abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 juli 2025 @ 19:20:34 #226
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_218213373
Fles' Travelsnacks, part 177

Bestemming
Oostvaardersplassen, Flevoland

Datum / data
Zaterdag 12 juli 2025

Gezelschap
Collegaatje bekend van Travelsnack 147.

Foto's!

Allereerst het uitzicht vanuit Vogelkijkscherm "De Blauwborst"

Le me in Le Nature *)

Een witte schermbloemige vol met vliegbeestjes.

Een duif (duivin) die wel heel schuw op de rand van de brug bleef zitten toen we langs liepen :o

We kwamen op weg naar uitkijktoren "De Roerdomp" een trekpont tegen waar we ook een klein stukje mee hebben geprobeerd te varen. Was pittig dus we zijn hierna weer terug naar de kant gegaan :D

Even verderop stonden er wat konikpaarden in de weg. Heel behoedzaam mochten we er omheen lopen.

Uiteindelijk bereikten we de uitkijktoren "De Roerdomp".

Uitzicht vanaf de toren op de route die we erheen gelopen hadden. Rechts het bosje met de paardjes, in de verte de trekpont.

Daarna liepen we via een stuk hoog gras naar de volgende uitkijktoren, "De Zeearend".

Welkom bij observatiehut "De Zeearend". Alle ramen dicht en op slot dus het was nogal bloedheet binnen.

Op de terugweg nog een nestje van eoa zwemvogelbeest.

En na een mooie wandeling van 7,13 km was het tijd om de spiesjes op de grill te leggen *O* :Y)

Tot gauw weer allen :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_218214004
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2025 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 177

Bestemming
Oostvaardersplassen, Flevoland

Datum / data
Zaterdag 12 juli 2025

Gezelschap
Collegaatje bekend van Travelsnack 147.

Foto's!

Allereerst het uitzicht vanuit Vogelkijkscherm "De Blauwborst"
[ afbeelding ]

Le me in Le Nature *)
[ afbeelding ]

Een witte schermbloemige vol met vliegbeestjes.
[ afbeelding ]

Een duif (duivin) die wel heel schuw op de rand van de brug bleef zitten toen we langs liepen :o
[ afbeelding ]

We kwamen op weg naar uitkijktoren "De Roerdomp" een trekpont tegen waar we ook een klein stukje mee hebben geprobeerd te varen. Was pittig dus we zijn hierna weer terug naar de kant gegaan :D
[ afbeelding ]

Even verderop stonden er wat konikpaarden in de weg. Heel behoedzaam mochten we er omheen lopen.
[ afbeelding ]

Uiteindelijk bereikten we de uitkijktoren "De Roerdomp".
[ afbeelding ]

Uitzicht vanaf de toren op de route die we erheen gelopen hadden. Rechts het bosje met de paardjes, in de verte de trekpont.
[ afbeelding ]

Daarna liepen we via een stuk hoog gras naar de volgende uitkijktoren, "De Zeearend".
[ afbeelding ]

Welkom bij observatiehut "De Zeearend". Alle ramen dicht en op slot dus het was nogal bloedheet binnen.
[ afbeelding ]

Op de terugweg nog een nestje van eoa zwemvogelbeest.
[ afbeelding ]

En na een mooie wandeling van 7,13 km was het tijd om de spiesjes op de grill te leggen *O* :Y)
[ afbeelding ]

Tot gauw weer allen :W
Heerlijke snack naar mijn hart. Niet veel birdies gezien?
En je hoedje, is dat een la linea afbeelding ? ^O^
  dinsdag 15 juli 2025 @ 10:38:36 #228
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_218218539
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 20:19 schreef Blues het volgende:
Heerlijke snack naar mijn hart. Niet veel birdies gezien?
Jawel, lepelaars, en een doif. En stukjes kip op de grill :+
quote:
En je hoedje, is dat een la linea afbeelding ? ^O^
Geen idee, was een random hoedje van een toeristenwinkeltje op Tenerife :)
  dinsdag 22 juli 2025 @ 22:57:27 #229
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_218293503
Fles' Travelsnacks, part 178

Bestemming
Friedrichshafen am Bodensee, Duitsland

Datum / data
Donderdag 17 t/m zaterdag 19 juli 2025

Beweegreden
Bodensee is mah happy place O+

Gezelschap
Niemand. Al is er op zaterdagochtend nog wel even gewaterfietst met @kwiwi O+

Vervoer
1689 km trein, 35 km boot en de rest te voet

Kosten
Hotel 2 nachten ¤ 355
Treinkaartje retour Deventer - Friedrichshafen 1e klas ¤ 180
En dan nog de eetjes en de drinkjes ter plekke.

Aanraders
Het hotel was dus duur. Maar het had een dakterras met koelkast O+ en uitzicht over de Bodensee O+ en pak maar waar je zin in hebt en doe wat geld in een kastje. Of niet, kijk ook maar. En het personeel aan de balie was ook een verademing. Zodra je binnen 10 meter van de balie kwam liet iedereen alles vallen om JOU te woord te staan. Dat zie ik graag in een hotel. En dat zie ik eigenlijk nooit in een hotel. Dus ja. Pluspunten ^O^
Verder is Rebgut Haltnau een prima plek om te eten als je in de buurt van Meersburg bent.

Afraders
oeh. Ik herinner me wel dat ik een hoop heb lopen klagen :D maar waarover geen idee meer. Ja die zwartrijder die er in Limburg Süd uitgezet werd waardoor ik de rest van de avond stress had of ik mijn laatste trein wel zou halen etc. Maar dat is allemaal goedgekomen.

Foto's!
Half zeven uit Deventer vertrokken, kort voor vieren 's middags de eerste blik op de Bodensee O+ na 838 spoorkilometers _O_

Gauw ingecheckt in het hotel en naar het water, waar het Seehasenfest in volle gang was. Eerst even een broodje braadworst :~

Sure enough, donderdagmiddag stipt om 17:00 zat ik aan een halve liter Paulaner *O* Deze foto is ook meteen naar mijn teammanager gegaan. Is een dingetje tussen ons :D

De ferry naar het Zwitserse Romanshorn is net vertrokken.

Ik wou een "bijna botsing" foto van twee boten op de See maken maar die werd gebombd door een Tourrenner met een ijsco :D

Uiteindelijk bij een Griek terechtgekomen. Mediterrane flammkuchen met feta en jalapeños, brood met tzatziki, ouzo en bier. Alleen een ijsje ontbreekt nog aan een full house O+

Daarna heb ik nog een half uur door de stad lopen spoken op zoek naar een brievenbus om een kaart naar mijn O+ zusje O+ te posten (Bodensee is ook haar happy place :D ) maar dat is gelukt. En toen maar even het zwembad in *O*

Daarna nog even gaan kijken op het dakterras. Erg fijne feature van dit hotel O+

Vrijdagochtend rond 4:40 stond Venus al aan de ochtendhemel.

Nou ja dat was nog wat vroeg om eruit te komen natuurlijk. Rond 8 uur was ik bij het ontbijt, dat was prima op tijd.

Eerst nog rustig een paar baantjes getrokken in het zwembad en pas rond kwart voor tien de straat op. Aan de haven vond ik nog deze historische goederenkraan.

Ondertussen begon zich een rij te vormen van mensen die net als ik de boot van half elf naar Meersburg wilden hebben.

Plek zat op die boot, stralend weer, de wind in de haren, wat wil je nog meer O+

Aangekomen in Meersburg. Even door het toeristische winkelstraatje gelopen.

Aan het eind daarvan linksaf geslagen naar het water, en bij Hotel Zum Schiff, het was inmiddels 12 uur, een grote kop koffie en een apfelstrudel met ijs EN slagroom laten aanrukken *O*

Daarna even het stadje zelf in. Dit is de beroemde Burg Meersburg, bereikt na 60 meter trapklimmen pfffff.

Dat is ook één van de drie gebouwen in Meersburg die afgebeeld zijn op het laatste pre-Euro 20 DM biljet

Daar in de buurt ook nog een mooie watermolen _O_ (vol met muntjes :~ maar die tellen natuurlijk niet :D )

Na een kort bezoek aan het Zeppelin Museum in Meersburg liep ik weer naar beneden voor een leuke wandeling naar Hagnau.

Na anderhalve kilometer kwam ik aan bij restaurant Rebgut Haltnau, een tip van @kwiwi. Je kunt daar inderdaad prima eten. Niet goedkoop maar geweldig uitzicht _O_ Echt een aanrader *O*

Daarna is het nog 2,5 km naar Hagnau. Onderweg loop je voortdurend met aan je linkerhand wijnranken en aan je rechterhand kiezelstrandjes waar je zo de Bodensee in kunt. Dus ja, dat doe je dan ook :Y

Uiteindelijk kwam ik aan in Hagnau waar ik weer op de boot naar Friedrichshafen kon springen *O* In Friedrichshafen moest ik nog nodig even een serieus ijsje eten :~ Ik had even gekeken bij de glazen coupes van een tientje, en als daar wat voor mij tussen gezeten had dan had ik dat met liefde gedaan, maar dat was niet zo. Dus het werd een bakje met drie bolletjes: mokka, stracciatella en Malaga _O_

Nou en toen was het eind van de vrijdagmiddag wel ongeveer daar. Heb ik nog even gezwommen en heb ik me de rest van de avond tussen 19:00 en 22:30 vermaakt op het dakterras O+

Zaterdagochtend hadden we ook nog Am Bodensee *O* O+
Na het ontbijt vroeg uitgecheckt en naar het water gelopen. Hier wat roeiers in training.

Om 9:03 bereikte ik het Zeppelin Museum (in Friedrichshafen hebben ze er ook één). Pronkstuk daar is een mockup van de gastenverblijven aan boord van de luchtschepen die tussen 1918 en 1935 transatlantisch vlogen. Je kunt het sober noemen, maar voor die tijd was het gewoon fantastisch.

Helaas is er in 1937 ééntje bij New York op dramatische wijze verongelukt en dat was meteen het einde van de Zeppelin als transatlantisch luxevervoer.

Anyway, daarna had ik afgesproken met @kwiwi en Gergi om daar een stukje te gaan waterfietsen op de See *O*

Daar heb ik ook echt live Bodenseewater gevoeld :~ :D

Na het waterfietsen zijn we nog gezellig samen gaan lunchen :Y)

En daarna gingen we weer naar huis. Ik haalde mijn koffertje op bij het hotel en liep naar het Stadtbahnhof.

Daarna reed ik naar Ulm, waar ik in theorie nog 3,5 uur overstaptijd had, dus ik ging eerst de stad in. Hier de beroemde münster van Ulm, met de hoogste kerktoren ter wereld (!) met 161,53 meter. De Dom van Keulen is 157 meter.

Nog belangrijker: ik vond daar ook weer eens een muntje, alweer het 22e van het jaar *O*

Anyway, het was erg warm en benauwd dus ik zocht en vond een terrasje. Een halve liter Urtyp Keller Weizen hielp niet echt, maar een bord pannenkoekensoep wel O+ _O_

Uiteindelijk weer teruggelopen naar het station, waar bleek dat mijn trein niet zou rijden. Gelukkig was ik er vroeg genoeg om met een andere ICE naar Stuttgart te rijden, waar mijn trein naar Utrecht wel gewoon zijn normale route op zou pakken. Onderweg was het nog even erg slecht weer maar dat had verder geen gevolgen.

En vanaf Stuttgart was het nog een hele lange zit naar huis, die gelukkig verlicht werd door wat Erdingers uit de BordBistro *O* :9

Uiteindelijk was ik zondagochtend om 2 uur thuis en ben ik meteen mijn bedje in gedoken :D Echt even heel veel energie kunnen tanken daar *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 22-07-2025 23:32:50 ]
pi_218293589
Wat een leuke trip en verslag weer! Je zoekt het wel uit zeg!
Die stoelen in de zeppelin O+
En je 22e muntje in 2025.😎
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 juli 2025 @ 23:10:48 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_218293611
Mooi hoor :)

Uiteraard zijn we iets verderop in Lindau al eens geweest (met overstap in Friedrichshafen)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 22 juli 2025 @ 23:14:39 #232
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_218293636
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
Mooi hoor :)

Uiteraard zijn we iets verderop in Lindau al eens geweest (met overstap in Friedrichshafen)
Ja zie Travelsnack #140

En in 2017 al in Konstanz Travelsnack #51 , met KATferry naar Friedrichshafen. Maar daar was jij niet bij :P
  woensdag 23 juli 2025 @ 06:19:32 #233
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218294387
Leuke snack! En was gezellie *O*

Rebgut Haltnau zijn we best vaak, lekker rustig eten aan het meer en beetje mensen kijken die langslopen O+
pi_218294399
Bootjes én muntje O+
Goede trip ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 23 juli 2025 @ 07:02:34 #235
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_218294477
Toffe snack, mooie locatie.
Twee jaar geleden zijn we daar de hitte ontvlucht.
Maar geen foto van de daar in de buurt altijd rondvliegende blimp…?
  woensdag 23 juli 2025 @ 08:33:32 #236
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_218294854
quote:
7s.gif Op woensdag 23 juli 2025 07:02 schreef MadMaster het volgende:
Toffe snack, mooie locatie.
Twee jaar geleden zijn we daar de hitte ontvlucht.
Maar geen foto van de daar in de buurt altijd rondvliegende blimp…?
Nee en ook nergens bij toeval :D Best knap eigenlijk. Er zijn er minstens twee en die hangen inderdaad wel min of meer permanent in de lucht ja.

pi_218295077
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
waar het Seehasenfest in volle gang was
Ik dacht, da's vast een spelfout. Maar nee hoor, het is gewoon precies wat het is :')
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 23 juli 2025 @ 09:21:10 #238
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_218295153
Ik ben niet zo van de spelfouten :P
pi_218295977
Leuke snack! *O*
Is dat zo?
  woensdag 23 juli 2025 @ 18:49:58 #240
95236 marcb1974
Dakshin Ray