Fransozen? Bij voorkeur onder vervuilde grond.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 19:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wel als het gaat over onder welke aardlaag je ze beter kan bedelven eah.
Vond het een paar dagen terug al heel bijzonder om over een laag sneeuw te rijden (1e trein in de ochtend). Rails nagenoeg onzichtbaar. Maar zo'n waterplas lijkt me ook wel gaafquote:Op dinsdag 14 februari 2017 19:50 schreef Peterselieman het volgende:
Beetje water op de rails? In Thailand rijdt men gewoon door ...
Ze liggen er heus wel hoor. Baanvak 140 = baanvak 140.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 19:53 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Vond het een paar dagen terug al heel bijzonder om over een laag sneeuw te rijden (1e trein in de ochtend). Rails nagenoeg onzichtbaar.
Dat zagen we vorige maand wel in het Zwarte Woud. Rails niet zichtbaar, maar men reed gewoon volle bak door.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze liggen er heus wel hoor. Baanvak 140 = baanvak 140.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Kijk hem tags typen danquote:
Omdat het zo'n dom is?quote:Op dinsdag 14 februari 2017 20:41 schreef James1988 het volgende:
Amsterdam is inderdaad wel een berg [sub]'s waard.
Ik bedoelde omdat het in mijn ogen een fors overgewaardeerde stad is.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 20:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Omdat het zo'n dom is?
eh eh eh, seksueel getinte woordspelingen.
Is het overgewaardeerd? Het is een van de weinige plaatsen in Nederland waar ik het "ik ben in een metropool" gevoel krijg. In Utrecht is het ook druk maar daar heb ik toch meer het "gezellige Hollandse studentenmeuk"-beeld bij. Voor een (in mijn geval voormalig) feestganger of iemand die "iets" wil doen eigenlijk bijna altijd wel iets voor hun smaak. In vergelijking met dat soort steden in het buitenland is Amsterdam een van de allerprettigste. En statistisch gezien ook een van de allerveiligste. En er mag gewoon veel. Dat is ook iets om trots op te zijn.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 20:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik bedoelde omdat het in mijn ogen een fors overgewaardeerde stad is.
Ik zet wel even mijn Waldorfpet op als je er ZO hard om vraagt hoor Over welke stad wil je een kutverhaal horen?quote:Op dinsdag 14 februari 2017 20:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Zoals ik trouwens eerder heb geroepen zijn er bijna geen plaatsen in Nederland waar ik negatieve dingen over te zeggen heb. Helemaal de grote steden. Ik snap bijvoorbeeld de kritiek op Rotterdam niet, vind het een prachtige stad, met een fantastische skyline en een holy-fuck-wat-cool-industrie. En Delft en Den Haag en Utrecht en Maastricht maar ook Deventer en ook Zutphen en ook Hengelooo. Misschien ben ik wel een slet als het om dit soort dingen gaat. Kwispelende puppy.
Apeldoorn natuurlijk. Of Arnhem, heb ik ook niet zoveel mee.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zet wel even mijn Waldorfpet op als je er ZO hard om vraagt hoor Over welke stad wil je een kutverhaal horen?
Ja, daarom wil ik daar wel kutverhalen over horenquote:Op dinsdag 14 februari 2017 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Apeldoorn. APELDOORN. Serieus? Wat deugt er nou WEL aan Apeldoorn. Zielloze kutstad. Heb er nog familie wonen ook. Van de reli-freaks kant. Bom d'r op!
Tijdgebrekquote:Op dinsdag 14 februari 2017 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Fred. .
Slightly embarrassing yourself
Ik kan je vertellen dat hij niet in Enkhuizen staat, en niet in Amsterdam maar in Alkmaarquote:Op dinsdag 14 februari 2017 21:28 schreef FredvZ het volgende:
Voor wie de VIRMm morgen wil volgen:
http://fredvz.technolia.nl/trein/index.php?mat=8637
Twee disclaimers:
• Soms ontbreekt er een paar uur info (zoals vanmorgen)
• Het aankomststation van elke trein/rit wordt nog niet goed verwerkt.
Dat laatste komt omdat de informatie is gebaseerd op DVS (Dynamische Vertrek Staat) en die bevat alleen informatie over vertrekkende treinen. Zo lijkt het nu dat de VIRMm in Bovenkarspel-Flora staat, maar hij staat toch echt in Enkhuizen.
Leuk die info van NSquote:Op dinsdag 14 februari 2017 21:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat hij niet in Enkhuizen staat, en niet in Amsterdam maar in Alkmaar
En Amersfoort?quote:Op dinsdag 14 februari 2017 20:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Zoals ik trouwens eerder heb geroepen zijn er bijna geen plaatsen in Nederland waar ik negatieve dingen over te zeggen heb. Helemaal de grote steden. Ik snap bijvoorbeeld de kritiek op Rotterdam niet, vind het een prachtige stad, met een fantastische skyline en een holy-fuck-wat-cool-industrie. En Delft en Den Haag en Utrecht en Maastricht maar ook Deventer en ook Zutphen en ook Hengelooo. Misschien ben ik wel een slet als het om dit soort dingen gaat. Kwispelende puppy.
Oké baasquote:Op dinsdag 14 februari 2017 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze liggen er heus wel hoor. Baanvak 140 = baanvak 140.
twitter:BBCNews twitterde op dinsdag 14-02-2017 om 13:14:12 For the first time in 50 years a steam train is running a timetabled passenger service in England… https://t.co/wsTHDKarEf reageer retweet
Zekerquote:
Die moeten ook rijden en als ze een keer in de Willemsspoortunnel in Rotterdam stil komen te staan is er daar een handige oplossing. Ik las net elders dat ze dan de reserveloc van de IC Direct de tunnel insturen om die cargo op te drukken, zodat de treinenloop niet al te lang gehinderd wordt.quote:Weer eens wat anders dan al die tienduizend goederentreinen hier
Leuk!!!quote:Op dinsdag 14 februari 2017 21:54 schreef liesje1979 het volgende:
Incomming veel te schattigheid
[[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De kinderen leken een beetje ongemakkelijk te worden van mijn camera dus wilde niet te opvallend foto's maken.
En bijbehorend verslagje:
Ja goed, goed! Ik ben vandaag naar de grote markt geweest en toen met 61 naar dat plein, toen met 60 de heuvel op, toen een stukje met de kinderspoorbaan, dat vond ik helemaal geweldig en precies zoals ik me het had voorgesteld, van die glunderende koppies.die trots en heel serieus mijn kaartje kwamen knippen. Ik was de enige passagier. toen op een halte uitgestapt op advies van 2 jongetjes, op dat stationnetje begrepen ze me niet goed of ik hun niet want volgens hen had ik beter een halte later uit kunnen stappen dus toen over het spoor verder gelopen naar de volgende halte me ondertussen ernstig afvragend of er beren en wolven voorkomen in Hongarije.
Maar ik heb de barre tocht overleefd, was wel tof om daar helemaal in mijn uppie te zijn
En toen liep ik dus hier, en ik was net op tijd bij het volgende stationnetje anders was ik een trein tegengekomen.
[ afbeelding ]
Dat er van sturen weinig sprake is gebeurt wel meer dan "een paar" keer per jaar hoorquote:Op dinsdag 14 februari 2017 22:34 schreef MTL het volgende:
Jep, dat gebeurt een paar keer per jaar
Overigens is van sturen weinig sprake.
Mag dat trouwens wel, een reizigersmachinist die een goederentrein opduwt?quote:Op dinsdag 14 februari 2017 22:34 schreef MTL het volgende:
Jep, dat gebeurt een paar keer per jaar
Overigens is van sturen weinig sprake. Dat ding wordt door ProRail gevorderd en NS heeft maar te leveren.
Factuurtje gaat uiteraard via Prorail naar de betreffende vervoerder toe.
Befehl ist Befehl. ProRail is toch de baas van het spoor.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 23:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Mag dat trouwens wel, een reizigersmachinist die een goederentrein opduwt?
Er zal ook ongetwijfeld een contract aan vast zitten.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 23:57 schreef dennistd het volgende:
ProRail kan wel van alles willen maar volgens mij is dit gewoon Europese wetgeving. Ik denk ook niet dat ik zomaar een treintje bij de MBS of de Bentheimer Eisenbahn mag gaan rijden als de infrastructuurbeheerder dat best vindt.
Ja en nee.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 23:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Mag dat trouwens wel, een reizigersmachinist die een goederentrein opduwt?
Zo is er ook een keer een Pimpel weggesleept door een DDZ.quote:Op woensdag 15 februari 2017 10:12 schreef MTL het volgende:
[..]
Ja en nee.
Nee, de machinist heeft (waarschijnlijk) geen bevoegdheidsbewijs voor het rijden voor het bedrijf van de gestrande trein.
Ja, op dat moment valt het onder ProRail calamiteiten, en wordt de eerste de beste loc met machinist gevorderd. Voor de Willemsspoortunnel is dat simpelweg de icd wegsleeploc, waar voor NS standaard een reservemachinist voor beschikbaar is.
Soms gaat dat ook niet, dan moet er geïmproviseerd worden. Dat zagen we een paar jaar terug bij Hoorn, waar een stoomtramloc een ICM (geloof ik) weg sleepte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |