dennistd | zondag 23 februari 2020 @ 21:24 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! [ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 24-02-2020 13:43:01 ] | ||
Dr_Flash | zondag 23 februari 2020 @ 21:27 | |
HATSJOE | ||
Peterselieman | zondag 23 februari 2020 @ 21:28 | |
Proest | ||
dennistd | zondag 23 februari 2020 @ 23:23 | |
Winterberg dus, want komende zaterdag vindt het Treinentopic MiniWinterRondje™ plaats met daarin o.a. 2,5 uur lang dieselgeweld van een 218 met n-Wagen, de Desiro HC van Abellio en natuurlijk veel gezelligheid. Hieronder het reisschema, wie denken er allemaal mee te gaan? Tickets (± ¤10-15) worden pas zaterdagochtend in Enschede gekocht dus je zit nog nergens aan vast ![]() Voor wie geen abonnement heeft om naar Enschede en vanaf Arnhem te reizen is er via Vakantieveilingen een enkele reis voor ¤11,50 te koop, in totaal dus ¤23. Of via de Spoordeelwinkel 2x enkele reis voor ¤24.
![]() | ||
Eix | maandag 24 februari 2020 @ 09:33 | |
Ik ben wel serieus aan het overwegen om mee te gaan. Maar dat weet ik pas aan het einde van de week zeker. | ||
ReisT | maandag 24 februari 2020 @ 11:33 | |
Ik ga mee! ![]() Ik heb nog overwogen de ICE (104) te nemen op de terugweg naar Utrecht,via de Betuweroute (dan hoef ik niet met de bus) maar dat dachten meer mensen: die is volgeboekt... | ||
dennistd | maandag 24 februari 2020 @ 13:35 | |
Het boekje is al klaar ![]() | ||
dennistd | maandag 24 februari 2020 @ 13:49 | |
Even een lijstje met deelnemers: Zeker: - dennistd - Peterselieman - Dr_Flash - derLudolf - ReistT Misschien: - Eix | ||
Eix | maandag 24 februari 2020 @ 16:21 | |
Gewoon als Flexpreis-ticket boeken. Vind ik nog best een aardig idee. ![]() Maar ik twijfel dus wel een beetje. BR218 met N-wagen is gewoon supertof. Maar ik weet niet of een hele dag in stoptreinen boemelen aan mij besteed is. Een wat langere tussenstop in Bestwig is anderzijds dan ook nog altijd een optie. ![]() | ||
spectrumanalyser | maandag 24 februari 2020 @ 16:52 | |
Een Sprinter was in Januari met de plank vast komen te zitten aan het perron van station Arnhem-Presikhaaf.
| ||
Salatrel | maandag 24 februari 2020 @ 18:57 | |
en toen dacht je laat ik dat bericht een maand later eens in het topic knallen want dat is vast nog niet voorbij gekomen? | ||
Dr_Flash | dinsdag 25 februari 2020 @ 18:25 | |
Sein en wisselcorona in Eindhoven. Met bus 305 via Veghel en Uden naar Oss. Over een uurtje thuis. Hopelijk. Zo kom je nogeens ergens. | ||
Mykonos | dinsdag 25 februari 2020 @ 18:32 | |
Hele tijd heen en weer met wanneer het opgelost is, werd uiteindelijk 18.30. Nu zeggen ze opeens dat het 21.15 wordt. Ik zit vast hier in EHV en moet naar Utrecht, maar ze zetten geen bussen in ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 25 februari 2020 @ 18:36 | |
Handig zetje dus om een streekbus te pakken. Ik ben "al" in Arnhem ![]() ![]() | ||
Salatrel | dinsdag 25 februari 2020 @ 18:56 | |
Gewoon lekker carnaval vieren | ||
Dr_Flash | dinsdag 25 februari 2020 @ 19:03 | |
Dat is wel je beste gok denk ik ja | ||
Pino112 | dinsdag 25 februari 2020 @ 19:20 | |
Hebben jullie ook verstand van reizen naar Spanje? Wij willen in de zomer misschien naar Valencia met de trein, omdat het kan ![]() ![]() Zie ik iets over het hoofd of is dit de beste manier? | ||
Mykonos | dinsdag 25 februari 2020 @ 19:49 | |
ProRail meldde dat het probleem eerder verholpen was, toen klapte het systeem er blijkbaar direct weer uit. Nu zeggen ze dat ze het weer gefixt hebben, fingers crossed ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 25 februari 2020 @ 19:53 | |
Sta je nu nog steeds in EIndhoven? Sinds hoe laat? ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 25 februari 2020 @ 19:54 | |
Ziet er vrij optimaal uit inderdaad pienjo ![]() ![]() | ||
Mykonos | dinsdag 25 februari 2020 @ 19:55 | |
Ik werk vlakbij het station, zit nog op kantoor. Begin wel honger krijgen ![]() Zouden om 21.00/21.15 weer moeten gaan rijden, maar ik heb er weinig vertrouwen in. | ||
Dr_Flash | dinsdag 25 februari 2020 @ 19:56 | |
Burger King. En Crown Inn op de markt. Wel even tandpasta en deo bij de Etos halen nou ze nog open zijn ![]() | ||
b2py | woensdag 26 februari 2020 @ 07:58 | |
Kijk even op Happyrail of een andere internationale boeker, ik denk dat het simpeler en vooral goedkoper kan ;-) | ||
Pino112 | woensdag 26 februari 2020 @ 10:34 | |
Al gedaan, dan kom je als ik dit bekijk duurder uit met meer overstappen: https://www.happyrail.com(...)=2020-08-29T06:00:00 | ||
Peterselieman | woensdag 26 februari 2020 @ 19:46 | |
Stadler Polen is druk bezig met de bouw van de WINKVolgens de betreffende machinist zal er tussen Leeuwarden en Harlingen Haven overdag een strakke halfuursdienst gereden gaan worden. Dat houdt in dat het een treinstel extra gaat kosten ten opzichte van de 25/35-frequentie van nu. | ||
MTL | woensdag 26 februari 2020 @ 20:48 | |
Wazige deurverdeling. | ||
b2py | woensdag 26 februari 2020 @ 21:54 | |
Of de trein is sneller eah | ||
Peterselieman | woensdag 26 februari 2020 @ 22:05 | |
Ze kunnen op Leeuwarden - Harlingen Haven alleen een treinstel uitsparen met de 25/35-verdeling of een nieuw stuk dubbelspoor tussen Dronryp en Franeker. Andere opties zijn er niet. In een 30/30 kom je een paar minuten tekort voor de keertijd in de haven. | ||
Adrie072 | donderdag 27 februari 2020 @ 12:13 | |
NS steekt bijna ¤4 mrd in treinen, onderhoud, IT en opknappen van stations De NS gaat de komende jaren miljarden investeren in het spoorbedrijf. Het gaat om nieuw materieel, onderhoud van bestaande treinen, IT en verbetering van stations. De helft van het totaalbedrag van ¤3,7 mrd gaat naar nieuwe treinen. De NS gaat de komende jaren miljarden investeren in het spoorbedrijf. Er is voor de komende vijf jaar een investering van in totaal ¤3,7 mrd voorzien in nieuw materieel, onderhoud van bestaande treinen, IT en verbetering van stations. De helft van het bedrag wordt besteed aan de aanschaf van nieuwe stoptreinen en intercity's voor het Nederlandse spoor. Dat blijkt uit de jaarresultaten 2019 die het spoorbedrijf donderdag op een bijeenkomst in Rotterdam heeft bekendgemaakt. De investeringen zijn volgens NS nodig om de wassende stroom reizigers op te kunnen vangen en om het materieel up tot date te houden. De komende jaren neemt het aantal treinreizigers - het zijn er nu 1,3 miljoen per dag - zo snel toe, dat het Nederlandse spoor in 2025 mogelijk al aan zijn plafond zit. Spoorconcessie behouden Met de geplande investeringen hoopt de NS zijn vervoersprestaties op een hoog niveau te kunnen houden. En dat is van belang om de spoorconcessie die de Nederlandse overheid uitgeeft, te behouden en niet te verliezen aan een concurrent. NS stelt dat het zich de komende jaren vooral gaat richten op de flexibele reiziger, de burger die meerdere vormen van vervoer combineert om op zijn of haar bestemming te bereiken. De uitwerking van die strategie heeft wel gevolgen voor de inzet van het personeel. NS zal de komende jaren meer IT'ers nodig en minder mensen met bijvoorbeeld administratieve of servicefuncties. Conflict met or De NS heeft beloofd om werknemers van wie de functie vervalt om te scholen of naar ander werk te begeleiden. De centrale ondernemingsraad (cor) eist echter van de NS een werkgelegenheidsgarantie voor de komende jaren. Die wil het spoorbedrijf niet geven. De cor gaat het geschil voorleggen aan de Ondernemingskamer van het Amsterdamse gerechtshof. De zaak speelt waarschijnlijk volgende maand voor het Hof. In financiële zin had de spoorvervoerder een goed jaar. De omzet is vorig jaar omhooggeschoten. Op het Nederlandse spoor verbeterde het bedrijfsresultaat, maar de cijfers van de spoorbedrijven in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland stelden teleur. Voor het eerst lag de omzet bij het Britse dochterbedrijf Abellio hoger dan bij NS Nederland: ¤2,92 mrd tegen ¤2,66 mrd in Nederland. Maar de marges op het Nederlandse spoor liggen veel hoger dan in het Verenigd Koninkrijk. In Nederland boekte de NS een bedrijfsresultaat van ¤213 mln, het beste resultaat in jaren. Dochterbedrijf Abellio Duitsland leed een verlies van bijna ¤33 mln, terwijl het veel grotere Abellio UK de boeken sloot met een bedrijfsresultaat van bijna ¤62 mln. Dividend naar de Staat De groepsomzet klom met ruim 12% tot ¤6,66 mrd, het bedrijfsresultaat (zonder bijzondere baten/lasten) steeg met ¤37 mln tot ¤242 mln. De nettowinst verdubbelde bijna tot ¤215 mln. De NS keert 35% van de winst als dividend uit aan de Nederlandse staat die grootaandeelhouder is in het spoorbedrijf. Financieel directeur Bert Groenewegen is redelijk tevreden met jaarcijfers 2019. ‘We streven elk jaar naar een bedrijfsresultaat van ¤250 mln tot ¤300 mln. Daar zijn we nog niet.' Hij geeft aan dat er wel bijzondere omstandigheden zijn waardoor de buitenlandse activiteiten veel minder renderend waren. De marktsituatie in het VK is ‘turbulent en onzeker'. Door de forse investeringen die voor 2020 en 2021 op het programma staan, zal het bedrijfsresultaat de komende jaren waarschijnlijk iets terugvallen. ‘Als het groot onderhoud aan materieel achter de rug is, kan de winst weer gaan stijgen', zegt Groenewegen. bron FD.nl [ Bericht 0% gewijzigd door Adrie072 op 27-02-2020 12:45:21 (bron) ] | ||
Adrie072 | donderdag 27 februari 2020 @ 12:27 | |
NS geeft personeel bonus, bereidt zich voor op coronavirus Tienduizenden NS-medewerkers mogen samen zes miljoen euro verdelen wegens goede prestaties. Daarmee wil topman Roger van Boxtel hen belonen voor de goede prestaties, maakte hij vandaag bij de jaarcijfers bekend. David Bremmer 27-02-20, 12:23 NS presenteerde vanmorgen niet alleen klinkende jaarcijfers over 2019, halverwege de huidige spoorconcessie (deze loopt van 201hebben de spoorwegen hebben ook alle met het ministerie van Infrastructuur afgesproken prestatiedoelen bereikt. Als gevolg daarvan hoeft NS geen boete te betalen, maar ontvangt het juist 6 miljoen euro bonus. Dat geld gaat naar nieuwe jongerenkaarten, maakte NS vanmorgen bekend. ,,Maar wij maken een zelfde bedrag uit onze begroting vrij voor alle collega’s”, aldus Van Boxtel. Hij roemde zijn personeel. ,,Mensen die bij nacht en ontij opstaan, soms veel over zich heen krijgen en toch elke dag weer hun beste beentje voor zetten.” Van Boxtel beklemtoont dat hijzelf, de directie en hoger management zijn uitgesloten van het extraatje. Alle personeelsleden onder de cao vallen eronder. Coronavirus Een probleem om het geld te vinden heeft de NS-directie niet. Mede door een flinke reizigersgroei steeg de nettowinst in 2019 tot 215 miljoen euro, bijna 100 miljoen meer dan een jaar eerder. De spoorwegen meldden vanmorgen dan ook klinkende jaarcijfers. Het aantal dagelijkse reizigers groeide fors naar 1,3 miljoen per dag, de treinen reden beter op tijd en de klanttevredenheid steeg naar 89 procent, het hoogste percentage ooit. De spoorwegen meldden verder dat het zich met andere ov-bedrijven voorbereidt op een mogelijke uitbraak van het nieuwe coronavirus in Nederland. Wat voor scenario's er klaarliggen en of complete treinen worden stilgezet weigert de NS te zeggen. ,,We denken na over hoe we onze reizigers op de hoogte kunnen houden en welke adviezen we geven”, zei NS-bestuurslid Marjan Rintel tijdens een persconferentie op station Rotterdam Centraal. ,,We baseren ons op de informatie van het RIVM. Voor nu zeggen we alleen tegen onze reizigers dat ze goed hun handen moeten wassen en in hun elleboog moeten hoesten of niezen.” Topman Roger van Boxtel waarschuwde voor ,,paniekvoetbal”. ,,Laten we rustig de autoriteiten volgen en niet doen alsof heel Nederland straks op zijn kop staat.’’ De NS-directie op een rij: Tjalling Smit, Anneke de Vries, president directeur Roger van Boxtel en Marjan Rintel en financiële topman Bert Groenewegen. © ANP Rechtszaak Vandaag werd ook bekend dat NS door de eigen centrale ondernemingsraad (cor) voor de rechter is gedaagd. Het personeel wil dat het spoorbedrijf een werkgelegenheidsgarantie opneemt in zijn nieuwe meerjarige strategie. NS weigert dat. De zaak dient binnenkort bij de Ondernemingskamer van het gerechtshof in Amsterdam. Topman Roger van Boxtel benadrukt dat de spoorvervoerder zijn huidige medewerkers nog heel hard nodig heeft. ,,We nemen ook nog steeds mensen aan, en gezien de huidige krapte op de arbeidsmarkt is er weinig reden tot zorg.” Maar een garantie om het personeel zeker vijf jaar in dienst te houden, wil hij niet geven. Bij de NS werken volgens Van Boxtel in Nederland alleen al zo’n 24.000 mensen. In het buitenland heeft het bedrijf nog eens 15.000 medewerkers in dienst. bron https://www.ad.nl/binnenl(...)oronavirus~a2ebc61b/ [ Bericht 2% gewijzigd door Adrie072 op 27-02-2020 12:44:24 (bron) ] | ||
Dr_Flash | donderdag 27 februari 2020 @ 12:56 | |
Zo zo, 6 miljoen op "tienduizenden" medewerkers. Dat is misschien 200 euro. Voor belastingen. "Van Boxtel benadrukt dat hijzelf en de directie uitgesloten zijn van het extraatje" ![]() | ||
Maegrim | donderdag 27 februari 2020 @ 14:39 | |
Ik geef het alvast uit | ||
Salatrel | donderdag 27 februari 2020 @ 14:41 | |
een voorstel wordt momenteel uitgewerkt maar volgens de interne nieuwsbrief gaat het om een bedrag van rond de200 euro netto. Dat is nog altijd beter dan niks of de bol.com bon van 9 tientjes die we voor 2011 kregen ![]() Mij hoor je niet klagen hoor. Goeie cijfers zijn een mooi opzetje voor de CAO onderhandelingen die net weer begonnen zijn | ||
James1988 | donderdag 27 februari 2020 @ 15:00 | |
Nieuwe goedkope tickets om jongeren (12-18) te verleiden om voor de trein te kiezen:Bron: https://nieuws.ns.nl/ns-t(...)ongeren-12--18-jaar/ | ||
Dr_Flash | donderdag 27 februari 2020 @ 15:03 | |
AAAAAAARGH WAT | ||
Salatrel | donderdag 27 februari 2020 @ 15:31 | |
je hebt geen ov chipkaart nodig | ||
mschol | donderdag 27 februari 2020 @ 15:44 | |
prima argument dus om een zaak aan te spannen om je abo zonder chipkaart te gebruiken | ||
mschol | donderdag 27 februari 2020 @ 15:53 | |
wat zijn ze met de sporen bij den haag aan het doen trouwens? en nog minder loopruimte op station door verplaatsen van de poortjes ![]() | ||
Salatrel | donderdag 27 februari 2020 @ 16:09 | |
ik denk dat ze de sporen aan het vernieuwen zijn en door het verplaatsen van de poortjes hoef je straks niet uit en in te checken bij overstappen als de poortjes daadwerkelijk dicht gaan. Dat ze daar niet eerder aan gedacht hebben zeg... | ||
mschol | donderdag 27 februari 2020 @ 16:20 | |
ik weet wel zeker dat dat de reden zal zijn maar vind dat ze het wel erg ruim nemen allemaal | ||
Peterselieman | donderdag 27 februari 2020 @ 16:22 | |
Groot onderhoud aan treinen? Treinen die bijna niet meer stuk gaan zou toch de norm moeten zijn, zeker op de manier hoe het spoor is ingericht? | ||
Ireyon | donderdag 27 februari 2020 @ 16:46 | |
Toen de poortjes bij de verbouwing geplaatst werden was het nog de bedoeling dat perron 8/9 met de overige perrons verbonden zou worden, dat is toen niet gebeurd. Daarna zou perron 8/9 niet veel later verlengd worden richting de Binckhorst, ook dat is niet gebeurd. Nu worden de poortjes dus verplaatst om ze toch te kunnen sluiten. Het verlengen van perron 8/9 is nu gepland voor 2024, dan worden ook de poorten weer op hun oorspronkelijke plaatst teruggezet. | ||
James1988 | donderdag 27 februari 2020 @ 17:54 | |
Van ProRail op Facebook: "We vervangen er samen met VolkerRail vier kruiswisselcomplexen die allemaal aan elkaar vast zitten. Het is in feite een heel groot wisselcomplex dat bestaat uit acht gewone wissels, vijf Engelse wissels en vier kruizen." Wat foto's van het werk: https://www.facebook.com/ProRail/posts/2974889979228145 | ||
Pino112 | donderdag 27 februari 2020 @ 18:04 | |
| ||
ReisT | donderdag 27 februari 2020 @ 18:10 | |
Ik neem aan dat ze hier gewoon doelen op de lopende modernisering van VIRM. | ||
James1988 | donderdag 27 februari 2020 @ 21:23 | |
Het wensenlijstje van NS: https://www.ns.nl/over-ns/strategie/18x-investeren.html | ||
DeaDLocK2K | donderdag 27 februari 2020 @ 22:18 | |
Ik vind het allemaal wel een mooie presentatie van NS en goede prestaties ook. Knap gedaan. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 27 februari 2020 @ 22:23 | |
WELK ONAFHANKELIJK ONDERZOEK! Hellup! James? Klaasje? | ||
James1988 | donderdag 27 februari 2020 @ 22:38 | |
Ik denk dat ze hiernaar verwijzen: https://nieuws.ns.nl/aanp(...)aties-te-verbeteren/ | ||
DeaDLocK2K | donderdag 27 februari 2020 @ 22:43 | |
Aaah das toch die. Dan ken ik de inhoud. Ik dacht, nieuw jaarverslag, nieuw jaar, nieuw onderzoek. Maar een gedeelte daarvan is toch in uitvoer dacht ik? Ik heb het niet meer helemaal helder want 2 jaar terug, maar de windschermen is toch een ding? En held ook echt dat je dat zo paraat hebt. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 27 februari 2020 @ 22:48 | |
Ik ben tevens op zoek naar de volledige video hiervan: | ||
Peterselieman | donderdag 27 februari 2020 @ 22:50 | |
Je blijft je verwonderen wie bedacht heeft waar de spanningssluizen zouden moeten komen. | ||
James1988 | donderdag 27 februari 2020 @ 22:51 | |
Die windschermen zouden inderdaad gerealiseerd gaan worden, al heb ik er de laatste tijd niets meer over gehoord of gezien. https://www.treinreiziger(...)men-op-moerdijkbrug/ In de rest van alle voorgestelde verbeteringen had de staatssecretaris geen zin. Google is m'n vriend ![]() Ik kwam ook nog deze lijst met suggesties tegen: https://www.spoorpro.nl/w(...)termijnvisie-hsl.pdf | ||
Ireyon | donderdag 27 februari 2020 @ 22:53 | |
Als mensen zich afvragen waarom de Zwitsers het "zoveel" beter doen; dit volledige bedrag bij elkaar opgeteld is ruwweg 75% van wat er in Zwitserland wordt geïnvesteerd in één enkel traject (Zürich - Milaan). | ||
DeaDLocK2K | donderdag 27 februari 2020 @ 22:59 | |
Nou, daar was volgens mij de meest recente buitendienststelling voor de zuidzijde voor. Ja, ik kan het ook wel googlen maar ik weet dan niet precies waar ik naar op zoek ben, daarom is het handiger om het hier te vragen aan de mensen die wél weten waar ze naar moeten zoeken ![]() Die heb ik ooit geopend en is verloren gegaan bij een reboot dus nieuwe kans, thanks! | ||
DeaDLocK2K | donderdag 27 februari 2020 @ 23:06 | |
Was het niet zo dat er in absolute hoeveelheden in Zwitserland meer dan twee keer zoveel geld per captia uitgegeven wordt? | ||
mschol | donderdag 27 februari 2020 @ 23:27 | |
ah, geinig ![]() | ||
DeaDLocK2K | donderdag 27 februari 2020 @ 23:33 | |
Dit is eigenlijk vrij schandalig:Als ik NS was zou ik in dit korte verslag direct benoemen welke gemeentes het betreft en extra lange treinen rijden die niet stoppen in hun gemeentes ofzo. Stel dat het Arnhem is: IC Nijmegen-Utrecht-Weetikveel die keert op Arnhem goederen ofzo. Of leg een extra boog aan. Fuck die shit. | ||
James1988 | donderdag 27 februari 2020 @ 23:48 | |
De Britten en de Belgen denken daar toch echt heel anders over. ![]() | ||
DeaDLocK2K | donderdag 27 februari 2020 @ 23:55 | |
En de Duitsers. | ||
Dr_Flash | vrijdag 28 februari 2020 @ 06:48 | |
Waar geen wil is, is geen weg ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 28 februari 2020 @ 07:00 | |
Er is in Deventer een trein naar Zwolle gestrand trouwens. Kwam keurig op tijd binnen om 6.15, maar kwam niet meer weg. Geen idee hoe het verder afgelopen is maar om 6.33 stond ie er nog. | ||
Eix | vrijdag 28 februari 2020 @ 08:46 | |
Ik ga morgen helaas niet mee met het mini rondje NRW. ![]() | ||
MTL | vrijdag 28 februari 2020 @ 09:21 | |
Die zouden als alles volgens planning gaat aankomende grote buitendienststelling in dit najaar gemonteerd moeten gaan worden. Maar ik geloof dat er toch nog wat vragen waren over de draagkracht van de brug. | ||
derLudolf | vrijdag 28 februari 2020 @ 14:31 | |
Dan zijn het dus - dennistd - Peterselieman - Dr_Flash - derLudolf - ReistT 10:32 in Enske. Weer meeten bij de DB automaat? | ||
ReisT | vrijdag 28 februari 2020 @ 17:24 | |
Dan zijn we met 5 man, kan dus precies op één ticket. Ik kom aan om 10:14. | ||
derLudolf | vrijdag 28 februari 2020 @ 19:10 | |
Poah, da's het allergoedkoopste ![]() | ||
derLudolf | vrijdag 28 februari 2020 @ 19:14 | |
Ik ben ook om 10:14 in Enske. Dit keer wordt ook overstappen in Hardenberg aangeraden in het reisadvies. | ||
dennistd | vrijdag 28 februari 2020 @ 19:21 | |
Dan ben ik er ook rond die tijd. Kan ik het juiste kaartje aanschaffen ![]() | ||
derLudolf | vrijdag 28 februari 2020 @ 19:49 | |
Welk kaartje hadden we toen ook alweer? | ||
James1988 | vrijdag 28 februari 2020 @ 19:54 | |
Veel plezier morgen! | ||
derLudolf | vrijdag 28 februari 2020 @ 20:08 | |
Zo te zien doet de neem Winterberg zijn naam wel eer aan ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 28 februari 2020 @ 20:12 | |
De verkeerde ![]() | ||
dennistd | vrijdag 28 februari 2020 @ 20:15 | |
Een ticket van het Westfalen-tarif ipv NRW-tarif ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 28 februari 2020 @ 20:28 | |
Ligt er sneeuw ja? ![]() | ||
derLudolf | vrijdag 28 februari 2020 @ 20:50 | |
Als de webcams dit ik via buienradar zag van vandaag zijn wel ![]() | ||
derLudolf | vrijdag 28 februari 2020 @ 20:51 | |
Fikse vertraging morgen ![]() https://www.der-postillon.com/2020/02/1-maerz-verspaetung.html | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 28 februari 2020 @ 21:05 | |
Ik kijk BBC Timeshift, een aflevering over de hoogtijdagen van British Rail en iemand verwoord daar zo goed hoe ik denk over dingen als Mat '64 enzo; Prima voor een keer nostalgie maar je moet er toch niet aan denken dat je daar in de zomer iedere dag mee naar je werk moet en weer terug. Holy shitballs. | ||
Dr_Flash | vrijdag 28 februari 2020 @ 21:07 | |
LOL | ||
derLudolf | vrijdag 28 februari 2020 @ 21:08 | |
Hoe denk je over een 218 met Silverlinge? | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 28 februari 2020 @ 21:09 | |
Precies dit ja, hahahaha ![]() | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 28 februari 2020 @ 21:10 | |
Acceptabel maar dat is vooral omdat die ouderwetse bankjes (toen ze hun naam eer aandeden) met binnenvering echt heerlijk zaten. Omg <3 En 218 is gewoon sowieso de meest sexy diesellocomotief aller tijden. | ||
dennistd | vrijdag 28 februari 2020 @ 21:14 | |
Vanmiddag op 690m: ![]() | ||
Erno-BE | vrijdag 28 februari 2020 @ 21:31 | |
Wie morgen naar Winterberg gaat, veel plezier. Wou morgen ook (maar dan 's ochtends uit Oberhausen), maar morgen is er helaas slecht weer op komst. Dus waarschijnlijk neem ik de trein Oberhausen -> Winterberg volgende week zaterdag 7 maart. 14 maart is ook nog een optie, want dan rijdt hij ook nog. Daarna niet meer helaas. [ Bericht 0% gewijzigd door Erno-BE op 28-02-2020 21:36:50 ] | ||
Dr_Flash | vrijdag 28 februari 2020 @ 21:34 | |
Kanniet, dit ziet eruit als bergstation. Bergstation is 830 meter vgs mij. | ||
Dr_Flash | vrijdag 28 februari 2020 @ 21:37 | |
Jaaaa ![]() Ik heb ooit nog een trein gereden die alleen Friedrichshafen Hafen - Friedrichshafen Stadt reed, een 218 met 1 rijtuig ![]() | ||
dennistd | vrijdag 28 februari 2020 @ 21:44 | |
Ik heb Boppard-Emmelshausen (Steilstrecke ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 28 februari 2020 @ 22:08 | |
Lusten jullie chocolade slagroomsoesjes trouwens? ![]() ![]() | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 28 februari 2020 @ 22:19 | |
omg, chocoladeslagroomsoesjes zijn de beste dingen ooit <3 Waar koop je die? | ||
Peterselieman | vrijdag 28 februari 2020 @ 22:20 | |
Als ik jou was zou ik naar de Plus gaan ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 28 februari 2020 @ 22:21 | |
Plusch Vosselman Beestenmarkt Deventersko | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 28 februari 2020 @ 22:22 | |
Fuck we hebben geen Plus. Grrrrr. | ||
Dr_Flash | vrijdag 28 februari 2020 @ 22:32 | |
Dan morgen mee naar Winterbergsko. No Other Alternative ![]() | ||
ReisT | vrijdag 28 februari 2020 @ 22:34 | |
Zeker wel ![]() | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 28 februari 2020 @ 22:36 | |
Wat fucking vet. 360km/u gaat dit ding doen in de alledaagse dienst. | ||
Dr_Flash | vrijdag 28 februari 2020 @ 22:38 | |
Ja maar dat is al 13 jaar zo | ||
derLudolf | vrijdag 28 februari 2020 @ 22:59 | |
Noem ze mini moorkoppen en ik eet ze ![]() Of Windbeutel ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 28 februari 2020 @ 23:36 | |
Windbeutel zijn het niet ![]() ![]() | ||
derLudolf | zaterdag 29 februari 2020 @ 08:39 | |
Windbeutel zijn gewoon soesjes toch? Tevens pünktlich vertrokken van Emmen Hbf. | ||
MTL | zaterdag 29 februari 2020 @ 08:39 | |
Oh, hebben ze alle spoorlijnen dan al aangepast, of is dit weer zo'n leuk marketingverhaal waarbij er misschien een stukje van 50 km aangepast gaat worden voor die snelheid? Toen ik een paar jaar geleden in Japan was, hadden ze zelfs nog maar een paar stukjes op 320, de rest lag op max 300 of 250-280 km/u. De Fransen zijn daar dan zelfs nog consistenter in op het gebied van maximale snelheden op hogesnelheidslijnen. | ||
ReisT | zaterdag 29 februari 2020 @ 08:49 | |
Ik op precies hetzelfde moment uit Utrecht Hbf. | ||
derLudolf | zaterdag 29 februari 2020 @ 09:19 | |
Fles en Dennis ook al wakker? Jemig wat resoneert en triltdeze railtrekker. Zeker als ie op het toerental komt dat ie moet schakelen. | ||
dennistd | zaterdag 29 februari 2020 @ 09:21 | |
Ja hoor, ik ga zo naar Oldenzaal om daar de bus ( ![]() | ||
BLS | zaterdag 29 februari 2020 @ 09:22 | |
Veel plezier! Ik had het leuk gevonden om ook te gaan, maar ik had al plannen deze dag. | ||
derLudolf | zaterdag 29 februari 2020 @ 09:26 | |
Zonnetje komt er door ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 29 februari 2020 @ 09:30 | |
Ik rij net weg uit Deventer | ||
Dr_Flash | zaterdag 29 februari 2020 @ 09:32 | |
Oh ja roestrijden tuurlijk | ||
ReisT | zaterdag 29 februari 2020 @ 09:35 | |
Ik dacht al wat een hoop wissels hier | ||
Laptop. | zaterdag 29 februari 2020 @ 09:42 | |
Het volgende station is Hengelooooooooooooo ![]() | ||
Fixers | zaterdag 29 februari 2020 @ 09:49 | |
Ik snap het belang van stroomlijn. Maar dit is wel echt Sakeru Gummy lang. ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 29 februari 2020 @ 09:51 | |
En ja hoor. Vertraging | ||
derLudolf | zaterdag 29 februari 2020 @ 09:58 | |
Ik had ook al drie minuten uit Almelo weg moeten zijn | ||
Dr_Flash | zaterdag 29 februari 2020 @ 09:58 | |
Wij zitten helemaal voorin Ludofl | ||
derLudolf | zaterdag 29 februari 2020 @ 09:59 | |
Oh wacht we zitten in dezelfde trein natuurlijk. Er reed net een badslipper over spoor 1 | ||
MTL | zaterdag 29 februari 2020 @ 12:02 | |
De reden van de absurde neuzen is omdat de tunnels op de lijnen eigenlijk helemaal niet geschikt zijn voor die snelheden. Dankzij de lange neus blijven de oren van de reizigers heel. Hoe sneller je door die tunnels wilt rijden, des te langer de neus moet zijn. | ||
Dr_Flash | zaterdag 29 februari 2020 @ 12:07 | |
Lol. Wat is "Drontermeer" in het Japans? ![]() | ||
Erno-BE | zaterdag 29 februari 2020 @ 12:27 | |
Had vandaag best naar Winterberg gekund, maar ja. Nu hopen op mooi weer volgende week. | ||
derLudolf | zaterdag 29 februari 2020 @ 13:08 | |
Greavy, ook nog een Fußballsonderzug gespot? Mooie 110 voorop. | ||
Adrie072 | zaterdag 29 februari 2020 @ 13:47 | |
Graffiti-spuiters aangehouden ondanks ontsnappingspoging via sloot 29 februari 2020, 10.15 uur · Door Redactie HAARLEM - Vier Duitse mannen zijn vannacht in Haarlem aangehouden voor het met graffiti bekladden van een treinstel. De verdachten probeerden nog te ontsnappen aan de politie door via een sloot weg te zwemmen, maar dat was tevergeefs. Toen de politie bij het onderhoudsterrein van NedTrain bij de Jan van Krimpenweg in Haarlem aankwam, troffen ze een man aan die over een hek klom. Hij werd direct gepakt. Drie andere verdachten werden later in een nat pak aangetroffen en aangehouden. De mannen zijn tussen de 17 en 25 jaar oud, allemaal afkomstig uit Duitsland. Ze hadden een van de treinstellen, die op het onderhoudsterrein staan, voorzien van meerdere 'tags'. Het viertal is overgebracht naar het politiebureau voor verder onderzoek. bron https://www.nhnieuws.nl/n(...)ingspoging-via-sloot | ||
derLudolf | zaterdag 29 februari 2020 @ 16:27 | |
![]() ![]() | ||
dennistd | zaterdag 29 februari 2020 @ 16:53 | |
![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 29 februari 2020 @ 17:29 | |
"Schön dass Sie Bahn fahren heute. Greta dankt euch dafür!" ![]() Was eerder vanochtend trouwens. | ||
Salatrel | zaterdag 29 februari 2020 @ 18:34 | |
helemaal mooi als het op een of andere aftandse diesel is ![]() | ||
derLudolf | zaterdag 29 februari 2020 @ 19:23 | |
Was in de 643 naar Münster geloof ik. Sloeg ook op het opruimen van afval ![]() | ||
derLudolf | zaterdag 29 februari 2020 @ 19:24 | |
En dat is noodremming nummer 5 ![]() | ||
Eix | zaterdag 29 februari 2020 @ 19:30 | |
Mooie +20 inmiddels. ![]() | ||
derLudolf | zaterdag 29 februari 2020 @ 19:32 | |
Meer tijd om te vreten in Oberhausen ![]() | ||
Eix | zaterdag 29 februari 2020 @ 19:35 | |
Ik zie trouwens dat die rit ruim 50 minuten non stop door rijdt tussen Bestwig en Schwerte. Dat is wel gaaf. ![]() | ||
derLudolf | zaterdag 29 februari 2020 @ 19:35 | |
En we wijken af van de route die Dennis bedacht/uitgezet heeft ![]() | ||
derLudolf | zaterdag 29 februari 2020 @ 19:36 | |
We zitten in een 60 jaar oud 1e klas rijtuig, met NRW ticket ![]() Heerlijk in rode pluche stoelen. | ||
Peter | zaterdag 29 februari 2020 @ 19:44 | |
chaos! Gaat dat nog goedkomen? | ||
derLudolf | zaterdag 29 februari 2020 @ 19:49 | |
Vast wel ![]() | ||
dennistd | zaterdag 29 februari 2020 @ 20:31 | |
Momenteel in restaurant De Gouden Bogen in Oberhausen ![]() Wel +60 helaas, oorzaak van alle noodremmingen was een storing aan het rijtuig achter de loc waardoor de remleiding steeds leeggegooid werd | ||
Eix | zaterdag 29 februari 2020 @ 20:43 | |
I see what you did there. ![]() | ||
dennistd | zaterdag 29 februari 2020 @ 20:52 | |
Wij zaten achter dat probleemgeval ![]() | ||
derLudolf | zaterdag 29 februari 2020 @ 20:53 | |
Direct achter de loc zat een n-wagen. Wij zaten in het eerste centraal Bahn rijtuig achter de loc ![]() | ||
James1988 | zaterdag 29 februari 2020 @ 21:46 | |
Was dat vandaag nou de laatste rit van het wintersportseizoen? | ||
Dr_Flash | zaterdag 29 februari 2020 @ 21:55 | |
Nee volgende week ook nog begreep ik | ||
greavy | zaterdag 29 februari 2020 @ 23:07 | |
Gelukkig waren jullie niet veel te laat bij Winterberg, amper 5 minuten na jullie doorkomst net buiten Winterberg kwam er een enorme hoos- en hagelbui langs ![]() Zat gelukkig alweer in de auto | ||
derLudolf | zaterdag 29 februari 2020 @ 23:18 | |
Nog op meer plaatsen foto's gemaakt? Zijn een paar keer een gek in een Polo tegen gekomen. Reed/scheurde als een malle en parkeerde half op de weg. | ||
dennistd | zaterdag 29 februari 2020 @ 23:19 | |
Die bui zagen we ja, gelukkig hadden we de ramen alweer dicht ![]() | ||
greavy | zaterdag 29 februari 2020 @ 23:23 | |
Ik heb nergens als een gek gereden. Heenweg 1 foto van die trein, terugweg 1 foto van die trein. En dan de winter partytrein naar Willingen van IG Schienenverkehr Ost-Friesland met een EGP br225, die heb ik heen 2x geklikt en terug 1x. Heen kon met daglicht 2x omdat de trein in Brilon-Wald lok moest omlopen, terug een nachtfoto op Brilon-Wald. | ||
greavy | zaterdag 29 februari 2020 @ 23:25 | |
Oh, die Polo staat bij die trein bij mij nog op de foto ja.. | ||
derLudolf | zaterdag 29 februari 2020 @ 23:36 | |
Lijkt me met je beroep ook niet zo handig nee. Zo bedoelde ik het ook niet. Meer dat we die man een keer of drie voorbij hebben zien komen om foto's te maken ![]() | ||
greavy | zaterdag 29 februari 2020 @ 23:42 | |
Het was bijna nacht, er was gewoon geen eer te behalen om uberhaupt te kijken om die trein in te halen. Vanochtend in Freienohl, de trein richting Winterberg: De terugrit net buiten Winterberg: En jullie: ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 29 februari 2020 @ 23:42 | |
en dat de middelvingers van PSM prominent op die foto's staan ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 29 februari 2020 @ 23:43 | |
en jullie ![]() ![]() | ||
greavy | zaterdag 29 februari 2020 @ 23:44 | |
Mooi hoog en droog op de ladder ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 29 februari 2020 @ 23:46 | |
En Piet Paardelul ![]() ![]() | ||
greavy | zaterdag 29 februari 2020 @ 23:48 | |
Vonden het al een vreemde actie dat die daar ging stoppen, maar was dus een mafklapper die ging fappen.. | ||
Laptop. | zaterdag 29 februari 2020 @ 23:49 | |
Hij maakte een filmpje, geen foto's | ||
derLudolf | zondag 1 maart 2020 @ 01:29 | |
Ook al weer eventjes thuis, in m'n mandje. | ||
Erno-BE | zondag 1 maart 2020 @ 07:13 | |
Volgende week en 14 maart rijdt die trein nog | ||
Peterselieman | zondag 1 maart 2020 @ 11:39 | |
Ben benieuwd hoe mislukt zijn laatste filmpje is | ||
#ANONIEM | zondag 1 maart 2020 @ 12:07 | |
@pferdfahrer [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2020 12:16:19 ] | ||
derLudolf | zondag 1 maart 2020 @ 16:39 | |
Deze kwamen we ook tegen gisteren, een Fussballsonderzug van Hamm naar Gelsenkirchen![]() ![]() | ||
derLudolf | zondag 1 maart 2020 @ 16:40 | |
| ||
Dr_Flash | zondag 1 maart 2020 @ 17:50 | |
*vandaan. | ||
dennistd | maandag 2 maart 2020 @ 19:32 | |
Vanmiddag was ik even in Rheine en zag daar deze Ludmilla staan:![]() Het is de 232 550-4 van Deutsche Gleis- und Tiefbau GmbH. Ongetwijfeld vanwege de werkzaamheden tussen Salzbergen en Lingen hier aanwezig. | ||
BLS | dinsdag 3 maart 2020 @ 13:48 | |
https://oh-presse.de/loka(...)nnel-durch-den-sund/ Er komt een gecombineerde snelweg-/spoortunnel onder de Fehmarnsund (het water tussen het vasteland en het eiland Fehmarn). Nog open staat of het een afgezonken of geboorde tunnel wordt. De bestaande brug blijft behouden voor lokaal en langzaam verkeer. Dit is niet de tunnel tussen Puttgarden en Rødby die de veerdienst vervangt. Dat is namelijk de Fehmarnbelt. | ||
b2py | dinsdag 3 maart 2020 @ 17:25 | |
Volgens mij staat er precies in de tekst dat het een afzinktunnel wordt ;-) | ||
Dr_Flash | dinsdag 3 maart 2020 @ 17:32 | |
Je moeder is een afzinktunnel b2py ![]() | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 3 maart 2020 @ 17:49 | |
Lekker diep, vochtig en donker <3 | ||
BLS | dinsdag 3 maart 2020 @ 18:03 | |
Een ander nieuwsbericht wat echter achter een betaalmuur zit, vermeldt dat beide opties nog openstaan. Ik snap dat het verwarrend is. | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 3 maart 2020 @ 18:06 | |
Die indruk krijg ik ook uit wat jij linkte hoor aangezien ze het daar consequent hebben over de voorkeursvariant en niet over de gekozen variant. Of ik heb met m'n kut gelezen natuurlijk. | ||
James1988 | dinsdag 3 maart 2020 @ 18:09 | |
DB zelf heeft het over een afzinktunnel:
| ||
Dr_Flash | dinsdag 3 maart 2020 @ 18:17 | |
Boeit het eigenlijk wat? Ja misschien of de bouw 60 of 100 jaar gaat duren. Duitsers ![]() | ||
b2py | dinsdag 3 maart 2020 @ 18:56 | |
In other news, de (volgens mij) allereerste aanbesteding van Franse treindiensten, Marseille – Toulon – Nice TER services. https://www.railjournal.c(...)on-tenders-launched/ | ||
b2py | dinsdag 3 maart 2020 @ 19:04 | |
Zinktunnel is een Nederlands kunstje (voor zover dat nog boeit). Zinktunnels zijn gemakkelijker in aanleg doordat je droog een betonnen doos bouwt en die vervolgens op de bodem van het water verankert. Een boortunnel vereist vrij stevige grond om doorheen te kunnen boren en is over het algemeen ook duurder. | ||
the_X | dinsdag 3 maart 2020 @ 19:05 | |
Interieur tests voor nieuwe treinen: https://www.ad.nl/binnenl(...)pjfWJ-lAlTfV9wYjYPAA | ||
dennistd | dinsdag 3 maart 2020 @ 19:13 | |
Met zo te zien een 2-2 opstelling in de eerste klas. Dat ze daar maar heel gauw mee ophouden... ![]() | ||
the_X | dinsdag 3 maart 2020 @ 19:14 | |
Ze zijn nu nog aan het testen dus... ![]() | ||
MTL | dinsdag 3 maart 2020 @ 19:17 | |
Tja, het zat er al aan te komen. Voor nog te bestellen IC treinen is er vorig jaar ook al naar gekeken. Geen idee wat trouwens de uitkomst daarvan was, die treinen zijn nog niet besteld ![]() Maar het lijkt er op dat het toch wel gaat gebeuren. Eén van de redenen is simpelweg capaciteit en meer zitplaatsen. Volgende vraag wat mij betreft is dan in hoeverre je het nog wel "1e en 2e klas" kan noemen. Het wordt dan meer "Economy" en "economy comfort", met dezelfde stoelopstelling, maar iets meer beenruimte en verstelbare stoelen. | ||
b2py | dinsdag 3 maart 2020 @ 19:20 | |
Sowieso eerste klas in Nederland voor die prutstukjes.. Echt zonde van de capaciteit | ||
dennistd | dinsdag 3 maart 2020 @ 19:22 | |
Twee uur van Enschede naar Amsterdam of Den Haag is inderdaad een prutstukje ![]() En die vijf uur van Vlissingen naar Groningen al helemaal ![]() | ||
Piles | dinsdag 3 maart 2020 @ 19:29 | |
Ja en hoeveel mensen doen dat op dagelijkse basis? Of zit 95% van de mensen minder dan een uur in de trein? | ||
b2py | dinsdag 3 maart 2020 @ 19:30 | |
Gemiddelde reistijd is 30 a 35 min, nou dat kan prima zonder rode zetel. | ||
Eix | dinsdag 3 maart 2020 @ 19:32 | |
Ik maak regelmatig reisjes van zo'n 2 uur. Een ruime 2+1 opstelling met comfortabele verstelbare zetels vind ik echt wel een pré. te meer omdat die toeslag bij een weekendvrij-abo ook maar zes euro is. | ||
Dr_Flash | dinsdag 3 maart 2020 @ 19:43 | |
Je hebt echt wat gemist zaterdag joh ![]() | ||
James1988 | dinsdag 3 maart 2020 @ 19:51 | |
Ik kreeg hier een tijdje geleden al eens een enquête over per e-mail, met wat foto's en "wat heeft uw voorkeur en waarom?". Ook heb ik vragen gekregen over "wat zou u bereid zijn om te betalen voor...?" met daarin een aantal varianten. Ook vragen over zitplaatsreserveringen passeerden de revue.![]() Die stoelen lijken enigszins op de stoelen die Keolis in hun FLIRTs heeft gezet. Prima stoelen voor dat soort diensten, maar voor een langeafstandstrein mag het zeker wel iets comfortabeler. Hoe dan ook, het kan moeilijk oncomfortabeler worden dan die strijkplanken in SNG. ![]() | ||
derLudolf | dinsdag 3 maart 2020 @ 19:59 | |
Volgens die redenering kun je alle stoelen er net zo goed uit slopen. | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 3 maart 2020 @ 20:00 | |
Helemaal mee eens. | ||
derLudolf | dinsdag 3 maart 2020 @ 20:01 | |
Zo, wat een hoop ruimte om je tassen en koffers te stallen ![]() | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 3 maart 2020 @ 20:01 | |
Reductio ad absurdum. Probeer het nog een keer zou ik zeggen maar dan zonder rare sprongen. | ||
derLudolf | dinsdag 3 maart 2020 @ 20:02 | |
Er zijn genoeg mensen met rugproblemen die niet vrolijk worden van het comfort in een tweede klas... | ||
b2py | dinsdag 3 maart 2020 @ 20:03 | |
Eigenlijk wel, het idee van opstaan bij een klapzitting om te ruimte te maken voor passagiers zal een Nederlander toch nooit doen. | ||
b2py | dinsdag 3 maart 2020 @ 20:03 | |
Ik word ook niet vrolijk van filerijden, en nu? | ||
derLudolf | dinsdag 3 maart 2020 @ 20:04 | |
Aan de goede kant van de IJssel gaan wonen en werken ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 3 maart 2020 @ 20:04 | |
Doe dit nou eens niet joh ![]() ![]() | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 3 maart 2020 @ 20:04 | |
Ik heb een gigantische scoliose en vergevorderde artrose in m'n onderrug. Ik bén een van die mensen met rugproblemen. Als "we" gewoon normaal gaan zitten zijn die tweedeklasstoelen juist beter dan eersteklas. Gebruik nou eens échte argumenten jongen! | ||
derLudolf | dinsdag 3 maart 2020 @ 20:05 | |
Als er mensen bereid zijn te betalen voor eerste klas, laat ze dan lekker zou ik zeggen. | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 3 maart 2020 @ 20:05 | |
Dan kopen ze inderdaad maar mooi zelf capaciteit én een eersteklasrijtuig. Goed punt! | ||
derLudolf | dinsdag 3 maart 2020 @ 20:08 | |
Dit is evengoed een argument als dat van mij. Verder, wat is normaal zitten volgens jou? Ik pas niet normaal in een coach opstelling tweede klas dingetje, met m'n lengte moet ik dan altijd in een bocht zitten. | ||
derLudolf | dinsdag 3 maart 2020 @ 20:10 | |
![]() Die mensen betalen al veel meer voor hun kaartje. En met rijtuigen begin je vandaag de dag niets meer in Nederland ![]() | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 3 maart 2020 @ 20:10 | |
Een correcte zithouding is simpelweg wetenschap en een eersteklasstoel heeft daar niets mee te maken. Iedereen die niveau 4 ICT MBO heeft gedaan kan je dat vertellen want ergonomie was daar een verplicht vak. | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 3 maart 2020 @ 20:11 | |
Als eersteklas niet bestaat betalen ze natuurlijk ook niet meer voor een eersteklas kaartje. Dus; wat is je punt precies? | ||
derLudolf | dinsdag 3 maart 2020 @ 20:11 | |
Plaatsing van je benen (en dus de beenruimte) zullen daarbij wel een rol spelen. | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 3 maart 2020 @ 20:12 | |
Met je kont tegen de rugleuning geparkeerd heb je juist weinig beenruimte nodig. Dat gehang is juist wat je niet moet doen. Daarnaast zijn de Buffels en DD-AR nu echt weg dus echt ultrakrappe beenruimte hebben we niet meer in NL. | ||
derLudolf | dinsdag 3 maart 2020 @ 20:12 | |
wat is jouw punt, jij vind dat men moet betalen voor eerste klas. Dat is wat de gebruikers daarvan op dit moment ook doen. | ||
b2py | dinsdag 3 maart 2020 @ 20:15 | |
Koop dan een autotje jonge | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 3 maart 2020 @ 20:15 | |
Ik vind dat het in Nederland onzin is om eersteklas te hebben voor een gemiddelde reisduur van 30-35 minuten en daar is iedereen die iets met logistieke wetenschap doet het mee eens. Het wordt ook al jaren geroepen door experts, echt al sinds eind jaren '90. Het spoor is praktisch vol en er moeten nog wel 30-50% meer reizigers vervoerd gaan worden de aankomende tien tot twintig jaar. Hoe zie je dat voor je zonder dit soort maatregelen? Want zelfs met dingen als kort volgen komt er maar een paar procentpunt meer capaciteit vrij. De koek is simpelweg op. | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 3 maart 2020 @ 20:16 | |
Goeie, niet eens bij stilgestaan (maar das voor mij ook geen optie helaas). | ||
Eix | dinsdag 3 maart 2020 @ 20:20 | |
![]() | ||
James1988 | dinsdag 3 maart 2020 @ 20:22 | |
Maar als je alles alleen maar gaat ontwerpen naar 'het gemiddelde' maak je het product wel minder aantrekkelijk voor de mensen die niet binnen 'het gemiddelde' vallen. De capaciteitsvraag is er voornamelijk tijdens piekmomenten. Je kunt ook andere manieren vinden om tijdens zulke momenten maximale capaciteit te bieden. Je zou bijvoorbeeld ook kunnen zeggen 'tijdens de spitsuren is de eerste klas afgeschaft tussen Amsterdam Sloterdijk en Eindhoven'. | ||
derLudolf | dinsdag 3 maart 2020 @ 20:23 | |
Langere perrons langere treinen Meer spoor Allicht minder eerste klas op bepaalde trajecten. Hoe is de bezetting in de eerste klas gemiddeld? Als er fatsoenlijke stoelen in de tweede klas zitten (ICRm, ICMm), is dat goed om een reis van 2 uur in te maken. Maar om het ongemoderniseerde VIRM maar even als voorbeeld te nemen, dat zit voor geen meter. Dat heeft m'n pa al een paar dagen rugklachten op vakantie opgeleverd door een ritje Assen-Schiphol. | ||
derLudolf | dinsdag 3 maart 2020 @ 20:24 | |
Die heb ik al ![]() | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 3 maart 2020 @ 20:34 | |
Dan moet hij naar de fysiotherapeut om te leren zitten. Doing it wrong. | ||
b2py | dinsdag 3 maart 2020 @ 20:47 | |
Je zou ook meer staplaatsen kunnen accepteren maar dat willen we voor intercities ook niet.. | ||
James1988 | dinsdag 3 maart 2020 @ 20:48 | |
Northern is bezig met het opleiden van hun personeel voor hun 'nieuwe' treinen van het type 'Class 769'. Oorspronkelijk zijn deze treinen gebouwd vanaf 1987, nadat vorig decennium duidelijk werd dat deze treinen zouden worden vervangen door het Thameslink-project is leasemaatschappij Porterbrook aan het knutselen geslagen. Door de toevoeging van een set dieselgeneratoren kan deze van oorsprong puur elektrische trein nu ook dienst doen zonder bovenleiding of derde rail. De dieselgeneratoren leveren 750V DC, waardoor de trein in principe gelijke prestaties heeft als wanneer door een derde rail gevoed zou worden. | ||
derLudolf | dinsdag 3 maart 2020 @ 21:01 | |
Je kunt ook het aantal IC stops drastisch verminderen misschien. Nederlandse IC's zijn net de RE's van D in sommige gevallen. | ||
James1988 | dinsdag 3 maart 2020 @ 21:02 | |
En nog wat bewegend beeld van de 769: | ||
b2py | woensdag 4 maart 2020 @ 07:54 | |
... zeg dan niets | ||
DeaDLocK2K | woensdag 4 maart 2020 @ 09:07 | |
Je kan alvast zo bij NS aan de slag; IJzer schuiven in plaats van efficient reizigers vervoeren. Teh fuck. | ||
Ireyon | woensdag 4 maart 2020 @ 09:22 | |
Hij stelt iets voor wat NS niet wil of doet. Dus hij kan zo bij NS aan de slag. Logische conclusie | ||
DeaDLocK2K | woensdag 4 maart 2020 @ 09:25 | |
Lol, nee. | ||
derLudolf | woensdag 4 maart 2020 @ 11:17 | |
Met een paar stops van Maastricht, Enschede of Zwolle naar Schiphol of Den Haag zal voor een deel van de reizigers best een stuk efficiënter zijn. Ik zeg ook niet dat het met dertien bakken ICMm gereden moet worden. | ||
Surveillance-Fiets | woensdag 4 maart 2020 @ 11:47 | |
Je zou die achterlijke wachttijden in Utrecht / Zwolle kunnen loslaten van die directe overstap met de IC's Leeuwarden / Groningen - Den Haag / Rotterdam. Kan je zo 15 minuten schelen in reistijd. Ik bedoel, kopmaken in Utrecht duurt echt geen 8 minuten meer. | ||
Mr_Klaasje | woensdag 4 maart 2020 @ 13:33 | |
Klopt. Dat duurt 6 minuten. Veel korter gaat niet omdat het een en ander gedaan moet worden om de nieuwe voorste cabine actief te krijgen. In Zwolle zou je inderdaad de overstap kunnen loslaten en zo de halteertijden inkorten maar dat betekent wel dat een hoop reismogelijkheden van eens per half uur terugzakken naar eens per uur. Tenzij je een viersporigheid van Hattemerbroek naar Meppel aanlegt.. Heb je een miljardje? | ||
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2020 @ 13:42 | |
Interessant dat reismogelijkheden dan ineens weer wel belangwekkend zijn. Dat klinkt toch als een reizigersbelang ![]() | ||
dennistd | woensdag 4 maart 2020 @ 14:10 | |
Het zou al flink schelen als de IJsselbrug als dubbel enkelspoor gebruikt wordt met een gelijktijdige binnenkomst/vertrek van de beide IC's uit/naar het zuiden. | ||
derLudolf | woensdag 4 maart 2020 @ 14:15 | |
Ontbreken hiervoor wissels? Of heeft het andere redenen dat het niet kan/mag? | ||
James1988 | woensdag 4 maart 2020 @ 14:28 | |
Ik denk dat er wat wissels ontbreken. Op sporenplan.nl zie ik overloopwissels bij Kampen Zuid en bij 't Harde, verder niet meer. | ||
b2py | woensdag 4 maart 2020 @ 16:42 | |
Snap niet zo goed waarom daar niet voor wordt gekozen, allicht omdat je die drie minuten elders weer staat te parkeren ofzo. Of gebrek aan robuustheid, bij vertraging trein naar Zwolle kan je alsnog wachten. | ||
b2py | woensdag 4 maart 2020 @ 17:12 | |
Speciaal voor Dennis ![]() via | ||
Fred2 | woensdag 4 maart 2020 @ 18:21 | |
Daar zijn meer wissels voor nodig. Prorail is slecht in het onderhouden van wissels. Prorail is zich daarvan bewust en heeft als oplossing gekozen zo min mogelijk wissels te gebruiken. Dat daardoor allerlei handig spoorgebruik ten voordele van de reiziger onmogelijk is heeft Prorail geen boodschap aan. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 4 maart 2020 @ 18:37 | |
Die kwam ik net posten ![]() | ||
DeaDLocK2K | woensdag 4 maart 2020 @ 18:39 | |
Nee, maar er was wel 100 miljoen alvast over van het project IJsselbrug omdat het ding eigenlijk viersporig uitgevoerd had moeten worden. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 4 maart 2020 @ 18:39 | |
Welke ICs naar het zuiden? | ||
DeaDLocK2K | woensdag 4 maart 2020 @ 18:40 | |
Zijn bij het opheffen van spoor 2 in Zwolle als doorgaand spoor verwijderd. Want waarom zou je een extra spoor voor een goederentrein nodig hebben in een knooppunt. | ||
b2py | woensdag 4 maart 2020 @ 18:47 | |
Ja ff te laat dan he :-P | ||
derLudolf | woensdag 4 maart 2020 @ 19:13 | |
Die is nu doodlopend als ik op het eerder genoemde Sporenplan kijk? | ||
dennistd | woensdag 4 maart 2020 @ 19:54 | |
Amersfoort en Almere | ||
DeaDLocK2K | woensdag 4 maart 2020 @ 21:27 | |
Dat lijkt me wel de implicatie van niet meer doorgaand.. | ||
Viezze | donderdag 5 maart 2020 @ 17:48 | |
Interessante oplossing hier. IC Schiphol - Utrecht, stonden stil op Amsterdam Zuid met de mededeling dat er een defecte trein op Bijlmer stond. Na een paar minuten konden we verder en kwam de oplossing: doorrijden naar Diemen Zuid, keren en dan via het boogje naar Bijlmer. Creatieve oplossing, feit wil wel dat de IC Schiphol - Utrecht na ons wel gewoon in 1 keer naar Bijlmer kon dus uiteindelijk had ik beter in Amsterdam Zuid over kunnen stappen. Ik ben in ieder geval een keer via dat boogje geweest nu, laten we het daar maar op houden ![]() | ||
derLudolf | donderdag 5 maart 2020 @ 18:16 | |
Hier maar even posten om verder offtopic te voorkomen... @Dr_Flash klopt, ik doe idd niet mee ![]() Even het IC2 materiaal ervaren (op Leer-Bremen mag je met een Nahverkehrsticket in IC's) rondje door Bremen lopen, dan even kijken hoeveel tijd er nog is. Of dezelfde route terug of nog ergens anders heen. Op de terugweg lijk ik een mooie overstap van 55 minuten te hebben als ik uit de richting van Oldenburg kom ![]() | ||
DeaDLocK2K | donderdag 5 maart 2020 @ 18:26 | |
TGV ontspoord met 270km/u tussen Straatsburg en Parijs; ![]() Machinist is zwaargewond overgebracht naar het ziekenhuis met een traumaheli. | ||
derLudolf | donderdag 5 maart 2020 @ 18:30 | |
Zo ![]() | ||
DeaDLocK2K | donderdag 5 maart 2020 @ 18:33 | |
Lichtgewonden. En de TGV heeft dit al vaker gepresteerd geloof ik. Best knap allemaal. | ||
Dr_Flash | donderdag 5 maart 2020 @ 18:54 | |
Wij kwamen een omgeleide TGV tegen bij Freiburg Breisgau vanmiddag. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 5 maart 2020 @ 19:36 | |
Ben je heen? | ||
James1988 | donderdag 5 maart 2020 @ 20:24 | |
Een voordeel van de constructie met Jacobsdraaistellen. ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 5 maart 2020 @ 20:32 | |
Ik ben best wel een eind heen inmiddels ja, als je dat bedoelt ![]() | ||
DeaDLocK2K | donderdag 5 maart 2020 @ 20:36 | |
Hahahaha, jeetje ![]() En op welke plek zit je ver heen te zijn? Freiburg Br. is hier niet superver vandaan. Niet om de hoek ook maar toch. | ||
Dr_Flash | donderdag 5 maart 2020 @ 20:48 | |
Momenteel zitten we in Brig. Morgen Zermatt Gornergrat. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 5 maart 2020 @ 23:54 | |
Ah leuk! | ||
Ireyon | vrijdag 6 maart 2020 @ 09:22 | |
Was daar een paar weken terug ook ![]() ![]() Maar Gornergrat achterwege gelaten en en de dag erna door naar St. Moritz gegaan ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 6 maart 2020 @ 09:24 | |
Ik ga ook alleen naar de Gornergrat, de rest heeft andere plannen ![]() | ||
b2py | vrijdag 6 maart 2020 @ 17:17 | |
Omg fucking vet | ||
derLudolf | zaterdag 7 maart 2020 @ 15:26 | |
Ik zag een Ludmila met olietrein op Oldenburg (Oldenb) | ||
derLudolf | zaterdag 7 maart 2020 @ 15:48 | |
Of olie, iets met ketels in elk geval. Kon helaas geen foto maken. | ||
derLudolf | zaterdag 7 maart 2020 @ 21:37 | |
Door Bremen Hbf kwam een BR181 van Schlünß Eisenbahn Logistik met behoorlijk nieuwe wagons, bomvol met nieuwe Mercedessen, nagenoeg allemaal A-klasse. Ik heb een filmpje ![]() Leer (Ostfriesl) is nog best druk wat betreft badslippers. | ||
dennistd | zaterdag 7 maart 2020 @ 21:53 | |
En alles naar Emden komt momenteel 2x door Leer vanwege de werkzaamheden tussen Salzbergen en Lingen ![]() Daarbij komen ook nog de via Oldenburg omgeleide treinen naar bijvoorbeeld Lingen en Dörpen die normaal via Rheine zouden rijden. | ||
derLudolf | zaterdag 7 maart 2020 @ 22:12 | |
Ik had al een vermoeden dat ik bepaalde locs/treinen twee keer zag. Met een overstap van 55 minuten zie je nog een aantal. Vanochtend had ik SEV tussen Leer en Oldenburg. Terug kon ik gewoon met de RE1. In Leer stopte ook SEV Nordeich Mole-Münster. Da's een beste zit. Tussen Leer en Oldenburg had ik zowel in de bus als de trein volle bak 4G ![]() | ||
derLudolf | zaterdag 7 maart 2020 @ 22:14 | |
Als ik thuis ben maak ik het direct over Dennis ![]() ![]() | ||
Fixers | zondag 8 maart 2020 @ 14:11 | |
Ik dacht dat het beleid van ProRail was dat er geen nieuwe overwegen meer zouden bijkomen en alle bestaande zoveel mogelijk op te ruimen. Maar aan de oostzijde van Hilversum is er een compleet nieuwe overweg aangelegd. | ||
MTL | zondag 8 maart 2020 @ 14:32 | |
Bedoel je richting Amersfoort? Dat is voor zover ik weet een tijdelijke overweg. De oorspronkelijke overweg wordt weggehaald en er komt een onderdoorgang voor in de plaats. Om tijdelijk het verkeer toch van de ene naar de andere kant te laten komen is dus de tijdelijke overweg geplaatst. | ||
TjjWester | dinsdag 10 maart 2020 @ 13:10 | |
Verkeerd [ Bericht 98% gewijzigd door TjjWester op 10-03-2020 13:20:04 ] | ||
dennistd | woensdag 11 maart 2020 @ 11:42 | |
De afgelopen twee weken werd tussen Groningen en Leeuwarden door Arriva en ProRail getest met een trein op waterstof. Hiervoor werd gebruik gemaakt van één van de twee iLint-treinstellen van de Eisenbahnen und Verkehrsbetriebe Elbe-Weser (EVB). Na het afronden van de tests bracht Railexperts-loc 9901 de EVB 654 102 tussen een aantal RailAdventure-remwagens terug naar Duitsland. Hier passeert het konvooi onderweg van Leeuwarden naar Bad Bentheim de Zandsteenweg op de grens van Oldenzaal en Deurningen. | ||
#ANONIEM | woensdag 11 maart 2020 @ 14:07 | |
Ik zag een artikel voorbijkomen dat Deutsche Bahn sinds 8 maart met de voormalige Westbahn dubbeldekkers van Stadler rijdt op de IC Dresden - Berlijn - Rostock. | ||
freako | woensdag 11 maart 2020 @ 14:24 | |
Klopt, die is tijdelijk, en ook alleen voor fietsers/voetgangers. Het gaat om dit project: https://www.noordhollands(...)aanleg-van-de-tunnel | ||
Peterselieman | woensdag 11 maart 2020 @ 19:56 | |
Ging niet helemaal goed in de werkplaats in Hamburg. Eerst een flinke ontsporing op het buitenterrein en enkele dagen lager boorde een trein zich door een muurtje heen ![]() https://bahnblogstelle.ne(...)rk-durch-hallenwand/ | ||
derLudolf | woensdag 11 maart 2020 @ 21:57 | |
Wat voor treinstel met witte voorkant is dat? | ||
Peterselieman | woensdag 11 maart 2020 @ 22:05 | |
BR 490 https://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_490 | ||
derLudolf | woensdag 11 maart 2020 @ 22:12 | |
Aha. Ziet er wel strak uit ![]() | ||
Adrie072 | donderdag 12 maart 2020 @ 18:28 | |
Coronavirus heeft ook impact op OV klok 12 mrt 2020 16:49 Het coronavirus heeft ook impact op het openbaar vervoer. Minder mensen nemen de bus en de trein. Daarnaast kampt NS met ziekte onder het personeel. Het is daardoor mogelijk dat spits treinen geschrapt moeten worden. Mogelijk minder treinen Bij Treinreiziger.nl zijn er signalen binnengekomen dat NS vrijdag een aantal spitstreinen schrapt. NS zegt echter dat er nog geen besluit genomen is. Minder reizigers Het is de laatste dagen rustiger in de treinen en bussen, met name in Noord-Brabant. Sinds de oproep van de overheid aan Brabanders om contacten te mijden en zoveel mogelijk thuis te werken vanwege het coronavirus “merken we aanzienlijk minder reizigers op de stations en de bussen”, zegt OV-NL, de koepelorganisatie van openbaarvervoerbedrijven. De daling begon de ochtend na de oproep van de overheid. Inmiddels blijft het aantal reizigers stabiel op het lagere niveau. OV-NL weet niet of de reizigers thuisblijven of ervoor kiezen om met de auto naar het werk gaan, zonder andere forenzen om zich heen. “Van mensen die er niet zijn, weten we niet waar ze wel zijn”, aldus een woordvoerder. In de rest van het land zien de vervoerders een “heel lichte, heel beperkte daling” van het aantal reizigers. Vandaag heeft het kabinet nieuwe maatregelen aangekondigd. Mensen worden aangeraden om zich direct ziek te melden bij milde klachten als neusverkoudheid, hoesklachten, keelpijn of koorts. Ook worden mensen opgeroepen om zoveel mogelijk thuis te werken. Deze maatregelen kunnen verdere impact hebben op het aantal ov reizigers. Maatregelen vervoerders De vervoerders hebben maatregelen genomen om de kans op verspreiding van het coronavirus te verkleinen. Conducteurs pakken geen chipkaarten meer aan, omdat ze dan misschien de handen van reizigers kunnen aanraken. De conducteur houdt het controleapparaat naar voren en de reiziger moet de chipkaart ervoor houden. Bij loketten moeten mensen zo veel mogelijk pinnen. Verkopers leggen de kaartjes op de toonbank en geven het niet in de handen van de reizigers. Treinen, bussen, trams en metro’s worden iedere nacht schoongemaakt. Bescherming ligt ook aan het gedrag van de reizigers, die onder meer in hun elleboog moeten hoesten en niezen. Besmetting is niet 100 procent uit te sluiten “maar dat kan ook bij de kassa van de supermarkt of op een vliegveld gebeuren, overal waar mensen bij elkaar komen is risico aanwezig. Dat probleem speelt wereldwijd.” Buitenland Ook in het buitenland heeft het Coronavirus invloed op het openbaar vervoer. Zo mogen treinreizigers in Italië alleen op pad met een geldige reden (werk, noodzaak of gezondheidsredenen). Voordat ze met de trein willen, moeten reizigers ook invullen wie ze zijn en waar ze naar toe gaan. De Italiaanse spoorwegen (Trenitalia) heeft ook fors geschrapt in het aantal ritten. Ook worden de reserveringssystemen aangepast, zodat reizigers zo min mogelijk in contact met elkaar komen. Tussen Italië en Oostenrijk is het internationale treinverkeer geschrapt. Tussen Zwitserland en Italië rijden veel minder treinen. bron https://www.treinreiziger(...)t&utm_medium=twitter | ||
Eix | donderdag 12 maart 2020 @ 20:32 | |
![]() ![]() | ||
James1988 | donderdag 12 maart 2020 @ 20:44 | |
Ik kreeg vandaag (alweer) een enquête van NS over inrichting van de trein, daarin kreeg ik ook een hoop vragen over de '1e klas van de toekomst'. Of ik vond dat 1e klas überhaupt nog wel een toekomst heeft, en wat ik vind van 2+2-opstelling in de 1e klas. Toen ik zei "dat vind ik helemaal niks" kwam een vervolgvraag met als strekking "en wat nou als we zorgen voor een haakje voor je jas, stopcontacten en een bekerhouder?". Mijn antwoord bleef hetzelfde ![]() | ||
dennistd | donderdag 12 maart 2020 @ 21:53 | |
Diezelfde enquête kreeg ik ook ja, en mijn antwoord verschilde niks met de jouwe ![]() Dat ze maar snel van dat achterlijke idee verlost worden... | ||
Dr_Flash | donderdag 12 maart 2020 @ 22:11 | |
en als we nou een rood lapje op de plank doen ipv een blauwe? ![]() | ||
_serial_ | donderdag 12 maart 2020 @ 23:24 | |
Ik heb hetzelfde geantwoord, consequent, want die vraag bleef maar terugkomen met 2-2 opstelling. hopelijk doet iedereen dat. (en inderdaad dit was de 2e keer dat ik de enquete kreeg) | ||
James1988 | donderdag 12 maart 2020 @ 23:25 | |
Ik kreeg op een gegeven moment de vraag welk interieur ik liever had... dat met de lichtblauwe stoelen of dat met de donkerblauwe stoelen. ![]() | ||
_serial_ | donderdag 12 maart 2020 @ 23:28 | |
Wat vond u van deze enquete? (uiteraard vermeld dat de vragen zich bleven herhalen, en dat het de 2e keer was) | ||
James1988 | donderdag 12 maart 2020 @ 23:32 | |
Motivering voor 2+2 in de 1e klas is dat het 'steeds drukker wordt in de trein'. Leuk en aardig, maar zorg er dan voor dat je meer plek maakt in de tweede klas. Het 1e klas-product afwaarderen moet je alleen doen als dat ook gebeurt met de prijs, maar dat zie ik niet gebeuren. Niet zolang er ook nog veel materieel rondrijdt met 2+1 als 1e klas, en uiteindelijk ook niet als alles 2+2 is want dan is de prijs al gemeengoed. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 13 maart 2020 @ 01:57 | |
Fuck. Deze. Shit. | ||
spectrumanalyser | vrijdag 13 maart 2020 @ 10:29 | |
Het spoorwegmuseum is eigenaar geworden van NS e-loc 1768. De loc staat nu bij het museum. Dit was de loc die de afscheidsrit van het DDM1 materieel verzorgde. Noot; het spoorwegmuseum blijft tot en met 31 Maart 2020 gesloten. | ||
dennistd | vrijdag 13 maart 2020 @ 11:19 | |
Toch wel apart dat ze ook een 1700 in de collectie opnemen. Ze hebben immers al een 1600 (1640) voor hun DDM-stam, en het grote publiek zal geen enkele verschil zien. Ik zou het zelf ook niet zien zonder de nummertjes trouwens ![]() | ||
Duvel | vrijdag 13 maart 2020 @ 14:08 | |
Ze hebben de 1656 toch? Verder hebben de ex 1800'en een recentere laklaag. De 1768 heeft een bewogen geschiedenis, was betrokken bij de ontsporing bij Zaandam op kerstavond 1993. | ||
dennistd | vrijdag 13 maart 2020 @ 15:31 | |
De 1840 was de plukloc idd, was ik even mee in de war | ||
derLudolf | vrijdag 13 maart 2020 @ 19:10 | |
Er hebben zo te zien wel meer bijzondere treintjes naar Winterberg gereden ![]() | ||
derLudolf | vrijdag 13 maart 2020 @ 20:12 | |
Ook een leuk filmpje. Met de vlam in de pijp ![]() | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 13 maart 2020 @ 23:19 | |
Morgen terug naar Nederland. Als het allemaal lukt. | ||
derLudolf | vrijdag 13 maart 2020 @ 23:47 | |
Last van overvolle treinen zul je in elk geval niet hebben. Ergens in Baden Württemberg zat je toch? | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 13 maart 2020 @ 23:52 | |
Beieren en ik ben met de auto. | ||
derLudolf | zaterdag 14 maart 2020 @ 00:00 | |
Oh, dan voorzie ik helemaal geen probleem eigenlijk... | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 14 maart 2020 @ 00:09 | |
Ik denk daar iets anders over en heb de route naar huis verlegd via een grensovergang in Niedersachsen en ontwijken NRW grotendeels. Via een niet bestaande plaats. | ||
derLudolf | zaterdag 14 maart 2020 @ 00:21 | |
Okay, vanmiddag nog in NDS geweest, niks gezien aan de grens. In NRW is de situatie anders? Ga je dan bij Zwartemeer/A37 de grens over? Mocht je echt een kleine grensovergang willen voer Edeka 49733 Marienstraße in en Handelsonderneming JB Over in Emmer Compascuum maar als via bestemmingen ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 14 maart 2020 @ 00:26 | |
Ik weet dat ze bij Sittard (NRW) al bij de grens controleren, maar dat is in de richting van Duitsland, niet andersom. Wel alleen op de hoofdweg, via de kleinere grensovergangen kom je Duitsland nog gewoon binnen. | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 14 maart 2020 @ 00:28 | |
Als ik zoek op grenscontrole duitsland nederland dan krijg ik daar gewoon best veel berichten van vandaag over maar ze zijn vooral NL->DE geloof ik alhoewel het me niet helemaal duidelijk is. | ||
derLudolf | zaterdag 14 maart 2020 @ 00:30 | |
Wat doen ze dan? Temperatuur opmeten? Vragen wat je komt doen? | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 14 maart 2020 @ 00:31 | |
Ja. | ||
derLudolf | zaterdag 14 maart 2020 @ 00:35 | |
Als je temperatuur in orde is zullen ze je toch gewoon wel naar huis laten gaan? En anders een kleine grensovergang pakken. Waar wil je nu de grens over? Je kunt namelijk ook heel makkelijk parallel aan de A37 gaan rijden ![]() | ||
dennistd | zaterdag 14 maart 2020 @ 01:08 | |
Vanmiddag was er op de grens tussen Gronau en Overdinkel nog niks aan de hand in elk geval. | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 14 maart 2020 @ 06:15 | |
Dat is Niedersachsen en niet NRW. | ||
#ANONIEM | zaterdag 14 maart 2020 @ 09:15 | |
N297 (Politiecontrole) B56 grensovergang Sittard Corona controle! Duitse politie voert Corona controle uit. Komende dagen extra strenge controle bij grensovergangen tussen Nederland en Duitsland i.v.m. Coronavirus. Passanten krijgen de vraag of ze klachten hebben. Als dat zo is, wordt er contact met de huisarts gezocht. Mensen mogen de grens niet over als hun verblijf in Duitsland het algemeen belang van de samenleving of de openbare gezondheid kan bedreigen. Ze krijgen dan een brief van de Duitse politie waar in staat dat ze het land niet in mogen. https://www.facebook.com/FlitsLimburg.nl/posts/3076647585721370 [ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2020 09:18:42 ] | ||
dennistd | zaterdag 14 maart 2020 @ 12:06 | |
Dat is NRW. De grens ligt bij de Drilandsee. ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 14 maart 2020 @ 12:29 | |
En als je nee zegt? ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 14 maart 2020 @ 12:36 | |
Dennis heeft gelijk.![]() En nu ga ik weer wat nuttigs doen. Of zo ![]() | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 14 maart 2020 @ 17:37 | |
Veilig in Zwolle aangekomen. Lekker kunnen blazen over de A3, A7, A44 en A1! Via Gronau de grens over uiteindelijk. De bedoeling was trouwens wel degelijk via Niedersachsen de grens over maar lui en we hebben geen autoriteiten gezien uiteindelijk. | ||
b2py | zaterdag 14 maart 2020 @ 23:36 | |
Zwartrijden was nog nooit zo makkelijk | ||
Duvel | zondag 15 maart 2020 @ 10:12 | |
![]() | ||
Salatrel | zondag 15 maart 2020 @ 14:05 | |
Vraag me af wat gevaarlijker is... het openlaten van de skigebieden of de compleet afgeladen tgv duplex waar ik momenteel in sta ![]() |