Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:35 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! [flickr]https://www.flickr.com/photos/siccodierdorp/3955053773[/flickr] | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:36 |
| |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:38 |
Etappe 3: Japan | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:42 |
Lekker man. Rijst met tammekastanjesmaak sinds 1965 uit zijn handgemaakte verkoopbak | |
James1988 | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:44 |
Mooi zeg. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:50 |
gemiddeld over het hele jaar 18 seconden vertraging, inclusief natuurgeweld Eat that, ICD | |
dennistd | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:52 |
Een Asoboy, is dat een niet zo sociaal jongetje? edit: 'laten we spelen' dus | |
James1988 | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:54 |
Een grote stoel en een kleine stoel... briljant | |
dennistd | zaterdag 12 januari 2019 @ 00:56 |
Als ik me niet vergis heeft de eerste generatie Dosto's (DR) dat ook op sommige plekken op de bovenverdieping. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2019 @ 01:03 |
ETappe 4: Isle of Man | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2019 @ 01:08 |
Ik ga ff horizontaal, nog ff dit stukje af kijken | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2019 @ 01:25 |
gaaf man dat Isle of Man | |
James1988 | zaterdag 12 januari 2019 @ 01:25 |
Ja | |
heywoodu | zaterdag 12 januari 2019 @ 08:44 |
Toen ik hier gisteravond keek (de site van de Waldbahn) stond er nog alleen Busersatzverkehr of iets dergelijks, nu staat er dat de treinen gewoon rijden (op bahn.de staat dan weer nog steeds hetzelfde als gisteren) | |
b2py | zaterdag 12 januari 2019 @ 10:07 |
Iets eronder op de hoofdpagina | |
heywoodu | zaterdag 12 januari 2019 @ 10:09 |
Dat had ik gezien inderdaad, maar de laatste update daar is wel van gistermiddag. Gisteren stond op diezelfde pagina (deze) bij Ankunft en Abfahrt voor die trajecten ook een felrood ding met een tijd en 'Busersatzverkehr' (of iets dergelijks), terwijl er nu gewoon "pünktlich" en tijden staan, alsof alles weer rijdt | |
Peterselieman | zaterdag 12 januari 2019 @ 10:27 |
De oplevering van de Hoekse Lijn lijkt weer wat vertraging op te lopen. Overweg Deltaweg in Maassluis is niet helemaal gesloten op het moment dat er een metro langskomt. https://www.wos.nl/fout-z(...)/nieuws/item?1116460 | |
b2py | zaterdag 12 januari 2019 @ 10:35 |
De trein is groen, de site is groen, het sein is groen. Easy. | |
heywoodu | zaterdag 12 januari 2019 @ 10:38 |
Hopelijk is dat morgen ook zo. | |
dennistd | zaterdag 12 januari 2019 @ 13:04 |
Inmiddels ligt ook Gotteszell-Viechtach weer plat en rijdt alleen nog Plattling-Deggendorf:
| |
heywoodu | zaterdag 12 januari 2019 @ 13:05 |
Toch vreemd dat die site van de Waldbahn alles nu (in tegenstelling tot gisteren) op pünktlich heeft staan. Maar goed, ik ga er vanuit dat het Busnotverkehr wel goed geregeld zal zijn, de wegen zijn volgens mij relatief normaal begaanbaar. Op de stations zal vast wel duidelijk aangegeven zijn waar de bussen te vinden zijn. | |
dennistd | zaterdag 12 januari 2019 @ 13:11 |
De stations van zowel Deggendorf, Zwiesel en Bodenmais liggen gewoon in het dorp en zouden dus prima bereikbaar moeten zijn. | |
b2py | zaterdag 12 januari 2019 @ 13:11 |
Duitsland en goed aangeven, yeah right. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2019 @ 13:12 |
Er is wel idioot veel sneeuw gevallen daar begreep ik. Je kunt je afvragen of het wel zo'n goed idee is om daarheen te gaan. Je moet nog terug ook | |
b2py | zaterdag 12 januari 2019 @ 13:29 |
Ja beetje yolo kom op :-P | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2019 @ 13:49 |
Ik begreep dat er juist voor komende nacht in Bayern nog een meter extra verwacht wordt. Veel plezier Heywoodu I woodn't | |
heywoodu | zaterdag 12 januari 2019 @ 13:58 |
Nou ja, het deel Plattling - Bodenmais is (per trein) het enige probleem en als de wegen in elk geval wel een beetje begaanbaar zijn valt dat, denk ik, wel mee. Naar Plattling komen is vooralsnog geen enkel probleem. | |
heywoodu | zaterdag 12 januari 2019 @ 14:01 |
Was ik net wat gekalmeerd met het idee dat het uiteindelijk wel goed zal komen (trein naar Plattling/Deggendorf en vanaf daar zo'n vervangende bus), krijgen we dit soort doemscenario's | |
dennistd | zaterdag 12 januari 2019 @ 14:17 |
Ach, wij zijn vorig jaar ook in Dresden gekomen | |
heywoodu | zaterdag 12 januari 2019 @ 14:24 |
Lijkt me nog wel iets makkelijker als je er 1) meer ervaring mee hebt, 2) niet alleen bent en 3) naar een grotere plaats dan Bodenmais gaat Zelden zo zenuwachtig geweest voor een reis, maar het komt vast wel goed met die vervangende bussen. | |
James1988 | zaterdag 12 januari 2019 @ 14:32 |
Gewoon gaan en kijken hoe ver je komt Je zou nog kunnen overwegen om een backup-hotel achter de hand te houden, mocht het dan echt onmogelijk zijn om Bodenmais te bereiken dan hoef je in elk geval niet onder een brug te slapen. En als je wel verder kunt is zo'n hotel zo weer geannuleerd. | |
heywoodu | zaterdag 12 januari 2019 @ 14:34 |
In Plattling bijvoorbeeld? (wat nog altijd zonder problemen te bereiken is) | |
James1988 | zaterdag 12 januari 2019 @ 14:46 |
Bijvoorbeeld ja | |
dennistd | zaterdag 12 januari 2019 @ 15:23 |
https://www.wochenblatt.d(...)n-umgestuerzten-baum | |
heywoodu | zaterdag 12 januari 2019 @ 15:25 |
Hotel in Plattling geboekt, tot mijn verbazing is deze ook nog eens tot morgen 18:00 gratis te annuleren en tegen die tijd weet ik echt wel of ik morgen wel of niet in Bodenmais kan komen, of dat ik tot maandag moet wachten. Scheelt in elk geval stress: in Plattling komen is zo te zien nog altijd prima te doen en als ik niet verder kan komen heb ik de namiddag/avond en maandag nog om alsnog een weg naar Bodenmais te vinden (taxi, bus?), dat moet toch wel lukken lijkt me. | |
heywoodu | zaterdag 12 januari 2019 @ 15:26 |
Voor morgen dus op alle trajecten (behalve dan het korte stukje Plattling - Deggendorf) sowieso geen treinen, maar op alle trajecten wel vervangend verkeer, dat moet wel goed kunnen komen. | |
Peterselieman | zaterdag 12 januari 2019 @ 16:33 |
De treinen rijden weer tussen Leeuwarden en Hurdegaryp | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2019 @ 16:56 |
Nou ja ik weet niet precies hoe het er op de kaart uit ziet, maar als er één klein stukje wel kan rijden en de rest niet, dan lijkt het me logisch dat ze helemaal nergens meer treinen inzetten en gewoon alles verbussen. Maar wie weet. | |
heywoodu | zaterdag 12 januari 2019 @ 17:01 |
Ach, ook als ze de hele boel daar (vanaf Plattling) door bussen vervangen, waar het voorlopig wel naar uitziet, kom ik uiteindelijk in Bodenmais. Of dat per trein of bus is boeit me bar weinig, als ik er maar kom | |
James1988 | zaterdag 12 januari 2019 @ 17:13 |
Manila's 'trolley boys' One way to travel in the Philippine capital, Manila, is by trolley. Passengers choose this unofficial transport service because it's quicker and cheaper than other options. For the homeless community that runs the illegal service, it puts food on the table. But it's also incredibly dangerous. Video by Howard Johnson and Virma Simonette. https://www.bbc.com/news/(...)anila-s-trolley-boys [ Bericht 4% gewijzigd door James1988 op 12-01-2019 17:20:03 ] | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 12 januari 2019 @ 20:13 |
Daar heb ik wel eens wat over gezien ja. Inderdaad behoorlijk dangerous. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 12 januari 2019 @ 23:33 |
117 Afleveringen Rail Away gescoord <3 | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2019 @ 23:59 |
Die shemale in dat jurkje had ik niet hoeven zien eigenlijk. Maar goed ik had toch al geen plannen om daar heen te gaan | |
Frozen-assassin | zondag 13 januari 2019 @ 00:03 |
Dit ja Bah zeg | |
DeaDLocK2K | zondag 13 januari 2019 @ 00:09 |
Jochies toch, heb je een safe space nodig? | |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2019 @ 00:11 |
Als jij er tussenin wilt gaan staan wil ik het nog wel overwegen | |
DeaDLocK2K | zondag 13 januari 2019 @ 00:14 |
Ah, als je denkt dat mannen in jurkjes per definitie andere mannen willen verkrachten heb je denk ik professionele hulp nodig, daar heb je mij niet voor nodig. | |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2019 @ 00:16 |
Gast chill ff. Ik zeg alleen maar dat ik dat niet had hoeven zien. Wat jij daar dan weer voor wilde conclusies aan hangt is vervolgens mijn probleem? Dag hoor | |
DeaDLocK2K | zondag 13 januari 2019 @ 00:22 |
Ik hang daar geen conclusies aan, ik maak er iets absurds van omdat het in dezelfde categorie valt als tegen een heel lelijk persoon die je random bij de kassa tegenkomt zeggen dat ze heel lelijk zijn. Denk je dat ze dat zelf niet weten en al genoeg horen? Vind het gewoon overbodig dus Jij jouw mening, ik de mijne. | |
James1988 | zondag 13 januari 2019 @ 00:27 |
Ik zal nog eens een keer iets spoorgerelateerds delen zeg. | |
Frozen-assassin | zondag 13 januari 2019 @ 00:35 |
Wordt wel heel erg opgeblazen hier | |
Peter | zondag 13 januari 2019 @ 00:44 |
Hebbie ook wat met wat leuke homo's? | |
dennistd | zondag 13 januari 2019 @ 00:47 |
Hier, een opgeblazen trein: | |
dennistd | zondag 13 januari 2019 @ 00:54 |
Vandaag al weer een trein in de Harz gestrand, nu kort na vertrek vanaf de Brocken: https://www.volksstimme.d(...)WCQP-2i-yrGRUeStAYLw | |
Eix | zondag 13 januari 2019 @ 07:42 |
Die Passagiere liefen zurück zum Brocken-Bahnhof, wo sie bis zu drei Stunden ausharren mussten. Wat een mooi woord is 'ausharren' toch. Klinkt als: de passagier in zijn sop laten gaarkoken. "'Wat heb jij gisteravond gedaan?' - beetje ausgeharrt op het station, wachten op het schienenersatzverkehr". [ Bericht 5% gewijzigd door Eix op 13-01-2019 07:53:52 ] | |
heywoodu | zondag 13 januari 2019 @ 08:01 |
Nou, op hoop van zegen. | |
b2py | zondag 13 januari 2019 @ 09:35 |
Succes ouwe! | |
b2py | zondag 13 januari 2019 @ 09:47 |
Verkeerde sub | |
heywoodu | zondag 13 januari 2019 @ 12:42 |
Volgens een vriendelijke treinmedewerkster moet het met bussen geen probleem zijn om van Plattling naar Bodenmais te komen, duimen dan maar. Over een goed uur wordt het duidelijker | |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2019 @ 14:01 |
En, hoe gaat het inmiddels? | |
heywoodu | zondag 13 januari 2019 @ 14:20 |
Aangekomen in Deggendorf per trein, zoals verwacht. Daar stond al gelijk een bus klaar en die brengt me nu hopelijk naar Zwiesel, waar het dan hopelijk net zo soepel gaat met de bus naar Bodenmais. | |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2019 @ 14:44 |
Al voorbij Plattling dus? | |
James1988 | zondag 13 januari 2019 @ 14:47 |
In Oostenrijk is er een beetje sneeuw gevallen... unsereoebb - Diesen Winter sind wir vor allem in Tirol schwer eingedeckt. (Achtung: Wortwitz!) Hier wird gerade direkt am Bahnsteig gefräst, um den Zugverkehr aufrecht zu erhalten. Bei starkem Schneefall ist es sogar mit Hilfe großer Maschinen eine Herausforderung, mit dem Schneeräumarbeiten hinterherzukommen .#oebbwinterdienst #unsereoebb Bron: Instagram unsereoebb - Österreichweit wird ein Streckennetz von rund 5000 Kilometern kontinuierlich mit Scheefräsen und anderen Geräten vom Schnee befreit. Aus den Schneehaufen lassen sich dann übrigens ganz großartige Schneefiguren bauen ?? Bron: Instagram | |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2019 @ 14:53 |
Ze hebben er nog wel lol in zo te zien | |
WcPot | zondag 13 januari 2019 @ 14:55 |
Daar is behoorlijk wat sneeuw gevallen | |
heywoodu | zondag 13 januari 2019 @ 14:55 |
Jep, inmiddels ergens in de buurt van Zwiesel. | |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2019 @ 15:05 |
Keurigjes | |
heywoodu | zondag 13 januari 2019 @ 15:31 |
En inmiddels in een rijdende bus op misschien nog een kilometer of 5 van Bodenmais | |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2019 @ 15:57 |
Dit gaat goedkomen | |
heywoodu | zondag 13 januari 2019 @ 15:57 |
En gearriveerd | |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2019 @ 15:58 |
Awesome BIER | |
James1988 | zondag 13 januari 2019 @ 15:59 |
Hoeveel later dan je oorspronkelijk had gepland? Niet eens zo heel veel toch? | |
heywoodu | zondag 13 januari 2019 @ 16:07 |
Nog geen half uur De weg naar Bodenmais is wel vrij slecht, chauffeur heeft toen we er bijna waren nog even de brandweer gebeld om wat bomen op te laten ruimen, maar we konden er langs | |
heywoodu | zondag 13 januari 2019 @ 16:07 |
Cola, eerste non-alcoholische drankje is op het huis, net als toen ik hier twee jaar gelden was. | |
James1988 | zondag 13 januari 2019 @ 16:17 |
Nou, dat valt alleszins mee dus Fijne vakantie! | |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2019 @ 16:22 |
Mooi Nou, veel plezier nog dan | |
HaverMoutKoekje | zondag 13 januari 2019 @ 16:31 |
backup hotel geannuleerd? | |
heywoodu | zondag 13 januari 2019 @ 16:36 |
Ik had er voor de zekerheid maar een wekker voor gezet, dat is inmiddels geregeld | |
J.B. | zondag 13 januari 2019 @ 18:15 |
Ik sta al een uur in een trein op het station in Minden omdat in Hannover de hele treindienstleiding eruit ligt Ik zou vanavond naar Nürnberg gaan vanuit Münster maar ik betwijfel of ik daar vandaag nog ga aankomen, wat een ellende is het toch met die Duitse treinen | |
James1988 | zondag 13 januari 2019 @ 18:26 |
Aldus DB Je zal vast wel op je bestemming aankomen, maar vraag niet hoe laat... | |
dennistd | zondag 13 januari 2019 @ 18:36 |
En anders moeten ze een hotel regelen voor je | |
James1988 | zondag 13 januari 2019 @ 19:01 |
Update 18:58:
[ Bericht 6% gewijzigd door James1988 op 13-01-2019 19:18:38 ] | |
J.B. | zondag 13 januari 2019 @ 19:38 |
Anderhalf uur verder sta ik inmiddels in de treinfile voor het station in Lehrte, en ik kan pas overstappen in Wolfsburg... Ik hoop vanavond nog in Würzburg of Frankfurt te komen, kheb weinig zin om met de nachttrein om 3 uur 's nachts in Nürnberg aan te komen. Volgende keer pak ik fijn weer de auto. | |
James1988 | zondag 13 januari 2019 @ 19:41 |
Hou je rekening met het risico dat je dan urenlang midden op een snelweg stilstaat vanwege een zwaar ongeval? Dat heb ik een keer gehad in Engeland. 2,5 uur op de M20 tussen Ashford en Maidstone zonder een meter te bewegen. Gelukkig was het lekker weer. [ Bericht 1% gewijzigd door James1988 op 13-01-2019 19:47:57 ] | |
J.B. | zondag 13 januari 2019 @ 19:59 |
Met de auto is me dat nog nooit overkomen, met de trein heb ik binnen Duitsland geregeld lange vertragingen gehad. Voordeel daarvan is wel dat je in die situaties de ticketprijs deels vergoed krijgt, maar of dat nu het geval is met mijn Lidl-Ticket waag ik te betwijfelen. Vanwege de slechte ervaringen met DB heb ik ook m'n Bahncard opgezegd en daar heb ik bepaald geen spijt van tot dusver. | |
James1988 | zondag 13 januari 2019 @ 20:01 |
Dat betekent niet dat het niet kan gebeuren. | |
J.B. | zondag 13 januari 2019 @ 20:04 |
Update: niemand weet wat en de conducteur heeft me zojuist het advies gegeven om naar Hannover proberen te komen en daar in een hotel te gaan slapen | |
James1988 | zondag 13 januari 2019 @ 20:04 |
Verstoring voorbij, treinen gaan weer rijden. edit: de oorzaak zou wateroverlast in een relaisruimte zijn, veroorzaakt door een gesprongen waterleiding. | |
J.B. | zondag 13 januari 2019 @ 20:06 |
19.19 geüpdate en de conducteur weet van niks | |
James1988 | zondag 13 januari 2019 @ 20:07 |
Het gras bij de buren is niet altijd groener | |
dennistd | zondag 13 januari 2019 @ 20:19 |
Was passiert, wenn am Reisetag der geplante Zug ausfällt oder so stark verspätet ist, dass ich die vorge- sehenen Anschlusszüge nicht mehr erreiche und ich dadurch meine Termine nicht wahrnehmen kann? Bei Zugausfall kann beim Lidl DB-Tickets jeder Folge- zug genutzt werden, darüber hinaus gelten vollum- fänglich die in den Beförderungsbedingungen für Per- sonen durch die Unternehmen der Deutschen Bahn AG (BB Personenverkehr) definierten Fahrgast- rechte. Diese finden Sie im Internet unter: http://www.bahn.de/fahrgastrechte. | |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2019 @ 20:38 |
Een hotel wat je zelf mag gaan uitzoeken en betalen. Alschmede het transport er naartoe | |
J.B. | zondag 13 januari 2019 @ 21:15 |
Ach, vooralsnog kom ik helemaal nergens. Ik ben in Lehrte uit de trein gegooid en er zou Schienenersatzverkehr zijn, maar er is helemaal niks. Geen bus, geen trein, geen taxi, niks. Ik ben al blij als ik vannacht niet in de stationstunnel in dit dorp hoef te bivakkeren. | |
James1988 | zondag 13 januari 2019 @ 21:21 |
Dit zijn twee alternatieven die de reisplanner van DB nu geeft: Van beide opties word je niet echt blij. Of je staat om 3 uur 's nachts in Nürnberg, of je staat 2 uur in Keulen in het holst van de nacht. | |
Frozen-assassin | zondag 13 januari 2019 @ 21:23 |
Kolere | |
J.B. | zondag 13 januari 2019 @ 21:32 |
Ik ga die Nightjet proberen te halen, ik heb een taxivoucher van DB gekregen en daarmee ga ik in Hannover proberen te komen. Van treinen en bussen is geen spoor maar er zijn inmiddels wel enkele taxi's langs gekomen, dus Hannover zal ik sowieso wel halen. Overigens is de DB app vandaag totaal nutteloos gebleken, dus ik ben uiterst sceptisch over het rijden van de Nightjet. Maar goed, ik laat me verrassen. | |
b2py | zondag 13 januari 2019 @ 21:38 |
Je bent in ieder geval niet afhankelijk van derden.. | |
James1988 | zondag 13 januari 2019 @ 21:40 |
De boel is weer NDK.
| |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2019 @ 21:43 |
OMG JB dit is echt zwaar naatje man | |
James1988 | zondag 13 januari 2019 @ 21:45 |
Wij eerder vandaag allemaal blij dat heywoodu met nog geen 30 minuten vertraging in Beieren is aangekomen ondanks het weer, en nu zit iemand anders zwaar in de pinarie door een stomme technische fout. | |
J.B. | zondag 13 januari 2019 @ 22:06 |
De Nightjet was al compleet vol gereserveerd maar dankzij alle vertragingen gaan er onverwacht nog twee ICE's naar Frankfurt. Aangezien het toeval wil dat ik daar woon ga ik maar gewoon naar huis, en dan pak ik morgenochtend vroeg wel weer een trein naar Nürnberg. Ik heb de toezegging gekregen dat ik een gratis ticket krijg voor morgenochtend dus daar doen we het maar voor. In Hannover blijven was geen alternatief want alle hotels zaten vol vanwege een of andere Messe, dus feitelijk is Frankfurt m'n enige overgebleven optie Ik zit inmiddels in een trein en ik hoop dat dat ding zo gaat rijden, het zal een korte nacht gaan worden maar dat is aanzienlijk beter dan de nacht doorbrengen op het station in Hannover. Bedankt voor de hulp en het medeleven, nu maar hopen dat ik nog in Frankfurt aan ga komen... [ Bericht 10% gewijzigd door J.B. op 13-01-2019 22:16:53 ] | |
DeaDLocK2K | zondag 13 januari 2019 @ 22:33 |
Hebben anderen hier ook meldingen dat de videoplayer niet geladen kan worden? https://portal.eo.nl/prog(...)m-haarlem-rotterdam/ | |
TwanTwan | zondag 13 januari 2019 @ 22:44 |
Yep. | |
dcm360 | zondag 13 januari 2019 @ 22:50 |
De EO is tegen streamen op zondag? Hier werkt dezelfde uitzending wel: https://www.npostart.nl/rail-away/11-01-2019/VPWON_1298216 | |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2019 @ 22:51 |
Bwoah ja ik ga ook van Münster via Minden en Hannover naar Nürnberg als ik in Frankfurt woon ja. Seems legit | |
JDude | zondag 13 januari 2019 @ 23:05 |
3 uur in Frankrijk (A1 Lille>Parijs), in de winter, midden in de nacht . Topper nog steeds de A58 Goes>Vlissingen. Ruim 4,5 uur beginnend in dichte mist (tevens de oorzaak van de ellende) en na verloop van tijd gelukkig alsnog een stralend zonnetje. | |
heywoodu | zondag 13 januari 2019 @ 23:07 |
En dan nog tussen grote steden ook, waar je toch wel véél minder problemen verwacht dan in de middle of nowhere diep in het Beierse woud. Verdomme zeg | |
heywoodu | zondag 13 januari 2019 @ 23:09 |
Ik zou het eerlijk gezegd minder vervelend vinden dan vaststaan met de treinen, zeker ergens 's avonds laat. Zo'n weg komt vanzelf wel weer vrij en dan kun je gewoon vertrekken, zonder afhankelijk te zijn van al dan niet rijdende treinen | |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2019 @ 23:16 |
Maar serieus, een uitvallend seinhuis, dat is in NL toch al een paar jaar ondervangen? | |
Peterselieman | zondag 13 januari 2019 @ 23:18 |
mwah, dan ligt ook in Nederland de boel plat. Wel is alles zo redundant mogelijk gemaakt. Er is weliswaar een uitwijkpost in Amersfoort, maar voordat die draait ben je al uren verder | |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2019 @ 23:27 |
Oh ik kon me nog een PR slijmverhaaltje van een paar jaar geleden herinneren. Maar dat was dus blijkbaar ook een beetje onzin | |
JDude | zondag 13 januari 2019 @ 23:31 |
Daarentegen kun je in een trein (in bewoond gebied) nog de noodontgrendeling van de deuren lostrekken en je eigen plan maken. Al zou ik dat in de praktijk ook niet snel doen want je zult altijd zien dat je dan 5 minuten later je eigen trein voorbij ziet rijden . | |
Peterselieman | zondag 13 januari 2019 @ 23:35 |
uhuh. Een verstandige zet was wel het verplaatsen van de post Utrecht enkele jaren geleden. Hierdoor is deze post minder gevoelig voor storingen geworden. Veel andere posten zijn inmiddels ook vernieuwd. | |
James1988 | zondag 13 januari 2019 @ 23:45 |
Vorig jaar lag post Amsterdam er een groot deel van de avond uit. En toen er een paar jaar geleden brand was in VL-post Utrecht heeft het toch iets van een dag geduurd voordat alles weer reed? Die uitwijkpost gebruiken ze alleen als de verwachte duur van de storing meer dan 4 uur bedraagt, dit omdat er allerlei systemen opgestart moet worden en het personeel ook naar de backuplocatie gebracht moet worden. | |
James1988 | zondag 13 januari 2019 @ 23:47 |
Het heeft allebei zo z'n voors en z'n tegens. Als je trein ergens in the middle of nowhere stilstaat, maar er nog wel prik op de bovenleiding staat, zit je in ieder geval warm en droog. En er is in veel gevallen een toilet, en soms nog wat te eten (al raakt dat natuurlijk op). In de auto kun je nog wel een tijdje toe op accu of de motor stationair laten draaien, maar als dat opraakt houdt het op. Auw. Waarom, ongeluk? Ook niet leuk. | |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2019 @ 23:48 |
Ah oh ja en het duurt uiteraard ook minstens 3 1/2 uur voordat ze zeker denken te weten dat het meer dan 4 uur gaat duren, en al die tijd gebeurt er niks, en daarna tsja dan hoeft het eigenlijk niet meer heuj Ja, zo kan ik ook wel voor de bühne doen alsof ik het allemaal onder controle heb | |
James1988 | zondag 13 januari 2019 @ 23:58 |
Ik denk dat ze dat al wel iets eerder weten hoor... als er een brand woedt kun je er vanuit gaan dat de ruimte niet over 4 uur weer begaanbaar is. Zelfs als de boel al geblust is zal er ongetwijfeld nog rookoverlast zijn of wat opgeruimd moeten worden. Als er een pipo z'n vrachtwagen voor de ingang van de post heeft geparkeerd, doe je dat niet. Dan bel je een sleepwagen en is het probleem opgelost. | |
JDude | maandag 14 januari 2019 @ 00:23 |
Die in F was een ongeluk inderdaad. In '06 waren er nog geen gele hesjes . Bij die in Zeeland zijn ook wel een paar doden gevallen and shit. Nog nooit zoveel ambulances voorbij zien rijden. Kort samengevat zijn langdurige verstoringen gewoon sowieso kudt. | |
J.B. | maandag 14 januari 2019 @ 01:15 |
Ik ben dit weekend op (schoon)familiebezoek geweest in Münster geweest en moet morgenochtend in Nürnberg zijn voor mijn werk (en in de namiddag nog verder naar Ingolstadt). Gezien mijn eerdere ervaringen met DB wilde ik graag de avond van tevoren aanwezig zijn en Münster-Nürnberg via Osnabrück en Hannover was de snelste verbinding. Vandaag stopte de trein vanwege de gekende problemen nog extra in Minden en Lehrte en nog een ander dorp waar ik de naam intussen van vergeten ben. Hoe dan ook: ik ben net in Frankfurt aangekomen (m'n trein in Münster vertrok om 16.30 uur (!!)) en ik sta nu in de rij voor het infopunt om een kaartje voor morgen te bemachtigen. Ik ben blij dat deze leidensweg voor vandaag ten einde is en ben opgelucht dat ik uit Hannover ben kunnen raken, want als het nog 20 minuten langer had geduurd vanuit Lehrte waren de laatste treinen naar Frankfurt weg en was ik nu de pineut geweest. Ik hoop dat het morgen beter gaat Edit: ik heb een nieuw kaartje gekregen voor morgenochtend, dus ik heb wat ik moet hebben en kan eindelijk naar huis. [ Bericht 2% gewijzigd door J.B. op 14-01-2019 01:25:51 ] | |
dennistd | maandag 14 januari 2019 @ 04:00 |
Je had in Münster beter de directe IC van 16.02u kunnen nemen. Was de geplande aankomsttijd in Nürnberg weliswaar een uur later, maar de werkelijk heel wat uren eerder. Maar ja, met de kennis van nu.... | |
dennistd | maandag 14 januari 2019 @ 04:25 |
Nog een plaatje van een trein in Bodenmais, 10 maanden geleden toen alles nog in orde was: | |
b2py | maandag 14 januari 2019 @ 06:00 |
Bus op wielen | |
J.B. | maandag 14 januari 2019 @ 06:17 |
Ja, achteraf is natuurlijk makkelijk praten. Desalniettemin was de storing blijkbaar al gaande toen ik vertrok uit Münster, maar daar kwamen ze pas mee toen de trein in Minden stil werd gezet. Maar goed, ik pak over tien minuten de ICE naar Nürnberg en dan ben ik er hopelijk alsnog op tijd, maar helaas wel compleet geradbraakt. Ik heb overigens nog geluk gehad dat ik (samen met drie anderen) een voucher kreeg voor de taxi in Lehrte, dat was alleen omdat we naar Beieren moesten. De meeste mensen moesten het zich maar uitzoeken, het station stond compleet vol en er waren mensen die daar al meer dan drie uur stonden. Die hadden bij het uitstappen de belofte gekregen dat er Schienenersatzverkehr zou komen, maar er was in al die tijd nog niks gebeurd. Qua informatievoorziening, klantvriendelijkheid en communicatie was het gisteren echt een complete wanvertoning. [ Bericht 2% gewijzigd door J.B. op 14-01-2019 06:24:07 ] | |
Dr_Flash | maandag 14 januari 2019 @ 09:07 |
Zijn er ook andere bussen dan? | |
b2py | maandag 14 januari 2019 @ 09:55 |
Op kratjes Heineken | |
dennistd | maandag 14 januari 2019 @ 13:59 |
SEV regelen op korte termijn zijn ze in Duitsland niet zo goed in. Meestal komen ze aanzetten met een paar taxi's en dat was het, bussen regelen kan zomaar 3 uur duren daar... Dan klagen we in Nederland wel eens, maar hier is toch meestal na een uur de eerste bus wel gearriveerd | |
dennistd | maandag 14 januari 2019 @ 14:00 |
Jazeker: | |
James1988 | maandag 14 januari 2019 @ 15:37 |
Mocht je nog een spoorse vakantiebestemming zoeken: op de website Scenic Rail Britain is een overzicht te vinden van de mooiste treinroutes van het Verenigd Koninkrijk. | |
Dr_Flash | maandag 14 januari 2019 @ 15:53 |
Ik wou eigenlijk iets posten als "Verdampt je geld dan NOG niet snel genoeg, kijk dan bij Mercia Charters", maar die liggen al 2 jaar met de pootjes omhoog zo te zien | |
b2py | maandag 14 januari 2019 @ 17:03 |
Iemand hier ervaring met German Rail & Fly? | |
Adrie072 | maandag 14 januari 2019 @ 17:04 |
| |
James1988 | maandag 14 januari 2019 @ 17:07 |
Fout in beveiligingssoftware nieuwe tegenvaller voor Hoekse Lijn Ja, alweer ja. | |
Dr_Flash | maandag 14 januari 2019 @ 17:07 |
Wie had dat gedacht. | |
James1988 | maandag 14 januari 2019 @ 17:10 |
En dan te bedenken dat men 2 jaar terug dacht dat die ombouw wel 'even' in 5 maanden gedaan zou worden. | |
dennistd | maandag 14 januari 2019 @ 17:24 |
Nee, maar het lijkt me vrij duidelijk: https://www.bahn.de/p/vie(...)g/rail_und_fly.shtml | |
Dr_Flash | maandag 14 januari 2019 @ 17:34 |
Ja, dat is de theorie. Hij vraagt naar ervaringen, dat is de praktijk. Weejwattis? Het verschil tussen de theorie en de praktijk, is dat ze in theorie hetzelfde zijn, en in de praktijk niet | |
James1988 | maandag 14 januari 2019 @ 17:39 |
Ik zie op die website van DB trouwens helemaal niets over "wat als je je vlucht mist door vertraging van de trein?" Misschien kijk ik eroverheen, maar dat is toch wel één van de eerste dingen die ik zou willen weten. | |
Dr_Flash | maandag 14 januari 2019 @ 17:42 |
is daar in NL iets voor geregeld eigenlijk? Lijkt me een typische situatie waarin 2 vervoerders naar elkaar wijzen en de reiziger de hik kan krijgen | |
b2py | maandag 14 januari 2019 @ 17:42 |
Of andersom Dat soort dingen idd Ik kan dit bij mijn airline gaan bijboeken maar zit idd met risico's op vertragingen, storingen, werkzaamheden etc. | |
James1988 | maandag 14 januari 2019 @ 17:50 |
NS zegt "Artikel 108 Burgerlijk Wetboek Boek 8, de groeten" en een airline zegt 'niks met ons van doen, doei he'. Je reisverzekering zal ook zeggen "eigen schuld, wij keren niet uit". Als je een pakketreis hebt geboekt (waarbij het reisbureau je ook al een treinticket heeft verkocht) kun je het daar misschien nog proberen, maar ik weet niet of zij enige plicht hebben om je verder te helpen. En ohja, als je de heenvlucht hebt gemist is de kans groot dat de terugvlucht ook alvast is geannuleerd. | |
Dr_Flash | maandag 14 januari 2019 @ 17:55 |
Ja dat dus | |
dennistd | maandag 14 januari 2019 @ 17:59 |
https://www.t-online.de/l(...)ei-verspaetung-.html | |
Dr_Flash | maandag 14 januari 2019 @ 18:15 |
Dus: DB nodigt je van harte uit om gebruik te maken van die mogelijkheid, maar biedt hem niet zelf aan. | |
b2py | maandag 14 januari 2019 @ 21:20 |
Volgens mij is het meer een service van airliners dan een service van DB | |
_JdM_ | maandag 14 januari 2019 @ 21:21 |
Of bij een geplande oefening. Over 3 weekjes komt Amsterdam naar Utrecht. Vrijdag op zaterdag naar Utrecht, zaterdag op zondag terug (Weet niet of ze naar de VL post in Utrecht of ze naar OCCR gaan). Daardoor zou het nachtnet Utrecht-Leiden via Alphen gaan ipv via Amsterdam/Schiphol [ Bericht 0% gewijzigd door _JdM_ op 14-01-2019 22:07:08 ] | |
b2py | dinsdag 15 januari 2019 @ 07:58 |
Waarom moeten reizigers daar nou weer hinder van ondervinden? | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2019 @ 08:11 |
Ja dat snap ik ook niet. Maar goed, volledige redundantie zal wel te duur zijn. Dus accepteert Prorail het risico dat reizigers hinder ondervinden. Helaas gaat Prorail daar helemaal niet over, maar is het aan de reizigers om die hinder al of niet te accepteren. Want er wordt simpelweg een betaald product niet geleverd, maar compensatie ho maar "want het was aangekondigd". Best arrogant eigenlijk. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 15 januari 2019 @ 10:03 |
Nee hoor, dat is zover redundant uitgevoerd. Ik snap dit ook niet. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 15 januari 2019 @ 19:38 |
Een bevriende conducteur schreef vanmiddag trots over de "nieuwe" vertrekprocedure en campagne op FB, krijg er jeuk van. Kutbedrijf is het soms toch ook. | |
James1988 | dinsdag 15 januari 2019 @ 19:47 |
Alweer een nieuwe vertrekprocedure? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 15 januari 2019 @ 19:55 |
Ja, die niet-meer-instappen-na-het-fluitsignaal-meuk waar nog geen 80% van de HCs zich aan houdt wordt weer actief in de markt gezet met dikke bekeuringen voor degenen die het lef hebben om in te stappen na het fluitsignaal. Ik zit erover te denken me te laten beboeten om eens uit te zoeken of de rechter ook vindt dat NS niet helemaal goed bij z'n hoofd is. | |
James1988 | dinsdag 15 januari 2019 @ 19:59 |
Oh, dat. Dan moet het personeel zich er wel aan houden ja Ik heb het de afgelopen maanden al meerdere malen meegemaakt dat ik nog mocht instappen via de deur van de HC. Ik: "Mag ik nog mee?" HC: "Ja, als je snel instapt." Ik: "Bedankt!" | |
derLudolf | dinsdag 15 januari 2019 @ 19:59 |
Ik zeg bij deze ¤25 per ronde in de rechtsgang toe | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2019 @ 20:39 |
terecht. Vette onzin. Alsof ineens iedereen daaraan gewend is nadat ze precies 180 jaar lang precies het tegenovergestelde geleerd is Toont wel weer aan hoe losgeslagen de kantoorklerkjes in de ivoren toren zijn. Weg damit. | |
BLS | dinsdag 15 januari 2019 @ 20:44 |
Een aantal jaren geleden ook zoiets meegemaakt. Ik kwam een kennis tegen die toevallig als HC dienst had op die trein. We maakten een praatje, maar ik moest er bij het volgende station uit, waar ik misschien net wel of net niet mijn aansluiting ging halen. Net toen ik de trein uitstapte hoorde ik het fluitje van de andere trein, dus ik vertraagde mijn pas, waarna ik die HC achter mij hoorde roepen "rennen!" | |
Kansenjongere | dinsdag 15 januari 2019 @ 20:48 |
Ik ben benieuwd of ze dit keer wederom met de bewering gaan komen dat 54 procent van de reizigers na het fluitsignaal zou instappen, want dat soort uitspraken zou vermoedelijk zelfs Trump een brug te ver vinden. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 15 januari 2019 @ 20:52 |
Ik heb na dit antwoord van diverse mensen berichtjes met "oh jah, zo had ik het nog niet bekeken, goed punt" ontvangen, waarschuwing, wall of text:
| |
dennistd | dinsdag 15 januari 2019 @ 20:55 |
Ik snap alleen niet helemaal waarom Blauwnet er nou weer bijgehaald wordt: die beginnen juist pas met sluiten op de vertrektijd. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 15 januari 2019 @ 20:57 |
Ja, daarom dus. Verschillen tussen vervoerders is totaal onwenselijk en al helemaal als er bij de ene vervoerder een zware consequentie aan hangt en bij de andere gaat het zoals het bij de ene de 180 jaar daarvoor ging. | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2019 @ 21:36 |
Proefprocesje maar dan? Ik doneer 50 euro. | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2019 @ 21:44 |
Misschien kan iemand ze bij NS wakker maken en ze vertellen dat ze met MENSEN te maken hebben. ECHTE mensen. Mensen die bestaan. Mensen waar ze wat mee moeten. Want zo'n excuus-vrouw, excuus-allochtoon en excuus-lhbti'er in één is leuk voor in je commercial, maar er mist nog een stukje "geen woorden maar daden". $Flesbedrijf zit vlakbij NS-station Delft Zuid, dat in de komende jaren onder de naam "Delft Campus" het eerste klimaatneutrale station van Nederland moet worden (uiteraard highly doubtful wat je wel en niet meerekent om tot "neutraal" te komen). Ondertussen schreeuwen reizigers moord en brand "FRAK HET KLIMAAT IK WIL EEN AFGESLOTEN WACHTRUIMTE". Daar zijn geen plannen voor. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 15 januari 2019 @ 21:53 |
Juist voor dingen zoals wachtruimtes hebben ze echt hele coole klimaatneutrale oplossingen. En euh, dingen zoals dat wegoppervlak waar zonnepanelen inzitten, blijken volgens mij ook succesvoller dan verwacht, zelfs in een land als Nederland, en omdat er minder licht direct in warmte wordt omgezet is het nog beter voor de omgevingstemperatuur ook. Zoiets kan met perrons, waar veel minder troep en druk is dan op een weg waar ook vrachtwaggels overheen gaan, ook gerealiseerd worden. Als je dan toch een klimaatneutraal voorbeeldstation wil neerzetten, doe het dan gewoon in één keer goed, helemaal als je in een van de harten van de Groene Revolutie zit. Edit: En ik ben er ook nog steeds van overtuigd dat spoorwegen en vooral stations ondergronds moeten worden aangelegd. En dat daar hoge kosten aan verbonden zitten interesseert me ook niet, volgens mij kan het op termijn uit. Als de zeespiegelstijging nog ietwat beperkt blijft in ieder geval | |
Fred | dinsdag 15 januari 2019 @ 21:53 |
Die hele conducteur is overbodig. Metro doet het ook zonder en daar vallen ook geen gewonden en/of doden bij het sluiten van de deuren. Bij de bus en tram trouwens ook niet. | |
Fred | dinsdag 15 januari 2019 @ 22:01 |
Stations ingraven heeft anders een veel grotere impact op het milieu dan een bovengronds station. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 15 januari 2019 @ 22:09 |
Daar ben ik niet direct van overtuigd. Lawaai is ook milieu. | |
Eix | dinsdag 15 januari 2019 @ 22:11 |
Ho even. Straks zeg je nog dat de liftbediende ook overbodig is. | |
heywoodu | dinsdag 15 januari 2019 @ 22:13 |
Belachelijk dat die treinen niet rijden. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 15 januari 2019 @ 22:14 |
Afvalsteeg. Hmmm. | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2019 @ 22:15 |
Shut up and drive | |
Kansenjongere | dinsdag 15 januari 2019 @ 22:19 |
Uitgevers van sudokuboekjes zijn het niet met je eens. | |
James1988 | dinsdag 15 januari 2019 @ 22:20 |
Ik wil nog wel wat zien onderweg. | |
derLudolf | dinsdag 15 januari 2019 @ 22:27 |
Is dat op de Brocken (Harz)? Daar heeft afgelopen week twee keer een trein vastgezeten geloof ik | |
dennistd | dinsdag 15 januari 2019 @ 22:29 |
Als je een beetje opgelet had dan had je in dit topic kunnen lezen dat ie naar Bodenmais ging. [ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 15-01-2019 22:41:35 ] | |
derLudolf | dinsdag 15 januari 2019 @ 22:30 |
Impact daarvan laat zich lastig meten denk ik. Maar het bouwen zelf is voor een ondergronds station een stuk milieu belastender lijkt me. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 15 januari 2019 @ 22:34 |
Dat laat zich eigenlijk vrij eenvoudig meten. Waar mensen klagen ga je meten hoe het geluid is en afhankelijk van wat je precies wil meten, meet je dus een tweede metric en daarna doe je dat ergens waar het niet is. Eventueel neem je mogelijke veelvoorkomende consequenties van verschillen gelijk mee. Dus in het geval van geluid blijkt dat uit plekken waar veel constante geluidsoverlast is, mensen vaker last hebben van hart- en vaatziekten. Op kantoor drukt het productiviteit behoorlijk. Dus minder moeilijk dan je denkt. | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2019 @ 23:06 |
Doe eens niet zo uit de hoogte heel de tijd joh. | |
dennistd | dinsdag 15 januari 2019 @ 23:13 |
Heel de tijd? | |
dennistd | dinsdag 15 januari 2019 @ 23:54 |
Maar goed, een plaatje dan maar: Vroeger, toen er nog treinen reden tussen Heerlen en Herzogenrath... Op 25 november 2018 verzorgde Euregiobahn DB Talent 643 205 de pendeldienst Herzogenrath-Heerlen als RE18. Nog een weekje zouden deze Bombardier-stellen rijden, want op 1 december ging het baanvak 's avonds buiten dienst voor werkzaamheden/testritten ter voorbereiding op de overname door de Arriva FLIRT3's op 9 december. Zover is het alleen voorlopig nog niet gekomen: de driesysteems (15kV AC, 1500V DC en 3000V DC) Stadler-treinstellen zijn nog altijd niet toegelaten in Duitsland. Ook in België zijn er grote moeilijkheden: de stellen beschikken namelijk niet over ETCS. Dat wordt ook helemaal niet gebruikt op Aachen-Heerlen-Maastricht-Luik, maar de Belgen eisen het wel op elke nieuwe trein. Momenteel is de enige 'trein' die Eygelshoven Markt aandoet dan ook de treinvervangende stopbus Heerlen-Aachen. Tussen Heerlen en Maastricht rijdt nog altijd de binnenlandse sneltrein en tussen Maastricht en Luik pendelt de NMBS met Breaks en Klassiekjes (die ook geen ETCS en zelfs geen ATB hebben). | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2019 @ 23:56 |
Ja, hier deed je ook al zo PTA / Het grote treinentopic #1119 - Rail Away Marathon | |
dennistd | woensdag 16 januari 2019 @ 00:02 |
Mja, 'iemand hier ervaring' klinkt voor mij als 'iemand enig idee wat het inhoudt'. Het is niet een erg duidelijke vraagstelling. Als ie nou had gevraagd 'Goh, ik heb hier een aanbod voor Rail & Fly. Ik kan daarmee naar het vliegveld met de trein, maar heeft iemand ervaring met een gemist vliegtuig door vertraging van de trein?' dan had ik heel anders (of niet) geantwoord | |
Dr_Flash | woensdag 16 januari 2019 @ 00:11 |
Leer ervan | |
b2py | woensdag 16 januari 2019 @ 06:03 |
Soms wil je de vraag zo breed mogelijk houden | |
derLudolf | woensdag 16 januari 2019 @ 19:18 |
derLudolf luistert nog wel es naar kladestiene radiostations, vandaag kwam naar de SoaselFM waar een reactie binnen kwam namens dd 'Badslipper Express". Wie van jullie was dat | |
dennistd | woensdag 16 januari 2019 @ 19:57 |
Niet mijn soort muziek... Soasel is trouwens voor de rest van Nederland beter bekend als Saasveld. Niet dat dat de meesten wat zal zeggen, maar toch [ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 16-01-2019 20:14:10 ] | |
derLudolf | woensdag 16 januari 2019 @ 20:00 |
Da's me bekend Berucht van zaal Bruins | |
Dr_Flash | woensdag 16 januari 2019 @ 20:42 |
Nooit van gehoord, van heel Saasveld niet trouwens. En piratenzenders luister ik ook niet. Ik luister eigenlijk helemaal geen radio #TeamHolbewoner | |
b2py | woensdag 16 januari 2019 @ 21:18 |
Radio in 2k19 | |
Peter | woensdag 16 januari 2019 @ 21:29 |
een cijfer in je naam in 2k19 | |
DeaDLocK2K | woensdag 16 januari 2019 @ 21:30 |
1337 man | |
Dr_Flash | woensdag 16 januari 2019 @ 21:37 |
Hardcore Middeleeuwen waren dat | |
DeaDLocK2K | woensdag 16 januari 2019 @ 21:45 |
Zo. En wat een verademing na die Pompeiische toestanden voordat HTML en HTTP bestonden. Gopher. Eeek. Y-modem. Parallelle poorten met elkaar verbinden via 128kbps. kenkorsnel. | |
Dr_Flash | woensdag 16 januari 2019 @ 21:57 |
Ja wat zouden de toetsenbordhelden van toen op droevige woensdagavonden gedaan hebben? | |
b2py | woensdag 16 januari 2019 @ 21:57 |
Kampvuur bouwen! 48 meter hoog! | |
Dr_Flash | woensdag 16 januari 2019 @ 22:00 |
DeaDLocK2K | woensdag 16 januari 2019 @ 22:03 |
Wow. Ik ben simpelweg een beetje verbaasd dat jij in staat bent om een grap van dit niveau te maken. Je bent twintig verdiepingen in mijn achting gestegen! | |
dennistd | donderdag 17 januari 2019 @ 00:25 |
Er zijn inmiddels beelden opgedoken van de aanrijding in Leeuwarden: https://www.omropfryslan.(...)gen-ramde-leeuwarden Een wat langere versie van helaas wel slechtere kwaliteit die ik op Twitter spotte: | |
Peterselieman | donderdag 17 januari 2019 @ 00:49 |
Wat een kluns die vrachtwagenchauffeur Enige reden die ik kan bedenken dat hij daar stond was omdat er een eindje achter de trailer een hek zit dat normaal gesproken gesloten is. | |
dennistd | donderdag 17 januari 2019 @ 01:00 |
Hij moet haast wel hebben gedacht dat het een of andere spooraansluiting was waar zelden een trein komt denk ik | |
b2py | donderdag 17 januari 2019 @ 07:24 |
❤ | |
Dr_Flash | donderdag 17 januari 2019 @ 08:55 |
Of gewoon geen idee. Hij had iig wel in de gaten dat hij op een plek stond waar hij niet moest wezen, getuige de alarmlichten. Zag die machinist die alarmlichten niet dan? | |
DeaDLocK2K | donderdag 17 januari 2019 @ 10:43 |
Achter me zit een Pool in zichzelf te praten en toen er net gele hesjes voorbij kwamen lopen begon hij kurwa te mompelen dus dat belooft nog wat. Tevens toen straks tien man personeel die naar de sprinter naar Groningen sprintten. Zal wel een lastige klant zijn geweest. | |
Dr_Flash | donderdag 17 januari 2019 @ 11:12 |
toen straks? | |
Eix | donderdag 17 januari 2019 @ 11:25 |
Op de beelden zie je ook dat iemand naar de truck rent en instapt. Diegene kan blij zijn dat de cabine niet onder de trein is meegesleurd. | |
spectrumanalyser | donderdag 17 januari 2019 @ 16:36 |
Het filmen van een beeldscherm. waarom. was dat beeldscherm soms bemenst | |
Peter | donderdag 17 januari 2019 @ 18:19 |
Een treingerelateerde muziekclip... Waar zou het opgenomen zijn? | |
Peterselieman | donderdag 17 januari 2019 @ 19:09 |
ProRail wil die overweg van de zuivelfabriek in Leeuwarden het liefst opheffen, maar echt handig lijkt me dat niet omdat de fabriek zich aan beide zijden van het spoor bevindt en tussen beide delen ook over de weg regelmatig transport plaatsvindt | |
Dr_Flash | donderdag 17 januari 2019 @ 19:10 |
Prorail ziet het ook maar opheffen van heel FrieslandCampina als de beste oplossing daarvoor. | |
Frozen-assassin | donderdag 17 januari 2019 @ 19:13 |
Ah natuurlijk. Een ongeluk in 30 jaar daar en dan moet het maar opgeheven worden | |
James1988 | donderdag 17 januari 2019 @ 19:14 |
Wat voor transporten gebeuren er tussen die twee delen? En kan dat niet met een lopende band of een pijpleiding? | |
Salatrel | donderdag 17 januari 2019 @ 19:17 |
Als ze nou gelijk heel Friesland opheffen scheelt dat gelijk nog een heel pak onbewaakte overwegen | |
Maegrim | donderdag 17 januari 2019 @ 19:44 |
melkpoeder geloof ik | |
Peterselieman | donderdag 17 januari 2019 @ 19:46 |
er hangt er eentje over het spoor heen. Ik zie nog wel eens heftrucks en dergelijke heen en weer rijden. Daarnaast is er aan de zuidkant van het spoor een parkeerterrein voor de medewerkers. Wil je die op een andere manier bereiken dan moet het via het fabrieksterrein, meer ruimte is er niet. | |
Dr_Flash | donderdag 17 januari 2019 @ 19:58 |
Weenie zeker hoor, laten we nog even gaan kijken | |
dennistd | vrijdag 18 januari 2019 @ 01:32 |
Kwam deze oude Eisenbahn Romantik nog tegen over een vlucht met een complete trein naar West-Berlijn, bijna 4 maanden na de bouw van de muur: https://www.swr.de/eisenb(...)6/101th7x/index.html Nog een wat langer stuk te lezen: https://www.zeit.de/wissen/geschichte/2011-12/ddr-flucht-zug Het is zelfs verfilmd: [ Bericht 49% gewijzigd door dennistd op 18-01-2019 03:07:46 ] | |
dennistd | vrijdag 18 januari 2019 @ 03:49 |
Omdat in Duitsland inmiddels zoveel treinen gepland uitvallen door gebrek aan machinisten (en worden vervangen door bussen) wordt het lastig om in geval van storingen nog bussen te regelen. De Erfurter Bahn is daarom aan het bekijken of ze zelf geen bussen kunnen aanschaffen. Helaas schijnt er ook een gebrek aan chauffeurs te zijn https://www.otz.de/starts(...)e-Anschaf-2049318034 [ Bericht 3% gewijzigd door dennistd op 18-01-2019 03:55:09 ] | |
b2py | vrijdag 18 januari 2019 @ 08:20 |
Tsja, aan de andere kant, moet je dit als bedrijf wel willen? Dit had je mijlenver kunnen zien aankomen. Ben oprecht verbaasd dat het niet eerder gebeurd is, vermoed dat er een heleboel ‘net-nietjes’ aan vooraf zijn gegaan. | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2019 @ 08:21 |
@Dennis Misschien moeten ze eens een fatsoenlijk salaris gaan bieden dan of zo. Zag eens een advertentie langs komen waarin buschauffeurs geworven werden. Voor een salaris waar ze bij de sociale werkplaats hun bed nog niet voor uit komen | |
Salatrel | vrijdag 18 januari 2019 @ 08:34 |
ik begrijp dat een machinist bij de Efteling nog meer krijgt? | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2019 @ 08:47 |
mwah, ik denk van niet, want er staat al tig jaar een AHOB die zijn werk goed doet. In dit geval was het een chauffeur van buitenlandse komaf die niet wist waar hij moest zijn. Het verkeer over de overweg is zeer beperkt. De fabriek houdt wel degelijk rekening met het spoor, want het is geen doorgaande route | |
DeaDLocK2K | vrijdag 18 januari 2019 @ 10:36 |
Nou bedankt hè aan alle domme strontmongolen die liepen te kankeren dat NS zich met treinen rijden moet bezig houden en de winkels van de hand moet doen. In Zwolle is de Hema al een paar maanden verdwenen en gisteren is de Broodzaak overgedragen aan HMS Host en ze mogen geen custom broodjes meer maken. Sterker nog, kan niet eens meer in de kassa. Flikkert op met je plakjes smerig gekookt ei en groenvoer op mijn broodjes. Ik hoop dat jullie tot in lengte van dagen iedere dag met blote voeten over een vloer vol met legosteentjes moeten lopen. | |
MTL | vrijdag 18 januari 2019 @ 10:54 |
Tja, welkom bij HMS Host. Overigens kan je wel ingrediënten weglaten van je broodje. Dus als je groenvoer niet lust, dan laat je dat gewoon weg. ... of als je het broodje niet lust... | |
GlenSpey | vrijdag 18 januari 2019 @ 10:57 |
Maximaal 1 ingrediënt per broodje | |
MTL | vrijdag 18 januari 2019 @ 11:11 |
Jep, dus als je het broodje niet lust... "Mag ik een plakje kaas?" "Dat is dan 3 euro" | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2019 @ 11:14 |
Lekker zelf je bammetjes smeren sjeweettokk. Doe ik ook Grgr je domme strontmongool | |
Salatrel | vrijdag 18 januari 2019 @ 11:48 |
echt he alsof er ineens meer treinen op tijd gaan rijden als er geen hamburgers meer verkocht worden | |
dennistd | vrijdag 18 januari 2019 @ 12:13 |
Het schijnt in Duitsland niet zo best te verdienen nee... | |
b2py | vrijdag 18 januari 2019 @ 12:39 |
Het werkt gewoon niet, punt. | |
TjjWester | vrijdag 18 januari 2019 @ 13:34 |
Tweelandentrein gaat rijden vanaf 27 januari, duitsland heeft toestemming verleent. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 18 januari 2019 @ 13:59 |
Ok. Dus als je geen fatsoenlijk argument kan verzinnen zeg je gewoon dit. | |
b2py | vrijdag 18 januari 2019 @ 15:02 |
Precies | |
ReisT | vrijdag 18 januari 2019 @ 15:06 |
Ik lees hier wat anders, toestemming is er nog niet maar ze verwachten dat die volgende week komt: https://www.1limburg.nl/g(...)dentrein-gaat-rijden | |
MTL | vrijdag 18 januari 2019 @ 15:18 |
Dat was toch ook wat ze zeiden voor 9 december? | |
TjjWester | vrijdag 18 januari 2019 @ 16:30 |
Dan hebben ze het aangepast, ik weet zeker dat 1limburg het stellig beweerde op het moment van posten. Ook dat het een uitspraak zou zijn van gedeputeerde stond niet in het eerste bericht | |
Adrie072 | vrijdag 18 januari 2019 @ 17:33 |
https://www.dumpert.nl/me(...)t_vertraging_op.html | |
James1988 | vrijdag 18 januari 2019 @ 22:24 |
Geen treinverkeer rond Breda door een grote sein- en wisselstoring. | |
Peter | vrijdag 18 januari 2019 @ 22:41 |
Straal jij met een rood licht uit je raam? | |
ReisT | vrijdag 18 januari 2019 @ 22:55 |
"Dit duurt tot ongeveer zaterdag 19 januari 0:30" hoor ik net in Arnhem. Gelukkig hoef ik niet richting Breda te reizen. | |
b2py | zaterdag 19 januari 2019 @ 10:33 |
Je kan er trouwens wel vergif op innemen dat met deze weersomstandigheden maandagochtend de treinen rond Schiphol wat intense last hebben van rijp op de bovenleiding... | |
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2019 @ 11:43 |
Was gisterochtend op de Veluwe ook al een knetterfestival van heb-ik-jou-daar | |
derLudolf | zaterdag 19 januari 2019 @ 11:56 |
Waarom alleen rond Schiphol? Stedelijke gebied is warmer en er rijden meer treinen, dus is het eerder weg. | |
Maegrim | zaterdag 19 januari 2019 @ 11:58 |
omdat Schiphol Ertoe Doet | |
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2019 @ 12:01 |
Waartoe? | |
heywoodu | zaterdag 19 januari 2019 @ 12:07 |
Zul je zien, ging het gedoe in het Beierse woud prima, kom ik maandag niet thuis. | |
b2py | zaterdag 19 januari 2019 @ 12:12 |
Dat is het probleem, de treinen rijden niet | |
J.B. | zaterdag 19 januari 2019 @ 12:20 |
Ik zit weer eens in een Nederlandse trein Zijn de schoonmakers aan het staken of zo? De trein waar ik in zit is echt een ontzettende varkensstal. | |
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2019 @ 12:39 |
Pics maken en op social media gooien @NS #NS_online alles ditdat. EN hier natuurlijk | |
Adrie072 | zaterdag 19 januari 2019 @ 13:03 |
Mooi winters plaatje!
| |
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2019 @ 13:05 |
Hier is 5 mm al te veel | |
b2py | zaterdag 19 januari 2019 @ 13:08 |
Dinsdag he, 2 tot 5 cm schnee | |
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2019 @ 13:09 |
Apocalypse now Dan moet ik naar Eindhoventje | |
b2py | zaterdag 19 januari 2019 @ 13:14 |
Ja ik gokte dat ik naar Apeldoorn zou moeten dus ik denk dat ik dat maar even afhoud | |
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2019 @ 13:21 |
Ik zou bijna zeggen "Apeldoorn dat haal ik nog wel" maar dan zal je net zien dat all hell loose breakt En 15 km terug lopen door een halve meter sneeuw gaat hem ook niet worden | |
Peterselieman | zaterdag 19 januari 2019 @ 13:25 |
Moest gelijk denken aan de sneeuw van 2005: https://nl.wikipedia.org/wiki/Sneeuwstorm_van_25_november_2005 In Groningen die dag helemaal geen vlok gevallen | |
_serial_ | zaterdag 19 januari 2019 @ 14:17 |
Dat gaat Brooodzaak/HMS dan wel issues opleveren, dat was een van de mooie dingen. Stop je daarmee, kan je net zo goed een broodje halen bij de AH, nog goedkoper ook. | |
Salatrel | zaterdag 19 januari 2019 @ 14:18 |
Julia maakt ook lekkere broodjens | |
James1988 | zaterdag 19 januari 2019 @ 14:37 |
Vannacht stond er hier in Breda ineens dit voor m'n raam: | |
b2py | zaterdag 19 januari 2019 @ 14:39 |
Of achter? | |
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2019 @ 14:39 |
een R-Net flirt? | |
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2019 @ 14:40 |
Wat een kutplaat sowieso zeg. Ik zie al 3 vuilnisbakken die er beter op staan dan de trein | |
James1988 | zaterdag 19 januari 2019 @ 14:42 |
Ja, precies. Geen idee wat dat hier deed. Op m'n telefoon zag het er nog prima uit. Achteraf gezien had ik inderdaad beter even m'n camera en statief kunnen pakken | |
GlenSpey | zaterdag 19 januari 2019 @ 14:45 |
Waarom ligt er in Breda eigenlijk zo'n dood perron waartoe geen enkele ingang lijkt te zijn? | |
b2py | zaterdag 19 januari 2019 @ 14:46 |
Vroeger | |
Salatrel | zaterdag 19 januari 2019 @ 14:52 |
voor leeg mat ritten | |
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2019 @ 14:53 |
Een perron voor leeg mat ritten Die is goed | |
James1988 | zaterdag 19 januari 2019 @ 14:55 |
Dat is een wachtspoor voor goederentreinen. En omdat men het mooi vond is er ook maar een perron langs gelegd. | |
GlenSpey | zaterdag 19 januari 2019 @ 15:24 |
Aha | |
James1988 | zaterdag 19 januari 2019 @ 15:25 |
Nouja, mocht er ooit worden besloten om een 7e spoor aan te leggen in Breda dan ligt het perron er in ieder geval al. En dat is dan ook gelijkmatig verkleurd enzo | |
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2019 @ 15:48 |
Kijk, oog voor belangrijke dingen heeft men ook | |
James1988 | zaterdag 19 januari 2019 @ 18:09 |
Reuters meldt dat de Europese Unie volgens ingewijden van plan is om de voorgenomen fusie tussen Siemens Mobility en Alstom te blokkeren. | |
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2019 @ 19:05 |
https://nos.nl/artikel/22(...)heelde-een-haar.html Ook en Raalte bijna ongeval. Vrachtwagen slalomt tussen gesloten bomen door. Mongool. | |
Peter | zaterdag 19 januari 2019 @ 20:17 |
Lijkt me niet heel onlogisch eigenlijk... | |
Peterselieman | zaterdag 19 januari 2019 @ 21:44 |
niet best zoiets. Ik zag vanmiddag dat de ongevalsoverweg in Leeuwarden geblokkeerd is met van die rode en witte kunststof blokken | |
Frozen-assassin | zaterdag 19 januari 2019 @ 21:47 |
Dat je tussen gesloten spoorwegbomen wil slalommen is al van de zotte en dan nog eens met een vrachtwagen Die past daar toch nooit tussen? | |
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2019 @ 21:59 |
Voor de auto's of voor de treinen? | |
Peterselieman | zaterdag 19 januari 2019 @ 22:19 |
De trein reed gewoon, dus vul maar in | |
Bitlord | zaterdag 19 januari 2019 @ 22:27 |
Wellicht dat de vrachtwagenchauffeur in het donker de spoorlijn aanzag voor een fabrieksspoortje waar meestal nooit iets rijdt en anders een rangeerlocje op standje schildpad? Praat niets goed maar hetklinkt niet geheel onlogisch zo met een spoor dwars door over een fabrieksterrein. | |
dennistd | zaterdag 19 januari 2019 @ 22:41 |
Nog mensen zin om de haven van Delfzijl en de Eemshaven te bezoeken per trein? https://nvbs-excursies.nl/havenrit2019/ | |
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2019 @ 23:20 |
Op zich wel, maar dat kan toch gewoon op eigen gelegenheid? een paar keer per dag> | |
dennistd | zaterdag 19 januari 2019 @ 23:40 |
De haven van Delfzijl kom je niet, Arriva rijdt gewoonlijk niet verder dan het station. En in de Eemshaven kom je wel met een reguliere trein, maar alleen het station en niet de andere stukken spoor daar. | |
dennistd | zaterdag 19 januari 2019 @ 23:40 |
Vandaag maar weer even op pad geweest: Vanwege werkzaamheden rijden er dit weekend (en de twee dagen ervoor) geen treinen rond Schiphol, De Intercity Direct en Benelux zijn daarom opgeheven tussen Rotterdam en Amsterdam. De Thalys en Eurostar rijden wel, maar worden omgeleid over de Oude Lijn via Den Haag en Haarlem. E320-treinstel 4025/4026 is als Eurostar 9114 onderweg van London St. Pancras International naar Amsterdam Centraal en komt hier met een vertraging van een dikke tien minuten door het fraaie Haarlemse station. [ Bericht 1% gewijzigd door dennistd op 19-01-2019 23:52:47 ] | |
MTL | zondag 20 januari 2019 @ 12:30 |
Voor de mensen die van cijfertjes houden: https://www.ns.nl/binarie(...)es-november-2018.pdf Een heel document vol klantoordelen, punctualiteit, slechte treinseries, zitplaatskansen, drukke treinen, bezettingsgraden, verstoringen, STS passages en nog meer | |
b2py | zondag 20 januari 2019 @ 17:52 |
Grappig, bezettingsgraad spits daalt over het gehele jaar. Iemand een leuke verklaring? Spitsmijd programma’s die effect hebben? Minder reizigers? | |
Dr_Flash | zondag 20 januari 2019 @ 18:10 |
Men is er gewoon klaar mee | |
DeaDLocK2K | zondag 20 januari 2019 @ 20:46 |
Ja. En ook nog een beetje een dilemma is dat ik ze nu wil boycotten maar die broodjes ei met bacon en broodjes beenham zijn ook best lekker | |
Dr_Flash | zondag 20 januari 2019 @ 20:58 |
Hier gaat één - het verschil maken. Hebben ze een lekkere broodjesverkoopster? Of hebben ze een lekkere-broodjesverkoopster? Je doet zelf de rest van de math wel he | |
DeaDLocK2K | zondag 20 januari 2019 @ 20:59 |
Mja, valt tegen. Oud of oostbloktypes die teveel van de eigen broodjes "gezond" hebben gesnoept. | |
Dr_Flash | zondag 20 januari 2019 @ 21:01 |
Oh jammer zeg | |
Dr_Flash | zondag 20 januari 2019 @ 21:03 |
Ze kunnen idd ook nog geen van beide hebben. Toch weer bammetjes smeren dan | |
DeaDLocK2K | zondag 20 januari 2019 @ 21:07 |
Nee, ik moet gewoon een politieke partij beginnen of ergens in actief worden en die dingen eens definitief veranderen. Einde maken aan dat vrijemarktgezever en grof investeren (want dat geld verdien je binnen no time terug) en prima dat NS zich dan bezig moet houden met reizigers vervoeren en alleen de Kiosk en Ah2Go houdt ofzo, maar laten we de stationswinkeltjes weer eens teruggeven aan de kleine ondernemer. Toen Julia's nog lekker eten maakte en het een kleine tent was op een station ergens in Nederland bijvoorbeeld. | |
Dr_Flash | zondag 20 januari 2019 @ 21:10 |
Ja prima, ik ben mee. In Duitsland zie je ook dat je overal bij een vrijemarkter een kop koffie kunt krijgen voor 89 cent. En daar maken ze nog genoeg winst op. Hier moet je je eigen mok meenemen om ¤ 1,75 te mogen betalen Ra ra wat klopt hier niet. | |
DeaDLocK2K | zondag 20 januari 2019 @ 21:12 |
Ja, die stationskroeg in Münster is echt fucking vet. Hoe vaak ik daar wel niet op de nachttrein heb zitten wachten met een lekker glas Helles. | |
Dr_Flash | zondag 20 januari 2019 @ 21:14 |
Nou ja niet alleen in Münster hoor, overal Al is Münster op zich best een aanlokkelijke plek om op een nachttrein te gaan zitten wachten, nu ze uit NL niet meer gaan | |
Dr_Flash | zondag 20 januari 2019 @ 21:14 |
Ik had ooit de Tunnel-Schänke in Duisburg Hbf Maar dat bestaat al heel lang niet meer | |
DeaDLocK2K | zondag 20 januari 2019 @ 21:17 |
In Hannover zitten er in de bovenste grote middentunnel, boven de Rewe enzo, ook twee. Eentje mag je nog gewoon roken want dat is schijnbaar in Niedersachsen toegestaan in cafés. De laatste keer dat ik er was werd ik er misselijk van | |
Dr_Flash | zondag 20 januari 2019 @ 21:20 |
DeaDLocK2K | zondag 20 januari 2019 @ 21:23 |
Even opzoeken waar NRW begint, want ik was met m'n pa in Salzbergen en daar werd ook gerookt in het café tegenover die prachtige stoomlocomotief. | |
Janneke141 | zondag 20 januari 2019 @ 21:23 |
Sorry dat ik je illusie aan barrels gooi, maar Julia's is een vinding van Servex. | |
DeaDLocK2K | zondag 20 januari 2019 @ 21:29 |
Julia's was de laatste onafhankelijke winkel zo'n beetje op het centrale plein van Utrecht Centraal, de formule is toen gekocht door Stervex. Bron: Papieren Rail Magazine van lang geleden. | |
Dr_Flash | zondag 20 januari 2019 @ 21:44 |
Oh daar was ik vorige maand nog | |
Dr_Flash | zondag 20 januari 2019 @ 21:45 |
Toch mis ik Crientj. Nog steeds | |
James1988 | zondag 20 januari 2019 @ 21:47 |
Serieus ja? |