Je hoeft niet per se voor iedereen een bril te hebben he.quote:Op zondag 9 augustus 2026 12:57 schreef Candaasje het volgende:
Nondeju… ik zei vorige week nog tegen m’n ouders dat ik zelf wel eclips brilletjes zou bestellen, want als ik die van 20 jaar geleden mee zou nemen, kunnen mijn ouders zelf niet kijken.
Ik had niet zo lang moeten wachten![]()
Natuurlijk is er een run op gekomen en natuurlijk betaal je nu 11 euro per stuk voor een stukje karton dat normaal misschien 2 euro kost om te fabriceren. (Reken ik nog gul, vermoed ik…) .
Afijn… gewoon niet te lang over nadenken.
Oh? Hoezo dat dan?quote:Op zondag 9 augustus 2026 13:32 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dat was vorige keer in de jaren 90 nog gewoon een goed idee.
Nu blijkt dat toch heel slecht voor je ogen las ik laatst.
Niet doen, net als een lasbril. Niet doenquote:Op zondag 9 augustus 2026 13:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je kunt ook door een CD heen kijken
Ja maar mijn ouders wonen een stuk verderop, dus we kijken wel samen maar op afstand, soort LAT-eventquote:Op zondag 9 augustus 2026 13:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je hoeft niet per se voor iedereen een bril te hebben he.
De aanloop fase duurt een uur, en daarna neemt het in een uur weer af. Je wil en mag niet de hele periode door de bril kijken, dus je kunt hem delen.
Enige tijd dat je zonder bril mag (moet!) kijken is de korte periode tijdens de totaliteit verduistering (ikke)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Extrastevig ingepakt, kreukjes en deukjes kan ik niet gebruiken.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Ik herinner het me ook nog goed, samen met ouders en zusjes in de achtertuin kijken. Het steeds stiller worden van de vogeltjes toen het donkerder werd. Heel tofquote:Op zondag 9 augustus 2026 13:56 schreef Candaasje het volgende:
Ik gooi ze niet weg, ik zal ze wel bewaren voor m’n neefjes of andere kinderen van jongere generatiesIk vind dit te bijzonder om te moeten missen.
(En ik moet zeggen, die van tig jaar terug zagen er nog gewoon goed uit. Dat was nog voor m’n 12e, want ik was op de kindervakantie-week en we moesten dus met z’n allen naar het veld voor. Het werd dan begeleid door vrijwilligers, waarbij de omroeper dan via de microfoon aangaf wanneer we de bril mochten opzetten, kijken, en weer af. Was echt een heel gebeuren, want 1000+ kinderen veilig naar de eclips laten kijken… ga d’r maar aan staan…. )
Handig! Wat heb je gemaakt?quote:Op zondag 9 augustus 2026 15:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Morgen komen vrienden eten die een weekje niet op hun vloer mogen lopen (schuren en oliën en de keuken staat vol met meubels). Net vast gekookt en het is best veel. Ik eet er vanavond ook maar van , wel zo makkelijk
Lasbril mag blijkbaar niet. Terwijl deze gemaakt is om UV A,B en C tegen te houden. En tevens IR (hitte).quote:Op zondag 9 augustus 2026 13:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Niet doen, net als een lasbril. Niet doen![]()
Zonder bril veilig kijken: https://www.nemokennislin(...)e-zonsverduistering/
Dank voor de link 😎quote:Op zondag 9 augustus 2026 13:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Niet doen, net als een lasbril. Niet doen![]()
Zonder bril veilig kijken: https://www.nemokennislin(...)e-zonsverduistering/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door Blues op 09-08-2026 18:47:36 ]
Uhmmm, nope ik ga het niet vragenquote:Op zondag 9 augustus 2026 18:40 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind croissants uit blik smerig.
Dat moest ik even zeggen.
quote:Op zondag 9 augustus 2026 18:42 schreef Blues het volgende:
Ik had een superleuke dag met vriendin en dochters![]()
Mijn inspiratie voorbeeld (Mirò) op een bord geschilderd. Nog moeilijk!!
Maar heel leuk. Tip om te doen!
Ze hebben enorm veel keus in waar je op kunt schilderen. Zij bakken het af en dan wordt de kleur ook heel helder.Dat ziet er heel leuk uit (en zo netjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.)
We have far more in common than that which devides us..
Was wel tevreden voor een eerste keerquote:Op zondag 9 augustus 2026 18:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat ziet er heel leuk uit (en zo netjes)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 9 augustus 2026 19:02 schreef Blues het volgende:
[..]
Was wel tevreden voor een eerste keer![]()
De oudste dochter kan zulke strakke lijntjes schilderen.. maar ja, die maakt ook de prachtigste handschoenen millimeter voor millimeter.
Dit is haar werk, zie je ook meteen hoe mooi het wordt na afbakken. De ene schaal had ze paar weken eerder gemaakt, dit was haar 4e keer al hier
Ook zo mooiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |