de asielopvang van NL kunnen overnemen in ruil voor de leningen.
Zitten denk ik afhankelijk van hoe of wat ook wel grote risico's aan. Want ze zullen makkelijker om te kopen zijn door de Russen.
pi_221111805
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:50 schreef BlaZ het volgende:
Dat heb ik al eerder geopperd. Sowieso zou Oekraïne de asielopvang van NL kunnen overnemen in ruil voor de leningen.
Ik zou Oekraïne niet vertrouwen de mensenrechten van asielzoekers te respecteren.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:58:27 #112
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221111818
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:07 schreef ExTec het volgende:
Einde van dit filmpje zie je de rijen auto's, die er natuurlijk niet zijn, want het is allemaal maar "propaganda".

[ x ]
klopt zo een rij van Russische auto's voor een tankstation kan je met AI ook genereren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 21 juni 2026 @ 20:58:52 #113
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111824
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:54 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Zitten denk ik afhankelijk van hoe of wat ook wel grote risico's aan. Want ze zullen makkelijker om te kopen zijn door de Russen.
Wie zou er meer betalen momenteel?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111856
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:58 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Wie zou er meer betalen momenteel?
Ik heb het meer over losse opdrachten zoals pakketjes versturen/informatie verzamelen. Als ze in een dronefabriek in het westen zouden werken denk ik dat ze wel te porren zijn voor 'side' jobs.
pi_221112008
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
En dan lekker Bangladeshi Colombians importeren.
Why are so many Colombians fighting for Ukraine?
Bekijk deze YouTube-video
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_221112038
twitter


Russen zijn in paniek.
  zondag 21 juni 2026 @ 21:14:55 #117
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221112085
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 21:01 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Ik heb het meer over losse opdrachten zoals pakketjes versturen/informatie verzamelen. Als ze in een dronefabriek in het westen zouden werken denk ik dat ze wel te porren zijn voor 'side' jobs.
Tuurlijk, maar dat is puur een kwestie van genoeg willen betalen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221112223
quote:
10s.gif Op zondag 21 juni 2026 21:12 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Russen zijn in paniek.
Denk dat het wel verstandig is (als ze de Krim willen terugveroveren) om met drones, maar ook van binnenuit aanvallen. Maximale paniek veroorzaken...

Ze kunnen vast wel wat mensen van de Krim recruteren en die vervolgens met drones voorzien van wapens.
  zondag 21 juni 2026 @ 21:31:11 #119
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221112420
quote:
10s.gif Op zondag 21 juni 2026 21:12 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Russen zijn in paniek.
Om vervolgens in Moskou ook drones tegen te komen. _O-
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_221112652
Mogen blij zijn dat Oekraïne geen drones in treinen vol burgers jaagt.
pi_221112884
Wordt ze voorgelogen dat het allemaal prachtoorden zijn opgebouwd door rusland, natuurlijk zijn russen en poetin pijpers achterlijk genoeg om dat te geloven en ondanks de traantjes nu gaat ze dat thuis ook vertellen natuurlijk.

twitter
  zondag 21 juni 2026 @ 22:04:15 #122
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221112907
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 21:46 schreef havanagila het volgende:
Mogen blij zijn dat Oekraïne geen drones in treinen vol burgers jaagt.
Het zijn geen Russen.
The name is Putler, Vladimir Putler
  zondag 21 juni 2026 @ 22:41:45 #123
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221113568
Er was ook een gezellig pride mars vandaag in Kijiv, wel apart dat zoiets zelfs in oorlogstijd gewoon doorgaat.

Thousands gather for Kyiv's largest Pride march since start of full-scale war

quote:
Some 5,000 people joined the annual Pride March in Kyiv on June 21, marking it the largest turnout since the start of Russia's full-scale war, according to organizers.

Pride marches have been held in Kyiv almost every year since 2013. The recent march marked the 10th Pride overall and the third since Russia's full-scale war began in February 2022.

"The march united LGBTQ+ people, military, veterans and veterans, human rights activists, diplomats, public organizations, and allies and community allies from across Ukraine," organizer KyivPride said in a statement on Facebook.

The march lasted two hours and concluded as Russia was carrying out a drone attack on Kyiv.

Earlier in the day, ahead of the Pride march, a counter-demonstration took place in Kyiv. It brought together supporters of so-called "traditional family values" and far-right activists.

"God created us so that there would be families and children would be born," said Serhii Ponomarenko, 43, who attended the march with his family.

"I don't support (the improvement of the LGBTQ+ community rights). Neither the church nor God supports it. What will Ukraine be born from next?"
https://kyivindependent.c(...)tart-of-all-out-war/
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221113732
quote:
Polish PM Tusk on Ukraine:

Zelensky is aware that these historical issues concerning our shared history, and decisions involving the glorification of the UPA through naming military units after them, are something that will not meet with acceptance in Poland, regardless of political affiliation.

I have consistently stood on Ukraine’s side in its war with Russia, and truly nobody will convince me that it should be otherwise, because it is in Poland’s interest.

It is Ukraine’s role and responsibility to respect its allies, especially allies as active and as indispensable as Poland, and to take into account mutual respect and sensitivities.

https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/2068795430326902936
Verstandige woorden van Tusk.
  zondag 21 juni 2026 @ 23:14:15 #125
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221114084
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:39 schreef Mikeytt het volgende:
Volgens de voormalige premier had Zelensky de onderscheiding kunnen weigeren op het moment dat deze hem werd toegekend, in plaats van haar eerst te accepteren en later vraagtekens te zetten bij de lijst van eerdere ontvangers.
Dit is inderdaad een beetje apart.

quote:
Volgens de voormalige premier had Zelensky de onderscheiding kunnen weigeren op het moment dat deze hem werd toegekend, in plaats van haar eerst te accepteren en later vraagtekens te zetten bij de lijst van eerdere ontvangers.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221114174
Dat escaleert nog helemaal tussen Polen en Oekraïne, en ook met Rusland gaat het verder escaleren. In het uiterste geval zet Rusland hele zware wapens in, die ze hebben tot aan kernwapens.
Ik snap best wel dat Oekraïne zich hier verdedigd, echter gaat dit nergens naar toe, zelfs Iran en het midden oosten is makkelijker op te lossen dan deze stoïcijnse oostblokkers die rommelen in de Europese veiligheid.
Vakman pur sang
  zondag 21 juni 2026 @ 23:39:01 #127
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_221114229
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 22:51 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Verstandige woorden van Tusk.
Ik snap ook niet helemaal waarom Zelensky hier de confrontatie met Polen opzoekt.
pi_221114241
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 23:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat escaleert nog helemaal tussen Polen en Oekraïne, en ook met Rusland gaat het verder escaleren. In het uiterste geval zet Rusland hele zware wapens in, die ze hebben tot aan kernwapens.
Ik snap best wel dat Oekraïne zich hier verdedigd, echter gaat dit nergens naar toe, zelfs Iran en het midden oosten is makkelijker op te lossen dan deze stoïcijnse oostblokkers die rommelen in de Europese veiligheid.
Rusland is degene die Europa constant bedreigd, en een voormalige premier die bozig doet op tv en een fittie tussen staatshoofden, nigga please.

Lijkt me ook niet dat nu de Krim stukje bij beetje geïsoleerd raakt, Oekraïne zich plots gaat bedenken.
  zondag 21 juni 2026 @ 23:46:12 #129
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221114254
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:28 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.irishsun.com/(...)tary-aged-ukrainians
[..]
Zeer grote tekorten in Oekraïne. Zijn van plan iedere laatste Oekraïense man naar de dood te leiden.... :N
twitter
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_221114259
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 23:43 schreef havanagila het volgende:

[..]
Rusland is degene die Europa constant bedreigd, en een voormalige premier die bozig doet op tv en een fittie tussen staatshoofden, nigga please.
Ja? Dus?
Vakman pur sang
  zondag 21 juni 2026 @ 23:48:40 #131
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221114265
Zo, user BlaZ heeft zich ook definitief bij het trol-netwerk gevoegd dus
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_221114268
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 23:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja? Dus?
Ruzietje in het nieuws, ze gebruiken al oreshniks e.d, en Rusland dreigde na een week al met noeks. Escalatie had je het over?
  zondag 21 juni 2026 @ 23:50:49 #133
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221114274
quote:
19s.gif Op zondag 21 juni 2026 22:02 schreef TwenteFC het volgende:
Wordt ze voorgelogen dat het allemaal prachtoorden zijn opgebouwd door rusland, natuurlijk zijn russen en poetin pijpers achterlijk genoeg om dat te geloven en ondanks de traantjes nu gaat ze dat thuis ook vertellen natuurlijk.

[ x ]
Lekker op vakantie naar oorlogsgebied 😂
En dan ook nog naar het land van de vijand. Erg slim
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_221114281
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 23:48 schreef Parafernalia het volgende:
Zo, user BlaZ heeft zich ook definitief bij het trol-netwerk gevoegd dus
Olieraffinaderij in Moskou in de hens, brandstoftekorten, Krim half afgesneden, busjes Russen die van de straat worden geplukt, en waar gaat de discussie over.....
pi_221114309
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 22:51 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Verstandige woorden van Tusk.
Vrijwel alle helden uit de geschiedenis hebben een duistere kant, Michiel de Ruyter, Jan Pieterszoon Coen, Witte de With. Met de hedendaagse blik kan je ze allemaal oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid aanrekenen.

In Nederland buigen we altijd diep door de knieën terwijl we sorry roepen. Terwijl ze in Oekraïne hun helden eren.
pi_221114326
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 23:52 schreef havanagila het volgende:

[..]
Olieraffinaderij in Moskou in de hens, brandstoftekorten, Krim half afgesneden, busjes Russen die van de straat worden geplukt, en waar gaat de discussie over.....
Je weet dat het goed gaat wanneer moskou weer vliegtuigen vol met 'influencers' laat invliegen en de trollen online weer op volle kracht draaien.
  maandag 22 juni 2026 @ 00:36:49 #137
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221114440
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 00:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Vrijwel alle helden uit de geschiedenis hebben een duistere kant, Michiel de Ruyter, Jan Pieterszoon Coen, Witte de With. Met de hedendaagse blik kan je ze allemaal oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid aanrekenen.

In Nederland buigen we altijd diep door de knieën terwijl we sorry roepen. Terwijl ze in Oekraïne hun helden eren.
Daar zit toch wel een verschil tussen, dit gaat om Oekraïnse helden van 83 jaar terug, een Michiel de Ruyter stierf 350 jaar terug. Bij slechts 83 jaar is het logisch dat er nog gevoeligheden zijn aangezien er nog mensen levend zijn die vaders, overgrootouders bij dat conflict verloren zijn. Over een generatie of 2 is dat oud zeer ook verdwenen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 22 juni 2026 @ 00:37:36 #138
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221114447
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 23:48 schreef Parafernalia het volgende:
Zo, user BlaZ heeft zich ook definitief bij het trol-netwerk gevoegd dus
Nee hoor, ik was het voor de uitzondering eens met MikeyTT, dat komt echt zelden voor.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221114458
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 00:36 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Daar zit toch wel een verschil tussen, dit gaat om Oekraïnse helden van 83 jaar terug, een Michiel de Ruyter stierf 350 jaar terug. Bij slechts 83 jaar is het logisch dat er nog gevoeligheden zijn aangezien er nog mensen levend zijn die vaders, overgrootouders bij dat conflict verloren zijn. Over een generatie of 2 is dat oud zeer ook verdwenen.
Een ander verschil is dat er nu oorlog is in Oekraïne. En ze in hun oorlogsretoriek nu helden nodig hebben.

Ik begrijp die Oekraïners wel, al zou ik Zelensky wel adviseren om het onderwerp te vermijden. Ze hebben er niets mee te winnen wanneer de Polen hier boos over zijn.
  maandag 22 juni 2026 @ 00:47:49 #140
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221114479
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 00:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Een ander verschil is dat er nu oorlog is in Oekraïne. En ze in hun oorlogsretoriek nu helden nodig hebben.

Ik begrijp die Oekraïners wel, al zou ik Zelensky wel adviseren om het onderwerp te vermijden. Ze hebben er niets mee te winnen wanneer de Polen hier boos over zijn.
Het is denk ik ook een stukje politiek. Dit is voornamelijk een stukje waarmee de anti-toetredigingspolitiek van Polen makkelijker verdedigd kan worden, terwijl dat toch voornamelijk met agricultuur van doen heeft.

De Kijiv post had er vandaag ook een stuk over:
https://www.kyivpost.com/opinion/78645
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 22 juni 2026 @ 02:05:28 #141
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221114688
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 00:36 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Daar zit toch wel een verschil tussen, dit gaat om Oekraïnse helden van 83 jaar terug, een Michiel de Ruyter stierf 350 jaar terug. Bij slechts 83 jaar is het logisch dat er nog gevoeligheden zijn aangezien er nog mensen levend zijn die vaders, overgrootouders bij dat conflict verloren zijn. Over een generatie of 2 is dat oud zeer ook verdwenen.
En ik ben het voor de verandering een keer met jou eens :+
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  maandag 22 juni 2026 @ 02:11:47 #142
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221114701
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 02:05 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
En ik ben het voor de verandering een keer met jou eens :+
mooi , gaat Poetin de troepen nu terug halen en stoppen met de oorlog dan? (Speciale Militaire Operatie )
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221115619
twitter
pi_221115984
twitter
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  FOK!Fotograaf maandag 22 juni 2026 @ 11:00:05 #145
364681 over_hedge
pi_221116012
bla

werkt dit op fok ff testen

edit: Nee dus. Jammer. Op discord enzo wel. Als je van x.com of twitter.com fxtwitter.com maakt kan je ze afspelen zonder twitter te openen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_221116159
Oekraiense raketaanvallen op Voronezh nu.
pi_221116192
Benieuwd wat ze geraakt hebben

twitter
pi_221116323
Deze zegt dat het een fabriek was waar halfgeleidercomponenten worden gemonteerd. De aanval zou met een Flamingo (raket he, niet de vogel) zijn gedaan.

twitter
pi_221116344
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:21 schreef MaxMark het volgende:
Deze zegt dat het een fabriek was waar halfgeleidercomponenten worden gemonteerd. De aanval zou met een Flamingo (raket he, niet de vogel) zijn gedaan.

[ x ]
Ja blijkbaar een producent van materialen die ze oa in pantsir, iskander en x-101 raketten gebruiken.

Er is 1 heel gave video die net uit is, heel precies geraakt door die flamingos
pi_221116386
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')