abonnement Unibet Coolblue
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 30 juni 2018 @ 00:18:38 #176
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180132044
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 15:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Trein en ander OV nostalgie uit 1988

Onderweg naar Fles' werk (In die tijd)

Laat mij er ff buiten of zo wilje :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 30 juni 2018 @ 00:25:07 #177
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_180132181
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 00:06 schreef Yreal het volgende:
zijn ns'rs die poortjes blokken een geldige gtvb reden? :')
Aanvullend: kan ik meerkosten voor de metro declareren? :P

Kansloos gebeuren op Bijlmer Arena. :') NS smijt de poortjes dicht, dus dan maar naar het volgende station met de metro. En daar kon ik alsnog gewoon in dezelfde trein stappen die daarvoor op Bijlmer ArenA is gestopt. Én kon zelfs zitten. Je zou ergens toch verwachten dat een perron pas vanwege de drukte wordt afgesloten als de trein die daar stopt de mensenmassa niet aan kan. NS laat de massa in de hal staan en vertrekt geeneens zitvol. 8)7
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 30 juni 2018 @ 08:01:42 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180134415
ijzer schuiven >>>> self-loading cargo vervoeren :Y

Gisteren ook weer een IC met een kwartiertje vertraging die voor het gemak maar in Deventer opgeheven werd :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_180137248
Ik zag dat de perrons waren volgezet met arriva treinen, panto omhoog en de motor laten draaien.

Heeft dat nog enig nut of is dat gewoon je bedrijf zo hard mogelijk naaien?
speak only if it improves the silence.
pi_180137306
Rijdt Arriva dan met hybride treinen tegenwoordig? Want als je bij een elektrische trein de motor aanzet heeft die nogal de neiging om te gaan rijden namelijk.
pi_180137530
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 00:25 schreef Eix het volgende:

[..]

Aanvullend: kan ik meerkosten voor de metro declareren? :P

Kansloos gebeuren op Bijlmer Arena. :') NS smijt de poortjes dicht, dus dan maar naar het volgende station met de metro. En daar kon ik alsnog gewoon in dezelfde trein stappen die daarvoor op Bijlmer ArenA is gestopt. Én kon zelfs zitten. Je zou ergens toch verwachten dat een perron pas vanwege de drukte wordt afgesloten als de trein die daar stopt de mensenmassa niet aan kan. NS laat de massa in de hal staan en vertrekt geeneens zitvol. 8)7
en dan gewoon de poortjes open knallen en iedereen laten rennen. man man.
pi_180137678
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 11:37 schreef dcm360 het volgende:
Rijdt Arriva dan met hybride treinen tegenwoordig? Want als je bij een elektrische trein de motor aanzet heeft die nogal de neiging om te gaan rijden namelijk.
Ik heb een tijdje op het perron gekeken en geluisterd , hoorde de treinen wel degelijk lawaai maken.
speak only if it improves the silence.
pi_180137832
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 12:01 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Ik heb een tijdje op het perron gekeken en geluisterd , hoorde de treinen wel degelijk lawaai maken.
Welja, je hebt ook nog zaken als omvormers (vrij weinig werkt echt op 1500V gelijkspanning), compressors voor remmen en andere zaken, klimaatbeheersing en zo nog wel meer. Een trein die een tijdje echt uit naast een perron heeft gestaan rijdt niet zomaar even weg.
pi_180137873
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 12:11 schreef dcm360 het volgende:

[..]

Welja, je hebt ook nog zaken als omvormers (vrij weinig werkt echt op 1500V gelijkspanning), compressors voor remmen en andere zaken, klimaatbeheersing en zo nog wel meer. Een trein die een tijdje echt uit naast een perron heeft gestaan rijdt niet zomaar even weg.
We kunnen er dus van uit gaan dat ze stonden opgesteld om zoveel mogelijk electriciteit te verspillen.
speak only if it improves the silence.
pi_180138008
Praktisch blijven en reizigerscomfort zijn inderdaad overrated.
pi_180138048
In Nederland blijven de elektrische treinen meestal een soort van aan staan. Ze staan dan vaak in een parkeer/sluimerstand, waarin de meeste systemen uit staan (en dus vrijwel geen energie gebruiken), maar wel bijvoorbeeld de compressor (luchtdruk blijft op peil) en batterijen gevoed worden. Op die manier zijn de treinen snel en eenvoudig inzetbaar.
Met dit warme weer blijven de treinen zelfs helemaal aan staan, zodat de airconditioning blijft functioneren. Zet je de treinen op deze dagen helemaal uit, dan is het binnen zo een graad of 50+ en is het heel erg lastig om dat weer te koelen naar normale temperaturen.
  Moderator zaterdag 30 juni 2018 @ 12:40:17 #187
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180138208
Dat hele gelijkspanning is eigenlijk idioot. Bij de centrale wordt wisselstroom opgewekt en de motoren en compressors (lijken me de grootste gebruikers) zullen ook AC zijn.

Oftewel, bij het verdeelstation en in de trein wordt omgevormd en dat gaat echt niet met een efficiëntie van 100%
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 30 juni 2018 @ 12:42:11 #188
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180138231
Dat hele wisselspanning is eigenlijk idioot. Uit zonnepanelen komt gelijkspanning, en dat is toch wel de spanning van de toekomst, zie ook de HVDC verbindingen met bijvoorbeeld Noorwegen. Ook steeds meer apparaten in huis werken op gelijkspanning, die nu allemaal hun eigen AC naar DC omvormer hebben.

Oftewel: aan de kant van de zonnepanelen en thuis wordt omgevormd en dat gaat echt niet met een efficiëntie van 100 %.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 30 juni 2018 @ 12:44:25 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180138253
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 12:15 schreef TjjWester het volgende:

[..]

We kunnen er dus van uit gaan dat ze stonden opgesteld om zoveel mogelijk electriciteit te verspillen.
Waarom adem jij eigenlijk nog? Alleen maar om zo veel mogelijk zuurstof te verspillen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 30 juni 2018 @ 12:45:15 #190
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180138261
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 12:27 schreef MTL het volgende:
Zet je de treinen op deze dagen helemaal uit, dan is het binnen zo een graad of 50+ en is het heel erg lastig om dat weer te koelen naar normale temperaturen.
Dit. En compressoren laten draaien zorgt er ook voor dat je niet eerst met het spaarreservoir of de hulpcompressor de boel hoeft op te bouwen (een stroomafnemer gaat ook omhoog op lucht).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_180138412
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 12:25 schreef dcm360 het volgende:
Praktisch blijven en reizigerscomfort zijn inderdaad overrated.
Arriva staakt de hele dag, daarnaast in deze opstelling stonden ze niet klaar voor vertrek. Integendeel.
speak only if it improves the silence.
pi_180138452
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 12:44 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waarom adem jij eigenlijk nog? Alleen maar om zo veel mogelijk zuurstof te verspillen?
Ik geloof dat je me niet helemaal begrepen hebt, bij treinen die vandaag nog worden in gezet begrijp ik dat je die laat "aan" staan vanwege het reizigerscomfort maar als je weet dat er de hele dag niet gereden gaat worden dan is dat onzin.
speak only if it improves the silence.
pi_180138595
Vind jij..
dag
pi_180138725
Ik ben hem even kwijt, maar bijvoorbeeld die dubbeldekkers die zetten gelijkstroom toch ook weer om in draaistroom voor de motoren?
  zaterdag 30 juni 2018 @ 13:18:08 #195
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_180138765
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 11:51 schreef Yreal het volgende:

[..]

en dan gewoon de poortjes open knallen en iedereen laten rennen. man man.
Oh blij dat ik de metro heb genomen naar Holendrecht. Vond het serieus gevaarlijk worden dus snel plan B uitgerold. Dit was serieus een waanzinnig slecht staaltje crowd management. Zelden zo meegemaakt.

- De ic's naar Utrecht en Eindhoven konden het niet aan (want: solo treinstel :|W )
- de sprinter naar Rotterdam die wel lang was vertrok hierdoor slechts halfvol. Want ook al die reizigers mochten het perron niet meer op.
- En als mensen op twitter vragen hoe ze dan thuis moeten komen krijgen ze nul op het rekest: https://mobile.twitter.com/xs_1991/status/1012810298628157440 . Naleving van Europese Reizigers Verordening 1371/2007 is blijkbaar niet aan NS besteed.
- En op twitter ook nog verkondigen dat het aan de organisator ligt (= Mojo) terwijl NS zelf extra treinen heeft aangekondigd én treintickets via Ticketmaster verkoopt icm een concertkaartje.

Op die manier organiseer je als NS je eigen chaos.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zaterdag 30 juni 2018 @ 13:22:42 #196
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_180138832
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 12:27 schreef MTL het volgende:
In Nederland blijven de elektrische treinen meestal een soort van aan staan. Ze staan dan vaak in een parkeer/sluimerstand, waarin de meeste systemen uit staan (en dus vrijwel geen energie gebruiken), maar wel bijvoorbeeld de compressor (luchtdruk blijft op peil) en batterijen gevoed worden. Op die manier zijn de treinen snel en eenvoudig inzetbaar.
Met dit warme weer blijven de treinen zelfs helemaal aan staan, zodat de airconditioning blijft functioneren. Zet je de treinen op deze dagen helemaal uit, dan is het binnen zo een graad of 50+ en is het heel erg lastig om dat weer te koelen naar normale temperaturen.
Hoe lang duurt dat dan?
  zaterdag 30 juni 2018 @ 13:41:03 #197
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180139049
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 12:42 schreef Duvel het volgende:
Dat hele wisselspanning is eigenlijk idioot. Uit zonnepanelen komt gelijkspanning, en dat is toch wel de spanning van de toekomst, zie ook de HVDC verbindingen met bijvoorbeeld Noorwegen. Ook steeds meer apparaten in huis werken op gelijkspanning, die nu allemaal hun eigen AC naar DC omvormer hebben.
Snelladers voor elektrische auto's (zoals die Fastned-stations langs de snelwegen) zijn ook DC.
pi_180139194
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 13:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Hoe lang duurt dat dan?
Het koelen? Dat is uiteraard afhankelijk van de temperatuur en het materieeltype/airconditioning.
Meestal wordt er zo'n uur aangehouden voor het voorkoelen van materieel, en dat is bij redelijk normale temperaturen (niet extreem warm of koud). Bij extreem hoge temperaturen blijft het dus als het goed is allemaal 'aan' staan en heb je dat dus niet, maar ik vermoed dat zoiets dan nog wel wat langer gaat duren.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 14:04:17 #199
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_180139351
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 13:50 schreef MTL het volgende:

[..]

Het koelen? Dat is uiteraard afhankelijk van de temperatuur en het materieeltype/airconditioning.
Meestal wordt er zo'n uur aangehouden voor het voorkoelen van materieel, en dat is bij redelijk normale temperaturen (niet extreem warm of koud). Bij extreem hoge temperaturen blijft het dus als het goed is allemaal 'aan' staan en heb je dat dus niet, maar ik vermoed dat zoiets dan nog wel wat langer gaat duren.
Maar is dat dan een reden om te zeggen 'dit treinstel gaan we niet gebruiken'.

(Dus, Airco werkt wel, maar trein is nog niet voldoende afgekoeld)
pi_180139355
Gevalletje op temperatuur houden is efficiënter dan de hele sprong van heet naar koel te moeten maken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')