JDude | zaterdag 17 maart 2018 @ 00:34 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() | |
JDude | zaterdag 17 maart 2018 @ 00:42 |
Frontseinen. | |
b2py | zaterdag 17 maart 2018 @ 08:16 |
Ahja, als er geen 100 miljoen is om het IJgebouw te renoveren is hier zeker wel geld voor ![]() | |
b2py | zaterdag 17 maart 2018 @ 11:47 |
Het ontwerptracebesluit voor Meteren - Boxtel is gepubliceerd: http://www.platformpartic(...)en-boxtel/index.aspx | |
TjjWester | zaterdag 17 maart 2018 @ 12:43 |
Ijgebouw? | |
Mr_Klaasje | zaterdag 17 maart 2018 @ 13:30 |
Het gebouw onder spoor 14/15 (en misschien wel meer) aan de noordkant van het station. Het spoor rust daar op een stalen viaduct. Dat viaduct is nu bijna 100 jaar oud en een bekend nadeel van staal is dat de kwaliteit langzaam maar zeker achteruit gaat wat ten koste van de draagkracht gaat. Als je spoor 15 een breder perron wilt geven ter hoogte van de trappen moet dit viaduct aangepast of verbreedt worden. Idealiter maak je er een betonnen viaduct van. Beton heeft de gunstige eigenschap dat het met de jaren sterker wordt. | |
derLudolf | zaterdag 17 maart 2018 @ 16:52 |
Dat staal kunnen ze waarschijnlijk nog leuk verkopen als stalingsvrij ijzer ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 17 maart 2018 @ 17:11 |
Hallo, nog bijzonderheden hier? | |
James1988 | zaterdag 17 maart 2018 @ 17:15 |
Had je al gehoord dat de cheminots gaan staken? ![]() | |
derLudolf | zaterdag 17 maart 2018 @ 17:17 |
Waren ze alweer aan het werk dan? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 17 maart 2018 @ 17:22 |
Is dat een bijzonderheid? ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 17 maart 2018 @ 17:49 |
Nou, ik lees het allemaal net van Fles' Lee-Towers-Blessure. Net te laat mijn kop uit het zand gehaald. Heb dus ook de DM van Peter compleet gemist, een beller is sneller ![]() Fles Jongen, Beterschap! | |
Dr_Flash | zaterdag 17 maart 2018 @ 18:03 |
Ja bedankt ![]() | |
Maegrim | zaterdag 17 maart 2018 @ 18:11 |
Speciaal voor jou even gekeken wat het allemaal is ![]() foto Waar jij het over had is dat roze spul, die staan aan de depotvoeding. De losse bakken op spoor 342 worden eind maart de Benelux stammen mee verlengt. De gele stammen gaan de loods in of staan daar ondertussen al, oranje is voor het testbedrijf en wit is na een dagelijkse controle klaar om de dienst in te gaan. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 17 maart 2018 @ 19:27 |
Goeie TT. | |
Dr_Flash | zaterdag 17 maart 2018 @ 21:05 |
En dat van zoeen brave huischvadert ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 17 maart 2018 @ 21:10 |
Kleine jongens worru groot *traantje wegpinkt* *oude klare inschenk* | |
Ireyon | zaterdag 17 maart 2018 @ 22:45 |
Het grote verschil is dat mensen niet naar Brussel-Zuid gaan voor Brussel, mensen gaan naar Brussel-Zuid om verder te reizen. Brussel-Zuid is voor niemand een eindbestemming. Amsterdam Centraal is dat zeker wel. | |
dennistd | zaterdag 17 maart 2018 @ 22:59 |
Omdat er ook in deel 1099 plaatjes moeten staan hier alvast eentje van vanmiddag op Pilsen Hbf:![]() (ja, officieel is het Plzeň hlavní nádra¸í, maar dit kan ik typen zonder copy/paste) | |
Dr_Flash | zaterdag 17 maart 2018 @ 23:46 |
Lekker ![]() | |
Duvel | zondag 18 maart 2018 @ 09:14 |
Geeft niet, DSSU is ook minstens drie keer volledig opnieuw ontworpen. | |
JDude | zondag 18 maart 2018 @ 09:35 |
![]() | |
greavy | zondag 18 maart 2018 @ 09:42 |
Ik vertrek begin mei voor 13 dagen naar Polen. Iemand nog tips qua spoorlijnen die de absolute moeite zijn daar? Ohja, ik leef ook nog maar heb het nogal druk gehad de laatste tijd, maar mijn huisje is inmiddels aardig achter de rug. En toch maar wat vaker mobiel Fok!ken denk ik hier. | |
dennistd | zondag 18 maart 2018 @ 09:43 |
Görlitz-Wroclaw-Rzepin-Frankfurt(oder) schijnt wel leuk te zijn ![]() | |
greavy | zondag 18 maart 2018 @ 10:10 |
Haha, die kennen we al ja Ik reis de eerste dag Berlijn-Poznan, en dan na een overnachting zit ik 4 nachten in Wolsztyn, en globaal gaat het via Krakau - Bialystok - Gdansk weer richting Duitsland. | |
TjjWester | zondag 18 maart 2018 @ 10:11 |
Bestaan er in frankrijk nog lijnen die niet door de sncf worden uitgebaat? Gele trein? | |
greavy | zondag 18 maart 2018 @ 10:14 |
Dat heb ik bij de SSN al gedaan op de 65'er, maar ik kan er maar weinig over vinden op het internet. Denk dat dat niet meer mogelijk is. Je kan nog wel op het depot slapen. | |
Dr_Flash | zondag 18 maart 2018 @ 10:17 |
https://fr.wikipedia.org/wiki/Ligne_de_Cerdagne ![]() | |
Dr_Flash | zondag 18 maart 2018 @ 10:19 |
Was tot 1997 ook al SNCF trouwens ![]() ![]() | |
TjjWester | zondag 18 maart 2018 @ 10:20 |
Aha ben er in 2009 geweest. is thello geregistreert als spoorweg operator in frankrijk? Dat zou dan de enige private partij zijn. [ Bericht 3% gewijzigd door TjjWester op 18-03-2018 10:28:28 ] | |
Dr_Flash | zondag 18 maart 2018 @ 10:26 |
Dawiknie ![]() ![]() | |
derLudolf | zondag 18 maart 2018 @ 10:41 |
Vanuit Bialystok zou je tegenwoordig naar Kaunas moeten kunnen ![]() | |
Yreal | zondag 18 maart 2018 @ 10:41 |
. [ Bericht 48% gewijzigd door Yreal op 18-03-2018 10:42:53 ] | |
derLudolf | zondag 18 maart 2018 @ 10:42 |
Enkele reis ook zeker? ![]() | |
Yreal | zondag 18 maart 2018 @ 10:43 |
waarom zou je naar kaunas willen? ![]() | |
Yreal | zondag 18 maart 2018 @ 10:43 |
ze hebben boven Wi-Fi nu | |
derLudolf | zondag 18 maart 2018 @ 10:45 |
-Om van daaruit maar Vilnius te gaan ![]() -Omdat daar of in Litouwen in het algemeen nogal veel vrouwelijk schoon rondloopt ![]() Kaunas is idd niet heel bijzonder. | |
#ANONIEM | zondag 18 maart 2018 @ 11:15 |
Geld terug bij vertraging claim binnen 1 minuut goedgekeurd ![]() ![]() ![]() Sinds wanneer is dat? [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2018 11:15:40 ] | |
derLudolf | zondag 18 maart 2018 @ 11:21 |
Als Neptunus en Pluto in één lijn staan, het Sudoku boekje uit is, de afdeling volledig is bezet én iedereen net is voorzien van een vers bakje koffie. | |
dennistd | zondag 18 maart 2018 @ 11:26 |
Van die mensen die ruim 5 minuten voor geplande aankomst al bij de deur gaan staan terwijl we 10 minuten vertraging hebben ![]() | |
#ANONIEM | zondag 18 maart 2018 @ 11:27 |
Enkel op vrijdag, zaterdag en zondag en die trein doet er 4,5 uur over. Tis gewoon een stoptrein, dus weinig comfort, maar het kan in principe wel ja. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2018 11:27:19 ] | |
Wertha | zondag 18 maart 2018 @ 11:35 |
Überhaupt mensen die 5 minuten voor aankomst bij de deur gaan staan... | |
DeaDLocK2K | zondag 18 maart 2018 @ 11:59 |
Ik wil graag een chick die niet op d'r 38e er opeens uitziet alsof ze door heel Kaunas uitgewoond is. | |
derLudolf | zondag 18 maart 2018 @ 12:00 |
Sorry, maar bij kleinere stations maak ik me daar toch schuldig aan als ik met redelijk wat bagage reis ![]() | |
dennistd | zondag 18 maart 2018 @ 12:04 |
Zo druk is het niet, iedereen heeft zo ongeveer een tweezitter voor zich alleen. | |
Wertha | zondag 18 maart 2018 @ 12:57 |
Als je een aantal reiskoffers moet uitladen, dan heb je nog een goede reden daarvoor. Het gros zijn echter forenzen die op hun eindbestemming aankomen en vervolgens richting de (rol)trappen sloffen en daarbij andere reizigers - zeker de groep reizigers die een krappe overstap moeten halen - in de weg lopen. | |
Dr_Flash | zondag 18 maart 2018 @ 13:00 |
Ik hoor het al: "Mensen ![]() | |
derLudolf | zondag 18 maart 2018 @ 13:03 |
Ah die mensen die je het liefst van het perron afbeukt ![]() | |
Peterselieman | zondag 18 maart 2018 @ 13:05 |
Zijn dat niet de mensen die zich in een kring rond de deur opstellen en je nauwelijks ruimte geven om uit te stappen? | |
James1988 | zondag 18 maart 2018 @ 13:06 |
Eurostar is ook een private vervoerder. Daarnaast rijdt Transdev-dochter CFTA in opdracht van SNCF op twee lijnen in Bretagne. | |
derLudolf | zondag 18 maart 2018 @ 13:11 |
Ik doe eigenlijk nooit de moeite ze te ontwijken ![]() | |
dennistd | zondag 18 maart 2018 @ 13:16 |
Mensen die voor de deur staan en mij geen ruimte geven om uit te stappen beuk ik ook altijd aan de kant. | |
TjjWester | zondag 18 maart 2018 @ 14:03 |
Eurorostar heeft toch alleen een licentie voor de uk?? | |
James1988 | zondag 18 maart 2018 @ 14:33 |
Dat neemt toch niet weg dat ze een private operator zijn? Overigens, er is nóg een private vervoerder in Frankrijk: THI Factory. Ook wel bekend als Thalys. ![]() De volledige lijst is te vinden op de website van EPSF. | |
dennistd | zondag 18 maart 2018 @ 16:47 |
Weer eens een Pimpel die andersom staat, zonder enige omroep in Hannover en met de normale volgorde op de CTA.... Niet leuk als je een plek in rijtuig 5 hebt, 2e van achter (en nu dus van voor). | |
derLudolf | zondag 18 maart 2018 @ 16:55 |
Hoe komt zo'n ding ineens andersom? Driehoeken is wel een bewuste handeling. Staan alle stammen normaal gesproken wel in dezelfde volgorde? | |
James1988 | zondag 18 maart 2018 @ 17:25 |
Eerder deze week was er een probleem op de normale route, waardoor de Pimpel werd omgeleid via Münster. Dan moet er echter wel worden kopgemaakt om weer richting Bad Bentheim (of Berlijn) te geraken... En zo raken zulke treinen Sdus omgekeerd. ![]() Bij de Fyra V160 was dat vroeger ook altijd leuk: de samenstelling was B-A-A-B-B-B-loc. Er werd ook netjes omgeroepen waar de 1e klas-rijtuigen zich bevonden. Maar dat klopte wel eens niet waardoor dat een kleine volksverhuizing opleverde in Schiphol of Rotterdam. Bij de verbouwing tot ICRmh-rijtuigen werd de samenstelling gewijzigd tot loc-B-A-B-B-A-B-loc. | |
dennistd | zondag 18 maart 2018 @ 17:44 |
Mja, dat valt nog mee qua afstand en je hebt geen gereserveerde plaatsen. Wat ik dus wel had, en dat was maar goed ook: hele trein vrijwel vol, moest nog iemand van mijn plekje jagen ook. | |
b2py | zondag 18 maart 2018 @ 17:47 |
Goed voor de beweging! 😜 | |
James1988 | zondag 18 maart 2018 @ 17:56 |
Nog leuker als dat gebeurt bij een dubbele ICE... denk je voorin te zitten, wordt ook netjes omgeroepen enzo, en toch mag je ineens 16 bakken lopen. ![]() | |
dennistd | zondag 18 maart 2018 @ 17:57 |
Maar niet in twee minuten... | |
dennistd | zondag 18 maart 2018 @ 17:58 |
Ik heb het anderhalf jaar terug in Hamburg gehad met een ICE-1 inderdaad, van het ene einde naar het andere... | |
James1988 | zondag 18 maart 2018 @ 18:04 |
In Ulm hadden we het vorig jaar tijdens het Nieuwjaarsrondje ook ![]() | |
dennistd | zondag 18 maart 2018 @ 18:33 |
Klopt ja. Was dat niet waar Fles erachter kwam dat de ICE geen wagen 24 heeft? | |
greavy | zondag 18 maart 2018 @ 19:04 |
Klopt ja, kwam dit jaar weer ter sprake toch? | |
Yreal | zondag 18 maart 2018 @ 20:51 |
is al even de norm hoor | |
Yreal | zondag 18 maart 2018 @ 20:56 |
Sowieso. Vanmiddag in leeuwarden een heel bejaardentehuis dat probeerde de poortjes uit te komen door een boek op de scanner te leggen. | |
DriekOplopers | maandag 19 maart 2018 @ 08:58 |
Sorry voor late reactie, Ik kijk hier niet zo vaak. Veel politici komen met grote plannen, waarmee ze dan op de bühne iets moois hebben gedaan. Maar tegen de tijd dat dat soort megaprojecten gereed moeten zijn is de wethouder al lang weg, en zitten zijn opvolgers met de brokken. En dan gaat het dus mis. Verkeer begroot, lijken in de kast, gebrek aan sturing. De Noord/Zuidlijn is daarvan een schoolvoorbeeld. Maar zie ook bijvoorbeeld de Haagse tramtunnel. | |
b2py | maandag 19 maart 2018 @ 10:32 |
Je conclusie is dus eigenlijk niemand | |
Darkwing_Duck | maandag 19 maart 2018 @ 16:11 |
#ANONIEM | maandag 19 maart 2018 @ 16:19 |
Laat me raden, Macron's regering wil het absurd ruimhartige statuut van de Franse spoorwegwerkers gaan aanpakken? ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2018 16:19:28 ] | |
Darkwing_Duck | maandag 19 maart 2018 @ 16:36 |
Je was dus Serieus? | |
James1988 | maandag 19 maart 2018 @ 16:39 |
Yep ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 19 maart 2018 @ 16:47 |
Ik kom dus echt onder een steen vandaan, niet alleen wb Fok... | |
James1988 | maandag 19 maart 2018 @ 16:49 |
Dringend veiligheidsadvies van RAIB aan Network Rail: zorg dat na werkzaamheden de infrastructuur in een veilige toestand wordt achtergelaten. De afgelopen jaren zijn er meerdere incidenten geweest waarbij treinen materiaal hebben geraakt dat na werkzaamheden niet goed is vastgemaakt of achtergelaten. Op 25 februari jl. is een trein van Virgin Trains East Coast met een snelheid van 85 km/u tegen een stuk spoorstaaf aangereden: ![]() Bron foto: VTEC, frontcamera van de trein Het was de eerste trein die na nachtelijke werkzaamheden over het traject reed. De trein heeft de spoorstaaf in z'n geheel uit de weg geduwd, en is niet ontspoord. | |
Darkwing_Duck | maandag 19 maart 2018 @ 16:52 |
Ik dat heb ook weleens gehad dat ik na een nachte doorhalen op de Champs Elysee met de eerste trein. Exact hetzelfde, maar dan op Chatelet les Halles. Dat was een knal van....van ....heb ik jou daar... | |
Dr_Flash | maandag 19 maart 2018 @ 17:05 |
Allemaal platschieten ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 19 maart 2018 @ 17:25 |
Ik heb wel een ander spelletje voor je ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 19 maart 2018 @ 17:26 |
SALOPERIE DE CATENAIRE!!! ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 19 maart 2018 @ 17:52 |
Dat was weer gezellig in 's-Hertogenbosch. De sprinter naar Tilburg, Breda en Dordrecht van 17:03 bestond uit maarliefst één FLIRT-drietje. ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 19 maart 2018 @ 18:03 |
Ritnummer: 6659 Treinstel: 2218 Treindelen: 3 Zitplaatsen: 178 1e klas: 32 2e klas: 114 Klapstoelen: 32 | |
James1988 | maandag 19 maart 2018 @ 18:05 |
Waarom citeer je een post van mij uit 2013? ![]() | |
#ANONIEM | maandag 19 maart 2018 @ 18:05 |
Zieke sherlock | |
Darkwing_Duck | maandag 19 maart 2018 @ 18:07 |
Oh echt? dat is perron-geluk gegaan....Ik zoch eigenlijk dat Saloperie de Catenaire plaatje | |
DeaDLocK2K | maandag 19 maart 2018 @ 18:07 |
2013? Is 23 december niet stiekem al gewoon 2014? | |
Fred | maandag 19 maart 2018 @ 20:04 |
Was er vanmiddag iets op de Hanzelijn? Rond 5-en vanmiddag stonden de twee opstelsporen bij Lelystad centrum vol met VIRM's en op spoor 1 twee DDZ viertjes, die volgens de koersrol naar Groningen zouden gaan en volgens de CTA naar Den Haag. De trein naar Den Haag kwam echter binnen op spoor 2. Ondertussen was de trein op spoor 1 al langzaam volgelopen en iedereen kon de trein weer verlaten. Vervolgens was de HC in de war omdat spoor 2 van Almere Oostvaarders bezet was met een (gestrande?) VIRM en de sprinter op spoor 1 was gezet en mijn IC dus via spoor3 moest. De HC dacht dat we al bij Almere Centrum waren. | |
Peterselieman | maandag 19 maart 2018 @ 20:07 |
Jup. Defecte trein: https://www.rijdendetrein(...)uivendrecht-lelystad | |
Fred | maandag 19 maart 2018 @ 20:18 |
Thnx Vind ik het opeens toch een stuk minder erg dat mijn overleg uitliep | |
dennistd | dinsdag 20 maart 2018 @ 12:16 |
Van dat volk dat de deur van de trein open houdt: https://twitter.com/Benpn555/status/975711705325031424 | |
Dr_Flash | dinsdag 20 maart 2018 @ 12:23 |
wat gebeurt er nou? Wordt ze eruit geduwd of zo? ![]() | |
Salatrel | dinsdag 20 maart 2018 @ 13:15 |
of getrapt ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 20 maart 2018 @ 18:41 |
Is al oud... | |
DriekOplopers | woensdag 21 maart 2018 @ 09:09 |
Daar komt het wel op neer, ja. | |
renwan | woensdag 21 maart 2018 @ 22:28 |
Jij ook nepfransoos | |
Dr_Flash | woensdag 21 maart 2018 @ 22:50 |
Wie ben jij nou weer | |
dennistd | donderdag 22 maart 2018 @ 02:04 |
Volgens mij is het zo'n sudoku'er ![]() | |
dennistd | donderdag 22 maart 2018 @ 02:37 |
renwan | donderdag 22 maart 2018 @ 12:38 |
Dat vraag ik me ook al 20 topics van jou af ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 22 maart 2018 @ 12:46 |
![]() ![]() Laat maar dan ![]() | |
renwan | donderdag 22 maart 2018 @ 13:31 |
![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 22 maart 2018 @ 16:00 |
Er is een badslipper op weg naar Deventer met gezellige bananencontainers! | |
Dr_Flash | donderdag 22 maart 2018 @ 16:55 |
ik hoorde net een oude diesel en er zaten wat dozen achter met Menath erop ja. Was dat hem? ![]() | |
James1988 | donderdag 22 maart 2018 @ 17:10 |
Bruno Le Maire, Frans minister van Economische Zaken, heeft vandaag aangekondigd dat de Franse staat eind juni een bestelling gaat plaatsen bij Alstom voor de levering van 100 nieuwe TGVs. De nieuwe generatie moet in 2022 op de sporen staan. | |
dennistd | donderdag 22 maart 2018 @ 17:43 |
Klinkt als een Class 66 met containers vervuilde grond naar Veendam of de lege retourtrein | |
GlennQuagmire | donderdag 22 maart 2018 @ 18:10 |
Mijn frans is niet zo heel goed dus gaat dit om compleet nieuwe generatie tgv's of is het gewoon een bestelling voor meer van al bestaande tgv's? | |
James1988 | donderdag 22 maart 2018 @ 18:10 |
Nieuwe generatie. | |
Zug-Chef | donderdag 22 maart 2018 @ 19:02 |
Beladen trein uit Ingelheim (Bij Mainz). De Menath containers gaan rechtstreeks naar de Eemshaven. De gele Bauer containers komen uit Basel en gaan naar Veendam, om vanaf daar met de vrachtwagen naar Eemshaven te gaan. | |
derLudolf | donderdag 22 maart 2018 @ 19:19 |
Waarom rijdt die andere trein niet door dan? En hoezo komt er zoveel vervuilde grond uit Basel? | |
Dr_Flash | donderdag 22 maart 2018 @ 19:19 |
ik heb hem alleen maar gehoord, niet gezien. Maar het klonk als zoneentje uit mijn filmpje ![]() ![]() | |
derLudolf | donderdag 22 maart 2018 @ 19:25 |
V12 tweetakt power 💪 | |
Gutz | donderdag 22 maart 2018 @ 19:42 |
Privetrein ipv privejet ![]() https://www.mansionglobal(...)hed-to-amtrak-trains | |
Dr_Flash | vrijdag 23 maart 2018 @ 11:14 |
![]() | |
HaverMoutKoekje | vrijdag 23 maart 2018 @ 11:16 |
rijke man ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 23 maart 2018 @ 11:25 |
Matig. eergisteren nieuw gips gehad, nog steeds weken afhankelijk van thuiszorg. | |
Dr_Flash | vrijdag 23 maart 2018 @ 12:53 |
https://nos.nl/artikel/22(...)n-voor-ergernis.htmlWhat's next? Coupés waar je over politiek mag praten, coupés waar je over het weer mag praten, coupés waar je over religie mag praten, coupés waar je over neuksex mag praten? Ga eens iets belangrijks doen joh dwaasapen ![]() | |
Fred | vrijdag 23 maart 2018 @ 13:55 |
Wat is het verschil tussen "gewoon" en "zachtjes" praten? | |
HaverMoutKoekje | vrijdag 23 maart 2018 @ 13:59 |
urenlang geleuter over wat Tineke laatst bij de kapper hoorde en ‘oh kijk een koe!’ valt dat onder gewoon? Geloof het wel he ![]() | |
James1988 | vrijdag 23 maart 2018 @ 14:01 |
Nederlanders in de trein zijn voor mijn gevoel enorme kletsmajoren. In het buitenland is men naar mijn beleving over het algemeen een stuk rustiger. Maar N=1 enzo ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 23 maart 2018 @ 14:02 |
dit is totale onzin. Totaal niet te handhaven, en alleen al daarom moet je dit helemaal niet willen. | |
dennistd | vrijdag 23 maart 2018 @ 15:49 |
Locomore had dat wel ja ![]() https://archiv.locomore.com/de/angebot/#reisebereiche | |
Dr_Flash | vrijdag 23 maart 2018 @ 15:52 |
volslagen krankzinnig ![]() | |
Janneke141 | vrijdag 23 maart 2018 @ 15:55 |
Ik zou graag speciale coupé's willen waar je niet met meurende troep van de Smullers naar binnen mag. | |
HaverMoutKoekje | vrijdag 23 maart 2018 @ 16:01 |
dan wil ik ook een coupé zonder mensen die bakjes yoghurt leegschrapen of op appels knagen (ik kan niet tegen eetgeluiden ![]() | |
dennistd | vrijdag 23 maart 2018 @ 16:03 |
En ik wil graag coupés waar het niet is toegestaan om sinaasappels en rijstewafels te eten. | |
Dr_Flash | vrijdag 23 maart 2018 @ 16:09 |
En ik wil coupés waar je alleen maar mag barbecuen, bier drinken en kut roepen ![]() | |
HaverMoutKoekje | vrijdag 23 maart 2018 @ 16:15 |
daar kunnen dan ook Smullers consumenten een plekje krijgen. En s ochtends de luidruchtige ontbijters. Ik geloof dat we er bijna uit zijn ![]() | |
James1988 | vrijdag 23 maart 2018 @ 16:24 |
Ik wil een coupé waar mensen niet naast anderen gaan zitten. | |
Dr_Flash | vrijdag 23 maart 2018 @ 16:25 |
Nee jij gaat niet over mijn coupés ![]() ![]() | |
HaverMoutKoekje | vrijdag 23 maart 2018 @ 16:28 |
![]() | |
Piles | vrijdag 23 maart 2018 @ 16:33 |
Als ik dit zo lees weet ik waarom ik zo gehecht ben aan mn auto ![]() | |
James1988 | vrijdag 23 maart 2018 @ 16:34 |
Lekker elke dag aansluiten in de file met je benzineslurper? No thanks. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 23 maart 2018 @ 16:39 |
Scheer je weg naar je eigen topic jij ![]() | |
Peter | vrijdag 23 maart 2018 @ 17:06 |
Ik wil een coupe met een bordbistro ![]() | |
MTL | vrijdag 23 maart 2018 @ 17:15 |
Kortom: iedereen koopt gewoon z'n eigen trein met eigen interieur en personeel. Dan is iedereen tevreden ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 23 maart 2018 @ 17:19 |
Ja. Maar als ik ergens heen wil wil ik wel dat MIJN trein altijd voorrang boven alles krijgt ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 23 maart 2018 @ 17:57 |
een coupé met een privébiertap ![]() | |
b2py | vrijdag 23 maart 2018 @ 19:00 |
Tik ‘em aan. Lang geleden dat ik in een trein heb gezeten 🤔 | |
derLudolf | vrijdag 23 maart 2018 @ 19:05 |
![]() Met ingebouwd koolzuur patroon ![]() | |
derLudolf | vrijdag 23 maart 2018 @ 19:18 |
Laatste keer trein zou denk ik afgelopen zomer zijn, Haren (Ems) naar Düsseldorf Flughafen | |
Dr_Flash | vrijdag 23 maart 2018 @ 19:21 |
Ik heb op 1 maart nog een slagje Zwolle gedaan ![]() | |
James1988 | vrijdag 23 maart 2018 @ 19:43 |
Ik ben vandaag nog op en neer geweest van Breda naar 's-Hertogenbosch. Met de sprinter, want FLIRT. Onderweg met laptopje op schoot zitten werken. Stopcontacten ![]() WiFi ![]() Goede rijkarakteristieken ![]() | |
MTL | vrijdag 23 maart 2018 @ 20:14 |
Ik zit vandaag nog in de trein. Maar ja, daar word ik voor betaald ![]() | |
Salatrel | vrijdag 23 maart 2018 @ 20:15 |
heb je nsr dienst dan? | |
MTL | vrijdag 23 maart 2018 @ 21:38 |
Ook voor NSI diensten word ik betaald ![]() | |
SevenWonders | vrijdag 23 maart 2018 @ 21:49 |
Ja, waar kan ik daarvoor tekenen? | |
SevenWonders | vrijdag 23 maart 2018 @ 21:50 |
Die hebben ze al ... | |
James1988 | vrijdag 23 maart 2018 @ 21:51 |
De cabine? ![]() | |
greavy | zaterdag 24 maart 2018 @ 08:57 |
Dennis, hoe had jij je tickets met dat nieuwjaarsrondje online gekocht voor Polen? Ga over minder dan 1.5 maand naar Polen met een interrail 1e klas, maar heb 2 reisdagen dat ik nog voor geen 5 euro reis, dus dan maar losse tickets kopen (Poznan > Leszno en Leszno > Poznan) Wilde eerst alles los kopen, maar interrail 5 reisdagen 1e klas is GOEDKOPER dan alles losse tickets 2e klas........ Ben totaal 13 dagen op reis, maar reis er maximaal 7 met de trein. Apart, maar waar.. | |
dennistd | zaterdag 24 maart 2018 @ 09:56 |
Gewoon via de site van de PKP. Maar sommige treinen (in ons geval Wroclaw-Rzepin) zijn pas een maand van tevoren te boeken. | |
Dr_Flash | zaterdag 24 maart 2018 @ 10:12 |
Voe voe voe kropka pe ka pe kropka pe elle ![]()
| |
greavy | zaterdag 24 maart 2018 @ 10:43 |
Gaan we straks eens kijken. Wat zijn de betaalmogelijkheden bij de PKP eigenlijk? Creditcard zeker? | |
TjjWester | zaterdag 24 maart 2018 @ 15:35 |
Van de vakanties in frankrijk kan ik mij herrineren dat sommige hsl/lgv gedeeltelijk in de middenberm van een snelweg gebouwd zijn, weet iemand om welke stukken het gaat? | |
derLudolf | zondag 25 maart 2018 @ 15:21 |
Ik zag op het emplacement van de BE in Nordhorn NS1833 staan. Wordt dat een extra loc of is dat voor onderdelen? | |
Darkwing_Duck | zondag 25 maart 2018 @ 16:33 |
dennistd | zondag 25 maart 2018 @ 16:36 |
Dat is voor zover ik weet een onderdelenleverancier ja. | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2018 @ 16:50 |
Harlingen? ![]() | |
Peterselieman | zondag 25 maart 2018 @ 16:54 |
Sneek natuurlijk ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2018 @ 16:57 |
Oh, ook goed. Ben daar dit decennium nog niet geweest geloof ik ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 25 maart 2018 @ 16:59 |
Jij was erbij geloof ik... | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2018 @ 17:19 |
vast niet | |
Dr_Flash | zondag 25 maart 2018 @ 17:23 |
Oh, blijkbaar wel ![]() | |
Yreal | zondag 25 maart 2018 @ 17:35 |
terecht | |
spectrumanalyser | zondag 25 maart 2018 @ 20:18 |
a.s. dinsdag effe met de trein naar Bijlmer Arena. moet dan langs dat arena park, waar men bezig is met de opbouw van een religieus toneelstuk. hoe lang denken jullie dat zoiets heel blijft, gezien 'Bijlmer Arena'. | |
b2py | zondag 25 maart 2018 @ 20:46 |
Best wel lang | |
Peter | zondag 25 maart 2018 @ 20:56 |
Staat 's nachts gewoon een beveiliger bij, neem ik aan. Zoals overal in de grote steden bij festivals e.d. | |
dennistd | maandag 26 maart 2018 @ 00:22 |
CD 842 030, ´elezná Ruda-Al¸betín Anderhalve week geleden bracht ik een korte vakantie door in Plattling, gelegen tussen Regensburg en Passau. Tijdens de eerste dag van mijn verblijf heb ik de hier startende Waldbahn verkend. Deze spoorlijn (met een aantal zijtakken) eindigt op de grens met Tsjechië in het station Bayerisch Eisenstein. Dit kan met recht een grensstation genoemd worden: het gezamenlijke stationsgebouw staat precies op de grens en is verdeeld over twee delen, waarvan de Tsjechische zijde overigens ´elezná Ruda-Al¸bětín genoemd wordt. De Duitsers spreken voor wat het Tsjechische deel betreft over Böhmisch Eisenstein trouwens. Doorgaande treinen zijn er niet: vanaf de Waldbahn eindigt een Regio-Shuttle aan het perron aan Duitse zijde, terwijl aan de Tsjechische kant de treinen uit Praag-Plzen-Klatovy binnenkomen. Op spoor 4 staat bij ondergaande zon trein Os 7546 uit Klatovy, gereden door motorstel 842 030 van České dráhy. [ Bericht 1% gewijzigd door dennistd op 26-03-2018 00:29:11 ] | |
DeaDLocK2K | maandag 26 maart 2018 @ 08:00 |
Mijn collega vraagt waarom treinen in de richting van Zutphen vanuit Goor zo vaak toeteren onderweg tegenwoordig. Heeft hier iemand enig idee? | |
Mr_Klaasje | maandag 26 maart 2018 @ 08:05 |
Ik denk de combinatie van mist en Niet Actief Beveiligde Overwegen. Dan is dat namelijk verplicht. [ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Klaasje op 26-03-2018 09:21:05 ] | |
derLudolf | maandag 26 maart 2018 @ 08:18 |
Oost Europese machinisten? | |
dennistd | maandag 26 maart 2018 @ 13:29 |
Ik heb even een betrouwbare bron geraadpleegd:
| |
DeaDLocK2K | maandag 26 maart 2018 @ 14:06 |
Vooral 's nachts! En het is nog niet zo heel lang. Even verifiëren. | |
De_Hertog | maandag 26 maart 2018 @ 14:25 |
En ´elezná Ruda betekent dan weer min of meer hetzelfde als Eisenstein. Leuke foto en verhaal ![]() | |
Hr-Flip | maandag 26 maart 2018 @ 15:27 |
En uiteraard de dagelijkse typhoon test. | |
dennistd | maandag 26 maart 2018 @ 15:51 |
Die wordt toch ook genoemd ![]() | |
Duvel | maandag 26 maart 2018 @ 21:04 |
Volgens mijn reisgids destijds, was ´elezná Ruda vooral vermaard om zijn hoeren. | |
b2py | maandag 26 maart 2018 @ 21:08 |
Heeft zelfs drie referenties ![]() Uit 3. ![]() | |
b2py | maandag 26 maart 2018 @ 21:09 |
Lang geplande gewijzigde vertreksporen worden niet meer tekstueel gehighlight, maar diverse andere irritaties zijn wel weg: http://www.locov.nl/Image(...)ns_tcm311-398260.pdf | |
ACT-F | maandag 26 maart 2018 @ 22:45 |
Indien 's nachts en vlakbij station Goor dan zou ik het moeten kunnen horen vanaf mijn balkon ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 26 maart 2018 @ 23:05 |
Melkfabriek heeft geen balkons toch? ![]() Dit is vanuit de Schoolstraat. | |
ACT-F | maandag 26 maart 2018 @ 23:21 |
Daar heb je ook geen balkon nodig. Iedereen zit op een bankje bierkrat buiten ![]() Maar hoe laat beginnen ze te tetteren? En is het alleen het stukje Goor richting Zutphen (De Meene) of ook eerder? | |
JDude | maandag 26 maart 2018 @ 23:22 |
Allemaal de schuld van greavy dus. | |
DeaDLocK2K | maandag 26 maart 2018 @ 23:30 |
Ik heb het er morgen tijdens de koffiepauze wel even over. Niks mooiers as de tente in! | |
ACT-F | maandag 26 maart 2018 @ 23:38 |
Dat tentfeest duurt nog een paar maanden ![]() | |
James1988 | dinsdag 27 maart 2018 @ 07:40 |
Opmerkelijke reden voor vertraging van een TER: de zomertijd. ![]() | |
b2py | dinsdag 27 maart 2018 @ 07:46 |
![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 27 maart 2018 @ 10:43 |
ze hebben het verkeerde stukje dikgedrukt ![]() | |
derLudolf | dinsdag 27 maart 2018 @ 18:20 |
Wat een retards. | |
b2py | dinsdag 27 maart 2018 @ 18:26 |
Merde! | |
Peterselieman | dinsdag 27 maart 2018 @ 19:03 |
Doet mij denken aan ProRail die enkele jaren geleden de grap had dat ze de wissels op zomertijd zetten. In Amersfoort was die dag prompt een grote wisselstoring ![]() | |
Duvel | dinsdag 27 maart 2018 @ 19:30 |
Die foto's heb ik nog wel ergens. Dat was vermakelijk. | |
#ANONIEM | dinsdag 27 maart 2018 @ 20:59 |
Iemand nog een aanrader voor een leuk rondje einfach rausticket vanaf Innsbruck? | |
James1988 | dinsdag 27 maart 2018 @ 21:37 |
En daar issie dan, de eerste trein die uit zichzelf van St. Pancras naar Blackfriars is gereden: | |
dennistd | dinsdag 27 maart 2018 @ 22:21 |
Een rondje is niet echt te maken, maar een bezoekje aan Brenner mag niet ontbreken natuurlijk. Ook de lijn naar Scharnitz is wel een leuke. | |
dennistd | dinsdag 27 maart 2018 @ 23:47 |
DB had als doel gesteld om binnen twee jaar naar opening van de nieuwe HSL het aandeel treinreizen tussen Berlijn en München te laten stijgen van 20% naar 40%. Dat hebben ze binnen 100 dagen al gehaald waardoor het aanbod nu al weer flink uitgebreid gaat worden: https://www.zugreiseblog.de/zug-muenchen-berlin/ | |
Dr_Flash | woensdag 28 maart 2018 @ 09:56 |
| |
Dr_Flash | woensdag 28 maart 2018 @ 10:55 |
Gaan we weer hoor ![]() Dus hoe meer treinen er gaan rijden, hoe minder treinen er kunnen rijden ![]() Denken ze daar dat heel Nederland vol zit met achterlijke debielen of zo? ![]() ![]() | |
dennistd | woensdag 28 maart 2018 @ 11:50 |
Tja, blijkbaar kan de HSL geen 6 treinen per uur aan.... | |
DriekOplopers | woensdag 28 maart 2018 @ 12:54 |
Hahaha, de NS heeft mij helemaal niet nodig om zichzelf belachelijk te maken. Commentaar verder op de bekende groengekleurde website. | |
DeaDLocK2K | woensdag 28 maart 2018 @ 12:58 |
Juridisch heb je weer eens geen poot om op te staan aangezien het HSA-bod en exploitatie niet meer van toepassing is maar er heeft een onderhandse gunning plaatsgevonden. Echt dat dit soort simpele dingen nog aan je uitgelegd moeten worden, het is werkelijk ongelofelijk. | |
DriekOplopers | woensdag 28 maart 2018 @ 13:24 |
Klopt. Die onderhandse gunning is tot stand gekomen op basis van een aantal kwaliteitsbeloften van de NS. Indien de infra op de HSL niet plotseling is verslechterd tov van wat destijds bekend was, moet de NS gewoon aan zijn beloften worden gehouden. Met andere woorden: dat mag geen smoes zijn om de kwaliteitseisen te verlagen en de NS voor de zoveelste keer te matsen zoals Van Veldhoven en haar voorgangsters keer op keer hebben gedaan. En ja, spanningssluizen liggen nu op belachelijke plekken. Maar om nou honderden miljoenen neer te leggen om dat te fiksen... Dan weet ik nog wel een paar andere infraknelpunten die eerder in aanmerking zouden komen voor dat geld. | |
Dr_Flash | woensdag 28 maart 2018 @ 13:33 |
Waarom is er over die godvervloekte hoerenlijn niet van tevoren wat beter nagedacht? ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 28 maart 2018 @ 13:35 |
Dat dus. | |
DeaDLocK2K | woensdag 28 maart 2018 @ 13:51 |
Nee dat hoeven ze niet want de concessie is aan de kant geschoven en dús is het eisenpakket anders. Simpel. Jij kan vinden dat het wel anders is en daar heel recalcitrant in het verleden over blijven hangen, maar je staat voor aap bij de polletiek en de mensen bij NS die er wel verstand van hebben terwijl je alleen maar hoogst populistisch overkomt aangezien je ook niet met constructieve oplossingen komt. | |
derLudolf | woensdag 28 maart 2018 @ 14:14 |
DitStaat in schril contrast met
| |
ACT-F | woensdag 28 maart 2018 @ 14:18 |
Je moet ook geen politici op de bok zetten ![]() Jeuj, dat gaat lukken ![]() ![]() ![]() De HSL is een leuk idee, maar het is een ruim 20 jaar durende soap die heel wat hoofdrolspelers versleten heeft met nog steeds dezelfde regisseur die blijft geloven in het sprookje van succes. De gemiddelde kleuterklas maakt een beter plan dit. ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 28 maart 2018 @ 17:20 |
Nee niet echt. De modal split is ruim 50% trein voor Amsterdam-Rotterdam sinds de hsl er is. Zal straks de cijfers er bij pakken voor je. Eerst even staand naar Zwolle. | |
DriekOplopers | woensdag 28 maart 2018 @ 17:46 |
Dat aan de kant schuiven van de oorspronkelijke concessie is natuurlijk wel gebeurd op grond van door de NS gedane kwaliteitsbeloften. Dat weet jij net zo goed als ik. Toch? De situatie van vandaag de dag is geworteld in het verleden. Veel constructieve oplossingen stel ik namens Voor Beter OV voor in de beslotenheid van HGB-IV, de Rijnstraat (voorheen Plesmanweg) en de Inktpot. Daar kan ik niet altijd publiekelijk over uitweiden. Maar een voorbeeld van een suggestie die wij qua HSL/ICdirect hebben gedaan was dat het beter zou zijn om weer terug te keren naar een relatief klein aantal dedicated machinisten die vast op de HSL rijden, ipv vele honderden machinisten die er per persoon veel te weinig komen, en dus wegens door onervarenheid veroorzaakte bedienfouten bij de spanningssluizen de mist in gaan. Maar ja, helaas is niet de Raad van Bestuur, maar de vakbeweging de baas binnen de NS. FNV wilde wél dedicated verkeersleiders van ProRail, maar géén dedicated machinisten van NS. Dan houdt het dus wel een beetje op. | |
b2py | woensdag 28 maart 2018 @ 18:02 |
Kan je niet zo zeggen. Daarvoor zou je het pakket uitgangspunten en ontwerprandvoorwaarden moeten pakken dat de ontwerpers begin jaren 90 hebben gehad en dat moeten leggen naast het resultaat. Als er toen een goede legitieme reden was om bepaalde zaken te ontwerpen zoals ze nu zijn is het ontwerp niet perse niet verkeerd. Het resultaat is alleen ingehaald door de tijd. | |
DriekOplopers | woensdag 28 maart 2018 @ 18:05 |
OK, fair enough. Maar hier en daar een spanningssluis op het aller onhandigste punt... Daarvan had men ook in de jaren-90 kunnen bedenken dat dat niet heel slim was. | |
b2py | woensdag 28 maart 2018 @ 18:07 |
Achja, dat stranden is ook 90% van de keren een bedienfout in de cabine, moet ik als ontwerper daar echt rekening mee gaan houden? | |
Adrie072 | woensdag 28 maart 2018 @ 18:26 |
Euh ja, wel als je die dingen wilt blijven verkopen. | |
James1988 | woensdag 28 maart 2018 @ 18:28 |
Bij Hoofddorp en bij Rotterdam zou je de spanningssluizen een paar honderd meter verderop kunnen leggen, zoals het geval is bij Barendrecht. Bij Breda en Zevenbergschen-Hoek wordt dat al wat lastiger, de spanningssluis móét daar wel op het viaduct liggen, want meer ruimte is er niet. In theorie dan. In de praktijk loop je dan ook aan tegen zaken zoals isolatie en het vermogen van de onderstations, die moeten dan immers ook verder gaan leveren. Over het beveiligingssysteem kun je twisten: doorgaand ERTMS vanaf station Breda tot in station Schiphol zou waarschijnlijk het mooiste zijn geweest. Dan hoeft er niet vier keer tijdens een rit te worden geschakeld tussen ATB<>ERTMS, maar alleen in Schiphol. En dat zou nog bij stilstand hebben gekund. ERTMS-only kan echter niet, want landelijke uitrol van ERTMS was nog niet voorzien en inbouw van ERTMS in hoofdrailnetmaterieel voorzien van ERTMS was ook niet in scope. Op Breda-Zevenbergschenhoek, Barendrecht-Rotterdam Noord en Hoofddorp-Schiphol moest ATB dus ook beschikbaar blijven. Toen de infrastructuur werd ontworpen (eind jaren '90, begin van dit millennium) was ATB+ERTMS dual signalling nog ongehoord. ProRail is dat vanaf 2007 aan het installeren geweest op Amsterdam - Utrecht, waar het uitvoerig is getest in de periode 2012 - 2015. De HSL opleveren met dual signalling van Breda tot in Schiphol was waarschijnlijk onmogelijk binnen de budgettaire kaders waarmee de projectorganisatie HSL-Zuid moest werken, en had ook de tijdslijnen danig in de war gegooid. | |
DriekOplopers | woensdag 28 maart 2018 @ 18:46 |
Klopt. Daarom zei ik al eerder:
| |
b2py | woensdag 28 maart 2018 @ 18:51 |
Dat heb ik niet gelezen, goed punt. | |
DeaDLocK2K | woensdag 28 maart 2018 @ 19:12 |
Dat is niet relevant. Ze zijn er niet meer. Ja, zonder WO2 hadden we waarschijnlijk geen HSL gehad. Geworteld in het verleden. Baudet gestemd zeker. | |
DeaDLocK2K | woensdag 28 maart 2018 @ 19:13 |
10% is een giga-foutmarge in deze industrie. Ik vind het echt waanzinnig dat je dit zo makkelijk wegwuift. | |
DeaDLocK2K | woensdag 28 maart 2018 @ 19:17 |
Even advocaat van de duivel spelen... Dual signalling was compleet niet ongehoord maar werd door NS bewust getraineerd. Zo werd ATB verwijderd waar ATB-NG kwam liggen (ja, óndanks later de installatie van NG bakens op de Oude Lijn voor PBKA's en simultaanbedrijf met ATB) terwijl echt werkelijk iedereen met verstand van de technische zaken zei dat het elkaar (in de baan) praktisch niet zou kunnen storen vanwege de inherente incompatibiliteit van de technieken. Dual-systems waren in cabines toen al redelijk normaal. Ze hebben dit echt heeeeel lang volgehouden in het openbaar. | |
DeaDLocK2K | woensdag 28 maart 2018 @ 19:18 |
Automatisering kan dit issue trouwens eenvoudig en binnen een paar weken opgelost hebben. Baken voor stroomafnemers neer, baken voor stroomafnemers op, ff software aanpassen, klaar. | |
b2py | woensdag 28 maart 2018 @ 19:20 |
Ik zit voor mijn gevoel aan de onderzijde en is het eigenlijk 98 maar goed.. | |
Fred | woensdag 28 maart 2018 @ 19:20 |
Je bedoelt een soort rondje rond de kerk? NS machinisten schijnen dan volgens hun eigen verklaring nóg meer fouten te gaan. Ik kan me nog herinneren dat er dat NS machinisten riepen dat er doden gingen vallen als zij elke dag op hetzelfde treintje op hetzelfde lijntje zouden zitten. Alternatieven genoeg: Spanningssluizen elimineren #1 Een paar extra onderstations erbij en de hele HSL doet het ook prima met 1500V= Dan is er alleen nog maar een spanningssluis nodig tussen NL en B. Spanningssluizen elimineren #2 Heel NL ombouwen naar 25kV~ Machinisten meer informatie geven Dat kan al eenvoudig door het plaatsen van borden langs het spoor of het geven directe hints in de cabine aan de hand van de locatie van de trein Machinist elimineren Aan de hand van plaatsbepaling en snelheid kan de boardcomputer zelf ook wel omschakelen tussen 1500V en 25kV v.v. | |
Adrie072 | woensdag 28 maart 2018 @ 19:21 |
Denk ik ook, maar het moddert ondertussen al twee-drie jaar door en da`s toch wel frustrerend. | |
DeaDLocK2K | woensdag 28 maart 2018 @ 19:25 |
Men is bezig met het uitvinden van een werkbank zodat ze kunnen beginnen aan rubber. De stip op de horizon is eigenlijk een heel klein wiel maar dat zie je niet omdat het zo ver weg staat. | |
DriekOplopers | woensdag 28 maart 2018 @ 19:26 |
Nee. Maar einde discussie. Jammer. | |
Fred | woensdag 28 maart 2018 @ 19:26 |
Nee, dat is absoluut onmogelijk. Dan automatiseer je het werk van een NS machinist. Dat kan niet, dat mag niet, dan wordt het werk te saai en gaat het he-le-maal mis. | |
DeaDLocK2K | woensdag 28 maart 2018 @ 19:31 |
Ga niet lopen huilen als je een terechte vraag gesteld wordt nadat je over alle medewerkers van een concern heenpist. Ga je schamen. | |
b2py | woensdag 28 maart 2018 @ 19:31 |
Ahja, die Syntus en CXX machinisten rijden ook massaal mensen om.. ![]() | |
James1988 | woensdag 28 maart 2018 @ 19:34 |
ATB EG + ATB NG is een andere combinatie, de combinatie van ATB en ERTMS als dual signalling was destijds ongehoord. Ook qua regelgeving. Tijdens de proef op Amsterdam - Utrecht was daar nog iets leuks mee: volgens de regelgeving zou een rood NS54-sein tevens het einde van een movement authority moeten zijn. Zo was het ook geïmplementeerd in de infrastructuur. Toch is het door een softwarebug één keer gebeurd dat een lichtsein rood toonde, maar de machinist in z'n cabine een MA had die een heel stuk verder ging. | |
DeaDLocK2K | woensdag 28 maart 2018 @ 19:38 |
Het was heel makkelijk geweest om dat direct te regelen. Ja. Daar heb je proefbedrijf voor. Dat had praktisch direct kunnen starten met ERTMS-only op een onbelangrijke nevenbaan zoals Zwolle-Kampen en daarna Groningen-Nergenskut en daarna een geëlektrificeerd traject ofzo. Ik vind het smoesjes en blijf bij de opmerking dat NS dit expres getraineerd hebben. | |
DriekOplopers | woensdag 28 maart 2018 @ 19:47 |
Je suggestie dat ik op een of andere politieke charlatan zou stemmen, is geen "terechte vraag" maar een botte insinuatie. Ik ga graag de discussie aan (omdat dat mij ook aan het denken zet/scherp houdt), maar ik laat mij geen persoonlijke aanvallen en dat soort gezeik van jou welgevallen. Het is met jou altijd het zelfde liedje. Ik heb niet met je op school gezeten. En nee, ik schaam mij niet. En ja, einde discussie. | |
James1988 | woensdag 28 maart 2018 @ 19:49 |
Dat is ook gebeurd. In de periode 2002-2005 is ERTMS getest op de baanvakken Heerlen - Maastricht (Alstom-apparatuur) en Steenwijk - Heerenveen (Bombardier). Na het einde van de pilot is de apparatuur daar weer weggehaald. | |
Fred | woensdag 28 maart 2018 @ 19:50 |
Als dat een argument is, hoe is de Fyra dan ooit in de dienstregeling terecht gekomen? | |
DeaDLocK2K | woensdag 28 maart 2018 @ 19:59 |
Dan moet je niet zo'n stomme generalisatie doen. En dan nog vraag ik me af of het inderdaad zo'n probleem zou zijn, de werkvloer aan de macht. Buiten dat is de opmerking simpelweg niet waar. | |
Sounddragon | woensdag 28 maart 2018 @ 20:33 |
![]() | |
DriekOplopers | woensdag 28 maart 2018 @ 20:37 |
![]() | |
GlenSpey | woensdag 28 maart 2018 @ 22:13 |
Volgens mij heeft Nederland helemaal ook geen HSL nodig. Er is ook nog helemaal niemand ooit beter geworden van het bestaan ervan... Gewoon een stuk normaal spoor, desnoods met baanvak snelheid 160, was prima geweest | |
DeaDLocK2K | woensdag 28 maart 2018 @ 22:19 |
Nederland is prima groot genoeg voor snelheden van 200km/u. Helemaal op lange stukken zoals Schiphol-Rotterdam en Rotterdam-Antwerpen. En anders hadden er over een paar jaar acht sporen moeten liggen dwars door Delft enzo heen in plaats van zes. | |
derLudolf | woensdag 28 maart 2018 @ 22:32 |
Den-Haag-Zwolle-Grunn | |
Peterselieman | woensdag 28 maart 2018 @ 22:50 |
mja, Daar is de situatie tussen Den Haag en Schiphol niet ideaal. De aansluiting bij Warmond ligt precies andersom ten opzichte van het huidige IC-gebruik van de sporen. | |
James1988 | woensdag 28 maart 2018 @ 22:55 |
Den Bosch - Utrecht - Amsterdam? | |
GlenSpey | woensdag 28 maart 2018 @ 23:05 |
Het werkt niet. De HSL is duur, veel te duur, en dat voor die paar dooie minuten tijdswinst. Ik heb het altijd al een onding gevonden ![]() | |
ACT-F | woensdag 28 maart 2018 @ 23:07 |
Iemand die het snapt. Een ontwerpsnelheid van 200 km/u was genoeg. Met het bespaarde geld had je meer dan genoeg degelijke treinen kunnen kopen. | |
James1988 | woensdag 28 maart 2018 @ 23:22 |
200 km/u voor de noordsectie, 300 km/u voor de zuidsectie? Barendrecht - Antwerpen is 83,8 km aan HSL en is daarmee bijna net zo lang als het Belgische deel van de HSL Brussel - Lille/Parijs. 200 of 300 maakt dan wel een verschil. | |
Peterselieman | woensdag 28 maart 2018 @ 23:25 |
HRN en HSL-Noord op 3kV, zodat 200 op de noordsectie mogelijk wordt. | |
DeaDLocK2K | woensdag 28 maart 2018 @ 23:27 |
In Frankrijk doen ze 220 op 1800V=. | |
James1988 | woensdag 28 maart 2018 @ 23:29 |
Met hoeveel OS'en, hoeveel treinen per uur en hoeveel treinen in dezelfde voedingssectie? | |
Peterselieman | woensdag 28 maart 2018 @ 23:32 |
mja, dan mag het onderhoudsbudget wel flink omhoog | |
Duvel | donderdag 29 maart 2018 @ 07:24 |
Ja, daar moet je tot op zekere hoogte rekening mee houden. Er zijn goede en minder goede machinisten, je moet een systeem niet ontwerpen dat het alleen door de heel goede machinisten begrepen en bediend kan worden. | |
Duvel | donderdag 29 maart 2018 @ 07:25 |
Die paar honderd meter boeit niet en het gros van de treinen is daar al, of nog, uit. | |
Duvel | donderdag 29 maart 2018 @ 07:26 |
Op Gouda - Alphen heeft vervolgens jarenlang ATB EG en NG gecombineerd gelegen, met spoorstroomlopen en assentellers samen. | |
Duvel | donderdag 29 maart 2018 @ 07:29 |
Minder, minder, minder! | |
Duvel | donderdag 29 maart 2018 @ 07:30 |
Doe dan 249. Dan hou je je ook nog een beetje aan de snelheidsgrenzen in de Europese regelgeving. | |
Stefanovic83 | donderdag 29 maart 2018 @ 07:32 |
Goedemorgen. In welke virms vind ik nou tegenwoordig al stopcontacten? Sowieso alleen 1e klas toch? Maar welke series (of eventueel materieel nummers) ? En waar zitten ze precies? | |
Duvel | donderdag 29 maart 2018 @ 07:32 |
Nee, je kunt geen 300 km/u rijden onder 1500V omdat dat vermogen eenvoudigweg niet geleverd kan worden (dubbelstel Thalys = 25 MW). Is in alle redelijkheid onmogelijk. Gebeurt al, is standaard onderdeel van ETCS. Is al mogelijk, maar gebeurt niet altijd. | |
DeaDLocK2K | donderdag 29 maart 2018 @ 09:11 |
Geen treinverkeer rond Wierden/Almelo op last van de politie. Ben benieuwd. | |
DeaDLocK2K | donderdag 29 maart 2018 @ 09:13 |
Ah. https://www.nu.nl/binnenl(...)rdacht-pakketje.html | |
DeaDLocK2K | donderdag 29 maart 2018 @ 09:29 |
Zo, daar deed de verkeersleiding even creatief en efficiënt een hele bak met sprinters(incl nepIC naar Raalte) tegelijkertijd in Wierden even langs elkaar schuiven. Goed bezig. | |
DeaDLocK2K | donderdag 29 maart 2018 @ 09:30 |
De MCN sluit de omroep af met "namens Keolie Nederland wens ik u nog een fijne reis". Not sure if trolling. | |
Dr_Flash | donderdag 29 maart 2018 @ 09:56 |
Tuurlijk niet joh zuurneus ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 29 maart 2018 @ 10:56 |
Nee het ging om het "Keolie" op z'n Frans dus! Ik deel de mening dat ze blij zijn met hun werk ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 29 maart 2018 @ 11:55 |
Waarschijnlijk gehersenspoeld door een puriteinse stokbroodvretende pennenlikker. | |
Hr-Flip | donderdag 29 maart 2018 @ 12:10 |
nee, hoor, weinig invloed vanuit Frankrijk hoor ;-) | |
TjjWester | donderdag 29 maart 2018 @ 16:17 |
Ik vroeg me af is er ipv het traject door hoofddorp ook overwogen om de a4 te blijven volgen tot schiphol? [ Bericht 0% gewijzigd door TjjWester op 29-03-2018 16:27:54 ] | |
James1988 | donderdag 29 maart 2018 @ 16:18 |
ehh? | |
TjjWester | donderdag 29 maart 2018 @ 16:25 |
De a4 en de hsl gaan bij de ringvaart uit elkaar, de hsl maakt vervolgens een flinke omweg om bij hoofddorp aan te sluiten op het normale spoor. | |
James1988 | donderdag 29 maart 2018 @ 16:33 |
Dat zal wel met boogstralen te maken hebben. Als je de A4 had gevolgd om daarna ineens een slinger te maken richting Schiphol had dat misschien niet met 140 km/u gekund? | |
ReisT | donderdag 29 maart 2018 @ 16:38 |
Ten zuiden van Hoofddorp was ook veel meer ruimte voor een fly-over, tussen Hoofddorp en de ingang van de Schipholtunnel was dat wel erg krap geworden. En zo groot is de omweg nu ook weer niet. | |
DeaDLocK2K | donderdag 29 maart 2018 @ 18:34 |
Flinke omweg? Huh? | |
James1988 | donderdag 29 maart 2018 @ 21:29 |
| |
Fred | donderdag 29 maart 2018 @ 22:14 |
Jajaaa.... 1e paasdag ![]() | |
Fred | donderdag 29 maart 2018 @ 22:20 |
Scheelt toch zeker een hele kilometer strekkend spoor. En heeft ook nog eens als voordeel dat treinen kunnen keren op Hoofddorp in geval de Schipholtunnel niet berijdbaar is. | |
TjjWester | donderdag 29 maart 2018 @ 22:40 |
Inderdaad als je gaat meten dan is het a4 trace ongeveer een kilometer korter, lijkt meer. Lijkt me dat het antwoord van james waarschijnlijk de overwegingen zijn geweest om het niet te doen. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 30 maart 2018 @ 08:51 |
Ik weet dat in 2011 bij Hoofddorp de stroomafnemer neer te laat geprogrammeerd was. Ik weet niet of dat inmiddels gefixt is. Want zo heb je er ook niets aan natuurlijk. | |
MTL | vrijdag 30 maart 2018 @ 09:53 |
Die is (inmiddels?) afhankelijk van de snelheid waarmee je rijdt. Rij je sneller, dan komt het commando al eerder. | |
Peterselieman | vrijdag 30 maart 2018 @ 10:05 |
Altijd handig ![]() | |
Salatrel | vrijdag 30 maart 2018 @ 10:11 |
Goh 1e paasdag Huh? | |
Dr_Flash | vrijdag 30 maart 2018 @ 14:06 |
Iemand heeft de vraag "Wat kun je wèl?" opgeworpen? ![]() | |
nijnja | vrijdag 30 maart 2018 @ 14:08 |
Feit is wel dat die 'oude' fluiten niet meer gemaakt worden. Vanaf nu alleen nog maar 'scheidsrechter' fluitjes. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 30 maart 2018 @ 15:50 |
Waarom is het dan nog steeds een probleem vraag ik me af... | |
MTL | vrijdag 30 maart 2018 @ 16:12 |
Is het ook niet. | |
dennistd | vrijdag 30 maart 2018 @ 22:18 |
In de 1e klas van de railjet kun je straks zonder van je plek te komen eten en drinken bestellen:![]() | |
James1988 | vrijdag 30 maart 2018 @ 22:23 |
Ja ja, 1 april zeker ![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 30 maart 2018 @ 22:24 |
Wat ik me opeens afvraag; Waarom koopt NS opeens sprinters in Spanje als Siemens al tweemaal goede series SLT Sprinter heeft geleverd. | |
dennistd | vrijdag 30 maart 2018 @ 22:25 |
Mja, het kan best kloppen hoor. Ik zou alleen wel voor de bereiding even iemand langs sturen om te checken of de bestelling klopt en ook echt vanaf die plaats komt. | |
dennistd | vrijdag 30 maart 2018 @ 22:26 |
Kwestie van het beste bod tijdens de aanbesteding. Vervolgopties SLT zijn niet gelicht omdat daar geen toilet in zit. | |
Peter | vrijdag 30 maart 2018 @ 22:33 |
Gewoon een QR code op de rug van de stoel voor je plakken en vooraf betalen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 30 maart 2018 @ 22:35 |
Wel jammer dat de aannemer zo het slachtoffer wordt van de hersenloosheid van de opdrachtgever. | |
dennistd | vrijdag 30 maart 2018 @ 22:44 |
Nou ja, van vier opties zijn er toch twee gelicht na de eerste serie: SLT-1: 2401-2418 en 2601-2617; SLT-2: 2419-2450 en 2618-2649; SLT-3: 2451-2469 en 2650-2662. De series die niet doorgegaan zijn betroffen in totaal nog 64 stellen. Gezien de hoeveelheid FLIRT dat nu al rijdt denk ik niet dat je daarmee zonder SNG had gekund. | |
Peterselieman | vrijdag 30 maart 2018 @ 22:48 |
Dat is wel zeker. Hooguit had de FLIRT dan niet hoeven komen en was Plan V eerder uitgefaseerd geweest | |
Bitlord | zaterdag 31 maart 2018 @ 16:30 |
Interessant hoe treinseries de laatste tijd gekoppeld worden bij NS bij buitendienststellingen. Ik ga zo een stukje reizen met een IC Venlo - Lelystad. | |
MTL | zaterdag 31 maart 2018 @ 17:10 |
Jemig, is elke spotter vandaag onderweg of zo? Ben geloof ik inmiddels al een keer of 7 op de foto gezet met die IC Den Haag - Eindhoven, maar het is nou niet alsof ik iets bijzonders mee heb of op een raar traject rij ![]() Edit: en dat is 8... Edit 2: en 9 ![]() Edit 3: en dat was 10. [ Bericht 5% gewijzigd door MTL op 31-03-2018 17:58:31 ] | |
James1988 | zaterdag 31 maart 2018 @ 17:15 |
Een gevolg van doorstroomstations ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 31 maart 2018 @ 17:18 |
ProRail: Spoortaluds naar deltahoogte door stijgende zeespiegel Het onderzoek is te downloaden vanaf ProRail's website. | |
trein2000 | zaterdag 31 maart 2018 @ 18:39 |
Ik vanuit m’n achtertuin | |
Duvel | zaterdag 31 maart 2018 @ 19:06 |
Goed stuk. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 31 maart 2018 @ 19:31 |
Of "jij" liegt, of "zij". Maakt niet uit wie; als er een probleem is, los het op, als er geen probleem is; stop met zagen over dingen uit het verleden en kom met je dikke reet eens in het nu. | |
Peter | zaterdag 31 maart 2018 @ 19:32 |
Met zo'n manier van discussiëren afblaffen kom je niet ver.. heb je het al door? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 31 maart 2018 @ 19:35 |
Oh ik blaf niet hoor, ik geloof MTL eigenlijk best prima. Maar het is volgens mij wel de enige conclusie die je kan trekken. Met al dat genuanceer schiet je geen fuck op, dit is wat er bedoeld wordt, doe er iets aan. | |
Peter | zaterdag 31 maart 2018 @ 19:36 |
Je hebt geen vriendelijke manier van anderen aanspreken, daarom lees ik graag over je posts heen, vanwege de toon. Daar doel ik op. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 31 maart 2018 @ 19:38 |
Das mooi. | |
MTL | zaterdag 31 maart 2018 @ 19:41 |
Waar zou volgens jou staan dat ERTMS niet de benodigde informatie kan geven? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 31 maart 2018 @ 19:42 |
Nergens hoor, maar iemand roept dat het nu een probleem is, en jij zegt van niet. Ik ben zeer geneigd jou te geloven. |