ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Winterberg dus, want komende zaterdag vindt het Treinentopic MiniWinterRondje™ plaats met daarin o.a. 2,5 uur lang dieselgeweld van een 218 met n-Wagen, de Desiro HC van Abellio en natuurlijk veel gezelligheid.
Hieronder het reisschema, wie denken er allemaal mee te gaan? Tickets (± ¤10-15) worden pas zaterdagochtend in Enschede gekocht dus je zit nog nergens aan vast
Voor wie geen abonnement heeft om naar Enschede en vanaf Arnhem te reizen is er via Vakantieveilingen een enkele reis voor ¤11,50 te koop, in totaal dus ¤23. Of via de Spoordeelwinkel 2x enkele reis voor ¤24.
Ik heb nog overwogen de ICE (104) te nemen op de terugweg naar Utrecht,via de Betuweroute (dan hoef ik niet met de bus) maar dat dachten meer mensen: die is volgeboekt...
Ik heb nog overwogen de ICE (104) te nemen op de terugweg naar Utrecht,via de Betuweroute (dan hoef ik niet met de bus) maar dat dachten meer mensen: die is volgeboekt...
Gewoon als Flexpreis-ticket boeken. Vind ik nog best een aardig idee.
Maar ik twijfel dus wel een beetje. BR218 met N-wagen is gewoon supertof. Maar ik weet niet of een hele dag in stoptreinen boemelen aan mij besteed is. Een wat langere tussenstop in Bestwig is anderzijds dan ook nog altijd een optie.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Een Sprinter was in Januari met de plank vast komen te zitten aan het perron van station Arnhem-Presikhaaf.
quote:
Conducteur van vastzittende Sprinter: 'Wilt u allemaal rechts gaan zitten?’ De reizigers in de Sprinter die dinsdagochtend met zijn treeplank vast kwam te zitten op station Arnhem-Presikhaaf, gingen op verzoek van de conducteur allemaal rechts zitten. Toen schoot de trein los.
Het was zo’n Sprinter met een uitschuifbare treeplank. De NS hebben ze in gebruik sinds 2018. Het is de bedoeling dat de treeplank op stations precies uitschuift tot aan de rand van het perron. Dan kunnen rolstoelrijders zonder hulp naar buiten rijden.
Maar op station Arnhem-Presikhaaf ging het dinsdagochtend mis. De stoptrein was om 8.09 uur in Zutphen vertrokken met bestemming Wijchen.
Om 8.31 uur werd Arnhem-Presikhaaf aangedaan. Nadat de uitstappers waren vertrokken en de instappers waren gaan zitten, was het tijd om de deuren te sluiten. Maar één deur weigerde. Wat bleek: de treeplank van deze deur was vast komen te zitten onder de rand van het perron.
De conducteur koos voor een onconventionele oplossing. ,,De treeplank zit vast, wilt u allemaal rechts gaan zitten? Dan schiet hij misschien los”, riep hij zonder mankeren om door de luidspreker van de trein.
Hilariteit alom in de coupés, maar de reizigers deden heel gezeglijk wat hun was opgedragen. Het gevolg was dat een seconde later de deur kon worden gesloten en dat de trein zijn reis kon vervolgen. Kennelijk heeft de Sprinter zover naar rechts geheld dat de treeplank los kwam van het perron. De conducteur gaf geen commentaar of uitleg over de situatie.
Woordvoerder Aldert Baas van ProRail vertelt dat de trein vast is komen te zitten omdat veel mensen tegelijk zijn uitgestapt. ,,Het perron moet hier nog worden aangepast aan de hoogte van de sprinters. De treeplank schuift uit tot het perron, maar dat is in dit geval onder de rand. Toen veel mensen uitstapten, is de trein iets opgeveerd en kwam de treeplank vast te zitten onder de perronrand. Dat gaan we vooralsnog verhelpen door onder de rand een balk aan te brengen. Dan detecteert de trein die balk als rand van het perron en schuift de treeplank iets minder ver uit."
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op maandag 24 februari 2020 16:52 schreef spectrumanalyser het volgende: Een Sprinter was in Januari met de plank vast komen te zitten aan het perron van station Arnhem-Presikhaaf. [..]
en toen dacht je laat ik dat bericht een maand later eens in het topic knallen want dat is vast nog niet voorbij gekomen?
Op dinsdag 25 februari 2020 18:25 schreef Dr_Flash het volgende: Sein en wisselcorona in Eindhoven. Met bus 305 via Veghel en Uden naar Oss. Over een uurtje thuis. Hopelijk. Zo kom je nogeens ergens.
Hele tijd heen en weer met wanneer het opgelost is, werd uiteindelijk 18.30. Nu zeggen ze opeens dat het 21.15 wordt. Ik zit vast hier in EHV en moet naar Utrecht, maar ze zetten geen bussen in
Hele tijd heen en weer met wanneer het opgelost is, werd uiteindelijk 18.30. Nu zeggen ze opeens dat het 21.15 wordt. Ik zit vast hier in EHV en moet naar Utrecht, maar ze zetten geen bussen in
Hebben jullie ook verstand van reizen naar Spanje?
Wij willen in de zomer misschien naar Valencia met de trein, omdat het kan . Al wat onderzoek gedaan, snelste lijkt me de Thalys. Nu heb je natuurlijk de Zomerthalys die naar Valence gaat (5.5 uur; 100 euro voor 2 pers), en vanaf daar gaat de TGV naar Barcelona Sants (4.5 uur, met RENFE SNCF; ook 100 euro). De volgende dag dan met de Euromed van Barcelona naar Valencia (2.5 uur, ong 50 euro). Het is qua tijd een hele trip maar wel leuk . Zie ik iets over het hoofd of is dit de beste manier?
ProRail meldde dat het probleem eerder verholpen was, toen klapte het systeem er blijkbaar direct weer uit. Nu zeggen ze dat ze het weer gefixt hebben, fingers crossed
Op dinsdag 25 februari 2020 19:49 schreef Mykonos het volgende: ProRail meldde dat het probleem eerder verholpen was, toen klapte het systeem er blijkbaar direct weer uit. Nu zeggen ze dat ze het weer gefixt hebben, fingers crossed
Sta je nu nog steeds in EIndhoven? Sinds hoe laat?
Wij willen in de zomer misschien naar Valencia met de trein, omdat het kan . Al wat onderzoek gedaan, snelste lijkt me de Thalys. Nu heb je natuurlijk de Zomerthalys die naar Valence gaat (5.5 uur; 100 euro voor 2 pers), en vanaf daar gaat de TGV naar Barcelona Sants (4.5 uur, met RENFE SNCF; ook 100 euro). De volgende dag dan met de Euromed van Barcelona naar Valencia (2.5 uur, ong 50 euro). Het is qua tijd een hele trip maar wel leuk . Zie ik iets over het hoofd of is dit de beste manier?
Ziet er vrij optimaal uit inderdaad pienjo Wat je eventueel kunt proberen is een stopover in Valence, misschien is het de volgende dag wel wat goedkoper. Kun je nog een dagje citytrippen daar
Wij willen in de zomer misschien naar Valencia met de trein, omdat het kan . Al wat onderzoek gedaan, snelste lijkt me de Thalys. Nu heb je natuurlijk de Zomerthalys die naar Valence gaat (5.5 uur; 100 euro voor 2 pers), en vanaf daar gaat de TGV naar Barcelona Sants (4.5 uur, met RENFE SNCF; ook 100 euro). De volgende dag dan met de Euromed van Barcelona naar Valencia (2.5 uur, ong 50 euro). Het is qua tijd een hele trip maar wel leuk . Zie ik iets over het hoofd of is dit de beste manier?
Kijk even op Happyrail of een andere internationale boeker, ik denk dat het simpeler en vooral goedkoper kan ;-)
Volgens de betreffende machinist zal er tussen Leeuwarden en Harlingen Haven overdag een strakke halfuursdienst gereden gaan worden. Dat houdt in dat het een treinstel extra gaat kosten ten opzichte van de 25/35-frequentie van nu.
Volgens de betreffende machinist zal er tussen Leeuwarden en Harlingen Haven overdag een strakke halfuursdienst gereden gaan worden. Dat houdt in dat het een treinstel extra gaat kosten ten opzichte van de 25/35-frequentie van nu.
Ze kunnen op Leeuwarden - Harlingen Haven alleen een treinstel uitsparen met de 25/35-verdeling of een nieuw stuk dubbelspoor tussen Dronryp en Franeker. Andere opties zijn er niet. In een 30/30 kom je een paar minuten tekort voor de keertijd in de haven.
NS steekt bijna ¤4 mrd in treinen, onderhoud, IT en opknappen van stations
De NS gaat de komende jaren miljarden investeren in het spoorbedrijf. Het gaat om nieuw materieel, onderhoud van bestaande treinen, IT en verbetering van stations. De helft van het totaalbedrag van ¤3,7 mrd gaat naar nieuwe treinen.
De NS gaat de komende jaren miljarden investeren in het spoorbedrijf. Er is voor de komende vijf jaar een investering van in totaal ¤3,7 mrd voorzien in nieuw materieel, onderhoud van bestaande treinen, IT en verbetering van stations. De helft van het bedrag wordt besteed aan de aanschaf van nieuwe stoptreinen en intercity's voor het Nederlandse spoor. Dat blijkt uit de jaarresultaten 2019 die het spoorbedrijf donderdag op een bijeenkomst in Rotterdam heeft bekendgemaakt. De investeringen zijn volgens NS nodig om de wassende stroom reizigers op te kunnen vangen en om het materieel up tot date te houden. De komende jaren neemt het aantal treinreizigers - het zijn er nu 1,3 miljoen per dag - zo snel toe, dat het Nederlandse spoor in 2025 mogelijk al aan zijn plafond zit.
Spoorconcessie behouden Met de geplande investeringen hoopt de NS zijn vervoersprestaties op een hoog niveau te kunnen houden. En dat is van belang om de spoorconcessie die de Nederlandse overheid uitgeeft, te behouden en niet te verliezen aan een concurrent. NS stelt dat het zich de komende jaren vooral gaat richten op de flexibele reiziger, de burger die meerdere vormen van vervoer combineert om op zijn of haar bestemming te bereiken. De uitwerking van die strategie heeft wel gevolgen voor de inzet van het personeel. NS zal de komende jaren meer IT'ers nodig en minder mensen met bijvoorbeeld administratieve of servicefuncties.
Conflict met or De NS heeft beloofd om werknemers van wie de functie vervalt om te scholen of naar ander werk te begeleiden. De centrale ondernemingsraad (cor) eist echter van de NS een werkgelegenheidsgarantie voor de komende jaren. Die wil het spoorbedrijf niet geven. De cor gaat het geschil voorleggen aan de Ondernemingskamer van het Amsterdamse gerechtshof. De zaak speelt waarschijnlijk volgende maand voor het Hof. In financiële zin had de spoorvervoerder een goed jaar. De omzet is vorig jaar omhooggeschoten. Op het Nederlandse spoor verbeterde het bedrijfsresultaat, maar de cijfers van de spoorbedrijven in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland stelden teleur.
Voor het eerst lag de omzet bij het Britse dochterbedrijf Abellio hoger dan bij NS Nederland: ¤2,92 mrd tegen ¤2,66 mrd in Nederland. Maar de marges op het Nederlandse spoor liggen veel hoger dan in het Verenigd Koninkrijk. In Nederland boekte de NS een bedrijfsresultaat van ¤213 mln, het beste resultaat in jaren. Dochterbedrijf Abellio Duitsland leed een verlies van bijna ¤33 mln, terwijl het veel grotere Abellio UK de boeken sloot met een bedrijfsresultaat van bijna ¤62 mln.
Dividend naar de Staat De groepsomzet klom met ruim 12% tot ¤6,66 mrd, het bedrijfsresultaat (zonder bijzondere baten/lasten) steeg met ¤37 mln tot ¤242 mln. De nettowinst verdubbelde bijna tot ¤215 mln. De NS keert 35% van de winst als dividend uit aan de Nederlandse staat die grootaandeelhouder is in het spoorbedrijf.
Financieel directeur Bert Groenewegen is redelijk tevreden met jaarcijfers 2019. ‘We streven elk jaar naar een bedrijfsresultaat van ¤250 mln tot ¤300 mln. Daar zijn we nog niet.' Hij geeft aan dat er wel bijzondere omstandigheden zijn waardoor de buitenlandse activiteiten veel minder renderend waren. De marktsituatie in het VK is ‘turbulent en onzeker'. Door de forse investeringen die voor 2020 en 2021 op het programma staan, zal het bedrijfsresultaat de komende jaren waarschijnlijk iets terugvallen. ‘Als het groot onderhoud aan materieel achter de rug is, kan de winst weer gaan stijgen', zegt Groenewegen.
bron FD.nl
[ Bericht 0% gewijzigd door Adrie072 op 27-02-2020 12:45:21 (bron) ]
NS geeft personeel bonus, bereidt zich voor op coronavirus
Tienduizenden NS-medewerkers mogen samen zes miljoen euro verdelen wegens goede prestaties. Daarmee wil topman Roger van Boxtel hen belonen voor de goede prestaties, maakte hij vandaag bij de jaarcijfers bekend.
David Bremmer 27-02-20, 12:23 NS presenteerde vanmorgen niet alleen klinkende jaarcijfers over 2019, halverwege de huidige spoorconcessie (deze loopt van 201hebben de spoorwegen hebben ook alle met het ministerie van Infrastructuur afgesproken prestatiedoelen bereikt. Als gevolg daarvan hoeft NS geen boete te betalen, maar ontvangt het juist 6 miljoen euro bonus.
Dat geld gaat naar nieuwe jongerenkaarten, maakte NS vanmorgen bekend. ,,Maar wij maken een zelfde bedrag uit onze begroting vrij voor alle collega’s”, aldus Van Boxtel. Hij roemde zijn personeel. ,,Mensen die bij nacht en ontij opstaan, soms veel over zich heen krijgen en toch elke dag weer hun beste beentje voor zetten.” Van Boxtel beklemtoont dat hijzelf, de directie en hoger management zijn uitgesloten van het extraatje. Alle personeelsleden onder de cao vallen eronder.
Coronavirus Een probleem om het geld te vinden heeft de NS-directie niet. Mede door een flinke reizigersgroei steeg de nettowinst in 2019 tot 215 miljoen euro, bijna 100 miljoen meer dan een jaar eerder. De spoorwegen meldden vanmorgen dan ook klinkende jaarcijfers. Het aantal dagelijkse reizigers groeide fors naar 1,3 miljoen per dag, de treinen reden beter op tijd en de klanttevredenheid steeg naar 89 procent, het hoogste percentage ooit.
De spoorwegen meldden verder dat het zich met andere ov-bedrijven voorbereidt op een mogelijke uitbraak van het nieuwe coronavirus in Nederland. Wat voor scenario's er klaarliggen en of complete treinen worden stilgezet weigert de NS te zeggen. ,,We denken na over hoe we onze reizigers op de hoogte kunnen houden en welke adviezen we geven”, zei NS-bestuurslid Marjan Rintel tijdens een persconferentie op station Rotterdam Centraal. ,,We baseren ons op de informatie van het RIVM. Voor nu zeggen we alleen tegen onze reizigers dat ze goed hun handen moeten wassen en in hun elleboog moeten hoesten of niezen.”
Topman Roger van Boxtel waarschuwde voor ,,paniekvoetbal”. ,,Laten we rustig de autoriteiten volgen en niet doen alsof heel Nederland straks op zijn kop staat.’’
Rechtszaak Vandaag werd ook bekend dat NS door de eigen centrale ondernemingsraad (cor) voor de rechter is gedaagd. Het personeel wil dat het spoorbedrijf een werkgelegenheidsgarantie opneemt in zijn nieuwe meerjarige strategie. NS weigert dat. De zaak dient binnenkort bij de Ondernemingskamer van het gerechtshof in Amsterdam.
Topman Roger van Boxtel benadrukt dat de spoorvervoerder zijn huidige medewerkers nog heel hard nodig heeft. ,,We nemen ook nog steeds mensen aan, en gezien de huidige krapte op de arbeidsmarkt is er weinig reden tot zorg.” Maar een garantie om het personeel zeker vijf jaar in dienst te houden, wil hij niet geven. Bij de NS werken volgens Van Boxtel in Nederland alleen al zo’n 24.000 mensen. In het buitenland heeft het bedrijf nog eens 15.000 medewerkers in dienst.
Op donderdag 27 februari 2020 12:56 schreef Dr_Flash het volgende: Zo zo, 6 miljoen op "tienduizenden" medewerkers. Dat is misschien 200 euro. Voor belastingen.
"Van Boxtel benadrukt dat hijzelf en de directie uitgesloten zijn van het extraatje"
een voorstel wordt momenteel uitgewerkt maar volgens de interne nieuwsbrief gaat het om een bedrag van rond de200 euro netto.
Dat is nog altijd beter dan niks of de bol.com bon van 9 tientjes die we voor 2011 kregen
Mij hoor je niet klagen hoor. Goeie cijfers zijn een mooi opzetje voor de CAO onderhandelingen die net weer begonnen zijn
Nieuwe goedkope tickets om jongeren (12-18) te verleiden om voor de trein te kiezen:
quote:
Dagkaart en weekendabonnement voor jongeren NS komt met 2 nieuwe ticketmogelijkheden. Met de nieuwe Jongerendagkaart kun je de hele dag – maar buiten de spits – onbeperkt treinreizen voor ¤7,50. Het ticket is eenvoudig te koop via de NS-app en je zit niet vast aan een abonnement. Ook heb je geen OV Chipkaart nodig en kun je met een barcode op je mobiel de poortjes openen. Daarnaast komt er een nieuw Jongeren Weekend-abonnement. Hiermee kun je voor ¤15 per maand het hele weekend onbeperkt vrij reizen.Na een halfjaar bekijkt NS hoe populair de nieuwe jongerenkaarten zijn. Mocht deze onverwachts tegenvallen, dan gaat NS andere maatregelen onderzoeken om meer jongeren voor de trein te laten kiezen.
en nog minder loopruimte op station door verplaatsen van de poortjes
ik denk dat ze de sporen aan het vernieuwen zijn en door het verplaatsen van de poortjes hoef je straks niet uit en in te checken bij overstappen als de poortjes daadwerkelijk dicht gaan.
ik denk dat ze de sporen aan het vernieuwen zijn en door het verplaatsen van de poortjes hoef je straks niet uit en in te checken bij overstappen als de poortjes daadwerkelijk dicht gaan.
Dat ze daar niet eerder aan gedacht hebben zeg...
ik weet wel zeker dat dat de reden zal zijn maar vind dat ze het wel erg ruim nemen allemaal
ik denk dat ze de sporen aan het vernieuwen zijn en door het verplaatsen van de poortjes hoef je straks niet uit en in te checken bij overstappen als de poortjes daadwerkelijk dicht gaan.
Dat ze daar niet eerder aan gedacht hebben zeg...
Toen de poortjes bij de verbouwing geplaatst werden was het nog de bedoeling dat perron 8/9 met de overige perrons verbonden zou worden, dat is toen niet gebeurd. Daarna zou perron 8/9 niet veel later verlengd worden richting de Binckhorst, ook dat is niet gebeurd.
Nu worden de poortjes dus verplaatst om ze toch te kunnen sluiten. Het verlengen van perron 8/9 is nu gepland voor 2024, dan worden ook de poorten weer op hun oorspronkelijke plaatst teruggezet.
"We vervangen er samen met VolkerRail vier kruiswisselcomplexen die allemaal aan elkaar vast zitten. Het is in feite een heel groot wisselcomplex dat bestaat uit acht gewone wissels, vijf Engelse wissels en vier kruizen."
Op donderdag 27 februari 2020 16:22 schreef Peterselieman het volgende: Groot onderhoud aan treinen? Treinen die bijna niet meer stuk gaan zou toch de norm moeten zijn, zeker op de manier hoe het spoor is ingericht?
Ik neem aan dat ze hier gewoon doelen op de lopende modernisering van VIRM.
De prestaties op de hogesnelheidslijn kunnen en moeten beter. Onafhankelijk onderzoek laat zien dat investeringen in de infrastructuur nodig zijn om de prestaties van de IC direct en de internationale treinen naar het zuiden verder te verbeteren. Hiervoor zou je op deze lijn ¤ 300 miljoen moeten investeren in infrastructuur en ¤ 400 miljoen voor ERTMS.
Aaah das toch die. Dan ken ik de inhoud. Ik dacht, nieuw jaarverslag, nieuw jaar, nieuw onderzoek. Maar een gedeelte daarvan is toch in uitvoer dacht ik? Ik heb het niet meer helemaal helder want 2 jaar terug, maar de windschermen is toch een ding?
Aaah das toch die. Dan ken ik de inhoud. Ik dacht, nieuw jaarverslag, nieuw jaar, nieuw onderzoek. Maar een gedeelte daarvan is toch in uitvoer dacht ik? Ik heb het niet meer helemaal helder want 2 jaar terug, maar de windschermen is toch een ding?
Als mensen zich afvragen waarom de Zwitsers het "zoveel" beter doen; dit volledige bedrag bij elkaar opgeteld is ruwweg 75% van wat er in Zwitserland wordt geïnvesteerd in één enkel traject (Zürich - Milaan).
In de rest van alle voorgestelde verbeteringen had de staatssecretaris geen zin. [..]
Nou, daar was volgens mij de meest recente buitendienststelling voor de zuidzijde voor.
quote:
Google is m'n vriend
Ja, ik kan het ook wel googlen maar ik weet dan niet precies waar ik naar op zoek ben, daarom is het handiger om het hier te vragen aan de mensen die wél weten waar ze naar moeten zoeken
Als mensen zich afvragen waarom de Zwitsers het "zoveel" beter doen; dit volledige bedrag bij elkaar opgeteld is ruwweg 75% van wat er in Zwitserland wordt geïnvesteerd in één enkel traject (Zürich - Milaan).
Was het niet zo dat er in absolute hoeveelheden in Zwitserland meer dan twee keer zoveel geld per captia uitgegeven wordt?
"We vervangen er samen met VolkerRail vier kruiswisselcomplexen die allemaal aan elkaar vast zitten. Het is in feite een heel groot wisselcomplex dat bestaat uit acht gewone wissels, vijf Engelse wissels en vier kruizen."
Langere treinen in de spits zijn nodig om de reizigersgroei te faciliteren. Een trein kan echter niet langer zijn dan het kortste perron waar hij aan stopt. Het afgelopen jaar vroeg NS om 13 perrons te verlengen maar deze verzoeken zijn afgewezen wegens gebrek aan de benodigde financiering van ¤ 100 miljoen.
Als ik NS was zou ik in dit korte verslag direct benoemen welke gemeentes het betreft en extra lange treinen rijden die niet stoppen in hun gemeentes ofzo. Stel dat het Arnhem is: IC Nijmegen-Utrecht-Weetikveel die keert op Arnhem goederen ofzo. Of leg een extra boog aan. Fuck die shit.
Als ik NS was zou ik in dit korte verslag direct benoemen welke gemeentes het betreft en extra lange treinen rijden die niet stoppen in hun gemeentes ofzo. Stel dat het Arnhem is: IC Nijmegen-Utrecht-Weetikveel die keert op Arnhem goederen ofzo. Of leg een extra boog aan. Fuck die shit.
Er is in Deventer een trein naar Zwolle gestrand trouwens. Kwam keurig op tijd binnen om 6.15, maar kwam niet meer weg. Geen idee hoe het verder afgelopen is maar om 6.33 stond ie er nog.
Die windschermen zouden inderdaad gerealiseerd gaan worden, al heb ik er de laatste tijd niets meer over gehoord of gezien.
Die zouden als alles volgens planning gaat aankomende grote buitendienststelling in dit najaar gemonteerd moeten gaan worden. Maar ik geloof dat er toch nog wat vragen waren over de draagkracht van de brug.
Ik kijk BBC Timeshift, een aflevering over de hoogtijdagen van British Rail en iemand verwoord daar zo goed hoe ik denk over dingen als Mat '64 enzo; Prima voor een keer nostalgie maar je moet er toch niet aan denken dat je daar in de zomer iedere dag mee naar je werk moet en weer terug. Holy shitballs.
Op vrijdag 28 februari 2020 21:05 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik kijk BBC Timeshift, een aflevering over de hoogtijdagen van British Rail en iemand verwoord daar zo goed hoe ik denk over dingen als Mat '64 enzo; Prima voor een keer nostalgie maar je moet er toch niet aan denken dat je daar in de zomer iedere dag mee naar je werk moet en weer terug. Holy shitballs.
Wou morgen ook (maar dan 's ochtends uit Oberhausen), maar morgen is er helaas slecht weer op komst. Dus waarschijnlijk neem ik de trein Oberhausen -> Winterberg volgende week zaterdag 7 maart. 14 maart is ook nog een optie, want dan rijdt hij ook nog. Daarna niet meer helaas.
[ Bericht 0% gewijzigd door Erno-BE op 28-02-2020 21:36:50 ]
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Op vrijdag 28 februari 2020 22:08 schreef Dr_Flash het volgende: Lusten jullie chocolade slagroomsoesjes trouwens? Ik heb vandeweek een doos van de Plus laten komen. Die deel ik morgen wel uit dan
omg, chocoladeslagroomsoesjes zijn de beste dingen ooit <3 Waar koop je die?
Op vrijdag 28 februari 2020 22:08 schreef Dr_Flash het volgende: Lusten jullie chocolade slagroomsoesjes trouwens? Ik heb vandeweek een doos van de Plus laten komen. Die deel ik morgen wel uit dan
Wat fucking vet. 360km/u gaat dit ding doen in de alledaagse dienst.
Oh, hebben ze alle spoorlijnen dan al aangepast, of is dit weer zo'n leuk marketingverhaal waarbij er misschien een stukje van 50 km aangepast gaat worden voor die snelheid? Toen ik een paar jaar geleden in Japan was, hadden ze zelfs nog maar een paar stukjes op 320, de rest lag op max 300 of 250-280 km/u. De Fransen zijn daar dan zelfs nog consistenter in op het gebied van maximale snelheden op hogesnelheidslijnen.
Ik snap het belang van stroomlijn. Maar dit is wel echt Sakeru Gummy lang.
De reden van de absurde neuzen is omdat de tunnels op de lijnen eigenlijk helemaal niet geschikt zijn voor die snelheden. Dankzij de lange neus blijven de oren van de reizigers heel. Hoe sneller je door die tunnels wilt rijden, des te langer de neus moet zijn.
Graffiti-spuiters aangehouden ondanks ontsnappingspoging via sloot 29 februari 2020, 10.15 uur · Door Redactie
HAARLEM - Vier Duitse mannen zijn vannacht in Haarlem aangehouden voor het met graffiti bekladden van een treinstel. De verdachten probeerden nog te ontsnappen aan de politie door via een sloot weg te zwemmen, maar dat was tevergeefs.
Toen de politie bij het onderhoudsterrein van NedTrain bij de Jan van Krimpenweg in Haarlem aankwam, troffen ze een man aan die over een hek klom. Hij werd direct gepakt. Drie andere verdachten werden later in een nat pak aangetroffen en aangehouden.
De mannen zijn tussen de 17 en 25 jaar oud, allemaal afkomstig uit Duitsland. Ze hadden een van de treinstellen, die op het onderhoudsterrein staan, voorzien van meerdere 'tags'. Het viertal is overgebracht naar het politiebureau voor verder onderzoek.
Op zaterdag 29 februari 2020 19:35 schreef Eix het volgende: Ik zie trouwens dat die rit ruim 50 minuten non stop door rijdt tussen Bestwig en Schwerte. Dat is wel gaaf.
We zitten in een 60 jaar oud 1e klas rijtuig, met NRW ticket
Gelukkig waren jullie niet veel te laat bij Winterberg, amper 5 minuten na jullie doorkomst net buiten Winterberg kwam er een enorme hoos- en hagelbui langs Zat gelukkig alweer in de auto
Gelukkig waren jullie niet veel te laat bij Winterberg, amper 5 minuten na jullie doorkomst net buiten Winterberg kwam er een enorme hoos- en hagelbui langs Zat gelukkig alweer in de auto
Die bui zagen we ja, gelukkig hadden we de ramen alweer dicht
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 29 februari 2020 23:18 schreef derLudolf het volgende: Nog op meer plaatsen foto's gemaakt? Zijn een paar keer een gek in een Polo tegen gekomen. Reed/scheurde als een malle en parkeerde half op de weg.
Ik heb nergens als een gek gereden. Heenweg 1 foto van die trein, terugweg 1 foto van die trein. En dan de winter partytrein naar Willingen van IG Schienenverkehr Ost-Friesland met een EGP br225, die heb ik heen 2x geklikt en terug 1x. Heen kon met daglicht 2x omdat de trein in Brilon-Wald lok moest omlopen, terug een nachtfoto op Brilon-Wald.