abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport woensdag 20 juni 2018 @ 07:45:20 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179912926


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Speelt wel eens met echte treintjes *O*
eye.jpg FredvZ Eeuwig chagrijnige forens


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!



[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 20-06-2018 08:04:00 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_179913035
Er zit/zat een backwerk vlakbij Bijlmer maar die is ook naar Nederlandse standaard geprijsd. En ze hadden geen broodje schnitzel
pi_179913110
Hoe heet dat ding in België ook alweer. Panos? Behalve dan dat je er niet kon pinnen was het qua prijzen ook nog gewoon gezellig de guldentijd. Echt heel prettig. Bijna een halve meter vers brood met ham en kaas (en als je wil doen ze er ook nog konijnenvoer op) voor ¤2,25. Alhoewel dat nu ook wel niet meer zal zijn (was voor het laatst bij Panos in 2013).
Bier.
pi_179913118
Ik was er in januari, best prima te doen nog
  Redactie Sport woensdag 20 juni 2018 @ 08:16:55 #5
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179913170
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 20 juni 2018 @ 09:01:50 #6
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_179913568
quote:
Deze is ZO over de top en slecht dat ie wel weer grappig is.

En ja... superhenk zit nu de hele dag in mijn hoofd...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Moderator woensdag 20 juni 2018 @ 09:35:29 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179914061
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 07:58 schreef b2py het volgende:
Er zit/zat een backwerk vlakbij Bijlmer maar die is ook naar Nederlandse standaard geprijsd. En ze hadden geen broodje schnitzel
2x faal :(
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport woensdag 20 juni 2018 @ 09:45:02 #8
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179914263
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:01 schreef Goverman het volgende:

[..]

Deze is ZO over de top en slecht dat ie wel weer grappig is.

En ja... superhenk zit nu de hele dag in mijn hoofd... [ link | afbeelding ]
Overigens vind ik het juist gevaar veroorzaken: je gaat toch niet meer in een vrachtwagen stappen terwijl de overweg allang dicht zit?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 20 juni 2018 @ 09:58:07 #9
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_179914574
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:45 schreef dennistd het volgende:

[..]

Overigens vind ik het juist gevaar veroorzaken: je gaat toch niet meer in een vrachtwagen stappen terwijl de overweg allang dicht zit?
Ja, eens hoor...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  woensdag 20 juni 2018 @ 16:57:53 #10
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_179924211
Onderweg terug van de opening van de spoorlijn Roodeschool-Eemshaven door Koning Willem-Alexander. Alle bezoekers (ook de officiële waaronder ik) moesten op de dijk staan om de koning binnen te zien rijden. En na een korte wandeling ging hij de Eclution op (de boot van Wubbo Ockels) voor een rondvaart. Dus ging het officiële gezelschap maar aan de borrel in de terminal van AG Ems. En om 16:21 vertrok de trein richting Groningen.

En waar alle ProRailers met de auto kwamen (en gingen), neem ik dus gewoon die trein. Gelukkig wel gelijk een achievement unlocked! :`)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_179924291
Slimme mensen ook bij ProRail :+
pi_179924307
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 16:57 schreef Goverman het volgende:

En waar alle ProRailers met de auto kwamen (en gingen)
de auto van Willy was er ook gewoon hoor :P
pi_179924595
https://www.thalys.com/im(...)_nieuw_aanbod_en.pdf

Thalys naar Disney was al gemeld, maar er komt dus ook een Zon-Thalys Brussel-Bordeaux en wéér een nieuw interieur. Dat laatste vind ik wel vrij opvallend te noemen aangezien de recente renovatie niet eens zo lang geleden is. Kan Thalys niet beter investeren in meer capaciteit met langere treinen of eventueel Duplex?
pi_179924688
Ze hebben treinen die nog een poosje moeten meegaan, dus waarom niet daar eerst de capaciteit verhogen? Zal waarschijnlijk toch moeten gebeuren, ook als ze elders ingezet gaan worden.
Bier.
  woensdag 20 juni 2018 @ 17:31:49 #15
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_179924731
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:05 schreef Salatrel het volgende:

[..]

de auto van Willy was er ook gewoon hoor :P
Ja klopt, die ging vanuit de Eemshaven met de auto weer terug. Ten minste, daar ga ik maar even vanuit. Hij zat in ieder geval niet in de trein naar Groningen. Het kan wel zijn dat hij een hapje wil eten in de Eemshaven natuurlijk :')

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:04 schreef b2py het volgende:
Slimme mensen ook bij ProRail :+
Tja, euhm, ik kan niet ontkennen dat menig ProRailer slim is inderdaad. Of ze altijd slimme dingen zeggen is natuurlijk weer een ander verhaal...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  woensdag 20 juni 2018 @ 17:32:34 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179924746
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:23 schreef Sandrvich het volgende:
aangezien de recente renovatie niet eens zo lang geleden is.
2007-2009, zoiets? Voor assets die vrij intensief worden gebruikt is het niet zo gek dat dat dan weer opgefrist wordt.

Daarnaast heeft Thalys inmiddels een concurrent op Amsterdam - Brussel: Eurostar. Dus Thalys moet iets doen om zich daarvan te onderscheiden.
pi_179924783
2016 aldus het bericht, maar dat was alleen een mid-life revisie op technische componenten. Misschien haal je iets in de war Sand?
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 20 juni 2018 @ 17:39:54 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179924898
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 16:57 schreef Goverman het volgende:
Onderweg terug van de opening van de spoorlijn Roodeschool-Eemshaven door Koning Willem-Alexander. Alle bezoekers (ook de officiële waaronder ik) moesten op de dijk staan om de koning binnen te zien rijden. En na een korte wandeling ging hij de Eclution op (de boot van Wubbo Ockels) voor een rondvaart. Dus ging het officiële gezelschap maar aan de borrel in de terminal van AG Ems. En om 16:21 vertrok de trein richting Groningen.

En waar alle ProRailers met de auto kwamen (en gingen), neem ik dus gewoon die trein. Gelukkig wel gelijk een achievement unlocked! :`)
Pics? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 20 juni 2018 @ 18:34:47 #19
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179925985
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

2007-2009, zoiets? Voor assets die vrij intensief worden gebruikt is het niet zo gek dat dat dan weer opgefrist wordt.

Daarnaast heeft Thalys inmiddels een concurrent op Amsterdam - Brussel: Eurostar. Dus Thalys moet iets doen om zich daarvan te onderscheiden.
Zouden ze ook met de prijs kunnen doen *)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_179926064
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

2007-2009, zoiets? Voor assets die vrij intensief worden gebruikt is het niet zo gek dat dat dan weer opgefrist wordt.

Daarnaast heeft Thalys inmiddels een concurrent op Amsterdam - Brussel: Eurostar. Dus Thalys moet iets doen om zich daarvan te onderscheiden.
Eurostar is geen concurrent, Zijn bijna volledig dezelfde aandeelhouders.

[ Bericht 1% gewijzigd door TjjWester op 20-06-2018 19:00:33 ]
speak only if it improves the silence.
  woensdag 20 juni 2018 @ 18:40:50 #21
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_179926086
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Pics? :P
Jaja... er moet ook nog gewerkt worden enzo (en ik zit mobiel, dus dat gaat weer r*k natuurlijk...)

In ieder geval:

Plaats van handeling is het station Eemshaven, in het UNESCO-werelderfgoed De Waddenzee. Jaja... Een station in een UNESCO-werelderfgoedgebied, dat komt niet vaak voor (toch?).


Een stootjuk, geel. Zoals je hem niet vaak ziet. Zonder trein.


Zelfde stootjuk, nu met een trein er voor. De trein waar Willem-Alaxander in zat. Maar dat was niet op het moment dat deze foto werd genomen, omdat we toen allemaal op de dijk moesten staan.


De aankomst van de Koning, opgewacht door ProRail CEO Pier Eringa. Met achter de koning de burgemeester van de gemeente Eemsmond. Die burgemeester deed het officiële woordje, omdat de gedeputeerde (Fleur Gräper) met griep op bed lag...


Er waren ook nog andere modaliteiten in de Eemshaven. Dit was een autonoom rijdend busje waarmee je een rondje kon rijden (nou ja, 200 meter heen en 200 meter terug).


En als bewijs dat de koning het station echt geopend heeft: een plaquette. (Je zou toch denken dat dat wel ietsje mooier uitgevoerd had kunnen worden...).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_179926152
Alsof ze een a4tje opgehangen hebben :D wat is er trouwens zo bijzonder aan station Eemshaven dat Willy het persoonlijk komt openen?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 juni 2018 @ 19:03:26 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179926523
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 18:44 schreef Salatrel het volgende:
Alsof ze een a4tje opgehangen hebben :D wat is er trouwens zo bijzonder aan station Eemshaven dat Willy het persoonlijk komt openen?
- Een buitendijks station (waarvan we er geen meer hadden sinds de ombouw van Harlingen Haven)
- Het vormt een belangrijke schakel in de verbinding tussen Nederland en een Duits waddeneiland
- Het gebied is een stuk toegankelijker geworden
- Noordelijkste station van Nederland

Zoiets?
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 20 juni 2018 @ 19:04:48 #24
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_179926550
Noordelijkste station van 't land? :P

En natuurlijk een nieuwe verbinding naar (de boot naar) Borkum toe.

Edit: Ah, Peter was me net voor :P

[ Bericht 7% gewijzigd door Claude_Viole op 20-06-2018 21:17:50 ]
  woensdag 20 juni 2018 @ 19:39:27 #25
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179927166
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 18:39 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Eurostar is geen concurrent, Zijn bijna volledig dezelfde aandeelhouders.
Niet waar.

Ten eerste, het zijn zelfstandige bedrijven die een eigen koers varen, en die moeten er dus voor zorgen dat hun aandeelhouders tevreden zijn.

Ten tweede: Eurostar is 40% in handen van Canadese pensioenfondsen.
pi_179927281
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 19:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

Niet waar.

Ten eerste, het zijn zelfstandige bedrijven die een eigen koers varen, en die moeten er dus voor zorgen dat hun aandeelhouders tevreden zijn.

Ten tweede: Eurostar is 40% in handen van Canadese pensioenfondsen.
Voor 60 % in handen sncf en nmbs, bij thalys delen ze een gedeelte van de opbrengst met de partners, dus praktisch gezien is bij beide bedrijven dezelfde situatie maar juridisch anders uitgevoerd. Bij beide bedrijven verdwijnt het overgrote deel in de zakken van de sncf, geen concurentie dus.
speak only if it improves the silence.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 20 juni 2018 @ 21:02:27 #27
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179929396
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 19:04 schreef Claude_Viole het volgende:
Noordelijkste station van 't land? :P

En natuurlijk een nieuwe verbinding naar (de boot naar) Borkum toe.

Ah, Peter was eerst :P
dat is Peter niet hoor :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 20 juni 2018 @ 21:02:59 #28
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179929413
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 18:40 schreef Goverman het volgende:

[..]

Jaja... er moet ook nog gewerkt worden enzo (en ik zit mobiel, dus dat gaat weer r*k natuurlijk...)

In ieder geval:
[ afbeelding ]
Plaats van handeling is het station Eemshaven, in het UNESCO-werelderfgoed De Waddenzee. Jaja... Een station in een UNESCO-werelderfgoedgebied, dat komt niet vaak voor (toch?).

[ afbeelding ]
Een stootjuk, geel. Zoals je hem niet vaak ziet. Zonder trein.

[ afbeelding ]
Zelfde stootjuk, nu met een trein er voor. De trein waar Willem-Alaxander in zat. Maar dat was niet op het moment dat deze foto werd genomen, omdat we toen allemaal op de dijk moesten staan.

[ afbeelding ]
De aankomst van de Koning, opgewacht door ProRail CEO Pier Eringa. Met achter de koning de burgemeester van de gemeente Eemsmond. Die burgemeester deed het officiële woordje, omdat de gedeputeerde (Fleur Gräper) met griep op bed lag...

[ afbeelding ]
Er waren ook nog andere modaliteiten in de Eemshaven. Dit was een autonoom rijdend busje waarmee je een rondje kon rijden (nou ja, 200 meter heen en 200 meter terug).

[ afbeelding ]
En als bewijs dat de koning het station echt geopend heeft: een plaquette. (Je zou toch denken dat dat wel ietsje mooier uitgevoerd had kunnen worden...).
Leuk. Maar. Ik mis iets :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 20 juni 2018 @ 21:05:01 #29
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179929482
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leuk. Maar. Ik mis iets :X
Bovenleiding? :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 juni 2018 @ 21:05:37 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179929500
Arriva had zo te zien de GTW met de speciale livery ingezet. Is makkelijk te herkennen, want het is het enige Noordelijke stel met het nieuwe Arriva-logo
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 20 juni 2018 @ 21:17:14 #31
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_179930010
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

dat is Peter niet hoor :+
Die minuut eerder was Peter, die 'maffe Fries' mij toch echt voor :+
  Moderator woensdag 20 juni 2018 @ 22:01:27 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179931931
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leuk. Maar. Ik mis iets :X
Op de tweede foto zie je een stukje van het bord.

Of bedoel je een kaartautomaat?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_179934707
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:17 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]

Die minuut eerder was Peter, die 'maffe Fries' mij toch echt voor :+
O, die andere Peter :P :+
dag
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 juni 2018 @ 23:46:16 #34
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179934748
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 21:17 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]

Die minuut eerder was Peter, die 'maffe Fries' mij toch echt voor :+
Alleen heet ik niet zo :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 21 juni 2018 @ 06:25:45 #35
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179936972
Op 31 augustus zal de laatste trein stoppen op Leeuwarden Achter de Hoven
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_179938013
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 06:25 schreef dennistd het volgende:
Op 31 augustus zal de laatste trein stoppen op Leeuwarden Achter de Hoven
Hoewel ik er nooit gebruik van heb gemaakt, is het natuurlijk wel een stukje erfgoed.



[ Bericht 0% gewijzigd door Cultuur058 op 21-06-2018 09:40:46 ]
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_179938446
quote:
Dit is geen industrieel erfgoed. Maak het even.
Bier.
pi_179938529
:')
pi_179938611
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 09:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dit is geen industrieel erfgoed. Maak het even.
dan niet.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_179938634
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 09:42 schreef Cultuur058 het volgende:

[..]

dan niet.
Erfgoed is het ook niet. Wat is dat toch met die fascinatie van mensen om te zeggen dat hele oude dingen erfgoed zijn. Soms is het gewoon nutteloze oude rommel. Weg ermee.
Bier.
  donderdag 21 juni 2018 @ 11:26:04 #41
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_179940048
quote:
erf·goed (het; o; meervoud: erfgoederen)
1
dat wat is overgebleven uit het verleden, m.n. dingen van historische of culturele waarde: cultureel erfgoed
Lijkt mij redelijk van toepassing.
pi_179940170
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 11:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Lijkt mij redelijk van toepassing.
Wat voor toegevoegde historische of culturele waarde heeft een bedrijfshalte die opgeheven wordt? Klinkt als historisch mastwijkisme.
Bier.
  donderdag 21 juni 2018 @ 12:28:39 #43
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_179940949
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 09:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Erfgoed is het ook niet. Wat is dat toch met die fascinatie van mensen om te zeggen dat hele oude dingen erfgoed zijn. Soms is het gewoon nutteloze oude rommel. Weg ermee.
Ik snap de erfgoed gedachte ook niet helemaal. Halte Achter de Hoven is niet speciaal (een perronnetje), het materieel waarmee werd gereden is niet speciaal (een duw-trek combi van oudere locs en een stam reizigers rijtuigen) en het vervoer is niet speciaal (een forensen trein voor mensen in een melkfabriek). Tja...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  donderdag 21 juni 2018 @ 13:14:26 #44
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179941782
Met dank aan dit soort "onbenullige" haltes kunnen we überhaupt in een trein zitten in Nederland. Dus wel degelijk erfgoed.
So we just called him Fred
pi_179941798
Er zijn objecten voor minder erfgoed geworden
pi_179941821
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 13:14 schreef FredvZ het volgende:
Met dank aan dit soort "onbenullige" haltes kunnen we überhaupt in een trein zitten in Nederland. Dus wel degelijk erfgoed.
Wat een onzin.
Bier.
pi_179941844
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 13:15 schreef b2py het volgende:
Er zijn objecten voor minder erfgoed geworden
Dat kan wel zo zijn, maar dat zegt meer over die andere objecten en over de mentaliteit. Er zijn ook duizenden objecten die meer geschiedenis hadden geen erfgoed geworden.

Straks is het gewoon geschiedenis. Dat is erfgoed genoeg.
Bier.
  donderdag 21 juni 2018 @ 13:25:34 #48
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179941969
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 13:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Wat een onzin.
O.a. oude lijn, hofpleinlijn en de hoeksche lijn lagen er vol mee.

En juist door die haltes werd het rendabel om die treinen te laten rijden. Toen waren er bij lange na niet zoveel reizigers tussen de grote steden onderling.

De treinen fungeerde juist om arbeiders naar hun werk te brengen en in de middag weer naar huis.
So we just called him Fred
  donderdag 21 juni 2018 @ 15:19:41 #49
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_179944096
Het is wel de laatste halte die met als enige doel het ontsluiten van industrie t.b.v. werknemers heeft gefunctioneerd. Het is de laatste in een reeks en de soberheid is van een niveau waar menig prutstationnetje nog een puntje aan kan zuigen. Daarmee is het in meerdere aspecten een unieke halte en weerspiegeld iets wat binnenkort veranderd van dagelijkse praktijk in geschiedenis.
pi_179945195
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

2007-2009, zoiets? Voor assets die vrij intensief worden gebruikt is het niet zo gek dat dat dan weer opgefrist wordt.

Daarnaast heeft Thalys inmiddels een concurrent op Amsterdam - Brussel: Eurostar. Dus Thalys moet iets doen om zich daarvan te onderscheiden.
De tijd gaat inderdaad snel en ik word oud. ;( Maar qua bezettingsgraad scoort Thalys echt zeer hoog (toen ik gisteren keek kon ik bijvoorbeeld voor de komende 24h geen vrije stoel vinden op een Thalys van Parijs naar Amsterdam) en die stellen zijn inmiddels ook niet meer de jongste. Had eerder verwacht dat er geinvesteerd zou gaan worden in nieuw materieel, zeker gezien alle Eurostars die ook zo technologisch geavanceerd zijn nu massaal worden gesloopt.
  donderdag 21 juni 2018 @ 17:06:57 #51
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_179945756
Mij zou vlootuitbreiding of vervanging door materieel met meer capaciteit niet gek lijken inderdaad. Kennelijk wil men het eerst met aanpassingen in het bestaande materieel proberen. 7% winst vind ik overigens wel fors als dat niet ten koste van de beenruimte of eerste klas gaat..
pi_179946088
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 16:27 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

De tijd gaat inderdaad snel en ik word oud. ;( Maar qua bezettingsgraad scoort Thalys echt zeer hoog (toen ik gisteren keek kon ik bijvoorbeeld voor de komende 24h geen vrije stoel vinden op een Thalys van Parijs naar Amsterdam) en die stellen zijn inmiddels ook niet meer de jongste. Had eerder verwacht dat er geinvesteerd zou gaan worden in nieuw materieel, zeker gezien alle Eurostars die ook zo technologisch geavanceerd zijn nu massaal worden gesloopt.
Wat heeft alstom dan nog in de aanbieding? Sncf heeft bij de introductie van de agv al laten weten niet echt gecharmeerd te zijn van deze trein.

Dan zou er dus een hele nieuwe moderne tgv ontworpen moeten worden.
speak only if it improves the silence.
pi_179946224
Gelukkig mag Thalys dat zelf bepalen
pi_179946822
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 17:30 schreef b2py het volgende:
Gelukkig mag Thalys dat zelf bepalen
Jij denkt serieus dat ze daar een eigen keus in hebben?
speak only if it improves the silence.
  donderdag 21 juni 2018 @ 18:29:24 #55
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179947382
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 18:00 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Jij denkt serieus dat ze daar een eigen keus in hebben?
Eurostar heeft toch ook bij Siemens kunnen/mogen bestellen?
pi_179947561
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 18:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Eurostar heeft toch ook bij Siemens kunnen/mogen bestellen?
Daar is ook genoeg gezeik over geweest maar is toen afgedaan met de mededeling dat eurostar niet frans is waarna de populisten weer rustig verder gingen.

Een oer frans product als de tgv en dochter thalys(deze kunnen niet los gezien worden) zal nimmer met niet franse treinen gaan rijden, dat zal leide tot woedende mensen, vakbonden en vooral ingrijpen van de overheid.

Scnf en de franse overheid zijn er zeer in bedreven om europese aanbestedingen richting franse bedrijven te sturen, wat in dit geval dus alstom is.
speak only if it improves the silence.
  donderdag 21 juni 2018 @ 18:43:01 #57
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179947725
Over een jaar is dat toch Siemens-Alstom, dus waar hebben we het over? :P
pi_179947846
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 18:43 schreef James1988 het volgende:
Over een jaar is dat toch Siemens-Alstom, dus waar hebben we het over? :P
Zelfs dan kan ik mij niet voorstellen dat er ooit een thalys velaro gaat komen, zelfs niet als deze in frankrijk wordt gebouwd.

Hierboven wordt gezegd dat thalys een zelfstandig bedrijf is en zijn eigen keuzes maakt, ja juridisch wel maar wat mij betreft kan de thalys vloot niet los gezien worden van de tgv vloot, die is daar veel te klein voor.
speak only if it improves the silence.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 juni 2018 @ 18:56:40 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179948106
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 15:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het is wel de laatste halte die met als enige doel het ontsluiten van industrie t.b.v. werknemers heeft gefunctioneerd. Het is de laatste in een reeks en de soberheid is van een niveau waar menig prutstationnetje nog een puntje aan kan zuigen. Daarmee is het in meerdere aspecten een unieke halte en weerspiegeld iets wat binnenkort veranderd van dagelijkse praktijk in geschiedenis.
Volgende station die op de nominatie staat om te gaan verdwijnen zal Heerenveen IJsstadion wel zijn. Zelfs bij evenementen wordt het station de laatste jaren niet meer bediend, behalve als het om de NS schaatsdag gaat.

Onze Lieve Vrouwe ter Nood is helaas ook al verdwenen, dus behalve die paar perrons bij de voetbalstadions blijft er niets meer over.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_179949233
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 18:43 schreef James1988 het volgende:
Over een jaar is dat toch Siemens-Alstom, dus waar hebben we het over? :P
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat die fusie door Vestager wordt goedgekeurd.
  donderdag 21 juni 2018 @ 20:48:49 #61
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179951409
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 19:42 schreef J.B. het volgende:

[..]

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat die fusie door Vestager wordt goedgekeurd.
Heeft de EU ooit een fusie afgekeurd? Eisen stellen gebeurt wel, maar afkeuren...?
pi_179952074
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 20:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Heeft de EU ooit een fusie afgekeurd? Eisen stellen gebeurt wel, maar afkeuren...?
Gebeurt vaak zat, UPS/TNT, Ryanair/Air Lingus en Deutsche Börse/London Stock Exchange schieten me zo al te binnen van pakweg de afgelopen 5 jaar.
pi_179955162
Belgische conducteur

http://www.dumpert.nl/mediabase/7458689/796048e8

Met zo'n talenknobbel lijkt die conducteur z'n roeping wel gemist te hebben :P
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 22 juni 2018 @ 07:41:56 #64
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179960230
Wauw, er rijdt gewoon een non-stop trein tussen Utrecht centraal en Houten Castellum :o WAT is daar zo boeiend?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 22 juni 2018 @ 08:30:41 #65
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_179960709
Het is een logistieke beweging om materieel te besparen t.o.v. extra stops.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 08:35:41 #66
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_179960770
En het gaat dus eigenlijk om de terugrit, dan stopt-ie wel overal voor alle mensen die naar het wel boeiende Utrecht willen. 's Middags is het precies andersom.

Volgend jaar wordt het nog leuker, dan gaat er een Intercity vanuit Rotterdam doorrijden naar Houten Castellum.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 08:56:31 #67
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_179961019
Gisteren in Nieuwsuur: hoe meer reizigers in internationale treinen te krijgen. Best een aardig artikel!

Het geesprek met de staatssecretaris ging over deze Kamerbrief.

Meest hilarische stukje: dame die in Almelo in de pimpel is gestapt en vindt dat die trein te vaak stopt. Oplossing: alle stops verwijderen en alleen in Almelo, Hannover en misschien Osnabruck stoppen... :')
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 09:52:46 #68
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179961711
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 07:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Wauw, er rijdt gewoon een non-stop trein tussen Utrecht centraal en Houten Castellum :o WAT is daar zo boeiend?
Zo rijden er 6 sprinters per uur tussen Houten en Utrecht. Uiteindelijk moet dat tussen Geldermalsen en Utrecht worden, maar daarvoor moet Geldermalsen eerst verbouwd worden.

pi_179962503
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 08:56 schreef Goverman het volgende:
Gisteren in Nieuwsuur: hoe meer reizigers in internationale treinen te krijgen. Best een aardig artikel!

Het geesprek met de staatssecretaris ging over deze Kamerbrief.

Meest hilarische stukje: dame die in Almelo in de pimpel is gestapt en vindt dat die trein te vaak stopt. Oplossing: alle stops verwijderen en alleen in Almelo, Hannover en misschien Osnabruck stoppen... :')
Treinen moeten eerder gaan rijden, hoeveel volk er al op stap is voordat de eerste IC van Amsterdam naar Utrecht gaat..
pi_179962573
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 10:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Treinen moeten eerder gaan rijden, hoeveel volk er al op stap is voordat de eerste IC van Amsterdam naar Utrecht gaat..
slecht voorbeeld de IC van Amsterdam naar Utrecht rijd de hele nacht door :P
pi_179963095
Ik moet zeggen dat het per ingang laatste drgl al een stuk verbeterd zoals ik het nu zie, zat eerst een gat van 80 min na laatste nachttrein maar dat is nu nog maar 32 dus goede ontwikkeling.
Het vervelende vind ik gewoon dat zelfs als ik 45 min in de file sta ik even snel ben als het OV.. het is gewoon traag, en tien minuten is wel te doen maar 45..
  vrijdag 22 juni 2018 @ 12:29:03 #72
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_179964192
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:34 schreef b2py het volgende:
Ik moet zeggen dat het per ingang laatste drgl al een stuk verbeterd zoals ik het nu zie, zat eerst een gat van 80 min na laatste nachttrein maar dat is nu nog maar 32 dus goede ontwikkeling.
Het vervelende vind ik gewoon dat zelfs als ik 45 min in de file sta ik even snel ben als het OV.. het is gewoon traag, en tien minuten is wel te doen maar 45..
Het is ook maar net wat je herkomst en bestemming is, en of je bereid bent om een stationsfiets/ov-fiets te gebruiken. Dat scheelt soms zo een half uur in vergelijking met twee keer overstappen.
pi_179965611
1 uur 15 zonder voor en na transport, zeker 20 voor en 10 na.. het houdt niet over
pi_179965615
Wordt maar zeer beknopt ingegaan op heffingen voor vliegtuigen. Juist het heffen op korte vliegafstanden kan flink van invloed zijn op het gebruik.
pi_179970332
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:44 schreef Bitlord het volgende:
Wordt maar zeer beknopt ingegaan op heffingen voor vliegtuigen. Juist het heffen op korte vliegafstanden kan flink van invloed zijn op het gebruik.
Maar die extra reizigersstroom kan de trein helemaal niet aan..
dag
  vrijdag 22 juni 2018 @ 16:59:00 #76
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179970549
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:44 schreef Bitlord het volgende:
Wordt maar zeer beknopt ingegaan op heffingen voor vliegtuigen. Juist het heffen op korte vliegafstanden kan flink van invloed zijn op het gebruik.
Het grote auto rijd topic is elders.
Zelfs met 7 euro pp per vlucht blijft de trein veruit de duurste optie.
So we just called him Fred
  vrijdag 22 juni 2018 @ 17:58:48 #77
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_179971769
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:54 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nee, is ie zo ver buiten de rails geraakt? :+
  vrijdag 22 juni 2018 @ 18:08:01 #78
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_179971950
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:23 schreef Sandrvich het volgende:
https://www.thalys.com/im(...)_nieuw_aanbod_en.pdf

Thalys naar Disney was al gemeld, maar er komt dus ook een Zon-Thalys Brussel-Bordeaux en wéér een nieuw interieur. Dat laatste vind ik wel vrij opvallend te noemen aangezien de recente renovatie niet eens zo lang geleden is. Kan Thalys niet beter investeren in meer capaciteit met langere treinen of eventueel Duplex?
Er is geen plek (meer) om op Disney te keren 8)7
  vrijdag 22 juni 2018 @ 19:53:04 #79
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_179974263
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 17:46 schreef raptorix het volgende:
https://www.haarlemsdagbl(...)s-station-sloterdijk

Viel me van de week pas op, wat een gehannes zeg, ze kunnen dan beter de poortjes weghalen.
Dit was toch in Hilversum ook en was toch ook opgelost?
pi_179984100
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 19:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dit was toch in Hilversum ook en was toch ook opgelost?
Geen idee, toevallig was ik van de week op Sloterdijk en daar is het in ieder geval nog niet opgelost.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Redactie Sport zaterdag 23 juni 2018 @ 06:30:53 #81
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179984233
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 19:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dit was toch in Hilversum ook en was toch ook opgelost?
Dat ging meer over de wisseling tussen dal- en spitstarief. Dat is opgelost met het van-rit-naar-reis, waardoor bij een overstap (incheck binnen 35 minuten na uitcheck) je op hetzelfde tarief doorreist. Nadeel daarvan is dat je niet meer even na 9u kunt uitchecken en weer inchecken om op daltarief verder te reizen. En bij een overstap op een andere vervoerder werkt het weer anders: dan wisselt het tarief wel weer...

Dit op Sloterdijk gaat om het maken van extra kilometers: Alkmaar-Delft wordt via Haarlem berekend, maar als je uit- en weer incheckt op Sloterdijk pakt ie eerst de kilometers Alkmaar-Sloterdijk, en vervolgens de kilometers Sloterdijk-Delft. Dat zijn extra kilometers ten opzichte van de zonder overchecken berekende reis via Haarlem.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_179986172
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:45 schreef Peter het volgende:

[..]

Maar die extra reizigersstroom kan de trein helemaal niet aan..
Zolang de internationale treinen nog niet op maximale lengte rijden én er nog gaten in de uurdienstregeling zitten kan ik mij dat moeilijk voorstellen.
  Moderator zaterdag 23 juni 2018 @ 11:06:02 #83
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179987495
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 09:35 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Zolang de internationale treinen nog niet op maximale lengte rijden én er nog gaten in de uurdienstregeling zitten kan ik mij dat moeilijk voorstellen.
Zo'n 1700 moet inderdaad wel wat meer rijtuigen kunnen trekken dan het huidige aantal.

Zou er ruimte zijn om hem alleen in zeg Amsterdam, Utrecht en Deventer te laten stoppen en daarnaast een extra binnenlandse IC?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 23 juni 2018 @ 11:07:30 #84
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_179987520
Ik denk eigenlijk eerder dat er meer treinen met dubbele stellen gaan rijden of dat er op de courante tijdstippen naar een halfuurdienst wordt toegewerkt dan dat men de gaten in de uurdienst gaat vullen. De Thalys en Eurostar verkopen zitplaatsen en op een zitplaats die je nuttig kunt gebruiken om een dagje heen en weer te reizen naar een bestemming dichtbij én kunt gebruiken als onderdeel van een lange reis (Nederland-Zuid Frankrijk) levert meer potentiële klandizie (en dus geld!) op dan een zitplaats voor iemand die om twee uur 's middags een keer vertrekt voor een paar dagen weg. Daarbij komt nog dat de LGV Nord een uurtje overdag is afgesloten wat gaten in een uurdienst in de hand werkt.

Voor de IC-Berlijn geldt grofweg hetzelfde maar dan zonder de sluiting van de HSL.
pi_179990399
Een vriend van mij vroeg laatst of de gemeente brussel een treinstation heeft? Ik dacht zelf aan brussel centraal maar ben daar weinig zeker van.
speak only if it improves the silence.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 14:44:32 #86
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179990488
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 14:38 schreef TjjWester het volgende:
Een vriend van mij vroeg laatst of de gemeente brussel een treinstation heeft? Ik dacht zelf aan brussel centraal maar ben daar weinig zeker van.
Wikipedia heeft het antwoord:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Brussel_(stad)
So we just called him Fred
pi_179990787
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 14:38 schreef TjjWester het volgende:
Een vriend van mij vroeg laatst of de gemeente brussel een treinstation heeft? Ik dacht zelf aan brussel centraal maar ben daar weinig zeker van.
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 14:44 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Wikipedia heeft het antwoord:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Brussel_(stad)
Dat artikel klopt niet, station Brussel-Noord ligt bijvoorbeeld in Schaarbeek. Station Schaarbeek daarentegen ligt in Brussel, leve Brusselse logica. Ook Brussel-Zuid ligt niet in de gemeente Brussel, dat station ligt in Sint-Gillis.

Brussel-Centraal ligt echter wel effectief in Brussel, en hetzelfde geldt voor Brussel-Schuman. Het even verderop gelegen station Brussel-Luxemburg ligt dan weer in de gemeente Elsene, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat de kleinere stations betreft liggen sowieso Brussel-Congres en Brussel-Kapellekerk ook in de gemeente Brussel.

Edit: ik zie dat dat al compleet is. Op deze Wikipedia staat een compleet overzicht:
https://nl.m.wikipedia.or(...)oofdstedelijk_Gewest

[ Bericht 11% gewijzigd door J.B. op 23-06-2018 15:11:50 ]
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 23 juni 2018 @ 16:47:19 #88
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179992609
Daar zijn er nog best wel een paar bij gekomen sinds like 2010 :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_179995762
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 14:44 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Wikipedia heeft het antwoord:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Brussel_(stad)
Zoals j.b al aangeeft valt slechts een klein gedeelte van brussel onder de gemeente brussel. Toch bedankt

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 15:02 schreef J.B. het volgende:

[..]

[..]

Dat artikel klopt niet, station Brussel-Noord ligt bijvoorbeeld in Schaarbeek. Station Schaarbeek daarentegen ligt in Brussel, leve Brusselse logica. Ook Brussel-Zuid ligt niet in de gemeente Brussel, dat station ligt in Sint-Gillis.

Brussel-Centraal ligt echter wel effectief in Brussel, en hetzelfde geldt voor Brussel-Schuman. Het even verderop gelegen station Brussel-Luxemburg ligt dan weer in de gemeente Elsene, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat de kleinere stations betreft liggen sowieso Brussel-Congres en Brussel-Kapellekerk ook in de gemeente Brussel.

Edit: ik zie dat dat al compleet is. Op deze Wikipedia staat een compleet overzicht:
https://nl.m.wikipedia.or(...)oofdstedelijk_Gewest
Bedankt. Station schaarbeek ligt niet in de gemeente schaarbeek?
speak only if it improves the silence.
pi_179996418
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 07:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Wauw, er rijdt gewoon een non-stop trein tussen Utrecht centraal en Houten Castellum :o WAT is daar zo boeiend?
Super handig man, in 8 minuten van Castellum naar Utrecht CS. :Y
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 juni 2018 @ 21:02:58 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179998163
De spoorverdubbeling tussen Hoogkerk en Zuidhorn begint langzaam maar zeker zichtbaar te worden. Eerst hebben ze allerlei kabels verlegd en bij Hoogkerk is naast het bestaande spoor al een zandbed gelegd.

Bij Hurdegaryp wordt langzamerhand zichtbaar waar de tunnel onder het spoor moet komen te liggen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_180002141
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:59 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Het grote auto rijd topic is elders.
Zelfs met 7 euro pp per vlucht blijft de trein veruit de duurste optie.
¤150,- milieutaks per enkele reis bij alle afstanden onder de 700km en met dat geld de treinkaartjes goedkoper maken en capaciteit verhogen. Binnen no-time beginnen ze aan een kanaaltunnel van Nederland naar GB, die de wat, bijna 35 vluchten tussen één van de Londonse luchthavens met Shithole verbinden? Kan je mooi een extra laag onder het huidige Schiphol van bouwen waar alleen HSL komt en je eventueel een buiten-schengen-procedure kan doorlopen.

Zo zou ik het tenminste in Cities: Skylines oplossen :P
Bier.
  zondag 24 juni 2018 @ 00:03:40 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180002644
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 23:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Zo zou ik het tenminste in Cities: Skylines oplossen
:D
pi_180003058
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 00:03 schreef James1988 het volgende:

[..]

:D
Er zijn wel echt achterlijk veel retourvluchten en ik weet niet hoeveel vrachtschepen die heen en weer varen. Vrachtschepen varen op meuk die niet heel veel minder vervuilend is dan vliegtuigen. De kanaaltunnel zit al praktisch vol qua capaciteit, ik denk dat er echt best wel markt is voor zo'n verbinding. Zoals ik vaker heb gezegd; eventueel kan je overwegen om een luchthaven in zee te bouwen, tussen London en Amsterdam, op de route van de HSL. Niet alle treinen hoeven er te stoppen. Dit gaat natuurlijk miljarden en miljarden kosten, maar denk eens aan alle mensen die in NL opeens lekker kunnen slapen. Vijf landings/vertrekbanen per windrichting, is allemaal prima mogelijk op zee. Harde wind kunnen piloten wel op getraind worden, en als we een paar banen bij Schiphol en in Londen zelf open houden voor het geval het erg stormt heb je alles afgedekt.

Vet cool idee ook gewoon!
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 24 juni 2018 @ 11:39:00 #95
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180008469
Ik zeg DOEN! _O_

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 24 juni 2018 @ 12:00:20 #96
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180008705
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 00:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
maar denk eens aan alle mensen die in NL opeens lekker kunnen slapen.
En alle mensen die opeens minder goed kunnen slapen omdat er bijna non-stop een trein voorbij komt. Volgens het CBS zijn er slechts 7.000 mensen in Nederland die in leven waren vóór het bestaan van Schiphol, die andere 17.075.000 inwoners hadden dus wel kunnen weten dat ze last van herrie zouden krijgen als ze bij een vliegveld gingen wonen.
So we just called him Fred
  Moderator zondag 24 juni 2018 @ 12:06:04 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180008774
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 00:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Er zijn wel echt achterlijk veel retourvluchten en ik weet niet hoeveel vrachtschepen die heen en weer varen.
Sowieso is het idioot hoeveel er 'onnodig'met containers wordt geschoven. Het is bijvoorbeeld goedkoper om een containers van het westen van de VS via Rotterdam/Hamburg naar Thailand te verschepen dan rechtstreeks. Importheffingen en zulks. Nu is het bedrijf een MKB bedrijf die af en toe eens wat schuift tussen productielocaties, maar er zijn veel meer en grotere bedrijven...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 24 juni 2018 @ 12:07:45 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180008789
quote:
7s.gif Op zondag 24 juni 2018 12:00 schreef FredvZ het volgende:

[..]

En alle mensen die opeens minder goed kunnen slapen omdat er bijna non-stop een trein voorbij komt. Volgens het CBS zijn er slechts 7.000 mensen in Nederland die in leven waren vóór het bestaan van Schiphol, die andere 17.075.000 inwoners hadden dus wel kunnen weten dat ze last van herrie zouden krijgen als ze bij een vliegveld gingen wonen.
Dat dus. Haal er een paar agrariërs af die niet zomaar hun bedrijf kunnen verplaatsen. Maar goed dat zijn ook geen duizenden...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 24 juni 2018 @ 12:11:24 #99
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180008820
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 12:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat dus. Haal er een paar agrariërs af die niet zomaar hun bedrijf kunnen verplaatsen. Maar goed dat zijn ook geen duizenden...
Uit betrouwbare bron weet ik dat die agrariërs zich drukker maken over de hoeveelheid zout in het water dan het geluid van de vliegtuigen.
So we just called him Fred
  Moderator zondag 24 juni 2018 @ 12:15:34 #100
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180008873
quote:
7s.gif Op zondag 24 juni 2018 12:11 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Uit betrouwbare bron weet ik dat die agrariërs zich drukker maken over de hoeveelheid zout in het water dan het geluid van de vliegtuigen.
Dat is inderdaad een probleem.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 24 juni 2018 @ 12:44:14 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180009281
In hoeverre komt dat zoutgehalte door vliegtuigen dan?

En wat heeft dat nog met treinen te maken? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 24 juni 2018 @ 12:47:02 #102
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180009333
quote:
11s.gif Op zondag 24 juni 2018 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
In hoeverre komt dat zoutgehalte door vliegtuigen dan?
Niet, dat komt door indringend zeewater.
quote:
En wat heeft dat nog met treinen te maken? :P
Met teveel zout kan je niet meer naar de bloembollen kijken vanuit de trein in de bollenstreek :P
So we just called him Fred
  Redactie Sport zondag 24 juni 2018 @ 13:26:49 #103
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180009960
De buffel van het spoorwegmuseum zou vandaag vanaf de Maliebaan naar Blerick gaan, via de oostelijke Betuwelijn en de noordelijke Maaslijn. Ik dus vanmorgen vol goede moed 5km gefietst vanaf Elst naar een mooi plekje.

Blijkt ie via Den Bosch te gaan, omdat het stel vannacht ondergeklad is wat eerst schoongemaakt moet worden en veel tijd kost...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_180010344
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 19:39 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Zoals j.b al aangeeft valt slechts een klein gedeelte van brussel onder de gemeente brussel. Toch bedankt

[..]

Bedankt. Station schaarbeek ligt niet in de gemeente schaarbeek?
Nee, ligt in de gemeente Brussel. Zo ligt ook station Etterbeek in de gemeente Elsene, dus er zijn nog wel meer vreemde varianten.
  Redactie Sport zondag 24 juni 2018 @ 21:16:16 #105
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180022496
De nieuwste aanwinst van het spoorwegmuseum is DM'90 3426. Deze Buffel is op 9 december 2017 buiten dienst gegaan samen met zijn soortgenoten en een dag later in de collectie opgenomen. Het nog maar 21 jaar oude dieseltreinstel verzorgde dit jaar de rondrit voor de Vrienden van het Spoorwegmuseum.

De rit vertrok vanaf Utrecht Centraal om via Hilversum, Amsterdam Centraal en Uitgeest naar Beverwijk te gaan, alwaar overgestapt werd op een museumbus naar de Hoogovens. Als trein 28230 wordt hier Hollandsche Rading gepasseerd onder de voor deze lijn zo typische bovenleidingsportalen.

Na aankomst in Beverwijk ging het stel als LM 82131 verder naar Haarlem om hier gestald te worden tot het tijd werd voor de terugrit. Nadat linkerspoor door de Velsertunnel gereden was wordt hier Santpoort Noord gepasseerd.

Hoewel de planning was dat het stel na kort kopmaken op spoor 7 afgerangeerd zou worden naar opstelspoor 30 hield men zich hier niet aan: de Buffel werd opgesteld op het fraaie kopspoor 5 onder de kap. Bijkomend voordeel was dat het stel zo de hele dag in de schaduw stond: wel zo fijn voor de in de middag weer instappende deelnemers in dit aircoloze stel.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 24 juni 2018 @ 21:28:10 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180022755
Leuke plaatjes. :Y

Ik ben wel benieuwd wat er met de Buffels gaat gebeuren, het Roemeense Ferotrans (waaraan ze verkocht zijn) is al sinds 2011 z'n vergunning kwijt en het bedrijf waaraan Ferotrans gelieerd is schijnt ook diep in de problemen te zitten. Dus of ze ooit gaan rijden...?
pi_180022999
Ze zien er niet gedateerd uit ofzo. Waarom zijn de Buffels vervangen door andere treinen? Is het omdat alle lijntjes die ze reden nu in handen zijn van andere vervoerders en zij deze stellen niet wilden (of mochten) overnemen?
  zondag 24 juni 2018 @ 21:40:15 #108
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180023104
Alle lijnen waar de Buffels nog reden, zijn overgegaan naar decentrale overheden. Die hebben allerlei eisen gesteld aan nieuw materieel, o.a. qua comfort (airco) en toegankelijkheid (gelijkvloerse instap). Daar voldoen de Buffels simpelweg niet aan.
  zondag 24 juni 2018 @ 22:36:11 #109
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180024231
DM'90 is eigenlijk ingehaald door de tijd. NS zocht nieuwe diesels begint jaren '90 en de industrie gaf aan dat dat best kon met aan elektrische treinstellen (lees SM'90) gelijk comfort. Dat was dus in de tijd dat diesels in NL Blauwe Engelen, Plan U of Wadlopers waren. Dus dat beloofde nogal wat. Alleen zijn ze vrij zwaar met navenant brandstofverbruik. En geen airco is echt een gemis.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zondag 24 juni 2018 @ 22:55:55 #110
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180024649
Ze verbruiken zo'n 50% meer dan een Lintje ja. Een GTW zal wel weer iets hoger zitten (veel zwaarder namelijk).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 24 juni 2018 @ 23:01:12 #111
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180024740
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 22:55 schreef dennistd het volgende:
Ze verbruiken zo'n 50% meer dan een Lintje ja. Een GTW zal wel weer iets hoger zitten (veel zwaarder namelijk).
Ja maar ook iets modernere motoren (MAN vs Cummins?).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 24 juni 2018 @ 23:02:09 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180024757
quote:
2s.gif Op zondag 24 juni 2018 23:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja maar ook iets modernere motoren (MAN vs Cummins?).
Noordelijke en Limburg-GTW is MAN, die in de Achterzoek zijn Deutz
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 24 juni 2018 @ 23:06:07 #113
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180024811
En Lint?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_180024894
quote:
7s.gif Op zondag 24 juni 2018 12:00 schreef FredvZ het volgende:

[..]

En alle mensen die opeens minder goed kunnen slapen omdat er bijna non-stop een trein voorbij komt. Volgens het CBS zijn er slechts 7.000 mensen in Nederland die in leven waren vóór het bestaan van Schiphol, die andere 17.075.000 inwoners hadden dus wel kunnen weten dat ze last van herrie zouden krijgen als ze bij een vliegveld gingen wonen.
Dit gaat allemaal onder de grond vriend. Bovengrondse infrastructuur is op langere termijn niet houdbaar vanwege de milieu-implicaties. Alles moet stiller, vervuiling moet weg. Dit is de toekomst.

Daarnaast vind ik het echt heel erg raar dat je doet alsof alle Nederlanders ervoor hebben gekozen dat Schiphol bestaat :D Er is echt gigantisch veel protest tegen en dat neemt alleen maar toe. En deze mensen willen heel bewust op de koop toenemen dat de economie erdoor een stuk achteruit gaat. Daar kan je het niet mee eens zijn (ben ik ook niet), maar het is wel een veel realistischer gemotiveerd beeld dan wat jij hier schetst. Nogal geenstijlerig-kort-door-de-bocht.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 24 juni 2018 @ 23:17:03 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180024968
quote:
2s.gif Op zondag 24 juni 2018 23:06 schreef Duvel het volgende:
En Lint?
Voor zover ik kan achterhalen is dat MTU
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 24 juni 2018 @ 23:25:28 #116
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180025082
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 23:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

En deze mensen willen heel bewust op de koop toenemen dat de economie erdoor een stuk achteruit gaat.
Schiphol ligt op de verkeerde plek (niet in zee), en de afgelopen decennia is de bevolking rond Schiphol volkomen beurs genaaid onder het mom van "mainport", "economie" en al dat soort bullshit waar Groningers ook last van hebben.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_180025334
quote:
2s.gif Op zondag 24 juni 2018 23:25 schreef Duvel het volgende:

[..]

Schiphol ligt op de verkeerde plek (niet in zee), en de afgelopen decennia is de bevolking rond Schiphol volkomen beurs genaaid onder het mom van "mainport", "economie" en al dat soort bullshit waar Groningers ook last van hebben.
Yep.
Bier.
pi_180026831
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 23:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Yep.
Nope
pi_180027148
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 01:23 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Nope
Goed argument. Ik ben om.
Bier.
pi_180028082
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 02:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Goed argument. Ik ben om.
Ik vind je punt zeker interessant. Als je ziet hoe snel treinen en eventuele nieuwe manieren van elektrisch vervoer kunnen gaan, is een treinrit van Amsterdam-Luchthaven_op_zee-London natuurlijk peanuts.
In de optimale situatie waar een degelijke tunnel met fatsoenlijke uitrusting en beveiliging ligt dat niet elke trein om de 10 meter stil zet en niemand weet waarom, dan moet je zo'n treinrit in een uur of 2 wel kunnen halen. Zo snel mogelijk van het reguliere net af op eigen baan, tractie er op en rammen.
Enige interessante is dan wel cargo. De aanvoer van zoveel materiaal en producten voor zo'n luchthaven moeten ook aankomen, Als er dan ook nog eens een 4-baans snelweg moet komen over zee, dan hebben we het over meer dan een paar miljarden.
Afgezien van het geld ben ik het er wel mee eens. Prima plan.
  maandag 25 juni 2018 @ 09:26:43 #121
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180029629
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 01:23 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Nope
Wel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 25 juni 2018 @ 09:58:01 #122
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180030202
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 23:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dit gaat allemaal onder de grond vriend. Bovengrondse infrastructuur is op langere termijn niet houdbaar vanwege de milieu-implicaties. Alles moet stiller, vervuiling moet weg. Dit is de toekomst.
Klinkt leuk, ben een groot voorstander, maar in de praktijk gaat het hem niet worden ben ik bang.


quote:
Daarnaast vind ik het echt heel erg raar dat je doet alsof alle Nederlanders ervoor hebben gekozen dat Schiphol bestaat :D
Dat doe ik niet, maar als je naast een vliegveld woont en dat gaat klagen dat je last van herrie hebt, terwijl dat vliegveld je hele leven er al ligt... dan gaat er ergens toch iets mis.

quote:
Er is echt gigantisch veel protest tegen en dat neemt alleen maar toe. En deze mensen willen heel bewust op de koop toenemen dat de economie erdoor een stuk achteruit gaat. Daar kan je het niet mee eens zijn (ben ik ook niet), maar het is wel een veel realistischer gemotiveerd beeld dan wat jij hier schetst. Nogal geenstijlerig-kort-door-de-bocht.
Niets geenstijlerigs aan, de mensen die klagen over herrie zijn doorgaans de mensen die er vlak naast wonen. En ik snap dat ze klagen, het geeft ook een takke herrie. Maar het vliegveld was er eerder, dus je weet dat je last van herrie krijgen.

"Gigantisch protest" tegeb vliegvelden is er schijnbaar ook in Lelystad, in Rotterdam ook als ik sommige bronnen mag geloven.

Als die mensen er zoveel voor over hebben, waarom word ik er dan niet mee doodgegooid? Dan zou ik dat protest toch dagelijks tegen moeten komen.

NIMBY's hebben altijd wel wat. Maar als het puntje bij paaltje komt dan binden ze toch in. Wat de economie mag best minder als het de eigen portemonnee maar niet raakt.

Maar volgens mij dwalen we af.
So we just called him Fred
pi_180031959
Het speelveld is sinds mensen er zijn gaan wonen wel flink veranderd. Van 150k vluchten naar 500k per jaar..
pi_180032777
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 11:47 schreef b2py het volgende:
Het speelveld is sinds mensen er zijn gaan wonen wel flink veranderd. Van 150k vluchten naar 500k per jaar..
Dat wordt wel weer gedeeltelijk gecompenseerd door het stiller worden van vliegtuigen. Ik woon zelf overigens pal onder de aanvliegroute van het vliegveld in Frankfurt (op 5 kilometer afstand), en het is vooral op hete dagen vervelend omdat je met open ramen 's morgens om half 6 wakker wordt van het eerste vliegtuig. Verder heb ik er eigenlijk geen last van, ik wist het ook al toen ik hier kwam wonen :P
  maandag 25 juni 2018 @ 12:35:55 #125
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180033055
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 11:47 schreef b2py het volgende:
Het speelveld is sinds mensen er zijn gaan wonen wel flink veranderd. Van 150k vluchten naar 500k per jaar..
Met de belofte van minder overlast, want betere routes, ander aanvliegregime, etc, allemaal gestaafd door vervalste berekeningen. Die mensen zijn dus geSchiphold.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 25 juni 2018 @ 19:19:26 #126
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180040979
Na de rit voor de Vrienden van het Spoorwegmuseum op zaterdag zou DM'90 3426 de dag erna via de oostelijke Betuwelijn en de noordelijke Maaslijn teruggaan naar Blerick. Helaas liep het allemaal wat anders: de Buffel werd 's nachts in Utrecht ondergekliederd. Het schoonmaken hiervan duurde zo lang dat besloten werd rechtstreeks via Den Bosch naar de stallingsloods te rijden, waardoor ik voor niets naar deze plek gefietst was.

Toch nog maar even gewacht op doorkomst van beide Arriva-treinen, dan had ik in elk geval nog iets. Als trein 31133 van Tiel naar Arnhem Centraal passeert GTW 259 'Peter Cuyper' de Kloosterstraat op de grens tussen Valburg en Elst, in het buurtschap Eimeren.

Overigens best stevig, de bagagedrager van een OV-fiets :7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 26 juni 2018 @ 08:00:18 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180052405
Wauw. Tienminutendienst, mijn trein heeft +9, maar opheffen? Ho maar :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_180053465
Ze hebben het ijzer vast ergens nodig ;)
Bier.
pi_180053652
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 09:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ze hebben het ijzer vast ergens nodig ;)
dat had ik gisteren dus met mijn trein naar Leeuwarden _O-

Rotterdam - Zwolle werd met DDZ-6 gereden en in Zwolle werd gecombineerd en ging met DDZ-4 + DDZ-6 verder maar omdat met DDZ niet gecombineerd mag worden als er reizigers inzitten was het stel wat er in zwolle bijkwam afgesloten tot na het combineren dus die was praktisch leeg. In meppel alleen uitstappers en Steenwijk en Heerenveen staat dat stel zover bij de uitgang vandaan dat er toch niemand in dat stel stapt _O-

In Leeuwarden werd overigens meteen weer gesplitst en werd het achteroplopende zesje afgerangeerd en ging het viertje een half uur later solo terug naar Rotterdam ^O^
pi_180053710
https://www.ad.nl/binnenl(...)en-te-gaan~a2501169/

Die discussie is hier eerder langsgekomen. Toch jammer dat niet wordt doorgepakt en elke boom verwijderd wordt.
pi_180053941
Even zonder gekheid; bomen zijn peperduur en in tegenstelling tot wat je denkt hebben ze een belangrijke functie, waaronder het onder controle houden van de waterhuishouding. Zomaar bomen kappen is geen goed idee en het risico dat er af en toe een bovenleidingetje wordt kapotgetrokken door een omgewaaide boom met wat "leed" tot gevolg is prima acceptabel.
Bier.
pi_180054212
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 09:42 schreef Salatrel het volgende:

[..]

dat had ik gisteren dus met mijn trein naar Leeuwarden _O-

Rotterdam - Zwolle werd met DDZ-6 gereden en in Zwolle werd gecombineerd en ging met DDZ-4 + DDZ-6 verder maar omdat met DDZ niet gecombineerd mag worden als er reizigers inzitten was het stel wat er in zwolle bijkwam afgesloten tot na het combineren dus die was praktisch leeg. In meppel alleen uitstappers en Steenwijk en Heerenveen staat dat stel zover bij de uitgang vandaan dat er toch niemand in dat stel stapt _O-

In Leeuwarden werd overigens meteen weer gesplitst en werd het achteroplopende zesje afgerangeerd en ging het viertje een half uur later solo terug naar Rotterdam ^O^
Ah ja, die dienst had ik vorige week. Toen ging het iets minder soepel: DDZ wilde wel combineren, maar dan werkte de rem van het achterste treinstel niet, terwijl de stellen individueel prima functioneerden 8)7
Dus toen als twee losse treinen gereden. Ik nam de voorste mee met +9, en met wat medewerking van de treindienstleider kon ik alsnog op tijd voor de aansluiting met Arriva in Leeuwarden komen.
Maar goed, ook hier zaten er maar een paar mensen in, dus heel veel zin had het dus niet :')
pi_180054781
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 10:22 schreef MTL het volgende:

[..]

Ah ja, die dienst had ik vorige week. Toen ging het iets minder soepel: DDZ wilde wel combineren, maar dan werkte de rem van het achterste treinstel niet, terwijl de stellen individueel prima functioneerden 8)7
Dus toen als twee losse treinen gereden. Ik nam de voorste mee met +9, en met wat medewerking van de treindienstleider kon ik alsnog op tijd voor de aansluiting met Arriva in Leeuwarden komen.
Maar goed, ook hier zaten er maar een paar mensen in, dus heel veel zin had het dus niet :')
ja er liep in zwolle zon koekebakker die met ddz wilde combineren alsof het virm was.... hij had mazzel dat ie terug stuiterde anders had die kunnen gaan ratelen. en ik was al laat vanwege een suïcidaaltje bij 't harde
pi_180057227
Da's de nieuwe officiële instructie hè _O-
pi_180057680
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:47 schreef MTL het volgende:
Da's de nieuwe officiële instructie hè _O-
ja en het werkt voor geen meter. De groeten met hun instructie
pi_180057793
Hogesnelheidslijnen in EU vaak financieel drama

http://nos.nl/l/2238494

quote:
De Fyra is geen uitzondering. Projecten voor hogesnelheidslijnen in Europa lopen vaak uit op een drama, zegt de Europese Rekenkamer. De spoorwegen zijn peperduur, worden met grote vertragingen opgeleverd, de treinen rijden uiteindelijk veel langzamer dan de bedoeling was en reizigers maken er nauwelijks gebruik van.

Het zijn keiharde conclusies van de Rekenkamer. Hogesnelheidstreinen kunnen dan wel een milieuvriendelijker alternatief zijn voor vliegverkeer, maar dan moet er wel heel veel veranderen. Lagere ticketprijzen en meer treinen per dag zouden helpen om de treinen voller te krijgen.
Tja, zo blijft iedereen gewoon vliegen.
pi_180057841
En ik altijd maar denken dat de Fyra een trein was... Blijkt het volgens de NOS een stuk spoor te zijn!
pi_180058299
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 14:30 schreef dcm360 het volgende:
En ik altijd maar denken dat de Fyra een trein was... Blijkt het volgens de NOS een stuk spoor te zijn!
Het was ook geen trein....
speak only if it improves the silence.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 15:02:11 #140
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_180058343
Ik neem over twee weken ICE 1223 naar München vanaf Hamm, nu vroeg ik mij af (voor de zitplaatsreservering) of dan rijtuig 31 of rijtuig 39 vooraan staat van Hamm tot München, omdat de trein in Hamm keert (vanuit Dortmund ri. Kassel). Ofwel, moet ik richting rijtuig 31 zitten of richting rijtuig 39 om in de rijrichting te zitten?

edit: en is de 2e klasse lounge voorin de ICE 3 het waard om te zitten of niet?

[ Bericht 4% gewijzigd door boriq op 26-06-2018 15:10:53 ]
pi_180058713
De automaten die in de ns international winkel staan op adam cs, verkopen die ook thalys tickets of moet ik in de rij gaan staan?
speak only if it improves the silence.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 15:45:46 #142
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_180058879
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 15:32 schreef TjjWester het volgende:
De automaten die in de ns international winkel staan op adam cs, verkopen die ook thalys tickets of moet ik in de rij gaan staan?
Aangezien er achter thalys ook een heel reserveringssysteem zit denk ik van niet.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 15:49:11 #143
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_180058935
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 15:02 schreef boriq het volgende:
Ik neem over twee weken ICE 1223 naar München vanaf Hamm, nu vroeg ik mij af (voor de zitplaatsreservering) of dan rijtuig 31 of rijtuig 39 vooraan staat van Hamm tot München, omdat de trein in Hamm keert (vanuit Dortmund ri. Kassel). Ofwel, moet ik richting rijtuig 31 zitten of richting rijtuig 39 om in de rijrichting te zitten?
[ afbeelding ]
edit: en is de 2e klasse lounge voorin de ICE 3 het waard om te zitten of niet?
Lijkt me 31 toch. Lounge is wel geinig zolang de machinist z'n raam niet heeft geblindeerd.
pi_180059931
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 15:32 schreef TjjWester het volgende:
De automaten die in de ns international winkel staan op adam cs, verkopen die ook thalys tickets of moet ik in de rij gaan staan?
Die 'automaten' zijn computers met de website van NSI en een vaste printer, dus moet kunnen volgens mij.
pi_180061519
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:29 schreef MTL het volgende:

[..]

Die 'automaten' zijn computers met de website van NSI en een vaste printer, dus moet kunnen volgens mij.
Thanks maar heb er weinig uit gekregen, maar ben al bijna in antwerpen.

Straks met de laatste thalys of benelux naar huis.
speak only if it improves the silence.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 18:19:08 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_180062499
Er heerst in Nederland een structureel lokkentekort voor rangeerwerk. Een dieseltraxx (br285) is niet handig voor rangeerwerk, een G2000 is alles behalve betrouwbaar. Die zijn dus niet erg populair. Qua G1206 of V100 is er maar matig te huren binnen Nederland of überhaupt beschikbaar bij de leasemaatschappijen. Extra 6400'en overnemen en opknappen heeft LTE wel overwogen, maar nog niet gedaan vanwege de hoge prijzen.

Zo wordt er regelmatig met oude diesels nog rangeerwerk verricht in Nederland. RFO heeft bijvoorbeeld 2 hippels en een oude Belg. De Hippel in Roosendaal is grandioos stuk, reparatie gebeurt voorlopig niet en de Hippel in Amersfoort heeft ook regelmatig defecten maar die blijft stug rijden.
In Oss rijdt men met een Hippel van Railpro, in Amsterdam Westhaven rijdt een Hippel in de kleuren van OOC Oss.

LTE heeft sinds kort een oude Belg gehuurd van Railexperts, die de loc momenteel zelf niet nodig hebben. LTE gebruikt deze oude gediende voor rangeerwerk in de Rotterdamse Europoort om een Poznan-shuttle van LTE en Novara-shuttle van SBB te rangeren tussen emplacement Europoort en de P&O-terminal. Als er graantreinen rijden naar de Europoort voor LTE, zal deze lok ook rangeerwerk verrichten met graantreinen.

Hier is de Railexperts 6703, gehuurd door LTE, net vertrokken vanaf de P&O met een volbeladen Poznan-shuttle naar emplacement Europoort, alwaar een elok de trein overneemt en naar Polen zal slepen.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 18:39:40 #147
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180062808
6400/6500 genoeg zou je zeggen. Ik zie ze echt nooit meer.
So we just called him Fred
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 26 juni 2018 @ 18:41:25 #148
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180062833
Wauw *) :+

Plan:

16:07 Eindhoven V
16:28 x 16:54 Den Bosch
18:16 Deventer A

Kom in Den Bosch, aansluiting opgeheven :(

Trein van 10 minuten later in: 16:38 weer weg uit Den Bosch
17:06 x 17:06 :+ Utrecht Centraal
17:23 x 17:22 :+ :+ Amersfoort
17:57 Deventer A :7

20 km extra gereden en 19 minuten eerder thuis, DOORDAT mijn geplande trein opgeheven was _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 juni 2018 @ 18:50:12 #149
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_180063007
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 18:39 schreef FredvZ het volgende:
6400/6500 genoeg zou je zeggen. Ik zie ze echt nooit meer.
DB heeft er nog genoeg in dienst, en er zijn al heel veel verkocht aan het buitenland en anderen zijn gestript voor onderdelen. De weinige loks die nog resteren zijn in erg slechte staat dus hoge kosten om ze in dienst te krijgen.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 18:58:45 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180063148
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Wauw *) :+

Plan:

16:07 Eindhoven V
16:28 x 16:54 Den Bosch
18:16 Deventer A

Kom in Den Bosch, aansluiting opgeheven :(

Trein van 10 minuten later in: 16:38 weer weg uit Den Bosch
17:06 x 17:06 :+ Utrecht Centraal
17:23 x 17:22 :+ :+ Amersfoort
17:57 Deventer A :7

20 km extra gereden en 19 minuten eerder thuis, DOORDAT mijn geplande trein opgeheven was _O-
Ja, dat wordt bijbetalen. Negatieve GtbV :Y
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 26 juni 2018 @ 19:07:20 #151
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180063290
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 18:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, dat wordt bijbetalen. Negatieve GtbV :Y
Schrijven ze binnen 24 uur van mijn OVC af :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')