Yep.quote:Op zondag 13 januari 2019 22:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hebben anderen hier ook meldingen dat de videoplayer niet geladen kan worden?
https://portal.eo.nl/prog(...)m-haarlem-rotterdam/
Bwoah ja ik ga ook van Münster via Minden en Hannover naar Nürnberg als ik in Frankfurt woon ja. Seems legitquote:Op zondag 13 januari 2019 22:06 schreef J.B. het volgende:
De Nightjet was al compleet vol gereserveerd maar dankzij alle vertragingen gaan er onverwacht nog twee ICE's naar Frankfurt. Aangezien het toeval wil dat ik daar woon ga ik maar gewoon naar huis, en dan pak ik morgenochtend vroeg wel weer een trein naar Nürnberg. Ik heb de toezegging gekregen dat ik een gratis ticket krijg voor morgenochtend dus daar doen we het maar voor.
In Hannover blijven was geen alternatief want alle hotels zaten vol vanwege een of andere Messe, dus feitelijk is Frankfurt m'n enige overgebleven optie
Ik zit inmiddels in een trein en ik hoop dat dat ding zo gaat rijden, het zal een korte nacht gaan worden maar dat is aanzienlijk beter dan de nacht doorbrengen op het station in Hannover.
Bedankt voor de hulp en het medeleven, nu maar hopen dat ik nog in Frankfurt aan ga komen...
3 uur in Frankrijk (A1 Lille>Parijs), in de winter, midden in de nacht .quote:Op zondag 13 januari 2019 19:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hou je rekening met het risico dat je dan urenlang midden op een snelweg stilstaat vanwege een zwaar ongeval?
Dat heb ik een keer gehad in Engeland. 2,5 uur op de M20 tussen Ashford en Maidstone zonder een meter te bewegen. Gelukkig was het lekker weer.
En dan nog tussen grote steden ook, waar je toch wel véél minder problemen verwacht dan in de middle of nowhere diep in het Beierse woud. Verdomme zegquote:Op zondag 13 januari 2019 21:45 schreef James1988 het volgende:
Wij eerder vandaag allemaal blij dat heywoodu met nog geen 30 minuten vertraging in Beieren is aangekomen ondanks het weer, en nu zit iemand anders zwaar in de pinarie door een stomme technische fout.
Ik zou het eerlijk gezegd minder vervelend vinden dan vaststaan met de treinen, zeker ergens 's avonds laat. Zo'n weg komt vanzelf wel weer vrij en dan kun je gewoon vertrekken, zonder afhankelijk te zijn van al dan niet rijdende treinenquote:Op zondag 13 januari 2019 23:05 schreef JDude het volgende:
[..]
3 uur in Frankrijk (A1 Lille>Parijs), in de winter, midden in de nacht .
Topper nog steeds de A58 Goes>Vlissingen. Ruim 4,5 uur beginnend in dichte mist (tevens de oorzaak van de ellende) en na verloop van tijd gelukkig alsnog een stralend zonnetje.
mwah, dan ligt ook in Nederland de boel plat. Wel is alles zo redundant mogelijk gemaakt.quote:Op zondag 13 januari 2019 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar serieus, een uitvallend seinhuis, dat is in NL toch al een paar jaar ondervangen?
Oh ik kon me nog een PR slijmverhaaltje van een paar jaar geleden herinneren. Maar dat was dus blijkbaar ook een beetje onzinquote:Op zondag 13 januari 2019 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mwah, dan ligt ook in Nederland de boel plat. Wel is alles zo redundant mogelijk gemaakt.
Er is weliswaar een uitwijkpost in Amersfoort, maar voordat die draait ben je al uren verder
Daarentegen kun je in een trein (in bewoond gebied) nog de noodontgrendeling van de deuren lostrekken en je eigen plan maken.quote:Op zondag 13 januari 2019 23:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zou het eerlijk gezegd minder vervelend vinden dan vaststaan met de treinen, zeker ergens 's avonds laat. Zo'n weg komt vanzelf wel weer vrij en dan kun je gewoon vertrekken, zonder afhankelijk te zijn van al dan niet rijdende treinen
uhuh. Een verstandige zet was wel het verplaatsen van de post Utrecht enkele jaren geleden. Hierdoor is deze post minder gevoelig voor storingen geworden. Veel andere posten zijn inmiddels ook vernieuwd.quote:Op zondag 13 januari 2019 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ik kon me nog een PR slijmverhaaltje van een paar jaar geleden herinneren. Maar dat was dus blijkbaar ook een beetje onzin
Vorig jaar lag post Amsterdam er een groot deel van de avond uit. En toen er een paar jaar geleden brand was in VL-post Utrecht heeft het toch iets van een dag geduurd voordat alles weer reed?quote:Op zondag 13 januari 2019 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar serieus, een uitvallend seinhuis, dat is in NL toch al een paar jaar ondervangen?
Het heeft allebei zo z'n voors en z'n tegens. Als je trein ergens in the middle of nowhere stilstaat, maar er nog wel prik op de bovenleiding staat, zit je in ieder geval warm en droog. En er is in veel gevallen een toilet, en soms nog wat te eten (al raakt dat natuurlijk op).quote:Op zondag 13 januari 2019 23:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zou het eerlijk gezegd minder vervelend vinden dan vaststaan met de treinen, zeker ergens 's avonds laat. Zo'n weg komt vanzelf wel weer vrij en dan kun je gewoon vertrekken, zonder afhankelijk te zijn van al dan niet rijdende treinen
Auw. Waarom, ongeluk?quote:Op zondag 13 januari 2019 23:05 schreef JDude het volgende:
[..]
3 uur in Frankrijk (A1 Lille>Parijs), in de winter, midden in de nacht .
Ook niet leuk.quote:Topper nog steeds de A58 Goes>Vlissingen. Ruim 4,5 uur beginnend in dichte mist (tevens de oorzaak van de ellende) en na verloop van tijd gelukkig alsnog een stralend zonnetje.
Ah oh ja en het duurt uiteraard ook minstens 3 1/2 uur voordat ze zeker denken te weten dat het meer dan 4 uur gaat duren, en al die tijd gebeurt er niks, en daarna tsja dan hoeft het eigenlijk niet meer heuj Ja, zo kan ik ook wel voor de bühne doen alsof ik het allemaal onder controle hebquote:Op zondag 13 januari 2019 23:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vorig jaar lag post Amsterdam er een groot deel van de avond uit. En toen er een paar jaar geleden brand was in VL-post Utrecht heeft het toch iets van een dag geduurd voordat alles weer reed?
Die uitwijkpost gebruiken ze alleen als de verwachte duur van de storing meer dan 4 uur bedraagt, dit omdat er allerlei systemen opgestart moet worden en het personeel ook naar de backuplocatie gebracht moet worden.
Die in F was een ongeluk inderdaad. In '06 waren er nog geen gele hesjes .quote:Op zondag 13 januari 2019 23:47 schreef James1988 het volgende:
Auw. Waarom, ongeluk?
[..]
Ook niet leuk.
Ik ben dit weekend op (schoon)familiebezoek geweest in Münster geweest en moet morgenochtend in Nürnberg zijn voor mijn werk (en in de namiddag nog verder naar Ingolstadt). Gezien mijn eerdere ervaringen met DB wilde ik graag de avond van tevoren aanwezig zijn en Münster-Nürnberg via Osnabrück en Hannover was de snelste verbinding. Vandaag stopte de trein vanwege de gekende problemen nog extra in Minden en Lehrte en nog een ander dorp waar ik de naam intussen van vergeten ben.quote:Op zondag 13 januari 2019 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bwoah ja ik ga ook van Münster via Minden en Hannover naar Nürnberg als ik in Frankfurt woon ja. Seems legit
Nog een plaatje van een trein in Bodenmais, 10 maanden geleden toen alles nog in orde was:quote:
Ja, achteraf is natuurlijk makkelijk praten. Desalniettemin was de storing blijkbaar al gaande toen ik vertrok uit Münster, maar daar kwamen ze pas mee toen de trein in Minden stil werd gezet. Maar goed, ik pak over tien minuten de ICE naar Nürnberg en dan ben ik er hopelijk alsnog op tijd, maar helaas wel compleet geradbraakt.quote:Op maandag 14 januari 2019 04:00 schreef dennistd het volgende:
Je had in Münster beter de directe IC van 16.02u kunnen nemen. Was de geplande aankomsttijd in Nürnberg weliswaar een uur later, maar de werkelijk heel wat uren eerder. Maar ja, met de kennis van nu....
Zijn er ook andere bussen dan?quote:
SEV regelen op korte termijn zijn ze in Duitsland niet zo goed in. Meestal komen ze aanzetten met een paar taxi's en dat was het, bussen regelen kan zomaar 3 uur duren daar... Dan klagen we in Nederland wel eens, maar hier is toch meestal na een uur de eerste bus wel gearriveerdquote:Op maandag 14 januari 2019 06:17 schreef J.B. het volgende:
Die hadden bij het uitstappen de belofte gekregen dat er Schienenersatzverkehr zou komen, maar er was in al die tijd nog niks gebeurd. Qua informatievoorziening, klantvriendelijkheid en communicatie was het gisteren echt een complete wanvertoning.
Jazeker:quote:
Ik wou eigenlijk iets posten als "Verdampt je geld dan NOG niet snel genoeg, kijk dan bij Mercia Charters", maar die liggen al 2 jaar met de pootjes omhoog zo te zienquote:Op maandag 14 januari 2019 15:37 schreef James1988 het volgende:
Mocht je nog een spoorse vakantiebestemming zoeken: op de website Scenic Rail Britain is een overzicht te vinden van de mooiste treinroutes van het Verenigd Koninkrijk.
twitter:calandamountain twitterde op maandag 14-01-2019 om 16:51:46 Bereit zur Abfahrt in Valendas https://t.co/RlyGKjhLFp reageer retweet
Wie had dat gedacht.quote:Op maandag 14 januari 2019 17:07 schreef James1988 het volgende:
Fout in beveiligingssoftware nieuwe tegenvaller voor Hoekse Lijn
Ja, alweer ja.
En dan te bedenken dat men 2 jaar terug dacht dat die ombouw wel 'even' in 5 maanden gedaan zou worden.quote:
Nee, maar het lijkt me vrij duidelijk: https://www.bahn.de/p/vie(...)g/rail_und_fly.shtmlquote:Op maandag 14 januari 2019 17:03 schreef b2py het volgende:
Iemand hier ervaring met German Rail & Fly?
Ja, dat is de theorie. Hij vraagt naar ervaringen, dat is de praktijk. Weejwattis? Het verschil tussen de theorie en de praktijk, is dat ze in theorie hetzelfde zijn, en in de praktijk nietquote:Op maandag 14 januari 2019 17:24 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee, maar het lijkt me vrij duidelijk: https://www.bahn.de/p/vie(...)g/rail_und_fly.shtml
Of andersomquote:Op maandag 14 januari 2019 17:39 schreef James1988 het volgende:
Ik zie op die website van DB trouwens helemaal niets over "wat als je je vlucht mist door vertraging van de trein?" Misschien kijk ik eroverheen, maar dat is toch wel één van de eerste dingen die ik zou willen weten.
NS zegt "Artikel 108 Burgerlijk Wetboek Boek 8, de groeten" en een airline zegt 'niks met ons van doen, doei he'. Je reisverzekering zal ook zeggen "eigen schuld, wij keren niet uit".quote:Op maandag 14 januari 2019 17:42 schreef Dr_Flash het volgende:
is daar in NL iets voor geregeld eigenlijk? Lijkt me een typische situatie waarin 2 vervoerders naar elkaar wijzen en de reiziger de hik kan krijgen
Dus: DB nodigt je van harte uit om gebruik te maken van die mogelijkheid, maar biedt hem niet zelf aan.quote:Fragen Sie bei Ihrer Flugbuchung Ihre Airline, Ihren Reiseveranstalter oder Ihr Reisebüro nach der "Rail&Fly"-Option, die bei vielen Anbietern im Angebot enthalten ist.
Of bij een geplande oefening.quote:Op zondag 13 januari 2019 23:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vorig jaar lag post Amsterdam er een groot deel van de avond uit. En toen er een paar jaar geleden brand was in VL-post Utrecht heeft het toch iets van een dag geduurd voordat alles weer reed?
Die uitwijkpost gebruiken ze alleen als de verwachte duur van de storing meer dan 4 uur bedraagt, dit omdat er allerlei systemen opgestart moet worden en het personeel ook naar de backuplocatie gebracht moet worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |