dennistd | zaterdag 4 januari 2020 @ 02:50 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
#ANONIEM | zaterdag 4 januari 2020 @ 09:57 |
Die Komfort Check-in van de Deutsche Bahn werkt superchill | |
Eix | zaterdag 4 januari 2020 @ 10:52 |
Ja wat is daar nu precies het voordeel van? | |
#ANONIEM | zaterdag 4 januari 2020 @ 10:54 |
Dat je kunt gaan pitten en dat de kaartjesknipper je dan niet stoort omdat hij/zij ziet dat je ingecheckt bent. | |
#ANONIEM | zaterdag 4 januari 2020 @ 10:54 |
Ideaal voor fokkers, nog minder interactie met echte mensen | |
Eix | zaterdag 4 januari 2020 @ 10:57 |
Maar anders doet de conducteur dat toch als hij voorbij komt? En laat hij je de rest van de rit met rust. Tenzij ze met snoepjes langskomen. Die Duitsers controleren sowieso een stuk vollediger is mijn ervaring. | |
Wertha | zaterdag 4 januari 2020 @ 11:11 |
| |
Ireyon | zaterdag 4 januari 2020 @ 12:52 |
Mijn vriendin vertrekt volgende week een paar maanden naar Zürich. Voor 40 euro ben je daar met de Flixbus rechtstreeks vanuit Eindhoven dus ik heb mezelf maar een 1ste klas Interrail ticket voor 2 maanden cadeau gedaan. Maar elke keer Eindhoven - Utrecht - Freiburg - Zürich wordt ook zo saai, wat zijn de wat leukere routes om daar te komen? Rheinstrecke en/of Schwarzwaldbahn de moeite waard? München - Innsbruck en dan terugsteken? Ergens door Frankrijk (wanneer daar weer eens gereden wordt..)? Ik hoor graag jullie tips | |
Janneke141 | zaterdag 4 januari 2020 @ 19:15 |
Het bedrijf Smit Transformatoren is in Nijmegen pal langs het spoor gevestigd, langs de lijn richting Wijchen. In een grijs verleden hadden ze zelf een spooraansluiting, maar die is al jaren verdwernen. Wat meteen opvalt als je langs de fabriek komt, is hoe enorm die transformatoren zijn. Hoger dan de bovenleiding... dus hoe komen ze dan weg? Nou, zo dus: | |
MTL | zaterdag 4 januari 2020 @ 19:25 |
Inmiddels is er meer bekend over de ontsporing:Meer: https://nieuws.ns.nl/ontsporing-bij-den-haag-wat-weten-we-nu/ Eerste gedachte: een probleem met de wielband? Of wellicht een te scherpe wielflens waardoor de flens tussen wisseltong en de buitenste rails terecht is gekomen bij het wissel? | |
greavy | zaterdag 4 januari 2020 @ 19:33 |
Afgesleten wielflens in combinatie met vierkante wielen. | |
Peterselieman | zaterdag 4 januari 2020 @ 19:35 |
Dat begrijp ik ook uit de berichten die op Somda staan. Situatie niet goed ingeschat en het stel toch ingezet? | |
greavy | zaterdag 4 januari 2020 @ 19:40 |
Er zijn meldingen geweest dat er "ongewone trillingen" waren, maar niks wees uit controles dat er dringend iets moest gebeuren. Het opmerkelijke: Hij zou einde dienst naar de werkplaats gaan voor onderhoud. Dit kan best een verkeerde beoordeling bij de dagelijkse controles geweest zijn. Meer als dit heb ik ook niet meegekregen. | |
Peterselieman | zaterdag 4 januari 2020 @ 19:41 |
Ook opvallend dat in het NS-artikel staat dat er 49 stellen DDZ zijn. Dat klopt ook wel, want het aanrijdingsstel van Diepenveen (2014) zal niet meer hersteld worden. | |
MTL | zaterdag 4 januari 2020 @ 19:45 |
Ik heb net even de berichten op Somda gelezen, maar ik zou die discussie niet al te serieus nemen. Ik heb ook in de koffiekamer al de meest fantastische verhalen voorbij horen komen, waarvan je met twee seconden nadenken al kan zeggen: volstrekte flauwekul. Het enige dat klopt is het bericht over de vlakke plaatsen. Die worden tegenwoordig automatisch gemeten en aan de hand daarvan wordt er een planning gemaakt voor een bezoekje aan de kuilwielenbank. Dat bezoek lijkt nog niet eens ingepland te zijn geweest, dus veel haast had dat blijkbaar niet, wat automatisch betekent dat het geen extreem ernstige vlakke plaatsen waren. | |
WcPot | zaterdag 4 januari 2020 @ 19:46 |
https://www.weblogzwolle.(...)-station-zwolle.html Vorige maand was er ook al een DDZ ontspoort | |
greavy | zaterdag 4 januari 2020 @ 19:49 |
Ik heb helemaal niks op Somda gelezen Zit vaak veel onzin tussen | |
MTL | zaterdag 4 januari 2020 @ 19:50 |
Compleet andere situatie. Dat is op onbewaakt gebied waar de machinisten zelf de wissels om moeten gooien. Legt een machinist het wissel net niet helemaal goed, dan staat de trein er naast. Toeval dat het met DDZ was. Het had ook een hele andere trein kunnen zijn. | |
Peterselieman | zaterdag 4 januari 2020 @ 19:56 |
uiteraard, maar in dit geval zit er een waarheidsgehalte in | |
MTL | zaterdag 4 januari 2020 @ 19:59 |
Btw, treinpersoneel zijn de grootste roddelkonten die er zijn, dus tenzij informatie van iemand komt die echte feitenkennis heeft vanuit het onderzoek zelf, zou ik info die personeel verteld met een grote korrel zout nemen, ook al lijkt het nog zo aannemelijk Informatie wordt heel vaak mooier gemaakt met aannames of gewoon aangedikt voor de sensatie. Uiteraard kan er gespeculeerd worden over de oorzaak, maar zolang er niks officieel naar buiten wordt gebracht, zou ik rustig afwachten. Intern is gisteren hetzelfde bericht al verspreid, dus ook in alle interne berichtgeving is nog niks gecommuniceerd over exacte oorzaken of schade. Personeel, buiten de onderzoekers, hebben dus niet meer kennis dan wat er publiekelijk bekend is. | |
James1988 | zaterdag 4 januari 2020 @ 20:06 |
Wel grappig dat zelfs NS Persvoorlichting de naam NID niet meer gebruikt | |
dennistd | zaterdag 4 januari 2020 @ 20:16 |
De DDZ die ik vanavond had van Amersfoort naar Hengelo vond ik ook flink trillen, op een normaal stuk spoor zonder scherpe bogen of wissels. | |
MTL | zaterdag 4 januari 2020 @ 20:20 |
Helaas is dat normaal gedrag voor DDZ. Daar wordt al sinds het begin over geklaagd. De draaistellen hebben geen rotatiedempers, waardoor deze dus een extreem snelle vetergang kunnen vertonen op rechte stukken spoor. | |
James1988 | zaterdag 4 januari 2020 @ 20:46 |
"Ik heb een schone broek nodig"-momentje voor de machinist van deze trein. Gelukkig is alles goed afgelopen. | |
Eix | zaterdag 4 januari 2020 @ 21:19 |
Ik zat van de week al te zoeken naar welk stel het betreft dat uit de rails is gelopen. En met welke rammelbak ik op 1 januari onderweg was. Toen was ik onderweg van Utrecht ri Gouda en begon het stel bij Vleuten behoorlijk te shaken. Maar voor zover ik kon nagaan was dat niet hetzelfde stel. | |
MTL | zaterdag 4 januari 2020 @ 21:48 |
Dat is inderdaad een van de bekende plekken met DDZ. Niks aan de hand, dat is dus 'normaal'. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 4 januari 2020 @ 21:50 |
Via het mat zelf, of via Gotcha/Quo Vadis? | |
MTL | zaterdag 4 januari 2020 @ 22:21 |
Dat laatste inderdaad. Het is niet volledig zaligmakend, mede omdat die dingen niet overal staan, maar schijnbaar is de data betrouwbaar genoeg. De laatste keer dat ik een vlakke plaats wilde melden kon de collega die ik aan de telefoon kreeg mij precies vertellen hoe groot de plek was en op welke termijn een bezoekje aan de kuilwielenbank gepland stond, en wanneer de data voor het laatst bijgewerk was (dus op welk moment de trein zo'n punt gepasseerd was). Dankzij dat meetsysteem was dat allemaal al bekend en geregeld. Maar ik weet niet welke gegevens het systeem verder nog meet. Als het probleem iets anders is dan een vlakke plaats (bijvoorbeeld een extreme degradatie van het loopvlak of metaalmoeheid in de wielband), weet ik niet of dat ook opgepikt wordt. [ Bericht 50% gewijzigd door MTL op 05-01-2020 16:04:17 ] | |
Peterselieman | zondag 5 januari 2020 @ 00:12 |
Morgenochtend vanaf ongeveer half elf rijden er weer treinen tussen Den Haas CS en Ypenburg | |
James1988 | zondag 5 januari 2020 @ 01:51 |
Timelapsevideo van de hersporing van de trein: Bekijk deze YouTube-video Het spoor direct links van de trein is dus spoor 51a, waar Dennis en ik het in het vorige deel over hadden. Dat was dus ook nodig voor de hersporing. | |
Duvel | zondag 5 januari 2020 @ 09:09 |
ICMm kan daar ook nog weleens rammelen, maar DDZ nog vaker inderdaad. | |
MTL | zondag 5 januari 2020 @ 10:03 |
Bij ICM merk je het een hele enkele keer wel eens (al is het nog altijd minder dan de extreem snelle vetergang zoals bij de DDZ), maar dat is dan voor mij reden om even een berichtje te sturen naar de werkplaats voor het eerstvolgende grote onderhoud. Die heeft namelijk wel rotatiedempers, dus het kan zijn dat die net even anders afgesteld moeten worden. Je ontkomt er niet aan, er is altijd wel een snelheid waarop het gebeurd, maar met een iets andere afstelling gebeurd dat niet bij de reguliere 'kruissnelheid' van 130-140km/u. | |
Bitlord | zondag 5 januari 2020 @ 11:58 |
Geen ervaringsdeskundige, maar als ik naar de kaart kijk dit idee: Via Maastricht, Luik naar Luxembourg en vanaf daar met de TGV naar Mulhouse, waar je weer met een andere TGV naar Zurich kan. Eindhoven - Rotterdam - Parijs - Metro - Parijs - Zurich | |
derLudolf | zondag 5 januari 2020 @ 12:42 |
Vrijdag waren ze in Zwitserland met Railaway. Glacier Express en op het eindpunt verder met een tandradbaan naar Gornergrat op ruim 3000m hoogte. Die laatste kost ¤110 voor een retourtje. Zijn er meer (en voordeliger) van dit soort baantjes? Lijkt me wel eens mooi om zoiets te doen in de vakantie. Mooie treinroute, onderweg uitstappen om wat door de bergen te lopen en dan een trein later naar het volgende punt. | |
MTL | zondag 5 januari 2020 @ 13:01 |
De echte bergbaantjes zijn in Zwitserland al vele jaren erg duur. Jaren geleden ook de Gornergratbahn gedaan, dat is leuk voor een keertje, maar met een heel gezin opeens toch een behoorlijke uitgave. Normale bekende treinen waar je ook wel enigszins door de bergen rijdt en bijvoorbeeld ook Interrail geldig is, zijn natuurlijk de FO Bahn MGB en de RhB, waar je over 2000 meter heen gaat bij de MGB (Oberalppas) en 2200 bij de RhB (Berninapas). Langs al die lijnen kan je ook prachtige dagwandelingen maken (been there, done that). Bijvoorbeeld van Fiesch naar Brig (eerst met de bus richting het Binntal, uitstappen bij Ze Binne/Langthal, Binn, vanaf daar via Heiligkreuz door de Saflischpas (2550m) naar Brig wandelen (totaal ongeveer 20 km) en dan met de trein terug), of van Preda omhoog naar Spinas of Bever lopen (ongeveer 16 km) via de Fuorcla Crap Alv (2450m) (dus niet langs de drukke weg door de Albulapas). Maar goed, dat zijn slechts twee voorbeelden. Er zijn natuurlijk nog veel en veel meer prachtige dagtochten met openbaar vervoer te maken. [ Bericht 4% gewijzigd door MTL op 05-01-2020 13:13:27 ] | |
toblorone | zondag 5 januari 2020 @ 15:11 |
Van Preda naar Spinas (en door naar bever) is inderdaad machtig mooi. zeker doen als je de kans hebt! | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2020 @ 16:52 |
Jungfraujoch is nog veel duurder trouwens. En je ziet geen fuck want het station ligt in de berg. Die Gornergrat wil ik nog weleens heen | |
MTL | zondag 5 januari 2020 @ 16:57 |
En als je nog eens met stoomtreintjes de bergen in wilt, dan is dit ook aan te raden: https://de.wikipedia.org/wiki/Dampfbahn_Furka-Bergstrecke Althans, aan te raden..., wat ik mij er nog van kan herinneren: ik ben er in 1998 een keer mee geweest, en toen alleen maar het stuk van Realp tot aan het begin van de Furka-tunnel, de rest was toen nog niet klaar voor gebruik. | |
DeaDLocK2K | zondag 5 januari 2020 @ 17:10 |
Het is Zwitserland. Daar gaan lunchen voelt ongeveer hetzelfde als voor Bangladeshi die bij de Librije gaan eten joh | |
derLudolf | zondag 5 januari 2020 @ 17:26 |
Ik hoef ook niet niet per se naar Zwitserland hoor, liever niet zelfs. Ze hebben er veel kaas en spreken er ook Frans | |
Janneke141 | zondag 5 januari 2020 @ 17:41 |
Klopt, je kunt veel beter (en veel goedkoper) het rondje over de Kleine Scheidegg maken. Dat is wel een heel mooi stuk, en daar mag je met je Swisspass en ik denk ook met een Interrail gewoon in. En het ligt in het Duitstalige stuk | |
DeaDLocK2K | zondag 5 januari 2020 @ 17:54 |
En Italiaans. En geen Duits. | |
MTL | zondag 5 januari 2020 @ 18:07 |
Mocht Rikus hier nog meelezen: je zet jezelf voor schut momenteel met die zogenaamde klokkenluiders. De screenshots die je als 'bewijs' opvoert, zijn van andere treinen die dus de extra controle hebben gehad, zoals NS al aankondigde. Je bewijst dus alleen maar dat NS snel maatregelen heeft getroffen en de vloot goed is gecontroleerd, waarmee potentiële ongelukken dus zijn voorkomen. | |
greavy | zondag 5 januari 2020 @ 18:09 |
Rikus is een grote sensatiezoeker en roeptoeter eerste klas. Neem ik al langere tijd niet serieus. | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2020 @ 18:18 |
Dat denk ik niet. Volgens mij kun je hoogstens tot Zweilütschinen komen. Ik ben er al eens eerder in Grindelwald uitgegooid | |
DeaDLocK2K | zondag 5 januari 2020 @ 18:26 |
Die man snapt simpele logica simpelweg niet. Het is echt verbazingwekkend hoe groot het bord is wat hij voor z'n harses heeft en op dit moment denk ik oprecht dat professionele hulp misschien nog het enige is wat uitkomst biedt. | |
Janneke141 | zondag 5 januari 2020 @ 18:36 |
Hmm, o ja. De laatste keer had ik een Berner Oberland Pass. Dan mag je er wel op. | |
Janneke141 | zondag 5 januari 2020 @ 18:38 |
Als je je niks verbeeldt, dan ben je ook niks | |
James1988 | zondag 5 januari 2020 @ 18:45 |
Maar die screenshots tonen wel aan dat er een wat groter probleem is, wat niet eerder is opgemerkt. Of wel is opgemerkt, maar niet is aangemerkt als een kritisch probleem. | |
DeaDLocK2K | zondag 5 januari 2020 @ 18:49 |
Dan hoef je je nog geen Ad Bos te wanen, kom nou | |
b2py | zondag 5 januari 2020 @ 19:11 |
Wie houdt er toezicht op veilige inzet van voertuigen, ILenT toch? Moet je daar zijn ipv bij NS. | |
MTL | zondag 5 januari 2020 @ 19:16 |
Het enige dat te zien is op de screenshots is het resultaat van de extra controle op specifiek de remblokken die op het loopvlak van de wielband zitten. Daarin is te zien dat die dus aan de afkeurmaat zitten en de betreffende treinstellen zijn dan ook niet meer ingezet. Kortom: extra controle was succesvol. Als je wilt zeggen dat er een groter probleem is, dan moet je met heel wat meer bewijs komen. En geloof mij, als er een groot probleem met de gehele vloot was, dan waren álle DDZ-treinen wel van het spoor gehaald. Was het niet goedschiks, dan wel kwaadschiks door ILT. En zelfs in het eerste rapport lees ik niks over dat dit specifieke probleem vóór de ontsporing al bekend was. Als dat wel zo was, dan was de trein regelrecht aan de kant gegaan en had er geen meter meer mee gereden mogen worden. Edit: ik zie dat inmiddels op de site van Rikus ook een foto geplaatst is die aan zou tonen dat bij het ontspoorde treinstel het probleem al bekend zou zijn. Nou nee, het enige wat die foto aantoont is dat er vlakke plaatsen gemeld waren en dat die conform de voorgeschreven termijnen opgelost zouden worden met een retourtje naar de kuilwielenbank. [ Bericht 7% gewijzigd door MTL op 05-01-2020 20:24:19 ] | |
DeaDLocK2K | zondag 5 januari 2020 @ 20:27 |
Primair houdt de NS daar toezicht op natuurlijk, ILenT handhaaft naleving van regels. | |
spectrumanalyser | maandag 6 januari 2020 @ 11:54 |
Rikus Spithorst en zijn twee enige vrienden kun je het beste negeren. Hij is in het verleden al in aanraking geweest met justitie naar aanleiding van een 'column' waar vreemde beschuldigingen in stonden. Die club van hem doet niets anders dan blaffen, ik begrijp niet waarom die naam überhaupt nog voorbij komt. | |
derLudolf | maandag 6 januari 2020 @ 12:53 |
Ik mijn 'Duits' lijkt waarschijnlijk meer op Duits als hun Duits Kreeg laatst een compliment op een beurs van een Duitser, ik was een van de eerste Nederlanders die behoorlijk Duits sprak. *Ego gestreeld* | |
#ANONIEM | maandag 6 januari 2020 @ 14:01 |
München Innsbruck via Mittenwald is echt | |
Dr_Flash | dinsdag 7 januari 2020 @ 08:17 |
Hebben jullie de NS lab app al? | |
DJMO | dinsdag 7 januari 2020 @ 08:36 |
ik heb 'm maar gebruik 'm eigenlijk nooit | |
dennistd | dinsdag 7 januari 2020 @ 13:19 |
Ja, maar het enige wat ik gebruik zijn de pushberichten bij in- en uitchecken | |
Dr_Flash | dinsdag 7 januari 2020 @ 13:33 |
Ik zag dat er ook iets als MindfulNS in zit. Geen idee wat dat voor moet stellen | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 januari 2020 @ 13:39 |
Uit onderzoek blijkt dat mensen die een half uurtje per dag ofzo aan hun hobby spenderen dat dat hetzelfde effect heeft als een hele bak met mindfulness. Niet dat het niet werkt hoor; goede zaak die spullen, mensen die eraan doen hebben een lager ziekteverzuim en hogere tevredenheid in hun werk en leven. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 januari 2020 @ 13:57 |
Gewoon meer seks helpt beter denk ik. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 januari 2020 @ 14:27 |
https://nos.nl/artikel/23(...)t-is-uitgekomen.html 2006 wie weet dat nog Toen reden we Rondje Nederland in de zomervakantie. Met papieren eersteklaskaartjes. En waren we voor de bloggerij nog afhankelijk van fok!kers die op allerlei stations stonden om USB-sticks op te vangen en zo Waar blijft de tijd? #Opapinkteentraantjeweg | |
trainfreak | dinsdag 7 januari 2020 @ 19:07 |
Ik kwam daarnet toevallig dit artikel tegen en moest direct aan iemand denken https://www.vrt.be/vrtnws(...)nqigiAyBV9uh4EZZLgr4 Wat hebben die Nederlanders toch met die bordjes? | |
Dr_Flash | dinsdag 7 januari 2020 @ 19:25 |
Zo zo, wat een origineel idee zeg | |
boriq | dinsdag 7 januari 2020 @ 20:32 |
Panoramarijtuig was het zeker waard tussen Köln en Mainz! Een bijna leeg rijtuig vanochtend en een zonnetje over de Rijn maakten het tot een heel mooi ritje over de linker Rheinstrecke. Vrijdagavond dan weer (waarschijnlijk) de rechter strecke richting Oostenrijk. | |
BLS | dinsdag 7 januari 2020 @ 20:49 |
Zeker, want met selfies hè. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 januari 2020 @ 23:14 |
oh ja, dat wel .Ik heb weleens zoiets gedaan maar dan met filmpjes. Ook al best lang geleden inmiddels. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 januari 2020 @ 23:17 |
derLudolf | dinsdag 7 januari 2020 @ 23:19 |
Lüdenscheid | |
Dr_Flash | dinsdag 7 januari 2020 @ 23:21 |
ja dat was het oude Lüdenscheid nog | |
derLudolf | dinsdag 7 januari 2020 @ 23:23 |
En nog het oude Nieuweschans. Hoewel, oud, het bestaat niet meer | |
Dr_Flash | dinsdag 7 januari 2020 @ 23:25 |
dat bordje met Bad ervoor heb ik vgs mij nog gescoord op de terugweg van Nieuwjaarsrondje 2014 | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 januari 2020 @ 23:35 |
We zijn oud en versleten ondertussen, lieve Flessemans. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 januari 2020 @ 23:36 |
oud wel. Versleten ook een stuk meer dan toen. Maar geestelijk forever 14 | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 januari 2020 @ 23:37 |
Vanavond zei iemand in een serie "duty" en daar moet ik altijd van grinniken. Hihihihihi, poep. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 januari 2020 @ 23:40 |
oh die mis ik dan even. Moet je daar millennial voor zijn of zo? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 januari 2020 @ 23:44 |
Amerikaanse kindertoilethumor. Duty=doodie=poep. Net zoals ik vroeger moest lachen als een oom fuck you asshole zei, hehehehe. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 januari 2020 @ 23:49 |
oh ja daar kon je je helemaal incontinent om lachen zulke dingen Vroegah | |
dennistd | woensdag 8 januari 2020 @ 01:01 |
Opnieuw een ontsporing in regio Den Haag, nu bij de werkplaats Leidschendam:
| |
James1988 | woensdag 8 januari 2020 @ 01:13 |
En dat is de bak met stroomafnemers, dus dat hele treinstel zal wel een tijdje uit de running zijn. Tijdelijk inkorten tot een viertje zit er niet in. | |
Kapitein_Schavuit | woensdag 8 januari 2020 @ 07:03 |
Zijn de ploegleiders van ProRail (net als de weginspecteurs van RWS) allemaal verplicht om zoveel mogelijk hashtags te gebruiken in een zin? Echt elke tweet van elk van dit soort personen zijn sxact hetzelfde he. Alsof ze een handboek Twitteren krijgen op hun eerste dag. | |
b2py | woensdag 8 januari 2020 @ 07:56 |
Die krijgen ze inderdaad | |
Dr_Flash | woensdag 8 januari 2020 @ 08:50 |
Alsof iemand gaat zoeken op #hersporen | |
derLudolf | woensdag 8 januari 2020 @ 08:55 |
Als ik het kon programmeren zorgde ik ervoor dat het voor 12u trending topic werd | |
Dr_Flash | woensdag 8 januari 2020 @ 09:02 |
Oh god ja dat schijnt ook een dingetje te zijn he "trending topic" Meestal zijn dat wijven met grote tieten. | |
Salatrel | woensdag 8 januari 2020 @ 09:52 |
Oh vandaar al die ProRail poppetjes en autootjes van Mammoet te Ldd gisteravond | |
Salatrel | woensdag 8 januari 2020 @ 09:54 |
Had ik dat geweten was ik even van dichterbij gaan kijken... taxi was toch te laat | |
spectrumanalyser | woensdag 8 januari 2020 @ 09:55 |
Als je de trein uit wilt en je bent vergeten uit te stappen als de trein al verder is gaan rijden, dan roep je gewoon "Alluha Ackbar". Dan hoef je verder niets meer te doen, mensen zullen je zelfs uit de trein komen halen. https://www.telegraaf.nl/(...)-mogelijke-terrorist | |
WcPot | woensdag 8 januari 2020 @ 11:54 |
Ze zijn wel weer lekker aan het prutsen bij de NS dit is nu de derde trein ontspoorde trein Het mag ook allemaal wat kosten | |
Dr_Flash | woensdag 8 januari 2020 @ 18:20 |
Zelfs treinvervangende bussen ontsporen tegenwoordig https://nos.nl/artikel/23(...)s-bus-in-bussum.html | |
derLudolf | woensdag 8 januari 2020 @ 19:35 |
Grote vraag is natuurlijk: is de bakfiets wel (zonder slachtoffers) verpulverd? | |
tripel7 | woensdag 8 januari 2020 @ 19:46 |
De moeder is helaas aan haar verwondingen overleden: https://www.nhnieuws.nl/n(...)ussum-kind-ongedeerd | |
derLudolf | woensdag 8 januari 2020 @ 19:53 |
Oh, oeps, dat stond er nog niet toen ik het las. | |
Salatrel | woensdag 8 januari 2020 @ 20:23 |
Strengere eisen voor buschauffeurs! | |
dennistd | donderdag 9 januari 2020 @ 00:47 |
Hoe wil je zoiets voorkomen dan? Jaren geleden is het in Twente ook gebeurd dat een chauffeur onwel werd, maar die is in een voortuin geëindigd met gelukkig alleen materiële schade: https://www.rtvoost.nl/ni(...)-in-voortuin-Hengelo Enige wat ik me kan bedenken zijn noodremmen voor de passagiers, maar dan moeten die er wel zijn natuurlijk. En dat levert ook gevaar op, want stel dat een lolbroek er aan gaat trekken terwijl de bus op de linkerbaan van de snelweg zit... | |
James1988 | donderdag 9 januari 2020 @ 01:17 |
Tsja, wat kun je daar tegen doen? | |
Peter | donderdag 9 januari 2020 @ 08:33 |
Meeremmende boordcomputers? | |
Dr_Flash | donderdag 9 januari 2020 @ 09:55 |
@TT klopt wel inderdaad. Zowel het AltijdVoordeel abonnement (5 %) als de kaartjes die ik daarmee _mag_ kopen (2 %), zijn duurder geworden #dubbelgenaaidhoudtbeter | |
GlenSpey | donderdag 9 januari 2020 @ 20:32 |
OK boomer | |
James1988 | donderdag 9 januari 2020 @ 20:53 |
Op de Feesboeks is een filmpje gepost van de schade aan één van de wielen van de trein die vorige week bij Den Haag is ontspoord: https://www.facebook.com/(...)nk/1337732973098296/ | |
Dr_Flash | vrijdag 10 januari 2020 @ 16:03 |
"de schade" denk je niet dat een deel van die schade de oorzaak van die ontsporing geweest is? | |
James1988 | vrijdag 10 januari 2020 @ 17:04 |
Het enige wat ik zeg is dat het wiel beschadigd is. Ik zeg niet dat dat een gevolg is | |
b2py | zaterdag 11 januari 2020 @ 12:17 |
In Parijs is men momenteel bezig met het aanleggen van de metrolijnen voor de Grand Paris Express. Op bovenstaande foto de kruising tussen lijnen 14 en 15 die net afgerond zijn met boren. Voor mij is niet duidelijk of hier nu ook verder een station omheen wordt gebouwd maar tof plaatje uit de voortgang. | |
Duvel | zaterdag 11 januari 2020 @ 13:14 |
Nee, met staken. | |
Peterselieman | zaterdag 11 januari 2020 @ 17:01 |
lijkt me wel. De verlengde 14 en de nieuwe 15 gaan in het noorden stoppen op station Saint-Denis Pleyel (huidig alleen RER D) en het nieuwe station Villejuif - Institut-Gustave-Roussy in het zuiden. | |
dennistd | zaterdag 11 januari 2020 @ 18:10 |
DB heeft een overzicht gepubliceerd met daarin de omvangrijke spoorwerkzaamheden dit jaar: https://inside.bahn.de/grossbaustellen/ | |
spectrumanalyser | zaterdag 11 januari 2020 @ 19:56 |
Op station Wormerveer is een SLT volledig grijs gespoten. je zou denken dat het opvalt als je twee dozen verf-spuitbus koopt, lijkt mij.
| |
DeaDLocK2K | zaterdag 11 januari 2020 @ 20:22 |
Lijkt mij doodnormaal aangezien die dingen best veel in bulk verkocht worden. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 11 januari 2020 @ 20:28 |
De tyfus wat is het toch ook een faalbedrijf vergeleken met NS/ProRail | |
Peterselieman | zaterdag 11 januari 2020 @ 20:28 |
Het laat zien dat er in het gebied Amsterdam - Haarlem - Alkmaar een groot tekort is aan opstelcapaciteit. Zaandam staat 's avonds en overdag tegenwoordig ook al vol met materieel. Nieuwe terreinen in de Westhaven en Heerhugobijlmer laten nog enkele jaren op zich wachten | |
mschol | zaterdag 11 januari 2020 @ 21:04 |
gewoon laten zitten en alleen ruitjes van machinist schoonmaken | |
James1988 | zaterdag 11 januari 2020 @ 21:17 |
Er overnacht tegenwoordig zelfs materieel in Breda, terwijl dat station helemaal geen opstelterrein is. Ik zie hier elke nacht één of twee VIRMs staan, terwijl dat materieel hier normaalgesproken helemaal niet zo vaak rijdt. | |
Peterselieman | zaterdag 11 januari 2020 @ 21:21 |
wil ik best geloven omdat je in Rotterdam, Dordrecht en Roosendaal al aan de max zit en je niet onbeperkt materieel nog maar een opstelplek door kunt schuiven. | |
b2py | zaterdag 11 januari 2020 @ 21:43 |
Snap niet dat ze Lelystad niet uitbreiden.. | |
MTL | zaterdag 11 januari 2020 @ 21:50 |
| |
Mr_Klaasje | zaterdag 11 januari 2020 @ 21:51 |
Daar wordt nu gebouwd aan de uitbreiding.... | |
DeaDLocK2K | zaterdag 11 januari 2020 @ 21:52 |
Wow fancy nieuwe ava en alles. | |
spectrumanalyser | zaterdag 11 januari 2020 @ 21:53 |
Alkmaar staat ook goed vol. de laatste sprinters van Amsterdam naar Uitgeest rijden direct na de dienst door naar Alkmaar om daar de nacht door te brengen. | |
Peterselieman | zaterdag 11 januari 2020 @ 21:57 |
Den Helder is al een uitwijkplaats voor Alkmaar, maar die is ook vol | |
Dr_Flash | zaterdag 11 januari 2020 @ 22:14 |
Je zou bijna denken dat er een reizigerstekort is in die hoek van het land. | |
Peterselieman | zaterdag 11 januari 2020 @ 22:16 |
of een reizigersoverschot, waardoor er zoveel ijzer nodig is | |
Dr_Flash | zaterdag 11 januari 2020 @ 22:17 |
dan zou het overdag niet stilstaan hea | |
Peterselieman | zaterdag 11 januari 2020 @ 22:20 |
bij minder spitsreizigers heb je minder ijzer nodig | |
Dr_Flash | zaterdag 11 januari 2020 @ 22:23 |
al die kutstadjers moeten gewoon gaan thuiswerken | |
Peterselieman | zaterdag 11 januari 2020 @ 22:25 |
ik doe al aan ov mijden door op de fiets naar het werk te gaan | |
Dr_Flash | zaterdag 11 januari 2020 @ 22:29 |
ik niet. Kan eigenlijk altijd zitten | |
James1988 | zaterdag 11 januari 2020 @ 22:55 |
Ik ben vandaag weer eens op pad gegaan. Rondje gemaakt door Nederland. Was één van de collectieve goede voornemers van het conducteursgilde om vaker te gaan controleren? Ik heb maarliefst 4 keer kaartcontrole gehad in NS-treinen | |
Dr_Flash | zaterdag 11 januari 2020 @ 22:59 |
nou ja in >600 km is dat ook gewoon wel het minste wat je mag verwachten | |
dennistd | zondag 12 januari 2020 @ 00:11 |
Ik heb ook het idee ja. Vorige week zaterdag al heen en terug naar Amersfoort gecontroleerd, en gisteravond ook weer tussen Utrecht en Zwolle. Tot nu toe 100% daarmee. | |
Adrie072 | zondag 12 januari 2020 @ 12:21 |
Het was weer raak van het weekend. https://www.nhnieuws.nl/n(...)p-station-wormerveer | |
Maegrim | zondag 12 januari 2020 @ 12:29 |
oh dat wisten we nog niet | |
WcPot | zondag 12 januari 2020 @ 12:33 |
Daar zit een mooi bedrag aan verf op | |
b2py | zondag 12 januari 2020 @ 12:35 |
100 eurotjes valt mee toch | |
Adrie072 | zondag 12 januari 2020 @ 12:37 |
Was al gepost zie ik ook nu...... | |
spectrumanalyser | zondag 12 januari 2020 @ 12:44 |
Al enige tijd worden treinen volledig voorzien van graffiti. vorige week nog de Intercity Enschede, een ICM stel wat ook helemaal onder de grijze bende zat.misschien maar beter om de foto's niet te verspreiden. dat geeft de dader alleen maar credits. hoop dat 'ie gepakt gaat worden. hij heeft veel meer treinstellen gedaan, ook een VIRM is ineens volledig grijs gespoten in dezelfde stijl. | |
TjjWester | zondag 12 januari 2020 @ 14:44 |
Iemand ervaring met 24trains.tv ??? | |
DeaDLocK2K | zondag 12 januari 2020 @ 14:58 |
Heb het opgezegd. | |
DeaDLocK2K | maandag 13 januari 2020 @ 16:34 |
Waar blijven die NS Vectrons eigenlijk? Zou dat niet eind 2019 worden? | |
Mr_Klaasje | maandag 13 januari 2020 @ 16:48 |
Die komen er voor de IC-Berlijn eerst niet. Als per dienstregeling 23 de dienst versneld is en de Talgo's zijn vertraagd dan zouden ze zomaar wel kunnen komen. Een 1700 doet het niet onder 15 kV en met een 101 wordt t niets in NL. Bovendien is er dan geen ruimte in de dienstregeling voor een locwissel. | |
DeaDLocK2K | maandag 13 januari 2020 @ 16:50 |
Bedankt voor deze informatie, dat wist ik allemaal niet Maar okay, jammer. Ben weleens klaar met die 1700'en. | |
James1988 | maandag 13 januari 2020 @ 16:51 |
Willekeurig gokje: wanneer het ICNG instroomt worden er wat Traxxen ingezet tussen Amsterdam en Bad Bentheim. Die blijven dan rijden totdat de nieuwe Talgo's mogen worden ingezet in reizigersdienst. | |
Janneke141 | maandag 13 januari 2020 @ 19:41 |
Gaan er Buffels naar Zweden? | |
James1988 | maandag 13 januari 2020 @ 19:48 |
Ik weet dat er een paar LINTen die door Syntus zijn gebruikt naar Zweden gaan, over Buffels is mij niets bekend. | |
Janneke141 | maandag 13 januari 2020 @ 19:50 |
Dan zal dat het zijn. Bij Rail Away over de Inlandsbanen in Zweden zeiden ze net dat de Nederlandse Spoorwegen enkele treinen daar naartoe verkocht hadden. | |
Dr_Flash | maandag 13 januari 2020 @ 19:51 |
oh, er was een nieuwe Rail Away over Zweden vanavond. Maar het is nu afgelopen | |
James1988 | maandag 13 januari 2020 @ 19:52 |
Als je digitale televisie hebt (en wie heeft dat nou niet tegenwoordig?) kun je terugkijken toch? | |
derLudolf | maandag 13 januari 2020 @ 19:55 |
Analoog wordt zelfs niet meer aangeboden dacht ik | |
Dr_Flash | maandag 13 januari 2020 @ 19:57 |
eerst nog even een baggerserie op RTL7 kijken | |
BLS | maandag 13 januari 2020 @ 20:06 |
Maar die gaan alleen rijden op het eerste "stukje" van Mora tot Östersund. En niet, zoals werd gesuggereerd, over de hele ruim 1000 km lange lijn waar Rail Away deze keer over gaat. Het blijft Rail Away. Oppervlakkige informatie zodat het brede publiek het ook volgt. Zelfs de filmpjes van Juliën hebben meer diepgang. | |
Dr_Flash | maandag 13 januari 2020 @ 20:13 |
Ben allang blij dat het niet meer zo Hail Away is als een paar jaar geleden Toen het 80 % kerken en 20 % treinen was | |
derLudolf | maandag 13 januari 2020 @ 21:26 |
Het blijft EO hè | |
DeaDLocK2K | maandag 13 januari 2020 @ 22:30 |
Beperkt maar het is er nog. | |
DeaDLocK2K | maandag 13 januari 2020 @ 22:31 |
De uitzendingen op Uitzending Gemist vond ik trouwens onkijkbaar; stotterig en lage kwaliteit gisteren. | |
derLudolf | maandag 13 januari 2020 @ 22:39 |
Bij kleinere aanbieders? Zig.go is volgens mij al even bezig het uit te faseren. | |
DeaDLocK2K | maandag 13 januari 2020 @ 22:45 |
Nee bij allemaal. Ziggo heeft het analoge netwerk in twee gemeenten uitgeschakeld ter test. https://www.totaaltv.nl/n(...)komende-tijd-gelijk/ | |
_serial_ | dinsdag 14 januari 2020 @ 10:06 |
Analoog is uitgezet in wel iets meer gemeenten dan 2 hoor Het hele verzorgingsgebied duurt nog wel even iets langer (maar het is wel noodzakelijk om alle toekomst en capaciteitsbehoeften op te gaan vangen) | |
DeaDLocK2K | dinsdag 14 januari 2020 @ 10:36 |
Het is helemaal niet noodzakelijk, het is de goedkope en makkelijke uitweg. | |
spectrumanalyser | dinsdag 14 januari 2020 @ 12:20 |
je staat er versteld van hoeveel mensen er nog in 2020 naar analoog tv signaal kijken. er worden zelfs storingen gemeld aan de analoge ontvangst. dat terwijl vrijwel elke tv na eenmalig instellen digitaal kan weergeven. drie minuutjes werk. teveel moeite / te ingewikkeld / geen zin in / 'hij doet het toch?' | |
DeaDLocK2K | dinsdag 14 januari 2020 @ 12:51 |
Met extra apparatuur altijd. Anders heb je óf geen HD of geen 4K en die CI+ modules kan je niet zomaar meer kopen maar moet je verplicht huren inclusief die schijtkaartjes van 5 cent productiekosten voor 1 tot 3 euro in de maand. Ze moeten zich diep schamen. Als ze eens werk gemaakt hadden van native IPTV dan was er helemaal geen bandbreedteprobleem geweest. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 14 januari 2020 @ 12:52 |
Broken by design, digitale TV. | |
derLudolf | dinsdag 14 januari 2020 @ 12:59 |
Glasvezel hier, maar het loont sowieso wel om af en toe even contact te hebben met bijvoorbeeld KPN. Laatst extra tv ontvanger genomen, het abonnement werd uiteindelijk ¤5 goedkoper | |
dennistd | dinsdag 14 januari 2020 @ 13:07 |
Morgenavond hebben we bij de NVBS afdeling Twente een presentatie over de spoorgeschiedenis van Deventer-Zwolle-Meppel. Ik heb hem afgelopen jaar al gezien en het is zeker de moeite waard om ervoor naar Hengelo te komen https://us7.campaign-arch(...)9aad96&id=b915999969 | |
DeaDLocK2K | dinsdag 14 januari 2020 @ 13:13 |
Waarom is dat zo'n rare link? | |
dennistd | dinsdag 14 januari 2020 @ 13:36 |
Omdat ik linkte naar onze nieuwsbrief. Maar hier een normale link naar een andere pagina: https://www.nvbs.com/acti(...)enter-zwolle-meppel/ Zaal open om 18.30u Aanvang 19.30u Einde +/- 22.30u Toegang (voor zowel leden als niet-leden) ¤2,50 | |
DeaDLocK2K | dinsdag 14 januari 2020 @ 13:39 |
De nieuwsbrief geeft nauwelijks wat weer als ik m'n privacybeschermingstools ingeschakeld laat staan.... Good going NVBS. Nederlandse Vereniging voor Belangstellenden in het Spam- en privacyvernaggelen? | |
derLudolf | dinsdag 14 januari 2020 @ 14:05 |
Werd er vroeger kopgemaakt op Zwolle of lag het spoor/station ander? Zelfs Deventer/Meppel (zonder Zwolle aan te doen) lukt tegenwoordig denk ik niet zonder kopmaken? | |
dennistd | dinsdag 14 januari 2020 @ 14:16 |
Kom langs en je zult het horen Nee, is nooit zonder kopmaken geweest voor zover ik weet. Wel lag de aansluiting vanaf Deventer vroeger veel dichter bij station Zwolle dan nu, beetje zoals die naar Kampen. | |
derLudolf | dinsdag 14 januari 2020 @ 15:45 |
Heb al andere plannen. Ga waarschijnlijk wel treinen morgen. | |
derLudolf | dinsdag 14 januari 2020 @ 16:02 |
Jullie hebben natuurlijk jullie meerdaags nieuwjaarsrondje binnenkort, maar goed, ik denk al even iets verder vooruit. Is er animo voor een rondje Duitsland zoals richting Lüdenschied afgelopen jaar? Stiekem heb ik al een beetje gepuzzeld. Indien de vorige vraag met ja beantwoord kan worden heb ik nog twee vragen. -Hebben jullie er bezwaar tegen zowel een Westfalen 9 UhrTagesTicket (¤33,20 voor 5 personen) en een NiedersachsenTicket (¤44 voor 5 personen*) te moeten kopen? -Hoe laat zouden jullie uiterlijk in Enschede of Groningen terug willen/moeten zijn 's avonds? Dus hoe laat kun je uiterlijk vanuit Enschede vertrekken en thuis arriveren en hetzelfde voor Grunn. Leuk detail: Neu ab 15. Dezember 2019:Das Service-Entgelt von 2 Euro pro Ticket beim Kauf in Reisezentren und Beratungsstellen entfällt. In Nederland zullen ze er eerder een euro bij op drukken [ Bericht 5% gewijzigd door derLudolf op 14-01-2020 16:31:32 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 14 januari 2020 @ 16:03 |
Nee. Kopmaken in Salzbergen en Leer en wachten op een bruggetje | |
derLudolf | dinsdag 14 januari 2020 @ 16:03 |
Daar was ik zondag nog | |
Mr_Klaasje | dinsdag 14 januari 2020 @ 16:06 |
Dat is meer dan 100 jaar terug. | |
Dr_Flash | dinsdag 14 januari 2020 @ 17:12 |
Tof, single ICM4 op de ijssellijn. Ja dat gaat wel passen. Oh nee toch niet | |
dennistd | dinsdag 14 januari 2020 @ 17:22 |
Ik zei toch ook niet dat het vorig jaar was? | |
BLS | dinsdag 14 januari 2020 @ 17:58 |
Dan zou het goed kunnen dat je uit de trein bent gestapt waar ik ben ingestapt. | |
Peterselieman | dinsdag 14 januari 2020 @ 18:25 |
leuk | |
Peterselieman | dinsdag 14 januari 2020 @ 23:30 |
Dit gaan ze niet menen toch?
| |
James1988 | woensdag 15 januari 2020 @ 00:03 |
Nou, wel dus. Als er zwaar materieel nodig is om dat te repareren, of er ander specialistisch werk moet worden verricht, is dat niet in een dagje geregeld. | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2020 @ 00:19 |
Ik stapte uit in Deventer. Zoals gebruikelijk | |
b2py | woensdag 15 januari 2020 @ 07:53 |
Dat is de afweging, met groot materieel relatief kort en laat of klein materieel lang en snel. | |
derLudolf | woensdag 15 januari 2020 @ 10:47 |
Sommige klussen kun ook je gewoon niet doen met bepaalde machines.. | |
dennistd | woensdag 15 januari 2020 @ 12:04 |
Vannacht gaan ze LAE-borden plaatsen waardoor er wel 4x per uur gereden kan worden. Blijkbaar kan nu de trdl het niet aan om 8x per uur een aanwijzing te geven.... https://www.prorail.nl/ni(...)ssen-alphen-en-gouda | |
derLudolf | woensdag 15 januari 2020 @ 12:07 |
Vooral specialistisch werk als ik het goed lees. De locatie van de verzakking is in dit geval lastig, omdat deze tussen een station en een brug in ligt. Om de verzakking te verhelpen, moeten we aanpassingen doen aan een perron of aan de brug. | |
Salatrel | woensdag 15 januari 2020 @ 12:30 |
ohhhhh wat zou het worden????? Het perron of de brug??? Stay tuned.... | |
James1988 | woensdag 15 januari 2020 @ 13:02 |
In Engeland is een tunnel overstroomd als gevolg van storm Brendan. Britse treindienstleider: Heerlijk, die Britse nuchterheid | |
b2py | woensdag 15 januari 2020 @ 15:20 |
Ik zit in trein 9416, en voorop rijdt de 9516 . | |
derLudolf | woensdag 15 januari 2020 @ 15:48 |
Toeval bestaat niet | |
Mambo_No5 | woensdag 15 januari 2020 @ 16:41 |
Ik onthoud deze even voor toekomstig gebruik. | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2020 @ 17:15 |
Wat is de grap? | |
James1988 | woensdag 15 januari 2020 @ 18:00 |
"Het is hier een beetje vochtig" terwijl de boel blank staat | |
Dr_Flash | woensdag 15 januari 2020 @ 18:37 |
Oh, okee | |
James1988 | woensdag 15 januari 2020 @ 20:02 |
Britse nuchterheid. Zo is er ook een verhaal dat een Amerikaanse generaal tijdens een oorlog aan zijn Britse collega vroeg hoe het ging. Ze lagen op dat moment zwaar onder vuur, de Brit antwoordde: "bit of a bother". De Amerikaan dacht vervolgens dat alles onder controle was. Dit is ook een mooi verhaal: | |
Mr_Klaasje | woensdag 15 januari 2020 @ 20:17 |
Naja.. Nuchterheid. Het is eerder een gevoel voor understatement. Als je dat gevoel deelt is helemaal helder wat bedoeld wordt en is het ook zeker niet "nuchter". Als je dat niet deelt krijg je dit soort drama's omdat niet begrepen wordt wat bedoeld werd. | |
James1988 | woensdag 15 januari 2020 @ 20:22 |
Understatement is een betere term ja. | |
WcPot | woensdag 15 januari 2020 @ 20:25 |
Wanneer komt nu de ICNG naar Nederland? | |
Peterselieman | woensdag 15 januari 2020 @ 20:29 |
is nog niet bekend | |
James1988 | woensdag 15 januari 2020 @ 20:35 |
Er had er al eentje moeten zijn, de planning was dat die in één van de laatste weken van december zou worden afgeleverd. Dat is niet gehaald, een reden of een nieuwe datum heb ik nog niet gehoord. | |
Maegrim | woensdag 15 januari 2020 @ 22:54 |
5 feb staat ie nu gepland | |
James1988 | woensdag 15 januari 2020 @ 23:01 |
MTL | woensdag 15 januari 2020 @ 23:58 |
Nou, gooi daar nog maar een emmer zout overheen. Dat lukt alleen als de uitslagen van de tests goed zijn. Dat weten we volgende week pas definitief [ Bericht 2% gewijzigd door MTL op 16-01-2020 00:11:34 ] | |
Maegrim | donderdag 16 januari 2020 @ 00:17 |
M'n dienstindeler is er zoet mee | |
James1988 | donderdag 16 januari 2020 @ 00:22 |
Ik ben benieuwd, zou mooi zijn als dat doorgaat. Als ik het me goed herinner komt dat ding dan uit Polen/Salzgitter en gaat naar Leidschendam? | |
MTL | donderdag 16 januari 2020 @ 00:30 |
Uit Salzgitter, naar Utrecht Cartesiusweg Ik ben benieuwd of de update geholpen heeft. Anders mag de dienstindeler later nog een keer aan de slag [ Bericht 42% gewijzigd door MTL op 16-01-2020 00:36:47 ] | |
James1988 | donderdag 16 januari 2020 @ 01:01 |
Fingers crossed dan maar! | |
dennistd | donderdag 16 januari 2020 @ 01:35 |
Klinkt als een ritje door Twente Zal wel weer precies langskomen als ik aan het werk ben | |
spectrumanalyser | donderdag 16 januari 2020 @ 17:00 |
Op station Zandvoort kun je tijdens de F1 instappen aan de ene kant en uitstappen aan de ander kant van de trein. | |
derLudolf | donderdag 16 januari 2020 @ 18:05 |
Het prinsje betaalt vast niet mee. Idioot dat er zoveel geld in wordt gestopt, terwijl een paar treintjes laten stoppen bij Thialf al niet meer kan. | |
Adrie072 | donderdag 16 januari 2020 @ 18:11 |
14.000 Thialf, 140.000 F1, is toch andere koek, of niet? | |
derLudolf | donderdag 16 januari 2020 @ 18:37 |
F1 is vooralsnog een keer. NK's, EK's en WK's meerdere keren per jaar en daarnaast ook nog wereldbeker wedstrijden. Bovendien is op Heerenveen IJsstadion alle infrastructuur - op in/uitcheck palen na al aanwezig. | |
b2py | donderdag 16 januari 2020 @ 18:44 |
Thialf gaat iedereen met de auto, dat kan in Zandvoort niet. En dat ‘prinsje regelt het wel’ | |
derLudolf | donderdag 16 januari 2020 @ 18:47 |
En Thialf "kun" je niet met de trein heen. Als ik ergens nog een stuk voor meer de bus moet ben ik ook eerder geneigd de auto te pakken. | |
Peter | donderdag 16 januari 2020 @ 19:08 |
Er ligt een evenementenhalte naast Thialf, daar hebben we het over. Die wordt niet meer gebruikt.. Hebben we cijfers van wanneer die wel in gebruik was? | |
derLudolf | donderdag 16 januari 2020 @ 19:14 |
Daar heb ik het ook over. Zoals ik zeg, alle infrastructuur is er. Maar je kunt daar nu niet meer uitstappen de laatste jaren | |
Dr_Flash | donderdag 16 januari 2020 @ 19:15 |
Pure onwil. | |
Peterselieman | donderdag 16 januari 2020 @ 19:25 |
zeker, al zijn er volgens mij niet heel veel mensen die er in- en uitstappen bij een evenement | |
Peter | donderdag 16 januari 2020 @ 20:30 |
Daar moeten toch cijfers van zijn van voor 2015? En kennelijk zijn de parkeerkosten niet hoog genoeg | |
derLudolf | donderdag 16 januari 2020 @ 20:37 |
Al jaren ¤5. Duurder is ook een gekut met wisselgeld enzo. Bij alle bedrijven kun je gewoon op het terrein staan. Heb nu al jaren bij Batavus geparkeerd en elke keer blijkt dat het toch wel dichterbij had gekund | |
James1988 | donderdag 16 januari 2020 @ 20:43 |
In Dawlish zijn vandaag de ramen van een Pacer gesneuveld nadat de trein werd getroffen door hoge golven en zeeafval. Hierbij is 1 passagier lichtgewond geraakt. Video van de golven: | |
b2py | donderdag 16 januari 2020 @ 21:49 |
Enkeltje uit Leeuwarden is volgens mij al duurder.. is gewoon beter met bus aansluiting op station. Niet alles hoeft perfect te zijn.. | |
Fiorano | vrijdag 17 januari 2020 @ 07:19 |
* 3 keer. Ze komen de komende 2 jaar ook nog. | |
b2py | vrijdag 17 januari 2020 @ 16:51 |
Haha ProRail vrachtwagen staat al een uurtje klem op de A28. | |
Salatrel | vrijdag 17 januari 2020 @ 17:05 |
ik heb nu de 2524 en de 2525 gecombineerd | |
James1988 | vrijdag 17 januari 2020 @ 17:54 |
Dat gaat ineens hard. Een paar jaar geleden zeiden sommige mensen nog 'meer dan 2 treinen per dag is commercieel niet haalbaar' maar dat is dus wel anders | |
b2py | vrijdag 17 januari 2020 @ 18:26 |
Ze hebben de wind mee met de publieke opinie over vliegen | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 17 januari 2020 @ 20:59 |
Snelle quizvraag: voor zover ik weet heeft er in Nederland één keer een trein een salto voorover gemaakt. Waar en wanneer was dat? | |
Duvel | vrijdag 17 januari 2020 @ 21:01 |
Het werkt ook gewoon. In Londen centrum instappen en na 3,5 uur reizen (4,5 uur later op de klok) in Rotterdam staan. In plaats van 2 uur van tevoren aanwezig, 30 minuten en 20 minuten voor vertrek instappen. | |
Duvel | vrijdag 17 januari 2020 @ 21:01 |
Een stoomloc met defecte veiligheid? | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 17 januari 2020 @ 21:03 |
Nope. E-mat. | |
Duvel | vrijdag 17 januari 2020 @ 21:03 |
Of 11 oktober 1986 de 1141 bij oud Heeze? | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 17 januari 2020 @ 21:05 |
Die ontspoorde wel, maar zonder salto volgens mij. | |
Duvel | vrijdag 17 januari 2020 @ 21:05 |
Dan is ie zijdelings gerold, want hij had voor zover ik weet overal schade... | |
Duvel | vrijdag 17 januari 2020 @ 21:07 |
De 4224 heeft een pirouette gemaakt waarbij de reizigers door de ramen naar buiten zijn geslingerd, maar die telt ook niet denk ik. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 17 januari 2020 @ 21:07 |
Je zit overigens wel in de goede provincie. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 17 januari 2020 @ 21:08 |
Nope. Die van mij ging voorover over de cabine heen, zeg maar. | |
Duvel | vrijdag 17 januari 2020 @ 21:10 |
Kwam ie weer op zijn draaistellen terecht? | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 17 januari 2020 @ 21:11 |
Nope. | |
Duvel | vrijdag 17 januari 2020 @ 21:13 |
Dat ziet er niet best uit, deze ken ik niet. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 17 januari 2020 @ 21:16 |
Roermond-Weert, 1967. Reed een vrachtwagen aan die twintig ton steenkool vervoerde. Als ik weer zulke treinenacrobatiek tegenkom, zal ik het hier melden. | |
Salatrel | vrijdag 17 januari 2020 @ 21:39 |
Voor een vlucht naar London hoef je, zeker met alleen handbagage, echt geen 2 uur van tevoren op Schiphol te zijn hoor. | |
Maegrim | vrijdag 17 januari 2020 @ 21:46 |
Binnenkort wel | |
b2py | vrijdag 17 januari 2020 @ 22:19 |
En voor Eurostar moet je ook gewoon op tijd zijn voor de bagagecheck, bijna gelijk daar dus.. | |
Duvel | vrijdag 17 januari 2020 @ 22:22 |
Ik woon dichter bij Rotterdam dan Schiphol. OK, Zestienhoven Rotterdam The Hague is dichterbij. En ik reis liever met de trein. | |
Ireyon | vrijdag 17 januari 2020 @ 22:35 |
Trein naar London: je bent in London Vliegtuig naar London: je bent een uur buiten London | |
dennistd | zaterdag 18 januari 2020 @ 06:49 |
De brand in de voetbaltrein in Berlijn (waarbij het hele Centralbahn-rijtuig uitbrandde) lijkt toch veroorzaakt te zijn door een technisch defect: https://bahnblogstelle.ne(...)sball-sonderzug-aus/ | |
b2py | zaterdag 18 januari 2020 @ 13:05 |
Dat moet je zelf weten | |
greavy | zondag 19 januari 2020 @ 14:10 |
"Kijk, je vliegt voor erg goedkoop naar Londen!" Daarna: "Je betaalt nog even een berg voor een treinkaartje en bent nog een uur onderweg" | |
dennistd | zondag 19 januari 2020 @ 14:53 |
Wat doe je als je als dertienjarige op een goederenwagen geklommen bent en een klap stroom hebt gekregen? Nou, dan klaag je acht jaar later de DB aan en eist schadevergoeding en smartengeld https://bahnblogstelle.ne(...)ueterwagenbetreiber/ | |
Fred | zondag 19 januari 2020 @ 17:28 |
En toch ben je met Bus 33, een BA-vlucht, DLR en Northern Line sneller op St. Pancras vanaf Rotterdam Centraal dan met de trein. (al dan niet met een overstap in Brussel) | |
spectrumanalyser | zondag 19 januari 2020 @ 17:37 |
Vlieg op London City, neem de DLR naar Stratford, overstappen op Centrale line naar St. Paul en je bent voor 2,80 pond in hartje centrum. Erg vermakelijk hoe de DLR een zelfrijdende lijn is waarbij de machinist zijn bediening tijdens het rijden kan inklappen en besluiten om ticketcontrole te doen. 96 euro voor een retourvlucht met FlyBe. zelf vloog ik veel met Bmibaby en FlyVLM, beide bestaan niet meer. | |
b2py | zondag 19 januari 2020 @ 17:44 |
Achja met Heathrow Express sta je ook binnen 15 min op Paddington... | |
dennistd | zondag 19 januari 2020 @ 19:45 |
Gisteren de hele dag achter de mat'54 aan geweest, wat resulteert in deze video: | |
J.B. | maandag 20 januari 2020 @ 13:59 |
Daar is de "ouderwetse" nachttrein weer: straks vertrekt de eerste sinds 2003 in België https://www.vrt.be/vrtnws(...)de-nachttrein-terug/ Vanmorgen is de eerste reguliere nachttrein in België sinds 2003 vanuit Wenen in Brussel aangekomen, vanavond gaat hij weer terug. | |
SevenWonders | maandag 20 januari 2020 @ 19:37 |
Lijn E en dan bus 33 vanaf Meijersplein is (mits goed uitgekiend) nog sneller :-) | |
spectrumanalyser | maandag 20 januari 2020 @ 21:54 |
Is er niet ooit eens een locomotief ontspoord, waarna deze in de grond terecht gekomen is en men deze heeft laten zitten? | |
Janneke141 | maandag 20 januari 2020 @ 21:59 |
Yep. Treinongeval bij Weesp in de jaren '50. De draaistellen van een (toen) gloednieuwe 1303 liggen nog ergens in de zompige grond. | |
Zilverberk | maandag 20 januari 2020 @ 22:01 |
Tof! Dankjewel. Dagje Brussel, 's avonds de nachttrein in, vakantie te Wenen, op de terugreis nog 2 dagen Brussel eraan plakken. Lijkt mij prima! | |
Peterselieman | maandag 20 januari 2020 @ 22:51 |
Die vlogger Juliën is een held op sokken | |
BLS | dinsdag 21 januari 2020 @ 08:27 |
Ongelofelijk. Als je al tijdens een wandelingetje door een bos je schoenen kwijtraakt, wat kun je dan überhaupt wél? En maar schreeuwen en schelden op wat anderen niet goed doen. Naar jong. | |
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2020 @ 11:43 |
Jank niet zo man. Leuk filmpje, altijd positief gehumeurd, mooie dag beleefd, en dat dat bospad zo kut was wist hij ook niet van tevoren. Goed verhaal voor thuis | |
Dr_Flash | dinsdag 21 januari 2020 @ 11:43 |
Waarom zou je dat doen? | |
derLudolf | dinsdag 21 januari 2020 @ 13:04 |
Ik kende hem niet, maar ach. wel leuke filmpjes vind ik tot dusverre | |
ikweetnietwat | dinsdag 21 januari 2020 @ 16:29 |
Ik heb hulp nodig! Wat is de goedkoopste internationale ticket met 100% NL korting die je kan boeken waarbij ik de route Den haag CS-Amsterdam CS kan verantwoorden? Probeerde via de Belgische website een ticket noorderkempen-amsterdam via den haag centraal te boeken maar de via optie valt niks meer van te zien op de ticket. | |
spectrumanalyser | dinsdag 21 januari 2020 @ 16:30 |
Zou wel wat willen weten over leegmaterieelritten. Regelmatig sta ik voor een dichte overgang en dan komt er van beide kanten tegelijk een leegmaterieelrit, in de vorm van een VIRM6. Dan vraag je je af wat die ritten voor effect hebben. | |
Zilverberk | dinsdag 21 januari 2020 @ 17:31 |
1) Verminderen van de kans dat je een overstap mist. 2) Als je er toch bent... | |
Peterselieman | dinsdag 21 januari 2020 @ 18:06 |
waar is dat? | |
#ANONIEM | dinsdag 21 januari 2020 @ 18:16 |
Dit idd. Ff dat filmpje gekeken en wat andere van hem doorgespoeld. Vage pipo is het. | |
toblorone | dinsdag 21 januari 2020 @ 18:52 |
Kan zijn dat de ene voor een servicebeurt van A naar B gaat, en de ander van B naar A om dat gat weer te vullen, of omdat ie daar sowieso al naartoe zou moeten gaan. | |
derLudolf | dinsdag 21 januari 2020 @ 18:55 |
Als het goede bagger is blijven je schoenen echt wel staan als je ze niet super strak hebt gestrikt En in van die zeiknatte schoenen lopen is ook geen pretje, denk dat ze gewoon in z'n rugtas zitten. Beetje gekkigheid moet kunnen toch? | |
BLS | dinsdag 21 januari 2020 @ 18:57 |
Kiekeboe... Ex-Westbahn Kiss in DB-kleuren.
| |
Surveillance-Fiets | dinsdag 21 januari 2020 @ 18:58 |
Jezus vent pak die schoenen gewoon?!?! | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 21 januari 2020 @ 19:19 |
Inderdaad. Volgens mij gaat ieder stel eens in de week of twee weken ofzo voor onderhoud naar de werkplaats. Daarna moet-ie naar een plek in het land waar hij nodig is. | |
SevenWonders | dinsdag 21 januari 2020 @ 20:25 |
Is die gast van het filmpje niet stiekem onze Koning? | |
Tinkepink | woensdag 22 januari 2020 @ 21:33 |
Hi. Voor een rally ben ik op zoek naar de locatie van een oude lokomotief in zuid Tirol (Italië) of Slovenië (westen). Hij schijnt eens ontspoort te zijn en heeft nummer 880-108. Kunnen jullie me helpen? | |
Tinkepink | woensdag 22 januari 2020 @ 21:35 |
Peterselieman | woensdag 22 januari 2020 @ 21:41 |
In 2018 stond de loc nog in Villa Santina https://www.google.com/ma(...)A!2e0!7i13312!8i6656 | |
Janneke141 | woensdag 22 januari 2020 @ 21:43 |
Volgens wikipedia staat ie hier. | |
Tinkepink | woensdag 22 januari 2020 @ 21:44 |
Je bent geweldig! Held. Ben al twee uur aan het zoeken. | |
Peterselieman | woensdag 22 januari 2020 @ 21:46 |
Je had het streepje door een puntje moeten vervangen | |
derLudolf | woensdag 22 januari 2020 @ 21:46 |
Barrel run? | |
Janneke141 | woensdag 22 januari 2020 @ 21:46 |
https://www.google.nl/map(...)7i13312!8i6656?hl=nl Daar dus. | |
Tinkepink | woensdag 22 januari 2020 @ 21:54 |
Jep | |
BLS | donderdag 23 januari 2020 @ 09:27 |
Edit: laat maar, jullie waren al een pagina verder... | |
James1988 | donderdag 23 januari 2020 @ 16:38 |
Om nog onbekende reden is een regionale trein op een spoor beland waar al een andere regionale trein op stond. Gelukkig lette de machinist goed op en bracht hij zijn trein tijdig tot stilstand. https://www.presseportal.de/blaulicht/pm/64017/4500597 | |
Mr_Klaasje | donderdag 23 januari 2020 @ 17:49 |
Stond, of reed? Dit gebeurt best geregeld in Duitsland is mijn indruk. | |
James1988 | donderdag 23 januari 2020 @ 17:59 |
Eentje stond, de ander reed. | |
James1988 | vrijdag 24 januari 2020 @ 12:56 |
Oeps. | |
WcPot | vrijdag 24 januari 2020 @ 17:20 |
Gaat lekker bij de NS | |
James1988 | vrijdag 24 januari 2020 @ 17:32 |
In Luxemburg is een trein tegen een vrachtwagen met betonplaten gebotst. De trein was gelukkig leeg, de machinist heeft zichzelf in veiligheid kunnen brengen. | |
Adrie072 | vrijdag 24 januari 2020 @ 17:35 |
Waar is dit? | |
James1988 | vrijdag 24 januari 2020 @ 17:37 |
Groningen. | |
dennistd | vrijdag 24 januari 2020 @ 19:49 |
Ik vraag af hoe de cabine er van binnen uit moet zien... | |
Peter | vrijdag 24 januari 2020 @ 20:23 |
En kan de machinist tussen de motoren door naar achteren vluchten? Of moet die de deur uit zijn gesprongen? | |
derLudolf | vrijdag 24 januari 2020 @ 20:27 |
Meestal kun je toch van de ene naar de andere cabine lopen. Of is dat alleen bij de oudere locs zo? | |
Maegrim | vrijdag 24 januari 2020 @ 20:32 |
Tis een Traxx BR185 dus kan je binnendoor | |
James1988 | vrijdag 24 januari 2020 @ 20:32 |
In een TRAXX kun je via de machinekamer van de ene naar de andere cabine lopen. Bij een Vectron kan dat ook. | |
derLudolf | vrijdag 24 januari 2020 @ 20:37 |
Aha. Ik heb alleen filmpjes van (voormalig) NS mat gezien volgens mij. | |
Maegrim | vrijdag 24 januari 2020 @ 20:50 |
dan is dit weer eens relevant PTA / Treinentopic #529: sneeuwjacht | |
dennistd | vrijdag 24 januari 2020 @ 22:19 |
Volgens mij kan dat bij elke loc (stoom daargelaten uiteraard ) | |
derLudolf | zaterdag 25 januari 2020 @ 10:37 |
Bij een 2200 gaat het ook lastig denk ik Maar goed enige waarvan ik me kan herinneren dat ik het heb gezien was dus ouder NS spul en een BR113 ofzo. Deed jij vorig jaar met het Lüdenscheid rondje niet je best om een 120 te spotten? Ik zag van de week in een filmpje dat een IC Bremen- Hannover er door werd getrokken | |
TjjWester | zaterdag 25 januari 2020 @ 10:37 |
Weet toevallig iemand wat vroeger de baanvaksnelheid was op schaesberg-simpelveld en simpelveld-schin op geul?? |