Fles' Travelsnacks, part 180 BestemmingHaltern am See, Duitsland
Datum / dataZaterdag 16 en zondag 17 augustus 2025
Gezelschap
@Cat-astrophe
VervoerDe Catmobiel. En de trein. En een stukje treinvervangend busvervoer.
KostenHotel ¤ 120 p.p.p.n. inclusief ontbijt, parkeren en wellness facilities
Eten niet echt bijgehouden. Gewoon Duitse prijzen.
Foto's!Cat was vrijdagmiddag al daarheen gegaan, ik kon vrijdagavond pas weg maar dan kun je daar niks meer doen dus om daar nou een extra overnachting voor te gaan betalen. Meh. Dus: zaterdagochtend pas daarheen gegaan. Via Münster. Waar mijn faam mij al vooruitgereisd bleek te zijn
![01.jpg]()
Anyway, aangekomen in Haltern am See, eerst even naar Reken gereden voor lunch bij een konditorei die Cat al uitgezocht had. Daarna de Funkturm Groß Reken Melchenberg beklommen. 167 treden maar wel een leuk uitzicht over de wijde omgeving.
![02.jpg]()
![03.jpg]()
Weer met beide voeten op de grond bleek er eoa Walderlebnispfad in de buurt te zijn. Het was maar 1,4 km, dus ja prima. Wir schaffen das! Onderweg allemaal leerzame ervaringen zoals Wald-Memory en het houten plieng-ploeng-plieng-spel.
![04.jpg]()
![05.jpg]()
Na afloop van dat pad stonden we ineens vlak naast een Biergarten, heel bijzonder. Eentje in Schwarzwälder stijl ook nog, inclusief Schwarzwälder bier

![06.jpg]()
Op de terugweg naar de auto zagen we ineens iets met "Brunnen" op de kaart staan. Even was er de halve hoop dat dat een Wassertretbecken zou kunnen zijn, maar helaas. De Alterbrunnen.
![07.jpg]()
We reden door naar Klein Reken waar sinds een paar jaar een nieuw stationnetje geopend bleek te zijn dus even bordje knallen natuurlijk. Vielen we net midden in een brandweerfeest met boomplant-challenge. De heren waren uitgedaagd om binnen 48 uur een boom te planten, anders moesten ze de andere groep voor een Grillparty uitnodigen. Dus dan maar liever even een boom planten

Dat vindt boven in het midden plaats, bij dat huisje.
![08.jpg]()
Hierna hadden we het wel gezien en gingen we naar het hotel, want het zwembad was erg aanlokkelijk. Helaas werd de terugweg nog enigszins vertraagd door een peloton van deze klootviolen.
![09.jpg]()
Anyway: Hotel bereikt, ingecheckt en het zwembad in
![10.jpg]()
Rond een uur of zes reden we het dorp in want ik had om half zeven een tafel geboekt bij Hotel Am Turm. Erg lekker gegeten. Franse uiensoep, Hotel Am Turm Teller (biefstuk, varkenshaas en kalkoensteak met champignons, hollandaisesaus, gebakken aardappeltjes en salade).
![11.jpg]()
![12.jpg]()
Bwoooh veel gegeten pfffff

Even de beentjes strekken. We waren vlakbij het centrum dus al snel konden we weer gaan zitten. Bij een ijssalon met zicht op de kerk.
![13.jpg]()
After Eight ijs!

IYKYK
![14.jpg]()
Terug naar de auto gewandeld via de Siebenteufelsturm uit 1502. Kun je niet in helaas. In de wintermaanden is hij 's avonds mooi aangelicht.
![15.jpg]()
Terug naar het hotel gereden, waar we nog even aan het water gingen kijken.
![16.jpg]()
En toen sleurde Cat mij mee naar Jupp waar ik echt even moest gaan kijken hoe leuk en gezellig het was

Maar geen afzakkertje meer gedaan want we waren er wel klaar mee.
![17.jpg]()
![18.jpg]()
Zondagochtend half zes begon het alweer licht te worden.
![19.jpg]()
Tegen een uur of 8 gingen we weer het zwembad in. We waren niet eens de eersten. Maar tegen de tijd dat we vertrokken waren we wel de laatsten. Het zwembad.
![20.jpg]()
Ontbijt (helaas konden we niet buiten zitten).
![21.jpg]()
Klok met een klein fonteintje op het plein voor het hotel.
![22.jpg]()
Uitgecheckt dus, spullen in de auto gegooid en tegenover het hotel op deze elektrische fluisterboot (de Möwe) gestapt voor een rondvaart van anderhalf uur. Best leuk, had van mij ook een half uurtje korter mogen zijn.
![23.jpg]()
Geluncht bij Jupp: Riesencurrywurst mit Pommes.
![24.jpg]()
Na de lunch lieten we Haltern achter ons en reden we een kilometer of 20 naar het oosten, waar we in Lüdinghausen de Burg Vischering vonden. Toeristenfuik 1
e klasse, maar geeft verder niet. Erg leuk om eens te zien. Maar dat was het dan ook wel weer.
![25.jpg]()
![26.jpg]()
![27.jpg]()
![28.jpg]()
![29.jpg]()
![30.jpg]()
En vanaf Lüdinghausen was het nog 3,5 uur met trein en bus terug naar huis

Enorm veel gedaan in 26 uur

Het was weer leuk