ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Mijn vriendin vertrekt volgende week een paar maanden naar Zürich. Voor 40 euro ben je daar met de Flixbus rechtstreeks vanuit Eindhoven dus ik heb mezelf maar een 1ste klas Interrail ticket voor 2 maanden cadeau gedaan.
Maar elke keer Eindhoven - Utrecht - Freiburg - Zürich wordt ook zo saai, wat zijn de wat leukere routes om daar te komen? Rheinstrecke en/of Schwarzwaldbahn de moeite waard? München - Innsbruck en dan terugsteken? Ergens door Frankrijk (wanneer daar weer eens gereden wordt..)? Ik hoor graag jullie tips
Het bedrijf Smit Transformatoren is in Nijmegen pal langs het spoor gevestigd, langs de lijn richting Wijchen. In een grijs verleden hadden ze zelf een spooraansluiting, maar die is al jaren verdwernen.
Wat meteen opvalt als je langs de fabriek komt, is hoe enorm die transformatoren zijn. Hoger dan de bovenleiding... dus hoe komen ze dan weg?
Nou, zo dus:
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
De afgelopen dagen is onderzoek gedaan naar de trein die bij Den Haag uit de rails liep. Dit onderzoek loopt nog. Uit de eerste resultaten blijkt dat de ontsporing waarschijnlijk veroorzaakt is door een defect aan twee wielen van de trein
Eerste gedachte: een probleem met de wielband? Of wellicht een te scherpe wielflens waardoor de flens tussen wisseltong en de buitenste rails terecht is gekomen bij het wissel?
Er zijn meldingen geweest dat er "ongewone trillingen" waren, maar niks wees uit controles dat er dringend iets moest gebeuren. Het opmerkelijke: Hij zou einde dienst naar de werkplaats gaan voor onderhoud. Dit kan best een verkeerde beoordeling bij de dagelijkse controles geweest zijn. Meer als dit heb ik ook niet meegekregen.
Ook opvallend dat in het NS-artikel staat dat er 49 stellen DDZ zijn. Dat klopt ook wel, want het aanrijdingsstel van Diepenveen (2014) zal niet meer hersteld worden.
Ik heb net even de berichten op Somda gelezen, maar ik zou die discussie niet al te serieus nemen. Ik heb ook in de koffiekamer al de meest fantastische verhalen voorbij horen komen, waarvan je met twee seconden nadenken al kan zeggen: volstrekte flauwekul. Het enige dat klopt is het bericht over de vlakke plaatsen. Die worden tegenwoordig automatisch gemeten en aan de hand daarvan wordt er een planning gemaakt voor een bezoekje aan de kuilwielenbank. Dat bezoek lijkt nog niet eens ingepland te zijn geweest, dus veel haast had dat blijkbaar niet, wat automatisch betekent dat het geen extreem ernstige vlakke plaatsen waren.
Op zaterdag 4 januari 2020 19:45 schreef MTL het volgende: Ik heb net even de berichten op Somda gelezen, maar ik zou die discussie niet al te serieus nemen. Ik heb ook in de koffiekamer al de meest fantastische verhalen voorbij horen komen, waarvan je met twee seconden nadenken al kan zeggen: volstrekte flauwekul.
Ik heb helemaal niks op Somda gelezen Zit vaak veel onzin tussen
Compleet andere situatie. Dat is op onbewaakt gebied waar de machinisten zelf de wissels om moeten gooien. Legt een machinist het wissel net niet helemaal goed, dan staat de trein er naast. Toeval dat het met DDZ was. Het had ook een hele andere trein kunnen zijn.
Op zaterdag 4 januari 2020 19:45 schreef MTL het volgende: Ik heb net even de berichten op Somda gelezen, maar ik zou die discussie niet al te serieus nemen. Ik heb ook in de koffiekamer al de meest fantastische verhalen voorbij horen komen, waarvan je met twee seconden nadenken al kan zeggen: volstrekte flauwekul. Het enige dat klopt is het bericht over de vlakke plaatsen. Die worden tegenwoordig automatisch gemeten en aan de hand daarvan wordt er een planning gemaakt voor een bezoekje aan de kuilwielenbank. Dat bezoek lijkt nog niet eens ingepland te zijn geweest, dus veel haast had dat blijkbaar niet, wat automatisch betekent dat het geen extreem ernstige vlakke plaatsen waren.
uiteraard, maar in dit geval zit er een waarheidsgehalte in
Btw, treinpersoneel zijn de grootste roddelkonten die er zijn, dus tenzij informatie van iemand komt die echte feitenkennis heeft vanuit het onderzoek zelf, zou ik info die personeel verteld met een grote korrel zout nemen, ook al lijkt het nog zo aannemelijk Informatie wordt heel vaak mooier gemaakt met aannames of gewoon aangedikt voor de sensatie. Uiteraard kan er gespeculeerd worden over de oorzaak, maar zolang er niks officieel naar buiten wordt gebracht, zou ik rustig afwachten. Intern is gisteren hetzelfde bericht al verspreid, dus ook in alle interne berichtgeving is nog niks gecommuniceerd over exacte oorzaken of schade. Personeel, buiten de onderzoekers, hebben dus niet meer kennis dan wat er publiekelijk bekend is.
Op zaterdag 4 januari 2020 19:40 schreef greavy het volgende: Er zijn meldingen geweest dat er "ongewone trillingen" waren, maar niks wees uit controles dat er dringend iets moest gebeuren. Het opmerkelijke: Hij zou einde dienst naar de werkplaats gaan voor onderhoud. Dit kan best een verkeerde beoordeling bij de dagelijkse controles geweest zijn. Meer als dit heb ik ook niet meegekregen.
De DDZ die ik vanavond had van Amersfoort naar Hengelo vond ik ook flink trillen, op een normaal stuk spoor zonder scherpe bogen of wissels.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Helaas is dat normaal gedrag voor DDZ. Daar wordt al sinds het begin over geklaagd. De draaistellen hebben geen rotatiedempers, waardoor deze dus een extreem snelle vetergang kunnen vertonen op rechte stukken spoor.
De DDZ die ik vanavond had van Amersfoort naar Hengelo vond ik ook flink trillen, op een normaal stuk spoor zonder scherpe bogen of wissels.
Ik zat van de week al te zoeken naar welk stel het betreft dat uit de rails is gelopen. En met welke rammelbak ik op 1 januari onderweg was.
Toen was ik onderweg van Utrecht ri Gouda en begon het stel bij Vleuten behoorlijk te shaken. Maar voor zover ik kon nagaan was dat niet hetzelfde stel.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Het enige dat klopt is het bericht over de vlakke plaatsen. Die worden tegenwoordig automatisch gemeten en aan de hand daarvan wordt er een planning gemaakt voor een bezoekje aan de kuilwielenbank.
Via het mat zelf, of via Gotcha/Quo Vadis?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Dat laatste inderdaad. Het is niet volledig zaligmakend, mede omdat die dingen niet overal staan, maar schijnbaar is de data betrouwbaar genoeg. De laatste keer dat ik een vlakke plaats wilde melden kon de collega die ik aan de telefoon kreeg mij precies vertellen hoe groot de plek was en op welke termijn een bezoekje aan de kuilwielenbank gepland stond, en wanneer de data voor het laatst bijgewerk was (dus op welk moment de trein zo'n punt gepasseerd was). Dankzij dat meetsysteem was dat allemaal al bekend en geregeld. Maar ik weet niet welke gegevens het systeem verder nog meet. Als het probleem iets anders is dan een vlakke plaats (bijvoorbeeld een extreme degradatie van het loopvlak of metaalmoeheid in de wielband), weet ik niet of dat ook opgepikt wordt.
[ Bericht 50% gewijzigd door MTL op 05-01-2020 16:04:17 ]
Op zaterdag 4 januari 2020 21:48 schreef MTL het volgende: Dat is inderdaad een van de bekende plekken met DDZ. Niks aan de hand, dat is dus 'normaal'.
ICMm kan daar ook nog weleens rammelen, maar DDZ nog vaker inderdaad.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Bij ICM merk je het een hele enkele keer wel eens (al is het nog altijd minder dan de extreem snelle vetergang zoals bij de DDZ), maar dat is dan voor mij reden om even een berichtje te sturen naar de werkplaats voor het eerstvolgende grote onderhoud. Die heeft namelijk wel rotatiedempers, dus het kan zijn dat die net even anders afgesteld moeten worden. Je ontkomt er niet aan, er is altijd wel een snelheid waarop het gebeurd, maar met een iets andere afstelling gebeurd dat niet bij de reguliere 'kruissnelheid' van 130-140km/u.
Op zaterdag 4 januari 2020 12:52 schreef Ireyon het volgende: Mijn vriendin vertrekt volgende week een paar maanden naar Zürich. Voor 40 euro ben je daar met de Flixbus rechtstreeks vanuit Eindhoven dus ik heb mezelf maar een 1ste klas Interrail ticket voor 2 maanden cadeau gedaan.
Maar elke keer Eindhoven - Utrecht - Freiburg - Zürich wordt ook zo saai, wat zijn de wat leukere routes om daar te komen? Rheinstrecke en/of Schwarzwaldbahn de moeite waard? München - Innsbruck en dan terugsteken? Ergens door Frankrijk (wanneer daar weer eens gereden wordt..)? Ik hoor graag jullie tips
Geen ervaringsdeskundige, maar als ik naar de kaart kijk dit idee:
Via Maastricht, Luik naar Luxembourg en vanaf daar met de TGV naar Mulhouse, waar je weer met een andere TGV naar Zurich kan.
Vrijdag waren ze in Zwitserland met Railaway. Glacier Express en op het eindpunt verder met een tandradbaan naar Gornergrat op ruim 3000m hoogte.
Die laatste kost ¤110 voor een retourtje. Zijn er meer (en voordeliger) van dit soort baantjes? Lijkt me wel eens mooi om zoiets te doen in de vakantie.
Mooie treinroute, onderweg uitstappen om wat door de bergen te lopen en dan een trein later naar het volgende punt.
De echte bergbaantjes zijn in Zwitserland al vele jaren erg duur. Jaren geleden ook de Gornergratbahn gedaan, dat is leuk voor een keertje, maar met een heel gezin opeens toch een behoorlijke uitgave. Normale bekende treinen waar je ook wel enigszins door de bergen rijdt en bijvoorbeeld ook Interrail geldig is, zijn natuurlijk de FO Bahn MGB en de RhB, waar je over 2000 meter heen gaat bij de MGB (Oberalppas) en 2200 bij de RhB (Berninapas). Langs al die lijnen kan je ook prachtige dagwandelingen maken (been there, done that). Bijvoorbeeld van Fiesch naar Brig (eerst met de bus richting het Binntal, uitstappen bij Ze Binne/Langthal, Binn, vanaf daar via Heiligkreuz door de Saflischpas (2550m) naar Brig wandelen (totaal ongeveer 20 km) en dan met de trein terug), of van Preda omhoog naar Spinas of Bever lopen (ongeveer 16 km) via de Fuorcla Crap Alv (2450m) (dus niet langs de drukke weg door de Albulapas). Maar goed, dat zijn slechts twee voorbeelden. Er zijn natuurlijk nog veel en veel meer prachtige dagtochten met openbaar vervoer te maken.
[ Bericht 4% gewijzigd door MTL op 05-01-2020 13:13:27 ]
Op zondag 5 januari 2020 13:01 schreef MTL het volgende: De echte bergbaantjes zijn in Zwitserland al vele jaren erg duur. Jaren geleden ook de Gornergratbahn gedaan, dat is leuk voor een keertje, maar met een heel gezin opeens toch een behoorlijke uitgave. Normale bekende treinen waar je ook wel enigszins door de bergen rijdt en bijvoorbeeld ook Interrail geldig is, zijn natuurlijk de FO Bahn MGB en de RhB, waar je over 2000 meter heen gaat bij de MGB (Oberalppas) en 2200 bij de RhB (Berninapas). Langs al die lijnen kan je ook prachtige dagwandelingen maken (been there, done that). Bijvoorbeeld van Fiesch naar Brig (eerst met de bus richting het Binntal, uitstappen bij Ze Binne/Langthal, Binn, vanaf daar via Heiligkreuz door de Saflischpas (2550m) naar Brig wandelen (totaal ongeveer 20 km) en dan met de trein terug), of van Preda omhoog naar Spinas of Bever lopen (ongeveer 16 km) via de Fuorcla Crap Alv (2450m) (dus niet langs de drukke weg door de Albulapas). Maar goed, dat zijn slechts twee voorbeelden. Er zijn natuurlijk nog veel en veel meer prachtige dagtochten met openbaar vervoer te maken.
Van Preda naar Spinas (en door naar bever) is inderdaad machtig mooi. zeker doen als je de kans hebt!
En als je nog eens met stoomtreintjes de bergen in wilt, dan is dit ook aan te raden: https://de.wikipedia.org/wiki/Dampfbahn_Furka-Bergstrecke Althans, aan te raden..., wat ik mij er nog van kan herinneren: ik ben er in 1998 een keer mee geweest, en toen alleen maar het stuk van Realp tot aan het begin van de Furka-tunnel, de rest was toen nog niet klaar voor gebruik.
Op zondag 5 januari 2020 16:52 schreef Dr_Flash het volgende: Jungfraujoch is nog veel duurder trouwens. En je ziet geen fuck want het station ligt in de berg. Die Gornergrat wil ik nog weleens heen
Klopt, je kunt veel beter (en veel goedkoper) het rondje over de Kleine Scheidegg maken. Dat is wel een heel mooi stuk, en daar mag je met je Swisspass en ik denk ook met een Interrail gewoon in.
En het ligt in het Duitstalige stuk
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op zondag 5 januari 2020 17:26 schreef derLudolf het volgende: Ik hoef ook niet niet per se naar Zwitserland hoor, liever niet zelfs. Ze hebben er veel kaas en spreken er ook Frans
Mocht Rikus hier nog meelezen: je zet jezelf voor schut momenteel met die zogenaamde klokkenluiders. De screenshots die je als 'bewijs' opvoert, zijn van andere treinen die dus de extra controle hebben gehad, zoals NS al aankondigde. Je bewijst dus alleen maar dat NS snel maatregelen heeft getroffen en de vloot goed is gecontroleerd, waarmee potentiële ongelukken dus zijn voorkomen.
Klopt, je kunt veel beter (en veel goedkoper) het rondje over de Kleine Scheidegg maken. Dat is wel een heel mooi stuk, en daar mag je met je Swisspass en ik denk ook met een Interrail gewoon in.
En het ligt in het Duitstalige stuk
Dat denk ik niet. Volgens mij kun je hoogstens tot Zweilütschinen komen. Ik ben er al eens eerder in Grindelwald uitgegooid
Op zondag 5 januari 2020 18:07 schreef MTL het volgende: Mocht Rikus hier nog meelezen: je zet jezelf voor schut momenteel met die zogenaamde klokkenluiders. De screenshots die je als 'bewijs' opvoert, zijn van andere treinen die dus de extra controle hebben gehad, zoals NS al aankondigde. Je bewijst dus alleen maar dat NS snel maatregelen heeft getroffen en de vloot goed is gecontroleerd, waarmee potentiële ongelukken dus zijn voorkomen.
Die man snapt simpele logica simpelweg niet. Het is echt verbazingwekkend hoe groot het bord is wat hij voor z'n harses heeft en op dit moment denk ik oprecht dat professionele hulp misschien nog het enige is wat uitkomst biedt.
Die man snapt simpele logica simpelweg niet. Het is echt verbazingwekkend hoe groot het bord is wat hij voor z'n harses heeft en op dit moment denk ik oprecht dat professionele hulp misschien nog het enige is wat uitkomst biedt.
quote:
Onder druk van de Maatschappij Voor Beter OV heeft de NS publiekelijk erkend dat defecten aan de wielen van een trein de oorzaak zijn van de ontsporing bij Voorburg van afgelopen donderdag.
Als je je niks verbeeldt, dan ben je ook niks
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op zondag 5 januari 2020 18:07 schreef MTL het volgende: Mocht Rikus hier nog meelezen: je zet jezelf voor schut momenteel met die zogenaamde klokkenluiders. De screenshots die je als 'bewijs' opvoert, zijn van andere treinen die dus de extra controle hebben gehad, zoals NS al aankondigde. Je bewijst dus alleen maar dat NS snel maatregelen heeft getroffen en de vloot goed is gecontroleerd, waarmee potentiële ongelukken dus zijn voorkomen.
Maar die screenshots tonen wel aan dat er een wat groter probleem is, wat niet eerder is opgemerkt. Of wel is opgemerkt, maar niet is aangemerkt als een kritisch probleem.
Maar die screenshots tonen wel aan dat er een wat groter probleem is, wat niet eerder is opgemerkt. Of wel is opgemerkt, maar niet is aangemerkt als een kritisch probleem.
Op zondag 5 januari 2020 18:07 schreef MTL het volgende: Mocht Rikus hier nog meelezen: je zet jezelf voor schut momenteel met die zogenaamde klokkenluiders. De screenshots die je als 'bewijs' opvoert, zijn van andere treinen die dus de extra controle hebben gehad, zoals NS al aankondigde. Je bewijst dus alleen maar dat NS snel maatregelen heeft getroffen en de vloot goed is gecontroleerd, waarmee potentiële ongelukken dus zijn voorkomen.
Wie houdt er toezicht op veilige inzet van voertuigen, ILenT toch? Moet je daar zijn ipv bij NS.
Maar die screenshots tonen wel aan dat er een wat groter probleem is, wat niet eerder is opgemerkt. Of wel is opgemerkt, maar niet is aangemerkt als een kritisch probleem.
Het enige dat te zien is op de screenshots is het resultaat van de extra controle op specifiek de remblokken die op het loopvlak van de wielband zitten. Daarin is te zien dat die dus aan de afkeurmaat zitten en de betreffende treinstellen zijn dan ook niet meer ingezet. Kortom: extra controle was succesvol.
Als je wilt zeggen dat er een groter probleem is, dan moet je met heel wat meer bewijs komen. En geloof mij, als er een groot probleem met de gehele vloot was, dan waren álle DDZ-treinen wel van het spoor gehaald. Was het niet goedschiks, dan wel kwaadschiks door ILT. En zelfs in het eerste rapport lees ik niks over dat dit specifieke probleem vóór de ontsporing al bekend was. Als dat wel zo was, dan was de trein regelrecht aan de kant gegaan en had er geen meter meer mee gereden mogen worden.
Edit: ik zie dat inmiddels op de site van Rikus ook een foto geplaatst is die aan zou tonen dat bij het ontspoorde treinstel het probleem al bekend zou zijn. Nou nee, het enige wat die foto aantoont is dat er vlakke plaatsen gemeld waren en dat die conform de voorgeschreven termijnen opgelost zouden worden met een retourtje naar de kuilwielenbank.
[ Bericht 7% gewijzigd door MTL op 05-01-2020 20:24:19 ]
Rikus Spithorst en zijn twee enige vrienden kun je het beste negeren. Hij is in het verleden al in aanraking geweest met justitie naar aanleiding van een 'column' waar vreemde beschuldigingen in stonden. Die club van hem doet niets anders dan blaffen, ik begrijp niet waarom die naam überhaupt nog voorbij komt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op zaterdag 4 januari 2020 12:52 schreef Ireyon het volgende: Mijn vriendin vertrekt volgende week een paar maanden naar Zürich. Voor 40 euro ben je daar met de Flixbus rechtstreeks vanuit Eindhoven dus ik heb mezelf maar een 1ste klas Interrail ticket voor 2 maanden cadeau gedaan.
Maar elke keer Eindhoven - Utrecht - Freiburg - Zürich wordt ook zo saai, wat zijn de wat leukere routes om daar te komen? Rheinstrecke en/of Schwarzwaldbahn de moeite waard? München - Innsbruck en dan terugsteken? Ergens door Frankrijk (wanneer daar weer eens gereden wordt..)? Ik hoor graag jullie tips
Uit onderzoek blijkt dat mensen die een half uurtje per dag ofzo aan hun hobby spenderen dat dat hetzelfde effect heeft als een hele bak met mindfulness. Niet dat het niet werkt hoor; goede zaak die spullen, mensen die eraan doen hebben een lager ziekteverzuim en hogere tevredenheid in hun werk en leven.
2006 wie weet dat nog Toen reden we Rondje Nederland in de zomervakantie. Met papieren eersteklaskaartjes. En waren we voor de bloggerij nog afhankelijk van fok!kers die op allerlei stations stonden om USB-sticks op te vangen en zo Waar blijft de tijd? #Opapinkteentraantjeweg
Panoramarijtuig op dat stuk kan ik helaas nog niet over meepraten, dat lukt pas na 8 maart
Panoramarijtuig was het zeker waard tussen Köln en Mainz! Een bijna leeg rijtuig vanochtend en een zonnetje over de Rijn maakten het tot een heel mooi ritje over de linker Rheinstrecke. Vrijdagavond dan weer (waarschijnlijk) de rechter strecke richting Oostenrijk.
2006 wie weet dat nog Toen reden we Rondje Nederland in de zomervakantie. Met papieren eersteklaskaartjes. En waren we voor de bloggerij nog afhankelijk van fok!kers die op allerlei stations stonden om USB-sticks op te vangen en zo Waar blijft de tijd? #Opapinkteentraantjeweg
We zijn oud en versleten ondertussen, lieve Flessemans.
Zijn de ploegleiders van ProRail (net als de weginspecteurs van RWS) allemaal verplicht om zoveel mogelijk hashtags te gebruiken in een zin? Echt elke tweet van elk van dit soort personen zijn sxact hetzelfde he. Alsof ze een handboek Twitteren krijgen op hun eerste dag.
Als je de trein uit wilt en je bent vergeten uit te stappen als de trein al verder is gaan rijden, dan roep je gewoon "Alluha Ackbar". Dan hoef je verder niets meer te doen, mensen zullen je zelfs uit de trein komen halen. https://www.telegraaf.nl/(...)-mogelijke-terrorist
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Hoe wil je zoiets voorkomen dan? Jaren geleden is het in Twente ook gebeurd dat een chauffeur onwel werd, maar die is in een voortuin geëindigd met gelukkig alleen materiële schade: https://www.rtvoost.nl/ni(...)-in-voortuin-Hengelo
Enige wat ik me kan bedenken zijn noodremmen voor de passagiers, maar dan moeten die er wel zijn natuurlijk. En dat levert ook gevaar op, want stel dat een lolbroek er aan gaat trekken terwijl de bus op de linkerbaan van de snelweg zit...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
@TT klopt wel inderdaad. Zowel het AltijdVoordeel abonnement (5 %) als de kaartjes die ik daarmee _mag_ kopen (2 %), zijn duurder geworden #dubbelgenaaidhoudtbeter