abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport woensdag 20 juni 2018 @ 07:45:20 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179912926


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Speelt wel eens met echte treintjes *O*
eye.jpg FredvZ Eeuwig chagrijnige forens


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!



[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 20-06-2018 08:04:00 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_179913035
Er zit/zat een backwerk vlakbij Bijlmer maar die is ook naar Nederlandse standaard geprijsd. En ze hadden geen broodje schnitzel
pi_179913110
Hoe heet dat ding in België ook alweer. Panos? Behalve dan dat je er niet kon pinnen was het qua prijzen ook nog gewoon gezellig de guldentijd. Echt heel prettig. Bijna een halve meter vers brood met ham en kaas (en als je wil doen ze er ook nog konijnenvoer op) voor ¤2,25. Alhoewel dat nu ook wel niet meer zal zijn (was voor het laatst bij Panos in 2013).
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_179913118
Ik was er in januari, best prima te doen nog
  Redactie Sport woensdag 20 juni 2018 @ 08:16:55 #5
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179913170
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 20 juni 2018 @ 09:01:50 #6
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_179913568
quote:
Deze is ZO over de top en slecht dat ie wel weer grappig is.

En ja... superhenk zit nu de hele dag in mijn hoofd...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Moderator woensdag 20 juni 2018 @ 09:35:29 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179914061
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 07:58 schreef b2py het volgende:
Er zit/zat een backwerk vlakbij Bijlmer maar die is ook naar Nederlandse standaard geprijsd. En ze hadden geen broodje schnitzel
2x faal :(
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport woensdag 20 juni 2018 @ 09:45:02 #8
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179914263
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:01 schreef Goverman het volgende:

[..]

Deze is ZO over de top en slecht dat ie wel weer grappig is.

En ja... superhenk zit nu de hele dag in mijn hoofd... [ link | afbeelding ]
Overigens vind ik het juist gevaar veroorzaken: je gaat toch niet meer in een vrachtwagen stappen terwijl de overweg allang dicht zit?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 20 juni 2018 @ 09:58:07 #9
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_179914574
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:45 schreef dennistd het volgende:

[..]

Overigens vind ik het juist gevaar veroorzaken: je gaat toch niet meer in een vrachtwagen stappen terwijl de overweg allang dicht zit?
Ja, eens hoor...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  woensdag 20 juni 2018 @ 16:57:53 #10
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_179924211
Onderweg terug van de opening van de spoorlijn Roodeschool-Eemshaven door Koning Willem-Alexander. Alle bezoekers (ook de officiële waaronder ik) moesten op de dijk staan om de koning binnen te zien rijden. En na een korte wandeling ging hij de Eclution op (de boot van Wubbo Ockels) voor een rondvaart. Dus ging het officiële gezelschap maar aan de borrel in de terminal van AG Ems. En om 16:21 vertrok de trein richting Groningen.

En waar alle ProRailers met de auto kwamen (en gingen), neem ik dus gewoon die trein. Gelukkig wel gelijk een achievement unlocked! :`)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_179924291
Slimme mensen ook bij ProRail :+
pi_179924307
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 16:57 schreef Goverman het volgende:

En waar alle ProRailers met de auto kwamen (en gingen)
de auto van Willy was er ook gewoon hoor :P
pi_179924595
https://www.thalys.com/im(...)_nieuw_aanbod_en.pdf

Thalys naar Disney was al gemeld, maar er komt dus ook een Zon-Thalys Brussel-Bordeaux en wéér een nieuw interieur. Dat laatste vind ik wel vrij opvallend te noemen aangezien de recente renovatie niet eens zo lang geleden is. Kan Thalys niet beter investeren in meer capaciteit met langere treinen of eventueel Duplex?
pi_179924688
Ze hebben treinen die nog een poosje moeten meegaan, dus waarom niet daar eerst de capaciteit verhogen? Zal waarschijnlijk toch moeten gebeuren, ook als ze elders ingezet gaan worden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 20 juni 2018 @ 17:31:49 #15
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_179924731
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:05 schreef Salatrel het volgende:

[..]

de auto van Willy was er ook gewoon hoor :P
Ja klopt, die ging vanuit de Eemshaven met de auto weer terug. Ten minste, daar ga ik maar even vanuit. Hij zat in ieder geval niet in de trein naar Groningen. Het kan wel zijn dat hij een hapje wil eten in de Eemshaven natuurlijk :')

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:04 schreef b2py het volgende:
Slimme mensen ook bij ProRail :+
Tja, euhm, ik kan niet ontkennen dat menig ProRailer slim is inderdaad. Of ze altijd slimme dingen zeggen is natuurlijk weer een ander verhaal...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  woensdag 20 juni 2018 @ 17:32:34 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179924746
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:23 schreef Sandrvich het volgende:
aangezien de recente renovatie niet eens zo lang geleden is.
2007-2009, zoiets? Voor assets die vrij intensief worden gebruikt is het niet zo gek dat dat dan weer opgefrist wordt.

Daarnaast heeft Thalys inmiddels een concurrent op Amsterdam - Brussel: Eurostar. Dus Thalys moet iets doen om zich daarvan te onderscheiden.
pi_179924783
2016 aldus het bericht, maar dat was alleen een mid-life revisie op technische componenten. Misschien haal je iets in de war Sand?
  woensdag 20 juni 2018 @ 17:39:54 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179924898
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 16:57 schreef Goverman het volgende:
Onderweg terug van de opening van de spoorlijn Roodeschool-Eemshaven door Koning Willem-Alexander. Alle bezoekers (ook de officiële waaronder ik) moesten op de dijk staan om de koning binnen te zien rijden. En na een korte wandeling ging hij de Eclution op (de boot van Wubbo Ockels) voor een rondvaart. Dus ging het officiële gezelschap maar aan de borrel in de terminal van AG Ems. En om 16:21 vertrok de trein richting Groningen.

En waar alle ProRailers met de auto kwamen (en gingen), neem ik dus gewoon die trein. Gelukkig wel gelijk een achievement unlocked! :`)
Pics? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 20 juni 2018 @ 18:34:47 #19
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179925985
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

2007-2009, zoiets? Voor assets die vrij intensief worden gebruikt is het niet zo gek dat dat dan weer opgefrist wordt.

Daarnaast heeft Thalys inmiddels een concurrent op Amsterdam - Brussel: Eurostar. Dus Thalys moet iets doen om zich daarvan te onderscheiden.
Zouden ze ook met de prijs kunnen doen *)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_179926064
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

2007-2009, zoiets? Voor assets die vrij intensief worden gebruikt is het niet zo gek dat dat dan weer opgefrist wordt.

Daarnaast heeft Thalys inmiddels een concurrent op Amsterdam - Brussel: Eurostar. Dus Thalys moet iets doen om zich daarvan te onderscheiden.
Eurostar is geen concurrent, Zijn bijna volledig dezelfde aandeelhouders.

[ Bericht 1% gewijzigd door TjjWester op 20-06-2018 19:00:33 ]
speak only if it improves the silence.
  woensdag 20 juni 2018 @ 18:40:50 #21
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_179926086
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Pics? :P
Jaja... er moet ook nog gewerkt worden enzo (en ik zit mobiel, dus dat gaat weer r*k natuurlijk...)

In ieder geval:

Plaats van handeling is het station Eemshaven, in het UNESCO-werelderfgoed De Waddenzee. Jaja... Een station in een UNESCO-werelderfgoedgebied, dat komt niet vaak voor (toch?).


Een stootjuk, geel. Zoals je hem niet vaak ziet. Zonder trein.


Zelfde stootjuk, nu met een trein er voor. De trein waar Willem-Alaxander in zat. Maar dat was niet op het moment dat deze foto werd genomen, omdat we toen allemaal op de dijk moesten staan.


De aankomst van de Koning, opgewacht door ProRail CEO Pier Eringa. Met achter de koning de burgemeester van de gemeente Eemsmond. Die burgemeester deed het officiële woordje, omdat de gedeputeerde (Fleur Gräper) met griep op bed lag...


Er waren ook nog andere modaliteiten in de Eemshaven. Dit was een autonoom rijdend busje waarmee je een rondje kon rijden (nou ja, 200 meter heen en 200 meter terug).


En als bewijs dat de koning het station echt geopend heeft: een plaquette. (Je zou toch denken dat dat wel ietsje mooier uitgevoerd had kunnen worden...).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_179926152
Alsof ze een a4tje opgehangen hebben :D wat is er trouwens zo bijzonder aan station Eemshaven dat Willy het persoonlijk komt openen?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 juni 2018 @ 19:03:26 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179926523
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 18:44 schreef Salatrel het volgende:
Alsof ze een a4tje opgehangen hebben :D wat is er trouwens zo bijzonder aan station Eemshaven dat Willy het persoonlijk komt openen?
- Een buitendijks station (waarvan we er geen meer hadden sinds de ombouw van Harlingen Haven)
- Het vormt een belangrijke schakel in de verbinding tussen Nederland en een Duits waddeneiland
- Het gebied is een stuk toegankelijker geworden
- Noordelijkste station van Nederland

Zoiets?
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 20 juni 2018 @ 19:04:48 #24
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_179926550
Noordelijkste station van 't land? :P

En natuurlijk een nieuwe verbinding naar (de boot naar) Borkum toe.

Edit: Ah, Peter was me net voor :P

[ Bericht 7% gewijzigd door Claude_Viole op 20-06-2018 21:17:50 ]
  woensdag 20 juni 2018 @ 19:39:27 #25
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179927166
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 18:39 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Eurostar is geen concurrent, Zijn bijna volledig dezelfde aandeelhouders.
Niet waar.

Ten eerste, het zijn zelfstandige bedrijven die een eigen koers varen, en die moeten er dus voor zorgen dat hun aandeelhouders tevreden zijn.

Ten tweede: Eurostar is 40% in handen van Canadese pensioenfondsen.
pi_179927281
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 19:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

Niet waar.

Ten eerste, het zijn zelfstandige bedrijven die een eigen koers varen, en die moeten er dus voor zorgen dat hun aandeelhouders tevreden zijn.

Ten tweede: Eurostar is 40% in handen van Canadese pensioenfondsen.
Voor 60 % in handen sncf en nmbs, bij thalys delen ze een gedeelte van de opbrengst met de partners, dus praktisch gezien is bij beide bedrijven dezelfde situatie maar juridisch anders uitgevoerd. Bij beide bedrijven verdwijnt het overgrote deel in de zakken van de sncf, geen concurentie dus.
speak only if it improves the silence.
  woensdag 20 juni 2018 @ 21:02:27 #27
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179929396
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 19:04 schreef Claude_Viole het volgende:
Noordelijkste station van 't land? :P

En natuurlijk een nieuwe verbinding naar (de boot naar) Borkum toe.

Ah, Peter was eerst :P
dat is Peter niet hoor :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 20 juni 2018 @ 21:02:59 #28
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179929413
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 18:40 schreef Goverman het volgende:

[..]

Jaja... er moet ook nog gewerkt worden enzo (en ik zit mobiel, dus dat gaat weer r*k natuurlijk...)

In ieder geval:
[ afbeelding ]
Plaats van handeling is het station Eemshaven, in het UNESCO-werelderfgoed De Waddenzee. Jaja... Een station in een UNESCO-werelderfgoedgebied, dat komt niet vaak voor (toch?).

[ afbeelding ]
Een stootjuk, geel. Zoals je hem niet vaak ziet. Zonder trein.

[ afbeelding ]
Zelfde stootjuk, nu met een trein er voor. De trein waar Willem-Alaxander in zat. Maar dat was niet op het moment dat deze foto werd genomen, omdat we toen allemaal op de dijk moesten staan.

[ afbeelding ]
De aankomst van de Koning, opgewacht door ProRail CEO Pier Eringa. Met achter de koning de burgemeester van de gemeente Eemsmond. Die burgemeester deed het officiële woordje, omdat de gedeputeerde (Fleur Gräper) met griep op bed lag...

[ afbeelding ]
Er waren ook nog andere modaliteiten in de Eemshaven. Dit was een autonoom rijdend busje waarmee je een rondje kon rijden (nou ja, 200 meter heen en 200 meter terug).

[ afbeelding ]
En als bewijs dat de koning het station echt geopend heeft: een plaquette. (Je zou toch denken dat dat wel ietsje mooier uitgevoerd had kunnen worden...).
Leuk. Maar. Ik mis iets :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 20 juni 2018 @ 21:05:01 #29
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179929482
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leuk. Maar. Ik mis iets :X
Bovenleiding? :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 juni 2018 @ 21:05:37 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179929500
Arriva had zo te zien de GTW met de speciale livery ingezet. Is makkelijk te herkennen, want het is het enige Noordelijke stel met het nieuwe Arriva-logo
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 20 juni 2018 @ 21:17:14 #31
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_179930010
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

dat is Peter niet hoor :+
Die minuut eerder was Peter, die 'maffe Fries' mij toch echt voor :+
  Moderator woensdag 20 juni 2018 @ 22:01:27 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179931931
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leuk. Maar. Ik mis iets :X
Op de tweede foto zie je een stukje van het bord.

Of bedoel je een kaartautomaat?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_179934707
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:17 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]

Die minuut eerder was Peter, die 'maffe Fries' mij toch echt voor :+
O, die andere Peter :P :+
dag
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 juni 2018 @ 23:46:16 #34
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179934748
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:17 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]

Die minuut eerder was Peter, die 'maffe Fries' mij toch echt voor :+
Alleen heet ik niet zo :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 21 juni 2018 @ 06:25:45 #35
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179936972
Op 31 augustus zal de laatste trein stoppen op Leeuwarden Achter de Hoven
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_179938013
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 06:25 schreef dennistd het volgende:
Op 31 augustus zal de laatste trein stoppen op Leeuwarden Achter de Hoven
Hoewel ik er nooit gebruik van heb gemaakt, is het natuurlijk wel een stukje erfgoed.



[ Bericht 0% gewijzigd door Cultuur058 op 21-06-2018 09:40:46 ]
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_179938446
quote:
Dit is geen industrieel erfgoed. Maak het even.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_179938529
:')
pi_179938611
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 09:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dit is geen industrieel erfgoed. Maak het even.
dan niet.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_179938634
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 09:42 schreef Cultuur058 het volgende:

[..]

dan niet.
Erfgoed is het ook niet. Wat is dat toch met die fascinatie van mensen om te zeggen dat hele oude dingen erfgoed zijn. Soms is het gewoon nutteloze oude rommel. Weg ermee.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 21 juni 2018 @ 11:26:04 #41
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_179940048
quote:
erf·goed (het; o; meervoud: erfgoederen)
1
dat wat is overgebleven uit het verleden, m.n. dingen van historische of culturele waarde: cultureel erfgoed
Lijkt mij redelijk van toepassing.
pi_179940170
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 11:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Lijkt mij redelijk van toepassing.
Wat voor toegevoegde historische of culturele waarde heeft een bedrijfshalte die opgeheven wordt? Klinkt als historisch mastwijkisme.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 21 juni 2018 @ 12:28:39 #43
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_179940949
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 09:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Erfgoed is het ook niet. Wat is dat toch met die fascinatie van mensen om te zeggen dat hele oude dingen erfgoed zijn. Soms is het gewoon nutteloze oude rommel. Weg ermee.
Ik snap de erfgoed gedachte ook niet helemaal. Halte Achter de Hoven is niet speciaal (een perronnetje), het materieel waarmee werd gereden is niet speciaal (een duw-trek combi van oudere locs en een stam reizigers rijtuigen) en het vervoer is niet speciaal (een forensen trein voor mensen in een melkfabriek). Tja...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  donderdag 21 juni 2018 @ 13:14:26 #44
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179941782
Met dank aan dit soort "onbenullige" haltes kunnen we überhaupt in een trein zitten in Nederland. Dus wel degelijk erfgoed.
So we just called him Fred
pi_179941798
Er zijn objecten voor minder erfgoed geworden
pi_179941821
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 13:14 schreef FredvZ het volgende:
Met dank aan dit soort "onbenullige" haltes kunnen we überhaupt in een trein zitten in Nederland. Dus wel degelijk erfgoed.
Wat een onzin.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_179941844
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 13:15 schreef b2py het volgende:
Er zijn objecten voor minder erfgoed geworden
Dat kan wel zo zijn, maar dat zegt meer over die andere objecten en over de mentaliteit. Er zijn ook duizenden objecten die meer geschiedenis hadden geen erfgoed geworden.

Straks is het gewoon geschiedenis. Dat is erfgoed genoeg.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 21 juni 2018 @ 13:25:34 #48
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179941969
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 13:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Wat een onzin.
O.a. oude lijn, hofpleinlijn en de hoeksche lijn lagen er vol mee.

En juist door die haltes werd het rendabel om die treinen te laten rijden. Toen waren er bij lange na niet zoveel reizigers tussen de grote steden onderling.

De treinen fungeerde juist om arbeiders naar hun werk te brengen en in de middag weer naar huis.
So we just called him Fred
  donderdag 21 juni 2018 @ 15:19:41 #49
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_179944096
Het is wel de laatste halte die met als enige doel het ontsluiten van industrie t.b.v. werknemers heeft gefunctioneerd. Het is de laatste in een reeks en de soberheid is van een niveau waar menig prutstationnetje nog een puntje aan kan zuigen. Daarmee is het in meerdere aspecten een unieke halte en weerspiegeld iets wat binnenkort veranderd van dagelijkse praktijk in geschiedenis.
pi_179945195
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

2007-2009, zoiets? Voor assets die vrij intensief worden gebruikt is het niet zo gek dat dat dan weer opgefrist wordt.

Daarnaast heeft Thalys inmiddels een concurrent op Amsterdam - Brussel: Eurostar. Dus Thalys moet iets doen om zich daarvan te onderscheiden.
De tijd gaat inderdaad snel en ik word oud. ;( Maar qua bezettingsgraad scoort Thalys echt zeer hoog (toen ik gisteren keek kon ik bijvoorbeeld voor de komende 24h geen vrije stoel vinden op een Thalys van Parijs naar Amsterdam) en die stellen zijn inmiddels ook niet meer de jongste. Had eerder verwacht dat er geinvesteerd zou gaan worden in nieuw materieel, zeker gezien alle Eurostars die ook zo technologisch geavanceerd zijn nu massaal worden gesloopt.
  donderdag 21 juni 2018 @ 17:06:57 #51
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_179945756
Mij zou vlootuitbreiding of vervanging door materieel met meer capaciteit niet gek lijken inderdaad. Kennelijk wil men het eerst met aanpassingen in het bestaande materieel proberen. 7% winst vind ik overigens wel fors als dat niet ten koste van de beenruimte of eerste klas gaat..
pi_179946088
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 16:27 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

De tijd gaat inderdaad snel en ik word oud. ;( Maar qua bezettingsgraad scoort Thalys echt zeer hoog (toen ik gisteren keek kon ik bijvoorbeeld voor de komende 24h geen vrije stoel vinden op een Thalys van Parijs naar Amsterdam) en die stellen zijn inmiddels ook niet meer de jongste. Had eerder verwacht dat er geinvesteerd zou gaan worden in nieuw materieel, zeker gezien alle Eurostars die ook zo technologisch geavanceerd zijn nu massaal worden gesloopt.
Wat heeft alstom dan nog in de aanbieding? Sncf heeft bij de introductie van de agv al laten weten niet echt gecharmeerd te zijn van deze trein.

Dan zou er dus een hele nieuwe moderne tgv ontworpen moeten worden.
speak only if it improves the silence.
pi_179946224
Gelukkig mag Thalys dat zelf bepalen
pi_179946822
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 17:30 schreef b2py het volgende:
Gelukkig mag Thalys dat zelf bepalen
Jij denkt serieus dat ze daar een eigen keus in hebben?
speak only if it improves the silence.
  donderdag 21 juni 2018 @ 18:29:24 #55
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179947382
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 18:00 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Jij denkt serieus dat ze daar een eigen keus in hebben?
Eurostar heeft toch ook bij Siemens kunnen/mogen bestellen?
pi_179947561
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 18:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Eurostar heeft toch ook bij Siemens kunnen/mogen bestellen?
Daar is ook genoeg gezeik over geweest maar is toen afgedaan met de mededeling dat eurostar niet frans is waarna de populisten weer rustig verder gingen.

Een oer frans product als de tgv en dochter thalys(deze kunnen niet los gezien worden) zal nimmer met niet franse treinen gaan rijden, dat zal leide tot woedende mensen, vakbonden en vooral ingrijpen van de overheid.

Scnf en de franse overheid zijn er zeer in bedreven om europese aanbestedingen richting franse bedrijven te sturen, wat in dit geval dus alstom is.
speak only if it improves the silence.
  donderdag 21 juni 2018 @ 18:43:01 #57
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179947725
Over een jaar is dat toch Siemens-Alstom, dus waar hebben we het over? :P
pi_179947846
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 18:43 schreef James1988 het volgende:
Over een jaar is dat toch Siemens-Alstom, dus waar hebben we het over? :P
Zelfs dan kan ik mij niet voorstellen dat er ooit een thalys velaro gaat komen, zelfs niet als deze in frankrijk wordt gebouwd.

Hierboven wordt gezegd dat thalys een zelfstandig bedrijf is en zijn eigen keuzes maakt, ja juridisch wel maar wat mij betreft kan de thalys vloot niet los gezien worden van de tgv vloot, die is daar veel te klein voor.
speak only if it improves the silence.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 juni 2018 @ 18:56:40 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179948106
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 15:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het is wel de laatste halte die met als enige doel het ontsluiten van industrie t.b.v. werknemers heeft gefunctioneerd. Het is de laatste in een reeks en de soberheid is van een niveau waar menig prutstationnetje nog een puntje aan kan zuigen. Daarmee is het in meerdere aspecten een unieke halte en weerspiegeld iets wat binnenkort veranderd van dagelijkse praktijk in geschiedenis.
Volgende station die op de nominatie staat om te gaan verdwijnen zal Heerenveen IJsstadion wel zijn. Zelfs bij evenementen wordt het station de laatste jaren niet meer bediend, behalve als het om de NS schaatsdag gaat.

Onze Lieve Vrouwe ter Nood is helaas ook al verdwenen, dus behalve die paar perrons bij de voetbalstadions blijft er niets meer over.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_179949233
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 18:43 schreef James1988 het volgende:
Over een jaar is dat toch Siemens-Alstom, dus waar hebben we het over? :P
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat die fusie door Vestager wordt goedgekeurd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2018 19:42:27 ]
  donderdag 21 juni 2018 @ 20:48:49 #61
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179951409
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 19:42 schreef J.B. het volgende:

[..]

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat die fusie door Vestager wordt goedgekeurd.
Heeft de EU ooit een fusie afgekeurd? Eisen stellen gebeurt wel, maar afkeuren...?
pi_179952074
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 20:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Heeft de EU ooit een fusie afgekeurd? Eisen stellen gebeurt wel, maar afkeuren...?
Gebeurt vaak zat, UPS/TNT, Ryanair/Air Lingus en Deutsche Börse/London Stock Exchange schieten me zo al te binnen van pakweg de afgelopen 5 jaar.
pi_179955162
Belgische conducteur

http://www.dumpert.nl/mediabase/7458689/796048e8

Met zo'n talenknobbel lijkt die conducteur z'n roeping wel gemist te hebben :P
  vrijdag 22 juni 2018 @ 07:41:56 #64
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179960230
Wauw, er rijdt gewoon een non-stop trein tussen Utrecht centraal en Houten Castellum :o WAT is daar zo boeiend?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 22 juni 2018 @ 08:30:41 #65
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_179960709
Het is een logistieke beweging om materieel te besparen t.o.v. extra stops.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 08:35:41 #66
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_179960770
En het gaat dus eigenlijk om de terugrit, dan stopt-ie wel overal voor alle mensen die naar het wel boeiende Utrecht willen. 's Middags is het precies andersom.

Volgend jaar wordt het nog leuker, dan gaat er een Intercity vanuit Rotterdam doorrijden naar Houten Castellum.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 08:56:31 #67
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_179961019
Gisteren in Nieuwsuur: hoe meer reizigers in internationale treinen te krijgen. Best een aardig artikel!

Het geesprek met de staatssecretaris ging over deze Kamerbrief.

Meest hilarische stukje: dame die in Almelo in de pimpel is gestapt en vindt dat die trein te vaak stopt. Oplossing: alle stops verwijderen en alleen in Almelo, Hannover en misschien Osnabruck stoppen... :')
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 09:52:46 #68
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179961711
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 07:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Wauw, er rijdt gewoon een non-stop trein tussen Utrecht centraal en Houten Castellum :o WAT is daar zo boeiend?
Zo rijden er 6 sprinters per uur tussen Houten en Utrecht. Uiteindelijk moet dat tussen Geldermalsen en Utrecht worden, maar daarvoor moet Geldermalsen eerst verbouwd worden.

pi_179962503
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 08:56 schreef Goverman het volgende:
Gisteren in Nieuwsuur: hoe meer reizigers in internationale treinen te krijgen. Best een aardig artikel!

Het geesprek met de staatssecretaris ging over deze Kamerbrief.

Meest hilarische stukje: dame die in Almelo in de pimpel is gestapt en vindt dat die trein te vaak stopt. Oplossing: alle stops verwijderen en alleen in Almelo, Hannover en misschien Osnabruck stoppen... :')
Treinen moeten eerder gaan rijden, hoeveel volk er al op stap is voordat de eerste IC van Amsterdam naar Utrecht gaat..
pi_179962573
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 10:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Treinen moeten eerder gaan rijden, hoeveel volk er al op stap is voordat de eerste IC van Amsterdam naar Utrecht gaat..
slecht voorbeeld de IC van Amsterdam naar Utrecht rijd de hele nacht door :P
pi_179963095
Ik moet zeggen dat het per ingang laatste drgl al een stuk verbeterd zoals ik het nu zie, zat eerst een gat van 80 min na laatste nachttrein maar dat is nu nog maar 32 dus goede ontwikkeling.
Het vervelende vind ik gewoon dat zelfs als ik 45 min in de file sta ik even snel ben als het OV.. het is gewoon traag, en tien minuten is wel te doen maar 45..
  vrijdag 22 juni 2018 @ 12:29:03 #72
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_179964192
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:34 schreef b2py het volgende:
Ik moet zeggen dat het per ingang laatste drgl al een stuk verbeterd zoals ik het nu zie, zat eerst een gat van 80 min na laatste nachttrein maar dat is nu nog maar 32 dus goede ontwikkeling.
Het vervelende vind ik gewoon dat zelfs als ik 45 min in de file sta ik even snel ben als het OV.. het is gewoon traag, en tien minuten is wel te doen maar 45..
Het is ook maar net wat je herkomst en bestemming is, en of je bereid bent om een stationsfiets/ov-fiets te gebruiken. Dat scheelt soms zo een half uur in vergelijking met twee keer overstappen.
pi_179965611
1 uur 15 zonder voor en na transport, zeker 20 voor en 10 na.. het houdt niet over
pi_179965615
Wordt maar zeer beknopt ingegaan op heffingen voor vliegtuigen. Juist het heffen op korte vliegafstanden kan flink van invloed zijn op het gebruik.
pi_179970332
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:44 schreef Bitlord het volgende:
Wordt maar zeer beknopt ingegaan op heffingen voor vliegtuigen. Juist het heffen op korte vliegafstanden kan flink van invloed zijn op het gebruik.
Maar die extra reizigersstroom kan de trein helemaal niet aan..
dag
  vrijdag 22 juni 2018 @ 16:59:00 #76
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179970549
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:44 schreef Bitlord het volgende:
Wordt maar zeer beknopt ingegaan op heffingen voor vliegtuigen. Juist het heffen op korte vliegafstanden kan flink van invloed zijn op het gebruik.
Het grote auto rijd topic is elders.
Zelfs met 7 euro pp per vlucht blijft de trein veruit de duurste optie.
So we just called him Fred
  vrijdag 22 juni 2018 @ 17:58:48 #77
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_179971769
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:54 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nee, is ie zo ver buiten de rails geraakt? :+
  vrijdag 22 juni 2018 @ 18:08:01 #78
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_179971950
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:23 schreef Sandrvich het volgende:
https://www.thalys.com/im(...)_nieuw_aanbod_en.pdf

Thalys naar Disney was al gemeld, maar er komt dus ook een Zon-Thalys Brussel-Bordeaux en wéér een nieuw interieur. Dat laatste vind ik wel vrij opvallend te noemen aangezien de recente renovatie niet eens zo lang geleden is. Kan Thalys niet beter investeren in meer capaciteit met langere treinen of eventueel Duplex?
Er is geen plek (meer) om op Disney te keren 8)7
  vrijdag 22 juni 2018 @ 19:53:04 #79
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_179974263
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 17:46 schreef raptorix het volgende:
https://www.haarlemsdagbl(...)s-station-sloterdijk

Viel me van de week pas op, wat een gehannes zeg, ze kunnen dan beter de poortjes weghalen.
Dit was toch in Hilversum ook en was toch ook opgelost?
pi_179984100
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 19:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dit was toch in Hilversum ook en was toch ook opgelost?
Geen idee, toevallig was ik van de week op Sloterdijk en daar is het in ieder geval nog niet opgelost.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Redactie Sport zaterdag 23 juni 2018 @ 06:30:53 #81
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179984233
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 19:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dit was toch in Hilversum ook en was toch ook opgelost?
Dat ging meer over de wisseling tussen dal- en spitstarief. Dat is opgelost met het van-rit-naar-reis, waardoor bij een overstap (incheck binnen 35 minuten na uitcheck) je op hetzelfde tarief doorreist. Nadeel daarvan is dat je niet meer even na 9u kunt uitchecken en weer inchecken om op daltarief verder te reizen. En bij een overstap op een andere vervoerder werkt het weer anders: dan wisselt het tarief wel weer...

Dit op Sloterdijk gaat om het maken van extra kilometers: Alkmaar-Delft wordt via Haarlem berekend, maar als je uit- en weer incheckt op Sloterdijk pakt ie eerst de kilometers Alkmaar-Sloterdijk, en vervolgens de kilometers Sloterdijk-Delft. Dat zijn extra kilometers ten opzichte van de zonder overchecken berekende reis via Haarlem.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_179986172
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:45 schreef Peter het volgende:

[..]

Maar die extra reizigersstroom kan de trein helemaal niet aan..
Zolang de internationale treinen nog niet op maximale lengte rijden én er nog gaten in de uurdienstregeling zitten kan ik mij dat moeilijk voorstellen.
  Moderator zaterdag 23 juni 2018 @ 11:06:02 #83
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179987495
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 09:35 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Zolang de internationale treinen nog niet op maximale lengte rijden én er nog gaten in de uurdienstregeling zitten kan ik mij dat moeilijk voorstellen.
Zo'n 1700 moet inderdaad wel wat meer rijtuigen kunnen trekken dan het huidige aantal.

Zou er ruimte zijn om hem alleen in zeg Amsterdam, Utrecht en Deventer te laten stoppen en daarnaast een extra binnenlandse IC?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 23 juni 2018 @ 11:07:30 #84
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_179987520
Ik denk eigenlijk eerder dat er meer treinen met dubbele stellen gaan rijden of dat er op de courante tijdstippen naar een halfuurdienst wordt toegewerkt dan dat men de gaten in de uurdienst gaat vullen. De Thalys en Eurostar verkopen zitplaatsen en op een zitplaats die je nuttig kunt gebruiken om een dagje heen en weer te reizen naar een bestemming dichtbij én kunt gebruiken als onderdeel van een lange reis (Nederland-Zuid Frankrijk) levert meer potentiële klandizie (en dus geld!) op dan een zitplaats voor iemand die om twee uur 's middags een keer vertrekt voor een paar dagen weg. Daarbij komt nog dat de LGV Nord een uurtje overdag is afgesloten wat gaten in een uurdienst in de hand werkt.

Voor de IC-Berlijn geldt grofweg hetzelfde maar dan zonder de sluiting van de HSL.
pi_179990399
Een vriend van mij vroeg laatst of de gemeente brussel een treinstation heeft? Ik dacht zelf aan brussel centraal maar ben daar weinig zeker van.
speak only if it improves the silence.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 14:44:32 #86
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179990488
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 14:38 schreef TjjWester het volgende:
Een vriend van mij vroeg laatst of de gemeente brussel een treinstation heeft? Ik dacht zelf aan brussel centraal maar ben daar weinig zeker van.
Wikipedia heeft het antwoord:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Brussel_(stad)
So we just called him Fred
pi_179990787
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 14:38 schreef TjjWester het volgende:
Een vriend van mij vroeg laatst of de gemeente brussel een treinstation heeft? Ik dacht zelf aan brussel centraal maar ben daar weinig zeker van.
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 14:44 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Wikipedia heeft het antwoord:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Brussel_(stad)
Dat artikel klopt niet, station Brussel-Noord ligt bijvoorbeeld in Schaarbeek. Station Schaarbeek daarentegen ligt in Brussel, leve Brusselse logica. Ook Brussel-Zuid ligt niet in de gemeente Brussel, dat station ligt in Sint-Gillis.

Brussel-Centraal ligt echter wel effectief in Brussel, en hetzelfde geldt voor Brussel-Schuman. Het even verderop gelegen station Brussel-Luxemburg ligt dan weer in de gemeente Elsene, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat de kleinere stations betreft liggen sowieso Brussel-Congres en Brussel-Kapellekerk ook in de gemeente Brussel.

Edit: ik zie dat dat al compleet is. Op deze Wikipedia staat een compleet overzicht:
https://nl.m.wikipedia.or(...)oofdstedelijk_Gewest

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2018 15:11:50 ]
  zaterdag 23 juni 2018 @ 16:47:19 #88
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179992609
Daar zijn er nog best wel een paar bij gekomen sinds like 2010 :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_179995762
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 14:44 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Wikipedia heeft het antwoord:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Brussel_(stad)
Zoals j.b al aangeeft valt slechts een klein gedeelte van brussel onder de gemeente brussel. Toch bedankt

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 15:02 schreef J.B. het volgende:

[..]

[..]

Dat artikel klopt niet, station Brussel-Noord ligt bijvoorbeeld in Schaarbeek. Station Schaarbeek daarentegen ligt in Brussel, leve Brusselse logica. Ook Brussel-Zuid ligt niet in de gemeente Brussel, dat station ligt in Sint-Gillis.

Brussel-Centraal ligt echter wel effectief in Brussel, en hetzelfde geldt voor Brussel-Schuman. Het even verderop gelegen station Brussel-Luxemburg ligt dan weer in de gemeente Elsene, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat de kleinere stations betreft liggen sowieso Brussel-Congres en Brussel-Kapellekerk ook in de gemeente Brussel.

Edit: ik zie dat dat al compleet is. Op deze Wikipedia staat een compleet overzicht:
https://nl.m.wikipedia.or(...)oofdstedelijk_Gewest
Bedankt. Station schaarbeek ligt niet in de gemeente schaarbeek?
speak only if it improves the silence.
pi_179996418
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 07:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Wauw, er rijdt gewoon een non-stop trein tussen Utrecht centraal en Houten Castellum :o WAT is daar zo boeiend?
Super handig man, in 8 minuten van Castellum naar Utrecht CS. :Y
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 juni 2018 @ 21:02:58 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179998163
De spoorverdubbeling tussen Hoogkerk en Zuidhorn begint langzaam maar zeker zichtbaar te worden. Eerst hebben ze allerlei kabels verlegd en bij Hoogkerk is naast het bestaande spoor al een zandbed gelegd.

Bij Hurdegaryp wordt langzamerhand zichtbaar waar de tunnel onder het spoor moet komen te liggen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_180002141
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:59 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Het grote auto rijd topic is elders.
Zelfs met 7 euro pp per vlucht blijft de trein veruit de duurste optie.
¤150,- milieutaks per enkele reis bij alle afstanden onder de 700km en met dat geld de treinkaartjes goedkoper maken en capaciteit verhogen. Binnen no-time beginnen ze aan een kanaaltunnel van Nederland naar GB, die de wat, bijna 35 vluchten tussen één van de Londonse luchthavens met Shithole verbinden? Kan je mooi een extra laag onder het huidige Schiphol van bouwen waar alleen HSL komt en je eventueel een buiten-schengen-procedure kan doorlopen.

Zo zou ik het tenminste in Cities: Skylines oplossen :P
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 24 juni 2018 @ 00:03:40 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180002644
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 23:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Zo zou ik het tenminste in Cities: Skylines oplossen
:D
pi_180003058
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 00:03 schreef James1988 het volgende:

[..]

:D
Er zijn wel echt achterlijk veel retourvluchten en ik weet niet hoeveel vrachtschepen die heen en weer varen. Vrachtschepen varen op meuk die niet heel veel minder vervuilend is dan vliegtuigen. De kanaaltunnel zit al praktisch vol qua capaciteit, ik denk dat er echt best wel markt is voor zo'n verbinding. Zoals ik vaker heb gezegd; eventueel kan je overwegen om een luchthaven in zee te bouwen, tussen London en Amsterdam, op de route van de HSL. Niet alle treinen hoeven er te stoppen. Dit gaat natuurlijk miljarden en miljarden kosten, maar denk eens aan alle mensen die in NL opeens lekker kunnen slapen. Vijf landings/vertrekbanen per windrichting, is allemaal prima mogelijk op zee. Harde wind kunnen piloten wel op getraind worden, en als we een paar banen bij Schiphol en in Londen zelf open houden voor het geval het erg stormt heb je alles afgedekt.

Vet cool idee ook gewoon!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 24 juni 2018 @ 11:39:00 #95
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180008469
Ik zeg DOEN! _O_

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 24 juni 2018 @ 12:00:20 #96
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180008705
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 00:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
maar denk eens aan alle mensen die in NL opeens lekker kunnen slapen.
En alle mensen die opeens minder goed kunnen slapen omdat er bijna non-stop een trein voorbij komt. Volgens het CBS zijn er slechts 7.000 mensen in Nederland die in leven waren vóór het bestaan van Schiphol, die andere 17.075.000 inwoners hadden dus wel kunnen weten dat ze last van herrie zouden krijgen als ze bij een vliegveld gingen wonen.
So we just called him Fred
  Moderator zondag 24 juni 2018 @ 12:06:04 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180008774
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 00:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Er zijn wel echt achterlijk veel retourvluchten en ik weet niet hoeveel vrachtschepen die heen en weer varen.
Sowieso is het idioot hoeveel er 'onnodig'met containers wordt geschoven. Het is bijvoorbeeld goedkoper om een containers van het westen van de VS via Rotterdam/Hamburg naar Thailand te verschepen dan rechtstreeks. Importheffingen en zulks. Nu is het bedrijf een MKB bedrijf die af en toe eens wat schuift tussen productielocaties, maar er zijn veel meer en grotere bedrijven...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 24 juni 2018 @ 12:07:45 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180008789
quote:
7s.gif Op zondag 24 juni 2018 12:00 schreef FredvZ het volgende:

[..]

En alle mensen die opeens minder goed kunnen slapen omdat er bijna non-stop een trein voorbij komt. Volgens het CBS zijn er slechts 7.000 mensen in Nederland die in leven waren vóór het bestaan van Schiphol, die andere 17.075.000 inwoners hadden dus wel kunnen weten dat ze last van herrie zouden krijgen als ze bij een vliegveld gingen wonen.
Dat dus. Haal er een paar agrariërs af die niet zomaar hun bedrijf kunnen verplaatsen. Maar goed dat zijn ook geen duizenden...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 24 juni 2018 @ 12:11:24 #99
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180008820
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 12:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat dus. Haal er een paar agrariërs af die niet zomaar hun bedrijf kunnen verplaatsen. Maar goed dat zijn ook geen duizenden...
Uit betrouwbare bron weet ik dat die agrariërs zich drukker maken over de hoeveelheid zout in het water dan het geluid van de vliegtuigen.
So we just called him Fred
  Moderator zondag 24 juni 2018 @ 12:15:34 #100
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180008873
quote:
7s.gif Op zondag 24 juni 2018 12:11 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Uit betrouwbare bron weet ik dat die agrariërs zich drukker maken over de hoeveelheid zout in het water dan het geluid van de vliegtuigen.
Dat is inderdaad een probleem.
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')