abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 juni 2026 @ 18:09:57 #51
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221110566
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:05 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Het belangrijkste is gewoon dat de Russen ook echt last gaan krijgen van deze oorlog. Onvrede over Poetin en co mag nog wel wat groeien daar.
Historisch gezien lijkt het treffen van de burgerbevolking enkel tot verharding, het werkt niet in Oekraïne en zal waarschijnlijk in Rusland ook niet gaan werken.
De regelmatige electriciteitsuitval in Oekraïne heeft ook niet geholpen om de publieke opinie te bewegen richting het opgeven van land.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 21 juni 2026 @ 18:11:03 #52
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221110576
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:08 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Het gaat de goede kant op, de Russen ontvluchten De Krim:

[ x ]
Maar wat heeft dat voor nut, dat heeft hetzelfde nut als de Oekraïners die de Oekraïne ontvlucht zijn. Het maakt het enkel makkelijker voor Rusland om het gebied te bevoorraden.

De Krim heeft 2,4 miljoen inwoners, 700 auto's heeft op dergelijke aantallen weinig tot geen invloed.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221110597
Russische luchtafweer be like:

twitter
  zondag 21 juni 2026 @ 18:15:04 #54
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221110623
Nog een artikel over militaire en energiedoelen die geraakt zijn bij de Krimbrug:

quote:
Ukraine's army struck energy and military targets on both sides of the Crimean Bridge, Ukrainian President Volodymyr Zelensky confirmed on June 21.

"This night, our long-range sanctions were applied to the occupiers' military logistics, oil industry, and air defense," Zelensky said in a Telegram post.

"Targets on both sides of the Crimean Bridge were hit: maritime logistics for oil transportation in the Krasnodar region and an oil depot in temporarily occupied Kerch," he added.

Kyiv has routinely targeted Russian military infrastructure in occupied territories, as well as oil and industrial facilities that support Moscow's war effort. The country has stepped up strikes on Crimea in recent weeks in an attempt to isolate the peninsula from mainland Russia.
https://kyivindependent.c(...)-in-occupied-crimea/
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221110757
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:09 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Historisch gezien lijkt het treffen van de burgerbevolking enkel tot verharding, het werkt niet in Oekraïne en zal waarschijnlijk in Rusland ook niet gaan werken.
De regelmatige electriciteitsuitval in Oekraïne heeft ook niet geholpen om de publieke opinie te bewegen richting het opgeven van land.
Tjonge, ga je nu echt het opgeven van het complete land met een etnische zuivering als gevolg vergelijken met het opgeven van bezette gebieden door de agressor?
  zondag 21 juni 2026 @ 18:35:51 #56
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221110768
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:34 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Tjonge, ga je nu echt het opgeven van het complete land met een etnische zuivering als gevolg vergelijken met het opgeven van bezette gebieden door de agressor?
Doe niet zo onzinnig, dat staat er helemaal niet.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221110774
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:09 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Historisch gezien lijkt het treffen van de burgerbevolking enkel tot verharding, het werkt niet in Oekraïne en zal waarschijnlijk in Rusland ook niet gaan werken.
De regelmatige electriciteitsuitval in Oekraïne heeft ook niet geholpen om de publieke opinie te bewegen richting het opgeven van land.
Dat is helemaal niet altijd zo. Vooral voor een aanvallende partij geldt dat niet (zie alle oorlogen van de VS)

Een verdedigende partij heeft geen keus dus dan is de invloed beperkter.
pi_221110796
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:11 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Maar wat heeft dat voor nut, dat heeft hetzelfde nut als de Oekraïners die de Oekraïne ontvlucht zijn. Het maakt het enkel makkelijker voor Rusland om het gebied te bevoorraden.

De Krim heeft 2,4 miljoen inwoners, 700 auto's heeft op dergelijke aantallen weinig tot geen invloed.

Het "nut" is dat kennelijk die bevolking zich zorgen begint te maken ondanks het mooi weer op de staatspropaganda. De mensen die (terecht) nu vluchten vertrouwen kennelijk niet de mooie woorden van het Russische regime dat alles onder controle is.

Daarbij gaat het niet om 700 voertuigen totaal. Maar om een file van 700 voertuigen op een bepaald moment. File ontstaat pas wanneer de normale doorvoercapaciteit van Xxx voertuigen per uur wordt overschreden. Terwijl de file groeit is er aan de voorzijde ook nog steeds die doorvoercapaciteit. Voordat de file gegroeid is tot 700 voertuigen zijn er ook al honderden of duizenden voertuigen intussen het knelpunt (in dit geval de brug) gepasseerd.
  zondag 21 juni 2026 @ 18:43:35 #59
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221110813
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:36 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dat is helemaal niet altijd zo. Vooral voor een aanvallende partij geldt dat niet (zie alle oorlogen van de VS)

Een verdedigende partij heeft geen keus dus dan is de invloed beperkter.
Het heeft over het algemeen gewoon niet zoveel nut en de beoorde doelen worden zelden gehaald:

Air Power and Coercion in War by Robert A. Pape is een prima boek hierover

en ook het Amerikaanse leger hangt dezelfde conclusies aan: https://www.usni.org/maga(...)-bombing-always-myth
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221110828
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Kent niemand de broedermoord?

https://nl.wikipedia.org/(...)en_Oost-Galici%C3%AB
[..]

Dat de Oekraïners in de oorlog geen lieverdjes waren is geen geheim. Dat geldt ook voor de Kroaten: de Ustasabeweging was zo wreed dat zelfs de nazi’s vonden dat het wel een tandje minder kon.

Het is een beetje treurig dat dit nu wordt aangevoerd als reden om de steun maar de stoppen. Dat heeft natuurlijk niks met elkaar te maken.
  zondag 21 juni 2026 @ 18:46:38 #61
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221110830
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:39 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Het "nut" is dat kennelijk die bevolking zich zorgen begint te maken ondanks het mooi weer op de staatspropaganda. De mensen die (terecht) nu vluchten vertrouwen kennelijk niet de mooie woorden van het Russische regime dat alles onder controle is.

Daarbij gaat het niet om 700 voertuigen totaal. Maar om een file van 700 voertuigen op een bepaald moment. File ontstaat pas wanneer de normale doorvoercapaciteit van Xxx voertuigen per uur wordt overschreden. Terwijl de file groeit is er aan de voorzijde ook nog steeds die doorvoercapaciteit. Voordat de file gegroeid is tot 700 voertuigen zijn er ook al honderden of duizenden voertuigen intussen het knelpunt (in dit geval de brug) gepasseerd.
Je snapt toch wel dat 700 voertuigen propaganda nieuws is? Dat is wellicht net een file van 1km. Het is ook de enige verbinding met het vaste land, tussen een gebied met 2,4 miljoen inwoners en de rest van het land is het logisch dat er normaal verkeer is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 21 juni 2026 @ 18:48:31 #62
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221110837
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:46 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat de Oekraïners in de oorlog geen lieverdjes waren is geen geheim. Dat geldt ook voor de Kroaten: de Ustasabeweging was zo wreed dat zelfs de nazi’s vonden dat het wel een tandje minder kon.

Het is een beetje treurig dat dit nu wordt aangevoerd als reden om de steun maar de stoppen. Dat heeft natuurlijk niks met elkaar te maken.
De steun wordt niet gestaakt hé. Er zijn enkel wat hoogwaardigheidsbekleders die onderscheidingen heen en weer terugsturen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221110839
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:09 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Historisch gezien lijkt het treffen van de burgerbevolking enkel tot verharding, het werkt niet in Oekraïne en zal waarschijnlijk in Rusland ook niet gaan werken.
De regelmatige electriciteitsuitval in Oekraïne heeft ook niet geholpen om de publieke opinie te bewegen richting het opgeven van land.
Gelul. Oekraïne is de verdedigende partij. Als Oekraïne stopt met vechten, volgt bezetting. Rusland is de aanvallende partij. Als Rusland stopt met vechten verandert er voor Rusland helemaal niets.
pi_221110840
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:48 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De steun wordt niet gestaakt hé. Er zijn enkel wat hoogwaardigheidsbekleders die onderscheidingen heen en weer terugsturen.
Ik refereerde aan dat Bij1-figuur.
pi_221110876
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:43 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het heeft over het algemeen gewoon niet zoveel nut en de beoorde doelen worden zelden gehaald:

Air Power and Coercion in War by Robert A. Pape is een prima boek hierover

en ook het Amerikaanse leger hangt dezelfde conclusies aan: https://www.usni.org/maga(...)-bombing-always-myth
Ja als aanvallende partij, dat is Oekraine toch helemaal niet. Ze zijn nu in Zwitserland letterlijk aan het onderhandelen vanwege het feit dat de verdedigende partij het duur heeft gemaakt voor het thuisfront van de aanvallende partij.
  zondag 21 juni 2026 @ 19:03:07 #66
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221110908
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:57 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ja als aanvallende partij, dat is Oekraine toch helemaal niet. Ze zijn nu in Zwitserland letterlijk aan het onderhandelen vanwege het feit dat de verdedigende partij het duur heeft gemaakt voor het thuisfront van de aanvallende partij.
Voor beide partijen geldt dit principe.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221110917
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 19:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Voor beide partijen geldt dit principe.
Dat is dus onzin. Sowieso is een principe geen natuurwet en heeft niet altijd dezelfde uitkomst
pi_221110938
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:01 schreef BlaZ het volgende:
Uiteraard, maar geen electriciteit of water voor de bevolking betekent niet dat het gebied zomaar veroverd kan worden natuurlijk.
Da's een goed verhaal als water voor de bevolking en water voor de militairen 2 verschillende dingen zijn.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221110971
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:09 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Historisch gezien lijkt het treffen van de burgerbevolking enkel tot verharding, het werkt niet in Oekraïne en zal waarschijnlijk in Rusland ook niet gaan werken.
De regelmatige electriciteitsuitval in Oekraïne heeft ook niet geholpen om de publieke opinie te bewegen richting het opgeven van land.
We zien meer en meer filmpjes van russen die zich afvragen wat het nut van deze oorlog nou eigenlijk is.

Klinkt niet als verharding.

Propaganda roeptoeters als die solovjev met z'n mooie verhalen over onze grootvaders blablabla heeft ondertussen een publiek van bijna louter 60+ jarigen.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221111016
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:11 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Maar wat heeft dat voor nut, dat heeft hetzelfde nut als de Oekraïners die de Oekraïne ontvlucht zijn. Het maakt het enkel makkelijker voor Rusland om het gebied te bevoorraden.
Eh, wat....?

Wil je hier gaan vertellen dat rus zoveel last heeft van het "drukke verkeer" ofzo, ipv dat de drones ze om de oren vliegen?

Als er geen burger meer is, is alles wat beweegt een doel?

Als je een stad hebt waar burgers wonen, zijn die ook de canarie's die aan de bel trekken als er iets aan de hand is. Zijn gevaarlijk voor je tegenstander, je hebt geen idee hoe ze reageren.

Een lege stad is een nachtmerrie. Mag jij helemaal aan alle kanten gaan beveiligen, en slipt de vijand naar binnen hebben ze 1000+1 plekken om zich te verbergen.

Naar goed rus gebruik, mogen ze dan hun eigen stad in de as gaan leggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door ExTec op 21-06-2026 19:23:45 ]
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221111055
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:46 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Je snapt toch wel dat 700 voertuigen propaganda nieuws is? Dat is wellicht net een file van 1km. Het is ook de enige verbinding met het vaste land, tussen een gebied met 2,4 miljoen inwoners en de rest van het land is het logisch dat er normaal verkeer is.
Ik weet niet hoe goed jouw wiskunde is en hoe groot jouw auto is. Maar een personenauto is gemiddeld 4,5 meter. In een file heb je al snel 1 tot 1,5 meter tussenafstand. En dan staan er ook nog bussen en vrachtwagens in die file. Dan kom je op gemiddeld een meter of 8 wat elk voertuig aan ruimte en tussenafstand inneemt. Dat is dus al zeker 5 a 6km file.

700 voertuigen in de file + de duizenden voertuigen die op een dag dus gewoon passeren op basis van de maximale wegcapaciteit. Dan zit je zo aan 10.000-15.000 mensen die het gebied verlaten.

[Edit] de brug heeft eerder al 35.000 voertuigen per dag verwerkt, met twee rijstroken per richting in gebruik.

Geen idee hoe de huidige toestand op de brug is, maar als door beschadigingen maar één rijstrook per richting beschikbaar is, dan kunnen alsnog ruim 2000 voertuigen per uur passeren. Mijn schattingen hier boven blijken dus nog héél voorzichtig te zijn. Op een dag kan er tussen zonsopkomst en zonsondergang makkelijk 100.000 man die brug over (gezinnen/families die vluchten met meerdere personen per auto/bus).
Als er dan weinig verkeer de ander kant op is en de aantallen richting mainland Russia aanhouden loopt de Krim dus leeg in een kleine maand tijd.

[ Bericht 15% gewijzigd door Ivo1985 op 21-06-2026 19:41:12 ]
  zondag 21 juni 2026 @ 19:50:18 #72
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221111201
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 19:24 schreef Ivo1985 het volgende:

Als er dan weinig verkeer de ander kant op is en de aantallen richting mainland Russia aanhouden loopt de Krim dus leeg in een kleine maand tijd.
laten we het hopen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221111227
twitter
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:05:23 #74
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111366
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 19:04 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dat is dus onzin. Sowieso is een principe geen natuurwet en heeft niet altijd dezelfde uitkomst
Zie de bronnen hierboven.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111383
Einde van dit filmpje zie je de rijen auto's, die er natuurlijk niet zijn, want het is allemaal maar "propaganda".

twitter
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:09:26 #76
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221111397
even the ferrys are gone now
russians need swim with the tankers

quote:
Ukraine Destroys Multiple Russian Ferries at Port Kavkaz!
Bekijk deze YouTube-video



[ Bericht 16% gewijzigd door michaelmoore op 21-06-2026 20:56:37 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 21 juni 2026 @ 20:10:12 #77
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111403
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2026 19:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
We zien meer en meer filmpjes van russen die zich afvragen wat het nut van deze oorlog nou eigenlijk is.

Klinkt niet als verharding.

Propaganda roeptoeters als die solovjev met z'n mooie verhalen over onze grootvaders blablabla heeft ondertussen een publiek van bijna louter 60+ jarigen.
Dat is toch ook logisch aangezien oorlog geen enkel nut heeft? Maar het punt is juist dat men kan verharden als er meer burgerdoelen geraakt worden. Tot nu toe is daar niet veelvuldig sprake van.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:12:46 #78
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111423
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 19:24 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe goed jouw wiskunde is en hoe groot jouw auto is. Maar een personenauto is gemiddeld 4,5 meter. In een file heb je al snel 1 tot 1,5 meter tussenafstand. En dan staan er ook nog bussen en vrachtwagens in die file. Dan kom je op gemiddeld een meter of 8 wat elk voertuig aan ruimte en tussenafstand inneemt. Dat is dus al zeker 5 a 6km file.

700 voertuigen in de file + de duizenden voertuigen die op een dag dus gewoon passeren op basis van de maximale wegcapaciteit. Dan zit je zo aan 10.000-15.000 mensen die het gebied verlaten.

[Edit] de brug heeft eerder al 35.000 voertuigen per dag verwerkt, met twee rijstroken per richting in gebruik.

Geen idee hoe de huidige toestand op de brug is, maar als door beschadigingen maar één rijstrook per richting beschikbaar is, dan kunnen alsnog ruim 2000 voertuigen per uur passeren. Mijn schattingen hier boven blijken dus nog héél voorzichtig te zijn. Op een dag kan er tussen zonsopkomst en zonsondergang makkelijk 100.000 man die brug over (gezinnen/families die vluchten met meerdere personen per auto/bus).
Als er dan weinig verkeer de ander kant op is en de aantallen richting mainland Russia aanhouden loopt de Krim dus leeg in een kleine maand
Er zijn twee rijbanen. Dit soort kleine files zijn ter plekke niet bepaald uitzonderlijk en wijzen niet op een exodus.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111435
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:05 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Zie de bronnen hierboven.
Ja en als je het nieuws volgt over Iran dan zie je een casus dat het wel werkt. Of bijvoorbeeld de blokkade in WO1.
pi_221111437
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:10 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is toch ook logisch aangezien oorlog geen enkel nut heeft? Maar het punt is juist dat men kan verharden als er meer burgerdoelen geraakt worden. Tot nu toe is daar niet veelvuldig sprake van.
Ja, kan. Kan ook niet.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221111439
https://www.presstv.ir/De(...)v-Sumy-Chernigov-DPR

quote:
Russische vergeldingsaanvallen richten zich op belangrijke energie-installaties in heel Oekraïne

Russische strijdkrachten hebben vergeldingsaanvallen uitgevoerd op belangrijke energie-installaties in de regio’s Kiev, Soemy en Tsjernihiv, evenals in de Volksrepubliek Donetsk.

Media meldden zondag, onder verwijzing naar het Russische ministerie van Defensie, dat eenheden met onbemande luchtvaartuigen (UAV’s) hierbij gebruikmaakten van Gerbera-drones.

“Operators van Gerbera-drones van de eenheid voor onbemande systemen van het Russische ministerie van Defensie hebben belangrijke energievoorzieningen getroffen die door de Oekraïense strijdkrachten worden gebruikt in de regio’s Kiev, Soemy en Tsjernihiv, evenals in het door het Oekraïense leger bezette deel van de DPR,” aldus het ministerie, dat tevens bijbehorende beelden vrijgaf.

De afgelopen dagen zijn de gevechten tussen Russische en Oekraïense strijdkrachten verder geëscaleerd. Daarbij vonden meerdere aanvallen plaats op energie-infrastructuur, wat gevolgen had voor de openbare dienstverlening in de getroffen gebieden.

Beide partijen beschuldigen elkaar ervan opzettelijk energievoorzieningen aan te vallen, wat heeft geleid tot grootschalige verstoringen van essentiële diensten.

De Oekraïense president Volodymyr Zelensky bevestigde zaterdag dat de Speciale Operatietroepen van de Strijdkrachten van Oekraïne een aanval hadden uitgevoerd op de olieraffinaderij van Tjoemen, op meer dan 2.000 kilometer van de Oekraïense grens.

Zelensky verklaarde dat de gemoderniseerde Fire Point-drones van het land doelen konden bereiken op afstanden tot 3.000 kilometer.

Volgens de voormalig acteur en huidige president blijft het Oekraïense leger belangrijke energiedoelen diep binnen Russisch grondgebied aanvallen.

Rusland begon in februari 2022 zijn speciale militaire operatie in Oekraïne, met als verklaard doel de oostwaartse uitbreiding van de NAVO richting de Russische grenzen tegen te gaan.

Vier jaar na het begin van de oorlog in Oekraïne melden westerse media dat tienduizenden Oekraïense militairen zijn gedeserteerd.

De leiding in Kiev wordt geconfronteerd met een toenemende rekruteringscrisis; naar verluidt hebben ongeveer 200.000 militairen hun eenheden zonder toestemming verlaten.

Deserteurs noemen onder meer een gebrek aan vertrouwen in de leiding, uitputting, depressie en de soms gewelddadige methoden waarmee nieuwe rekruten worden geworven voor inzet aan het front.

Terwijl het aantal slachtoffers toeneemt en vervangingen achterblijven, heeft Oekraïne moeite om zijn strijdkrachten op peil te houden tegenover Rusland.

De ernstige situatie in Oekraïne onderstreept volgens deze visie de dringende noodzaak voor een staakt-het-vuren en onderhandelde oplossingen om verdere verliezen van mensenlevens en verdere vernietiging van infrastructuur te voorkomen.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:15:48 #82
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111444
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:14 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ja en als je het nieuws volgt over Iran dan zie je een casus dat het wel werkt. Of bijvoorbeeld de blokkade in WO1.
Kortom het kan hier ook gebeuren, precies zoals ik opmerkte.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111453
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:15 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Kortom het kan hier ook gebeuren, precies zoals ik opmerkte.
Laat maar :')
  zondag 21 juni 2026 @ 20:17:09 #84
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111455
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:14 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, kan. Kan ook niet.
Wat zou beter zijn voor de EU?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111460
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:17 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Wat zou beter zijn voor de EU?
Een mooie krater in de grond waar nu het kremlin is.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:18:07 #86
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111461
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:16 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Laat maar :')
Je valt me aan terwijl je het gewoon met me eens bent.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:19:05 #87
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111466
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
Een mooie krater in de grond waar nu het kremlin is.
Wel nee, dat zou namelijk, terecht, een kernoorlog ontketenen aan daar zit niemand op te wachten.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111475
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:19 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Wel nee, dat zou namelijk, terecht, een kernoorlog ontketenen aan daar zit niemand op te wachten.
Blijkbaar fantaseer jij er weer bij dat een NAVO land daarvoor verantwoordelijk moet zijn.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:22:05 #89
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111486
quote:
10s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
Blijkbaar fantaseer jij er weer bij dat een NAVO land daarvoor verantwoordelijk moet zijn.
Nee, hoor. Ik ga gewoon af op de doctrine. Over navoinmenging heb ik het niet gehad.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111499
Treinen schijnen ook issues te hebben. Maar geen zorg, er is geen exodus ofzo.

twitter
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221111504
twitter


Schipper mag ik overvaren ja of nee.
pi_221111519
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nee, hoor. Ik ga gewoon af op de doctrine. Over navoinmenging heb ik het niet gehad.
Ow, dus mocht er een sinkhole onder het kremlin verschijnen dan gaan ze nukes gooien,

Naar de aarde?
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221111528
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:22 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Schipper mag ik overvaren ja of nee.
Nee.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221111571
https://www.irishsun.com/(...)tary-aged-ukrainians

quote:
Zwitserland wil Oekraïense mannen van militaire leeftijd mogelijk niet langer beschermen

Kiev heeft Europese landen gevraagd mannelijke vluchtelingen terug te sturen vanwege personeelstekorten in het leger en aanhoudende tegenslagen aan het front.

Zwitserland zou Oekraïense mannen van militaire leeftijd kunnen uitsluiten van de bescherming die aan vluchtelingen wordt verleend, zo heeft de regering van het Alpenland bekendgemaakt.



De Zwitserse Bondsraad maakte vrijdag in een verklaring bekend dat zij overleg is gestart met de kantons over een verlenging van de S-status voor ongeveer 66.000 Oekraïense staatsburgers die naar Zwitserland zijn gevlucht na de escalatie tussen Moskou en Kiev, meer dan vier jaar geleden. Personen met deze beschermingsstatus ontvangen sociale ondersteuning in de vorm van goederen of geld en kunnen vrij het land in- en uitreizen.

Als onderdeel van deze besprekingen overweegt de regering “een mogelijke toekomstige beperking voor Oekraïense mannen die onder de dienstplicht vallen”, aldus de verklaring. Een beslissing hierover wordt naar verwachting tegen het einde van de zomer genomen.

“Dit komt doordat de EU momenteel een verlenging van de tijdelijke bescherming overweegt, mogelijk met een beperking voor deze mannen,” verklaarde de Bondsraad.

EU-commissaris voor Migratie Magnus Brunner zei eerder deze maand dat de Europese Unie onderzoekt of Oekraïense mannen van militaire leeftijd van deze regeling kunnen worden uitgesloten. “Dit is ook wat de Oekraïners ons vragen te doen,” benadrukte hij.

Volgens gegevens van Eurostat leven momenteel ongeveer 4,3 miljoen Oekraïners onder tijdelijke bescherming in de EU, waaronder naar schatting tot 1 miljoen mannen van gevechtsgeschikte leeftijd.

De Oekraïense autoriteiten hebben herhaaldelijk verklaard dat zij hun mannen uit het buitenland willen laten terugkeren vanwege tekorten aan militair personeel en voortdurende tegenslagen aan het front.

Kort na de escalatie van het conflict in februari 2022 kondigde Kiev een algemene mobilisatie af, waarbij mannen tussen 18 en 60 jaar het land niet meer mochten verlaten. Vorig jaar werden de beperkingen voor mannen van 18 tot 22 jaar versoepeld, waarna duizenden de grens overstaken.

Oekraïne heeft zich voor het aanvullen van zijn militaire gelederen steeds meer moeten beroepen op verplichte – en vaak gedwongen – dienstplicht. Daarbij wordt gesproken van een praktijk die bekendstaat als ‘bussificatie’, waarbij rekruteringsfunctionarissen mannen van militaire leeftijd op straat onderscheppen, wat regelmatig leidt tot gewelddadige confrontaties en publieke verontwaardiging.

In de afgelopen maanden hebben verschillende lidstaten, waaronder Polen, Duitsland, Denemarken, Tsjechië en Hongarije, maatregelen genomen om sociale voorzieningen voor Oekraïense migranten te beperken.

Moskou heeft de westerse bondgenoten van Kiev ervan beschuldigd bereid te zijn een proxyoorlog tegen Rusland te voeren “tot de laatste Oekraïner”.
Zeer grote tekorten in Oekraïne. Zijn van plan iedere laatste Oekraïense man naar de dood te leiden.... :N
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:29:56 #96
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111581
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:28 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.irishsun.com/(...)tary-aged-ukrainians
[..]
Zeer grote tekorten in Oekraïne. Zijn van plan iedere laatste Oekraïense man naar de dood te leiden.... :N
En dan lekker Bangladeshi importeren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111591
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
En dan lekker Bangladeshi importeren.
Totaal niet over te spreken nee, onmenselijk.

Is dat nog steeds gaande? Al een hele tijd niets over gelezen.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  zondag 21 juni 2026 @ 20:31:22 #98
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221111593
quote:
10s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ow, dus mocht er een sinkhole onder het kremlin verschijnen dan gaan ze nukes gooien,

Naar de aarde?
Het Nederlandse equivalent voor sinkhole opzoeken was zeker teveel werk.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221111595
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:28 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.irishsun.com/(...)tary-aged-ukrainians
[..]
Zeer grote tekorten in Oekraïne. Zijn van plan iedere laatste Oekraïense man naar de dood te leiden.... :N
Overdrijven is ook een vak.

In Oekraïne is nu eenmaal dienstplicht. Dat betekent dat mannen in de weerbare leeftijd niet weg mogen vluchten, maar zich nuttig moeten maken in Oekraïne.
pi_221111599
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 20:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het Nederlandse equivalent voor sinkhole opzoeken was zeker teveel werk.
Ja.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')