abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220504057
Bedenk hier je eigen plaatje.
Spoilers!
pi_220504062
Ik zei dus.

Mogge. Dag 2 van een lang weekend vol met tuinklusjes en kokkerellen >:)

Voor nu liggen er scones in de oven, zalm in de rookkast en gaan we aan de slag met de inkomstenbelasting. Straks naar buiten met hogedrukspuit, kettingzaag en snoeischaar.
Spoilers!
pi_220504137
Hier ook een klus/rommeldagje. Succes Lucky!

@derLudolf ah zo. Wilde dieren kunnen drager zijn, maar als ik een beetje Google lijkt dat eigenlijk een zeldzame route te zijn. Koeien mijden besmette plekken (dus waar uitwerpselen liggen) normaalgesproken.

Import van dieren uit landen die niet geheel rundertbc-vrij zijn kan ook de oorzaak zijn.

En ik kan het niet vinden, maar kan me voorstellen dat erfbetreders die op verschillende bedrijven komen ( zoals dierenartsen en leveranciers van voer ed ) ook voor verspreiding kunnen zorgen. Zal ook minder vaak gebeuren als ze zich aan de hygiënemaatregelen houden, maar het is bij veel overdraagbare ziektes wel een risico.
pi_220504148
Twee weken vakantie *O*
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220504324
Mogge. Hier ook wat gerommel in en om huis. Even naar een bloemenwinkeltje in de buurt of ze wat leuke plantjes hebben.
Gisteren een aspergesoep pakket binnenkregen dus dat ga ik maken.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220504383
Goedemorgen!

Ik mocht weer eens uitslapen O+
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220504384
Oh, @Lucky_Strike esdoorn is niet giftig voor schapen, enkel voor paarden.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220504552
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 09:56 schreef sigme het volgende:
Oh, @:lucky_strike esdoorn is niet giftig voor schapen, enkel voor paarden.
Oh, goed om te weten. Ik heb dat voor waar aangenomen van een schapeneigenaar.

Ik vind die buurman nog steeds een eikel. Het zou niet eens in me opkomen om bij een verzoek van een buur 'zoek het maar uit' te zeggen. Maar goed, ik heb er weinig aan om me druk te maken om de minder sociale medemens. Volgende week komt de grondwerker even kijken en dan zullen die bomen er wel snel uit gaan. Dan kost dat maar 150-300 euro.

Gisteren hebben we tijdens het tuinieren besloten dat de esdoorn de kakkerlak van het plantenrijk is. Je komt er gewoon nooit van af, zelfs niet na een nucleaire winter.
Spoilers!
pi_220504564
Zo. Klaar met het gemopper. En klaar met het uitzoeken van de zorgkosten. Naar buiten *O*
Spoilers!
  Moderator zaterdag 4 april 2026 @ 10:34:33 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220504587
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 10:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Oh, goed om te weten. Ik heb dat voor waar aangenomen van een schapeneigenaar.

Ik vind die buurman nog steeds een eikel. Het zou niet eens in me opkomen om bij een verzoek van een buur 'zoek het maar uit' te zeggen. Maar goed, ik heb er weinig aan om me druk te maken om de minder sociale medemens. Volgende week komt de grondwerker even kijken en dan zullen die bomen er wel snel uit gaan. Dan kost dat maar 150-300 euro.

Gisteren hebben we tijdens het tuinieren besloten dat de esdoorn de kakkerlak van het plantenrijk is. Je komt er gewoon nooit van af, zelfs niet na een nucleaire winter.
Ik noem hedera tuinkanker :P
Japanse duizendknoop zou ik ook erger vinden als een esdoorn.
Esdoorn levert tenminste nog eens brandhout op. Qua bomen zou ik robinia erger vinden, woekert ook en heeft bovendien doornen. Of stekels, want biologisch gezien zijn dat andere dingen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220504767
Kan mos in het gazon ook op het lijstje?
Groeten vanaf het balkon w/

Helaasch…archive.ph is down en out. Was in sommige gevallen best hendig.
@Blues

Wat verdrietig @derLudolf van het ruimen van het bedrijf van je vrienden en van de koeien.

Observatie: de Amerikanen doen een rondje rond de maan deze dagen en kunnen vanuit de ruimte de aardkloot bewonderen en hoe het Midden Oosten wordt vernietigd door dezelfde U.S. en Israël. :X
pi_220504773
Ik ben team dood aan de braam }:|
Maar wij hebben er dan ook een die echt heel nare doorns heeft en mn fruitboompjed aan het verstikken was.

Esdoorns vind ik nog wel leuk, ik heb er eentje in de konijnenren staan en die hebben we met het verplaatsen (toen ik alles moest ondergazen) best zwaar mishandeld, maar hij door het weer O+ Respect voor zo’n boompje.

We hebben wel veel jonge aanwas van esdoornd en eiken weggehaald.

En hedera plant ik juist hier en daar weer aan. Mooi bedekkend spul :D
(Ik hou het wel weg bij de konijnen)

Klikt het vaker niet met die buurman Lucky?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de ene buur ook eerder zou helpen dan de andere. Zeker als het om zwaardere/tijdrovende klussen gaat (waar ik zelf misschien niet echt de noodzaak van inzie)
pi_220504783
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 11:17 schreef AnneX het volgende:

Observatie: de Amerikanen doen een rondje rond de maan deze dagen en kunnen vanuit de ruimte de aardkloot bewonderen en hoe het Midden Oosten wordt vernietigd door dezelfde U.S. en Israël. :X
Dat is inderdaad wel een juiste observatie ja ;(
pi_220504788
Ik wil juist mos terug in m’n stukkies gras! Waar mag ik het komen uitsteken? :P
pi_220504833
quote:
Kan mos in het gazon ook op het lijstje?
Groeten vanaf het balkon w/

Helaasch…archive.ph is down en out. Was in sommige gevallen best hendig.
@:Blues

Wat verdrietig @:derLudolf van het ruimen van het bedrijf van je vrienden en van de koeien.

https://removepaywalls.com/ is een alternatief voor archive
pi_220504886
Ha! Die link van @Kaatje1 lust door naar https://archive.ph/202604(...)-nu-kennen~b8296593/ als ik er een VK link die ik nu aan het lezen ben in zet.
Archive.ph :D @AnneX
pi_220504894
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 11:52 schreef Blues het volgende:
Ha! Die link van @:Kaatje1 lust door naar https://archive.ph/202604(...)-nu-kennen~b8296593/ als ik er een VK link die ik nu aan het lezen ben in zet.
Archive.ph :D @:Annex
Archive schijnt dichtgezet te zijn maar dit is een work around die (voorlopig) nog werkt. Maar hoe, geen flauw idee
pi_220504905
Plannen voor vandaag zijn zometeen bed afhalen, 1e was er in en dan rond 1300 fiets ik naar Copernicus:
https://sterrenwachtcopernicus.nl/zonnekijkmiddagen (Het is nu zonnig dus niet uitstellen tot 1e zaterdag van mei ^O^ )

Ik wil ook nog een keer naar een sterrenkijkavond daar O+

Met op de terugweg hema en appie.
& nog een wasje er in jassen *)
pi_220504918
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 11:22 schreef Candaasje het volgende:
Ik wil juist mos terug in m’n stukkies gras! Waar mag ik het komen uitsteken? :P
Hier :W Hele grasmat is 1 deinend (als je er op loopt) mosbed.
pi_220504923
quote:

Prioriteiten :')
pi_220504928
Toch maar geen planten halen, bedacht me net dat het, vlak voor Pasen best wel duurder zal zijn. Ga gewoon het balkon verder schoonmaken
  zaterdag 4 april 2026 @ 12:11:47 #22
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220504962
Was bij de boerenmarkt Lindchen vanmorgen. Onderweg daarheen heel erg rustig. Was daar om kwart over negen en het was als bomvol. Halve terrein vol met planten, bloemen, groenten en kruiden in kweekpotjes.
Het zit midden in de pampa, maar al jaren een groot succes.
pi_220504976
Drama! :o

GEEN eten!

GEEN toilet!

De katten kunnen maar slecht omgaan met de grote schoonmaak :7

Maar als die klaar is ben ik klaar voor mijn musical weekend. Vanavond Soldaat van Oranje (het was al ruim 10 jaar geleden en van mijn musicalminnende appgroep wilden wel mensen gaan). En morgen naar Doornroosje met maatje.

Nu nog hopen dat in de SvO groep mijn hint wordt gesnapt dat ik best nog iemand zonder auto kan oppikken onderweg. Maar dat het ook wel krom is dat ik van iedereen de langste reistijd heb en onderweg al een andere autoloze ophaal. Dus dat anderen die op haar route wonen en minder dan 170 km enkele reis hebben dat ook zouden kunnen aanbieden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220504990
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 11:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Kijk eens aan. Deze doet het nog. w/

Er is een berichtje dat de A wegen van/naar Zuiden voor onderhoud dicht zijn plus de volgende 6 weekenden of zo. Dat moet gebeuren natuurlijk.
Dat wilde ik even doormailen.
Dan gaan we binnendoor naar Zaltbommel morgen voor familie lunch.
Extra reistijd zou een uur zijn. Paas eitje.
Edit: even gekeken bij A naar B: ws valt het heel erg mee w/

[ Bericht 7% gewijzigd door AnneX op 04-04-2026 12:26:57 ]
pi_220505011
Veel plezier Cat met de musical maatjes vanavond en morgen! *O*
pi_220505039
Waarom verplaats je het eten en het toilet dan niet even? Personeel faal -O-

Veel plezier, hopelijk pikt iemand de hint op (uit ervaring, waarschijnlijk niet)
pi_220505076
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 12:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Waarom verplaats je het eten en het toilet dan niet even? Personeel faal -O-

Veel plezier, hopelijk pikt iemand de hint op (uit ervaring, waarschijnlijk niet)
Uurtje zonder eten moet kunnen. Er is een toilet boven én buiten :{w

Hint wordt tot dusver niet opgepikt. Behalve door de autoloze die al aangaf evt een taxi te gaan pakken. Omdat het spoor op het stuk waar ik haar wil ophalen ook gedoe heeft.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220505159
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 12:01 schreef Blues het volgende:

[..]
Hier :W Hele grasmat is 1 deinend (als je er op loopt) mosbed.
Ik wil dat, voor het stukkie onder de hangmat O+
Dat je zo met je blote voeten op een zacht, verend bedje landt..... O+

Maar goed, eerst nog wat snoeien, aanplanten (gaan we a.s. vrijdag doen, hovenier komt), vijver schepnetten, oh en ik moet eens uitzoeken waar ze een beetje leuke kastenjebomen kweken. (De acer-soort die niet TE groot wordt.)

En nog 12374 andere klusjes in en rondom het huis, voordat we in die hangmat kunnen liggen :{w

Maarrrr.... was zit er in, koelkast is uitgemest en schoon, bed verschoond, gedoucht, spullen auto's uitgezocht, op MP berichtje gestuurd naar meneer die oude traproedes verkoopt..... nu wel eerst tijd voor (2e) bakkie koffie wat mij betreft! 8-)
pi_220505160
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 12:45 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Uurtje zonder eten moet kunnen. Er is een toilet boven én buiten :{w

Hint wordt tot dusver niet opgepikt. Behalve door de autoloze die al aangaf evt een taxi te gaan pakken. Omdat het spoor op het stuk waar ik haar wil ophalen ook gedoe heeft.
Ik ga 144 bellen ;(
pi_220505201
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 13:03 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik ga 144 bellen ;(
:o

Helpt het mijn zaak als ik meld dat de schrijnende situatie inmiddels is rechtgezet? Dat er niet naar eten getaald wordt en de zelden gebruikte (dus niet verschoonde) kattenbak nu het toilet of chioce blijkt?
pi_220505318
*O*

Twee pecans, kleine nectarine, hoge platte perzik en twee passieflora in the pocket. *O*

Waarvan uiteraard maar 1 in zn blote niks maar ik wilde ze hebben }:|
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220505505
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 13:11 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Helpt het mijn zaak als ik meld dat de schrijnende situatie inmiddels is rechtgezet? Dat er niet naar eten getaald wordt en de zelden gebruikte (dus niet verschoonde) kattenbak nu het toilet of chioce blijkt?
Nou, vooruit. Maar we houden het in de gaten :6

Ik weet niet eens waar onze kat is. Ergens buiten. Of slapend bij de buren op de bank. Of misschien ligt ie wel in onze eigen woonkamer…
  Moderator zaterdag 4 april 2026 @ 13:51:18 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220505525
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 11:22 schreef Candaasje het volgende:
Alleen als je Momfer ook meeneemt
pi_220505605
Experiment aspergesoep in the making. Zou een uur duren op gas, hele boel in de instant pot gedaan en op 5 minuten gezet. Ben benieuwd
pi_220505607
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 13:33 schreef Vanyel het volgende:
*O*

Twee pecans, kleine nectarine, hoge platte perzik en twee passieflora in the pocket. *O*

Waarvan uiteraard maar 1 in zn blote niks maar ik wilde ze hebben }:|
*O*

En sowieso 1000 *O* voor je tuinzin O+
Spoilers!
pi_220505614
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 13:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
*O*

En sowieso 1000 *O* voor je tuinzin O+
O+ O+ *O*
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator zaterdag 4 april 2026 @ 13:58:39 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220505616
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 11:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Archive.is werkt nog gewoon in de link? Ik was even blij met dit alternatief, maar deze werkt niet voor NOZ en Grafschafter Nachrichten
pi_220505623
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 13:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Archive.is werkt nog gewoon in de link? Ik was even blij met dit alternatief, maar deze werkt niet voor NOZ en Grafschafter Nachrichten
In de link wel, maar wanneer je direct naar archive gaat bij veel mensen niet meer. Heel apart
pi_220505632
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 12:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Was bij de boerenmarkt Lindchen vanmorgen. Onderweg daarheen heel erg rustig. Was daar om kwart over negen en het was als bomvol. Halve terrein vol met planten, bloemen, groenten en kruiden in kweekpotjes.
Het zit midden in de pampa, maar al jaren een groot succes.
Fijn is het daar ja. Ik kom er ook graag. In mei of juni gaan we weer die kant op.
Spoilers!
pi_220505653
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 13:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Alleen als je Momfer ook meeneemt
Wie of wat is Momfer? :@
pi_220505732
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 14:05 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Wie of wat is Momfer? :@
De Mol uit de fabeltjeskrant :D
  zaterdag 4 april 2026 @ 14:10:42 #42
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220505739
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 08:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bedenk hier je eigen plaatje.
Okeuj :P

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220506018
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 13:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Nou, vooruit. Maar we houden het in de gaten :6

Ik weet niet eens waar onze kat is. Ergens buiten. Of slapend bij de buren op de bank. Of misschien ligt ie wel in onze eigen woonkamer…
:D
pi_220506021
Experiment is best gelukt, maar de volgende keer gewoon m’n eigen recept volgen, die is echt lekkerder.

Voor degenen met een instant pot, 1 liter water, asperges (denk 500 gr, zouden meer moeten zijn vind ik) bouillonblokje, 5 min hp
pi_220506118
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 14:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Oh! :D

Die mag wel komen hoor! Al vrees ik dat mijn buren beiderzijds er niet zo blij mee zullen zijn. Maar ik wil wel een gratis tuinmannetje!

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 14:52 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
:D
Gevonden!

#zwaarleven
  zaterdag 4 april 2026 @ 15:16:01 #46
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220506169
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 14:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Zou er iemand nog begrijpen waarom Momfer een Limburgs accent heeft? En ja, dat kan je googelen, maar wist je dat?
  Moderator zaterdag 4 april 2026 @ 15:29:08 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220506219
Ik weet wel dat de Latijnse benaming Talpa is :Y
pi_220506227
Fijn fietsritje door de duinen naar de sterrenwacht. Kreeg eerst een korte introductie en presentatie. Erg leuk, wordt helemaal gerund door vrijwilligers. Het was niet druk dus relaxed middagje zo.
En het dak was open *G* heb door de giga-telescoop de zon gezien, die was mooi oranje met wat zonnevlekken.
Met camera ook door de lens proberen vast te leggen maar toen werd de zon wit :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220506236
Even opgezocht, nooit geweten maar ook nooit opgevallen
pi_220506259
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 15:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Even opgezocht, nooit geweten maar ook nooit opgevallen
Wel opgevallen maar als 'hoort bij hem' altijd gezien.
Leuk te weten.
pi_220506319
Ik wist het B-)
pi_220506358
Dadelijk maar eens de auto in. We moeten er immers (ruim) voor 19.30 uur zijn.

Het bleek dat een van de chauffeurs ziek is en haar kaartje doorgeeft aan iemand anders. Andere chauffeur zit heel krap in de tijd en van de derde weet ik niet hoe goed hij en de autoloze elkaar kennen dus dat die niet stond te springen om te haar op te pikken is dan ook weer logisch.
Dus ik heb een auto tjokvol Belgische benzine en twee tussenstops :+

Morgenvroeg maar even op en neer om de tank weer te vullen. Want dinsdag ga ik naar een vriendin in Zwolle. Omdat ik liever van daaruit woensdagmorgen naar Amersfoort kachel dat vanuit de provincie.
  zaterdag 4 april 2026 @ 16:02:39 #53
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220506360
Even beetje random door de stad gezwalkt. Kwam een bord tegen "ons dakterras is open!" Dus maar even gaan kijken :9

Nu weer thuis, 11.005 stapjes.
  zaterdag 4 april 2026 @ 16:13:13 #54
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220506446
3 Iberico-ham-kroketjes ¤ 9,50
0,35 liter Grolsch Weizen ¤ 5,80

Maar ja toch gewoon nog een fooitje erbij leggen he :D
pi_220506550
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 08:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zei dus.

Mogge. Dag 2 van een lang weekend vol met tuinklusjes en kokkerellen >:)

Voor nu liggen er scones in de oven, zalm in de rookkast en gaan we aan de slag met de inkomstenbelasting. Straks naar buiten met hogedrukspuit, kettingzaag en snoeischaar.
Zalm in de rookkast? Warm of koud? :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zaterdag 4 april 2026 @ 18:04:46 #56
63722 z80
I fink you freaky
pi_220507282
Ik doe mee met team dood aan de braam.
De wilde braam is een ramp. Bijna niet weg te krijgen. En akelig scherpe doorns.
Gelukkig zijn dikke lashandschoenen hier redelijk tegen bestand.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 4 april 2026 @ 18:11:14 #57
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220507336
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 16:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
Morgenvroeg maar even op en neer om de tank weer te vullen. Want dinsdag ga ik naar een vriendin in Zwolle. Omdat ik liever van daaruit woensdagmorgen naar Amersfoort kachel dat vanuit de provincie.
Doe ze de groetjes daar dan :W
pi_220507368
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 16:29 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Zalm in de rookkast? Warm of koud? :9
Ja, ja en ja :9

Gisteren kip, morgen porchetta, maandag pizza. En vandaag vegan knolselderijsoep met zelfgebakken brood.
Spoilers!
pi_220507384
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 18:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Gisteren kip, morgen porchetta, maandag pizza. En vandaag vegan knolselderijsoep met zelfgebakken brood.
Jullie wonen echt te ver weg ;)
  zaterdag 4 april 2026 @ 18:18:35 #60
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220507393
quote:
En vandaag vegan knolselderijsoep
Hier vandaag vegan weizenbier.
pi_220507407
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 18:17 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Jullie wonen echt te ver weg ;)
Ja!

Het is maar goed dat we goed voor onszelf zorgen, we hebben idioot hard gewerkt vandaag. Ik zit nu even, voor het eerst. En ik weet niet of ik ooit nog op kan staan. J gaat nu nog stappen, ben blij dat ik niet mee hoef.
Spoilers!
pi_220507408
Wat een productieve dagen @Lucky_Strike _O_

Ik had vandaag een meh dagje. Zat met mezelf en mn hoofd in de knoop. Maar mijn coping normaal als ik mn hoofd even leeg wil maken is wandelen }:| dus dat is nogal kut. Ik wilde er toch maar even op krukken uit, dan maar voor heel klein rondje, maar buren waren bij raam en toen buurmeisje me langs zag lopen wilde ze me zien, dus die riepen me via raam. Buurmeisje en ene buurvrouw gingen toen even wat boodschappen halen nog, en toen andere buurvrouw toen vroeg hoe t nou ging moest ik huilen :') dus toen even daar binnen gezeten met kopje thee en even gekletst. Dat was fijn.

Had de brace om gedaan voor mn rondje, bedoeling was helemaal geen belasting op voet, maar mocht ik dan toch moeten uitwijken of iets en ik moet m neerzetten dan iig goede ondersteuning. Uiteindelijk dus tot de buren gekomen en vervolgens uur binnen gezeten. Had alleen de veters toch ietsjes te strak denk ik, want toen ik m net uit deed was t precies tussen waar de veters liepen steeds wat dikker :+ . En op een vd plekken waar t nog wat dikker is, is t nu ook blauw/paars ipv lichtblauw, van de druk denk ik. Ah well, weer nieuwe kleuren, t begon ook al bijna er weer normaal uit te zien nu het grotendeels geel begon te worden, das natuurlijk niet de bedoeling ;).

Maar ik tel wel de dagen af tot de fysio. Ik heb een lijstje vragen, en hoop dat er meer duidelijkheid komt over wat er precies kapot is (en of er evt aanvullende beeldvorming nodig is om dat verder vast te stellen of niet, daarover lees ik wel wat op internet). En dat ik meer kan dan. Ik heb tijden heel fijn hele weken thuis gewerkt, maar ik heb nu vreselijk veel zin om volgende week elke dag naar de uni te gaan :+ . En ik mag niet meer dingen opzoeken van mezelf, meer kennis dan ik nu heb is niet nodig, en van het blijven lezen word ik ook niet echt gelukkiger.

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 04-04-2026 18:28:15 ]
pi_220507761
Is de pijn wel weer wat minder @vlindertje89 ?

Dat beperkende is zo vervelend. Je kunt niet even dit of even dat, overal bij na moeten denken. Fijn dat de buren er voor je waren.

Net toch maar met spoed de curry aangezet in de IP. Maakte een gaatje in de verpakking van de kip, dat durfde ik niet te laten staan ook niet in de koelkast.
pi_220507812
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 april 2026 18:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Hier vandaag vegan weizenbier.
Zwaar leven. Vooral met kroketten.
Spoilers!
pi_220507874
Hier verorberden wij zojuist de laatste vier kunstkroketten. Begeleid door huisgemaakte patat.
Vandaag alweer bezoek gehad. Morgen ook. Overmorgen ook. Dinsdag ook.
Die pups zijn vermoeiend, het volk dat ze aantrekken is dat ook :D

Allemaal fijne mensen hoor, daar ligt het niet aan. Maar normaal zien wij zoveel bezoek nog niet eens per jaar _O-
pi_220507879
quote:

[..]

Nice O+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_220507895
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 11:20 schreef Candaasje het volgende:

Klikt het vaker niet met die buurman Lucky?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de ene buur ook eerder zou helpen dan de andere. Zeker als het om zwaardere/tijdrovende klussen gaat (waar ik zelf misschien niet echt de noodzaak van inzie)
Ik heb geen idee. Hij is eigenaar van een stuk land naast het onze. Toen hij eigenaar werd, heeft hij zich nooit voorgesteld aan ons. Hij traint wel eens met zijn honden op dat landje. Als wij dan staan te kijken, lachen en zwaaien we naar hem maar hij geeft nauwelijks blijk van ons bestaan. Rare vent :Y
Spoilers!
pi_220507898
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"geen trek in" pfffffffffffffffffff

zaterdag 4 april 2026 @ 19:27:36 #69
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220507916
Wat pijnlijk weer Sigme.
Spoilers!
  zaterdag 4 april 2026 @ 19:28:00 #70
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220507919
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 19:24 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Nice O+
Hebben jullie dit weekend nog wat lekkers gepland?
Spoilers!
  zaterdag 4 april 2026 @ 19:32:40 #71
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220507963
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 19:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Zwaar leven. Vooral met kroketten.
Niet zo vegan Iberico ham kroketten *)
  zaterdag 4 april 2026 @ 19:34:02 #72
327387 vlindertje89
pi_220507976
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 19:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Is de pijn wel weer wat minder @:vlindertje89 ?

Dat beperkende is zo vervelend. Je kunt niet even dit of even dat, overal bij na moeten denken. Fijn dat de buren er voor je waren.

Net toch maar met spoed de curry aangezet in de IP. Maakte een gaatje in de verpakking van de kip, dat durfde ik niet te laten staan ook niet in de koelkast.
Ik vind dat een lastige vraag.
In de ochtend als ik opsta en katten eten geef en aankleed enzo is het wel beetje pijnlijk om te belasten. De rest van de dag voel ik vanalles (steken, alsof er een strakke band omheen zit terwijl er alleen losliggend fleecedekentje op ligt, soms beetje tintelen, voet vaak wat kouder, spieren die 'trekken', bij trap af gevoelig terwijl ik al steeds alleen voet bij-zet en dan met andere volgende trede doe, bij voet neerleggen gevoelig tot hij goed ligt, bij been wat langer omlaag snel 'zwaar' of gevoelig, bij in huis 'lopen' snel zwaar en daarna ook wat gevoelig). Of het nou echt pijn is weet ik niet, maar het is iig wel groot deel van de dag niet comfortabel, terwijl ik groot deel van de dag op de bank lig met been omhoog.

Ik heb niet het idee dat bovenstaande heel anders is dan sinds woensdag ofzo (wo en do alleen ochtend nog pcm gehad ivm dat wat pijnlijk in ochtend, maar sinds do ochtend niet meer en heb niet per se idee dat het in de ochtend nu veel minder pijn doet, misschien een beetje). Ik heb ook niet het idee dat de bewegingsbeperking veel minder is ondanks wel véél minder dik.

Het doet minder pijn dan ik me kan herinneren van de vorige keer, toen ik na twee dagen nog verging van de pijn als ik voet net verkeerd neerzette, maar toen zag mn enkel er na drie dagen wel alweer vrijwel normaal uit qua dikte en was het ook veel minder blauw en minder uitgebreid blauw. Terwijl ik toen op de dinsdag gewoon een halve dag in het umc heb gezeten terwijl mn student een kind testte, incl erheen en terug met ov en krukken. En toen stond ik na 2 weken weer op het hockeyveld, dus herstel ging veel sneller (dat was achteraf gezien wel onverstandig, maar het kon bewegings technisch wel, en nu zie ik mezelf echt nog niet rennen over een week, ik kan mn schoen nog niet eens aan). Dat vind ik er ook beetje lastig aan, het voelt heel anders en ik merk maar weinig vooruitgang behalve minder dik, en daardoor kan ik ook minder inschatten wat er aan de hand is/hoe snel ik weer beetje wat kan enzo.

En wel lekker, curry! Begrijp wel dat je dat niet aandurfde met de kip inderdaad.

[ Bericht 13% gewijzigd door vlindertje89 op 04-04-2026 20:03:29 ]
  zaterdag 4 april 2026 @ 19:34:36 #73
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220507984
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 april 2026 19:25 schreef sigme het volgende:
SPOILER
-O-

Op een goed moment ben je er toch een keertje klaar mee :? Of is het dan volgende week weer van "Wanneer kom je weer eens langs? Je komt nooit eens langs" :?
  zaterdag 4 april 2026 @ 19:34:51 #74
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220507987
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 19:28 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Hebben jullie dit weekend nog wat lekkers gepland?
Morgen 5-gangen paaslunch in het restaurant van vrienden in Oostvoorne…
  zaterdag 4 april 2026 @ 19:38:27 #75
327387 vlindertje89
pi_220508012
Weer veel te lang getypt (sorry weer eens te lang van stof) dus inmiddels weer nieuwe posts.
@sigme :* wat ingewikkeld en irritant ook weer ;( geen advies voor je, maar het lijkt me emotioneel behoorlijk belastend :*

@Lucky_Strike jammer wel van de moeizame buurman..

En verder las ik veel lekker eten :9~
  Moderator zaterdag 4 april 2026 @ 19:41:54 #76
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220508048
Mensen hier hebben toch voor ASN gekozen ivm duurzaamheid? Ik was enigszins verbaasd dat mijn RegioBank pas, goed tot maart 2028, vandaag werd vervangen door een ASN exemplaar :')
  zaterdag 4 april 2026 @ 19:54:47 #77
43653 sigme
Veraan
pi_220508178
Ach ja.
Het is een soort scheiding. Belastend, pijnlijk, en met het doorlopen van alle fases van rouw.
Niet voor het eerst, waarschijnlijk ook niet voor het laatst, en na elke keer is er minder band over. Het leven is een oefening in loslaten ofzo. En mijn moeder zal zijn losgelaten voordat ze overlijdt, en in veel opzichten is dat wat ze wil (en aan de andere kant is dat wat ze het meeste vreest).
  zaterdag 4 april 2026 @ 19:58:39 #78
327387 vlindertje89
pi_220508213
Ik had je een andere situatie gegund :*
  zaterdag 4 april 2026 @ 20:04:20 #79
147666 AnneX
pi_220508279
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 april 2026 16:13 schreef Dr_Flash het volgende:
3 Iberico-ham-kroketjes ¤ 9,50
0,35 liter Grolsch Weizen ¤ 5,80

Maar ja toch gewoon nog een fooitje erbij leggen he :D
Prijzen😢 Dakterras w/ Uitzicht op ?
  zaterdag 4 april 2026 @ 20:09:08 #80
43653 sigme
Veraan
pi_220508329
Ieder huisje heeft z'n kruisje.
Er staat tegenover dat ik vlakbij mijn vader woon en die is ongeveer het tegenovergestelde van mijn moeder. Hij is zo conflictmijdend dat het bijna hilarisch is :D.
Maar goed, dat is dus wel een schat O+
En ik heb een uitstekende relatie met mijn zusje. Ik kan ook goed overweg en heb momenteel veel contact met de broer & zussen van mijn moeder, ook al hebben die onderling niet allemaal (goed) contact.

Als bonus heb ik ook nog een uitstekende schoonfamilie, waarbij ik ook 20 jaar plezier heb gehad van een fantastische schoonmoeder.

Dat maakt het gedoe met mijn moeder niet beter, maar wel makkelijker.

Het troost ook niet maar het helpt wel om hier te lezen van anderen dat er zoveel mensen zijn die moeten leren leven en omgaan met heeeeeele rare familieleden.
  zaterdag 4 april 2026 @ 20:10:17 #81
20291 DancingPhoebe
/care
pi_220508342
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 19:54 schreef sigme het volgende:
en na elke keer is er minder band over
:'(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 4 april 2026 @ 20:14:36 #82
8136 Blues
pi_220508369
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 20:09 schreef sigme het volgende:
Ieder huisje heeft z'n kruisje.
Er staat tegenover dat ik vlakbij mijn vader woon en die is ongeveer het tegenovergestelde van mijn moeder. Hij is zo conflictmijdend dat het bijna hilarisch is :D.
Maar goed, dat is dus wel een schat O+
En ik heb een uitstekende relatie met mijn zusje. Ik kan ook goed overweg en heb momenteel veel contact met de broer & zussen van mijn moeder, ook al hebben die onderling niet allemaal (goed) contact.

Als bonus heb ik ook nog een uitstekende schoonfamilie, waarbij ik ook 20 jaar plezier heb gehad van een fantastische schoonmoeder.

Dat maakt het gedoe met mijn moeder niet beter, maar wel makkelijker.

Het troost ook niet maar het helpt wel om hier te lezen van anderen dat er zoveel mensen zijn die moeten leren leven en omgaan met heeeeeele rare familieleden.
:Y

En
  zaterdag 4 april 2026 @ 20:17:14 #83
8136 Blues
pi_220508397
Ha die onderste is gek :+
  zaterdag 4 april 2026 @ 20:24:08 #84
8136 Blues
pi_220508459
De grootste breuk in mijn familie is tussen mijn vader en mijn broer en mijn broer met mijn zus en door gedoe met mijn niet altijd eerlijke moeder was er ook een breuk tussen mijn moeder en mijn broer.
HEEL ingewikkeld met familie-dingen zoals verjaardagen en huwelijken en feestdagen.
Vooral voor ons, andere zus en ik die er niks mee te maken hadden, want wie nodig je met wie uit en wie niet. Vermoeiend hoor en heel naar.

Als ik dan wel eens doorvroeg bij allebei de 'kampen' kwam er ook nooit een duidelijk antwoord wat er dan voor verschrikkelijks ooit was gebeurd waarom ze elkaar niet meer zagen. Sommige redenen klonken zwaarwegend, iets met zaak van mijn vader overnemen en geld gedoe.
Maar de andere kant had weer andere versie of zelfs een heel andere reden :?
  zaterdag 4 april 2026 @ 20:25:12 #85
147666 AnneX
pi_220508472
Vreemd gedrag blijft het, sigme.
Afstoten…”aantrekken” …doet zij dat ook bij zusje?…

Sterkte…je hebt je handen al vol met puppies en bezoekers.
  zaterdag 4 april 2026 @ 20:26:17 #86
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220508481
Geen idee of dat kan maar misschien heb je nu net wat andere spieren verrekt dan de vorige keer. Er zit daar best eea aan de binnenkant.

Ach @sigme wat moeilijk toch, wat moet je daar nu weer mee. En een jaarvoorraad bezoek opmaken in 2 weken is best veel.

Best lastig zo’n afstandelijke buurman, weet eigenlijk niet wat je er aan hebt. Wat een drukte ook weer bij jullie, maar dat moet natuurlijk anders is er straks niets te oogsten. Je had het in het verleden ooit eens over kippen en varkens, misschien heb je dat wel eens gezegd, gaan die nog eens komen?

De curry is lekker geworden, kan er ook 5x van eten, daar hou ik van. Vond alleen bij proeven dat er een pitje ontbrak, de chilipoeder schoot wat uit :o meeste heb ik eruit kunnen vissen, ben benieuwd hoe het is wanneer alles is ingetrokken.
  zaterdag 4 april 2026 @ 20:26:55 #87
147666 AnneX
pi_220508493
Oh ja…in aanvulling op Blues: geld en bezittingen zijn ook gevreesde splijtzwammen.
  zaterdag 4 april 2026 @ 20:31:26 #88
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220508535
Sterkte Vlindertje. Klinkt allemaal zwaar en onaangenaam :*

Kaatje, die dieren gaan er niet komen. J vind de zorg daarvoor te veel gedoe. Ik vind het enorm jammer. Maar ja, pfas is ook een ding dus misschien maar beter ook.

Succes met de curry!
Spoilers!
  zaterdag 4 april 2026 @ 20:32:29 #89
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220508541
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 19:34 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Morgen 5-gangen paaslunch in het restaurant van vrienden in Oostvoorne…
Veel plezier :9
Spoilers!
  zaterdag 4 april 2026 @ 20:34:16 #90
8136 Blues
pi_220508549
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 20:26 schreef AnneX het volgende:
Oh ja…in aanvulling op Blues: geld en bezittingen zijn ook gevreesde splijtzwammen.
Ja idd. Want toen moeder overleed kwam andere broer (waar ik al lang geleden mee gebroken heb) ineens toen ze nog leefde notabene, terminaal in haar bed lag, door haar kamer in lades en kasten alvast rausen of er nog iets te halen viel. :{w :r
  zaterdag 4 april 2026 @ 20:35:21 #91
8136 Blues
pi_220508555
Goed, leukere zaken nu.
Mol kijken :D
  zaterdag 4 april 2026 @ 20:38:39 #92
327387 vlindertje89
pi_220508575
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 20:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Geen idee of dat kan maar misschien heb je nu net wat andere spieren verrekt dan de vorige keer. Er zit daar best eea aan de binnenkant.

Ach @:sigme wat moeilijk toch, wat moet je daar nu weer mee. En een jaarvoorraad bezoek opmaken in 2 weken is best veel.

Best lastig zo’n afstandelijke buurman, weet eigenlijk niet wat je er aan hebt. Wat een drukte ook weer bij jullie, maar dat moet natuurlijk anders is er straks niets te oogsten. Je had het in het verleden ooit eens over kippen en varkens, misschien heb je dat wel eens gezegd, gaan die nog eens komen?

De curry is lekker geworden, kan er ook 5x van eten, daar hou ik van. Vond alleen bij proeven dat er een pitje ontbrak, de chilipoeder schoot wat uit :o meeste heb ik eruit kunnen vissen, ben benieuwd hoe het is wanneer alles is ingetrokken.
Ik vermoed inderdaad meer schade dan vorige keer, wat tegelijkertijd ook spannend is, want vorige keer was het enkelbandjes ingescheurd. En dat maakt de kans dus groter dat er ook iets met die syndesmose is. Al kan het ook zijn dat de bandjes gewoon meer/heftiger zijn ingescheurd (of afgescheurd ipv ingescheurd), meer bandjes zijn ingescheurd, en/of nu niet alleen aan buitenkant enkel maar ook aan binnenkant enkel bandjes zijn in/afgescheurd, en hoeft het dus niet per se die syndesmose te zijn.

Maar dit is wel waar ik in mn hoofd veel mee bezig ben, aangezien ik veel te veel tijd heb om na te denken én mn gebruikelijke hoofd-leegmaak-activiteit dus niet kan. Dus ik ga daar nu actief weer uit stappen, want erover na denken hoe 'erg' het is gaat niks veranderen, dus dan kan ik net zo goed gewoon tot dinsdagochtend bij fysio wachten en horen wat zij zegt.

Handig zeg, 5x eten meteen! Hopelijk niet té pittig uitgevallen straks.. en anders bak Griekse yoghurt halen voor erbij ;)

Fijn dat de andere wel goede familiebanden maken dat het wat makkelijker is voor je, @sigme, al neemt dat natuurlijk niet alles weg. Het klinkt wel fijn wat je met de rest beschrijft! En wat een bezoek heb je gehad! Hoe lang blijven de pups eigenlijk nog minstens? Ben even kwijt hoe oud ze nou nu zijn.

@Blues ook lastig zeg! Zeker als je er wel rekening mee moet houden in vanalles, maar eigenlijk niet eens weet wat er nou precies aan de hand is.
  zaterdag 4 april 2026 @ 21:00:44 #93
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220508712
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 20:04 schreef AnneX het volgende:

[..]
Prijzen😢 Dakterras w/ Uitzicht op ?
Nou ja op de IJssel he :)

zaterdag 4 april 2026 @ 21:25:32 #94
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220508880
nog twee weken, tenminste voor @derLudolf . De echte die-hards gaan over 12 dagen al los *O*

Patattennaaier deel 16 *O*

zaterdag 4 april 2026 @ 21:37:39 #95
43653 sigme
Veraan
pi_220508981
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 20:25 schreef AnneX het volgende:
Vreemd gedrag blijft het, sigme.
Afstoten…”aantrekken” …doet zij dat ook bij zusje?…

Sterkte…je hebt je handen al vol met puppies en bezoekers.
Mijn zusje en moeder hebben al veel vaker meer moeilijkheden gehad dan ik met moeders. En de situatie tussen moeder & mij is nu een gevolg van moeilijkheden tussen hun. Waarbij ook daar geldt dat dat komt door mijn moeders moeilijke gedrag.

Tussen mijn moeder en mijn broertje is het ook een tijd heeeeeeel moeilijk geweest, doordat hij op een gegeven moment een vriendin, nu zijn vrouw kreeg. Die is mentaal ook niet heel stabiel (en zo gek als een kwartje) maar die heeft wel voldoende verstand om UIT DE BUURT van mijn moeder te blijven en dat ging nogal ten koste van de hoeveelheid contact tussen moeder en broertje. Dat gaat tegenwoordig beter doordat broertje weer regelmatig langsgaat maar dan zonder vrouw. Enige tijd geleden vond mijn moeder het wel weer tijd 'om zichzelf eens op te dringen' (haar woorden!) en een etentje bij hem (en vrouwlief) thuis af te dwingen. Dat ging goed, pfew. Maar mijn schoonzus krijgt paniekaanvallen van zulke dingen - en terecht.
  Moderator zaterdag 4 april 2026 @ 21:38:30 #96
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220508985
Maar ik heb hem wel al eerder dan PSM en Dennis :D
  Moderator zaterdag 4 april 2026 @ 21:39:16 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220508990
Wel jammer dat @Cat-astrophe afhaakte.
  zaterdag 4 april 2026 @ 21:44:50 #98
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220509036
Voor wie zich afvraagt of het nou echt zo boeiend is wat die treinennerds nou allemaal uitspoken? Het korte verhaal: Ja! Het lange verhaal: kijk zelf :P
PTA TT NYR 2011 Midden-Nederland Travelsnack 159
PTA TT NYR 2012 Ruhrgebiet Travelsnack 161
PTA TT NYR 2013 België Travelsnack 163
PTA TT NYR 2014 Bremen Travelsnack 165
PTA TT NYR 2015 Luxemburg, eerste tweedaagse Travelsnack 167
PTA TT NYR 2016 Sauerland Travelsnack 168
PTA TT NYR 2017 Bodensee, 2 dagen Travelsnack 51
PTA TT NYR 2018 Polen, eerste driedaagse Travelsnack 64
PTA TT NYR 2019 Schotland en Londen, eerste keer vliegen Travelsnack 84
PTA TT NYR 2020 Zwitserland, eerste keer vier dagen Travelsnack 103
PTA TT NYR 2021 Nederland, 1 dag (corona) Travelsnack 124
PTA TT NYR 2022 Denemarken, 4 dagen Travelsnack 127
PTA TT NYR 2023 Tirol, 4 dagen Travelsnack 140
PTA TT NYR 2024 Frankrijk, 4 dagen Travelsnack 151
PTA TT NYR 2025 Tsjechië, 4 dagen Travelsnack 174

Good luck. Over een paar weken weer eentje O+ Travelsnacks never die *O*

[ Bericht 5% gewijzigd door Dr_Flash op 04-04-2026 22:04:49 ]
  zaterdag 4 april 2026 @ 21:45:14 #99
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220509041
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 21:39 schreef derLudolf het volgende:
Wel jammer dat @:Cat-astrophe afhaakte.
Dit gaat nog wel een keertje goed komen :Y
  zaterdag 4 april 2026 @ 22:53:15 #100
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220509584
Kwam er vorige week achter dat er een Indiana Jones film was die ik compleet gemist had, Dail of Destiny . Besteld op blu-ray, vanavond gekeken. Heerlijk, klassiek Indiana Jones, niet teveel bij nadenken, 2,5 uur achtbaan, popcorn in je gezicht gooien.
  zaterdag 4 april 2026 @ 23:49:02 #101
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220510000
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Kwam er vorige week achter dat er een Indiana Jones film was die ik compleet gemist had, Dail of Destiny . Besteld op blu-ray, vanavond gekeken. Heerlijk, klassiek Indiana Jones, niet teveel bij nadenken, 2,5 uur achtbaan, popcorn in je gezicht gooien.
Rare fetish hebben jullie :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 5 april 2026 @ 08:02:54 #102
161975 Cat-astrophe
wild wief
pi_220510538
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 21:39 schreef derLudolf het volgende:
Wel jammer dat @:Cat-astrophe afhaakte.
Ander keertje :@
  zondag 5 april 2026 @ 09:03:11 #103
111414 Vanyel
pi_220510676
Er zitten 2 gaaien te knuffelen in mijn vijgenboom O+
  zondag 5 april 2026 @ 09:06:00 #104
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220510692
Mogge!

Hoe was SvO @Cat-astrophe ? Iedereen op tijd op de goede plek?

Dikke woei hier, ik dacht even dat mijn wasrek op het balkon was omgewaaid, zo hoorde het, maar denk bij de buren, hier staat die nog en de was zal vast droog zijn.
  zondag 5 april 2026 @ 09:48:09 #105
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220510950
Kibbesoep aan het maken, ouwe soepkip uit de wei, prei, peterseliewortel, knoflook, saffraan, peperkorrel, foeli, citroenschil. Laurierblad en water :-)
Kan nu de hele dag opstaan tot ie uit elkaar valt
Erbij: Bladerdeegsoldaatjes met oude Beemsterkaas

[ Bericht 11% gewijzigd door Jan_Onderwater op 05-04-2026 12:01:21 ]
  zondag 5 april 2026 @ 10:17:27 #106
268312 Sarabi
pi_220511217
Goedemorgen, fijne Pasen allemaal *O*

Gisteren uiteindelijk dik 22km gelopen, dat was toch eigenlijk wel iets te veel van het goede.
Maar het was wel een mooie dag.
  zondag 5 april 2026 @ 10:17:53 #107
327387 vlindertje89
pi_220511221
Hier waaide het vannacht ook erg hard.

Fijn Pasen allemaal!

Mijn klagen gister had effect, want gisteravond voor het slapen had ik voor het eerst het gevoel dat ik iets meer mobiliteit had. Wel meer pijn, ook bij voet neerleggen in bed enzo meer pijn dan eerder, maar ik kon wel voet net iets meer 'afwikkelen' ipv neerzetten en bijsluiten zegmaar. Vannacht ook wel wat meer pijn, maar wel best goede nacht alsnog, en vanochtend nog steeds hetzelfde. Meer pijn, maar wel nog steeds ook wat meer mobiliteit. Ik vind het vooruitgang ^O^ . En dat had ik even nodig, een teken dat er enigszins iets de goede kant op gaat buiten alleen minder dik :Y

Vandaag een wasdag, want van 10-18u betaal ik meer voor terugleveren dan voor verbruiken (al is er weinig zon nu, maar het duurste tussen die tijden is 1.3 cent per kWh dus dan kan ik nog wel aan ;) ) en tussen 13-17u krijg ik geld toe om te gebruiken. De eerste was zit er al in, en ik heb nog een beddengoed was en twee dekbedden/kussen wassen klaar liggen. Tussendoor met de poot omhoog op de bank met de katjes op schoot, en voor lunch straks afbak pistoletjes met avocado en zachtgekookte eitjes maken *O* . Vandaag is een betere dag :Y
  zondag 5 april 2026 @ 10:31:40 #108
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220511347
morguh! en fijne paasdagen!

gister boodschappen gedaan overal ( ja ja nl is goedkoper :+ ) en eieren geschilderd .
Chef maakte een paaslam ( nouja, de oude ram van ons) en we aten heeeeeerlijk

Vandaag paasbrunch , eieren van de dijk rollen *) en nog even PuP bezoeken ( sorry van de aanloop @sigme :P )

en dan morgen weer op huis aan. wel in duitsland tanken, want duur in NL ( en thuisland :o )
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 5 april 2026 @ 10:54:23 #109
63722 z80
I fink you freaky
pi_220511476
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2026 10:31 schreef Barreltje het volgende:
morguh! en fijne paasdagen!

gister boodschappen gedaan overal ( ja ja nl is goedkoper :+ ) en eieren geschilderd .
Chef maakte een paaslam ( nouja, de oude ram van ons) en we aten heeeeeerlijk

Vandaag paasbrunch , eieren van de dijk rollen *) en nog even PuP bezoeken ( sorry van de aanloop @:sigme :P )

en dan morgen weer op huis aan. wel in duitsland tanken, want duur in NL ( en thuisland :o )
Wel VOOR 12 uur tanken. Of tegen de avond.
Met dank aan de nieuwe brandstofwet mag er alleen om 12 uur nog een prijsverhoging. En natuurlijk bij opening van de pomp.
Gevolg laat zich raden. Iets voor 12 een prijssprong naar record hoogte. om dan weer te zakken naar normaal.
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 11:14:02 #110
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220511604
Ja hoe die nieuwe wet moet gaan helpen snap ik ook niet. Als je 3x/dag wat mag verhogen doe je dat waardigheid minimaal met oog op concurrentie. Als het nu 1x/dag mag zullen ze er voor de zekerheid dat extra op gooien, denk ik.
  zondag 5 april 2026 @ 11:25:22 #111
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_220511658
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 09:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Kibbesoep aan het maken, ouwe soepkip uit de wei, prei, peterseliewortel, knoflook, saffraan, peperkorrel, foeli, citroenschil. Laurierblad en water :-)
Kan nu de hele dag opstaan tot ie uit elkaar valt
Ik vond het raar, waarom zou je kip in wei doen? Zal wel beroepsdeformatie zijn.

Morgen nog een dagje werken en dan dinsdag naar Tenerifje *O*
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 5 april 2026 @ 11:28:24 #112
63722 z80
I fink you freaky
pi_220511675
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:25 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]
Ik vond het raar, waarom zou je kip in wei doen? Zal wel beroepsdeformatie zijn.

Het zal wel om een weiland gaan. En niet om een zuivelproduct.

me zelf eens van deze stoel af trappen, en een beetje in beweging komen.
  zondag 5 april 2026 @ 11:31:59 #113
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_220511693
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:28 schreef z80 het volgende:

[..]
Het zal wel om een weiland gaan. En niet om een zuivelproduct.

me zelf eens van deze stoel af trappen, en een beetje in beweging komen.
Jahaa dat snap ik :7

Stoel aftrappen, goed idee nog genoeg huishoudwerk -O-
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 5 april 2026 @ 11:35:35 #114
147666 AnneX
pi_220511708
Wat ben jij toch een aardige vrouw @Kaatje1 😘
  zondag 5 april 2026 @ 11:45:54 #115
8136 Blues
pi_220511754
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 09:03 schreef Vanyel het volgende:
Er zitten 2 gaaien te knuffelen in mijn vijgenboom O+
Die geluiden he O+ Al kunnen ze ook krijsen :D
  zondag 5 april 2026 @ 11:47:12 #116
8136 Blues
pi_220511762
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:17 schreef vlindertje89 het volgende:

Fijn Pasen allemaal!

Mijn klagen gister had effect, want gisteravond voor het slapen had ik voor het eerst het gevoel dat ik iets meer mobiliteit had. Wel meer pijn, ook bij voet neerleggen in bed enzo meer pijn dan eerder, maar ik kon wel voet net iets meer 'afwikkelen' ipv neerzetten en bijsluiten zegmaar. Vannacht ook wel wat meer pijn, maar wel best goede nacht alsnog, en vanochtend nog steeds hetzelfde. Meer pijn, maar wel nog steeds ook wat meer mobiliteit. Ik vind het vooruitgang ^O^ . En dat had ik even nodig, een teken dat er enigszins iets de goede kant op gaat buiten alleen minder dik :Y

Vandaag een wasdag, want van 10-18u betaal ik meer voor terugleveren dan voor verbruiken (al is er weinig zon nu, maar het duurste tussen die tijden is 1.3 cent per kWh dus dan kan ik nog wel aan ;) ) en tussen 13-17u krijg ik geld toe om te gebruiken. De eerste was zit er al in, en ik heb nog een beddengoed was en twee dekbedden/kussen wassen klaar liggen. Tussendoor met de poot omhoog op de bank met de katjes op schoot, en voor lunch straks afbak pistoletjes met avocado en zachtgekookte eitjes maken *O* . Vandaag is een betere dag :Y
Yes *G* Afdwingen die hand enkel!
  zondag 5 april 2026 @ 11:50:39 #117
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220511788
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 11:35 schreef AnneX het volgende:
Wat ben jij toch een aardige vrouw @:Kaatje1 😘
Dankjewel, lief maar waarom?
  zondag 5 april 2026 @ 11:51:18 #118
8136 Blues
pi_220511795
Vandaag geen plannen. Krijg zo een brunch van g, iets met eieren :+
Mijn gehaakte vest die al opschiet in elkaar naaien en dan eerst blokken voor ik er mee verder ga.

Wandelingetje, krant verder uitlezen, misschien beginnen met mijn mondharmonica-cursus :D (deuren dicht mensen :P )
  zondag 5 april 2026 @ 11:51:25 #119
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220511796
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:17 schreef vlindertje89 het volgende:

Fijn Pasen allemaal!

Lekker doorgaan met klagen dan is het hopelijk morgen nog beter
  zondag 5 april 2026 @ 12:05:59 #120
147666 AnneX
pi_220511879
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:50 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dankjewel, lief maar waarom?
Ach, vaak denk ik het en nu post ik het eens.
  zondag 5 april 2026 @ 12:07:13 #121
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220511882
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 12:05 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ach, vaak denk ik het en nu post ik het eens.
:*
  zondag 5 april 2026 @ 12:07:49 #122
8136 Blues
pi_220511885
Eens :)
  zondag 5 april 2026 @ 12:14:17 #123
8136 Blues
pi_220511920
Oh enne zonnige pasen :+

Bekijk deze YouTube-video
  zondag 5 april 2026 @ 12:20:31 #124
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220511950
Hier net regen, nu droog met donkere wolken in aantocht.

Even 100 gram knoflook fijn gemalen en in de vriezer. Daar kom ik de komende weken wel mee door
  zondag 5 april 2026 @ 12:24:03 #125
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220511962
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:25 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Wei als in grasland, Kip die buiten heeft kunnen rondlopen
  zondag 5 april 2026 @ 12:35:36 #126
161975 Cat-astrophe
wild wief
pi_220512037
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 09:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Hoe was SvO @:cat-astrophe ? Iedereen op tijd op de goede plek?

Dikke woei hier, ik dacht even dat mijn wasrek op het balkon was omgewaaid, zo hoorde het, maar denk bij de buren, hier staat die nog en de was zal vast droog zijn.
Planning liep prima, de tweede autoloze had aangeboden om in Bodegraven op te stappen en dat is een mini omweg in een rustig dorp/stad. Op de terugweg kon ze met iemand anders mee.
Onderweg was er best al woei!

SvO was weer mooi. De musical diehards hadden natuurlijk wel het een en ander te zeggen over de wijzigingen die in de loop der jaren zijn gemaakt. Ik was de details van mijn vorige bezoek alweer vergeten _O-
De woei begon in de loop van de avond al. Je hoorde het blazen in de microfoons tijdens de buitenscene.
(Ze bestaan nog! De SvO maagden! Halverwege de vliegtuigscene 'hee, dit is buiten :D )

Inmiddels op en neer naar België geweest om te tanken, boodschappen gedaan en pakketje opgehaald. Wasje 2 in de machine. Straks een iets minder kritisch publiek ophalen voor musical2.
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 13:12:33 #127
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220512299
Wat is SvO?
  zondag 5 april 2026 @ 13:16:31 #128
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220512324
Soldaat van Oranje
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 april 2026 @ 14:18:08 #129
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220512807
Thuis voor restant RvV. Vierdaagse dag III zit erop. Kesteren - Wageningse Berg.. Ik denk dat ik morgen door ga naar Heelsum.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 5 april 2026 @ 15:17:57 #130
63722 z80
I fink you freaky
pi_220513270
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier net regen, nu droog met donkere wolken in aantocht.

Even 100 gram knoflook fijn gemalen en in de vriezer. Daar kom ik de komende weken wel mee door
Een uitloper van die regen kreeg ik ook nog mee op de fiets. En er staat behoorlijk wat wind.
zo de eend opzetten voor bij de zuurkoolstamppot.
  zondag 5 april 2026 @ 15:20:02 #131
63722 z80
I fink you freaky
pi_220513279
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 14:18 schreef borisz het volgende:
Thuis voor restant RvV. Vierdaagse dag III zit erop. Kesteren - Wageningse Berg.. Ik denk dat ik morgen door ga naar Heelsum.
Mocht je daar wel lopen op zondag?
  zondag 5 april 2026 @ 16:24:49 #132
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220514053
Auw auw auw wat moeten die benen van Matthieu zeer doen....
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 april 2026 @ 16:50:10 #133
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220514347
quote:
6s.gif Op zondag 5 april 2026 15:20 schreef z80 het volgende:

[..]
Mocht je daar wel lopen op zondag?
Ik stapte iets voor 9u de trein uit, en iets later gingen een hoop kerken los. En idd diverse mensen die naar een kerk liepen :P. Maar eenmaal op de dijk nog één medewandelaar maar was het erg stil :P.
En Wageningen is natuurlijk al opgegeven. Dus op de Berg wel wat volk. :+
  zondag 5 april 2026 @ 16:57:35 #134
478383 Tuindier
pi_220514400
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 16:24 schreef fietsie het volgende:
Auw auw auw wat moeten die benen van Matthieu zeer doen....
Had het hem gegund, maar gelukkig nog voor Remco en Tadej blijft ook sympathiek.
  zondag 5 april 2026 @ 17:12:15 #135
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220514505
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 16:57 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Had het hem gegund, maar gelukkig nog voor Remco en Tadej blijft ook sympathiek.
En het was ook echt op lichaamsgewicht / lengte, dat ie er af moest. Dus niet aan te ontkomen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 5 april 2026 @ 17:13:25 #136
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220514518
Ik had een nieuwe koekenpan nodig.

Had optie op korting , kocht een RVS pan.

Nu is het een soort permanente oorlog met aanbrandvlekken op het staal. Niet leuk,
  zondag 5 april 2026 @ 17:14:27 #137
478383 Tuindier
pi_220514528
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 17:12 schreef fietsie het volgende:

[..]
En het was ook echt op lichaamsgewicht / lengte, dat ie er af moest. Dus niet aan te ontkomen.
Wel echt een mooi interview na afloop. Dat onderlinge respect (behalve bij eerdergenoemde Evenepoel) vind ik echt erg mooi om te zien.
  zondag 5 april 2026 @ 17:14:27 #138
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220514529
Pogi kan nog wel een bekeuring / Belgisch autorijverbod verwachten als de ambtenarij doorzet.
  zondag 5 april 2026 @ 17:15:22 #139
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220514541
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 17:14 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Wel echt een mooi interview na afloop. Dat onderlinge respect (behalve bij eerdergenoemde Evenepoel) vind ik echt erg mooi om te zien.
Ja die mannen hebben echt geen onderlinge fittie, die zien dat puur als elkaars klasse. Je zag ook duidelijk dat Pogacar op Matthieu stond te wachten. (En Pogi wilde Evenepoel ook niet terug hebben in de groep. Had een hoge 'dat zou de fijne zondagse fietstocht minder leuk hebben gemaakt' vibe, zoals ie dat zei. Als of ie met Matthieu een rondje recreatie was wezen doen.
  zondag 5 april 2026 @ 17:31:33 #140
268312 Sarabi
pi_220514694
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 17:14 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Heel mooi om te zien :Y bijzonder dat we in dit tijdperk leven en alles mogen meemaken :D

De laatste jaren hebben we vaak een festival tijdens de Ronde. Maar vandaag een keer niet dus om 9.15 stond de tv aan en de hele dag (- een dutje) gekeken *O*
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 17:32:44 #141
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220514704
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 17:14 schreef fietsie het volgende:
Pogi kan nog wel een bekeuring / Belgisch autorijverbod verwachten als de ambtenarij doorzet.
Waarom dat?
  zondag 5 april 2026 @ 17:33:34 #142
118453 Pinnenmutske
Blub
pi_220514709
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 17:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Waarom dat?
Rood licht spoorweg genegeerd
Werewolf
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 17:36:57 #143
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220514733
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 17:33 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]
Rood licht spoorweg genegeerd
Oh dat is ook wel erg dom en onverstandig en wat mij betreft diskwalificatie waardig :@
  zondag 5 april 2026 @ 17:45:50 #144
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220514772
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 17:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Oh dat is ook wel erg dom en onverstandig en wat mij betreft diskwalificatie waardig :@
Wedstrijdleiding gaf aan het aan de politie over te laten
  zondag 5 april 2026 @ 17:53:50 #145
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220514844
Hagel !
  zondag 5 april 2026 @ 17:55:20 #146
118453 Pinnenmutske
Blub
pi_220514853
Werewolf
  zondag 5 april 2026 @ 17:58:26 #147
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220514870
quote:
Hier meer over de reactie van het ambtenarenapparaa (waarom deze term: ik had er respect voor gehad als poltie in koers de boel stil had gezet, maar een papieren oorlog achteraf voedt de doorsnee weggebruiker niet op) :

https://www.vrt.be/vrtnws(...)en-overweg-infrabel/

En prima hoor, als ze de Belgische renners vervolgen, die zouden beter moeten weten. Als ze maar van de echte renners afblijven ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door fietsie op 05-04-2026 18:20:08 ]
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 18:30:09 #148
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220515036
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 17:58 schreef fietsie het volgende:

[..]
Hier meer over de reactie van het ambtenarenapparaa (waarom deze term: ik had er respect voor gehad als poltie in koers de boel stil had gezet, maar een papieren oorlog achteraf voedt de doorsnee weggebruiker niet op) :

https://www.vrt.be/vrtnws(...)en-overweg-infrabel/

En prima hoor, als ze de Belgische renners vervolgen, die zouden beter moeten weten. Als ze maar van de echte renners afblijven ;)
Rijverbod voor iets waarvoor je geen rijbewijs hoeft te hebben, dat is ook wel typisch Belgisch.
  zondag 5 april 2026 @ 19:30:11 #149
161975 Cat-astrophe
wild wief
pi_220515363
Musical met maatje is altijd een belevenis.
Stuiterstuiter op de heenweg. Bij binnenkomst eigenlijk naar het toilet moeten MAAR moeten we niet al de zaal in (nee, we hebben nog 25 minuten, we kunnen zelfs nog een drankje doen).

Toen bleken we in het theater recht naast een oude bekende van mij te zitten. Kind van vrienden van mijn ouders, in mijn jeugd regelmatig gezien, nu 1 keer per jaar. Hij had zijn zoontje (puber) met een beperking bij zich. Mooi hoe beide mannen (jong en oud) op dezelfde manier zaten te genieten O+

Met de bekende napraten was uitdaging, want zowel zijn non-verbale zoon als mijn maatje hadden ons nodig om de hoogtepunten nog eens de doorleven.
En die waren er. Mannen in jurken (die afvielen... onderbroekenlolllll! :D :X _O- ). Er werd gekust (niet geheel onverwacht bij Doornroosje). En ik houd er wel van dat een vaste acteur in dit gezelschap altijd een gebbetje uithaalt waardoor collega even uit zijn rol valt.
De feeën op een soort verborgen Segway waardoor ze over het podium gleden was een slimme vondst. En a la Harry Potter konden ze zelfs zweven.

Meet en greet met warrige rijen leverde mooie foto's op met feeën en prinses (vooruit dan... prins mocht er ook bij).
En bij de Mac was maatje zo moe dat hij na de Big Tasty (whopper volgens hem) klaar was met eten. Meer frietjes voor mij :@
  zondag 5 april 2026 @ 19:37:04 #150
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220515396
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 17:13 schreef fietsie het volgende:

Nu is het een soort permanente oorlog met aanbrandvlekken op het staal. Niet leuk,
Dat is balen zeg.

Wij hadden al een jaar of 8 een paar rvs pannen liggen maar ik was er wat bang van. Ik snap werkelijk niet waarom want ons leven is zo enorm verbeterd sinds we deze pannen hebben _O_
Spoilers!
  zondag 5 april 2026 @ 19:38:18 #151
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220515399
Maatje verhaal O+
Spoilers!
  zondag 5 april 2026 @ 19:38:41 #152
43653 sigme
Veraan
pi_220515402
Mijn oom uit Maastricht kwam vandaag op bezoek. Met de trein. Naar Assen. En hij staat er op om daarna per fiets naar ons te komen. Halverwege de fietstocht belde hij mij, dat z'n batterij vrijwel leeg was en hij zonder navigatie niet wist hoe bij ons te komen. Doorfietsen naar Groningen leek hem het handigst.
Mij leek het handiger als hij mij zijn locatie even zou appen en toen kon ik hem met een 10-minuten autoritje oppikken, fiets op de fietsendrager.
Om een uur of drie was hij dan bij ons. Om zes uur wou hij weer weg, om op tijd in Maastricht terug te zijn. Hij liet zich over halen om toch ook de terugweg naar het station per auto af te leggen.

Tijdens zijn bezoek was ook mijn zusje met haar dochter even langs; mijn nichtje had mijn oom 15 jaar geleden (begrafenis oma) voor het laatst gezien. Daarna is oom even bij mijn vader langs geweest, die had hij ruim 45 jaar niet gezien.

Oom heeft ook @Barreltje, chef & een nichtje ontmoet, want die kwamen nog even pupknuffelen.

Morgen maar twee bezoekers in de agenda. Overmorgen ook.

_O-

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 05-04-2026 19:59:35 ]
  zondag 5 april 2026 @ 19:44:29 #153
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220515436
Wat een drukte Sigme! En die oom is echt wel een held zeg.

Waar hangt @Tele6 eigenlijk uit?
Spoilers!
  zondag 5 april 2026 @ 19:45:20 #154
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220515442
Wat heerlijk voor Maatje dat hij jou, als musical fan, heeft als Maatje (denkt opeens terug aan kennis die niet eens naar eindmusical van dochter ging want haat aan musical). En te moe om te eten :o

Jouw oom @sigme _O_ wat een stoere vent.

Jullie krijgen, wanneer alle mini mooitjes weg zijn ontwenningsverschijnselen, dagen zonder bezoek :P
  zondag 5 april 2026 @ 19:57:10 #155
63722 z80
I fink you freaky
pi_220515505
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 17:13 schreef fietsie het volgende:

Een rvs pan. Wel eentje met een dikke bodem?
Hoe krijg je dan aanbrand vlekken? Ik mishandel de pannen al 20 jaar. En op wat krassen na nog zo goed als nieuw.
  zondag 5 april 2026 @ 19:58:51 #156
43653 sigme
Veraan
pi_220515514
Ik vond een dure rvs-koekepan kut met peren. Nu hebben we al jaren een handvol plaatstaal-koekepannen. _O_ _O_ _O_
  zondag 5 april 2026 @ 20:00:18 #157
118453 Pinnenmutske
Blub
pi_220515520
Ik gebruik geen pannen meer want airfryer

Misschien voor een omeletje hihi
Werewolf
  zondag 5 april 2026 @ 20:10:43 #158
147666 AnneX
pi_220515553
Wat een gastvrijheid @sigme

Dat was een vreemde late lunch ontmoeting vanmiddag met de schoonfamilie en mn. oudste zwager.
De gelegenheid waar wij hadden afgesproken heet Heel Toepasselijk
‘De Verdraagzaamheid” .

SPOILER
  zondag 5 april 2026 @ 20:16:00 #159
161975 Cat-astrophe
wild wief
pi_220515594
Jouw oom @sigme :D
Sterkte met alle bezoekers. Herkenbaar vanuit mijn opvangperiode. Een kudde ronddravende kittens was altijd wel prima excuus om niet alles spic en span te hebben :+
  zondag 5 april 2026 @ 20:21:56 #160
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220515639
Was gezellig @sigme dank daarvoor! En oom was nog een kekke baas zeg!

Nichtje vond de 7 puppies, 1 hont en 2 kleffe kadten geweldig O+

Eieren rollen was hilarisch vanaf de dijk, ook omdat de hond van oom en tante dacht dat het ballen waren.. uiteindelijk was er maar een ei goed genoeg om zelf op te eten, de rest lag in stukken :@
  zondag 5 april 2026 @ 20:24:59 #161
111414 Vanyel
pi_220515655
Driewerf hoera voor plaatstaal *O* *O*

Wij kijken Blue Therapy.
Een van de therapieklanten heet Mons.
Ik kan er niet zo goed serieus naar kijken.

En nog zoiets.
Ik at vanmiddag een pruim. Superzoet en sappig. Dus ik jubelde tegen de vrouw: " Normaal ben ik er niet zo van, maar deze pruim is net zo lekker als die van mijn moeder".
Het bezoek :o :o :o *)
  zondag 5 april 2026 @ 20:35:16 #162
147666 AnneX
pi_220515720
Waar komen de pruimen vandaan dan?
Staan nog niet eens in bloei.

Vanmiddag reden wij door de Betuwe binnendoor en daar stonden heel veel boomgaarden in bloei. Ook hiero is ons uitzicht op een oude hoogstam gaard verderop ook km’s peren.
  zondag 5 april 2026 @ 20:39:52 #163
118453 Pinnenmutske
Blub
pi_220515751
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:21 schreef Barreltje het volgende:

Eieren rollen was hilarisch vanaf de dijk, ook omdat de hond van oom en tante dacht dat het ballen waren.. uiteindelijk was er maar een ei goed genoeg om zelf op te eten, de rest lag in stukken :@
Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Moe
Werewolf
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 20:54:12 #164
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220515836
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 20:24 schreef Vanyel het volgende:
Driewerf hoera voor plaatstaal *O* *O*

Wij kijken Blue Therapy.
Een van de therapieklanten heet Mons.
Ik kan er niet zo goed serieus naar kijken.

En nog zoiets.
Ik at vanmiddag een pruim. Superzoet en sappig. Dus ik jubelde tegen de vrouw: " Normaal ben ik er niet zo van, maar deze pruim is net zo lekker als die van mijn moeder".
Het bezoek :o :o :o *)
_O-
  zondag 5 april 2026 @ 21:23:19 #165
111414 Vanyel
pi_220516083
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 20:35 schreef AnneX het volgende:
Waar komen de pruimen vandaan dan?
Staan nog niet eens in bloei.

Vanmiddag reden wij door de Betuwe binnendoor en daar stonden heel veel boomgaarden in bloei. Ook hiero is ons uitzicht op een oude hoogstam gaard verderop ook km’s peren.
Veggiebox
  zondag 5 april 2026 @ 21:32:28 #166
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220516163
Hoin :W Was vandaag bij ouders, paasgezellig doen en zo, je weet hoe dat gaat :)

Hoorde toch zoiets raars :o

SPOILER
  zondag 5 april 2026 @ 21:41:54 #167
43653 sigme
Veraan
pi_220516216
quote:
11s.gif Op zondag 5 april 2026 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoin :W Was vandaag bij ouders, paasgezellig doen en zo, je weet hoe dat gaat :)

Hoorde toch zoiets raars :o

SPOILER
Da's raarrrr ja!
  zondag 5 april 2026 @ 21:42:49 #168
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220516221
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2026 21:41 schreef sigme het volgende:

[..]
Da's raarrrr ja!
Ja toch? :? Ik heb nog nooit zoiets gehoord :N
  zondag 5 april 2026 @ 21:56:00 #169
8136 Blues
pi_220516316
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:

Ja toch? :? Ik heb nog nooit zoiets gehoord :N
Ik wel, dat hertrouwen met dezelfde dan...alleen in die tijd :o
  zondag 5 april 2026 @ 21:59:12 #170
327387 vlindertje89
pi_220516338
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 21:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Veggiebox
Dat is goed nieuws, want ik heb ook twee van die pruimen liggen :7
Heb een mangobox en een veggie+fruit mixbox gedeeld met buren, vanmiddag opgehaald. Ik heb wat extra fruit gehad en zij de groente (groot deel wil ik toch niet). Morgen maar eens een van de pruimen proeven dan :9
  zondag 5 april 2026 @ 22:10:09 #171
8136 Blues
pi_220516420
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 20:10 schreef AnneX het volgende:
Wat een gastvrijheid @:sigme

Dat was een vreemde late lunch ontmoeting vanmiddag met de schoonfamilie en mn. oudste zwager.
De gelegenheid waar wij hadden afgesproken heet Heel Toepasselijk
‘De Verdraagzaamheid” .

SPOILER
Heeft ie wat mentale probs mss?
  zondag 5 april 2026 @ 22:21:16 #172
147666 AnneX
pi_220516489
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 22:10 schreef Blues het volgende:

[..]
Heeft ie wat mentale probs mss?
Zeker.
SPOILER
  zondag 5 april 2026 @ 22:25:15 #173
118453 Pinnenmutske
Blub
pi_220516513
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 21:59 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Heb een mangobox en een veggie+fruit mixbox gedeeld met buren, vanmiddag opgehaald. Ik heb wat extra fruit gehad en zij de groente (groot deel wil ik toch niet). Morgen maar eens een van de pruimen proeven dan :9
Ik las mangabox :@
Werewolf
  zondag 5 april 2026 @ 22:32:39 #174
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220516539
Lastig @AnneX hij heeft geen partner die m een beetje kan sturen. Misschien de volgende keer de broers samen iets laten doen en jij met schoonzus(en).

Apart ja @Dr_Flash Je ouders wisten er ook niets meer over? Zo jammer soms dat je niets kunt navragen. Mijn tante in Australië had een ijzeren geheugen, die wist alles maar is nu de weg aan het kwijtraken dus van de kant van mijn moeder is er geen geheugen meer.
  zondag 5 april 2026 @ 22:49:18 #175
147666 AnneX
pi_220516622
Dat is bijzonder om te horen, dr.Flash!
Iedere familie heeft wel verhalen. Een tante - 4e kind - kwam er pas achter, dat haar ouders/mijn grootouders pas trouwden toen zij onderweg was.
“Jozef, het wordt nu wel eens tijd…” zei oma was het verhaal van dochter 2 / mijn moeder.
Zij kwam erachter met 40+ en was verontwaardigd, omdat een hèél ver familielid de stamboom had uitgezocht. En dat soort data toen in het boek heeft gezet.

Affijn, nee Kaatje: de man heeft geen vriendin meer. Ook een apart verhaal.

Hé Blues: hoe ging het de mondharmonica 🎶 Doe je weer zo’n les via yt?
  zondag 5 april 2026 @ 23:01:30 #176
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220516672
(Kant van mijn vader) Wij hadden heeroom Joop. Met een huishoudster tante Annie (bleek een klasgenootje van mijn moeder geweest te zijn.

Heeroom was in zijn jeugd naar het Seminarie gegaan en is dat na verloop van tijd ontvlucht, naar Amsterdam gegaan, heeft daar samengewoond met een dame. Toch maar weer terug naar het Seminarie en pastoor geworden. De inwonende huishoudster bleek heel lief te zijn.
Ik heb dat ook nooit geweten (veel neven en nichten ook niet) maar bij de generatie van onze ouders was dat wel bekend maar daar werd over gezwegen _O- Ik hoorde het van een nicht van mijn vader, zo’n 15 jaar geleden.
  zondag 5 april 2026 @ 23:22:40 #177
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220516762
Ik kom net tot de conclusie dat ik vandaag langer met J samen ben dan dat ik alleen was. We zijn vandaag 23 jaar samen, vanaf mijn 22e.

Spoilers!
  maandag 6 april 2026 @ 00:18:29 #178
147666 AnneX
pi_220516969
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 23:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kom net tot de conclusie dat ik vandaag langer met J samen ben dan dat ik alleen was. We zijn vandaag 23 jaar samen, vanaf mijn 22e.

🎉 💐
  maandag 6 april 2026 @ 08:35:11 #179
111414 Vanyel
pi_220517495
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 21:59 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik had een monsterbestelling, op zich leuk, maar de vorige was nog niet helemaal op. Dus nu heb ik 4 knolselderijen, en groene kool, een witte kool en twee rode kooltjes. Dat is me toch aan de kolige kant.
Een ook nog 2 rettich en 2 frisse knolletjes.
Paar kilo koolsla met rettich wellicht...

Mijn eerste mangobox was compleet slecht. Was ik heel chagrijnig van toen. Toch nog maar eens geprobeerd. De vorige had 12 vrij prima mango's. Deze keer waren het er 9 + 3 uit de fruitbox. De eerste 8 liggen gepureerd en in porties in de vriezer voor ontbijt komende week. Die waren allemaal perfect O+ O+
  maandag 6 april 2026 @ 08:52:35 #180
327387 vlindertje89
pi_220517552
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 08:35 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik had een monsterbestelling, op zich leuk, maar de vorige was nog niet helemaal op. Dus nu heb ik 4 knolselderijen, en groene kool, een witte kool en twee rode kooltjes. Dat is me toch aan de kolige kant.
Een ook nog 2 rettich en 2 frisse knolletjes.
Paar kilo koolsla met rettich wellicht...

Mijn eerste mangobox was compleet slecht. Was ik heel chagrijnig van toen. Toch nog maar eens geprobeerd. De vorige had 12 vrij prima mango's. Deze keer waren het er 9 + 3 uit de fruitbox. De eerste 8 liggen gepureerd en in porties in de vriezer voor ontbijt komende week. Die waren allemaal perfect O+ O+
Oh jammer van de hit en miss met de mangobox!
Vorige keer had ik 12 rijpe mango's, perfect zoet en in koelkast hou je ze prima een week goed. Dit keer waren ze allemaal hard behalve eentje die een heel klein beetje zacht was maar zeker nog niet eetbaar. Liggen nu bij mn bananen in de la haha.

En dat is wel veeel kooldingen, ja. Ik bestel er eigenlijk nooit groente want kan of wil het meeste niet eten, heb dit keer alleen paar wortels meegenomen en rest voor buren. Ik wil volgende keer ook wel eens een exotische fruit mini proberen, al hoop ik vooral op papaja en lijkt een hele ananas bv me niet zo praktisch :+ . Maar kan altijd weer delen met buren haha, die waren er ook in geïnteresseerd.
  maandag 6 april 2026 @ 08:57:12 #181
111414 Vanyel
pi_220517567
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 08:52 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Oh jammer van de hit en miss met de mangobox!
Vorige keer had ik 12 rijpe mango's, perfect zoet en in koelkast hou je ze prima een week goed. Dit keer waren ze allemaal hard behalve eentje die een heel klein beetje zacht was maar zeker nog niet eetbaar. Liggen nu bij mn bananen in de la haha.
Ik heb 3 nog een beetje harde en een hartstikke rijpe liggen nog. En die andere waren dus ook allemaal rijp.
quote:
En dat is wel veeel kooldingen, ja. Ik bestel er eigenlijk nooit groente want kan of wil het meeste niet eten, heb dit keer alleen paar wortels meegenomen en rest voor buren. Ik wil volgende keer ook wel eens een exotische fruit mini proberen, al hoop ik vooral op papaja en lijkt een hele ananas bv me niet zo praktisch :+ . Maar kan altijd weer delen met buren haha, die waren er ook in geïnteresseerd.
Naarmate het seizoen vordert verdwijnt de kool wel, dan komen er ook meer bonen en allerlei. Maar wij eten dus iig deze week venkelsoep, lenteuisoep, denk groene kool uit de oven en ik heel veel koolsla. De pompoenen wachten nog wel even.
  maandag 6 april 2026 @ 09:58:25 #182
111414 Vanyel
pi_220517864
Ontbijten met affogato.
Kan slechter.
  maandag 6 april 2026 @ 10:26:13 #183
478383 Tuindier
pi_220517954
Goedemorgen. Ben al bij de Lidl geweest en heb een hele kar vol groente en voorraad ingeslagen. De drukte begon toen ik vertrok O+.
  Moderator maandag 6 april 2026 @ 11:12:10 #184
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220518161
Van/naar Nederland kom ik langs een wei met een paar Fallabella's. Er loopt nu een veulen bij, dat zit er zo koddig uit
  maandag 6 april 2026 @ 11:21:28 #185
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220518212
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 23:01 schreef Kaatje1 het volgende:
(Kant van mijn vader) Wij hadden heeroom Joop. Met een huishoudster tante Annie (bleek een klasgenootje van mijn moeder geweest te zijn.

Heeroom was in zijn jeugd naar het Seminarie gegaan en is dat na verloop van tijd ontvlucht, naar Amsterdam gegaan, heeft daar samengewoond met een dame. Toch maar weer terug naar het Seminarie en pastoor geworden. De inwonende huishoudster bleek heel lief te zijn.
Ik heb dat ook nooit geweten (veel neven en nichten ook niet) maar bij de generatie van onze ouders was dat wel bekend maar daar werd over gezwegen _O- Ik hoorde het van een nicht van mijn vader, zo’n 15 jaar geleden.
Jaja jongens en meisjes, er wordt (en werd!) wat af gerotzooid her en der :+
  maandag 6 april 2026 @ 11:37:19 #186
8136 Blues
pi_220518303
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 11:12 schreef derLudolf het volgende:
Van/naar Nederland kom ik langs een wei met een paar Fallabella's. Er loopt nu een veulen bij, dat zit er zo koddig uit
Moest het ff opzoeken, dat zijn van die kleine paardjes. O+
  maandag 6 april 2026 @ 11:37:29 #187
8136 Blues
pi_220518304
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 09:58 schreef Vanyel het volgende:
Ontbijten met affogato.
Kan slechter.
Veel! :9
  maandag 6 april 2026 @ 11:38:11 #188
8136 Blues
pi_220518308
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 22:49 schreef AnneX het volgende:

Hé Blues: hoe ging het de mondharmonica 🎶 Doe je weer zo’n les via yt?
Ik ben verder gegaan met vriend Chopin op piano :+
  maandag 6 april 2026 @ 12:11:00 #189
147666 AnneX
pi_220518521
Hier was het brunch met American pancakes.
Met pistache in honing, sin.sap . En gesmolten witte chocolade in mascarpone. Poeh.
SPOILER
Vanmiddag liedjes oefenen met de band 🎶

Chopin is ook mooi.
Wij hebben Jazz Radio Classic Jazz ‘ontdekt’, een Zwitserse zender.

Mooie tweede Paas aan een ieder.
Oh ja
SPOILER
  maandag 6 april 2026 @ 12:13:56 #190
8136 Blues
pi_220518543
Heb nog een tvtip voor jullie, wij hebben op het einde allebei een zakdoekje erbij gepakt :D
Maar vonden ook wat van de zoon.
Prachtig document.

https://www.npodoc.nl/artikelen/de-laatste-reis
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 april 2026 @ 13:04:51 #191
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220518888
Mn Vierdaagse zit erop. In Kaatjetown nu in de trein terug.
Wat is het toch een mooie omgeving zo Bennekom/Renkum. Oranje Nassau Oord en Quadenoord om precies te zijn. 😋.
  maandag 6 april 2026 @ 13:34:32 #192
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220519027
Lekker, de buren tegen bezoek “jullie kunnen hier buiten roken, ik doe de deur dicht dan stinkt het niet zo in huis”. En bedankt
  maandag 6 april 2026 @ 13:40:50 #193
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220519043
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 13:04 schreef borisz het volgende:
Mn Vierdaagse zit erop. In Kaatjetown nu in de trein terug.
Wat is het toch een mooie omgeving zo Bennekom/Renkum. Oranje Nassau Oord en Quadenoord om precies te zijn. 😋.
Mijn moeder is in Renkum geboren :Y
  maandag 6 april 2026 @ 13:41:11 #194
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220519045
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 13:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Lekker, de buren tegen bezoek “jullie kunnen hier buiten roken, ik doe de deur dicht dan stinkt het niet zo in huis”. En bedankt
Schuimblusser erop!
  maandag 6 april 2026 @ 13:58:53 #195
8136 Blues
pi_220519104
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 13:34 schreef Kaatje1 het volgende:
:X

Sinds een paar weken wordt de miljoenenvilla a/d overkant na die maandenlange verbouwing bewoond.
Ze hebben een megagrote honT.
Die veel in de tuin ligt en veel blaft, ook zo lekker :{w

Het is trouwens heerlijk in de tuin. Koolmezen vliegen af en aan in het huisje O+
En al de andere vliegende usual suspects zijn er ook. Het gonst vd vogelgeluiden.

Aan de voorkant is het huisje inmiddels bewoond door pimpelmezen O+

Mn dagboek tot nu toe is kapper zijn voor g, opritje ontdoen van blad en onkruidjes terwijl g boodschappen voor 3 dg deed.
Nu ff lezenen straks of een wandelingetje of stukkie fietsen.
  maandag 6 april 2026 @ 14:53:33 #196
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220519310
Even een stukje gefietst, wel braaf het korte “Velp” rondje van ruim 8 km. De verleiding om het middel rondje te doen was groot maar ik leer :D

Blaffende hond, hartslag en bloeddruk schoten meteen omhoog toen ik hierdoor dacht aan die k.thond van mijn voormalige bovenbuurvrouw die zij niet uitliet maar hele dagen op het balkon zette.

De zon is nu aangekomen op het balkon, hopelijk is het lekker verpozen daar met een boek
  maandag 6 april 2026 @ 15:13:35 #197
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220519382
Ik ben echt moker veel nuttige dingen aan het doen en sta inmiddels ook al op 12.296 stappen *) En het is erg aantrekkelijk om zo even een biertje op het balkon te gaan doen in het zonnetje. Alleen een beetje frips nog.
  maandag 6 april 2026 @ 15:27:14 #198
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220519457
Balkon gaat m niet worden, de rokers zitten er nog en er zit een Spaanstalige meneer aan het woord die denkt dat ze m in Spanje moeten horen. Ik hoor m door de dichte deur heen :o
  maandag 6 april 2026 @ 15:41:52 #199
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220519521
EN OOK NOG Gestofzogen jongens en meisjes _O_ Wat ben ik goed 8-)
  maandag 6 april 2026 @ 15:49:38 #200
197950 Clubsoda
*zing*
pi_220519551
Wij waren een dagje naar het Zuiderzeemuseum, stralende zon de hele dag . Wat knussig is het daar O+ (En gratis, met museumkaart O+ )
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 6 april 2026 @ 15:51:50 #201
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220519560
quote:
6s.gif Op maandag 6 april 2026 15:41 schreef Dr_Flash het volgende:
EN OOK NOG Gestofzogen jongens en meisjes _O_ Wat ben ik goed 8-)
Goed gedaan jochie *O*
  maandag 6 april 2026 @ 16:47:05 #202
161975 Cat-astrophe
wild wief
pi_220519839
Ik heb me volgevreten aan de paasbrunch. Moeders gi g terug in de tijd en had voor braadworst en boterhamworst gezorgd waar de tieners en jong-volwassenen als klein kind gek op waren als oma kwam oppassen en koken. Kinders helemaal :D O+ :9 _O_
Plus asperges in soep en op bord, zalm, aardappeltjes. En hemelse modder als toetje.

Daarna thuis cameraatje geïnstalleerd zodat ik de poesjes tijdens mijn vakantie kan bekijken.
En kattencafe, London Walk en uitkijkpunt in Londen geboekt. Plus overzichtje gemaakt van losse dingen die ik evt wil zien en doen en waar dat handig in de buurt ligt van de geboekte zaken.
Met ruimte om te lummelen, uiteraard.
  maandag 6 april 2026 @ 16:50:57 #203
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220519859
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 19:57 schreef z80 het volgende:

[..]
Een rvs pan. Wel eentje met een dikke bodem?
Hoe krijg je dan aanbrand vlekken? Ik mishandel de pannen al 20 jaar. En op wat krassen na nog zo goed als nieuw.
  maandag 6 april 2026 @ 17:37:15 #204
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220520095
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 16:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb me volgevreten aan de paasbrunch. Moeders gi g terug in de tijd en had voor braadworst en boterhamworst gezorgd waar de tieners en jong-volwassenen als klein kind gek op waren als oma kwam oppassen en koken. Kinders helemaal :D O+ :9 _O_
Plus asperges in soep en op bord, zalm, aardappeltjes. En hemelse modder als toetje.

Daarna thuis cameraatje geïnstalleerd zodat ik de poesjes tijdens mijn vakantie kan bekijken.
En kattencafe, London Walk en uitkijkpunt in Londen geboekt. Plus overzichtje gemaakt van losse dingen die ik evt wil zien en doen en waar dat handig in de buurt ligt van de geboekte zaken.
Met ruimte om te lummelen, uiteraard.
Wat een leven *O*
  maandag 6 april 2026 @ 18:12:56 #205
111414 Vanyel
pi_220520359
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 12:13 schreef Blues het volgende:
Heb nog een tvtip voor jullie, wij hebben op het einde allebei een zakdoekje erbij gepakt :D
Maar vonden ook wat van de zoon.
Prachtig document.

https://www.npodoc.nl/artikelen/de-laatste-reis
Van de titel moest ik hieraan denken.
Mar adentro
Jaren geleden gezien. Misschien ook wel wat voor jullie.
  maandag 6 april 2026 @ 18:32:24 #206
8136 Blues
pi_220520503
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 18:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Van de titel moest ik hieraan denken.
Mar adentro
Jaren geleden gezien. Misschien ook wel wat voor jullie.
Dank voor de tip :)
  maandag 6 april 2026 @ 18:38:37 #207
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220520533
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 16:50 schreef fietsie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Bij mij werkt het goed om op te warmen met olie op inductiestand 7, zodra het walmt op stand 4 zetten met het product er in.
Spoilers!
  maandag 6 april 2026 @ 18:57:14 #208
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220520614
Dit leek me nou heel grappig, hopelijk geen spijt

https://www.posttheater.n(...)-04-23/schoon-genoeg
  maandag 6 april 2026 @ 19:06:51 #209
197950 Clubsoda
*zing*
pi_220520672
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 18:38 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Bij mij werkt het goed om op te warmen met olie op inductiestand 7, zodra het walmt op stand 4 zetten met het product er in.
Ik doe rustig opwarmen tot Leidenfrost, olie erin, 10 seconden wachten en temperatuur naar beneden en product erin.
  maandag 6 april 2026 @ 19:53:21 #210
147666 AnneX
pi_220521101
Goed…nu weet ik wie Antoon is. 🎶
#EvaJinek

Vanmiddag tof gerepeteerd met de band.
Alle meer dan 40 mensen waren ook aanwezig.
Blijk ik ook nog de twee gitaristen te kennen! Wisten wij van elkaar niet dat er een gezamenlijk optreden is volgende week.
  maandag 6 april 2026 @ 20:17:11 #211
478383 Tuindier
pi_220521334
Ik had vandaag vrij van afspraken, behalve vanavond met mijn PT en we hebben gedeadlift en nu ben ik spreekwoordelijk dood en voldaan.
  maandag 6 april 2026 @ 20:27:22 #212
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220521463
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 18:38 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
De bodem blijft ook wel ijzerkleurig; de zijkanten niet. Zwartbruin overal
  maandag 6 april 2026 @ 20:38:04 #213
63722 z80
I fink you freaky
pi_220521576
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 16:50 schreef fietsie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Heb je geen maandag morgen monster te pakken?
Als ik zo deze pan op internet zoek dan komt deze zonder de puntlassen aan de binnenkant.
Wat ook zou moeten kloppen gezien de prijs voor een rvs pan. Die moet lood zwaar zijn en als moordwapen kunnen dienen. Niet alleen een zware bodem en dunne wanden.
  maandag 6 april 2026 @ 20:41:39 #214
63722 z80
I fink you freaky
pi_220521601
Vandaag de derailleur van de fiets uit elkaar gehaald. Begon me behoorlijk te ergeren aan niet goed schakelen en overspringen van de ketting.
Bleek 1 scharnier/draaipunt roest aan het verzamelen was. Zooi schoon gemaakt en in het vet gezet. Rondje voor test. En hel lijkt er op of het schakel probleem nu opgelost is. Nog een keer de kabel binnen en buiten vervangen. Die loopt ook niet heel soepel meer.
  Moderator maandag 6 april 2026 @ 20:43:45 #215
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220521617
Zo, vandaag eindelijk de radiator in de wc verwijderd, zag er lang tegenop maar uiteindelijk was het een klus van niets _O-

Pro tip, haal voor ¤0,48 een ontluchting sleutel en vertrouw niet op een plastic exemplaar dat je ooit als promotiemateriaal kreeg :@

Gelukkig heb ik nog een andere warmtebron :)
  maandag 6 april 2026 @ 20:46:36 #216
43653 sigme
Veraan
pi_220521638
* sigme in de avondzon
  maandag 6 april 2026 @ 20:46:40 #217
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220521639
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 20:43 schreef derLudolf het volgende:
Zo, vandaag eindelijk de radiator in de wc verwijderd, zag er lang tegenop maar uiteindelijk was het een klus van niets _O-

Pro tip, haal voor ¤0,48 een ontluchting sleutel en vertrouw niet op een plastic exemplaar dat je ooit als promotiemateriaal kreeg :@

Die metalen zijn er ook in uitvoeringen van van dat speelgoedautootjes metaal uit de jaren '80.
Die vergaan langzaam, en kruimelen dan af bij nood-gebruik...
  maandag 6 april 2026 @ 20:47:48 #218
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220521657
Mijn schoonmoeder heeft halve dag op de traplift vastgezeten.

Om 14:00 contact gehad met noodcentrale. Maar die hadden het verder niet doorgegeven aan de spoeddienst die uit Zwolle moet komen.

Dus toen wij die (eindelijk, want geen publiek te vinden nummer) te pakken hadden om 19:00 bleek de beste man helemaal nul meldingen gehad te hebben..
  maandag 6 april 2026 @ 20:49:47 #219
63722 z80
I fink you freaky
pi_220521669
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 20:43 schreef derLudolf het volgende:

Andere pro tip.
Vast is vast.
Ander is het knak, en kun je nooit meer ontluchten. Weet ik uit ervaring. En natuurlijk de radiator het verst weg in het systeem.
  maandag 6 april 2026 @ 20:49:58 #220
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220521671
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2026 20:46 schreef sigme het volgende:
* sigme in de avondzon
[ afbeelding ]
Artistiek.
Alsof je iets in de bosjes doet, wat mannen soms wel doen na een avondje stappen en wat niet toegestaan is… :P
  maandag 6 april 2026 @ 20:51:07 #221
43653 sigme
Veraan
pi_220521684
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 20:47 schreef fietsie het volgende:

Om 14:00 contact gehad met noodcentrale. Maar die hadden het verder niet doorgegeven aan de spoeddienst die uit Zwolle moet komen.

Dus toen wij die (eindelijk, want geen publiek te vinden nummer) te pakken hadden om 19:00 bleek de beste man helemaal nul meldingen gehad te hebben..
Jezus mina gvd
  maandag 6 april 2026 @ 20:51:56 #222
63722 z80
I fink you freaky
pi_220521690
Zo te zien is buiten het licht uit. Tijd om binnen ook het licht uit te doen. :Z
  Moderator maandag 6 april 2026 @ 20:53:34 #223
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220521696
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 20:46 schreef fietsie het volgende:

[..]
Die metalen zijn er ook in uitvoeringen van van dat speelgoedautootjes metaal uit de jaren '80.
Die vergaan langzaam, en kruimelen dan af bij nood-gebruik...
Zamak?
  maandag 6 april 2026 @ 20:53:36 #224
8136 Blues
pi_220521697
quote:

Sjeesus ;( :(
  maandag 6 april 2026 @ 20:53:47 #225
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220521700
quote:
11s.gif Op maandag 6 april 2026 20:51 schreef sigme het volgende:

[..]
Jezus mina gvd
We kregen van de het centrale nummer een heel verhaal over drukte, mensen die van klant naar klant reden.
Monteur: alleen vanmorgen om 8:00 een storingsmelding Noord-Nederland gehad; hele dag in de zon gezeten.

....
  maandag 6 april 2026 @ 20:54:37 #226
8136 Blues
pi_220521704
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2026 20:46 schreef sigme het volgende:
* sigme in de avondzon
[ afbeelding ]
Mooie foto voor op een thriller :D
  maandag 6 april 2026 @ 20:54:50 #227
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220521707
Jeez @fietsie wat afschuwelijk
  maandag 6 april 2026 @ 20:55:15 #228
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220521709
  Moderator maandag 6 april 2026 @ 20:56:54 #229
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220521719
  maandag 6 april 2026 @ 20:57:32 #230
147666 AnneX
pi_220521723
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 20:53 schreef fietsie het volgende:

[..]
We kregen van de het centrale nummer een heel verhaal over drukte, mensen die van klant naar klant reden.
Monteur: alleen vanmorgen om 8:00 een storingsmelding Noord-Nederland gehad; hele dag in de zon gezeten.

....
Dju! Gaat het nu goed met haar?
  maandag 6 april 2026 @ 20:57:43 #231
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220521724
quote:
Die zijn messing, die brokkelen niet denk ik
  maandag 6 april 2026 @ 20:58:26 #232
8136 Blues
pi_220521730
quote:

[..]

....
..... :X
  maandag 6 april 2026 @ 20:59:29 #233
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220521736
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 20:57 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dju! Gaat het nu goed met haar?
De monteur moest wel een paar keer tot 10 tellen.

In dat soort situaties moeten mensen even doen zoals ze geinstrueerd worden.
Een al 20 jaar gepensioneerde hoofdverpleegkundige, daarvoor geldt dat niet he. Die worden niet geinstrueerd. Die weten zelf wel wat ze moeten doen...

Maar uiteindelijk is ze boven gekomen, en nu is ie er een nieuwe stuur-unit in aan het zetten

Dit komt allemaal door de financiele efficientie die gemeentes proberen te bereiken door dit soort trapliften te laten hergebruiken. Ipv bij iedere woning een nieuwe, laten ze een oudere aanpassen voor de volgende woning.

Dat dan het hele aandrijfgedeelte is ingesleten op de 'route' die de stoel voorheen nam,. en nu totaal andere bochten moet maken, daar zijn die apparaten klaarblijkelijk dan weer niet op ontworpen..
  maandag 6 april 2026 @ 21:01:27 #234
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220521748
quote:

[..]

....
Bizar…
  maandag 6 april 2026 @ 21:05:14 #235
43653 sigme
Veraan
pi_220521766
Ik ben altijd godsdankbaar voor genoeg geld in de familie om dit soort zaken buiten gemeenschapsgeld om te regelen. Dat bespaart de gemeenschap geld en ons frustratie.
  maandag 6 april 2026 @ 21:09:03 #236
161975 Cat-astrophe
wild wief
pi_220521792
quote:

Als er na een uurtje nog niemand was gekomen had ik 112 gebeld. Laat de brandweer maar komen.
  maandag 6 april 2026 @ 21:10:55 #237
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220521807
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 21:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Als er na een uurtje nog niemand was gekomen had ik 112 gebeld. Laat de brandweer maar komen.
Sjah ik kwam ook pas in het circus terecht toen ik thuis kwam. En kreeg toen het relaas over niet opdragende monteur. "Nog een keer bellen" was iets wat niemand verder had bedacht. Dus 112 ook niet.
(De context: iedere keer als je iets doet waarbij zij zich afvraagt of je wel rekening houd met het feit dat zij onfeilbaar is... dus de mensen om haar heen zijn voorzichtig als t gaat om 'eigen initiatief').
  maandag 6 april 2026 @ 21:12:45 #238
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220521820
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2026 21:05 schreef sigme het volgende:
Ik ben altijd godsdankbaar voor genoeg geld in de familie om dit soort zaken buiten gemeenschapsgeld om te regelen. Dat bespaart de gemeenschap geld en ons frustratie.
Zij vond dat de gemeente maar eens wat moest leveren voor al die jaren OZB. Nou dat is dus niet echt een vetpot.
  maandag 6 april 2026 @ 21:20:15 #239
327387 vlindertje89
pi_220521863
Jezus @fietsie wat een oelewappers bij de noodcentrale (om het maar even enigszins vriendelijk te houden nog). Ook irritant voor de monteur dat 'ie dan nu in avond zit te doen wat ie ook gewoon overdag had kunnen doen, als de melding daadwerkelijk doorgegeven was. Hopelijk lost dit het probleem op!

Ik had een fijne dag. Was gezellig bij de vriendin, haar jongste (1,5) heeft de hele ochtend aan mij vastgeplakt gezeten en moest hard huilen toen ik wegging :D vriendin grapte al, hij heeft een nieuwe moeder gevonden geloof ik :P . Terwijl de laatste keer dat we elkaar met kinderen zagen een jaar geleden ofzo was. Fijn bijgekletst en lekker op de bank gehangen, en daarna door man en oudste teruggebracht naar huis. Eind vd middag stond buurmeisje (3) bij de achterdeur, die had bij thuiskomst gevraagd of ik thuis was want ze wilde graag bij mij spelen. Dus we hebben halfuurtje boekjes gelezen en daarna zijn we naar haar huis gegaan, en daar werd gevraagd of ik wilde aanschuiven bij het eten, dus tot uur of 19 daar gezeten. Vervolgens met kat op schoot vanaf mobiel een scriptie beoordeeld en formulier ingevuld en met andere begeleider overlegd over cijfer, en de nieuwste kopen zonder kijken gekeken.

Zo naar boven en naar bed, want de wekker gaat om 6.30 :O zonder auto doe ik er bijna een uur over om bij fysio te komen, dus moet 7.05 de deur uit. En dan is de bedoeling dat ik daarna naar de uni kan *O* duim duim. Maar mn enkel ging vandaag ook weer beter dan gister, sinds zaterdagavond ineens met grote stappen vooruit. Dus nu vind ik dat de bandjes vast toch niet ingescheurd zijn en de syndesmose al helemaal geen schade heeft, en ik over een week of drie wel weer kan gaan hockeyen. Morgen maar kijken of de fysio dat ook vindt ;)
  maandag 6 april 2026 @ 21:25:24 #240
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220521902
Inmiddels is monteur #2 gearriveerd met nog meer onderdelen. Toch knap bij een afgelopen woensdag geplaatste traplift.
  maandag 6 april 2026 @ 21:30:08 #241
147666 AnneX
pi_220521933
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 21:25 schreef fietsie het volgende:
Inmiddels is monteur #2 gearriveerd met nog meer onderdelen. Toch knap bij een afgelopen woensdag geplaatste traplift.
De lift van vaders werd in stukjes afgevoerd naar de vaalt door de monteur na 5 jaar.
Nu ik lees over de gevolgen van hergebruik kan ik mij voorstellen.
Monteur #2 _O_
  Moderator maandag 6 april 2026 @ 21:32:32 #242
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220521944
Oh dat is ook al snel dat die het begeeft :o Laat het de gemeente maar lekker geld kosten. 's Avonds op een feestdag, 300%? Hopelijk leren ze het af. Wel mooi ruk, dan is het vertrouwen er wel uit, uit zo'n lift.
  Moderator maandag 6 april 2026 @ 21:34:47 #243
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220521952
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 21:20 schreef vlindertje89 het volgende:
Jezus @:fietsie wat een oelewappers bij de noodcentrale (om het maar even enigszins vriendelijk te houden nog).
Aangezien er meestal geen onvertogen woord uit jou komt ben ik al benieuwd naar de ongecensureerde versie.
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 april 2026 @ 21:35:45 #244
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220521956
pfff Fiets. Wat een gedoe....

Wel fijn dat het korte wekenseizoen begonnen is. Al blijft van deze werkweek niet veel over. Twee dagen, want donderdag al weer mn laatste inhoudelijke studiedag. :+.
  maandag 6 april 2026 @ 21:37:46 #245
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220521962
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 21:32 schreef derLudolf het volgende:
Oh dat is ook al snel dat die het begeeft :o Laat het de gemeente maar lekker geld kosten. 's Avonds op een feestdag, 300%? Hopelijk leren ze het af. Wel mooi ruk, dan is het vertrouwen er wel uit, uit zo'n lift.
De ellende is ook vooral dat als ie het niet doet je hem niet even 'uit de weg kan stallen' en dan de trap gewoon gebruiken.
Door de plek van de trap en het toilet er direct naast kan het stoeltje alleen -op- de trap in opbergstand, niet ergens op de begane grond in de hal. Dus die slecht ter been zijnde bejaarde kan niet omhoog de trap op als het apparaat het niet doet c.q. ze ineens energie heeft en het zelf -wil-.

Ik heb me dit keer helemaal nergens mee bemoeid, omdat ik al wel klaar was met de hele discussie er over.
Ik verwacht eerdaags een 'kan er dit en dit van de bovenverdieping naar beneden....' en dan is er maar 1 antwoord: "sinds plaatsing van die lift niet meer nee".
  Moderator maandag 6 april 2026 @ 21:42:16 #246
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220521979
Welke discussie? Van 2e hands lift laten plaatsen, van lift laten plaatsen, van niet verbouwen of van niet verhuizen?
  maandag 6 april 2026 @ 21:47:28 #247
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220522007
Huis is zeker niet gescikt (te maken) voor begane grond bewoning?
  maandag 6 april 2026 @ 22:00:03 #248
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220522087
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 21:42 schreef derLudolf het volgende:
Welke discussie? Van 2e hands lift laten plaatsen, van lift laten plaatsen, van niet verbouwen of van niet verhuizen?
Ik had, de situatie kennende, vooraf al aangegeven dat de consequentie zou zijn dat de trap voor een normale volwassene al niet meer beloopbaar zou worden. Reactie daarop was: "Jij vind het gewoon onnodig, dus daarom zeg je dit.". Prima. Maar meer dan een kartonnen doos kun je nu die trap niet meer op of af krijgen.
  maandag 6 april 2026 @ 22:00:18 #249
43653 sigme
Veraan
pi_220522090
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 21:32 schreef derLudolf het volgende:
Hahaha, nee, dat soort berekeningen gaan op papier en die gaan uit van een papieren werkelijkheid die niet gestoord wordt door de ware werkelijkheid.

Wanneer het in de praktijk duur uitpakt zal omgezien worden naar derdehands trapliften uit China.
  maandag 6 april 2026 @ 22:00:20 #250
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220522092
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 21:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Huis is zeker niet gescikt (te maken) voor begane grond bewoning?
Nee
  maandag 6 april 2026 @ 22:01:37 #251
43653 sigme
Veraan
pi_220522099
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 21:20 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik had een fijne dag.
Fijn en vol! Allemachtig wat heb jij toch altijd een volle dagen :D. Volgens mij zit er in jouw dagen minstens 26u.
  maandag 6 april 2026 @ 22:03:16 #252
43653 sigme
Veraan
pi_220522109
Wij hadden erg aangenaam bezoek vandaag, de buren van onze pied-a-terre.
Paasweekend vloog om met zoveel volk over de vloer, maar het was wel allemaal leuk en hoewel inspannend toch ook relaxed.
  maandag 6 april 2026 @ 22:06:12 #253
161975 Cat-astrophe
wild wief
pi_220522123
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 22:00 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik had, de situatie kennende, vooraf al aangegeven dat de consequentie zou zijn dat de trap voor een normale volwassene al niet meer beloopbaar zou worden. Reactie daarop was: "Jij vind het gewoon onnodig, dus daarom zeg je dit.". Prima. Maar meer dan een kartonnen doos kun je nu die trap niet meer op of af krijgen.
Dat is bij 70% van de trapliften zo. Voordeur of deur toilet zit in de weg. Ik dans menigmaal de limbo er omheen.

Vrijwel ieder huis is begane grond bewoonbaar te maken. Moet je alleen in de woonkamer willen slapen en nooit meer willen douchen :7

Uitzondering (want dan moet je ook nog kiezen voor de rest van je leven bezorgmaaltijden en mogelijk een dixie) zijn huizen zoals Blues en ik die hebben.
  maandag 6 april 2026 @ 22:09:19 #254
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220522144
Kon je schoonmoeder wel om hulp vragen? Want je zal maar daar zitten zonder dat.

Als ik dat lees ben ik zo gelukkig met een gelijkvloerse woning
  maandag 6 april 2026 @ 22:11:13 #255
161975 Cat-astrophe
wild wief
pi_220522156
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 22:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Kon je schoonmoeder wel om hulp vragen? Want je zal maar daar zitten zonder dat.

Als ik dat lees ben ik zo gelukkig met een gelijkvloerse woning
De monteur werd om 14.00 uur gebeld. Dat het daarna 5 (!) uur duurde voordat ze eraf geholpen werd... ik kan er met mijn hoofd niet bij dat zijzelf of een andere aanwezige daar niet op doorpakte.
  maandag 6 april 2026 @ 22:12:53 #256
8136 Blues
pi_220522167
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 22:11 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
De monteur werd om 14.00 uur gebeld. Dat het daarna 5 (!) uur duurde voordat ze eraf geholpen werd... ik kan er met mijn hoofd niet bij dat zijzelf of een andere aanwezige daar niet op doorpakte.
Had zij dan een telefoon bij zich?

Ik vond de 112 optie wel een goeie trouwens ^O^
  maandag 6 april 2026 @ 22:13:08 #257
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220522170
Groeten uit Porto Alegre, Brazilië :7
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 6 april 2026 @ 22:13:23 #258
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220522172
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 22:11 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik was bang dat ze daar eerst een tijd had gezeten voordat er gebeld werd
  maandag 6 april 2026 @ 22:20:05 #259
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220522223
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 22:13 schreef flipsen het volgende:
Groeten uit Porto Alegre, Brazilië :7
Groeten uit Deventer, Overijssel, Nederland *)
  Moderator maandag 6 april 2026 @ 22:26:15 #260
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220522274
Groeten uit de Grafschaft Bentheim, Niedersachsen, Duitsland :P
  dinsdag 7 april 2026 @ 04:00:23 #261
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220522988
}:|
  dinsdag 7 april 2026 @ 06:24:53 #262
478383 Tuindier
pi_220523065
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 04:00 schreef Barreltje het volgende:
}:|
Ja. Beroerde nacht hier.
  dinsdag 7 april 2026 @ 06:44:43 #263
197950 Clubsoda
*zing*
pi_220523090
Onze trap komt uit in de woonkamer, ik zie trapliftpotentie :+ hoewel er daadwerkelijk een echt lift hier in huis heeft gezeten. Ik dacht eerst dat ik de makelaar verkeerd begrepen had maar het staat ook op de legenda van de meterkast. Opties te over dus :D

Maar wat een treurig verhaal fietsie en gebrek aan daadkracht ook -O-
  dinsdag 7 april 2026 @ 08:59:58 #264
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220523480
Mogge!

Prima geslapen (gelukkig) maar letterlijk met het verkeerde been uit bed gestapt, knie verdraaid. Kan nauwelijks lopen en over fietsen denk ik maar helemaal niet na. Spreekuur afgezegd, voelde me heel schuldig maar na een belletje bleek dat dat niet hoeft, (vorige weken waren we maar met 2 maar gelukkig zijn er naast de teamleider nog 3 mensen vandaag.

Op naar koffie
  dinsdag 7 april 2026 @ 09:15:44 #265
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220523533
Sterkte Kaatje. Klinkt pijnlijk en onpraktisch :{

Over die spreekuren. De vestigingen waar ik vorige week solliciteerde hebben niet veel mensen die naar de vestiging komen en al helemaal niets digitaals. De vrijwilligers zijn bijna allemaal oud en digibeet dus doen huisbezoeken. Ik snap daar dus helemaal niets van. Er zijn bij mijn vestiging nul werkzaamheden waar ik geen computer nodig heb :?
Spoilers!
  dinsdag 7 april 2026 @ 09:26:35 #266
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220523574
Ik weet dat er op de vestiging in de stad wel nieuwkomers komen, op afspraak wel. Ik heb wel eens gehoord over een spreekuur maar weet niet of dat er nog is. Maar er komen wel mensen langs met vragen.
Volgens mij gaan vrijwilligers mee naar het bezichtigen van het huis en helpen met alles, of dat via huisbezoeken gaat weet ik niet.
De oude teamleider heeft wel gevraagd of ik, wanneer zij goed is ingewerkt, om op haar nieuwe locatie de dossiers te digitaliseren want ook allemaal digibeet

Wij hebben wel veel digibete clienten, ook niet raar wanneer je uit de binnenlanden van verweggistan komt waar nauwelijks stroom is.
  dinsdag 7 april 2026 @ 09:30:53 #267
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220523589
Uiteindelijk hebben monteurs tot 0:30 werk gehad

"Bouw c.q. productiefout" bij het aanpassen van de verschillende onderdelen; de trap had zo niet geplaatst mogen worden was hun conclusie.
Maar ja, zij worden er natuurlijk pas bijgeroepen als hij al geplaatst is, want ze kosten meer per uur dan de mannen die die dingen in elkaar zetten....

Normaal gesproken hadden ze het hele ding eruit gesloopt om deze storing op te lossen (en hem dus teruggestuurd). Omdat ik wel de juiste spullen had staan om hem te fixen hebben ze het foutieve deel kunnen afslijpen en de delen opnieuw kunnen lassen. Ik heb vanavond nog even een verfklusje om alle schade te herstellen, en dan is het iig klaar.

Om te demo-en hebben ze er beide meerdere ritjes op gemaakt zodat schoonma kon zien dat ie het echt deed.
  dinsdag 7 april 2026 @ 09:32:14 #268
111414 Vanyel
pi_220523593
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 22:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vrijwel ieder huis is begane grond bewoonbaar te maken. Moet je alleen in de woonkamer willen slapen en nooit meer willen douchen :7
Daarom hebben wij de badkamer beneden *)
  dinsdag 7 april 2026 @ 09:40:50 #269
20291 DancingPhoebe
/care
pi_220523633
Ik zat eens vast in de gewone lift. Toen we de monteur van het nummer in de lift belde reageerde die wel heel erg laks en onduidelijk. Toen hebben we maar even de brandweer gebeld en die heeft er nog even achteraan gebeld, wat blijkbaar meer indruk maakte. Hopelijk voor je schoonmoeder niet meer nodig fietsie, maar voor een volgende keer misschien een tip.

Zo zie je ook weer hoe eea per gemeente allemaal verschilt. Mijn ouders hebben inmiddels ook al even een traplift. Ik was aangenaam verrast door de hulpvaardigheid van alle WMO mensen en hoe netjes en snel de fonkelnieuwe traplift werd geplaatst. Mn cynische, zure hart werd er helemaal warm van. Oneerlijk dat dat niet gewoon centraal geregeld is.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  dinsdag 7 april 2026 @ 09:43:26 #270
20291 DancingPhoebe
/care
pi_220523644
Mijn advertentie wordt geblokkeerd door een advertentie :')
  dinsdag 7 april 2026 @ 09:47:56 #271
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220523652
Dat hoor je vaker, niet iedereen krijgt even goede hulp. Ook wel eens gelezen dat mensen bij verhuizing naar een andere gemeente hulpmiddelen moet inleveren en dat bij de nieuwe gemeente alles weer opnieuw aangevraagd maar ook opgemeten en gemaakt moet worden. En hoe vaak je niet hoort dat een zitting van een rolstoel aangepast moet worden en door welke hoepels men moet springen daarvoor. Doe dat landelijk

Vastzitten in een gewone lift, 12 hoog door een domme dame die springen in een lift grappig vond. Daar moest de brandweer ook bijkomen. Ben toen maar naar beneden gelopen, durfde ook niet in de andere lift
  dinsdag 7 april 2026 @ 09:51:23 #272
43653 sigme
Veraan
pi_220523665
Wat een mooie ochtend om te fietsen was het!

dinsdag 7 april 2026 @ 09:52:46 #273
147666 AnneX
pi_220523673
Wat het kan verschillen per gemeente!
In een Vinex gemeente onder curatele werd een traplift niét vergoed in een gezin met jonge kinderen en jonge moeder met m.s. ~O>
Sch.ouders kregen de traplift niet vergoed, want op leeftijd.

Ook goeiemorgen.
De zon brandt al lekker door het raam. De choco hagelslag gaat weer naar een ander kastje, waar de zon niet brandt op het keukendeurtje.

Oh ja…de vorige oven was zó slecht geïsoleerd, dat de rubbers van de koelkast eronder warm werden en de chocola in het kastje erboven was gesmolten!
Nu: niks aan de hand. Indesit/Indeshit zei iemand.
De Etna combi oven is top. En erg betaalbaar. Mét booster: in 10 minuten op temp.

De Indeshit vaatwasser is muisstil daarentegen.
  dinsdag 7 april 2026 @ 09:54:09 #274
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220523679
T is ook heel lekker zonnig, maar balkondeur weer dicht, de zon geeft nog geen warmte af
  dinsdag 7 april 2026 @ 10:08:12 #275
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220523755
Eindelijk ingelogd. Gedoe met wachtwoord, had ik vorige week ook maar op een andere laptop.
  dinsdag 7 april 2026 @ 10:12:02 #276
161975 Cat-astrophe
wild wief
pi_220523767
Lol, als de optometrist en daarna de oogarts maar genoeg kleurstof in je oog druppelt ga je geel snotteren en een gele fluim opkuchen :+

Misschien ook wel dankzij het uitgebreide naspoelen zodat ik niet twee weken met een geel oog(lens) zou rondlopen tot mijn volgende wisseling.

Optometrist heeft ook weer wat geleerd. Met een trucje kun je de oogdruk bij mij wél goed meten en bleek er toch geen reden te zijn tot extra meds.

En omdat oogarts daarom 'even' binnen liep bij het vooronderzoek deed ze meteen ook haar ding en was ik meteen klaar zodat ik alsnog op tijd kan gaan sporten. Ik heb de wachttijden daar weleens anders meegemaakt.
  dinsdag 7 april 2026 @ 10:14:12 #277
161975 Cat-astrophe
wild wief
pi_220523778
Ben benieuwd welke gare fotos de neefjes en nichtjes gaan doorsturen vanaf het grote PSV feest vanmiddag. Er werd driftig gezocht naar rood-witte kledij want de fanshirts zijn te oud of inmiddels te klein.
  dinsdag 7 april 2026 @ 10:23:16 #278
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220523826
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 09:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik weet dat er op de vestiging in de stad wel nieuwkomers komen, op afspraak wel. Ik heb wel eens gehoord over een spreekuur maar weet niet of dat er nog is. Maar er komen wel mensen langs met vragen.
Volgens mij gaan vrijwilligers mee naar het bezichtigen van het huis en helpen met alles, of dat via huisbezoeken gaat weet ik niet.
De oude teamleider heeft wel gevraagd of ik, wanneer zij goed is ingewerkt, om op haar nieuwe locatie de dossiers te digitaliseren want ook allemaal digibeet

Wij hebben wel veel digibete clienten, ook niet raar wanneer je uit de binnenlanden van verweggistan komt waar nauwelijks stroom is.
Bij mijn huidige vesting is er alleen een spreekuur op afspraak. Bij de nieuwe is het vrije inloop maar dus vooral huisbezoeken. Dat heeft ook met de afstanden in die gemeente te maken. Maar ik snap gewoon niet wat je voor iemand kunt regelen bij een huisbezoek. Verzekeringen afsluiten, DigID aanvragen, bezwaren indienen, loonstroken uploaden, dat kan helemaal niet offline. Als een digibete client met een digibete vrijwilliger te maken krijgt, hoe kom je dan toch een oplossing? Maar ik ga het wel zien, ben erg benieuwd.

Met huisbezichtigingen gaan we inderdaad altijd mee. Daarna gaan mensen mee naar kantoor om alles te regelen. Ik ga a.s. maandag ook mee naar de bezichtiging van het nieuwe huis van mijn vriend Mohammad. Zo'n zin in.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lucky_Strike op 07-04-2026 10:29:36 ]
Spoilers!
  dinsdag 7 april 2026 @ 10:35:07 #279
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220523884
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Bij mijn huidige vesting is er alleen een spreekuur op afspraak. Bij de nieuwe is het vrije inloop maar dus vooral huisbezoeken. Dat heeft ook met de afstanden in die gemeente te maken. Maar ik snap gewoon niet wat je voor iemand kunt regelen bij een huisbezoek. Verzekeringen afsluiten, DigID aanvragen, bezwaren indienen, loonstroken uploaden, dat kan helemaal niet offline. Als een digibete client met een digibete vrijwilliger te maken krijgt, hoe kom je dan toch een oplossing? Maar ik ga het wel zien, ben erg benieuwd.

Met huisbezichtigingen gaan we inderdaad altijd mee. Daarna gaan mensen mee naar kantoor om alles te regelen. Ik ga a.s. maandag ook mee naar de bezichtiging van het nieuwe huis van mijn vriend Mohammad. Zo'n zin in.
Ik zat er ook over na te denken hoe dat moet. De meesten bij ons hebben wel Digid anders komen ze ook niet in MijnInd. Maar inderdaad, misschien dat deze mensen een lijstje maken en dat er mensen op kantoor die dingen regelen. Enorm omslachtig
  dinsdag 7 april 2026 @ 10:57:44 #280
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220524014
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 10:35 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik zat er ook over na te denken hoe dat moet. De meesten bij ons hebben wel Digid anders komen ze ook niet in MijnInd. Maar inderdaad, misschien dat deze mensen een lijstje maken en dat er mensen op kantoor die dingen regelen. Enorm omslachtig
Zoiets denk ik ook. Het lijkt me dat je op die manier wel ontzorgt maar niet zelfstandig maakt.

Ik moet overigens ook wel op huisbezoek incidenteel. Maar dat heeft niet met regeldingen te maken maar met uitvragen waarom iemand niet participeert of hoe diegene wel kan participeren. En ik heb ook gewoon een laptop natuurlijk.
Spoilers!
  dinsdag 7 april 2026 @ 11:04:02 #281
8136 Blues
pi_220524049
Als een traplift niet vergoed wordt voor iemand met MS én voor iemand op leeftijd, voor wie is het dan wel bedoeld. Hallo Nederland met je infantiele regeltjes en teveel loketten :W

Sterkte met knie Kaat!
  dinsdag 7 april 2026 @ 11:09:35 #282
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220524074
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 11:04 schreef Blues het volgende:
Als een traplift niet vergoed wordt voor iemand met MS én voor iemand op leeftijd, voor wie is het dan wel bedoeld. Hallo Nederland met je infantiele regeltjes en teveel loketten :W

Sterkte met knie Kaat!
Maar wel (gelukkig komt daar een eind aan) iedereen op leeftijd 21 euro per maand laten betalen voor huishoudelijke hulp. Ook wanneer financieel totaal geen probleem is om het volle pond te betalen.
Ken flink wat mensen die indertijd hun hulp hebben opgezegd (die ze zelf betaalden en daar aten ze geen boterham minder om) en toen via de gemeente die hulp kregen.
  dinsdag 7 april 2026 @ 11:27:44 #283
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220524185
Mijn ouders krijgen dus nu ook thuiszorg en hebben een traplift. Ze vinden het werkelijk absurd dat ze daar maar 21 euro voor moeten betalen.
Spoilers!
  dinsdag 7 april 2026 @ 11:35:19 #284
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220524222
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 11:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn ouders krijgen dus nu ook thuiszorg en hebben een traplift. Ze vinden het werkelijk absurd dat ze daar maar 21 euro voor moeten betalen.
En daardoor, de mensen die er misbruik van maken (dus degenen die indertijd hun zelf betaalde hulp opgezegden) is er voor mensen die het niet kunnen betalen (of regelen) een enorme wachtlijst
  dinsdag 7 april 2026 @ 11:53:57 #285
197950 Clubsoda
*zing*
pi_220524347
Thuiszorg bij iemand ernstig ziek is, is natuurlijk wel wat anders dan schoonmaakhulp. Een verzorgende of verpleegkundige is wel een wat ander prijskaartje dan een schoonmaker om particulier te regelen.

Maar dat is wel mijn interpretatie natuurlijk, dat het hier om meer gaat dan huishouden.
  dinsdag 7 april 2026 @ 12:00:13 #286
43653 sigme
Veraan
pi_220524422
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 11:53 schreef Clubsoda het volgende:
Thuiszorg bij iemand ernstig ziek is, is natuurlijk wel wat anders dan schoonmaakhulp. Een verzorgende of verpleegkundige is wel een wat ander prijskaartje dan een schoonmaker om particulier te regelen.

Maar dat is wel mijn interpretatie natuurlijk, dat het hier om meer gaat dan huishouden.
Volgens mij is het punt juist dat die 21 euro voor rijke mensen met een zelfbekostigde schoonmaakhulp zo *weinig* is. Maar dat ze er dan toch gebruik van maken, en hun dure huishoudelijke hulp bedanken voor bewezen diensten.
  dinsdag 7 april 2026 @ 12:04:57 #287
197950 Clubsoda
*zing*
pi_220524440
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 april 2026 12:00 schreef sigme het volgende:

[..]
Volgens mij is het punt juist dat die 21 euro voor rijke mensen met een zelfbekostigde schoonmaakhulp zo *weinig* is. Maar dat ze er dan toch gebruik van maken, en hun dure huishoudelijke hulp bedanken voor bewezen diensten.
Dat snap ik. Maar het is toch niet gezegd dat deze thuiszorg schoonmaak betreft? Of gelden daar andere tarieven voor? Ik zit er niet op.

Edit: er is geen eigen bijdrage voor verpleegkundige thuiszorg. Dan zal het wel om schoonmaak gaan.

Tja ach, ik denk ook dat als je palliatief bent dat je ook wel een klein beetje gebruik mag maken van voorzieningen. Rijk of niet. Echt wel een ander verhaal dan "gewoon oud". Als is het alleen maar omdat je er verder weinig omkijken meer naar hebt. In theorie.
  dinsdag 7 april 2026 @ 12:05:01 #288
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220524441
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 april 2026 12:00 schreef sigme het volgende:

[..]
Exact, even kort door de bocht, medische thuiszorg (zorgverzekering) is wat anders dan huishoudelijke thuiszorg (wmo). Wel eens een hulp gehad die bedankt werd bij cliënten met de vraag of ze bij de organisatie wilden aanmelden waar de gemeente gebruik van maakt zodat cliënt de vertrouwde hulp bleef houden.
  dinsdag 7 april 2026 @ 12:14:35 #289
197950 Clubsoda
*zing*
pi_220524475
Ik verwoord het even anders, ik vind een pallitiatieve 70+er die chemo krijgt nou niet direct de eerste die ik aan zou wijzen als "degenen die er misbruik van maken".

Neem ik het zomaar op voor de moeder van Lucky :D
  dinsdag 7 april 2026 @ 12:24:39 #290
111414 Vanyel
pi_220524535
Mijn ouders hadden geen zin in dat circus en ruimte om die keus te maken dus laten binnenkort zelf een lift plaatsen. Voor het gemak maar een echte, volgens mij durft mijn moeder niet in een traplift (vast omdat we vroeger de gremlins 387 keer gekeken hebben).

Verschillen trouwens ook zo bizar bij jeugdzorg. Met mijn ervaring van de afgelopen jaren zou ik iedereen mijn gemeente aanraden.
Maarrrr er schijnen vrij stevige bezuinigingen aan te komen, dus misschien is dat voor de toekomst niet meer waar.
Overigens is die ongelijkheid voor ons al jaren reden om niet eens aan verhuizen te denken.
  dinsdag 7 april 2026 @ 12:35:10 #291
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220524698
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 12:14 schreef Clubsoda het volgende:
Ik verwoord het even anders, ik vind een pallitiatieve 70+er die chemo krijgt nou niet direct de eerste die ik aan zou wijzen als "degenen die er misbruik van maken".

:D :D

Nou, zij kunnen best een berg meer betalen hoor met dat inkomen en vermogen. Ik vind de mate van ziekte hier minder relevant dan het vermogen. Die ziekte is er, daarom krijgt ze die extra hulp. Wat die extra hulp kost vind ik eigenlijk een heel ander verhaal. Dat mag best inkomensafhankelijk gemaakt worden. Vooral omdat echt een groot deel van die club boomers de rijkste generatie ooit zijn.
Spoilers!
  dinsdag 7 april 2026 @ 12:40:51 #292
197950 Clubsoda
*zing*
pi_220524735
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 12:35 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
:D :D

Nou, zij kunnen best een berg meer betalen hoor met dat inkomen en vermogen. Ik vind de mate van ziekte hier minder relevant dan het vermogen. Die ziekte is er, daarom krijgt ze die extra hulp. Wat die extra hulp kost vind ik eigenlijk een heel ander verhaal. Dat mag best inkomensafhankelijk gemaakt worden. Vooral omdat echt een groot deel van die club boomers de rijkste generatie ooit zijn.
Inkomensafhankelijk ben ik helemaal met je eens. Maar zolang dat er niet is vind ik het ook voorstelbaar dat je in zo'n traject niet de headspace hebt om een andere schoonmaker te vinden (goede zijn echt enorm dungezaaid) die geen vervanging heeft bij vakantie of ziekte etc.

Is het een eerste levensbehoefte? Nee. Zijn er mensen die het beter kunnen gebruiken? Ongetwijfeld. Is dit waar ik aan denk bij "misbruik"? Dat dan weer niet.
  dinsdag 7 april 2026 @ 12:41:59 #293
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220524740
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 12:14 schreef Clubsoda het volgende:

Daar heb ik het ook niet over. Maar wel 70+ met een pensioen van ruim 5000 en een afbetaald huis.
  dinsdag 7 april 2026 @ 12:45:16 #294
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220524766
  dinsdag 7 april 2026 @ 12:46:34 #295
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220524775
Even wat anders, en tres CUL: bij de drie inboedelverzekeraars die ik nu vergelijk, krijg je de schade aan de inhoud van je koelkast en vriezer na stroomuitval vergoed. Toch handig om te weten.
Spoilers!
  dinsdag 7 april 2026 @ 12:48:13 #296
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220524779
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 12:40 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Inkomensafhankelijk ben ik helemaal met je eens. Maar zolang dat er niet is vind ik het ook voorstelbaar dat je in zo'n traject niet de headspace hebt om een andere schoonmaker te vinden (goede zijn echt enorm dungezaaid) die geen vervanging heeft bij vakantie of ziekte etc.

Is het een eerste levensbehoefte? Nee. Zijn er mensen die het beter kunnen gebruiken? Ongetwijfeld. Is dit waar ik aan denk bij "misbruik"? Dat dan weer niet.
Ja, eens ook weer. Maar volgens mij had Kaatje het over een bestaande schoonmaker die weg mocht blijven omdat het via de gemeente goedkoper was. Dan hoef je dus geen nieuwe te zoeken of steeds een andere via de gemeente te vertellen waar de stofzuiger staat.
Spoilers!
  dinsdag 7 april 2026 @ 13:06:53 #297
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_220525087
Ja daar had ik het over. Kennis van mij heeft hulp via wmo, die dame verdient 16 euro bruto per uur. Maar particulier werkt deze dame bij de dochter van kennis….30 euro zwart. Wanneer je dat kunt krijgen ga je niet voor de helft werken en is het voor mensen die het hard nodig hebben en.niet kunnen betalen niet mogelijk om voldoende hulp te krijgen omdat veel mensen zwart werken
  dinsdag 7 april 2026 @ 13:45:05 #298
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220525405
De reden dat ik "even" naar Porto Alegre ben gereden (en straks weer terug):

Laatste keer dat ik ze zag was meer dan 25 jaar geleden en ik zag onlangs dat ze in Brazilië zouden optreden (en niet in Argentinië, gemiste kans). Was erg leuk :Y
  dinsdag 7 april 2026 @ 14:59:30 #299
8136 Blues
pi_220525995
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 12:24 schreef Vanyel het volgende:
Mijn ouders hadden geen zin in dat circus en ruimte om die keus te maken dus laten binnenkort zelf een lift plaatsen. Voor het gemak maar een echte, volgens mij durft mijn moeder niet in een traplift (vast omdat we vroeger de gremlins 387 keer gekeken hebben).

Verschillen trouwens ook zo bizar bij jeugdzorg. Met mijn ervaring van de afgelopen jaren zou ik iedereen mijn gemeente aanraden.
Maarrrr er schijnen vrij stevige bezuinigingen aan te komen, dus misschien is dat voor de toekomst niet meer waar.
Overigens is die ongelijkheid voor ons al jaren reden om niet eens aan verhuizen te denken.
Wat deden de Gremlins in een traplift :o
  dinsdag 7 april 2026 @ 15:00:47 #300
8136 Blues
pi_220526035
Gefietst naar de Oosterplas, hier in de duinen, en 3/4 omgewandeld O+
Onderweg kwam er een Emoe heel blij kwispelend naar me toe :)

SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')