ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Toen ik hier gisteravond keek (de site van de Waldbahn) stond er nog alleen Busersatzverkehr of iets dergelijks, nu staat er dat de treinen gewoon rijden (op bahn.de staat dan weer nog steeds hetzelfde als gisteren)
Dat had ik gezien inderdaad, maar de laatste update daar is wel van gistermiddag. Gisteren stond op diezelfde pagina (deze) bij Ankunft en Abfahrt voor die trajecten ook een felrood ding met een tijd en 'Busersatzverkehr' (of iets dergelijks), terwijl er nu gewoon "pünktlich" en tijden staan, alsof alles weer rijdt
Dat had ik gezien inderdaad, maar de laatste update daar is wel van gistermiddag. Gisteren stond op diezelfde pagina (deze) bij Ankunft en Abfahrt voor die trajecten ook een felrood ding met een tijd en 'Busersatzverkehr' (of iets dergelijks), terwijl er nu gewoon "pünktlich" en tijden staan, alsof alles weer rijdt
De trein is groen, de site is groen, het sein is groen. Easy.
Inmiddels ligt ook Gotteszell-Viechtach weer plat en rijdt alleen nog Plattling-Deggendorf:
[..]
Toch vreemd dat die site van de Waldbahn alles nu (in tegenstelling tot gisteren) op pünktlich heeft staan. Maar goed, ik ga er vanuit dat het Busnotverkehr wel goed geregeld zal zijn, de wegen zijn volgens mij relatief normaal begaanbaar. Op de stations zal vast wel duidelijk aangegeven zijn waar de bussen te vinden zijn.
Toch vreemd dat die site van de Waldbahn alles nu (in tegenstelling tot gisteren) op pünktlich heeft staan. Maar goed, ik ga er vanuit dat het Busnotverkehr wel goed geregeld zal zijn, de wegen zijn volgens mij relatief normaal begaanbaar. Op de stations zal vast wel duidelijk aangegeven zijn waar de bussen te vinden zijn.
De stations van zowel Deggendorf, Zwiesel en Bodenmais liggen gewoon in het dorp en zouden dus prima bereikbaar moeten zijn.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 12 januari 2019 13:12 schreef Dr_Flash het volgende: Er is wel idioot veel sneeuw gevallen daar begreep ik. Je kunt je afvragen of het wel zo'n goed idee is om daarheen te gaan. Je moet nog terug ook
Nou ja, het deel Plattling - Bodenmais is (per trein) het enige probleem en als de wegen in elk geval wel een beetje begaanbaar zijn valt dat, denk ik, wel mee. Naar Plattling komen is vooralsnog geen enkel probleem.
Was ik net wat gekalmeerd met het idee dat het uiteindelijk wel goed zal komen (trein naar Plattling/Deggendorf en vanaf daar zo'n vervangende bus), krijgen we dit soort doemscenario's
Op zaterdag 12 januari 2019 14:01 schreef heywoodu het volgende: Was ik net wat gekalmeerd met het idee dat het uiteindelijk wel goed zal komen (trein naar Plattling/Deggendorf en vanaf daar zo'n vervangende bus), krijgen we dit soort doemscenario's
Ach, wij zijn vorig jaar ook in Dresden gekomen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Je zou nog kunnen overwegen om een backup-hotel achter de hand te houden, mocht het dan echt onmogelijk zijn om Bodenmais te bereiken dan hoef je in elk geval niet onder een brug te slapen. En als je wel verder kunt is zo'n hotel zo weer geannuleerd.
Je zou nog kunnen overwegen om een [b]backup-hotel[/b] achter de hand te houden, mocht het dan echt onmogelijk zijn om Bodenmais te bereiken dan hoef je in elk geval niet onder een brug te slapen. En als je wel verder kunt is zo'n hotel zo weer geannuleerd.
In Plattling bijvoorbeeld? (wat nog altijd zonder problemen te bereiken is)
Hotel in Plattling geboekt, tot mijn verbazing is deze ook nog eens tot morgen 18:00 gratis te annuleren en tegen die tijd weet ik echt wel of ik morgen wel of niet in Bodenmais kan komen, of dat ik tot maandag moet wachten.
Scheelt in elk geval stress: in Plattling komen is zo te zien nog altijd prima te doen en als ik niet verder kan komen heb ik de namiddag/avond en maandag nog om alsnog een weg naar Bodenmais te vinden (taxi, bus?), dat moet toch wel lukken lijkt me.
Es ist mit längerfristigen Zugausfällen zu rechnen, Ersatzverkehr ist eingerichtet.
Voor morgen dus op alle trajecten (behalve dan het korte stukje Plattling - Deggendorf) sowieso geen treinen, maar op alle trajecten wel vervangend verkeer, dat moet wel goed kunnen komen.
Voor morgen dus op alle trajecten (behalve dan het korte stukje Plattling - Deggendorf) sowieso geen treinen, maar op alle trajecten wel vervangend verkeer, dat moet wel goed kunnen komen.
Nou ja ik weet niet precies hoe het er op de kaart uit ziet, maar als er één klein stukje wel kan rijden en de rest niet, dan lijkt het me logisch dat ze helemaal nergens meer treinen inzetten en gewoon alles verbussen. Maar wie weet.
Nou ja ik weet niet precies hoe het er op de kaart uit ziet, maar als er één klein stukje wel kan rijden en de rest niet, dan lijkt het me logisch dat ze helemaal nergens meer treinen inzetten en gewoon alles verbussen. Maar wie weet.
Ach, ook als ze de hele boel daar (vanaf Plattling) door bussen vervangen, waar het voorlopig wel naar uitziet, kom ik uiteindelijk in Bodenmais. Of dat per trein of bus is boeit me bar weinig, als ik er maar kom
Manila's 'trolley boys' One way to travel in the Philippine capital, Manila, is by trolley. Passengers choose this unofficial transport service because it's quicker and cheaper than other options. For the homeless community that runs the illegal service, it puts food on the table. But it's also incredibly dangerous.
Manila's 'trolley boys' One way to travel in the Philippine capital, Manila, is by trolley. Passengers choose this unofficial transport service because it's quicker and cheaper than other options. For the homeless community that runs the illegal service, it puts food on the table. But it's also incredibly dangerous.
Op zaterdag 12 januari 2019 23:59 schreef Dr_Flash het volgende: Die shemale in dat jurkje had ik niet hoeven zien eigenlijk. Maar goed ik had toch al geen plannen om daar heen te gaan
Als jij er tussenin wilt gaan staan wil ik het nog wel overwegen
Ah, als je denkt dat mannen in jurkjes per definitie andere mannen willen verkrachten heb je denk ik professionele hulp nodig, daar heb je mij niet voor nodig.
Ah, als je denkt dat mannen in jurkjes per definitie andere mannen willen verkrachten heb je denk ik professionele hulp nodig, daar heb je mij niet voor nodig.
Gast chill ff.
Ik zeg alleen maar dat ik dat niet had hoeven zien. Wat jij daar dan weer voor wilde conclusies aan hangt is vervolgens mijn probleem? Dag hoor
Ik zeg alleen maar dat ik dat niet had hoeven zien. Wat jij daar dan weer voor wilde conclusies aan hangt is vervolgens mijn probleem? Dag hoor
Ik hang daar geen conclusies aan, ik maak er iets absurds van omdat het in dezelfde categorie valt als tegen een heel lelijk persoon die je random bij de kassa tegenkomt zeggen dat ze heel lelijk zijn. Denk je dat ze dat zelf niet weten en al genoeg horen?
Vind het gewoon overbodig dus Jij jouw mening, ik de mijne.
Volgens een vriendelijke treinmedewerkster moet het met bussen geen probleem zijn om van Plattling naar Bodenmais te komen, duimen dan maar. Over een goed uur wordt het duidelijker
Aangekomen in Deggendorf per trein, zoals verwacht. Daar stond al gelijk een bus klaar en die brengt me nu hopelijk naar Zwiesel, waar het dan hopelijk net zo soepel gaat met de bus naar Bodenmais.
Aangekomen in Deggendorf per trein, zoals verwacht. Daar stond al gelijk een bus klaar en die brengt me nu hopelijk naar Zwiesel, waar het dan hopelijk net zo soepel gaat met de bus naar Bodenmais.
unsereoebb - Diesen Winter sind wir vor allem in Tirol schwer eingedeckt. (Achtung: Wortwitz!) Hier wird gerade direkt am Bahnsteig gefräst, um den Zugverkehr aufrecht zu erhalten. Bei starkem Schneefall ist es sogar mit Hilfe großer Maschinen eine Herausforderung, mit dem Schneeräumarbeiten hinterherzukommen .#oebbwinterdienst #unsereoebb
unsereoebb - Österreichweit wird ein Streckennetz von rund 5000 Kilometern kontinuierlich mit Scheefräsen und anderen Geräten vom Schnee befreit. Aus den Schneehaufen lassen sich dann übrigens ganz großartige Schneefiguren bauen ??
unsereoebb - Diesen Winter sind wir vor allem in Tirol schwer eingedeckt. (Achtung: Wortwitz!) Hier wird gerade direkt am Bahnsteig gefräst, um den Zugverkehr aufrecht zu erhalten. Bei starkem Schneefall ist es sogar mit Hilfe großer Maschinen eine Herausforderung, mit dem Schneeräumarbeiten hinterherzukommen .#oebbwinterdienst #unsereoebb
unsereoebb - Österreichweit wird ein Streckennetz von rund 5000 Kilometern kontinuierlich mit Scheefräsen und anderen Geräten vom Schnee befreit. Aus den Schneehaufen lassen sich dann übrigens ganz großartige Schneefiguren bauen ??
Hoeveel later dan je oorspronkelijk had gepland? Niet eens zo heel veel toch?
Nog geen half uur
De weg naar Bodenmais is wel vrij slecht, chauffeur heeft toen we er bijna waren nog even de brandweer gebeld om wat bomen op te laten ruimen, maar we konden er langs
De weg naar Bodenmais is wel vrij slecht, chauffeur heeft toen we er bijna waren nog even de brandweer gebeld om wat bomen op te laten ruimen, maar we konden er langs
Ik sta al een uur in een trein op het station in Minden omdat in Hannover de hele treindienstleiding eruit ligt Ik zou vanavond naar Nürnberg gaan vanuit Münster maar ik betwijfel of ik daar vandaag nog ga aankomen, wat een ellende is het toch met die Duitse treinen
Starke Einschränkungen im Bahnverkehr im Großraum Hannover (Stellwerksausfall) 13. Januar 2019
Aufgrund eines Stellwerksausfalls sind bis auf weiteres keine Zugfahrten für Züge der DB Fernverkehr AG im Knotenbahnhof Hannover Hbf möglich. Unsere Techniker arbeiten unter Hochdruck an der Störungsbeseitigung. Dennoch können wir aktuell keine Einschätzung zum Störungsende bekannt geben. Die Störung hat folgende Auswirkungen:
Umleitungen im Großraum Hannover; dabei entfällt der Halt in Hannover Hbf. Ersatzhalte sind in Hannover Messe/Laatzen bzw. Lehrte eingerichtet. Verspätungen von einzelnen Zügen von bis zu 120 Minuten möglich. Sobald uns neue Erkenntnisse vorliegen werden wir Sie an dieser Stelle informieren.
Bitte informieren Sie sich nochmals vor Reiseantritt über Ihre Verbindung. Tagesaktuelle Reiseverbindungen mit Echtzeitinformationen sind in der Reiseauskunft in der DB Navigator-App und auf www.bahn.de/reiseauskunft zu ersehen.
Letzte Aktualisierung 13.01.2019 17:45 Uhr - DB Fernverkehr AG
Starke Einschränkungen im Bahnverkehr im Großraum Hannover (Stellwerksausfall) 13. Januar 2019
Aufgrund eines Stellwerksausfalls sind bis auf weiteres keine Zugfahrten für Züge der DB Fernverkehr AG im Knotenbahnhof Hannover Hbf möglich. Unsere Techniker arbeiten unter Hochdruck an der Störungsbeseitigung. Dennoch können wir aktuell keine Einschätzung zum Störungsende bekannt geben. Die Störung hat folgende Auswirkungen:
- Umleitungen im Großraum Hannover; dabei entfällt der Halt in Hannover Hbf. - Ersatzhalte in Ost-West-Richtung (und Gegenrichtung) sind in Lehrte und Wunstorf eingerichtet. - Ersatzhalte in Nord-Süd-Richtung (und Gegenrichtung) sind in Celle und Hannover Messe/Laatzen eingerichtet. - Verspätungen von einzelnen Zügen von bis zu 120 Minuten sind möglich.
Im Regionalverkehr und bei der S-Bahn Hannover kommt es zu Ausfällen. Ein Busnotverkehr ist eingerichtet.
Sobald uns neue Erkenntnisse vorliegen werden wir Sie an dieser Stelle informieren.
Bitte informieren Sie sich nochmals vor Reiseantritt über Ihre Verbindung. Tagesaktuelle Reiseverbindungen mit Echtzeitinformationen sind in der Reiseauskunft in der DB Navigator-App und auf www.bahn.de/reiseauskunft zu ersehen.
Letzte Aktualisierung 13.01.2019 18:58 Uhr - DB Fernverkehr AG
[ Bericht 6% gewijzigd door James1988 op 13-01-2019 19:18:38 ]
Anderhalf uur verder sta ik inmiddels in de treinfile voor het station in Lehrte, en ik kan pas overstappen in Wolfsburg... Ik hoop vanavond nog in Würzburg of Frankfurt te komen, kheb weinig zin om met de nachttrein om 3 uur 's nachts in Nürnberg aan te komen. Volgende keer pak ik fijn weer de auto.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2019 19:38:48 ]
Hou je rekening met het risico dat je dan urenlang midden op een snelweg stilstaat vanwege een zwaar ongeval?
Dat heb ik een keer gehad in Engeland. 2,5 uur op de M20 tussen Ashford en Maidstone zonder een meter te bewegen. Gelukkig was het lekker weer.
Met de auto is me dat nog nooit overkomen, met de trein heb ik binnen Duitsland geregeld lange vertragingen gehad. Voordeel daarvan is wel dat je in die situaties de ticketprijs deels vergoed krijgt, maar of dat nu het geval is met mijn Lidl-Ticket waag ik te betwijfelen. Vanwege de slechte ervaringen met DB heb ik ook m'n Bahncard opgezegd en daar heb ik bepaald geen spijt van tot dusver.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2019 20:02:55 ]
Op zondag 13 januari 2019 19:59 schreef J.B. het volgende: Met de auto is me dat nog nooit overkomen, met de trein heb ik binnen Duitsland geregeld lange vertragingen gehad.
Stellwerk Hannover konnte wieder in Betrieb genommen werden – Bahnbetrieb läuft wieder an (Stellwerksausfall) 13. Januar 2019
Das Stellwerk in Hannover konnte repariert werden. Der Bahnbetrieb läuft im Moment wieder an. Bitte beachten Sie, dass es weiterhin zu Rückstaueffekten im Bahnverkehr kommen kann.
Bitte informieren Sie sich nochmals vor Reiseantritt über Ihre Verbindung. Tagesaktuelle Reiseverbindungen mit Echtzeitinformationen sind in der Reiseauskunft in der DB Navigator-App und auf www.bahn.de/reiseauskunft zu ersehen.
Letzte Aktualisierung 13.01.2019 19:19 Uhr - DB Fernverkehr AG
Voordeel daarvan is wel dat je in die situaties de ticketprijs deels vergoed krijgt, maar of dat nu het geval is met mijn Lidl-Ticket waag ik te betwijfelen.
Was passiert, wenn am Reisetag der geplante Zug ausfällt oder so stark verspätet ist, dass ich die vorge- sehenen Anschlusszüge nicht mehr erreiche und ich dadurch meine Termine nicht wahrnehmen kann? Bei Zugausfall kann beim Lidl DB-Tickets jeder Folge- zug genutzt werden, darüber hinaus gelten vollum- fänglich die in den Beförderungsbedingungen für Per- sonen durch die Unternehmen der Deutschen Bahn AG (BB Personenverkehr) definierten Fahrgast- rechte. Diese finden Sie im Internet unter: http://www.bahn.de/fahrgastrechte.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 13 januari 2019 20:04 schreef J.B. het volgende: Update: niemand weet wat en de conducteur heeft me zojuist het advies gegeven om naar Hannover proberen te komen en daar in een hotel te gaan slapen
Een hotel wat je zelf mag gaan uitzoeken en betalen. Alschmede het transport er naartoe
Een hotel wat je zelf mag gaan uitzoeken en betalen. Alschmede het transport er naartoe
Ach, vooralsnog kom ik helemaal nergens. Ik ben in Lehrte uit de trein gegooid en er zou Schienenersatzverkehr zijn, maar er is helemaal niks. Geen bus, geen trein, geen taxi, niks. Ik ben al blij als ik vannacht niet in de stationstunnel in dit dorp hoef te bivakkeren.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2019 21:15:51 ]
Ach, vooralsnog kom ik helemaal nergens. Ik ben in Lehrte uit de trein gegooid en er zou Schienenersatzverkehr zijn, maar er is helemaal niks. Geen bus, geen trein, geen taxi, niks. Ik ben al blij als ik vannacht niet in de stationstunnel in dit dorp hoef te bivakkeren.
Van beide opties word je niet echt blij. Of je staat om 3 uur 's nachts in Nürnberg, of je staat 2 uur in Keulen in het holst van de nacht.
Ik ga die Nightjet proberen te halen, ik heb een taxivoucher van DB gekregen en daarmee ga ik in Hannover proberen te komen. Van treinen en bussen is geen spoor maar er zijn inmiddels wel enkele taxi's langs gekomen, dus Hannover zal ik sowieso wel halen. Overigens is de DB app vandaag totaal nutteloos gebleken, dus ik ben uiterst sceptisch over het rijden van de Nightjet. Maar goed, ik laat me verrassen.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2019 21:34:13 ]
Starke Einschränkungen im Bahnverkehr im Großraum Hannover (Stellwerksausfall) 13. Januar 2019
Leider ist am Stellwerk Hannover Hbf eine weitere technische Störung aufgetreten. Aktuell kommt es zu starken Einschränkungen im Bahnbetrieb im Großraum Hannover mit folgenden Auswirkungen für die Züge der DB Fernverkehr AG:
- Der Hauptbahnhof in Hannover kann angefahren werden, jedoch erhalten die Züge Verspätungen von bis zu 60 Minuten - Alle Züge der Nord-Süd-Verkehre halten in beiden Richtungen zusätzlich in Celle und Hannover Messe/Laatzen - Alle Züge der Ost-West-Verkehre halten in beiden Richtungen zusätzlich in Lehrte und Wunstorf Sobald neue Informationen zur Störung vorliegen werden wir Sie an dieser Stelle informieren.
Bitte informieren Sie sich nochmals vor Reiseantritt über Ihre Verbindung. Tagesaktuelle Reiseverbindungen mit Echtzeitinformationen sind in der Reiseauskunft in der DB Navigator-App und auf www.bahn.de/reiseauskunft zu ersehen.
Letzte Aktualisierung 13.01.2019 21:19 Uhr - DB Fernverkehr AG
Wij eerder vandaag allemaal blij dat heywoodu met nog geen 30 minuten vertraging in Beieren is aangekomen ondanks het weer, en nu zit iemand anders zwaar in de pinarie door een stomme technische fout.
De Nightjet was al compleet vol gereserveerd maar dankzij alle vertragingen gaan er onverwacht nog twee ICE's naar Frankfurt. Aangezien het toeval wil dat ik daar woon ga ik maar gewoon naar huis, en dan pak ik morgenochtend vroeg wel weer een trein naar Nürnberg. Ik heb de toezegging gekregen dat ik een gratis ticket krijg voor morgenochtend dus daar doen we het maar voor.
In Hannover blijven was geen alternatief want alle hotels zaten vol vanwege een of andere Messe, dus feitelijk is Frankfurt m'n enige overgebleven optie
Ik zit inmiddels in een trein en ik hoop dat dat ding zo gaat rijden, het zal een korte nacht gaan worden maar dat is aanzienlijk beter dan de nacht doorbrengen op het station in Hannover.
Bedankt voor de hulp en het medeleven, nu maar hopen dat ik nog in Frankfurt aan ga komen...
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2019 22:16:53 ]
Op zondag 13 januari 2019 22:06 schreef J.B. het volgende: De Nightjet was al compleet vol gereserveerd maar dankzij alle vertragingen gaan er onverwacht nog twee ICE's naar Frankfurt. Aangezien het toeval wil dat ik daar woon ga ik maar gewoon naar huis, en dan pak ik morgenochtend vroeg wel weer een trein naar Nürnberg. Ik heb de toezegging gekregen dat ik een gratis ticket krijg voor morgenochtend dus daar doen we het maar voor.
In Hannover blijven was geen alternatief want alle hotels zaten vol vanwege een of andere Messe, dus feitelijk is Frankfurt m'n enige overgebleven optie
Ik zit inmiddels in een trein en ik hoop dat dat ding zo gaat rijden, het zal een korte nacht gaan worden maar dat is aanzienlijk beter dan de nacht doorbrengen op het station in Hannover.
Bedankt voor de hulp en het medeleven, nu maar hopen dat ik nog in Frankfurt aan ga komen...
Bwoah ja ik ga ook van Münster via Minden en Hannover naar Nürnberg als ik in Frankfurt woon ja. Seems legit
Hou je rekening met het risico dat je dan urenlang midden op een snelweg stilstaat vanwege een zwaar ongeval?
Dat heb ik een keer gehad in Engeland. 2,5 uur op de M20 tussen Ashford en Maidstone zonder een meter te bewegen. Gelukkig was het lekker weer.
3 uur in Frankrijk (A1 Lille>Parijs), in de winter, midden in de nacht .
Topper nog steeds de A58 Goes>Vlissingen. Ruim 4,5 uur beginnend in dichte mist (tevens de oorzaak van de ellende) en na verloop van tijd gelukkig alsnog een stralend zonnetje.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op zondag 13 januari 2019 21:45 schreef James1988 het volgende: Wij eerder vandaag allemaal blij dat heywoodu met nog geen 30 minuten vertraging in Beieren is aangekomen ondanks het weer, en nu zit iemand anders zwaar in de pinarie door een stomme technische fout.
En dan nog tussen grote steden ook, waar je toch wel véél minder problemen verwacht dan in de middle of nowhere diep in het Beierse woud. Verdomme zeg
3 uur in Frankrijk (A1 Lille>Parijs), in de winter, midden in de nacht .
Topper nog steeds de A58 Goes>Vlissingen. Ruim 4,5 uur beginnend in dichte mist (tevens de oorzaak van de ellende) en na verloop van tijd gelukkig alsnog een stralend zonnetje.
Ik zou het eerlijk gezegd minder vervelend vinden dan vaststaan met de treinen, zeker ergens 's avonds laat. Zo'n weg komt vanzelf wel weer vrij en dan kun je gewoon vertrekken, zonder afhankelijk te zijn van al dan niet rijdende treinen
Ik zou het eerlijk gezegd minder vervelend vinden dan vaststaan met de treinen, zeker ergens 's avonds laat. Zo'n weg komt vanzelf wel weer vrij en dan kun je gewoon vertrekken, zonder afhankelijk te zijn van al dan niet rijdende treinen
Daarentegen kun je in een trein (in bewoond gebied) nog de noodontgrendeling van de deuren lostrekken en je eigen plan maken.
Al zou ik dat in de praktijk ook niet snel doen want je zult altijd zien dat je dan 5 minuten later je eigen trein voorbij ziet rijden .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Oh ik kon me nog een PR slijmverhaaltje van een paar jaar geleden herinneren. Maar dat was dus blijkbaar ook een beetje onzin
uhuh. Een verstandige zet was wel het verplaatsen van de post Utrecht enkele jaren geleden. Hierdoor is deze post minder gevoelig voor storingen geworden. Veel andere posten zijn inmiddels ook vernieuwd.
Op zondag 13 januari 2019 23:16 schreef Dr_Flash het volgende: Maar serieus, een uitvallend seinhuis, dat is in NL toch al een paar jaar ondervangen?
Vorig jaar lag post Amsterdam er een groot deel van de avond uit. En toen er een paar jaar geleden brand was in VL-post Utrecht heeft het toch iets van een dag geduurd voordat alles weer reed?
Die uitwijkpost gebruiken ze alleen als de verwachte duur van de storing meer dan 4 uur bedraagt, dit omdat er allerlei systemen opgestart moet worden en het personeel ook naar de backuplocatie gebracht moet worden.
Ik zou het eerlijk gezegd minder vervelend vinden dan vaststaan met de treinen, zeker ergens 's avonds laat. Zo'n weg komt vanzelf wel weer vrij en dan kun je gewoon vertrekken, zonder afhankelijk te zijn van al dan niet rijdende treinen
Het heeft allebei zo z'n voors en z'n tegens. Als je trein ergens in the middle of nowhere stilstaat, maar er nog wel prik op de bovenleiding staat, zit je in ieder geval warm en droog. En er is in veel gevallen een toilet, en soms nog wat te eten (al raakt dat natuurlijk op).
In de auto kun je nog wel een tijdje toe op accu of de motor stationair laten draaien, maar als dat opraakt houdt het op.
3 uur in Frankrijk (A1 Lille>Parijs), in de winter, midden in de nacht .
Auw. Waarom, ongeluk?
quote:
Topper nog steeds de A58 Goes>Vlissingen. Ruim 4,5 uur beginnend in dichte mist (tevens de oorzaak van de ellende) en na verloop van tijd gelukkig alsnog een stralend zonnetje.
Vorig jaar lag post Amsterdam er een groot deel van de avond uit. En toen er een paar jaar geleden brand was in VL-post Utrecht heeft het toch iets van een dag geduurd voordat alles weer reed?
Die uitwijkpost gebruiken ze alleen als de verwachte duur van de storing meer dan 4 uur bedraagt, dit omdat er allerlei systemen opgestart moet worden en het personeel ook naar de backuplocatie gebracht moet worden.
Ah oh ja en het duurt uiteraard ook minstens 3 1/2 uur voordat ze zeker denken te weten dat het meer dan 4 uur gaat duren, en al die tijd gebeurt er niks, en daarna tsja dan hoeft het eigenlijk niet meer heuj Ja, zo kan ik ook wel voor de bühne doen alsof ik het allemaal onder controle heb
Ik denk dat ze dat al wel iets eerder weten hoor... als er een brand woedt kun je er vanuit gaan dat de ruimte niet over 4 uur weer begaanbaar is. Zelfs als de boel al geblust is zal er ongetwijfeld nog rookoverlast zijn of wat opgeruimd moeten worden.
Als er een pipo z'n vrachtwagen voor de ingang van de post heeft geparkeerd, doe je dat niet. Dan bel je een sleepwagen en is het probleem opgelost.
Die in F was een ongeluk inderdaad. In '06 waren er nog geen gele hesjes . Bij die in Zeeland zijn ook wel een paar doden gevallen and shit. Nog nooit zoveel ambulances voorbij zien rijden.
Kort samengevat zijn langdurige verstoringen gewoon sowieso kudt.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Bwoah ja ik ga ook van Münster via Minden en Hannover naar Nürnberg als ik in Frankfurt woon ja. Seems legit
Ik ben dit weekend op (schoon)familiebezoek geweest in Münster geweest en moet morgenochtend in Nürnberg zijn voor mijn werk (en in de namiddag nog verder naar Ingolstadt). Gezien mijn eerdere ervaringen met DB wilde ik graag de avond van tevoren aanwezig zijn en Münster-Nürnberg via Osnabrück en Hannover was de snelste verbinding. Vandaag stopte de trein vanwege de gekende problemen nog extra in Minden en Lehrte en nog een ander dorp waar ik de naam intussen van vergeten ben.
Hoe dan ook: ik ben net in Frankfurt aangekomen (m'n trein in Münster vertrok om 16.30 uur (!!)) en ik sta nu in de rij voor het infopunt om een kaartje voor morgen te bemachtigen. Ik ben blij dat deze leidensweg voor vandaag ten einde is en ben opgelucht dat ik uit Hannover ben kunnen raken, want als het nog 20 minuten langer had geduurd vanuit Lehrte waren de laatste treinen naar Frankfurt weg en was ik nu de pineut geweest. Ik hoop dat het morgen beter gaat
Edit: ik heb een nieuw kaartje gekregen voor morgenochtend, dus ik heb wat ik moet hebben en kan eindelijk naar huis.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2019 01:25:51 ]
Je had in Münster beter de directe IC van 16.02u kunnen nemen. Was de geplande aankomsttijd in Nürnberg weliswaar een uur later, maar de werkelijk heel wat uren eerder. Maar ja, met de kennis van nu....
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 14 januari 2019 04:00 schreef dennistd het volgende: Je had in Münster beter de directe IC van 16.02u kunnen nemen. Was de geplande aankomsttijd in Nürnberg weliswaar een uur later, maar de werkelijk heel wat uren eerder. Maar ja, met de kennis van nu....
Ja, achteraf is natuurlijk makkelijk praten. Desalniettemin was de storing blijkbaar al gaande toen ik vertrok uit Münster, maar daar kwamen ze pas mee toen de trein in Minden stil werd gezet. Maar goed, ik pak over tien minuten de ICE naar Nürnberg en dan ben ik er hopelijk alsnog op tijd, maar helaas wel compleet geradbraakt.
Ik heb overigens nog geluk gehad dat ik (samen met drie anderen) een voucher kreeg voor de taxi in Lehrte, dat was alleen omdat we naar Beieren moesten. De meeste mensen moesten het zich maar uitzoeken, het station stond compleet vol en er waren mensen die daar al meer dan drie uur stonden. Die hadden bij het uitstappen de belofte gekregen dat er Schienenersatzverkehr zou komen, maar er was in al die tijd nog niks gebeurd. Qua informatievoorziening, klantvriendelijkheid en communicatie was het gisteren echt een complete wanvertoning.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2019 06:24:07 ]
Die hadden bij het uitstappen de belofte gekregen dat er Schienenersatzverkehr zou komen, maar er was in al die tijd nog niks gebeurd. Qua informatievoorziening, klantvriendelijkheid en communicatie was het gisteren echt een complete wanvertoning.
SEV regelen op korte termijn zijn ze in Duitsland niet zo goed in. Meestal komen ze aanzetten met een paar taxi's en dat was het, bussen regelen kan zomaar 3 uur duren daar... Dan klagen we in Nederland wel eens, maar hier is toch meestal na een uur de eerste bus wel gearriveerd
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Mocht je nog een spoorse vakantiebestemming zoeken: op de website Scenic Rail Britain is een overzicht te vinden van de mooiste treinroutes van het Verenigd Koninkrijk.
Op maandag 14 januari 2019 15:37 schreef James1988 het volgende: Mocht je nog een spoorse vakantiebestemming zoeken: op de website Scenic Rail Britain is een overzicht te vinden van de mooiste treinroutes van het Verenigd Koninkrijk.
Ik wou eigenlijk iets posten als "Verdampt je geld dan NOG niet snel genoeg, kijk dan bij Mercia Charters", maar die liggen al 2 jaar met de pootjes omhoog zo te zien
Ja, dat is de theorie. Hij vraagt naar ervaringen, dat is de praktijk. Weejwattis? Het verschil tussen de theorie en de praktijk, is dat ze in theorie hetzelfde zijn, en in de praktijk niet
Ik zie op die website van DB trouwens helemaal niets over "wat als je je vlucht mist door vertraging van de trein?" Misschien kijk ik eroverheen, maar dat is toch wel één van de eerste dingen die ik zou willen weten.
Op maandag 14 januari 2019 17:39 schreef James1988 het volgende: Ik zie op die website van DB trouwens helemaal niets over "wat als je je vlucht mist door vertraging van de trein?" Misschien kijk ik eroverheen, maar dat is toch wel één van de eerste dingen die ik zou willen weten.
Of andersom
Dat soort dingen idd
Ik kan dit bij mijn airline gaan bijboeken maar zit idd met risico's op vertragingen, storingen, werkzaamheden etc.
Op maandag 14 januari 2019 17:42 schreef Dr_Flash het volgende: is daar in NL iets voor geregeld eigenlijk? Lijkt me een typische situatie waarin 2 vervoerders naar elkaar wijzen en de reiziger de hik kan krijgen
NS zegt "Artikel 108 Burgerlijk Wetboek Boek 8, de groeten" en een airline zegt 'niks met ons van doen, doei he'. Je reisverzekering zal ook zeggen "eigen schuld, wij keren niet uit".
Als je een pakketreis hebt geboekt (waarbij het reisbureau je ook al een treinticket heeft verkocht) kun je het daar misschien nog proberen, maar ik weet niet of zij enige plicht hebben om je verder te helpen.
En ohja, als je de heenvlucht hebt gemist is de kans groot dat de terugvlucht ook alvast is geannuleerd.
Fragen Sie bei Ihrer Flugbuchung Ihre Airline, Ihren Reiseveranstalter oder Ihr Reisebüro nach der "Rail&Fly"-Option, die bei vielen Anbietern im Angebot enthalten ist.
Dus: DB nodigt je van harte uit om gebruik te maken van die mogelijkheid, maar biedt hem niet zelf aan.
Vorig jaar lag post Amsterdam er een groot deel van de avond uit. En toen er een paar jaar geleden brand was in VL-post Utrecht heeft het toch iets van een dag geduurd voordat alles weer reed?
Die uitwijkpost gebruiken ze alleen als de verwachte duur van de storing meer dan 4 uur bedraagt, dit omdat er allerlei systemen opgestart moet worden en het personeel ook naar de backuplocatie gebracht moet worden.
Of bij een geplande oefening. Over 3 weekjes komt Amsterdam naar Utrecht. Vrijdag op zaterdag naar Utrecht, zaterdag op zondag terug (Weet niet of ze naar de VL post in Utrecht of ze naar OCCR gaan). Daardoor zou het nachtnet Utrecht-Leiden via Alphen gaan ipv via Amsterdam/Schiphol
[ Bericht 0% gewijzigd door _JdM_ op 14-01-2019 22:07:08 ]
Ja dat snap ik ook niet. Maar goed, volledige redundantie zal wel te duur zijn. Dus accepteert Prorail het risico dat reizigers hinder ondervinden. Helaas gaat Prorail daar helemaal niet over, maar is het aan de reizigers om die hinder al of niet te accepteren. Want er wordt simpelweg een betaald product niet geleverd, maar compensatie ho maar "want het was aangekondigd". Best arrogant eigenlijk.
Een bevriende conducteur schreef vanmiddag trots over de "nieuwe" vertrekprocedure en campagne op FB, krijg er jeuk van. Kutbedrijf is het soms toch ook.
Ja, die niet-meer-instappen-na-het-fluitsignaal-meuk waar nog geen 80% van de HCs zich aan houdt wordt weer actief in de markt gezet met dikke bekeuringen voor degenen die het lef hebben om in te stappen na het fluitsignaal.
Ik zit erover te denken me te laten beboeten om eens uit te zoeken of de rechter ook vindt dat NS niet helemaal goed bij z'n hoofd is.
Ja, die niet-meer-instappen-na-het-fluitsignaal-meuk waar nog geen 80% van de HCs zich aan houdt wordt weer actief in de markt gezet met dikke bekeuringen voor degenen die het lef hebben om in te stappen na het fluitsignaal.
Ik zit erover te denken me te laten beboeten om eens uit te zoeken of de rechter ook vindt dat NS niet helemaal goed bij z'n hoofd is.
Ik zeg bij deze ¤25 per ronde in de rechtsgang toe
Ja, die niet-meer-instappen-na-het-fluitsignaal-meuk waar nog geen 80% van de HCs zich aan houdt wordt weer actief in de markt gezet met dikke bekeuringen voor degenen die het lef hebben om in te stappen na het fluitsignaal.
Ik zit erover te denken me te laten beboeten om eens uit te zoeken of de rechter ook vindt dat NS niet helemaal goed bij z'n hoofd is.
terecht. Vette onzin. Alsof ineens iedereen daaraan gewend is nadat ze precies 180 jaar lang precies het tegenovergestelde geleerd is Toont wel weer aan hoe losgeslagen de kantoorklerkjes in de ivoren toren zijn. Weg damit.
Ik heb het de afgelopen maanden al meerdere malen meegemaakt dat ik nog mocht instappen via de deur van de HC.
Ik: "Mag ik nog mee?" HC: "Ja, als je snel instapt." Ik: "Bedankt!"
Een aantal jaren geleden ook zoiets meegemaakt. Ik kwam een kennis tegen die toevallig als HC dienst had op die trein. We maakten een praatje, maar ik moest er bij het volgende station uit, waar ik misschien net wel of net niet mijn aansluiting ging halen. Net toen ik de trein uitstapte hoorde ik het fluitje van de andere trein, dus ik vertraagde mijn pas, waarna ik die HC achter mij hoorde roepen "rennen!"
Ik ben benieuwd of ze dit keer wederom met de bewering gaan komen dat 54 procent van de reizigers na het fluitsignaal zou instappen, want dat soort uitspraken zou vermoedelijk zelfs Trump een brug te ver vinden.
terecht. Vette onzin. Alsof ineens iedereen daaraan gewend is nadat ze precies 180 jaar lang precies het tegenovergestelde geleerd is Toont wel weer aan hoe losgeslagen de kantoorklerkjes in de ivoren toren zijn. Weg damit.
Ik heb na dit antwoord van diverse mensen berichtjes met "oh jah, zo had ik het nog niet bekeken, goed punt" ontvangen, waarschuwing, wall of text:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 15 januari 2019 20:55 schreef dennistd het volgende: Ik snap alleen niet helemaal waarom Blauwnet er nou weer bijgehaald wordt: die beginnen juist pas met sluiten op de vertrektijd.
Ja, daarom dus. Verschillen tussen vervoerders is totaal onwenselijk en al helemaal als er bij de ene vervoerder een zware consequentie aan hangt en bij de andere gaat het zoals het bij de ene de 180 jaar daarvoor ging.
Ja, daarom dus. Verschillen tussen vervoerders is totaal onwenselijk en al helemaal als er bij de ene vervoerder een zware consequentie aan hangt en bij de andere gaat het zoals het bij de ene de 180 jaar daarvoor ging.
Misschien kan iemand ze bij NS wakker maken en ze vertellen dat ze met MENSEN te maken hebben. ECHTE mensen. Mensen die bestaan. Mensen waar ze wat mee moeten. Want zo'n excuus-vrouw, excuus-allochtoon en excuus-lhbti'er in één is leuk voor in je commercial, maar er mist nog een stukje "geen woorden maar daden".
$Flesbedrijf zit vlakbij NS-station Delft Zuid, dat in de komende jaren onder de naam "Delft Campus" het eerste klimaatneutrale station van Nederland moet worden (uiteraard highly doubtful wat je wel en niet meerekent om tot "neutraal" te komen). Ondertussen schreeuwen reizigers moord en brand "FRAK HET KLIMAAT IK WIL EEN AFGESLOTEN WACHTRUIMTE". Daar zijn geen plannen voor.
Juist voor dingen zoals wachtruimtes hebben ze echt hele coole klimaatneutrale oplossingen. En euh, dingen zoals dat wegoppervlak waar zonnepanelen inzitten, blijken volgens mij ook succesvoller dan verwacht, zelfs in een land als Nederland, en omdat er minder licht direct in warmte wordt omgezet is het nog beter voor de omgevingstemperatuur ook. Zoiets kan met perrons, waar veel minder troep en druk is dan op een weg waar ook vrachtwaggels overheen gaan, ook gerealiseerd worden.
Als je dan toch een klimaatneutraal voorbeeldstation wil neerzetten, doe het dan gewoon in één keer goed, helemaal als je in een van de harten van de Groene Revolutie zit.
Edit: En ik ben er ook nog steeds van overtuigd dat spoorwegen en vooral stations ondergronds moeten worden aangelegd. En dat daar hoge kosten aan verbonden zitten interesseert me ook niet, volgens mij kan het op termijn uit. Als de zeespiegelstijging nog ietwat beperkt blijft in ieder geval
Op dinsdag 15 januari 2019 21:53 schreef DeaDLocK2K het volgende: Edit: En ik ben er ook nog steeds van overtuigd dat spoorwegen en vooral stations ondergronds moeten worden aangelegd. En dat daar hoge kosten aan verbonden zitten interesseert me ook niet, volgens mij kan het op termijn uit. Als de zeespiegelstijging nog ietwat beperkt blijft in ieder geval
Stations ingraven heeft anders een veel grotere impact op het milieu dan een bovengronds station.
Op dinsdag 15 januari 2019 21:53 schreef FredvZ het volgende: Die hele conducteur is overbodig. Metro doet het ook zonder en daar vallen ook geen gewonden en/of doden bij het sluiten van de deuren.
Bij de bus en tram trouwens ook niet.
Ho even. Straks zeg je nog dat de liftbediende ook overbodig is.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Op dinsdag 15 januari 2019 21:53 schreef FredvZ het volgende: Die hele conducteur is overbodig. Metro doet het ook zonder en daar vallen ook geen gewonden en/of doden bij het sluiten van de deuren.
Bij de bus en tram trouwens ook niet.
Uitgevers van sudokuboekjes zijn het niet met je eens.
Edit: En ik ben er ook nog steeds van overtuigd dat spoorwegen en vooral stations ondergronds moeten worden aangelegd. En dat daar hoge kosten aan verbonden zitten interesseert me ook niet, volgens mij kan het op termijn uit. Als de zeespiegelstijging nog ietwat beperkt blijft in ieder geval
Impact daarvan laat zich lastig meten denk ik. Maar het bouwen zelf is voor een ondergronds station een stuk milieu belastender lijkt me.
Dat laat zich eigenlijk vrij eenvoudig meten. Waar mensen klagen ga je meten hoe het geluid is en afhankelijk van wat je precies wil meten, meet je dus een tweede metric en daarna doe je dat ergens waar het niet is. Eventueel neem je mogelijke veelvoorkomende consequenties van verschillen gelijk mee. Dus in het geval van geluid blijkt dat uit plekken waar veel constante geluidsoverlast is, mensen vaker last hebben van hart- en vaatziekten. Op kantoor drukt het productiviteit behoorlijk. Dus minder moeilijk dan je denkt.
Vroeger, toen er nog treinen reden tussen Heerlen en Herzogenrath...
Op 25 november 2018 verzorgde Euregiobahn DB Talent 643 205 de pendeldienst Herzogenrath-Heerlen als RE18. Nog een weekje zouden deze Bombardier-stellen rijden, want op 1 december ging het baanvak 's avonds buiten dienst voor werkzaamheden/testritten ter voorbereiding op de overname door de Arriva FLIRT3's op 9 december.
Zover is het alleen voorlopig nog niet gekomen: de driesysteems (15kV AC, 1500V DC en 3000V DC) Stadler-treinstellen zijn nog altijd niet toegelaten in Duitsland. Ook in België zijn er grote moeilijkheden: de stellen beschikken namelijk niet over ETCS. Dat wordt ook helemaal niet gebruikt op Aachen-Heerlen-Maastricht-Luik, maar de Belgen eisen het wel op elke nieuwe trein.
Momenteel is de enige 'trein' die Eygelshoven Markt aandoet dan ook de treinvervangende stopbus Heerlen-Aachen. Tussen Heerlen en Maastricht rijdt nog altijd de binnenlandse sneltrein en tussen Maastricht en Luik pendelt de NMBS met Breaks en Klassiekjes (die ook geen ETCS en zelfs geen ATB hebben).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Mja, 'iemand hier ervaring' klinkt voor mij als 'iemand enig idee wat het inhoudt'. Het is niet een erg duidelijke vraagstelling. Als ie nou had gevraagd 'Goh, ik heb hier een aanbod voor Rail & Fly. Ik kan daarmee naar het vliegveld met de trein, maar heeft iemand ervaring met een gemist vliegtuig door vertraging van de trein?' dan had ik heel anders (of niet) geantwoord
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Mja, 'iemand hier ervaring' klinkt voor mij als 'iemand enig idee wat het inhoudt'. Het is niet een erg duidelijke vraagstelling. Als ie nou had gevraagd 'Goh, ik heb hier een aanbod voor Rail & Fly. Ik kan daarmee naar het vliegveld met de trein, maar heeft iemand ervaring met een gemist vliegtuig door vertraging van de trein?' dan had ik heel anders (of niet) geantwoord
derLudolf luistert nog wel es naar kladestiene radiostations, vandaag kwam naar de SoaselFM waar een reactie binnen kwam namens dd 'Badslipper Express". Wie van jullie was dat
Zo. En wat een verademing na die Pompeiische toestanden voordat HTML en HTTP bestonden. Gopher. Eeek. Y-modem. Parallelle poorten met elkaar verbinden via 128kbps. kenkorsnel.
Wow. Ik ben simpelweg een beetje verbaasd dat jij in staat bent om een grap van dit niveau te maken. Je bent twintig verdiepingen in mijn achting gestegen!
Wow. Ik ben simpelweg een beetje verbaasd dat jij in staat bent om een grap van dit niveau te maken. Je bent twintig verdiepingen in mijn achting gestegen!
Op donderdag 17 januari 2019 01:00 schreef dennistd het volgende: Hij moet haast wel hebben gedacht dat het een of andere spooraansluiting was waar zelden een trein komt denk ik
Of gewoon geen idee. Hij had iig wel in de gaten dat hij op een plek stond waar hij niet moest wezen, getuige de alarmlichten.
ProRail wil die overweg van de zuivelfabriek in Leeuwarden het liefst opheffen, maar echt handig lijkt me dat niet omdat de fabriek zich aan beide zijden van het spoor bevindt en tussen beide delen ook over de weg regelmatig transport plaatsvindt
Op donderdag 17 januari 2019 19:14 schreef James1988 het volgende: Wat voor transporten gebeuren er tussen die twee delen? En kan dat niet met een lopende band of een pijpleiding?
Op donderdag 17 januari 2019 19:14 schreef James1988 het volgende: Wat voor transporten gebeuren er tussen die twee delen? En kan dat niet met een lopende band of een pijpleiding?
er hangt er eentje over het spoor heen.
Ik zie nog wel eens heftrucks en dergelijke heen en weer rijden. Daarnaast is er aan de zuidkant van het spoor een parkeerterrein voor de medewerkers. Wil je die op een andere manier bereiken dan moet het via het fabrieksterrein, meer ruimte is er niet.
Omdat in Duitsland inmiddels zoveel treinen gepland uitvallen door gebrek aan machinisten (en worden vervangen door bussen) wordt het lastig om in geval van storingen nog bussen te regelen. De Erfurter Bahn is daarom aan het bekijken of ze zelf geen bussen kunnen aanschaffen. Helaas schijnt er ook een gebrek aan chauffeurs te zijn
Op donderdag 17 januari 2019 19:09 schreef Peterselieman het volgende: ProRail wil die overweg van de zuivelfabriek in Leeuwarden het liefst opheffen, maar echt handig lijkt me dat niet omdat de fabriek zich aan beide zijden van het spoor bevindt en tussen beide delen ook over de weg regelmatig transport plaatsvindt
Tsja, aan de andere kant, moet je dit als bedrijf wel willen? Dit had je mijlenver kunnen zien aankomen. Ben oprecht verbaasd dat het niet eerder gebeurd is, vermoed dat er een heleboel ‘net-nietjes’ aan vooraf zijn gegaan.
@Dennis Misschien moeten ze eens een fatsoenlijk salaris gaan bieden dan of zo. Zag eens een advertentie langs komen waarin buschauffeurs geworven werden. Voor een salaris waar ze bij de sociale werkplaats hun bed nog niet voor uit komen
Op vrijdag 18 januari 2019 08:21 schreef Dr_Flash het volgende: @Dennis Misschien moeten ze eens een fatsoenlijk salaris gaan bieden dan of zo. Zag eens een advertentie langs komen waarin buschauffeurs geworven werden. Voor een salaris waar ze bij de sociale werkplaats hun bed nog niet voor uit komen
ik begrijp dat een machinist bij de Efteling nog meer krijgt?
Tsja, aan de andere kant, moet je dit als bedrijf wel willen? Dit had je mijlenver kunnen zien aankomen. Ben oprecht verbaasd dat het niet eerder gebeurd is, vermoed dat er een heleboel ‘net-nietjes’ aan vooraf zijn gegaan.
mwah, ik denk van niet, want er staat al tig jaar een AHOB die zijn werk goed doet. In dit geval was het een chauffeur van buitenlandse komaf die niet wist waar hij moest zijn.
Het verkeer over de overweg is zeer beperkt. De fabriek houdt wel degelijk rekening met het spoor, want het is geen doorgaande route
Nou bedankt hè aan alle domme strontmongolen die liepen te kankeren dat NS zich met treinen rijden moet bezig houden en de winkels van de hand moet doen. In Zwolle is de Hema al een paar maanden verdwenen en gisteren is de Broodzaak overgedragen aan HMS Host en ze mogen geen custom broodjes meer maken. Sterker nog, kan niet eens meer in de kassa. Flikkert op met je plakjes smerig gekookt ei en groenvoer op mijn broodjes.
Ik hoop dat jullie tot in lengte van dagen iedere dag met blote voeten over een vloer vol met legosteentjes moeten lopen.
Tja, welkom bij HMS Host. Overigens kan je wel ingrediënten weglaten van je broodje. Dus als je groenvoer niet lust, dan laat je dat gewoon weg. ... of als je het broodje niet lust...
Op vrijdag 18 januari 2019 10:54 schreef MTL het volgende: Tja, welkom bij HMS Host. Overigens kan je wel ingrediënten weglaten van je broodje. Dus als je groenvoer niet lust, dan laat je dat gewoon weg. ... of als je het broodje niet lust...
Op vrijdag 18 januari 2019 10:36 schreef DeaDLocK2K het volgende: Nou bedankt hè aan alle domme strontmongolen die liepen te kankeren dat NS zich met treinen rijden moet bezig houden
echt he alsof er ineens meer treinen op tijd gaan rijden als er geen hamburgers meer verkocht worden
Op vrijdag 18 januari 2019 08:21 schreef Dr_Flash het volgende: @Dennis Misschien moeten ze eens een fatsoenlijk salaris gaan bieden dan of zo. Zag eens een advertentie langs komen waarin buschauffeurs geworven werden. Voor een salaris waar ze bij de sociale werkplaats hun bed nog niet voor uit komen
Het schijnt in Duitsland niet zo best te verdienen nee...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
mwah, ik denk van niet, want er staat al tig jaar een AHOB die zijn werk goed doet. In dit geval was het een chauffeur van buitenlandse komaf die niet wist waar hij moest zijn.
Het verkeer over de overweg is zeer beperkt. De fabriek houdt wel degelijk rekening met het spoor, want het is geen doorgaande route
Dan hebben ze het aangepast, ik weet zeker dat 1limburg het stellig beweerde op het moment van posten. Ook dat het een uitspraak zou zijn van gedeputeerde stond niet in het eerste bericht
Je kan er trouwens wel vergif op innemen dat met deze weersomstandigheden maandagochtend de treinen rond Schiphol wat intense last hebben van rijp op de bovenleiding...
Op zaterdag 19 januari 2019 10:33 schreef b2py het volgende: Je kan er trouwens wel vergif op innemen dat met deze weersomstandigheden maandagochtend de treinen rond Schiphol wat intense last hebben van rijp op de bovenleiding...
Was gisterochtend op de Veluwe ook al een knetterfestival van heb-ik-jou-daar
Op zaterdag 19 januari 2019 10:33 schreef b2py het volgende: Je kan er trouwens wel vergif op innemen dat met deze weersomstandigheden maandagochtend de treinen rond Schiphol wat intense last hebben van rijp op de bovenleiding...
Waarom alleen rond Schiphol? Stedelijke gebied is warmer en er rijden meer treinen, dus is het eerder weg.
Op zaterdag 19 januari 2019 10:33 schreef b2py het volgende: Je kan er trouwens wel vergif op innemen dat met deze weersomstandigheden maandagochtend de treinen rond Schiphol wat intense last hebben van rijp op de bovenleiding...
Zul je zien, ging het gedoe in het Beierse woud prima, kom ik maandag niet thuis.
Op zaterdag 19 januari 2019 12:20 schreef J.B. het volgende: Ik zit weer eens in een Nederlandse trein Zijn de schoonmakers aan het staken of zo? De trein waar ik in zit is echt een ontzettende varkensstal.
Pics maken en op social media gooien @NS #NS_online alles ditdat. EN hier natuurlijk
Op zaterdag 19 januari 2019 13:14 schreef b2py het volgende: Ja ik gokte dat ik naar Apeldoorn zou moeten dus ik denk dat ik dat maar even afhoud
Ik zou bijna zeggen "Apeldoorn dat haal ik nog wel" maar dan zal je net zien dat all hell loose breakt En 15 km terug lopen door een halve meter sneeuw gaat hem ook niet worden
Ik zou bijna zeggen "Apeldoorn dat haal ik nog wel" maar dan zal je net zien dat all hell loose breakt En 15 km terug lopen door een halve meter sneeuw gaat hem ook niet worden
Op vrijdag 18 januari 2019 10:36 schreef DeaDLocK2K het volgende: Nou bedankt hè aan alle domme strontmongolen die liepen te kankeren dat NS zich met treinen rijden moet bezig houden en de winkels van de hand moet doen. In Zwolle is de Hema al een paar maanden verdwenen en gisteren is de Broodzaak overgedragen aan HMS Host en ze mogen geen custom broodjes meer maken. Sterker nog, kan niet eens meer in de kassa. Flikkert op met je plakjes smerig gekookt ei en groenvoer op mijn broodjes.
Ik hoop dat jullie tot in lengte van dagen iedere dag met blote voeten over een vloer vol met legosteentjes moeten lopen.
Dat gaat Brooodzaak/HMS dan wel issues opleveren, dat was een van de mooie dingen. Stop je daarmee, kan je net zo goed een broodje halen bij de AH, nog goedkoper ook.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op zaterdag 19 januari 2019 14:40 schreef Dr_Flash het volgende: Wat een kutplaat sowieso zeg. Ik zie al 3 vuilnisbakken die er beter op staan dan de trein
Op m'n telefoon zag het er nog prima uit. Achteraf gezien had ik inderdaad beter even m'n camera en statief kunnen pakken
Op zaterdag 19 januari 2019 14:55 schreef James1988 het volgende: Dat is een wachtspoor voor goederentreinen. En omdat men het mooi vond is er ook maar een perron langs gelegd.
Nouja, mocht er ooit worden besloten om een 7e spoor aan te leggen in Breda dan ligt het perron er in ieder geval al. En dat is dan ook gelijkmatig verkleurd enzo
mwah, ik denk van niet, want er staat al tig jaar een AHOB die zijn werk goed doet. In dit geval was het een chauffeur van buitenlandse komaf die niet wist waar hij moest zijn.
Het verkeer over de overweg is zeer beperkt. De fabriek houdt wel degelijk rekening met het spoor, want het is geen doorgaande route
Wellicht dat de vrachtwagenchauffeur in het donker de spoorlijn aanzag voor een fabrieksspoortje waar meestal nooit iets rijdt en anders een rangeerlocje op standje schildpad? Praat niets goed maar hetklinkt niet geheel onlogisch zo met een spoor dwars door over een fabrieksterrein.
Op zich wel, maar dat kan toch gewoon op eigen gelegenheid? een paar keer per dag>
De haven van Delfzijl kom je niet, Arriva rijdt gewoonlijk niet verder dan het station. En in de Eemshaven kom je wel met een reguliere trein, maar alleen het station en niet de andere stukken spoor daar.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vanwege werkzaamheden rijden er dit weekend (en de twee dagen ervoor) geen treinen rond Schiphol, De Intercity Direct en Benelux zijn daarom opgeheven tussen Rotterdam en Amsterdam. De Thalys en Eurostar rijden wel, maar worden omgeleid over de Oude Lijn via Den Haag en Haarlem.
E320-treinstel 4025/4026 is als Eurostar 9114 onderweg van London St. Pancras International naar Amsterdam Centraal en komt hier met een vertraging van een dikke tien minuten door het fraaie Haarlemse station.
[ Bericht 1% gewijzigd door dennistd op 19-01-2019 23:52:47 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Voor de mensen die van cijfertjes houden: https://www.ns.nl/binarie(...)es-november-2018.pdf Een heel document vol klantoordelen, punctualiteit, slechte treinseries, zitplaatskansen, drukke treinen, bezettingsgraden, verstoringen, STS passages en nog meer
Dat gaat Brooodzaak/HMS dan wel issues opleveren, dat was een van de mooie dingen. Stop je daarmee, kan je net zo goed een broodje halen bij de AH, nog goedkoper ook.
Ja. En ook nog een beetje een dilemma is dat ik ze nu wil boycotten maar die broodjes ei met bacon en broodjes beenham zijn ook best lekker
Nee, ik moet gewoon een politieke partij beginnen of ergens in actief worden en die dingen eens definitief veranderen. Einde maken aan dat vrijemarktgezever en grof investeren (want dat geld verdien je binnen no time terug) en prima dat NS zich dan bezig moet houden met reizigers vervoeren en alleen de Kiosk en Ah2Go houdt ofzo, maar laten we de stationswinkeltjes weer eens teruggeven aan de kleine ondernemer. Toen Julia's nog lekker eten maakte en het een kleine tent was op een station ergens in Nederland bijvoorbeeld.
Ja prima, ik ben mee. In Duitsland zie je ook dat je overal bij een vrijemarkter een kop koffie kunt krijgen voor 89 cent. En daar maken ze nog genoeg winst op. Hier moet je je eigen mok meenemen om ¤ 1,75 te mogen betalen Ra ra wat klopt hier niet.
Op zondag 20 januari 2019 21:10 schreef Dr_Flash het volgende: Ja prima, ik ben mee. In Duitsland zie je ook dat je overal bij een vrijemarkter een kop koffie kunt krijgen voor 89 cent. En daar maken ze nog genoeg winst op. Hier moet je je eigen mok meenemen om ¤ 1,75 te mogen betalen Ra ra wat klopt hier niet.
Ja, die stationskroeg in Münster is echt fucking vet. Hoe vaak ik daar wel niet op de nachttrein heb zitten wachten met een lekker glas Helles.
Nou ja niet alleen in Münster hoor, overal Al is Münster op zich best een aanlokkelijke plek om op een nachttrein te gaan zitten wachten, nu ze uit NL niet meer gaan
Op zondag 20 januari 2019 21:14 schreef Dr_Flash het volgende: Nou ja niet alleen in Münster hoor, overal Al is Münster op zich best een aanlokkelijke plek om op een nachttrein te gaan zitten wachten, nu ze uit NL niet meer gaan
In Hannover zitten er in de bovenste grote middentunnel, boven de Rewe enzo, ook twee. Eentje mag je nog gewoon roken want dat is schijnbaar in Niedersachsen toegestaan in cafés. De laatste keer dat ik er was werd ik er misselijk van
Nee, ik moet gewoon een politieke partij beginnen of ergens in actief worden en die dingen eens definitief veranderen. Einde maken aan dat vrijemarktgezever en grof investeren (want dat geld verdien je binnen no time terug) en prima dat NS zich dan bezig moet houden met reizigers vervoeren en alleen de Kiosk en Ah2Go houdt ofzo, maar laten we de stationswinkeltjes weer eens teruggeven aan de kleine ondernemer. Toen Julia's nog lekker eten maakte en het een kleine tent was op een station ergens in Nederland bijvoorbeeld.
Sorry dat ik je illusie aan barrels gooi, maar Julia's is een vinding van Servex.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Sorry dat ik je illusie aan barrels gooi, maar Julia's is een vinding van Servex.
Julia's was de laatste onafhankelijke winkel zo'n beetje op het centrale plein van Utrecht Centraal, de formule is toen gekocht door Stervex. Bron: Papieren Rail Magazine van lang geleden.
Op zondag 20 januari 2019 21:23 schreef DeaDLocK2K het volgende: Even opzoeken waar NRW begint, want ik was met m'n pa in Salzbergen en daar werd ook gerookt in het café tegenover die prachtige stoomlocomotief.
Op zondag 20 januari 2019 21:29 schreef DeaDLocK2K het volgende: Julia's was de laatste onafhankelijke winkel zo'n beetje op het centrale plein van Utrecht Centraal,