abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221106559
quote:
2s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:21 schreef xpompompomx het volgende:
Vliegles loopt fout af:
[ x ]
Manman, een beetje originaliteit mag wel bij die Russen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_221106587
quote:
2s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:21 schreef xpompompomx het volgende:
Vliegles loopt fout af:
[ x ]
Lijkt iets van 2023 te zijn?

https://www.independent.c(...)-putin-b2283686.html
pi_221106799
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 06:26 schreef The-BFG het volgende:

[..]
De Putin fanboys lopen vaak te dwepen met zijn conservatieve ideologie. Want wij zouden allemaal veels te zwak zijn door onze vrij progressieve manier van leven.

Het lijkt er nu steeds meer op dat juist dat die conservatieve ideologie juist Putin en Rusland zwak maken.
Van die plaatjes van wat van die nors kijkende Russische mannen versus Europese vrouwelijke leiders moet dan zogenaamd aantonen dat wij het onderspit gaan delven, maar dat is natuurlijk te infantiel voor woorden.
Het grootste gevaar voor een leider is dat deze zich gaat omringen met mensen die hem of haar niet meer tegenspreken, ook al is dat hard nodig. En je ziet dit bij types als Poetin en Trump misgaan omdat ze niet meer op basis van realistische informatie keuzes maken, die ze vaak zelf al niet eens kunnen maken en in hun eigen werkelijkheid gaan leven. Ook bij Zelenksy zie je dat wel, maar die is dan nog weer dusdanig afhankelijk van buitenlandse hulp dat er nog enige sprake van reflectie en externe druk is.

Ook de liberale democratie steeds maar ondergeschikt verklaren aan het autocratische bestuursmodel is zo'n fenomeen. China wordt maar steeds weggezet als enorm succesvol, maar kijk je naar de economische realiteit dan valt dat tegen. Ja het is een enorm land met een enorme bevolking, maar economisch gaat het lang niet zo geweldig. India doet het bijvoorbeeld de laatste jaren beter en het is maar de vraag of ze de VS, met slechts een fractie van de bevolking van China, ooit gaan bijhouden in absolute welvaart, laat staan relatieve welvaart.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_221107643
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:39 schreef Monolith het volgende:

[..]
Van die plaatjes van wat van die nors kijkende Russische mannen versus Europese vrouwelijke leiders moet dan zogenaamd aantonen dat wij het onderspit gaan delven, maar dat is natuurlijk te infantiel voor woorden.
Het grootste gevaar voor een leider is dat deze zich gaat omringen met mensen die hem of haar niet meer tegenspreken, ook al is dat hard nodig. En je ziet dit bij types als Poetin en Trump misgaan omdat ze niet meer op basis van realistische informatie keuzes maken, die ze vaak zelf al niet eens kunnen maken en in hun eigen werkelijkheid gaan leven. Ook bij Zelenksy zie je dat wel, maar die is dan nog weer dusdanig afhankelijk van buitenlandse hulp dat er nog enige sprake van reflectie en externe druk is.

Ook de liberale democratie steeds maar ondergeschikt verklaren aan het autocratische bestuursmodel is zo'n fenomeen. China wordt maar steeds weggezet als enorm succesvol, maar kijk je naar de economische realiteit dan valt dat tegen. Ja het is een enorm land met een enorme bevolking, maar economisch gaat het lang niet zo geweldig. India doet het bijvoorbeeld de laatste jaren beter en het is maar de vraag of ze de VS, met slechts een fractie van de bevolking van China, ooit gaan bijhouden in absolute welvaart, laat staan relatieve welvaart.
Het neoliberalisme en het kapitalisme zijn absoluut niet zaligmakend en de Europese consensuspolitiek is verre van daadkrachtig en slagvaardig, maar toch richt de massa-immigratie zich nog altijd op Europa en niet op Rusland of China. Dus zo verschrikkelijk is het nou ook weer niet dan.
pi_221108349
In Crimea alleen nog brandstof voor nooddiensten, verkoop aan burgers gestaakt.

Zo zo.
pi_221108372
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 08:31 schreef Kentoet het volgende:
Hoe heet dat youtube-kanaal met die gast met dat metalen masker?
MF Doom?

Haha nee grapje. @GGMM

Nee, die noemt zichzelf kgb detected.
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_221108401
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 13:08 schreef havanagila het volgende:
In Crimea alleen nog brandstof voor nooddiensten, verkoop aan burgers gestaakt.

Zo zo.
En beelden van grotendeels lege winkels.
  zondag 21 juni 2026 @ 13:28:37 #33
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 21 juni 2026 @ 13:29:43 #34
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_221108452
Echt heel vervelend dat het Russische volk nu de gevolgen voelt van het hebben van een imperialistische oorlogsmisdadiger als leider.
Huilen dan.
pi_221108472
Het wordt steeds lastiger voor de opper generaals en hoge verantwoordelijken van het Russische leger om tegen Putler te zeggen dat het goed gaat. Want dat is het enige wat ze tegen hem durven zeggen, anders loopt het ook voor hen vroeg of laat slecht af.
pi_221108488
twitter
pi_221108848
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2026 13:29 schreef Isdatzo het volgende:
Echt heel vervelend dat het Russische volk nu de gevolgen voelt van het hebben van een imperialistische oorlogsmisdadiger als leider.
Ik denk niet dat de Russen dat als een probleem zien. Als Poetin het veld moet ruimen helpen ze gewoon de volgende “sterke man” in het zadel.
  zondag 21 juni 2026 @ 14:43:33 #38
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221108922
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 14:30 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de Russen dat als een probleem zien.
Als Poetin het veld moet ruimen helpen ze gewoon de volgende “sterke man” in het zadel.
Dat vrees ik ook

de Russen zijn sinds de feestvierende Tsaren family gewend om belazerd te worden en te sterven van de honger in de kou
Dat is een soort honger naar zelfkastijding


quote:
AI-overzicht
De feestvierende tsarenfamilie verwijst naar de Romanov-dynastie, die ruim 300 jaar over Rusland regeerde.

Het meest iconische feest was het legendarische kostuumbal van 1903 in het Winterpaleis in Sint-Petersburg.

Het Kostuumbal van 1903
Dit was het laatste grote, extravagante keizerlijke feest voor de ondergang van het Russische Rijk.

Aanleiding: Het 290-jarig jubileum van de Romanov-dynastie.

Datum: 11 en 13 februari 1903.
Locatie: Het Winterpaleis in Sint-Petersburg.
Kledingvoorschrift: Alle gasten, inclusief tsaar Nicolaas II en tsarina Alexandra, waren uitgedost in rijkversierde 17e-eeuwse kledij, gebaseerd op de tijd van tsaar Alexei Michailovitsj.
quote:
AI-overzicht
De laatste Russische tsaar Nicolaas II, zijn vrouw Alexandra en hun vijf kinderen werden in de nacht van 16 op 17 juli 1918 op brute wijze vermoord door bolsjewieken in het Ipatjev-huis in Jekaterinenburg.

Dit maakte een definitief einde aan de eeuwenoude Romanov-dynastie.
De executie en de nasleep vonden plaats volgens de volgende details:
De aanleiding: Vanwege de Russische Burgeroorlog vreesden de bolsjewieken onder leiding van Lenin dat de tsaar door anticommunistische troepen zou worden bevrijd en als symbool zou dienen.

De moordpartij: Het gezin werd onder valse voorwendselen naar de kelder gelokt. Daar werden zij, samen met vier bedienden, geëxecuteerd door een vuurpeloton.

Doordat de dochters kostbare sieraden in hun kleding hadden genaaid, ketsten de eerste kogels af en moesten de bolsjewieken de klus uiteindelijk afmaken met bajonetten.
In Koele bloede afgeslacht

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 21% gewijzigd door michaelmoore op 21-06-2026 16:51:54 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221109599
twitter
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221109626
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 15:50 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
Ga weg met die bullshit bagger.
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_221109779
twitter


Russische propagandisten zien de bui al hangen. Als de Krim in Oekraïense handen komt is het afgelopen met Poetin.
  zondag 21 juni 2026 @ 16:33:49 #42
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_221109981
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 15:54 schreef BennieButtfuck het volgende:

[..]
Ga weg met die bullshit bagger.
Exact.

Slava Ukraïni!
Huilen dan.
pi_221109990
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 15:50 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
Bekijk deze YouTube-video
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
  zondag 21 juni 2026 @ 16:44:14 #44
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221110039
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 15:50 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
twitter
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 21 juni 2026 @ 17:23:04 #45
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_221110223
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 15:50 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
Leest een beetje als onze geuzen. Daarom zijn die discussies hier ook zo achterlijk. In een oorlog komen aan beide kanten de fuckers bovendrijven.
  zondag 21 juni 2026 @ 17:56:49 #46
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221110451
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 15:54 schreef BennieButtfuck het volgende:

[..]
Ga weg met die bullshit bagger.
Het is beter bij dit soort informatie een krant te quoten. Pools-Oekraïnse relaties staan wel degelijk onder druk maar dit is van X is vrij onzinnig:

https://www.kyivpost.com/opinion/78645
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 21 juni 2026 @ 18:01:30 #47
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221110486
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 16:16 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Russische propagandisten zien de bui al hangen. Als de Krim in Oekraïense handen komt is het afgelopen met Poetin.
Uiteraard, maar geen electriciteit of water voor de bevolking betekent niet dat het gebied zomaar veroverd kan worden natuurlijk. Vele steden in Oekraïne hebben te maken met dezelfde situatie en ondanks dat blijft het front stilstaand.
Het is wel jammer dat door de drone-oorlogsvoering dit soort oorlogen veel zwaarder zijn voor de burgerbevolking.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221110507
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 17:56 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het is beter bij dit soort informatie een krant te quoten. Pools-Oekraïnse relaties staan wel degelijk onder druk maar dit is van X is vrij onzinnig:

https://www.kyivpost.com/opinion/78645
Kent niemand de broedermoord?

https://nl.wikipedia.org/(...)en_Oost-Galici%C3%AB

quote:
. De bloedbaden bereikten hun hoogtepunt in juli en augustus 1943. De commandant van de OePA-Noord-groep, Dmytro Kljatsjkivsky, verklaarde in 1943 in een richtlijn dat het doel was om alle "Poolse elementen" te liquideren. Hoewel aanvankelijk alleen alle mannelijke Poolse inwoners van deze gebieden tussen de 16 en 60 jaar oud zouden worden vermoord, waren de slachtoffers van de bloedbaden voornamelijk Poolse vrouwen en kinderen. De Oekraïners hoopten dat ze door de Polen uit te schakelen hun toekomstige claim op Wolynië konden versterken. Bovendien werden de rellen gezien als een wraakactie voor bloedbaden door Poolse nationalisten tegen Oekraïense burgers die in 1942 hadden plaatsgevonden.

Van 1942 tot het einde van de oorlog werden alleen al in Wolynië naar schatting 50.000 tot 60.000 Polen gedood. Samen met andere gebieden van Oekraïne werden mogelijk tot 100.000-300.000 mensen door Oekraïense nationalisten gedood, en 485.000 mensen werden tot vluchtten gedwongen. De bloedbaden bereikten hun hoogtepunt op de zogenaamde Bloedzondag van 11 juli 1943. Op die dag vielen honderden OePA-troepen, "gesteund door de Oekraïense burgerbevolking, honderd Poolse dorpen aan. […] Mensen werden tijdens de Heilige Mis in de kerken vermoord. Veel priesters werden vlak bij het altaar met zeisen in stukken gesneden." "Inwoners werden vermoord in kerken, met geweld uit hun huizen gehaald en op verschillende manieren gemarteld."

Deze massamoorden op de Poolse bevolking, die aan Poolse zijde het "Wolynische bloedbad" (rzeź wołyńska) en aan Oekraïense zijde de "Wolynische tragedie" (Волинська трагедія) worden genoemd, vonden plaats ongeacht leeftijd en geslacht. De hoofdverantwoordelijkheid voor de terreur lag bij de Bandera-OOeN. Ook de Oekraïense en Poolse Schutzmannschaften (militair georganiseerde hulptroepen van de politie), georganiseerd en gecontroleerd door de Duitsers, mengden zich aan beide kanten in het conflict.

Bij de wreedheden werden niet alleen vuurwapens, maar ook bijlen, pieken, messen en hooivorken gebruikt om mensen te vermoorden. Ongeacht hun leeftijd en geslacht werden de slachtoffers vaak doodgemarteld, nederzettingen in brand gestoken en werden de steden vaak 's nachts of bij zonsopgang verrast, zoals tijdens het bloedbad in Janowa Dolina. Kerken werden tijdens katholieke diensten meermalen aangevallen. In zijn boek No Simple Victory beschrijft de Britse historicus Norman Davies hoe hele dorpen werden platgebrand, katholieke priesters met bijlen werden gehakt of gekruisigd en afgelegen boerderijen werden aangevallen door met messen en hooivorken gewapende groepen. Kelen van slachtoffers werden doorgesneden, zwangere vrouwen en kinderen werden gespietst of in stukken gehakt, mannen werden in hinderlagen gelokt en vermoord.



[ Bericht 61% gewijzigd door Lospedrosa op 21-06-2026 18:17:48 ]
Vakman pur sang
  zondag 21 juni 2026 @ 18:05:43 #49
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221110525
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:01 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Uiteraard, maar geen electriciteit of water voor de bevolking betekent niet dat het gebied zomaar veroverd kan worden natuurlijk. Vele steden in Oekraïne hebben te maken met dezelfde situatie en ondanks dat blijft het front stilstaand.
Het is wel jammer dat door de drone-oorlogsvoering dit soort oorlogen veel zwaarder zijn voor de burgerbevolking.
Het belangrijkste is gewoon dat de Russen ook echt last gaan krijgen van deze oorlog. Onvrede over Poetin en co mag nog wel wat groeien daar.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_221110549
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:01 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Uiteraard, maar geen electriciteit of water voor de bevolking betekent niet dat het gebied zomaar veroverd kan worden natuurlijk. Vele steden in Oekraïne hebben te maken met dezelfde situatie en ondanks dat blijft het front stilstaand.
Het is wel jammer dat door de drone-oorlogsvoering dit soort oorlogen veel zwaarder zijn voor de burgerbevolking.
Het gaat de goede kant op, de Russen ontvluchten De Krim:

twitter


twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')