abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 juni 2026 @ 20:09:26 #76
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221111397
even the ferrys are gone now
russians need swim with the tankers

quote:
Ukraine Destroys Multiple Russian Ferries at Port Kavkaz!
Bekijk deze YouTube-video



[ Bericht 16% gewijzigd door michaelmoore op 21-06-2026 20:56:37 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 21 juni 2026 @ 20:10:12 #77
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111403
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2026 19:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
We zien meer en meer filmpjes van russen die zich afvragen wat het nut van deze oorlog nou eigenlijk is.

Klinkt niet als verharding.

Propaganda roeptoeters als die solovjev met z'n mooie verhalen over onze grootvaders blablabla heeft ondertussen een publiek van bijna louter 60+ jarigen.
Dat is toch ook logisch aangezien oorlog geen enkel nut heeft? Maar het punt is juist dat men kan verharden als er meer burgerdoelen geraakt worden. Tot nu toe is daar niet veelvuldig sprake van.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:12:46 #78
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111423
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 19:24 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe goed jouw wiskunde is en hoe groot jouw auto is. Maar een personenauto is gemiddeld 4,5 meter. In een file heb je al snel 1 tot 1,5 meter tussenafstand. En dan staan er ook nog bussen en vrachtwagens in die file. Dan kom je op gemiddeld een meter of 8 wat elk voertuig aan ruimte en tussenafstand inneemt. Dat is dus al zeker 5 a 6km file.

700 voertuigen in de file + de duizenden voertuigen die op een dag dus gewoon passeren op basis van de maximale wegcapaciteit. Dan zit je zo aan 10.000-15.000 mensen die het gebied verlaten.

[Edit] de brug heeft eerder al 35.000 voertuigen per dag verwerkt, met twee rijstroken per richting in gebruik.

Geen idee hoe de huidige toestand op de brug is, maar als door beschadigingen maar één rijstrook per richting beschikbaar is, dan kunnen alsnog ruim 2000 voertuigen per uur passeren. Mijn schattingen hier boven blijken dus nog héél voorzichtig te zijn. Op een dag kan er tussen zonsopkomst en zonsondergang makkelijk 100.000 man die brug over (gezinnen/families die vluchten met meerdere personen per auto/bus).
Als er dan weinig verkeer de ander kant op is en de aantallen richting mainland Russia aanhouden loopt de Krim dus leeg in een kleine maand
Er zijn twee rijbanen. Dit soort kleine files zijn ter plekke niet bepaald uitzonderlijk en wijzen niet op een exodus.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111435
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:05 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Zie de bronnen hierboven.
Ja en als je het nieuws volgt over Iran dan zie je een casus dat het wel werkt. Of bijvoorbeeld de blokkade in WO1.
pi_221111437
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:10 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is toch ook logisch aangezien oorlog geen enkel nut heeft? Maar het punt is juist dat men kan verharden als er meer burgerdoelen geraakt worden. Tot nu toe is daar niet veelvuldig sprake van.
Ja, kan. Kan ook niet.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221111439
https://www.presstv.ir/De(...)v-Sumy-Chernigov-DPR

quote:
Russische vergeldingsaanvallen richten zich op belangrijke energie-installaties in heel Oekraïne

Russische strijdkrachten hebben vergeldingsaanvallen uitgevoerd op belangrijke energie-installaties in de regio’s Kiev, Soemy en Tsjernihiv, evenals in de Volksrepubliek Donetsk.

Media meldden zondag, onder verwijzing naar het Russische ministerie van Defensie, dat eenheden met onbemande luchtvaartuigen (UAV’s) hierbij gebruikmaakten van Gerbera-drones.

“Operators van Gerbera-drones van de eenheid voor onbemande systemen van het Russische ministerie van Defensie hebben belangrijke energievoorzieningen getroffen die door de Oekraïense strijdkrachten worden gebruikt in de regio’s Kiev, Soemy en Tsjernihiv, evenals in het door het Oekraïense leger bezette deel van de DPR,” aldus het ministerie, dat tevens bijbehorende beelden vrijgaf.

De afgelopen dagen zijn de gevechten tussen Russische en Oekraïense strijdkrachten verder geëscaleerd. Daarbij vonden meerdere aanvallen plaats op energie-infrastructuur, wat gevolgen had voor de openbare dienstverlening in de getroffen gebieden.

Beide partijen beschuldigen elkaar ervan opzettelijk energievoorzieningen aan te vallen, wat heeft geleid tot grootschalige verstoringen van essentiële diensten.

De Oekraïense president Volodymyr Zelensky bevestigde zaterdag dat de Speciale Operatietroepen van de Strijdkrachten van Oekraïne een aanval hadden uitgevoerd op de olieraffinaderij van Tjoemen, op meer dan 2.000 kilometer van de Oekraïense grens.

Zelensky verklaarde dat de gemoderniseerde Fire Point-drones van het land doelen konden bereiken op afstanden tot 3.000 kilometer.

Volgens de voormalig acteur en huidige president blijft het Oekraïense leger belangrijke energiedoelen diep binnen Russisch grondgebied aanvallen.

Rusland begon in februari 2022 zijn speciale militaire operatie in Oekraïne, met als verklaard doel de oostwaartse uitbreiding van de NAVO richting de Russische grenzen tegen te gaan.

Vier jaar na het begin van de oorlog in Oekraïne melden westerse media dat tienduizenden Oekraïense militairen zijn gedeserteerd.

De leiding in Kiev wordt geconfronteerd met een toenemende rekruteringscrisis; naar verluidt hebben ongeveer 200.000 militairen hun eenheden zonder toestemming verlaten.

Deserteurs noemen onder meer een gebrek aan vertrouwen in de leiding, uitputting, depressie en de soms gewelddadige methoden waarmee nieuwe rekruten worden geworven voor inzet aan het front.

Terwijl het aantal slachtoffers toeneemt en vervangingen achterblijven, heeft Oekraïne moeite om zijn strijdkrachten op peil te houden tegenover Rusland.

De ernstige situatie in Oekraïne onderstreept volgens deze visie de dringende noodzaak voor een staakt-het-vuren en onderhandelde oplossingen om verdere verliezen van mensenlevens en verdere vernietiging van infrastructuur te voorkomen.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:15:48 #82
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111444
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:14 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ja en als je het nieuws volgt over Iran dan zie je een casus dat het wel werkt. Of bijvoorbeeld de blokkade in WO1.
Kortom het kan hier ook gebeuren, precies zoals ik opmerkte.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111453
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:15 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Kortom het kan hier ook gebeuren, precies zoals ik opmerkte.
Laat maar :')
  zondag 21 juni 2026 @ 20:17:09 #84
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111455
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:14 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, kan. Kan ook niet.
Wat zou beter zijn voor de EU?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111460
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:17 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Wat zou beter zijn voor de EU?
Een mooie krater in de grond waar nu het kremlin is.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:18:07 #86
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111461
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:16 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Laat maar :')
Je valt me aan terwijl je het gewoon met me eens bent.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:19:05 #87
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111466
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
Een mooie krater in de grond waar nu het kremlin is.
Wel nee, dat zou namelijk, terecht, een kernoorlog ontketenen aan daar zit niemand op te wachten.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111475
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:19 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Wel nee, dat zou namelijk, terecht, een kernoorlog ontketenen aan daar zit niemand op te wachten.
Blijkbaar fantaseer jij er weer bij dat een NAVO land daarvoor verantwoordelijk moet zijn.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:22:05 #89
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111486
quote:
10s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
Blijkbaar fantaseer jij er weer bij dat een NAVO land daarvoor verantwoordelijk moet zijn.
Nee, hoor. Ik ga gewoon af op de doctrine. Over navoinmenging heb ik het niet gehad.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111499
Treinen schijnen ook issues te hebben. Maar geen zorg, er is geen exodus ofzo.

twitter
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221111504
twitter


Schipper mag ik overvaren ja of nee.
pi_221111519
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nee, hoor. Ik ga gewoon af op de doctrine. Over navoinmenging heb ik het niet gehad.
Ow, dus mocht er een sinkhole onder het kremlin verschijnen dan gaan ze nukes gooien,

Naar de aarde?
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221111528
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:22 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Schipper mag ik overvaren ja of nee.
Nee.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221111571
https://www.irishsun.com/(...)tary-aged-ukrainians

quote:
Zwitserland wil Oekraïense mannen van militaire leeftijd mogelijk niet langer beschermen

Kiev heeft Europese landen gevraagd mannelijke vluchtelingen terug te sturen vanwege personeelstekorten in het leger en aanhoudende tegenslagen aan het front.

Zwitserland zou Oekraïense mannen van militaire leeftijd kunnen uitsluiten van de bescherming die aan vluchtelingen wordt verleend, zo heeft de regering van het Alpenland bekendgemaakt.



De Zwitserse Bondsraad maakte vrijdag in een verklaring bekend dat zij overleg is gestart met de kantons over een verlenging van de S-status voor ongeveer 66.000 Oekraïense staatsburgers die naar Zwitserland zijn gevlucht na de escalatie tussen Moskou en Kiev, meer dan vier jaar geleden. Personen met deze beschermingsstatus ontvangen sociale ondersteuning in de vorm van goederen of geld en kunnen vrij het land in- en uitreizen.

Als onderdeel van deze besprekingen overweegt de regering “een mogelijke toekomstige beperking voor Oekraïense mannen die onder de dienstplicht vallen”, aldus de verklaring. Een beslissing hierover wordt naar verwachting tegen het einde van de zomer genomen.

“Dit komt doordat de EU momenteel een verlenging van de tijdelijke bescherming overweegt, mogelijk met een beperking voor deze mannen,” verklaarde de Bondsraad.

EU-commissaris voor Migratie Magnus Brunner zei eerder deze maand dat de Europese Unie onderzoekt of Oekraïense mannen van militaire leeftijd van deze regeling kunnen worden uitgesloten. “Dit is ook wat de Oekraïners ons vragen te doen,” benadrukte hij.

Volgens gegevens van Eurostat leven momenteel ongeveer 4,3 miljoen Oekraïners onder tijdelijke bescherming in de EU, waaronder naar schatting tot 1 miljoen mannen van gevechtsgeschikte leeftijd.

De Oekraïense autoriteiten hebben herhaaldelijk verklaard dat zij hun mannen uit het buitenland willen laten terugkeren vanwege tekorten aan militair personeel en voortdurende tegenslagen aan het front.

Kort na de escalatie van het conflict in februari 2022 kondigde Kiev een algemene mobilisatie af, waarbij mannen tussen 18 en 60 jaar het land niet meer mochten verlaten. Vorig jaar werden de beperkingen voor mannen van 18 tot 22 jaar versoepeld, waarna duizenden de grens overstaken.

Oekraïne heeft zich voor het aanvullen van zijn militaire gelederen steeds meer moeten beroepen op verplichte – en vaak gedwongen – dienstplicht. Daarbij wordt gesproken van een praktijk die bekendstaat als ‘bussificatie’, waarbij rekruteringsfunctionarissen mannen van militaire leeftijd op straat onderscheppen, wat regelmatig leidt tot gewelddadige confrontaties en publieke verontwaardiging.

In de afgelopen maanden hebben verschillende lidstaten, waaronder Polen, Duitsland, Denemarken, Tsjechië en Hongarije, maatregelen genomen om sociale voorzieningen voor Oekraïense migranten te beperken.

Moskou heeft de westerse bondgenoten van Kiev ervan beschuldigd bereid te zijn een proxyoorlog tegen Rusland te voeren “tot de laatste Oekraïner”.
Zeer grote tekorten in Oekraïne. Zijn van plan iedere laatste Oekraïense man naar de dood te leiden.... :N
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:29:56 #96
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111581
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:28 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.irishsun.com/(...)tary-aged-ukrainians
[..]
Zeer grote tekorten in Oekraïne. Zijn van plan iedere laatste Oekraïense man naar de dood te leiden.... :N
En dan lekker Bangladeshi importeren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111591
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
En dan lekker Bangladeshi importeren.
Totaal niet over te spreken nee, onmenselijk.

Is dat nog steeds gaande? Al een hele tijd niets over gelezen.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:31:22 #98
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111593
quote:
10s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ow, dus mocht er een sinkhole onder het kremlin verschijnen dan gaan ze nukes gooien,

Naar de aarde?
Het Nederlandse equivalent voor sinkhole opzoeken was zeker teveel werk.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111595
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:28 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.irishsun.com/(...)tary-aged-ukrainians
[..]
Zeer grote tekorten in Oekraïne. Zijn van plan iedere laatste Oekraïense man naar de dood te leiden.... :N
Overdrijven is ook een vak.

In Oekraïne is nu eenmaal dienstplicht. Dat betekent dat mannen in de weerbare leeftijd niet weg mogen vluchten, maar zich nuttig moeten maken in Oekraïne.
pi_221111599
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het Nederlandse equivalent voor sinkhole opzoeken was zeker teveel werk.
Ja.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')