dennistd | woensdag 20 juni 2018 @ 07:45 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! [ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 20-06-2018 08:04:00 ] | |
b2py | woensdag 20 juni 2018 @ 07:58 |
Er zit/zat een backwerk vlakbij Bijlmer maar die is ook naar Nederlandse standaard geprijsd. En ze hadden geen broodje schnitzel | |
DeaDLocK2K | woensdag 20 juni 2018 @ 08:10 |
Hoe heet dat ding in België ook alweer. Panos? Behalve dan dat je er niet kon pinnen was het qua prijzen ook nog gewoon gezellig de guldentijd. Echt heel prettig. Bijna een halve meter vers brood met ham en kaas (en als je wil doen ze er ook nog konijnenvoer op) voor ¤2,25. Alhoewel dat nu ook wel niet meer zal zijn (was voor het laatst bij Panos in 2013). | |
b2py | woensdag 20 juni 2018 @ 08:10 |
Ik was er in januari, best prima te doen nog | |
dennistd | woensdag 20 juni 2018 @ 08:16 |
Goverman | woensdag 20 juni 2018 @ 09:01 |
Deze is ZO over de top en slecht dat ie wel weer grappig is. En ja... superhenk zit nu de hele dag in mijn hoofd... | |
derLudolf | woensdag 20 juni 2018 @ 09:35 |
2x faal | |
dennistd | woensdag 20 juni 2018 @ 09:45 |
Overigens vind ik het juist gevaar veroorzaken: je gaat toch niet meer in een vrachtwagen stappen terwijl de overweg allang dicht zit? | |
Goverman | woensdag 20 juni 2018 @ 09:58 |
Ja, eens hoor... | |
Goverman | woensdag 20 juni 2018 @ 16:57 |
Onderweg terug van de opening van de spoorlijn Roodeschool-Eemshaven door Koning Willem-Alexander. Alle bezoekers (ook de officiële waaronder ik) moesten op de dijk staan om de koning binnen te zien rijden. En na een korte wandeling ging hij de Eclution op (de boot van Wubbo Ockels) voor een rondvaart. Dus ging het officiële gezelschap maar aan de borrel in de terminal van AG Ems. En om 16:21 vertrok de trein richting Groningen. En waar alle ProRailers met de auto kwamen (en gingen), neem ik dus gewoon die trein. Gelukkig wel gelijk een achievement unlocked! | |
b2py | woensdag 20 juni 2018 @ 17:04 |
Slimme mensen ook bij ProRail | |
Salatrel | woensdag 20 juni 2018 @ 17:05 |
de auto van Willy was er ook gewoon hoor | |
Sandrvich | woensdag 20 juni 2018 @ 17:23 |
https://www.thalys.com/im(...)_nieuw_aanbod_en.pdf Thalys naar Disney was al gemeld, maar er komt dus ook een Zon-Thalys Brussel-Bordeaux en wéér een nieuw interieur. Dat laatste vind ik wel vrij opvallend te noemen aangezien de recente renovatie niet eens zo lang geleden is. Kan Thalys niet beter investeren in meer capaciteit met langere treinen of eventueel Duplex? | |
DeaDLocK2K | woensdag 20 juni 2018 @ 17:28 |
Ze hebben treinen die nog een poosje moeten meegaan, dus waarom niet daar eerst de capaciteit verhogen? Zal waarschijnlijk toch moeten gebeuren, ook als ze elders ingezet gaan worden. | |
Goverman | woensdag 20 juni 2018 @ 17:31 |
Ja klopt, die ging vanuit de Eemshaven met de auto weer terug. Ten minste, daar ga ik maar even vanuit. Hij zat in ieder geval niet in de trein naar Groningen. Het kan wel zijn dat hij een hapje wil eten in de Eemshaven natuurlijk Tja, euhm, ik kan niet ontkennen dat menig ProRailer slim is inderdaad. Of ze altijd slimme dingen zeggen is natuurlijk weer een ander verhaal... | |
James1988 | woensdag 20 juni 2018 @ 17:32 |
2007-2009, zoiets? Voor assets die vrij intensief worden gebruikt is het niet zo gek dat dat dan weer opgefrist wordt. Daarnaast heeft Thalys inmiddels een concurrent op Amsterdam - Brussel: Eurostar. Dus Thalys moet iets doen om zich daarvan te onderscheiden. | |
b2py | woensdag 20 juni 2018 @ 17:34 |
2016 aldus het bericht, maar dat was alleen een mid-life revisie op technische componenten. Misschien haal je iets in de war Sand? | |
Dr_Flash | woensdag 20 juni 2018 @ 17:39 |
Pics? | |
derLudolf | woensdag 20 juni 2018 @ 18:34 |
Zouden ze ook met de prijs kunnen doen | |
TjjWester | woensdag 20 juni 2018 @ 18:39 |
Eurostar is geen concurrent, Zijn bijna volledig dezelfde aandeelhouders. [ Bericht 1% gewijzigd door TjjWester op 20-06-2018 19:00:33 ] | |
Goverman | woensdag 20 juni 2018 @ 18:40 |
Jaja... er moet ook nog gewerkt worden enzo (en ik zit mobiel, dus dat gaat weer r*k natuurlijk...) In ieder geval: Plaats van handeling is het station Eemshaven, in het UNESCO-werelderfgoed De Waddenzee. Jaja... Een station in een UNESCO-werelderfgoedgebied, dat komt niet vaak voor (toch?). Een stootjuk, geel. Zoals je hem niet vaak ziet. Zonder trein. Zelfde stootjuk, nu met een trein er voor. De trein waar Willem-Alaxander in zat. Maar dat was niet op het moment dat deze foto werd genomen, omdat we toen allemaal op de dijk moesten staan. De aankomst van de Koning, opgewacht door ProRail CEO Pier Eringa. Met achter de koning de burgemeester van de gemeente Eemsmond. Die burgemeester deed het officiële woordje, omdat de gedeputeerde (Fleur Gräper) met griep op bed lag... Er waren ook nog andere modaliteiten in de Eemshaven. Dit was een autonoom rijdend busje waarmee je een rondje kon rijden (nou ja, 200 meter heen en 200 meter terug). En als bewijs dat de koning het station echt geopend heeft: een plaquette. (Je zou toch denken dat dat wel ietsje mooier uitgevoerd had kunnen worden...). | |
Salatrel | woensdag 20 juni 2018 @ 18:44 |
Alsof ze een a4tje opgehangen hebben wat is er trouwens zo bijzonder aan station Eemshaven dat Willy het persoonlijk komt openen? | |
Peterselieman | woensdag 20 juni 2018 @ 19:03 |
- Een buitendijks station (waarvan we er geen meer hadden sinds de ombouw van Harlingen Haven) - Het vormt een belangrijke schakel in de verbinding tussen Nederland en een Duits waddeneiland - Het gebied is een stuk toegankelijker geworden - Noordelijkste station van Nederland Zoiets? | |
Claude_Viole | woensdag 20 juni 2018 @ 19:04 |
Noordelijkste station van 't land? En natuurlijk een nieuwe verbinding naar (de boot naar) Borkum toe. Edit: Ah, Peter was me net voor [ Bericht 7% gewijzigd door Claude_Viole op 20-06-2018 21:17:50 ] | |
James1988 | woensdag 20 juni 2018 @ 19:39 |
Niet waar. Ten eerste, het zijn zelfstandige bedrijven die een eigen koers varen, en die moeten er dus voor zorgen dat hun aandeelhouders tevreden zijn. Ten tweede: Eurostar is 40% in handen van Canadese pensioenfondsen. | |
TjjWester | woensdag 20 juni 2018 @ 19:46 |
Voor 60 % in handen sncf en nmbs, bij thalys delen ze een gedeelte van de opbrengst met de partners, dus praktisch gezien is bij beide bedrijven dezelfde situatie maar juridisch anders uitgevoerd. Bij beide bedrijven verdwijnt het overgrote deel in de zakken van de sncf, geen concurentie dus. | |
Dr_Flash | woensdag 20 juni 2018 @ 21:02 |
dat is Peter niet hoor | |
Dr_Flash | woensdag 20 juni 2018 @ 21:02 |
Leuk. Maar. Ik mis iets | |
James1988 | woensdag 20 juni 2018 @ 21:05 |
Bovenleiding? | |
Peterselieman | woensdag 20 juni 2018 @ 21:05 |
Arriva had zo te zien de GTW met de speciale livery ingezet. Is makkelijk te herkennen, want het is het enige Noordelijke stel met het nieuwe Arriva-logo | |
Claude_Viole | woensdag 20 juni 2018 @ 21:17 |
Die minuut eerder was Peter, die 'maffe Fries' mij toch echt voor | |
derLudolf | woensdag 20 juni 2018 @ 22:01 |
Op de tweede foto zie je een stukje van het bord. Of bedoel je een kaartautomaat? | |
Peter | woensdag 20 juni 2018 @ 23:42 |
O, die andere Peter | |
Peterselieman | woensdag 20 juni 2018 @ 23:46 |
Alleen heet ik niet zo | |
dennistd | donderdag 21 juni 2018 @ 06:25 |
Op 31 augustus zal de laatste trein stoppen op Leeuwarden Achter de Hoven | |
Cultuur058 | donderdag 21 juni 2018 @ 08:54 |
Hoewel ik er nooit gebruik van heb gemaakt, is het natuurlijk wel een stukje erfgoed. [ Bericht 0% gewijzigd door Cultuur058 op 21-06-2018 09:40:46 ] | |
DeaDLocK2K | donderdag 21 juni 2018 @ 09:29 |
Dit is geen industrieel erfgoed. Maak het even. | |
b2py | donderdag 21 juni 2018 @ 09:36 |
Cultuur058 | donderdag 21 juni 2018 @ 09:42 |
dan niet. | |
DeaDLocK2K | donderdag 21 juni 2018 @ 09:44 |
Erfgoed is het ook niet. Wat is dat toch met die fascinatie van mensen om te zeggen dat hele oude dingen erfgoed zijn. Soms is het gewoon nutteloze oude rommel. Weg ermee. | |
Mr_Klaasje | donderdag 21 juni 2018 @ 11:26 |
Lijkt mij redelijk van toepassing. | |
DeaDLocK2K | donderdag 21 juni 2018 @ 11:35 |
Wat voor toegevoegde historische of culturele waarde heeft een bedrijfshalte die opgeheven wordt? Klinkt als historisch mastwijkisme. | |
Goverman | donderdag 21 juni 2018 @ 12:28 |
Ik snap de erfgoed gedachte ook niet helemaal. Halte Achter de Hoven is niet speciaal (een perronnetje), het materieel waarmee werd gereden is niet speciaal (een duw-trek combi van oudere locs en een stam reizigers rijtuigen) en het vervoer is niet speciaal (een forensen trein voor mensen in een melkfabriek). Tja... | |
Fred | donderdag 21 juni 2018 @ 13:14 |
Met dank aan dit soort "onbenullige" haltes kunnen we überhaupt in een trein zitten in Nederland. Dus wel degelijk erfgoed. | |
b2py | donderdag 21 juni 2018 @ 13:15 |
Er zijn objecten voor minder erfgoed geworden | |
DeaDLocK2K | donderdag 21 juni 2018 @ 13:17 |
Wat een onzin. | |
DeaDLocK2K | donderdag 21 juni 2018 @ 13:18 |
Dat kan wel zo zijn, maar dat zegt meer over die andere objecten en over de mentaliteit. Er zijn ook duizenden objecten die meer geschiedenis hadden geen erfgoed geworden. Straks is het gewoon geschiedenis. Dat is erfgoed genoeg. | |
Fred | donderdag 21 juni 2018 @ 13:25 |
O.a. oude lijn, hofpleinlijn en de hoeksche lijn lagen er vol mee. En juist door die haltes werd het rendabel om die treinen te laten rijden. Toen waren er bij lange na niet zoveel reizigers tussen de grote steden onderling. De treinen fungeerde juist om arbeiders naar hun werk te brengen en in de middag weer naar huis. | |
Mr_Klaasje | donderdag 21 juni 2018 @ 15:19 |
Het is wel de laatste halte die met als enige doel het ontsluiten van industrie t.b.v. werknemers heeft gefunctioneerd. Het is de laatste in een reeks en de soberheid is van een niveau waar menig prutstationnetje nog een puntje aan kan zuigen. Daarmee is het in meerdere aspecten een unieke halte en weerspiegeld iets wat binnenkort veranderd van dagelijkse praktijk in geschiedenis. | |
Sandrvich | donderdag 21 juni 2018 @ 16:27 |
De tijd gaat inderdaad snel en ik word oud. Maar qua bezettingsgraad scoort Thalys echt zeer hoog (toen ik gisteren keek kon ik bijvoorbeeld voor de komende 24h geen vrije stoel vinden op een Thalys van Parijs naar Amsterdam) en die stellen zijn inmiddels ook niet meer de jongste. Had eerder verwacht dat er geinvesteerd zou gaan worden in nieuw materieel, zeker gezien alle Eurostars die ook zo technologisch geavanceerd zijn nu massaal worden gesloopt. | |
Mr_Klaasje | donderdag 21 juni 2018 @ 17:06 |
Mij zou vlootuitbreiding of vervanging door materieel met meer capaciteit niet gek lijken inderdaad. Kennelijk wil men het eerst met aanpassingen in het bestaande materieel proberen. 7% winst vind ik overigens wel fors als dat niet ten koste van de beenruimte of eerste klas gaat.. | |
TjjWester | donderdag 21 juni 2018 @ 17:25 |
Wat heeft alstom dan nog in de aanbieding? Sncf heeft bij de introductie van de agv al laten weten niet echt gecharmeerd te zijn van deze trein. Dan zou er dus een hele nieuwe moderne tgv ontworpen moeten worden. | |
b2py | donderdag 21 juni 2018 @ 17:30 |
Gelukkig mag Thalys dat zelf bepalen | |
TjjWester | donderdag 21 juni 2018 @ 18:00 |
Jij denkt serieus dat ze daar een eigen keus in hebben? | |
James1988 | donderdag 21 juni 2018 @ 18:29 |
Eurostar heeft toch ook bij Siemens kunnen/mogen bestellen? | |
TjjWester | donderdag 21 juni 2018 @ 18:37 |
Daar is ook genoeg gezeik over geweest maar is toen afgedaan met de mededeling dat eurostar niet frans is waarna de populisten weer rustig verder gingen. Een oer frans product als de tgv en dochter thalys(deze kunnen niet los gezien worden) zal nimmer met niet franse treinen gaan rijden, dat zal leide tot woedende mensen, vakbonden en vooral ingrijpen van de overheid. Scnf en de franse overheid zijn er zeer in bedreven om europese aanbestedingen richting franse bedrijven te sturen, wat in dit geval dus alstom is. | |
James1988 | donderdag 21 juni 2018 @ 18:43 |
Over een jaar is dat toch Siemens-Alstom, dus waar hebben we het over? | |
TjjWester | donderdag 21 juni 2018 @ 18:47 |
Zelfs dan kan ik mij niet voorstellen dat er ooit een thalys velaro gaat komen, zelfs niet als deze in frankrijk wordt gebouwd. Hierboven wordt gezegd dat thalys een zelfstandig bedrijf is en zijn eigen keuzes maakt, ja juridisch wel maar wat mij betreft kan de thalys vloot niet los gezien worden van de tgv vloot, die is daar veel te klein voor. | |
Peterselieman | donderdag 21 juni 2018 @ 18:56 |
Volgende station die op de nominatie staat om te gaan verdwijnen zal Heerenveen IJsstadion wel zijn. Zelfs bij evenementen wordt het station de laatste jaren niet meer bediend, behalve als het om de NS schaatsdag gaat. Onze Lieve Vrouwe ter Nood is helaas ook al verdwenen, dus behalve die paar perrons bij de voetbalstadions blijft er niets meer over. | |
J.B. | donderdag 21 juni 2018 @ 19:42 |
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat die fusie door Vestager wordt goedgekeurd. | |
James1988 | donderdag 21 juni 2018 @ 20:48 |
Heeft de EU ooit een fusie afgekeurd? Eisen stellen gebeurt wel, maar afkeuren...? | |
J.B. | donderdag 21 juni 2018 @ 21:07 |
Gebeurt vaak zat, UPS/TNT, Ryanair/Air Lingus en Deutsche Börse/London Stock Exchange schieten me zo al te binnen van pakweg de afgelopen 5 jaar. | |
J.B. | donderdag 21 juni 2018 @ 22:22 |
Belgische conducteur http://www.dumpert.nl/mediabase/7458689/796048e8 Met zo'n talenknobbel lijkt die conducteur z'n roeping wel gemist te hebben | |
Dr_Flash | vrijdag 22 juni 2018 @ 07:41 |
Wauw, er rijdt gewoon een non-stop trein tussen Utrecht centraal en Houten Castellum WAT is daar zo boeiend? | |
Mr_Klaasje | vrijdag 22 juni 2018 @ 08:30 |
Het is een logistieke beweging om materieel te besparen t.o.v. extra stops. | |
ReisT | vrijdag 22 juni 2018 @ 08:35 |
En het gaat dus eigenlijk om de terugrit, dan stopt-ie wel overal voor alle mensen die naar het wel boeiende Utrecht willen. 's Middags is het precies andersom. Volgend jaar wordt het nog leuker, dan gaat er een Intercity vanuit Rotterdam doorrijden naar Houten Castellum. | |
Goverman | vrijdag 22 juni 2018 @ 08:56 |
Gisteren in Nieuwsuur: hoe meer reizigers in internationale treinen te krijgen. Best een aardig artikel! Het geesprek met de staatssecretaris ging over deze Kamerbrief. Meest hilarische stukje: dame die in Almelo in de pimpel is gestapt en vindt dat die trein te vaak stopt. Oplossing: alle stops verwijderen en alleen in Almelo, Hannover en misschien Osnabruck stoppen... | |
James1988 | vrijdag 22 juni 2018 @ 09:52 |
Zo rijden er 6 sprinters per uur tussen Houten en Utrecht. Uiteindelijk moet dat tussen Geldermalsen en Utrecht worden, maar daarvoor moet Geldermalsen eerst verbouwd worden. | |
b2py | vrijdag 22 juni 2018 @ 10:57 |
Treinen moeten eerder gaan rijden, hoeveel volk er al op stap is voordat de eerste IC van Amsterdam naar Utrecht gaat.. | |
Salatrel | vrijdag 22 juni 2018 @ 11:04 |
slecht voorbeeld de IC van Amsterdam naar Utrecht rijd de hele nacht door | |
b2py | vrijdag 22 juni 2018 @ 11:34 |
Ik moet zeggen dat het per ingang laatste drgl al een stuk verbeterd zoals ik het nu zie, zat eerst een gat van 80 min na laatste nachttrein maar dat is nu nog maar 32 dus goede ontwikkeling. Het vervelende vind ik gewoon dat zelfs als ik 45 min in de file sta ik even snel ben als het OV.. het is gewoon traag, en tien minuten is wel te doen maar 45.. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 22 juni 2018 @ 12:29 |
Het is ook maar net wat je herkomst en bestemming is, en of je bereid bent om een stationsfiets/ov-fiets te gebruiken. Dat scheelt soms zo een half uur in vergelijking met twee keer overstappen. | |
b2py | vrijdag 22 juni 2018 @ 13:44 |
1 uur 15 zonder voor en na transport, zeker 20 voor en 10 na.. het houdt niet over | |
Bitlord | vrijdag 22 juni 2018 @ 13:44 |
Wordt maar zeer beknopt ingegaan op heffingen voor vliegtuigen. Juist het heffen op korte vliegafstanden kan flink van invloed zijn op het gebruik. | |
Peter | vrijdag 22 juni 2018 @ 16:45 |
Maar die extra reizigersstroom kan de trein helemaal niet aan.. | |
Fred | vrijdag 22 juni 2018 @ 16:59 |
Het grote auto rijd topic is elders. Zelfs met 7 euro pp per vlucht blijft de trein veruit de duurste optie. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 22 juni 2018 @ 17:58 |
| |
Darkwing_Duck | vrijdag 22 juni 2018 @ 18:08 |
Er is geen plek (meer) om op Disney te keren | |
Darkwing_Duck | vrijdag 22 juni 2018 @ 19:53 |
Dit was toch in Hilversum ook en was toch ook opgelost? | |
raptorix | zaterdag 23 juni 2018 @ 06:22 |
Geen idee, toevallig was ik van de week op Sloterdijk en daar is het in ieder geval nog niet opgelost. | |
dennistd | zaterdag 23 juni 2018 @ 06:30 |
Dat ging meer over de wisseling tussen dal- en spitstarief. Dat is opgelost met het van-rit-naar-reis, waardoor bij een overstap (incheck binnen 35 minuten na uitcheck) je op hetzelfde tarief doorreist. Nadeel daarvan is dat je niet meer even na 9u kunt uitchecken en weer inchecken om op daltarief verder te reizen. En bij een overstap op een andere vervoerder werkt het weer anders: dan wisselt het tarief wel weer... Dit op Sloterdijk gaat om het maken van extra kilometers: Alkmaar-Delft wordt via Haarlem berekend, maar als je uit- en weer incheckt op Sloterdijk pakt ie eerst de kilometers Alkmaar-Sloterdijk, en vervolgens de kilometers Sloterdijk-Delft. Dat zijn extra kilometers ten opzichte van de zonder overchecken berekende reis via Haarlem. | |
Bitlord | zaterdag 23 juni 2018 @ 09:35 |
Zolang de internationale treinen nog niet op maximale lengte rijden én er nog gaten in de uurdienstregeling zitten kan ik mij dat moeilijk voorstellen. | |
derLudolf | zaterdag 23 juni 2018 @ 11:06 |
Zo'n 1700 moet inderdaad wel wat meer rijtuigen kunnen trekken dan het huidige aantal. Zou er ruimte zijn om hem alleen in zeg Amsterdam, Utrecht en Deventer te laten stoppen en daarnaast een extra binnenlandse IC? | |
Mr_Klaasje | zaterdag 23 juni 2018 @ 11:07 |
Ik denk eigenlijk eerder dat er meer treinen met dubbele stellen gaan rijden of dat er op de courante tijdstippen naar een halfuurdienst wordt toegewerkt dan dat men de gaten in de uurdienst gaat vullen. De Thalys en Eurostar verkopen zitplaatsen en op een zitplaats die je nuttig kunt gebruiken om een dagje heen en weer te reizen naar een bestemming dichtbij én kunt gebruiken als onderdeel van een lange reis (Nederland-Zuid Frankrijk) levert meer potentiële klandizie (en dus geld!) op dan een zitplaats voor iemand die om twee uur 's middags een keer vertrekt voor een paar dagen weg. Daarbij komt nog dat de LGV Nord een uurtje overdag is afgesloten wat gaten in een uurdienst in de hand werkt. Voor de IC-Berlijn geldt grofweg hetzelfde maar dan zonder de sluiting van de HSL. | |
TjjWester | zaterdag 23 juni 2018 @ 14:38 |
Een vriend van mij vroeg laatst of de gemeente brussel een treinstation heeft? Ik dacht zelf aan brussel centraal maar ben daar weinig zeker van. | |
Fred | zaterdag 23 juni 2018 @ 14:44 |
Wikipedia heeft het antwoord: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Brussel_(stad) | |
J.B. | zaterdag 23 juni 2018 @ 15:02 |
Dat artikel klopt niet, station Brussel-Noord ligt bijvoorbeeld in Schaarbeek. Station Schaarbeek daarentegen ligt in Brussel, leve Brusselse logica. Ook Brussel-Zuid ligt niet in de gemeente Brussel, dat station ligt in Sint-Gillis. Brussel-Centraal ligt echter wel effectief in Brussel, en hetzelfde geldt voor Brussel-Schuman. Het even verderop gelegen station Brussel-Luxemburg ligt dan weer in de gemeente Elsene, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat de kleinere stations betreft liggen sowieso Brussel-Congres en Brussel-Kapellekerk ook in de gemeente Brussel. Edit: ik zie dat dat al compleet is. Op deze Wikipedia staat een compleet overzicht: https://nl.m.wikipedia.or(...)oofdstedelijk_Gewest [ Bericht 11% gewijzigd door J.B. op 23-06-2018 15:11:50 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 23 juni 2018 @ 16:47 |
Daar zijn er nog best wel een paar bij gekomen sinds like 2010 | |
TjjWester | zaterdag 23 juni 2018 @ 19:39 |
Zoals j.b al aangeeft valt slechts een klein gedeelte van brussel onder de gemeente brussel. Toch bedankt Bedankt. Station schaarbeek ligt niet in de gemeente schaarbeek? | |
Fixers | zaterdag 23 juni 2018 @ 20:07 |
Super handig man, in 8 minuten van Castellum naar Utrecht CS. | |
Peterselieman | zaterdag 23 juni 2018 @ 21:02 |
De spoorverdubbeling tussen Hoogkerk en Zuidhorn begint langzaam maar zeker zichtbaar te worden. Eerst hebben ze allerlei kabels verlegd en bij Hoogkerk is naast het bestaande spoor al een zandbed gelegd. Bij Hurdegaryp wordt langzamerhand zichtbaar waar de tunnel onder het spoor moet komen te liggen. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 23 juni 2018 @ 23:28 |
¤150,- milieutaks per enkele reis bij alle afstanden onder de 700km en met dat geld de treinkaartjes goedkoper maken en capaciteit verhogen. Binnen no-time beginnen ze aan een kanaaltunnel van Nederland naar GB, die de wat, bijna 35 vluchten tussen één van de Londonse luchthavens met Shithole verbinden? Kan je mooi een extra laag onder het huidige Schiphol van bouwen waar alleen HSL komt en je eventueel een buiten-schengen-procedure kan doorlopen. Zo zou ik het tenminste in Cities: Skylines oplossen | |
James1988 | zondag 24 juni 2018 @ 00:03 |
| |
DeaDLocK2K | zondag 24 juni 2018 @ 00:20 |
Er zijn wel echt achterlijk veel retourvluchten en ik weet niet hoeveel vrachtschepen die heen en weer varen. Vrachtschepen varen op meuk die niet heel veel minder vervuilend is dan vliegtuigen. De kanaaltunnel zit al praktisch vol qua capaciteit, ik denk dat er echt best wel markt is voor zo'n verbinding. Zoals ik vaker heb gezegd; eventueel kan je overwegen om een luchthaven in zee te bouwen, tussen London en Amsterdam, op de route van de HSL. Niet alle treinen hoeven er te stoppen. Dit gaat natuurlijk miljarden en miljarden kosten, maar denk eens aan alle mensen die in NL opeens lekker kunnen slapen. Vijf landings/vertrekbanen per windrichting, is allemaal prima mogelijk op zee. Harde wind kunnen piloten wel op getraind worden, en als we een paar banen bij Schiphol en in Londen zelf open houden voor het geval het erg stormt heb je alles afgedekt. Vet cool idee ook gewoon! | |
Dr_Flash | zondag 24 juni 2018 @ 11:39 |
Ik zeg DOEN! | |
Fred | zondag 24 juni 2018 @ 12:00 |
En alle mensen die opeens minder goed kunnen slapen omdat er bijna non-stop een trein voorbij komt. Volgens het CBS zijn er slechts 7.000 mensen in Nederland die in leven waren vóór het bestaan van Schiphol, die andere 17.075.000 inwoners hadden dus wel kunnen weten dat ze last van herrie zouden krijgen als ze bij een vliegveld gingen wonen. | |
derLudolf | zondag 24 juni 2018 @ 12:06 |
Sowieso is het idioot hoeveel er 'onnodig'met containers wordt geschoven. Het is bijvoorbeeld goedkoper om een containers van het westen van de VS via Rotterdam/Hamburg naar Thailand te verschepen dan rechtstreeks. Importheffingen en zulks. Nu is het bedrijf een MKB bedrijf die af en toe eens wat schuift tussen productielocaties, maar er zijn veel meer en grotere bedrijven... | |
derLudolf | zondag 24 juni 2018 @ 12:07 |
Dat dus. Haal er een paar agrariërs af die niet zomaar hun bedrijf kunnen verplaatsen. Maar goed dat zijn ook geen duizenden... | |
Fred | zondag 24 juni 2018 @ 12:11 |
Uit betrouwbare bron weet ik dat die agrariërs zich drukker maken over de hoeveelheid zout in het water dan het geluid van de vliegtuigen. | |
derLudolf | zondag 24 juni 2018 @ 12:15 |
Dat is inderdaad een probleem. | |
Dr_Flash | zondag 24 juni 2018 @ 12:44 |
In hoeverre komt dat zoutgehalte door vliegtuigen dan? En wat heeft dat nog met treinen te maken? | |
Fred | zondag 24 juni 2018 @ 12:47 |
Niet, dat komt door indringend zeewater. Met teveel zout kan je niet meer naar de bloembollen kijken vanuit de trein in de bollenstreek | |
dennistd | zondag 24 juni 2018 @ 13:26 |
De buffel van het spoorwegmuseum zou vandaag vanaf de Maliebaan naar Blerick gaan, via de oostelijke Betuwelijn en de noordelijke Maaslijn. Ik dus vanmorgen vol goede moed 5km gefietst vanaf Elst naar een mooi plekje. Blijkt ie via Den Bosch te gaan, omdat het stel vannacht ondergeklad is wat eerst schoongemaakt moet worden en veel tijd kost... | |
J.B. | zondag 24 juni 2018 @ 13:52 |
Nee, ligt in de gemeente Brussel. Zo ligt ook station Etterbeek in de gemeente Elsene, dus er zijn nog wel meer vreemde varianten. | |
dennistd | zondag 24 juni 2018 @ 21:16 |
De nieuwste aanwinst van het spoorwegmuseum is DM'90 3426. Deze Buffel is op 9 december 2017 buiten dienst gegaan samen met zijn soortgenoten en een dag later in de collectie opgenomen. Het nog maar 21 jaar oude dieseltreinstel verzorgde dit jaar de rondrit voor de Vrienden van het Spoorwegmuseum. De rit vertrok vanaf Utrecht Centraal om via Hilversum, Amsterdam Centraal en Uitgeest naar Beverwijk te gaan, alwaar overgestapt werd op een museumbus naar de Hoogovens. Als trein 28230 wordt hier Hollandsche Rading gepasseerd onder de voor deze lijn zo typische bovenleidingsportalen. Na aankomst in Beverwijk ging het stel als LM 82131 verder naar Haarlem om hier gestald te worden tot het tijd werd voor de terugrit. Nadat linkerspoor door de Velsertunnel gereden was wordt hier Santpoort Noord gepasseerd. Hoewel de planning was dat het stel na kort kopmaken op spoor 7 afgerangeerd zou worden naar opstelspoor 30 hield men zich hier niet aan: de Buffel werd opgesteld op het fraaie kopspoor 5 onder de kap. Bijkomend voordeel was dat het stel zo de hele dag in de schaduw stond: wel zo fijn voor de in de middag weer instappende deelnemers in dit aircoloze stel. | |
James1988 | zondag 24 juni 2018 @ 21:28 |
Leuke plaatjes. Ik ben wel benieuwd wat er met de Buffels gaat gebeuren, het Roemeense Ferotrans (waaraan ze verkocht zijn) is al sinds 2011 z'n vergunning kwijt en het bedrijf waaraan Ferotrans gelieerd is schijnt ook diep in de problemen te zitten. Dus of ze ooit gaan rijden...? | |
Fixers | zondag 24 juni 2018 @ 21:36 |
Ze zien er niet gedateerd uit ofzo. Waarom zijn de Buffels vervangen door andere treinen? Is het omdat alle lijntjes die ze reden nu in handen zijn van andere vervoerders en zij deze stellen niet wilden (of mochten) overnemen? | |
James1988 | zondag 24 juni 2018 @ 21:40 |
Alle lijnen waar de Buffels nog reden, zijn overgegaan naar decentrale overheden. Die hebben allerlei eisen gesteld aan nieuw materieel, o.a. qua comfort (airco) en toegankelijkheid (gelijkvloerse instap). Daar voldoen de Buffels simpelweg niet aan. | |
Duvel | zondag 24 juni 2018 @ 22:36 |
DM'90 is eigenlijk ingehaald door de tijd. NS zocht nieuwe diesels begint jaren '90 en de industrie gaf aan dat dat best kon met aan elektrische treinstellen (lees SM'90) gelijk comfort. Dat was dus in de tijd dat diesels in NL Blauwe Engelen, Plan U of Wadlopers waren. Dus dat beloofde nogal wat. Alleen zijn ze vrij zwaar met navenant brandstofverbruik. En geen airco is echt een gemis. | |
dennistd | zondag 24 juni 2018 @ 22:55 |
Ze verbruiken zo'n 50% meer dan een Lintje ja. Een GTW zal wel weer iets hoger zitten (veel zwaarder namelijk). | |
Duvel | zondag 24 juni 2018 @ 23:01 |
Ja maar ook iets modernere motoren (MAN vs Cummins?). | |
Peterselieman | zondag 24 juni 2018 @ 23:02 |
Noordelijke en Limburg-GTW is MAN, die in de Achterzoek zijn Deutz | |
Duvel | zondag 24 juni 2018 @ 23:06 |
En Lint? | |
DeaDLocK2K | zondag 24 juni 2018 @ 23:11 |
Dit gaat allemaal onder de grond vriend. Bovengrondse infrastructuur is op langere termijn niet houdbaar vanwege de milieu-implicaties. Alles moet stiller, vervuiling moet weg. Dit is de toekomst. Daarnaast vind ik het echt heel erg raar dat je doet alsof alle Nederlanders ervoor hebben gekozen dat Schiphol bestaat Er is echt gigantisch veel protest tegen en dat neemt alleen maar toe. En deze mensen willen heel bewust op de koop toenemen dat de economie erdoor een stuk achteruit gaat. Daar kan je het niet mee eens zijn (ben ik ook niet), maar het is wel een veel realistischer gemotiveerd beeld dan wat jij hier schetst. Nogal geenstijlerig-kort-door-de-bocht. | |
Peterselieman | zondag 24 juni 2018 @ 23:17 |
Voor zover ik kan achterhalen is dat MTU | |
Duvel | zondag 24 juni 2018 @ 23:25 |
Schiphol ligt op de verkeerde plek (niet in zee), en de afgelopen decennia is de bevolking rond Schiphol volkomen beurs genaaid onder het mom van "mainport", "economie" en al dat soort bullshit waar Groningers ook last van hebben. | |
DeaDLocK2K | zondag 24 juni 2018 @ 23:44 |
Yep. | |
Adrie072 | maandag 25 juni 2018 @ 01:23 |
Nope | |
DeaDLocK2K | maandag 25 juni 2018 @ 02:12 |
Goed argument. Ik ben om. | |
#ANONIEM | maandag 25 juni 2018 @ 05:00 |
Ik vind je punt zeker interessant. Als je ziet hoe snel treinen en eventuele nieuwe manieren van elektrisch vervoer kunnen gaan, is een treinrit van Amsterdam-Luchthaven_op_zee-London natuurlijk peanuts. In de optimale situatie waar een degelijke tunnel met fatsoenlijke uitrusting en beveiliging ligt dat niet elke trein om de 10 meter stil zet en niemand weet waarom, dan moet je zo'n treinrit in een uur of 2 wel kunnen halen. Zo snel mogelijk van het reguliere net af op eigen baan, tractie er op en rammen. Enige interessante is dan wel cargo. De aanvoer van zoveel materiaal en producten voor zo'n luchthaven moeten ook aankomen, Als er dan ook nog eens een 4-baans snelweg moet komen over zee, dan hebben we het over meer dan een paar miljarden. Afgezien van het geld ben ik het er wel mee eens. Prima plan. | |
Duvel | maandag 25 juni 2018 @ 09:26 |
Wel. | |
Fred | maandag 25 juni 2018 @ 09:58 |
Klinkt leuk, ben een groot voorstander, maar in de praktijk gaat het hem niet worden ben ik bang. Dat doe ik niet, maar als je naast een vliegveld woont en dat gaat klagen dat je last van herrie hebt, terwijl dat vliegveld je hele leven er al ligt... dan gaat er ergens toch iets mis. Niets geenstijlerigs aan, de mensen die klagen over herrie zijn doorgaans de mensen die er vlak naast wonen. En ik snap dat ze klagen, het geeft ook een takke herrie. Maar het vliegveld was er eerder, dus je weet dat je last van herrie krijgen. "Gigantisch protest" tegeb vliegvelden is er schijnbaar ook in Lelystad, in Rotterdam ook als ik sommige bronnen mag geloven. Als die mensen er zoveel voor over hebben, waarom word ik er dan niet mee doodgegooid? Dan zou ik dat protest toch dagelijks tegen moeten komen. NIMBY's hebben altijd wel wat. Maar als het puntje bij paaltje komt dan binden ze toch in. Wat de economie mag best minder als het de eigen portemonnee maar niet raakt. Maar volgens mij dwalen we af. | |
b2py | maandag 25 juni 2018 @ 11:47 |
Het speelveld is sinds mensen er zijn gaan wonen wel flink veranderd. Van 150k vluchten naar 500k per jaar.. | |
J.B. | maandag 25 juni 2018 @ 12:23 |
Dat wordt wel weer gedeeltelijk gecompenseerd door het stiller worden van vliegtuigen. Ik woon zelf overigens pal onder de aanvliegroute van het vliegveld in Frankfurt (op 5 kilometer afstand), en het is vooral op hete dagen vervelend omdat je met open ramen 's morgens om half 6 wakker wordt van het eerste vliegtuig. Verder heb ik er eigenlijk geen last van, ik wist het ook al toen ik hier kwam wonen | |
Duvel | maandag 25 juni 2018 @ 12:35 |
Met de belofte van minder overlast, want betere routes, ander aanvliegregime, etc, allemaal gestaafd door vervalste berekeningen. Die mensen zijn dus geSchiphold. | |
dennistd | maandag 25 juni 2018 @ 19:19 |
Na de rit voor de Vrienden van het Spoorwegmuseum op zaterdag zou DM'90 3426 de dag erna via de oostelijke Betuwelijn en de noordelijke Maaslijn teruggaan naar Blerick. Helaas liep het allemaal wat anders: de Buffel werd 's nachts in Utrecht ondergekliederd. Het schoonmaken hiervan duurde zo lang dat besloten werd rechtstreeks via Den Bosch naar de stallingsloods te rijden, waardoor ik voor niets naar deze plek gefietst was. Toch nog maar even gewacht op doorkomst van beide Arriva-treinen, dan had ik in elk geval nog iets. Als trein 31133 van Tiel naar Arnhem Centraal passeert GTW 259 'Peter Cuyper' de Kloosterstraat op de grens tussen Valburg en Elst, in het buurtschap Eimeren. Overigens best stevig, de bagagedrager van een OV-fiets | |
Dr_Flash | dinsdag 26 juni 2018 @ 08:00 |
Wauw. Tienminutendienst, mijn trein heeft +9, maar opheffen? Ho maar | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 juni 2018 @ 09:30 |
Ze hebben het ijzer vast ergens nodig | |
Salatrel | dinsdag 26 juni 2018 @ 09:42 |
dat had ik gisteren dus met mijn trein naar Leeuwarden Rotterdam - Zwolle werd met DDZ-6 gereden en in Zwolle werd gecombineerd en ging met DDZ-4 + DDZ-6 verder maar omdat met DDZ niet gecombineerd mag worden als er reizigers inzitten was het stel wat er in zwolle bijkwam afgesloten tot na het combineren dus die was praktisch leeg. In meppel alleen uitstappers en Steenwijk en Heerenveen staat dat stel zover bij de uitgang vandaan dat er toch niemand in dat stel stapt In Leeuwarden werd overigens meteen weer gesplitst en werd het achteroplopende zesje afgerangeerd en ging het viertje een half uur later solo terug naar Rotterdam | |
Bitlord | dinsdag 26 juni 2018 @ 09:46 |
https://www.ad.nl/binnenl(...)en-te-gaan~a2501169/ Die discussie is hier eerder langsgekomen. Toch jammer dat niet wordt doorgepakt en elke boom verwijderd wordt. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 juni 2018 @ 10:02 |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 juni 2018 @ 10:03 |
Even zonder gekheid; bomen zijn peperduur en in tegenstelling tot wat je denkt hebben ze een belangrijke functie, waaronder het onder controle houden van de waterhuishouding. Zomaar bomen kappen is geen goed idee en het risico dat er af en toe een bovenleidingetje wordt kapotgetrokken door een omgewaaide boom met wat "leed" tot gevolg is prima acceptabel. | |
MTL | dinsdag 26 juni 2018 @ 10:22 |
Ah ja, die dienst had ik vorige week. Toen ging het iets minder soepel: DDZ wilde wel combineren, maar dan werkte de rem van het achterste treinstel niet, terwijl de stellen individueel prima functioneerden Dus toen als twee losse treinen gereden. Ik nam de voorste mee met +9, en met wat medewerking van de treindienstleider kon ik alsnog op tijd voor de aansluiting met Arriva in Leeuwarden komen. Maar goed, ook hier zaten er maar een paar mensen in, dus heel veel zin had het dus niet | |
Salatrel | dinsdag 26 juni 2018 @ 11:05 |
ja er liep in zwolle zon koekebakker die met ddz wilde combineren alsof het virm was.... hij had mazzel dat ie terug stuiterde anders had die kunnen gaan ratelen. en ik was al laat vanwege een suïcidaaltje bij 't harde | |
MTL | dinsdag 26 juni 2018 @ 13:47 |
Da's de nieuwe officiële instructie hè | |
Salatrel | dinsdag 26 juni 2018 @ 14:18 |
ja en het werkt voor geen meter. De groeten met hun instructie | |
J.B. | dinsdag 26 juni 2018 @ 14:27 |
Hogesnelheidslijnen in EU vaak financieel drama http://nos.nl/l/2238494 Tja, zo blijft iedereen gewoon vliegen. | |
dcm360 | dinsdag 26 juni 2018 @ 14:30 |
En ik altijd maar denken dat de Fyra een trein was... Blijkt het volgens de NOS een stuk spoor te zijn! | |
TjjWester | dinsdag 26 juni 2018 @ 14:59 |
Het was ook geen trein.... | |
boriq | dinsdag 26 juni 2018 @ 15:02 |
Ik neem over twee weken ICE 1223 naar München vanaf Hamm, nu vroeg ik mij af (voor de zitplaatsreservering) of dan rijtuig 31 of rijtuig 39 vooraan staat van Hamm tot München, omdat de trein in Hamm keert (vanuit Dortmund ri. Kassel). Ofwel, moet ik richting rijtuig 31 zitten of richting rijtuig 39 om in de rijrichting te zitten? edit: en is de 2e klasse lounge voorin de ICE 3 het waard om te zitten of niet? [ Bericht 4% gewijzigd door boriq op 26-06-2018 15:10:53 ] | |
TjjWester | dinsdag 26 juni 2018 @ 15:32 |
De automaten die in de ns international winkel staan op adam cs, verkopen die ook thalys tickets of moet ik in de rij gaan staan? | |
GlennQuagmire | dinsdag 26 juni 2018 @ 15:45 |
Aangezien er achter thalys ook een heel reserveringssysteem zit denk ik van niet. | |
GlennQuagmire | dinsdag 26 juni 2018 @ 15:49 |
Lijkt me 31 toch. Lounge is wel geinig zolang de machinist z'n raam niet heeft geblindeerd. | |
MTL | dinsdag 26 juni 2018 @ 16:29 |
Die 'automaten' zijn computers met de website van NSI en een vaste printer, dus moet kunnen volgens mij. | |
TjjWester | dinsdag 26 juni 2018 @ 17:29 |
Thanks maar heb er weinig uit gekregen, maar ben al bijna in antwerpen. Straks met de laatste thalys of benelux naar huis. | |
greavy | dinsdag 26 juni 2018 @ 18:19 |
Er heerst in Nederland een structureel lokkentekort voor rangeerwerk. Een dieseltraxx (br285) is niet handig voor rangeerwerk, een G2000 is alles behalve betrouwbaar. Die zijn dus niet erg populair. Qua G1206 of V100 is er maar matig te huren binnen Nederland of überhaupt beschikbaar bij de leasemaatschappijen. Extra 6400'en overnemen en opknappen heeft LTE wel overwogen, maar nog niet gedaan vanwege de hoge prijzen. Zo wordt er regelmatig met oude diesels nog rangeerwerk verricht in Nederland. RFO heeft bijvoorbeeld 2 hippels en een oude Belg. De Hippel in Roosendaal is grandioos stuk, reparatie gebeurt voorlopig niet en de Hippel in Amersfoort heeft ook regelmatig defecten maar die blijft stug rijden. In Oss rijdt men met een Hippel van Railpro, in Amsterdam Westhaven rijdt een Hippel in de kleuren van OOC Oss. LTE heeft sinds kort een oude Belg gehuurd van Railexperts, die de loc momenteel zelf niet nodig hebben. LTE gebruikt deze oude gediende voor rangeerwerk in de Rotterdamse Europoort om een Poznan-shuttle van LTE en Novara-shuttle van SBB te rangeren tussen emplacement Europoort en de P&O-terminal. Als er graantreinen rijden naar de Europoort voor LTE, zal deze lok ook rangeerwerk verrichten met graantreinen. Hier is de Railexperts 6703, gehuurd door LTE, net vertrokken vanaf de P&O met een volbeladen Poznan-shuttle naar emplacement Europoort, alwaar een elok de trein overneemt en naar Polen zal slepen. | |
Fred | dinsdag 26 juni 2018 @ 18:39 |
6400/6500 genoeg zou je zeggen. Ik zie ze echt nooit meer. | |
Dr_Flash | dinsdag 26 juni 2018 @ 18:41 |
Wauw Plan: 16:07 Eindhoven V 16:28 x 16:54 Den Bosch 18:16 Deventer A Kom in Den Bosch, aansluiting opgeheven Trein van 10 minuten later in: 16:38 weer weg uit Den Bosch 17:06 x 17:06 Utrecht Centraal 17:23 x 17:22 Amersfoort 17:57 Deventer A 20 km extra gereden en 19 minuten eerder thuis, DOORDAT mijn geplande trein opgeheven was | |
greavy | dinsdag 26 juni 2018 @ 18:50 |
DB heeft er nog genoeg in dienst, en er zijn al heel veel verkocht aan het buitenland en anderen zijn gestript voor onderdelen. De weinige loks die nog resteren zijn in erg slechte staat dus hoge kosten om ze in dienst te krijgen. | |
James1988 | dinsdag 26 juni 2018 @ 18:58 |
Ja, dat wordt bijbetalen. Negatieve GtbV | |
Dr_Flash | dinsdag 26 juni 2018 @ 19:07 |
Schrijven ze binnen 24 uur van mijn OVC af | |
Peterselieman | dinsdag 26 juni 2018 @ 19:10 |
Arriva was snel met mijn GTbV. Vrijdagmiddag ingediend, maandagochtend toegekend | |
Dr_Flash | dinsdag 26 juni 2018 @ 19:44 |
Iemand anders zei: "Nice. Het Systeem verslagen " I like that | |
dennistd | dinsdag 26 juni 2018 @ 20:01 |
Minstens 30 gewonden nadat een trein op de Mariazellerbahn in Oostenrijk door een te hoge snelheid in een boog omkiepte: http://www.sueddeutsche.d(...)esterreich-1.4030696 | |
Dr_Flash | dinsdag 26 juni 2018 @ 22:47 |
adblock landing page. Hopelijk vliegt die ook de bocht uit | |
DeaDLocK2K | woensdag 27 juni 2018 @ 10:27 |
Rechtermuisknop->open in pornovenster. | |
James1988 | donderdag 28 juni 2018 @ 07:31 |
Wat is het nut van dit soort constructies? De spoorstaven zijn met kabels aan elkaar doorverbonden en het dwergsein op spoor 932 toont rood. Ook liggen er mooi glimmende ATB-Vv bakens. Locatie: Gilze-Rijen. | |
b2py | donderdag 28 juni 2018 @ 07:45 |
Geen dure beveiligingaanpassing | |
Mr_Klaasje | donderdag 28 juni 2018 @ 08:16 |
De beveiliging voor de gek houden en wel het wissel vast weg kunnen halen. Als het wissel in slechte staat is en nog gesaneerd moet worden is dit een handige manier om het saneringsproject af te wachten. Vaak wordt dat meegenomen in iets groters zodat je niet twee keer achter elkaar de beveiloging hoeft aan te passen en te testen etc. | |
James1988 | donderdag 28 juni 2018 @ 08:21 |
Aan de andere kant is hetzelfde trucje uitgehaald: Het was nog verdomde lastig om hier beeld van te krijgen. Ik heb uiteindelijk een filmpje gemaakt met 60fps, en daar dan een screenshot van gemaakt | |
JDude | donderdag 28 juni 2018 @ 08:33 |
Ah, wordt dat derde spoor opgeruimd? Nog boeiende plannen met de vrijkomende ruimte? | |
James1988 | donderdag 28 juni 2018 @ 08:35 |
Het idee is om het middenperron te vervangen door twee zijperrons en de overweg direct naast het station te vervangen door een tunnel. https://www.gilzerijen.nl/spoor.html | |
DeaDLocK2K | donderdag 28 juni 2018 @ 10:00 |
Cool idee. Gaan ze daar ook 160 knallen? | |
Mr_Klaasje | donderdag 28 juni 2018 @ 11:11 |
Ik acht de kans niet heel groot de komende jaren. Het stukje Breda-Tilburg is maar 20 kilometer en er zijn nog voldoende andere overwegen op dit stuk. | |
#ANONIEM | donderdag 28 juni 2018 @ 11:33 |
Volgens mij is er best vaak wat aan de hand in Oostenrijk of ligt dat aan mij? | |
JDude | donderdag 28 juni 2018 @ 13:38 |
Valt inderdaad nog tegen. Als die bij station Rijen wegvalt heb je er nog steeds 8 over. Waarvan drie weliswaar alleen voor langzaam verkeer en dus wat goedkoper te vervangen door iets anders, maar dan nog. Vooral in Dorst (Spoorstraat) is daarnaast de ruimte erg beperkt. | |
GlennQuagmire | donderdag 28 juni 2018 @ 18:24 |
Hey, zijn er hier mensen die ervaring hebben met de overstap van Gare du Nord naar Gare Montparnasse in Parijs? Doe dat deze zomer en wil eigenlijk weten hoe lang dat ongeveer duurt. Onze tickets geven ons 1h13min dus dat moet lijkt me wel lukken (waarom zou sncf ze anders verkopen), zeker als we de metrokaartjes al in de thalys kopen. Ik was meer benieuwd wat dan ongeveer de maximale vertraging mag zijn want als ik het zo bekijk is de thalys die wij nemen (8:58 uit Rotterdam) nogal vaak vertraagd. [edit] Is RER B en dan overstappen op M6 op Denfert Rochereau sneller dan de directe M4? Dat zijn namelijk minder stops en je komt om het dichterbijgelegen metrostation uit. [ Bericht 8% gewijzigd door GlennQuagmire op 28-06-2018 18:30:29 ] | |
Xetran | donderdag 28 juni 2018 @ 18:33 |
Je kan zelf even online kijken hoelang je er over doet. O.a. met Google Maps. Die zoekt gewoon de snelste route op. Twee weken terug toen ik er was was wel een van de haltes van de metrolijnen buiten gebruik door renovatie, geloof lijn 4. [ Bericht 8% gewijzigd door Xetran op 28-06-2018 18:38:57 ] | |
GlennQuagmire | donderdag 28 juni 2018 @ 18:48 |
De site van de RATP zie is er op mijn traject niks aan de hand op lijn 4 dus dat zou gewoon goed moeten gaan. | |
Xetran | donderdag 28 juni 2018 @ 18:52 |
12 Juni weer geopend naar het schijnt, zie ik nu. | |
b2py | donderdag 28 juni 2018 @ 21:53 |
Metro 4 naar station lopen is nog wel een stukkie, maar is wel praktisch ivm koffers | |
Darkwing_Duck | vrijdag 29 juni 2018 @ 08:45 |
M4 Gare du nord ligt eruit deze zomer, dus RER B en dan de Metro 4 op Denfert is een prima Alternatief. Hou er wel rekening mee dat als je van de M4 naar Hall 3 (Vaugirard, oa vertrek ouigo) je zeker nog 10 minuten aan het lopen bent... | |
GlennQuagmire | vrijdag 29 juni 2018 @ 08:56 |
Oh dat mag de RATP dan wel ff vermelden op hun site. Zag alleen dat het traject tussen Porte de Clignancourt en Barbès Rochechouart eruit zou liggen. https://www.ratp.fr/travaux-manifestations/metro Hoef niet naar hall 3 denk ik, neem de gewone tgv naar Bordeaux. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 29 juni 2018 @ 15:33 |
Trein en ander OV nostalgie uit 1988 Onderweg naar Fles' werk (In die tijd) | |
Yreal | zaterdag 30 juni 2018 @ 00:06 |
zijn ns'rs die poortjes blokken een geldige gtvb reden? | |
Dr_Flash | zaterdag 30 juni 2018 @ 00:18 |
Laat mij er ff buiten of zo wilje | |
Eix | zaterdag 30 juni 2018 @ 00:25 |
Aanvullend: kan ik meerkosten voor de metro declareren? Kansloos gebeuren op Bijlmer Arena. NS smijt de poortjes dicht, dus dan maar naar het volgende station met de metro. En daar kon ik alsnog gewoon in dezelfde trein stappen die daarvoor op Bijlmer ArenA is gestopt. Én kon zelfs zitten. Je zou ergens toch verwachten dat een perron pas vanwege de drukte wordt afgesloten als de trein die daar stopt de mensenmassa niet aan kan. NS laat de massa in de hal staan en vertrekt geeneens zitvol. | |
Dr_Flash | zaterdag 30 juni 2018 @ 08:01 |
ijzer schuiven >>>> self-loading cargo vervoeren Gisteren ook weer een IC met een kwartiertje vertraging die voor het gemak maar in Deventer opgeheven werd | |
TjjWester | zaterdag 30 juni 2018 @ 11:32 |
Ik zag dat de perrons waren volgezet met arriva treinen, panto omhoog en de motor laten draaien. Heeft dat nog enig nut of is dat gewoon je bedrijf zo hard mogelijk naaien? | |
dcm360 | zaterdag 30 juni 2018 @ 11:37 |
Rijdt Arriva dan met hybride treinen tegenwoordig? Want als je bij een elektrische trein de motor aanzet heeft die nogal de neiging om te gaan rijden namelijk. | |
Yreal | zaterdag 30 juni 2018 @ 11:51 |
en dan gewoon de poortjes open knallen en iedereen laten rennen. man man. | |
TjjWester | zaterdag 30 juni 2018 @ 12:01 |
Ik heb een tijdje op het perron gekeken en geluisterd , hoorde de treinen wel degelijk lawaai maken. | |
dcm360 | zaterdag 30 juni 2018 @ 12:11 |
Welja, je hebt ook nog zaken als omvormers (vrij weinig werkt echt op 1500V gelijkspanning), compressors voor remmen en andere zaken, klimaatbeheersing en zo nog wel meer. Een trein die een tijdje echt uit naast een perron heeft gestaan rijdt niet zomaar even weg. | |
TjjWester | zaterdag 30 juni 2018 @ 12:15 |
We kunnen er dus van uit gaan dat ze stonden opgesteld om zoveel mogelijk electriciteit te verspillen. | |
dcm360 | zaterdag 30 juni 2018 @ 12:25 |
Praktisch blijven en reizigerscomfort zijn inderdaad overrated. | |
MTL | zaterdag 30 juni 2018 @ 12:27 |
In Nederland blijven de elektrische treinen meestal een soort van aan staan. Ze staan dan vaak in een parkeer/sluimerstand, waarin de meeste systemen uit staan (en dus vrijwel geen energie gebruiken), maar wel bijvoorbeeld de compressor (luchtdruk blijft op peil) en batterijen gevoed worden. Op die manier zijn de treinen snel en eenvoudig inzetbaar. Met dit warme weer blijven de treinen zelfs helemaal aan staan, zodat de airconditioning blijft functioneren. Zet je de treinen op deze dagen helemaal uit, dan is het binnen zo een graad of 50+ en is het heel erg lastig om dat weer te koelen naar normale temperaturen. | |
derLudolf | zaterdag 30 juni 2018 @ 12:40 |
Dat hele gelijkspanning is eigenlijk idioot. Bij de centrale wordt wisselstroom opgewekt en de motoren en compressors (lijken me de grootste gebruikers) zullen ook AC zijn. Oftewel, bij het verdeelstation en in de trein wordt omgevormd en dat gaat echt niet met een efficiëntie van 100% | |
Duvel | zaterdag 30 juni 2018 @ 12:42 |
Dat hele wisselspanning is eigenlijk idioot. Uit zonnepanelen komt gelijkspanning, en dat is toch wel de spanning van de toekomst, zie ook de HVDC verbindingen met bijvoorbeeld Noorwegen. Ook steeds meer apparaten in huis werken op gelijkspanning, die nu allemaal hun eigen AC naar DC omvormer hebben. Oftewel: aan de kant van de zonnepanelen en thuis wordt omgevormd en dat gaat echt niet met een efficiëntie van 100 %. | |
Duvel | zaterdag 30 juni 2018 @ 12:44 |
Waarom adem jij eigenlijk nog? Alleen maar om zo veel mogelijk zuurstof te verspillen? | |
Duvel | zaterdag 30 juni 2018 @ 12:45 |
Dit. En compressoren laten draaien zorgt er ook voor dat je niet eerst met het spaarreservoir of de hulpcompressor de boel hoeft op te bouwen (een stroomafnemer gaat ook omhoog op lucht). | |
TjjWester | zaterdag 30 juni 2018 @ 12:54 |
Arriva staakt de hele dag, daarnaast in deze opstelling stonden ze niet klaar voor vertrek. Integendeel. | |
TjjWester | zaterdag 30 juni 2018 @ 12:57 |
Ik geloof dat je me niet helemaal begrepen hebt, bij treinen die vandaag nog worden in gezet begrijp ik dat je die laat "aan" staan vanwege het reizigerscomfort maar als je weet dat er de hele dag niet gereden gaat worden dan is dat onzin. | |
Peter | zaterdag 30 juni 2018 @ 13:06 |
Vind jij.. | |
Xetran | zaterdag 30 juni 2018 @ 13:14 |
Ik ben hem even kwijt, maar bijvoorbeeld die dubbeldekkers die zetten gelijkstroom toch ook weer om in draaistroom voor de motoren? | |
Eix | zaterdag 30 juni 2018 @ 13:18 |
Oh blij dat ik de metro heb genomen naar Holendrecht. Vond het serieus gevaarlijk worden dus snel plan B uitgerold. Dit was serieus een waanzinnig slecht staaltje crowd management. Zelden zo meegemaakt. - De ic's naar Utrecht en Eindhoven konden het niet aan (want: solo treinstel ) - de sprinter naar Rotterdam die wel lang was vertrok hierdoor slechts halfvol. Want ook al die reizigers mochten het perron niet meer op. - En als mensen op twitter vragen hoe ze dan thuis moeten komen krijgen ze nul op het rekest: https://mobile.twitter.com/xs_1991/status/1012810298628157440 . Naleving van Europese Reizigers Verordening 1371/2007 is blijkbaar niet aan NS besteed. - En op twitter ook nog verkondigen dat het aan de organisator ligt (= Mojo) terwijl NS zelf extra treinen heeft aangekondigd én treintickets via Ticketmaster verkoopt icm een concertkaartje. Op die manier organiseer je als NS je eigen chaos. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 30 juni 2018 @ 13:22 |
Hoe lang duurt dat dan? | |
James1988 | zaterdag 30 juni 2018 @ 13:41 |
Snelladers voor elektrische auto's (zoals die Fastned-stations langs de snelwegen) zijn ook DC. | |
MTL | zaterdag 30 juni 2018 @ 13:50 |
Het koelen? Dat is uiteraard afhankelijk van de temperatuur en het materieeltype/airconditioning. Meestal wordt er zo'n uur aangehouden voor het voorkoelen van materieel, en dat is bij redelijk normale temperaturen (niet extreem warm of koud). Bij extreem hoge temperaturen blijft het dus als het goed is allemaal 'aan' staan en heb je dat dus niet, maar ik vermoed dat zoiets dan nog wel wat langer gaat duren. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 30 juni 2018 @ 14:04 |
Maar is dat dan een reden om te zeggen 'dit treinstel gaan we niet gebruiken'. (Dus, Airco werkt wel, maar trein is nog niet voldoende afgekoeld) | |
b2py | zaterdag 30 juni 2018 @ 14:04 |
Gevalletje op temperatuur houden is efficiënter dan de hele sprong van heet naar koel te moeten maken | |
dcm360 | zaterdag 30 juni 2018 @ 14:30 |
Op vol vermogen koelen om de temperatuur weer op peil te krijgen is waarschijnlijk juist wel efficiënter dan de hele tijd door blijven koelen. Een koude trein neemt namelijk per saldo warmte op van de omgeving, terwijl een warme trein het afstraalt. Het probleem waar je wel mee zit is dat je echt op tijd moet beginnen met koelen, want de koeling is er niet op gedimensioneerd om dat zo snel mogelijk te kunnen doen (want dat is duur en zwaar). | |
James1988 | zaterdag 30 juni 2018 @ 16:00 |
Groetjes uit Breda, waar ze dit weekend aan het spoor aan het werken zijn. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 30 juni 2018 @ 16:08 |
Een Tilt Shit foto | |
Duvel | zaterdag 30 juni 2018 @ 17:46 |
Oh ja, daar heb je een punt! | |
Duvel | zaterdag 30 juni 2018 @ 17:48 |
Ja. Maar dat geldt voor alle draaistroom-treinen. Ook AC-treinen hebben een DC-tussenkring. | |
b2py | zaterdag 30 juni 2018 @ 19:02 |
Eind augustus gaat ProRail met DB Cargo proeven doen voor 740 meter cargotreinen tussen Sloe en Duitsland via de Brabantroute | |
Yreal | zaterdag 30 juni 2018 @ 20:12 |
oh jezus. crowd support technisch was het echt om te janken. Drukte viel toen ik klaar was met werk wel mee, maar ik werd de sprinter naar roffa ook geblokt door die pipos. en dan zo goed opletten dat ik lekker in mijn eentje in de lift kon | |
Dr_Flash | zaterdag 30 juni 2018 @ 23:31 |
Eén troost heb je vast: Volgende keer gaat het gewoon weer zo | |
Yreal | zondag 1 juli 2018 @ 00:41 |
mag het hopen | |
Peter | zondag 1 juli 2018 @ 10:06 |
Wanneer gaat de NS weer meer treinen aankleden? https://www.theguardian.c(...)P=Share_iOSApp_Other | |
ijs_beer | zondag 1 juli 2018 @ 10:22 |
Het Nijntjetreintje | |
Ireyon | zondag 1 juli 2018 @ 12:03 |
Bah . JR500 was/is de mooiste hogesnelheidstrein ooit. | |
Peterselieman | zondag 1 juli 2018 @ 12:08 |
Een nieuwe Mendini ofzo kan best leuk zijn | |
Dr_Flash | zondag 1 juli 2018 @ 13:44 |
En nu is het een gaye reetpriem. | |
derLudolf | zondag 1 juli 2018 @ 14:22 |
De Volkskrant plaatst toch ook wel es stukjes uit de Speld? Is dit niet net zo? | |
Frozen-assassin | zondag 1 juli 2018 @ 17:44 |
Ook reizigersorganisatie Voor Beter OV is niet te spreken over de gang van zaken. "Dat ProRail vandaag deze werkzaamheden doet is echt niet te begrijpen", zegt een woordvoerder bij NH Nieuws. Rikus is niet blij over de werkzaamheden bij Zandvoort | |
Peterselieman | zondag 1 juli 2018 @ 17:49 |
mja, kan me er wel iets bij voorstellen, want Zandvoort verstopt al bij de eerste zonnestralen. Daarom zou je daar in de maanden met warmere temperaturen geen grote werkzaamheden willen hebben. | |
Duvel | zondag 1 juli 2018 @ 19:06 |
Als het vandaag kutweer was geweest, had het niemand wat kunnen schelen, en dit soort dingen wordt minstens een half jaar van tevoren gepland. | |
Kansenjongere | zondag 1 juli 2018 @ 20:32 |
Zomers weer in juli, je verwacht het niet... | |
derLudolf | zondag 1 juli 2018 @ 20:35 |
Die werkzaamheden moeten gewoon plaats vinden. Misschien waren de handjes op een ander moment wel ergens anders nodig. Wat mensen die op het strand gaan liggen bakken zijn ook niet zo belangrijk als forenzen die op tijd op hun plek moeten zijn lijkt me. | |
Kansenjongere | zondag 1 juli 2018 @ 20:40 |
Heeft NS de onzinboete van 1 cent voor vergeten uit te checken op je afgekochte traject afgeschaft? | |
GlenSpey | zondag 1 juli 2018 @ 23:59 |
Van iedere werkzaamheid op ieder denkbaar tijdstip is wel iemand ergens de dupe. Op de ene dag schijnt het zonnetje, op de andere dag zijn er veel forenzen onderweg, dan is er weer een concert of een evenement, of de zondagsrust die niet verstoord mag worden, of mensen die snachts willen slapen in de nabijheid van het spoor etc. etc. Als dit op een druilerige zaterdagochtend in oktober was gepland dan kon oma niet naar haar wekelijkse breiclub. | |
Geerd | maandag 2 juli 2018 @ 00:01 |
Was die der dan | |
Xetran | maandag 2 juli 2018 @ 00:27 |
En bij uitstel betaalt de belastingbetaler, tja. | |
trein2000 | maandag 2 juli 2018 @ 00:36 |
Hadden ze het ook in februari kunnen plannen. | |
DeaDLocK2K | maandag 2 juli 2018 @ 02:27 |
Nee inderdaad. En als het dan nog een jaar of twee van tevoren bekend was op welke datum welk groot evenement zou plaatsvinden, maar ja, er posten hier verbazingwekkend genoeg mensen die vinden dat NS mensen moet inhuren om maar alle mogelijke activiteiten die er zijn te researchen en daaromheen te plannen. Echt totale waanzinnigheid natuurlijk. | |
DeaDLocK2K | maandag 2 juli 2018 @ 02:27 |
Het moet ook allemaal maar passen. | |
trein2000 | maandag 2 juli 2018 @ 02:29 |
Dan moet je het passend maken. | |
DeaDLocK2K | maandag 2 juli 2018 @ 02:30 |
Ja is goed hoor. Ik zie dat je ingenieur bent, expert in aanbestedingsrecht, expert in logistieke planning. Goed bezig joh. "Dan moet je het maar passend maken" hahahahaha Echt te waanzinnig voor woorden... ultiem zolderkamerhobbyisme dit. | |
trein2000 | maandag 2 juli 2018 @ 02:34 |
Nee, realisme. Iedere sukkel weet dat je geen werkzaamheden moet houden rondom Zandvoort midden in de zomer. En juist omdat ze ver vooruit plannen moet dat doable zijn. Maar ja, dat is weer die typisch spoorse starre houding. | |
DeaDLocK2K | maandag 2 juli 2018 @ 02:40 |
Nee. Zo werkt het gewoon niet. Het is afhankelijk van zo ongelofelijk veel verschillende individuele componenten. Soms is dit de uitkomst. Nee, wat jij tentoonstelt is de typische thuishouding. Beetje zoals een teamleider die ooit tegen me zei "Hoezo kost een uitbreiding van een TB aan opslagruimte maarliefst ¤15.000,-? Bij de Media Markt koop je 2TB voor ¤110,-" Je hebt gewoon niet het flauwste idee hoe erg je dit oversimplificeert. En ik vind ook niet dat NS/ProRail met een goed verhaal hoeven te komen. Werkzaamheden worden jaren vooruit gepland over het algemeen, dat laten we mooi zo. Het alternatief (hoge mate van flexibiliteit) gaat echt bakken en bakken met geld kosten. Volgens mij zijn er nog genoeg andere en veel belangrijkere problemen in de samenleving waar dat geld aan uitgegeven kan worden. | |
trein2000 | maandag 2 juli 2018 @ 02:42 |
Let’s agree to disagree | |
DeaDLocK2K | maandag 2 juli 2018 @ 02:45 |
Nee hoor, ik vind je gewoon dom dat je dit vindt. Dit is net zoiets als tegen je oncoloog zeggen dat je wel geneest van een kruidentheetje. | |
trein2000 | maandag 2 juli 2018 @ 02:50 |
Prima, dan doek ik het wel eenzijdig. Prettige nacht | |
Kansenjongere | maandag 2 juli 2018 @ 06:54 |
Ja, voor abonnementen met afgekocht reisrecht bracht NS een "correctietarief" van ¤ 0,01 in rekening bij een vergeten check-in of check-uit met het idee dat later op te hogen maar daar lijken ze nu toch van te hebben afgezien. | |
b2py | maandag 2 juli 2018 @ 08:15 |
De puzzel had beter gelegd kunnen zijn denk ik, maar ik vermoed dat de afsluiting van Haarlem al lastig te plannen was en uit oogpunt van hindervermindering naar Zandvoort er aan is geplakt. De regel om niet te plannen rondom de zomer naar de kust is er wel degelijk maar wordt soms van afgeweken omdat het werkzaamhedenboekje rond te krijgen | |
Frozen-assassin | maandag 2 juli 2018 @ 09:22 |
Akkoord. Maar er is wel een wezenlijk verschil in aantal gedupeerden. In zomer mag je erop rekenen dat het mooi weer wordt en er mensen naar Zandvoort willen. Dan is het minder erg als je een stukje spoor bij Stadskanaal eruit gooit. Wat vooral problematisch is lijkt me is dat Sloterdijk - Haarlem ook eruit lag waardoor je in een klein stuk heel veel opstopping hebt. Dat vind ik wel slecht gepland. | |
dennistd | maandag 2 juli 2018 @ 10:16 |
Aan de andere kant: mensen weten dat er werkzaamheden zijn, waarom dan toch persé dit weekend naar Zandvoort willen? Het is nou niet echt een eenmalig evenement of zo, dat strand ligt er de hele zomer wel. | |
Duvel | maandag 2 juli 2018 @ 10:19 |
Waarom überhaupt naar Zandvoort? Yuck. | |
Duvel | maandag 2 juli 2018 @ 10:20 |
Dat zeg je maar tegen je vriendin (if ever), dit is een net forum waar we serieuze meningen met elkaar uitwisselen. | |
Duvel | maandag 2 juli 2018 @ 10:22 |
Onzin natuurlijk. | |
Duvel | maandag 2 juli 2018 @ 10:23 |
Duvel | maandag 2 juli 2018 @ 10:24 |
dennistd | maandag 2 juli 2018 @ 10:25 |
Duvel | maandag 2 juli 2018 @ 10:30 |
C 5202 (1975), Sein 215 | |
b2py | maandag 2 juli 2018 @ 10:34 |
Was goed vertoeven hoor 😎 | |
Geerd | maandag 2 juli 2018 @ 10:44 |
Ja alleen kan volgende week de herfst al beginnen tot volgend jaar kerst ..ik snap het wel | |
Dr_Flash | maandag 2 juli 2018 @ 12:54 |
Nou ja, schermen met hoe vreselijk gecompliceerd het allemaal wel is, is natuurlijk geen enkele uitleg aan mensen die het terecht niet begrijpen dat er hoogzomer treinen naar het strand uitgegooid worden vanwege lang vantevoren geplande werkzaamheden. Drie jaar geleden wisten ze ook al dat het dit jaar in juli zomer zou zijn. Je mag best proberen met een acceptabele verklaring te komen, want die is er nu gewoon niet. | |
DeaDLocK2K | maandag 2 juli 2018 @ 14:07 |
Je hoeft niet altijd alles te begrijpen. Hoogwaardige aanraakgevoelige schermen zijn gebaseerd op hopeloos complexe quantummechanische principes. Mensen moeten ook gewoon leren dat anderen expertise hebben die zij zelf niet hebben. Dit wordt nog maar weer eens pijnlijk duidelijk als we gaan kijken naar de hoeveelheid mensen die niet laten vaccineren tegenwoordig. Mensen willen gewoon boos en verongelijkt zijn op zo'n moment, rede is er niet bij. Niet mee eens dus. | |
J.B. | maandag 2 juli 2018 @ 15:16 |
GtbV bij Deutsche Bahn, is dat een beetje te doen? Van de vier treinritten die ik in Duitsland heb gemaakt gedurende de afgelopen 2 maanden had ik twee keer meer dan een uur vertraging. Daarvoor geven ze blijkbaar maximaal 25% terug, ik heb daarvoor dus twee formulieren ingevuld en ik heb naar goed Duits gebruik de stempel/handtekening van iemand van DB nodig. Geven ze die zonder veel gedoe op het station of wordt dat een langdurige onderneming? | |
trein2000 | maandag 2 juli 2018 @ 15:24 |
Eens. En die verklaring kan er ook niet komen want dit is niet te verklaren. | |
GlennQuagmire | maandag 2 juli 2018 @ 15:27 |
Ik heb t gewoon zonder handtekening/stempel gedaan, als je een reservering danwel zugbindung hebt en hij is gecontroleerd dan kunnen ze zien dat je de reis ook daadwerkelijk gemaakt hebt. Verder heb ik een keer van tevoren al zo'n stempel gehad om van m'n zugbindung af te kunnen (trein was een uur vertraagd maar trein van een uur daarvoor ook) en daar deden ze helemaal niet moeilijk over. | |
DeaDLocK2K | maandag 2 juli 2018 @ 15:28 |
Nee, er is geen verklaring die jij met je beperkte kennis accepteert. Dat is echt een wereld van vershcil. | |
trein2000 | maandag 2 juli 2018 @ 15:33 |
Ach ga toch weg man. Het is simpelweg niet te verklaren waarom iets dat jaren van te voren wordt gepland perse midden in de zomer moet. Er is een maand of 8 in het jaar dat dit prima kan. | |
Dr_Flash | maandag 2 juli 2018 @ 15:44 |
Het getuigt natuurlijk wel van een stuitend soort arrogantie dat als je met allerlei aannames gaat komen "Mensen willen alleen maar verongelijkt zijn" "mensen begrijpen niet hoe gecompliceerd dit en dat allemaal is", terwijl de gevraagde verklaring uitblijft. Dat wekt de indruk dat je het misschien wel zelf ook niet begrijpt. En dat is ook prima hoor, heel veel mensen begrijpen het niet. Maar heel veel mensen WILLEN het best wel begrijpen. En om je er dan maar vanaf te maken met "ik ga dat niet uitleggen want dat snap jij toch niet" is natuurlijk een zwaktebod. Leg het maar gewoon wel uit, er zullen genoeg mensen zijn die daar toch heel wat van opsteken | |
DeaDLocK2K | maandag 2 juli 2018 @ 15:48 |
Wat moet ik verklaren dan? Ik heb prima uitgelegd dat mensen tegenwoordig veel vaker autoriteit in twijfel trekken dan vroeger. Komt door de Burger moet Mondiger Worden insteek van de Paarse kabinetten enerzijds en de opkomst van het internet anderzijds. Waarom moet alles altijd uitgelegd en verklaarbaar zijn voor leken? Leg dát maar eens uit. Ik vind het een zwaktebod om te zeggen "Deze mensen die er veel verstand van hebben en honderden werkzaamheden per jaar inplannen moeten ALLES wat ze doen ALTIJD verantwoorden aan het fucking PUBLIEK". Gaatje in je hoofd. Echt waar. | |
Dr_Flash | maandag 2 juli 2018 @ 15:52 |
Mooi. Ik ga voetbal kijken. | |
derLudolf | maandag 2 juli 2018 @ 16:16 |
Eensch. | |
trein2000 | maandag 2 juli 2018 @ 16:19 |
| |
Ireyon | maandag 2 juli 2018 @ 17:41 |
Ja. Want er kan continu een oneindige hoeveelheid aan rails en wissels geproduceerd worden. Er is te allen tijde een oneindige hoeveelheid medewerkers beschikbaar. Er ligt op elk moment een oneindige hoeveelheid bovenleidingsportalen in het magazijn. En de 9-maanden durende aanleg van een volledig nieuw viaduct kan best in z'n volledigheid een paar maanden opgeschoven worden | |
derLudolf | maandag 2 juli 2018 @ 17:45 |
Sowieso, mensen kunnen prima zonder een middagje strand. Prioriteiten. | |
Duvel | maandag 2 juli 2018 @ 17:59 |
Een verklaring kan ook zijn dat er iemand dom bezig was. En dat zij dan zo. Herplannen leidt dan tot grotere problemen (want weer 26 weken verder), dus dan heb je gewoon pech. | |
Peter | maandag 2 juli 2018 @ 18:51 |
Schaf dan de trein maar af en ga terug naar de trekschuit.. | |
b2py | maandag 2 juli 2018 @ 19:09 |
Lekkere wijven kijken man, zalig | |
DeaDLocK2K | maandag 2 juli 2018 @ 20:32 |
Exact. | |
trein2000 | maandag 2 juli 2018 @ 20:38 |
Dat kan zeker, maar dan kun je dat ook communiceren. Dan hoef je niet te reageren zoals deadlock doet | |
DeaDLocK2K | maandag 2 juli 2018 @ 20:44 |
Wat schiet je er mee op dan? | |
DeaDLocK2K | maandag 2 juli 2018 @ 20:44 |
Zo van oh jeej, nu kan ik niet maar is het een goede reden, terwijl je het nog steeds een zaaddodende reden gaat vinden natuurlijk. Dan kan je beter niets communiceren. Afgezien daarvan is het helemaal niet duidelijk of dat wel of niet zo was. Misschien moet er wel gecombineerd worden met de werkzaamheden rond Amsterdam bijvoorbeeld. Speciale apparatuur nodig, weet jij veel. Moet dat allemaal in een persbericht? Hou toch op. | |
trein2000 | maandag 2 juli 2018 @ 20:45 |
Stukje begrip. En daarnaast is ProRail gewoon een overheidsorganisatie en heeft de burger dus gewoon recht op informatie. | |
DeaDLocK2K | maandag 2 juli 2018 @ 20:47 |
Oh nu gaan we het opeens over die boeg gooien. Het is goed met je | |
trein2000 | maandag 2 juli 2018 @ 20:48 |
Jij draait net zo hard. Verder was ik gisteravond al klaar met je. Doei | |
DeaDLocK2K | maandag 2 juli 2018 @ 20:50 |
Ik ben geen enkele keer gedraaid, heb van het begin af aan gezegd dat het ontzettend complex is en dat je dus niet zo moet janken. | |
Surveillance-Fiets | maandag 2 juli 2018 @ 20:58 |
was dat vroeger ook zo complex? Of komt dat nu door die tig verschillende partijen die betrokken zijn bij onderhoud? | |
Adrie072 | maandag 2 juli 2018 @ 21:05 |
Dat je het weer niet kunt voorspellen is evident, dat je er geen rekening mee kunt houden is een kwestie van willen niet kunnen. | |
Adrie072 | maandag 2 juli 2018 @ 21:06 |
Allez was dit | |
DeaDLocK2K | maandag 2 juli 2018 @ 21:07 |
Hoe zie je dat voor je dan? Zoals hierboven al gezegd door Duvel, alles opschuiven kost 26 weken. áls er capaciteit is bij de aannemers (en daar is een behoorlijk gebrek aan kennis en mankracht), bij de busvervoerders, et cetera. Ik vind het echt veel te kort door de bocht en het is daarnaast ook niet alsof we dit jaar grossieren in kutweekenden, het is al maanden bijna onafgebroken mooi weer. Ik vraag u; Waar is het drama? | |
James1988 | maandag 2 juli 2018 @ 21:10 |
Ik heb geen idee waar deze fittie over gaat, dus bij deze een foto uit de oude doos: Op 2 juli 2015 kwam loc TS-104 van het Rotterdamse bedrijf Train Services door Rotterdam Centraal met aan de haak een vers gemoderniseerd metrostel van de RET. Destijds liep de midliferevisie van de types MG2/1 en SG2/1, wat gebeurde in de Centrale Werkplaats aan de Rotterdamse Kleiweg. Als ik het goed heb was dit konvooi onderweg naar de Waalhaven, om vanaf daar van het ProRail-netwerk weer op het RET-netwerk te kunnen komen. | |
derLudolf | maandag 2 juli 2018 @ 21:10 |
Daarnaast is de vraag, was uitstellen verantwoord. Misschien is onderhoud echt nodig. | |
Adrie072 | maandag 2 juli 2018 @ 21:12 |
Eens hoor, next, leuke foto James1988! | |
James1988 | maandag 2 juli 2018 @ 21:16 |
"Train Services" is overigens een knap waardeloze naam om op te Googlen | |
dennistd | maandag 2 juli 2018 @ 21:21 |
Overigens is de Centrale Werkplaats aan de Kleiweg inmiddels weg. Het gebouw (de vroegere Allan-fabriek) gaat naar Goes: http://www.destoomtrein.nl/cms/index.php?show=PO0074LI | |
James1988 | maandag 2 juli 2018 @ 21:22 |
Er komt een nieuwe werkplaats voor in de plaats, toch? | |
dennistd | maandag 2 juli 2018 @ 21:26 |
Er zou een tramremise met busgarage moeten komen, of er ook een werkplaats komt weet ik niet. | |
Peterselieman | maandag 2 juli 2018 @ 21:27 |
Zeker. Een kleinere werkplaats, maar dit keer wel geschikt voor de langere metrostellen. De aansluiting komt aan de sporen van Randstadrail te liggen https://www.facebook.com/Nieuwbouw-RET-Kleiweg-879141695622853/ | |
Peterselieman | maandag 2 juli 2018 @ 21:31 |
De aansluiting op de sporen van RR is zelfs al gemaakt, volgens de foto's | |
Goverman | maandag 2 juli 2018 @ 21:56 |
Over werkzaamheden gesproken... Ik heb de discussie over werkzaamheden bij Zandvoort eens doorgelezen. Had ik misschien beter niet kunnen doen. Simpel gezegd: werk aan het spoor is nodig en capaciteit is schaars. Het enige first world (nou ja, niet eens eigenlijk, vooral 020-world problem meer) is dat het mooi weer was tijdens de werkzaamheden. Tja... Er bestaat niet zoiets als een grondrecht om met een trein naar het strand van Zandvoort te kunnen. DeadLock zei het eigenlijk al goed: de doorlooptijd van geplande werkzaamheden is erg lang. Deze werkzaamheden in Zandvoort (en volgens mij ook nog wat bij Haarlem, maar dat weet ik niet zeker) zijn begin 2017 opgenomen in een planning van de “capaciteitverdeling”, een autonoom en onafhankelijk deel van ProRail. Daar hebben vervoerders en opdrachtgevers GEEN zeggenschap over. Wel is er uitvoerig overleg met alle betrokken partijen: zo zijn er geen grote werkzaamheden in september (drukste spitsen), is er veel ruimte in weekenden en vakanties (minder forenzen) en wordt met sommige evenementen rekening gehouden. Dan wordt een puzzel gemaakt en dik een half jaar later ligt er een legpuzzel met verdeelde paden en slots voor aanleg en onderhoud. In de tussentijd gaat een projectteam bij ProRail alles voorbereiden qua planvorming, aanbestedingen en overleg met de omgeving (m.n. gemeenten). Staat de planning van “treinvrije periodes” (TVP’s in jargon) vast dan kan daar moeilijk meer van worden afgeweken: de tender loopt dan al en soms is er zelfs al een aannemer gecontracteerd. Die kan soms (maar niet altijd, want die heeft natuurlijk ook meer klussen) wel een beetje afwijken, maar dat is nooit gratis... En dat geldt ook voor de uren die ProRail maakt (die worden uurtje-factuurtje bijgehouden en ook zo verrekend met opdrachtgevers). En dan? Dan zijn er een paar mensen die vinden dat ProRail en de aannemers “maar een paar dagen moeten opschuiven omdat het mooi weer is”. Voor een projectteam (opdrachtgever + ProRail + aannemer) is dat het equivalent van een huis kopen en een overdrachtsdatum hebben gepland, waarna de aannemer gelijk kan beginnen met beton storten, leidingen leggen, stukadoren etc, waarna de verkoper zegt: ja, sorry, we zitten lekker in de tuin. Kom volgende week maar terug. Dat kan dus niet... Dat een paar Fok!-ers dat zeggen, okay, kan ik inkomen. Dat enkele mensen die beter zouden moeten weten (waaronder ene driekoplopers) vind ik kwalijker. | |
Kansenjongere | maandag 2 juli 2018 @ 21:59 |
Volgens mij vindt niemand dat je de werkzaamheden maar moet opschuiven omdat het mooi weer is, maar vinden mensen het buitengewoon onverstandig om die werkzaamheden in de zomer te plannen. Om ook met een vergelijking te komen, het is alsof Thialf drie maanden nodig heeft om te verbouwen en besluit dat de periode december tot februari daar wel geschikt voor is. | |
Duvel | maandag 2 juli 2018 @ 22:34 |
Dat vind ik naïef. | |
Duvel | maandag 2 juli 2018 @ 22:35 |
Een minder kromme vergelijking zou zijn dat Thialf in januari een lang weekend dicht gaat. | |
Goverman | maandag 2 juli 2018 @ 22:54 |
Thialf gaat ook wel eens dicht voor het publiek in januari, bijvoorbeeld wanneer er een WK voorbereid moet worden, kostte een dag of twee (en natuurlijk de wedstrijddagen zelf). En geen schaatser die daar een probleem mee heeft... Drie maanden is weer het andere uiterste. Maar dat was hier ook niet aan de hand. En dat is in heel spoorland niet het geval. Bij Zandvoort was alleen tot zaterdag overdag het treinverkeer niet mogelijk... | |
Brembo | maandag 2 juli 2018 @ 23:14 |
Die werkzaamheden worden ook gepland met minder mooi weer. Volgens mij kan het beter worden opgelost door slim busvervoer, bijvoorbeeld iedere vijf min een bus tijdens de piekuren. Voldoende bussen op voorraad. Handige rijroutes, bijvoorbeeld Amsterdam Sloterdijk - Zandvoort in 1x in plaats van een stopbus met overstap in Haarlem. | |
DeaDLocK2K | maandag 2 juli 2018 @ 23:21 |
Dat is denken in oplossingen Nice. | |
Frozen-assassin | maandag 2 juli 2018 @ 23:24 |
Ik denk dat de mensen heus wel begrijpen dat dit veel eerder wordt gepland en dan is het natuurlijk niet haalbaar om ermee te gaan schuiven. Maar ik denk dat er vooral onbegrip is waarom dit eind juni/begin juli wordt gepland. Natuurlijk is het een lastige puzzel en zijn er hoop mits en maren. Maar je zou toch zeggen dat je naar badplaatsen in zomer geen werkzaamheden gaat uitvoeren. Is het echt onmogelijk om te zeggen dat je zulke werkzaamheden buiten de zomer plant? | |
dcm360 | maandag 2 juli 2018 @ 23:27 |
Zoals bijvoorbeeld de Hoekse lijn? Ow wacht, die is niet 1 zomer maar zelfs 2 zomers lang dicht... | |
Jappie_Sea | maandag 2 juli 2018 @ 23:51 |
Hoi Allemaal komende week moet ik met een fiets reizen van Groningen naar Hilversum. Het probleem is alleen dat alles van en naar Zwolle met bussen wordt vervangen, en dat ik mijn fiets dan niet mee kan nemen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit het beste kan oplossen? Wat ik had gevonden: Flixbus Groningen-Amsterdam Sloterdijk, fietsen naar Hilversum Trein Groningen-Meppel, fiets Meppel-Kampen Zuid, trein Kampen Zuid-Hilversum Trein Groningen-Hoogeveen, fiets Hoogeveen-Hardenberg, trein Hardenberg-Hilversum(via Almelo). | |
Ireyon | dinsdag 3 juli 2018 @ 01:30 |
Zolang er plek is kan een fiets gewoon mee in de laadruimte van een bus | |
dcm360 | dinsdag 3 juli 2018 @ 02:25 |
Wel duimen dat de bus een laadruimte heeft dan. In vervangende busdiensten duiken ook regelmatig lijnbussen op. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 3 juli 2018 @ 05:35 |
De bus naar Thialf misschien. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juli 2018 @ 07:09 |
Zeg ik zie steeds vaker Flirt3 rijden op de Kippenlijn. Wordt de Protos uitgefaseerd? | |
b2py | dinsdag 3 juli 2018 @ 07:38 |
De vervoerders hebben wel meer invloed dan jij hier suggereert | |
Fiorano | dinsdag 3 juli 2018 @ 08:13 |
Neuh ze hebben er 1 voor in de spits tijden. |