SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
b2py
Beton!quote:Op donderdag 13 april 2017 15:39 schreef b2py het volgende:
http://nieuws.ns.nl/ns-pe(...)n-op-drukste-routes/
Driewerfhoera
Fred
BeroepschagrijnLangere treinen wil nog niet zeggen dat er ook meer stoelen beschikbaar zijn. De trein waar ik in zit heeft 2x VIRM-VI maar slechts 1 stel is toegankelijkSo we just called him Freddennistd
FOK!sport *O*Het zal wel van een losse ICM-III (of ICM-IV als je geluk hebt) naar 7 bakken ICM gaan. Met VIRM zit je al snel aan een extra hc vast namelijk.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenFred
BeroepschagrijnWaar is die HC dan voor nodig, behalve voor het warm houden van een 1e klas stoel of een van de stoelen in de machinistcabine's?
Ik krijg er als sardienpassagier de kriebels van dat geneuzel dat een trein niet langer kan omdat er een vent (m/v) op stoel moet zitten.So we just called him FredDeaDLocK2K
Bier.Ik denk niet dat je er bent met één scherm. Maar in een VIRM-cabine is ruimte voor drie van die dingen. Er hoeven geen fysieke knoppen meer in een trein te zitten, een paar touchscreens is voldoende. De gebruikte hardware zal me verder worst wezen, als ze er een 386 achter plakken mag dat ook (worden nog steeds gemaakt), zolang het maar werkt.quote:Op donderdag 13 april 2017 10:17 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat hoeft niet groter te zijn dan een Raspberry Pi, een 22" beeldscherm en wat zend/ontvangst apparatuur.Bier.Frozen-assassin
STAY STRONG APPIEDit moest dus gewoon 5 maanden duren sinds nieuwe dienstregeling voordat ze erachter kwamen dat te druk was daar?quote:
Vingerverfclubje daarGelimiteerde uitgave van sudokuboekjes bij NS. Raken veel te snel op met extra HC'squote:Op donderdag 13 april 2017 16:12 schreef FredvZ het volgende:
Waar is die HC dan voor nodig, behalve voor het warm houden van een 1e klas stoel of een van de stoelen in de machinistcabine's?
Ik krijg er als sardienpassagier de kriebels van dat geneuzel dat een trein niet langer kan omdat er een vent (m/v) op stoel moet zitten.Fred
BeroepschagrijnAutomobilisten kunnen het met een schermpje ter grootte van een telefoon en die moeten tijdens het maken van snelheid en afremmen nog eens keuzes maken ook.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je er bent met één scherm. Maar in een VIRM-cabine is ruimte voor drie van die dingen. Er hoeven geen fysieke knoppen meer in een trein te zitten, een paar touchscreens is voldoende. De gebruikte hardware zal me verder worst wezen, als ze er een 386 achter plakken mag dat ook (worden nog steeds gemaakt), zolang het maar werkt.
Zo'n machinist hoeft alleen maar te zorgen dat zijn trein de juiste snelheid heeft op het juiste moment.So we just called him FredDeaDLocK2K
Bier.Ik zeg niet dat het niet kan, ik zeg dat het onhandig is. En sowieso is het totaal onvergelijkbaar met autorijden natuurlijk, kom nou.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:22 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Automobilisten kunnen het met een schermpje ter grootte van een telefoon en die moeten tijdens het maken van snelheid en afremmen nog eens keuzes maken ook.Daarom moet uiteraard alles geautomatiseerd worden maar zover is het nog lang niet.quote:Zo'n machinist hoeft alleen maar te zorgen dat zijn trein de juiste snelheid heeft op het juiste moment.Bier.Fred
BeroepschagrijnZeker, Märklin was eind '70 al bezig met de ontwerpen van hun automatische treinbesturing, die in je jaren '80 op de markt is gekomen. Nog net aan het einde van de jaren '80 kwam ook Fleischmann met zijn systeem.quote:Op donderdag 13 april 2017 14:28 schreef Flodder450 het volgende:
waren bezetmelders 30 jaar terug dan al een ding in de modelspoorwereld?
Menig werknemer in de spoorwegbranche heeft dan ook met treinen gespeeld die in potentie geavanceerder waren dan treinen waar ze nu mee werken. Sterker nog, van alle modelbouwhobby's zijn modeltreinen de enige waarvan het "speelgoed" geavanceerder is dan het voorbeeld, zelfs een freewarepakket als "Koploper" biedt meer automatisering dan de NS en ProRail samen kunnen organiseren.
Ik kan dan maar ook moeilijk begrijpen dat zo moeilijk is om in no-time de treinenloop te beveiligen met ERTMS en zo te automatiseren dat de machinist alleen nog maar hoeft toe te kijken dat de trein de aangeleverde opdrachten uitvoert.
In een wereld waar vliegtuigen ter grootte van flatgebouw computergestuurd rond vliegen, containerschepen ter grootte van wolkenkrabbers computergestuurd van haven naar haven gaan, zee containers geheel automatisch gelost en over de terminal vervoerd worden en auto's bijna automatisch kunnen rijden moet het toch appeltje-eitje zijn om apparaat dat altijd op twee geleiders op exact dezelfde afstand, niet zelf hoeft te sturen, dat geen rekening hoeft te worden gehouden met spontane dwarsstromen of luchtzakken, waarvan exact bekend is welke snelheid waar mogelijk is op het juiste moment met de juiste capaciteit voor te laten rijden?So we just called him Fredb2py
Beton!Is dit een herkenbare hobby voor de machinisten onder ons: http://www.dumpert.nl/med(...)st_aan_het_werk.htmlFlodder450
99% slechtheid, 1% planktonDat marklin 30 jaar terug al een digitaal systeem had wist ik (ik zit zelf ook diep in modelspoor) maar dat ze toen ook al een automatisch systeem hadden digitaal wist ik niet, ik dacht dat dat pas veel later kwam! (jaren 90 oid) Je had natuurlijk eerst het analoge automatiseren wat een clusterfuck aan kabels gaf (nog meer dan tegenwoordig)quote:Op donderdag 13 april 2017 18:10 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zeker, Märklin was eind '70 al bezig met de ontwerpen van hun automatische treinbesturing, die in je jaren '80 op de markt is gekomen. Nog net aan het einde van de jaren '80 kwam ook Fleischmann met zijn systeem.
Menig werknemer in de spoorwegbranche heeft dan ook met treinen gespeeld die in potentie geavanceerder waren dan treinen waar ze nu mee werken. Sterker nog, van alle modelbouwhobby's zijn modeltreinen de enige waarvan het "speelgoed" geavanceerder is dan het voorbeeld, zelfs een freewarepakket als "Koploper" biedt meer automatisering dan de NS en ProRail samen kunnen organiseren.
Ik kan dan maar ook moeilijk begrijpen dat zo moeilijk is om in no-time de treinenloop te beveiligen met ERTMS en zo te automatiseren dat de machinist alleen nog maar hoeft toe te kijken dat de trein de aangeleverde opdrachten uitvoert.
In een wereld waar vliegtuigen ter grootte van flatgebouw computergestuurd rond vliegen, containerschepen ter grootte van wolkenkrabbers computergestuurd van haven naar haven gaan, zee containers geheel automatisch gelost en over de terminal vervoerd worden en auto's bijna automatisch kunnen rijden moet het toch appeltje-eitje zijn om apparaat dat altijd op twee geleiders op exact dezelfde afstand, niet zelf hoeft te sturen, dat geen rekening hoeft te worden gehouden met spontane dwarsstromen of luchtzakken, waarvan exact bekend is welke snelheid waar mogelijk is op het juiste moment met de juiste capaciteit voor te laten rijden?
Maar ja, automatisering is heel goed mogelijk, maar dan moet er altijd nog een machinist op de bok zitten anders krijg je rare dingen, marklin treinen rijden immers ook gewoon door al ligt er iets op het spoorFlodder450
99% slechtheid, 1% planktonVerrekt Incompetente Ruk Machinistquote:Op donderdag 13 april 2017 18:12 schreef b2py het volgende:
Is dit een herkenbare hobby voor de machinisten onder ons: http://www.dumpert.nl/med(...)st_aan_het_werk.htmlFred
BeroepschagrijnDaar zijn ook allerlei technieken voor, zoals een meisje van 16 vanmiddag heeft laten zien bij RTL Live met een autootje dat altijd vooruit wil rijden, behalve als het een obstakel voor zich ziet.quote:Op donderdag 13 april 2017 18:26 schreef Flodder450 het volgende:
Maar ja, automatisering is heel goed mogelijk, maar dan moet er altijd nog een machinist op de bok zitten anders krijg je rare dingen, marklin treinen rijden immers ook gewoon door al ligt er iets op het spoor
En een machinist is geen garantie dat het wel goed gaat, zoals we vandaag nog hebben kunnen lezen.So we just called him FredSalatrel
Salatreler sorry ik krijg geen stijfje van treinenquote:Op donderdag 13 april 2017 18:12 schreef b2py het volgende:
Is dit een herkenbare hobby voor de machinisten onder ons: http://www.dumpert.nl/med(...)st_aan_het_werk.htmldennistd
FOK!sport *O*Ja, dat is om de trein bij een ontsporing toch een beetje te kunnen leiden. Je ziet het vaak op bruggen of onder viaducten.quote:Op donderdag 13 april 2017 20:04 schreef Proz het volgende:
Vraagje! Iemand enig idee waar deze dingen voor zijn?
[ afbeelding ]PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenAha, duidelijk. Dankjewel!quote:Op donderdag 13 april 2017 20:08 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ja, dat is om de trein bij een ontsporing toch een beetje te kunnen leiden. Je ziet het vaak op bruggen of onder viaducten.dennistd
FOK!sport *O*Hier nog wat meer functies ervan trouwens: http://www.somda.nl/forum/13879/Rails+tussen+de+rails/quote:PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenDeaDLocK2K
Bier.En ver daarvoor maakten hobbyelectronica-idioten er al gebruik van. Reed-contacten waren en zijn nog steeds erg populair en makkelijk bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 13 april 2017 18:10 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zeker, Märklin was eind '70 al bezig met de ontwerpen van hun automatische treinbesturing, die in je jaren '80 op de markt is gekomen. Nog net aan het einde van de jaren '80 kwam ook Fleischmann met zijn systeem.Bier.Fred
BeroepschagrijnDat heb ik nou ook elke morgen dat ik in de trein stapquote:"Ik heb echt het idee dat ik in een verkeerd toneelstuk terecht ben gekomen."So we just called him FredOver het houden aan de voorwaarden van de concessie gesproken:quote:Van Boxtel zegt dat de NS zich heeft gehouden aan de voorwaarden van de concessie.
Is er eigenlijk OOIT een incident geweest, waarbij NS erin geslaagd is om treinvervangend vervoer binnen de in de concessie geëiste tijd op de in de concessie geëiste sterkte te hebben?James1988
SchommelbotenloverEen tijdje terug was er een aanrijding gebeurd op een overweg in Breda. Toen ik aankwam in Gilze-Rijen (ongeveer 45 minuten na het incident) stond er al een bus te wachten. Uiteindelijk had ik slechts +20, er waren geen achterblijvers in Gilze-Rijen.b2py
Beton!Hoeveel tijd hebben ze daarvoor, 120 minuten?quote:Op donderdag 13 april 2017 20:36 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Over het houden aan de voorwaarden van de concessie gesproken:
Is er eigenlijk OOIT een incident geweest, waarbij NS erin geslaagd is om treinvervangend vervoer binnen de in de concessie geëiste tijd op de in de concessie geëiste sterkte te hebben?quote:Op donderdag 13 april 2017 20:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoeveel tijd hebben ze daarvoor, 120 minuten?quote:Artikel 41: Vervangend vervoer bij ontregelingen
1. Opdat NS ook in verstoorde situaties de reizigers zo veel en zo goed als mogelijk vervoert, neemt NS de in het tweede tot en met vijfde lid vermelde maatregelen voor zover dit redelijkerwijs mogelijk is.
2. NS zorgt binnen 60 minuten nadat een verstoring is opgetreden voor vervangend vervoer.
3. In afwijking van het tweede lid, vangt NS tijdens de spits binnen 60 minuten nadat een verstoring is opgetreden met de inzet van vervangend busvervoer aan en zorgt dat deze na 75 minuten op de gewenste sterkte is.
4. NS werkt samen met andere vervoerders om met name op grote knooppunten afspraken te maken over omreizen per bus, tram, metro of per trein.
5. NS brengt reizigers die stranden (bijvoorbeeld door vertraging of uitval van de laatste trein) met vervangend vervoer naar hun eindbestemming in Nederland (tot de deur).JDude
groetjes, veldmuisTot de deur. Niet eens de trap op?It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"iBugged
WebdeveloperOver de concessie gesproken:quote:Op donderdag 13 april 2017 20:36 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Over het houden aan de voorwaarden van de concessie gesproken:
Is er eigenlijk OOIT een incident geweest, waarbij NS erin geslaagd is om treinvervangend vervoer binnen de in de concessie geëiste tijd op de in de concessie geëiste sterkte te hebben?
Heeft NS ooit een Euro overgemaakt voor het gebruik van die HSL?Dr_Flash
CubeMeisterJawel een keertje dinsdagavond om 23:45 tussen Sittard en Maastricht.quote:Op donderdag 13 april 2017 20:36 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Over het houden aan de voorwaarden van de concessie gesproken:
Is er eigenlijk OOIT een incident geweest, waarbij NS erin geslaagd is om treinvervangend vervoer binnen de in de concessie geëiste tijd op de in de concessie geëiste sterkte te hebben?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenSorry @ Maegrim. Vandaag had ik geen enkel defect en alle treinen (geen een uitgezonderd) keurig op tijd gereden. Heb je vannacht weer niks te doenJDude
groetjes, veldmuisIn een bungalow wonenquote:It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"Bitlord
BitlordVraagje. Ik zat even te Wikipedia-en en dan kom je nog wel eens op vreemde pagina's terecht.
Er zouden enkele Pacers serie British Rail 141 verkocht zijn aan Connexxion, aannemelijk om dienst te doen op Almelo - Mariënberg. Nu is mijn vraag: zijn die stellen ooit in Nederland geweest?Bitlord
BitlordZie ook hier: http://www.nvbs.com/green(...)HASH5f34.dir/doc.pdf
Pagina 170, linksbovenaan.
en
https://www.rcts.org.uk/features/preservedcoaches/Pcsbra73.pdf
Gaat dus al om een flinke tijd geleden.
EDIT:
Ik kan mijzelf antwoord geven. Er is ooit daadwerkelijk een stel in NL geweest, maar daar is het waarschijnlijk ook bij gebleven.
https://www.flickr.com/photos/spoorstad/14772513286
[ Bericht 26% gewijzigd door Bitlord op 14-04-2017 10:45:28 ]Fred
BeroepschagrijnDat zal vast als vervanger zijn bedoeld voor de Plan X stellen.
Class 141 is volgens mij nooit in Nederland aangekomen, Connexxion ging uiteindelijk rijden met DH1 stellen:
So we just called him FredDr_Flash
CubeMeisterer heeft toch ook ooit één keer zo'n stel op Enschede - Gronau gereden?quote:Op vrijdag 14 april 2017 10:26 schreef Bitlord het volgende:
Vraagje. Ik zat even te Wikipedia-en en dan kom je nog wel eens op vreemde pagina's terecht.
Er zouden enkele Pacers serie British Rail 141 verkocht zijn aan Connexxion, aannemelijk om dienst te doen op Almelo - Mariënberg. Nu is mijn vraag: zijn die stellen ooit in Nederland geweest?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleendennistd
FOK!sport *O*Dat was de BOREG ja: Bus Op Rails Enschede-Gronau. Voor zover ik zo kan vinden op 16 juni 1985quote:Op vrijdag 14 april 2017 11:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
er heeft toch ook ooit één keer zo'n stel op Enschede - Gronau gereden?PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenb2py
Beton!Opaquote:Op vrijdag 14 april 2017 11:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat was de BOREG ja: Bus Op Rails Enschede-Gronau. Voor zover ik zo kan vinden op 16 juni 1985
Salatrel
Salatrelvandaag weer een kansquote:Op vrijdag 14 april 2017 02:02 schreef MTL het volgende:
Sorry @ Maegrim. Vandaag had ik geen enkel defect en alle treinen (geen een uitgezonderd) keurig op tijd gereden.
We gaan het weer meemaken
Edit: defecte trein. Niet die van mij. Ik zit nog lekker thuis
[ Bericht 26% gewijzigd door MTL op 14-04-2017 13:30:36 ]Dr_Flash
CubeMeisterLekker rustgevend kijkvoer voor de vrijdagmiddagquote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenboriq
Blacksmith of RhythmWaarom ligt er bij het nieuwe station Assen eigenlijk een wissel ter hoogte van het perron voor de pendel Groningen - Assen? Was deze niet beter voor het station te leggen? Je splitst nu je spoor 2 in 2a en 2b met een veel kortere nuttige lengte...boriq
Blacksmith of RhythmEnige wat ik kan bedenken is dat de keertijd in Assen iets meer dan 30 minuten is, en met deze methode ze twee (korte) treinen tegelijkertijd kwijt kunnen.b2py
Beton!ReisT
FahrtreppenbenutzungshinweiseHet plan, zoals het een paar jaar geleden werd gepresenteerd, is om die pendel met SGM-tweetjes te rijden. Dat past natuurlijk met gemak op een half perronspoor.b2py
Beton!Zou ik persoonlijk behoorlijk vreemd vinden, vrijwel hele deel Zwolle - Groningen is VIRM of ICM, Onnen is VIRM of ICM en hier en daar wat meuk terwijl SGM elders in den landen onderhoud krijgt. Oftewel, ver uit de richting. Ik zou er lekker een drietje naartoe manoeuvreren..ReisT
FahrtreppenbenutzungshinweiseTja, NS heeft zelf voorgesteld om met SGM te rijden, wat dan op termijn vervangen zou worden door SNG. Maar ja, niets is zo wispelturig als de materieelplanning bij NS.
Binnen de huidige dienstregeling zou je verwachten dat die pendel rond :05/:35 uit Groningen vertrekt, :25/:55 aankomt in Assen en daar rond :33/:03 weer vertrekt, wil je een beetje fatsoenlijke spreiding krijgen. Dan is er geen lange kering nodig.Dr_Flash
CubeMeisterMogen er ook nog mensen mee? Meer dan zegmaar die paar die in een SGM-tweetje passen?quote:Op vrijdag 14 april 2017 18:38 schreef ReisT het volgende:
Het plan, zoals het een paar jaar geleden werd gepresenteerd, is om die pendel met SGM-tweetjes te rijden. Dat past natuurlijk met gemak op een half perronspoor.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenPeterselieman
Maffe Friesik zou eerder .08/.38 uit Groningen verwachten, precies een kwartier na de sprinter uit Zwolle en ruim voor de IC die om .18/.48 vertrekt. Uit Assen zou het dan .02/.32 worden.quote:Op vrijdag 14 april 2017 18:51 schreef ReisT het volgende:
Tja, NS heeft zelf voorgesteld om met SGM te rijden, wat dan op termijn vervangen zou worden door SNG. Maar ja, niets is zo wispelturig als de materieelplanning bij NS.
Binnen de huidige dienstregeling zou je verwachten dat die pendel rond :05/:35 uit Groningen vertrekt, :25/:55 aankomt in Assen en daar rond :33/:03 weer vertrekt, wil je een beetje fatsoenlijke spreiding krijgen. Dan is er geen lange kering nodig.
Dan heb je dat extra spoor wel nodig, in jouw geval niet.Altijd onderweg naar het avontuurfreako
Onverbeterlijke optimistHet blijft ook een amateuristische bende bij de NS. Het hele weekend werkzaamheden bij Diemen. Blijkt het weekend tegenwoordig al op donderdagavond te beginnen. Geen enkele intercity vanaf Hilversum, alleen een beroerd aansluitende stoptrein richting Amersfoort. Gevolg +45 op mijn werk. . Nou ja, het zij zo.
's Avonds terug met de IC Berlijn die tot Amersfoort gaat, want die sluit op papier nog wel aan. Die gaat natuurlijk net buiten Amersfoort stilstaan, zodat je alleen de achterlichten van je aansluitende stoptrein ziet. Opnieuw +45. Soms word je er gewoon moedeloos van.
Ik dien wel weer tegen beter weten een klacht in bij de klantenservice, zodat ze daar weer wat standaardstukjes tekst terug kunnen mailen. Houden we elkaar weer lekker bezig.dennistd
FOK!sport *O*In principe wil je mooi aansluiten op de IC's in Assen, zodat je een snelle mogelijkheid naar Europapark hebt. Dat is volgens mij tenminste het idee, om zo het Hoofdstation wat te ontlasten.quote:Op vrijdag 14 april 2017 19:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik zou eerder .08/.38 uit Groningen verwachten, precies een kwartier na de sprinter uit Zwolle en ruim voor de IC die om .18/.48 vertrekt. Uit Assen zou het dan .02/.32 worden.
Dan heb je dat extra spoor wel nodig, in jouw geval niet.
Gezien de aankomst van de IC uit Zwolle om .25/.55 en het vertrek van de IC naar Zwolle om .05/.35 wil je eigenlijk rond half aankomen en vertrekken.
Met het gesplitste spoor 2 kun je rustig om .00/.30 aankomen en vertrekken tegelijk. Wil je dat op één kopspoor afhandelen dan moet daar minstens 6 minuten tussen zitten volgens de plannormen. Vertrek .27 en aankomst .33 kan weer niet met de IC, dus dan kom je al uit bij een korte kering (aankomst .27 en vertrek .33). Zou ook kunnen, maar dan heb je weer een relatief lange overstap van 8 minuten.
Probleem is wel dat je bij aankomst op 2a eerst het hele perron af mag lopen voordat je bij de tunnel bent, dus een te korte overstap kan ook weer niet.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenfreako
Onverbeterlijke optimistJa, 2x/uur een stoptrein. . Beetje jammer. Vroeger werd er bij werkzaamheden nog wel eens een pendeltrein ingezet, maar dat zit er blijkbaar ook niet meer in.quote:Op vrijdag 14 april 2017 19:24 schreef b2py het volgende:
Oei, die verbindingen Hilversum - Amersfoort zijn wel erg genant dan..dennistd
FOK!sport *O*En een gebrek aan perronruimte om de IC een kwartier te laten keren is het ook niet, want heel spoor 1 wordt niet gebruikt. Gewoon het verkeer van spoor 3->2 en van 2->1 en je hebt spoor 3 vrij om de IC (zo te zien conflictvrij) te keren. Wel zou ik hem dan gewoon de hele dag aan Schothorst vastknopen vanwege de Schiphol-reizigers via Utrecht.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenfreako
Onverbeterlijke optimistJa, spoor 1 in Hilversum blijft mooi. Eerst zijn de poortjes bij dat spoor een belangrijke reden om het reisprincipe van de ov-chipkaart om te draaien, wordt 3 maanden later in de nieuwe dienstregeling dat perron niet meer gebruikt. .quote:Op vrijdag 14 april 2017 20:12 schreef dennistd het volgende:
En een gebrek aan perronruimte om de IC een kwartier te laten keren is het ook niet, want heel spoor 1 wordt niet gebruikt.Bitlord
BitlordVorige week was ik in Hongarije, voor voornamelijk andere dingen dan treinen (namelijk business, oftewel bussen).
Het spoorwegbedrijf van de MÁV lijkt mij een ongelooflijk incompetente organisatie. Bij zowel elk middelgroot station wordt druk gerangeerd met rijtuigen. Bij de ene trein wordt er een wagon afgehaald, bij een andere weer bijgezet. Verder zit er niemand in al die treinen, dus waarom er nu zoveel bewegingen nodig zijn? Op het station zijn op elk moment zowat meer beambten te vinden dan reizigers. Mooi om te zien, daar niet van.
Op het station van Szentes vertrekken twee schattige railbussen op weg naar avontuur dat niet gaat komen. Op het eerste plaatje ook nog een leuk oud railbusje, op het oog qua leeftijd en vorm vergelijkbaar met de Ome Ceesjes van de NS.
Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!Reken er maar op dat het wel aansluiten op de IC is maar dan wel zo goedkoop mogelijk: Kort keren dus. Daarmee is het eerder genoemde plannetje zo slecht nog niet.quote:Op vrijdag 14 april 2017 19:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
In principe wil je mooi aansluiten op de IC's in Assen, zodat je een snelle mogelijkheid naar Europapark hebt. Dat is volgens mij tenminste het idee, om zo het Hoofdstation wat te ontlasten.
Gezien de aankomst van de IC uit Zwolle om .25/.55 en het vertrek van de IC naar Zwolle om .05/.35 wil je eigenlijk rond half aankomen en vertrekken.
Met het gesplitste spoor 2 kun je rustig om .00/.30 aankomen en vertrekken tegelijk. Wil je dat op één kopspoor afhandelen dan moet daar minstens 6 minuten tussen zitten volgens de plannormen. Vertrek .27 en aankomst .33 kan weer niet met de IC, dus dan kom je al uit bij een korte kering (aankomst .27 en vertrek .33). Zou ook kunnen, maar dan heb je weer een relatief lange overstap van 8 minuten.
Probleem is wel dat je bij aankomst op 2a eerst het hele perron af mag lopen voordat je bij de tunnel bent, dus een te korte overstap kan ook weer niet.DeaDLocK2K
Bier.In 12 uur minus 6 minuten van Linz Hab'fffff naar Zwolle gecruised. Geen vertragingen, niets. Drie keer overstappen.Bier.GlennQuagmire
giggity giggityHaha toen ik in Hongarije was had ik exact hetzelfde. Overal personeel maar echt heel weinig rezigers in de trein. Die railbusjes zijn trouwens verassend goed qua comfort! Blijkbaar is er alleen geen airco in de cabine want m'n machinist had de hele tijd z'n overhemd openquote:Op vrijdag 14 april 2017 22:12 schreef Bitlord het volgende:
Vorige week was ik in Hongarije, voor voornamelijk andere dingen dan treinen (namelijk business, oftewel bussen).
Het spoorwegbedrijf van de MÁV lijkt mij een ongelooflijk incompetente organisatie. Bij zowel elk middelgroot station wordt druk gerangeerd met rijtuigen. Bij de ene trein wordt er een wagon afgehaald, bij een andere weer bijgezet. Verder zit er niemand in al die treinen, dus waarom er nu zoveel bewegingen nodig zijn? Op het station zijn op elk moment zowat meer beambten te vinden dan reizigers. Mooi om te zien, daar niet van.bork
Schaffner ohne Zwangzugnetjes, is het wat Linz moet mijn tripje voor voorjaar 2018 gaan plannen en Graz en Linz staan op de lijst met mogelijke bestemmingen.quote:Op vrijdag 14 april 2017 23:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
In 12 uur minus 6 minuten van Linz Hab'fffff naar Zwolle gecruised. Geen vertragingen, niets. Drie keer overstappen.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...DeaDLocK2K
Bier.Als ik beter gekeken had en niet zo dom was geweest om vanaf Bad Bentheim te boeken had ik anderhalf uur eerder thuis kunnen zijn en als het nieuwe Duitse spoorboekje en bijbehorend netwerk ingaat misschien nog wel een half uur tot een uur sneller. Echt mangs netjes (y)quote:Op zaterdag 15 april 2017 01:16 schreef bork het volgende:
[..]
netjes, is het wat Linz moet mijn tripje voor voorjaar 2018 gaan plannen en Graz en Linz staan op de lijst met mogelijke bestemmingen.Bier.b2py
Beton!Geen antwoord op de graag mangsquote:Op zaterdag 15 april 2017 01:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Als ik beter gekeken had en niet zo dom was geweest om vanaf Bad Bentheim te boeken had ik anderhalf uur eerder thuis kunnen zijn en als het nieuwe Duitse spoorboekje en bijbehorend netwerk ingaat misschien nog wel een half uur tot een uur sneller. Echt mangs netjes (y)DeaDLocK2K
Bier.Oh ja, worth it. Ars Electronica zeker niet voorbijgaan. Verder is het nogal Oostenrijks en kost het veel moeite om menen te verstaan. Vond het niet bijzonder. Er komen bakken met badslippers en internationale treinen in Linz, das wel leuk.Bier.Salatrel
SalatrelHey James jij bent nogal Engeland geil hè? Kun je mij vast wel vertellen of en zoja waar ik ook alleen een zitplaats kan reserveren (gaat om rit van york naar Manchester Airport)greavy
Kritische VIRM-haterWhen can I make a reservation?quote:Op zaterdag 15 april 2017 11:57 schreef Salatrel het volgende:
Hey James jij bent nogal Engeland geil hè? Kun je mij vast wel vertellen of en zoja waar ik ook alleen een zitplaats kan reserveren (gaat om rit van york naar Manchester Airport)
Reservations can normally be made well in advance, and remain available until two hours before the train starts its journey, or, for early morning trains, up to 1600 the previous evening. Please remember that at busy times (weekends, holiday periods) all seats can quickly be booked.
Where can I make a reservation?
Seat reservations are normally free of charge if made at the same time you buy your ticket. They can be made at stations, Rail Appointed Travel Agents, and if you are buying your ticket at the same time, over the phone or on the Internet. Telesales phone numbers are listed on our Train Companies page.Fred
BeroepschagrijnWat een kortzichtig gefaal weerquote:Op vrijdag 14 april 2017 18:14 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Afbeelding voor mensen die niet weten waar het over gaat
Door de wissel midden in het perron te doen kan je dus geen trein op spoor 2 binnen nemen via dat wissel uit het noorden als spoor 1 bezet is. Vanuit het zuiden heb je maar 1 perron dat bereikbaar is zonder de dienstregeling vanuit het noorden te beïnvloeden.
Ik zou spoor twee bereikbaar houden vanuit het zuiden, altijd handig als je in wil kunnen spelen op evenementen (TT bijvoorbeeld) en geeft ook de mogelijkheid om tegemoet te komen aan de wensen uit Hoogeveen:
So we just called him FredSalatrel
Salatrelquote:Op zaterdag 15 april 2017 13:24 schreef b2py het volgende:
Er liggen toch overloopwissels voor en na het station?DeaDLocK2K
Bier.Die boog naar 100, levert dat nog wat op voor badslippers? Een paar minuten ofzo?Bier.Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!Voor badslippers vrijwel niets. Overigens zag ik op de laatste versies OBE-bladen (dat is waar de tekening van Saratel van is afgeleid) borden 8 rondom de boog staan. Een bepaalde afdeling van ProRail zal wel bang zijn geweest dat de Machinisten die boog anders met 130 km/h zullen nemen.Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!Nee. En als je 140 km/h rijdt en je vergeet te remmen wordt je ook bij een snelheidsbeperking van 100 km/h nog wel door de ATB gepakt. Het is dan ook echt semi-bewust te hard rijden. Dat is niet echt gevaarlijk maar het voldoet niet aan de regels en leidt tot hogere slijtage aan de infrastructuur. Dat vind men niet akkoord en daarom moet het 80 km/h zijn aangezien dat een snelheid is die goed wordt afgedwongen door de ATB. De vergelijking met snelheidsbeperkingen in België of gebieden in Duitsland onder PZB zullen we maar niet maken, in Nederland is zowel de kans op héél veel te hard rijden kleiner en heeft de infra meer marge.b2py
Beton!De grote winst zit er vooral in dat je 80 ipv 40 over het emplacement kan, dan is het voor een cargo niet zo relevant denk ik die 100 ipv 80quote:Op zaterdag 15 april 2017 13:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Die boog naar 100, levert dat nog wat op voor badslippers? Een paar minuten ofzo?DeaDLocK2K
Bier.Ja, maar alles stopt er op wat verkeer van/naar Onnen na.quote:Op zaterdag 15 april 2017 15:10 schreef b2py het volgende:
[..]
De grote winst zit er vooral in dat je 80 ipv 40 over het emplacement kan, dan is het voor een cargo niet zo relevant denk ik die 100 ipv 80Bier.James1988
SchommelbotenloverKijk hier eens:quote:Op zaterdag 15 april 2017 11:57 schreef Salatrel het volgende:
Hey James jij bent nogal Engeland geil hè? Kun je mij vast wel vertellen of en zoja waar ik ook alleen een zitplaats kan reserveren (gaat om rit van york naar Manchester Airport)
http://www.acprail.com/train-reservationsb2py
Beton!Cargo stopt toch niet in Assen?quote:Op zaterdag 15 april 2017 15:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, maar alles stopt er op wat verkeer van/naar Onnen na.Salatrel
Salatrelwaarvoor dankquote:Op zaterdag 15 april 2017 16:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kijk hier eens:
http://www.acprail.com/train-reservationsPeterselieman
Maffe Friesdie kun je scharen onder het verkeer van/naar Onnen, aangezien bijna alle cargo's daar een stop hebbenquote:Altijd onderweg naar het avontuurb2py
Beton!Ongelukje Railjet en regionale trein te Wien Meidling: https://kurier.at/chronik(...)llidiert/258.546.426Koen66
Sweet Lake CityWtf heeft Prorail zoveel werkzaamheden dit weekend, kan ik morgenochtend m'n ma weer ophalen met de autoSame shit, different day
SC hopper presentdennistd
FOK!sport *O*Het valt juist wel mee dit weekend, het is wel eens veel erger.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenKoen66
Sweet Lake Cityach het is meer de irritatie dat ik nu als goedzak m'n ochtend maar opoffer om m'n oude moeder een drukke busrit Dordrecht - Rotterdam Zuid te besparenquote:Op zaterdag 15 april 2017 20:02 schreef dennistd het volgende:
Het valt juist wel mee dit weekend, het is wel eens veel erger.Same shit, different day
SC hopper presentJames1988
SchommelbotenloverTsja, ze moeten het ooit doen hèquote:Op zaterdag 15 april 2017 20:01 schreef Koen66 het volgende:
Wtf heeft Prorail zoveel werkzaamheden dit weekend, kan ik morgenochtend m'n ma weer ophalen met de autozaterdag 15 april 2017 @ 20:34:42 #100James1988
SchommelbotenloverSBB Cargo, de goederenpoot van de Zwitserse spoorwegen, gaat proeven doen met een automatische koppeling op goederenwagons. Op dit moment worden wagons nog door rangeerders aan elkaar geknoopt, maar het wordt steeds moeilijker om mensen te vinden die dat als baan willen.
zaterdag 15 april 2017 @ 21:20:01 #103obolos
Leuk, paaseieren zoeken langs het spoor. Is dit in het kader van de actie spoorlopers?zaterdag 15 april 2017 @ 21:26:54 #106Fred
BeroepschagrijnToont ook maar weer eens aan wat er mis met het Europesche spoorvervoer: het wordt gebracht als een ei van columbus maar is al tientallen jaren common practice bij de Amerikanen en de Russen. In Europa echter jarenlange stilstand en dan zie je maar weer dat stilstand achteruitgang is.quote:Op zaterdag 15 april 2017 20:34 schreef James1988 het volgende:
SBB Cargo, de goederenpoot van de Zwitserse spoorwegen, gaat proeven doen met een automatische koppeling op goederenwagons. Op dit moment worden wagons nog door rangeerders aan elkaar geknoopt, maar het wordt steeds moeilijker om mensen te vinden die dat als baan willen.
En daarnaast is het ook weer ieder voor zich, in plaats dat ze dit nou eens met allen aanpaktenSo we just called him Fredzaterdag 15 april 2017 @ 22:17:12 #108Zug-Chef
Zug-ChefPas op, badslippers!
Op Goede Vrijdag 2016 had ik een dagje vrij en in combinatie met het voorspelde grijze weertype ben ik mijn geluk gaan zoeken in de omgeving Twente op plekken waar je met zon minder uit de voeten kan.
Na een flinke fietstocht kwam de 1621 van Captrain in Assel voorbij met een uit 26 ketelwagens bestaande trein vanaf de Kijfhoek naar Bad Bentheim. Vanaf daar zal ITL de trein overnemen naar de Duits/Tsjechische grensplaats Bad Schandau. De trein heeft als het goed is het Tsjechische Kralupy nad Vltavou als eindpunt.
Omdat verdere treinen richting het oosten nog wel even zouden wegblijven, besloot ik om de tijd te gebruiken om zelf ook richting het oosten te rijden. Dat bleek een goede keus...
Captrain's hoofdvervoer via de grensovergang bij Bad Bentheim is het GEFCO-autovervoer tussen Tsjechië/Slowakije en Oosterhout/Zeebrugge. Op vrijdag 14 april 2017 is de 1618 onderweg met een lege autotrein naar Bad Bentheim en heeft zojuist op volle snelheid het station van Oldenzaal gepasseerd.
Tot december 2009 reden er meerdere bonte treinen Kijfhoek-Seelze per dag, maar sinds de opening van de Betuweroute werd het vervoer voor Seelze herverdeeld over andere treinen en via Gremberg en/of Hagen afgewikkeld. Gelukkig voor de Twentenaren is er sinds december 2015 op di-za weer één treinpaar per dag bijgekomen tussen Kijfhoek en Seelze v.v.
Op Goede Vrijdag 2017 reed trein 45752 zoals meestal keurig op tijd de grens bij Oldenzaal. Direct achter de lok bevonden zich vandaag vijf Tams'n en samen met een paar ketelwagens en schuifwandwagens zet de trein koers tot Deventer Goederen. Als gevolg van werkzaamheden bij Weesp reden de meeste cargo's vandaag via Utrecht, maar deze bonte trein naar Kijfhoek maakte kop in Deventer en reed via Arnhem en de Betuweroute richting het Rotterdamse.
De opzet van de transittreinen tussen de Volvofabrieken in het Zweedse Älmhult en het Belgische Gent is sinds december 2016 gewijzigd. De schuifwandwagens type Laaeilprss worden nu separaat van de Volvocontainers vervoerd. Tussen Rangierbahnhof Maschen en Gent wordt tevens sindsdien doorgaand met een lok van de reeks 28 gereden.
Omdat Bad Bentheim vol zou gaan lopen vanuit Nederland besloot de plaatselijke treindienstleider om kort na de bonte trein Seelze-Kijfhoek ook deze B-Logistics 2819 met trein 41528 te laten vertrekken. De Volvotrein werd in Oldenzaal aan de kant genomen om het pad richting Roosendaal afwachten.
DB Cargo lok 189 049 heeft een lege trein uit Zeebrugge op de Kijfhoek aan de haak geslagen en is er mee via Breda en Utrecht onderweg naar Bad Bentheim. Als trein 48575 naar het bij Bremen gelegen Delmenhorst passeert het geheel hier bij Oldenzaal onder lastige lichtomstandigheden.
Op Goede Vrijdag 2016 reden er ondanks de feestdag behoorlijk wat (extra) treinen via de grensovergang bij Bad Bentheim. Ook RRF was van de partij met een ketelwagentrein van de Poolse vervoerder Lotos.
RRF 4402 heeft een lange sleep ketelwagens op IJsselmonde aangehaakt en is er mee op weg naar Bad Bentheim. De route verliep ditmaal via Dordrecht, Tilburg en Utrecht dit ivm werkzaamheden bij Weesp. Onder vrij lastige lichtomstandigheden passeert het geheel hier even na station Oldenzaal.
Nadat Captrain/Raillogix de lege GEFCO autotrein in Bad Bentheim heeft afgeleverd, werd een beladen trein voor Zeebrugge mee terug genomen. De Raillogix/Captrain 1618 passeert hier even voor Oldenzaal met trein 46268 richting Roosendaal.
Terwijl achter mij de lichtomstandigheden alleen maar verslechterden, kwam het licht wel ten goede voor treinen in westelijke richting.
Naast Captrain mocht ook RRF een retourtrein uit Bad Bentheim meenemen. Vermoedelijk hebben RRF en Lotos van trein gewisseld in het grensstation, want een uur na de heentrein rolde de tegentrein alweer de grens over.
Omdat op blokafstand de Berlijn-IC uit Bad Bentheim vertrok werd de RRF 4402 in Oldenzaal aan de kant gezet. Na passage hiervan en het vertrek van de Syntus-stopper richting Hengelo mocht RRF haar weg vervolgen richting de Botlek, in het Rotterdamse havengebied.
Na de klik in Oldenzaal moest RRF ruim een kwartier aan de kant om de Internationale trein uit Berlijn en Syntus voor te laten. Hierdoor was het mogelijk de trein onderweg nogmaals te maken.
Omdat de verwachte opklaringen in het oosten uitbleven besloot ik de trein niet voor te blijven tot rond Apeldoorn/Amersfoort, maar van de bewolking te profiteren vanaf het parkeerdek bij station Almelo.
Al roestrijdend passeerde om 17:42 de 4402 van Rotterdam Railfeeding met een lange sleep Lotos ketelwagens het station van Almelo op weg naar de Botlek. Geheel links is een deel van het busstation van Almelo te zien.
Vanaf morgen zijn er weer wat plaatjes dichterbij huis te verwachten, want de buitendienststelling bij Assen gaat in en er wordt een diversiteit aan omleidingen verwacht via Leeuwarden.zaterdag 15 april 2017 @ 22:21:20 #109RokStarr
BonusIk tel er 16, de eitjes in het mandje niet meegeteldquote:Dr_Flash
CubeMeisterDaar gestopt met lezenquote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenzaterdag 15 april 2017 @ 23:24:16 #112Peter
byeincl mandje 22 hierquote:Op zaterdag 15 april 2017 22:21 schreef RokStarr het volgende:
[..]
Ik tel er 16, de eitjes in het mandje niet meegetelddagzondag 16 april 2017 @ 00:02:52 #113RokStarr
BonusMandje zijn dr 6, dus kan kloppen danquote:
Biedt er iemand meer?zondag 16 april 2017 @ 08:22:07 #114greavy
Kritische VIRM-haterDan kan het volgens mij alleen op stations of bij de reisbureau's die voor daar tickets verkopen.quote:Op zaterdag 15 april 2017 13:11 schreef Salatrel het volgende:
Ja maar ik wil alleen een stoel reserveren zonder ticketzondag 16 april 2017 @ 09:16:19 #115Duvel
Gevallen engel.Bedankt voor de waarschuwing, maar het zijn mooie foto's geworden! De 1600'en tonen in alle gedaantes toch aan wat voor een geweldige vormen de loc heeft!quote:Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepezondag 16 april 2017 @ 11:00:36 #117DeaDLocK2K
Bier.En Vrolijk Vruchtbaarheidsfeest allemaal!Bier.zondag 16 april 2017 @ 12:10:39 #119Duvel
Gevallen engel.quote:Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepemaandag 17 april 2017 @ 00:10:44 #120DeaDLocK2K
Bier.Hey die spoorkaart eah, was dat niet altijd zo dat rood GEEN treinverkeer was en oranje BEPERKT treinverkeer?Bier.maandag 17 april 2017 @ 00:17:33 #121Fred
BeroepschagrijnDat was grijs toch al?quote:
Rood geen treinverkeer en oranje is per ongeluk de verkeerde rood gepakt.So we just called him Fredmaandag 17 april 2017 @ 00:18:41 #122DeaDLocK2K
Bier.Oh okay. Ik krijg met de kaart van vandaag het idee dat oranje geen treinverkeer bij werkzaamheden is en rood bij calamiteiten ofzo. Maar hmm.Bier.maandag 17 april 2017 @ 00:23:31 #124DeaDLocK2K
Bier.Ja daar lijkt het nu inderdaad op, maar ik kan me zo slecht voorstellen dat ik me dat al die jaren verkeerd heb voorgesteld. Zo vaak rood & oranje gezien als er alléén werkzaamheden waren of als er alléén calamiteiten waren.quote:Op maandag 17 april 2017 00:20 schreef MTL het volgende:
Geel zijn geplande werkzaamheden, rood zijn calamiteiten.Bier.maandag 17 april 2017 @ 08:10:35 #125Fixers
Die pruttijden rondom Hilversum, blijft dat of wordt dat met de volgende wijziging nog aangepast? Ze roepen tegenwoordig maar om dat er volgens dienstregeling ruim 5 minuten wordt gewacht op Hollandse Rading en bijna 10 minuten op Hilversum. De overstap naar Media Park en Bussum Zuid is nu ook een volle 10 minuten.maandag 17 april 2017 @ 14:45:59 #127greavy
Kritische VIRM-haterKan je eigenlijk nog steeds bij de Deutsche Bahn loketten kaartjes kopen met NL-traject gratis voor bijvoorbeeld IC-Berlijn Bentheim->NL?maandag 17 april 2017 @ 14:53:59 #128DeaDLocK2K
Bier.Ja, maar terug kan niet.quote:Op maandag 17 april 2017 14:45 schreef greavy het volgende:
Kan je eigenlijk nog steeds bij de Deutsche Bahn loketten kaartjes kopen met NL-traject gratis voor bijvoorbeeld IC-Berlijn Bentheim->NL?
Edit: Retour of enkel van NL naar daar. Enkele reis terug is mij niet gelukt.Bier.maandag 17 april 2017 @ 15:08:23 #129greavy
Kritische VIRM-haterOnline kan het wel bij DB en NS Int. Waarom zou het aan het loket dan niet kunnen? Of is dat weer zoiets van "reizigertje pesten"quote:Op maandag 17 april 2017 14:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, maar terug kan niet.
Edit: Retour of enkel van NL naar daar. Enkele reis terug is mij niet gelukt.maandag 17 april 2017 @ 15:19:34 #130DeaDLocK2K
Bier.Oh loket, sorry ik dacht automaat. Te weinig alcohol denk ik. Aan het loket kan het wel maar het mens achter het loket beweerde wel dat ze pas 2 weken van tevoren kaartjes kon printen en ik moest vijf keer vragen of ze het niet gewoon ff kon proberen.quote:Op maandag 17 april 2017 15:08 schreef greavy het volgende:
[..]
Online kan het wel bij DB en NS Int. Waarom zou het aan het loket dan niet kunnen? Of is dat weer zoiets van "reizigertje pesten"Bier.maandag 17 april 2017 @ 15:22:11 #131greavy
Kritische VIRM-haterIk moet binnenkort naar Rheine toe, maar ik kom vanaf Keulen, met een NRW-ticket. En wil dus naar Nederland met de Berlijner. Maar zou zonde zijn als ik niet dat NS-gratis kan krijgen bij de Duitsers aan het loket.
Maar gelukkig kan het wel dus, hoef ik niet de gok te nemen een kaartje te kopen en niet gebruikenmaandag 17 april 2017 @ 15:44:47 #132James1988
SchommelbotenloverWaarom koop je niet vooraf een kaartje op nsinternational.nl?maandag 17 april 2017 @ 15:51:49 #133greavy
Kritische VIRM-haterOmdat het niet zeker is dat ik in Rheine cq Bad Bentheim ri. NL moet, of dat ik vanuit Keulen huiswaarts keer eind van de middag.dennistd
FOK!sport *O*Heeft NS International tegenwoordig ook geen e-tickets die je niet hoeft te printen?PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenmaandag 17 april 2017 @ 16:02:59 #136Eix
Stranded here on planet earthOh, is daar ook al zo'n waardeloze dienstregeling? Ik dacht dat de sprinterrit Gouda - Utrecht wel koploper was daarin.quote:Op maandag 17 april 2017 08:10 schreef Fixers het volgende:
Die pruttijden rondom Hilversum, blijft dat of wordt dat met de volgende wijziging nog aangepast? Ze roepen tegenwoordig maar om dat er volgens dienstregeling ruim 5 minuten wordt gewacht op Hollandse Rading en bijna 10 minuten op Hilversum. De overstap naar Media Park en Bussum Zuid is nu ook een volle 10 minuten.Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)maandag 17 april 2017 @ 16:46:22 #137b2py
Beton!maandag 17 april 2017 @ 17:07:38 #138Salatrel
SalatrelZeg MTL loop jij nou weer vertraging te Maken op de 1163?maandag 17 april 2017 @ 17:14:11 #139greavy
Kritische VIRM-haterWanneer komt Flirt tussen Den Bosch en Dordrecht te rijden in de Sprinter?maandag 17 april 2017 @ 18:00:01 #141greavy
Kritische VIRM-haterDe viertjes zijn volgens mij allemaal al geleverd, en moeten nog 2, misschien 3 drietjes komen.maandag 17 april 2017 @ 18:04:19 #142JDude
groetjes, veldmuisOh nu kunnen ze wel 12 bakken vinden daar.quote:It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"maandag 17 april 2017 @ 18:23:01 #143Zug-Chef
Zug-ChefIvm een buitendienststelling bij Assen door de ombouw van dit station worden tussen 16 en 30 april diverse treinen omgeleid via Leeuwarden.
Het onderhoud van NS materieel vindt plaats bij Nedtrain in Onnen. Ondanks de buitendienststelling bij Assen is er toch (bijna) dagelijks aan- en afvoer van materieel gepland, ware het niet dat de meeste treinen 's nachts zijn ingepland. Doordat Assen buitendienst is wordt het materieel voor Nedtrain in Onnen via Leeuwarden getransporteerd.
Op tweede Paasdag, maandag 17 april 2017, werd er ivm de zondagdienstregeling eenmalig bij daglicht gereden. Na een flinke bui scheen de zon op het juiste moment toen het transport van NSR ICM-III stellen 4073 en 4062 achter DB Cargo-lok 6416 op tijd Leeuwarden heeft verlaten als trein 88307 naar Onnen en passeert hier bij Achter de Hoven een aantal lentefris groene bomen.
Een plaatje bij de Suikerunie in Hoogkerk, enkele kilometers voor Groningen, kon natuurlijk niet uitblijven.
Nadat DB Cargo de twee ICM-III-stellen heeft afgeleverd in Onnen werden 2 VIRM-VI-stellen mee terug naar Leeuwarden genomen.
Tussen Grijpskerk en Buitenpost lag tot 1991 het stationnetje van Visvliet. Dit station is helaas gesloten toen Leeuwarden Camminghaburen werd geopend. Bij het dorpje Visvliet staat een klein molentje in een weiland wat heel goed kan dienen als motief voor foto's van treinen richting Leeuwarden.
Tijdens een 10-tal zonnige minuten passeert na een lange tijd wachten in de wind dan eindelijk de 6416 met stellen 8738 en 8705 als trein 88308 naar Leeuwarden.maandag 17 april 2017 @ 19:07:50 #144MTL
Nee. Ik reed er keurig op tijd achteraan met de 1165, tot ik bij Boxtel achter de vertraagde stoptrein werd gedumpt. Toen had ik +2quote:Op maandag 17 april 2017 17:07 schreef Salatrel het volgende:
Zeg MTL loop jij nou weer vertraging te Maken op de 1163?maandag 17 april 2017 @ 20:14:34 #147Salatrel
Salatrelik stond er op HS naast en heel logisch ging ik als eerst naar delftquote:Op maandag 17 april 2017 19:07 schreef MTL het volgende:
[..]
Nee. Ik reed er keurig op tijd achteraan met de 1165, tot ik bij Boxtel achter de vertraagde stoptrein werd gedumpt. Toen had ik +2derLudolf
allround beunhaasNee, ik appte hem maar hij stuurde alleen TL;DR terugquote:Kranplätze müssen verdichtet seinmaandag 17 april 2017 @ 20:17:53 #149Salatrel
SalatrelTreindienstleiders zijn ook luie mensen hoor. Gisteren belde ze nog persoonlijk om mij te informeren over een snelheidsbegrenzing tussen woerden en Oudewater maar vandaag hingen er gewoon bordjes zo onpersoonlijkmaandag 17 april 2017 @ 20:42:35 #150b2py
Beton!En dan kan wel ineens alles rijden hequote:Op maandag 17 april 2017 20:17 schreef Salatrel het volgende:
Treindienstleiders zijn ook luie mensen hoor. Gisteren belde ze nog persoonlijk om mij te informeren over een snelheidsbegrenzing tussen woerden en Oudewater maar vandaag hingen er gewoon bordjes zo onpersoonlijkmaandag 17 april 2017 @ 20:54:16 #151MTL
Mocht bij Acht richting het andere spoor wisselen. Kwam daardoor tegelijk met de betreffende Sprinter Eindhoven binnen rijdenquote:
Forum Opties Forumhop: Hop naar: