abonnement Unibet Coolblue
pi_191817775
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 20:12 schreef derLudolf het volgende:

[..]

wat is jouw punt, jij vind dat men moet betalen voor eerste klas. Dat is wat de gebruikers daarvan op dit moment ook doen.
Ik vind dat het in Nederland onzin is om eersteklas te hebben voor een gemiddelde reisduur van 30-35 minuten en daar is iedereen die iets met logistieke wetenschap doet het mee eens. Het wordt ook al jaren geroepen door experts, echt al sinds eind jaren '90. Het spoor is praktisch vol en er moeten nog wel 30-50% meer reizigers vervoerd gaan worden de aankomende tien tot twintig jaar. Hoe zie je dat voor je zonder dit soort maatregelen? Want zelfs met dingen als kort volgen komt er maar een paar procentpunt meer capaciteit vrij. De koek is simpelweg op.
Bier.
pi_191817790
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 20:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Koop dan een autotje jonge
Goeie, niet eens bij stilgestaan (maar das voor mij ook geen optie helaas).
Bier.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 20:20:34 #203
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_191817883
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je hebt echt wat gemist zaterdag joh :o
:'(
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  dinsdag 3 maart 2020 @ 20:22:28 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_191817923
Maar als je alles alleen maar gaat ontwerpen naar 'het gemiddelde' maak je het product wel minder aantrekkelijk voor de mensen die niet binnen 'het gemiddelde' vallen. De capaciteitsvraag is er voornamelijk tijdens piekmomenten. Je kunt ook andere manieren vinden om tijdens zulke momenten maximale capaciteit te bieden.

Je zou bijvoorbeeld ook kunnen zeggen 'tijdens de spitsuren is de eerste klas afgeschaft tussen Amsterdam Sloterdijk en Eindhoven'.
  Moderator dinsdag 3 maart 2020 @ 20:23:42 #205
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191817950
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 20:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik vind dat het in Nederland onzin is om eersteklas te hebben voor een gemiddelde reisduur van 30-35 minuten en daar is iedereen die iets met logistieke wetenschap doet het mee eens. Het wordt ook al jaren geroepen door experts, echt al sinds eind jaren '90. Het spoor is praktisch vol en er moeten nog wel 30-50% meer reizigers vervoerd gaan worden de aankomende tien tot twintig jaar. Hoe zie je dat voor je zonder dit soort maatregelen? Want zelfs met dingen als kort volgen komt er maar een paar procentpunt meer capaciteit vrij. De koek is simpelweg op.
Langere perrons
langere treinen
Meer spoor

Allicht minder eerste klas op bepaalde trajecten. Hoe is de bezetting in de eerste klas gemiddeld?

Als er fatsoenlijke stoelen in de tweede klas zitten (ICRm, ICMm), is dat goed om een reis van 2 uur in te maken. Maar om het ongemoderniseerde VIRM maar even als voorbeeld te nemen, dat zit voor geen meter. Dat heeft m'n pa al een paar dagen rugklachten op vakantie opgeleverd door een ritje Assen-Schiphol.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 3 maart 2020 @ 20:24:56 #206
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191817978
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 20:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Koop dan een autotje jonge
Die heb ik al _O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_191818162
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 20:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Langere perrons
langere treinen
Meer spoor

Allicht minder eerste klas op bepaalde trajecten. Hoe is de bezetting in de eerste klas gemiddeld?

Als er fatsoenlijke stoelen in de tweede klas zitten (ICRm, ICMm), is dat goed om een reis van 2 uur in te maken. Maar om het ongemoderniseerde VIRM maar even als voorbeeld te nemen, dat zit voor geen meter. Dat heeft m'n pa al een paar dagen rugklachten op vakantie opgeleverd door een ritje Assen-Schiphol.
Dan moet hij naar de fysiotherapeut om te leren zitten. Doing it wrong.
Bier.
pi_191818440
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 20:22 schreef James1988 het volgende:
Maar als je alles alleen maar gaat ontwerpen naar 'het gemiddelde' maak je het product wel minder aantrekkelijk voor de mensen die niet binnen 'het gemiddelde' vallen. De capaciteitsvraag is er voornamelijk tijdens piekmomenten. Je kunt ook andere manieren vinden om tijdens zulke momenten maximale capaciteit te bieden.

Je zou bijvoorbeeld ook kunnen zeggen 'tijdens de spitsuren is de eerste klas afgeschaft tussen Amsterdam Sloterdijk en Eindhoven'.
Je zou ook meer staplaatsen kunnen accepteren maar dat willen we voor intercities ook niet..
  dinsdag 3 maart 2020 @ 20:48:25 #209
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_191818447

Northern is bezig met het opleiden van hun personeel voor hun 'nieuwe' treinen van het type 'Class 769'. Oorspronkelijk zijn deze treinen gebouwd vanaf 1987, nadat vorig decennium duidelijk werd dat deze treinen zouden worden vervangen door het Thameslink-project is leasemaatschappij Porterbrook aan het knutselen geslagen.

Door de toevoeging van een set dieselgeneratoren kan deze van oorsprong puur elektrische trein nu ook dienst doen zonder bovenleiding of derde rail. De dieselgeneratoren leveren 750V DC, waardoor de trein in principe gelijke prestaties heeft als wanneer door een derde rail gevoed zou worden.
  Moderator dinsdag 3 maart 2020 @ 21:01:34 #210
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191818741
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 20:47 schreef b2py het volgende:

[..]

Je zou ook meer staplaatsen kunnen accepteren maar dat willen we voor intercities ook niet..
Je kunt ook het aantal IC stops drastisch verminderen misschien. Nederlandse IC's zijn net de RE's van D in sommige gevallen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 3 maart 2020 @ 21:02:13 #211
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_191818757
En nog wat bewegend beeld van de 769:
pi_191823424
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 21:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Je kunt ook het aantal IC stops drastisch verminderen misschien. Nederlandse IC's zijn net de RE's van D in sommige gevallen.
... zeg dan niets
pi_191824105
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 21:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Je kunt ook het aantal IC stops drastisch verminderen misschien. Nederlandse IC's zijn net de RE's van D in sommige gevallen.
Je kan alvast zo bij NS aan de slag; IJzer schuiven in plaats van efficient reizigers vervoeren. Teh fuck.
Bier.
pi_191824259
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Je kan alvast zo bij NS aan de slag; IJzer schuiven in plaats van efficient reizigers vervoeren. Teh fuck.
Hij stelt iets voor wat NS niet wil of doet.
Dus hij kan zo bij NS aan de slag.

Logische conclusie
pi_191824290
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:22 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Hij stelt iets voor wat NS niet wil of doet.
Dus hij kan zo bij NS aan de slag.

Logische conclusie
Lol, nee.
Bier.
  Moderator woensdag 4 maart 2020 @ 11:17:35 #216
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191825966
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Je kan alvast zo bij NS aan de slag; IJzer schuiven in plaats van efficient reizigers vervoeren. Teh fuck.
Met een paar stops van Maastricht, Enschede of Zwolle naar Schiphol of Den Haag zal voor een deel van de reizigers best een stuk efficiënter zijn.

Ik zeg ook niet dat het met dertien bakken ICMm gereden moet worden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  PR/Manusje van alles woensdag 4 maart 2020 @ 11:47:08 #217
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_191826470
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 11:17 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Met een paar stops van Maastricht, Enschede of Zwolle naar Schiphol of Den Haag zal voor een deel van de reizigers best een stuk efficiënter zijn.

Ik zeg ook niet dat het met dertien bakken ICMm gereden moet worden.
Je zou die achterlijke wachttijden in Utrecht / Zwolle kunnen loslaten van die directe overstap met de IC's Leeuwarden / Groningen - Den Haag / Rotterdam.

Kan je zo 15 minuten schelen in reistijd. Ik bedoel, kopmaken in Utrecht duurt echt geen 8 minuten meer.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 4 maart 2020 @ 13:33:02 #218
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_191828038
Klopt. Dat duurt 6 minuten. Veel korter gaat niet omdat het een en ander gedaan moet worden om de nieuwe voorste cabine actief te krijgen.

In Zwolle zou je inderdaad de overstap kunnen loslaten en zo de halteertijden inkorten maar dat betekent wel dat een hoop reismogelijkheden van eens per half uur terugzakken naar eens per uur. Tenzij je een viersporigheid van Hattemerbroek naar Meppel aanlegt.. Heb je een miljardje?
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 4 maart 2020 @ 13:42:02 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_191828202
Interessant dat reismogelijkheden dan ineens weer wel belangwekkend zijn. Dat klinkt toch als een reizigersbelang :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 4 maart 2020 @ 14:10:24 #220
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_191828569
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 13:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:
In Zwolle zou je inderdaad de overstap kunnen loslaten en zo de halteertijden inkorten maar dat betekent wel dat een hoop reismogelijkheden van eens per half uur terugzakken naar eens per uur. Tenzij je een viersporigheid van Hattemerbroek naar Meppel aanlegt.. Heb je een miljardje?
Het zou al flink schelen als de IJsselbrug als dubbel enkelspoor gebruikt wordt met een gelijktijdige binnenkomst/vertrek van de beide IC's uit/naar het zuiden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator woensdag 4 maart 2020 @ 14:15:59 #221
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191828665
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 14:10 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het zou al flink schelen als de IJsselbrug als dubbel enkelspoor gebruikt wordt met een gelijktijdige binnenkomst/vertrek van de beide IC's uit/naar het zuiden.
Ontbreken hiervoor wissels? Of heeft het andere redenen dat het niet kan/mag?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 4 maart 2020 @ 14:28:35 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_191828813
Ik denk dat er wat wissels ontbreken. Op sporenplan.nl zie ik overloopwissels bij Kampen Zuid en bij 't Harde, verder niet meer.
pi_191830791
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 14:10 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het zou al flink schelen als de IJsselbrug als dubbel enkelspoor gebruikt wordt met een gelijktijdige binnenkomst/vertrek van de beide IC's uit/naar het zuiden.
Snap niet zo goed waarom daar niet voor wordt gekozen, allicht omdat je die drie minuten elders weer staat te parkeren ofzo. Of gebrek aan robuustheid, bij vertraging trein naar Zwolle kan je alsnog wachten.
pi_191831192
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 19:22 schreef dennistd het volgende:

[..]

Twee uur van Enschede naar Amsterdam of Den Haag is inderdaad een prutstukje :')

En die vijf uur van Vlissingen naar Groningen al helemaal 8)7
Speciaal voor Dennis


via
  woensdag 4 maart 2020 @ 18:21:33 #225
204633 Fred2
Kritisch
pi_191832113
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 16:42 schreef b2py het volgende:
Snap niet zo goed waarom daar niet voor wordt gekozen, allicht omdat je die drie minuten elders weer staat te parkeren ofzo. Of gebrek aan robuustheid, bij vertraging trein naar Zwolle kan je alsnog wachten.
Daar zijn meer wissels voor nodig.
Prorail is slecht in het onderhouden van wissels.
Prorail is zich daarvan bewust en heeft als oplossing gekozen zo min mogelijk wissels te gebruiken.
Dat daardoor allerlei handig spoorgebruik ten voordele van de reiziger onmogelijk is heeft Prorail geen boodschap aan.
So we just called him Fred too
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')