abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 april 2026 @ 16:50:57 #203
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220519859
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 19:57 schreef z80 het volgende:

[..]
Een rvs pan. Wel eentje met een dikke bodem?
Hoe krijg je dan aanbrand vlekken? Ik mishandel de pannen al 20 jaar. En op wat krassen na nog zo goed als nieuw.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 6 april 2026 @ 17:37:15 #204
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220520095
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 16:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb me volgevreten aan de paasbrunch. Moeders gi g terug in de tijd en had voor braadworst en boterhamworst gezorgd waar de tieners en jong-volwassenen als klein kind gek op waren als oma kwam oppassen en koken. Kinders helemaal :D O+ :9 _O_
Plus asperges in soep en op bord, zalm, aardappeltjes. En hemelse modder als toetje.

Daarna thuis cameraatje geïnstalleerd zodat ik de poesjes tijdens mijn vakantie kan bekijken.
En kattencafe, London Walk en uitkijkpunt in Londen geboekt. Plus overzichtje gemaakt van losse dingen die ik evt wil zien en doen en waar dat handig in de buurt ligt van de geboekte zaken.
Met ruimte om te lummelen, uiteraard.
Wat een leven *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220520359
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 12:13 schreef Blues het volgende:
Heb nog een tvtip voor jullie, wij hebben op het einde allebei een zakdoekje erbij gepakt :D
Maar vonden ook wat van de zoon.
Prachtig document.

https://www.npodoc.nl/artikelen/de-laatste-reis
Van de titel moest ik hieraan denken.
Mar adentro
Jaren geleden gezien. Misschien ook wel wat voor jullie.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220520503
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 18:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Van de titel moest ik hieraan denken.
Mar adentro
Jaren geleden gezien. Misschien ook wel wat voor jullie.
Dank voor de tip :)
  maandag 6 april 2026 @ 18:38:37 #207
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220520533
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 16:50 schreef fietsie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Bij mij werkt het goed om op te warmen met olie op inductiestand 7, zodra het walmt op stand 4 zetten met het product er in.
Spoilers!
pi_220520614
Dit leek me nou heel grappig, hopelijk geen spijt

https://www.posttheater.n(...)-04-23/schoon-genoeg
We have far more in common than that which devides us..
pi_220520672
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 18:38 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Bij mij werkt het goed om op te warmen met olie op inductiestand 7, zodra het walmt op stand 4 zetten met het product er in.
Ik doe rustig opwarmen tot Leidenfrost, olie erin, 10 seconden wachten en temperatuur naar beneden en product erin.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220521101
Goed…nu weet ik wie Antoon is. 🎶
#EvaJinek

Vanmiddag tof gerepeteerd met de band.
Alle meer dan 40 mensen waren ook aanwezig.
Blijk ik ook nog de twee gitaristen te kennen! Wisten wij van elkaar niet dat er een gezamenlijk optreden is volgende week.
pi_220521334
Ik had vandaag vrij van afspraken, behalve vanavond met mijn PT en we hebben gedeadlift en nu ben ik spreekwoordelijk dood en voldaan.
  maandag 6 april 2026 @ 20:27:22 #212
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220521463
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 18:38 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Bij mij werkt het goed om op te warmen met olie op inductiestand 7, zodra het walmt op stand 4 zetten met het product er in.
De bodem blijft ook wel ijzerkleurig; de zijkanten niet. Zwartbruin overal
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 6 april 2026 @ 20:38:04 #213
63722 z80
I fink you freaky
pi_220521576
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 16:50 schreef fietsie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Heb je geen maandag morgen monster te pakken?
Als ik zo deze pan op internet zoek dan komt deze zonder de puntlassen aan de binnenkant.
Wat ook zou moeten kloppen gezien de prijs voor een rvs pan. Die moet lood zwaar zijn en als moordwapen kunnen dienen. Niet alleen een zware bodem en dunne wanden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 6 april 2026 @ 20:41:39 #214
63722 z80
I fink you freaky
pi_220521601
Vandaag de derailleur van de fiets uit elkaar gehaald. Begon me behoorlijk te ergeren aan niet goed schakelen en overspringen van de ketting.
Bleek 1 scharnier/draaipunt roest aan het verzamelen was. Zooi schoon gemaakt en in het vet gezet. Rondje voor test. En hel lijkt er op of het schakel probleem nu opgelost is. Nog een keer de kabel binnen en buiten vervangen. Die loopt ook niet heel soepel meer.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator maandag 6 april 2026 @ 20:43:45 #215
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220521617
Zo, vandaag eindelijk de radiator in de wc verwijderd, zag er lang tegenop maar uiteindelijk was het een klus van niets _O-

Pro tip, haal voor ¤0,48 een ontluchting sleutel en vertrouw niet op een plastic exemplaar dat je ooit als promotiemateriaal kreeg :@

Gelukkig heb ik nog een andere warmtebron :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220521638
* sigme in de avondzon
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 6 april 2026 @ 20:46:40 #217
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220521639
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 20:43 schreef derLudolf het volgende:
Zo, vandaag eindelijk de radiator in de wc verwijderd, zag er lang tegenop maar uiteindelijk was het een klus van niets _O-

Pro tip, haal voor ¤0,48 een ontluchting sleutel en vertrouw niet op een plastic exemplaar dat je ooit als promotiemateriaal kreeg :@

Gelukkig heb ik nog een andere warmtebron :)
Die metalen zijn er ook in uitvoeringen van van dat speelgoedautootjes metaal uit de jaren '80.
Die vergaan langzaam, en kruimelen dan af bij nood-gebruik...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 6 april 2026 @ 20:47:48 #218
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220521657
Mijn schoonmoeder heeft halve dag op de traplift vastgezeten.

Om 14:00 contact gehad met noodcentrale. Maar die hadden het verder niet doorgegeven aan de spoeddienst die uit Zwolle moet komen.

Dus toen wij die (eindelijk, want geen publiek te vinden nummer) te pakken hadden om 19:00 bleek de beste man helemaal nul meldingen gehad te hebben..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 6 april 2026 @ 20:49:47 #219
63722 z80
I fink you freaky
pi_220521669
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 20:43 schreef derLudolf het volgende:
Zo, vandaag eindelijk de radiator in de wc verwijderd, zag er lang tegenop maar uiteindelijk was het een klus van niets _O-

Pro tip, haal voor ¤0,48 een ontluchting sleutel en vertrouw niet op een plastic exemplaar dat je ooit als promotiemateriaal kreeg :@

Gelukkig heb ik nog een andere warmtebron :)
Andere pro tip.
Vast is vast.
Ander is het knak, en kun je nooit meer ontluchten. Weet ik uit ervaring. En natuurlijk de radiator het verst weg in het systeem.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 6 april 2026 @ 20:49:58 #220
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220521671
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2026 20:46 schreef sigme het volgende:
* sigme in de avondzon
[ afbeelding ]
Artistiek.
Alsof je iets in de bosjes doet, wat mannen soms wel doen na een avondje stappen en wat niet toegestaan is… :P
pi_220521684
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 20:47 schreef fietsie het volgende:
Mijn schoonmoeder heeft halve dag op de traplift vastgezeten.

Om 14:00 contact gehad met noodcentrale. Maar die hadden het verder niet doorgegeven aan de spoeddienst die uit Zwolle moet komen.

Dus toen wij die (eindelijk, want geen publiek te vinden nummer) te pakken hadden om 19:00 bleek de beste man helemaal nul meldingen gehad te hebben..
Jezus mina gvd
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 6 april 2026 @ 20:51:56 #222
63722 z80
I fink you freaky
pi_220521690
Zo te zien is buiten het licht uit. Tijd om binnen ook het licht uit te doen. :Z
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator maandag 6 april 2026 @ 20:53:34 #223
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220521696
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 20:46 schreef fietsie het volgende:

[..]
Die metalen zijn er ook in uitvoeringen van van dat speelgoedautootjes metaal uit de jaren '80.
Die vergaan langzaam, en kruimelen dan af bij nood-gebruik...
Zamak?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220521697
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 20:47 schreef fietsie het volgende:
Mijn schoonmoeder heeft halve dag op de traplift vastgezeten.

Om 14:00 contact gehad met noodcentrale. Maar die hadden het verder niet doorgegeven aan de spoeddienst die uit Zwolle moet komen.

Dus toen wij die (eindelijk, want geen publiek te vinden nummer) te pakken hadden om 19:00 bleek de beste man helemaal nul meldingen gehad te hebben..
Sjeesus ;( :(
  maandag 6 april 2026 @ 20:53:47 #225
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220521700
quote:
11s.gif Op maandag 6 april 2026 20:51 schreef sigme het volgende:

[..]
Jezus mina gvd
We kregen van de het centrale nummer een heel verhaal over drukte, mensen die van klant naar klant reden.
Monteur: alleen vanmorgen om 8:00 een storingsmelding Noord-Nederland gehad; hele dag in de zon gezeten.

....
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220521704
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2026 20:46 schreef sigme het volgende:
* sigme in de avondzon
[ afbeelding ]
Mooie foto voor op een thriller :D
pi_220521707
Jeez @fietsie wat afschuwelijk
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 6 april 2026 @ 20:55:15 #228
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220521709
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator maandag 6 april 2026 @ 20:56:54 #229
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220521723
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 20:53 schreef fietsie het volgende:

[..]
We kregen van de het centrale nummer een heel verhaal over drukte, mensen die van klant naar klant reden.
Monteur: alleen vanmorgen om 8:00 een storingsmelding Noord-Nederland gehad; hele dag in de zon gezeten.

....
Dju! Gaat het nu goed met haar?
  maandag 6 april 2026 @ 20:57:43 #231
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220521724
quote:
Die zijn messing, die brokkelen niet denk ik
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220521730
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 20:53 schreef fietsie het volgende:

[..]
We kregen van de het centrale nummer een heel verhaal over drukte, mensen die van klant naar klant reden.
Monteur: alleen vanmorgen om 8:00 een storingsmelding Noord-Nederland gehad; hele dag in de zon gezeten.

....
..... :X
  maandag 6 april 2026 @ 20:59:29 #233
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220521736
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 20:57 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dju! Gaat het nu goed met haar?
De monteur moest wel een paar keer tot 10 tellen.

In dat soort situaties moeten mensen even doen zoals ze geinstrueerd worden.
Een al 20 jaar gepensioneerde hoofdverpleegkundige, daarvoor geldt dat niet he. Die worden niet geinstrueerd. Die weten zelf wel wat ze moeten doen...

Maar uiteindelijk is ze boven gekomen, en nu is ie er een nieuwe stuur-unit in aan het zetten

Dit komt allemaal door de financiele efficientie die gemeentes proberen te bereiken door dit soort trapliften te laten hergebruiken. Ipv bij iedere woning een nieuwe, laten ze een oudere aanpassen voor de volgende woning.

Dat dan het hele aandrijfgedeelte is ingesleten op de 'route' die de stoel voorheen nam,. en nu totaal andere bochten moet maken, daar zijn die apparaten klaarblijkelijk dan weer niet op ontworpen..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 6 april 2026 @ 21:01:27 #234
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220521748
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 20:53 schreef fietsie het volgende:

[..]
We kregen van de het centrale nummer een heel verhaal over drukte, mensen die van klant naar klant reden.
Monteur: alleen vanmorgen om 8:00 een storingsmelding Noord-Nederland gehad; hele dag in de zon gezeten.

....
Bizar…
pi_220521766
Ik ben altijd godsdankbaar voor genoeg geld in de familie om dit soort zaken buiten gemeenschapsgeld om te regelen. Dat bespaart de gemeenschap geld en ons frustratie.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220521792
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 20:47 schreef fietsie het volgende:
Mijn schoonmoeder heeft halve dag op de traplift vastgezeten.

Om 14:00 contact gehad met noodcentrale. Maar die hadden het verder niet doorgegeven aan de spoeddienst die uit Zwolle moet komen.

Dus toen wij die (eindelijk, want geen publiek te vinden nummer) te pakken hadden om 19:00 bleek de beste man helemaal nul meldingen gehad te hebben..
Als er na een uurtje nog niemand was gekomen had ik 112 gebeld. Laat de brandweer maar komen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 6 april 2026 @ 21:10:55 #237
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220521807
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 21:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Als er na een uurtje nog niemand was gekomen had ik 112 gebeld. Laat de brandweer maar komen.
Sjah ik kwam ook pas in het circus terecht toen ik thuis kwam. En kreeg toen het relaas over niet opdragende monteur. "Nog een keer bellen" was iets wat niemand verder had bedacht. Dus 112 ook niet.
(De context: iedere keer als je iets doet waarbij zij zich afvraagt of je wel rekening houd met het feit dat zij onfeilbaar is... dus de mensen om haar heen zijn voorzichtig als t gaat om 'eigen initiatief').
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 6 april 2026 @ 21:12:45 #238
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220521820
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2026 21:05 schreef sigme het volgende:
Ik ben altijd godsdankbaar voor genoeg geld in de familie om dit soort zaken buiten gemeenschapsgeld om te regelen. Dat bespaart de gemeenschap geld en ons frustratie.
Zij vond dat de gemeente maar eens wat moest leveren voor al die jaren OZB. Nou dat is dus niet echt een vetpot.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220521863
Jezus @fietsie wat een oelewappers bij de noodcentrale (om het maar even enigszins vriendelijk te houden nog). Ook irritant voor de monteur dat 'ie dan nu in avond zit te doen wat ie ook gewoon overdag had kunnen doen, als de melding daadwerkelijk doorgegeven was. Hopelijk lost dit het probleem op!

Ik had een fijne dag. Was gezellig bij de vriendin, haar jongste (1,5) heeft de hele ochtend aan mij vastgeplakt gezeten en moest hard huilen toen ik wegging :D vriendin grapte al, hij heeft een nieuwe moeder gevonden geloof ik :P . Terwijl de laatste keer dat we elkaar met kinderen zagen een jaar geleden ofzo was. Fijn bijgekletst en lekker op de bank gehangen, en daarna door man en oudste teruggebracht naar huis. Eind vd middag stond buurmeisje (3) bij de achterdeur, die had bij thuiskomst gevraagd of ik thuis was want ze wilde graag bij mij spelen. Dus we hebben halfuurtje boekjes gelezen en daarna zijn we naar haar huis gegaan, en daar werd gevraagd of ik wilde aanschuiven bij het eten, dus tot uur of 19 daar gezeten. Vervolgens met kat op schoot vanaf mobiel een scriptie beoordeeld en formulier ingevuld en met andere begeleider overlegd over cijfer, en de nieuwste kopen zonder kijken gekeken.

Zo naar boven en naar bed, want de wekker gaat om 6.30 :O zonder auto doe ik er bijna een uur over om bij fysio te komen, dus moet 7.05 de deur uit. En dan is de bedoeling dat ik daarna naar de uni kan *O* duim duim. Maar mn enkel ging vandaag ook weer beter dan gister, sinds zaterdagavond ineens met grote stappen vooruit. Dus nu vind ik dat de bandjes vast toch niet ingescheurd zijn en de syndesmose al helemaal geen schade heeft, en ik over een week of drie wel weer kan gaan hockeyen. Morgen maar kijken of de fysio dat ook vindt ;)
  maandag 6 april 2026 @ 21:25:24 #240
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220521902
Inmiddels is monteur #2 gearriveerd met nog meer onderdelen. Toch knap bij een afgelopen woensdag geplaatste traplift.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220521933
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 21:25 schreef fietsie het volgende:
Inmiddels is monteur #2 gearriveerd met nog meer onderdelen. Toch knap bij een afgelopen woensdag geplaatste traplift.
De lift van vaders werd in stukjes afgevoerd naar de vaalt door de monteur na 5 jaar.
Nu ik lees over de gevolgen van hergebruik kan ik mij voorstellen.
Monteur #2 _O_
  Moderator maandag 6 april 2026 @ 21:32:32 #242
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220521944
Oh dat is ook al snel dat die het begeeft :o Laat het de gemeente maar lekker geld kosten. 's Avonds op een feestdag, 300%? Hopelijk leren ze het af. Wel mooi ruk, dan is het vertrouwen er wel uit, uit zo'n lift.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 6 april 2026 @ 21:34:47 #243
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220521952
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 21:20 schreef vlindertje89 het volgende:
Jezus @:fietsie wat een oelewappers bij de noodcentrale (om het maar even enigszins vriendelijk te houden nog).
Aangezien er meestal geen onvertogen woord uit jou komt ben ik al benieuwd naar de ongecensureerde versie.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 april 2026 @ 21:35:45 #244
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220521956
pfff Fiets. Wat een gedoe....

Wel fijn dat het korte wekenseizoen begonnen is. Al blijft van deze werkweek niet veel over. Twee dagen, want donderdag al weer mn laatste inhoudelijke studiedag. :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 6 april 2026 @ 21:37:46 #245
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220521962
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 21:32 schreef derLudolf het volgende:
Oh dat is ook al snel dat die het begeeft :o Laat het de gemeente maar lekker geld kosten. 's Avonds op een feestdag, 300%? Hopelijk leren ze het af. Wel mooi ruk, dan is het vertrouwen er wel uit, uit zo'n lift.
De ellende is ook vooral dat als ie het niet doet je hem niet even 'uit de weg kan stallen' en dan de trap gewoon gebruiken.
Door de plek van de trap en het toilet er direct naast kan het stoeltje alleen -op- de trap in opbergstand, niet ergens op de begane grond in de hal. Dus die slecht ter been zijnde bejaarde kan niet omhoog de trap op als het apparaat het niet doet c.q. ze ineens energie heeft en het zelf -wil-.

Ik heb me dit keer helemaal nergens mee bemoeid, omdat ik al wel klaar was met de hele discussie er over.
Ik verwacht eerdaags een 'kan er dit en dit van de bovenverdieping naar beneden....' en dan is er maar 1 antwoord: "sinds plaatsing van die lift niet meer nee".
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator maandag 6 april 2026 @ 21:42:16 #246
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220521979
Welke discussie? Van 2e hands lift laten plaatsen, van lift laten plaatsen, van niet verbouwen of van niet verhuizen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220522007
Huis is zeker niet gescikt (te maken) voor begane grond bewoning?
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 6 april 2026 @ 22:00:03 #248
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220522087
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 21:42 schreef derLudolf het volgende:
Welke discussie? Van 2e hands lift laten plaatsen, van lift laten plaatsen, van niet verbouwen of van niet verhuizen?
Ik had, de situatie kennende, vooraf al aangegeven dat de consequentie zou zijn dat de trap voor een normale volwassene al niet meer beloopbaar zou worden. Reactie daarop was: "Jij vind het gewoon onnodig, dus daarom zeg je dit.". Prima. Maar meer dan een kartonnen doos kun je nu die trap niet meer op of af krijgen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220522090
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 21:32 schreef derLudolf het volgende:
Oh dat is ook al snel dat die het begeeft :o Laat het de gemeente maar lekker geld kosten. 's Avonds op een feestdag, 300%? Hopelijk leren ze het af. Wel mooi ruk, dan is het vertrouwen er wel uit, uit zo'n lift.
Hahaha, nee, dat soort berekeningen gaan op papier en die gaan uit van een papieren werkelijkheid die niet gestoord wordt door de ware werkelijkheid.

Wanneer het in de praktijk duur uitpakt zal omgezien worden naar derdehands trapliften uit China.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 6 april 2026 @ 22:00:20 #250
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220522092
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 21:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Huis is zeker niet gescikt (te maken) voor begane grond bewoning?
Nee
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220522099
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 21:20 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik had een fijne dag.
Fijn en vol! Allemachtig wat heb jij toch altijd een volle dagen :D. Volgens mij zit er in jouw dagen minstens 26u.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220522109
Wij hadden erg aangenaam bezoek vandaag, de buren van onze pied-a-terre.
Paasweekend vloog om met zoveel volk over de vloer, maar het was wel allemaal leuk en hoewel inspannend toch ook relaxed.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220522123
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 22:00 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik had, de situatie kennende, vooraf al aangegeven dat de consequentie zou zijn dat de trap voor een normale volwassene al niet meer beloopbaar zou worden. Reactie daarop was: "Jij vind het gewoon onnodig, dus daarom zeg je dit.". Prima. Maar meer dan een kartonnen doos kun je nu die trap niet meer op of af krijgen.
Dat is bij 70% van de trapliften zo. Voordeur of deur toilet zit in de weg. Ik dans menigmaal de limbo er omheen.

Vrijwel ieder huis is begane grond bewoonbaar te maken. Moet je alleen in de woonkamer willen slapen en nooit meer willen douchen :7

Uitzondering (want dan moet je ook nog kiezen voor de rest van je leven bezorgmaaltijden en mogelijk een dixie) zijn huizen zoals Blues en ik die hebben.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220522144
Kon je schoonmoeder wel om hulp vragen? Want je zal maar daar zitten zonder dat.

Als ik dat lees ben ik zo gelukkig met een gelijkvloerse woning
We have far more in common than that which devides us..
pi_220522156
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 22:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Kon je schoonmoeder wel om hulp vragen? Want je zal maar daar zitten zonder dat.

Als ik dat lees ben ik zo gelukkig met een gelijkvloerse woning
De monteur werd om 14.00 uur gebeld. Dat het daarna 5 (!) uur duurde voordat ze eraf geholpen werd... ik kan er met mijn hoofd niet bij dat zijzelf of een andere aanwezige daar niet op doorpakte.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220522167
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 22:11 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
De monteur werd om 14.00 uur gebeld. Dat het daarna 5 (!) uur duurde voordat ze eraf geholpen werd... ik kan er met mijn hoofd niet bij dat zijzelf of een andere aanwezige daar niet op doorpakte.
Had zij dan een telefoon bij zich?

Ik vond de 112 optie wel een goeie trouwens ^O^
  maandag 6 april 2026 @ 22:13:08 #257
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220522170
Groeten uit Porto Alegre, Brazilië :7
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220522172
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 22:11 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
De monteur werd om 14.00 uur gebeld. Dat het daarna 5 (!) uur duurde voordat ze eraf geholpen werd... ik kan er met mijn hoofd niet bij dat zijzelf of een andere aanwezige daar niet op doorpakte.
Ik was bang dat ze daar eerst een tijd had gezeten voordat er gebeld werd
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 6 april 2026 @ 22:20:05 #259
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220522223
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 22:13 schreef flipsen het volgende:
Groeten uit Porto Alegre, Brazilië :7
Groeten uit Deventer, Overijssel, Nederland *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 6 april 2026 @ 22:26:15 #260
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220522274
Groeten uit de Grafschaft Bentheim, Niedersachsen, Duitsland :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 7 april 2026 @ 04:00:23 #261
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220522988
}:|
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_220523065
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 04:00 schreef Barreltje het volgende:
}:|
Ja. Beroerde nacht hier.
pi_220523090
Onze trap komt uit in de woonkamer, ik zie trapliftpotentie :+ hoewel er daadwerkelijk een echt lift hier in huis heeft gezeten. Ik dacht eerst dat ik de makelaar verkeerd begrepen had maar het staat ook op de legenda van de meterkast. Opties te over dus :D

Maar wat een treurig verhaal fietsie en gebrek aan daadkracht ook -O-
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220523480
Mogge!

Prima geslapen (gelukkig) maar letterlijk met het verkeerde been uit bed gestapt, knie verdraaid. Kan nauwelijks lopen en over fietsen denk ik maar helemaal niet na. Spreekuur afgezegd, voelde me heel schuldig maar na een belletje bleek dat dat niet hoeft, (vorige weken waren we maar met 2 maar gelukkig zijn er naast de teamleider nog 3 mensen vandaag.

Op naar koffie
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 7 april 2026 @ 09:15:44 #265
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220523533
Sterkte Kaatje. Klinkt pijnlijk en onpraktisch :{

Over die spreekuren. De vestigingen waar ik vorige week solliciteerde hebben niet veel mensen die naar de vestiging komen en al helemaal niets digitaals. De vrijwilligers zijn bijna allemaal oud en digibeet dus doen huisbezoeken. Ik snap daar dus helemaal niets van. Er zijn bij mijn vestiging nul werkzaamheden waar ik geen computer nodig heb :?
Spoilers!
pi_220523574
Ik weet dat er op de vestiging in de stad wel nieuwkomers komen, op afspraak wel. Ik heb wel eens gehoord over een spreekuur maar weet niet of dat er nog is. Maar er komen wel mensen langs met vragen.
Volgens mij gaan vrijwilligers mee naar het bezichtigen van het huis en helpen met alles, of dat via huisbezoeken gaat weet ik niet.
De oude teamleider heeft wel gevraagd of ik, wanneer zij goed is ingewerkt, om op haar nieuwe locatie de dossiers te digitaliseren want ook allemaal digibeet

Wij hebben wel veel digibete clienten, ook niet raar wanneer je uit de binnenlanden van verweggistan komt waar nauwelijks stroom is.
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 7 april 2026 @ 09:30:53 #267
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220523589
Uiteindelijk hebben monteurs tot 0:30 werk gehad

"Bouw c.q. productiefout" bij het aanpassen van de verschillende onderdelen; de trap had zo niet geplaatst mogen worden was hun conclusie.
Maar ja, zij worden er natuurlijk pas bijgeroepen als hij al geplaatst is, want ze kosten meer per uur dan de mannen die die dingen in elkaar zetten....

Normaal gesproken hadden ze het hele ding eruit gesloopt om deze storing op te lossen (en hem dus teruggestuurd). Omdat ik wel de juiste spullen had staan om hem te fixen hebben ze het foutieve deel kunnen afslijpen en de delen opnieuw kunnen lassen. Ik heb vanavond nog even een verfklusje om alle schade te herstellen, en dan is het iig klaar.

Om te demo-en hebben ze er beide meerdere ritjes op gemaakt zodat schoonma kon zien dat ie het echt deed.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220523593
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 22:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vrijwel ieder huis is begane grond bewoonbaar te maken. Moet je alleen in de woonkamer willen slapen en nooit meer willen douchen :7
Daarom hebben wij de badkamer beneden *)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220523633
Ik zat eens vast in de gewone lift. Toen we de monteur van het nummer in de lift belde reageerde die wel heel erg laks en onduidelijk. Toen hebben we maar even de brandweer gebeld en die heeft er nog even achteraan gebeld, wat blijkbaar meer indruk maakte. Hopelijk voor je schoonmoeder niet meer nodig fietsie, maar voor een volgende keer misschien een tip.

Zo zie je ook weer hoe eea per gemeente allemaal verschilt. Mijn ouders hebben inmiddels ook al even een traplift. Ik was aangenaam verrast door de hulpvaardigheid van alle WMO mensen en hoe netjes en snel de fonkelnieuwe traplift werd geplaatst. Mn cynische, zure hart werd er helemaal warm van. Oneerlijk dat dat niet gewoon centraal geregeld is.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_220523644
Mijn advertentie wordt geblokkeerd door een advertentie :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_220523652
Dat hoor je vaker, niet iedereen krijgt even goede hulp. Ook wel eens gelezen dat mensen bij verhuizing naar een andere gemeente hulpmiddelen moet inleveren en dat bij de nieuwe gemeente alles weer opnieuw aangevraagd maar ook opgemeten en gemaakt moet worden. En hoe vaak je niet hoort dat een zitting van een rolstoel aangepast moet worden en door welke hoepels men moet springen daarvoor. Doe dat landelijk

Vastzitten in een gewone lift, 12 hoog door een domme dame die springen in een lift grappig vond. Daar moest de brandweer ook bijkomen. Ben toen maar naar beneden gelopen, durfde ook niet in de andere lift
We have far more in common than that which devides us..
pi_220523665
Wat een mooie ochtend om te fietsen was het!

ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220523673
Wat het kan verschillen per gemeente!
In een Vinex gemeente onder curatele werd een traplift niét vergoed in een gezin met jonge kinderen en jonge moeder met m.s. ~O>
Sch.ouders kregen de traplift niet vergoed, want op leeftijd.

Ook goeiemorgen.
De zon brandt al lekker door het raam. De choco hagelslag gaat weer naar een ander kastje, waar de zon niet brandt op het keukendeurtje.

Oh ja…de vorige oven was zó slecht geïsoleerd, dat de rubbers van de koelkast eronder warm werden en de chocola in het kastje erboven was gesmolten!
Nu: niks aan de hand. Indesit/Indeshit zei iemand.
De Etna combi oven is top. En erg betaalbaar. Mét booster: in 10 minuten op temp.

De Indeshit vaatwasser is muisstil daarentegen.
pi_220523679
T is ook heel lekker zonnig, maar balkondeur weer dicht, de zon geeft nog geen warmte af
We have far more in common than that which devides us..
pi_220523755
Eindelijk ingelogd. Gedoe met wachtwoord, had ik vorige week ook maar op een andere laptop.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220523767
Lol, als de optometrist en daarna de oogarts maar genoeg kleurstof in je oog druppelt ga je geel snotteren en een gele fluim opkuchen :+

Misschien ook wel dankzij het uitgebreide naspoelen zodat ik niet twee weken met een geel oog(lens) zou rondlopen tot mijn volgende wisseling.

Optometrist heeft ook weer wat geleerd. Met een trucje kun je de oogdruk bij mij wél goed meten en bleek er toch geen reden te zijn tot extra meds.

En omdat oogarts daarom 'even' binnen liep bij het vooronderzoek deed ze meteen ook haar ding en was ik meteen klaar zodat ik alsnog op tijd kan gaan sporten. Ik heb de wachttijden daar weleens anders meegemaakt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220523778
Ben benieuwd welke gare fotos de neefjes en nichtjes gaan doorsturen vanaf het grote PSV feest vanmiddag. Er werd driftig gezocht naar rood-witte kledij want de fanshirts zijn te oud of inmiddels te klein.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 7 april 2026 @ 10:23:16 #278
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220523826
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 09:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik weet dat er op de vestiging in de stad wel nieuwkomers komen, op afspraak wel. Ik heb wel eens gehoord over een spreekuur maar weet niet of dat er nog is. Maar er komen wel mensen langs met vragen.
Volgens mij gaan vrijwilligers mee naar het bezichtigen van het huis en helpen met alles, of dat via huisbezoeken gaat weet ik niet.
De oude teamleider heeft wel gevraagd of ik, wanneer zij goed is ingewerkt, om op haar nieuwe locatie de dossiers te digitaliseren want ook allemaal digibeet

Wij hebben wel veel digibete clienten, ook niet raar wanneer je uit de binnenlanden van verweggistan komt waar nauwelijks stroom is.
Bij mijn huidige vesting is er alleen een spreekuur op afspraak. Bij de nieuwe is het vrije inloop maar dus vooral huisbezoeken. Dat heeft ook met de afstanden in die gemeente te maken. Maar ik snap gewoon niet wat je voor iemand kunt regelen bij een huisbezoek. Verzekeringen afsluiten, DigID aanvragen, bezwaren indienen, loonstroken uploaden, dat kan helemaal niet offline. Als een digibete client met een digibete vrijwilliger te maken krijgt, hoe kom je dan toch een oplossing? Maar ik ga het wel zien, ben erg benieuwd.

Met huisbezichtigingen gaan we inderdaad altijd mee. Daarna gaan mensen mee naar kantoor om alles te regelen. Ik ga a.s. maandag ook mee naar de bezichtiging van het nieuwe huis van mijn vriend Mohammad. Zo'n zin in.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lucky_Strike op 07-04-2026 10:29:36 ]
Spoilers!
pi_220523884
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Bij mijn huidige vesting is er alleen een spreekuur op afspraak. Bij de nieuwe is het vrije inloop maar dus vooral huisbezoeken. Dat heeft ook met de afstanden in die gemeente te maken. Maar ik snap gewoon niet wat je voor iemand kunt regelen bij een huisbezoek. Verzekeringen afsluiten, DigID aanvragen, bezwaren indienen, loonstroken uploaden, dat kan helemaal niet offline. Als een digibete client met een digibete vrijwilliger te maken krijgt, hoe kom je dan toch een oplossing? Maar ik ga het wel zien, ben erg benieuwd.

Met huisbezichtigingen gaan we inderdaad altijd mee. Daarna gaan mensen mee naar kantoor om alles te regelen. Ik ga a.s. maandag ook mee naar de bezichtiging van het nieuwe huis van mijn vriend Mohammad. Zo'n zin in.
Ik zat er ook over na te denken hoe dat moet. De meesten bij ons hebben wel Digid anders komen ze ook niet in MijnInd. Maar inderdaad, misschien dat deze mensen een lijstje maken en dat er mensen op kantoor die dingen regelen. Enorm omslachtig
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 7 april 2026 @ 10:57:44 #280
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220524014
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 10:35 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik zat er ook over na te denken hoe dat moet. De meesten bij ons hebben wel Digid anders komen ze ook niet in MijnInd. Maar inderdaad, misschien dat deze mensen een lijstje maken en dat er mensen op kantoor die dingen regelen. Enorm omslachtig
Zoiets denk ik ook. Het lijkt me dat je op die manier wel ontzorgt maar niet zelfstandig maakt.

Ik moet overigens ook wel op huisbezoek incidenteel. Maar dat heeft niet met regeldingen te maken maar met uitvragen waarom iemand niet participeert of hoe diegene wel kan participeren. En ik heb ook gewoon een laptop natuurlijk.
Spoilers!
pi_220524049
Als een traplift niet vergoed wordt voor iemand met MS én voor iemand op leeftijd, voor wie is het dan wel bedoeld. Hallo Nederland met je infantiele regeltjes en teveel loketten :W

Sterkte met knie Kaat!
pi_220524074
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 11:04 schreef Blues het volgende:
Als een traplift niet vergoed wordt voor iemand met MS én voor iemand op leeftijd, voor wie is het dan wel bedoeld. Hallo Nederland met je infantiele regeltjes en teveel loketten :W

Sterkte met knie Kaat!
Maar wel (gelukkig komt daar een eind aan) iedereen op leeftijd 21 euro per maand laten betalen voor huishoudelijke hulp. Ook wanneer financieel totaal geen probleem is om het volle pond te betalen.
Ken flink wat mensen die indertijd hun hulp hebben opgezegd (die ze zelf betaalden en daar aten ze geen boterham minder om) en toen via de gemeente die hulp kregen.
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 7 april 2026 @ 11:27:44 #283
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220524185
Mijn ouders krijgen dus nu ook thuiszorg en hebben een traplift. Ze vinden het werkelijk absurd dat ze daar maar 21 euro voor moeten betalen.
Spoilers!
pi_220524222
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 11:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn ouders krijgen dus nu ook thuiszorg en hebben een traplift. Ze vinden het werkelijk absurd dat ze daar maar 21 euro voor moeten betalen.
En daardoor, de mensen die er misbruik van maken (dus degenen die indertijd hun zelf betaalde hulp opgezegden) is er voor mensen die het niet kunnen betalen (of regelen) een enorme wachtlijst
We have far more in common than that which devides us..
pi_220524347
Thuiszorg bij iemand ernstig ziek is, is natuurlijk wel wat anders dan schoonmaakhulp. Een verzorgende of verpleegkundige is wel een wat ander prijskaartje dan een schoonmaker om particulier te regelen.

Maar dat is wel mijn interpretatie natuurlijk, dat het hier om meer gaat dan huishouden.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220524422
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 11:53 schreef Clubsoda het volgende:
Thuiszorg bij iemand ernstig ziek is, is natuurlijk wel wat anders dan schoonmaakhulp. Een verzorgende of verpleegkundige is wel een wat ander prijskaartje dan een schoonmaker om particulier te regelen.

Maar dat is wel mijn interpretatie natuurlijk, dat het hier om meer gaat dan huishouden.
Volgens mij is het punt juist dat die 21 euro voor rijke mensen met een zelfbekostigde schoonmaakhulp zo *weinig* is. Maar dat ze er dan toch gebruik van maken, en hun dure huishoudelijke hulp bedanken voor bewezen diensten.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220524440
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 april 2026 12:00 schreef sigme het volgende:

[..]
Volgens mij is het punt juist dat die 21 euro voor rijke mensen met een zelfbekostigde schoonmaakhulp zo *weinig* is. Maar dat ze er dan toch gebruik van maken, en hun dure huishoudelijke hulp bedanken voor bewezen diensten.
Dat snap ik. Maar het is toch niet gezegd dat deze thuiszorg schoonmaak betreft? Of gelden daar andere tarieven voor? Ik zit er niet op.

Edit: er is geen eigen bijdrage voor verpleegkundige thuiszorg. Dan zal het wel om schoonmaak gaan.

Tja ach, ik denk ook dat als je palliatief bent dat je ook wel een klein beetje gebruik mag maken van voorzieningen. Rijk of niet. Echt wel een ander verhaal dan "gewoon oud". Als is het alleen maar omdat je er verder weinig omkijken meer naar hebt. In theorie.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220524441
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 april 2026 12:00 schreef sigme het volgende:

[..]
Volgens mij is het punt juist dat die 21 euro voor rijke mensen met een zelfbekostigde schoonmaakhulp zo *weinig* is. Maar dat ze er dan toch gebruik van maken, en hun dure huishoudelijke hulp bedanken voor bewezen diensten.
Exact, even kort door de bocht, medische thuiszorg (zorgverzekering) is wat anders dan huishoudelijke thuiszorg (wmo). Wel eens een hulp gehad die bedankt werd bij cliënten met de vraag of ze bij de organisatie wilden aanmelden waar de gemeente gebruik van maakt zodat cliënt de vertrouwde hulp bleef houden.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220524475
Ik verwoord het even anders, ik vind een pallitiatieve 70+er die chemo krijgt nou niet direct de eerste die ik aan zou wijzen als "degenen die er misbruik van maken".

Neem ik het zomaar op voor de moeder van Lucky :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220524535
Mijn ouders hadden geen zin in dat circus en ruimte om die keus te maken dus laten binnenkort zelf een lift plaatsen. Voor het gemak maar een echte, volgens mij durft mijn moeder niet in een traplift (vast omdat we vroeger de gremlins 387 keer gekeken hebben).

Verschillen trouwens ook zo bizar bij jeugdzorg. Met mijn ervaring van de afgelopen jaren zou ik iedereen mijn gemeente aanraden.
Maarrrr er schijnen vrij stevige bezuinigingen aan te komen, dus misschien is dat voor de toekomst niet meer waar.
Overigens is die ongelijkheid voor ons al jaren reden om niet eens aan verhuizen te denken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 7 april 2026 @ 12:35:10 #291
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220524698
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 12:14 schreef Clubsoda het volgende:
Ik verwoord het even anders, ik vind een pallitiatieve 70+er die chemo krijgt nou niet direct de eerste die ik aan zou wijzen als "degenen die er misbruik van maken".

Neem ik het zomaar op voor de moeder van Lucky :D
:D :D

Nou, zij kunnen best een berg meer betalen hoor met dat inkomen en vermogen. Ik vind de mate van ziekte hier minder relevant dan het vermogen. Die ziekte is er, daarom krijgt ze die extra hulp. Wat die extra hulp kost vind ik eigenlijk een heel ander verhaal. Dat mag best inkomensafhankelijk gemaakt worden. Vooral omdat echt een groot deel van die club boomers de rijkste generatie ooit zijn.
Spoilers!
pi_220524735
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 12:35 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
:D :D

Nou, zij kunnen best een berg meer betalen hoor met dat inkomen en vermogen. Ik vind de mate van ziekte hier minder relevant dan het vermogen. Die ziekte is er, daarom krijgt ze die extra hulp. Wat die extra hulp kost vind ik eigenlijk een heel ander verhaal. Dat mag best inkomensafhankelijk gemaakt worden. Vooral omdat echt een groot deel van die club boomers de rijkste generatie ooit zijn.
Inkomensafhankelijk ben ik helemaal met je eens. Maar zolang dat er niet is vind ik het ook voorstelbaar dat je in zo'n traject niet de headspace hebt om een andere schoonmaker te vinden (goede zijn echt enorm dungezaaid) die geen vervanging heeft bij vakantie of ziekte etc.

Is het een eerste levensbehoefte? Nee. Zijn er mensen die het beter kunnen gebruiken? Ongetwijfeld. Is dit waar ik aan denk bij "misbruik"? Dat dan weer niet.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220524740
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 12:14 schreef Clubsoda het volgende:
Ik verwoord het even anders, ik vind een pallitiatieve 70+er die chemo krijgt nou niet direct de eerste die ik aan zou wijzen als "degenen die er misbruik van maken".

Neem ik het zomaar op voor de moeder van Lucky :D
Daar heb ik het ook niet over. Maar wel 70+ met een pensioen van ruim 5000 en een afbetaald huis.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220524766
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 7 april 2026 @ 12:46:34 #295
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220524775
Even wat anders, en tres CUL: bij de drie inboedelverzekeraars die ik nu vergelijk, krijg je de schade aan de inhoud van je koelkast en vriezer na stroomuitval vergoed. Toch handig om te weten.
Spoilers!
  dinsdag 7 april 2026 @ 12:48:13 #296
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220524779
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 12:40 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Inkomensafhankelijk ben ik helemaal met je eens. Maar zolang dat er niet is vind ik het ook voorstelbaar dat je in zo'n traject niet de headspace hebt om een andere schoonmaker te vinden (goede zijn echt enorm dungezaaid) die geen vervanging heeft bij vakantie of ziekte etc.

Is het een eerste levensbehoefte? Nee. Zijn er mensen die het beter kunnen gebruiken? Ongetwijfeld. Is dit waar ik aan denk bij "misbruik"? Dat dan weer niet.
Ja, eens ook weer. Maar volgens mij had Kaatje het over een bestaande schoonmaker die weg mocht blijven omdat het via de gemeente goedkoper was. Dan hoef je dus geen nieuwe te zoeken of steeds een andere via de gemeente te vertellen waar de stofzuiger staat.
Spoilers!
pi_220525087
Ja daar had ik het over. Kennis van mij heeft hulp via wmo, die dame verdient 16 euro bruto per uur. Maar particulier werkt deze dame bij de dochter van kennis….30 euro zwart. Wanneer je dat kunt krijgen ga je niet voor de helft werken en is het voor mensen die het hard nodig hebben en.niet kunnen betalen niet mogelijk om voldoende hulp te krijgen omdat veel mensen zwart werken
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 7 april 2026 @ 13:45:05 #298
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220525405
De reden dat ik "even" naar Porto Alegre ben gereden (en straks weer terug):










Laatste keer dat ik ze zag was meer dan 25 jaar geleden en ik zag onlangs dat ze in Brazilië zouden optreden (en niet in Argentinië, gemiste kans). Was erg leuk :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220525995
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 12:24 schreef Vanyel het volgende:
Mijn ouders hadden geen zin in dat circus en ruimte om die keus te maken dus laten binnenkort zelf een lift plaatsen. Voor het gemak maar een echte, volgens mij durft mijn moeder niet in een traplift (vast omdat we vroeger de gremlins 387 keer gekeken hebben).

Verschillen trouwens ook zo bizar bij jeugdzorg. Met mijn ervaring van de afgelopen jaren zou ik iedereen mijn gemeente aanraden.
Maarrrr er schijnen vrij stevige bezuinigingen aan te komen, dus misschien is dat voor de toekomst niet meer waar.
Overigens is die ongelijkheid voor ons al jaren reden om niet eens aan verhuizen te denken.
Wat deden de Gremlins in een traplift :o
pi_220526035
Gefietst naar de Oosterplas, hier in de duinen, en 3/4 omgewandeld O+
Onderweg kwam er een Emoe heel blij kwispelend naar me toe :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220526197
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 14:59 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat deden de Gremlins in een traplift :o
Even in een spoiler want ik word zelf onpasselijk van het bewegend gebeuren
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')