Doe dan 249. Dan hou je je ook nog een beetje aan de snelheidsgrenzen in de Europese regelgeving.quote:Op woensdag 28 maart 2018 23:07 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Iemand die het snapt. Een ontwerpsnelheid van 200 km/u was genoeg. Met het bespaarde geld had je meer dan genoeg degelijke treinen kunnen kopen.
Nee, je kunt geen 300 km/u rijden onder 1500V omdat dat vermogen eenvoudigweg niet geleverd kan worden (dubbelstel Thalys = 25 MW).quote:Op woensdag 28 maart 2018 19:20 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Spanningssluizen elimineren #1
Een paar extra onderstations erbij en de hele HSL doet het ook prima met 1500V=
Dan is er alleen nog maar een spanningssluis nodig tussen NL en B.
Is in alle redelijkheid onmogelijk.quote:Spanningssluizen elimineren #2
Heel NL ombouwen naar 25kV~
Gebeurt al, is standaard onderdeel van ETCS.quote:Machinisten meer informatie geven
Dat kan al eenvoudig door het plaatsen van borden langs het spoor of het geven directe hints in de cabine aan de hand van de locatie van de trein
Is al mogelijk, maar gebeurt niet altijd.quote:Machinist elimineren
Aan de hand van plaatsbepaling en snelheid kan de boardcomputer zelf ook wel omschakelen tussen 1500V en 25kV v.v.
Tuurlijk niet joh zuurneus Bij die kleine vervoerders zijn mensen echt blij met hun werk volgens mijquote:Op donderdag 29 maart 2018 09:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De MCN sluit de omroep af met "namens Keolie Nederland wens ik u nog een fijne reis". Not sure if trolling.
Nee het ging om het "Keolie" op z'n Frans dus! Ik deel de mening dat ze blij zijn met hun werkquote:Op donderdag 29 maart 2018 09:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tuurlijk niet joh zuurneus Bij die kleine vervoerders zijn mensen echt blij met hun werk volgens mij
nee, hoor, weinig invloed vanuit Frankrijk hoor ;-)quote:Op donderdag 29 maart 2018 11:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarschijnlijk gehersenspoeld door een puriteinse stokbroodvretende pennenlikker.
ehh?quote:Op donderdag 29 maart 2018 16:17 schreef TjjWester het volgende:
Ik vroeg me af is er ipv het traject door hoofdorp ook overwogen om de a4 te blijven volgen tot schiphol?
De a4 en de hsl gaan bij de ringvaart uit elkaar, de hsl maakt vervolgens een flinke omweg om bij hoofddorp aan te sluiten op het normale spoor.quote:
Flinke omweg? Huh?quote:Op donderdag 29 maart 2018 16:25 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De a4 en de hsl gaan bij de ringvaart uit elkaar, de hsl maakt vervolgens een flinke omweg om bij hoofddorp aan te sluiten op het normale spoor.
twitter:NS_online twitterde op donderdag 29-03-2018 om 12:07:56 Sinds september volgen al onze conducteurs de cursus #ManueelFluiten. Kapotte of verloren fluiten worden vanaf 1e Paasdag namelijk niet meer vervangen. Carola neemt je mee op deze bijzondere cursusdag, maar het blijkt geen fluitje van een cent. reageer retweet
Scheelt toch zeker een hele kilometer strekkend spoor.quote:Op donderdag 29 maart 2018 16:25 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De a4 en de hsl gaan bij de ringvaart uit elkaar, de hsl maakt vervolgens een flinke omweg om bij hoofddorp aan te sluiten op het normale spoor.
Inderdaad als je gaat meten dan is het a4 trace ongeveer een kilometer korter, lijkt meer.quote:Op donderdag 29 maart 2018 22:20 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Scheelt toch zeker een hele kilometer strekkend spoor.
En heeft ook nog eens als voordeel dat treinen kunnen keren op Hoofddorp in geval de Schipholtunnel niet berijdbaar is.
Ik weet dat in 2011 bij Hoofddorp de stroomafnemer neer te laat geprogrammeerd was. Ik weet niet of dat inmiddels gefixt is. Want zo heb je er ook niets aan natuurlijk.quote:Op donderdag 29 maart 2018 07:32 schreef Duvel het volgende:
Gebeurt al, is standaard onderdeel van ETCS.
Die is (inmiddels?) afhankelijk van de snelheid waarmee je rijdt. Rij je sneller, dan komt het commando al eerder.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 08:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik weet dat in 2011 bij Hoofddorp de stroomafnemer neer te laat geprogrammeerd was. Ik weet niet of dat inmiddels gefixt is. Want zo heb je er ook niets aan natuurlijk.
Altijd handigquote:Op donderdag 29 maart 2018 21:29 schreef James1988 het volgende:twitter:NS_online twitterde op donderdag 29-03-2018 om 12:07:56 Sinds september volgen al onze conducteurs de cursus #ManueelFluiten. Kapotte of verloren fluiten worden vanaf 1e Paasdag namelijk niet meer vervangen. Carola neemt je mee op deze bijzondere cursusdag, maar het blijkt geen fluitje van een cent. reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |