abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 21 juni 2018 @ 17:06:57 #51
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_179945756
Mij zou vlootuitbreiding of vervanging door materieel met meer capaciteit niet gek lijken inderdaad. Kennelijk wil men het eerst met aanpassingen in het bestaande materieel proberen. 7% winst vind ik overigens wel fors als dat niet ten koste van de beenruimte of eerste klas gaat..
pi_179946088
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 16:27 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

De tijd gaat inderdaad snel en ik word oud. ;( Maar qua bezettingsgraad scoort Thalys echt zeer hoog (toen ik gisteren keek kon ik bijvoorbeeld voor de komende 24h geen vrije stoel vinden op een Thalys van Parijs naar Amsterdam) en die stellen zijn inmiddels ook niet meer de jongste. Had eerder verwacht dat er geinvesteerd zou gaan worden in nieuw materieel, zeker gezien alle Eurostars die ook zo technologisch geavanceerd zijn nu massaal worden gesloopt.
Wat heeft alstom dan nog in de aanbieding? Sncf heeft bij de introductie van de agv al laten weten niet echt gecharmeerd te zijn van deze trein.

Dan zou er dus een hele nieuwe moderne tgv ontworpen moeten worden.
speak only if it improves the silence.
pi_179946224
Gelukkig mag Thalys dat zelf bepalen
pi_179946822
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 17:30 schreef b2py het volgende:
Gelukkig mag Thalys dat zelf bepalen
Jij denkt serieus dat ze daar een eigen keus in hebben?
speak only if it improves the silence.
  donderdag 21 juni 2018 @ 18:29:24 #55
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179947382
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 18:00 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Jij denkt serieus dat ze daar een eigen keus in hebben?
Eurostar heeft toch ook bij Siemens kunnen/mogen bestellen?
pi_179947561
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 18:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Eurostar heeft toch ook bij Siemens kunnen/mogen bestellen?
Daar is ook genoeg gezeik over geweest maar is toen afgedaan met de mededeling dat eurostar niet frans is waarna de populisten weer rustig verder gingen.

Een oer frans product als de tgv en dochter thalys(deze kunnen niet los gezien worden) zal nimmer met niet franse treinen gaan rijden, dat zal leide tot woedende mensen, vakbonden en vooral ingrijpen van de overheid.

Scnf en de franse overheid zijn er zeer in bedreven om europese aanbestedingen richting franse bedrijven te sturen, wat in dit geval dus alstom is.
speak only if it improves the silence.
  donderdag 21 juni 2018 @ 18:43:01 #57
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179947725
Over een jaar is dat toch Siemens-Alstom, dus waar hebben we het over? :P
pi_179947846
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 18:43 schreef James1988 het volgende:
Over een jaar is dat toch Siemens-Alstom, dus waar hebben we het over? :P
Zelfs dan kan ik mij niet voorstellen dat er ooit een thalys velaro gaat komen, zelfs niet als deze in frankrijk wordt gebouwd.

Hierboven wordt gezegd dat thalys een zelfstandig bedrijf is en zijn eigen keuzes maakt, ja juridisch wel maar wat mij betreft kan de thalys vloot niet los gezien worden van de tgv vloot, die is daar veel te klein voor.
speak only if it improves the silence.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 juni 2018 @ 18:56:40 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179948106
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 15:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het is wel de laatste halte die met als enige doel het ontsluiten van industrie t.b.v. werknemers heeft gefunctioneerd. Het is de laatste in een reeks en de soberheid is van een niveau waar menig prutstationnetje nog een puntje aan kan zuigen. Daarmee is het in meerdere aspecten een unieke halte en weerspiegeld iets wat binnenkort veranderd van dagelijkse praktijk in geschiedenis.
Volgende station die op de nominatie staat om te gaan verdwijnen zal Heerenveen IJsstadion wel zijn. Zelfs bij evenementen wordt het station de laatste jaren niet meer bediend, behalve als het om de NS schaatsdag gaat.

Onze Lieve Vrouwe ter Nood is helaas ook al verdwenen, dus behalve die paar perrons bij de voetbalstadions blijft er niets meer over.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_179949233
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 18:43 schreef James1988 het volgende:
Over een jaar is dat toch Siemens-Alstom, dus waar hebben we het over? :P
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat die fusie door Vestager wordt goedgekeurd.
  donderdag 21 juni 2018 @ 20:48:49 #61
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179951409
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 19:42 schreef J.B. het volgende:

[..]

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat die fusie door Vestager wordt goedgekeurd.
Heeft de EU ooit een fusie afgekeurd? Eisen stellen gebeurt wel, maar afkeuren...?
pi_179952074
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 20:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Heeft de EU ooit een fusie afgekeurd? Eisen stellen gebeurt wel, maar afkeuren...?
Gebeurt vaak zat, UPS/TNT, Ryanair/Air Lingus en Deutsche Börse/London Stock Exchange schieten me zo al te binnen van pakweg de afgelopen 5 jaar.
pi_179955162
Belgische conducteur

http://www.dumpert.nl/mediabase/7458689/796048e8

Met zo'n talenknobbel lijkt die conducteur z'n roeping wel gemist te hebben :P
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 22 juni 2018 @ 07:41:56 #64
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179960230
Wauw, er rijdt gewoon een non-stop trein tussen Utrecht centraal en Houten Castellum :o WAT is daar zo boeiend?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 22 juni 2018 @ 08:30:41 #65
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_179960709
Het is een logistieke beweging om materieel te besparen t.o.v. extra stops.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 08:35:41 #66
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_179960770
En het gaat dus eigenlijk om de terugrit, dan stopt-ie wel overal voor alle mensen die naar het wel boeiende Utrecht willen. 's Middags is het precies andersom.

Volgend jaar wordt het nog leuker, dan gaat er een Intercity vanuit Rotterdam doorrijden naar Houten Castellum.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 08:56:31 #67
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_179961019
Gisteren in Nieuwsuur: hoe meer reizigers in internationale treinen te krijgen. Best een aardig artikel!

Het geesprek met de staatssecretaris ging over deze Kamerbrief.

Meest hilarische stukje: dame die in Almelo in de pimpel is gestapt en vindt dat die trein te vaak stopt. Oplossing: alle stops verwijderen en alleen in Almelo, Hannover en misschien Osnabruck stoppen... :')
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 09:52:46 #68
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179961711
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 07:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Wauw, er rijdt gewoon een non-stop trein tussen Utrecht centraal en Houten Castellum :o WAT is daar zo boeiend?
Zo rijden er 6 sprinters per uur tussen Houten en Utrecht. Uiteindelijk moet dat tussen Geldermalsen en Utrecht worden, maar daarvoor moet Geldermalsen eerst verbouwd worden.

pi_179962503
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 08:56 schreef Goverman het volgende:
Gisteren in Nieuwsuur: hoe meer reizigers in internationale treinen te krijgen. Best een aardig artikel!

Het geesprek met de staatssecretaris ging over deze Kamerbrief.

Meest hilarische stukje: dame die in Almelo in de pimpel is gestapt en vindt dat die trein te vaak stopt. Oplossing: alle stops verwijderen en alleen in Almelo, Hannover en misschien Osnabruck stoppen... :')
Treinen moeten eerder gaan rijden, hoeveel volk er al op stap is voordat de eerste IC van Amsterdam naar Utrecht gaat..
pi_179962573
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 10:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Treinen moeten eerder gaan rijden, hoeveel volk er al op stap is voordat de eerste IC van Amsterdam naar Utrecht gaat..
slecht voorbeeld de IC van Amsterdam naar Utrecht rijd de hele nacht door :P
pi_179963095
Ik moet zeggen dat het per ingang laatste drgl al een stuk verbeterd zoals ik het nu zie, zat eerst een gat van 80 min na laatste nachttrein maar dat is nu nog maar 32 dus goede ontwikkeling.
Het vervelende vind ik gewoon dat zelfs als ik 45 min in de file sta ik even snel ben als het OV.. het is gewoon traag, en tien minuten is wel te doen maar 45..
  vrijdag 22 juni 2018 @ 12:29:03 #72
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_179964192
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:34 schreef b2py het volgende:
Ik moet zeggen dat het per ingang laatste drgl al een stuk verbeterd zoals ik het nu zie, zat eerst een gat van 80 min na laatste nachttrein maar dat is nu nog maar 32 dus goede ontwikkeling.
Het vervelende vind ik gewoon dat zelfs als ik 45 min in de file sta ik even snel ben als het OV.. het is gewoon traag, en tien minuten is wel te doen maar 45..
Het is ook maar net wat je herkomst en bestemming is, en of je bereid bent om een stationsfiets/ov-fiets te gebruiken. Dat scheelt soms zo een half uur in vergelijking met twee keer overstappen.
pi_179965611
1 uur 15 zonder voor en na transport, zeker 20 voor en 10 na.. het houdt niet over
pi_179965615
Wordt maar zeer beknopt ingegaan op heffingen voor vliegtuigen. Juist het heffen op korte vliegafstanden kan flink van invloed zijn op het gebruik.
pi_179970332
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:44 schreef Bitlord het volgende:
Wordt maar zeer beknopt ingegaan op heffingen voor vliegtuigen. Juist het heffen op korte vliegafstanden kan flink van invloed zijn op het gebruik.
Maar die extra reizigersstroom kan de trein helemaal niet aan..
dag
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')