Ik vind dat het in Nederland onzin is om eersteklas te hebben voor een gemiddelde reisduur van 30-35 minuten en daar is iedereen die iets met logistieke wetenschap doet het mee eens. Het wordt ook al jaren geroepen door experts, echt al sinds eind jaren '90. Het spoor is praktisch vol en er moeten nog wel 30-50% meer reizigers vervoerd gaan worden de aankomende tien tot twintig jaar. Hoe zie je dat voor je zonder dit soort maatregelen? Want zelfs met dingen als kort volgen komt er maar een paar procentpunt meer capaciteit vrij. De koek is simpelweg op.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
wat is jouw punt, jij vind dat men moet betalen voor eerste klas. Dat is wat de gebruikers daarvan op dit moment ook doen.
Goeie, niet eens bij stilgestaan (maar das voor mij ook geen optie helaas).quote:
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je hebt echt wat gemist zaterdag joh
Langere perronsquote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik vind dat het in Nederland onzin is om eersteklas te hebben voor een gemiddelde reisduur van 30-35 minuten en daar is iedereen die iets met logistieke wetenschap doet het mee eens. Het wordt ook al jaren geroepen door experts, echt al sinds eind jaren '90. Het spoor is praktisch vol en er moeten nog wel 30-50% meer reizigers vervoerd gaan worden de aankomende tien tot twintig jaar. Hoe zie je dat voor je zonder dit soort maatregelen? Want zelfs met dingen als kort volgen komt er maar een paar procentpunt meer capaciteit vrij. De koek is simpelweg op.
Dan moet hij naar de fysiotherapeut om te leren zitten. Doing it wrong.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Langere perrons
langere treinen
Meer spoor
Allicht minder eerste klas op bepaalde trajecten. Hoe is de bezetting in de eerste klas gemiddeld?
Als er fatsoenlijke stoelen in de tweede klas zitten (ICRm, ICMm), is dat goed om een reis van 2 uur in te maken. Maar om het ongemoderniseerde VIRM maar even als voorbeeld te nemen, dat zit voor geen meter. Dat heeft m'n pa al een paar dagen rugklachten op vakantie opgeleverd door een ritje Assen-Schiphol.
Je zou ook meer staplaatsen kunnen accepteren maar dat willen we voor intercities ook niet..quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:22 schreef James1988 het volgende:
Maar als je alles alleen maar gaat ontwerpen naar 'het gemiddelde' maak je het product wel minder aantrekkelijk voor de mensen die niet binnen 'het gemiddelde' vallen. De capaciteitsvraag is er voornamelijk tijdens piekmomenten. Je kunt ook andere manieren vinden om tijdens zulke momenten maximale capaciteit te bieden.
Je zou bijvoorbeeld ook kunnen zeggen 'tijdens de spitsuren is de eerste klas afgeschaft tussen Amsterdam Sloterdijk en Eindhoven'.
Je kunt ook het aantal IC stops drastisch verminderen misschien. Nederlandse IC's zijn net de RE's van D in sommige gevallen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 20:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Je zou ook meer staplaatsen kunnen accepteren maar dat willen we voor intercities ook niet..
... zeg dan nietsquote:Op dinsdag 3 maart 2020 21:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je kunt ook het aantal IC stops drastisch verminderen misschien. Nederlandse IC's zijn net de RE's van D in sommige gevallen.
Je kan alvast zo bij NS aan de slag; IJzer schuiven in plaats van efficient reizigers vervoeren. Teh fuck.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 21:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je kunt ook het aantal IC stops drastisch verminderen misschien. Nederlandse IC's zijn net de RE's van D in sommige gevallen.
Hij stelt iets voor wat NS niet wil of doet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Je kan alvast zo bij NS aan de slag; IJzer schuiven in plaats van efficient reizigers vervoeren. Teh fuck.
Lol, nee.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:22 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hij stelt iets voor wat NS niet wil of doet.
Dus hij kan zo bij NS aan de slag.
Logische conclusie
Met een paar stops van Maastricht, Enschede of Zwolle naar Schiphol of Den Haag zal voor een deel van de reizigers best een stuk efficiënter zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Je kan alvast zo bij NS aan de slag; IJzer schuiven in plaats van efficient reizigers vervoeren. Teh fuck.
Je zou die achterlijke wachttijden in Utrecht / Zwolle kunnen loslaten van die directe overstap met de IC's Leeuwarden / Groningen - Den Haag / Rotterdam.quote:Op woensdag 4 maart 2020 11:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Met een paar stops van Maastricht, Enschede of Zwolle naar Schiphol of Den Haag zal voor een deel van de reizigers best een stuk efficiënter zijn.
Ik zeg ook niet dat het met dertien bakken ICMm gereden moet worden.
Het zou al flink schelen als de IJsselbrug als dubbel enkelspoor gebruikt wordt met een gelijktijdige binnenkomst/vertrek van de beide IC's uit/naar het zuiden.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:
In Zwolle zou je inderdaad de overstap kunnen loslaten en zo de halteertijden inkorten maar dat betekent wel dat een hoop reismogelijkheden van eens per half uur terugzakken naar eens per uur. Tenzij je een viersporigheid van Hattemerbroek naar Meppel aanlegt.. Heb je een miljardje?
Ontbreken hiervoor wissels? Of heeft het andere redenen dat het niet kan/mag?quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het zou al flink schelen als de IJsselbrug als dubbel enkelspoor gebruikt wordt met een gelijktijdige binnenkomst/vertrek van de beide IC's uit/naar het zuiden.
Snap niet zo goed waarom daar niet voor wordt gekozen, allicht omdat je die drie minuten elders weer staat te parkeren ofzo. Of gebrek aan robuustheid, bij vertraging trein naar Zwolle kan je alsnog wachten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het zou al flink schelen als de IJsselbrug als dubbel enkelspoor gebruikt wordt met een gelijktijdige binnenkomst/vertrek van de beide IC's uit/naar het zuiden.
Speciaal voor Dennisquote:Op dinsdag 3 maart 2020 19:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
Twee uur van Enschede naar Amsterdam of Den Haag is inderdaad een prutstukje
En die vijf uur van Vlissingen naar Groningen al helemaal
Daar zijn meer wissels voor nodig.quote:Op woensdag 4 maart 2020 16:42 schreef b2py het volgende:
Snap niet zo goed waarom daar niet voor wordt gekozen, allicht omdat je die drie minuten elders weer staat te parkeren ofzo. Of gebrek aan robuustheid, bij vertraging trein naar Zwolle kan je alsnog wachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |