Oh, goed om te weten. Ik heb dat voor waar aangenomen van een schapeneigenaar.quote:Op zaterdag 4 april 2026 09:56 schreef sigme het volgende:
Oh, @:lucky_strike esdoorn is niet giftig voor schapen, enkel voor paarden.
Ik noem hedera tuinkankerquote:Op zaterdag 4 april 2026 10:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh, goed om te weten. Ik heb dat voor waar aangenomen van een schapeneigenaar.
Ik vind die buurman nog steeds een eikel. Het zou niet eens in me opkomen om bij een verzoek van een buur 'zoek het maar uit' te zeggen. Maar goed, ik heb er weinig aan om me druk te maken om de minder sociale medemens. Volgende week komt de grondwerker even kijken en dan zullen die bomen er wel snel uit gaan. Dan kost dat maar 150-300 euro.
Gisteren hebben we tijdens het tuinieren besloten dat de esdoorn de kakkerlak van het plantenrijk is. Je komt er gewoon nooit van af, zelfs niet na een nucleaire winter.
Dat is inderdaad wel een juiste observatie jaquote:Op zaterdag 4 april 2026 11:17 schreef AnneX het volgende:
Observatie: de Amerikanen doen een rondje rond de maan deze dagen en kunnen vanuit de ruimte de aardkloot bewonderen en hoe het Midden Oosten wordt vernietigd door dezelfde U.S. en Israël.
https://removepaywalls.com/ is een alternatief voor archivequote:Op zaterdag 4 april 2026 11:17 schreef AnneX het volgende:
Kan mos in het gazon ook op het lijstje?
Groeten vanaf het balkon![]()
Helaasch…archive.ph is down en out. Was in sommige gevallen best hendig.
@:Blues
Wat verdrietig @:derLudolf van het ruimen van het bedrijf van je vrienden en van de koeien.
Observatie: de Amerikanen doen een rondje rond de maan deze dagen en kunnen vanuit de ruimte de aardkloot bewonderen en hoe het Midden Oosten wordt vernietigd door dezelfde U.S. en Israël.
Archive schijnt dichtgezet te zijn maar dit is een work around die (voorlopig) nog werkt. Maar hoe, geen flauw ideequote:Op zaterdag 4 april 2026 11:52 schreef Blues het volgende:
Ha! Die link van @:Kaatje1 lust door naar https://archive.ph/202604(...)-nu-kennen~b8296593/ als ik er een VK link die ik nu aan het lezen ben in zet.
Archive.ph@:Annex
Hierquote:Op zaterdag 4 april 2026 11:22 schreef Candaasje het volgende:
Ik wil juist mos terug in m’n stukkies gras! Waar mag ik het komen uitsteken?
Prioriteitenquote:Op zaterdag 4 april 2026 11:17 schreef AnneX het volgende:
Kijk eens aan. Deze doet het nog.quote:Op zaterdag 4 april 2026 11:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
https://removepaywalls.com/ is een alternatief voor archive
Uurtje zonder eten moet kunnen. Er is een toilet boven én buitenquote:Op zaterdag 4 april 2026 12:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Waarom verplaats je het eten en het toilet dan niet even? Personeel faal![]()
Veel plezier, hopelijk pikt iemand de hint op (uit ervaring, waarschijnlijk niet)
Ik wil dat, voor het stukkie onder de hangmatquote:Op zaterdag 4 april 2026 12:01 schreef Blues het volgende:
[..]
HierHele grasmat is 1 deinend (als je er op loopt) mosbed.
Ik ga 144 bellenquote:Op zaterdag 4 april 2026 12:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Uurtje zonder eten moet kunnen. Er is een toilet boven én buiten![]()
Hint wordt tot dusver niet opgepikt. Behalve door de autoloze die al aangaf evt een taxi te gaan pakken. Omdat het spoor op het stuk waar ik haar wil ophalen ook gedoe heeft.
quote:
Nou, vooruit. Maar we houden het in de gatenquote:Op zaterdag 4 april 2026 13:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Helpt het mijn zaak als ik meld dat de schrijnende situatie inmiddels is rechtgezet? Dat er niet naar eten getaald wordt en de zelden gebruikte (dus niet verschoonde) kattenbak nu het toilet of chioce blijkt?
Alleen als je Momfer ook meeneemtquote:Op zaterdag 4 april 2026 11:22 schreef Candaasje het volgende:
Ik wil juist mos terug in m’n stukkies gras! Waar mag ik het komen uitsteken?
quote:Op zaterdag 4 april 2026 13:33 schreef Vanyel het volgende:
![]()
Twee pecans, kleine nectarine, hoge platte perzik en twee passieflora in the pocket.![]()
Waarvan uiteraard maar 1 in zn blote niks maar ik wilde ze hebben
quote:Op zaterdag 4 april 2026 13:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
En sowieso 1000voor je tuinzin
Archive.is werkt nog gewoon in de link? Ik was even blij met dit alternatief, maar deze werkt niet voor NOZ en Grafschafter Nachrichtenquote:Op zaterdag 4 april 2026 11:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
https://removepaywalls.com/ is een alternatief voor archive
In de link wel, maar wanneer je direct naar archive gaat bij veel mensen niet meer. Heel apartquote:Op zaterdag 4 april 2026 13:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Archive.is werkt nog gewoon in de link? Ik was even blij met dit alternatief, maar deze werkt niet voor NOZ en Grafschafter Nachrichten
Fijn is het daar ja. Ik kom er ook graag. In mei of juni gaan we weer die kant op.quote:Op zaterdag 4 april 2026 12:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Was bij de boerenmarkt Lindchen vanmorgen. Onderweg daarheen heel erg rustig. Was daar om kwart over negen en het was als bomvol. Halve terrein vol met planten, bloemen, groenten en kruiden in kweekpotjes.
Het zit midden in de pampa, maar al jaren een groot succes.
quote:Op zaterdag 4 april 2026 13:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nou, vooruit. Maar we houden het in de gaten![]()
Ik weet niet eens waar onze kat is. Ergens buiten. Of slapend bij de buren op de bank. Of misschien ligt ie wel in onze eigen woonkamer…
Oh!quote:
Gevonden!quote:
Zou er iemand nog begrijpen waarom Momfer een Limburgs accent heeft? En ja, dat kan je googelen, maar wist je dat?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel opgevallen maar als 'hoort bij hem' altijd gezien.quote:Op zaterdag 4 april 2026 15:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Even opgezocht, nooit geweten maar ook nooit opgevallen
Zalm in de rookkast? Warm of koud?quote:Op zaterdag 4 april 2026 08:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zei dus.
Mogge. Dag 2 van een lang weekend vol met tuinklusjes en kokkerellen
Voor nu liggen er scones in de oven, zalm in de rookkast en gaan we aan de slag met de inkomstenbelasting. Straks naar buiten met hogedrukspuit, kettingzaag en snoeischaar.
Doe ze de groetjes daar danquote:Op zaterdag 4 april 2026 16:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
Morgenvroeg maar even op en neer om de tank weer te vullen. Want dinsdag ga ik naar een vriendin in Zwolle. Omdat ik liever van daaruit woensdagmorgen naar Amersfoort kachel dat vanuit de provincie.
Ja, ja en jaquote:
Jullie wonen echt te ver wegquote:Op zaterdag 4 april 2026 18:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, ja en ja![]()
Gisteren kip, morgen porchetta, maandag pizza. En vandaag vegan knolselderijsoep met zelfgebakken brood.
Ja!quote:
Nicequote:Op zaterdag 4 april 2026 18:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, ja en ja![]()
Gisteren kip, morgen porchetta, maandag pizza. En vandaag vegan knolselderijsoep met zelfgebakken brood.
Ik heb geen idee. Hij is eigenaar van een stuk land naast het onze. Toen hij eigenaar werd, heeft hij zich nooit voorgesteld aan ons. Hij traint wel eens met zijn honden op dat landje. Als wij dan staan te kijken, lachen en zwaaien we naar hem maar hij geeft nauwelijks blijk van ons bestaan. Rare ventquote:Op zaterdag 4 april 2026 11:20 schreef Candaasje het volgende:
Klikt het vaker niet met die buurman Lucky?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de ene buur ook eerder zou helpen dan de andere. Zeker als het om zwaardere/tijdrovende klussen gaat (waar ik zelf misschien niet echt de noodzaak van inzie)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."geen trek in" pfffffffffffffffffff
Niet zo vegan Iberico ham krokettenquote:Op zaterdag 4 april 2026 19:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zwaar leven. Vooral met kroketten.
Ik vind dat een lastige vraag.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Is de pijn wel weer wat minder @:vlindertje89 ?
Dat beperkende is zo vervelend. Je kunt niet even dit of even dat, overal bij na moeten denken. Fijn dat de buren er voor je waren.
Net toch maar met spoed de curry aangezet in de IP. Maakte een gaatje in de verpakking van de kip, dat durfde ik niet te laten staan ook niet in de koelkast.
quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:25 schreef sigme het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Op een goed moment ben je er toch een keertje klaar meeOf is het dan volgende week weer van "Wanneer kom je weer eens langs? Je komt nooit eens langs"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Morgen 5-gangen paaslunch in het restaurant van vrienden in Oostvoorne…quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hebben jullie dit weekend nog wat lekkers gepland?
Prijzen😢 Dakterrasquote:Op zaterdag 4 april 2026 16:13 schreef Dr_Flash het volgende:
3 Iberico-ham-kroketjes ¤ 9,50
0,35 liter Grolsch Weizen ¤ 5,80
Maar ja toch gewoon nog een fooitje erbij leggen he
quote:
quote:Op zaterdag 4 april 2026 20:09 schreef sigme het volgende:
Ieder huisje heeft z'n kruisje.
Er staat tegenover dat ik vlakbij mijn vader woon en die is ongeveer het tegenovergestelde van mijn moeder. Hij is zo conflictmijdend dat het bijna hilarisch is.
Maar goed, dat is dus wel een schat![]()
En ik heb een uitstekende relatie met mijn zusje. Ik kan ook goed overweg en heb momenteel veel contact met de broer & zussen van mijn moeder, ook al hebben die onderling niet allemaal (goed) contact.
Als bonus heb ik ook nog een uitstekende schoonfamilie, waarbij ik ook 20 jaar plezier heb gehad van een fantastische schoonmoeder.
Dat maakt het gedoe met mijn moeder niet beter, maar wel makkelijker.
Het troost ook niet maar het helpt wel om hier te lezen van anderen dat er zoveel mensen zijn die moeten leren leven en omgaan met heeeeeele rare familieleden.
Veel plezierquote:Op zaterdag 4 april 2026 19:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Morgen 5-gangen paaslunch in het restaurant van vrienden in Oostvoorne…
Ja idd. Want toen moeder overleed kwam andere broer (waar ik al lang geleden mee gebroken heb) ineens toen ze nog leefde notabene, terminaal in haar bed lag, door haar kamer in lades en kasten alvast rausen of er nog iets te halen viel.quote:Op zaterdag 4 april 2026 20:26 schreef AnneX het volgende:
Oh ja…in aanvulling op Blues: geld en bezittingen zijn ook gevreesde splijtzwammen.
Ik vermoed inderdaad meer schade dan vorige keer, wat tegelijkertijd ook spannend is, want vorige keer was het enkelbandjes ingescheurd. En dat maakt de kans dus groter dat er ook iets met die syndesmose is. Al kan het ook zijn dat de bandjes gewoon meer/heftiger zijn ingescheurd (of afgescheurd ipv ingescheurd), meer bandjes zijn ingescheurd, en/of nu niet alleen aan buitenkant enkel maar ook aan binnenkant enkel bandjes zijn in/afgescheurd, en hoeft het dus niet per se die syndesmose te zijn.quote:Op zaterdag 4 april 2026 20:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Geen idee of dat kan maar misschien heb je nu net wat andere spieren verrekt dan de vorige keer. Er zit daar best eea aan de binnenkant.
Ach @:sigme wat moeilijk toch, wat moet je daar nu weer mee. En een jaarvoorraad bezoek opmaken in 2 weken is best veel.
Best lastig zo’n afstandelijke buurman, weet eigenlijk niet wat je er aan hebt. Wat een drukte ook weer bij jullie, maar dat moet natuurlijk anders is er straks niets te oogsten. Je had het in het verleden ooit eens over kippen en varkens, misschien heb je dat wel eens gezegd, gaan die nog eens komen?
De curry is lekker geworden, kan er ook 5x van eten, daar hou ik van. Vond alleen bij proeven dat er een pitje ontbrak, de chilipoeder schoot wat uitmeeste heb ik eruit kunnen vissen, ben benieuwd hoe het is wanneer alles is ingetrokken.
Mijn zusje en moeder hebben al veel vaker meer moeilijkheden gehad dan ik met moeders. En de situatie tussen moeder & mij is nu een gevolg van moeilijkheden tussen hun. Waarbij ook daar geldt dat dat komt door mijn moeders moeilijke gedrag.quote:Op zaterdag 4 april 2026 20:25 schreef AnneX het volgende:
Vreemd gedrag blijft het, sigme.
Afstoten…”aantrekken” …doet zij dat ook bij zusje?…
Sterkte…je hebt je handen al vol met puppies en bezoekers.
Dit gaat nog wel een keertje goed komenquote:Op zaterdag 4 april 2026 21:39 schreef derLudolf het volgende:
Wel jammer dat @:Cat-astrophe afhaakte.
Rare fetish hebben julliequote:Op zaterdag 4 april 2026 22:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Kwam er vorige week achter dat er een Indiana Jones film was die ik compleet gemist had, Dail of Destiny . Besteld op blu-ray, vanavond gekeken. Heerlijk, klassiek Indiana Jones, niet teveel bij nadenken, 2,5 uur achtbaan, popcorn in je gezicht gooien.
Ander keertjequote:Op zaterdag 4 april 2026 21:39 schreef derLudolf het volgende:
Wel jammer dat @:Cat-astrophe afhaakte.
Wel VOOR 12 uur tanken. Of tegen de avond.quote:Op zondag 5 april 2026 10:31 schreef Barreltje het volgende:
morguh! en fijne paasdagen!
gister boodschappen gedaan overal ( ja ja nl is goedkoper) en eieren geschilderd .
Chef maakte een paaslam ( nouja, de oude ram van ons) en we aten heeeeeerlijk
Vandaag paasbrunch , eieren van de dijk rollenen nog even PuP bezoeken ( sorry van de aanloop @:sigme
)
en dan morgen weer op huis aan. wel in duitsland tanken, want duur in NL ( en thuisland)
Ik vond het raar, waarom zou je kip in wei doen? Zal wel beroepsdeformatie zijn.quote:Op zondag 5 april 2026 09:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Kibbesoep aan het maken, ouwe soepkip uit de wei, prei, peterseliewortel, knoflook, saffraan, peperkorrel, foeli, citroenschil. Laurierblad en water :-)
Kan nu de hele dag opstaan tot ie uit elkaar valt
Het zal wel om een weiland gaan. En niet om een zuivelproduct.quote:Op zondag 5 april 2026 11:25 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ik vond het raar, waarom zou je kip in wei doen? Zal wel beroepsdeformatie zijn.
Morgen nog een dagje werken en dan dinsdag naar Tenerifje
Jahaa dat snap ikquote:Op zondag 5 april 2026 11:28 schreef z80 het volgende:
[..]
Het zal wel om een weiland gaan. En niet om een zuivelproduct.
me zelf eens van deze stoel af trappen, en een beetje in beweging komen.
Die geluiden hequote:Op zondag 5 april 2026 09:03 schreef Vanyel het volgende:
Er zitten 2 gaaien te knuffelen in mijn vijgenboom
Yesquote:Op zondag 5 april 2026 10:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Hier waaide het vannacht ook erg hard.
Fijn Pasen allemaal!
Mijn klagen gister had effect, want gisteravond voor het slapen had ik voor het eerst het gevoel dat ik iets meer mobiliteit had. Wel meer pijn, ook bij voet neerleggen in bed enzo meer pijn dan eerder, maar ik kon wel voet net iets meer 'afwikkelen' ipv neerzetten en bijsluiten zegmaar. Vannacht ook wel wat meer pijn, maar wel best goede nacht alsnog, en vanochtend nog steeds hetzelfde. Meer pijn, maar wel nog steeds ook wat meer mobiliteit. Ik vind het vooruitgang. En dat had ik even nodig, een teken dat er enigszins iets de goede kant op gaat buiten alleen minder dik
Vandaag een wasdag, want van 10-18u betaal ik meer voor terugleveren dan voor verbruiken (al is er weinig zon nu, maar het duurste tussen die tijden is 1.3 cent per kWh dus dan kan ik nog wel aan) en tussen 13-17u krijg ik geld toe om te gebruiken. De eerste was zit er al in, en ik heb nog een beddengoed was en twee dekbedden/kussen wassen klaar liggen. Tussendoor met de poot omhoog op de bank met de katjes op schoot, en voor lunch straks afbak pistoletjes met avocado en zachtgekookte eitjes maken
. Vandaag is een betere dag
Dankjewel, lief maar waarom?quote:Op zondag 5 april 2026 11:35 schreef AnneX het volgende:
Wat ben jij toch een aardige vrouw @:Kaatje1 😘
Lekker doorgaan met klagen dan is het hopelijk morgen nog beterquote:Op zondag 5 april 2026 10:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Hier waaide het vannacht ook erg hard.
Fijn Pasen allemaal!
Mijn klagen gister had effect, want gisteravond voor het slapen had ik voor het eerst het gevoel dat ik iets meer mobiliteit had. Wel meer pijn, ook bij voet neerleggen in bed enzo meer pijn dan eerder, maar ik kon wel voet net iets meer 'afwikkelen' ipv neerzetten en bijsluiten zegmaar. Vannacht ook wel wat meer pijn, maar wel best goede nacht alsnog, en vanochtend nog steeds hetzelfde. Meer pijn, maar wel nog steeds ook wat meer mobiliteit. Ik vind het vooruitgang. En dat had ik even nodig, een teken dat er enigszins iets de goede kant op gaat buiten alleen minder dik
Vandaag een wasdag, want van 10-18u betaal ik meer voor terugleveren dan voor verbruiken (al is er weinig zon nu, maar het duurste tussen die tijden is 1.3 cent per kWh dus dan kan ik nog wel aan) en tussen 13-17u krijg ik geld toe om te gebruiken. De eerste was zit er al in, en ik heb nog een beddengoed was en twee dekbedden/kussen wassen klaar liggen. Tussendoor met de poot omhoog op de bank met de katjes op schoot, en voor lunch straks afbak pistoletjes met avocado en zachtgekookte eitjes maken
. Vandaag is een betere dag
quote:Op zondag 5 april 2026 12:05 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ach, vaak denk ik het en nu post ik het eens.
Wei als in grasland, Kip die buiten heeft kunnen rondlopenquote:Op zondag 5 april 2026 11:25 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ik vond het raar, waarom zou je kip in wei doen? Zal wel beroepsdeformatie zijn.
Morgen nog een dagje werken en dan dinsdag naar Tenerifje
Planning liep prima, de tweede autoloze had aangeboden om in Bodegraven op te stappen en dat is een mini omweg in een rustig dorp/stad. Op de terugweg kon ze met iemand anders mee.quote:Op zondag 5 april 2026 09:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Hoe was SvO @:cat-astrophe ? Iedereen op tijd op de goede plek?
Dikke woei hier, ik dacht even dat mijn wasrek op het balkon was omgewaaid, zo hoorde het, maar denk bij de buren, hier staat die nog en de was zal vast droog zijn.
Een uitloper van die regen kreeg ik ook nog mee op de fiets. En er staat behoorlijk wat wind.quote:Op zondag 5 april 2026 12:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier net regen, nu droog met donkere wolken in aantocht.
Even 100 gram knoflook fijn gemalen en in de vriezer. Daar kom ik de komende weken wel mee door
Mocht je daar wel lopen op zondag?quote:Op zondag 5 april 2026 14:18 schreef borisz het volgende:
Thuis voor restant RvV. Vierdaagse dag III zit erop. Kesteren - Wageningse Berg.. Ik denk dat ik morgen door ga naar Heelsum.
Ik stapte iets voor 9u de trein uit, en iets later gingen een hoop kerken los. En idd diverse mensen die naar een kerk liepenquote:
Had het hem gegund, maar gelukkig nog voor Remco en Tadej blijft ook sympathiek.quote:Op zondag 5 april 2026 16:24 schreef fietsie het volgende:
Auw auw auw wat moeten die benen van Matthieu zeer doen....
En het was ook echt op lichaamsgewicht / lengte, dat ie er af moest. Dus niet aan te ontkomen.quote:Op zondag 5 april 2026 16:57 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Had het hem gegund, maar gelukkig nog voor Remco en Tadej blijft ook sympathiek.
Wel echt een mooi interview na afloop. Dat onderlinge respect (behalve bij eerdergenoemde Evenepoel) vind ik echt erg mooi om te zien.quote:Op zondag 5 april 2026 17:12 schreef fietsie het volgende:
[..]
En het was ook echt op lichaamsgewicht / lengte, dat ie er af moest. Dus niet aan te ontkomen.
Ja die mannen hebben echt geen onderlinge fittie, die zien dat puur als elkaars klasse. Je zag ook duidelijk dat Pogacar op Matthieu stond te wachten. (En Pogi wilde Evenepoel ook niet terug hebben in de groep. Had een hoge 'dat zou de fijne zondagse fietstocht minder leuk hebben gemaakt' vibe, zoals ie dat zei. Als of ie met Matthieu een rondje recreatie was wezen doen.quote:Op zondag 5 april 2026 17:14 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Wel echt een mooi interview na afloop. Dat onderlinge respect (behalve bij eerdergenoemde Evenepoel) vind ik echt erg mooi om te zien.
Heel mooi om te zienquote:Op zondag 5 april 2026 17:14 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Wel echt een mooi interview na afloop. Dat onderlinge respect (behalve bij eerdergenoemde Evenepoel) vind ik echt erg mooi om te zien.
Waarom dat?quote:Op zondag 5 april 2026 17:14 schreef fietsie het volgende:
Pogi kan nog wel een bekeuring / Belgisch autorijverbod verwachten als de ambtenarij doorzet.
Rood licht spoorweg genegeerdquote:
Oh dat is ook wel erg dom en onverstandig en wat mij betreft diskwalificatie waardigquote:
Wedstrijdleiding gaf aan het aan de politie over te latenquote:Op zondag 5 april 2026 17:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh dat is ook wel erg dom en onverstandig en wat mij betreft diskwalificatie waardig
Hier meer over de reactie van het ambtenarenapparaa (waarom deze term: ik had er respect voor gehad als poltie in koers de boel stil had gezet, maar een papieren oorlog achteraf voedt de doorsnee weggebruiker niet op) :quote:Op zondag 5 april 2026 17:55 schreef Pinnenmutske het volgende:
https://sporza.be/nl/2026(...)th&utm_medium=social
Rijverbod voor iets waarvoor je geen rijbewijs hoeft te hebben, dat is ook wel typisch Belgisch.quote:Op zondag 5 april 2026 17:58 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hier meer over de reactie van het ambtenarenapparaa (waarom deze term: ik had er respect voor gehad als poltie in koers de boel stil had gezet, maar een papieren oorlog achteraf voedt de doorsnee weggebruiker niet op) :
https://www.vrt.be/vrtnws(...)en-overweg-infrabel/
En prima hoor, als ze de Belgische renners vervolgen, die zouden beter moeten weten. Als ze maar van de echte renners afblijven
Dat is balen zeg.quote:Op zondag 5 april 2026 17:13 schreef fietsie het volgende:
Ik had een nieuwe koekenpan nodig.
Had optie op korting , kocht een RVS pan.
Nu is het een soort permanente oorlog met aanbrandvlekken op het staal. Niet leuk,
Een rvs pan. Wel eentje met een dikke bodem?quote:Op zondag 5 april 2026 17:13 schreef fietsie het volgende:
Ik had een nieuwe koekenpan nodig.
Had optie op korting , kocht een RVS pan.
Nu is het een soort permanente oorlog met aanbrandvlekken op het staal. Niet leuk,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat moet ik me daarbij voorstellen?quote:Op zondag 5 april 2026 20:21 schreef Barreltje het volgende:
Eieren rollen was hilarisch vanaf de dijk, ook omdat de hond van oom en tante dacht dat het ballen waren.. uiteindelijk was er maar een ei goed genoeg om zelf op te eten, de rest lag in stukken
quote:Op zondag 5 april 2026 20:24 schreef Vanyel het volgende:
Driewerf hoera voor plaatstaal![]()
![]()
Wij kijken Blue Therapy.
Een van de therapieklanten heet Mons.
Ik kan er niet zo goed serieus naar kijken.
En nog zoiets.
Ik at vanmiddag een pruim. Superzoet en sappig. Dus ik jubelde tegen de vrouw: " Normaal ben ik er niet zo van, maar deze pruim is net zo lekker als die van mijn moeder".
Het bezoek![]()
![]()
![]()
Veggieboxquote:Op zondag 5 april 2026 20:35 schreef AnneX het volgende:
Waar komen de pruimen vandaan dan?
Staan nog niet eens in bloei.
Vanmiddag reden wij door de Betuwe binnendoor en daar stonden heel veel boomgaarden in bloei. Ook hiero is ons uitzicht op een oude hoogstam gaard verderop ook km’s peren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op zondag 5 april 2026 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
HoinWas vandaag bij ouders, paasgezellig doen en zo, je weet hoe dat gaat
![]()
Hoorde toch zoiets raars
Da's raarrrr ja!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Ja toch?quote:
Dat is goed nieuws, want ik heb ook twee van die pruimen liggenquote:
quote:Op zondag 5 april 2026 20:10 schreef AnneX het volgende:
Wat een gastvrijheid @:sigme
Dat was een vreemde late lunch ontmoeting vanmiddag met de schoonfamilie en mn. oudste zwager.
De gelegenheid waar wij hadden afgesproken heet Heel Toepasselijk
‘De Verdraagzaamheid” .Heeft ie wat mentale probs mss?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeker.quote:
Ik las mangaboxquote:Op zondag 5 april 2026 21:59 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat is goed nieuws, want ik heb ook twee van die pruimen liggen![]()
Heb een mangobox en een veggie+fruit mixbox gedeeld met buren, vanmiddag opgehaald. Ik heb wat extra fruit gehad en zij de groente (groot deel wil ik toch niet). Morgen maar eens een van de pruimen proeven dan
🎉 💐quote:Op zondag 5 april 2026 23:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kom net tot de conclusie dat ik vandaag langer met J samen ben dan dat ik alleen was. We zijn vandaag 23 jaar samen, vanaf mijn 22e.
Ik had een monsterbestelling, op zich leuk, maar de vorige was nog niet helemaal op. Dus nu heb ik 4 knolselderijen, en groene kool, een witte kool en twee rode kooltjes. Dat is me toch aan de kolige kant.quote:Op zondag 5 april 2026 21:59 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat is goed nieuws, want ik heb ook twee van die pruimen liggen![]()
Heb een mangobox en een veggie+fruit mixbox gedeeld met buren, vanmiddag opgehaald. Ik heb wat extra fruit gehad en zij de groente (groot deel wil ik toch niet). Morgen maar eens een van de pruimen proeven dan
Oh jammer van de hit en miss met de mangobox!quote:Op maandag 6 april 2026 08:35 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik had een monsterbestelling, op zich leuk, maar de vorige was nog niet helemaal op. Dus nu heb ik 4 knolselderijen, en groene kool, een witte kool en twee rode kooltjes. Dat is me toch aan de kolige kant.
Een ook nog 2 rettich en 2 frisse knolletjes.
Paar kilo koolsla met rettich wellicht...
Mijn eerste mangobox was compleet slecht. Was ik heel chagrijnig van toen. Toch nog maar eens geprobeerd. De vorige had 12 vrij prima mango's. Deze keer waren het er 9 + 3 uit de fruitbox. De eerste 8 liggen gepureerd en in porties in de vriezer voor ontbijt komende week. Die waren allemaal perfect![]()
![]()
quote:Op maandag 6 april 2026 08:52 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Oh jammer van de hit en miss met de mangobox!
Vorige keer had ik 12 rijpe mango's, perfect zoet en in koelkast hou je ze prima een week goed. Dit keer waren ze allemaal hard behalve eentje die een heel klein beetje zacht was maar zeker nog niet eetbaar. Liggen nu bij mn bananen in de la haha.
Naarmate het seizoen vordert verdwijnt de kool wel, dan komen er ook meer bonen en allerlei. Maar wij eten dus iig deze week venkelsoep, lenteuisoep, denk groene kool uit de oven en ik heel veel koolsla. De pompoenen wachten nog wel even.quote:En dat is wel veeel kooldingen, ja. Ik bestel er eigenlijk nooit groente want kan of wil het meeste niet eten, heb dit keer alleen paar wortels meegenomen en rest voor buren. Ik wil volgende keer ook wel eens een exotische fruit mini proberen, al hoop ik vooral op papaja en lijkt een hele ananas bv me niet zo praktisch. Maar kan altijd weer delen met buren haha, die waren er ook in geïnteresseerd.
Jaja jongens en meisjes, er wordt (en werd!) wat af gerotzooid her en derquote:Op zondag 5 april 2026 23:01 schreef Kaatje1 het volgende:
(Kant van mijn vader) Wij hadden heeroom Joop. Met een huishoudster tante Annie (bleek een klasgenootje van mijn moeder geweest te zijn.
Heeroom was in zijn jeugd naar het Seminarie gegaan en is dat na verloop van tijd ontvlucht, naar Amsterdam gegaan, heeft daar samengewoond met een dame. Toch maar weer terug naar het Seminarie en pastoor geworden. De inwonende huishoudster bleek heel lief te zijn.
Ik heb dat ook nooit geweten (veel neven en nichten ook niet) maar bij de generatie van onze ouders was dat wel bekend maar daar werd over gezwegenIk hoorde het van een nicht van mijn vader, zo’n 15 jaar geleden.
Moest het ff opzoeken, dat zijn van die kleine paardjes.quote:Op maandag 6 april 2026 11:12 schreef derLudolf het volgende:
Van/naar Nederland kom ik langs een wei met een paar Fallabella's. Er loopt nu een veulen bij, dat zit er zo koddig uit
Ik ben verder gegaan met vriend Chopin op pianoquote:Op zondag 5 april 2026 22:49 schreef AnneX het volgende:
Hé Blues: hoe ging het de mondharmonica 🎶 Doe je weer zo’n les via yt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanmiddag liedjes oefenen met de band 🎶
Chopin is ook mooi.
Wij hebben Jazz Radio Classic Jazz ‘ontdekt’, een Zwitserse zender.
Mooie tweede Paas aan een ieder.
Oh jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn moeder is in Renkum geborenquote:Op maandag 6 april 2026 13:04 schreef borisz het volgende:
Mn Vierdaagse zit erop. In Kaatjetown nu in de trein terug.
Wat is het toch een mooie omgeving zo Bennekom/Renkum. Oranje Nassau Oord en Quadenoord om precies te zijn. 😋.
Schuimblusser erop!quote:Op maandag 6 april 2026 13:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Lekker, de buren tegen bezoek “jullie kunnen hier buiten roken, ik doe de deur dicht dan stinkt het niet zo in huis”. En bedankt
quote:Op maandag 6 april 2026 13:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Lekker, de buren tegen bezoek “jullie kunnen hier buiten roken, ik doe de deur dicht dan stinkt het niet zo in huis”. En bedankt
Goed gedaan jochiequote:Op maandag 6 april 2026 15:41 schreef Dr_Flash het volgende:
EN OOK NOG Gestofzogen jongens en meisjesWat ben ik goed
quote:Op zondag 5 april 2026 19:57 schreef z80 het volgende:
[..]
Een rvs pan. Wel eentje met een dikke bodem?
Hoe krijg je dan aanbrand vlekken? Ik mishandel de pannen al 20 jaar. En op wat krassen na nog zo goed als nieuw.
Wat een levenquote:Op maandag 6 april 2026 16:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb me volgevreten aan de paasbrunch. Moeders gi g terug in de tijd en had voor braadworst en boterhamworst gezorgd waar de tieners en jong-volwassenen als klein kind gek op waren als oma kwam oppassen en koken. Kinders helemaal![]()
![]()
![]()
![]()
Plus asperges in soep en op bord, zalm, aardappeltjes. En hemelse modder als toetje.
Daarna thuis cameraatje geïnstalleerd zodat ik de poesjes tijdens mijn vakantie kan bekijken.
En kattencafe, London Walk en uitkijkpunt in Londen geboekt. Plus overzichtje gemaakt van losse dingen die ik evt wil zien en doen en waar dat handig in de buurt ligt van de geboekte zaken.
Met ruimte om te lummelen, uiteraard.
Van de titel moest ik hieraan denken.quote:Op maandag 6 april 2026 12:13 schreef Blues het volgende:
Heb nog een tvtip voor jullie, wij hebben op het einde allebei een zakdoekje erbij gepakt
Maar vonden ook wat van de zoon.
Prachtig document.
https://www.npodoc.nl/artikelen/de-laatste-reis
Dank voor de tipquote:Op maandag 6 april 2026 18:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Van de titel moest ik hieraan denken.
Mar adentro
Jaren geleden gezien. Misschien ook wel wat voor jullie.
Bij mij werkt het goed om op te warmen met olie op inductiestand 7, zodra het walmt op stand 4 zetten met het product er in.quote:
Ik doe rustig opwarmen tot Leidenfrost, olie erin, 10 seconden wachten en temperatuur naar beneden en product erin.quote:Op maandag 6 april 2026 18:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bij mij werkt het goed om op te warmen met olie op inductiestand 7, zodra het walmt op stand 4 zetten met het product er in.
De bodem blijft ook wel ijzerkleurig; de zijkanten niet. Zwartbruin overalquote:Op maandag 6 april 2026 18:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bij mij werkt het goed om op te warmen met olie op inductiestand 7, zodra het walmt op stand 4 zetten met het product er in.
Heb je geen maandag morgen monster te pakken?quote:
Die metalen zijn er ook in uitvoeringen van van dat speelgoedautootjes metaal uit de jaren '80.quote:Op maandag 6 april 2026 20:43 schreef derLudolf het volgende:
Zo, vandaag eindelijk de radiator in de wc verwijderd, zag er lang tegenop maar uiteindelijk was het een klus van niets![]()
Pro tip, haal voor ¤0,48 een ontluchting sleutel en vertrouw niet op een plastic exemplaar dat je ooit als promotiemateriaal kreeg![]()
Gelukkig heb ik nog een andere warmtebron
Andere pro tip.quote:Op maandag 6 april 2026 20:43 schreef derLudolf het volgende:
Zo, vandaag eindelijk de radiator in de wc verwijderd, zag er lang tegenop maar uiteindelijk was het een klus van niets![]()
Pro tip, haal voor ¤0,48 een ontluchting sleutel en vertrouw niet op een plastic exemplaar dat je ooit als promotiemateriaal kreeg![]()
Gelukkig heb ik nog een andere warmtebron
Artistiek.quote:
Jezus mina gvdquote:Op maandag 6 april 2026 20:47 schreef fietsie het volgende:
Mijn schoonmoeder heeft halve dag op de traplift vastgezeten.
Om 14:00 contact gehad met noodcentrale. Maar die hadden het verder niet doorgegeven aan de spoeddienst die uit Zwolle moet komen.
Dus toen wij die (eindelijk, want geen publiek te vinden nummer) te pakken hadden om 19:00 bleek de beste man helemaal nul meldingen gehad te hebben..
Zamak?quote:Op maandag 6 april 2026 20:46 schreef fietsie het volgende:
[..]
Die metalen zijn er ook in uitvoeringen van van dat speelgoedautootjes metaal uit de jaren '80.
Die vergaan langzaam, en kruimelen dan af bij nood-gebruik...
Sjeesusquote:Op maandag 6 april 2026 20:47 schreef fietsie het volgende:
Om 14:00 contact gehad met noodcentrale. Maar die hadden het verder niet doorgegeven aan de spoeddienst die uit Zwolle moet komen.
Dus toen wij die (eindelijk, want geen publiek te vinden nummer) te pakken hadden om 19:00 bleek de beste man helemaal nul meldingen gehad te hebben..
We kregen van de het centrale nummer een heel verhaal over drukte, mensen die van klant naar klant reden.quote:
Duurquote:Op maandag 6 april 2026 20:55 schreef fietsie het volgende:
[..]
https://www.gamma.nl/asso(...)ac-3-stuks/p/B204835
Dju! Gaat het nu goed met haar?quote:Op maandag 6 april 2026 20:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
We kregen van de het centrale nummer een heel verhaal over drukte, mensen die van klant naar klant reden.
Monteur: alleen vanmorgen om 8:00 een storingsmelding Noord-Nederland gehad; hele dag in de zon gezeten.
....
Die zijn messing, die brokkelen niet denk ikquote:Op maandag 6 april 2026 20:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Duur
https://www.wildkamp.nl/p(...)rchroomd-5-mm/961554
.....quote:Op maandag 6 april 2026 20:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
We kregen van de het centrale nummer een heel verhaal over drukte, mensen die van klant naar klant reden.
Monteur: alleen vanmorgen om 8:00 een storingsmelding Noord-Nederland gehad; hele dag in de zon gezeten.
....
De monteur moest wel een paar keer tot 10 tellen.quote:
Bizar…quote:Op maandag 6 april 2026 20:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
....
Als er na een uurtje nog niemand was gekomen had ik 112 gebeld. Laat de brandweer maar komen.quote:Op maandag 6 april 2026 20:47 schreef fietsie het volgende:
Sjah ik kwam ook pas in het circus terecht toen ik thuis kwam. En kreeg toen het relaas over niet opdragende monteur. "Nog een keer bellen" was iets wat niemand verder had bedacht. Dus 112 ook niet.quote:Op maandag 6 april 2026 21:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als er na een uurtje nog niemand was gekomen had ik 112 gebeld. Laat de brandweer maar komen.
Zij vond dat de gemeente maar eens wat moest leveren voor al die jaren OZB. Nou dat is dus niet echt een vetpot.quote:Op maandag 6 april 2026 21:05 schreef sigme het volgende:
Ik ben altijd godsdankbaar voor genoeg geld in de familie om dit soort zaken buiten gemeenschapsgeld om te regelen. Dat bespaart de gemeenschap geld en ons frustratie.
De lift van vaders werd in stukjes afgevoerd naar de vaalt door de monteur na 5 jaar.quote:Op maandag 6 april 2026 21:25 schreef fietsie het volgende:
Inmiddels is monteur #2 gearriveerd met nog meer onderdelen. Toch knap bij een afgelopen woensdag geplaatste traplift.
Aangezien er meestal geen onvertogen woord uit jou komt ben ik al benieuwd naar de ongecensureerde versie.quote:Op maandag 6 april 2026 21:20 schreef vlindertje89 het volgende:
Jezus @:fietsie wat een oelewappers bij de noodcentrale (om het maar even enigszins vriendelijk te houden nog).
De ellende is ook vooral dat als ie het niet doet je hem niet even 'uit de weg kan stallen' en dan de trap gewoon gebruiken.quote:Op maandag 6 april 2026 21:32 schreef derLudolf het volgende:
Oh dat is ook al snel dat die het begeeftLaat het de gemeente maar lekker geld kosten. 's Avonds op een feestdag, 300%? Hopelijk leren ze het af. Wel mooi ruk, dan is het vertrouwen er wel uit, uit zo'n lift.
Ik had, de situatie kennende, vooraf al aangegeven dat de consequentie zou zijn dat de trap voor een normale volwassene al niet meer beloopbaar zou worden. Reactie daarop was: "Jij vind het gewoon onnodig, dus daarom zeg je dit.". Prima. Maar meer dan een kartonnen doos kun je nu die trap niet meer op of af krijgen.quote:Op maandag 6 april 2026 21:42 schreef derLudolf het volgende:
Welke discussie? Van 2e hands lift laten plaatsen, van lift laten plaatsen, van niet verbouwen of van niet verhuizen?
Hahaha, nee, dat soort berekeningen gaan op papier en die gaan uit van een papieren werkelijkheid die niet gestoord wordt door de ware werkelijkheid.quote:Op maandag 6 april 2026 21:32 schreef derLudolf het volgende:
Oh dat is ook al snel dat die het begeeftLaat het de gemeente maar lekker geld kosten. 's Avonds op een feestdag, 300%? Hopelijk leren ze het af. Wel mooi ruk, dan is het vertrouwen er wel uit, uit zo'n lift.
Neequote:Op maandag 6 april 2026 21:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Huis is zeker niet gescikt (te maken) voor begane grond bewoning?
Fijn en vol! Allemachtig wat heb jij toch altijd een volle dagenquote:
Dat is bij 70% van de trapliften zo. Voordeur of deur toilet zit in de weg. Ik dans menigmaal de limbo er omheen.quote:Op maandag 6 april 2026 22:00 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik had, de situatie kennende, vooraf al aangegeven dat de consequentie zou zijn dat de trap voor een normale volwassene al niet meer beloopbaar zou worden. Reactie daarop was: "Jij vind het gewoon onnodig, dus daarom zeg je dit.". Prima. Maar meer dan een kartonnen doos kun je nu die trap niet meer op of af krijgen.
De monteur werd om 14.00 uur gebeld. Dat het daarna 5 (!) uur duurde voordat ze eraf geholpen werd... ik kan er met mijn hoofd niet bij dat zijzelf of een andere aanwezige daar niet op doorpakte.quote:Op maandag 6 april 2026 22:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Kon je schoonmoeder wel om hulp vragen? Want je zal maar daar zitten zonder dat.
Als ik dat lees ben ik zo gelukkig met een gelijkvloerse woning
Had zij dan een telefoon bij zich?quote:Op maandag 6 april 2026 22:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
De monteur werd om 14.00 uur gebeld. Dat het daarna 5 (!) uur duurde voordat ze eraf geholpen werd... ik kan er met mijn hoofd niet bij dat zijzelf of een andere aanwezige daar niet op doorpakte.
Ik was bang dat ze daar eerst een tijd had gezeten voordat er gebeld werdquote:Op maandag 6 april 2026 22:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
De monteur werd om 14.00 uur gebeld. Dat het daarna 5 (!) uur duurde voordat ze eraf geholpen werd... ik kan er met mijn hoofd niet bij dat zijzelf of een andere aanwezige daar niet op doorpakte.
Groeten uit Deventer, Overijssel, Nederlandquote:
Daarom hebben wij de badkamer benedenquote:Op maandag 6 april 2026 22:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vrijwel ieder huis is begane grond bewoonbaar te maken. Moet je alleen in de woonkamer willen slapen en nooit meer willen douchen
Bij mijn huidige vesting is er alleen een spreekuur op afspraak. Bij de nieuwe is het vrije inloop maar dus vooral huisbezoeken. Dat heeft ook met de afstanden in die gemeente te maken. Maar ik snap gewoon niet wat je voor iemand kunt regelen bij een huisbezoek. Verzekeringen afsluiten, DigID aanvragen, bezwaren indienen, loonstroken uploaden, dat kan helemaal niet offline. Als een digibete client met een digibete vrijwilliger te maken krijgt, hoe kom je dan toch een oplossing? Maar ik ga het wel zien, ben erg benieuwd.quote:Op dinsdag 7 april 2026 09:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik weet dat er op de vestiging in de stad wel nieuwkomers komen, op afspraak wel. Ik heb wel eens gehoord over een spreekuur maar weet niet of dat er nog is. Maar er komen wel mensen langs met vragen.
Volgens mij gaan vrijwilligers mee naar het bezichtigen van het huis en helpen met alles, of dat via huisbezoeken gaat weet ik niet.
De oude teamleider heeft wel gevraagd of ik, wanneer zij goed is ingewerkt, om op haar nieuwe locatie de dossiers te digitaliseren want ook allemaal digibeet
Wij hebben wel veel digibete clienten, ook niet raar wanneer je uit de binnenlanden van verweggistan komt waar nauwelijks stroom is.
Ik zat er ook over na te denken hoe dat moet. De meesten bij ons hebben wel Digid anders komen ze ook niet in MijnInd. Maar inderdaad, misschien dat deze mensen een lijstje maken en dat er mensen op kantoor die dingen regelen. Enorm omslachtigquote:Op dinsdag 7 april 2026 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bij mijn huidige vesting is er alleen een spreekuur op afspraak. Bij de nieuwe is het vrije inloop maar dus vooral huisbezoeken. Dat heeft ook met de afstanden in die gemeente te maken. Maar ik snap gewoon niet wat je voor iemand kunt regelen bij een huisbezoek. Verzekeringen afsluiten, DigID aanvragen, bezwaren indienen, loonstroken uploaden, dat kan helemaal niet offline. Als een digibete client met een digibete vrijwilliger te maken krijgt, hoe kom je dan toch een oplossing? Maar ik ga het wel zien, ben erg benieuwd.
Met huisbezichtigingen gaan we inderdaad altijd mee. Daarna gaan mensen mee naar kantoor om alles te regelen. Ik ga a.s. maandag ook mee naar de bezichtiging van het nieuwe huis van mijn vriend Mohammad. Zo'n zin in.
Zoiets denk ik ook. Het lijkt me dat je op die manier wel ontzorgt maar niet zelfstandig maakt.quote:Op dinsdag 7 april 2026 10:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zat er ook over na te denken hoe dat moet. De meesten bij ons hebben wel Digid anders komen ze ook niet in MijnInd. Maar inderdaad, misschien dat deze mensen een lijstje maken en dat er mensen op kantoor die dingen regelen. Enorm omslachtig
Maar wel (gelukkig komt daar een eind aan) iedereen op leeftijd 21 euro per maand laten betalen voor huishoudelijke hulp. Ook wanneer financieel totaal geen probleem is om het volle pond te betalen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 11:04 schreef Blues het volgende:
Als een traplift niet vergoed wordt voor iemand met MS én voor iemand op leeftijd, voor wie is het dan wel bedoeld. Hallo Nederland met je infantiele regeltjes en teveel loketten
Sterkte met knie Kaat!
En daardoor, de mensen die er misbruik van maken (dus degenen die indertijd hun zelf betaalde hulp opgezegden) is er voor mensen die het niet kunnen betalen (of regelen) een enorme wachtlijstquote:Op dinsdag 7 april 2026 11:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn ouders krijgen dus nu ook thuiszorg en hebben een traplift. Ze vinden het werkelijk absurd dat ze daar maar 21 euro voor moeten betalen.
Volgens mij is het punt juist dat die 21 euro voor rijke mensen met een zelfbekostigde schoonmaakhulp zo *weinig* is. Maar dat ze er dan toch gebruik van maken, en hun dure huishoudelijke hulp bedanken voor bewezen diensten.quote:Op dinsdag 7 april 2026 11:53 schreef Clubsoda het volgende:
Thuiszorg bij iemand ernstig ziek is, is natuurlijk wel wat anders dan schoonmaakhulp. Een verzorgende of verpleegkundige is wel een wat ander prijskaartje dan een schoonmaker om particulier te regelen.
Maar dat is wel mijn interpretatie natuurlijk, dat het hier om meer gaat dan huishouden.
Dat snap ik. Maar het is toch niet gezegd dat deze thuiszorg schoonmaak betreft? Of gelden daar andere tarieven voor? Ik zit er niet op.quote:Op dinsdag 7 april 2026 12:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Volgens mij is het punt juist dat die 21 euro voor rijke mensen met een zelfbekostigde schoonmaakhulp zo *weinig* is. Maar dat ze er dan toch gebruik van maken, en hun dure huishoudelijke hulp bedanken voor bewezen diensten.
Exact, even kort door de bocht, medische thuiszorg (zorgverzekering) is wat anders dan huishoudelijke thuiszorg (wmo). Wel eens een hulp gehad die bedankt werd bij cliënten met de vraag of ze bij de organisatie wilden aanmelden waar de gemeente gebruik van maakt zodat cliënt de vertrouwde hulp bleef houden.quote:Op dinsdag 7 april 2026 12:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Volgens mij is het punt juist dat die 21 euro voor rijke mensen met een zelfbekostigde schoonmaakhulp zo *weinig* is. Maar dat ze er dan toch gebruik van maken, en hun dure huishoudelijke hulp bedanken voor bewezen diensten.
quote:Op dinsdag 7 april 2026 12:14 schreef Clubsoda het volgende:
Ik verwoord het even anders, ik vind een pallitiatieve 70+er die chemo krijgt nou niet direct de eerste die ik aan zou wijzen als "degenen die er misbruik van maken".
Neem ik het zomaar op voor de moeder van Lucky
Inkomensafhankelijk ben ik helemaal met je eens. Maar zolang dat er niet is vind ik het ook voorstelbaar dat je in zo'n traject niet de headspace hebt om een andere schoonmaker te vinden (goede zijn echt enorm dungezaaid) die geen vervanging heeft bij vakantie of ziekte etc.quote:Op dinsdag 7 april 2026 12:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
![]()
Nou, zij kunnen best een berg meer betalen hoor met dat inkomen en vermogen. Ik vind de mate van ziekte hier minder relevant dan het vermogen. Die ziekte is er, daarom krijgt ze die extra hulp. Wat die extra hulp kost vind ik eigenlijk een heel ander verhaal. Dat mag best inkomensafhankelijk gemaakt worden. Vooral omdat echt een groot deel van die club boomers de rijkste generatie ooit zijn.
Daar heb ik het ook niet over. Maar wel 70+ met een pensioen van ruim 5000 en een afbetaald huis.quote:Op dinsdag 7 april 2026 12:14 schreef Clubsoda het volgende:
Ik verwoord het even anders, ik vind een pallitiatieve 70+er die chemo krijgt nou niet direct de eerste die ik aan zou wijzen als "degenen die er misbruik van maken".
Neem ik het zomaar op voor de moeder van Lucky
Ja, eens ook weer. Maar volgens mij had Kaatje het over een bestaande schoonmaker die weg mocht blijven omdat het via de gemeente goedkoper was. Dan hoef je dus geen nieuwe te zoeken of steeds een andere via de gemeente te vertellen waar de stofzuiger staat.quote:Op dinsdag 7 april 2026 12:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Inkomensafhankelijk ben ik helemaal met je eens. Maar zolang dat er niet is vind ik het ook voorstelbaar dat je in zo'n traject niet de headspace hebt om een andere schoonmaker te vinden (goede zijn echt enorm dungezaaid) die geen vervanging heeft bij vakantie of ziekte etc.
Is het een eerste levensbehoefte? Nee. Zijn er mensen die het beter kunnen gebruiken? Ongetwijfeld. Is dit waar ik aan denk bij "misbruik"? Dat dan weer niet.
Wat deden de Gremlins in een trapliftquote:Op dinsdag 7 april 2026 12:24 schreef Vanyel het volgende:
Mijn ouders hadden geen zin in dat circus en ruimte om die keus te maken dus laten binnenkort zelf een lift plaatsen. Voor het gemak maar een echte, volgens mij durft mijn moeder niet in een traplift (vast omdat we vroeger de gremlins 387 keer gekeken hebben).
Verschillen trouwens ook zo bizar bij jeugdzorg. Met mijn ervaring van de afgelopen jaren zou ik iedereen mijn gemeente aanraden.
Maarrrr er schijnen vrij stevige bezuinigingen aan te komen, dus misschien is dat voor de toekomst niet meer waar.
Overigens is die ongelijkheid voor ons al jaren reden om niet eens aan verhuizen te denken.
Even in een spoiler want ik word zelf onpasselijk van het bewegend gebeurenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |