abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220524049
Als een traplift niet vergoed wordt voor iemand met MS én voor iemand op leeftijd, voor wie is het dan wel bedoeld. Hallo Nederland met je infantiele regeltjes en teveel loketten :W

Sterkte met knie Kaat!
pi_220524074
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 11:04 schreef Blues het volgende:
Als een traplift niet vergoed wordt voor iemand met MS én voor iemand op leeftijd, voor wie is het dan wel bedoeld. Hallo Nederland met je infantiele regeltjes en teveel loketten :W

Sterkte met knie Kaat!
Maar wel (gelukkig komt daar een eind aan) iedereen op leeftijd 21 euro per maand laten betalen voor huishoudelijke hulp. Ook wanneer financieel totaal geen probleem is om het volle pond te betalen.
Ken flink wat mensen die indertijd hun hulp hebben opgezegd (die ze zelf betaalden en daar aten ze geen boterham minder om) en toen via de gemeente die hulp kregen.
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 7 april 2026 @ 11:27:44 #283
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220524185
Mijn ouders krijgen dus nu ook thuiszorg en hebben een traplift. Ze vinden het werkelijk absurd dat ze daar maar 21 euro voor moeten betalen.
Spoilers!
pi_220524222
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 11:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn ouders krijgen dus nu ook thuiszorg en hebben een traplift. Ze vinden het werkelijk absurd dat ze daar maar 21 euro voor moeten betalen.
En daardoor, de mensen die er misbruik van maken (dus degenen die indertijd hun zelf betaalde hulp opgezegden) is er voor mensen die het niet kunnen betalen (of regelen) een enorme wachtlijst
We have far more in common than that which devides us..
pi_220524347
Thuiszorg bij iemand ernstig ziek is, is natuurlijk wel wat anders dan schoonmaakhulp. Een verzorgende of verpleegkundige is wel een wat ander prijskaartje dan een schoonmaker om particulier te regelen.

Maar dat is wel mijn interpretatie natuurlijk, dat het hier om meer gaat dan huishouden.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220524422
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 11:53 schreef Clubsoda het volgende:
Thuiszorg bij iemand ernstig ziek is, is natuurlijk wel wat anders dan schoonmaakhulp. Een verzorgende of verpleegkundige is wel een wat ander prijskaartje dan een schoonmaker om particulier te regelen.

Maar dat is wel mijn interpretatie natuurlijk, dat het hier om meer gaat dan huishouden.
Volgens mij is het punt juist dat die 21 euro voor rijke mensen met een zelfbekostigde schoonmaakhulp zo *weinig* is. Maar dat ze er dan toch gebruik van maken, en hun dure huishoudelijke hulp bedanken voor bewezen diensten.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220524440
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 april 2026 12:00 schreef sigme het volgende:

[..]
Volgens mij is het punt juist dat die 21 euro voor rijke mensen met een zelfbekostigde schoonmaakhulp zo *weinig* is. Maar dat ze er dan toch gebruik van maken, en hun dure huishoudelijke hulp bedanken voor bewezen diensten.
Dat snap ik. Maar het is toch niet gezegd dat deze thuiszorg schoonmaak betreft? Of gelden daar andere tarieven voor? Ik zit er niet op.

Edit: er is geen eigen bijdrage voor verpleegkundige thuiszorg. Dan zal het wel om schoonmaak gaan.

Tja ach, ik denk ook dat als je palliatief bent dat je ook wel een klein beetje gebruik mag maken van voorzieningen. Rijk of niet. Echt wel een ander verhaal dan "gewoon oud". Als is het alleen maar omdat je er verder weinig omkijken meer naar hebt. In theorie.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220524441
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 april 2026 12:00 schreef sigme het volgende:

[..]
Volgens mij is het punt juist dat die 21 euro voor rijke mensen met een zelfbekostigde schoonmaakhulp zo *weinig* is. Maar dat ze er dan toch gebruik van maken, en hun dure huishoudelijke hulp bedanken voor bewezen diensten.
Exact, even kort door de bocht, medische thuiszorg (zorgverzekering) is wat anders dan huishoudelijke thuiszorg (wmo). Wel eens een hulp gehad die bedankt werd bij cliënten met de vraag of ze bij de organisatie wilden aanmelden waar de gemeente gebruik van maakt zodat cliënt de vertrouwde hulp bleef houden.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220524475
Ik verwoord het even anders, ik vind een pallitiatieve 70+er die chemo krijgt nou niet direct de eerste die ik aan zou wijzen als "degenen die er misbruik van maken".

Neem ik het zomaar op voor de moeder van Lucky :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220524535
Mijn ouders hadden geen zin in dat circus en ruimte om die keus te maken dus laten binnenkort zelf een lift plaatsen. Voor het gemak maar een echte, volgens mij durft mijn moeder niet in een traplift (vast omdat we vroeger de gremlins 387 keer gekeken hebben).

Verschillen trouwens ook zo bizar bij jeugdzorg. Met mijn ervaring van de afgelopen jaren zou ik iedereen mijn gemeente aanraden.
Maarrrr er schijnen vrij stevige bezuinigingen aan te komen, dus misschien is dat voor de toekomst niet meer waar.
Overigens is die ongelijkheid voor ons al jaren reden om niet eens aan verhuizen te denken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 7 april 2026 @ 12:35:10 #291
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220524698
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 12:14 schreef Clubsoda het volgende:
Ik verwoord het even anders, ik vind een pallitiatieve 70+er die chemo krijgt nou niet direct de eerste die ik aan zou wijzen als "degenen die er misbruik van maken".

Neem ik het zomaar op voor de moeder van Lucky :D
:D :D

Nou, zij kunnen best een berg meer betalen hoor met dat inkomen en vermogen. Ik vind de mate van ziekte hier minder relevant dan het vermogen. Die ziekte is er, daarom krijgt ze die extra hulp. Wat die extra hulp kost vind ik eigenlijk een heel ander verhaal. Dat mag best inkomensafhankelijk gemaakt worden. Vooral omdat echt een groot deel van die club boomers de rijkste generatie ooit zijn.
Spoilers!
pi_220524735
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 12:35 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
:D :D

Nou, zij kunnen best een berg meer betalen hoor met dat inkomen en vermogen. Ik vind de mate van ziekte hier minder relevant dan het vermogen. Die ziekte is er, daarom krijgt ze die extra hulp. Wat die extra hulp kost vind ik eigenlijk een heel ander verhaal. Dat mag best inkomensafhankelijk gemaakt worden. Vooral omdat echt een groot deel van die club boomers de rijkste generatie ooit zijn.
Inkomensafhankelijk ben ik helemaal met je eens. Maar zolang dat er niet is vind ik het ook voorstelbaar dat je in zo'n traject niet de headspace hebt om een andere schoonmaker te vinden (goede zijn echt enorm dungezaaid) die geen vervanging heeft bij vakantie of ziekte etc.

Is het een eerste levensbehoefte? Nee. Zijn er mensen die het beter kunnen gebruiken? Ongetwijfeld. Is dit waar ik aan denk bij "misbruik"? Dat dan weer niet.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220524740
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 12:14 schreef Clubsoda het volgende:
Ik verwoord het even anders, ik vind een pallitiatieve 70+er die chemo krijgt nou niet direct de eerste die ik aan zou wijzen als "degenen die er misbruik van maken".

Neem ik het zomaar op voor de moeder van Lucky :D
Daar heb ik het ook niet over. Maar wel 70+ met een pensioen van ruim 5000 en een afbetaald huis.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220524766
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 7 april 2026 @ 12:46:34 #295
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220524775
Even wat anders, en tres CUL: bij de drie inboedelverzekeraars die ik nu vergelijk, krijg je de schade aan de inhoud van je koelkast en vriezer na stroomuitval vergoed. Toch handig om te weten.
Spoilers!
  dinsdag 7 april 2026 @ 12:48:13 #296
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220524779
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 12:40 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Inkomensafhankelijk ben ik helemaal met je eens. Maar zolang dat er niet is vind ik het ook voorstelbaar dat je in zo'n traject niet de headspace hebt om een andere schoonmaker te vinden (goede zijn echt enorm dungezaaid) die geen vervanging heeft bij vakantie of ziekte etc.

Is het een eerste levensbehoefte? Nee. Zijn er mensen die het beter kunnen gebruiken? Ongetwijfeld. Is dit waar ik aan denk bij "misbruik"? Dat dan weer niet.
Ja, eens ook weer. Maar volgens mij had Kaatje het over een bestaande schoonmaker die weg mocht blijven omdat het via de gemeente goedkoper was. Dan hoef je dus geen nieuwe te zoeken of steeds een andere via de gemeente te vertellen waar de stofzuiger staat.
Spoilers!
pi_220525087
Ja daar had ik het over. Kennis van mij heeft hulp via wmo, die dame verdient 16 euro bruto per uur. Maar particulier werkt deze dame bij de dochter van kennis….30 euro zwart. Wanneer je dat kunt krijgen ga je niet voor de helft werken en is het voor mensen die het hard nodig hebben en.niet kunnen betalen niet mogelijk om voldoende hulp te krijgen omdat veel mensen zwart werken
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 7 april 2026 @ 13:45:05 #298
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220525405
De reden dat ik "even" naar Porto Alegre ben gereden (en straks weer terug):










Laatste keer dat ik ze zag was meer dan 25 jaar geleden en ik zag onlangs dat ze in Brazilië zouden optreden (en niet in Argentinië, gemiste kans). Was erg leuk :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220525995
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 12:24 schreef Vanyel het volgende:
Mijn ouders hadden geen zin in dat circus en ruimte om die keus te maken dus laten binnenkort zelf een lift plaatsen. Voor het gemak maar een echte, volgens mij durft mijn moeder niet in een traplift (vast omdat we vroeger de gremlins 387 keer gekeken hebben).

Verschillen trouwens ook zo bizar bij jeugdzorg. Met mijn ervaring van de afgelopen jaren zou ik iedereen mijn gemeente aanraden.
Maarrrr er schijnen vrij stevige bezuinigingen aan te komen, dus misschien is dat voor de toekomst niet meer waar.
Overigens is die ongelijkheid voor ons al jaren reden om niet eens aan verhuizen te denken.
Wat deden de Gremlins in een traplift :o
pi_220526035
Gefietst naar de Oosterplas, hier in de duinen, en 3/4 omgewandeld O+
Onderweg kwam er een Emoe heel blij kwispelend naar me toe :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220526197
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 14:59 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat deden de Gremlins in een traplift :o
Even in een spoiler want ik word zelf onpasselijk van het bewegend gebeuren
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')