SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik begrijp ook niet wat jij niet snapt van:quote:Op dinsdag 23 juni 2026 01:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat begrijp jij niet aan in?
Voor de zoveelste keer overigens.
Dat zou een mooie moving the goalpost zijn.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 01:15 schreef TwenteFC het volgende:
Wat bedoel jij dan met in AchJa? Pantsirs die door een open zolderraam schieten?
En die Pantsir staat daar helemaal niks te doen idd. Is gewoon klaar om te rijden en staat niet in stelling als in klaar om te vuren. En dat gaat op die positie ook niks worden.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 01:15 schreef TwenteFC het volgende:
Wat bedoel jij dan met in AchJa? Pantsirs die door een open zolderraam schieten?
Denk dat hij namelijk gewoon dit soort taferelen bedoelt:
[ afbeelding ]
Lees deze anders nog een keer rustig door met je "goalpost":quote:Op dinsdag 23 juni 2026 01:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat zou een mooie moving the goalpost zijn.
Je hebt bebouwd gebied, en alles wat zich daarin bevind, bevind zich in bebouwd gebied.
Of het zich binnen dat bebouwd gebied nou op straat bevind, op of een verhoging, of op een dak, allemaal in bebouwd gebied.
quote:Earlier it was reported that the Russian military is shaping a layered air defense system around Moscow against the background of growing threats from Ukraine. According to satellite images, in 2025, 43 towers with Pantsirs were additionally installed near the city. In total, since 2023, more than 100 air defense systems have been deployed around the capital, Radio Liberty has calculated.
Ja, en er is ook niks veranderd sinds die tijd wil je zeggen?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 01:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Lees deze anders nog een keer rustig door met je "goalpost":
AchJa in NWS / Oorlog in Oekraïne #1290 - wokkels
Ik doe hem er voor de zekerheid nog even bij:
[..]
Jamaar waar moeten we het dan over hebben? Er gebeurt zo weinig.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 08:38 schreef Perox het volgende:
Tip: Je zou ook de discussie over wel of geen bebouwde kom kunnen staken. Dat is vast beter voor de algehele energie en het welbevinden van zo ongeveer iedereen.
ja klopt, dat wil Poetin ook erg graag, grote bedrijven afpakken van de eigenaren, alle macht naar de staat "lees Poetin" , staatswinkels openen en meer landen dwingen om bij de failliete club te komenquote:Op dinsdag 23 juni 2026 09:16 schreef ExTec het volgende:
Ziet er goed uit. De terugkeer van de sovjet unie is op schema.
[ x ]
De banktegoeden van burgers, die worden ook al ge-eyeballed.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 09:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja klopt, dat wil Poetin ook erg graag, grote bedrijven afpakken van de eigenaren, alle macht naar de staat "lees Poetin" , staatswinkels openen en meer landen dwingen om bij de failliete club te komen
straks gaat ie de hypotheken ook afschaffen dan wordt iedere stinkflat weer eigendom van de USSR en zonder enig onderhoud , kapotte liften en enkel glasquote:Op dinsdag 23 juni 2026 10:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
De banktegoeden van burgers, die worden ook al ge-eyeballed.
[ x ]
Joh, ik ben niet zo'n standaard tagger. Het is niet alsof ik het in het geheime forum heb gepost waar niemand komt he.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 00:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb op zijn minst het lef om mij te taggen dan. Als ik een post like is dat omdat ik het er mee eens ben. En ja, het is een opsec flater van jewelste.
En verder gooien de mods topics niet zonder reden op slot. Dat ligt echt aan het gedrag hier van een aantal lieden.
Nee, kun je gewoon vierkant vergeten, vanwege de afstand. Zou je niet aflatende stroom van treinen met cisternen moeten hebben. Maar er gaan welgeteld 2 spoorlijnen vanaf china naar moskou (wat de draaischijf hub is van heel rusland) en spoor staat enorm onder druk. Tekort aan personeel, materieel, financien, met leadtimes van een container van 2 maanden.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 10:37 schreef MaxMark het volgende:
China lijkt rusland te ondersteunen met brandstof:
[ x ]
Dit is misschien "leuk" voor eventjes, maar ze kunnen zo toch nooit genoeg over de grens krijgen om rusland op de been te houden?
ziequote:Op dinsdag 23 juni 2026 10:50 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
Tot zover de beveiliging van de landbrug.
voor de hele videoquote:Op dinsdag 23 juni 2026 10:28 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Oekraiense HUR valt Russische logistiek over de pontonbruggen bij die Chongar brug die meerdere keren geraakt is afgelopen week.
Een 4 voor quoten MadMark. Slechte schoolmeesters gehad?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 10:17 schreef MaxMark het volgende:
[..]
"Ja, Oekraïne heeft het verdiend, want russen zeggen dat het een Nova Poshta-truck was en omdat jullie daar allemaal duimpjes om hebben gegeven moeten jullie je in het vervolg maar stil houden".
Ja, dat narratief wordt heel hard gepushed. Goeie afleidingsmanoeuvre.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 11:33 schreef inslagenreuring het volgende:
Steeds meer Russische vlaggen in kostiantynivka. Dat zal de komende weken toch gaan bezwijken onder de druk.
Ik zal je taalgebruik maar laten voor wat het is.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 11:18 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Een 4 voor quoten MadMark. Slechte schoolmeesters gehad?
Goed om te zien dat je uiteindelijk wel hebt meegekregen waarom deze centra werden aangevallen.
Ah, weer persoonlijke aanvallen en aannames.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 11:39 schreef MaxMark het volgende:
Als je voor rusland bent is dat jouw ding, maar in dit topic (en Nederland in het algemeen) zul je dan niet veel medestanders vinden.
Dat lijkt mij niet de bedoeling....quote:Op dinsdag 23 juni 2026 10:37 schreef MaxMark het volgende:
China lijkt rusland te ondersteunen met brandstof:
[ x ]
Dit is misschien "leuk" voor eventjes, maar ze kunnen zo toch nooit genoeg over de grens krijgen om rusland op de been te houden?
Also:
[ link | afbeelding ]
Jequote:Op dinsdag 23 juni 2026 11:44 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Ah, weer persoonlijke aanvallen en aannames.
Gaat goed MaxMark.
(heb je misquote maar even weggehaald)
Jequote:Op dinsdag 23 juni 2026 11:50 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Je
- roept dingen die onrust veroorzaken (beschuldigen van Oekraïne ivm Nova Poshta),
- gaat kritiek uit de weg (volledig negeren of erg selectief negeren)
- en beschuldigt de andere, mij, van dingen waar je zelf van wordt beschuldigt (op de man spelen), zonder onderbouwing.
- probeert de aandacht ergens anders op te leggen
Ik heb dit gedrag vaker gezien, kan even niet bedenken wie dat ook nog eens weer doen..
quote:Op dinsdag 23 juni 2026 11:50 schreef MaxMark het volgende:
[..]
kan even niet bedenken wie dat ook nog eens weer doen..
quote:Ik zal je taalgebruik maar laten voor wat het is.
China schijt niet voor 11en, die zullen hier gewoon aan verdienen.quote:
jequote:Op dinsdag 23 juni 2026 11:50 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Je
- roept dingen die onrust veroorzaken (beschuldigen van Oekraïne ivm Nova Poshta),
- gaat kritiek uit de weg (volledig negeren of erg selectief negeren)
- en beschuldigt de andere, mij, van dingen waar je zelf van wordt beschuldigd (op de man spelen), zonder onderbouwing.
- probeert de aandacht ergens anders op te leggen
Ik heb dit gedrag vaker gezien, kan even niet bedenken wie dat ook nog eens weer doen..
Wat bedoel je precies?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 11:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dat narratief wordt heel hard gepushed. Goeie afleidingsmanoeuvre.
Leuk om te zien bij wie dat allemaal in vruchtbare aarde valt.
Beetje cherrypicken wel. Er werden klaarblijkelijk ook drones doorgevoerd vanuit die terminal.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 11:39 schreef MaxMark het volgende:
Voor wie het nog niet gezien had, de inslagen gisteren in v
[..]
Ik zal je taalgebruik maar laten voor wat het is.
Maar dat had ik gisteren ook al meegekregen, zoals ik toen ook al zei. Je leest volgens mij erg selectief, dat is ook het geval met de stukken die je steeds knipt en op reageert - de rest negeer je voor het gemak.
Blijft het punt dat ik - en ik denk vele anderen - het absoluut moreel verwerpelijk vind om postsorteercentra aan te vallen, omdat ergens in een weiland een omgebouwde voormalige truck van dat bedrijf stond. Het is gewoon een burgerdoel. Dat jij dat helemaal ok vindt en zelfs overduidelijk aan het goedpraten bent met zeer matige beredenering, zegt echt iets over je gebrek aan gevoel voor wat goed en fout is.
Als je voor rusland bent is dat jouw ding, maar in dit topic (en Nederland in het algemeen) zul je dan niet veel medestanders vinden.
Dat ik aardig wat talkingheads heb horen verkondigen dat dit punt met prio gepushed wordt vanuit het kremlin.quote:
Ja, rus staat vast overmorgen aan de poorten van kyiv.quote:Leuk dat ze op de Krim in de rij staan voor benzine maar daar heb je op militair niveau niets aan als ze gewoon oprukken.
Dat komt niet alleen vanuit het Kremlin. User Skysherrif postte gisteren ook een telegrambericht van Oekraïnse soldaten die dit beeld bevestigen.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 12:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat ik aardig wat talkingheads heb horen verkondigen dat dit punt met prio gepushed wordt vanuit het kremlin.
[..]
Ja, rus staat vast overmorgen aan de poorten van kyiv.
Tenzij ik me vergis qua insignificant gat, best mogelijk, geeft oekraine aan dat er 100-150 rus soldaten in dat gat zitten, en denken ze niet dat ze de boel op korte termijn gaan verliezen.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 12:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat komt niet alleen vanuit het Kremlin. User Skysherrif postte gisteren ook een telegrambericht van Oekraïnse soldaten die dit beeld bevestigen.
Dikgedrukte verzin je er zelf weer eens helemaal bij.
Dat 'insignificante gat'had voor de oorlog 150.000 inwoners en is een belangrijk logistiek knooppunt. En is operationeel ingesloten door de Russen.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 12:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Tenzij ik me vergis qua insignificant gat, best mogelijk, geeft oekraine aan dat er 100-150 rus soldaten in dat gat zitten, en denken ze niet dat ze de boel op korte termijn gaan verliezen.
Maar er zijn weer wat yuri's opgeofferd, voor wat photo ops met vlaggetjes.
En dan kan het natuurlijk niet anders dan dat ze "de komende weken toch gaan bezwijken onder de druk".
Goed, die opsomming van mij was niet helemaal aardig.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 11:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
je
- gesprekje gaat nergens over
- ziet het hele verhaal compleet zwart/wit
- leest niet echt wat de man zegt
- bent vervelend bezig
ik heb dit gedrag eerder gezien en ik kan een hele lijst van mensen maken die dat ook regelmatig doen
Ja ok, maar dát zou ik dus graag met bewijs onderbouwd zien. Anders is het maar weer zo'n loze uitspraak.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 12:14 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er werden klaarblijkelijk ook drones doorgevoerd vanuit die terminal.
Nee, de werkers uiteraard niet. De raffinaderij wel. Als je een oplossing weet om raffinaderijen uit te schakelen zonder de werkers daarbij te doden, ben ik benieuwd.quote:Werkers in Russische raffinaderijen die omkomen door drone-aanvallen zijn toch ook legitieme doelen?
nee jullie zijn het gewoon niet eens met elkaar en gaan het never niet niet worden, laat het ajb buiten fbquote:Op dinsdag 23 juni 2026 12:38 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Goed, die opsomming van mij was niet helemaal aardig.
Wel raar dat je alleen mij hier op aanspreekt. Ik vraag vanaf het begin al om bewijs, wat nog steeds niet is gekomen. Pluggie zegt dat postcentra mogen worden aangevallen - ik zeg van niet. Pluggie zegt dat russische bronnen dit onderbouwen, ik wil graag bewijs zien. Er komt alleen "MaxMark dit, MaxMark dat". Blijkbaar vond hij het niet leuk dat ik "Ok Pluggie" zei en herhaalt hij daarom telkens mijn naam.
Ik geloof dat ik over het algemeen redelijk goed bijdraag aan dit topic, vanaf het allereerste begin al in 2022. Gebruikers die hier alleen binnenkomen om anderen op de vingers te tikken met een "actually, jullie hebben ongelijk" en verder nooit wat bijdragen, heb ik een broertje dood aan. Dat is wat mij hier zo frustreert en wat je nu ook van me ziet.
Ook jouw gedrag is niet 100% en je weet dat jouw reacties soms ook vervelend zijn. Maar het is prima, we zijn allemaal mensen en we komen er wel uit. Ik denk dat we allebei genoeg goodwill hebben opgebouwd om af en toe eens uit de bocht te vliegen. Maar dat je alleen mij hier aanspreekt, vind ik jammer en onterecht.
Het gesprek gaat wel ergens over: Ik wacht serieus nog steeds op bewijs dat de truck van het postbedrijf was. Ik heb moeite gedaan om er zelf achter te komen, zoals ik eerder al beschreef.
En verder zullen we waarschijnlijk altijd van mening blijven verschillen dat postsorteercentra geen legitieme militaire doelwitten zijn.
Moeten we verder in FB?
Ja ok, dat zei ik dusquote:Op dinsdag 23 juni 2026 12:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee jullie zijn het gewoon niet eens met elkaar en gaan het never niet niet worden, laat het ajb buiten fb
poetin leeft echt in een andere wereld.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 13:23 schreef MaxMark het volgende:
Terug naar de orde van de dag.
Ik voorzie nog geen spoedig einde met zulke uitspraken (ook zonder zulke uitspraken):
[ x ]
Een directe oorlog met Europa / NAVO is de diamanten brug voor Poetin waar Rob de Wijk het eerder altijd over had.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 13:23 schreef MaxMark het volgende:
Ik voorzie nog geen spoedig einde met zulke uitspraken (ook zonder zulke uitspraken):
[ x ]
En bijna iedereen in Rusland en de voormalige Sovjetstaten verlangt daarnaar. Sterker: iedereen in de hele wereld wil dit. Is het kwartje al gevallen?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 09:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja klopt, dat wil Poetin ook erg graag, grote bedrijven afpakken van de eigenaren, alle macht naar de staat "lees Poetin" , staatswinkels openen en meer landen dwingen om bij de failliete club te komen
Dus het is geen belangrijk logistiek knooppunt meer?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 12:30 schreef inslagenreuring het volgende:
Dat 'insignificante gat'had voor de oorlog 150.000 inwoners en is een belangrijk logistiek knooppunt. En is operationeel ingesloten door de Russen.
Mwah, als de economie stuk gaat, zoals nu, dan is er ook minder te besteden aan militair budget.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 11:59 schreef inslagenreuring het volgende:
Leuk dat ze op de Krim in de rij staan voor benzine maar daar heb je op militair niveau niets aan als ze gewoon oprukken.
Precies. Het is dus ook de verwachting dat de oekrainers zich terug gaan trekken naar het lager gelegen Druzhkivka.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 14:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus het is geen belangrijk logistiek knooppunt meer?
Het is immers "ingesloten".
Uiteindelijk wel ja. Tot dusver lijken met name burgers de lul om de oorlogsmachine te laten draaien. Bovendien zijn bijvoorbeeld de tekorten op de Krim ook te wijten aan logistieke uitdagingen zoals drones.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 14:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Mwah, als de economie stuk gaat, zoals nu, dan is er ook minder te besteden aan militair budget.
Ze kunnen dit tijdelijk uitstellen en dat doet Rusland nu ook, maar zo'n uitstel komt dubbel zo hard terug als de oorlog blijft voortduren terwijl de economie verder verslechterd.
Poetin zal, vrijwillig of gedwongen, uiteindelijk de uitgaven aan het leger flink moeten inperken.
Insignificant gat, dus?quote:
Wat jij wil.quote:
Poetin ziet ook dat het Westen inmiddels flink investeert in defensie, dat bezien tegen het licht dat Napoleon en later Hitler hebben geprobeerd Rusland in te nemen signaleert hij een risico.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 13:23 schreef MaxMark het volgende:
[ x ]
Je ziet bijvoorbeeld hier dat er bezuinigd gaat worden op uitgaven zoals sociale voorzieningen ten faveure van defensie. Ook hier zijn burgers de klos.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 15:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel ja. Tot dusver lijken met name burgers de lul om de oorlogsmachine te laten draaien. Bovendien zijn bijvoorbeeld de tekorten op de Krim ook te wijten aan logistieke uitdagingen zoals drones.
Ik denk dat ook juist de bezuinigingen en het daarmee de achteruitgang van defensie in alle westerse landen één van de redenen is waarom putin in 2022 zijn kans schoon zag. De afschrikking werd gewoon minder.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 15:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Poetin ziet ook dat het Westen inmiddels flink investeert in defensie, dat bezien tegen het licht dat Napoleon en later Hitler hebben geprobeerd Rusland in te nemen signaleert hij een risico.
Echter vind ik wel dat Poetin zwaar overdrijft, met figuren als Napoleon en Hitler was Europa een risico. Nu wordt Europa geleid door incompetentelingen zoals een Stub, Kallas, en wat andere debielen. Dat is geen risico voor Rusland. Europa is een risico voor zichzelf.
Klopt. Maar gelukkig is de benzine hier wel goedkoop.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 15:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je ziet bijvoorbeeld hier dat er bezuinigd gaat worden op uitgaven zoals sociale voorzieningen ten faveure van defensie. Ook hier zijn burgers de klos.
Denk niet dat dat een rol speelde.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 15:55 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik denk dat ook juist de bezuinigingen en het daarmee de achteruitgang van defensie in alle westerse landen één van de redenen is waarom putin in 2022 zijn kans schoon zag. De afschrikking werd gewoon minder.
En in UK is er genoeg boter! Immer de schappen liggen vol!quote:Op dinsdag 23 juni 2026 15:56 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Klopt. Maar gelukkig is de benzine hier wel goedkoop.
Oh wacht..
Laat me even een gebruiker parafraseren die niet meer bij ons is:quote:Op dinsdag 23 juni 2026 15:52 schreef inslagenreuring het volgende:
Nog 3 van zulke insignificante gaten en de Russen hebben effectief controle over de gehele Donbas.
Maar als dat geen rol speelt, waarom maakt hij zich zo druk dan om onze versterking van Defensie.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 15:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk niet dat dat een rol speelde.
Wat wel een rol speelde was dat Biden altijd vaag was of en hoe Amerika Oekraine zou steunen bij een hernieuwde Russische aanval. Dit flikte Poetin niet onder Trump.
Denk niet dat het Poetin een reet had uitgemaakt of wij nu 12 oude geleasde leo's zouden hebben, of 42.
Ik krijg vlekken in mijn nek van de Graaf of Salomons. Pure misinformatie wat deze figuren de ether in slingeren.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:04 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Maar als dat geen rol speelt, waarom maakt hij zich zo druk dan om onze versterking van Defensie.
Poetin gaat alle slavische landen aanvallen, dit is precies wat hij al 26 jaar roept. Dus waarom zou je hem niet geloven.
Poetin was tegen een raket schild, als verdediging, nu weten we waarom.
Bekijk deze YouTube-video
Neem de tijd kijk het filmpje en reageer er inhoudelijk op.
Poetin is geradicaliseerd.
Toch knap dat je 4(!) jaar oude plaatjes hebt gevonden waarvan er eentje zelfs helemaal niks met schappen te maken heeft.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 15:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En in UK is er genoeg boter! Immer de schappen liggen vol!
[ afbeelding ]
Welke misinformatie? Brand maar los, wij wachten wel!quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik krijg vlekken in mijn nek van de Graaf of Salomons. Pure misinformatie wat deze figuren de ether in slingeren.
Nee. Was het maar zo.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Laat me even een gebruiker parafraseren die niet meer bij ons is:
Als ze heel de donbas hebben, dan komt er een scheids en die blaast de oorlog af...?
Ik krijg ondemocratische neigingen van wappies als Ab Gietelink, Marie-Thérèse ter Haar en Ad Verbrugge.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik krijg vlekken in mijn nek van de Graaf of Salomons. Pure misinformatie wat deze figuren de ether in slingeren.
Die eerste 2 namen ben ik ook geen fan van, allemaal over de top. Verbrugge is m.i een stuk realistischer. Maar heeft heimelijk ook wel wat sympathie voor de big guy from Moscow.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:16 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ik krijg ondemocratische neigingen van wappies als Ab Gietelink, Marie-Thérèse ter Haar en Ad Verbrugge.
Net als.... iemand die we kennen van deze topic.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:21 schreef phpmystyle het volgende:
Maar heeft heimelijk ook wel wat sympathie voor de big guy from Moscow.
Het is de benzine die hem de das om gaat doen. Moet je nagaan ben je zo'n oliereus en dan moet je rantsoeneren op de Krim. Dat doet Oekraine heel netjes.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:26 schreef The-BFG het volgende:
Je merkt gewoon aan alles dat Putin begint te realiseren dat ie zijn machtspositie aan het verliezen is.
Zelfs oude vrienden als China beginnen hem langzaam hun wil op te leggen. Waardoor ie weet dat elke aanval tegen een Navo land niet geaccepteerd gaat worden door China. China heeft ons namelijk nodig voor hun export (van middelmatige troep).
Daarbij begint het volk te morren, want die krijgen ook door dat zijn praatjes voor geen meter kloppen. Zeker nu ook Moskou geraakt wordt.
Als je ziet hoe hij Rusland verbouwd heeft in de periode tussen 1999 en 2026 dan heb ik die sympathie ook wel. Stijging van de levensverwachting, enorme economische groei, corruptie bestrijding, een leger opgebouwd waardoor dag-na-dag elke talkshow tafel hier is gevuld met experts die sidderen voor de Russen. Alleen het geboortesaldo, maar daar is Poetin al mee aan de slag gegaan. Maar dat moet echt omhoog!quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Net als.... iemand die we kennen van deze topic.
Ik verslikte me bijna in mijn cola. Mijn hemel ga alsjeblieft helpen daar in Moskou, ze missen je danig.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je ziet hoe hij Rusland verbouwd heeft in de periode tussen 1999 en 2026 dan heb ik die sympathie ook wel. Stijging van de levensverwachting, enorme economische groei, corruptie bestrijding, een leger opgebouwd waardoor dag-na-dag elke talkshow tafel hier is gevuld met experts die sidderen voor de Russen. Alleen het geboortesaldo, maar daar is Poetin al mee aan de slag gegaan. Maar dat moet echt omhoog!
Hij beseft niet dat zijn verhaaltje alleen geld voor de Russen in de grote steden. Daarbuiten is het een doffe ellende. En dan hebben we nog niet over de bizarre schending van mensenrechten. Als homo ben je niet bepaald veilig in dat "mooie" Rusland.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:29 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik verslikte me bijna in mijn cola. Mijn hemel ga alsjeblieft helpen daar in Moskou, ze missen je danig.
De Russen hebben mij niet nodig.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:29 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik verslikte me bijna in mijn cola. Mijn hemel ga alsjeblieft helpen daar in Moskou, ze missen je danig.
Das altijd het mooie aan doorsnee russofiele trolletjes is dat ze Rusland o-zo-fantastisch vinden, maar er gaan wonen, ho maar. Vanzelfsprekend hebben zulke typetjes het ook nooit over de onderdrukking, geweld en alcoholisme dat al honderden jaren een belangrijk deel van de Russische cultuur zijn.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:29 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik hoop dat je het terugvind maar volgens mij ben je al te ver heen.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De Russen hebben mij niet nodig.
Kan beter hier help om het gezonde verstand weer te herwinnen.
van mij mogen alle poetin pijpers in Ruzzia gaan wonenquote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Das altijd het mooie aan doorsnee russofiele trolletjes is dat ze Rusland o-zo-fantastisch vinden, maar er gaan wonen, ho maar. Vanzelfsprekend hebben zulke typetjes het ook nooit over de onderdrukking, geweld en alcoholisme dat al honderden jaren een belangrijk deel van de Russische cultuur zijn.
Ruzzia gaat failietquote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De Russen hebben mij niet nodig.
Kan beter hier helpen om het gezonde verstand weer te herwinnen.
Niks mis met een borrel op z'n tijd.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Das altijd het mooie aan doorsnee russofiele trolletjes is dat ze Rusland o-zo-fantastisch vinden, maar er gaan wonen, ho maar. Vanzelfsprekend hebben zulke typetjes het ook nooit over de onderdrukking, geweld en alcoholisme dat al honderden jaren een belangrijk deel van de Russische cultuur zijn.
Terugvind(T)quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:33 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik hoop dat je het terugvind maar volgens mij ben je al te ver heen.
Lees eerst je eigen post even terug voordat je op die toer gaat makker.quote:
Lol heb jij ooit een echte Rus gezien?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niks mis met een borrel op z'n tijd.
En het valt allemaal nog wel mee qua alcohol consumptie:
[ afbeelding ]
Ja.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:38 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Lol heb jij ooit een echte Rus gezien?
poetin is stalinquote:Op dinsdag 23 juni 2026 13:55 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
En bijna iedereen in Rusland en de voormalige Sovjetstaten verlangt daarnaar. Sterker: iedereen in de hele wereld wil dit. Is het kwartje al gevallen?
Tip: vertrouw Poetin gewoon!!
Die zie ik ff niet.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:10 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee. Was het maar zo.
Dan hebben de Russen de territoriale eisen uit de vredesonderhandelingen van juni 2025 behaald.
Dat zou een groot verlies in onderhandelingspositie zijn.
Dus jij denkt dat die cijfers kloppen? Je weet dat men daar zelfs aan de spiritus gaat?quote:
Vanwaar toch je obsessie met geboortecijfers? Je zit zelf notabene iedere avond boven een ouwe krant te onaneren. Zoek eens een vriendin, Mark.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je ziet hoe hij Rusland verbouwd heeft in de periode tussen 1999 en 2026 dan heb ik die sympathie ook wel. Stijging van de levensverwachting, enorme economische groei, corruptie bestrijding, een leger opgebouwd waardoor dag-na-dag elke talkshow tafel hier is gevuld met experts die sidderen voor de Russen. Alleen het geboortesaldo, maar daar is Poetin al mee aan de slag gegaan. Maar dat moet echt omhoog!
Rusland wilde o.a. de Donbas voor een vrede (aantal zaken meer uiteraard). Daar hebben ze straks geen onderhandelingen meer voor nodig.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die zie ik ff niet.
Wil rus gewoon de gehele donbas uit gaan ruilen tegen dat oekraine elke nacht olie/electra-infra en fabrieken opblaast in rus ofzo?
A denk ik niet dat oek daar me akkoord gaan, en als het om teruggeven gaat, B kan dat ook prima met wat ze nu hebben.
Maar je redeneertrant sluit wel weer perfect aan bij het narratief wat gepushed wordt; als ware deze ruine net zo belangrijk als berlijn in WO2.
Net zoals, idd, Avdiivka of Bakhmut. Ook "reuze belangrijk".
1965 belde.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:41 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat die cijfers kloppen? Je weet dat men daar zelfs aan de spiritus gaat?
Omdat het hun land is?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:48 schreef inslagenreuring het volgende:
Voor de rest nogal onzinnig wat je zegt. Als het alleen maar ruïnes zijn waarom wil Oekraïne het dan terug? Onzin natuurlijk.
Dat is momenteel nogal onder dispuut om het mild uit te drukken.quote:
Je zit er maar 25 jaar naast.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |