ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Langere treinen wil nog niet zeggen dat er ook meer stoelen beschikbaar zijn. De trein waar ik in zit heeft 2x VIRM-VI maar slechts 1 stel is toegankelijk
Dat hoeft niet groter te zijn dan een Raspberry Pi, een 22" beeldscherm en wat zend/ontvangst apparatuur.
Ik denk niet dat je er bent met één scherm. Maar in een VIRM-cabine is ruimte voor drie van die dingen. Er hoeven geen fysieke knoppen meer in een trein te zitten, een paar touchscreens is voldoende. De gebruikte hardware zal me verder worst wezen, als ze er een 386 achter plakken mag dat ook (worden nog steeds gemaakt), zolang het maar werkt.
Dit moest dus gewoon 5 maanden duren sinds nieuwe dienstregeling voordat ze erachter kwamen dat te druk was daar?
Vingerverfclubje daar
quote:
Op donderdag 13 april 2017 16:12 schreef FredvZ het volgende: Waar is die HC dan voor nodig, behalve voor het warm houden van een 1e klas stoel of een van de stoelen in de machinistcabine's?
Ik krijg er als sardienpassagier de kriebels van dat geneuzel dat een trein niet langer kan omdat er een vent (m/v) op stoel moet zitten.
Gelimiteerde uitgave van sudokuboekjes bij NS. Raken veel te snel op met extra HC's
Ik denk niet dat je er bent met één scherm. Maar in een VIRM-cabine is ruimte voor drie van die dingen. Er hoeven geen fysieke knoppen meer in een trein te zitten, een paar touchscreens is voldoende. De gebruikte hardware zal me verder worst wezen, als ze er een 386 achter plakken mag dat ook (worden nog steeds gemaakt), zolang het maar werkt.
Automobilisten kunnen het met een schermpje ter grootte van een telefoon en die moeten tijdens het maken van snelheid en afremmen nog eens keuzes maken ook.
Zo'n machinist hoeft alleen maar te zorgen dat zijn trein de juiste snelheid heeft op het juiste moment.
Automobilisten kunnen het met een schermpje ter grootte van een telefoon en die moeten tijdens het maken van snelheid en afremmen nog eens keuzes maken ook.
Ik zeg niet dat het niet kan, ik zeg dat het onhandig is. En sowieso is het totaal onvergelijkbaar met autorijden natuurlijk, kom nou.
quote:
Zo'n machinist hoeft alleen maar te zorgen dat zijn trein de juiste snelheid heeft op het juiste moment.
Daarom moet uiteraard alles geautomatiseerd worden maar zover is het nog lang niet.
Zeker, Märklin was eind '70 al bezig met de ontwerpen van hun automatische treinbesturing, die in je jaren '80 op de markt is gekomen. Nog net aan het einde van de jaren '80 kwam ook Fleischmann met zijn systeem.
Menig werknemer in de spoorwegbranche heeft dan ook met treinen gespeeld die in potentie geavanceerder waren dan treinen waar ze nu mee werken. Sterker nog, van alle modelbouwhobby's zijn modeltreinen de enige waarvan het "speelgoed" geavanceerder is dan het voorbeeld, zelfs een freewarepakket als "Koploper" biedt meer automatisering dan de NS en ProRail samen kunnen organiseren.
Ik kan dan maar ook moeilijk begrijpen dat zo moeilijk is om in no-time de treinenloop te beveiligen met ERTMS en zo te automatiseren dat de machinist alleen nog maar hoeft toe te kijken dat de trein de aangeleverde opdrachten uitvoert. In een wereld waar vliegtuigen ter grootte van flatgebouw computergestuurd rond vliegen, containerschepen ter grootte van wolkenkrabbers computergestuurd van haven naar haven gaan, zee containers geheel automatisch gelost en over de terminal vervoerd worden en auto's bijna automatisch kunnen rijden moet het toch appeltje-eitje zijn om apparaat dat altijd op twee geleiders op exact dezelfde afstand, niet zelf hoeft te sturen, dat geen rekening hoeft te worden gehouden met spontane dwarsstromen of luchtzakken, waarvan exact bekend is welke snelheid waar mogelijk is op het juiste moment met de juiste capaciteit voor te laten rijden?
Zeker, Märklin was eind '70 al bezig met de ontwerpen van hun automatische treinbesturing, die in je jaren '80 op de markt is gekomen. Nog net aan het einde van de jaren '80 kwam ook Fleischmann met zijn systeem.
Menig werknemer in de spoorwegbranche heeft dan ook met treinen gespeeld die in potentie geavanceerder waren dan treinen waar ze nu mee werken. Sterker nog, van alle modelbouwhobby's zijn modeltreinen de enige waarvan het "speelgoed" geavanceerder is dan het voorbeeld, zelfs een freewarepakket als "Koploper" biedt meer automatisering dan de NS en ProRail samen kunnen organiseren.
Ik kan dan maar ook moeilijk begrijpen dat zo moeilijk is om in no-time de treinenloop te beveiligen met ERTMS en zo te automatiseren dat de machinist alleen nog maar hoeft toe te kijken dat de trein de aangeleverde opdrachten uitvoert. In een wereld waar vliegtuigen ter grootte van flatgebouw computergestuurd rond vliegen, containerschepen ter grootte van wolkenkrabbers computergestuurd van haven naar haven gaan, zee containers geheel automatisch gelost en over de terminal vervoerd worden en auto's bijna automatisch kunnen rijden moet het toch appeltje-eitje zijn om apparaat dat altijd op twee geleiders op exact dezelfde afstand, niet zelf hoeft te sturen, dat geen rekening hoeft te worden gehouden met spontane dwarsstromen of luchtzakken, waarvan exact bekend is welke snelheid waar mogelijk is op het juiste moment met de juiste capaciteit voor te laten rijden?
Dat marklin 30 jaar terug al een digitaal systeem had wist ik (ik zit zelf ook diep in modelspoor) maar dat ze toen ook al een automatisch systeem hadden digitaal wist ik niet, ik dacht dat dat pas veel later kwam! (jaren 90 oid) Je had natuurlijk eerst het analoge automatiseren wat een clusterfuck aan kabels gaf (nog meer dan tegenwoordig)
Maar ja, automatisering is heel goed mogelijk, maar dan moet er altijd nog een machinist op de bok zitten anders krijg je rare dingen, marklin treinen rijden immers ook gewoon door al ligt er iets op het spoor
Op donderdag 13 april 2017 18:26 schreef Flodder450 het volgende: Maar ja, automatisering is heel goed mogelijk, maar dan moet er altijd nog een machinist op de bok zitten anders krijg je rare dingen, marklin treinen rijden immers ook gewoon door al ligt er iets op het spoor
Daar zijn ook allerlei technieken voor, zoals een meisje van 16 vanmiddag heeft laten zien bij RTL Live met een autootje dat altijd vooruit wil rijden, behalve als het een obstakel voor zich ziet.
En een machinist is geen garantie dat het wel goed gaat, zoals we vandaag nog hebben kunnen lezen.
Zeker, Märklin was eind '70 al bezig met de ontwerpen van hun automatische treinbesturing, die in je jaren '80 op de markt is gekomen. Nog net aan het einde van de jaren '80 kwam ook Fleischmann met zijn systeem.
En ver daarvoor maakten hobbyelectronica-idioten er al gebruik van. Reed-contacten waren en zijn nog steeds erg populair en makkelijk bijvoorbeeld.
Van Boxtel zegt dat de NS zich heeft gehouden aan de voorwaarden van de concessie.
Over het houden aan de voorwaarden van de concessie gesproken: Is er eigenlijk OOIT een incident geweest, waarbij NS erin geslaagd is om treinvervangend vervoer binnen de in de concessie geëiste tijd op de in de concessie geëiste sterkte te hebben?
Een tijdje terug was er een aanrijding gebeurd op een overweg in Breda. Toen ik aankwam in Gilze-Rijen (ongeveer 45 minuten na het incident) stond er al een bus te wachten. Uiteindelijk had ik slechts +20, er waren geen achterblijvers in Gilze-Rijen.
Over het houden aan de voorwaarden van de concessie gesproken: Is er eigenlijk OOIT een incident geweest, waarbij NS erin geslaagd is om treinvervangend vervoer binnen de in de concessie geëiste tijd op de in de concessie geëiste sterkte te hebben?
Artikel 41: Vervangend vervoer bij ontregelingen 1. Opdat NS ook in verstoorde situaties de reizigers zo veel en zo goed als mogelijk vervoert, neemt NS de in het tweede tot en met vijfde lid vermelde maatregelen voor zover dit redelijkerwijs mogelijk is. 2. NS zorgt binnen 60 minuten nadat een verstoring is opgetreden voor vervangend vervoer. 3. In afwijking van het tweede lid, vangt NS tijdens de spits binnen 60 minuten nadat een verstoring is opgetreden met de inzet van vervangend busvervoer aan en zorgt dat deze na 75 minuten op de gewenste sterkte is. 4. NS werkt samen met andere vervoerders om met name op grote knooppunten afspraken te maken over omreizen per bus, tram, metro of per trein. 5. NS brengt reizigers die stranden (bijvoorbeeld door vertraging of uitval van de laatste trein) met vervangend vervoer naar hun eindbestemming in Nederland (tot de deur).
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Over het houden aan de voorwaarden van de concessie gesproken: Is er eigenlijk OOIT een incident geweest, waarbij NS erin geslaagd is om treinvervangend vervoer binnen de in de concessie geëiste tijd op de in de concessie geëiste sterkte te hebben?
Over de concessie gesproken: Heeft NS ooit een Euro overgemaakt voor het gebruik van die HSL?
Over het houden aan de voorwaarden van de concessie gesproken: Is er eigenlijk OOIT een incident geweest, waarbij NS erin geslaagd is om treinvervangend vervoer binnen de in de concessie geëiste tijd op de in de concessie geëiste sterkte te hebben?
Jawel een keertje dinsdagavond om 23:45 tussen Sittard en Maastricht.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Vraagje. Ik zat even te Wikipedia-en en dan kom je nog wel eens op vreemde pagina's terecht.
Er zouden enkele Pacers serie British Rail 141 verkocht zijn aan Connexxion, aannemelijk om dienst te doen op Almelo - Mariënberg. Nu is mijn vraag: zijn die stellen ooit in Nederland geweest?
Dat zal vast als vervanger zijn bedoeld voor de Plan X stellen. Class 141 is volgens mij nooit in Nederland aangekomen, Connexxion ging uiteindelijk rijden met DH1 stellen:
Op vrijdag 14 april 2017 10:26 schreef Bitlord het volgende: Vraagje. Ik zat even te Wikipedia-en en dan kom je nog wel eens op vreemde pagina's terecht.
Er zouden enkele Pacers serie British Rail 141 verkocht zijn aan Connexxion, aannemelijk om dienst te doen op Almelo - Mariënberg. Nu is mijn vraag: zijn die stellen ooit in Nederland geweest?
er heeft toch ook ooit één keer zo'n stel op Enschede - Gronau gereden?
Op vrijdag 14 april 2017 02:02 schreef MTL het volgende: Sorry @ Maegrim. Vandaag had ik geen enkel defect en alle treinen (geen een uitgezonderd) keurig op tijd gereden.