abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 juni 2026 @ 01:12:49 #1
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221123450
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 01:11 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wat begrijp jij niet aan in?

Voor de zoveelste keer overigens.
Ik begrijp ook niet wat jij niet snapt van:

Er staat wel degelijk "lua" in bebouwd gebied.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221123451
Wat bedoel jij dan met in AchJa? Pantsirs die door een open zolderraam schieten?
Denk dat hij namelijk gewoon dit soort taferelen bedoelt:

pi_221123454
quote:
19s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 01:15 schreef TwenteFC het volgende:
Wat bedoel jij dan met in AchJa? Pantsirs die door een open zolderraam schieten?
Dat zou een mooie moving the goalpost zijn.

Je hebt bebouwd gebied, en alles wat zich daarin bevind, bevind zich in bebouwd gebied.

Of het zich binnen dat bebouwd gebied nou op straat bevind, op of een verhoging, of op een dak, allemaal in bebouwd gebied.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 01:18:59 #5
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221123457
quote:
19s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 01:15 schreef TwenteFC het volgende:
Wat bedoel jij dan met in AchJa? Pantsirs die door een open zolderraam schieten?
Denk dat hij namelijk gewoon dit soort taferelen bedoelt:

[ afbeelding ]
En die Pantsir staat daar helemaal niks te doen idd. Is gewoon klaar om te rijden en staat niet in stelling als in klaar om te vuren. En dat gaat op die positie ook niks worden.

Dat die op een gebouw getakeld wordt hadden we het al over gehad, en ook dat gebeurt vnl aan de buitenste randen.

[ Bericht 2% gewijzigd door AchJa op 23-06-2026 01:28:43 ]
  dinsdag 23 juni 2026 @ 01:20:35 #6
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221123460
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 01:17 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat zou een mooie moving the goalpost zijn.

Je hebt bebouwd gebied, en alles wat zich daarin bevind, bevind zich in bebouwd gebied.

Of het zich binnen dat bebouwd gebied nou op straat bevind, op of een verhoging, of op een dak, allemaal in bebouwd gebied.
Lees deze anders nog een keer rustig door met je "goalpost":

AchJa in NWS / Oorlog in Oekraïne #1290 - wokkels

Ik doe hem er voor de zekerheid nog even bij:

quote:
Earlier it was reported that the Russian military is shaping a layered air defense system around Moscow against the background of growing threats from Ukraine. According to satellite images, in 2025, 43 towers with Pantsirs were additionally installed near the city. In total, since 2023, more than 100 air defense systems have been deployed around the capital, Radio Liberty has calculated.


[ Bericht 12% gewijzigd door AchJa op 23-06-2026 01:25:46 ]
pi_221123477
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 01:20 schreef AchJa het volgende:

[..]
Lees deze anders nog een keer rustig door met je "goalpost":

AchJa in NWS / Oorlog in Oekraïne #1290 - wokkels

Ik doe hem er voor de zekerheid nog even bij:
[..]

Ja, en er is ook niks veranderd sinds die tijd wil je zeggen?
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221123485
Dan ligt het ook wel een beetje aan hoe anaal je wil doen. AA op civiele flatgebouwen aan de rand van een park midden in moskou.. en van dat soort dingen als ik snel even google. Dat kan je beide kanten op draaien inderdaad.

De russen zullen er wel op gokken dat mochten die terecht worden beschoten dat ze er altijd nog nuttige PR uit halen.

https://meduza.io/en/news(...)-high-rise-in-moscow
https://en.defence-ua.com(...)an_drones-18660.html
https://united24media.com(...)r-drone-attack-19756
https://english.elpais.co(...)defensive-rings.html
  dinsdag 23 juni 2026 @ 01:41:42 #9
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221123491
Je kan ook gewoon een flakturm bouwen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221123955
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 01:41 schreef Red_85 het volgende:
Je kan ook gewoon een flakturm bouwen.
In soviet russia, flakturm is YOU!
  dinsdag 23 juni 2026 @ 08:38:27 #11
307622 Perox
(niet de echte)
pi_221124105
Tip: Je zou ook de discussie over wel of geen bebouwde kom kunnen staken. Dat is vast beter voor de algehele energie en het welbevinden van zo ongeveer iedereen.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 08:44:51 #12
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_221124145
Er is ook een thermal plant geraakt in Kerch

https://www.reddit.com/r/(...)as_hit_this_morning/

Nu die brug nog...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_221124198
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 08:38 schreef Perox het volgende:
Tip: Je zou ook de discussie over wel of geen bebouwde kom kunnen staken. Dat is vast beter voor de algehele energie en het welbevinden van zo ongeveer iedereen.
Jamaar waar moeten we het dan over hebben? Er gebeurt zo weinig.

/s
pi_221124292
Ziet er goed uit. De terugkeer van de sovjet unie is op schema.

twitter
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221124543
https://www.nu.nl/spannin(...)reiden-zich-uit.html

Blijft toch knap om te zien dat een land zonder kaarten 40% van het Russische olieraffinage capaciteit weet uit schakelen met waarschijnlijk nog een hoger percentage in het verschiet.
pi_221124597
Dit paard ziet het allemaal al aankomen en denkt: f*ck this shit, I'm out.

twitter
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 09:59:41 #17
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221124639
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 09:16 schreef ExTec het volgende:
Ziet er goed uit. De terugkeer van de sovjet unie is op schema.

[ x ]
ja klopt, dat wil Poetin ook erg graag, grote bedrijven afpakken van de eigenaren, alle macht naar de staat "lees Poetin" , staatswinkels openen en meer landen dwingen om bij de failliete club te komen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221124673
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 09:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja klopt, dat wil Poetin ook erg graag, grote bedrijven afpakken van de eigenaren, alle macht naar de staat "lees Poetin" , staatswinkels openen en meer landen dwingen om bij de failliete club te komen
De banktegoeden van burgers, die worden ook al ge-eyeballed.

twitter
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 10:06:09 #19
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221124749
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 10:01 schreef ExTec het volgende:

[..]
De banktegoeden van burgers, die worden ook al ge-eyeballed.

[ x ]
straks gaat ie de hypotheken ook afschaffen dan wordt iedere stinkflat weer eigendom van de USSR en zonder enig onderhoud , kapotte liften en enkel glas

Dan is er nog maar een bank de Poetin bank

Dan is de linkse socialistische droom werkelijkheid geworden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221124903
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 00:04 schreef AchJa het volgende:

[..]
Heb op zijn minst het lef om mij te taggen dan. Als ik een post like is dat omdat ik het er mee eens ben. En ja, het is een opsec flater van jewelste.

En verder gooien de mods topics niet zonder reden op slot. Dat ligt echt aan het gedrag hier van een aantal lieden.
Joh, ik ben niet zo'n standaard tagger. Het is niet alsof ik het in het geheime forum heb gepost waar niemand komt he.

Goedemorgen.

Mijn post was ook meer bedoeld als constatering dat jij en @PluggieOD ( B-) ) soms nogal twee handen op één buik zijn, zoals nu ook met de Nova Poshta-kwestie en toch een klasse apart zijn in dit topic. Snel erbij om enige euforie te stoppen, wat ook OK is, want forum. Jullie zien alles wat meer van de militaire kant, strooien ook met afkortingen die wij niet gebruiken en soms niet eens kennen. We zijn toch elkaars publiek en moeten het een beetje toegankelijk voor elkaar houden.

Dat hier lieden de boel aan het verstoren waren was zwaar bagger, maar om telkens een +1 te geven als het topic dicht is, vind ik jammer.

Tot slot mijn pleidooi, waar dit mee begon: Er was dus een foto van een vermeende Nova Poshta trailer die als lanceerplatform werd gebruikt.

Punt 1: Ik herken geen Nova Poshta in de tekst op de truck. Er staat hooguit een woord dat op "Transport" lijkt, aldus AI-analyse. Ook als ik Google Lens gebruik op de afbeelding of google naar termen als "nova poshta truck drone launcher", vind ik niks. Als er bewijs is dat dit een Nova Poshta-truck was, sta ik er absoluut voor open. Op dit moment is het enige argument wat ik heb gehoord van Pluggie, dat russische kanalen dat hebben gezegd. En dat is geen bron. Hij lijkt een beetje in de russische propaganda-fuik te zitten. Zoals wij uiteraard in de Oekraïense versie ervan zitten.

Punt 2: Laten we, for the sake of discussion, zeggen dat dit inderdaad een Nova Poshta-truck was. Misschien komt er ook nog bewijs van. Pluggie zegt letterlijk dat dit daarom een goede reden is voor rusland om postsorteercentra aan te vallen. Jij ook? (Niet zeker, oprechte vraag). Beide landen gebruiken trucktrailers van commerciële bedrijven om drones te lanceren. Ik neem aan dat deze geconfisceerd zijn en ze om practische redenen niet worden omgeverfd tot militaire voertuigen en het makkelijker maakt deze onopgemerkt te verplaatsen. Voor beide zijden zou dat volgens mij de Geneefse conventie overtreden en ze zullen zich hier na de oorlog ook voor moeten verantwoorden.

Ik zie desalniettemin niet waarom het oorspronkelijke bedrijf van een geconfisceerde vrachtwagen een legitiem doelwit wordt. Het bedrijf vormt geen bedreiging, alleen hun geconfisceerde voertuig. Als een takelwagen van de ANWB door het Nederlandse leger zou worden gebruikt om drones van te lanceren, is dan het hoofdkwartier van de ANWB een geldig doelwit? Voor mij komt dit over als goedkoop goedpraten door russen. En daar is de lat al laag.

Ja, OPSEC-technisch was dit niet handig. Maar Pluggie komt als een boze schoolmeester binnen om iedereen te zeggen "Ja, Oekraïne heeft het verdiend, want russen zeggen dat het een Nova Poshta-truck was en omdat jullie daar allemaal duimpjes om hebben gegeven moeten jullie je in het vervolg maar stil houden". Dat is in ieder geval de vibe die ik van zijn post kreeg. Nog los van het feit dat Pluggie helemaal uitflipte, omdat ik hem erop aansprak.

Zo, c_/ .
pi_221124923
Kwam in mijn zoektocht overigens dit filmpje tegen en wilde ik eerlijkheidshalve even posten:

twitter


Overduidelijk een commerciële truck en, gezien de locatie en auto's eromheen, blijkbaar ook militair in gebruik. Ik neem ook maar even aan dat dit inderdaad een Oekraïense was.
pi_221124975
twitter


Oekraiense HUR valt Russische logistiek over de pontonbruggen bij die Chongar brug die meerdere keren geraakt is afgelopen week.
pi_221125038
China lijkt rusland te ondersteunen met brandstof:

twitter


Dit is misschien "leuk" voor eventjes, maar ze kunnen zo toch nooit genoeg over de grens krijgen om rusland op de been te houden?

Also:
pi_221125069
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 10:37 schreef MaxMark het volgende:
China lijkt rusland te ondersteunen met brandstof:

[ x ]

Dit is misschien "leuk" voor eventjes, maar ze kunnen zo toch nooit genoeg over de grens krijgen om rusland op de been te houden?
Nee, kun je gewoon vierkant vergeten, vanwege de afstand. Zou je niet aflatende stroom van treinen met cisternen moeten hebben. Maar er gaan welgeteld 2 spoorlijnen vanaf china naar moskou (wat de draaischijf hub is van heel rusland) en spoor staat enorm onder druk. Tekort aan personeel, materieel, financien, met leadtimes van een container van 2 maanden.

Dit is idd doekje voor het bloeden.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221125092
pi_221125137
twitter


Tot zover de beveiliging van de landbrug.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221125186
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 10:50 schreef ExTec het volgende:
[ x ]

Tot zover de beveiliging van de landbrug.
zie
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 10:28 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Oekraiense HUR valt Russische logistiek over de pontonbruggen bij die Chongar brug die meerdere keren geraakt is afgelopen week.
voor de hele video
:p
  dinsdag 23 juni 2026 @ 10:55:52 #28
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221125192
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 23 juni 2026 @ 11:18:00 #29
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221125388
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 10:17 schreef MaxMark het volgende:

[..]
"Ja, Oekraïne heeft het verdiend, want russen zeggen dat het een Nova Poshta-truck was en omdat jullie daar allemaal duimpjes om hebben gegeven moeten jullie je in het vervolg maar stil houden".
Een 4 voor quoten MadMark. Slechte schoolmeesters gehad?

Goed om te zien dat je uiteindelijk wel hebt meegekregen waarom deze centra werden aangevallen.
pi_221125551
twitter


While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 11:33:02 #31
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221125655
Steeds meer Russische vlaggen in kostiantynivka. Dat zal de komende weken toch gaan bezwijken onder de druk.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221125722
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:33 schreef inslagenreuring het volgende:
Steeds meer Russische vlaggen in kostiantynivka. Dat zal de komende weken toch gaan bezwijken onder de druk.
Ja, dat narratief wordt heel hard gepushed. Goeie afleidingsmanoeuvre.

Leuk om te zien bij wie dat allemaal in vruchtbare aarde valt.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221125842
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:18 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Een 4 voor quoten MadMark. Slechte schoolmeesters gehad?

Goed om te zien dat je uiteindelijk wel hebt meegekregen waarom deze centra werden aangevallen.
Ik zal je taalgebruik maar laten voor wat het is.

Maar dat had ik gisteren ook al meegekregen, zoals ik toen ook al zei. Je leest volgens mij erg selectief, dat is ook het geval met de stukken die je steeds knipt en op reageert - de rest negeer je voor het gemak.

Blijft het punt dat ik - en ik denk vele anderen - het absoluut moreel verwerpelijk vind om postsorteercentra aan te vallen, omdat ergens in een weiland een omgebouwde voormalige truck van dat bedrijf stond. Het is gewoon een burgerdoel. Dat jij dat helemaal ok vindt en zelfs overduidelijk aan het goedpraten bent met zeer matige beredenering, zegt echt iets over je gebrek aan gevoel voor wat goed en fout is.

Als je voor rusland bent is dat jouw ding, maar in dit topic (en Nederland in het algemeen) zul je dan niet veel medestanders vinden.

[ Bericht 2% gewijzigd door MaxMark op 23-06-2026 13:29:39 ]
  dinsdag 23 juni 2026 @ 11:44:08 #34
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221125893
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:39 schreef MaxMark het volgende:
Als je voor rusland bent is dat jouw ding, maar in dit topic (en Nederland in het algemeen) zul je dan niet veel medestanders vinden.
Ah, weer persoonlijke aanvallen en aannames.

Gaat goed MaxMark.

(heb je misquote maar even weggehaald)
  dinsdag 23 juni 2026 @ 11:45:20 #35
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221125927
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 10:37 schreef MaxMark het volgende:
China lijkt rusland te ondersteunen met brandstof:

[ x ]

Dit is misschien "leuk" voor eventjes, maar ze kunnen zo toch nooit genoeg over de grens krijgen om rusland op de been te houden?

Also:
[ link | afbeelding ]
Dat lijkt mij niet de bedoeling....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221126076
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:44 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Ah, weer persoonlijke aanvallen en aannames.

Gaat goed MaxMark.

(heb je misquote maar even weggehaald)
Je
- roept dingen die onrust veroorzaken (beschuldigen van Oekraïne ivm Nova Poshta),
- gaat kritiek uit de weg (volledig negeren of erg selectief negeren)
- en beschuldigt de andere, mij, van dingen waar je zelf van wordt beschuldigd (op de man spelen), zonder onderbouwing.
- probeert de aandacht ergens anders op te leggen

Ik heb dit gedrag vaker gezien, kan even niet bedenken wie dat ook nog eens weer doen..
  dinsdag 23 juni 2026 @ 11:51:47 #37
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221126113
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:50 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Je

- roept dingen die onrust veroorzaken (beschuldigen van Oekraïne ivm Nova Poshta),
- gaat kritiek uit de weg (volledig negeren of erg selectief negeren)
- en beschuldigt de andere, mij, van dingen waar je zelf van wordt beschuldigt (op de man spelen), zonder onderbouwing.
- probeert de aandacht ergens anders op te leggen

Ik heb dit gedrag vaker gezien, kan even niet bedenken wie dat ook nog eens weer doen..
Je

- doet persoonlijke aanvallen
- trekt dingen uit hun verband
- trekt conclusies die er niet zijn
- verzint quotes
- probeert de aandacht ergens anders op te leggen

Ik heb dit gedrag vaker gezien, kan even niet bedenken wie dat ook nog eens weer doen..
  dinsdag 23 juni 2026 @ 11:52:41 #38
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221126128
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:50 schreef MaxMark het volgende:

[..]
kan even niet bedenken wie dat ook nog eens weer doen..
quote:
Ik zal je taalgebruik maar laten voor wat het is.
pi_221126137
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat lijkt mij niet de bedoeling....
China schijt niet voor 11en, die zullen hier gewoon aan verdienen.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  Moderator dinsdag 23 juni 2026 @ 11:56:49 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221126153
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:50 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Je
- roept dingen die onrust veroorzaken (beschuldigen van Oekraïne ivm Nova Poshta),
- gaat kritiek uit de weg (volledig negeren of erg selectief negeren)
- en beschuldigt de andere, mij, van dingen waar je zelf van wordt beschuldigd (op de man spelen), zonder onderbouwing.
- probeert de aandacht ergens anders op te leggen

Ik heb dit gedrag vaker gezien, kan even niet bedenken wie dat ook nog eens weer doen..
je
- gesprekje gaat nergens over
- ziet het hele verhaal compleet zwart/wit
- leest niet echt wat de man zegt
- bent vervelend bezig

ik heb dit gedrag eerder gezien en ik kan een hele lijst van mensen maken die dat ook regelmatig doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 11:59:06 #41
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221126159
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:35 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, dat narratief wordt heel hard gepushed. Goeie afleidingsmanoeuvre.

Leuk om te zien bij wie dat allemaal in vruchtbare aarde valt.
Wat bedoel je precies?

Leuk dat ze op de Krim in de rij staan voor benzine maar daar heb je op militair niveau niets aan als ze gewoon oprukken.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 23 juni 2026 @ 12:14:08 #42
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221126220
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:39 schreef MaxMark het volgende:
Voor wie het nog niet gezien had, de inslagen gisteren in v
[..]
Ik zal je taalgebruik maar laten voor wat het is.

Maar dat had ik gisteren ook al meegekregen, zoals ik toen ook al zei. Je leest volgens mij erg selectief, dat is ook het geval met de stukken die je steeds knipt en op reageert - de rest negeer je voor het gemak.

Blijft het punt dat ik - en ik denk vele anderen - het absoluut moreel verwerpelijk vind om postsorteercentra aan te vallen, omdat ergens in een weiland een omgebouwde voormalige truck van dat bedrijf stond. Het is gewoon een burgerdoel. Dat jij dat helemaal ok vindt en zelfs overduidelijk aan het goedpraten bent met zeer matige beredenering, zegt echt iets over je gebrek aan gevoel voor wat goed en fout is.

Als je voor rusland bent is dat jouw ding, maar in dit topic (en Nederland in het algemeen) zul je dan niet veel medestanders vinden.
Beetje cherrypicken wel. Er werden klaarblijkelijk ook drones doorgevoerd vanuit die terminal.

Werkers in Russische raffinaderijen die omkomen door drone-aanvallen zijn toch ook legitieme doelen?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221126224
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:59 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Wat bedoel je precies?
Dat ik aardig wat talkingheads heb horen verkondigen dat dit punt met prio gepushed wordt vanuit het kremlin.

quote:
Leuk dat ze op de Krim in de rij staan voor benzine maar daar heb je op militair niveau niets aan als ze gewoon oprukken.
Ja, rus staat vast overmorgen aan de poorten van kyiv.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 12:17:10 #44
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221126237
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 12:14 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat ik aardig wat talkingheads heb horen verkondigen dat dit punt met prio gepushed wordt vanuit het kremlin.
[..]
Ja, rus staat vast overmorgen aan de poorten van kyiv.
Dat komt niet alleen vanuit het Kremlin. User Skysherrif postte gisteren ook een telegrambericht van Oekraïnse soldaten die dit beeld bevestigen.

Dikgedrukte verzin je er zelf weer eens helemaal bij.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221126266
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 12:17 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat komt niet alleen vanuit het Kremlin. User Skysherrif postte gisteren ook een telegrambericht van Oekraïnse soldaten die dit beeld bevestigen.

Dikgedrukte verzin je er zelf weer eens helemaal bij.
Tenzij ik me vergis qua insignificant gat, best mogelijk, geeft oekraine aan dat er 100-150 rus soldaten in dat gat zitten, en denken ze niet dat ze de boel op korte termijn gaan verliezen.

Maar er zijn weer wat yuri's opgeofferd, voor wat photo ops met vlaggetjes.

En dan kan het natuurlijk niet anders dan dat ze "de komende weken toch gaan bezwijken onder de druk".
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 12:30:38 #46
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221126302
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 12:22 schreef ExTec het volgende:

[..]
Tenzij ik me vergis qua insignificant gat, best mogelijk, geeft oekraine aan dat er 100-150 rus soldaten in dat gat zitten, en denken ze niet dat ze de boel op korte termijn gaan verliezen.

Maar er zijn weer wat yuri's opgeofferd, voor wat photo ops met vlaggetjes.

En dan kan het natuurlijk niet anders dan dat ze "de komende weken toch gaan bezwijken onder de druk".
Dat 'insignificante gat'had voor de oorlog 150.000 inwoners en is een belangrijk logistiek knooppunt. En is operationeel ingesloten door de Russen.

Bovendien maakt het deel uit van de laatste stedelijke verdedigingsgordel in de Donbas als agglomeratie met Kramatorsk en Sloviansk.

Dus wat is nu precies de afleidingsmanoeuvre?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221126308
Rusland heeft volgens de officiële cijfers sinds de Alaska Summit op 15 augustus vorig jaar 326.490 soldaten er doorheen gedraaid.

1.394.530 in totaal nu, om 1.068.040 toen.

So much winning, peace prize 4 ever.

https://index.minfin.com.ua/en/russian-invading/casualties/
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_221126340
quote:
88s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
je
- gesprekje gaat nergens over
- ziet het hele verhaal compleet zwart/wit
- leest niet echt wat de man zegt
- bent vervelend bezig

ik heb dit gedrag eerder gezien en ik kan een hele lijst van mensen maken die dat ook regelmatig doen
Goed, die opsomming van mij was niet helemaal aardig.

Wel raar dat je alleen mij hier op aanspreekt. Ik vraag vanaf het begin al om bewijs, wat nog steeds niet is gekomen. Pluggie zegt dat postcentra mogen worden aangevallen - ik zeg van niet. Pluggie zegt dat russische bronnen dit onderbouwen, ik wil graag bewijs zien. Er komt alleen "MaxMark dit, MaxMark dat". Blijkbaar vond hij het niet leuk dat ik "Ok Pluggie" zei en herhaalt hij daarom telkens mijn naam.

Ik geloof dat ik over het algemeen redelijk goed bijdraag aan dit topic, vanaf het allereerste begin al in 2022. Gebruikers die hier alleen binnenkomen om anderen op de vingers te tikken met een "actually, jullie hebben ongelijk" en verder nooit wat bijdragen, heb ik een broertje dood aan. Dat is wat mij hier zo frustreert en wat je nu ook van me ziet.

Ook jouw gedrag is niet 100% en je weet dat jouw reacties soms ook vervelend zijn. Maar het is prima, we zijn allemaal mensen en we komen er wel uit. Ik denk dat we allebei genoeg goodwill hebben opgebouwd om af en toe eens uit de bocht te vliegen. Maar dat je alleen mij hier aanspreekt, vind ik jammer en onterecht.

Het gesprek gaat wel ergens over: Ik wacht serieus nog steeds op bewijs dat de truck van het postbedrijf was. Ik heb moeite gedaan om er zelf achter te komen, zoals ik eerder al beschreef.

En verder zullen we waarschijnlijk altijd van mening blijven verschillen dat postsorteercentra geen legitieme militaire doelwitten zijn.

Moeten we verder in FB?
pi_221126365
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 12:14 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Er werden klaarblijkelijk ook drones doorgevoerd vanuit die terminal.
Ja ok, maar dát zou ik dus graag met bewijs onderbouwd zien. Anders is het maar weer zo'n loze uitspraak.
quote:
Werkers in Russische raffinaderijen die omkomen door drone-aanvallen zijn toch ook legitieme doelen?
Nee, de werkers uiteraard niet. De raffinaderij wel. Als je een oplossing weet om raffinaderijen uit te schakelen zonder de werkers daarbij te doden, ben ik benieuwd.
  Moderator dinsdag 23 juni 2026 @ 12:47:11 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221126386
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 12:38 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Goed, die opsomming van mij was niet helemaal aardig.

Wel raar dat je alleen mij hier op aanspreekt. Ik vraag vanaf het begin al om bewijs, wat nog steeds niet is gekomen. Pluggie zegt dat postcentra mogen worden aangevallen - ik zeg van niet. Pluggie zegt dat russische bronnen dit onderbouwen, ik wil graag bewijs zien. Er komt alleen "MaxMark dit, MaxMark dat". Blijkbaar vond hij het niet leuk dat ik "Ok Pluggie" zei en herhaalt hij daarom telkens mijn naam.

Ik geloof dat ik over het algemeen redelijk goed bijdraag aan dit topic, vanaf het allereerste begin al in 2022. Gebruikers die hier alleen binnenkomen om anderen op de vingers te tikken met een "actually, jullie hebben ongelijk" en verder nooit wat bijdragen, heb ik een broertje dood aan. Dat is wat mij hier zo frustreert en wat je nu ook van me ziet.

Ook jouw gedrag is niet 100% en je weet dat jouw reacties soms ook vervelend zijn. Maar het is prima, we zijn allemaal mensen en we komen er wel uit. Ik denk dat we allebei genoeg goodwill hebben opgebouwd om af en toe eens uit de bocht te vliegen. Maar dat je alleen mij hier aanspreekt, vind ik jammer en onterecht.

Het gesprek gaat wel ergens over: Ik wacht serieus nog steeds op bewijs dat de truck van het postbedrijf was. Ik heb moeite gedaan om er zelf achter te komen, zoals ik eerder al beschreef.

En verder zullen we waarschijnlijk altijd van mening blijven verschillen dat postsorteercentra geen legitieme militaire doelwitten zijn.

Moeten we verder in FB?
nee jullie zijn het gewoon niet eens met elkaar en gaan het never niet niet worden, laat het ajb buiten fb
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221126466
quote:
88s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 12:47 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee jullie zijn het gewoon niet eens met elkaar en gaan het never niet niet worden, laat het ajb buiten fb
Ja ok, dat zei ik dus B-)

Dank dat ik mijn frustraties mocht uitspreken.
pi_221126685
Terug naar de orde van de dag.

Ik voorzie nog geen spoedig einde met zulke uitspraken (ook zonder zulke uitspraken):

twitter
pi_221126739
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 13:23 schreef MaxMark het volgende:
Terug naar de orde van de dag.

Ik voorzie nog geen spoedig einde met zulke uitspraken (ook zonder zulke uitspraken):

[ x ]
poetin leeft echt in een andere wereld.

hij heeft niet over handel, vrijheid etc, maar puur een autocratische nationalistische radicaal rusland. Waarin domheid, onwetendheid het belangrijkse zijn voor de bevolking. hiromej gelooft dat Rusland alleen kan bestaan als het gewone volk onderdrukt wordt en iedereen er om heen.. deze man ziet zich zelf als uitverkorene door God zelf, soort Caesar van het 3e Rome.


Bekijk deze YouTube-video
pi_221126765
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 13:23 schreef MaxMark het volgende:
Terug naar de orde van de dag.

Ik voorzie nog geen spoedig einde met zulke uitspraken (ook zonder zulke uitspraken):

[ x ]
Een directe oorlog met Europa / NAVO is de diamanten brug voor Poetin waar Rob de Wijk het eerder altijd over had.

  dinsdag 23 juni 2026 @ 13:55:56 #55
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221126977
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 09:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja klopt, dat wil Poetin ook erg graag, grote bedrijven afpakken van de eigenaren, alle macht naar de staat "lees Poetin" , staatswinkels openen en meer landen dwingen om bij de failliete club te komen
En bijna iedereen in Rusland en de voormalige Sovjetstaten verlangt daarnaar. Sterker: iedereen in de hele wereld wil dit. Is het kwartje al gevallen?
Tip: vertrouw Poetin gewoon!!
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_221127187
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 12:30 schreef inslagenreuring het volgende:
Dat 'insignificante gat'had voor de oorlog 150.000 inwoners en is een belangrijk logistiek knooppunt. En is operationeel ingesloten door de Russen.

Dus het is geen belangrijk logistiek knooppunt meer?

Het is immers "ingesloten".
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221127262
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:59 schreef inslagenreuring het volgende:
Leuk dat ze op de Krim in de rij staan voor benzine maar daar heb je op militair niveau niets aan als ze gewoon oprukken.
Mwah, als de economie stuk gaat, zoals nu, dan is er ook minder te besteden aan militair budget.
Ze kunnen dit tijdelijk uitstellen en dat doet Rusland nu ook, maar zo'n uitstel komt dubbel zo hard terug als de oorlog blijft voortduren terwijl de economie verder verslechterd.

Poetin zal, vrijwillig of gedwongen, uiteindelijk de uitgaven aan het leger flink moeten inperken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 23 juni 2026 @ 15:04:11 #58
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221127574
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 14:12 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dus het is geen belangrijk logistiek knooppunt meer?

Het is immers "ingesloten".
Precies. Het is dus ook de verwachting dat de oekrainers zich terug gaan trekken naar het lager gelegen Druzhkivka.

De hoogteverschillen zijn nu al problematisch omdat de aanvoerroute naar Konstiantinyvka eigenlijk constant onder artillerievuur en drone-aanslagen te verduren heeft.

De UAF is niet ver weg van totale omsingeling. Hoe lang dat gaat duren is natuurlijk de vraag.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 23 juni 2026 @ 15:07:33 #59
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221127583
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 14:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Mwah, als de economie stuk gaat, zoals nu, dan is er ook minder te besteden aan militair budget.
Ze kunnen dit tijdelijk uitstellen en dat doet Rusland nu ook, maar zo'n uitstel komt dubbel zo hard terug als de oorlog blijft voortduren terwijl de economie verder verslechterd.

Poetin zal, vrijwillig of gedwongen, uiteindelijk de uitgaven aan het leger flink moeten inperken.
Uiteindelijk wel ja. Tot dusver lijken met name burgers de lul om de oorlogsmachine te laten draaien. Bovendien zijn bijvoorbeeld de tekorten op de Krim ook te wijten aan logistieke uitdagingen zoals drones.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221127811
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 15:04 schreef inslagenreuring het volgende:
Precies.
Insignificant gat, dus?
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 15:52:02 #61
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221127837
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 15:46 schreef ExTec het volgende:

[..]
Insignificant gat, dus?
Wat jij wil.
Het zou de grootste overwinning van de Russen zijn sinds Avdiivka of Bakhmut.

Nog 3 van zulke insignificante gaten en de Russen hebben effectief controle over de gehele Donbas.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 23 juni 2026 @ 15:53:35 #62
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221127844
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 13:23 schreef MaxMark het volgende:
Terug naar de orde van de dag.

Ik voorzie nog geen spoedig einde met zulke uitspraken (ook zonder zulke uitspraken):

[ x ]
Poetin ziet ook dat het Westen inmiddels flink investeert in defensie, dat bezien tegen het licht dat Napoleon en later Hitler hebben geprobeerd Rusland in te nemen signaleert hij een risico.

Echter vind ik wel dat Poetin zwaar overdrijft, met figuren als Napoleon en Hitler was Europa een risico. Nu wordt Europa geleid door incompetentelingen zoals een Stub, Kallas, en wat andere debielen. Dat is geen risico voor Rusland. Europa is een risico voor zichzelf.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 23 juni 2026 @ 15:54:46 #63
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221127848
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 15:07 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Uiteindelijk wel ja. Tot dusver lijken met name burgers de lul om de oorlogsmachine te laten draaien. Bovendien zijn bijvoorbeeld de tekorten op de Krim ook te wijten aan logistieke uitdagingen zoals drones.
Je ziet bijvoorbeeld hier dat er bezuinigd gaat worden op uitgaven zoals sociale voorzieningen ten faveure van defensie. Ook hier zijn burgers de klos.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221127852
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 15:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Poetin ziet ook dat het Westen inmiddels flink investeert in defensie, dat bezien tegen het licht dat Napoleon en later Hitler hebben geprobeerd Rusland in te nemen signaleert hij een risico.

Echter vind ik wel dat Poetin zwaar overdrijft, met figuren als Napoleon en Hitler was Europa een risico. Nu wordt Europa geleid door incompetentelingen zoals een Stub, Kallas, en wat andere debielen. Dat is geen risico voor Rusland. Europa is een risico voor zichzelf.
Ik denk dat ook juist de bezuinigingen en het daarmee de achteruitgang van defensie in alle westerse landen één van de redenen is waarom putin in 2022 zijn kans schoon zag. De afschrikking werd gewoon minder.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 15:56:29 #65
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221127855
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 15:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je ziet bijvoorbeeld hier dat er bezuinigd gaat worden op uitgaven zoals sociale voorzieningen ten faveure van defensie. Ook hier zijn burgers de klos.
Klopt. Maar gelukkig is de benzine hier wel goedkoop.

Oh wacht.. :'(
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 23 juni 2026 @ 15:57:36 #66
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221127863
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 15:55 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Ik denk dat ook juist de bezuinigingen en het daarmee de achteruitgang van defensie in alle westerse landen één van de redenen is waarom putin in 2022 zijn kans schoon zag. De afschrikking werd gewoon minder.
Denk niet dat dat een rol speelde.
Wat wel een rol speelde was dat Biden altijd vaag was of en hoe Amerika Oekraine zou steunen bij een hernieuwde Russische aanval. Dit flikte Poetin niet onder Trump.

Denk niet dat het Poetin een reet had uitgemaakt of wij nu 12 oude geleasde leo's zouden hebben, of 42.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 23 juni 2026 @ 15:59:00 #67
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221127869
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 15:56 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Klopt. Maar gelukkig is de benzine hier wel goedkoop.

Oh wacht.. :'(
En in UK is er genoeg boter! Immer de schappen liggen vol!
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221127892
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 15:52 schreef inslagenreuring het volgende:
Nog 3 van zulke insignificante gaten en de Russen hebben effectief controle over de gehele Donbas.
Laat me even een gebruiker parafraseren die niet meer bij ons is:

Als ze heel de donbas hebben, dan komt er een scheids en die blaast de oorlog af...?
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221127897
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 15:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Denk niet dat dat een rol speelde.
Wat wel een rol speelde was dat Biden altijd vaag was of en hoe Amerika Oekraine zou steunen bij een hernieuwde Russische aanval. Dit flikte Poetin niet onder Trump.

Denk niet dat het Poetin een reet had uitgemaakt of wij nu 12 oude geleasde leo's zouden hebben, of 42.
Maar als dat geen rol speelt, waarom maakt hij zich zo druk dan om onze versterking van Defensie.

Poetin gaat alle slavische landen aanvallen, dit is precies wat hij al 26 jaar roept. Dus waarom zou je hem niet geloven.

Poetin was tegen een raket schild, als verdediging, nu weten we waarom.

Bekijk deze YouTube-video

Neem de tijd kijk het filmpje en reageer er inhoudelijk op.

Poetin is geradicaliseerd.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 16:06:31 #70
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221127919
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:04 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Maar als dat geen rol speelt, waarom maakt hij zich zo druk dan om onze versterking van Defensie.

Poetin gaat alle slavische landen aanvallen, dit is precies wat hij al 26 jaar roept. Dus waarom zou je hem niet geloven.

Poetin was tegen een raket schild, als verdediging, nu weten we waarom.

Bekijk deze YouTube-video

Neem de tijd kijk het filmpje en reageer er inhoudelijk op.

Poetin is geradicaliseerd.
Ik krijg vlekken in mijn nek van de Graaf of Salomons. Pure misinformatie wat deze figuren de ether in slingeren.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  Moderator dinsdag 23 juni 2026 @ 16:08:18 #71
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_221127928
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 15:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En in UK is er genoeg boter! Immer de schappen liggen vol!
[ afbeelding ]
Toch knap dat je 4(!) jaar oude plaatjes hebt gevonden waarvan er eentje zelfs helemaal niks met schappen te maken heeft.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator dinsdag 23 juni 2026 @ 16:10:02 #72
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_221127940
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik krijg vlekken in mijn nek van de Graaf of Salomons. Pure misinformatie wat deze figuren de ether in slingeren.
Welke misinformatie? Brand maar los, wij wachten wel!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 23 juni 2026 @ 16:10:08 #73
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221127942
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:03 schreef ExTec het volgende:

[..]
Laat me even een gebruiker parafraseren die niet meer bij ons is:

Als ze heel de donbas hebben, dan komt er een scheids en die blaast de oorlog af...?
Nee. Was het maar zo.

Dan hebben de Russen de territoriale eisen uit de vredesonderhandelingen van juni 2025 behaald.

Dat zou een groot verlies in onderhandelingspositie zijn.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221127983
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik krijg vlekken in mijn nek van de Graaf of Salomons. Pure misinformatie wat deze figuren de ether in slingeren.
Ik krijg ondemocratische neigingen van wappies als Ab Gietelink, Marie-Thérèse ter Haar en Ad Verbrugge.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 16:21:34 #75
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221127992
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:16 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Ik krijg ondemocratische neigingen van wappies als Ab Gietelink, Marie-Thérèse ter Haar en Ad Verbrugge.
Die eerste 2 namen ben ik ook geen fan van, allemaal over de top. Verbrugge is m.i een stuk realistischer. Maar heeft heimelijk ook wel wat sympathie voor de big guy from Moscow.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221128002
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:21 schreef phpmystyle het volgende:
Maar heeft heimelijk ook wel wat sympathie voor de big guy from Moscow.
Net als.... iemand die we kennen van deze topic.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 16:24:31 #77
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221128006
Die Russen krijgen er flink van langs momenteel.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 16:26:25 #78
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221128015
Je merkt gewoon aan alles dat Putin begint te realiseren dat ie zijn machtspositie aan het verliezen is.

Zelfs oude vrienden als China beginnen hem langzaam hun wil op te leggen. Waardoor ie weet dat elke aanval tegen een Navo land niet geaccepteerd gaat worden door China. China heeft ons namelijk nodig voor hun export (van middelmatige troep).

Daarbij begint het volk te morren, want die krijgen ook door dat zijn praatjes voor geen meter kloppen. Zeker nu ook Moskou geraakt wordt.
The name is Putler, Vladimir Putler
  dinsdag 23 juni 2026 @ 16:27:45 #79
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221128022
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:26 schreef The-BFG het volgende:
Je merkt gewoon aan alles dat Putin begint te realiseren dat ie zijn machtspositie aan het verliezen is.

Zelfs oude vrienden als China beginnen hem langzaam hun wil op te leggen. Waardoor ie weet dat elke aanval tegen een Navo land niet geaccepteerd gaat worden door China. China heeft ons namelijk nodig voor hun export (van middelmatige troep).

Daarbij begint het volk te morren, want die krijgen ook door dat zijn praatjes voor geen meter kloppen. Zeker nu ook Moskou geraakt wordt.
Het is de benzine die hem de das om gaat doen. Moet je nagaan ben je zo'n oliereus en dan moet je rantsoeneren op de Krim. Dat doet Oekraine heel netjes.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 16:27:50 #80
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221128023
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:23 schreef ExTec het volgende:

[..]
Net als.... iemand die we kennen van deze topic.
Als je ziet hoe hij Rusland verbouwd heeft in de periode tussen 1999 en 2026 dan heb ik die sympathie ook wel. Stijging van de levensverwachting, enorme economische groei, corruptie bestrijding, een leger opgebouwd waardoor dag-na-dag elke talkshow tafel hier is gevuld met experts die sidderen voor de Russen. Alleen het geboortesaldo, maar daar is Poetin al mee aan de slag gegaan. Maar dat moet echt omhoog!
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 23 juni 2026 @ 16:29:04 #81
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221128030
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als je ziet hoe hij Rusland verbouwd heeft in de periode tussen 1999 en 2026 dan heb ik die sympathie ook wel. Stijging van de levensverwachting, enorme economische groei, corruptie bestrijding, een leger opgebouwd waardoor dag-na-dag elke talkshow tafel hier is gevuld met experts die sidderen voor de Russen. Alleen het geboortesaldo, maar daar is Poetin al mee aan de slag gegaan. Maar dat moet echt omhoog!
Ik verslikte me bijna in mijn cola. Mijn hemel ga alsjeblieft helpen daar in Moskou, ze missen je danig.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 16:31:35 #82
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221128043
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:29 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ik verslikte me bijna in mijn cola. Mijn hemel ga alsjeblieft helpen daar in Moskou, ze missen je danig.
Hij beseft niet dat zijn verhaaltje alleen geld voor de Russen in de grote steden. Daarbuiten is het een doffe ellende. En dan hebben we nog niet over de bizarre schending van mensenrechten. Als homo ben je niet bepaald veilig in dat "mooie" Rusland.
The name is Putler, Vladimir Putler
  dinsdag 23 juni 2026 @ 16:32:26 #83
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221128046
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:29 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ik verslikte me bijna in mijn cola. Mijn hemel ga alsjeblieft helpen daar in Moskou, ze missen je danig.
De Russen hebben mij niet nodig.
Kan beter hier helpen om het gezonde verstand weer te herwinnen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  Moderator dinsdag 23 juni 2026 @ 16:32:54 #84
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_221128051
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:29 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ik verslikte me bijna in mijn cola. Mijn hemel ga alsjeblieft helpen daar in Moskou, ze missen je danig.
Das altijd het mooie aan doorsnee russofiele trolletjes is dat ze Rusland o-zo-fantastisch vinden, maar er gaan wonen, ho maar. Vanzelfsprekend hebben zulke typetjes het ook nooit over de onderdrukking, geweld en alcoholisme dat al honderden jaren een belangrijk deel van de Russische cultuur zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 23 juni 2026 @ 16:33:43 #85
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221128056
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De Russen hebben mij niet nodig.
Kan beter hier help om het gezonde verstand weer te herwinnen.
Ik hoop dat je het terugvind maar volgens mij ben je al te ver heen.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 16:34:05 #86
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221128059
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Das altijd het mooie aan doorsnee russofiele trolletjes is dat ze Rusland o-zo-fantastisch vinden, maar er gaan wonen, ho maar. Vanzelfsprekend hebben zulke typetjes het ook nooit over de onderdrukking, geweld en alcoholisme dat al honderden jaren een belangrijk deel van de Russische cultuur zijn.
van mij mogen alle poetin pijpers in Ruzzia gaan wonen

quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De Russen hebben mij niet nodig.
Kan beter hier helpen om het gezonde verstand weer te herwinnen.
Ruzzia gaat failiet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 23 juni 2026 @ 16:35:57 #87
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221128064
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Das altijd het mooie aan doorsnee russofiele trolletjes is dat ze Rusland o-zo-fantastisch vinden, maar er gaan wonen, ho maar. Vanzelfsprekend hebben zulke typetjes het ook nooit over de onderdrukking, geweld en alcoholisme dat al honderden jaren een belangrijk deel van de Russische cultuur zijn.
Niks mis met een borrel op z'n tijd.
En het valt allemaal nog wel mee qua alcohol consumptie:

"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 23 juni 2026 @ 16:36:12 #88
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221128065
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:33 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ik hoop dat je het terugvind maar volgens mij ben je al te ver heen.
Terugvind(T)
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 23 juni 2026 @ 16:36:46 #89
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221128067
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Terugvind(T)
Lees eerst je eigen post even terug voordat je op die toer gaat makker.

edit: Ook erg veelzeggend dat dat hetgene is waar je op reageert :')
  dinsdag 23 juni 2026 @ 16:38:57 #90
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221128079
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Niks mis met een borrel op z'n tijd.
En het valt allemaal nog wel mee qua alcohol consumptie:

[ afbeelding ]
Lol heb jij ooit een echte Rus gezien?
The name is Putler, Vladimir Putler
  dinsdag 23 juni 2026 @ 16:39:28 #91
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221128085
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:38 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Lol heb jij ooit een echte Rus gezien?
Ja.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 23 juni 2026 @ 16:40:05 #92
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221128090
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 13:55 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
En bijna iedereen in Rusland en de voormalige Sovjetstaten verlangt daarnaar. Sterker: iedereen in de hele wereld wil dit. Is het kwartje al gevallen?
Tip: vertrouw Poetin gewoon!!
poetin is stalin

wil je dat historie zich gaat herhalen??
met de holodomor
https://en.wikipedia.org/wiki/Holodomor

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 23-06-2026 18:31:12 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221128092
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:10 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nee. Was het maar zo.

Dan hebben de Russen de territoriale eisen uit de vredesonderhandelingen van juni 2025 behaald.

Dat zou een groot verlies in onderhandelingspositie zijn.
Die zie ik ff niet.

Wil rus gewoon de gehele donbas uit gaan ruilen tegen dat oekraine elke nacht olie/electra-infra en fabrieken opblaast in rus ofzo?

A denk ik niet dat oek daar me akkoord gaan, en als het om teruggeven gaat, B kan dat ook prima met wat ze nu hebben.

Maar je redeneertrant sluit wel weer perfect aan bij het narratief wat gepushed wordt; als ware deze ruine net zo belangrijk als berlijn in WO2.

Net zoals, idd, Avdiivka of Bakhmut. Ook "reuze belangrijk".
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 16:41:09 #94
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221128102
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja.
Dus jij denkt dat die cijfers kloppen? Je weet dat men daar zelfs aan de spiritus gaat?
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_221128114
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als je ziet hoe hij Rusland verbouwd heeft in de periode tussen 1999 en 2026 dan heb ik die sympathie ook wel. Stijging van de levensverwachting, enorme economische groei, corruptie bestrijding, een leger opgebouwd waardoor dag-na-dag elke talkshow tafel hier is gevuld met experts die sidderen voor de Russen. Alleen het geboortesaldo, maar daar is Poetin al mee aan de slag gegaan. Maar dat moet echt omhoog!
Vanwaar toch je obsessie met geboortecijfers? Je zit zelf notabene iedere avond boven een ouwe krant te onaneren. Zoek eens een vriendin, Mark.
En een prettige scheut door de pielemuis.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 16:48:48 #96
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221128162
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:40 schreef ExTec het volgende:

[..]
Die zie ik ff niet.

Wil rus gewoon de gehele donbas uit gaan ruilen tegen dat oekraine elke nacht olie/electra-infra en fabrieken opblaast in rus ofzo?

A denk ik niet dat oek daar me akkoord gaan, en als het om teruggeven gaat, B kan dat ook prima met wat ze nu hebben.

Maar je redeneertrant sluit wel weer perfect aan bij het narratief wat gepushed wordt; als ware deze ruine net zo belangrijk als berlijn in WO2.

Net zoals, idd, Avdiivka of Bakhmut. Ook "reuze belangrijk".
Rusland wilde o.a. de Donbas voor een vrede (aantal zaken meer uiteraard). Daar hebben ze straks geen onderhandelingen meer voor nodig.

Voor de rest nogal onzinnig wat je zegt. Als het alleen maar ruïnes zijn waarom wil Oekraïne het dan terug? Onzin natuurlijk.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 23 juni 2026 @ 16:49:25 #97
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221128166
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:41 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Dus jij denkt dat die cijfers kloppen? Je weet dat men daar zelfs aan de spiritus gaat?
1965 belde.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221128187
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:48 schreef inslagenreuring het volgende:

Voor de rest nogal onzinnig wat je zegt. Als het alleen maar ruïnes zijn waarom wil Oekraïne het dan terug? Onzin natuurlijk.
Omdat het hun land is?
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 16:55:26 #99
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221128200
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
Omdat het hun land is?
Dat is momenteel nogal onder dispuut om het mild uit te drukken.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221128214
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:49 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
1965 belde.
Je zit er maar 25 jaar naast.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')