Goed zo jongenquote:Op zondag 18 augustus 2024 20:39 schreef MadMaster het volgende:
Nog maar weer en duimpje voor Muiden e.o…
Ai, ik ben te principieel kennelijk, ik had hem in het vorige deel al gelijkt en ik ga niet eenzelfde post nogmaals liken natuurlijkquote:Op zondag 18 augustus 2024 20:39 schreef MadMaster het volgende:
Nog maar weer een duimpje voor Muiden e.o…
Typische soldaten wel, zo kun je natuurlijk ook vredig de vijand afschrikkenquote:Op zondag 18 augustus 2024 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 158
Het tussen 1879 en 1895 gebouwde Forteiland Pampus (205 x 164 meter groot) doemt op in de verte. Het was bedoeld om Amsterdam te verdedigen tegen aanvallen vanuit de Zuiderzee. In 1932 ging de Afsluitdijk dicht, en in 1933 het fort dus ook. Het is nooit in gebruik geweest voor enige krijshandelingen, al waren er wel tijdenlang 200 soldaten op gelegerd. Het eiland is ook niet aangesloten op gas, waterleiding, stroom of riolering, aangezien het zelfstandig moest kunnen functioneren in geval van oorlog. Energie wordt momenteel uit 2 windmolens en wat zonnepanelen gehaald, water maken ze zelf vanuit het IJmeer.
[ afbeelding ]
Mat'64. Tweebaks.quote:
Hoop toch wel dat je die vinger sindsdien niet meer gewassen hebt,quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Het ziet er bijna gefotosoept uit maar dit heb ik echt met mijn eigen vingers in de vuiligheid gekrast
Ermmmquote:Op zaterdag 7 september 2024 19:42 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hoop toch wel dat je die vinger sindsdien niet meer gewassen hebt,
die is nu geld waard
quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:42 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hoop toch wel dat je die vinger sindsdien niet meer gewassen hebt,
die is nu geld waard
Nee moesten toen overstappen in Lichtenberg of zo gelof ik. HBF kwam later pas.quote:Op zaterdag 7 september 2024 21:06 schreef derLudolf het volgende:
2004, toen was Berlin Ostbahnhof ook nog Hbf zeker? Reed er toen geen rechtstreekse nachttrein vanuit NL naar Warsawa?
Aha, vanaf 2010 treinde ik dus regelmatig naar Ede-Wageningen en heb in Arnhem wel es de CNL's en EN's gezien. Dan hebben die ook niet heel lang gereden want 2014 was volgens mij het laatste jaar.quote:Op zaterdag 7 september 2024 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee moesten toen overstappen in Lichtenberg of zo gelof ik. HBF kwam later pas.
Komt er ook nog eentje van, binnenkortquote:Op zaterdag 7 september 2024 21:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, vanaf 2010 treinde ik dus regelmatig naar Ede-Wageningen
Kan ook net zo goed Gesundbrunnen geweest zijn.quote:Lichtenberg, zou kunnen hoor, heb ooit es gelezen op Wikipedia dat een bepaald Berlijns station jarenlang begin en eindpunt was van veel nachttreinen of internationale treinen. Weet zo niet meer welke dat was.
Geen Berlin Ost?quote:Op zaterdag 7 september 2024 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Komt er ook nog eentje van, binnenkort
[..]
Kan ook net zo goed Gesundbrunnen geweest zijn.
Prachtig! Wat een avontuur was dat!quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 159
Bestemming
Midden-Nederland
Datum / data
15 januari 2011
Beweegreden
De allereerste PTA Treinentopic NieuwjaarsrondeVoor wie het allemaal nog eens na wil lezen, dit is de bron van alles
![]()
Gezelschap
@:Peter, @:Dennistd, @:peterselieman, @:Lemjur, @:KapiteinT, @:Socios
Ze wisten zelfs al welk rijtuig bij welke
Vanuit Hengelo namen we de Pimpel-Express, die toen al 5 jaar zo heette, naar Schiphol.
[ afbeelding ]
Onderweg kwamen we nog langs Deventer, waar mijn huidige woonstede nog ernstig in aanbouw was. En waar het water in de IJssel hoog stond.
[ afbeelding ]
En aan het eind van de dag ging ieder weer zijns weegsZo simpel was het toen
![]()
[ afbeelding ]
Water genoeg voor ze.quote:Tijdens de wat langere overstap in Haltern (23 minuten planmatig) bestaat de mogelijkheid om wat foto’s te maken van het beeldhouwwerk “De Duikers” op het Bahnhofsvorplatz. Dit kunstwerk is in 2005 door de in Parijs wonende kunstenaar Peter Bracht gemaakt en is een geschenk van Herr Doktor Rolf-Dieter Beythien aan de burgers van Haltern.
We kozen toen voor de Mac en dat was maar goed ook, want was de Burgerking toen niet afgefikt?quote:Op zondag 8 september 2024 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 161
Bestemming
Stukje Ruhrgebiet.
Datum / data
Zondag 22 januari 2012
Beweegreden
De tweede PTA Treinentopic Nieuwjaarsronde.
Gezelschap
@:Greavy, @:James1988, @:Peter, @:Peterselieman, @:RubenK, @:Scarlet_Dragonfly, @:Dennistd
Vervoer
Treinen, treinen en nogeens treinen.
Foto's!
Uiteindelijk waren we rond etenstijd in Rheine, waar de luiheid bepaalde waar we gingen eten![]()
[ afbeelding ]
Het was weer een leuke dag
Was net een maand ervoor gebeurd voor zover ik terug kan vindenquote:Op zondag 8 september 2024 16:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Daar was wel wat mee geloof ik ja. Of dat die een paar maanden later affikte zoiets.
quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, die 200 soldaten hebben natuurlijk ook weleens ergens zin in
Ja die is weg volgens Google Street View. In 2019 ook alquote:
Oh, zondequote:Op dinsdag 10 september 2024 17:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja die is weg volgens Google Street View. In 2019 ook al
Wij vermaken ons altijd welquote:
Vergeet de Rummikub niet.quote:Op vrijdag 13 september 2024 08:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wij vermaken ons altijd welMeestal maak ik een woordzoeker, zijn er wat sudoku's (elk jaar dezelfde want wat geeft het
) en er zijn ook al kleurplaten, bouwplaten en zelfs een seinbeeldenbingo geweest. Het houdt je van de straat en op de rails zeg maar
Ik vond m'n Riga woordzoeker erg leukquote:Op vrijdag 13 september 2024 08:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wij vermaken ons altijd welMeestal maak ik een woordzoeker, zijn er wat sudoku's (elk jaar dezelfde want wat geeft het
) en er zijn ook al kleurplaten, bouwplaten en zelfs een seinbeeldenbingo geweest. Het houdt je van de straat en op de rails zeg maar
Dat was nog maar een kleintje, want A6 boekje. Voor het PTA-rondje zijn de boekjes A5, dan heb je veel meer ruimte.quote:Op vrijdag 13 september 2024 12:17 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vond m'n Riga woordzoeker erg leuk![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |