Wat heeft alstom dan nog in de aanbieding? Sncf heeft bij de introductie van de agv al laten weten niet echt gecharmeerd te zijn van deze trein.quote:Op donderdag 21 juni 2018 16:27 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
De tijd gaat inderdaad snel en ik word oud. Maar qua bezettingsgraad scoort Thalys echt zeer hoog (toen ik gisteren keek kon ik bijvoorbeeld voor de komende 24h geen vrije stoel vinden op een Thalys van Parijs naar Amsterdam) en die stellen zijn inmiddels ook niet meer de jongste. Had eerder verwacht dat er geinvesteerd zou gaan worden in nieuw materieel, zeker gezien alle Eurostars die ook zo technologisch geavanceerd zijn nu massaal worden gesloopt.
Jij denkt serieus dat ze daar een eigen keus in hebben?quote:
Eurostar heeft toch ook bij Siemens kunnen/mogen bestellen?quote:Op donderdag 21 juni 2018 18:00 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat ze daar een eigen keus in hebben?
Daar is ook genoeg gezeik over geweest maar is toen afgedaan met de mededeling dat eurostar niet frans is waarna de populisten weer rustig verder gingen.quote:Op donderdag 21 juni 2018 18:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Eurostar heeft toch ook bij Siemens kunnen/mogen bestellen?
Zelfs dan kan ik mij niet voorstellen dat er ooit een thalys velaro gaat komen, zelfs niet als deze in frankrijk wordt gebouwd.quote:Op donderdag 21 juni 2018 18:43 schreef James1988 het volgende:
Over een jaar is dat toch Siemens-Alstom, dus waar hebben we het over?
Volgende station die op de nominatie staat om te gaan verdwijnen zal Heerenveen IJsstadion wel zijn. Zelfs bij evenementen wordt het station de laatste jaren niet meer bediend, behalve als het om de NS schaatsdag gaat.quote:Op donderdag 21 juni 2018 15:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het is wel de laatste halte die met als enige doel het ontsluiten van industrie t.b.v. werknemers heeft gefunctioneerd. Het is de laatste in een reeks en de soberheid is van een niveau waar menig prutstationnetje nog een puntje aan kan zuigen. Daarmee is het in meerdere aspecten een unieke halte en weerspiegeld iets wat binnenkort veranderd van dagelijkse praktijk in geschiedenis.
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat die fusie door Vestager wordt goedgekeurd.quote:Op donderdag 21 juni 2018 18:43 schreef James1988 het volgende:
Over een jaar is dat toch Siemens-Alstom, dus waar hebben we het over?
Heeft de EU ooit een fusie afgekeurd? Eisen stellen gebeurt wel, maar afkeuren...?quote:Op donderdag 21 juni 2018 19:42 schreef J.B. het volgende:
[..]
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat die fusie door Vestager wordt goedgekeurd.
Gebeurt vaak zat, UPS/TNT, Ryanair/Air Lingus en Deutsche Börse/London Stock Exchange schieten me zo al te binnen van pakweg de afgelopen 5 jaar.quote:Op donderdag 21 juni 2018 20:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Heeft de EU ooit een fusie afgekeurd? Eisen stellen gebeurt wel, maar afkeuren...?
Zo rijden er 6 sprinters per uur tussen Houten en Utrecht. Uiteindelijk moet dat tussen Geldermalsen en Utrecht worden, maar daarvoor moet Geldermalsen eerst verbouwd worden.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 07:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Wauw, er rijdt gewoon een non-stop trein tussen Utrecht centraal en Houten Castellum WAT is daar zo boeiend?
Treinen moeten eerder gaan rijden, hoeveel volk er al op stap is voordat de eerste IC van Amsterdam naar Utrecht gaat..quote:Op vrijdag 22 juni 2018 08:56 schreef Goverman het volgende:
Gisteren in Nieuwsuur: hoe meer reizigers in internationale treinen te krijgen. Best een aardig artikel!
Het geesprek met de staatssecretaris ging over deze Kamerbrief.
Meest hilarische stukje: dame die in Almelo in de pimpel is gestapt en vindt dat die trein te vaak stopt. Oplossing: alle stops verwijderen en alleen in Almelo, Hannover en misschien Osnabruck stoppen...
slecht voorbeeld de IC van Amsterdam naar Utrecht rijd de hele nacht doorquote:Op vrijdag 22 juni 2018 10:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Treinen moeten eerder gaan rijden, hoeveel volk er al op stap is voordat de eerste IC van Amsterdam naar Utrecht gaat..
Het is ook maar net wat je herkomst en bestemming is, en of je bereid bent om een stationsfiets/ov-fiets te gebruiken. Dat scheelt soms zo een half uur in vergelijking met twee keer overstappen.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 11:34 schreef b2py het volgende:
Ik moet zeggen dat het per ingang laatste drgl al een stuk verbeterd zoals ik het nu zie, zat eerst een gat van 80 min na laatste nachttrein maar dat is nu nog maar 32 dus goede ontwikkeling.
Het vervelende vind ik gewoon dat zelfs als ik 45 min in de file sta ik even snel ben als het OV.. het is gewoon traag, en tien minuten is wel te doen maar 45..
Maar die extra reizigersstroom kan de trein helemaal niet aan..quote:Op vrijdag 22 juni 2018 13:44 schreef Bitlord het volgende:
Wordt maar zeer beknopt ingegaan op heffingen voor vliegtuigen. Juist het heffen op korte vliegafstanden kan flink van invloed zijn op het gebruik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |