abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220516672
(Kant van mijn vader) Wij hadden heeroom Joop. Met een huishoudster tante Annie (bleek een klasgenootje van mijn moeder geweest te zijn.

Heeroom was in zijn jeugd naar het Seminarie gegaan en is dat na verloop van tijd ontvlucht, naar Amsterdam gegaan, heeft daar samengewoond met een dame. Toch maar weer terug naar het Seminarie en pastoor geworden. De inwonende huishoudster bleek heel lief te zijn.
Ik heb dat ook nooit geweten (veel neven en nichten ook niet) maar bij de generatie van onze ouders was dat wel bekend maar daar werd over gezwegen _O- Ik hoorde het van een nicht van mijn vader, zo’n 15 jaar geleden.
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 5 april 2026 @ 23:22:40 #177
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220516762
Ik kom net tot de conclusie dat ik vandaag langer met J samen ben dan dat ik alleen was. We zijn vandaag 23 jaar samen, vanaf mijn 22e.

:o
Spoilers!
pi_220516969
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 23:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kom net tot de conclusie dat ik vandaag langer met J samen ben dan dat ik alleen was. We zijn vandaag 23 jaar samen, vanaf mijn 22e.

:o
🎉 💐
pi_220517495
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 21:59 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Dat is goed nieuws, want ik heb ook twee van die pruimen liggen :7
Heb een mangobox en een veggie+fruit mixbox gedeeld met buren, vanmiddag opgehaald. Ik heb wat extra fruit gehad en zij de groente (groot deel wil ik toch niet). Morgen maar eens een van de pruimen proeven dan :9
Ik had een monsterbestelling, op zich leuk, maar de vorige was nog niet helemaal op. Dus nu heb ik 4 knolselderijen, en groene kool, een witte kool en twee rode kooltjes. Dat is me toch aan de kolige kant.
Een ook nog 2 rettich en 2 frisse knolletjes.
Paar kilo koolsla met rettich wellicht...

Mijn eerste mangobox was compleet slecht. Was ik heel chagrijnig van toen. Toch nog maar eens geprobeerd. De vorige had 12 vrij prima mango's. Deze keer waren het er 9 + 3 uit de fruitbox. De eerste 8 liggen gepureerd en in porties in de vriezer voor ontbijt komende week. Die waren allemaal perfect O+ O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220517552
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 08:35 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik had een monsterbestelling, op zich leuk, maar de vorige was nog niet helemaal op. Dus nu heb ik 4 knolselderijen, en groene kool, een witte kool en twee rode kooltjes. Dat is me toch aan de kolige kant.
Een ook nog 2 rettich en 2 frisse knolletjes.
Paar kilo koolsla met rettich wellicht...

Mijn eerste mangobox was compleet slecht. Was ik heel chagrijnig van toen. Toch nog maar eens geprobeerd. De vorige had 12 vrij prima mango's. Deze keer waren het er 9 + 3 uit de fruitbox. De eerste 8 liggen gepureerd en in porties in de vriezer voor ontbijt komende week. Die waren allemaal perfect O+ O+
Oh jammer van de hit en miss met de mangobox!
Vorige keer had ik 12 rijpe mango's, perfect zoet en in koelkast hou je ze prima een week goed. Dit keer waren ze allemaal hard behalve eentje die een heel klein beetje zacht was maar zeker nog niet eetbaar. Liggen nu bij mn bananen in de la haha.

En dat is wel veeel kooldingen, ja. Ik bestel er eigenlijk nooit groente want kan of wil het meeste niet eten, heb dit keer alleen paar wortels meegenomen en rest voor buren. Ik wil volgende keer ook wel eens een exotische fruit mini proberen, al hoop ik vooral op papaja en lijkt een hele ananas bv me niet zo praktisch :+ . Maar kan altijd weer delen met buren haha, die waren er ook in geīnteresseerd.
pi_220517567
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 08:52 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Oh jammer van de hit en miss met de mangobox!
Vorige keer had ik 12 rijpe mango's, perfect zoet en in koelkast hou je ze prima een week goed. Dit keer waren ze allemaal hard behalve eentje die een heel klein beetje zacht was maar zeker nog niet eetbaar. Liggen nu bij mn bananen in de la haha.
:o
Ik heb 3 nog een beetje harde en een hartstikke rijpe liggen nog. En die andere waren dus ook allemaal rijp.
quote:
En dat is wel veeel kooldingen, ja. Ik bestel er eigenlijk nooit groente want kan of wil het meeste niet eten, heb dit keer alleen paar wortels meegenomen en rest voor buren. Ik wil volgende keer ook wel eens een exotische fruit mini proberen, al hoop ik vooral op papaja en lijkt een hele ananas bv me niet zo praktisch :+ . Maar kan altijd weer delen met buren haha, die waren er ook in geīnteresseerd.
Naarmate het seizoen vordert verdwijnt de kool wel, dan komen er ook meer bonen en allerlei. Maar wij eten dus iig deze week venkelsoep, lenteuisoep, denk groene kool uit de oven en ik heel veel koolsla. De pompoenen wachten nog wel even.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220517864
Ontbijten met affogato.
Kan slechter.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220517954
Goedemorgen. Ben al bij de Lidl geweest en heb een hele kar vol groente en voorraad ingeslagen. De drukte begon toen ik vertrok O+.
  Moderator maandag 6 april 2026 @ 11:12:10 #184
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220518161
Van/naar Nederland kom ik langs een wei met een paar Fallabella's. Er loopt nu een veulen bij, dat zit er zo koddig uit
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 6 april 2026 @ 11:21:28 #185
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220518212
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 23:01 schreef Kaatje1 het volgende:
(Kant van mijn vader) Wij hadden heeroom Joop. Met een huishoudster tante Annie (bleek een klasgenootje van mijn moeder geweest te zijn.

Heeroom was in zijn jeugd naar het Seminarie gegaan en is dat na verloop van tijd ontvlucht, naar Amsterdam gegaan, heeft daar samengewoond met een dame. Toch maar weer terug naar het Seminarie en pastoor geworden. De inwonende huishoudster bleek heel lief te zijn.
Ik heb dat ook nooit geweten (veel neven en nichten ook niet) maar bij de generatie van onze ouders was dat wel bekend maar daar werd over gezwegen _O- Ik hoorde het van een nicht van mijn vader, zo’n 15 jaar geleden.
Jaja jongens en meisjes, er wordt (en werd!) wat af gerotzooid her en der :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220518303
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 11:12 schreef derLudolf het volgende:
Van/naar Nederland kom ik langs een wei met een paar Fallabella's. Er loopt nu een veulen bij, dat zit er zo koddig uit
Moest het ff opzoeken, dat zijn van die kleine paardjes. O+
pi_220518304
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 09:58 schreef Vanyel het volgende:
Ontbijten met affogato.
Kan slechter.
Veel! :9
pi_220518308
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 22:49 schreef AnneX het volgende:

Hé Blues: hoe ging het de mondharmonica 🎶 Doe je weer zo’n les via yt?
Ik ben verder gegaan met vriend Chopin op piano :+
pi_220518521
Hier was het brunch met American pancakes.
Met pistache in honing, sin.sap . En gesmolten witte chocolade in mascarpone. Poeh.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanmiddag liedjes oefenen met de band 🎶

Chopin is ook mooi.
Wij hebben Jazz Radio Classic Jazz ‘ontdekt’, een Zwitserse zender.

Mooie tweede Paas aan een ieder.
Oh ja
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220518543
Heb nog een tvtip voor jullie, wij hebben op het einde allebei een zakdoekje erbij gepakt :D
Maar vonden ook wat van de zoon.
Prachtig document.

https://www.npodoc.nl/artikelen/de-laatste-reis
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 april 2026 @ 13:04:51 #191
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220518888
Mn Vierdaagse zit erop. In Kaatjetown nu in de trein terug.
Wat is het toch een mooie omgeving zo Bennekom/Renkum. Oranje Nassau Oord en Quadenoord om precies te zijn. 😋.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220519027
Lekker, de buren tegen bezoek “jullie kunnen hier buiten roken, ik doe de deur dicht dan stinkt het niet zo in huis”. En bedankt
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 6 april 2026 @ 13:40:50 #193
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220519043
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 13:04 schreef borisz het volgende:
Mn Vierdaagse zit erop. In Kaatjetown nu in de trein terug.
Wat is het toch een mooie omgeving zo Bennekom/Renkum. Oranje Nassau Oord en Quadenoord om precies te zijn. 😋.
Mijn moeder is in Renkum geboren :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 6 april 2026 @ 13:41:11 #194
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220519045
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 13:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Lekker, de buren tegen bezoek “jullie kunnen hier buiten roken, ik doe de deur dicht dan stinkt het niet zo in huis”. En bedankt
Schuimblusser erop!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220519104
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 13:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Lekker, de buren tegen bezoek “jullie kunnen hier buiten roken, ik doe de deur dicht dan stinkt het niet zo in huis”. En bedankt
:X

Sinds een paar weken wordt de miljoenenvilla a/d overkant na die maandenlange verbouwing bewoond.
Ze hebben een megagrote honT.
Die veel in de tuin ligt en veel blaft, ook zo lekker :{w

Het is trouwens heerlijk in de tuin. Koolmezen vliegen af en aan in het huisje O+
En al de andere vliegende usual suspects zijn er ook. Het gonst vd vogelgeluiden.

Aan de voorkant is het huisje inmiddels bewoond door pimpelmezen O+

Mn dagboek tot nu toe is kapper zijn voor g, opritje ontdoen van blad en onkruidjes terwijl g boodschappen voor 3 dg deed.
Nu ff lezenen straks of een wandelingetje of stukkie fietsen.
pi_220519310
Even een stukje gefietst, wel braaf het korte “Velp” rondje van ruim 8 km. De verleiding om het middel rondje te doen was groot maar ik leer :D

Blaffende hond, hartslag en bloeddruk schoten meteen omhoog toen ik hierdoor dacht aan die k.thond van mijn voormalige bovenbuurvrouw die zij niet uitliet maar hele dagen op het balkon zette.

De zon is nu aangekomen op het balkon, hopelijk is het lekker verpozen daar met een boek
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 6 april 2026 @ 15:13:35 #197
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220519382
Ik ben echt moker veel nuttige dingen aan het doen en sta inmiddels ook al op 12.296 stappen *) En het is erg aantrekkelijk om zo even een biertje op het balkon te gaan doen in het zonnetje. Alleen een beetje frips nog.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220519457
Balkon gaat m niet worden, de rokers zitten er nog en er zit een Spaanstalige meneer aan het woord die denkt dat ze m in Spanje moeten horen. Ik hoor m door de dichte deur heen :o
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 6 april 2026 @ 15:41:52 #199
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220519521
EN OOK NOG Gestofzogen jongens en meisjes _O_ Wat ben ik goed 8-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220519551
Wij waren een dagje naar het Zuiderzeemuseum, stralende zon de hele dag . Wat knussig is het daar O+ (En gratis, met museumkaart O+ )
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')