quote:Op zondag 5 april 2026 19:57 schreef z80 het volgende:
[..]
Een rvs pan. Wel eentje met een dikke bodem?
Hoe krijg je dan aanbrand vlekken? Ik mishandel de pannen al 20 jaar. En op wat krassen na nog zo goed als nieuw.
Wat een levenquote:Op maandag 6 april 2026 16:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb me volgevreten aan de paasbrunch. Moeders gi g terug in de tijd en had voor braadworst en boterhamworst gezorgd waar de tieners en jong-volwassenen als klein kind gek op waren als oma kwam oppassen en koken. Kinders helemaal![]()
![]()
![]()
![]()
Plus asperges in soep en op bord, zalm, aardappeltjes. En hemelse modder als toetje.
Daarna thuis cameraatje geïnstalleerd zodat ik de poesjes tijdens mijn vakantie kan bekijken.
En kattencafe, London Walk en uitkijkpunt in Londen geboekt. Plus overzichtje gemaakt van losse dingen die ik evt wil zien en doen en waar dat handig in de buurt ligt van de geboekte zaken.
Met ruimte om te lummelen, uiteraard.
Van de titel moest ik hieraan denken.quote:Op maandag 6 april 2026 12:13 schreef Blues het volgende:
Heb nog een tvtip voor jullie, wij hebben op het einde allebei een zakdoekje erbij gepakt
Maar vonden ook wat van de zoon.
Prachtig document.
https://www.npodoc.nl/artikelen/de-laatste-reis
Dank voor de tipquote:Op maandag 6 april 2026 18:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Van de titel moest ik hieraan denken.
Mar adentro
Jaren geleden gezien. Misschien ook wel wat voor jullie.
Bij mij werkt het goed om op te warmen met olie op inductiestand 7, zodra het walmt op stand 4 zetten met het product er in.quote:
Ik doe rustig opwarmen tot Leidenfrost, olie erin, 10 seconden wachten en temperatuur naar beneden en product erin.quote:Op maandag 6 april 2026 18:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bij mij werkt het goed om op te warmen met olie op inductiestand 7, zodra het walmt op stand 4 zetten met het product er in.
De bodem blijft ook wel ijzerkleurig; de zijkanten niet. Zwartbruin overalquote:Op maandag 6 april 2026 18:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bij mij werkt het goed om op te warmen met olie op inductiestand 7, zodra het walmt op stand 4 zetten met het product er in.
Heb je geen maandag morgen monster te pakken?quote:
Die metalen zijn er ook in uitvoeringen van van dat speelgoedautootjes metaal uit de jaren '80.quote:Op maandag 6 april 2026 20:43 schreef derLudolf het volgende:
Zo, vandaag eindelijk de radiator in de wc verwijderd, zag er lang tegenop maar uiteindelijk was het een klus van niets![]()
Pro tip, haal voor ¤0,48 een ontluchting sleutel en vertrouw niet op een plastic exemplaar dat je ooit als promotiemateriaal kreeg![]()
Gelukkig heb ik nog een andere warmtebron
Andere pro tip.quote:Op maandag 6 april 2026 20:43 schreef derLudolf het volgende:
Zo, vandaag eindelijk de radiator in de wc verwijderd, zag er lang tegenop maar uiteindelijk was het een klus van niets![]()
Pro tip, haal voor ¤0,48 een ontluchting sleutel en vertrouw niet op een plastic exemplaar dat je ooit als promotiemateriaal kreeg![]()
Gelukkig heb ik nog een andere warmtebron
Artistiek.quote:
Jezus mina gvdquote:Op maandag 6 april 2026 20:47 schreef fietsie het volgende:
Mijn schoonmoeder heeft halve dag op de traplift vastgezeten.
Om 14:00 contact gehad met noodcentrale. Maar die hadden het verder niet doorgegeven aan de spoeddienst die uit Zwolle moet komen.
Dus toen wij die (eindelijk, want geen publiek te vinden nummer) te pakken hadden om 19:00 bleek de beste man helemaal nul meldingen gehad te hebben..
Zamak?quote:Op maandag 6 april 2026 20:46 schreef fietsie het volgende:
[..]
Die metalen zijn er ook in uitvoeringen van van dat speelgoedautootjes metaal uit de jaren '80.
Die vergaan langzaam, en kruimelen dan af bij nood-gebruik...
Sjeesusquote:Op maandag 6 april 2026 20:47 schreef fietsie het volgende:
Mijn schoonmoeder heeft halve dag op de traplift vastgezeten.
Om 14:00 contact gehad met noodcentrale. Maar die hadden het verder niet doorgegeven aan de spoeddienst die uit Zwolle moet komen.
Dus toen wij die (eindelijk, want geen publiek te vinden nummer) te pakken hadden om 19:00 bleek de beste man helemaal nul meldingen gehad te hebben..
We kregen van de het centrale nummer een heel verhaal over drukte, mensen die van klant naar klant reden.quote:
Duurquote:Op maandag 6 april 2026 20:55 schreef fietsie het volgende:
[..]
https://www.gamma.nl/asso(...)ac-3-stuks/p/B204835
Dju! Gaat het nu goed met haar?quote:Op maandag 6 april 2026 20:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
We kregen van de het centrale nummer een heel verhaal over drukte, mensen die van klant naar klant reden.
Monteur: alleen vanmorgen om 8:00 een storingsmelding Noord-Nederland gehad; hele dag in de zon gezeten.
....
Die zijn messing, die brokkelen niet denk ikquote:Op maandag 6 april 2026 20:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Duur
https://www.wildkamp.nl/p(...)rchroomd-5-mm/961554
.....quote:Op maandag 6 april 2026 20:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
We kregen van de het centrale nummer een heel verhaal over drukte, mensen die van klant naar klant reden.
Monteur: alleen vanmorgen om 8:00 een storingsmelding Noord-Nederland gehad; hele dag in de zon gezeten.
....
De monteur moest wel een paar keer tot 10 tellen.quote:
Bizar…quote:Op maandag 6 april 2026 20:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
We kregen van de het centrale nummer een heel verhaal over drukte, mensen die van klant naar klant reden.
Monteur: alleen vanmorgen om 8:00 een storingsmelding Noord-Nederland gehad; hele dag in de zon gezeten.
....
Als er na een uurtje nog niemand was gekomen had ik 112 gebeld. Laat de brandweer maar komen.quote:Op maandag 6 april 2026 20:47 schreef fietsie het volgende:
Mijn schoonmoeder heeft halve dag op de traplift vastgezeten.
Om 14:00 contact gehad met noodcentrale. Maar die hadden het verder niet doorgegeven aan de spoeddienst die uit Zwolle moet komen.
Dus toen wij die (eindelijk, want geen publiek te vinden nummer) te pakken hadden om 19:00 bleek de beste man helemaal nul meldingen gehad te hebben..
Sjah ik kwam ook pas in het circus terecht toen ik thuis kwam. En kreeg toen het relaas over niet opdragende monteur. "Nog een keer bellen" was iets wat niemand verder had bedacht. Dus 112 ook niet.quote:Op maandag 6 april 2026 21:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als er na een uurtje nog niemand was gekomen had ik 112 gebeld. Laat de brandweer maar komen.
Zij vond dat de gemeente maar eens wat moest leveren voor al die jaren OZB. Nou dat is dus niet echt een vetpot.quote:Op maandag 6 april 2026 21:05 schreef sigme het volgende:
Ik ben altijd godsdankbaar voor genoeg geld in de familie om dit soort zaken buiten gemeenschapsgeld om te regelen. Dat bespaart de gemeenschap geld en ons frustratie.
De lift van vaders werd in stukjes afgevoerd naar de vaalt door de monteur na 5 jaar.quote:Op maandag 6 april 2026 21:25 schreef fietsie het volgende:
Inmiddels is monteur #2 gearriveerd met nog meer onderdelen. Toch knap bij een afgelopen woensdag geplaatste traplift.
Aangezien er meestal geen onvertogen woord uit jou komt ben ik al benieuwd naar de ongecensureerde versie.quote:Op maandag 6 april 2026 21:20 schreef vlindertje89 het volgende:
Jezus @:fietsie wat een oelewappers bij de noodcentrale (om het maar even enigszins vriendelijk te houden nog).
De ellende is ook vooral dat als ie het niet doet je hem niet even 'uit de weg kan stallen' en dan de trap gewoon gebruiken.quote:Op maandag 6 april 2026 21:32 schreef derLudolf het volgende:
Oh dat is ook al snel dat die het begeeftLaat het de gemeente maar lekker geld kosten. 's Avonds op een feestdag, 300%? Hopelijk leren ze het af. Wel mooi ruk, dan is het vertrouwen er wel uit, uit zo'n lift.
Ik had, de situatie kennende, vooraf al aangegeven dat de consequentie zou zijn dat de trap voor een normale volwassene al niet meer beloopbaar zou worden. Reactie daarop was: "Jij vind het gewoon onnodig, dus daarom zeg je dit.". Prima. Maar meer dan een kartonnen doos kun je nu die trap niet meer op of af krijgen.quote:Op maandag 6 april 2026 21:42 schreef derLudolf het volgende:
Welke discussie? Van 2e hands lift laten plaatsen, van lift laten plaatsen, van niet verbouwen of van niet verhuizen?
Hahaha, nee, dat soort berekeningen gaan op papier en die gaan uit van een papieren werkelijkheid die niet gestoord wordt door de ware werkelijkheid.quote:Op maandag 6 april 2026 21:32 schreef derLudolf het volgende:
Oh dat is ook al snel dat die het begeeftLaat het de gemeente maar lekker geld kosten. 's Avonds op een feestdag, 300%? Hopelijk leren ze het af. Wel mooi ruk, dan is het vertrouwen er wel uit, uit zo'n lift.
Neequote:Op maandag 6 april 2026 21:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Huis is zeker niet gescikt (te maken) voor begane grond bewoning?
Fijn en vol! Allemachtig wat heb jij toch altijd een volle dagenquote:
Dat is bij 70% van de trapliften zo. Voordeur of deur toilet zit in de weg. Ik dans menigmaal de limbo er omheen.quote:Op maandag 6 april 2026 22:00 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik had, de situatie kennende, vooraf al aangegeven dat de consequentie zou zijn dat de trap voor een normale volwassene al niet meer beloopbaar zou worden. Reactie daarop was: "Jij vind het gewoon onnodig, dus daarom zeg je dit.". Prima. Maar meer dan een kartonnen doos kun je nu die trap niet meer op of af krijgen.
De monteur werd om 14.00 uur gebeld. Dat het daarna 5 (!) uur duurde voordat ze eraf geholpen werd... ik kan er met mijn hoofd niet bij dat zijzelf of een andere aanwezige daar niet op doorpakte.quote:Op maandag 6 april 2026 22:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Kon je schoonmoeder wel om hulp vragen? Want je zal maar daar zitten zonder dat.
Als ik dat lees ben ik zo gelukkig met een gelijkvloerse woning
Had zij dan een telefoon bij zich?quote:Op maandag 6 april 2026 22:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
De monteur werd om 14.00 uur gebeld. Dat het daarna 5 (!) uur duurde voordat ze eraf geholpen werd... ik kan er met mijn hoofd niet bij dat zijzelf of een andere aanwezige daar niet op doorpakte.
Ik was bang dat ze daar eerst een tijd had gezeten voordat er gebeld werdquote:Op maandag 6 april 2026 22:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
De monteur werd om 14.00 uur gebeld. Dat het daarna 5 (!) uur duurde voordat ze eraf geholpen werd... ik kan er met mijn hoofd niet bij dat zijzelf of een andere aanwezige daar niet op doorpakte.
Groeten uit Deventer, Overijssel, Nederlandquote:
Daarom hebben wij de badkamer benedenquote:Op maandag 6 april 2026 22:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vrijwel ieder huis is begane grond bewoonbaar te maken. Moet je alleen in de woonkamer willen slapen en nooit meer willen douchen
Bij mijn huidige vesting is er alleen een spreekuur op afspraak. Bij de nieuwe is het vrije inloop maar dus vooral huisbezoeken. Dat heeft ook met de afstanden in die gemeente te maken. Maar ik snap gewoon niet wat je voor iemand kunt regelen bij een huisbezoek. Verzekeringen afsluiten, DigID aanvragen, bezwaren indienen, loonstroken uploaden, dat kan helemaal niet offline. Als een digibete client met een digibete vrijwilliger te maken krijgt, hoe kom je dan toch een oplossing? Maar ik ga het wel zien, ben erg benieuwd.quote:Op dinsdag 7 april 2026 09:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik weet dat er op de vestiging in de stad wel nieuwkomers komen, op afspraak wel. Ik heb wel eens gehoord over een spreekuur maar weet niet of dat er nog is. Maar er komen wel mensen langs met vragen.
Volgens mij gaan vrijwilligers mee naar het bezichtigen van het huis en helpen met alles, of dat via huisbezoeken gaat weet ik niet.
De oude teamleider heeft wel gevraagd of ik, wanneer zij goed is ingewerkt, om op haar nieuwe locatie de dossiers te digitaliseren want ook allemaal digibeet
Wij hebben wel veel digibete clienten, ook niet raar wanneer je uit de binnenlanden van verweggistan komt waar nauwelijks stroom is.
Ik zat er ook over na te denken hoe dat moet. De meesten bij ons hebben wel Digid anders komen ze ook niet in MijnInd. Maar inderdaad, misschien dat deze mensen een lijstje maken en dat er mensen op kantoor die dingen regelen. Enorm omslachtigquote:Op dinsdag 7 april 2026 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bij mijn huidige vesting is er alleen een spreekuur op afspraak. Bij de nieuwe is het vrije inloop maar dus vooral huisbezoeken. Dat heeft ook met de afstanden in die gemeente te maken. Maar ik snap gewoon niet wat je voor iemand kunt regelen bij een huisbezoek. Verzekeringen afsluiten, DigID aanvragen, bezwaren indienen, loonstroken uploaden, dat kan helemaal niet offline. Als een digibete client met een digibete vrijwilliger te maken krijgt, hoe kom je dan toch een oplossing? Maar ik ga het wel zien, ben erg benieuwd.
Met huisbezichtigingen gaan we inderdaad altijd mee. Daarna gaan mensen mee naar kantoor om alles te regelen. Ik ga a.s. maandag ook mee naar de bezichtiging van het nieuwe huis van mijn vriend Mohammad. Zo'n zin in.
Zoiets denk ik ook. Het lijkt me dat je op die manier wel ontzorgt maar niet zelfstandig maakt.quote:Op dinsdag 7 april 2026 10:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zat er ook over na te denken hoe dat moet. De meesten bij ons hebben wel Digid anders komen ze ook niet in MijnInd. Maar inderdaad, misschien dat deze mensen een lijstje maken en dat er mensen op kantoor die dingen regelen. Enorm omslachtig
Maar wel (gelukkig komt daar een eind aan) iedereen op leeftijd 21 euro per maand laten betalen voor huishoudelijke hulp. Ook wanneer financieel totaal geen probleem is om het volle pond te betalen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 11:04 schreef Blues het volgende:
Als een traplift niet vergoed wordt voor iemand met MS én voor iemand op leeftijd, voor wie is het dan wel bedoeld. Hallo Nederland met je infantiele regeltjes en teveel loketten
Sterkte met knie Kaat!
En daardoor, de mensen die er misbruik van maken (dus degenen die indertijd hun zelf betaalde hulp opgezegden) is er voor mensen die het niet kunnen betalen (of regelen) een enorme wachtlijstquote:Op dinsdag 7 april 2026 11:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn ouders krijgen dus nu ook thuiszorg en hebben een traplift. Ze vinden het werkelijk absurd dat ze daar maar 21 euro voor moeten betalen.
Volgens mij is het punt juist dat die 21 euro voor rijke mensen met een zelfbekostigde schoonmaakhulp zo *weinig* is. Maar dat ze er dan toch gebruik van maken, en hun dure huishoudelijke hulp bedanken voor bewezen diensten.quote:Op dinsdag 7 april 2026 11:53 schreef Clubsoda het volgende:
Thuiszorg bij iemand ernstig ziek is, is natuurlijk wel wat anders dan schoonmaakhulp. Een verzorgende of verpleegkundige is wel een wat ander prijskaartje dan een schoonmaker om particulier te regelen.
Maar dat is wel mijn interpretatie natuurlijk, dat het hier om meer gaat dan huishouden.
Dat snap ik. Maar het is toch niet gezegd dat deze thuiszorg schoonmaak betreft? Of gelden daar andere tarieven voor? Ik zit er niet op.quote:Op dinsdag 7 april 2026 12:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Volgens mij is het punt juist dat die 21 euro voor rijke mensen met een zelfbekostigde schoonmaakhulp zo *weinig* is. Maar dat ze er dan toch gebruik van maken, en hun dure huishoudelijke hulp bedanken voor bewezen diensten.
Exact, even kort door de bocht, medische thuiszorg (zorgverzekering) is wat anders dan huishoudelijke thuiszorg (wmo). Wel eens een hulp gehad die bedankt werd bij cliënten met de vraag of ze bij de organisatie wilden aanmelden waar de gemeente gebruik van maakt zodat cliënt de vertrouwde hulp bleef houden.quote:Op dinsdag 7 april 2026 12:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Volgens mij is het punt juist dat die 21 euro voor rijke mensen met een zelfbekostigde schoonmaakhulp zo *weinig* is. Maar dat ze er dan toch gebruik van maken, en hun dure huishoudelijke hulp bedanken voor bewezen diensten.
quote:Op dinsdag 7 april 2026 12:14 schreef Clubsoda het volgende:
Ik verwoord het even anders, ik vind een pallitiatieve 70+er die chemo krijgt nou niet direct de eerste die ik aan zou wijzen als "degenen die er misbruik van maken".
Neem ik het zomaar op voor de moeder van Lucky
Inkomensafhankelijk ben ik helemaal met je eens. Maar zolang dat er niet is vind ik het ook voorstelbaar dat je in zo'n traject niet de headspace hebt om een andere schoonmaker te vinden (goede zijn echt enorm dungezaaid) die geen vervanging heeft bij vakantie of ziekte etc.quote:Op dinsdag 7 april 2026 12:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
![]()
Nou, zij kunnen best een berg meer betalen hoor met dat inkomen en vermogen. Ik vind de mate van ziekte hier minder relevant dan het vermogen. Die ziekte is er, daarom krijgt ze die extra hulp. Wat die extra hulp kost vind ik eigenlijk een heel ander verhaal. Dat mag best inkomensafhankelijk gemaakt worden. Vooral omdat echt een groot deel van die club boomers de rijkste generatie ooit zijn.
Daar heb ik het ook niet over. Maar wel 70+ met een pensioen van ruim 5000 en een afbetaald huis.quote:Op dinsdag 7 april 2026 12:14 schreef Clubsoda het volgende:
Ik verwoord het even anders, ik vind een pallitiatieve 70+er die chemo krijgt nou niet direct de eerste die ik aan zou wijzen als "degenen die er misbruik van maken".
Neem ik het zomaar op voor de moeder van Lucky
Ja, eens ook weer. Maar volgens mij had Kaatje het over een bestaande schoonmaker die weg mocht blijven omdat het via de gemeente goedkoper was. Dan hoef je dus geen nieuwe te zoeken of steeds een andere via de gemeente te vertellen waar de stofzuiger staat.quote:Op dinsdag 7 april 2026 12:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Inkomensafhankelijk ben ik helemaal met je eens. Maar zolang dat er niet is vind ik het ook voorstelbaar dat je in zo'n traject niet de headspace hebt om een andere schoonmaker te vinden (goede zijn echt enorm dungezaaid) die geen vervanging heeft bij vakantie of ziekte etc.
Is het een eerste levensbehoefte? Nee. Zijn er mensen die het beter kunnen gebruiken? Ongetwijfeld. Is dit waar ik aan denk bij "misbruik"? Dat dan weer niet.
Wat deden de Gremlins in een trapliftquote:Op dinsdag 7 april 2026 12:24 schreef Vanyel het volgende:
Mijn ouders hadden geen zin in dat circus en ruimte om die keus te maken dus laten binnenkort zelf een lift plaatsen. Voor het gemak maar een echte, volgens mij durft mijn moeder niet in een traplift (vast omdat we vroeger de gremlins 387 keer gekeken hebben).
Verschillen trouwens ook zo bizar bij jeugdzorg. Met mijn ervaring van de afgelopen jaren zou ik iedereen mijn gemeente aanraden.
Maarrrr er schijnen vrij stevige bezuinigingen aan te komen, dus misschien is dat voor de toekomst niet meer waar.
Overigens is die ongelijkheid voor ons al jaren reden om niet eens aan verhuizen te denken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even in een spoiler want ik word zelf onpasselijk van het bewegend gebeurenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |