Laat mij er ff buiten of zo wiljequote:Op vrijdag 29 juni 2018 15:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Trein en ander OV nostalgie uit 1988
Onderweg naar Fles' werk (In die tijd)
Aanvullend: kan ik meerkosten voor de metro declareren?quote:Op zaterdag 30 juni 2018 00:06 schreef Yreal het volgende:
zijn ns'rs die poortjes blokken een geldige gtvb reden?
en dan gewoon de poortjes open knallen en iedereen laten rennen. man man.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 00:25 schreef Eix het volgende:
[..]
Aanvullend: kan ik meerkosten voor de metro declareren?
Kansloos gebeuren op Bijlmer Arena. NS smijt de poortjes dicht, dus dan maar naar het volgende station met de metro. En daar kon ik alsnog gewoon in dezelfde trein stappen die daarvoor op Bijlmer ArenA is gestopt. Én kon zelfs zitten. Je zou ergens toch verwachten dat een perron pas vanwege de drukte wordt afgesloten als de trein die daar stopt de mensenmassa niet aan kan. NS laat de massa in de hal staan en vertrekt geeneens zitvol.
Ik heb een tijdje op het perron gekeken en geluisterd , hoorde de treinen wel degelijk lawaai maken.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 11:37 schreef dcm360 het volgende:
Rijdt Arriva dan met hybride treinen tegenwoordig? Want als je bij een elektrische trein de motor aanzet heeft die nogal de neiging om te gaan rijden namelijk.
Welja, je hebt ook nog zaken als omvormers (vrij weinig werkt echt op 1500V gelijkspanning), compressors voor remmen en andere zaken, klimaatbeheersing en zo nog wel meer. Een trein die een tijdje echt uit naast een perron heeft gestaan rijdt niet zomaar even weg.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 12:01 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje op het perron gekeken en geluisterd , hoorde de treinen wel degelijk lawaai maken.
We kunnen er dus van uit gaan dat ze stonden opgesteld om zoveel mogelijk electriciteit te verspillen.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 12:11 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Welja, je hebt ook nog zaken als omvormers (vrij weinig werkt echt op 1500V gelijkspanning), compressors voor remmen en andere zaken, klimaatbeheersing en zo nog wel meer. Een trein die een tijdje echt uit naast een perron heeft gestaan rijdt niet zomaar even weg.
Waarom adem jij eigenlijk nog? Alleen maar om zo veel mogelijk zuurstof te verspillen?quote:Op zaterdag 30 juni 2018 12:15 schreef TjjWester het volgende:
[..]
We kunnen er dus van uit gaan dat ze stonden opgesteld om zoveel mogelijk electriciteit te verspillen.
Dit. En compressoren laten draaien zorgt er ook voor dat je niet eerst met het spaarreservoir of de hulpcompressor de boel hoeft op te bouwen (een stroomafnemer gaat ook omhoog op lucht).quote:Op zaterdag 30 juni 2018 12:27 schreef MTL het volgende:
Zet je de treinen op deze dagen helemaal uit, dan is het binnen zo een graad of 50+ en is het heel erg lastig om dat weer te koelen naar normale temperaturen.
Arriva staakt de hele dag, daarnaast in deze opstelling stonden ze niet klaar voor vertrek. Integendeel.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 12:25 schreef dcm360 het volgende:
Praktisch blijven en reizigerscomfort zijn inderdaad overrated.
Ik geloof dat je me niet helemaal begrepen hebt, bij treinen die vandaag nog worden in gezet begrijp ik dat je die laat "aan" staan vanwege het reizigerscomfort maar als je weet dat er de hele dag niet gereden gaat worden dan is dat onzin.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 12:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waarom adem jij eigenlijk nog? Alleen maar om zo veel mogelijk zuurstof te verspillen?
Oh blij dat ik de metro heb genomen naar Holendrecht. Vond het serieus gevaarlijk worden dus snel plan B uitgerold. Dit was serieus een waanzinnig slecht staaltje crowd management. Zelden zo meegemaakt.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 11:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
en dan gewoon de poortjes open knallen en iedereen laten rennen. man man.
Hoe lang duurt dat dan?quote:Op zaterdag 30 juni 2018 12:27 schreef MTL het volgende:
In Nederland blijven de elektrische treinen meestal een soort van aan staan. Ze staan dan vaak in een parkeer/sluimerstand, waarin de meeste systemen uit staan (en dus vrijwel geen energie gebruiken), maar wel bijvoorbeeld de compressor (luchtdruk blijft op peil) en batterijen gevoed worden. Op die manier zijn de treinen snel en eenvoudig inzetbaar.
Met dit warme weer blijven de treinen zelfs helemaal aan staan, zodat de airconditioning blijft functioneren. Zet je de treinen op deze dagen helemaal uit, dan is het binnen zo een graad of 50+ en is het heel erg lastig om dat weer te koelen naar normale temperaturen.
Snelladers voor elektrische auto's (zoals die Fastned-stations langs de snelwegen) zijn ook DC.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 12:42 schreef Duvel het volgende:
Dat hele wisselspanning is eigenlijk idioot. Uit zonnepanelen komt gelijkspanning, en dat is toch wel de spanning van de toekomst, zie ook de HVDC verbindingen met bijvoorbeeld Noorwegen. Ook steeds meer apparaten in huis werken op gelijkspanning, die nu allemaal hun eigen AC naar DC omvormer hebben.
Het koelen? Dat is uiteraard afhankelijk van de temperatuur en het materieeltype/airconditioning.quote:
Maar is dat dan een reden om te zeggen 'dit treinstel gaan we niet gebruiken'.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 13:50 schreef MTL het volgende:
[..]
Het koelen? Dat is uiteraard afhankelijk van de temperatuur en het materieeltype/airconditioning.
Meestal wordt er zo'n uur aangehouden voor het voorkoelen van materieel, en dat is bij redelijk normale temperaturen (niet extreem warm of koud). Bij extreem hoge temperaturen blijft het dus als het goed is allemaal 'aan' staan en heb je dat dus niet, maar ik vermoed dat zoiets dan nog wel wat langer gaat duren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |