abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220504057
Bedenk hier je eigen plaatje.
Spoilers!
pi_220504062
Ik zei dus.

Mogge. Dag 2 van een lang weekend vol met tuinklusjes en kokkerellen >:)

Voor nu liggen er scones in de oven, zalm in de rookkast en gaan we aan de slag met de inkomstenbelasting. Straks naar buiten met hogedrukspuit, kettingzaag en snoeischaar.
Spoilers!
pi_220504137
Hier ook een klus/rommeldagje. Succes Lucky!

@derLudolf ah zo. Wilde dieren kunnen drager zijn, maar als ik een beetje Google lijkt dat eigenlijk een zeldzame route te zijn. Koeien mijden besmette plekken (dus waar uitwerpselen liggen) normaalgesproken.

Import van dieren uit landen die niet geheel rundertbc-vrij zijn kan ook de oorzaak zijn.

En ik kan het niet vinden, maar kan me voorstellen dat erfbetreders die op verschillende bedrijven komen ( zoals dierenartsen en leveranciers van voer ed ) ook voor verspreiding kunnen zorgen. Zal ook minder vaak gebeuren als ze zich aan de hygiënemaatregelen houden, maar het is bij veel overdraagbare ziektes wel een risico.
pi_220504148
Twee weken vakantie *O*
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220504324
Mogge. Hier ook wat gerommel in en om huis. Even naar een bloemenwinkeltje in de buurt of ze wat leuke plantjes hebben.
Gisteren een aspergesoep pakket binnenkregen dus dat ga ik maken.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220504383
Goedemorgen!

Ik mocht weer eens uitslapen O+
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220504384
Oh, @Lucky_Strike esdoorn is niet giftig voor schapen, enkel voor paarden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220504552
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 09:56 schreef sigme het volgende:
Oh, @:lucky_strike esdoorn is niet giftig voor schapen, enkel voor paarden.
Oh, goed om te weten. Ik heb dat voor waar aangenomen van een schapeneigenaar.

Ik vind die buurman nog steeds een eikel. Het zou niet eens in me opkomen om bij een verzoek van een buur 'zoek het maar uit' te zeggen. Maar goed, ik heb er weinig aan om me druk te maken om de minder sociale medemens. Volgende week komt de grondwerker even kijken en dan zullen die bomen er wel snel uit gaan. Dan kost dat maar 150-300 euro.

Gisteren hebben we tijdens het tuinieren besloten dat de esdoorn de kakkerlak van het plantenrijk is. Je komt er gewoon nooit van af, zelfs niet na een nucleaire winter.
Spoilers!
pi_220504564
Zo. Klaar met het gemopper. En klaar met het uitzoeken van de zorgkosten. Naar buiten *O*
Spoilers!
  Moderator zaterdag 4 april 2026 @ 10:34:33 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220504587
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 10:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Oh, goed om te weten. Ik heb dat voor waar aangenomen van een schapeneigenaar.

Ik vind die buurman nog steeds een eikel. Het zou niet eens in me opkomen om bij een verzoek van een buur 'zoek het maar uit' te zeggen. Maar goed, ik heb er weinig aan om me druk te maken om de minder sociale medemens. Volgende week komt de grondwerker even kijken en dan zullen die bomen er wel snel uit gaan. Dan kost dat maar 150-300 euro.

Gisteren hebben we tijdens het tuinieren besloten dat de esdoorn de kakkerlak van het plantenrijk is. Je komt er gewoon nooit van af, zelfs niet na een nucleaire winter.
Ik noem hedera tuinkanker :P
Japanse duizendknoop zou ik ook erger vinden als een esdoorn.
Esdoorn levert tenminste nog eens brandhout op. Qua bomen zou ik robinia erger vinden, woekert ook en heeft bovendien doornen. Of stekels, want biologisch gezien zijn dat andere dingen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220504767
Kan mos in het gazon ook op het lijstje?
Groeten vanaf het balkon w/

Helaasch…archive.ph is down en out. Was in sommige gevallen best hendig.
@Blues

Wat verdrietig @derLudolf van het ruimen van het bedrijf van je vrienden en van de koeien.

Observatie: de Amerikanen doen een rondje rond de maan deze dagen en kunnen vanuit de ruimte de aardkloot bewonderen en hoe het Midden Oosten wordt vernietigd door dezelfde U.S. en Israël. :X
pi_220504773
Ik ben team dood aan de braam }:|
Maar wij hebben er dan ook een die echt heel nare doorns heeft en mn fruitboompjed aan het verstikken was.

Esdoorns vind ik nog wel leuk, ik heb er eentje in de konijnenren staan en die hebben we met het verplaatsen (toen ik alles moest ondergazen) best zwaar mishandeld, maar hij door het weer O+ Respect voor zo’n boompje.

We hebben wel veel jonge aanwas van esdoornd en eiken weggehaald.

En hedera plant ik juist hier en daar weer aan. Mooi bedekkend spul :D
(Ik hou het wel weg bij de konijnen)


Klikt het vaker niet met die buurman Lucky?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de ene buur ook eerder zou helpen dan de andere. Zeker als het om zwaardere/tijdrovende klussen gaat (waar ik zelf misschien niet echt de noodzaak van inzie)
pi_220504783
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 11:17 schreef AnneX het volgende:


Observatie: de Amerikanen doen een rondje rond de maan deze dagen en kunnen vanuit de ruimte de aardkloot bewonderen en hoe het Midden Oosten wordt vernietigd door dezelfde U.S. en Israël. :X
Dat is inderdaad wel een juiste observatie ja ;(
pi_220504788
Ik wil juist mos terug in m’n stukkies gras! Waar mag ik het komen uitsteken? :P
pi_220504833
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 11:17 schreef AnneX het volgende:
Kan mos in het gazon ook op het lijstje?
Groeten vanaf het balkon w/

Helaasch…archive.ph is down en out. Was in sommige gevallen best hendig.
@:Blues

Wat verdrietig @:derLudolf van het ruimen van het bedrijf van je vrienden en van de koeien.

Observatie: de Amerikanen doen een rondje rond de maan deze dagen en kunnen vanuit de ruimte de aardkloot bewonderen en hoe het Midden Oosten wordt vernietigd door dezelfde U.S. en Israël. :X
https://removepaywalls.com/ is een alternatief voor archive
We have far more in common than that which devides us..
pi_220504886
Ha! Die link van @Kaatje1 lust door naar https://archive.ph/202604(...)-nu-kennen~b8296593/ als ik er een VK link die ik nu aan het lezen ben in zet.
Archive.ph :D @AnneX
pi_220504894
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 11:52 schreef Blues het volgende:
Ha! Die link van @:Kaatje1 lust door naar https://archive.ph/202604(...)-nu-kennen~b8296593/ als ik er een VK link die ik nu aan het lezen ben in zet.
Archive.ph :D @:Annex
Archive schijnt dichtgezet te zijn maar dit is een work around die (voorlopig) nog werkt. Maar hoe, geen flauw idee
We have far more in common than that which devides us..
pi_220504905
Plannen voor vandaag zijn zometeen bed afhalen, 1e was er in en dan rond 1300 fiets ik naar Copernicus:
https://sterrenwachtcopernicus.nl/zonnekijkmiddagen (Het is nu zonnig dus niet uitstellen tot 1e zaterdag van mei ^O^ )

Ik wil ook nog een keer naar een sterrenkijkavond daar O+

Met op de terugweg hema en appie.
& nog een wasje er in jassen *)
pi_220504918
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 11:22 schreef Candaasje het volgende:
Ik wil juist mos terug in m’n stukkies gras! Waar mag ik het komen uitsteken? :P
Hier :W Hele grasmat is 1 deinend (als je er op loopt) mosbed.
pi_220504923
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 11:17 schreef AnneX het volgende:

Observatie: de Amerikanen doen een rondje rond de maan deze dagen en kunnen vanuit de ruimte de aardkloot bewonderen en hoe het Midden Oosten wordt vernietigd door dezelfde U.S. en Israël. :X
Prioriteiten :')
pi_220504928
Toch maar geen planten halen, bedacht me net dat het, vlak voor Pasen best wel duurder zal zijn. Ga gewoon het balkon verder schoonmaken
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 4 april 2026 @ 12:11:47 #22
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220504962
Was bij de boerenmarkt Lindchen vanmorgen. Onderweg daarheen heel erg rustig. Was daar om kwart over negen en het was als bomvol. Halve terrein vol met planten, bloemen, groenten en kruiden in kweekpotjes.
Het zit midden in de pampa, maar al jaren een groot succes.
pi_220504976
Drama! :o

GEEN eten!

GEEN toilet!

De katten kunnen maar slecht omgaan met de grote schoonmaak :7

Maar als die klaar is ben ik klaar voor mijn musical weekend. Vanavond Soldaat van Oranje (het was al ruim 10 jaar geleden en van mijn musicalminnende appgroep wilden wel mensen gaan). En morgen naar Doornroosje met maatje.

Nu nog hopen dat in de SvO groep mijn hint wordt gesnapt dat ik best nog iemand zonder auto kan oppikken onderweg. Maar dat het ook wel krom is dat ik van iedereen de langste reistijd heb en onderweg al een andere autoloze ophaal. Dus dat anderen die op haar route wonen en minder dan 170 km enkele reis hebben dat ook zouden kunnen aanbieden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220504990
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 11:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
https://removepaywalls.com/ is een alternatief voor archive
Kijk eens aan. Deze doet het nog. w/

Er is een berichtje dat de A wegen van/naar Zuiden voor onderhoud dicht zijn plus de volgende 6 weekenden of zo. Dat moet gebeuren natuurlijk.
Dat wilde ik even doormailen.
Dan gaan we binnendoor naar Zaltbommel morgen voor familie lunch.
Extra reistijd zou een uur zijn. Paas eitje.
Edit: even gekeken bij A naar B: ws valt het heel erg mee w/

[ Bericht 7% gewijzigd door AnneX op 04-04-2026 12:26:57 ]
pi_220505011
Veel plezier Cat met de musical maatjes vanavond en morgen! *O*
pi_220505039
Waarom verplaats je het eten en het toilet dan niet even? Personeel faal -O-

Veel plezier, hopelijk pikt iemand de hint op (uit ervaring, waarschijnlijk niet)
We have far more in common than that which devides us..
pi_220505076
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 12:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Waarom verplaats je het eten en het toilet dan niet even? Personeel faal -O-

Veel plezier, hopelijk pikt iemand de hint op (uit ervaring, waarschijnlijk niet)
Uurtje zonder eten moet kunnen. Er is een toilet boven én buiten :{w

Hint wordt tot dusver niet opgepikt. Behalve door de autoloze die al aangaf evt een taxi te gaan pakken. Omdat het spoor op het stuk waar ik haar wil ophalen ook gedoe heeft.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220505159
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 12:01 schreef Blues het volgende:

[..]
Hier :W Hele grasmat is 1 deinend (als je er op loopt) mosbed.
Ik wil dat, voor het stukkie onder de hangmat O+
Dat je zo met je blote voeten op een zacht, verend bedje landt..... O+

Maar goed, eerst nog wat snoeien, aanplanten (gaan we a.s. vrijdag doen, hovenier komt), vijver schepnetten, oh en ik moet eens uitzoeken waar ze een beetje leuke kastenjebomen kweken. (De acer-soort die niet TE groot wordt.)

En nog 12374 andere klusjes in en rondom het huis, voordat we in die hangmat kunnen liggen :{w

Maarrrr.... was zit er in, koelkast is uitgemest en schoon, bed verschoond, gedoucht, spullen auto's uitgezocht, op MP berichtje gestuurd naar meneer die oude traproedes verkoopt..... nu wel eerst tijd voor (2e) bakkie koffie wat mij betreft! 8-)
pi_220505160
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 12:45 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Uurtje zonder eten moet kunnen. Er is een toilet boven én buiten :{w

Hint wordt tot dusver niet opgepikt. Behalve door de autoloze die al aangaf evt een taxi te gaan pakken. Omdat het spoor op het stuk waar ik haar wil ophalen ook gedoe heeft.
Ik ga 144 bellen ;(
pi_220505201
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 13:03 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik ga 144 bellen ;(
:o

Helpt het mijn zaak als ik meld dat de schrijnende situatie inmiddels is rechtgezet? Dat er niet naar eten getaald wordt en de zelden gebruikte (dus niet verschoonde) kattenbak nu het toilet of chioce blijkt?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220505318
*O*

Twee pecans, kleine nectarine, hoge platte perzik en twee passieflora in the pocket. *O*

Waarvan uiteraard maar 1 in zn blote niks maar ik wilde ze hebben }:|
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220505505
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 13:11 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
:o

Helpt het mijn zaak als ik meld dat de schrijnende situatie inmiddels is rechtgezet? Dat er niet naar eten getaald wordt en de zelden gebruikte (dus niet verschoonde) kattenbak nu het toilet of chioce blijkt?
Nou, vooruit. Maar we houden het in de gaten :6


Ik weet niet eens waar onze kat is. Ergens buiten. Of slapend bij de buren op de bank. Of misschien ligt ie wel in onze eigen woonkamer…
  Moderator zaterdag 4 april 2026 @ 13:51:18 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220505525
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 11:22 schreef Candaasje het volgende:
Ik wil juist mos terug in m’n stukkies gras! Waar mag ik het komen uitsteken? :P
Alleen als je Momfer ook meeneemt
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220505605
Experiment aspergesoep in the making. Zou een uur duren op gas, hele boel in de instant pot gedaan en op 5 minuten gezet. Ben benieuwd
We have far more in common than that which devides us..
pi_220505607
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 13:33 schreef Vanyel het volgende:
*O*

Twee pecans, kleine nectarine, hoge platte perzik en twee passieflora in the pocket. *O*

Waarvan uiteraard maar 1 in zn blote niks maar ik wilde ze hebben }:|
*O*

En sowieso 1000 *O* voor je tuinzin O+
Spoilers!
pi_220505614
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 13:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
*O*

En sowieso 1000 *O* voor je tuinzin O+
O+ O+ *O*
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator zaterdag 4 april 2026 @ 13:58:39 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220505616
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 11:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
https://removepaywalls.com/ is een alternatief voor archive
Archive.is werkt nog gewoon in de link? Ik was even blij met dit alternatief, maar deze werkt niet voor NOZ en Grafschafter Nachrichten
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220505623
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 13:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Archive.is werkt nog gewoon in de link? Ik was even blij met dit alternatief, maar deze werkt niet voor NOZ en Grafschafter Nachrichten
In de link wel, maar wanneer je direct naar archive gaat bij veel mensen niet meer. Heel apart
We have far more in common than that which devides us..
pi_220505632
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 12:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Was bij de boerenmarkt Lindchen vanmorgen. Onderweg daarheen heel erg rustig. Was daar om kwart over negen en het was als bomvol. Halve terrein vol met planten, bloemen, groenten en kruiden in kweekpotjes.
Het zit midden in de pampa, maar al jaren een groot succes.
Fijn is het daar ja. Ik kom er ook graag. In mei of juni gaan we weer die kant op.
Spoilers!
pi_220505653
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 13:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Alleen als je Momfer ook meeneemt
Wie of wat is Momfer? :@
pi_220505732
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 14:05 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Wie of wat is Momfer? :@
De Mol uit de fabeltjeskrant :D
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 4 april 2026 @ 14:10:42 #42
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220505739
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 08:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bedenk hier je eigen plaatje.
Okeuj :P

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220506018
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 13:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Nou, vooruit. Maar we houden het in de gaten :6


Ik weet niet eens waar onze kat is. Ergens buiten. Of slapend bij de buren op de bank. Of misschien ligt ie wel in onze eigen woonkamer…
:D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220506021
Experiment is best gelukt, maar de volgende keer gewoon m’n eigen recept volgen, die is echt lekkerder.

Voor degenen met een instant pot, 1 liter water, asperges (denk 500 gr, zouden meer moeten zijn vind ik) bouillonblokje, 5 min hp
We have far more in common than that which devides us..
pi_220506118
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 14:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
De Mol uit de fabeltjeskrant :D
Oh! :D

Die mag wel komen hoor! Al vrees ik dat mijn buren beiderzijds er niet zo blij mee zullen zijn. Maar ik wil wel een gratis tuinmannetje!

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 14:52 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
:D
Gevonden!


#zwaarleven
  zaterdag 4 april 2026 @ 15:16:01 #46
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220506169
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 14:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
De Mol uit de fabeltjeskrant :D
Zou er iemand nog begrijpen waarom Momfer een Limburgs accent heeft? En ja, dat kan je googelen, maar wist je dat?
  Moderator zaterdag 4 april 2026 @ 15:29:08 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220506219
Ik weet wel dat de Latijnse benaming Talpa is :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220506227
Fijn fietsritje door de duinen naar de sterrenwacht. Kreeg eerst een korte introductie en presentatie. Erg leuk, wordt helemaal gerund door vrijwilligers. Het was niet druk dus relaxed middagje zo.
En het dak was open *G* heb door de giga-telescoop de zon gezien, die was mooi oranje met wat zonnevlekken.
Met camera ook door de lens proberen vast te leggen maar toen werd de zon wit :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220506236
Even opgezocht, nooit geweten maar ook nooit opgevallen
We have far more in common than that which devides us..
pi_220506259
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 15:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Even opgezocht, nooit geweten maar ook nooit opgevallen
Wel opgevallen maar als 'hoort bij hem' altijd gezien.
Leuk te weten.
pi_220506319
Ik wist het B-)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220506358
Dadelijk maar eens de auto in. We moeten er immers (ruim) voor 19.30 uur zijn.

Het bleek dat een van de chauffeurs ziek is en haar kaartje doorgeeft aan iemand anders. Andere chauffeur zit heel krap in de tijd en van de derde weet ik niet hoe goed hij en de autoloze elkaar kennen dus dat die niet stond te springen om te haar op te pikken is dan ook weer logisch.
Dus ik heb een auto tjokvol Belgische benzine en twee tussenstops :+

Morgenvroeg maar even op en neer om de tank weer te vullen. Want dinsdag ga ik naar een vriendin in Zwolle. Omdat ik liever van daaruit woensdagmorgen naar Amersfoort kachel dat vanuit de provincie.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 4 april 2026 @ 16:02:39 #53
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220506360
Even beetje random door de stad gezwalkt. Kwam een bord tegen "ons dakterras is open!" Dus maar even gaan kijken :9



Nu weer thuis, 11.005 stapjes.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 4 april 2026 @ 16:13:13 #54
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220506446
3 Iberico-ham-kroketjes ¤ 9,50
0,35 liter Grolsch Weizen ¤ 5,80

Maar ja toch gewoon nog een fooitje erbij leggen he :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220506550
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 08:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zei dus.

Mogge. Dag 2 van een lang weekend vol met tuinklusjes en kokkerellen >:)

Voor nu liggen er scones in de oven, zalm in de rookkast en gaan we aan de slag met de inkomstenbelasting. Straks naar buiten met hogedrukspuit, kettingzaag en snoeischaar.
Zalm in de rookkast? Warm of koud? :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zaterdag 4 april 2026 @ 18:04:46 #56
63722 z80
I fink you freaky
pi_220507282
Ik doe mee met team dood aan de braam.
De wilde braam is een ramp. Bijna niet weg te krijgen. En akelig scherpe doorns.
Gelukkig zijn dikke lashandschoenen hier redelijk tegen bestand.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 4 april 2026 @ 18:11:14 #57
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220507336
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 16:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
Morgenvroeg maar even op en neer om de tank weer te vullen. Want dinsdag ga ik naar een vriendin in Zwolle. Omdat ik liever van daaruit woensdagmorgen naar Amersfoort kachel dat vanuit de provincie.
Doe ze de groetjes daar dan :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220507368
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 16:29 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Zalm in de rookkast? Warm of koud? :9
Ja, ja en ja :9

Gisteren kip, morgen porchetta, maandag pizza. En vandaag vegan knolselderijsoep met zelfgebakken brood.
Spoilers!
pi_220507384
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 18:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja, ja en ja :9

Gisteren kip, morgen porchetta, maandag pizza. En vandaag vegan knolselderijsoep met zelfgebakken brood.
Jullie wonen echt te ver weg ;)
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 4 april 2026 @ 18:18:35 #60
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220507393
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 18:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
En vandaag vegan knolselderijsoep
Hier vandaag vegan weizenbier.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220507407
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 18:17 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Jullie wonen echt te ver weg ;)
Ja!

Het is maar goed dat we goed voor onszelf zorgen, we hebben idioot hard gewerkt vandaag. Ik zit nu even, voor het eerst. En ik weet niet of ik ooit nog op kan staan. J gaat nu nog stappen, ben blij dat ik niet mee hoef.
Spoilers!
pi_220507408
Wat een productieve dagen @Lucky_Strike _O_

Ik had vandaag een meh dagje. Zat met mezelf en mn hoofd in de knoop. Maar mijn coping normaal als ik mn hoofd even leeg wil maken is wandelen }:| dus dat is nogal kut. Ik wilde er toch maar even op krukken uit, dan maar voor heel klein rondje, maar buren waren bij raam en toen buurmeisje me langs zag lopen wilde ze me zien, dus die riepen me via raam. Buurmeisje en ene buurvrouw gingen toen even wat boodschappen halen nog, en toen andere buurvrouw toen vroeg hoe t nou ging moest ik huilen :') dus toen even daar binnen gezeten met kopje thee en even gekletst. Dat was fijn.

Had de brace om gedaan voor mn rondje, bedoeling was helemaal geen belasting op voet, maar mocht ik dan toch moeten uitwijken of iets en ik moet m neerzetten dan iig goede ondersteuning. Uiteindelijk dus tot de buren gekomen en vervolgens uur binnen gezeten. Had alleen de veters toch ietsjes te strak denk ik, want toen ik m net uit deed was t precies tussen waar de veters liepen steeds wat dikker :+ . En op een vd plekken waar t nog wat dikker is, is t nu ook blauw/paars ipv lichtblauw, van de druk denk ik. Ah well, weer nieuwe kleuren, t begon ook al bijna er weer normaal uit te zien nu het grotendeels geel begon te worden, das natuurlijk niet de bedoeling ;).

Maar ik tel wel de dagen af tot de fysio. Ik heb een lijstje vragen, en hoop dat er meer duidelijkheid komt over wat er precies kapot is (en of er evt aanvullende beeldvorming nodig is om dat verder vast te stellen of niet, daarover lees ik wel wat op internet). En dat ik meer kan dan. Ik heb tijden heel fijn hele weken thuis gewerkt, maar ik heb nu vreselijk veel zin om volgende week elke dag naar de uni te gaan :+ . En ik mag niet meer dingen opzoeken van mezelf, meer kennis dan ik nu heb is niet nodig, en van het blijven lezen word ik ook niet echt gelukkiger.

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 04-04-2026 18:28:15 ]
pi_220507761
Is de pijn wel weer wat minder @vlindertje89 ?

Dat beperkende is zo vervelend. Je kunt niet even dit of even dat, overal bij na moeten denken. Fijn dat de buren er voor je waren.

Net toch maar met spoed de curry aangezet in de IP. Maakte een gaatje in de verpakking van de kip, dat durfde ik niet te laten staan ook niet in de koelkast.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220507812
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 april 2026 18:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Hier vandaag vegan weizenbier.
Zwaar leven. Vooral met kroketten.
Spoilers!
pi_220507874
Hier verorberden wij zojuist de laatste vier kunstkroketten. Begeleid door huisgemaakte patat.
Vandaag alweer bezoek gehad. Morgen ook. Overmorgen ook. Dinsdag ook.
Die pups zijn vermoeiend, het volk dat ze aantrekken is dat ook :D

Allemaal fijne mensen hoor, daar ligt het niet aan. Maar normaal zien wij zoveel bezoek nog niet eens per jaar _O-
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220507879
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 18:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja, ja en ja :9

Gisteren kip, morgen porchetta, maandag pizza. En vandaag vegan knolselderijsoep met zelfgebakken brood.
Nice O+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_220507895
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 11:20 schreef Candaasje het volgende:

Klikt het vaker niet met die buurman Lucky?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de ene buur ook eerder zou helpen dan de andere. Zeker als het om zwaardere/tijdrovende klussen gaat (waar ik zelf misschien niet echt de noodzaak van inzie)
Ik heb geen idee. Hij is eigenaar van een stuk land naast het onze. Toen hij eigenaar werd, heeft hij zich nooit voorgesteld aan ons. Hij traint wel eens met zijn honden op dat landje. Als wij dan staan te kijken, lachen en zwaaien we naar hem maar hij geeft nauwelijks blijk van ons bestaan. Rare vent :Y
Spoilers!
pi_220507898
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"geen trek in" pfffffffffffffffffff

ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 4 april 2026 @ 19:27:36 #69
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220507916
Wat pijnlijk weer Sigme.
Spoilers!
  zaterdag 4 april 2026 @ 19:28:00 #70
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220507919
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 19:24 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Nice O+
Hebben jullie dit weekend nog wat lekkers gepland?
Spoilers!
  zaterdag 4 april 2026 @ 19:32:40 #71
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220507963
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 19:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Zwaar leven. Vooral met kroketten.
Niet zo vegan Iberico ham kroketten *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 4 april 2026 @ 19:34:02 #72
327387 vlindertje89
pi_220507976
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 19:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Is de pijn wel weer wat minder @:vlindertje89 ?

Dat beperkende is zo vervelend. Je kunt niet even dit of even dat, overal bij na moeten denken. Fijn dat de buren er voor je waren.

Net toch maar met spoed de curry aangezet in de IP. Maakte een gaatje in de verpakking van de kip, dat durfde ik niet te laten staan ook niet in de koelkast.
Ik vind dat een lastige vraag.
In de ochtend als ik opsta en katten eten geef en aankleed enzo is het wel beetje pijnlijk om te belasten. De rest van de dag voel ik vanalles (steken, alsof er een strakke band omheen zit terwijl er alleen losliggend fleecedekentje op ligt, soms beetje tintelen, voet vaak wat kouder, spieren die 'trekken', bij trap af gevoelig terwijl ik al steeds alleen voet bij-zet en dan met andere volgende trede doe, bij voet neerleggen gevoelig tot hij goed ligt, bij been wat langer omlaag snel 'zwaar' of gevoelig, bij in huis 'lopen' snel zwaar en daarna ook wat gevoelig). Of het nou echt pijn is weet ik niet, maar het is iig wel groot deel van de dag niet comfortabel, terwijl ik groot deel van de dag op de bank lig met been omhoog.

Ik heb niet het idee dat bovenstaande heel anders is dan sinds woensdag ofzo (wo en do alleen ochtend nog pcm gehad ivm dat wat pijnlijk in ochtend, maar sinds do ochtend niet meer en heb niet per se idee dat het in de ochtend nu veel minder pijn doet, misschien een beetje). Ik heb ook niet het idee dat de bewegingsbeperking veel minder is ondanks wel véél minder dik.

Het doet minder pijn dan ik me kan herinneren van de vorige keer, toen ik na twee dagen nog verging van de pijn als ik voet net verkeerd neerzette, maar toen zag mn enkel er na drie dagen wel alweer vrijwel normaal uit qua dikte en was het ook veel minder blauw en minder uitgebreid blauw. Terwijl ik toen op de dinsdag gewoon een halve dag in het umc heb gezeten terwijl mn student een kind testte, incl erheen en terug met ov en krukken. En toen stond ik na 2 weken weer op het hockeyveld, dus herstel ging veel sneller (dat was achteraf gezien wel onverstandig, maar het kon bewegings technisch wel, en nu zie ik mezelf echt nog niet rennen over een week, ik kan mn schoen nog niet eens aan). Dat vind ik er ook beetje lastig aan, het voelt heel anders en ik merk maar weinig vooruitgang behalve minder dik, en daardoor kan ik ook minder inschatten wat er aan de hand is/hoe snel ik weer beetje wat kan enzo.

En wel lekker, curry! Begrijp wel dat je dat niet aandurfde met de kip inderdaad.

[ Bericht 13% gewijzigd door vlindertje89 op 04-04-2026 20:03:29 ]
  zaterdag 4 april 2026 @ 19:34:36 #73
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220507984
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 april 2026 19:25 schreef sigme het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-O-

Op een goed moment ben je er toch een keertje klaar mee :? Of is het dan volgende week weer van "Wanneer kom je weer eens langs? Je komt nooit eens langs" :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 4 april 2026 @ 19:34:51 #74
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220507987
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 19:28 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Hebben jullie dit weekend nog wat lekkers gepland?
Morgen 5-gangen paaslunch in het restaurant van vrienden in Oostvoorne…
  zaterdag 4 april 2026 @ 19:38:27 #75
327387 vlindertje89
pi_220508012
Weer veel te lang getypt (sorry weer eens te lang van stof) dus inmiddels weer nieuwe posts.
@sigme :* wat ingewikkeld en irritant ook weer ;( geen advies voor je, maar het lijkt me emotioneel behoorlijk belastend :*

@Lucky_Strike jammer wel van de moeizame buurman..

En verder las ik veel lekker eten :9~
  Moderator zaterdag 4 april 2026 @ 19:41:54 #76
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220508048
Mensen hier hebben toch voor ASN gekozen ivm duurzaamheid? Ik was enigszins verbaasd dat mijn RegioBank pas, goed tot maart 2028, vandaag werd vervangen door een ASN exemplaar :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 4 april 2026 @ 19:54:47 #77
43653 sigme
Veraan
pi_220508178
Ach ja.
Het is een soort scheiding. Belastend, pijnlijk, en met het doorlopen van alle fases van rouw.
Niet voor het eerst, waarschijnlijk ook niet voor het laatst, en na elke keer is er minder band over. Het leven is een oefening in loslaten ofzo. En mijn moeder zal zijn losgelaten voordat ze overlijdt, en in veel opzichten is dat wat ze wil (en aan de andere kant is dat wat ze het meeste vreest).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 4 april 2026 @ 19:58:39 #78
327387 vlindertje89
pi_220508213
Ik had je een andere situatie gegund :*
  zaterdag 4 april 2026 @ 20:04:20 #79
147666 AnneX
pi_220508279
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 april 2026 16:13 schreef Dr_Flash het volgende:
3 Iberico-ham-kroketjes ¤ 9,50
0,35 liter Grolsch Weizen ¤ 5,80

Maar ja toch gewoon nog een fooitje erbij leggen he :D
Prijzen😢 Dakterras w/ Uitzicht op ?
  zaterdag 4 april 2026 @ 20:09:08 #80
43653 sigme
Veraan
pi_220508329
Ieder huisje heeft z'n kruisje.
Er staat tegenover dat ik vlakbij mijn vader woon en die is ongeveer het tegenovergestelde van mijn moeder. Hij is zo conflictmijdend dat het bijna hilarisch is :D.
Maar goed, dat is dus wel een schat O+
En ik heb een uitstekende relatie met mijn zusje. Ik kan ook goed overweg en heb momenteel veel contact met de broer & zussen van mijn moeder, ook al hebben die onderling niet allemaal (goed) contact.

Als bonus heb ik ook nog een uitstekende schoonfamilie, waarbij ik ook 20 jaar plezier heb gehad van een fantastische schoonmoeder.

Dat maakt het gedoe met mijn moeder niet beter, maar wel makkelijker.

Het troost ook niet maar het helpt wel om hier te lezen van anderen dat er zoveel mensen zijn die moeten leren leven en omgaan met heeeeeele rare familieleden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 4 april 2026 @ 20:10:17 #81
20291 DancingPhoebe
/care
pi_220508342
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 19:54 schreef sigme het volgende:
en na elke keer is er minder band over
:'(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 4 april 2026 @ 20:14:36 #82
8136 Blues
pi_220508369
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 20:09 schreef sigme het volgende:
Ieder huisje heeft z'n kruisje.
Er staat tegenover dat ik vlakbij mijn vader woon en die is ongeveer het tegenovergestelde van mijn moeder. Hij is zo conflictmijdend dat het bijna hilarisch is :D.
Maar goed, dat is dus wel een schat O+
En ik heb een uitstekende relatie met mijn zusje. Ik kan ook goed overweg en heb momenteel veel contact met de broer & zussen van mijn moeder, ook al hebben die onderling niet allemaal (goed) contact.

Als bonus heb ik ook nog een uitstekende schoonfamilie, waarbij ik ook 20 jaar plezier heb gehad van een fantastische schoonmoeder.

Dat maakt het gedoe met mijn moeder niet beter, maar wel makkelijker.

Het troost ook niet maar het helpt wel om hier te lezen van anderen dat er zoveel mensen zijn die moeten leren leven en omgaan met heeeeeele rare familieleden.
:Y

En
  zaterdag 4 april 2026 @ 20:17:14 #83
8136 Blues
pi_220508397
Ha die onderste is gek :+
  zaterdag 4 april 2026 @ 20:24:08 #84
8136 Blues
pi_220508459
De grootste breuk in mijn familie is tussen mijn vader en mijn broer en mijn broer met mijn zus en door gedoe met mijn niet altijd eerlijke moeder was er ook een breuk tussen mijn moeder en mijn broer.
HEEL ingewikkeld met familie-dingen zoals verjaardagen en huwelijken en feestdagen.
Vooral voor ons, andere zus en ik die er niks mee te maken hadden, want wie nodig je met wie uit en wie niet. Vermoeiend hoor en heel naar.

Als ik dan wel eens doorvroeg bij allebei de 'kampen' kwam er ook nooit een duidelijk antwoord wat er dan voor verschrikkelijks ooit was gebeurd waarom ze elkaar niet meer zagen. Sommige redenen klonken zwaarwegend, iets met zaak van mijn vader overnemen en geld gedoe.
Maar de andere kant had weer andere versie of zelfs een heel andere reden :?
  zaterdag 4 april 2026 @ 20:25:12 #85
147666 AnneX
pi_220508472
Vreemd gedrag blijft het, sigme.
Afstoten…”aantrekken” …doet zij dat ook bij zusje?…

Sterkte…je hebt je handen al vol met puppies en bezoekers.
  zaterdag 4 april 2026 @ 20:26:17 #86
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220508481
Geen idee of dat kan maar misschien heb je nu net wat andere spieren verrekt dan de vorige keer. Er zit daar best eea aan de binnenkant.

Ach @sigme wat moeilijk toch, wat moet je daar nu weer mee. En een jaarvoorraad bezoek opmaken in 2 weken is best veel.

Best lastig zo’n afstandelijke buurman, weet eigenlijk niet wat je er aan hebt. Wat een drukte ook weer bij jullie, maar dat moet natuurlijk anders is er straks niets te oogsten. Je had het in het verleden ooit eens over kippen en varkens, misschien heb je dat wel eens gezegd, gaan die nog eens komen?

De curry is lekker geworden, kan er ook 5x van eten, daar hou ik van. Vond alleen bij proeven dat er een pitje ontbrak, de chilipoeder schoot wat uit :o meeste heb ik eruit kunnen vissen, ben benieuwd hoe het is wanneer alles is ingetrokken.
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 4 april 2026 @ 20:26:55 #87
147666 AnneX
pi_220508493
Oh ja…in aanvulling op Blues: geld en bezittingen zijn ook gevreesde splijtzwammen.
  zaterdag 4 april 2026 @ 20:31:26 #88
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220508535
Sterkte Vlindertje. Klinkt allemaal zwaar en onaangenaam :*

Kaatje, die dieren gaan er niet komen. J vind de zorg daarvoor te veel gedoe. Ik vind het enorm jammer. Maar ja, pfas is ook een ding dus misschien maar beter ook.

Succes met de curry!
Spoilers!
  zaterdag 4 april 2026 @ 20:32:29 #89
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220508541
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 19:34 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Morgen 5-gangen paaslunch in het restaurant van vrienden in Oostvoorne…
Veel plezier :9
Spoilers!
  zaterdag 4 april 2026 @ 20:34:16 #90
8136 Blues
pi_220508549
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 20:26 schreef AnneX het volgende:
Oh ja…in aanvulling op Blues: geld en bezittingen zijn ook gevreesde splijtzwammen.
Ja idd. Want toen moeder overleed kwam andere broer (waar ik al lang geleden mee gebroken heb) ineens toen ze nog leefde notabene, terminaal in haar bed lag, door haar kamer in lades en kasten alvast rausen of er nog iets te halen viel. :{w :r
  zaterdag 4 april 2026 @ 20:35:21 #91
8136 Blues
pi_220508555
Goed, leukere zaken nu.
Mol kijken :D
  zaterdag 4 april 2026 @ 20:38:39 #92
327387 vlindertje89
pi_220508575
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 20:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Geen idee of dat kan maar misschien heb je nu net wat andere spieren verrekt dan de vorige keer. Er zit daar best eea aan de binnenkant.

Ach @:sigme wat moeilijk toch, wat moet je daar nu weer mee. En een jaarvoorraad bezoek opmaken in 2 weken is best veel.

Best lastig zo’n afstandelijke buurman, weet eigenlijk niet wat je er aan hebt. Wat een drukte ook weer bij jullie, maar dat moet natuurlijk anders is er straks niets te oogsten. Je had het in het verleden ooit eens over kippen en varkens, misschien heb je dat wel eens gezegd, gaan die nog eens komen?

De curry is lekker geworden, kan er ook 5x van eten, daar hou ik van. Vond alleen bij proeven dat er een pitje ontbrak, de chilipoeder schoot wat uit :o meeste heb ik eruit kunnen vissen, ben benieuwd hoe het is wanneer alles is ingetrokken.
Ik vermoed inderdaad meer schade dan vorige keer, wat tegelijkertijd ook spannend is, want vorige keer was het enkelbandjes ingescheurd. En dat maakt de kans dus groter dat er ook iets met die syndesmose is. Al kan het ook zijn dat de bandjes gewoon meer/heftiger zijn ingescheurd (of afgescheurd ipv ingescheurd), meer bandjes zijn ingescheurd, en/of nu niet alleen aan buitenkant enkel maar ook aan binnenkant enkel bandjes zijn in/afgescheurd, en hoeft het dus niet per se die syndesmose te zijn.

Maar dit is wel waar ik in mn hoofd veel mee bezig ben, aangezien ik veel te veel tijd heb om na te denken én mn gebruikelijke hoofd-leegmaak-activiteit dus niet kan. Dus ik ga daar nu actief weer uit stappen, want erover na denken hoe 'erg' het is gaat niks veranderen, dus dan kan ik net zo goed gewoon tot dinsdagochtend bij fysio wachten en horen wat zij zegt.

Handig zeg, 5x eten meteen! Hopelijk niet té pittig uitgevallen straks.. en anders bak Griekse yoghurt halen voor erbij ;)

Fijn dat de andere wel goede familiebanden maken dat het wat makkelijker is voor je, @sigme, al neemt dat natuurlijk niet alles weg. Het klinkt wel fijn wat je met de rest beschrijft! En wat een bezoek heb je gehad! Hoe lang blijven de pups eigenlijk nog minstens? Ben even kwijt hoe oud ze nou nu zijn.

@Blues ook lastig zeg! Zeker als je er wel rekening mee moet houden in vanalles, maar eigenlijk niet eens weet wat er nou precies aan de hand is.
  zaterdag 4 april 2026 @ 21:00:44 #93
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220508712
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 20:04 schreef AnneX het volgende:

[..]
Prijzen😢 Dakterras w/ Uitzicht op ?
Nou ja op de IJssel he :)

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 4 april 2026 @ 21:25:32 #94
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220508880
nog twee weken, tenminste voor @derLudolf . De echte die-hards gaan over 12 dagen al los *O*

Patattennaaier deel 16 *O*

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 4 april 2026 @ 21:37:39 #95
43653 sigme
Veraan
pi_220508981
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 20:25 schreef AnneX het volgende:
Vreemd gedrag blijft het, sigme.
Afstoten…”aantrekken” …doet zij dat ook bij zusje?…

Sterkte…je hebt je handen al vol met puppies en bezoekers.
Mijn zusje en moeder hebben al veel vaker meer moeilijkheden gehad dan ik met moeders. En de situatie tussen moeder & mij is nu een gevolg van moeilijkheden tussen hun. Waarbij ook daar geldt dat dat komt door mijn moeders moeilijke gedrag.

Tussen mijn moeder en mijn broertje is het ook een tijd heeeeeeel moeilijk geweest, doordat hij op een gegeven moment een vriendin, nu zijn vrouw kreeg. Die is mentaal ook niet heel stabiel (en zo gek als een kwartje) maar die heeft wel voldoende verstand om UIT DE BUURT van mijn moeder te blijven en dat ging nogal ten koste van de hoeveelheid contact tussen moeder en broertje. Dat gaat tegenwoordig beter doordat broertje weer regelmatig langsgaat maar dan zonder vrouw. Enige tijd geleden vond mijn moeder het wel weer tijd 'om zichzelf eens op te dringen' (haar woorden!) en een etentje bij hem (en vrouwlief) thuis af te dwingen. Dat ging goed, pfew. Maar mijn schoonzus krijgt paniekaanvallen van zulke dingen - en terecht.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zaterdag 4 april 2026 @ 21:38:30 #96
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220508985
Maar ik heb hem wel al eerder dan PSM en Dennis :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 4 april 2026 @ 21:39:16 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220508990
Wel jammer dat @Cat-astrophe afhaakte.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 4 april 2026 @ 21:44:50 #98
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220509036
Voor wie zich afvraagt of het nou echt zo boeiend is wat die treinennerds nou allemaal uitspoken? Het korte verhaal: Ja! Het lange verhaal: kijk zelf :P
PTA TT NYR 2011 Midden-Nederland Travelsnack 159
PTA TT NYR 2012 Ruhrgebiet Travelsnack 161
PTA TT NYR 2013 België Travelsnack 163
PTA TT NYR 2014 Bremen Travelsnack 165
PTA TT NYR 2015 Luxemburg, eerste tweedaagse Travelsnack 167
PTA TT NYR 2016 Sauerland Travelsnack 168
PTA TT NYR 2017 Bodensee, 2 dagen Travelsnack 51
PTA TT NYR 2018 Polen, eerste driedaagse Travelsnack 64
PTA TT NYR 2019 Schotland en Londen, eerste keer vliegen Travelsnack 84
PTA TT NYR 2020 Zwitserland, eerste keer vier dagen Travelsnack 103
PTA TT NYR 2021 Nederland, 1 dag (corona) Travelsnack 124
PTA TT NYR 2022 Denemarken, 4 dagen Travelsnack 127
PTA TT NYR 2023 Tirol, 4 dagen Travelsnack 140
PTA TT NYR 2024 Frankrijk, 4 dagen Travelsnack 151
PTA TT NYR 2025 Tsjechië, 4 dagen Travelsnack 174

Good luck. Over een paar weken weer eentje O+ Travelsnacks never die *O*

[ Bericht 5% gewijzigd door Dr_Flash op 04-04-2026 22:04:49 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 4 april 2026 @ 21:45:14 #99
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220509041
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 21:39 schreef derLudolf het volgende:
Wel jammer dat @:Cat-astrophe afhaakte.
Dit gaat nog wel een keertje goed komen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 4 april 2026 @ 22:53:15 #100
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220509584
Kwam er vorige week achter dat er een Indiana Jones film was die ik compleet gemist had, Dail of Destiny . Besteld op blu-ray, vanavond gekeken. Heerlijk, klassiek Indiana Jones, niet teveel bij nadenken, 2,5 uur achtbaan, popcorn in je gezicht gooien.
  zaterdag 4 april 2026 @ 23:49:02 #101
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220510000
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Kwam er vorige week achter dat er een Indiana Jones film was die ik compleet gemist had, Dail of Destiny . Besteld op blu-ray, vanavond gekeken. Heerlijk, klassiek Indiana Jones, niet teveel bij nadenken, 2,5 uur achtbaan, popcorn in je gezicht gooien.
Rare fetish hebben jullie :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 5 april 2026 @ 08:02:54 #102
161975 Cat-astrophe
wild wief
pi_220510538
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 21:39 schreef derLudolf het volgende:
Wel jammer dat @:Cat-astrophe afhaakte.
Ander keertje :@
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 5 april 2026 @ 09:03:11 #103
111414 Vanyel
pi_220510676
Er zitten 2 gaaien te knuffelen in mijn vijgenboom O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 5 april 2026 @ 09:06:00 #104
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220510692
Mogge!

Hoe was SvO @Cat-astrophe ? Iedereen op tijd op de goede plek?

Dikke woei hier, ik dacht even dat mijn wasrek op het balkon was omgewaaid, zo hoorde het, maar denk bij de buren, hier staat die nog en de was zal vast droog zijn.
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 5 april 2026 @ 09:48:09 #105
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220510950
Kibbesoep aan het maken, ouwe soepkip uit de wei, prei, peterseliewortel, knoflook, saffraan, peperkorrel, foeli, citroenschil. Laurierblad en water :-)
Kan nu de hele dag opstaan tot ie uit elkaar valt
Erbij: Bladerdeegsoldaatjes met oude Beemsterkaas

[ Bericht 11% gewijzigd door Jan_Onderwater op 05-04-2026 12:01:21 ]
  zondag 5 april 2026 @ 10:17:27 #106
268312 Sarabi
pi_220511217
Goedemorgen, fijne Pasen allemaal *O*

Gisteren uiteindelijk dik 22km gelopen, dat was toch eigenlijk wel iets te veel van het goede.
Maar het was wel een mooie dag.
  zondag 5 april 2026 @ 10:17:53 #107
327387 vlindertje89
pi_220511221
Hier waaide het vannacht ook erg hard.

Fijn Pasen allemaal!

Mijn klagen gister had effect, want gisteravond voor het slapen had ik voor het eerst het gevoel dat ik iets meer mobiliteit had. Wel meer pijn, ook bij voet neerleggen in bed enzo meer pijn dan eerder, maar ik kon wel voet net iets meer 'afwikkelen' ipv neerzetten en bijsluiten zegmaar. Vannacht ook wel wat meer pijn, maar wel best goede nacht alsnog, en vanochtend nog steeds hetzelfde. Meer pijn, maar wel nog steeds ook wat meer mobiliteit. Ik vind het vooruitgang ^O^ . En dat had ik even nodig, een teken dat er enigszins iets de goede kant op gaat buiten alleen minder dik :Y

Vandaag een wasdag, want van 10-18u betaal ik meer voor terugleveren dan voor verbruiken (al is er weinig zon nu, maar het duurste tussen die tijden is 1.3 cent per kWh dus dan kan ik nog wel aan ;) ) en tussen 13-17u krijg ik geld toe om te gebruiken. De eerste was zit er al in, en ik heb nog een beddengoed was en twee dekbedden/kussen wassen klaar liggen. Tussendoor met de poot omhoog op de bank met de katjes op schoot, en voor lunch straks afbak pistoletjes met avocado en zachtgekookte eitjes maken *O* . Vandaag is een betere dag :Y
  zondag 5 april 2026 @ 10:31:40 #108
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220511347
morguh! en fijne paasdagen!

gister boodschappen gedaan overal ( ja ja nl is goedkoper :+ ) en eieren geschilderd .
Chef maakte een paaslam ( nouja, de oude ram van ons) en we aten heeeeeerlijk

Vandaag paasbrunch , eieren van de dijk rollen *) en nog even PuP bezoeken ( sorry van de aanloop @sigme :P )

en dan morgen weer op huis aan. wel in duitsland tanken, want duur in NL ( en thuisland :o )
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 5 april 2026 @ 10:54:23 #109
63722 z80
I fink you freaky
pi_220511476
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2026 10:31 schreef Barreltje het volgende:
morguh! en fijne paasdagen!

gister boodschappen gedaan overal ( ja ja nl is goedkoper :+ ) en eieren geschilderd .
Chef maakte een paaslam ( nouja, de oude ram van ons) en we aten heeeeeerlijk

Vandaag paasbrunch , eieren van de dijk rollen *) en nog even PuP bezoeken ( sorry van de aanloop @:sigme :P )

en dan morgen weer op huis aan. wel in duitsland tanken, want duur in NL ( en thuisland :o )
Wel VOOR 12 uur tanken. Of tegen de avond.
Met dank aan de nieuwe brandstofwet mag er alleen om 12 uur nog een prijsverhoging. En natuurlijk bij opening van de pomp.
Gevolg laat zich raden. Iets voor 12 een prijssprong naar record hoogte. om dan weer te zakken naar normaal.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 11:14:02 #110
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220511604
Ja hoe die nieuwe wet moet gaan helpen snap ik ook niet. Als je 3x/dag wat mag verhogen doe je dat waardigheid minimaal met oog op concurrentie. Als het nu 1x/dag mag zullen ze er voor de zekerheid dat extra op gooien, denk ik.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 5 april 2026 @ 11:25:22 #111
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_220511658
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 09:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Kibbesoep aan het maken, ouwe soepkip uit de wei, prei, peterseliewortel, knoflook, saffraan, peperkorrel, foeli, citroenschil. Laurierblad en water :-)
Kan nu de hele dag opstaan tot ie uit elkaar valt
Ik vond het raar, waarom zou je kip in wei doen? Zal wel beroepsdeformatie zijn.

Morgen nog een dagje werken en dan dinsdag naar Tenerifje *O*
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 5 april 2026 @ 11:28:24 #112
63722 z80
I fink you freaky
pi_220511675
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:25 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]
Ik vond het raar, waarom zou je kip in wei doen? Zal wel beroepsdeformatie zijn.

Morgen nog een dagje werken en dan dinsdag naar Tenerifje *O*
Het zal wel om een weiland gaan. En niet om een zuivelproduct.

me zelf eens van deze stoel af trappen, en een beetje in beweging komen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 5 april 2026 @ 11:31:59 #113
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_220511693
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:28 schreef z80 het volgende:

[..]
Het zal wel om een weiland gaan. En niet om een zuivelproduct.

me zelf eens van deze stoel af trappen, en een beetje in beweging komen.
Jahaa dat snap ik :7

Stoel aftrappen, goed idee nog genoeg huishoudwerk -O-
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 5 april 2026 @ 11:35:35 #114
147666 AnneX
pi_220511708
Wat ben jij toch een aardige vrouw @Kaatje1 😘
  zondag 5 april 2026 @ 11:45:54 #115
8136 Blues
pi_220511754
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 09:03 schreef Vanyel het volgende:
Er zitten 2 gaaien te knuffelen in mijn vijgenboom O+
Die geluiden he O+ Al kunnen ze ook krijsen :D
  zondag 5 april 2026 @ 11:47:12 #116
8136 Blues
pi_220511762
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Hier waaide het vannacht ook erg hard.

Fijn Pasen allemaal!

Mijn klagen gister had effect, want gisteravond voor het slapen had ik voor het eerst het gevoel dat ik iets meer mobiliteit had. Wel meer pijn, ook bij voet neerleggen in bed enzo meer pijn dan eerder, maar ik kon wel voet net iets meer 'afwikkelen' ipv neerzetten en bijsluiten zegmaar. Vannacht ook wel wat meer pijn, maar wel best goede nacht alsnog, en vanochtend nog steeds hetzelfde. Meer pijn, maar wel nog steeds ook wat meer mobiliteit. Ik vind het vooruitgang ^O^ . En dat had ik even nodig, een teken dat er enigszins iets de goede kant op gaat buiten alleen minder dik :Y

Vandaag een wasdag, want van 10-18u betaal ik meer voor terugleveren dan voor verbruiken (al is er weinig zon nu, maar het duurste tussen die tijden is 1.3 cent per kWh dus dan kan ik nog wel aan ;) ) en tussen 13-17u krijg ik geld toe om te gebruiken. De eerste was zit er al in, en ik heb nog een beddengoed was en twee dekbedden/kussen wassen klaar liggen. Tussendoor met de poot omhoog op de bank met de katjes op schoot, en voor lunch straks afbak pistoletjes met avocado en zachtgekookte eitjes maken *O* . Vandaag is een betere dag :Y
Yes *G* Afdwingen die hand enkel!
  zondag 5 april 2026 @ 11:50:39 #117
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220511788
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 11:35 schreef AnneX het volgende:
Wat ben jij toch een aardige vrouw @:Kaatje1 😘
Dankjewel, lief maar waarom?
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 5 april 2026 @ 11:51:18 #118
8136 Blues
pi_220511795
Vandaag geen plannen. Krijg zo een brunch van g, iets met eieren :+
Mijn gehaakte vest die al opschiet in elkaar naaien en dan eerst blokken voor ik er mee verder ga.

Wandelingetje, krant verder uitlezen, misschien beginnen met mijn mondharmonica-cursus :D (deuren dicht mensen :P )
  zondag 5 april 2026 @ 11:51:25 #119
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220511796
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Hier waaide het vannacht ook erg hard.

Fijn Pasen allemaal!

Mijn klagen gister had effect, want gisteravond voor het slapen had ik voor het eerst het gevoel dat ik iets meer mobiliteit had. Wel meer pijn, ook bij voet neerleggen in bed enzo meer pijn dan eerder, maar ik kon wel voet net iets meer 'afwikkelen' ipv neerzetten en bijsluiten zegmaar. Vannacht ook wel wat meer pijn, maar wel best goede nacht alsnog, en vanochtend nog steeds hetzelfde. Meer pijn, maar wel nog steeds ook wat meer mobiliteit. Ik vind het vooruitgang ^O^ . En dat had ik even nodig, een teken dat er enigszins iets de goede kant op gaat buiten alleen minder dik :Y

Vandaag een wasdag, want van 10-18u betaal ik meer voor terugleveren dan voor verbruiken (al is er weinig zon nu, maar het duurste tussen die tijden is 1.3 cent per kWh dus dan kan ik nog wel aan ;) ) en tussen 13-17u krijg ik geld toe om te gebruiken. De eerste was zit er al in, en ik heb nog een beddengoed was en twee dekbedden/kussen wassen klaar liggen. Tussendoor met de poot omhoog op de bank met de katjes op schoot, en voor lunch straks afbak pistoletjes met avocado en zachtgekookte eitjes maken *O* . Vandaag is een betere dag :Y
Lekker doorgaan met klagen dan is het hopelijk morgen nog beter
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 5 april 2026 @ 12:05:59 #120
147666 AnneX
pi_220511879
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:50 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dankjewel, lief maar waarom?
Ach, vaak denk ik het en nu post ik het eens.
  zondag 5 april 2026 @ 12:07:13 #121
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220511882
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 12:05 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ach, vaak denk ik het en nu post ik het eens.
:*
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 5 april 2026 @ 12:07:49 #122
8136 Blues
pi_220511885
Eens :)
  zondag 5 april 2026 @ 12:14:17 #123
8136 Blues
pi_220511920
Oh enne zonnige pasen :+

Bekijk deze YouTube-video
  zondag 5 april 2026 @ 12:20:31 #124
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220511950
Hier net regen, nu droog met donkere wolken in aantocht.

Even 100 gram knoflook fijn gemalen en in de vriezer. Daar kom ik de komende weken wel mee door
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 5 april 2026 @ 12:24:03 #125
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220511962
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:25 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]
Ik vond het raar, waarom zou je kip in wei doen? Zal wel beroepsdeformatie zijn.

Morgen nog een dagje werken en dan dinsdag naar Tenerifje *O*
Wei als in grasland, Kip die buiten heeft kunnen rondlopen
  zondag 5 april 2026 @ 12:35:36 #126
161975 Cat-astrophe
wild wief
pi_220512037
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 09:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Hoe was SvO @:cat-astrophe ? Iedereen op tijd op de goede plek?

Dikke woei hier, ik dacht even dat mijn wasrek op het balkon was omgewaaid, zo hoorde het, maar denk bij de buren, hier staat die nog en de was zal vast droog zijn.
Planning liep prima, de tweede autoloze had aangeboden om in Bodegraven op te stappen en dat is een mini omweg in een rustig dorp/stad. Op de terugweg kon ze met iemand anders mee.
Onderweg was er best al woei!

SvO was weer mooi. De musical diehards hadden natuurlijk wel het een en ander te zeggen over de wijzigingen die in de loop der jaren zijn gemaakt. Ik was de details van mijn vorige bezoek alweer vergeten _O-
De woei begon in de loop van de avond al. Je hoorde het blazen in de microfoons tijdens de buitenscene.
(Ze bestaan nog! De SvO maagden! Halverwege de vliegtuigscene 'hee, dit is buiten :D )

Inmiddels op en neer naar België geweest om te tanken, boodschappen gedaan en pakketje opgehaald. Wasje 2 in de machine. Straks een iets minder kritisch publiek ophalen voor musical2.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 13:12:33 #127
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220512299
Wat is SvO?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 5 april 2026 @ 13:16:31 #128
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220512324
Soldaat van Oranje
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 april 2026 @ 14:18:08 #129
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220512807
Thuis voor restant RvV. Vierdaagse dag III zit erop. Kesteren - Wageningse Berg.. Ik denk dat ik morgen door ga naar Heelsum.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 5 april 2026 @ 15:17:57 #130
63722 z80
I fink you freaky
pi_220513270
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier net regen, nu droog met donkere wolken in aantocht.

Even 100 gram knoflook fijn gemalen en in de vriezer. Daar kom ik de komende weken wel mee door
Een uitloper van die regen kreeg ik ook nog mee op de fiets. En er staat behoorlijk wat wind.
zo de eend opzetten voor bij de zuurkoolstamppot.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 5 april 2026 @ 15:20:02 #131
63722 z80
I fink you freaky
pi_220513279
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 14:18 schreef borisz het volgende:
Thuis voor restant RvV. Vierdaagse dag III zit erop. Kesteren - Wageningse Berg.. Ik denk dat ik morgen door ga naar Heelsum.
Mocht je daar wel lopen op zondag?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 5 april 2026 @ 16:24:49 #132
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220514053
Auw auw auw wat moeten die benen van Matthieu zeer doen....
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 april 2026 @ 16:50:10 #133
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220514347
quote:
6s.gif Op zondag 5 april 2026 15:20 schreef z80 het volgende:

[..]
Mocht je daar wel lopen op zondag?
Ik stapte iets voor 9u de trein uit, en iets later gingen een hoop kerken los. En idd diverse mensen die naar een kerk liepen :P. Maar eenmaal op de dijk nog één medewandelaar maar was het erg stil :P.
En Wageningen is natuurlijk al opgegeven. Dus op de Berg wel wat volk. :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 5 april 2026 @ 16:57:35 #134
478383 Tuindier
pi_220514400
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 16:24 schreef fietsie het volgende:
Auw auw auw wat moeten die benen van Matthieu zeer doen....
Had het hem gegund, maar gelukkig nog voor Remco en Tadej blijft ook sympathiek.
  zondag 5 april 2026 @ 17:12:15 #135
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220514505
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 16:57 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Had het hem gegund, maar gelukkig nog voor Remco en Tadej blijft ook sympathiek.
En het was ook echt op lichaamsgewicht / lengte, dat ie er af moest. Dus niet aan te ontkomen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 5 april 2026 @ 17:13:25 #136
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220514518
Ik had een nieuwe koekenpan nodig.

Had optie op korting , kocht een RVS pan.

Nu is het een soort permanente oorlog met aanbrandvlekken op het staal. Niet leuk,
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 5 april 2026 @ 17:14:27 #137
478383 Tuindier
pi_220514528
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 17:12 schreef fietsie het volgende:

[..]
En het was ook echt op lichaamsgewicht / lengte, dat ie er af moest. Dus niet aan te ontkomen.
Wel echt een mooi interview na afloop. Dat onderlinge respect (behalve bij eerdergenoemde Evenepoel) vind ik echt erg mooi om te zien.
  zondag 5 april 2026 @ 17:14:27 #138
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220514529
Pogi kan nog wel een bekeuring / Belgisch autorijverbod verwachten als de ambtenarij doorzet.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 5 april 2026 @ 17:15:22 #139
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220514541
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 17:14 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Wel echt een mooi interview na afloop. Dat onderlinge respect (behalve bij eerdergenoemde Evenepoel) vind ik echt erg mooi om te zien.
Ja die mannen hebben echt geen onderlinge fittie, die zien dat puur als elkaars klasse. Je zag ook duidelijk dat Pogacar op Matthieu stond te wachten. (En Pogi wilde Evenepoel ook niet terug hebben in de groep. Had een hoge 'dat zou de fijne zondagse fietstocht minder leuk hebben gemaakt' vibe, zoals ie dat zei. Als of ie met Matthieu een rondje recreatie was wezen doen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 5 april 2026 @ 17:31:33 #140
268312 Sarabi
pi_220514694
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 17:14 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Wel echt een mooi interview na afloop. Dat onderlinge respect (behalve bij eerdergenoemde Evenepoel) vind ik echt erg mooi om te zien.
Heel mooi om te zien :Y bijzonder dat we in dit tijdperk leven en alles mogen meemaken :D

De laatste jaren hebben we vaak een festival tijdens de Ronde. Maar vandaag een keer niet dus om 9.15 stond de tv aan en de hele dag (- een dutje) gekeken *O*
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 17:32:44 #141
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220514704
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 17:14 schreef fietsie het volgende:
Pogi kan nog wel een bekeuring / Belgisch autorijverbod verwachten als de ambtenarij doorzet.
Waarom dat?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 5 april 2026 @ 17:33:34 #142
118453 Pinnenmutske
Blub
pi_220514709
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 17:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Waarom dat?
Rood licht spoorweg genegeerd
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 17:36:57 #143
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220514733
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 17:33 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]
Rood licht spoorweg genegeerd
Oh dat is ook wel erg dom en onverstandig en wat mij betreft diskwalificatie waardig :@
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 5 april 2026 @ 17:45:50 #144
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220514772
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 17:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Oh dat is ook wel erg dom en onverstandig en wat mij betreft diskwalificatie waardig :@
Wedstrijdleiding gaf aan het aan de politie over te laten
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 5 april 2026 @ 17:53:50 #145
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220514844
Hagel !
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 5 april 2026 @ 17:55:20 #146
118453 Pinnenmutske
Blub
pi_220514853
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
  zondag 5 april 2026 @ 17:58:26 #147
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220514870
quote:
Hier meer over de reactie van het ambtenarenapparaa (waarom deze term: ik had er respect voor gehad als poltie in koers de boel stil had gezet, maar een papieren oorlog achteraf voedt de doorsnee weggebruiker niet op) :

https://www.vrt.be/vrtnws(...)en-overweg-infrabel/

En prima hoor, als ze de Belgische renners vervolgen, die zouden beter moeten weten. Als ze maar van de echte renners afblijven ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door fietsie op 05-04-2026 18:20:08 ]
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 18:30:09 #148
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220515036
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 17:58 schreef fietsie het volgende:

[..]
Hier meer over de reactie van het ambtenarenapparaa (waarom deze term: ik had er respect voor gehad als poltie in koers de boel stil had gezet, maar een papieren oorlog achteraf voedt de doorsnee weggebruiker niet op) :

https://www.vrt.be/vrtnws(...)en-overweg-infrabel/

En prima hoor, als ze de Belgische renners vervolgen, die zouden beter moeten weten. Als ze maar van de echte renners afblijven ;)
Rijverbod voor iets waarvoor je geen rijbewijs hoeft te hebben, dat is ook wel typisch Belgisch.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 5 april 2026 @ 19:30:11 #149
161975 Cat-astrophe
wild wief
pi_220515363
Musical met maatje is altijd een belevenis.
Stuiterstuiter op de heenweg. Bij binnenkomst eigenlijk naar het toilet moeten MAAR moeten we niet al de zaal in (nee, we hebben nog 25 minuten, we kunnen zelfs nog een drankje doen).

Toen bleken we in het theater recht naast een oude bekende van mij te zitten. Kind van vrienden van mijn ouders, in mijn jeugd regelmatig gezien, nu 1 keer per jaar. Hij had zijn zoontje (puber) met een beperking bij zich. Mooi hoe beide mannen (jong en oud) op dezelfde manier zaten te genieten O+

Met de bekende napraten was uitdaging, want zowel zijn non-verbale zoon als mijn maatje hadden ons nodig om de hoogtepunten nog eens de doorleven.
En die waren er. Mannen in jurken (die afvielen... onderbroekenlolllll! :D :X _O- ). Er werd gekust (niet geheel onverwacht bij Doornroosje). En ik houd er wel van dat een vaste acteur in dit gezelschap altijd een gebbetje uithaalt waardoor collega even uit zijn rol valt.
De feeën op een soort verborgen Segway waardoor ze over het podium gleden was een slimme vondst. En a la Harry Potter konden ze zelfs zweven.

Meet en greet met warrige rijen leverde mooie foto's op met feeën en prinses (vooruit dan... prins mocht er ook bij).
En bij de Mac was maatje zo moe dat hij na de Big Tasty (whopper volgens hem) klaar was met eten. Meer frietjes voor mij :@
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 5 april 2026 @ 19:37:04 #150
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220515396
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 17:13 schreef fietsie het volgende:
Ik had een nieuwe koekenpan nodig.

Had optie op korting , kocht een RVS pan.

Nu is het een soort permanente oorlog met aanbrandvlekken op het staal. Niet leuk,
Dat is balen zeg.

Wij hadden al een jaar of 8 een paar rvs pannen liggen maar ik was er wat bang van. Ik snap werkelijk niet waarom want ons leven is zo enorm verbeterd sinds we deze pannen hebben _O_
Spoilers!
  zondag 5 april 2026 @ 19:38:18 #151
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220515399
Maatje verhaal O+
Spoilers!
  zondag 5 april 2026 @ 19:38:41 #152
43653 sigme
Veraan
pi_220515402
Mijn oom uit Maastricht kwam vandaag op bezoek. Met de trein. Naar Assen. En hij staat er op om daarna per fiets naar ons te komen. Halverwege de fietstocht belde hij mij, dat z'n batterij vrijwel leeg was en hij zonder navigatie niet wist hoe bij ons te komen. Doorfietsen naar Groningen leek hem het handigst.
Mij leek het handiger als hij mij zijn locatie even zou appen en toen kon ik hem met een 10-minuten autoritje oppikken, fiets op de fietsendrager.
Om een uur of drie was hij dan bij ons. Om zes uur wou hij weer weg, om op tijd in Maastricht terug te zijn. Hij liet zich over halen om toch ook de terugweg naar het station per auto af te leggen.

Tijdens zijn bezoek was ook mijn zusje met haar dochter even langs; mijn nichtje had mijn oom 15 jaar geleden (begrafenis oma) voor het laatst gezien. Daarna is oom even bij mijn vader langs geweest, die had hij ruim 45 jaar niet gezien.

Oom heeft ook @Barreltje, chef & een nichtje ontmoet, want die kwamen nog even pupknuffelen.

Morgen maar twee bezoekers in de agenda. Overmorgen ook.

_O-

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 05-04-2026 19:59:35 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 5 april 2026 @ 19:44:29 #153
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220515436
Wat een drukte Sigme! En die oom is echt wel een held zeg.

Waar hangt @Tele6 eigenlijk uit?
Spoilers!
  zondag 5 april 2026 @ 19:45:20 #154
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220515442
Wat heerlijk voor Maatje dat hij jou, als musical fan, heeft als Maatje (denkt opeens terug aan kennis die niet eens naar eindmusical van dochter ging want haat aan musical). En te moe om te eten :o

Jouw oom @sigme _O_ wat een stoere vent.

Jullie krijgen, wanneer alle mini mooitjes weg zijn ontwenningsverschijnselen, dagen zonder bezoek :P
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 5 april 2026 @ 19:57:10 #155
63722 z80
I fink you freaky
pi_220515505
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 17:13 schreef fietsie het volgende:
Ik had een nieuwe koekenpan nodig.

Had optie op korting , kocht een RVS pan.

Nu is het een soort permanente oorlog met aanbrandvlekken op het staal. Niet leuk,
Een rvs pan. Wel eentje met een dikke bodem?
Hoe krijg je dan aanbrand vlekken? Ik mishandel de pannen al 20 jaar. En op wat krassen na nog zo goed als nieuw.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 5 april 2026 @ 19:58:51 #156
43653 sigme
Veraan
pi_220515514
Ik vond een dure rvs-koekepan kut met peren. Nu hebben we al jaren een handvol plaatstaal-koekepannen. _O_ _O_ _O_
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')