SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Na dat museum maar eens een bak koffie met een sausage roll. Met GOED veel sausage
En even verderop een Otter Bitter in een Warsteiner-glas in Ye Olde Black Boys, de oudste pub van Hull uit 1729.
Via een leuke historische winkelpassage gingen we weer langzaamaan richting het station voor de taxi terug naar de boot.
Na een geslaagde coronatest mochten we erop. Voorgerecht en nagerecht op de boot: Gegrillde halloumi met chili-dip en Espresso Martini (Espresso met wodka en kahlua. Geen idee wat het met martini te maken had). Hoofdgerecht was dus fish & chips.
En toen HEEL HARD SLAAAPUN Wel weer hard genoeg gewerkt dacht ik zo.
Zondagochtend eerst nog even een rondje gereden over de Maasvlakte waarbij we o.a. nog de Aida Prima tegen kwamen.
En vanaf de top der duinen hadden we mooi uitzicht over de file aan schepen aan de horizon. EN op de kitesurfers dichterbij.
Om een uur of elf hadden we wel genoeg tijd opgemaakt en konden we terecht bij Futureland voor een kop koffie en een rondvaart door de Maasvlakte 1 en 2. Het was best winderig en koud op het bovendek van de Henry Hudson.
En verder nog wat containerschepen, er is daar in de haven heel veel te zien
Dus, schitterend weer, top-weekendSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Wel leuk dat dat in een beetje traditionele stijl gedaan lijkt te zijn danquote:Op woensdag 2 maart 2022 21:20 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Aan Street View te zien is het merendeel pas in 2012 gebouwd.
Dan is de vraag, wie bouwt daar, onder die brug, een partij woningen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou gelukkig maar voor die mensen dan
De Red Hot Chilli Peppers denk ikquote:Op donderdag 3 maart 2022 14:21 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dan is de vraag, wie bouwt daar, onder die brug, een partij woningen.
standaard maatje op schepenquote:Op woensdag 2 maart 2022 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Hutfoto's niet echt Fogel Wel een raampje wat heel wat groter beloofde te zijn
[ afbeelding ]
Ja die kon er ook niet veel aan doen. Maar anders maar wel: Die buschauffeurs hadden EEN TAAK.quote:Op zondag 1 mei 2022 23:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
Leeg wegrijden
Duitse puntlichkeit van buschauffeurs. Niet van treinmachinist...
Normaal wel ja, maar geen mooi weer en geen volk ook, dus nee dat hebben we niet mee mogen maken.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 23:12 schreef FranticDJ het volgende:
Werden er volksliederen van de passerende schepen gespeeld op dat terrasje in Rendsburg? (en vlaggen gehesen)
Doen ze daar normaliter bij mooi weer (en voldoende volk)
quote:Op vrijdag 8 juli 2022 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Normaal wel ja, maar geen mooi weer en geen volk ook, dus nee dat hebben we niet mee mogen maken.
Oh okee, het was een gokje idd We hebben daar vooral het City museum en het museum van de Bank of Finland bekeken (bankbiljetjes ) Ik zal het verbeterenquote:Op vrijdag 8 juli 2022 23:25 schreef Molo het volgende:
Toffe reis!
Ik was twee weken na je in o.a. Pasila, dat is idd prima te vergelijken met Sloterdijk ja
Kleine correctie wel, het is niet de orthodoxe kathedraal daar op je foto, maar de Lutherse kathedraal.
De orthodoxe is die Russische unit met tierelantijntjes en is rood met koperen daken. Die heet de Uspenki kathedraal
Ķķk erg mooi
Die plekken heb ik niet bezocht, maar klinkt top!quote:Op vrijdag 8 juli 2022 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh okee, het was een gokje idd We hebben daar vooral het City museum en het museum van de Bank of Finland bekeken (bankbiljetjes ) Ik zal het verbeteren
ja in dat restaurant hebben we dus die eerste schnitzel gegeten Maar toen wij er waren regende het dus weinig spannends over te melden.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 23:21 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
vanaf de 'andere kant'
quote:Op vrijdag 8 juli 2022 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 128
Bestemming
Lapland - Deel 1 van 3: Heenweg
Datum / data
Zaterdag 28 mei t/m woensdag 1 juni 2022
Foto's!
Ook al in 2008 bezocht, de Schwebefähre Hemmoor - Osten.
[ afbeelding ]
Na een uur in de wacht gestaan te hebben waren we eindelijk aan de beurt voor de pont over de Elbe tussen Wischhafen en Glückstadt.
[ afbeelding ]
Nog dezelfde avond bereikten we Rendsburg, bekend van de hoge spoorbrug over het Noord-Oostzeekanaal. Ook onder deze brug hangt een Schwebefähre die bij een ernstig ongeval in 2016 totaal vernield werd en pas sinds een paar weken weer in dienst was. Maar niet toen wij er waren
[ afbeelding ]
Eerste avondmaal van de vakantie
[ afbeelding ]
Volgende ochtend zijn we even aan de andere kant van het water gaan kijken. Erg indrukwekkend ding
[ afbeelding ]
Toen we daar klaar waren zijn we nog even bij het Oldtimetreffen in Rendsburg gaan kijken, waar behalve echt mooie oude auto's ook minder oude auto's te zien waren. Auto's die ik als jonger Flesje best enorm gaaf vond (ben ik oud aan het worden?? ) En er was ook gewoon een heleboel rotzooi te koop. Niks gekocht gelukkig.
[ afbeelding ]
Na nog een kort stadsbezoek aan Kiel reden we de boot op
[ afbeelding ]
De best wel drukke havenmond van Kiel
[ afbeelding ]
En hier varen we net langs de ingang van het Noord-Oostzeekanaal en de nacht in op weg naar het Zweedse Göteborg
[ afbeelding ]
In Göteborg eenmaal van de boot af gestuiterd hadden we een lange reisdag voor de boeg, een kleine 500 km naar Stockholm. Hier beeld van onderweg.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na wat gekut met de navigatie waren we alsnog ruim op tijd in Stockholm om de auto op de volgende boot te gooien.
[ afbeelding ]
Op die boot was het kwaad kersen eten met de bieries
[ afbeelding ]
Toch wel weer een mooi burgertje gescoord met wat friet
[ afbeelding ]
Daarna naar buiten voor de schitterende eilandjes en buitenverblijven in de archipel rondom Stockholm. Man man man wat woon je daar mooi
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgende ochtend kwamen we helaas onsmakelijk vroeg aan in het Finse Turku, waar het ook nog regende als een malle. Na wat eerdere pogingen vonden we een wegrestaurant met zowaar een heus ontbijtbuffet
[ afbeelding ]
De ochtend brachten we door op de plattelandsweggetjes van Zuid-Finland, met onder andere een bezoek aan de Rasapori burcht waar we in 2008 ook al geweest waren. Uiteindelijk kwamen we terecht in Helsinki, waar dit een van de grote landmarks is, de orthodoxe Lutherse kathedraal.
[ afbeelding ]
Een paar kilometer verderop, in Pasila, reden we de auto op de nachttrein voor, inderdaad, de derde transportnacht op rij naar Rovaniemi.
[ afbeelding ]
Te voet begaven we ons naar het reizigersdeel van station Pasila, het Sloterdijk van Finland. Daar troffen we o.a. dit bord. Voor blinden boeit overzichtelijkheid namelijk niks, als alle informatie er maar staat
[ afbeelding ]
Even verderop worden de autowagons aan de rest van de trein gekoppeld
[ afbeelding ]
Het toeval wilde dat ik die dag (31 mei) jarig was. Dus mijn travelmaat had heel attent een puddingbroodje geregeld met wat sterretjes om in de trein een feestje te maken Pal onder de rookmelder en nog voordat de conducteur langs geweest was Maar het is allemaal goed gekomen
Anyway Na wat biertjes in het restauratierijtuig gingen we slapen en de volgende ochtend kwamen we enigszins verknetterd aan in Rovaniemi
[ afbeelding ]
Daarvandaan was het nog maar zo'n 350 km rijden naar kamp 1, en al snel passeerden we de Poolcirkel
[ afbeelding ]
En daar begon het arctische leven. Mooie plaatjes onderweg tussen Sodankylä en Ivalo.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uiteindelijk kwamen we aan in Inari, waar we weer eens in een echt bed konden slapen. Dit was het eerste huisje. We zijn dan inmiddels op 68ē54' NB aangeland.
[ afbeelding ]
Eten deden we grotendeels vanuit het "Bommenruim", de uitsparing voor het reservewiel die we hadden volgegooid met cheap ass proviand vanuit Nederland als echte schrale schooiers
[ afbeelding ]
Binnenkort meer arctisch genot. Veel meer Stay tuned!
Ja ik eind april ook , zie vorige snackquote:Op zaterdag 9 juli 2022 17:16 schreef Fogel het volgende:
Nice Fles
Vorige week reed ik nog over die brug in Rendsburg.
Wat toevallig, ik ook.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 17:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ik eind april ook , zie vorige snack
Wat gek. Ik ben er in die periode ook overheen gekomenquote:
Ik niet!quote:Op zaterdag 9 juli 2022 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
Mooi Fles
[..]
Wat gek. Ik ben er in die periode ook overheen gekomen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |