abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220504057
Bedenk hier je eigen plaatje.
Spoilers!
pi_220504062
Ik zei dus.

Mogge. Dag 2 van een lang weekend vol met tuinklusjes en kokkerellen >:)

Voor nu liggen er scones in de oven, zalm in de rookkast en gaan we aan de slag met de inkomstenbelasting. Straks naar buiten met hogedrukspuit, kettingzaag en snoeischaar.
Spoilers!
pi_220504137
Hier ook een klus/rommeldagje. Succes Lucky!

@derLudolf ah zo. Wilde dieren kunnen drager zijn, maar als ik een beetje Google lijkt dat eigenlijk een zeldzame route te zijn. Koeien mijden besmette plekken (dus waar uitwerpselen liggen) normaalgesproken.

Import van dieren uit landen die niet geheel rundertbc-vrij zijn kan ook de oorzaak zijn.

En ik kan het niet vinden, maar kan me voorstellen dat erfbetreders die op verschillende bedrijven komen ( zoals dierenartsen en leveranciers van voer ed ) ook voor verspreiding kunnen zorgen. Zal ook minder vaak gebeuren als ze zich aan de hygiënemaatregelen houden, maar het is bij veel overdraagbare ziektes wel een risico.
pi_220504148
Twee weken vakantie *O*
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220504324
Mogge. Hier ook wat gerommel in en om huis. Even naar een bloemenwinkeltje in de buurt of ze wat leuke plantjes hebben.
Gisteren een aspergesoep pakket binnenkregen dus dat ga ik maken.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220504383
Goedemorgen!

Ik mocht weer eens uitslapen O+
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220504384
Oh, @Lucky_Strike esdoorn is niet giftig voor schapen, enkel voor paarden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220504552
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 09:56 schreef sigme het volgende:
Oh, @:lucky_strike esdoorn is niet giftig voor schapen, enkel voor paarden.
Oh, goed om te weten. Ik heb dat voor waar aangenomen van een schapeneigenaar.

Ik vind die buurman nog steeds een eikel. Het zou niet eens in me opkomen om bij een verzoek van een buur 'zoek het maar uit' te zeggen. Maar goed, ik heb er weinig aan om me druk te maken om de minder sociale medemens. Volgende week komt de grondwerker even kijken en dan zullen die bomen er wel snel uit gaan. Dan kost dat maar 150-300 euro.

Gisteren hebben we tijdens het tuinieren besloten dat de esdoorn de kakkerlak van het plantenrijk is. Je komt er gewoon nooit van af, zelfs niet na een nucleaire winter.
Spoilers!
pi_220504564
Zo. Klaar met het gemopper. En klaar met het uitzoeken van de zorgkosten. Naar buiten *O*
Spoilers!
  Moderator zaterdag 4 april 2026 @ 10:34:33 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220504587
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 10:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Oh, goed om te weten. Ik heb dat voor waar aangenomen van een schapeneigenaar.

Ik vind die buurman nog steeds een eikel. Het zou niet eens in me opkomen om bij een verzoek van een buur 'zoek het maar uit' te zeggen. Maar goed, ik heb er weinig aan om me druk te maken om de minder sociale medemens. Volgende week komt de grondwerker even kijken en dan zullen die bomen er wel snel uit gaan. Dan kost dat maar 150-300 euro.

Gisteren hebben we tijdens het tuinieren besloten dat de esdoorn de kakkerlak van het plantenrijk is. Je komt er gewoon nooit van af, zelfs niet na een nucleaire winter.
Ik noem hedera tuinkanker :P
Japanse duizendknoop zou ik ook erger vinden als een esdoorn.
Esdoorn levert tenminste nog eens brandhout op. Qua bomen zou ik robinia erger vinden, woekert ook en heeft bovendien doornen. Of stekels, want biologisch gezien zijn dat andere dingen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220504767
Kan mos in het gazon ook op het lijstje?
Groeten vanaf het balkon w/

Helaasch…archive.ph is down en out. Was in sommige gevallen best hendig.
@Blues

Wat verdrietig @derLudolf van het ruimen van het bedrijf van je vrienden en van de koeien.

Observatie: de Amerikanen doen een rondje rond de maan deze dagen en kunnen vanuit de ruimte de aardkloot bewonderen en hoe het Midden Oosten wordt vernietigd door dezelfde U.S. en Israël. :X
pi_220504773
Ik ben team dood aan de braam }:|
Maar wij hebben er dan ook een die echt heel nare doorns heeft en mn fruitboompjed aan het verstikken was.

Esdoorns vind ik nog wel leuk, ik heb er eentje in de konijnenren staan en die hebben we met het verplaatsen (toen ik alles moest ondergazen) best zwaar mishandeld, maar hij door het weer O+ Respect voor zo’n boompje.

We hebben wel veel jonge aanwas van esdoornd en eiken weggehaald.

En hedera plant ik juist hier en daar weer aan. Mooi bedekkend spul :D
(Ik hou het wel weg bij de konijnen)


Klikt het vaker niet met die buurman Lucky?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de ene buur ook eerder zou helpen dan de andere. Zeker als het om zwaardere/tijdrovende klussen gaat (waar ik zelf misschien niet echt de noodzaak van inzie)
pi_220504783
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 11:17 schreef AnneX het volgende:


Observatie: de Amerikanen doen een rondje rond de maan deze dagen en kunnen vanuit de ruimte de aardkloot bewonderen en hoe het Midden Oosten wordt vernietigd door dezelfde U.S. en Israël. :X
Dat is inderdaad wel een juiste observatie ja ;(
pi_220504788
Ik wil juist mos terug in m’n stukkies gras! Waar mag ik het komen uitsteken? :P
pi_220504833
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 11:17 schreef AnneX het volgende:
Kan mos in het gazon ook op het lijstje?
Groeten vanaf het balkon w/

Helaasch…archive.ph is down en out. Was in sommige gevallen best hendig.
@:Blues

Wat verdrietig @:derLudolf van het ruimen van het bedrijf van je vrienden en van de koeien.

Observatie: de Amerikanen doen een rondje rond de maan deze dagen en kunnen vanuit de ruimte de aardkloot bewonderen en hoe het Midden Oosten wordt vernietigd door dezelfde U.S. en Israël. :X
https://removepaywalls.com/ is een alternatief voor archive
We have far more in common than that which devides us..
pi_220504886
Ha! Die link van @Kaatje1 lust door naar https://archive.ph/202604(...)-nu-kennen~b8296593/ als ik er een VK link die ik nu aan het lezen ben in zet.
Archive.ph :D @AnneX
pi_220504894
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 11:52 schreef Blues het volgende:
Ha! Die link van @:Kaatje1 lust door naar https://archive.ph/202604(...)-nu-kennen~b8296593/ als ik er een VK link die ik nu aan het lezen ben in zet.
Archive.ph :D @:Annex
Archive schijnt dichtgezet te zijn maar dit is een work around die (voorlopig) nog werkt. Maar hoe, geen flauw idee
We have far more in common than that which devides us..
pi_220504905
Plannen voor vandaag zijn zometeen bed afhalen, 1e was er in en dan rond 1300 fiets ik naar Copernicus:
https://sterrenwachtcopernicus.nl/zonnekijkmiddagen (Het is nu zonnig dus niet uitstellen tot 1e zaterdag van mei ^O^ )

Ik wil ook nog een keer naar een sterrenkijkavond daar O+

Met op de terugweg hema en appie.
& nog een wasje er in jassen *)
pi_220504918
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 11:22 schreef Candaasje het volgende:
Ik wil juist mos terug in m’n stukkies gras! Waar mag ik het komen uitsteken? :P
Hier :W Hele grasmat is 1 deinend (als je er op loopt) mosbed.
pi_220504923
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 11:17 schreef AnneX het volgende:

Observatie: de Amerikanen doen een rondje rond de maan deze dagen en kunnen vanuit de ruimte de aardkloot bewonderen en hoe het Midden Oosten wordt vernietigd door dezelfde U.S. en Israël. :X
Prioriteiten :')
pi_220504928
Toch maar geen planten halen, bedacht me net dat het, vlak voor Pasen best wel duurder zal zijn. Ga gewoon het balkon verder schoonmaken
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 4 april 2026 @ 12:11:47 #22
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220504962
Was bij de boerenmarkt Lindchen vanmorgen. Onderweg daarheen heel erg rustig. Was daar om kwart over negen en het was als bomvol. Halve terrein vol met planten, bloemen, groenten en kruiden in kweekpotjes.
Het zit midden in de pampa, maar al jaren een groot succes.
pi_220504976
Drama! :o

GEEN eten!

GEEN toilet!

De katten kunnen maar slecht omgaan met de grote schoonmaak :7

Maar als die klaar is ben ik klaar voor mijn musical weekend. Vanavond Soldaat van Oranje (het was al ruim 10 jaar geleden en van mijn musicalminnende appgroep wilden wel mensen gaan). En morgen naar Doornroosje met maatje.

Nu nog hopen dat in de SvO groep mijn hint wordt gesnapt dat ik best nog iemand zonder auto kan oppikken onderweg. Maar dat het ook wel krom is dat ik van iedereen de langste reistijd heb en onderweg al een andere autoloze ophaal. Dus dat anderen die op haar route wonen en minder dan 170 km enkele reis hebben dat ook zouden kunnen aanbieden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220504990
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 11:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
https://removepaywalls.com/ is een alternatief voor archive
Kijk eens aan. Deze doet het nog. w/

Er is een berichtje dat de A wegen van/naar Zuiden voor onderhoud dicht zijn plus de volgende 6 weekenden of zo. Dat moet gebeuren natuurlijk.
Dat wilde ik even doormailen.
Dan gaan we binnendoor naar Zaltbommel morgen voor familie lunch.
Extra reistijd zou een uur zijn. Paas eitje.
Edit: even gekeken bij A naar B: ws valt het heel erg mee w/

[ Bericht 7% gewijzigd door AnneX op 04-04-2026 12:26:57 ]
pi_220505011
Veel plezier Cat met de musical maatjes vanavond en morgen! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')