Fles' Travelsnacks, part 139BestemmingPuerto de la Cruz, Tenerife
Datum / dataZaterdag 11 t/m zondag 19 maart 2023
VervoerEasyJey Airbus A320, excursiebus en de benenwagen.
AanradersZonnebrand smeren.
AfradersGeen zonnebrand smeren.
Foto's!Het begon al goed met een forse vertraging dankzij een staking van onze stokbroodvretende neukfouten in het Franse land.
![01.jpg]()
Eindelijk, daar staat ie
![02.jpg]()
Dit is alles wat je van EJ nog mee mag nemen zonder bijbetalen. Carry-on level 2: Underseater. Maar: hij paste perfect, zeer tevreden over dus

![03.jpg]()
Enfin, na een vlucht van zo'n vijf uur kwamen we eindelijk aan bij Tenerife, hier te herkennen aan de stratovulkaan Teide, waarvan de top tevens het hoogste punt van heel Spanje is (3718 meter).
![04.jpg]()
Ik had natuurlijk geen bagage onderin, dus ik zat in de eerste transferbus. De volgende zal er zo wel aan komen.
![05.jpg]()
Na een vreselijk lange rit met een chauffeur die echt geen idee had wat hij aan het doen was, kwam ik uiteindelijk na 21:00 aan bij mijn hotel. Enorm ruime kamer

![06.jpg]()
Alsnog maar even de stad in gelopen voor wat eten. Gelukkig zijn ze daar gewend aan laat eten. Hier "La de Siempre" (die van altijd) bij Taboo Burgers & Beers.
![07.jpg]()
Volgende dag: Eerste blik op het zwembad. Er zijn twee zwembaden op het dak, maar die andere ben ik niet in geweest. Ook water, ook nat, ééntje wel genoeg etc.
![08.jpg]()
Uitzicht vanaf het dak van het hotel (de verdieping met het zwembad dus) op Puerto de la Cruz. In de verte de Teide.
![09.jpg]()
Dit hotel dus.
![10.jpg]()
Nadat ik lang genoeg in de zon en in het zwembad gelegen had ben ik even de stad in gelopen. Hier het Plaza de Charco, een geinig pleintje in het centrum.
![11.jpg]()
En het haventje, één van de drukste plekken van de stad. Veel mensen die daar gingen zwemmen of gewoon zonnen, met een handdoek op de keien

Zwart strand, want vulkanisch alles. Lava, puimsteen, obsidiaan etc.
![12.jpg]()
Even verderop is het gratis toegankelijke Museo del Pescador, het vissersmuseumpje. Leuk om ook eens gezien te hebben.
![13.jpg]()
In de middag liep ik nog naar het Castillo de San Felipe, maar dat was dicht. Ernaast was nog een groot strand. Ook zwart, ook druk.
![14.jpg]()
Mooie palmbomen op een rij aan de Avenida Melchor Luz.
![15.jpg]()
Groen restaurantje Pappaya tegenover de ingang van het Archeologisch museum. Het museum was gratis toegankelijk omdat 3 van de 4 zalen niet open waren. Nou ja, beter dan het maar helemaal dicht gooien dan.
![16.jpg]()
Nog wat uitzicht over de stad en de vulkaan Teide. Op de voorgrond nog een andere vulkaan.
![17.jpg]()
Sommige dingen waren daar zo goedkoop dat ik er errors in mijn hoofd van kreeg. Bijvoorbeeld deze koelkastmagneten, die elders al snel 4-5 Euro kosten. Ja zo verdien je nooit wat aan de toeristen.
![18.jpg]()
Woensdag de grote busrondrit over het eiland. Eerst naar het Teide nationaal park. Bijzonder maanlandschap op 2200 meter hoogte.
![19.jpg]()
![20.jpg]()
De Teide samen met de Roque Cinchado. Dit beeld staat ook afgebeeld op het biljet van 1000 Pesetas van 1979.
![21.jpg]()
Vier Canarische eilanden in 1 beeld: Op de voorgrond Tenerife, in de achtergrond La Gomera, links daarachter El Hierro en uiterst rechts nog een puntje van La Palma.
![22.jpg]()
De slingerende en smalle weg naar bergdorpje Masca (de bus moest een paar keer steken bij haarspeldbochten). Op de achtergrond La Palma.
![23.jpg]()
De piscinas in Garachico. Je moet je voorstellen dat bij hoogwater er allemaal tijdelijke poeltjes ontstaan waar je dan in kunt zwemmen. In maart sowieso gesloten wegens gevaarlijk en zo.
![24.jpg]()
De Drago Milenario in het stadje Icod de los Vinos, de oudste drakenbloedboom ter wereld. Sinds 1917 een nationaal monument. Nou ja, geinig boompje dus
![25.jpg]()
Volgende dag in Puerto de la Cruz weer even langs de zee gelopen. Woeste golven zo BAM jonguh!
![26.jpg]()
Hier was het even niet helemaal goed gegaan met de zeedijk. Maar ja.
![27.jpg]()
Tijd om weer verder te gaan zwemmen.
![28.jpg]()
En weer een nieuw restaurantje te ontdekken. Speciaal voor Duitsers.
![29.jpg]()
Prachtige muurschilderingen hebben ze ook in Puerto.
![30.jpg]()
![31.jpg]()
![32.jpg]()
En een geinig kapelletje-achtig ding, el Peñon del Fraile, waar ik ook even op geklommen ben.
![33.jpg]()
Op zoek naar een kop koffie kwam ik langs een wat al te letterlijk vertaalde menukaart

Iemand nog een litertje bloeding voor een tientje?
![34.jpg]()
Wat Google Maps ook zegt: Pension Dilani hoef je niet meer te boeken. Is niet meer zo gezellig daar
![35.jpg]()
Op 17 maart liep ik weer eens het stadje in. Er stond nog een Ierse pub op mijn lijstje. En hey, de deur staat open

Oh, wacht, het is natuurlijk Saint Patrick's Day

Neus, boter
![36.jpg]()
Op zaterdag nog even een
barraquito genomen, de lokale koffie-specialiteit
![37.jpg]()
En verder een garnalencocktail en een schnitzeltje
![38.jpg]()
![39.jpg]()
Zo. En nu gauw de tas inpakken voor mijn volgende reisje komende donderdag