Fles' Travelsnacks, part 162BestemmingNorrköping, Zweden.
Datum / data30 november t/m 6 december 2007
VervoerHeel veel treinen en een enkele taxi.
AanradersDat spoorwegmuseum in Gävle was best interessant.
AfradersIn december naar Zweden gaan. Half drie begint het al donker te worden
Foto's!Eerst van Utrecht over Rotterdam naar Brussel, waar ik de nachttrein naar Hamburg pakte.
![01.jpg]()
De volgende ochtend in de stromende regen over de Rendsburger Hochbrücke over het Nord-Ostsee-Kanal.
![02.jpg]()
Na nog wat overstaps bereikte ik aan het eind van de dag het Zweedse Hässleholm.
![03.jpg]()
Hier had ik een kamertje in een jeugdherberg wat al een beetje in kerstsfeer was.
![05.jpg]()
![04.jpg]()
Een schattig Zweeds treintje, onderweg naar Helsingborg.
![06.jpg]()
Ik ging de andere kant op, naar Karlskrona. Onderweg wat leuke meertjes. Maar ja, meertjes.
![07.jpg]()
![08.jpg]()
In de middag had ik een overstap in Emmaboda, waar in de wachtruimte een fraai oud en niet meer in gebruik zijnd NX-achtig seintoestel stond.
![09.jpg]()
![10.jpg]()
![11.jpg]()
En weer door, hier zijn we aangekomen in Kalmar waar een boot in de haven ligt.
![12.jpg]()
Hier een kunstzinnige blik op de 5 km lange brug naar het eiland Öland.
![13.jpg]()
Nog een boot in de haven. Op de achtergrond het
Kalmar Läns Museum.
![14.jpg]()
Al dik in de avondschemering, de trein naar Linköping. Hier was het kwart over vier.
![15.jpg]()
Uiteindelijk bereikte ik een onderkomentje in Norrköping. Een barak meer. Maar goed, wat gaf het.
![30.jpg]()
![29.jpg]()
![28.jpg]()
Volgende dag: Weer de hele dag treinen, naar Göteborg op en neer. Hier het stationsgebouw van Göteborg.
![16.jpg]()
Hier het restauratierijtuig van een poepsjieke trein die in Göteborg klaar stond. Ik geloof niet dat ik hier ook echt mee gereden heb, maar okee. Lang geleden
![17.jpg]()
Nässjö Central, kwart voor vijf. De railbus naar Alvesta in 't nacht'lijk duischter.
![18.jpg]()
Volgende dag, een bezoekje aan het Zweeds Spoorwegmuseum in Gävle, het noordelijkste punt van de reis.
![19.jpg]()
![20.jpg]()
![21.jpg]()
![22.jpg]()
![23.jpg]()
![24.jpg]()
Een kerk vlak voor het station in Gävle. Tegenwoordig zit hier een cultureel iets in wat
Musikhuset heet.
![25.jpg]()
Het centraal station zelf.
![26.jpg]()
Nog het één of andere kasteel in Gävle.
![27.jpg]()
En daarna ging ik weer terug naar Norrköping. Volgende dag terug naar huis. Eerst nog even een trammetje.
![31.jpg]()
Het stationsgebouw van Alvesta.
![32.jpg]()
Een historische telefooncel, niet ver van het station van Alvesta.
![33.jpg]()
Een dikke stoomtrein en twee "Bolle Neuzen", de 1042 en de 1031, ook in Alvesta.
![34.jpg]()
![35.jpg]()
En tot slot, na een lange rit door Denemarken, een leuke avondplaat van Hamburg Hbf.
![36.jpg]()
Eenzijdige treinenfootage dus. Jammerdebammer

5612 spoorkilometers in 7 dagen geklokt. Kon minder.