Wat heeft alstom dan nog in de aanbieding? Sncf heeft bij de introductie van de agv al laten weten niet echt gecharmeerd te zijn van deze trein.quote:Op donderdag 21 juni 2018 16:27 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
De tijd gaat inderdaad snel en ik word oud. Maar qua bezettingsgraad scoort Thalys echt zeer hoog (toen ik gisteren keek kon ik bijvoorbeeld voor de komende 24h geen vrije stoel vinden op een Thalys van Parijs naar Amsterdam) en die stellen zijn inmiddels ook niet meer de jongste. Had eerder verwacht dat er geinvesteerd zou gaan worden in nieuw materieel, zeker gezien alle Eurostars die ook zo technologisch geavanceerd zijn nu massaal worden gesloopt.
Jij denkt serieus dat ze daar een eigen keus in hebben?quote:
Eurostar heeft toch ook bij Siemens kunnen/mogen bestellen?quote:Op donderdag 21 juni 2018 18:00 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat ze daar een eigen keus in hebben?
Daar is ook genoeg gezeik over geweest maar is toen afgedaan met de mededeling dat eurostar niet frans is waarna de populisten weer rustig verder gingen.quote:Op donderdag 21 juni 2018 18:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Eurostar heeft toch ook bij Siemens kunnen/mogen bestellen?
Zelfs dan kan ik mij niet voorstellen dat er ooit een thalys velaro gaat komen, zelfs niet als deze in frankrijk wordt gebouwd.quote:Op donderdag 21 juni 2018 18:43 schreef James1988 het volgende:
Over een jaar is dat toch Siemens-Alstom, dus waar hebben we het over?
Volgende station die op de nominatie staat om te gaan verdwijnen zal Heerenveen IJsstadion wel zijn. Zelfs bij evenementen wordt het station de laatste jaren niet meer bediend, behalve als het om de NS schaatsdag gaat.quote:Op donderdag 21 juni 2018 15:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het is wel de laatste halte die met als enige doel het ontsluiten van industrie t.b.v. werknemers heeft gefunctioneerd. Het is de laatste in een reeks en de soberheid is van een niveau waar menig prutstationnetje nog een puntje aan kan zuigen. Daarmee is het in meerdere aspecten een unieke halte en weerspiegeld iets wat binnenkort veranderd van dagelijkse praktijk in geschiedenis.
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat die fusie door Vestager wordt goedgekeurd.quote:Op donderdag 21 juni 2018 18:43 schreef James1988 het volgende:
Over een jaar is dat toch Siemens-Alstom, dus waar hebben we het over?
Heeft de EU ooit een fusie afgekeurd? Eisen stellen gebeurt wel, maar afkeuren...?quote:Op donderdag 21 juni 2018 19:42 schreef J.B. het volgende:
[..]
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat die fusie door Vestager wordt goedgekeurd.
Gebeurt vaak zat, UPS/TNT, Ryanair/Air Lingus en Deutsche Börse/London Stock Exchange schieten me zo al te binnen van pakweg de afgelopen 5 jaar.quote:Op donderdag 21 juni 2018 20:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Heeft de EU ooit een fusie afgekeurd? Eisen stellen gebeurt wel, maar afkeuren...?
Zo rijden er 6 sprinters per uur tussen Houten en Utrecht. Uiteindelijk moet dat tussen Geldermalsen en Utrecht worden, maar daarvoor moet Geldermalsen eerst verbouwd worden.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 07:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Wauw, er rijdt gewoon een non-stop trein tussen Utrecht centraal en Houten Castellum WAT is daar zo boeiend?
Treinen moeten eerder gaan rijden, hoeveel volk er al op stap is voordat de eerste IC van Amsterdam naar Utrecht gaat..quote:Op vrijdag 22 juni 2018 08:56 schreef Goverman het volgende:
Gisteren in Nieuwsuur: hoe meer reizigers in internationale treinen te krijgen. Best een aardig artikel!
Het geesprek met de staatssecretaris ging over deze Kamerbrief.
Meest hilarische stukje: dame die in Almelo in de pimpel is gestapt en vindt dat die trein te vaak stopt. Oplossing: alle stops verwijderen en alleen in Almelo, Hannover en misschien Osnabruck stoppen...
slecht voorbeeld de IC van Amsterdam naar Utrecht rijd de hele nacht doorquote:Op vrijdag 22 juni 2018 10:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Treinen moeten eerder gaan rijden, hoeveel volk er al op stap is voordat de eerste IC van Amsterdam naar Utrecht gaat..
Het is ook maar net wat je herkomst en bestemming is, en of je bereid bent om een stationsfiets/ov-fiets te gebruiken. Dat scheelt soms zo een half uur in vergelijking met twee keer overstappen.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 11:34 schreef b2py het volgende:
Ik moet zeggen dat het per ingang laatste drgl al een stuk verbeterd zoals ik het nu zie, zat eerst een gat van 80 min na laatste nachttrein maar dat is nu nog maar 32 dus goede ontwikkeling.
Het vervelende vind ik gewoon dat zelfs als ik 45 min in de file sta ik even snel ben als het OV.. het is gewoon traag, en tien minuten is wel te doen maar 45..
Maar die extra reizigersstroom kan de trein helemaal niet aan..quote:Op vrijdag 22 juni 2018 13:44 schreef Bitlord het volgende:
Wordt maar zeer beknopt ingegaan op heffingen voor vliegtuigen. Juist het heffen op korte vliegafstanden kan flink van invloed zijn op het gebruik.
Het grote auto rijd topic is elders.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 13:44 schreef Bitlord het volgende:
Wordt maar zeer beknopt ingegaan op heffingen voor vliegtuigen. Juist het heffen op korte vliegafstanden kan flink van invloed zijn op het gebruik.
quote:Op dinsdag 19 juni 2018 19:54 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee, is ie zo ver buiten de rails geraakt?
Er is geen plek (meer) om op Disney te kerenquote:Op woensdag 20 juni 2018 17:23 schreef Sandrvich het volgende:
https://www.thalys.com/im(...)_nieuw_aanbod_en.pdf
Thalys naar Disney was al gemeld, maar er komt dus ook een Zon-Thalys Brussel-Bordeaux en wéér een nieuw interieur. Dat laatste vind ik wel vrij opvallend te noemen aangezien de recente renovatie niet eens zo lang geleden is. Kan Thalys niet beter investeren in meer capaciteit met langere treinen of eventueel Duplex?
Dit was toch in Hilversum ook en was toch ook opgelost?quote:Op dinsdag 15 mei 2018 17:46 schreef raptorix het volgende:
https://www.haarlemsdagbl(...)s-station-sloterdijk
Viel me van de week pas op, wat een gehannes zeg, ze kunnen dan beter de poortjes weghalen.
Geen idee, toevallig was ik van de week op Sloterdijk en daar is het in ieder geval nog niet opgelost.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 19:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dit was toch in Hilversum ook en was toch ook opgelost?
Dat ging meer over de wisseling tussen dal- en spitstarief. Dat is opgelost met het van-rit-naar-reis, waardoor bij een overstap (incheck binnen 35 minuten na uitcheck) je op hetzelfde tarief doorreist. Nadeel daarvan is dat je niet meer even na 9u kunt uitchecken en weer inchecken om op daltarief verder te reizen. En bij een overstap op een andere vervoerder werkt het weer anders: dan wisselt het tarief wel weer...quote:Op vrijdag 22 juni 2018 19:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dit was toch in Hilversum ook en was toch ook opgelost?
Zolang de internationale treinen nog niet op maximale lengte rijden én er nog gaten in de uurdienstregeling zitten kan ik mij dat moeilijk voorstellen.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 16:45 schreef Peter het volgende:
[..]
Maar die extra reizigersstroom kan de trein helemaal niet aan..
Zo'n 1700 moet inderdaad wel wat meer rijtuigen kunnen trekken dan het huidige aantal.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 09:35 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Zolang de internationale treinen nog niet op maximale lengte rijden én er nog gaten in de uurdienstregeling zitten kan ik mij dat moeilijk voorstellen.
Wikipedia heeft het antwoord:quote:Op zaterdag 23 juni 2018 14:38 schreef TjjWester het volgende:
Een vriend van mij vroeg laatst of de gemeente brussel een treinstation heeft? Ik dacht zelf aan brussel centraal maar ben daar weinig zeker van.
quote:Op zaterdag 23 juni 2018 14:38 schreef TjjWester het volgende:
Een vriend van mij vroeg laatst of de gemeente brussel een treinstation heeft? Ik dacht zelf aan brussel centraal maar ben daar weinig zeker van.
Dat artikel klopt niet, station Brussel-Noord ligt bijvoorbeeld in Schaarbeek. Station Schaarbeek daarentegen ligt in Brussel, leve Brusselse logica. Ook Brussel-Zuid ligt niet in de gemeente Brussel, dat station ligt in Sint-Gillis.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 14:44 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Wikipedia heeft het antwoord:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Brussel_(stad)
Zoals j.b al aangeeft valt slechts een klein gedeelte van brussel onder de gemeente brussel. Toch bedanktquote:Op zaterdag 23 juni 2018 14:44 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Wikipedia heeft het antwoord:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Brussel_(stad)
Bedankt. Station schaarbeek ligt niet in de gemeente schaarbeek?quote:Op zaterdag 23 juni 2018 15:02 schreef J.B. het volgende:
[..]
[..]
Dat artikel klopt niet, station Brussel-Noord ligt bijvoorbeeld in Schaarbeek. Station Schaarbeek daarentegen ligt in Brussel, leve Brusselse logica. Ook Brussel-Zuid ligt niet in de gemeente Brussel, dat station ligt in Sint-Gillis.
Brussel-Centraal ligt echter wel effectief in Brussel, en hetzelfde geldt voor Brussel-Schuman. Het even verderop gelegen station Brussel-Luxemburg ligt dan weer in de gemeente Elsene, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat de kleinere stations betreft liggen sowieso Brussel-Congres en Brussel-Kapellekerk ook in de gemeente Brussel.
Edit: ik zie dat dat al compleet is. Op deze Wikipedia staat een compleet overzicht:
https://nl.m.wikipedia.or(...)oofdstedelijk_Gewest
Super handig man, in 8 minuten van Castellum naar Utrecht CS.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 07:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Wauw, er rijdt gewoon een non-stop trein tussen Utrecht centraal en Houten Castellum WAT is daar zo boeiend?
¤150,- milieutaks per enkele reis bij alle afstanden onder de 700km en met dat geld de treinkaartjes goedkoper maken en capaciteit verhogen. Binnen no-time beginnen ze aan een kanaaltunnel van Nederland naar GB, die de wat, bijna 35 vluchten tussen één van de Londonse luchthavens met Shithole verbinden? Kan je mooi een extra laag onder het huidige Schiphol van bouwen waar alleen HSL komt en je eventueel een buiten-schengen-procedure kan doorlopen.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 16:59 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het grote auto rijd topic is elders.
Zelfs met 7 euro pp per vlucht blijft de trein veruit de duurste optie.
quote:Op zaterdag 23 juni 2018 23:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Zo zou ik het tenminste in Cities: Skylines oplossen
Er zijn wel echt achterlijk veel retourvluchten en ik weet niet hoeveel vrachtschepen die heen en weer varen. Vrachtschepen varen op meuk die niet heel veel minder vervuilend is dan vliegtuigen. De kanaaltunnel zit al praktisch vol qua capaciteit, ik denk dat er echt best wel markt is voor zo'n verbinding. Zoals ik vaker heb gezegd; eventueel kan je overwegen om een luchthaven in zee te bouwen, tussen London en Amsterdam, op de route van de HSL. Niet alle treinen hoeven er te stoppen. Dit gaat natuurlijk miljarden en miljarden kosten, maar denk eens aan alle mensen die in NL opeens lekker kunnen slapen. Vijf landings/vertrekbanen per windrichting, is allemaal prima mogelijk op zee. Harde wind kunnen piloten wel op getraind worden, en als we een paar banen bij Schiphol en in Londen zelf open houden voor het geval het erg stormt heb je alles afgedekt.quote:
En alle mensen die opeens minder goed kunnen slapen omdat er bijna non-stop een trein voorbij komt. Volgens het CBS zijn er slechts 7.000 mensen in Nederland die in leven waren vóór het bestaan van Schiphol, die andere 17.075.000 inwoners hadden dus wel kunnen weten dat ze last van herrie zouden krijgen als ze bij een vliegveld gingen wonen.quote:Op zondag 24 juni 2018 00:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
maar denk eens aan alle mensen die in NL opeens lekker kunnen slapen.
Sowieso is het idioot hoeveel er 'onnodig'met containers wordt geschoven. Het is bijvoorbeeld goedkoper om een containers van het westen van de VS via Rotterdam/Hamburg naar Thailand te verschepen dan rechtstreeks. Importheffingen en zulks. Nu is het bedrijf een MKB bedrijf die af en toe eens wat schuift tussen productielocaties, maar er zijn veel meer en grotere bedrijven...quote:Op zondag 24 juni 2018 00:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er zijn wel echt achterlijk veel retourvluchten en ik weet niet hoeveel vrachtschepen die heen en weer varen.
Dat dus. Haal er een paar agrariërs af die niet zomaar hun bedrijf kunnen verplaatsen. Maar goed dat zijn ook geen duizenden...quote:Op zondag 24 juni 2018 12:00 schreef FredvZ het volgende:
[..]
En alle mensen die opeens minder goed kunnen slapen omdat er bijna non-stop een trein voorbij komt. Volgens het CBS zijn er slechts 7.000 mensen in Nederland die in leven waren vóór het bestaan van Schiphol, die andere 17.075.000 inwoners hadden dus wel kunnen weten dat ze last van herrie zouden krijgen als ze bij een vliegveld gingen wonen.
Uit betrouwbare bron weet ik dat die agrariërs zich drukker maken over de hoeveelheid zout in het water dan het geluid van de vliegtuigen.quote:Op zondag 24 juni 2018 12:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat dus. Haal er een paar agrariërs af die niet zomaar hun bedrijf kunnen verplaatsen. Maar goed dat zijn ook geen duizenden...
Dat is inderdaad een probleem.quote:Op zondag 24 juni 2018 12:11 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Uit betrouwbare bron weet ik dat die agrariërs zich drukker maken over de hoeveelheid zout in het water dan het geluid van de vliegtuigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |