abonnement Unibet Coolblue
pi_178154897
quote:
7s.gif Op woensdag 28 maart 2018 19:20 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je bedoelt een soort rondje rond de kerk?
NS machinisten schijnen dan volgens hun eigen verklaring nóg meer fouten te gaan. Ik kan me nog herinneren dat er dat NS machinisten riepen dat er doden gingen vallen als zij elke dag op hetzelfde treintje op hetzelfde lijntje zouden zitten.

Alternatieven genoeg:

Spanningssluizen elimineren #1
Een paar extra onderstations erbij en de hele HSL doet het ook prima met 1500V=
Dan is er alleen nog maar een spanningssluis nodig tussen NL en B.

Spanningssluizen elimineren #2
Heel NL ombouwen naar 25kV~

Machinisten meer informatie geven
Dat kan al eenvoudig door het plaatsen van borden langs het spoor of het geven directe hints in de cabine aan de hand van de locatie van de trein

Machinist elimineren
Aan de hand van plaatsbepaling en snelheid kan de boardcomputer zelf ook wel omschakelen tussen 1500V en 25kV v.v.
Ahja, die Syntus en CXX machinisten rijden ook massaal mensen om.. :')
  woensdag 28 maart 2018 @ 19:34:48 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178154990
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 19:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Even advocaat van de duivel spelen... Dual signalling was compleet niet ongehoord maar werd door NS bewust getraineerd. Zo werd ATB verwijderd waar ATB-NG kwam liggen (ja, óndanks later de installatie van NG bakens op de Oude Lijn voor PBKA's en simultaanbedrijf met ATB) terwijl echt werkelijk iedereen met verstand van de technische zaken zei dat het elkaar (in de baan) praktisch niet zou kunnen storen vanwege de inherente incompatibiliteit van de technieken. Dual-systems waren in cabines toen al redelijk normaal. Ze hebben dit echt heeeeel lang volgehouden in het openbaar.
ATB EG + ATB NG is een andere combinatie, de combinatie van ATB en ERTMS als dual signalling was destijds ongehoord. Ook qua regelgeving.

Tijdens de proef op Amsterdam - Utrecht was daar nog iets leuks mee: volgens de regelgeving zou een rood NS54-sein tevens het einde van een movement authority moeten zijn. Zo was het ook geïmplementeerd in de infrastructuur.

Toch is het door een softwarebug één keer gebeurd dat een lichtsein rood toonde, maar de machinist in z'n cabine een MA had die een heel stuk verder ging.
pi_178155116
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 19:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

ATB EG + ATB NG is een andere combinatie, de combinatie van ATB en ERTMS als dual signalling was destijds ongehoord. Ook qua regelgeving.
Het was heel makkelijk geweest om dat direct te regelen.

quote:
Tijdens de proef op Amsterdam - Utrecht was daar nog iets leuks mee: volgens de regelgeving zou een rood NS54-sein tevens het einde van een movement authority moeten zijn. Zo was het ook geïmplementeerd in de infrastructuur.

Toch is het door een softwarebug één keer gebeurd dat een lichtsein rood toonde, maar de machinist in z'n cabine een MA had die een heel stuk verder ging.
Ja. Daar heb je proefbedrijf voor. Dat had praktisch direct kunnen starten met ERTMS-only op een onbelangrijke nevenbaan zoals Zwolle-Kampen en daarna Groningen-Nergenskut en daarna een geëlektrificeerd traject ofzo.
Ik vind het smoesjes en blijf bij de opmerking dat NS dit expres getraineerd hebben.
Bier.
  woensdag 28 maart 2018 @ 19:47:13 #229
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_178155439
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 19:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ga niet lopen huilen als je een terechte vraag gesteld wordt nadat je over alle medewerkers van een concern heenpist. Ga je schamen.
Je suggestie dat ik op een of andere politieke charlatan zou stemmen, is geen "terechte vraag" maar een botte insinuatie. Ik ga graag de discussie aan (omdat dat mij ook aan het denken zet/scherp houdt), maar ik laat mij geen persoonlijke aanvallen en dat soort gezeik van jou welgevallen. Het is met jou altijd het zelfde liedje. Ik heb niet met je op school gezeten.

En nee, ik schaam mij niet. En ja, einde discussie.
  woensdag 28 maart 2018 @ 19:49:51 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178155546
Dat is ook gebeurd. In de periode 2002-2005 is ERTMS getest op de baanvakken Heerlen - Maastricht (Alstom-apparatuur) en Steenwijk - Heerenveen (Bombardier). Na het einde van de pilot is de apparatuur daar weer weggehaald.
  woensdag 28 maart 2018 @ 19:50:11 #231
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178155555
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 19:34 schreef James1988 het volgende:
Tijdens de proef op Amsterdam - Utrecht was daar nog iets leuks mee: volgens de regelgeving zou een rood NS54-sein tevens het einde van een movement authority moeten zijn. Zo was het ook geïmplementeerd in de infrastructuur.

Toch is het door een softwarebug één keer gebeurd dat een lichtsein rood toonde, maar de machinist in z'n cabine een MA had die een heel stuk verder ging.
Als dat een argument is, hoe is de Fyra dan ooit in de dienstregeling terecht gekomen?
So we just called him Fred
pi_178155858
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 19:47 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Je suggestie dat ik op een of andere politieke charlatan zou stemmen, is geen "terechte vraag" maar een botte insinuatie. Ik ga graag de discussie aan (omdat dat mij ook aan het denken zet/scherp houdt), maar ik laat mij geen persoonlijke aanvallen en dat soort gezeik van jou welgevallen. Het is met jou altijd het zelfde liedje. Ik heb niet met je op school gezeten.

En nee, ik schaam mij niet. En ja, einde discussie.
Dan moet je niet zo'n stomme generalisatie doen. En dan nog vraag ik me af of het inderdaad zo'n probleem zou zijn, de werkvloer aan de macht. Buiten dat is de opmerking simpelweg niet waar.
Bier.
  woensdag 28 maart 2018 @ 20:33:55 #233
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178156776
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 28 maart 2018 @ 20:37:08 #234
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_178156854
quote:
*O*
pi_178159261
Volgens mij heeft Nederland helemaal ook geen HSL nodig. Er is ook nog helemaal niemand ooit beter geworden van het bestaan ervan...

Gewoon een stuk normaal spoor, desnoods met baanvak snelheid 160, was prima geweest
pi_178159484
Nederland is prima groot genoeg voor snelheden van 200km/u. Helemaal op lange stukken zoals Schiphol-Rotterdam en Rotterdam-Antwerpen. En anders hadden er over een paar jaar acht sporen moeten liggen dwars door Delft enzo heen in plaats van zes.
Bier.
  Moderator woensdag 28 maart 2018 @ 22:32:16 #237
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_178159836
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 22:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nederland is prima groot genoeg voor snelheden van 200km/u. Helemaal op lange stukken zoals Schiphol-Rotterdam en Rotterdam-Antwerpen. En anders hadden er over een paar jaar acht sporen moeten liggen dwars door Delft enzo heen in plaats van zes.
Den-Haag-Zwolle-Grunn
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 maart 2018 @ 22:50:08 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178160460
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 22:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Den-Haag-Zwolle-Grunn
mja, Daar is de situatie tussen Den Haag en Schiphol niet ideaal. De aansluiting bij Warmond ligt precies andersom ten opzichte van het huidige IC-gebruik van de sporen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 maart 2018 @ 22:55:58 #239
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178160657
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 22:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Den-Haag-Zwolle-Grunn
Den Bosch - Utrecht - Amsterdam?
pi_178160956
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 22:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nederland is prima groot genoeg voor snelheden van 200km/u. Helemaal op lange stukken zoals Schiphol-Rotterdam en Rotterdam-Antwerpen. En anders hadden er over een paar jaar acht sporen moeten liggen dwars door Delft enzo heen in plaats van zes.
Het werkt niet.
De HSL is duur, veel te duur, en dat voor die paar dooie minuten tijdswinst. Ik heb het altijd al een onding gevonden :')
  woensdag 28 maart 2018 @ 23:07:37 #241
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_178161015
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 22:13 schreef GlenSpey het volgende:
Volgens mij heeft Nederland helemaal ook geen HSL nodig. Er is ook nog helemaal niemand ooit beter geworden van het bestaan ervan...

Gewoon een stuk normaal spoor, desnoods met baanvak snelheid 160, was prima geweest
Iemand die het snapt. Een ontwerpsnelheid van 200 km/u was genoeg. Met het bespaarde geld had je meer dan genoeg degelijke treinen kunnen kopen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 28 maart 2018 @ 23:22:28 #242
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178161431
200 km/u voor de noordsectie, 300 km/u voor de zuidsectie? Barendrecht - Antwerpen is 83,8 km aan HSL en is daarmee bijna net zo lang als het Belgische deel van de HSL Brussel - Lille/Parijs. 200 of 300 maakt dan wel een verschil.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 maart 2018 @ 23:25:36 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178161504
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 23:22 schreef James1988 het volgende:
200 km/u voor de noordsectie, 300 km/u voor de zuidsectie? Barendrecht - Antwerpen is 83,8 km aan HSL en is daarmee bijna net zo lang als het Belgische deel van de HSL Brussel - Lille/Parijs. 200 of 300 maakt dan wel een verschil.
HRN en HSL-Noord op 3kV, zodat 200 op de noordsectie mogelijk wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_178161557
quote:
14s.gif Op woensdag 28 maart 2018 23:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

HRN en HSL-Noord op 3kV, zodat 200 op de noordsectie mogelijk wordt.
In Frankrijk doen ze 220 op 1800V=.
Bier.
  woensdag 28 maart 2018 @ 23:29:04 #245
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178161583
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 23:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

In Frankrijk doen ze 220 op 1800V=.
Met hoeveel OS'en, hoeveel treinen per uur en hoeveel treinen in dezelfde voedingssectie?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 maart 2018 @ 23:32:43 #246
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178161675
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 23:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

In Frankrijk doen ze 220 op 1800V=.
mja, dan mag het onderhoudsbudget wel flink omhoog
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 29 maart 2018 @ 07:24:20 #247
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_178164529
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 18:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Achja, dat stranden is ook 90% van de keren een bedienfout in de cabine, moet ik als ontwerper daar echt rekening mee gaan houden?
Ja, daar moet je tot op zekere hoogte rekening mee houden. Er zijn goede en minder goede machinisten, je moet een systeem niet ontwerpen dat het alleen door de heel goede machinisten begrepen en bediend kan worden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 29 maart 2018 @ 07:25:12 #248
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_178164534
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 18:28 schreef James1988 het volgende:

In theorie dan. In de praktijk loop je dan ook aan tegen zaken zoals isolatie en het vermogen van de onderstations, die moeten dan immers ook verder gaan leveren.

Die paar honderd meter boeit niet en het gros van de treinen is daar al, of nog, uit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 29 maart 2018 @ 07:26:52 #249
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_178164549
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 19:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Even advocaat van de duivel spelen... Dual signalling was compleet niet ongehoord maar werd door NS bewust getraineerd. Zo werd ATB verwijderd waar ATB-NG kwam liggen (ja, óndanks later de installatie van NG bakens op de Oude Lijn voor PBKA's en simultaanbedrijf met ATB) terwijl echt werkelijk iedereen met verstand van de technische zaken zei dat het elkaar (in de baan) praktisch niet zou kunnen storen vanwege de inherente incompatibiliteit van de technieken. Dual-systems waren in cabines toen al redelijk normaal. Ze hebben dit echt heeeeel lang volgehouden in het openbaar.
Op Gouda - Alphen heeft vervolgens jarenlang ATB EG en NG gecombineerd gelegen, met spoorstroomlopen en assentellers samen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 29 maart 2018 @ 07:29:26 #250
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_178164566
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 23:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Met hoeveel OS'en, hoeveel treinen per uur en hoeveel treinen in dezelfde voedingssectie?
Minder, minder, minder!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')