b2py | zaterdag 11 februari 2017 @ 11:06 | |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | ||
b2py | zaterdag 11 februari 2017 @ 11:06 | |
https://twitter.com/alexandervherp/status/829763235024928774 Voorbeeld van iemand hoe de chipkaart werkt | ||
Maegrim | zaterdag 11 februari 2017 @ 11:26 | |
als je per se de laatste 2 posts in een topic wil pakken zorg je toch eerst dat je even een mooi plaatje van internet steelt? | ||
b2py | zaterdag 11 februari 2017 @ 11:33 | |
Werkt kut mobiel | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 11 februari 2017 @ 11:37 | |
Mobiele apparaten maken het internet stuk. En holbewoners zoals jij, die vroeger zoals het hoort moesten inbellen met een 55kbps modempje, hebben opeens overal toegang. En het internet is er niet beter van geworden. | ||
bork | zaterdag 11 februari 2017 @ 12:38 | |
Tell me, vroeger kon je nog iets vinden als je iets zocht, mijn meest gebruikte letterteken is het -teken om overbodige informatie eruit te filteren -hotel is bijna een standaard toevoeging geworden | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 11 februari 2017 @ 12:47 | |
Ja. En reclames van dingen DIE JE AL GEKOCHT HEBT. Dan heb ik serieus liever popups | ||
desbarts | zaterdag 11 februari 2017 @ 14:20 | |
De materieelplanning is echt niet berekend op enige calamiteit. De ic utrecht - zwolle paste nog wel (wel is waar met een gedeclasseerde 1e klas). Maar nu er een aanrijding tussen amersfoort en Apeldoorn is moesten er mensen achter blijven die via zwolle omrijden | ||
Salatrel | zaterdag 11 februari 2017 @ 15:45 | |
hotel? Trivago! | ||
dennistd | zaterdag 11 februari 2017 @ 18:11 | |
Vanmiddag bij gebrek aan een goede camera maar even een filmpje gemaakt met de telefoon: | ||
dennistd | zaterdag 11 februari 2017 @ 18:27 | |
Je zou vandaag toch maar naar Berlijn hebben gewild met de Pimpel van 11u uit Amsterdam: die kwam door een defect wissel niet verder dan Weesp. Uiteindelijk teruggesleept, waarbij je tegen 13u pas weer op Amsterdam Centraal was. Daar mocht je dan overstappen op de Pimpel van 13u. Helaas had de IC die daar 15 minuten voor zit vanaf Amersfoort een aanrijding tussen Stroe en Apeldoorn. Weer gestrand nu dus, dit keer bij Stroe. Opnieuw wachten op een loc, terugslepen naar Amersfoort en via Zwolle naar Deventer en dan uiteindelijk het land uit... Totale schade: +245 Blij dat ik niet met de trein reisde vandaag | ||
dennistd | zaterdag 11 februari 2017 @ 18:43 | |
Zolang de resolutie niet te hoog wordt best een aardig plaatje: De zon kwam er net doorheen en ik stond natuurlijk precies aan de noordkant (er was immers alleen dikke bewolking)... | ||
bork | zaterdag 11 februari 2017 @ 19:04 | |
-hotel -Trivago -Salatrel | ||
Darkwing_Duck | zondag 12 februari 2017 @ 15:00 | |
Fles, wil je hem per post of kom je hem ophalen? | ||
#ANONIEM | zondag 12 februari 2017 @ 15:02 | |
Ach, geld terug en Berlijn op zondag is toch saai. | ||
James1988 | zondag 12 februari 2017 @ 15:23 | |
| ||
Dr_Flash | zondag 12 februari 2017 @ 15:35 | |
Meh, stuur maar op | ||
greavy | zondag 12 februari 2017 @ 16:08 | |
Bij Tilburg staat op een parkeerterrein 1 rijtuig van een AVE(?). Wat doet dat ding hier? | ||
b2py | zondag 12 februari 2017 @ 16:12 | |
Wachten? | ||
DeaDLocK2K | zondag 12 februari 2017 @ 16:30 | |
Beetje chillen denk ik. | ||
Dr_Flash | zondag 12 februari 2017 @ 16:30 | |
De park checken? | ||
b2py | zondag 12 februari 2017 @ 17:04 | |
De park | ||
James1988 | zondag 12 februari 2017 @ 17:29 | |
Wat voor soort rijtuig? Talgo? | ||
Dr_Flash | zondag 12 februari 2017 @ 17:32 | |
Je kent je klassieken toch wel? | ||
Peterselieman | zondag 12 februari 2017 @ 17:36 | |
Vandaag reed er een speciale trein naar Heerenveen IJspark. Omdat het een trein met NS-personeel en hun familieleden betrof kon men er plotseling wel stoppen | ||
Dr_Flash | zondag 12 februari 2017 @ 17:41 | |
Quelle surprise. | ||
Kansenjongere | zondag 12 februari 2017 @ 17:56 | |
Dat men het voor andere reizigers vertikt hier te stoppen is toch ook hoofdzakelijk omdat ze het plaatsen van mobiele chippalen te duur vinden? Die bobo's hoefden natuurlijk niet in- en uit te checken dus dan is er geen enkele belemmering. | ||
dennistd | zondag 12 februari 2017 @ 17:57 | |
Ja maar die hoefden dan ook niet uit te kunnen checken Overigens is dat ook een argument van niks, want op Rotterdam Stadion moeten ook voor elke wedstrijd mobiele cico's geplaatst worden... | ||
Peterselieman | zondag 12 februari 2017 @ 18:04 | |
Weet je wel wat het kost om zo'n paal inclusief aggregaat op een aanhangertje te laden en het geheel naar Heerenveen te rijden? Kost veel personeel en daarnaast is het risico natuurlijk groot dat je na het weekend de paal af kunt schrijven vanwege alle ijsterroristen | ||
b2py | zondag 12 februari 2017 @ 18:20 | |
Ja daarom, was alweer even geleden | ||
MTL | zondag 12 februari 2017 @ 19:04 | |
Het is vrij simpel: er is gewoon een contract voor die treindienst naar Rotterdam Stadion, dus daarom kan het daar wel. De organisatie van het IJsstadion wilde niet de kosten betalen die NS vroeg. NS is geen liefdadigheidsinstelling. En daarom gebeurd het daar niet en rijden er pendelbussen, omdat die goedkoper zijn voor de organisatie. Dat is gewoon een keuze. Dat er vervolgens een speciale trein naar toe rijdt vanwege het feit dat NS sponsor is van een van de teams, is een heel ander verhaal. | ||
Peterselieman | zondag 12 februari 2017 @ 19:15 | |
tsja, dan kun je het station net zo goed afbreken. Hoef je het ook niet meer te onderhouden | ||
Dr_Flash | zondag 12 februari 2017 @ 19:15 | |
En toch riekt het naar nepotisme. Als een geheel verzorgde endeldarmrondreis bij een koe met aids. | ||
b2py | zondag 12 februari 2017 @ 19:20 | |
Dan ga je ervan uit dat er in de toekomst nooit meer vraag naar is. Nou ken ik de uitbreidingsplannen van Heerenveen maar een woonwijkje daar behoort niet tot de opties? | ||
Kansenjongere | zondag 12 februari 2017 @ 19:25 | |
Het lijkt me overigens niet meer dan logisch als een organisator niet wil betalen voor mobiele ov-chippalen. Als NS die krengen zo nodig wil plaatsen, laat ze er dan ook zelf voor betalen. | ||
Peterselieman | zondag 12 februari 2017 @ 19:27 | |
Geen idee, maar je moet niet verwachten dat er in Frysln op Leeuwarden na nog grote nieuwe woonwijken gebouwd zullen worden. Sterker nog, zo'n station als Leeuwarden Werpsterhoek kent imo te weinig achterland om een nieuw station te rechtvaardigen, ook als het gebied ten oosten van het station meer volgebouwd wordt. | ||
derLudolf | zondag 12 februari 2017 @ 19:28 | |
Er tegenover staan loodsen van Batavus en er staan wel huizen rondom, daar stamp je geen hele wijk meer uit de grond. | ||
b2py | zondag 12 februari 2017 @ 19:28 | |
Rel op Twitter, met 1e klas weekendvrij ben je vanaf 1 maart niet meer welkom in International lounges. | ||
DeaDLocK2K | zondag 12 februari 2017 @ 19:33 | |
Hehehehehe. | ||
Zug-Chef | zondag 12 februari 2017 @ 19:40 | |
Ik heb in het weekend met m'n 1e klas weekendvrij wel wat beters te doen dan in een International lounge zitten, namelijk 1e klas reizen. Maar dat zal wel aan mij liggen | ||
GlenSpey | zondag 12 februari 2017 @ 19:42 | |
Niet als de organisator degene is die er een trein wil laten stoppen. Overigens ken ik de achtergrond van dit verhaal verder niet. | ||
dennistd | zondag 12 februari 2017 @ 19:47 | |
Dat wel, maar soms wil je wel even gebruik maken voor een schoon en gratis toilet, of wil je de 20 minuten overstap warm, droog en met een gratis drankje doorbrengen. | ||
Fred | zondag 12 februari 2017 @ 19:53 | |
In Lelystad-Zuid verwachten ze ook ooit nog eens wat huizen neer te zetten... Blijkbaar is er te weinig animo onder Thialfganders om met de trein te komen. Dan heeft zo'n station helemaal geen nut meer. | ||
Salatrel | zondag 12 februari 2017 @ 19:55 | |
volgend jaar gaan de lounges wegens beperkte animo sluiten let op mijn woorden | ||
James1988 | zondag 12 februari 2017 @ 20:14 | |
Als ik de reacties van NS goed begrijp gaat het om alle abonnementen, niet alleen Weekend Vrij. | ||
Frozen-assassin | zondag 12 februari 2017 @ 20:16 | |
Is het dan te duur om permanente chippalen te plaatsen op Heerenveen IJsstadion en Rotterdam Stadion? Hoef je ook niet elke keer te zeulen met mobiele bakbeesten | ||
Fred | zondag 12 februari 2017 @ 20:21 | |
Dan moet je wel steeds controleren dat ze het nog doen en dat moet iedere keer als je ze wil gebruiken voor een evenement. Dat moet dan wel enige tijd vooraf, want je moet ook tijd hebben om te herstellen. | ||
Peterselieman | zondag 12 februari 2017 @ 20:23 | |
mja, het is ook geen raketwetenschap ofzo, al doen TLS en de vervoerders ons dat wel geloven | ||
Frozen-assassin | zondag 12 februari 2017 @ 20:23 | |
Lijkt me nog goedkoper dan elke keer mobiele apparaten heen en weer slepen | ||
Fred | zondag 12 februari 2017 @ 20:25 | |
Menskracht is het duurst, dus als je toch al mensen die kant op stuurt, kan je ze net zo goed een aanhanger met mobiele palen meegeven. | ||
Dr_Flash | zondag 12 februari 2017 @ 20:33 | |
Als je echt zo graag niet wil, nee, dan kan het niet inderdaad | ||
Peterselieman | zondag 12 februari 2017 @ 20:48 | |
Zie je het al voor je? Een VIRM met een wagentje met een CiCo op sleeptouw? | ||
Fred | zondag 12 februari 2017 @ 20:56 | |
Je zal dan op T-2 een monteur met een auto moeten sturen om te kijken of de palen het nog doen Op T-1 heb je dan tijd om de palen te herstellen, mocht je op T-1 constateren dat de palen niet werken. Op T-0 moet je dan ook mensen ter plaatse hebben die in geval van incidenten met de palen de boel kunnen herstellen Dan kan je beter op T-1 iemand met een aanhanger sturen met wat palen waarvan je weet dat ze werken. Dit soort afwegingen (mobiel vs. vast) zijn voor mij dagelijkse realiteit Niet zozeer voor het spoor, maar voor vergelijkbare systemen. Steeds weer is de conclusie dat met systemen die je maar kort op een bepaalde plaats wil gebruiken het goedkoper is om een mobiele set te sturen ipv een vaste opstelling te maken. Simpelweg omdat de onderhoudskosten en de kosten voor kortdurige reactivering hoger liggen dan het heen- en weer slepen van mobiele sets. | ||
bork | zondag 12 februari 2017 @ 21:10 | |
mevr. Bork stapte vanmiddag gewoon met een DB 1e klasse kortingskaart in Rotterdam naar binnen, zou ook niet mogen . | ||
b2py | zondag 12 februari 2017 @ 21:15 | |
Welke steentijd leef jij dat iemand moet komen om te kijken of het werkt? 😅 | ||
Fred | zondag 12 februari 2017 @ 21:20 | |
Hoe wil je anders controleren dat kaartlezers na maanden niet gebruikt te zijn het nog doen? Door vandalisme en invloeden van de natuur kan er van alles gebeurd zijn waardoor de lezers niet meer goed kunnen werken. Zo'n paal kan prima zelf melden dat-ie nog leeft, maar dat geeft nog geen garanties dat als je er een ov-chipkaart bij houdt deze ook daadwerkelijk herkent wordt. | ||
dennistd | zondag 12 februari 2017 @ 23:55 | |
Na ruim 6,5 jaar houdt geel en blauw nog steeds van oranje: [ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 13-02-2017 00:00:35 ] | ||
dennistd | maandag 13 februari 2017 @ 00:49 | |
Vandaag een dagje op de bonnefooi gaan treinen, 'ik zie wel waar het schip strandt'. Dat werd uiteindelijk een rondje Enschede - Almelo - Marinberg - Zwolle - Amersfoort - Utrecht - Den Haag - Breda - Den Bosch - Nijmegen - Zutphen - Goor - Hengelo - Enschede. Amersfoort ben ik het langst geweest, hier was dan ook het meeste te zien. Als eerste een toevalstreffer en niet waarvoor ik hier kwam, daarna wel datgene waarvoor ik naar Amersfoort ben gereisd: Na jarenlang bij station Amersfoort te hebben gestaan werden vanmiddag de laatste drie locs weggehaald. DB Cargo-loc 6465 duwde zijn terzijde staande broertjes 6474 (geel/grijs), 6449 (geel/grijs) en 6473 (Railion-rood) na twee keer kopmaken spoor 8 op. Hier verruilde de machinist zijn afstandsbediening voor de cabine van de 6465 waarna de trein vertrok naar de Vlasakkers waar de drie loc gestald werden. Nadat de Plan W 4118 , Plan E 6703 en Plan D 7709 op 19 november naar Beekbergen waren gebracht door een VolkerRail-V100 haalde het Spoorwegmuseum de rijtuigen vandaag zelf weer op uit Apeldoorn. Motorpost 3031 trok hiervoor vanmorgen naar Apeldoorn, waar de rijtuigen werden door VSM-loc 2299 van winterstalling Beekbergen naartoe gebracht werden. Op de terugweg was er een stop van ruim een half uur in Amersfoort, waar het zonnetje heerlijk scheen. DB Cargo-loc 6465 kwam ook nog even buurten bij de Motorpost nadat de loc drie terzijde staande soortgenoten van Amersfoort naar de Vlasakkers gebracht had. In de achtergrond vertrekt een ICM op weg van Enschede naar Den Haag Centraal. | ||
Dr_Flash | maandag 13 februari 2017 @ 08:52 | |
Leuke plaatjes weer Dennis | ||
DeaDLocK2K | maandag 13 februari 2017 @ 09:13 | |
Dit viel me woensdag ook al op | ||
ziggyziggyziggy | maandag 13 februari 2017 @ 09:48 | |
Meppel stuk. Eindelijk stoppen de IC's op Hoogeveen. | ||
dennistd | maandag 13 februari 2017 @ 09:52 | |
Ze stoppen op Hoogeveen ja. En gaan daarna weer terug naar Groningen | ||
ziggyziggyziggy | maandag 13 februari 2017 @ 10:26 | |
| ||
Dr_Flash | maandag 13 februari 2017 @ 11:17 | |
Beter gewoon kopmaken in Assen. Het laatst bereikbare IC-station. | ||
b2py | maandag 13 februari 2017 @ 11:52 | |
Nou, de eerste gereviseerde VIRM rijdt.. | ||
DeaDLocK2K | maandag 13 februari 2017 @ 11:53 | |
Ik dacht in de metro een VIRM-V te zien bij de pagina met circlejerkfoto's. | ||
Duvel | maandag 13 februari 2017 @ 12:20 | |
Ten noorden van Meppel? | ||
b2py | maandag 13 februari 2017 @ 12:54 | |
Enkhuizen en Amsterdam | ||
Mr_Klaasje | maandag 13 februari 2017 @ 12:57 | |
Enkhuizen is op de kop af noordelijker dan Meppel. | ||
b2py | maandag 13 februari 2017 @ 13:00 | |
Ok | ||
ReisT | maandag 13 februari 2017 @ 14:02 | |
Wel een heel klein kopje dan Station Enkhuizen = 52 41′ 58″ NB Station Meppel = 52 41′ 29″ NB | ||
Ajaxfan | maandag 13 februari 2017 @ 14:32 | |
Ik snap sommige dienstregelingswijzigingen echt niet. Sprinters Zwolle <> Den Haag en Vathorst <> Hoofddorp hebben ze nu 'opgesplitst' in 2 treinseries per lijn waardoor ze allebei maar tot Amsterdam CS lijken te gaan. Enige verandering is dan een '1' extra in het serienummer. Doen ze dat zodat mensen niet denken dat die krengen via Amsterdam Zuid gaan? | ||
b2py | maandag 13 februari 2017 @ 14:52 | |
Ja | ||
Ajaxfan | maandag 13 februari 2017 @ 15:16 | |
Altijd fijn je eigen vraag beantwoorden. | ||
Zelfscanner | maandag 13 februari 2017 @ 15:31 | |
Live op RotterdamCS. De IcD naar Breda kunnen de mensen niet meer uit | ||
Fred | maandag 13 februari 2017 @ 15:37 | |
Ik denk zomaar dat de huidige storingen daar voor zorgen | ||
Fred | maandag 13 februari 2017 @ 15:59 | |
| ||
ReisT | maandag 13 februari 2017 @ 16:12 | |
Ik denk zomaar dat men bij het opstellen van het wijzigingsblad (dat vandaag is ingegaan) nog niet wist dat die storing er nu zou zijn. [ Bericht 1% gewijzigd door ReisT op 13-02-2017 16:23:19 ] | ||
Fred | maandag 13 februari 2017 @ 16:46 | |
Ehm ja Systeempje vergeten bij te werken vannacht. | ||
b2py | maandag 13 februari 2017 @ 20:17 | |
Nu weer uit dienst, vanwege het ontbreken van de juiste controles. Aldus iemand op Somda | ||
Dr_Flash | maandag 13 februari 2017 @ 20:53 | |
er hoeft nog geen vlok sneeuw tegenaan te wapperen en hij kan alweer "niet meer rijden" hoor | ||
James1988 | maandag 13 februari 2017 @ 21:01 | |
Speciaal modelletje, in elkaar gezet door authentieke Italiaanse treinenbouwers. | ||
JDude | maandag 13 februari 2017 @ 21:08 | |
Man man man. | ||
JDude | maandag 13 februari 2017 @ 21:10 | |
In juli om 10:00 vliegen vanaf Haarlemmermeer Airport. Ik ben serieus nu al mogelijkheden aan het verzinnen om niet 's ochtends vanaf Breda nog daarheen te hoeven reizen . Hoe doet de ICd het op donderdagochtend in de statistieken? | ||
b2py | maandag 13 februari 2017 @ 21:12 | |
Boek een hotel, stuk minder stressvol | ||
Peterselieman | maandag 13 februari 2017 @ 21:13 | |
tegenwoordig weer dramatisch. Maar goed, het is dan ook nog een ingroeiperiode | ||
Fred | maandag 13 februari 2017 @ 21:14 | |
ik zou voor een hotel gaan in de buurt van Schiphol, dan heb je een hele dag extra om op Schiphol aan te komen. | ||
derLudolf | maandag 13 februari 2017 @ 21:24 | |
De PKW | ||
Dr_Flash | maandag 13 februari 2017 @ 21:30 | |
Hou je lip | ||
Peterselieman | maandag 13 februari 2017 @ 21:33 | |
De meesten nemen zoveel bagage mee dat ze een LKW nodig hebben | ||
James1988 | maandag 13 februari 2017 @ 21:34 | |
| ||
DeaDLocK2K | maandag 13 februari 2017 @ 21:37 | |
Nee joh, bij je houden dus! | ||
James1988 | maandag 13 februari 2017 @ 21:44 | |
Oh ok.
| ||
Dr_Flash | maandag 13 februari 2017 @ 21:45 | |
KLIKKLIKLIKLIKIKLIKKLIKL | ||
Dr_Flash | maandag 13 februari 2017 @ 22:08 | |
hee NS kap eens met mij iedere week mailen of mijn gegevens nog uptodate zijn. Als je geen NDR krijgt: JA. En nou oprotten. | ||
Flodder450 | maandag 13 februari 2017 @ 23:00 | |
Die locs hebben daarvolgens mij wel 5 jaar gestaan ofzo, minstens 4 iig | ||
derLudolf | maandag 13 februari 2017 @ 23:07 | |
Ja wie weet heeft je achterneefje van zeven wel gexperimenteerd met zijn TellSell doos "Geslachtsoperaties op de keukentafel in vier eenvoudige stappen" op en en ga je ineens als vrouwmens door het leven | ||
dennistd | maandag 13 februari 2017 @ 23:09 | |
Wat ik kan vinden zijn overbrengingen in 2010, dus al 6-7 jaar | ||
JDude | dinsdag 14 februari 2017 @ 07:20 | |
Ik niet omdat Cryin'Air | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 14 februari 2017 @ 08:17 | |
Ik mag in ICM naar Haren vandaag. Jeeej, ICM <3 | ||
bork | dinsdag 14 februari 2017 @ 08:21 | |
Cato! OV-chipkaart is geldmachine: 55 miljoen euro winst in vijf jaar, kosten Translink per kaart 0,88 euro, klant: 7,50 euro.
| ||
Kansenjongere | dinsdag 14 februari 2017 @ 08:24 | |
Of zelfs 11 euro als het om een duplicaat gaat, want de vervoerders hebben heel slim van banken en energiemaatschappijen geleerd dat je je trouwste klanten het lucratiefst uit kunt persen. | ||
bork | dinsdag 14 februari 2017 @ 08:31 | |
Tell me, ik heb er hier wel aardig over lopen klagen, 2 kaarten stuk binnen 1,5 jaar. Die zit nu altijd in zo'n hard hoesje en komt er niet uit, bij controle waarschuw ik conducteur iedere keer over dit feit, je hebt zelfs eikels die ze een beetje buigen! Wel binnenkort op je telefoon (m.u.v. apple) maar daar kan geen bestaand abbo op komen | ||
Dr_Flash | dinsdag 14 februari 2017 @ 08:34 | |
Handjes in de lucht iedereen die verbaasd is. | ||
derLudolf | dinsdag 14 februari 2017 @ 08:49 | |
Steekt middelvinger omhoog. | ||
Peterselieman | dinsdag 14 februari 2017 @ 09:45 | |
Haren, allemaal dwarse rechtse rakkers daar | ||
#ANONIEM | dinsdag 14 februari 2017 @ 09:49 | |
Stel je niet zo aan joh. Als je je kaart gewoon netjes behandeld, dan sloopt de conducteur hem echt niet. Zelf gebruik ik een Secrid. = Awesome! | ||
Kansenjongere | dinsdag 14 februari 2017 @ 10:00 | |
Zelf ook met verbijstering toe staan kijken hoe een conducteur mijn kaart tussen zijn worstvingers verboog, maar wellicht hoopte hij zo zijn bonus veilig te stellen... | ||
Peterselieman | dinsdag 14 februari 2017 @ 11:34 | |
Het schijnt dat Arriva zowel het gecrashte stel van Dalfsen als die van Winsum afgeschreven heeft. Nu kwam ik net op een stukje op Dagblad van het Noorden. Slechts een deel van het artikel is zichtbaar, maar het komt erop neer dat het Groningse bedrijf Holthausen er wel brood in ziet om het bij Winsum aangereden treinstel op te lappen en om te bouwen tot een proefstel voor het rijden op waterstof. https://www.dvhn.nl/groni(...)%80%99-21998868.html http://duurzaam-actueel.nl/pionier-holthausen-laat-zien/ | ||
James1988 | dinsdag 14 februari 2017 @ 11:44 | |
Treinbotsing bij Bettembourg: http://www.wort.lu/en/lux(...)c336a5e74263e13aa8e9 | ||
dennistd | dinsdag 14 februari 2017 @ 11:48 | |
Een goederentrein met loc CFL 3009 tegen een reizigerstrein met stel 2211. Het eerste balkon lijkt als kreukelzone gewerkt te hebben. | ||
Peterselieman | dinsdag 14 februari 2017 @ 11:48 | |
Lekker dan ... Gaat trouwens om zo eentje die er bij betrokken is: https://en.wikipedia.org/wiki/CFL_Class_2200 | ||
Dr_Flash | dinsdag 14 februari 2017 @ 11:49 | |
Jaar of tien geleden was daar ook al een botsing toch? 10 jaar en 4 maanden dus. https://en.wikipedia.org/wiki/Zoufftgen_train_collision | ||
Peterselieman | dinsdag 14 februari 2017 @ 11:50 | |
klopt. Zes doden waren er toen. Betrof dubbeldekker uit dezelfde serie. Dat stel is later opgeknapt en vernummerd, waarna het weer in dienst kwam. | ||
_serial_ | dinsdag 14 februari 2017 @ 12:02 | |
Als je de link via google opent kan je het hele artikel lezen. https://www.google.nl/url(...)u10x2RVnflEdknFxcUgQ | ||
Peterselieman | dinsdag 14 februari 2017 @ 12:09 | |
ah thanks. Enige puntje is natuurlijk dat de middenbak zwaar beschadigd is geraakt en vermoedelijk afgeschreven is. De rest van het stel heeft ook schade opgelopen, maar kan misschien wel gerepareerd worden. | ||
derLudolf | dinsdag 14 februari 2017 @ 12:22 | |
Van IlsedeLange had de zomer voor het ongeluk met een verlenging ondergaan. Zou die tussenbak geschikt zijn? Die is zgan. | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 14 februari 2017 @ 12:29 | |
Veel GroenLinks-kinderen op deze school joh | ||
Peterselieman | dinsdag 14 februari 2017 @ 12:31 | |
Ongetwijfeld wel. Alleen is er volgens mij nog steeds geen besluit genomen of het stel opgelapt zal worden of niet. | ||
Peterselieman | dinsdag 14 februari 2017 @ 12:31 | |
Ah, de andere helft van Haren dus | ||
Flodder450 | dinsdag 14 februari 2017 @ 16:09 | |
tering, heb t altijd zonde gevonden dat er zoveel 6400's gewoon langs de kant staan weg te kwijnen, klopt mijn opvatting dat mede door terugloop van het goederenvervoer de 6400'en veel minder zijn gebruikt dan de 22/2400'en over dezelfde periode? (pakweg 30 jaar nu) | ||
Flodder450 | dinsdag 14 februari 2017 @ 16:11 | |
Staan deze er ook al trouwens 6-7 jaar? https://goo.gl/maps/Gmr3B4DTPTx | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 14 februari 2017 @ 16:23 | |
Misschien wel langer dan dat. | ||
Mr_Klaasje | dinsdag 14 februari 2017 @ 16:25 | |
Op zichzelf is het goederenvervoer gegroeid maar het is veel aantrekkelijker geworden om elektrisch te rijden op internationale verbindingen. Daarnaast konden concurrerende vervoerders geen 6400 krijgen en hebben daarom maar andere loc's gekocht/geleast. | ||
James1988 | dinsdag 14 februari 2017 @ 17:33 | |
Fijne valentijnsdag, treinvriendjes | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 14 februari 2017 @ 17:35 | |
WIE IS VALENTIJN EN WAAROM KRIJGT HIJ EEN DAG | ||
James1988 | dinsdag 14 februari 2017 @ 17:42 | |
Hij zal er wel genoeg voor betaald hebben. | ||
derLudolf | dinsdag 14 februari 2017 @ 17:44 | |
Wie betaalt bepaalt | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 14 februari 2017 @ 17:45 | |
Wie. Bepaalt. | ||
Dr_Flash | dinsdag 14 februari 2017 @ 17:46 | |
Hij wil zijn mailbox databases altijd beschikbaar hebben sorry, vrijdag examen | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 14 februari 2017 @ 17:46 | |
Ah. Grapje hoor, ik kon natuurlijk de deur niet in vanmiddag vanwege alle post. | ||
derLudolf | dinsdag 14 februari 2017 @ 17:47 | |
1 autocorrect 2 domme vaudt van mij | ||
Dr_Flash | dinsdag 14 februari 2017 @ 17:49 | |
2 Is voor jouw doen nog best redelijk slim hoor | ||
Peterselieman | dinsdag 14 februari 2017 @ 17:50 | |
en nu is ie stuk | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 14 februari 2017 @ 17:52 | |
Kwam hij vanochtend vanuit het noorden richting Zwolle trouwens? Ik kreeg het idee dat ik iets met teveel geel zag voorbijflitsen. | ||
Peterselieman | dinsdag 14 februari 2017 @ 17:55 | |
Nee, maar het kan het gereviseerde viertje zijn dat jij zag | ||
b2py | dinsdag 14 februari 2017 @ 18:03 | |
Volgens mij is de verhouding blauw/geel nauwelijks veranderd, en mocht die veranderd zijn is de hoeveelheid blauw toegenomen en geel af | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 14 februari 2017 @ 18:07 | |
Omdat het blauw vanaf het dak naar beneden kwam kreeg je de indruk van een groot blauw vlak, dat is niet meer en het is duidelijk zichtbaar. Er kan misschien effectief wel meer blauw opzitten (wat ik betwijfel) maar het oogt veel geler: | ||
MTL | dinsdag 14 februari 2017 @ 18:09 | |
Wat is er stuk aan? Volgens mij loopt ie momenteel gewoon gepland uit in Enkhuizen na de spits. Ik zie in de materieelagenda ook alleen iets over cabineverwarming die geen correcte terugkoppeling geeft. Kan natuurlijk zijn dat ze dat direct even gaan repareren, maar dat lijkt verder weinig met de planning van doen te hebben. | ||
derLudolf | dinsdag 14 februari 2017 @ 18:09 | |
Ook voor jou is er gips, Fles | ||
b2py | dinsdag 14 februari 2017 @ 18:13 | |
Is onderweg naar Alkmaar | ||
b2py | dinsdag 14 februari 2017 @ 18:13 | |
Als je bovenin zit mis je inderdaad een hoop blauw ja | ||
Peterselieman | dinsdag 14 februari 2017 @ 18:15 | |
Je sais pas. Ik zag alleen iets bij de buren voorbij komen | ||
Dr_Flash | dinsdag 14 februari 2017 @ 18:48 | |
Gips? | ||
derLudolf | dinsdag 14 februari 2017 @ 18:51 | |
Calciumsulfaat. Dat spul wat je om je lijf kunt krijgen als je een grote bek hebt gehad | ||
Dr_Flash | dinsdag 14 februari 2017 @ 18:58 | |
Anhydriet bedoel je, boer. | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 14 februari 2017 @ 19:01 | |
Jochie, van Fles win je het niet als het over stenen, mineralen, aardlagen en algemen dingen gaat | ||
derLudolf | dinsdag 14 februari 2017 @ 19:02 | |
Ga je nou mierenneuken om een beetje water? Nja ik beeld me maar dat je het niet zo kwaad bedoeld Nog veel fanmail gehad vandaag van je vrienden van PostNL/Bpost/TPG/PTT? | ||
derLudolf | dinsdag 14 februari 2017 @ 19:07 | |
Als je ziet wat Franse boeren met stenen doen als ze protesteren, daar wint Fles ook niet van. (Die smijten stro en stenen in een meststrooier, vervolgens rijden ze achteruit - met ingeschakelde strooier - richting de ME ) | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 14 februari 2017 @ 19:39 | |
Wel als het gaat over onder welke aardlaag je ze beter kan bedelven eah. | ||
derLudolf | dinsdag 14 februari 2017 @ 19:50 | |
Fransozen? Bij voorkeur onder vervuilde grond. | ||
Peterselieman | dinsdag 14 februari 2017 @ 19:50 | |
Beetje water op de rails? In Thailand rijdt men gewoon door ... | ||
GlenSpey | dinsdag 14 februari 2017 @ 19:53 | |
Vond het een paar dagen terug al heel bijzonder om over een laag sneeuw te rijden (1e trein in de ochtend). Rails nagenoeg onzichtbaar. Maar zo'n waterplas lijkt me ook wel gaaf | ||
Dr_Flash | dinsdag 14 februari 2017 @ 19:58 | |
Ze liggen er heus wel hoor. Baanvak 140 = baanvak 140. | ||
James1988 | dinsdag 14 februari 2017 @ 20:05 | |
Dat zagen we vorige maand wel in het Zwarte Woud. Rails niet zichtbaar, maar men reed gewoon volle bak door. (zoals het hoort) | ||
Dr_Flash | dinsdag 14 februari 2017 @ 20:09 | |
Ja, leuk was dat
| ||
Maegrim | dinsdag 14 februari 2017 @ 20:38 | |
Nieuwe virm gespot te amsterdam [ Bericht 20% gewijzigd door Maegrim op 14-02-2017 20:46:32 ] | ||
Dr_Flash | dinsdag 14 februari 2017 @ 20:40 | |
Kijk hem tags typen dan | ||
James1988 | dinsdag 14 februari 2017 @ 20:41 | |
Amsterdam is inderdaad wel een berg [sub]'s waard. | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 14 februari 2017 @ 20:43 | |
Omdat het zo'n dom is? eh eh eh, seksueel getinte woordspelingen. | ||
Dr_Flash | dinsdag 14 februari 2017 @ 20:45 | |
jullie hebben het over een soort seks waar ik niet in thuis ben | ||
Dr_Flash | dinsdag 14 februari 2017 @ 20:45 | |
Wat op zich niet echt een kunst is natuurlijk. | ||
James1988 | dinsdag 14 februari 2017 @ 20:46 | |
Ik bedoelde omdat het in mijn ogen een fors overgewaardeerde stad is. | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 14 februari 2017 @ 20:50 | |
Is het overgewaardeerd? Het is een van de weinige plaatsen in Nederland waar ik het "ik ben in een metropool" gevoel krijg. In Utrecht is het ook druk maar daar heb ik toch meer het "gezellige Hollandse studentenmeuk"-beeld bij. Voor een (in mijn geval voormalig) feestganger of iemand die "iets" wil doen eigenlijk bijna altijd wel iets voor hun smaak. In vergelijking met dat soort steden in het buitenland is Amsterdam een van de allerprettigste. En statistisch gezien ook een van de allerveiligste. En er mag gewoon veel. Dat is ook iets om trots op te zijn. | ||
Dr_Flash | dinsdag 14 februari 2017 @ 20:51 | |
Amsterdam is echt een beetje het Volendam van Nederland. | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 14 februari 2017 @ 20:52 | |
Zoals ik trouwens eerder heb geroepen zijn er bijna geen plaatsen in Nederland waar ik negatieve dingen over te zeggen heb. Helemaal de grote steden. Ik snap bijvoorbeeld de kritiek op Rotterdam niet, vind het een prachtige stad, met een fantastische skyline en een holy-fuck-wat-cool-industrie. En Delft en Den Haag en Utrecht en Maastricht maar ook Deventer en ook Zutphen en ook Hengelooo. Misschien ben ik wel een slet als het om dit soort dingen gaat. Kwispelende puppy. | ||
James1988 | dinsdag 14 februari 2017 @ 20:54 | |
Ik heb gewoon weinig met Amsterdam. Ik vind steden als Rotterdam, Groningen of Utrecht gewoon leuker. That's all. | ||
Dr_Flash | dinsdag 14 februari 2017 @ 20:55 | |
Ik zet wel even mijn Waldorfpet op als je er ZO hard om vraagt hoor Over welke stad wil je een kutverhaal horen? | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 14 februari 2017 @ 20:56 | |
Apeldoorn natuurlijk. Of Arnhem, heb ik ook niet zoveel mee. | ||
Dr_Flash | dinsdag 14 februari 2017 @ 21:02 | |
Apeldoorn. APELDOORN. Serieus? Wat deugt er nou WEL aan Apeldoorn. Zielloze kutstad. Heb er nog familie wonen ook. Van de reli-freaks kant. Bom d'r op! | ||
DeaDLocK2K | dinsdag 14 februari 2017 @ 21:20 | |
Ja, daarom wil ik daar wel kutverhalen over horen | ||
Dr_Flash | dinsdag 14 februari 2017 @ 21:28 | |
Nou, dat | ||
Fred | dinsdag 14 februari 2017 @ 21:28 | |
Voor wie de VIRMm morgen wil volgen: http://fredvz.technolia.nl/trein/index.php?mat=8637 Twee disclaimers: • Soms ontbreekt er een paar uur info (zoals vanmorgen) • Het aankomststation van elke trein/rit wordt nog niet goed verwerkt. Dat laatste komt omdat de informatie is gebaseerd op DVS (Dynamische Vertrek Staat) en die bevat alleen informatie over vertrekkende treinen. Zo lijkt het nu dat de VIRMm in Bovenkarspel-Flora staat, maar hij staat toch echt in Enkhuizen. | ||
Dr_Flash | dinsdag 14 februari 2017 @ 21:29 | |
Fred. . Slightly embarrassing yourself | ||
Fred | dinsdag 14 februari 2017 @ 21:30 | |
Tijdgebrek | ||
b2py | dinsdag 14 februari 2017 @ 21:31 | |
Ik kan je vertellen dat hij niet in Enkhuizen staat, en niet in Amsterdam maar in Alkmaar | ||
dennistd | dinsdag 14 februari 2017 @ 21:33 | |
Om precies te zijn op het emplacementje ten zuiden van het station. | ||
Fred | dinsdag 14 februari 2017 @ 21:35 | |
Leuk die info van NS Eens kijken of ze ook ergens Ledig Mat info geven. | ||
Peterselieman | dinsdag 14 februari 2017 @ 21:36 | |
Deze kende ik nog niet: | ||
Maegrim | dinsdag 14 februari 2017 @ 21:50 | |
En Amersfoort? | ||
liesje1979 | dinsdag 14 februari 2017 @ 21:54 | |
Incomming veel te schattigheid [ De kinderen leken een beetje ongemakkelijk te worden van mijn camera dus wilde niet te opvallend foto's maken. En bijbehorend verslagje: Ja goed, goed! Ik ben vandaag naar de grote markt geweest en toen met 61 naar dat plein, toen met 60 de heuvel op, toen een stukje met de kinderspoorbaan, dat vond ik helemaal geweldig en precies zoals ik me het had voorgesteld, van die glunderende koppies.die trots en heel serieus mijn kaartje kwamen knippen. Ik was de enige passagier. toen op een halte uitgestapt op advies van 2 jongetjes, op dat stationnetje begrepen ze me niet goed of ik hun niet want volgens hen had ik beter een halte later uit kunnen stappen dus toen over het spoor verder gelopen naar de volgende halte me ondertussen ernstig afvragend of er beren en wolven voorkomen in Hongarije. Maar ik heb de barre tocht overleefd, was wel tof om daar helemaal in mijn uppie te zijn En toen liep ik dus hier, en ik was net op tijd bij het volgende stationnetje anders was ik een trein tegengekomen. | ||
Dr_Flash | dinsdag 14 februari 2017 @ 22:00 | |
Goed verhaal. Weer eens wat anders dan al die tienduizend goederentreinen hier | ||
Dr_Flash | dinsdag 14 februari 2017 @ 22:00 | |
tienmiljard | ||
GlenSpey | dinsdag 14 februari 2017 @ 22:10 | |
Ok baas | ||
_serial_ | dinsdag 14 februari 2017 @ 22:22 | |
| ||
Peterselieman | dinsdag 14 februari 2017 @ 22:33 | |
Zeker Die moeten ook rijden en als ze een keer in de Willemsspoortunnel in Rotterdam stil komen te staan is er daar een handige oplossing. Ik las net elders dat ze dan de reserveloc van de IC Direct de tunnel insturen om die cargo op te drukken, zodat de treinenloop niet al te lang gehinderd wordt. | ||
MTL | dinsdag 14 februari 2017 @ 22:34 | |
Jep, dat gebeurt een paar keer per jaar Overigens is van sturen weinig sprake. Dat ding wordt door ProRail gevorderd en NS heeft maar te leveren. Factuurtje gaat uiteraard via Prorail naar de betreffende vervoerder toe. | ||
Budapestenaar | dinsdag 14 februari 2017 @ 22:44 | |
Leuk!!! | ||
Dr_Flash | dinsdag 14 februari 2017 @ 23:31 | |
Dat er van sturen weinig sprake is gebeurt wel meer dan "een paar" keer per jaar hoor | ||
dennistd | dinsdag 14 februari 2017 @ 23:33 | |
Mag dat trouwens wel, een reizigersmachinist die een goederentrein opduwt? | ||
Maegrim | dinsdag 14 februari 2017 @ 23:44 | |
Oh oh kamervragen | ||
dennistd | dinsdag 14 februari 2017 @ 23:49 | |
VIRMmMmMmMmMmMm 8637 is trouwens aan de kant gezet vanwege een kapotte cabineverwarming. Het stel staat nu ten zuiden van de driehoek in Haarlem, en zal zo wel naar de werkplaats gaan. | ||
derLudolf | dinsdag 14 februari 2017 @ 23:55 | |
Befehl ist Befehl. ProRail is toch de baas van het spoor. Een vrachtwagen mag ook max 50 ton wegen maar een wegbeheerder mag daar ook van afwijken middels een ontheffing. | ||
dennistd | dinsdag 14 februari 2017 @ 23:57 | |
ProRail kan wel van alles willen maar volgens mij is dit gewoon Europese wetgeving. Ik denk ook niet dat ik zomaar een treintje bij de MBS of de Bentheimer Eisenbahn mag gaan rijden als de infrastructuurbeheerder dat best vindt. | ||
Fred | woensdag 15 februari 2017 @ 06:59 | |
Er zal ook ongetwijfeld een contract aan vast zitten. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 15 februari 2017 @ 09:01 | |
Staat een gozer op het perron te bellen met wat ik denk dat een collega moet zijn over een klant waar hij naartoe gaat en heeft ondertussen een dikke joint tussen de vingers | ||
MTL | woensdag 15 februari 2017 @ 10:12 | |
Ja en nee. Nee, de machinist heeft (waarschijnlijk) geen bevoegdheidsbewijs voor het rijden voor het bedrijf van de gestrande trein. Ja, op dat moment valt het onder ProRail calamiteiten, en wordt de eerste de beste loc met machinist gevorderd. Voor de Willemsspoortunnel is dat simpelweg de icd wegsleeploc, waar voor NS standaard een reservemachinist voor beschikbaar is. Soms gaat dat ook niet, dan moet er gemproviseerd worden. Dat zagen we een paar jaar terug bij Hoorn, waar een stoomtramloc een ICM (geloof ik) weg sleepte. | ||
Cultuur058 | woensdag 15 februari 2017 @ 10:23 | |
Man haalt gemiste trein alsnog | ||
Mr_Klaasje | woensdag 15 februari 2017 @ 11:14 | |
Zo is er ook een keer een Pimpel weggesleept door een DDZ. | ||
_serial_ | woensdag 15 februari 2017 @ 11:15 | |
Iemand een treinwagon kopen? Te koop, maar niet gratis thuisbezorgd: treinwagon [ Bericht 0% gewijzigd door _serial_ op 15-02-2017 11:50:27 ] | ||
Salatrel | woensdag 15 februari 2017 @ 12:34 | |
defecte stoomafnemer | ||
MTL | woensdag 15 februari 2017 @ 12:52 | |
Klein beetje nieuws over de ICNG: de eerste 3D simulaties van het interieur en de indeling, etc. heeft men inmiddels aan een groep reizigers en reizigersorganisaties laten zien via Virtual Reality. Dit waren dezelfde mensen die eerder ook al de stoelen hebben kunnen testen. Zij hebben dus commentaar kunnen geven over de indeling en interieur van de trein. Ook zal er commentaar komen vanuit personeel, zowel uitvoerend (machinisten/conducteurs) als de collega's die het onderhoud gaan uitvoeren (NedTrain) en de schoonmakers. Dit zal in de komende maanden verwerkt gaan worden, in een 1-op-1 mock-up van de trein, waarmee een real life model wordt gebouwd waarin het eerder gegeven commentaar is verwerkt. Ook daarop kan nog commentaar worden gegeven (wellicht dat het in het echt toch net even wat anders aanvoelt dan in 3D). Met die laatste commentaarronde worden dan de allerlaatste puntjes op de I gezet, waarna rond de zomer het definitieve design aan de buitenwereld getoond zal worden. [ Bericht 3% gewijzigd door MTL op 15-02-2017 14:33:33 ] | ||
Zelfscanner | woensdag 15 februari 2017 @ 20:49 | |
Gespot | ||
b2py | woensdag 15 februari 2017 @ 21:02 | |
Heeft er al iemand een uitgebreide interieur fotoshoot gehouden ergens? | ||
Yreal | woensdag 15 februari 2017 @ 21:07 | |
Net voor het eerst getest of ik met die nieuwe overstapregels op de ov chipkaart nog makkelijker misbruik kan maken van dalvrij. En ja dat kan In de lunch bij zoetermeer oost inchecken, om 5 uur bij zoetermeer uit en meteen weer in. Voila, dalvrij in de spits. | ||
Zelfscanner | woensdag 15 februari 2017 @ 21:36 | |
Nog niet. Kan ik volgende week wel doen? Er zijn wel wat youtube video's over te vinden van de 9411. | ||
Duvel | woensdag 15 februari 2017 @ 21:40 | |
Ik blijf het niet voor niets herhalen... | ||
Dr_Flash | woensdag 15 februari 2017 @ 21:50 | |
Die deuren Net als dat je op een blauwe auto een geel spatbord van een sloopkar zet | ||
MTL | woensdag 15 februari 2017 @ 22:31 | |
Welkom bij de laatste zichtbaarheidseisen van ILenT. Het oorspronkelijke ontwerp was, net als DDZ en ICR met van die pijlen op de deuren. Maar dat mocht blijkbaar niet | ||
b2py | woensdag 15 februari 2017 @ 22:32 | |
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rtraging-op-a1546227 Derde spoor Duitsland loopt jaren vertraging op | ||
Zelfscanner | woensdag 15 februari 2017 @ 22:38 | |
Pas maar op, die kunnen ze er altijd nog op plakken | ||
Dr_Flash | woensdag 15 februari 2017 @ 22:50 | |
zichtbaarheidseisen voor aan de zijkant? Die vierkante meter op de kop is al geschrapt een paar jaar terug. Dit slaat heleMAAL nergens op | ||
James1988 | woensdag 15 februari 2017 @ 22:51 | |
Het gaat nu om zichtbaarheid voor slechtzienden van de deuren. | ||
Zelfscanner | donderdag 16 februari 2017 @ 00:25 | |
Beetje ongelukkig geparkeerd voor de radar kijkers | ||
DeaDLocK2K | donderdag 16 februari 2017 @ 00:27 | |
Ja, ho es ff. Dan moeten we verder denken dan de neuzen lang zijn | ||
dennistd | donderdag 16 februari 2017 @ 00:31 | |
Ik vraag me af of dat berhaupt mag gezien de Europese toelatingseisen. Sowieso zou ik beginnen met het eisen dat alle vrachtwagens met gevaarlijke stoffen zich melden voor de grens en uitgerust zijn met een GPS-tracker waarop de veiligheidsregio direct mee kan kijken. | ||
b2py | donderdag 16 februari 2017 @ 06:54 | |
Of wat mag? Het verplicht stellen van een gps tracker? | ||
Dr_Flash | donderdag 16 februari 2017 @ 08:20 | |
Haarlem? | ||
Dr_Flash | donderdag 16 februari 2017 @ 08:41 | |
Mij een beetje onduidelijk of dit nou nieuws is | ||
Mr_Klaasje | donderdag 16 februari 2017 @ 08:44 | |
Ja, dat. Ik vermoed van niet.. Het kan namelijk niet zo zijn dat een trein in Duitsland wel toegelaten is maar in Nederland ineens niet, alleen vanwege een Nederlands regeltje die niet het duidelijk gevolg is van iets wat alleen in Nederland voorkomt (Zoals bij ATB-EG). Op het moment dat er boetes worden uitgedeeld kunnen we dus rechtszaken verwachten. | ||
b2py | donderdag 16 februari 2017 @ 08:50 | |
Nouja, het zijn Europese richtlijnen aangevuld met Nederlandse regelgeving. | ||
Zelfscanner | donderdag 16 februari 2017 @ 09:03 | |
| ||
Goverman | donderdag 16 februari 2017 @ 09:29 | |
Dat lijkt mij ook waarschijnlijk. Aan de andere kant kost een GPS-zender de wereld niet en is een boete + bezwaar + beroep + hoger beroep (dat er zeker komt om jurisprudentie te krijgen op dit punt) evengoed lastig. Plus misschien de tijd dat wagons niet in Nederland kunnen / mogen rijden vanwege het ontbreken van een GPS module. Maar wie weet is er een goederenvervoerder die het er op aan laat komen. Dan weten we over een paar jaar de (definitieve) uitslag. Place your bets now | ||
MTL | donderdag 16 februari 2017 @ 09:56 | |
n geslaagde poging en twee beginnende pogingen. Maar verder dan de S kwamen ze niet | ||
remlof | donderdag 16 februari 2017 @ 10:00 | |
Ik zie sinds een aantal dagen dubbele ICE-treinstellen rijden tussen Amsterdam en Basel, is die route opeens zo populair dat ze de capaciteit hebben uitgebreid? | ||
MTL | donderdag 16 februari 2017 @ 10:14 | |
Als het koppelen lukt, dan rijden ze sinds december met z'n tween inderdaad Anders rijden ze achter elkaar aan | ||
derLudolf | donderdag 16 februari 2017 @ 10:15 | |
Basel-Kln werd altijd al met twee stellen gereden volgens mij. | ||
remlof | donderdag 16 februari 2017 @ 10:25 | |
Dat zou kunnen, maar in Nederland heb ik nooit eerder dubbele ICE-stellen zien rijden. Die zijn ook verdomd lang trouwens. | ||
MTL | donderdag 16 februari 2017 @ 10:25 | |
Het tweede stel kwam uit (ik meen) Hamburg en werd in Keulen aangekoppeld. Dat is sinds december vorig jaar gewijzigd en nu zou die trein al vanaf Amsterdam met twee stellen moeten rijden. | ||
remlof | donderdag 16 februari 2017 @ 10:26 | |
Is die lijn zo populair geworden dan? En het koppelen lukt dus niet altijd? | ||
Peterselieman | donderdag 16 februari 2017 @ 10:27 | |
400 meter, precies de perronlengte van een station als Arnhem | ||
remlof | donderdag 16 februari 2017 @ 10:30 | |
Vandaar dat de perrons daar verlengd zijn met de verbouwing dus. | ||
Peterselieman | donderdag 16 februari 2017 @ 10:32 | |
neuh, IC-stations op belangrijke knooppunten hebben een perronlengte van minimaal 400 meter gekregen. | ||
ReisT | donderdag 16 februari 2017 @ 10:41 | |
neuh, het gaat hier om stations waar hogesnelheidstreinen stoppen. Daarvoor is de norm minimaal 430 meter. Maar zulke lange perrons waren er op die stations altijd al. | ||
ReisT | donderdag 16 februari 2017 @ 10:45 | |
We mogen de stoelen alvast zien, de rest blijft nog geheim. Reizigers beoordelen nieuwe NS Intercity in 3D | ||
b2py | donderdag 16 februari 2017 @ 11:04 | |
Was altijd al populair en regelmatig volgeboekt en overbezet. Nu hebben ze meer zitplaatsen en dus ook meer zitplaatsen voor een lagere prijs en hopen ze dus nog meer mensen die trein in te krijgen. | ||
Peterselieman | donderdag 16 februari 2017 @ 11:06 | |
en dat is de derde toiletbrand in een SGMm in korte tijd ...
| ||
ReisT | donderdag 16 februari 2017 @ 11:16 | |
Er rijden nu per dag 7 ICE's van Amsterdam naar Duitsland, terwijl er de andere kant op 8 rijden. Dus moet er ergens op de dag een extra stel naar Duitsland gestuurd worden. Dat er op die ritten meer mensen mee kunnen is mooi meegenomen. | ||
Mr_Klaasje | donderdag 16 februari 2017 @ 11:18 | |
Het lastige is dat die goederenboeren naast een vast deel ook heel veel wagens gebruiken die deze week in Nederland rijden en een week later in Polen of Itali rondrijden. De wagens voor gevaarlijke stoffen zijn over het algemeen van maar een handjevol partijen die ze aan alle goederenvervoerders van Europa verhuren naar gelang van de hoeveelheid die zo'n vervoerder nodig heeft. Het ene moment rijden er wagens van GATX en het volgende moment weer van VTG. Op het moment dat ze een GPS-module (of iets dergelijks) zouden moeten hebben ga je dus krijgen dat n verhuurder dat nog maar gaat doen en dat die hogere prijzen kan vragen. En dat kan, want een goederenwagen heeft geen energievoorziening dus die GPS-trackers moeten regelmatig gecheckt worden en een accu hebben. Een rechtzaak met als aanleiding "marktverstoring" als je dat goed kan motiveren win je bijna gegarandeerd en dat lijkt hier wel het geval te zijn. Het lijkt mij veel makkelijker om ProRail hiervoor verantwoordelijk te maken. Die moeten dan zelf maar iets verzinnen wat zowel juridisch als praktisch goed uitvoerbaar is. Dat is best te doen. | ||
b2py | donderdag 16 februari 2017 @ 11:49 | |
Volgens mij draai je nu gevolg en oorzaak om | ||
Zelfscanner | donderdag 16 februari 2017 @ 11:49 | |
Ik zie net ook een melding van een VIRM op Amsterdam CS | ||
ReisT | donderdag 16 februari 2017 @ 11:54 | |
Jij denk dat er 's avonds een extra losse ICE naar Amsterdam rijdt om 's ochtends met twee stellen te kunnen rijden? | ||
b2py | donderdag 16 februari 2017 @ 11:57 | |
Ik weet het wel zeker. NS benoemt in haar brief aan locov vorig jaar de noodzaak om een tweede stel te rijden voor de 105 en als versterking daarvan een extra trein vanuit Duitsland. (De vroege volgens mij ter vervanging van CNL) | ||
Dr_Flash | donderdag 16 februari 2017 @ 11:58 | |
broer. | ||
b2py | donderdag 16 februari 2017 @ 11:59 | |
Ja ja | ||
Peterselieman | donderdag 16 februari 2017 @ 12:37 | |
Je zou bijna zeggen dat iemand een hekel heeft aan toiletten in de trein ... | ||
derLudolf | donderdag 16 februari 2017 @ 12:41 | |
Zo'n plaszak is best fijn als je exhibitionist bent hoor | ||
ReisT | donderdag 16 februari 2017 @ 13:51 | |
NS benoemt daar in de eerste plaats het laten rijden van een extra trein vanuit Duitsland ter vervanging van de CNL. Ik kan nergens uit opmaken dat dit een gevolg zou zijn van het willen versterken van ICE 105. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 16 februari 2017 @ 13:57 | |
Is in dit topic uitgebreid besproken en staat los van de extra vroege ICE. | ||
Peterselieman | donderdag 16 februari 2017 @ 14:50 | |
Staat de NS tegenwoordig voor Oekraense spoorwegen? http://nieuws.ns.nl/trein(...)eldwijd-de-aandacht/ Het NS-personeel en reizigers in het filmpje praten in ieder geval vloeiend Oekraens | ||
Dr_Flash | donderdag 16 februari 2017 @ 15:01 | |
Goed verhaal wel | ||
derLudolf | donderdag 16 februari 2017 @ 15:19 | |
Goeie verslaggeefster ook wel. | ||
J.B. | donderdag 16 februari 2017 @ 15:33 | |
Wat ik eruit kan afleiden is dat het gaat over het gebruik van groene/alternatieve/wind energie door de Nederlandse spoorwegen, vinden ze in Oekrane blijkbaar nogal boeiend. Ze spreken overigens Russisch, geen Oekraens [ Bericht 1% gewijzigd door J.B. op 16-02-2017 15:39:09 ] | ||
desbarts | donderdag 16 februari 2017 @ 15:35 | |
De ironie | ||
b2py | donderdag 16 februari 2017 @ 15:43 | |
Gun die man gewoon geen aandacht | ||
Cultuur058 | donderdag 16 februari 2017 @ 16:03 | |
filmpje begint super met een student die de trein niet meer in mag... vooral mooi dat die trein dan nog een poosje blijft staan met gesloten deuren | ||
Dr_Flash | donderdag 16 februari 2017 @ 16:04 | |
Zoiets hadden ze in Zweden ook, toen was die man luidkeels aan het schelden Hebben ze die man later opgezocht en daar weer een nieuwsitem over gemaakt Allemaal toespelingen op Michael Douglas in Falling Down etc | ||
b2py | donderdag 16 februari 2017 @ 16:04 | |
Zag het gisteren, beste moment van het filmpje! | ||
Duvel | donderdag 16 februari 2017 @ 21:22 | |
Zo doen ze dat in NL. | ||
Dr_Flash | donderdag 16 februari 2017 @ 21:23 | |
http://www.nu.nl/gadgets/(...)hyperloop-trein.html | ||
b2py | donderdag 16 februari 2017 @ 21:32 | |
Hallojo | donderdag 16 februari 2017 @ 22:53 | |
Beste treinliefhebbers, ik heb een vraagje: Als ik een treinkaartje heb voor de ICE en ik mis de trein, kan ik dan op hetzelfde kaartje met de volgende trein mee, of vervalt het dan? | ||
b2py | donderdag 16 februari 2017 @ 23:03 | |
Dat hangt volgens mij sowieso af van de reden waarom je hem gemist hebt.. | ||
Hallojo | donderdag 16 februari 2017 @ 23:11 | |
Dat zou dan gaan om een vliegtuig dat vertraging heeft. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 16 februari 2017 @ 23:19 | |
Dan is de vliegtuigmaatschappij degene waar je bij zou moeten aankloppen. De spoorwegonderrneming kan natuurlijk coulant zijn. | ||
dennistd | vrijdag 17 februari 2017 @ 02:50 | |
Iemand enig idee wat ICE 122 op 4 maart gaat doen? De vertrektijd uit Frankfurt Hbf en Flughafen zijn normaal, de tijden in Arnhem, Utrecht en Amsterdam ook, maar hij stopt verder nergens onderweg Enige dat ik me kan bedenken is al bij Troisdorf de goederenlijn op, en dan via Kln-Gremberg - Kln-Kalk - Opladen - Hilden - Dsseldorf-Eiler - Dsseldorf-Rath - Duisburg-Wedau - Oberhausen-West. Dat is de enige manier om alle stations te ontlopen maar wel via Arnhem te gaan [ Bericht 23% gewijzigd door dennistd op 17-02-2017 02:57:07 ] | ||
MTL | vrijdag 17 februari 2017 @ 03:13 | |
Eigenlijk zou ik gewoon even mijn vakantie met twee dagen moeten verlengen om eens te kijken hoe er gereden wordt Staat ook op de werkzaamhedenpagina: ICE International 122 (vertrek uit Frankfurt 16.27 uur) rijdt via een andere route naar Nederland en stopt niet in Kln Hbf, Dsseldorf, Duisburg en Oberhausen | ||
b2py | vrijdag 17 februari 2017 @ 06:58 | |
Wie gaat de rit maken? | ||
b2py | vrijdag 17 februari 2017 @ 08:11 | |
Weekendje later zelfde voorval, werkzaamheden rondom Duisburg. Op de zondag wordt alleen Dsseldorf, Duisburg en Oberhausen overgeslagen. | ||
Flodder450 | vrijdag 17 februari 2017 @ 08:57 | |
geen treinen groningen-delfzijl/roodeschool, ging van "uitgelopen werkzaamheden" naar "Defect spoor" | ||
Flodder450 | vrijdag 17 februari 2017 @ 09:36 | |
http://www.rtvnoord.nl/ni(...)eer-ligt-plat-update
| ||
derLudolf | vrijdag 17 februari 2017 @ 09:48 | |
Wat is het nou | ||
derLudolf | vrijdag 17 februari 2017 @ 09:51 | |
Mag die trein via een goederenroute? In NL mogen ze toch niet op de Betuwelijn komen? | ||
Peterselieman | vrijdag 17 februari 2017 @ 09:52 | |
ja, en daar ben ik niet blij mee, omdat ik vanmiddag vanaf Groningen Noord wil reizen | ||
Peterselieman | vrijdag 17 februari 2017 @ 09:53 | |
Zolang er geen tunnels zijn of tunnels zijn met alle voorzieningen dan mag het toch? In Nederland mag de ICE binnenkort tussen Meteren en Elst wel over de Betuweroute rijden. | ||
Dr_Flash | vrijdag 17 februari 2017 @ 10:00 | |
plat <> omhoog | ||
James1988 | vrijdag 17 februari 2017 @ 11:19 | |
En het is ook echt alleen ICE 122 die een andere route volgt? Alle andere treinen rijden de gebruikelijke route? | ||
b2py | vrijdag 17 februari 2017 @ 11:20 | |
Ja | ||
James1988 | vrijdag 17 februari 2017 @ 11:20 | |
Apart. | ||
b2py | vrijdag 17 februari 2017 @ 11:47 | |
Ik zeg wel ja trouwens maar ik heb alleen naar de ICE Amsterdam - Frankfurt gekeken. Over regionaal of ander fernverkehr weet ik het niet. [ Bericht 4% gewijzigd door b2py op 17-02-2017 11:53:57 ] | ||
ReisT | vrijdag 17 februari 2017 @ 11:56 | |
Als ik hier kijk http://hafas.bene-system.(...)05&station_type=dep& rijdt ICE 122 op 4 maart via Kln Messe/Deutz Gl.11-12 en Oberhausen Hbf, er staan alleen geen tijden bij aankomst en vertrek. | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 17 februari 2017 @ 12:03 | |
Inderdaad. En spoorstaaf ligt nu 9 cm hoger dan de ander. Wheeeeeee! | ||
Peterselieman | vrijdag 17 februari 2017 @ 12:17 | |
En ook die andere ligt hoger dan normaal zoals op de tweede foto te zien is http://www.rtvnoord.nl/ni(...)eer-ligt-plat-update | ||
Flodder450 | vrijdag 17 februari 2017 @ 12:30 | |
Was nou tch maar voor C rails gegaan, had je dit gezeur niet gehad | ||
derLudolf | vrijdag 17 februari 2017 @ 12:36 | |
alsin die zwarte/grijze rails van Mrklin? | ||
dennistd | vrijdag 17 februari 2017 @ 13:18 | |
Extra onhandig is het natuurlijk dat al het materieel aan de Groningse kant staat omdat de storing 's nachts is ontstaan. Daardoor moeten nu de hele lijnen verbust worden, in plaats van alleen Groningen (Noord) - Sauwerd. | ||
Peterselieman | vrijdag 17 februari 2017 @ 13:23 | |
klopt, maar als je dit leest dan bakt het bedrijf er toch weinig van:
| ||
Flodder450 | vrijdag 17 februari 2017 @ 13:56 | |
jazeker | ||
Flodder450 | vrijdag 17 februari 2017 @ 13:59 | |
"stil maar kleintje, het is allemaal zo vooorbij" | ||
dennistd | vrijdag 17 februari 2017 @ 14:00 | |
Ja, dat helpt niet heel erg nee. Dan heeft Syntus het toch beter voor elkaar: daar is een vaste dienstregeling voor treinvervangend vervoer (lijn 273). Bij elk station is een halte (met rood haltebord) met daarbij ook een haltevertrekstaat. Er zijn zelfs speciale omloopnummers voor de bussen zodat bij elke (gedeeltelijke) stremming de bus de goede bestemmingen toont en er zelfs in- en uitgecheckt kan worden in de bussen ipv op de perrons. https://www.twents.nl/get(...)older-2017-Trein.pdf | ||
Dr_Flash | vrijdag 17 februari 2017 @ 14:07 | |
Integration | ||
b2py | vrijdag 17 februari 2017 @ 14:08 | |
Overigens stopt hij wel Messe/Deutz aldus NS INT | ||
derLudolf | vrijdag 17 februari 2017 @ 14:53 | |
Als de wil er is kan het dus wel | ||
derLudolf | vrijdag 17 februari 2017 @ 14:55 | |
Staat er geen materieel aan de andere kant van die lijn? Je zou zeggen dat juist 's ochtends vroeg meer vraag is naar treinen richting Stad. | ||
Dr_Flash | vrijdag 17 februari 2017 @ 15:08 | |
Nja, misschien eentje. Maar je kunt moeilijk de hele dag met 1 stelletje tussen Sauwerd en Delfzijl pendelen wel? | ||
cherrycoke | vrijdag 17 februari 2017 @ 15:43 | |
hallo, ik ga er gelijk direct in makkelijkste om naar dortmund te komen is > enschede dan de stoptrein richting dortmund? ik houd het weer nog even in de gaten, ik wou dinsdag vertrekken om dortmund te verkennen per voet en ik wil de volgende dag dan weer terug. vanuit waddinxveen als ik de eerste trein heb ben ik om 08:44 in enschede maar dan gaat de DB al om 09:01 in enschede naar dortmund is dit voldoende tijd? aangezien ik nog nooit op enschede station ben geweest. anders kan ik altijd de 10:02 nemen. ik wou op de site van DB boeken daar zag ik station online ticket of gsm ticket, kan iemand mij vertellen wat een GSM ticket is? kaartje per post gaat hem niet meer worden treinkaartjes kan je nog steeds kopen? OV chipkaart is het net niet. | ||
James1988 | vrijdag 17 februari 2017 @ 15:47 | |
In Enschede heb je aan 20 minuten ruim voldoende om naar het perron te gaan vanaf waar de trein naar Dortmund vertrekt. Als je vanuit Waddinxveen komt is het misschien makkelijker om naar Utrecht te reizen, vanaf daar de ICE naar Duisburg te pakken, en dan de stoptrein/RE/ICE naar Dortmund te nemen? | ||
cherrycoke | vrijdag 17 februari 2017 @ 15:52 | |
dat is toch weer een overstap en dat wou ik vermijden. | ||
Dr_Flash | vrijdag 17 februari 2017 @ 15:56 | |
treinkaartjes naar Dortmund kun je in Enschede op het perron kopen of anders in de trein naar Dortmund (!) Moet je wel bij instappen meteen naar de automaat lopen, anders denken ze dat je een zwartrijder bent. Is trouwens ook echt zo in dat geval Neem wel voor de zekerheid cash euro's mee. Duitse automaten slikken prima papiergeld, maar vaak geen NLse pinpas. | ||
cherrycoke | vrijdag 17 februari 2017 @ 15:57 | |
online bij DB niet handiger? anders loop je weer te kutten met automaten | ||
James1988 | vrijdag 17 februari 2017 @ 15:58 | |
Niet meer overstappen dan Waddinxveen - Gouda - Amersfoort - Pluskut - Dortmund. Wanneer ga je? |