abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221111640
https://www.bignewsnetwor(...)ts-amid-nazi-dispute

quote:
Voormalig Pools premier zegt dat Oekraïne tanks en gevechtsvliegtuigen moet teruggeven te midden van conflict over nazi-verleden

De opmerkingen van Leszek Miller volgden nadat Oekraïense functionarissen Poolse onderscheidingen hadden teruggegeven uit solidariteit met Volodymyr Zelensky.



Oekraïense functionarissen die protesteren tegen het besluit van Warschau om een staatsonderscheiding van Volodymyr Zelensky in te trekken, zouden ook de militaire uitrusting moeten teruggeven die door Polen is geleverd, waaronder MiG-gevechtsvliegtuigen en tanks. Dat heeft voormalig Pools premier Leszek Miller verklaard.

“Omdat iedereen zo graag teruggeeft wat hij heeft ontvangen, kunnen ze ook de MiG’s teruggeven die ze hebben gekregen, evenals de tanks en de wapens,” zei Miller zaterdag in het programma ‘Presidenten en Premiers’ op Polsat News.

Miller, die van 2001 tot 2004 premier was en toezicht hield op de toetreding van Polen tot de Europese Unie in 2004, reageerde daarmee op een groeiende diplomatieke ruzie tussen Warschau en Kiev.

Voormalige Oekraïense presidenten Leonid Koetsjma, Viktor Joesjtsjenko en Petro Porosjenko, minister van Buitenlandse Zaken Andrii Sybiha, inlichtingenchef Kyrylo Boedanov en andere hoge functionarissen maakten bekend dat zij hun Poolse staatsonderscheidingen zouden teruggeven uit solidariteit met Zelensky.

Deze stap volgde nadat de Poolse president Karol Nawrocki vrijdag Zelensky’s Orde van de Witte Adelaar had ingetrokken. Dit is de hoogste Poolse staatsonderscheiding.

Nawrocki verklaarde dat Zelensky de “pijngrens” van Polen had overschreden door een Oekraïense speciale eenheid de titel ‘Helden van de UPA’ toe te kennen. De UPA (Oekraïens Opstandelingenleger) was de gewapende vleugel van de Organisatie van Oekraïense Nationalisten (OUN). Tijdens de Tweede Wereldoorlog vermoordde de UPA op brute wijze ten minste 100.000 Poolse burgers in wat nu West-Oekraïne is. Volgens Warschau worden deze misdaden erkend als genocide.

De opmerkingen van Miller verwezen naar de militaire steun die Polen sinds de escalatie van het conflict met Rusland in 2022 aan Oekraïne heeft verleend. Warschau geldt als een van de sterkste militaire bondgenoten van Kiev en leverde onder meer MiG-29-gevechtsvliegtuigen, Mi-24-helikopters, tanks, artilleriesystemen, pantservoertuigen en munitie. Daarnaast fungeerde Polen als een belangrijk logistiek knooppunt voor westerse militaire hulp.

Miller uitte ook kritiek op Zelensky’s reactie. De Oekraïense president schreef zaterdag op X dat hij “niet zou discussiëren” over Nawrocki’s beslissing, omdat dezelfde onderscheiding in het verleden ook werd toegekend aan historische figuren zoals de achttiende-eeuwse Russische keizerin Catharina de Grote, die de Krim opnam in het Russische Rijk.

Volgens de voormalige premier had Zelensky de onderscheiding kunnen weigeren op het moment dat deze hem werd toegekend, in plaats van haar eerst te accepteren en later vraagtekens te zetten bij de lijst van eerdere ontvangers.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221111641
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
En dan lekker Bangladeshi importeren.
Ze wilden volgens mij 30-50% van de infantrie opvullen met buitenlandse krachten. Wel een verstandig idee.
pi_221111651
Downplayen wordt steeds lastiger merk ik.
pi_221111681
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Overdrijven is ook een vak.

In Oekraïne is nu eenmaal dienstplicht. Dat betekent dat mannen in de weerbare leeftijd niet weg mogen vluchten, maar zich nuttig moeten maken in Oekraïne.
Maar hebben die mannen onder het asielrecht niet de mogelijkheid om hier te blijven?
Dat Kiev ze terug wil snap ik wel maar volgens mij vangen wij juist mensen op die oorlogen ontvluchten.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:45:34 #105
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111698
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:43 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar hebben die mannen onder het asielrecht niet de mogelijkheid om hier te blijven?
Dat Kiev ze terug wil snap ik wel maar volgens mij vangen wij juist mensen op die oorlogen ontvluchten.
Ja, maar dat asielrecht is niet zo van belang als andere doelen relevanter zijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:47:24 #106
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111712
quote:
Ik zou Polen wel steunen als ze Oekraïne vanuit het westen willen binnenvallen om zodoende hun historisch grondgebied te heroveren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:47:47 #107
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111715
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:39 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Ze wilden volgens mij 30-50% van de infantrie opvullen met buitenlandse krachten. Wel een verstandig idee.
Klopt, maar wel lastig uitvoerbaar.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111719
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:45 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, maar dat asielrecht is niet zo van belang als andere doelen relevanter zijn.
In dat geval hebben we nog asielzoekers genoeg in de aanbieding voor Zelensky.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:50:30 #109
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111735
quote:
Ik zou Polen wel steunen als ze Oekraïne vanuit het westen willen binnenvallen om zodoende hun historisch grondgebied te heroveren.
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:48 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
In dat geval hebben we nog asielzoekers genoeg in de aanbieding voor Zelensky.
Dat heb ik al eerder geopperd. Sowieso zou Oekraïne de asielopvang van NL kunnen overnemen in ruil voor de leningen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111770
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:50 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik zou Polen wel steunen als ze Oekraïne vanuit het westen willen binnenvallen om zodoende hun historisch grondgebied te heroveren.
[..]
Dat heb ik al eerder geopperd. Sowieso zou Oekraïne de asielopvang van NL kunnen overnemen in ruil voor de leningen.
Zitten denk ik afhankelijk van hoe of wat ook wel grote risico's aan. Want ze zullen makkelijker om te kopen zijn door de Russen.
pi_221111805
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:50 schreef BlaZ het volgende:
Dat heb ik al eerder geopperd. Sowieso zou Oekraïne de asielopvang van NL kunnen overnemen in ruil voor de leningen.
Ik zou Oekraïne niet vertrouwen de mensenrechten van asielzoekers te respecteren.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:58:27 #112
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221111818
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:07 schreef ExTec het volgende:
Einde van dit filmpje zie je de rijen auto's, die er natuurlijk niet zijn, want het is allemaal maar "propaganda".

[ x ]
klopt zo een rij van Russische auto's voor een tankstation kan je met AI ook genereren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 21 juni 2026 @ 20:58:52 #113
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111824
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:54 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Zitten denk ik afhankelijk van hoe of wat ook wel grote risico's aan. Want ze zullen makkelijker om te kopen zijn door de Russen.
Wie zou er meer betalen momenteel?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111856
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:58 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Wie zou er meer betalen momenteel?
Ik heb het meer over losse opdrachten zoals pakketjes versturen/informatie verzamelen. Als ze in een dronefabriek in het westen zouden werken denk ik dat ze wel te porren zijn voor 'side' jobs.
pi_221112008
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
En dan lekker Bangladeshi Colombians importeren.
Why are so many Colombians fighting for Ukraine?
Bekijk deze YouTube-video
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_221112038
twitter


Russen zijn in paniek.
  zondag 21 juni 2026 @ 21:14:55 #117
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221112085
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 21:01 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Ik heb het meer over losse opdrachten zoals pakketjes versturen/informatie verzamelen. Als ze in een dronefabriek in het westen zouden werken denk ik dat ze wel te porren zijn voor 'side' jobs.
Tuurlijk, maar dat is puur een kwestie van genoeg willen betalen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221112223
quote:
10s.gif Op zondag 21 juni 2026 21:12 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Russen zijn in paniek.
Denk dat het wel verstandig is (als ze de Krim willen terugveroveren) om met drones, maar ook van binnenuit aanvallen. Maximale paniek veroorzaken...

Ze kunnen vast wel wat mensen van de Krim recruteren en die vervolgens met drones voorzien van wapens.
  zondag 21 juni 2026 @ 21:31:11 #119
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221112420
quote:
10s.gif Op zondag 21 juni 2026 21:12 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Russen zijn in paniek.
Om vervolgens in Moskou ook drones tegen te komen. _O-
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_221112652
Mogen blij zijn dat Oekraïne geen drones in treinen vol burgers jaagt.
pi_221112884
Wordt ze voorgelogen dat het allemaal prachtoorden zijn opgebouwd door rusland, natuurlijk zijn russen en poetin pijpers achterlijk genoeg om dat te geloven en ondanks de traantjes nu gaat ze dat thuis ook vertellen natuurlijk.

twitter
  zondag 21 juni 2026 @ 22:04:15 #122
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221112907
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 21:46 schreef havanagila het volgende:
Mogen blij zijn dat Oekraïne geen drones in treinen vol burgers jaagt.
Het zijn geen Russen.
The name is Putler, Vladimir Putler
  zondag 21 juni 2026 @ 22:41:45 #123
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221113568
Er was ook een gezellig pride mars vandaag in Kijiv, wel apart dat zoiets zelfs in oorlogstijd gewoon doorgaat.

Thousands gather for Kyiv's largest Pride march since start of full-scale war

quote:
Some 5,000 people joined the annual Pride March in Kyiv on June 21, marking it the largest turnout since the start of Russia's full-scale war, according to organizers.

Pride marches have been held in Kyiv almost every year since 2013. The recent march marked the 10th Pride overall and the third since Russia's full-scale war began in February 2022.

"The march united LGBTQ+ people, military, veterans and veterans, human rights activists, diplomats, public organizations, and allies and community allies from across Ukraine," organizer KyivPride said in a statement on Facebook.

The march lasted two hours and concluded as Russia was carrying out a drone attack on Kyiv.

Earlier in the day, ahead of the Pride march, a counter-demonstration took place in Kyiv. It brought together supporters of so-called "traditional family values" and far-right activists.

"God created us so that there would be families and children would be born," said Serhii Ponomarenko, 43, who attended the march with his family.

"I don't support (the improvement of the LGBTQ+ community rights). Neither the church nor God supports it. What will Ukraine be born from next?"
https://kyivindependent.c(...)tart-of-all-out-war/
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221113732
quote:
Polish PM Tusk on Ukraine:

Zelensky is aware that these historical issues concerning our shared history, and decisions involving the glorification of the UPA through naming military units after them, are something that will not meet with acceptance in Poland, regardless of political affiliation.

I have consistently stood on Ukraine’s side in its war with Russia, and truly nobody will convince me that it should be otherwise, because it is in Poland’s interest.

It is Ukraine’s role and responsibility to respect its allies, especially allies as active and as indispensable as Poland, and to take into account mutual respect and sensitivities.

https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/2068795430326902936
Verstandige woorden van Tusk.
  zondag 21 juni 2026 @ 23:14:15 #125
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221114084
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:39 schreef Mikeytt het volgende:
Volgens de voormalige premier had Zelensky de onderscheiding kunnen weigeren op het moment dat deze hem werd toegekend, in plaats van haar eerst te accepteren en later vraagtekens te zetten bij de lijst van eerdere ontvangers.
Dit is inderdaad een beetje apart.

quote:
Volgens de voormalige premier had Zelensky de onderscheiding kunnen weigeren op het moment dat deze hem werd toegekend, in plaats van haar eerst te accepteren en later vraagtekens te zetten bij de lijst van eerdere ontvangers.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221114174
Dat escaleert nog helemaal tussen Polen en Oekraïne, en ook met Rusland gaat het verder escaleren. In het uiterste geval zet Rusland hele zware wapens in, die ze hebben tot aan kernwapens.
Ik snap best wel dat Oekraïne zich hier verdedigd, echter gaat dit nergens naar toe, zelfs Iran en het midden oosten is makkelijker op te lossen dan deze stoïcijnse oostblokkers die rommelen in de Europese veiligheid.
Vakman pur sang
  zondag 21 juni 2026 @ 23:39:01 #127
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_221114229
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 22:51 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Verstandige woorden van Tusk.
Ik snap ook niet helemaal waarom Zelensky hier de confrontatie met Polen opzoekt.
pi_221114241
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 23:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat escaleert nog helemaal tussen Polen en Oekraïne, en ook met Rusland gaat het verder escaleren. In het uiterste geval zet Rusland hele zware wapens in, die ze hebben tot aan kernwapens.
Ik snap best wel dat Oekraïne zich hier verdedigd, echter gaat dit nergens naar toe, zelfs Iran en het midden oosten is makkelijker op te lossen dan deze stoïcijnse oostblokkers die rommelen in de Europese veiligheid.
Rusland is degene die Europa constant bedreigd, en een voormalige premier die bozig doet op tv en een fittie tussen staatshoofden, nigga please.

Lijkt me ook niet dat nu de Krim stukje bij beetje geïsoleerd raakt, Oekraïne zich plots gaat bedenken.
  zondag 21 juni 2026 @ 23:46:12 #129
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221114254
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:28 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.irishsun.com/(...)tary-aged-ukrainians
[..]
Zeer grote tekorten in Oekraïne. Zijn van plan iedere laatste Oekraïense man naar de dood te leiden.... :N
twitter
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_221114259
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 23:43 schreef havanagila het volgende:

[..]
Rusland is degene die Europa constant bedreigd, en een voormalige premier die bozig doet op tv en een fittie tussen staatshoofden, nigga please.
Ja? Dus?
Vakman pur sang
  zondag 21 juni 2026 @ 23:48:40 #131
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221114265
Zo, user BlaZ heeft zich ook definitief bij het trol-netwerk gevoegd dus
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_221114268
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 23:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja? Dus?
Ruzietje in het nieuws, ze gebruiken al oreshniks e.d, en Rusland dreigde na een week al met noeks. Escalatie had je het over?
  zondag 21 juni 2026 @ 23:50:49 #133
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221114274
quote:
19s.gif Op zondag 21 juni 2026 22:02 schreef TwenteFC het volgende:
Wordt ze voorgelogen dat het allemaal prachtoorden zijn opgebouwd door rusland, natuurlijk zijn russen en poetin pijpers achterlijk genoeg om dat te geloven en ondanks de traantjes nu gaat ze dat thuis ook vertellen natuurlijk.

[ x ]
Lekker op vakantie naar oorlogsgebied 😂
En dan ook nog naar het land van de vijand. Erg slim
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_221114281
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 23:48 schreef Parafernalia het volgende:
Zo, user BlaZ heeft zich ook definitief bij het trol-netwerk gevoegd dus
Olieraffinaderij in Moskou in de hens, brandstoftekorten, Krim half afgesneden, busjes Russen die van de straat worden geplukt, en waar gaat de discussie over.....
pi_221114309
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 22:51 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Verstandige woorden van Tusk.
Vrijwel alle helden uit de geschiedenis hebben een duistere kant, Michiel de Ruyter, Jan Pieterszoon Coen, Witte de With. Met de hedendaagse blik kan je ze allemaal oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid aanrekenen.

In Nederland buigen we altijd diep door de knieën terwijl we sorry roepen. Terwijl ze in Oekraïne hun helden eren.
pi_221114326
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 23:52 schreef havanagila het volgende:

[..]
Olieraffinaderij in Moskou in de hens, brandstoftekorten, Krim half afgesneden, busjes Russen die van de straat worden geplukt, en waar gaat de discussie over.....
Je weet dat het goed gaat wanneer moskou weer vliegtuigen vol met 'influencers' laat invliegen en de trollen online weer op volle kracht draaien.
  maandag 22 juni 2026 @ 00:36:49 #137
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221114440
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 00:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Vrijwel alle helden uit de geschiedenis hebben een duistere kant, Michiel de Ruyter, Jan Pieterszoon Coen, Witte de With. Met de hedendaagse blik kan je ze allemaal oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid aanrekenen.

In Nederland buigen we altijd diep door de knieën terwijl we sorry roepen. Terwijl ze in Oekraïne hun helden eren.
Daar zit toch wel een verschil tussen, dit gaat om Oekraïnse helden van 83 jaar terug, een Michiel de Ruyter stierf 350 jaar terug. Bij slechts 83 jaar is het logisch dat er nog gevoeligheden zijn aangezien er nog mensen levend zijn die vaders, overgrootouders bij dat conflict verloren zijn. Over een generatie of 2 is dat oud zeer ook verdwenen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 22 juni 2026 @ 00:37:36 #138
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221114447
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 23:48 schreef Parafernalia het volgende:
Zo, user BlaZ heeft zich ook definitief bij het trol-netwerk gevoegd dus
Nee hoor, ik was het voor de uitzondering eens met MikeyTT, dat komt echt zelden voor.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221114458
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 00:36 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Daar zit toch wel een verschil tussen, dit gaat om Oekraïnse helden van 83 jaar terug, een Michiel de Ruyter stierf 350 jaar terug. Bij slechts 83 jaar is het logisch dat er nog gevoeligheden zijn aangezien er nog mensen levend zijn die vaders, overgrootouders bij dat conflict verloren zijn. Over een generatie of 2 is dat oud zeer ook verdwenen.
Een ander verschil is dat er nu oorlog is in Oekraïne. En ze in hun oorlogsretoriek nu helden nodig hebben.

Ik begrijp die Oekraïners wel, al zou ik Zelensky wel adviseren om het onderwerp te vermijden. Ze hebben er niets mee te winnen wanneer de Polen hier boos over zijn.
  maandag 22 juni 2026 @ 00:47:49 #140
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221114479
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 00:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Een ander verschil is dat er nu oorlog is in Oekraïne. En ze in hun oorlogsretoriek nu helden nodig hebben.

Ik begrijp die Oekraïners wel, al zou ik Zelensky wel adviseren om het onderwerp te vermijden. Ze hebben er niets mee te winnen wanneer de Polen hier boos over zijn.
Het is denk ik ook een stukje politiek. Dit is voornamelijk een stukje waarmee de anti-toetredigingspolitiek van Polen makkelijker verdedigd kan worden, terwijl dat toch voornamelijk met agricultuur van doen heeft.

De Kijiv post had er vandaag ook een stuk over:
https://www.kyivpost.com/opinion/78645
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 22 juni 2026 @ 02:05:28 #141
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221114688
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 00:36 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Daar zit toch wel een verschil tussen, dit gaat om Oekraïnse helden van 83 jaar terug, een Michiel de Ruyter stierf 350 jaar terug. Bij slechts 83 jaar is het logisch dat er nog gevoeligheden zijn aangezien er nog mensen levend zijn die vaders, overgrootouders bij dat conflict verloren zijn. Over een generatie of 2 is dat oud zeer ook verdwenen.
En ik ben het voor de verandering een keer met jou eens :+
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  maandag 22 juni 2026 @ 02:11:47 #142
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221114701
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2026 02:05 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
En ik ben het voor de verandering een keer met jou eens :+
mooi , gaat Poetin de troepen nu terug halen en stoppen met de oorlog dan? (Speciale Militaire Operatie )
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221115619
twitter
pi_221115984
twitter
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  FOK!Fotograaf maandag 22 juni 2026 @ 11:00:05 #145
364681 over_hedge
pi_221116012
bla

werkt dit op fok ff testen

edit: Nee dus. Jammer. Op discord enzo wel. Als je van x.com of twitter.com fxtwitter.com maakt kan je ze afspelen zonder twitter te openen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_221116159
Oekraiense raketaanvallen op Voronezh nu.
pi_221116192
Benieuwd wat ze geraakt hebben

twitter
pi_221116323
Deze zegt dat het een fabriek was waar halfgeleidercomponenten worden gemonteerd. De aanval zou met een Flamingo (raket he, niet de vogel) zijn gedaan.

twitter
pi_221116344
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:21 schreef MaxMark het volgende:
Deze zegt dat het een fabriek was waar halfgeleidercomponenten worden gemonteerd. De aanval zou met een Flamingo (raket he, niet de vogel) zijn gedaan.

[ x ]
Ja blijkbaar een producent van materialen die ze oa in pantsir, iskander en x-101 raketten gebruiken.

Er is 1 heel gave video die net uit is, heel precies geraakt door die flamingos
pi_221116386
twitter
pi_221116405
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:22 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ja blijkbaar een producent van materialen die ze oa in pantsir, iskander en x-101 raketten gebruiken.

Er is 1 heel gave video die net uit is, heel precies geraakt door die flamingos
Doe link dan.

Denk dat je best wel onder de indruk/bang bent als je dit geluid over je heen hoort gaan:

twitter
pi_221116459
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:25 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Doe link dan.

Denk dat je best wel onder de indruk/bang bent als je dit geluid over je heen hoort gaan:

[ x ]
net gepost moest even schakelen naar mn mobiel, kom op deze werklapto niet op twitter ingelogd x)
pi_221116495
Hmmm misschien zijn het toch storm shadows ipv flamingos.
pi_221116605
Haha, Engels jochie staat nu op de persona non grata-lijst van rusland, omdat hij heeft ontdekt dat rusland vele miljarden wist binnen te krijgen via crypto-constructies.

twitter
pi_221116698
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:33 schreef MaxMark het volgende:
Haha, Engels jochie staat nu op de persona non grata-lijst van rusland, omdat hij heeft ontdekt dat rusland vele miljarden wist binnen te krijgen via crypto-constructies.

[ x ]
Overigens moet er ook echt een topic komen in NWS over de onthullingen in de WaPo over Tulsi Gabbard die blijkbaar deel is van een cult en daarom nu ook vertrekt. En de leider van die cult was uiteraard zeer pro Russisch.
pi_221116771
twitter
pi_221116968
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:38 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Overigens moet er ook echt een topic komen in NWS over de onthullingen in de WaPo over Tulsi Gabbard die blijkbaar deel is van een cult en daarom nu ook vertrekt. En de leider van die cult was uiteraard zeer pro Russisch.
Ik zag het, ja. Eén of andere Indische cult, toch? En dat die haar letterlijk teksten heeft gegeven die ze moest zeggen. De rabbit hole gaat enorm diep, als rusland bij dingen betrokken is.
pi_221117227
Geruchten zijn dat het ERAMS waren die zojuist die fabriek in Voronezh geraakt hebben. Interessant
  maandag 22 juni 2026 @ 12:55:04 #159
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_221117268
Goed doelwit ook als ik het internet mag geloven. Veel onderdelen voor afweer en raketten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_221117283
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_221117341
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 11:33 schreef MaxMark het volgende:
Haha, Engels jochie staat nu op de persona non grata-lijst van rusland, omdat hij heeft ontdekt dat rusland vele miljarden wist binnen te krijgen via crypto-constructies.

[ x ]
De journalist die schreef over de geheime relatie van Poetin en een olympische gymnaste is ook plotseling overleden: 'verkeerde paddenstoelen gegeten'

quote:
Russische journalist die Poetins geheime relatie onthulde, dood aangetroffen: “Giftige paddenstoelen gegeten”
De prominente Russische journalist Grigory Nekhoroshev (69), die als eerste de relatie van president Vladimir Poetin met de olympische gymnaste Alina Kabajeva onthulde, is dood. De man overleed in verdachte omstandigheden in de Letse hoofdstad Riga, na het eten van giftige paddenstoelen.

Bekende vijand van Poetin
Vrienden van de Rus vertellen dat hij stierf na het eten van paddenstoelen die hij had gevonden in zijn tuin. Hoewel hij bekendstond als een paddenstoelenliefhebber, rijzen er bij velen toch vraagtekens bij zijn dood.

Voor wie de man niet kent: Grigory Nekhoroshev is een bekende vijand van de Russische president Vladimir Poetin. In 2008 verbrak hij als hoofdredacteur van de krant ‘Moskovsky Korrespondent’ een strikt taboe door te publiceren over het privéleven van het Russische staatshoofd.

Geheime vriendin Alina Kabajeva
De krant onthulde het gerucht dat de voormalige olympische turnkampioene Alina Kabajeva (43) de geheime vriendin van Poetin (73) is. De krant schreef destijds dat de Russische leider van plan was te scheiden van zijn vrouw Ljoedmila Poetina om met de dertig jaar jongere Kabajeva te trouwen.

Hoewel het Kremlin de relatie nooit heeft bevestigd en Poetin ronduit woedend op de onthullingen heeft gereageerd, is de consensus in internationale media en bij inlichtingendiensten vandaag onveranderd sterk: Kabajeva is de geheime vriendin van Poetin en de moeder van zeker twee van zijn kinderen.

Slechts dagen na de onthulling in 2008 volgde al de vergelding: de krant ‘Moskovsky Korrespondent’ werd opgedoekt.
https://www.hln.be/buiten(...)en-gegeten~ab7f6aee/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 22 juni 2026 @ 13:21:09 #162
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221117372
Wat een pech. Er zijn slechts gemiddeld zo'n 10 ernstige paddestoelvergiftingen per jaar in Letland en die hebben zelden dodelijke afloop.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221117404
twitter


Da's niet verkeerd. Da's omgerekend 2,18 eur/liter. Bijna NL prijzen dus.

Jammer dat het mediaan salaris niet hetzelfde is als in NL.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221117459
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 13:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De journalist die schreef over de geheime relatie van Poetin en een olympische gymnaste is ook plotseling overleden: 'verkeerde paddenstoelen gegeten'
[..]

Je zult maar die scriptschrijver zijn die telkens weer een originele doodsoorzaak moet verzinnen.
pi_221117466
De russen plaatsen zelf het filmpje van het postsorteercentrum dat ze hebben aangevallen. Echt een tactisch doelwit ook.

twitter


De verontwaardiging bij de anti-oorlog mensen is uiteraard hoog.
pi_221117622
Suchomimus over de situatie bij de Kerch brug.
Lijkt echt een leuke baan trouwens, Pantsir operator zijn bovenop een gammele toren.

Bekijk deze YouTube-video
pi_221117654
Je zou toch zeggen dat de FSB belangrijkere zaken aan hun hoofd heeft. Maar blijkbaar wilt de kleine opper-orc nog wat persoonlijke vetes uitvechten. :')
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
pi_221118062
Er zal ook wat minder communicatie met satellieten mogelijk zijn voor rusland:

twitter
pi_221118215
Waarom schieten ze die raketten nu overdag ipv s nachts? Meer schade aan machines/personeel overdag en voor de kans dat ze neergehaald worden maakt het niet meer uit?
pi_221118306
hele mooi uitwerking van Poetins ideologie.

Bekijk deze YouTube-video

Stelling: als poetin al 26 jaar zegt een groot russische autocratsch nationalistische staat wil, moeten we dit nu echt eens gaan serieus nemen.
pi_221118334
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 15:05 schreef BEFEM het volgende:
Waarom schieten ze die raketten nu overdag ipv s nachts? Meer schade aan machines/personeel overdag en voor de kans dat ze neergehaald worden maakt het niet meer uit?
Ook een stukje PR denk ik. En meer verstoring van het dagelijks leven, zodat de bevolking het meer merkt (en hopelijk wat meer gaat morren).
pi_221118638
Putin zal nog met weemoed terug gaan denken aan dit moment, rijdend over de nieuwe brug (in een gammele Russische truck) :P

Bekijk deze YouTube-video
  maandag 22 juni 2026 @ 16:55:51 #173
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221118773
Komt bop mij over dat Peskov de drie daagse oorlog ook spuugzat is

En Luka ook wel wat
quote:
Kremlin accuses Ukraine of threatening Belarusian sovereignty

On Friday, Zelenskyy gave Belarusian leader Alexander Lukashenko one week to dismantle equipment that allegedly helps Russia carry out strikes against Ukraine.

Today, Kremlin spokesman Dmitry Peskov said that Putin and Lukashenko would “discuss Zelenskyy’s statements in the near future.”

He added that the Ukrainian president’s remarks were “absolutely aggressive” and constituted “interference in the internal affairs of another country and an encroachment on its sovereignty.”

At the same time, Peskov suggested that Russia does not intend to intervene directly on behalf of its ally, stating that Belarus is “without any doubt capable of defending its own sovereignty.”

Earlier, Lukashenko said that Belarus does not want a war with Ukraine because of the vulnerability of its territory.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221119033
twitter


Mimimimimimi
  maandag 22 juni 2026 @ 17:09:22 #175
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221119121
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 12:49 schreef skysherrif het volgende:
Geruchten zijn dat het ERAMS waren die zojuist die fabriek in Voronezh geraakt hebben. Interessant
twitter
pi_221119277
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
Alweer "de enige" net als vorige keer?
Denk dat je wat beter moet lezen?
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  maandag 22 juni 2026 @ 17:43:52 #178
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221119408
twitter

+ Een mooie aanval (volgens mij van gister).
twitter
pi_221119558
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 16:31 schreef Dutch_view het volgende:
Putin zal nog met weemoed terug gaan denken aan dit moment, rijdend over de nieuwe brug (in een gammele Russische truck) :P

Bekijk deze YouTube-video
Lol hij slingert als een dronken rus over de weg heen
pi_221119560
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 17:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
Alweer "de enige" net als vorige keer?
De ‘vorige keer’ is dat nooit onderdeel van de discussie geweest. Jij beweerde dat ze destijds de productielijn van de halfgeleiders wel even konden verplaatsen. Ik heb toen een uitgebreide post geplaatst om je uit te leggen dat dat niet mogelijk is.
  maandag 22 juni 2026 @ 18:21:57 #182
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221119581
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:18 schreef Knoc het volgende:

[..]
De ‘vorige keer’ is dat nooit onderdeel van de discussie geweest. Jij beweerde dat ze destijds de productielijn van de halfgeleiders wel even konden verplaatsen. Ik heb toen een uitgebreide post geplaatst om je uit te leggen dat dat niet mogelijk is.
En ik heb toen ook uit lopen leggen dat dat echt niet de enige productiefaciliteit was. En kijk eens aan, het is niet de enige want de productie ging en gaat gewoon door.

Edit:

En ook dit:

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 17:38 schreef AchJa het volgende:
Vind ik veel te kort door de bocht, Kremniy EL is een fabriek uit de koude oorlog (gebouwd in de jaren '60) die nog steeds old school halfgeleiders produceert en geen hoogwaardige moderne CPU's. De Russische doctrine in de koude oorlog was dat alles redunant werd gebouwd, mocht een fabriek beschadigd raken danwel vernietigd worden moest de productie direct door een andere overgenomen kunnen worden. Ik heb verder geen reden om aan te nemen dat die ze de redunantie de nek hebben omgedraaid. Dat ze het niet binnen een dag kunnen regelen snap ik wel, maar de productie verplaatsten binnen een maand of 6 naar een andere reeds bestaande fabriek (al dan niet civiel) lijkt mij geen onhaalbare kaart. En mijn inschatting is dat ze dat al lang gedaan hebben.
Ze hebben tijd zat gehad om van alles en nog wat ergens anders ook op te starten danwel een alternatief te verzinnen. Ergo, redunantie voor zover nog niet aanwezig vanaf zeg 2014.

[ Bericht 21% gewijzigd door AchJa op 22-06-2026 18:37:29 ]
  maandag 22 juni 2026 @ 18:23:26 #183
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221119596
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 13:37 schreef MaxMark het volgende:
De russen plaatsen zelf het filmpje van het postsorteercentrum dat ze hebben aangevallen. Echt een tactisch doelwit ook.

[ x ]

De verontwaardiging bij de anti-oorlog mensen is uiteraard hoog.
De Nova Poshta trailers worden gebruikt als FP drone lanceerplatform.

Skysherrif postte er een nachtelijke foto van welke jullie massaal een duimpje gaven.

Een OPSEC flater van jewelste. Het resultaat is dat de Russen de Nova Poshta centra structureel aanvallen.
pi_221119603
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:23 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
De Nova Poshta trailers worden gebruikt als FP drone lanceerplatform.

Skysherrif postte er een nachtelijke foto van welke jullie massaal een duimpje gaven.

Een OPSEC flater van jewelste. Het resultaat is dat de Russen de Nova Poshta centra structureel aanvallen.
Ok Pluggie.
  maandag 22 juni 2026 @ 18:25:34 #185
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221119609
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:24 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Ok Pluggie.
Geeft niet MaxMark.
  maandag 22 juni 2026 @ 18:51:56 #186
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_221119793
Hoe staat het met de Kerch brug?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_221119808
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoe staat het met de Kerch brug?
Nog niet kaputski, nog niet.
  maandag 22 juni 2026 @ 18:56:28 #188
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_221119839
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:53 schreef Adrie072 het volgende:

[..]
Nog niet kaputski, nog niet.
Wat is eigenlijk de reden waarom nog niet? Ik heb nooit echt gekeken waar die brug ligt. Te ver?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_221119903
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Wat is eigenlijk de reden waarom nog niet? Ik heb nooit echt gekeken waar die brug ligt. Te ver?
Geen idee, kans op extreme represailles te groot, weten andere leden misschien beter dan ik.
pi_221119977
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Wat is eigenlijk de reden waarom nog niet? Ik heb nooit echt gekeken waar die brug ligt. Te ver?
Er moet ook nog een vluchtweg over blijven voor de Russische bezetters.
Als er geen vluchtweg meer is voor de vijand en je drijft ze in het nauw dan is de kans op hoge aantallen doden aan beide zijden enorm. Want de vijand heeft dan geen andere keuze dan doorvechten tot het eind.
  maandag 22 juni 2026 @ 19:07:12 #191
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221120044
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Wat is eigenlijk de reden waarom nog niet? Ik heb nooit echt gekeken waar die brug ligt. Te ver?
Er zijn 3 aanvallen geweest waarbij de brug beschadigd is geraakt. Maar hij is 19 kilometer lang. Je hebt nogal wat nodig om zoiets compleet plat te leggen.

Daarvoor is het nog te goed beschermd.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221120089
Levert het Oekraine enig voordeel op nu het conflict in het Midden Oosten mogelijk ten einde is?
  maandag 22 juni 2026 @ 19:09:54 #193
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221120162
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:08 schreef AFA2022 het volgende:
Levert het Oekraine enig voordeel op nu het conflict in het Midden Oosten mogelijk ten einde is?
Als de olieprijs daalt is dat in Oekraiens voordeel.
pi_221120192
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:23 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
De Nova Poshta trailers worden gebruikt als FP drone lanceerplatform.

Skysherrif postte er een nachtelijke foto van welke jullie massaal een duimpje gaven.

Een OPSEC flater van jewelste. Het resultaat is dat de Russen de Nova Poshta centra structureel aanvallen.
Wil je nu beweren dat Nova Poshta locaties niet al massaal werden aangevallen voor die foto?

Wat is dit nu _O- _O-
  maandag 22 juni 2026 @ 19:11:49 #195
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221120207
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:10 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Wil je nu beweren dat Nova Poshta locaties niet al massaal werden aangevallen voor die foto?

Wat is dit nu _O- _O-
Nee hoor.

Maar de recente aanvallen o.a. in Kharkiv zijn een antwoord op het verspreiden van die foto. En dat weet jij ook wel als je de kanalen een beetje volgt.
pi_221120255
Wat een fantastische resultaten hebben wij Nederlanders geboekt aan het front, er liggen daar een boel moskovieten die voor oorlog hebben gekozen weg te rotten dankzij ons en een boel Oekrainse mensenlevens bespaard gebleven.

Nederlands dronegeld verandert Oekraïens front: bijna miljoen UAV’s en zware Russische verliezen

quote:
Nederland financiert niet zomaar algemeen “steun aan Oekraïne”, maar heel concreet de opschaling van Oekraïense droneproductie. Het gaat om FPV-drones, verkenningsdrones en drones die explosieven kunnen afwerpen. Volgens het stuk worden er in 2025 en 2026 met Nederlands geld bijna een miljoen UAV’s geproduceerd en steekt Nederland ruim een miljard euro in die drone-samenwerking. Daarbovenop komt nog eens 250 miljoen euro extra voor droneproductie.

Het doel daarvan is de Oekraïense Drone Line: een frontstrook van zo’n 10 tot 15 kilometer diep waarin Russische troepen, voertuigen en logistiek voortdurend worden opgespoord en aangevallen. Die drones zijn volgens het artikel inmiddels zo belangrijk geworden dat ze een groot deel van de Russische verliezen veroorzaken.

De impact aan het front wordt ook vrij hard benoemd. Brovdi’s drone-eenheden zouden goed zijn voor het uitschakelen van elke derde dode of gewonde Russische militair. Volgens de Oekraïense minister Fedorov ging het om 35.000 Russische doden en gewonden in april en 32.000 in mei. Door die verliezen zou Rusland zijn overwicht aan mensen en materieel minder goed kunnen benutten. De trage Russische opmars zou op sommige plekken tot stilstand zijn gekomen en op andere plekken zouden de Russen zelfs terrein hebben moeten prijsgeven.

Tegelijk is het niet alleen liefdadigheid vanuit Nederland. Nederland wil er ook iets voor terug: kennis, data en praktijkervaring over drones, anti-drone, elektronische oorlogsvoering en moderne frontoorlog. Oekraïne geeft Nederland geen videobeelden, maar wel andere informatie, bijvoorbeeld over Russische drones. Ook gaan de Oekraïense Strijdkrachten voor Onbemande Systemen samenwerken met de Nederlandse Task Force Drones.

Het artikel stelt zelfs dat Nederland hierdoor zelf versneld dronetroepen heeft opgebouwd: in Oirschot staan inmiddels de eerste van 1.200 Nederlandse drone-specialisten paraat. De claim in het artikel is dat Nederland daarmee het eerste westerse land is met eigen dronetroepen.

Kortom: Nederlands geld wordt hier volgens het stuk rechtstreeks omgezet in Oekraïense drones die aan het front worden gebruikt, zware Russische verliezen veroorzaken, Russische aanvallen afremmen en tegelijk Nederland waardevolle militaire kennis opleveren.
bron


Is feitelijk samengevat/herschreven i.v.m.b. copyright.
pi_221120296
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:11 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Nee hoor.

Maar de recente aanvallen o.a. in Kharkiv zijn een antwoord op het verspreiden van die foto. En dat weet jij ook wel als je de kanalen een beetje volgt.
Nova Poshta wordt al enige tijd lang massaal en overal aangevallen door de Russen, als je dat al wil wijten aan een OPSEC fout dan komt dat door:



Deze guy die liet zien hoe hij zijn drones etc via nova poshta verstuurde. Sindsdien is het een non stop doelwit eigenlijk.

Wat overigens niet wegneemt dat het alsnog dom is om je lanceerinstallaties van je drones te laten zien. Het zal niet hebben meegeholpen om de Russen te laten stoppen die postbedrijven aan te vallen. Maargoed Oekraiense opsec en de arrogantie om te denken dat locaties niet traceerbaar zijn blijven soms dramatisch.
  maandag 22 juni 2026 @ 19:17:00 #198
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221120306
quote:
19s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:13 schreef TwenteFC het volgende:
Wat een fantastische resultaten hebben wij Nederlanders geboekt aan het front, er liggen daar een boel moskovieten die voor oorlog hebben gekozen weg te rotten dankzij ons en een boel Oekrainse mensenlevens bespaard gebleven.

Nederlands dronegeld verandert Oekraïens front: bijna miljoen UAV’s en zware Russische verliezen
[..]
bron


Is feitelijk samengevat/herschreven i.v.m.b. copyright.
Waarom geven ze geen beelden?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221120317
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:17 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Waarom geven ze geen beelden?
Wat voor beelden?
  maandag 22 juni 2026 @ 19:17:51 #200
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221120319
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:16 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Nova Poshta wordt al enige tijd lang massaal en overal aangevallen door de Russen, als je dat al wil wijten aan een OPSEC fout dan komt dat door:

[ afbeelding ]

Deze guy die liet zien hoe hij zijn drones etc via nova poshta verstuurde. Sindsdien is het een non stop doelwit eigenlijk.

Wat overigens niet wegneemt dat het alsnog dom is om je lanceerinstallaties van je drones te laten zien. Het zal niet hebben meegeholpen om de Russen te laten stoppen die postbedrijven aan te vallen. Maargoed Oekraiense opsec en de arrogantie om te denken dat locaties niet traceerbaar zijn blijven soms dramatisch.
Deze was inderdaad ook geen succes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')