Het enige wat ik zeg is dat het wiel beschadigd is. Ik zeg niet dat dat een gevolg isquote:Op vrijdag 10 januari 2020 16:03 schreef Dr_Flash het volgende:
"de schade"
denk je niet dat een deel van die schade de oorzaak van die ontsporing geweest is?
Nee, met staken.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:17 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
In Parijs is men momenteel bezig met het aanleggen van de metrolijnen voor de Grand Paris Express. Op bovenstaande foto de kruising tussen lijnen 14 en 15 die net afgerond zijn met boren. Voor mij is niet duidelijk of hier nu ook verder een station omheen wordt gebouwd maar tof plaatje uit de voortgang.
lijkt me wel. De verlengde 14 en de nieuwe 15 gaan in het noorden stoppen op station Saint-Denis Pleyel (huidig alleen RER D) en het nieuwe station Villejuif - Institut-Gustave-Roussy in het zuiden.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:17 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
In Parijs is men momenteel bezig met het aanleggen van de metrolijnen voor de Grand Paris Express. Op bovenstaande foto de kruising tussen lijnen 14 en 15 die net afgerond zijn met boren. Voor mij is niet duidelijk of hier nu ook verder een station omheen wordt gebouwd maar tof plaatje uit de voortgang.
quote:Vandalen spuiten complete trein zilver in Wormerveer
Een NS-trein is in Wormerveer aan een zijde compleet zilver gespoten door vandalen. Over een lengte van tientallen meters en acht treinstellen is de trein bespoten, van boven tot beneden. Ook deuren en ramen zijn helemaal zilver. Vermoedelijk is dat vannacht gebeurd.
Dorpsreporter Michel Schermer, die de zilveren trein op de foto zette, zegt dat er regelmatig treinen op station Wormerveer ‘overnachten’. De bewuste trein, een Sprinter, is door de NS inmiddels naar een rangeerterrein gebracht om daar schoongemaakt te worden. De spoorwegen hebben contact gezocht met de politie, stelt een woordvoerder van het bedrijf.
De graffitispuiters zijn vermoedelijk bij de trein gekomen door een hek te forceren. Bij dat hek lagen vanochtend twee kartonnen dozen met daarbij een stuk of 15 spuitbussen, allemaal zilver uiteraard. Ook lagen er twee handschoenen.
Kosten
De woordvoerder van de NS weet niet wat het precies kost om de trein graffiti-vrij te maken. ,,Maar het kost nogal wat, natuurlijk. Niet alleen het feit dat de trein schoongemaakt moet worden: je moet ook een vervangende trein regelen.” De NS heeft regelmatig last van graffitispuiters. De treinen worden daarna standaard schoongemaakt.
Schermer pleit voor beter toezicht op het station. Volgens hem worden steeds vaker 's nachts gestald op het station van Wormerveer, dat tussen de stations van Zaandam en Alkmaar in ligt.
Lijkt mij doodnormaal aangezien die dingen best veel in bulk verkocht worden.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 19:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
je zou denken dat het opvalt als je twee dozen verf-spuitbus koopt, lijkt mij.
De tyfus wat is het toch ook een faalbedrijf vergeleken met NS/ProRailquote:Op zaterdag 11 januari 2020 18:10 schreef dennistd het volgende:
DB heeft een overzicht gepubliceerd met daarin de omvangrijke spoorwerkzaamheden dit jaar: https://inside.bahn.de/grossbaustellen/
gewoon laten zitten en alleen ruitjes van machinist schoonmakenquote:Op zaterdag 11 januari 2020 19:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
Op station Wormerveer is een SLT volledig grijs gespoten.
[ afbeelding ]
je zou denken dat het opvalt als je twee dozen verf-spuitbus koopt, lijkt mij.
[..]
Er overnacht tegenwoordig zelfs materieel in Breda, terwijl dat station helemaal geen opstelterrein is. Ik zie hier elke nacht één of twee VIRMs staan, terwijl dat materieel hier normaalgesproken helemaal niet zo vaak rijdt.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
Het laat zien dat er in het gebied Amsterdam - Haarlem - Alkmaar een groot tekort is aan opstelcapaciteit. Zaandam staat 's avonds en overdag tegenwoordig ook al vol met materieel. Nieuwe terreinen in de Westhaven en Heerhugobijlmer laten nog enkele jaren op zich wachten
wil ik best geloven omdat je in Rotterdam, Dordrecht en Roosendaal al aan de max zit en je niet onbeperkt materieel nog maar een opstelplek door kunt schuiven.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 21:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er overnacht tegenwoordig zelfs materieel in Breda, terwijl dat station helemaal geen opstelterrein is. Ik zie hier elke nacht één of twee VIRMs staan, terwijl dat materieel hier normaalgesproken helemaal niet zo vaak rijdt.
quote:Op zaterdag 11 januari 2020 19:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
Op station Wormerveer is een SLT SNG volledig grijs gespoten.
[..]
Wow fancy nieuwe ava en alles.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 21:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Daar wordt nu gebouwd aan de uitbreiding....
Den Helder is al een uitwijkplaats voor Alkmaar, maar die is ook volquote:Op zaterdag 11 januari 2020 21:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
Alkmaar staat ook goed vol. de laatste sprinters van Amsterdam naar Uitgeest rijden direct na de dienst door naar Alkmaar om daar de nacht door te brengen.
Je zou bijna denken dat er een reizigerstekort is in die hoek van het land.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 21:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Den Helder is al een uitwijkplaats voor Alkmaar, maar die is ook vol
of een reizigersoverschot, waardoor er zoveel ijzer nodig isquote:Op zaterdag 11 januari 2020 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat er een reizigerstekort is in die hoek van het land.
dan zou het overdag niet stilstaan heaquote:Op zaterdag 11 januari 2020 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of een reizigersoverschot, waardoor er zoveel ijzer nodig is
bij minder spitsreizigers heb je minder ijzer nodigquote:Op zaterdag 11 januari 2020 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dan zou het overdag niet stilstaan hea
al die kutstadjers moeten gewoon gaan thuiswerkenquote:Op zaterdag 11 januari 2020 22:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij minder spitsreizigers heb je minder ijzer nodig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |