b2py | donderdag 13 april 2017 @ 15:40 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
b2py | donderdag 13 april 2017 @ 15:40 |
| |
Fred | donderdag 13 april 2017 @ 15:56 |
Langere treinen wil nog niet zeggen dat er ook meer stoelen beschikbaar zijn. De trein waar ik in zit heeft 2x VIRM-VI maar slechts 1 stel is toegankelijk | |
dennistd | donderdag 13 april 2017 @ 16:06 |
Het zal wel van een losse ICM-III (of ICM-IV als je geluk hebt) naar 7 bakken ICM gaan. Met VIRM zit je al snel aan een extra hc vast namelijk. | |
Fred | donderdag 13 april 2017 @ 16:12 |
Waar is die HC dan voor nodig, behalve voor het warm houden van een 1e klas stoel of een van de stoelen in de machinistcabine's? Ik krijg er als sardienpassagier de kriebels van dat geneuzel dat een trein niet langer kan omdat er een vent (m/v) op stoel moet zitten. | |
DeaDLocK2K | donderdag 13 april 2017 @ 16:19 |
Ik denk niet dat je er bent met één scherm. Maar in een VIRM-cabine is ruimte voor drie van die dingen. Er hoeven geen fysieke knoppen meer in een trein te zitten, een paar touchscreens is voldoende. De gebruikte hardware zal me verder worst wezen, als ze er een 386 achter plakken mag dat ook (worden nog steeds gemaakt), zolang het maar werkt. | |
Frozen-assassin | donderdag 13 april 2017 @ 16:20 |
Dit moest dus gewoon 5 maanden duren sinds nieuwe dienstregeling voordat ze erachter kwamen dat te druk was daar? Vingerverfclubje daar Gelimiteerde uitgave van sudokuboekjes bij NS. Raken veel te snel op met extra HC's | |
Fred | donderdag 13 april 2017 @ 16:22 |
Automobilisten kunnen het met een schermpje ter grootte van een telefoon en die moeten tijdens het maken van snelheid en afremmen nog eens keuzes maken ook. Zo'n machinist hoeft alleen maar te zorgen dat zijn trein de juiste snelheid heeft op het juiste moment. | |
DeaDLocK2K | donderdag 13 april 2017 @ 16:25 |
Ik zeg niet dat het niet kan, ik zeg dat het onhandig is. En sowieso is het totaal onvergelijkbaar met autorijden natuurlijk, kom nou. Daarom moet uiteraard alles geautomatiseerd worden maar zover is het nog lang niet. | |
Fred | donderdag 13 april 2017 @ 18:10 |
Zeker, Märklin was eind '70 al bezig met de ontwerpen van hun automatische treinbesturing, die in je jaren '80 op de markt is gekomen. Nog net aan het einde van de jaren '80 kwam ook Fleischmann met zijn systeem. Menig werknemer in de spoorwegbranche heeft dan ook met treinen gespeeld die in potentie geavanceerder waren dan treinen waar ze nu mee werken. Sterker nog, van alle modelbouwhobby's zijn modeltreinen de enige waarvan het "speelgoed" geavanceerder is dan het voorbeeld, zelfs een freewarepakket als "Koploper" biedt meer automatisering dan de NS en ProRail samen kunnen organiseren. Ik kan dan maar ook moeilijk begrijpen dat zo moeilijk is om in no-time de treinenloop te beveiligen met ERTMS en zo te automatiseren dat de machinist alleen nog maar hoeft toe te kijken dat de trein de aangeleverde opdrachten uitvoert. In een wereld waar vliegtuigen ter grootte van flatgebouw computergestuurd rond vliegen, containerschepen ter grootte van wolkenkrabbers computergestuurd van haven naar haven gaan, zee containers geheel automatisch gelost en over de terminal vervoerd worden en auto's bijna automatisch kunnen rijden moet het toch appeltje-eitje zijn om apparaat dat altijd op twee geleiders op exact dezelfde afstand, niet zelf hoeft te sturen, dat geen rekening hoeft te worden gehouden met spontane dwarsstromen of luchtzakken, waarvan exact bekend is welke snelheid waar mogelijk is op het juiste moment met de juiste capaciteit voor te laten rijden? | |
b2py | donderdag 13 april 2017 @ 18:12 |
Is dit een herkenbare hobby voor de machinisten onder ons: http://www.dumpert.nl/med(...)st_aan_het_werk.html | |
Flodder450 | donderdag 13 april 2017 @ 18:26 |
Dat marklin 30 jaar terug al een digitaal systeem had wist ik (ik zit zelf ook diep in modelspoor) maar dat ze toen ook al een automatisch systeem hadden digitaal wist ik niet, ik dacht dat dat pas veel later kwam! (jaren 90 oid) Je had natuurlijk eerst het analoge automatiseren wat een clusterfuck aan kabels gaf (nog meer dan tegenwoordig) Maar ja, automatisering is heel goed mogelijk, maar dan moet er altijd nog een machinist op de bok zitten anders krijg je rare dingen, marklin treinen rijden immers ook gewoon door al ligt er iets op het spoor | |
Flodder450 | donderdag 13 april 2017 @ 18:27 |
Verrekt Incompetente Ruk Machinist | |
Fred | donderdag 13 april 2017 @ 18:42 |
Daar zijn ook allerlei technieken voor, zoals een meisje van 16 vanmiddag heeft laten zien bij RTL Live met een autootje dat altijd vooruit wil rijden, behalve als het een obstakel voor zich ziet. En een machinist is geen garantie dat het wel goed gaat, zoals we vandaag nog hebben kunnen lezen. | |
Salatrel | donderdag 13 april 2017 @ 18:50 |
er sorry ik krijg geen stijfje van treinen | |
b2py | donderdag 13 april 2017 @ 19:08 |
Jezus, die verlengde treinen hebben zelfs 101 gehaald | |
Proz | donderdag 13 april 2017 @ 20:04 |
Vraagje! Iemand enig idee waar deze dingen voor zijn? | |
dennistd | donderdag 13 april 2017 @ 20:08 |
Ja, dat is om de trein bij een ontsporing toch een beetje te kunnen leiden. Je ziet het vaak op bruggen of onder viaducten. | |
Proz | donderdag 13 april 2017 @ 20:09 |
Aha, duidelijk. Dankjewel! | |
dennistd | donderdag 13 april 2017 @ 20:12 |
Hier nog wat meer functies ervan trouwens: http://www.somda.nl/forum/13879/Rails+tussen+de+rails/ | |
b2py | donderdag 13 april 2017 @ 20:17 |
Ontsporingsgeleiding heeft het officieel in ieder geval | |
DeaDLocK2K | donderdag 13 april 2017 @ 20:18 |
En ver daarvoor maakten hobbyelectronica-idioten er al gebruik van. Reed-contacten waren en zijn nog steeds erg populair en makkelijk bijvoorbeeld. | |
b2py | donderdag 13 april 2017 @ 20:29 |
NS vindt het niet eerlijk: http://nos.nl/artikel/216(...)-miljoenenboete.html | |
Fred | donderdag 13 april 2017 @ 20:33 |
Dat heb ik nou ook elke morgen dat ik in de trein stap | |
Kansenjongere | donderdag 13 april 2017 @ 20:36 |
Over het houden aan de voorwaarden van de concessie gesproken: Is er eigenlijk OOIT een incident geweest, waarbij NS erin geslaagd is om treinvervangend vervoer binnen de in de concessie geëiste tijd op de in de concessie geëiste sterkte te hebben? | |
b2py | donderdag 13 april 2017 @ 20:38 |
Vast wel ergens tussen Roermond en Weert oid | |
James1988 | donderdag 13 april 2017 @ 20:42 |
Een tijdje terug was er een aanrijding gebeurd op een overweg in Breda. Toen ik aankwam in Gilze-Rijen (ongeveer 45 minuten na het incident) stond er al een bus te wachten. Uiteindelijk had ik slechts +20, er waren geen achterblijvers in Gilze-Rijen. | |
b2py | donderdag 13 april 2017 @ 20:46 |
Hoeveel tijd hebben ze daarvoor, 120 minuten? | |
Kansenjongere | donderdag 13 april 2017 @ 20:56 |
| |
JDude | donderdag 13 april 2017 @ 21:54 |
Tot de deur. Niet eens de trap op? | |
derLudolf | donderdag 13 april 2017 @ 22:02 |
Een trap op moeten | |
iBugged | donderdag 13 april 2017 @ 22:45 |
Over de concessie gesproken: Heeft NS ooit een Euro overgemaakt voor het gebruik van die HSL? | |
b2py | donderdag 13 april 2017 @ 23:05 |
Ik denk wel een miljard inmiddels | |
Dr_Flash | donderdag 13 april 2017 @ 23:28 |
Jawel een keertje dinsdagavond om 23:45 tussen Sittard en Maastricht. | |
MTL | vrijdag 14 april 2017 @ 02:02 |
Sorry @ Maegrim. Vandaag had ik geen enkel defect en alle treinen (geen een uitgezonderd) keurig op tijd gereden. Heb je vannacht weer niks te doen | |
Maegrim | vrijdag 14 april 2017 @ 02:38 |
Och NSR is een grote puinhoop dus genoeg werkverschaffing | |
JDude | vrijdag 14 april 2017 @ 08:50 |
In een bungalow wonen | |
spectrumanalyser | vrijdag 14 april 2017 @ 10:20 |
Bitlord | vrijdag 14 april 2017 @ 10:26 |
Vraagje. Ik zat even te Wikipedia-en en dan kom je nog wel eens op vreemde pagina's terecht. Er zouden enkele Pacers serie British Rail 141 verkocht zijn aan Connexxion, aannemelijk om dienst te doen op Almelo - Mariënberg. Nu is mijn vraag: zijn die stellen ooit in Nederland geweest? | |
James1988 | vrijdag 14 april 2017 @ 10:28 |
Wat zouden we hier met Pacers moeten? | |
Bitlord | vrijdag 14 april 2017 @ 10:30 |
Zie ook hier: http://www.nvbs.com/green(...)HASH5f34.dir/doc.pdf Pagina 170, linksbovenaan. en https://www.rcts.org.uk/features/preservedcoaches/Pcsbra73.pdf Gaat dus al om een flinke tijd geleden. EDIT: Ik kan mijzelf antwoord geven. Er is ooit daadwerkelijk een stel in NL geweest, maar daar is het waarschijnlijk ook bij gebleven. https://www.flickr.com/photos/spoorstad/14772513286 [ Bericht 26% gewijzigd door Bitlord op 14-04-2017 10:45:28 ] | |
Fred | vrijdag 14 april 2017 @ 10:46 |
Dat zal vast als vervanger zijn bedoeld voor de Plan X stellen. Class 141 is volgens mij nooit in Nederland aangekomen, Connexxion ging uiteindelijk rijden met DH1 stellen: | |
Mr_Klaasje | vrijdag 14 april 2017 @ 11:07 |
De VeenXXpress. | |
Dr_Flash | vrijdag 14 april 2017 @ 11:08 |
er heeft toch ook ooit één keer zo'n stel op Enschede - Gronau gereden? | |
derLudolf | vrijdag 14 april 2017 @ 11:17 |
Die rijdt in Schöningsdorf | |
dennistd | vrijdag 14 april 2017 @ 11:32 |
Dat was de BOREG ja: Bus Op Rails Enschede-Gronau. Voor zover ik zo kan vinden op 16 juni 1985 | |
Fred | vrijdag 14 april 2017 @ 12:36 |
Vanaf 33:30: | |
b2py | vrijdag 14 april 2017 @ 12:38 |
Opa | |
Salatrel | vrijdag 14 april 2017 @ 12:42 |
vandaag weer een kans | |
MTL | vrijdag 14 april 2017 @ 13:03 |
We gaan het weer meemaken Edit: defecte trein. Niet die van mij. Ik zit nog lekker thuis [ Bericht 26% gewijzigd door MTL op 14-04-2017 13:30:36 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 14 april 2017 @ 14:19 |
Lekker rustgevend kijkvoer voor de vrijdagmiddag | |
boriq | vrijdag 14 april 2017 @ 17:40 |
Waarom ligt er bij het nieuwe station Assen eigenlijk een wissel ter hoogte van het perron voor de pendel Groningen - Assen? Was deze niet beter voor het station te leggen? Je splitst nu je spoor 2 in 2a en 2b met een veel kortere nuttige lengte... | |
b2py | vrijdag 14 april 2017 @ 18:03 |
Ze verwachten een bijzonder korte pendel gok ik, vond het ook maar vreemd. | |
boriq | vrijdag 14 april 2017 @ 18:09 |
Enige wat ik kan bedenken is dat de keertijd in Assen iets meer dan 30 minuten is, en met deze methode ze twee (korte) treinen tegelijkertijd kwijt kunnen. | |
b2py | vrijdag 14 april 2017 @ 18:13 |
Zoiets is het volgens mij wel heb ik me laten vertellen | |
b2py | vrijdag 14 april 2017 @ 18:14 |
Afbeelding voor mensen die niet weten waar het over gaat | |
ReisT | vrijdag 14 april 2017 @ 18:38 |
Het plan, zoals het een paar jaar geleden werd gepresenteerd, is om die pendel met SGM-tweetjes te rijden. Dat past natuurlijk met gemak op een half perronspoor. | |
b2py | vrijdag 14 april 2017 @ 18:41 |
Zou ik persoonlijk behoorlijk vreemd vinden, vrijwel hele deel Zwolle - Groningen is VIRM of ICM, Onnen is VIRM of ICM en hier en daar wat meuk terwijl SGM elders in den landen onderhoud krijgt. Oftewel, ver uit de richting. Ik zou er lekker een drietje naartoe manoeuvreren.. | |
ReisT | vrijdag 14 april 2017 @ 18:51 |
Tja, NS heeft zelf voorgesteld om met SGM te rijden, wat dan op termijn vervangen zou worden door SNG. Maar ja, niets is zo wispelturig als de materieelplanning bij NS. Binnen de huidige dienstregeling zou je verwachten dat die pendel rond :05/:35 uit Groningen vertrekt, :25/:55 aankomt in Assen en daar rond :33/:03 weer vertrekt, wil je een beetje fatsoenlijke spreiding krijgen. Dan is er geen lange kering nodig. | |
Dr_Flash | vrijdag 14 april 2017 @ 18:56 |
Mogen er ook nog mensen mee? Meer dan zegmaar die paar die in een SGM-tweetje passen? | |
Peterselieman | vrijdag 14 april 2017 @ 19:05 |
ik zou eerder .08/.38 uit Groningen verwachten, precies een kwartier na de sprinter uit Zwolle en ruim voor de IC die om .18/.48 vertrekt. Uit Assen zou het dan .02/.32 worden. Dan heb je dat extra spoor wel nodig, in jouw geval niet. | |
freako | vrijdag 14 april 2017 @ 19:06 |
Het blijft ook een amateuristische bende bij de NS. Het hele weekend werkzaamheden bij Diemen. Blijkt het weekend tegenwoordig al op donderdagavond te beginnen. Geen enkele intercity vanaf Hilversum, alleen een beroerd aansluitende stoptrein richting Amersfoort. Gevolg +45 op mijn werk. . Nou ja, het zij zo. 's Avonds terug met de IC Berlijn die tot Amersfoort gaat, want die sluit op papier nog wel aan. Die gaat natuurlijk net buiten Amersfoort stilstaan, zodat je alleen de achterlichten van je aansluitende stoptrein ziet. Opnieuw +45. Soms word je er gewoon moedeloos van. Ik dien wel weer tegen beter weten een klacht in bij de klantenservice, zodat ze daar weer wat standaardstukjes tekst terug kunnen mailen. Houden we elkaar weer lekker bezig. | |
b2py | vrijdag 14 april 2017 @ 19:24 |
Oei, die verbindingen Hilversum - Amersfoort zijn wel erg genant dan.. | |
dennistd | vrijdag 14 april 2017 @ 19:37 |
In principe wil je mooi aansluiten op de IC's in Assen, zodat je een snelle mogelijkheid naar Europapark hebt. Dat is volgens mij tenminste het idee, om zo het Hoofdstation wat te ontlasten. Gezien de aankomst van de IC uit Zwolle om .25/.55 en het vertrek van de IC naar Zwolle om .05/.35 wil je eigenlijk rond half aankomen en vertrekken. Met het gesplitste spoor 2 kun je rustig om .00/.30 aankomen en vertrekken tegelijk. Wil je dat op één kopspoor afhandelen dan moet daar minstens 6 minuten tussen zitten volgens de plannormen. Vertrek .27 en aankomst .33 kan weer niet met de IC, dus dan kom je al uit bij een korte kering (aankomst .27 en vertrek .33). Zou ook kunnen, maar dan heb je weer een relatief lange overstap van 8 minuten. Probleem is wel dat je bij aankomst op 2a eerst het hele perron af mag lopen voordat je bij de tunnel bent, dus een te korte overstap kan ook weer niet. | |
freako | vrijdag 14 april 2017 @ 19:43 |
Ja, 2x/uur een stoptrein. . Beetje jammer. Vroeger werd er bij werkzaamheden nog wel eens een pendeltrein ingezet, maar dat zit er blijkbaar ook niet meer in. | |
dennistd | vrijdag 14 april 2017 @ 20:12 |
En een gebrek aan perronruimte om de IC een kwartier te laten keren is het ook niet, want heel spoor 1 wordt niet gebruikt. Gewoon het verkeer van spoor 3->2 en van 2->1 en je hebt spoor 3 vrij om de IC (zo te zien conflictvrij) te keren. Wel zou ik hem dan gewoon de hele dag aan Schothorst vastknopen vanwege de Schiphol-reizigers via Utrecht. | |
freako | vrijdag 14 april 2017 @ 20:27 |
Ja, spoor 1 in Hilversum blijft mooi. Eerst zijn de poortjes bij dat spoor een belangrijke reden om het reisprincipe van de ov-chipkaart om te draaien, wordt 3 maanden later in de nieuwe dienstregeling dat perron niet meer gebruikt. . | |
Bitlord | vrijdag 14 april 2017 @ 22:12 |
Vorige week was ik in Hongarije, voor voornamelijk andere dingen dan treinen (namelijk business, oftewel bussen). Het spoorwegbedrijf van de MÁV lijkt mij een ongelooflijk incompetente organisatie. Bij zowel elk middelgroot station wordt druk gerangeerd met rijtuigen. Bij de ene trein wordt er een wagon afgehaald, bij een andere weer bijgezet. Verder zit er niemand in al die treinen, dus waarom er nu zoveel bewegingen nodig zijn? Op het station zijn op elk moment zowat meer beambten te vinden dan reizigers. Mooi om te zien, daar niet van. Op het station van Szentes vertrekken twee schattige railbussen op weg naar avontuur dat niet gaat komen. Op het eerste plaatje ook nog een leuk oud railbusje, op het oog qua leeftijd en vorm vergelijkbaar met de Ome Ceesjes van de NS. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 14 april 2017 @ 23:05 |
Reken er maar op dat het wel aansluiten op de IC is maar dan wel zo goedkoop mogelijk: Kort keren dus. Daarmee is het eerder genoemde plannetje zo slecht nog niet. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 14 april 2017 @ 23:09 |
In 12 uur minus 6 minuten van Linz Hab'fffff naar Zwolle gecruised. Geen vertragingen, niets. Drie keer overstappen. | |
GlennQuagmire | zaterdag 15 april 2017 @ 01:04 |
Haha toen ik in Hongarije was had ik exact hetzelfde. Overal personeel maar echt heel weinig rezigers in de trein. Die railbusjes zijn trouwens verassend goed qua comfort! Blijkbaar is er alleen geen airco in de cabine want m'n machinist had de hele tijd z'n overhemd open | |
bork | zaterdag 15 april 2017 @ 01:16 |
netjes, is het wat Linz moet mijn tripje voor voorjaar 2018 gaan plannen en Graz en Linz staan op de lijst met mogelijke bestemmingen. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 15 april 2017 @ 01:29 |
Als ik beter gekeken had en niet zo dom was geweest om vanaf Bad Bentheim te boeken had ik anderhalf uur eerder thuis kunnen zijn en als het nieuwe Duitse spoorboekje en bijbehorend netwerk ingaat misschien nog wel een half uur tot een uur sneller. Echt mangs netjes (y) | |
Maegrim | zaterdag 15 april 2017 @ 06:39 |
Waarom roepen ze op Amsterdam cs de opgeheven ICE om, ik sprintte er nog naartoe ook | |
b2py | zaterdag 15 april 2017 @ 08:42 |
Geen antwoord op de graag mangs | |
DeaDLocK2K | zaterdag 15 april 2017 @ 10:50 |
Oh ja, worth it. Ars Electronica zeker niet voorbijgaan. Verder is het nogal Oostenrijks en kost het veel moeite om menen te verstaan. Vond het niet bijzonder. Er komen bakken met badslippers en internationale treinen in Linz, das wel leuk. | |
Salatrel | zaterdag 15 april 2017 @ 11:57 |
Hey James jij bent nogal Engeland geil hè? Kun je mij vast wel vertellen of en zoja waar ik ook alleen een zitplaats kan reserveren (gaat om rit van york naar Manchester Airport) | |
b2py | zaterdag 15 april 2017 @ 12:06 |
De ØBB | |
greavy | zaterdag 15 april 2017 @ 12:56 |
When can I make a reservation? Reservations can normally be made well in advance, and remain available until two hours before the train starts its journey, or, for early morning trains, up to 1600 the previous evening. Please remember that at busy times (weekends, holiday periods) all seats can quickly be booked. Where can I make a reservation? Seat reservations are normally free of charge if made at the same time you buy your ticket. They can be made at stations, Rail Appointed Travel Agents, and if you are buying your ticket at the same time, over the phone or on the Internet. Telesales phone numbers are listed on our Train Companies page. | |
Salatrel | zaterdag 15 april 2017 @ 13:11 |
Ja maar ik wil alleen een stoel reserveren zonder ticket | |
Fred | zaterdag 15 april 2017 @ 13:20 |
Wat een kortzichtig gefaal weer Door de wissel midden in het perron te doen kan je dus geen trein op spoor 2 binnen nemen via dat wissel uit het noorden als spoor 1 bezet is. Vanuit het zuiden heb je maar 1 perron dat bereikbaar is zonder de dienstregeling vanuit het noorden te beïnvloeden. Ik zou spoor twee bereikbaar houden vanuit het zuiden, altijd handig als je in wil kunnen spelen op evenementen (TT bijvoorbeeld) en geeft ook de mogelijkheid om tegemoet te komen aan de wensen uit Hoogeveen: | |
b2py | zaterdag 15 april 2017 @ 13:24 |
Er liggen toch overloopwissels voor en na het station? | |
Salatrel | zaterdag 15 april 2017 @ 13:55 |
| |
DeaDLocK2K | zaterdag 15 april 2017 @ 13:58 |
Die boog naar 100, levert dat nog wat op voor badslippers? Een paar minuten ofzo? | |
Mr_Klaasje | zaterdag 15 april 2017 @ 14:01 |
Voor badslippers vrijwel niets. Overigens zag ik op de laatste versies OBE-bladen (dat is waar de tekening van Saratel van is afgeleid) borden 8 rondom de boog staan. Een bepaalde afdeling van ProRail zal wel bang zijn geweest dat de Machinisten die boog anders met 130 km/h zullen nemen. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 15 april 2017 @ 14:04 |
Is er zoveel los spul van/naar Onnen of anders met hoge snelheid mag rijden? | |
Mr_Klaasje | zaterdag 15 april 2017 @ 14:10 |
Nee. En als je 140 km/h rijdt en je vergeet te remmen wordt je ook bij een snelheidsbeperking van 100 km/h nog wel door de ATB gepakt. Het is dan ook echt semi-bewust te hard rijden. Dat is niet echt gevaarlijk maar het voldoet niet aan de regels en leidt tot hogere slijtage aan de infrastructuur. Dat vind men niet akkoord en daarom moet het 80 km/h zijn aangezien dat een snelheid is die goed wordt afgedwongen door de ATB. De vergelijking met snelheidsbeperkingen in België of gebieden in Duitsland onder PZB zullen we maar niet maken, in Nederland is zowel de kans op héél veel te hard rijden kleiner en heeft de infra meer marge. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 15 april 2017 @ 14:16 |
P'tagh dan. | |
b2py | zaterdag 15 april 2017 @ 15:10 |
De grote winst zit er vooral in dat je 80 ipv 40 over het emplacement kan, dan is het voor een cargo niet zo relevant denk ik die 100 ipv 80 | |
DeaDLocK2K | zaterdag 15 april 2017 @ 15:59 |
Ja, maar alles stopt er op wat verkeer van/naar Onnen na. | |
James1988 | zaterdag 15 april 2017 @ 16:08 |
Kijk hier eens: http://www.acprail.com/train-reservations | |
b2py | zaterdag 15 april 2017 @ 16:10 |
Cargo stopt toch niet in Assen? | |
Salatrel | zaterdag 15 april 2017 @ 16:37 |
waarvoor dank | |
Peterselieman | zaterdag 15 april 2017 @ 16:42 |
die kun je scharen onder het verkeer van/naar Onnen, aangezien bijna alle cargo's daar een stop hebben | |
b2py | zaterdag 15 april 2017 @ 19:11 |
Ongelukje Railjet en regionale trein te Wien Meidling: https://kurier.at/chronik(...)llidiert/258.546.426 | |
Koen66 | zaterdag 15 april 2017 @ 20:01 |
Wtf heeft Prorail zoveel werkzaamheden dit weekend, kan ik morgenochtend m'n ma weer ophalen met de auto | |
dennistd | zaterdag 15 april 2017 @ 20:02 |
Het valt juist wel mee dit weekend, het is wel eens veel erger. | |
Koen66 | zaterdag 15 april 2017 @ 20:08 |
ach het is meer de irritatie dat ik nu als goedzak m'n ochtend maar opoffer om m'n oude moeder een drukke busrit Dordrecht - Rotterdam Zuid te besparen | |
James1988 | zaterdag 15 april 2017 @ 20:19 |
Tsja, ze moeten het ooit doen hè | |
James1988 | zaterdag 15 april 2017 @ 20:34 |
SBB Cargo, de goederenpoot van de Zwitserse spoorwegen, gaat proeven doen met een automatische koppeling op goederenwagons. Op dit moment worden wagons nog door rangeerders aan elkaar geknoopt, maar het wordt steeds moeilijker om mensen te vinden die dat als baan willen. | |
Peterselieman | zaterdag 15 april 2017 @ 20:54 |
Paaseitjes zoeken met ProRail Je kunt een prijs winnen | |
b2py | zaterdag 15 april 2017 @ 21:08 |
Moeilijkste puzzel ooit ever | |
obolos | zaterdag 15 april 2017 @ 21:20 |
Leuk, paaseieren zoeken langs het spoor. Is dit in het kader van de actie spoorlopers? | |
Peterselieman | zaterdag 15 april 2017 @ 21:23 |
hoeveel heb je er al geteld? | |
b2py | zaterdag 15 april 2017 @ 21:24 |
12 | |
Fred | zaterdag 15 april 2017 @ 21:26 |
Toont ook maar weer eens aan wat er mis met het Europesche spoorvervoer: het wordt gebracht als een ei van columbus maar is al tientallen jaren common practice bij de Amerikanen en de Russen. In Europa echter jarenlange stilstand en dan zie je maar weer dat stilstand achteruitgang is. En daarnaast is het ook weer ieder voor zich, in plaats dat ze dit nou eens met allen aanpakten | |
Peterselieman | zaterdag 15 april 2017 @ 21:28 |
er zijn er meer | |
Zug-Chef | zaterdag 15 april 2017 @ 22:17 |
Pas op, badslippers! Op Goede Vrijdag 2016 had ik een dagje vrij en in combinatie met het voorspelde grijze weertype ben ik mijn geluk gaan zoeken in de omgeving Twente op plekken waar je met zon minder uit de voeten kan. Na een flinke fietstocht kwam de 1621 van Captrain in Assel voorbij met een uit 26 ketelwagens bestaande trein vanaf de Kijfhoek naar Bad Bentheim. Vanaf daar zal ITL de trein overnemen naar de Duits/Tsjechische grensplaats Bad Schandau. De trein heeft als het goed is het Tsjechische Kralupy nad Vltavou als eindpunt. Omdat verdere treinen richting het oosten nog wel even zouden wegblijven, besloot ik om de tijd te gebruiken om zelf ook richting het oosten te rijden. Dat bleek een goede keus... Captrain's hoofdvervoer via de grensovergang bij Bad Bentheim is het GEFCO-autovervoer tussen Tsjechië/Slowakije en Oosterhout/Zeebrugge. Op vrijdag 14 april 2017 is de 1618 onderweg met een lege autotrein naar Bad Bentheim en heeft zojuist op volle snelheid het station van Oldenzaal gepasseerd. Tot december 2009 reden er meerdere bonte treinen Kijfhoek-Seelze per dag, maar sinds de opening van de Betuweroute werd het vervoer voor Seelze herverdeeld over andere treinen en via Gremberg en/of Hagen afgewikkeld. Gelukkig voor de Twentenaren is er sinds december 2015 op di-za weer één treinpaar per dag bijgekomen tussen Kijfhoek en Seelze v.v. Op Goede Vrijdag 2017 reed trein 45752 zoals meestal keurig op tijd de grens bij Oldenzaal. Direct achter de lok bevonden zich vandaag vijf Tams'n en samen met een paar ketelwagens en schuifwandwagens zet de trein koers tot Deventer Goederen. Als gevolg van werkzaamheden bij Weesp reden de meeste cargo's vandaag via Utrecht, maar deze bonte trein naar Kijfhoek maakte kop in Deventer en reed via Arnhem en de Betuweroute richting het Rotterdamse. De opzet van de transittreinen tussen de Volvofabrieken in het Zweedse Älmhult en het Belgische Gent is sinds december 2016 gewijzigd. De schuifwandwagens type Laaeilprss worden nu separaat van de Volvocontainers vervoerd. Tussen Rangierbahnhof Maschen en Gent wordt tevens sindsdien doorgaand met een lok van de reeks 28 gereden. Omdat Bad Bentheim vol zou gaan lopen vanuit Nederland besloot de plaatselijke treindienstleider om kort na de bonte trein Seelze-Kijfhoek ook deze B-Logistics 2819 met trein 41528 te laten vertrekken. De Volvotrein werd in Oldenzaal aan de kant genomen om het pad richting Roosendaal afwachten. DB Cargo lok 189 049 heeft een lege trein uit Zeebrugge op de Kijfhoek aan de haak geslagen en is er mee via Breda en Utrecht onderweg naar Bad Bentheim. Als trein 48575 naar het bij Bremen gelegen Delmenhorst passeert het geheel hier bij Oldenzaal onder lastige lichtomstandigheden. Op Goede Vrijdag 2016 reden er ondanks de feestdag behoorlijk wat (extra) treinen via de grensovergang bij Bad Bentheim. Ook RRF was van de partij met een ketelwagentrein van de Poolse vervoerder Lotos. RRF 4402 heeft een lange sleep ketelwagens op IJsselmonde aangehaakt en is er mee op weg naar Bad Bentheim. De route verliep ditmaal via Dordrecht, Tilburg en Utrecht dit ivm werkzaamheden bij Weesp. Onder vrij lastige lichtomstandigheden passeert het geheel hier even na station Oldenzaal. Nadat Captrain/Raillogix de lege GEFCO autotrein in Bad Bentheim heeft afgeleverd, werd een beladen trein voor Zeebrugge mee terug genomen. De Raillogix/Captrain 1618 passeert hier even voor Oldenzaal met trein 46268 richting Roosendaal. Terwijl achter mij de lichtomstandigheden alleen maar verslechterden, kwam het licht wel ten goede voor treinen in westelijke richting. Naast Captrain mocht ook RRF een retourtrein uit Bad Bentheim meenemen. Vermoedelijk hebben RRF en Lotos van trein gewisseld in het grensstation, want een uur na de heentrein rolde de tegentrein alweer de grens over. Omdat op blokafstand de Berlijn-IC uit Bad Bentheim vertrok werd de RRF 4402 in Oldenzaal aan de kant gezet. Na passage hiervan en het vertrek van de Syntus-stopper richting Hengelo mocht RRF haar weg vervolgen richting de Botlek, in het Rotterdamse havengebied. Na de klik in Oldenzaal moest RRF ruim een kwartier aan de kant om de Internationale trein uit Berlijn en Syntus voor te laten. Hierdoor was het mogelijk de trein onderweg nogmaals te maken. Omdat de verwachte opklaringen in het oosten uitbleven besloot ik de trein niet voor te blijven tot rond Apeldoorn/Amersfoort, maar van de bewolking te profiteren vanaf het parkeerdek bij station Almelo. Al roestrijdend passeerde om 17:42 de 4402 van Rotterdam Railfeeding met een lange sleep Lotos ketelwagens het station van Almelo op weg naar de Botlek. Geheel links is een deel van het busstation van Almelo te zien. Vanaf morgen zijn er weer wat plaatjes dichterbij huis te verwachten, want de buitendienststelling bij Assen gaat in en er wordt een diversiteit aan omleidingen verwacht via Leeuwarden. | |
RokStarr | zaterdag 15 april 2017 @ 22:21 |
Ik tel er 16, de eitjes in het mandje niet meegeteld | |
Peterselieman | zaterdag 15 april 2017 @ 22:21 |
mooie platen, Zug | |
Dr_Flash | zaterdag 15 april 2017 @ 22:32 |
Daar gestopt met lezen | |
Peter | zaterdag 15 april 2017 @ 23:24 |
incl mandje 22 hier | |
RokStarr | zondag 16 april 2017 @ 00:02 |
Mandje zijn dr 6, dus kan kloppen dan Biedt er iemand meer? | |
greavy | zondag 16 april 2017 @ 08:22 |
Dan kan het volgens mij alleen op stations of bij de reisbureau's die voor daar tickets verkopen. | |
Duvel | zondag 16 april 2017 @ 09:16 |
Bedankt voor de waarschuwing, maar het zijn mooie foto's geworden! De 1600'en tonen in alle gedaantes toch aan wat voor een geweldige vormen de loc heeft! | |
DeaDLocK2K | zondag 16 april 2017 @ 11:00 |
Ja! Liefde voor de gebroken neuzen! | |
DeaDLocK2K | zondag 16 april 2017 @ 11:00 |
En Vrolijk Vruchtbaarheidsfeest allemaal! | |
b2py | zondag 16 april 2017 @ 11:56 |
Fraai weer | |
Duvel | zondag 16 april 2017 @ 12:10 |
| |
DeaDLocK2K | maandag 17 april 2017 @ 00:10 |
Hey die spoorkaart eah, was dat niet altijd zo dat rood GEEN treinverkeer was en oranje BEPERKT treinverkeer? | |
Fred | maandag 17 april 2017 @ 00:17 |
Dat was grijs toch al? Rood geen treinverkeer en oranje is per ongeluk de verkeerde rood gepakt. | |
DeaDLocK2K | maandag 17 april 2017 @ 00:18 |
Oh okay. Ik krijg met de kaart van vandaag het idee dat oranje geen treinverkeer bij werkzaamheden is en rood bij calamiteiten ofzo. Maar hmm. | |
MTL | maandag 17 april 2017 @ 00:20 |
Geel zijn geplande werkzaamheden, rood zijn calamiteiten. | |
DeaDLocK2K | maandag 17 april 2017 @ 00:23 |
Ja daar lijkt het nu inderdaad op, maar ik kan me zo slecht voorstellen dat ik me dat al die jaren verkeerd heb voorgesteld. Zo vaak rood & oranje gezien als er alléén werkzaamheden waren of als er alléén calamiteiten waren. | |
Fixers | maandag 17 april 2017 @ 08:10 |
Die pruttijden rondom Hilversum, blijft dat of wordt dat met de volgende wijziging nog aangepast? Ze roepen tegenwoordig maar om dat er volgens dienstregeling ruim 5 minuten wordt gewacht op Hollandse Rading en bijna 10 minuten op Hilversum. De overstap naar Media Park en Bussum Zuid is nu ook een volle 10 minuten. | |
b2py | maandag 17 april 2017 @ 10:28 |
December 2019 is de verwachting | |
greavy | maandag 17 april 2017 @ 14:45 |
Kan je eigenlijk nog steeds bij de Deutsche Bahn loketten kaartjes kopen met NL-traject gratis voor bijvoorbeeld IC-Berlijn Bentheim->NL? | |
DeaDLocK2K | maandag 17 april 2017 @ 14:53 |
Ja, maar terug kan niet. Edit: Retour of enkel van NL naar daar. Enkele reis terug is mij niet gelukt. | |
greavy | maandag 17 april 2017 @ 15:08 |
Online kan het wel bij DB en NS Int. Waarom zou het aan het loket dan niet kunnen? Of is dat weer zoiets van "reizigertje pesten" | |
DeaDLocK2K | maandag 17 april 2017 @ 15:19 |
Oh loket, sorry ik dacht automaat. Te weinig alcohol denk ik. Aan het loket kan het wel maar het mens achter het loket beweerde wel dat ze pas 2 weken van tevoren kaartjes kon printen en ik moest vijf keer vragen of ze het niet gewoon ff kon proberen. | |
greavy | maandag 17 april 2017 @ 15:22 |
Ik moet binnenkort naar Rheine toe, maar ik kom vanaf Keulen, met een NRW-ticket. En wil dus naar Nederland met de Berlijner. Maar zou zonde zijn als ik niet dat NS-gratis kan krijgen bij de Duitsers aan het loket. Maar gelukkig kan het wel dus, hoef ik niet de gok te nemen een kaartje te kopen en niet gebruiken | |
James1988 | maandag 17 april 2017 @ 15:44 |
Waarom koop je niet vooraf een kaartje op nsinternational.nl? | |
greavy | maandag 17 april 2017 @ 15:51 |
Omdat het niet zeker is dat ik in Rheine cq Bad Bentheim ri. NL moet, of dat ik vanuit Keulen huiswaarts keer eind van de middag. | |
dennistd | maandag 17 april 2017 @ 16:00 |
Heeft NS International tegenwoordig ook geen e-tickets die je niet hoeft te printen? | |
b2py | maandag 17 april 2017 @ 16:02 |
Zeker | |
Eix | maandag 17 april 2017 @ 16:02 |
Oh, is daar ook al zo'n waardeloze dienstregeling? Ik dacht dat de sprinterrit Gouda - Utrecht wel koploper was daarin. | |
b2py | maandag 17 april 2017 @ 16:46 |
Trein! | |
Salatrel | maandag 17 april 2017 @ 17:07 |
Zeg MTL loop jij nou weer vertraging te Maken op de 1163? | |
greavy | maandag 17 april 2017 @ 17:14 |
Wanneer komt Flirt tussen Den Bosch en Dordrecht te rijden in de Sprinter? | |
James1988 | maandag 17 april 2017 @ 17:33 |
Pas na de zomer dacht ik. | |
greavy | maandag 17 april 2017 @ 18:00 |
De viertjes zijn volgens mij allemaal al geleverd, en moeten nog 2, misschien 3 drietjes komen. | |
JDude | maandag 17 april 2017 @ 18:04 |
Oh nu kunnen ze wel 12 bakken vinden daar. | |
Zug-Chef | maandag 17 april 2017 @ 18:23 |
Ivm een buitendienststelling bij Assen door de ombouw van dit station worden tussen 16 en 30 april diverse treinen omgeleid via Leeuwarden. Het onderhoud van NS materieel vindt plaats bij Nedtrain in Onnen. Ondanks de buitendienststelling bij Assen is er toch (bijna) dagelijks aan- en afvoer van materieel gepland, ware het niet dat de meeste treinen 's nachts zijn ingepland. Doordat Assen buitendienst is wordt het materieel voor Nedtrain in Onnen via Leeuwarden getransporteerd. Op tweede Paasdag, maandag 17 april 2017, werd er ivm de zondagdienstregeling eenmalig bij daglicht gereden. Na een flinke bui scheen de zon op het juiste moment toen het transport van NSR ICM-III stellen 4073 en 4062 achter DB Cargo-lok 6416 op tijd Leeuwarden heeft verlaten als trein 88307 naar Onnen en passeert hier bij Achter de Hoven een aantal lentefris groene bomen. Een plaatje bij de Suikerunie in Hoogkerk, enkele kilometers voor Groningen, kon natuurlijk niet uitblijven. Nadat DB Cargo de twee ICM-III-stellen heeft afgeleverd in Onnen werden 2 VIRM-VI-stellen mee terug naar Leeuwarden genomen. Tussen Grijpskerk en Buitenpost lag tot 1991 het stationnetje van Visvliet. Dit station is helaas gesloten toen Leeuwarden Camminghaburen werd geopend. Bij het dorpje Visvliet staat een klein molentje in een weiland wat heel goed kan dienen als motief voor foto's van treinen richting Leeuwarden. Tijdens een 10-tal zonnige minuten passeert na een lange tijd wachten in de wind dan eindelijk de 6416 met stellen 8738 en 8705 als trein 88308 naar Leeuwarden. | |
MTL | maandag 17 april 2017 @ 19:07 |
Nee. Ik reed er keurig op tijd achteraan met de 1165, tot ik bij Boxtel achter de vertraagde stoptrein werd gedumpt. Toen had ik +2 | |
b2py | maandag 17 april 2017 @ 19:58 |
TRDL wel gebeld neem ik aan? | |
James1988 | maandag 17 april 2017 @ 20:12 |
Allemaal de schuld van ARI | |
Salatrel | maandag 17 april 2017 @ 20:14 |
ik stond er op HS naast en heel logisch ging ik als eerst naar delft | |
derLudolf | maandag 17 april 2017 @ 20:15 |
Nee, ik appte hem maar hij stuurde alleen TL;DR terug | |
Salatrel | maandag 17 april 2017 @ 20:17 |
Treindienstleiders zijn ook luie mensen hoor. Gisteren belde ze nog persoonlijk om mij te informeren over een snelheidsbegrenzing tussen woerden en Oudewater maar vandaag hingen er gewoon bordjes zo onpersoonlijk | |
b2py | maandag 17 april 2017 @ 20:42 |
En dan kan wel ineens alles rijden he | |
MTL | maandag 17 april 2017 @ 20:54 |
Mocht bij Acht richting het andere spoor wisselen. Kwam daardoor tegelijk met de betreffende Sprinter Eindhoven binnen rijden | |
ziggyziggyziggy | maandag 17 april 2017 @ 22:41 |
Zo zijn wij. | |
b2py | maandag 17 april 2017 @ 23:14 |
Foutje bij de buren van DB: http://www.dumpert.nl/med(...)trein_doet_biem.html | |
James1988 | maandag 17 april 2017 @ 23:20 |
Hoe de neuk? | |
MTL | maandag 17 april 2017 @ 23:22 |
Stroomafnemer op terwijl ie op een draaischijf stond. Altijd handig. | |
Salatrel | maandag 17 april 2017 @ 23:28 |
mag dat niet? Is tijdens de opleiding niet ter sprake gekomen | |
Peterselieman | maandag 17 april 2017 @ 23:38 |
Op Marktplaats staan twee locjes van het failliete Nedstaal uit Alblasserdam te koop. De locs zijn door Bemo gebouwd. https://www.marktplaats.n(...)eviousPage=lr&pos=24 | |
GlenSpey | dinsdag 18 april 2017 @ 00:36 |
Vraag me af wat zo'n ding zou moeten kosten | |
DeaDLocK2K | dinsdag 18 april 2017 @ 06:35 |
Goed begin van de week voor treinreizigers | |
b2py | dinsdag 18 april 2017 @ 08:58 |
Ging gisteren toch goed? Of lopen jouw weken gelijk met die van de bonusacties? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 18 april 2017 @ 09:21 |
Vanochtend 5 verstoringen toen ik de deur uitging. En gisteren was het weekend. | |
Flodder450 | dinsdag 18 april 2017 @ 15:59 |
mooie plaatjes, een bijzonder gezicht! | |
Flodder450 | dinsdag 18 april 2017 @ 16:01 |
Verkeerde Trafo, sorry foutje bedankt | |
Anthonie24 | dinsdag 18 april 2017 @ 16:01 |
deze trein is mooi. | |
b2py | dinsdag 18 april 2017 @ 16:06 |
Ik wilde bijna 'je bent zelf..' zeggen | |
Flodder450 | dinsdag 18 april 2017 @ 16:12 |
de onverbouwde stellen hebben een rare soort mooiheid, hoewel de nieuwe er gewoon tig keer beter uitzien | |
Flodder450 | dinsdag 18 april 2017 @ 16:13 |
hoewel stations als Almere Centrum en Rotterdam Alexander gewoon relieken uit de 80's zijn | |
Anthonie24 | dinsdag 18 april 2017 @ 16:22 |
ja idd. | |
Fred | dinsdag 18 april 2017 @ 16:28 |
Die laatste zal dat niet zo heel erg lang meer blijven: http://www.metronieuws.nl(...)xander-laten-stralen | |
JDude | dinsdag 18 april 2017 @ 16:30 |
Aap, gouden ring, dit dat. | |
Flodder450 | dinsdag 18 april 2017 @ 16:54 |
Wel erg dozig, persoonlijk vindt ik dan iets als EuropaPark een stuk mooier | |
DeaDLocK2K | dinsdag 18 april 2017 @ 21:38 |
http://www.dumpert.nl/med(...)trein_doet_biem.html edit: ah b2py was me al een kleine eeuwigheid voor | |
derLudolf | dinsdag 18 april 2017 @ 21:43 |
Wat voor trafo, is dat een br182? | |
dennistd | dinsdag 18 april 2017 @ 21:47 |
Ziet eruit als een 101, die is alleen voor 15kV. | |
b2py | dinsdag 18 april 2017 @ 22:12 |
Die hebben toch niet dat grijze op het dak? Edit: oh wel | |
James1988 | dinsdag 18 april 2017 @ 22:14 |
De 101 is een toffe loc | |
derLudolf | dinsdag 18 april 2017 @ 22:15 |
Aha, die zal dan wel geen 25 lusten | |
Kentekenplaat | dinsdag 18 april 2017 @ 22:16 |
Deze zal nu ook wel wat zwart op en onder zijn dak hebben. | |
b2py | dinsdag 18 april 2017 @ 22:16 |
Dit was in Keulen, ligt daar 25kV? | |
derLudolf | dinsdag 18 april 2017 @ 22:16 |
103 is gaver. 151 ook. Rijden 120's eigenlijk nog wel? Ik kom ze nergens tegen op Vagonweb | |
dennistd | dinsdag 18 april 2017 @ 22:40 |
Niet dat ik weet. | |
dennistd | dinsdag 18 april 2017 @ 22:41 |
Die rijden een beetje van alles. Vooral voor de wat kortere IC's zijn ze wel te zien, maar ook Bentheim komen ze als er een 101 uitvalt. | |
MTL | dinsdag 18 april 2017 @ 22:43 |
Wacht maar tot je opleiding Duitsland krijgt. Dan krijg je ongetwijfeld al die oude meuk. Inclusief armseinen En draaischijven. Had ik al gezegd dat het mij niet zo praktisch lijkt om bij het draaien de stroomafnemer omhoog te hebben staan? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 18 april 2017 @ 22:47 |
Heen en terug in de pimpel 120 gehad. | |
dennistd | dinsdag 18 april 2017 @ 22:48 |
Tja, die kun je dan ook tegenkomen. Bijvoorbeeld als de lijn bij Düsseldorf Flughafen versperd is: dan wordt je met de ICE omgeleid via Duisburg-Wedau en Lintorf, en dan kom je bij Ratingen West armseinen tegen: | |
Duvel | dinsdag 18 april 2017 @ 22:52 |
Wat is dat voor intens verontrustend geluid aan het begin? | |
James1988 | dinsdag 18 april 2017 @ 22:56 |
Tussen Kleef en Krefeld kom je ze ook nog tegen. Het heeft wel wat. | |
b2py | dinsdag 18 april 2017 @ 22:56 |
Tüter | |
James1988 | dinsdag 18 april 2017 @ 23:03 |
Hier ging vanochtend iets niet helemaal goed | |
iBugged | woensdag 19 april 2017 @ 08:55 |
"Oeps, ik heb iets in brand gezet. Laat ik eerst een foto maken boordat ik een brandblusser pak of de brandweer bel." | |
Flodder450 | woensdag 19 april 2017 @ 09:44 |
iemand wss zn mixtape gedropt | |
DeaDLocK2K | woensdag 19 april 2017 @ 17:23 |
In Raalte staat naast het spoor een ProRailhok. Dat staat niet evenwijdig aan het spoor. OCDcringe | |
DeaDLocK2K | woensdag 19 april 2017 @ 17:23 |
Ook niet loodrecht erop trouwens! | |
b2py | woensdag 19 april 2017 @ 17:30 |
b2py | woensdag 19 april 2017 @ 17:37 |
Fles, er heeft wat door je dorp gereden vandaag | |
Dr_Flash | woensdag 19 april 2017 @ 17:42 |
Leuk man. RE 19 naar Düsseldorf in Arnhem. Zit alleen bijna niemand in. Binnenkort ook maar eens een ritje mee maken | |
Dr_Flash | woensdag 19 april 2017 @ 17:43 |
Oh leuk, ik was in Eindhoven | |
derLudolf | woensdag 19 april 2017 @ 18:39 |
Naar verluidt staat ie op de bissectrice van de hoek tussen het stationsgebouw van Raalte en het perron van Heino | |
derLudolf | woensdag 19 april 2017 @ 18:40 |
Hoeveel locs stonden standby? | |
Maegrim | woensdag 19 april 2017 @ 18:57 |
Oh het is loc 117 maar, die rijdt sowieso niet voor NSR | |
derLudolf | woensdag 19 april 2017 @ 18:58 |
NS Internationaal? Of voor een badslipperboer? | |
James1988 | woensdag 19 april 2017 @ 19:06 |
Doet de rest dat wel dan? Ik krijg meer het idee dat ze stilstaan voor NSR | |
Maegrim | woensdag 19 april 2017 @ 19:19 |
Voor zover ik had begrepen worden loc 116, 117 en 118 gebruikt voor rangeren op de dijksgracht | |
b2py | woensdag 19 april 2017 @ 20:16 |
Nou niet dus | |
James1988 | woensdag 19 april 2017 @ 23:21 |
Ideetje voor de Benelux: gooi die Traxx-locs de goederendienst in, leg een paar TBL1+-bakens neer bij Breda, en ga met een HLE 18 pendelen tussen Breda, Antwerpen en Brussel. Al dat grut wat naar Den Haag of Amsterdam wil stapt maar lekker over, of pakt de Thalys. | |
_serial_ | donderdag 20 april 2017 @ 08:36 |
Breda heeft al veel te veel treinen, laat de Benelux maar lekker zo, dan houden we in Dordrecht tenminste nog wat over. | |
Dr_Flash | donderdag 20 april 2017 @ 10:08 |
Oh jee, hoor ik daar een Hoogeveensyndroompje de kop opsteken? | |
Salatrel | donderdag 20 april 2017 @ 10:23 |
echt he! ik had eergisteren reserve en je wil niet weten hoeveel van die krengen ik stil heb zien staan op rotterdam centraal! | |
Maegrim | donderdag 20 april 2017 @ 10:32 |
jij bent gewoon stikjaloers dat je dat prachtmat niet aan mag raken | |
GlenSpey | donderdag 20 april 2017 @ 10:34 |
Drie stuks voor die paar klusjes daar? Ik zie daar nooit beweging als ik er langskom... | |
Salatrel | donderdag 20 april 2017 @ 10:36 |
elke keer als ik naar de tuin loop raak ik die reserveloc stiekem even aan | |
Maegrim | donderdag 20 april 2017 @ 10:38 |
ik denk dat ik daar binnenkort moet gaan wegleren dus stay tuned ding staat er goed gewassen bij zeker? | |
Peterselieman | donderdag 20 april 2017 @ 10:56 |
Enig verschil is dat Dordrecht wel degelijk een punt heeft en Hoogeveen niet meer is dan twee kippen en een paardenstal | |
Mr_Klaasje | donderdag 20 april 2017 @ 11:03 |
En ruzie over een gezamenlijke oprit voor de kijkers van mr Frank Visser. | |
James1988 | donderdag 20 april 2017 @ 11:09 |
Dordrechtenaren reizen in twintig minuten naar Breda en zijn dan alsnog sneller in Antwerpen dan nu.
| |
Peterselieman | donderdag 20 april 2017 @ 11:10 |
Heerlijke uitzending was dat. Top amusement | |
Dr_Flash | donderdag 20 april 2017 @ 11:25 |
Ja hoor, we gaan weer belemmeringen opwerpen en hinder veroorzaken. "Bij wijze van proef". | |
Fred | donderdag 20 april 2017 @ 11:30 |
Terecht toch? Het is een stationshal, geen ongelijkvloerse spoorwegovergang. | |
ReisT | donderdag 20 april 2017 @ 11:39 |
Het gaat vooral om het "Bij wijze van proef" wat nergens op slaat. Doe het gelijk goed, of doe het niet. | |
b2py | donderdag 20 april 2017 @ 11:44 |
Ik heb op een ander forum wel eens iets geroepen tegen het monopolie van fabrikanten. Het is eigenlijk voor NS best wel kut dat Bombardier die shit gewoon niet voor elkaar krijgt terwijl Alstom het wel lukt (Zo lijkt althans, voor de Thalys). Het zou voor ons (reiziger) natuurlijk fantastisch zijn als NS Bombardier kan dwingen om de harde en zachte waren van Alstom in te bouwen. | |
Peterselieman | donderdag 20 april 2017 @ 11:47 |
daarover gesproken. Is die grote update van de SLT's nu al eens uitgevoerd? Dat ging in augustus faliekant mis en sindsdien heb ik er nog maar weinig van vernomen. | |
Fred | donderdag 20 april 2017 @ 11:49 |
Je moet ergens een keer beginnen. Mensen zijn van nature kudde- en gewoontedieren, die hebben tijd nodig om aan een nieuwe route te wennen. | |
MTL | donderdag 20 april 2017 @ 12:24 |
Die hadden ze afgelopen januari in willen voeren, maar werd uitgesteld toen we opeens een uitgedunde dienstregeling kregen ivm winterweer. Wanneer het nu op de planning staat zou ik niet weten. Wellicht in de rustige zomerperiode toch weer. | |
James1988 | donderdag 20 april 2017 @ 13:05 |
ETCS op de Thalys-stellen is geleverd door Ansaldo STS. Op de door Siemens gebouwde BR189'ers is de boel dan weer geleverd door Alstom. Waarom Bombardier het op de BR186 dan toch per sé zelf wil doen...? | |
Kansenjongere | donderdag 20 april 2017 @ 13:08 |
Toch lullig voor die mensen met een e-ticket dat ze niet bij het perron kunnen komen... | |
b2py | donderdag 20 april 2017 @ 13:13 |
Vind ik ook goed | |
Maegrim | donderdag 20 april 2017 @ 13:13 |
| |
Kansenjongere | donderdag 20 april 2017 @ 13:15 |
Dat weet ik, Maegrim, maar dat is niet wat in het door Flash geciteerde nieuwsbericht stond. | |
b2py | donderdag 20 april 2017 @ 13:21 |
Dat is het voordeel van het plaatsen van een bron, dit lijkt me een deel van een nieuwsbericht | |
ReisT | donderdag 20 april 2017 @ 13:44 |
Dan snap je dus ook dat een proef van een paar dagen zinloos is. Mensen gaan pas wennen als het een permanente verandering is. | |
Dr_Flash | donderdag 20 april 2017 @ 13:47 |
Oh dus niet alleen word je tegengehouden door de poortjes, het is ook nog aan de incidentele reiziger om uit te zoeken bij welk poortje hij zich dient te vervoegen om bij Gods gratie het Domein Der Treinen te mogen betreden. "De reiziger springt maar door alle hoepels die wij nodig vinden, en anders is het een zwartrijder " Klantvriendelijkheid doe je zo | |
Dr_Flash | donderdag 20 april 2017 @ 13:48 |
ik kopieer gewoon het hele bericht zoals het op Teletekst verscheen | |
Kansenjongere | donderdag 20 april 2017 @ 13:56 |
Op de eigen site heeft NS ook nog een propagandaverhaal over hoe poortjes de veiligheid op stations zouden bevorderen. Die stelling wordt "onderbouwd" met de percentages reizigers die zich veilig voelen op stations met en zonder poortjes. Ik kan me niet voorstellen dat het gevoel van onveiligheid dat sommige reizigers blijkbaar ervaren op verlaten stations zonder enige vorm van voorzieningen (en dus personeel) zou worden weggenomen door het plaatsen van een paar poortjes. | |
Peterselieman | donderdag 20 april 2017 @ 14:01 |
Het is schijnveiligheid, want bij het passeren van grote hoeveelheden mensen staan die poortjes constant open en kan iemand die niet in- of uitcheckt nog gewoon doorlopen | |
b2py | donderdag 20 april 2017 @ 14:08 |
Dat zegt niets over het gevoel dat mensen hebben, waar Kansenjongere het over heeft. | |
dennistd | donderdag 20 april 2017 @ 14:35 |
Captrain-loc 1618 mocht vandaag de gereviseerde 73 002 van de Norges Statsbaner op sleep nemen van Haarlem naar Bad Bentheim. Hier zien we de trein de Esweg in Zenderen passeren. Twee maanden en één dag geleden zag ik hetzelfde stel ook al op weg naar Haarlem. Nu de 73 002 vertrokken is bij NedTrain rest alleen nog de 73 007, die inmiddels ook al een maand in Haarlem staat. | |
Dr_Flash | donderdag 20 april 2017 @ 14:36 |
Het veiligst voel ik me pas als er een keer de pleuris uitbreekt en het enige wat de omroep kakelt is "door een storing kunnen sommige poortjes gesloten blijven". Kajjelachejonge. | |
Mr_Klaasje | donderdag 20 april 2017 @ 15:12 |
Minder hangjongeren helpt best een beetje. | |
DeaDLocK2K | donderdag 20 april 2017 @ 17:04 |
Mijn trein rijdt niet verder dan Almelo vanwege een spoorloper. Grmbl. | |
dennistd | donderdag 20 april 2017 @ 17:12 |
Ik zit in de kantine aldaar | |
Eix | donderdag 20 april 2017 @ 17:26 |
Ach. Zo'n poortje met een eticket openen is opzich de kunst niet. Hoewel ik het wel verbazingwekkend vind hoe men steeds de projectscope lijkt te wijzigen. - aanvang: in/uitchecken op het perron en per vervoerder ( !) - vervolgens: in/uitchecken bij de entree van het station. - plaatsen poortjes: oplossing nodig voor voetgangers die niet met de trein reizen. - implementeren barcode-oplossing e-tickets - ombouwen poortjes afhankelijk van vervoerder/concessie (Arriva wel eigen poortjes, R-Net weer niet). - afschaffen retourtje. - aanpassen tariefstructuur vanwege het 'Hilversum-probleem'. - toevoegen opschrift "aan deze kant kunt u alleen uitchecken" oid omdat sommige reizigers blijkbaar het merkwaardige idee hebben dat als ze bijvoorbeeld uit een internationale trein zijn gestapt ze dan kunnen inchecken aan de 'verkeerde kant' (gek he?). Waar het op neer komt is dat ik de indruk heb dat bij die OVC constant nieuwe problemen opduiken doordat blijkbaar onvoldoende vooraf nagedacht is over alle inns en outs. En de gehanteerde uitgangspunten al sinds de start uiterst onklantvriendelijk zijn ('overchecken per vervoerder' ). Ik wil niet weten wat het telkens aanpassen van het hele circus inmiddels heeft gekost. [ Bericht 0% gewijzigd door Eix op 20-04-2017 18:12:08 ] | |
RokStarr | donderdag 20 april 2017 @ 17:34 |
Wat voor treintype is stel 9405? Zit er nu in, en zie dingen als "2 lounge" "2 rust" en kunstig bewerkte deurhandgrepen. Nog nooit gezien... | |
Dr_Flash | donderdag 20 april 2017 @ 17:35 |
Oh ik had er gisteren eentje bij Oss. Het is wat met die beschermde diersoorten tegenwoordig. Ik pleit voor een afschotvergunning | |
derLudolf | donderdag 20 april 2017 @ 17:37 |
Een VIRM dubbeldekker. Wat je noemt herken ik niet, wellicht een van de gereviseerde stellen, officieel heten die VIRMm | |
RokStarr | donderdag 20 april 2017 @ 17:38 |
Zie zelfs vlindervormige kapstokjes VIRMm had ik nog niet aan gedacht idd... | |
Dr_Flash | donderdag 20 april 2017 @ 17:41 |
laag nummer, dus ja | |
DeaDLocK2K | donderdag 20 april 2017 @ 17:44 |
Speciaal voor jou een dikke ruft gelaten | |
DeaDLocK2K | donderdag 20 april 2017 @ 17:44 |
Ik stem voor snelheid verhogen en doorknallen ohne ende. | |
RokStarr | donderdag 20 april 2017 @ 17:53 |
Heb wel de grootste anticlimax ooit nu Kom je dus net uit een mooie gerenoveerde VIRMm, kun je de lightrailtroep in Ik mis oude trams/Avenio's op dit traject Aanvulling: lightrailtroep mét niersteenvergruizer in sommige bochten [ Bericht 10% gewijzigd door RokStarr op 20-04-2017 17:54:34 (Aanvulling) ] | |
James1988 | donderdag 20 april 2017 @ 17:55 |
Je mist oude trams én Avenio's? Gokje... Den Haag, lijn 2? | |
RokStarr | donderdag 20 april 2017 @ 17:56 |
Lijn 4 momenteel want zag de Avenio van 2 net wegrijden | |
MTL | donderdag 20 april 2017 @ 21:10 |
9405 is inderdaad gereviseerd. Had 'm afgelopen weekend mee voor een paar ritten. Ik vind ze netjes weer geworden | |
DeaDLocK2K | donderdag 20 april 2017 @ 21:11 |
NS is echt heel erg goed in reviseren! En de vriendjes van NedTrain ook, en de vriendjes in Randers ook! | |
James1988 | donderdag 20 april 2017 @ 21:21 |
Ja, eens. ICMm en DDZ zijn top, ziet eruit als nieuw Over VIRM kan ik nog niks zeggen. | |
DeaDLocK2K | donderdag 20 april 2017 @ 21:30 |
Ik had eigenlijk graag DM'90 nog graag een half-life revisie zien krijgen. Misschien wat van die nieuwe, veel sterkere dieselmotoren eronder en een fijn interieur en waar niet de halve bak naar het toilet stinkt. Maar ik geloof dat NS per nieuwe dienstregeling geen enkele reguliere dieseltrein meer rijdt. | |
boriq | donderdag 20 april 2017 @ 21:34 |
een airco in DM90 zou dan ook mooi zijn geweest | |
dennistd | donderdag 20 april 2017 @ 21:44 |
Het einde van DM'90 is eigenlijk ingezet met het verlies van de Maaslijn in 2006. Toen waren er al zoveel stellen over dat ze volledig onder de draad gingen rijden op Zwolle-Groningen en Leeuwarden-Wolvega. Nadat Syntus de Achterhoek verloor aan Arriva kwamen ook daar nog eens 18 stellen van vrij, net als een aantal van NS Regio (Zutphen-Apeldoorn), waardoor een deel aan de kant gezet gezet moest worden. Nu zijn er nog een stuk of 20 stellen in dienst van de 53 (na een ongeval 52) stellen tellende serie. Een van de voordelen van de serie (de brede bakken) is bij de mogelijke verkoop juist een nadeel. Ook de midden jaren '90 nog gebruikelijke hoge vloer doet de verkoopkansen weinig goed. Een airco zou desnoods wel in te bouwen zijn, maar ik denk niet dat je ze met de eerder genoemde nadelen (die niet te verhelpen zijn) makkelijk kunt verkopen. Rest slechts de slopershamer, of donatie aan negen totaal niet met elkaar communicerende laat staan samenwerkende stichtingen met de naam als 'Stichting Buffel', 'Stichting DM90', 'Stichting 3436', 'Stichting Red het Dieselmat', 'Stichting DoorBuffelen' en ga zo maar door | |
Peterselieman | donderdag 20 april 2017 @ 21:54 |
Dat rijden met de Wadlopers Een wonderlijk uitziende combinatie | |
Zug-Chef | donderdag 20 april 2017 @ 21:54 |
Arriva zet zelden GTW 2/6 in tussen Groningen en Leeuwarden v.v. De tweebaks-stellen worden met name ingezet tussen Groningen en Delfzijl/Roodeschool en tussen Leeuwarden en Stavoren/Harlingen. Op dinsdag 18 april 2017 was het daarentegen stel 238 die solo stoptrein 37474 van Groningen naar Leeuwarden mocht rijden en hier ter hoogte van Feanwâldsterwâl passeert. Door werkzaamheden aan en bij station Assen kunnen de wagens van Delfzijl en Roodeschool niet via de reguliere route naar Kijfhoek gebracht worden met de viermaal per week rijdende afvoertrein 61300. De enige mogelijkheid is om om te rijden via Leeuwarden. Na de avondspits heeft Arriva ruimte gemaakt op het spoor om deze trein te kunnen laten rijden. Op dinsdag 18 april 2017 was het voor het eerst dat deze afvoertrein reed. Omdat DB Cargo haar 6400 loks met ATB-NG voor andere klussen nodig heeft, is de hulp ingeroepen van Locon. Onder ultieme lichtomstandigheden passeert de 1796 van Locon met trein 50599 bestaande uit 3 gasketelwagens en 4 ketelwagens uit Delfzijl en 5 ketelwagens uit Roodeschool hier bij Feanwâldsterwâl op weg naar Leeuwarden en Zwolle Rangeer. | |
DeaDLocK2K | donderdag 20 april 2017 @ 21:57 |
Mooi staaltje techniek. Bijna iedere avond kwam er een combo DM'90 gesleept door VIRM door Deventer onderweg naar Zwolle. Ook een mooi gezicht! | |
renwan | vrijdag 21 april 2017 @ 00:19 |
Nou nou, kantine? Naar de verhalen die ik gehoord heb durf ik het niet eens een kantine te noemen | |
dennistd | vrijdag 21 april 2017 @ 00:47 |
Misschien niet voor NS'ers nee, maar voor de buschauffeurs is er in Almelo een prima kantine Snap eigenlijk niet waarom dat niet gewoon samen gebruikt kan worden, die enkele NS'er die daar pauze heeft past er makkelijk bij. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 21 april 2017 @ 07:07 |
Dan kan het NS-personeel niet vrijelijk klagen over de regionale vervoerders die hun werk afpakken. Je snapt wel dat dat een veel belangrijker faciliteit is dan een goede kantine. | |
dennistd | vrijdag 21 april 2017 @ 13:20 |
Blijkbaar... Busvervoerders gebruiken trouwens gewoon elkaars kantines: Arriva in Enschede (Syntus), Syntus in Arnhem (Breng), Syntus in Hilversum (CXX) en ga zo maar door. | |
Salatrel | vrijdag 21 april 2017 @ 13:38 |
In Zwolle ook hoor. En in Tiel kan/mag NS personeel ook gewoon gebruik maken van het verblijf van Arriva voor sanitaire stop(meer tijd is er niet) | |
Hr-Flip | vrijdag 21 april 2017 @ 14:55 |
In Enschede gaan de machinisten van Syntus, straks gebruik maken van de kantine (Koffiekamer) van de NS. in en uit dienst komen van het personeel is wel bij de remise van de bussen. | |
dennistd | vrijdag 21 april 2017 @ 14:59 |
Dat zal ook te maken hebben met parkeren: NS'ers moeten ook al zo'n beetje tegen het Syntus-terrein aan parkeren. Dan kun je net zo goed op eigen terrein parkeren en daar ook in dienst melden. | |
Peterselieman | vrijdag 21 april 2017 @ 17:36 |
Iemand een DDZ kwijt? Schijn er al twee weken eentje in Onnen te staan. | |
dennistd | vrijdag 21 april 2017 @ 17:43 |
Nee, niet kwijt. Wel is er blijkbaar een motorwagen zoek: er staat al tijden een vijfdelige motorwagenloze DDZ op de Dijksgracht. Het is trouwens de 7504 in Onnen die aan de zuidzijde staat aldus de GPS-gegevens. | |
Peterselieman | vrijdag 21 april 2017 @ 17:47 |
staat er niet een motorwagen in Haarlem voor schadeherstel? | |
MTL | vrijdag 21 april 2017 @ 18:31 |
Er loopt toch een project bij DDZ om de motorwagens betrouwbaarder te maken en daarmee de inzetbaarheid van DDZ omhoog te kunnen gooien? Ik meende dat die rijtuigen van Dijksgracht daarbij hoorden. Die DDZ op Onnen is overigens niet vreemd. Onderhoud van DDZ gaat naar Onnen vanaf september, vanwege de ombouw van Leidschendam voor de SNG. Daarvoor moet ruimte gecreëerd worden en gaat dus DDZ naar Onnen. Stel staat er gok ik voor instructie. | |
James1988 | vrijdag 21 april 2017 @ 18:38 |
Loc ervoor en gaan met die banaan. | |
James1988 | vrijdag 21 april 2017 @ 18:41 |
Ohja, over locs gesproken... ik zag laatst een stammetje DD-AR dat werd getrokken door een 1700 waar op de stelbalk "NS / Cargo" stond | |
Dr_Flash | vrijdag 21 april 2017 @ 18:42 |
Altijd zo lekker kansloos he. Van die groepjes van een man of 6-8 die dan in de vrijdagmiddag spits met de trein gaan, en dan verontwaardigd gaan doen als ze niet bij elkaar kunnen zitten | |
MTL | vrijdag 21 april 2017 @ 18:42 |
Met Traxx 140 over de HSL | |
dennistd | vrijdag 21 april 2017 @ 18:42 |
Tja, er staat ook DDM en volgens mij zelfs DDAR aan de kant omdat er niet genoeg onderdelen voor de locs zijn... | |
Dr_Flash | vrijdag 21 april 2017 @ 18:43 |
En als iemand de helft van de vloot Dm90 kwijt is, die staan in Nijmegen | |
MTL | vrijdag 21 april 2017 @ 18:46 |
Ja, en van die vloot mist ongeveer de helft van de trein omdat het als onderdelenleverancier is gebruikt | |
Peterselieman | vrijdag 21 april 2017 @ 19:02 |
Is een gevolg van de brand in de loc bij Enschede Kennispark. Daar is onderzoek naar gedaan en is men tot de conclusie gekomen dat bij een aantal locs er wat onderdelen vervanging behoeven. Hierdoor staan enkele locs terzijde, omdat er lastig aan vervangende onderdelen te komen is. | |
James1988 | vrijdag 21 april 2017 @ 19:04 |
Zijn er niet wat Traxxen over? Of kan dat weer niet, want huuuu moeilijk? | |
Fred | vrijdag 21 april 2017 @ 19:10 |
NS/Nedtrain blinken nu niet bepaald uit in het TRAXX compatible bouwen van stuurstanden.. | |
derLudolf | vrijdag 21 april 2017 @ 19:15 |
Lekker naïef ja. Dan ook nog zo v kijken van "hé jij daar, als jij even weg gaat kunnen wij bij elkaar zitten" | |
James1988 | vrijdag 21 april 2017 @ 19:16 |
Gewoon slepen, zoals vroeger | |
Peterselieman | vrijdag 21 april 2017 @ 19:17 |
mja, voor die drie stammetjes? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 21 april 2017 @ 19:18 |
Met dat viesuh vervelunduh omlopuh enzo. Iehl bah. | |
James1988 | vrijdag 21 april 2017 @ 19:23 |
Amsterdam - Haarlem - Den Haag - Rotterdam - Dordrecht - Breda - Tilburg - 's-Hertogenbosch - Utrecht - Amsterdam. Opgelost, slotje. | |
Peterselieman | vrijdag 21 april 2017 @ 19:25 |
Als stoptrein? | |
James1988 | vrijdag 21 april 2017 @ 19:27 |
Yep. | |
b2py | vrijdag 21 april 2017 @ 19:47 |
Wisten jullie al dat er een InterCity Hotel komt te Leiden C? | |
Remco | vrijdag 21 april 2017 @ 19:56 |
Was mijn drone even uitproberen, misschien leuk voor hier. ICM opweg naar Enschede te hoogte van Zenderen. | |
Peter | vrijdag 21 april 2017 @ 20:01 |
BBC2 nu: http://www.tvgids.nl/grea(...)/programma/22618211/ Michael Portillo reist met Amerikaanse treinen. | |
b2py | vrijdag 21 april 2017 @ 20:12 |
Dennis je hebt al een account he | |
Salatrel | vrijdag 21 april 2017 @ 22:25 |
en er dan bij de volgende kringverjaardag over klagen met een kopje kanis & gunnink en een mariakaakje | |
Dr_Flash | vrijdag 21 april 2017 @ 22:36 |
| |
dennistd | vrijdag 21 april 2017 @ 22:57 |
Op zich leuk maar je hangt nog wel erg statisch in de lucht. Ik zie trouwens dat je in andere video's over gebouwen heen vliegt, je weet dat dat niet mag, zelfs niet in Almelo? | |
Remco | vrijdag 21 april 2017 @ 23:08 |
Aaneengesloten bebouwing(waar je niet boven mag vliegen) vind ik altijd een behoorlijk vrije term. Bovendien moet ik de eerste amateur dronevlieger die een boete van de politie krijgt nog zien, zo'n vaart loopt dat niet. | |
MTL | vrijdag 21 april 2017 @ 23:29 |
https://www.politie.nl/ni(...)ens-drone-athon.html U zei? | |
Dr_Flash | vrijdag 21 april 2017 @ 23:35 |
ja ik heb de mijne alweer verkocht, zag alweer alerhande regelneukgezeik aankomen | |
Fred | zaterdag 22 april 2017 @ 10:01 |
Die regels zijn er al: http://www.vliegjedroneveilig.nl/kaart/ | |
b2py | zaterdag 22 april 2017 @ 12:01 |
Fles had al een ding voordat het cool was | |
b2py | zaterdag 22 april 2017 @ 12:01 |
Vol |