ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Mijn vriendin vertrekt volgende week een paar maanden naar Zürich. Voor 40 euro ben je daar met de Flixbus rechtstreeks vanuit Eindhoven dus ik heb mezelf maar een 1ste klas Interrail ticket voor 2 maanden cadeau gedaan.
Maar elke keer Eindhoven - Utrecht - Freiburg - Zürich wordt ook zo saai, wat zijn de wat leukere routes om daar te komen? Rheinstrecke en/of Schwarzwaldbahn de moeite waard? München - Innsbruck en dan terugsteken? Ergens door Frankrijk (wanneer daar weer eens gereden wordt..)? Ik hoor graag jullie tips
Het bedrijf Smit Transformatoren is in Nijmegen pal langs het spoor gevestigd, langs de lijn richting Wijchen. In een grijs verleden hadden ze zelf een spooraansluiting, maar die is al jaren verdwernen.
Wat meteen opvalt als je langs de fabriek komt, is hoe enorm die transformatoren zijn. Hoger dan de bovenleiding... dus hoe komen ze dan weg?
Nou, zo dus:
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
De afgelopen dagen is onderzoek gedaan naar de trein die bij Den Haag uit de rails liep. Dit onderzoek loopt nog. Uit de eerste resultaten blijkt dat de ontsporing waarschijnlijk veroorzaakt is door een defect aan twee wielen van de trein
Eerste gedachte: een probleem met de wielband? Of wellicht een te scherpe wielflens waardoor de flens tussen wisseltong en de buitenste rails terecht is gekomen bij het wissel?
Er zijn meldingen geweest dat er "ongewone trillingen" waren, maar niks wees uit controles dat er dringend iets moest gebeuren. Het opmerkelijke: Hij zou einde dienst naar de werkplaats gaan voor onderhoud. Dit kan best een verkeerde beoordeling bij de dagelijkse controles geweest zijn. Meer als dit heb ik ook niet meegekregen.
Ook opvallend dat in het NS-artikel staat dat er 49 stellen DDZ zijn. Dat klopt ook wel, want het aanrijdingsstel van Diepenveen (2014) zal niet meer hersteld worden.
Ik heb net even de berichten op Somda gelezen, maar ik zou die discussie niet al te serieus nemen. Ik heb ook in de koffiekamer al de meest fantastische verhalen voorbij horen komen, waarvan je met twee seconden nadenken al kan zeggen: volstrekte flauwekul. Het enige dat klopt is het bericht over de vlakke plaatsen. Die worden tegenwoordig automatisch gemeten en aan de hand daarvan wordt er een planning gemaakt voor een bezoekje aan de kuilwielenbank. Dat bezoek lijkt nog niet eens ingepland te zijn geweest, dus veel haast had dat blijkbaar niet, wat automatisch betekent dat het geen extreem ernstige vlakke plaatsen waren.
Op zaterdag 4 januari 2020 19:45 schreef MTL het volgende: Ik heb net even de berichten op Somda gelezen, maar ik zou die discussie niet al te serieus nemen. Ik heb ook in de koffiekamer al de meest fantastische verhalen voorbij horen komen, waarvan je met twee seconden nadenken al kan zeggen: volstrekte flauwekul.
Ik heb helemaal niks op Somda gelezen Zit vaak veel onzin tussen
Compleet andere situatie. Dat is op onbewaakt gebied waar de machinisten zelf de wissels om moeten gooien. Legt een machinist het wissel net niet helemaal goed, dan staat de trein er naast. Toeval dat het met DDZ was. Het had ook een hele andere trein kunnen zijn.
Op zaterdag 4 januari 2020 19:45 schreef MTL het volgende: Ik heb net even de berichten op Somda gelezen, maar ik zou die discussie niet al te serieus nemen. Ik heb ook in de koffiekamer al de meest fantastische verhalen voorbij horen komen, waarvan je met twee seconden nadenken al kan zeggen: volstrekte flauwekul. Het enige dat klopt is het bericht over de vlakke plaatsen. Die worden tegenwoordig automatisch gemeten en aan de hand daarvan wordt er een planning gemaakt voor een bezoekje aan de kuilwielenbank. Dat bezoek lijkt nog niet eens ingepland te zijn geweest, dus veel haast had dat blijkbaar niet, wat automatisch betekent dat het geen extreem ernstige vlakke plaatsen waren.
uiteraard, maar in dit geval zit er een waarheidsgehalte in
Btw, treinpersoneel zijn de grootste roddelkonten die er zijn, dus tenzij informatie van iemand komt die echte feitenkennis heeft vanuit het onderzoek zelf, zou ik info die personeel verteld met een grote korrel zout nemen, ook al lijkt het nog zo aannemelijk Informatie wordt heel vaak mooier gemaakt met aannames of gewoon aangedikt voor de sensatie. Uiteraard kan er gespeculeerd worden over de oorzaak, maar zolang er niks officieel naar buiten wordt gebracht, zou ik rustig afwachten. Intern is gisteren hetzelfde bericht al verspreid, dus ook in alle interne berichtgeving is nog niks gecommuniceerd over exacte oorzaken of schade. Personeel, buiten de onderzoekers, hebben dus niet meer kennis dan wat er publiekelijk bekend is.
Op zaterdag 4 januari 2020 19:40 schreef greavy het volgende: Er zijn meldingen geweest dat er "ongewone trillingen" waren, maar niks wees uit controles dat er dringend iets moest gebeuren. Het opmerkelijke: Hij zou einde dienst naar de werkplaats gaan voor onderhoud. Dit kan best een verkeerde beoordeling bij de dagelijkse controles geweest zijn. Meer als dit heb ik ook niet meegekregen.
De DDZ die ik vanavond had van Amersfoort naar Hengelo vond ik ook flink trillen, op een normaal stuk spoor zonder scherpe bogen of wissels.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Helaas is dat normaal gedrag voor DDZ. Daar wordt al sinds het begin over geklaagd. De draaistellen hebben geen rotatiedempers, waardoor deze dus een extreem snelle vetergang kunnen vertonen op rechte stukken spoor.
De DDZ die ik vanavond had van Amersfoort naar Hengelo vond ik ook flink trillen, op een normaal stuk spoor zonder scherpe bogen of wissels.
Ik zat van de week al te zoeken naar welk stel het betreft dat uit de rails is gelopen. En met welke rammelbak ik op 1 januari onderweg was.
Toen was ik onderweg van Utrecht ri Gouda en begon het stel bij Vleuten behoorlijk te shaken. Maar voor zover ik kon nagaan was dat niet hetzelfde stel.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)